abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208957290
Iemand advies/ervaring voor/met gehoorbescherming incl bluetooth functie?
  zondag 30 april 2023 @ 19:17:59 #202
351441 Estate2
Ex Estate
pi_208957433
Ik heb in ear van ISOtunes. Hier voor de bedraade versie gehad. Beide werken goed. Als je echt lang en hard geluid zoals metaal slijpen wil buitensluiten kun je beter oorkappen gebruiken.

Voorheen Post ID 101472
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 19:18:18 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208957452
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 19:09 schreef Puala het volgende:
Iemand advies/ervaring voor/met gehoorbescherming incl bluetooth functie?
Nein.
Die van Peltor met FM functie zijn prima, tegenwoordig zullen ze ook wel wat met blauwe tand hebben.

Verder is onderstaande het juiste topic
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 27
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 19:22:54 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208957563
On topic,

Ik heb hem wel gekocht, maar niet voor mezelf. Uit de boormachine van m'n pa kwam vrijdag rook. Toen ie dat vertelde was ik net de folder van de Hagebau aan het lezen. Waar bovenstaand setje im Angebot was. Moest toch nog even de grens over, dus heb de laatste meegenomen.
pi_209211961

MAKITA Haakse slijper 9565CVR

En

MAKITA Handcirkelzaag HS7601J

Moet een tuinhek plaatsen waarvoor ik wat moet slijpen en de tuinbank een stuk af moet zagen. Dan maar gelijk kopen :')
  Moderator vrijdag 19 mei 2023 @ 21:34:53 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209212167
Als je maar een excuus hebt hè :D
  Knikkerking zaterdag 20 mei 2023 @ 13:34:35 #207
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_209217774
Bosch GCM-8-SJL afkortzaag + onderstel:

Een fatsoenlijke microscoop:

+

Een bijbehorende 4K camera zodat ik de beelden ook op de PC en/of 4K monitor kan opslaan en bekijken:

Echt gaaf, gaat weer een hele nieuwe wereld open... 8-)
Wat je er ook onder legt, het blijft verbazen :D

+

NeoRuler:

Dit was een Kickstarter project. Zal ergens dit jaar wel geleverd worden :)

+

Spectrum analyzer:

+

Rigol DP2031 labvoeding:

(had ik eerder moeten kopen --> wát een fijn/gaaf ding _O_)

+

Rigol MSO5104 oscilloscoop:

Ook een gaaf ding, alleen (voor nu) een beetje te uitgebreid voor mij. Maarja, wat niet is kan nog komen he O-)

+

Verder nog wat speciale lenzen (en andere gear) voor m'n foto- en videocamera. Eigenlijk ook om straks (zodra er weer wat tijd is) iets meer in de werkplaats/makerspace te filmen.

Genoeg om weer even vooruit te kunnen })
  Moderator zaterdag 20 mei 2023 @ 14:39:51 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209218446
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:34 schreef Atmoz het volgende:
Bosch GCM-8-SJL afkortzaag + onderstel:
[ afbeelding ]

Ha die heb ik ook :D maar jij heb hem "voor er bij" :+
  Knikkerking zaterdag 20 mei 2023 @ 14:51:32 #209
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_209218517
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ha die heb ik ook :D maar jij heb hem "voor er bij" :+
Fijn ding he 8-)

Enne, ik snap waarom je "voor er bij" zegt (iets met een hele fijne GCM 12 GDL O-) ).

Maar eigenlijk heb ik deze (puur en alleen) gekocht voor op locatie.

En omdat:

1. die grote is te zwaar/groot om mee te nemen
2. die grote heb ik (tegelijk met het op locatie werken) ook thuis nodig

Moest er dus een 2e bij :P
  Moderator dinsdag 6 juni 2023 @ 17:27:23 #210
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209422044
Hier heb ik een Makita DUB186Z aangeschaft, gewoon een handige kleine blazer voor in de tuin.
Gewoon iets waar je overal even kunt gebruiken, zonder dat je direct met een snoer zit.

Vandaag voor het eerst gebruikt, goede aankoop iig. ^O^

dinsdag 6 juni 2023 @ 20:38:21 #211
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_209424065
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Hier heb ik een Makita DUB186Z aangeschaft, gewoon een handige kleine blazer voor in de tuin.
Gewoon iets waar je overal even kunt gebruiken, zonder dat je direct met een snoer zit.

[ afbeelding ]

Geweldig ding, wij gebruiken hem nooit als bladblazer (hebben we een grote op benzine voor), maar tijdens het klussen wordt ie heel vaak gebruikt. Na het schuren stof wegblazen, etc.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_209424133
quote:

[ afbeelding ]

Ik heb deze gekregen voor mijn verjaardag:

Voor de auto en kan ook blazen, handig bij het klussen ^O^ . Niet de aller sterkste maar genoeg voor waar ik hem voor gebruik.
  Moderator dinsdag 6 juni 2023 @ 22:10:24 #213
92034 crew  Vonkenboer
pi_209425463
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 20:38 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Geweldig ding, wij gebruiken hem nooit als bladblazer (hebben we een grote op benzine voor), maar tijdens het klussen wordt ie heel vaak gebruikt. Na het schuren stof wegblazen, etc.
ik heb geen mega groot oppervlakte buiten, dus dit is voor ons prima.
En eventueel bij allerlei andere klusjes rondom huis :)
pi_209452807
quote:

[ afbeelding ]

Elektrische bezem
pi_210172418
Loopt een mooie actie bij mtools.nl Kook makita xgt bare tools of selectie van sets en krijg er gratis vanuit makita een 2.5 Ah of 5.0 Ah batterij bij ipv de punten in de makita winkel . Zitten zeker wat leuke dealtjes bij ! Ergo met een beetje tijd heb ik weer wat te showen :P
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:19:56 #216
92034 crew  Vonkenboer
pi_210951058
Al enige tijd hadden ik en mijn vader al de discussie of we een rolsteiger zouden huren of zouden kopen, had ook al een tijdje allerlei advertenties in de gaten gehouden op Marktplaats, maar nooit echt helemaal kunnen vinden wat ik zocht. Of er op de foto's al achter komen dat de plateaus voorzien moeten worden van een nieuwe plaat voordat je ze kunt gebruiken of dat er meerdere delen van de steiger krom en scheef zijn doordat mensen met een hamer hun rolsteiger in elkaar gaan zetten :X.

Ook even alle huurprijzen vergeleken, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat dit toch aardig in de papieren loopt en je je werkzaamheden echt moet gaan plannen. Nou, tel daar bij op dat je een gehuurde steiger toch snel weer heen en terug brengt en de tijd dat je daar dan weer mee bezig bent..

Ondertussen vergeleken wat een redelijke rolsteiger moet kosten en uiteindelijk maandagavond besteld.

Afgelopen woensdag kwamen ze hem brengen een rolsteiger van 90 cm breed met twee plateaus van 1.90m lang.
Totale werkhoogte is dan 6,2 meter dat moet hier en bij mijn vader voldoende zijn.

En (deels) opgebouwd ziet dat er dan zo uit.

Hij kan nog wat hoger, maar dat hebben we nu nog niet nodig.
We zijn er in ieder geval blij mee ! *O* ^O^

Wel gekozen voor een semi-profesionele uitvoering, werken op hoogte moet ook gewoon veilig gebeuren.

pi_210955092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Al enige tijd hadden ik en mijn vader al de discussie of we een rolsteiger zouden huren of zouden kopen, had ook al een tijdje allerlei advertenties in de gaten gehouden op Marktplaats, maar nooit echt helemaal kunnen vinden wat ik zocht. Of er op de foto's al achter komen dat de plateaus voorzien moeten worden van een nieuwe plaat voordat je ze kunt gebruiken of dat er meerdere delen van de steiger krom en scheef zijn doordat mensen met een hamer hun rolsteiger in elkaar gaan zetten :X.

Ook even alle huurprijzen vergeleken, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat dit toch aardig in de papieren loopt en je je werkzaamheden echt moet gaan plannen. Nou, tel daar bij op dat je een gehuurde steiger toch snel weer heen en terug brengt en de tijd dat je daar dan weer mee bezig bent..

Ondertussen vergeleken wat een redelijke rolsteiger moet kosten en uiteindelijk maandagavond besteld.

Afgelopen woensdag kwamen ze hem brengen een rolsteiger van 90 cm breed met twee plateaus van 1.90m lang.
Totale werkhoogte is dan 6,2 meter dat moet hier en bij mijn vader voldoende zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wel gekozen voor een semi-profesionele uitvoering, werken op hoogte moet ook gewoon veilig gebeuren.

[ afbeelding ]
Super!! In de meeste situaties is kopen zoveel fijner dan huren.
Bedenk je tijdens de werkzaamheden nog een paar keer hoe kut huren was geweest :p

Ik heb dit kanon besteld:

tegels snijder tot 130cm. Laatste tijd al een paar keer 60x120 geregeld en de lange kant deed ik dan met de slijptol. Met de snijder toch wel fijner en een stuk sneller, geen herrie en stof.
pi_210964922
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
2 jaar terug een steiger gehuurd. 8.8 meter hoog. Was een beetje spontane actie om ineens de kozijnen op 1e en 2e verdieping te gaan schilderen. Het weer zag er voor een week stralend uit.

De A1 verhuurclub in ons dorp had helaas niks meer staan. Gelukkig 25km verderop nog wel wat kunnen krijgen. inclusief aanhanger erbij waar alles precies oppast. Maar die aanhanger moest dus wel weer terug. Dus extra keer heen en weer rijden. Na een week de hele boel op mijn eigen aanhanger terug gebracht. Paste ook prima en met een extra paar spanbandjes kom je een heel eind.

Nu wil ik volgend jaar ook voor gaan schilderen en heb dus weer een steiger nodig. Maar daarna zal ik er weer jaren vanaf zijn.

Het huren kostte mij ongeveer 130 euro, daar kun je toch geen steiger voor kopen? Maar nog belangrijker, waar laat je dat ding als je m niet gebruikt? Dan moet je wel een hele grote garage hebben.
pi_210965732
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:30 schreef Glider76 het volgende:

[..]
2 jaar terug een steiger gehuurd. 8.8 meter hoog. Was een beetje spontane actie om ineens de kozijnen op 1e en 2e verdieping te gaan schilderen. Het weer zag er voor een week stralend uit.

De A1 verhuurclub in ons dorp had helaas niks meer staan. Gelukkig 25km verderop nog wel wat kunnen krijgen. inclusief aanhanger erbij waar alles precies oppast. Maar die aanhanger moest dus wel weer terug. Dus extra keer heen en weer rijden. Na een week de hele boel op mijn eigen aanhanger terug gebracht. Paste ook prima en met een extra paar spanbandjes kom je een heel eind.

Nu wil ik volgend jaar ook voor gaan schilderen en heb dus weer een steiger nodig. Maar daarna zal ik er weer jaren vanaf zijn.

Het huren kostte mij ongeveer 130 euro, daar kun je toch geen steiger voor kopen? Maar nog belangrijker, waar laat je dat ding als je m niet gebruikt? Dan moet je wel een hele grote garage hebben.
Als je t met zn 2e doet is t al 260 euro, prijzen stijgen ook, denk dat je t nu niet meer red voor 130.. en je kan m ook na de klus weer verkopen als je echt geen ruimte hebt.
pi_210966003
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:20 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Als je t met zn 2e doet is t al 260 euro, prijzen stijgen ook, denk dat je t nu niet meer red voor 130.. en je kan m ook na de klus weer verkopen als je echt geen ruimte hebt.
Het is maar net of je m een paar weken nodig hebt. Maar ik zie prijzen vanaf ongeveer 1500 euro voor een 6 meter steiger. Daar kun je toch best een aantal weken voor huren.

Voor de gemiddelde thuis klusser die zijn kozijnen eens in de 8 a 10 jaar schildert lijkt het mij niet uit te kunnen. De gemiddelde garage heeft ook geen ruimte voor zo'n steiger.

Ik ga eens checken wat de huur prijzen vandaag de dag zijn.

edit: 100 euro ex btw per week voor 8.2 meter rolsteiger hier in ons dorp. Is 5 minuten rijden.

Enige nadeel is dat je het risico loopt dat ie niet beschikbaar is net op het moment dat je wilt gaan schilderen. En dat is weer sterk weersafhankelijk.
  zondag 15 oktober 2023 @ 23:13:11 #221
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_210967162
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:37 schreef Glider76 het volgende:

[..]
Het is maar net of je m een paar weken nodig hebt. Maar ik zie prijzen vanaf ongeveer 1500 euro voor een 6 meter steiger. Daar kun je toch best een aantal weken voor huren.

Voor de gemiddelde thuis klusser die zijn kozijnen eens in de 8 a 10 jaar schildert lijkt het mij niet uit te kunnen. De gemiddelde garage heeft ook geen ruimte voor zo'n steiger.

Ik ga eens checken wat de huur prijzen vandaag de dag zijn.

edit: 100 euro ex btw per week voor 8.2 meter rolsteiger hier in ons dorp. Is 5 minuten rijden.

Enige nadeel is dat je het risico loopt dat ie niet beschikbaar is net op het moment dat je wilt gaan schilderen. En dat is weer sterk weersafhankelijk.
Ligt er inderdaad aan wat je doet, wij hebben aantal jaren terug steiger gekocht en die wordt hier zeer regelmatig gebruikt. Voor inderdaad één keer in de 8/10 jaar schiet het niet op.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 18:30:12 #222
92034 crew  Vonkenboer
pi_210973915
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:30 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ik heb extra gekozen voor een steiger die maar 90 cm breed is, dat maakt het opslaan sowieso al een stuk makkelijker, ook hebben we de ruimte daar wel voor beschikbaar.

Hier in de buurt kan ik een steiger huren voor ¤ 150,- per week (niet de goedkoopste; maar wel diegene die het dichts bij mijn woonplaats zit), onder de voorwaarde dat ik hem zelf ophaal en weer terug breng. Met al het schilderwerk en bijbehorend herstelwerk dat ik momenteel aan mijn eigen woning moet doen schat ik toch al snel in dat ik een week of tien wel nodig ga hebben om dit klaar te kunnen krijgen.

Dan ben ik dus al ¤ 1500,- verder aan huurkosten. Tel daarbij op dat ik nu nog niet kan inzien of dit aaneensluitende weken zullen worden (schilderen kun je in deze periode misschien nog een week of vier maximaal) dus in de tussentijd zal ik de steiger nog eens moeten afbreken en terug brengen om hem een paar weken later weer op te gaan halen en weer op te bouwen.

Mijn vader heeft ook nog schilderwerk aan zijn eigen woning (dat wil hij volgend voorjaar doen) dus het mes snijd wat dat betreft aan twee kanten ^O^

Ook hebben we wat dakgoten waar we altijd moeilijk met een ladder bij kunnen en willen we wellicht nog met de dakplaten op de schuur van mijn vader aan de gang, sommige daarvan zijn echt slecht.

Had ik maar één keer in de tien jaar een rolsteiger nodig dan had ik hem natuurlijk niet gekocht :+
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:02:26 #223
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210975114
Ik heb er 1 staan, maar nog nooit gebruikt waar ie voor bedoeld is :@ :') . Ding is te lomp voor binnen :P . Maar komt binnenkort wel veel van pas denk ik!
pi_210987292
je kan ook evt met een aantal personen samen een knappe kopen , wij hebben bijvoorbeeld met 4 personen een knappe aanhangwagen gekocht (zonder kenteken, aluminium, disselbak, sloten , extra zware as ) dat is verdomde handig hoor ! huren is ellende moet altijd terug als je geen tijd hebt , nog niet helemaal klaar bent etc etc
pi_211251802

Ik was even helemaal klaar met het klooien met een net niet passende Baco en waterpomptang. Dus maar een paar grote maten steeksleutel gekocht.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211254380
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]

Ik was even helemaal klaar met het klooien met een net niet passende Baco en waterpomptang. Dus maar een paar grote maten steeksleutel gekocht.
mooi spul, maar een sleuteltang nooit overwogen ?
pi_211255878
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:43 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
Werkt dat net zo lekker als een steeksleutel?
pi_211262328
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:32 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Werkt dat net zo lekker als een steeksleutel?
ik heb er standaard een op zak , gaat tot 27 mm . En dat in een tangetje van 150 mm. Zijn natuurlijk ook in grotere maten te krijgen maar het is een oh zo handig ding . Daarnaast een knipex twingrip tang. Zal een paar cm langer zijn maar je kan met deze twee tangen veel doen zo "ff"123. Ander moet ik weer naar de werkbus om mijn geredschaptas te halen
  Knikkerking vrijdag 24 november 2023 @ 20:18:47 #229
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_211414301
Black Friday of geen Black Friday... O-)
De laatste maanden heb ik weer vanalles bij elkaar "gesprokkkeld" :P

Weidmuller kabelmes:

Weidmuller spanningsmeter:

Weidmuller kabelschaar:

3x Facom gereedschapskoffers:

3D Doodler Pro - 3D pen:

Dampafzuiging voor bij het solderen:

Einstar Shining 3D-scanner:

Apex-maker X1 industriële High-Speed 16" 8K LCD 3D-printer:

xTool F1 (IR + Diode) Lasersnijder - set met roterende as en slide extension:

Vapor Phase Reflow oven:

(eindelijk printplaten maken op de manier "zoals het hoort" 8-))

3x Bambu Lab X1-Carbon 3D-printers (ik had er al één, dus dat maakt 4 :7)

Elegoo Mega 3D-printer:

(deze is dus écht heel groot!)

Makera Carvera - desktop CNC machine:

Men heeft 't hier wel eens vaker gezegd/gevraagd "waarom stap je niet naar Festool over?" :)

Tja, dan moeten we dat maar voorzichtig aan doen he :Y

OFK 500 frees:

CTM 36E bouwzuiger:

(incl. de super fijne Bluetooth module voor aan het mondstuk)

MFK 700 frees set:

DF 500Q dimono set:

ROTEX 150 FEQ-plus excentrische schuurmachine:

OFK 700 EQ-plus set:

DTS 400 schuurmachine:

ETS 125 schuurmachine:

KA65 kantenlijmer:

(gisteren voor het eerst mee gewerkt --> fijn ding! O+)
pi_211414718
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:18 schreef Atmoz het volgende:
Black Friday of geen Black Friday... O-)
De laatste maanden heb ik weer vanalles bij elkaar "gesprokkkeld" :P

Weidmuller kabelmes:
[ afbeelding ]

Weidmuller spanningsmeter:
[ afbeelding ]

Weidmuller kabelschaar:
[ afbeelding ]

3x Facom gereedschapskoffers:
[ afbeelding ]

3D Doodler Pro - 3D pen:
[ afbeelding ]

Dampafzuiging voor bij het solderen:
[ afbeelding ]

Einstar Shining 3D-scanner:
[ afbeelding ]

Apex-maker X1 industriële High-Speed 16" 8K LCD 3D-printer:
[ afbeelding ]

xTool F1 (IR + Diode) Lasersnijder - set met roterende as en slide extension:
[ afbeelding ]

Vapor Phase Reflow oven:
[ afbeelding ]
(eindelijk printplaten maken op de manier "zoals het hoort" 8-))

3x Bambu Lab X1-Carbon 3D-printers (ik had er al één, dus dat maakt 4 :7)
[ afbeelding ]

Elegoo Mega 3D-printer:
[ afbeelding ]
(deze is dus écht heel groot!)

Makera Carvera - desktop CNC machine:
[ afbeelding ]

Men heeft 't hier wel eens vaker gezegd/gevraagd "waarom stap je niet naar Festool over?" :)

Tja, dan moeten we dat maar voorzichtig aan doen he :Y

OFK 500 frees:
[ afbeelding ]

CTM 36E bouwzuiger:
[ afbeelding ]
(incl. de super fijne Bluetooth module voor aan het mondstuk)

MFK 700 frees set:
[ afbeelding ]

DF 500Q dimono set:
[ afbeelding ]

ROTEX 150 FEQ-plus excentrische schuurmachine:
[ afbeelding ]

OFK 700 EQ-plus set:
[ afbeelding ]

DTS 400 schuurmachine:
[ afbeelding ]

ETS 125 schuurmachine:
[ afbeelding ]

KA65 kantenlijmer:
[ afbeelding ]
(gisteren voor het eerst mee gewerkt --> fijn ding! O+)
Respect hoe jij je zo kan inhouden met spullen kopen 😁
  Knikkerking vrijdag 24 november 2023 @ 21:18:57 #231
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_211415001
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:52 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Haha _O-

Maaareh, die 5-assige CNC machine (voor aluminium enzo) heb ik toch al een paar maanden "laten staan" O-) :P

Ooit... dreams, dreams! O+
pi_211415300
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 21:18 schreef Atmoz het volgende:

[..]
Haha _O-

Maaareh, die 5-assige CNC machine (voor aluminium enzo) heb ik toch al een paar maanden "laten staan" O-) :P

Ooit... dreams, dreams! O+
Nog belangrijker: Wat doe je er allemaal mee?
pi_211415402
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:52 schreef Makrolon het volgende:

[..]
_O_ _O-
  Knikkerking zaterdag 25 november 2023 @ 05:04:30 #234
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_211417478
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 21:47 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Nog belangrijker: Wat doe je er allemaal mee?
Nou, wat werk betreft ben ik een redelijke duizendpoot. Ik doe letterlijk echt vanalles: programmeren, solderen, vloeren leggen, interieurbouw, lassen, 3D ontwerpen, mechanica, elektronica, etc...

Daarnaast gebruik ik vrijwel alles ook met m'n hobby's, dus het komt allemaal wel goed tot z'n recht :)

[edit]

Vlak voordat ik zojuist thuis kwam had DHL nog iets afgedropt.
Heeft m'n vriendin er dit van gemaakt:

Haha, prachtig toch *;
Ze weet dat ik de laatste tijd verliefd ben geworden op Festool, dus ik moest wel even lachen toen ik dit zo aan trof _O_ :P

[ Bericht 46% gewijzigd door Atmoz op 25-11-2023 13:37:59 ]
pi_211431275
knappe spulletjes weer hoor , blij dat je nou een loods ter beschikking hebt denk ? haha
pi_211662917
Ik heb ook maar weer Sinterklaas gespeeld voor mijzelf. Een ander doet het niet voor mij.

En volgende maand ga ik trouwen dus nu kan het nog net zonder gezeur of overleg.

Was een beetje klaar met mijn Dyson accuzuiger en de festool midi die ik uiteindelijk niet in de garage gebruikte maar in huis is toch onhandig en lomp zwaar de trap op en af tillen en je rijdt steeds over het snoer heen.
Ook 2x4ah accu's en duo lader erbij in systainer. Redelijk voordelig kunnen aanschaffen. Accu en zuiger bij 2 verschillende winkels gekocht. 286 voor de accu's met lader en systainer. 299 voor de zuiger.

Ter vervanging van mijn DeWalt 7492. Deze is wel een stuk kleiner, maar veel nauwkeuriger. En fijne roltafel. De volgende zaag wordt een Hammer K3. Uit Duitsland laten komen voor 1319 euro.

5 meter 36mm slang voor op de Festool Midi met cycloon. 100 euro van marktplaats.

Als voorbereiding voor de toekomstige stroomstoringen. Gezien ik rolluiken heb, inductie kook en electrische garagedeur zou ik bij langdurige stroomstoring echt omhanden zitten. Moet dus wel in huis opgeborgen worden en niet in de garage want dan kan ik er nog niet bij als het moment supreme daar is. Stond bij de Aldi in duitsland voor 349 euro. Zat er al lang aan te denken dus maar gelijk meegenomen. Natuurlijk is het vermogen beperkt, maar de pelletkachel of airco zou er wel op kunnen draaien. Pannetje soep, bakje koffie. Rolluiken openen of sluiten. CV ketel om even te douchen. Dat soort werk.

Sinds ik lange bits heb ontdekt gebruik ik nog maar zelden korte. Mijn huidige set was alweer langzaam aan vervanging toe en ik was 1 populaire maat kwijt geraakt. Erg fijne bits, Los gekocht bij Toolstation, enkel torx maten gezien ik die het meest gebruik.

pi_211664744

Knipex Big Twin Move

Dacht dan heb ik alles ineens.
Valt me eigenlijk tegen :@
Vakman pur sang
pi_211674244
Ik zag laatst deze set Stanley beitels op Yahoo Japan Auctions, dat is wel de laatste plek waar je deze beitels zou verwachten. Ik had een paar nieuwe beitels nodig voor grof werk dus ik denk ik bied er op en ik heb ze voor ¤45 gewonnen. Ik heb deze foto laten zien aan een kennis in Amerika, die is ook timmerman en weet veel van gereedschap dat in Amerika is gemaakt. Nu heb ik van hem geleerd dat deze beitels in de jaren 60 zijn gemaakt en nog steeds heel geliefd zijn in Amerika en ook dat een ongebruikte set als deze, met het originele etui, daar voor ¤500-¤600 verkocht wordt. Dat had ik nooit verwacht en deze gaan dus mooi in de verkoop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Navifactiva op 20-12-2023 00:45:24 ]
  Knikkerking donderdag 21 december 2023 @ 07:25:30 #239
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_211688050
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:59 schreef Cybersijp het volgende:
knappe spulletjes weer hoor , blij dat je nou een loods ter beschikking hebt denk ? haha
Jazeker, dat is eigenlijk altijd al een droom geweest om veel/genoeg plaats te hebben voor alle machines die ik graag wilde :Y 8-)

Ik heb de loods in eerste instantie voor Marblelous genomen, maar toen ik daar dus ineens al die plaats zag ben ik die machines gaan kopen. Helaas staat nu alles vol, dus echt álle machines aanschaffen gaat helaas nog niet. Maargoed, je moet nog iets te dromen hebben he :P

[ontopic]
Zojuist besteld *O*

xTool P2 CO2-laser set:

Toch wel een heel cool apparaat! Was er al een tijdje over aan het twijfelen, maar na vanmorgen nog wat reviews te hebben gekeken heb ik de knoop doorgehakt.

Ik had al een grotere CO2 laser, maar zo'n "kleine" (niet echt super klein natuurlijk, maar toch) heeft ook echt zijn voordelen. Ik zie het dus echt als een aanvulling ^O^
pi_211698472
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 07:25 schreef Atmoz het volgende:

[..]
Jazeker, dat is eigenlijk altijd al een droom geweest om veel/genoeg plaats te hebben voor alle machines die ik graag wilde :Y 8-)

Ik heb de loods in eerste instantie voor Marblelous genomen, maar toen ik daar dus ineens al die plaats zag ben ik die machines gaan kopen. Helaas staat nu alles vol, dus echt álle machines aanschaffen gaat helaas nog niet. Maargoed, je moet nog iets te dromen hebben he :P

[ontopic]
Zojuist besteld *O*

xTool P2 CO2-laser set:
[ afbeelding ]

Toch wel een heel cool apparaat! Was er al een tijdje over aan het twijfelen, maar na vanmorgen nog wat reviews te hebben gekeken heb ik de knoop doorgehakt.

Ik had al een grotere CO2 laser, maar zo'n "kleine" (niet echt super klein natuurlijk, maar toch) heeft ook echt zijn voordelen. Ik zie het dus echt als een aanvulling ^O^
Ik vraag mij altijd af: Waar doet ie jongen het toch van?
Man, man...wat een mooi spul allemaal.

Niet jaloers en verwacht ook geen antwoord :7
pi_212209303
Na advies hier een Wolfcraft MG 550 kitpistool gekocht.

Werkt als een zonnetje met "Beton kit". Het is kitten alsof het niks is.

En een Parkside 18v 360graden laser gekocht. Werkt ook meer dan prima
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_212224190
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 05:51 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Na advies hier een Wolfcraft MG 550 kitpistool gekocht.

Werkt als een zonnetje met "Beton kit". Het is kitten alsof het niks is.

Idem!
  donderdag 15 februari 2024 @ 20:57:54 #243
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_212442770
Sinds dat de normale accu's sneller leegwaren dan ze konden opladen en vermoedelijk met de Bosch GBH 18v-26 (wat een waanzinnig ding trouwens) te heet worden nu een 18V ProCore accu van 7ah. Opladen gaat wel een tijdje duren met de niet zo fancy oplader van 4a maargoed, dan werkt het ding wel lekker door.

En nog een accuboor body, aangezien m'n pa de huidige ingepikt heeft. Maar deze is koolborstelhoudend en die ik al had was borstelloos, maar eens probleren en anders wissel ik hem alsnog om :+

Laatst een haakse slijper 125mm en decoupeerzaag op accu gekocht alsmede een 230mm 230v slijper. Ik wist dat ik ze toch wel zou kopen en dan kan ik het maar beter doen als ik er een accu bij krijg door de acties van makita nu.. :)
Met zo'n verbouwing ben je toch zeer divers gereedschap nodig :')
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 09:12:01 #244
36431 bleiblei
pi_212463051
Die ProCore dingen zijn wel echt loeizwaar trouwens. Kreeg er 1tje gratis bij een accu slijptol en vind em te zwaar voor schroefmachines. Voor slijptollen of zagen maakt dat extra gewicht minder uit.

Ik heb zelf een spijkertacker van dewalt aangeschaft. Lader en een accu heb ik al. Dus alleen de body en dan komt er weer een gratis accu bij.

Ideaal voor de bouw van de garage dadelijk. Kan ie daarna weer marktplaats op. Ik moet ook maar eens ophouden met gereedschap houden wat ik na een grote klus waarschijnlijk nooit meer ga gebruiken :') .
pi_212463500
Aanhanger aluminium tandemasser met rijplaten.

Thermografiecamera Milesey 256 (aanrader voor ¤160 gescoord in China, beter resultaat dan ¤1000+ Flyr camera’s

Rookasanalyser EuroIndex

Montagelift Genie SLC18
Vakman pur sang
  zaterdag 17 februari 2024 @ 10:24:09 #246
36431 bleiblei
pi_212463737
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]

Thermografiecamera Milesey 256 (aanrader voor ¤160 gescoord in China, beter resultaat dan ¤1000+ Flyr camera’s

[ afbeelding ]

Rookasanalyser EuroIndex

Montagelift Genie SLC18
[ afbeelding ]
Nice! Wat voor aanhanger is het? Volgens de filename tot 750kg?
pi_212463777
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 10:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nice! Wat voor aanhanger is het? Volgens de filename tot 750kg?
Omdat ie ongeremd is, maar hij kan tot 1350kg aan.
Een geremde versie is 2 keer zo duur maar ik verplaats alleen spullen tot max 500kg
VDM plateau wagen.
Vakman pur sang
  zaterdag 17 februari 2024 @ 11:14:11 #248
36431 bleiblei
pi_212464194
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 10:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Omdat ie ongeremd is, maar hij kan tot 1350kg aan.
Een geremde versie is 2 keer zo duur maar ik verplaats alleen spullen tot max 500kg
VDM plateau wagen.
Wtf, wat zijn die dingen duur geworden. Heb mij (2de hands) Anssems 5 jaar geleden gekocht voor 1200. En nieuw waren ze 1800. Nu vragen ze daar 3200 voor :o .
pi_212464612
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Wtf, wat zijn die dingen duur geworden. Heb mij (2de hands) Anssems 5 jaar geleden gekocht voor 1200. En nieuw waren ze 1800. Nu vragen ze daar 3200 voor :o .
Ja zelfs 2e hands gaat een geremde tandemasser boven de ¤2500 heb je ook nog een oud barrel.
Vakman pur sang
pi_212465052
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Rookasanalyser EuroIndex

Montagelift Genie SLC18
[ afbeelding ]
Ik snap het nut niet zo van een ongeremde tandemasser om eerlijk te zijn.. extra as dus meer gewicht wat van je laadvermogen af gaat.

Zon lift is wel echt top als je t werk er voor hebt!

En die thermo camera, kan je die ook gebruiken voor bv buitengevel van je huis?
pi_212465080
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 09:12 schreef bleiblei het volgende:
Die ProCore dingen zijn wel echt loeizwaar trouwens. Kreeg er 1tje gratis bij een accu slijptol en vind em te zwaar voor schroefmachines. Voor slijptollen of zagen maakt dat extra gewicht minder uit.

Ik heb zelf een spijkertacker van dewalt aangeschaft. Lader en een accu heb ik al. Dus alleen de body en dan komt er weer een gratis accu bij.
[ afbeelding ]
Ideaal voor de bouw van de garage dadelijk. Kan ie daarna weer marktplaats op. Ik moet ook maar eens ophouden met gereedschap houden wat ik na een grote klus waarschijnlijk nooit meer ga gebruiken :') .
Gewoon houden 😁

Heb dezelfde tacker, echt een beest
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:28:50 #252
36431 bleiblei
pi_212465171
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja zelfs 2e hands gaat een geremde tandemasser boven de ¤2500 heb je ook nog een oud barrel.
Nou, dan gaat die er ook uit als de garage klaar is :D .
pi_212466815
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:18 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Ik snap het nut niet zo van een ongeremde tandemasser om eerlijk te zijn.. extra as dus meer gewicht wat van je laadvermogen af gaat.

Zon lift is wel echt top als je t werk er voor hebt!

En die thermo camera, kan je die ook gebruiken voor bv buitengevel van je huis?
Ja zeker kan je die daarvoor gebruiken, juist daarvoor omdat deze een grote resolutie heeft.
Thuis al gelijk wat stukjes gevonden waar geen isolatie in de spouw zit.
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 17 februari 2024 @ 19:54:22 #254
92034 crew  Vonkenboer
pi_212470384
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Rookasanalyser EuroIndex

Montagelift Genie SLC18
[ afbeelding ]
Ga je voor jezelf beginnen met zonnepanelen oid. ?
pi_212471442
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 19:54 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Ga je voor jezelf beginnen met zonnepanelen oid. ?
Oh god nee, de horror. :D
Vakman pur sang
pi_212471747
quote:

Heb je een linkje? Ik kom m alleen bijna 100 euro duurder tegen..
pi_212473644
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 20:46 schreef tux87 het volgende:

[..]
Heb je een linkje? Ik kom m alleen bijna 100 euro duurder tegen..
Ik kreeg via een user op tweakers een kortingscode.
Zie het IR camera topic daar.
Vakman pur sang
pi_212478431
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Was dat maar waar. Heb mijn geremde anssems op eigen kenteken van 2018 met een bak van 301cm te koop gezet voor 1400 gisteren. Alleen maar van die sjaggeraars die 900 bieden steeds...
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_212479547
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 08:49 schreef Miniem het volgende:

[..]
Was dat maar waar. Heb mijn geremde anssems op eigen kenteken van 2018 met een bak van 301cm te koop gezet voor 1400 gisteren. Alleen maar van die sjaggeraars die 900 bieden steeds...
Veel hoger inzetten
Er staat een Eduard zelfde maat met biedingen van ¤1900

[ Bericht 4% gewijzigd door Lospedrosa op 18-02-2024 12:01:07 ]
Vakman pur sang
pi_212907926
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:43 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Het moest er van komen....
pi_212980511
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 20:25 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Het moest er van komen....
fijn ding he ? samen met de knipex twingrip standaard op zak in het werkpak . Kom je een eind mee
pi_213184767
pi_213191736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:19 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
fijn ding he ? samen met de knipex twingrip standaard op zak in het werkpak . Kom je een eind mee
Wat doet de twingrip goed dan?
Altijd benieuwd naar nieuw gereedschap. :9
Vakman pur sang
pi_213264409
heb ook ff wat nieuw speelgoed gekocht :)

+

(inclusief geleiderails)
+

+
pi_213264756
Voor het lassen een paar magneten gekocht, nu nog de tijd vinden om ze te gebruiken ;) .

pi_213264769
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 21:33 schreef Bananenbennie het volgende:

Het kettingzaagje heb ik ook, echt ideaal om iets dikkere takken mee te snoeien (of wat kleiner brandhout te zagen).

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:
knipex twingrip
Unieke combinatie: dubbele functie grijpt zowel voor- als zijkant, doorgestoken scharnier, drukknopverstelling

Iedereen die ik ken die er een heeft, vind het een geweldige tang, ik heb deze niet echt nodig, hoewel de verleiding wel groot is.
pi_213264875
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 22:05 schreef Managarm het volgende:

[..]
Het kettingzaagje heb ik ook, echt ideaal om iets dikkere takken mee te snoeien (of wat kleiner brandhout te zagen).

Heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar daar gaat ie idd voor gebruikt worden. Heb ook nog een paar stevige boomstronken in de tuin, daar is ie wat te licht voor, maar ga wel een poging wagen. Gewoon elke dag een partje eruit zagen :9
pi_213264899
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 22:14 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar daar gaat ie idd voor gebruikt worden. Heb ook nog een paar stevige boomstronken in de tuin, daar is ie wat te licht voor, maar ga wel een poging wagen. Gewoon elke dag een partje eruit zagen :9
Voor het grotere werk heb ik Husqvarna benzinekettingzaag, maar ja, ik zaag ook complete bomen om. Als je in die boomstronken een paar gaten van bovenaf boort dan zal het hout een stuk sneller wegrotten.
pi_213264936
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 22:16 schreef Managarm het volgende:

[..]
Voor het grotere werk heb ik Husqvarna benzinekettingzaag, maar ja, ik zaag ook complete bomen om.
Respect, ik heb daar weinig ervaring mee. Ben één keer met een stevige boom en een echte kettingzaag bezig geweest. Ik was al na 10 minuten helemaal kapot joh. :+
pi_213265447
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 22:20 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Respect, ik heb daar weinig ervaring mee. Ben één keer met een stevige boom en een echte kettingzaag bezig geweest. Ik was al na 10 minuten helemaal kapot joh. :+
Je moet hem wel eerst aantrekken en laten draaien hè?
Vakman pur sang
pi_213265498
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
dacht al dat ik iets verkeerd deed 8)7
pi_213265537
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij bleef maar tegen die boom meppen met die kettingzaag.
pi_213281903
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat doet de twingrip goed dan?
Altijd benieuwd naar nieuw gereedschap. :9
twee manieren van grip , aan de ene kant is het een kleine waterpomptang, maar de kop is ook geschikt om ronde dingen echt krachtig vast te pakken . Gebruik hem ook om spijkers etc te trekken . Af en toe een tik ergens op te geven . kan een hoop aan , naast de sleuteltang van knipex deze standaard in de werkzak zitten
pi_213281935
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 21:33 schreef Bananenbennie het volgende:

[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
(inclusief geleiderails)
+
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
lekkere aankoop , allemaal met een gratis accu erbij ? Dan gaat het hard met de accu's natuurlijk . merk toch dat dat wel een goede motivatie is om in het ecosysteem te blijven van een merk
pi_213282787

Met alle toebehoren erbij, tig handschoenen, laskap, argonfles, reduceer, cups, tongsten, lasstaafjes.
Vakman pur sang
pi_213284412
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:19 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
lekkere aankoop , allemaal met een gratis accu erbij ? Dan gaat het hard met de accu's natuurlijk . merk toch dat dat wel een goede motivatie is om in het ecosysteem te blijven van een merk
Jazeker, allemaal met een gratis accu. Standaard zitten die er niet bij maar nu hebben ze een actie, dus ik dacht ik sla ff toe. Je moet ze wel apart aanvragen nadat je je bestelling hebt ontvangen, beetje omslachtig maar het zij zo.
  zondag 21 april 2024 @ 17:32:11 #277
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_213284436
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 22:04 schreef Managarm het volgende:
Voor het lassen een paar magneten gekocht, nu nog de tijd vinden om ze te gebruiken ;) .

[ afbeelding ]
Dat is altijd las tig :+ Helemaal als het afgelast wordt :+
pi_213284500
quote:
6s.gif Op zondag 21 april 2024 17:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Dat is altijd las tig :+ Helemaal als het afgelast wordt :+
Wat ben je toch ook een laspost :+
  zondag 21 april 2024 @ 19:53:17 #279
36431 bleiblei
pi_213286752
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 15:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]

Met alle toebehoren erbij, tig handschoenen, laskap, argonfles, reduceer, cups, tongsten, lasstaafjes.
Nice! Waar gekocht? Bij Kippers Rijssen? Ben benieuwd of ie bevalt, staat hier ook in het wensenlijstje :Y .
pi_213286930
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 19:53 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nice! Waar gekocht? Bij Kippers Rijssen? Ben benieuwd of ie bevalt, staat hier ook in het wensenlijstje :Y .
Klopt, bevalt heel goed. Heb al wat dingen gelast, en ongelofelijk maar ik kan het goed. (Kon alleen autogeen)
Ook heel aardige lui, ik kreeg ik weet niet wat “gratis” erbij, hele fanatieke mensen daar.
Vakman pur sang
pi_213337801

Een Parkside kruislijnlaser. Nog zo'n gadget dat je nooit nodig dacht te hebben en dat toch verrekte handig blijkt te zijn als je het eenmaal hebt.

Ik heb wel al gemerkt dat er wel wat afwijking inzit: tijdens het tegelen een beetje gecompenseerd omdat ik uit de verticale lijn leek te komen. Vervolgens zet ik de laser aan de andere kant van mij neer, lijkt de afwijking ineens andersom 8)7
  zaterdag 27 april 2024 @ 00:03:05 #282
36431 bleiblei
pi_213338152
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:05 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]

Een Parkside kruislijnlaser. Nog zo'n gadget dat je nooit nodig dacht te hebben en dat toch verrekte handig blijkt te zijn als je het eenmaal hebt.

Ik heb wel al gemerkt dat er wel wat afwijking inzit: tijdens het tegelen een beetje gecompenseerd omdat ik uit de verticale lijn leek te komen. Vervolgens zet ik de laser aan de andere kant van mij neer, lijkt de afwijking ineens andersom 8)7
:o wel zuur. Maar daarom altijd ff kalibreren (ook bij fancy dure merken.) Laser aan 1ne kant van de kamer. Streepje op 1meter vanaf de vloer zetten aan de ene kant van de kamer en de andere kant van de kamer. Vervolgens laser verplaatsen. Richten op 1 van de 2 streepjes en kijken of ie inderdaad waterpas is. Want dan zou die theoretisch netjes op allebei de "meterpeil" streepjes moeten vallen.
pi_213449099
Gisteren via ali een 20 tal fostner boren gekocht. M'n collega had deze set onlangs aangeschaft en die beviel hem zeer goed.

https://a.aliexpress.com/_EIgbxZV
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_213449606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 08:51 schreef Chandler het volgende:
Gisteren via ali een 20 tal fostner boren gekocht. M'n collega had deze set onlangs aangeschaft en die beviel hem zeer goed.

https://a.aliexpress.com/_EIgbxZV
Vierkante gatenboor :')
Vakman pur sang
pi_213450172
Deze wordt vandaag of morgen geleverd:

https://airpress.nl/compr(...)244-l-min-50-l-36827

Bij de Spaanse webshop gekocht, scheelde 280 euro (ja echt, tevens verzond deze wel naar Portugal).
pi_213450476
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 09:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vierkante gatenboor :')
Wat? Je bent toch niet scheelt hé 😳😆
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 7 mei 2024 @ 11:51:20 #288
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_213450602

Een diamantboor!

Kan ik mooi een water afvoer gat boren in de handgemaakte pot die we gekregen hebben!
(Gouden pot exclusief regenboog)
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
  dinsdag 7 mei 2024 @ 12:22:34 #289
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_213450782
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:54 schreef Managarm het volgende:
Deze wordt vandaag of morgen geleverd:
.......
Nu hoef jij je niet meer druk te maken :+
  woensdag 8 mei 2024 @ 05:43:42 #290
438762 -Richard-
pi_213461616
Enkele M14 gatboren voor in tegels van Ecotools.

Tegelsnijder Rubi Optima

Nieuwe laser want de oude was van ruim 3m hoogte op beton gevallen, werd niet gewaardeerd.
Bosch 3x360 lijn laser met gratis statief.

Dan kun je wel raden dat we gaan tegelzetten in onze badkamer en wc's.
pi_213462606
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 05:43 schreef -Richard- het volgende:

Tegelsnijder Rubi Optima
[ afbeelding ]

Nieuwe laser want de oude was van ruim 3m hoogte op beton gevallen, werd niet gewaardeerd.
[ afbeelding ]

Handig, zelfs met de aanschaf van het gereedschap ben je nog goedkoper uit dan het laten doen. Wij hebben ook nog een waterzaag erbij gekocht om zelf de plinten te kunnen zagen (voor de woonkamer), gewoon de tegel doormidden zagen.
pi_213480318
quote:
Heb de bedrade versie, mooi lekker handzaam dingetje . Blij mee al jaren
pi_213481236
Deze heb ik pas gekocht, gisteren voor het eerst gebruikt, wat een verademing. Zonder problemen, heel snel een draad strippen.

pi_213481747
quote:

Verstandig om M14 te nemen. Ik heb ze met een aansluiting voor de boormachine maar daarvoor moet je masochist zijn.
pi_213481755
quote:

Tegelsnijder Rubi Optima
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi spul!!
pi_213481778
Deze:

3 zijdige electrische kipper, max 3000 kg.

Ik had dezelfde maar dan 13 jaar oud, echt een topding, dus dat is deze ook. En nieuw, dus alles gaat weer soepel, verlicht werkt 100procent enzo :p blij mee. Als je een kipper hebt gehad wil je niet meer anders
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 17:52:41 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213481830
Nice. Ook met oprijplaten enzo? Of heb je zelf geen Bobcat meer? Of speciale aanhanger daar voor?
pi_213481946
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:52 schreef derLudolf het volgende:
Nice. Ook met oprijplaten enzo? Of heb je zelf geen Bobcat meer? Of speciale aanhanger daar voor?
Yes, oprijplaten heb ik overgezet van mn oude aanhanger. Mn Bobcat heb ik wel verkocht, maar huur nog wel eens iets. En voor de kruiwagen is t ook gewoon handig om ze te hebben.
pi_213504296
Ik heb overigens een garage gekocht om in te klussen, telt dat ook voor dit topic? :P
  zaterdag 18 mei 2024 @ 01:39:51 #300
438762 -Richard-
pi_213600608
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:11 schreef Managarm het volgende:

[..]
Handig, zelfs met de aanschaf van het gereedschap ben je nog goedkoper uit dan het laten doen. Wij hebben ook nog een waterzaag erbij gekocht om zelf de plinten te kunnen zagen (voor de woonkamer), gewoon de tegel doormidden zagen.
Maar dan moet het nog wel goed gaan haha! Maar mn vriendin en ik zijn beide zeker tevreden met het resultaat.. En inderdaad laten doen is prijzig! Ja zo'n zaag vroeg ik ook rond in de buurt en ze zeiden dat het langzaam ging? Heb lastige kanten/randen gewoon met een continue diamantblad op de slijper gedaan, prima gelukt. De randen van de snijder waren op de wand tegels nog strakker dan de diamantslijper. Erg blij mee!
Eurocol 705 lijm en heb gelukkig geen holle plekken onder de tegels, voor een 1e keer dus grote blij :)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:44 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Verstandig om M14 te nemen. Ik heb ze met een aansluiting voor de boormachine maar daarvoor moet je masochist zijn.
:')
Die M14 tegelboren zet ik op max rpm 11500 en dan rustig schuin erin. Dat gaat uitstekend.
Kreeg de tip van een collega om die op de flex uit te kiezen. Boormachine toerental te laag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')