abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208957290
Iemand advies/ervaring voor/met gehoorbescherming incl bluetooth functie?
  zondag 30 april 2023 @ 19:17:59 #202
351441 Estate2
Ex Estate
pi_208957433
Ik heb in ear van ISOtunes. Hier voor de bedraade versie gehad. Beide werken goed. Als je echt lang en hard geluid zoals metaal slijpen wil buitensluiten kun je beter oorkappen gebruiken.

Voorheen Post ID 101472
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 19:18:18 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208957452
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 19:09 schreef Puala het volgende:
Iemand advies/ervaring voor/met gehoorbescherming incl bluetooth functie?
Nein.
Die van Peltor met FM functie zijn prima, tegenwoordig zullen ze ook wel wat met blauwe tand hebben.

Verder is onderstaande het juiste topic
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 27
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 19:22:54 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208957563
On topic,

Ik heb hem wel gekocht, maar niet voor mezelf. Uit de boormachine van m'n pa kwam vrijdag rook. Toen ie dat vertelde was ik net de folder van de Hagebau aan het lezen. Waar bovenstaand setje im Angebot was. Moest toch nog even de grens over, dus heb de laatste meegenomen.
pi_209211961

MAKITA Haakse slijper 9565CVR

En

MAKITA Handcirkelzaag HS7601J

Moet een tuinhek plaatsen waarvoor ik wat moet slijpen en de tuinbank een stuk af moet zagen. Dan maar gelijk kopen :')
  Moderator vrijdag 19 mei 2023 @ 21:34:53 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209212167
Als je maar een excuus hebt hè :D
  Knikkerking zaterdag 20 mei 2023 @ 13:34:35 #207
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_209217774
Bosch GCM-8-SJL afkortzaag + onderstel:

Een fatsoenlijke microscoop:

+

Een bijbehorende 4K camera zodat ik de beelden ook op de PC en/of 4K monitor kan opslaan en bekijken:

Echt gaaf, gaat weer een hele nieuwe wereld open... 8-)
Wat je er ook onder legt, het blijft verbazen :D

+

NeoRuler:

Dit was een Kickstarter project. Zal ergens dit jaar wel geleverd worden :)

+

Spectrum analyzer:

+

Rigol DP2031 labvoeding:

(had ik eerder moeten kopen --> wát een fijn/gaaf ding _O_)

+

Rigol MSO5104 oscilloscoop:

Ook een gaaf ding, alleen (voor nu) een beetje te uitgebreid voor mij. Maarja, wat niet is kan nog komen he O-)

+

Verder nog wat speciale lenzen (en andere gear) voor m'n foto- en videocamera. Eigenlijk ook om straks (zodra er weer wat tijd is) iets meer in de werkplaats/makerspace te filmen.

Genoeg om weer even vooruit te kunnen })
  Moderator zaterdag 20 mei 2023 @ 14:39:51 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209218446
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:34 schreef Atmoz het volgende:
Bosch GCM-8-SJL afkortzaag + onderstel:
[ afbeelding ]

Ha die heb ik ook :D maar jij heb hem "voor er bij" :+
  Knikkerking zaterdag 20 mei 2023 @ 14:51:32 #209
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_209218517
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ha die heb ik ook :D maar jij heb hem "voor er bij" :+
Fijn ding he 8-)

Enne, ik snap waarom je "voor er bij" zegt (iets met een hele fijne GCM 12 GDL O-) ).

Maar eigenlijk heb ik deze (puur en alleen) gekocht voor op locatie.

En omdat:

1. die grote is te zwaar/groot om mee te nemen
2. die grote heb ik (tegelijk met het op locatie werken) ook thuis nodig

Moest er dus een 2e bij :P
  Moderator dinsdag 6 juni 2023 @ 17:27:23 #210
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209422044
Hier heb ik een Makita DUB186Z aangeschaft, gewoon een handige kleine blazer voor in de tuin.
Gewoon iets waar je overal even kunt gebruiken, zonder dat je direct met een snoer zit.

Vandaag voor het eerst gebruikt, goede aankoop iig. ^O^

dinsdag 6 juni 2023 @ 20:38:21 #211
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_209424065
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Hier heb ik een Makita DUB186Z aangeschaft, gewoon een handige kleine blazer voor in de tuin.
Gewoon iets waar je overal even kunt gebruiken, zonder dat je direct met een snoer zit.

[ afbeelding ]

Geweldig ding, wij gebruiken hem nooit als bladblazer (hebben we een grote op benzine voor), maar tijdens het klussen wordt ie heel vaak gebruikt. Na het schuren stof wegblazen, etc.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_209424133
quote:

[ afbeelding ]

Ik heb deze gekregen voor mijn verjaardag:

Voor de auto en kan ook blazen, handig bij het klussen ^O^ . Niet de aller sterkste maar genoeg voor waar ik hem voor gebruik.
  Moderator dinsdag 6 juni 2023 @ 22:10:24 #213
92034 crew  Vonkenboer
pi_209425463
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 20:38 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Geweldig ding, wij gebruiken hem nooit als bladblazer (hebben we een grote op benzine voor), maar tijdens het klussen wordt ie heel vaak gebruikt. Na het schuren stof wegblazen, etc.
ik heb geen mega groot oppervlakte buiten, dus dit is voor ons prima.
En eventueel bij allerlei andere klusjes rondom huis :)
pi_209452807
quote:

[ afbeelding ]

Elektrische bezem
pi_210172418
Loopt een mooie actie bij mtools.nl Kook makita xgt bare tools of selectie van sets en krijg er gratis vanuit makita een 2.5 Ah of 5.0 Ah batterij bij ipv de punten in de makita winkel . Zitten zeker wat leuke dealtjes bij ! Ergo met een beetje tijd heb ik weer wat te showen :P
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:19:56 #216
92034 crew  Vonkenboer
pi_210951058
Al enige tijd hadden ik en mijn vader al de discussie of we een rolsteiger zouden huren of zouden kopen, had ook al een tijdje allerlei advertenties in de gaten gehouden op Marktplaats, maar nooit echt helemaal kunnen vinden wat ik zocht. Of er op de foto's al achter komen dat de plateaus voorzien moeten worden van een nieuwe plaat voordat je ze kunt gebruiken of dat er meerdere delen van de steiger krom en scheef zijn doordat mensen met een hamer hun rolsteiger in elkaar gaan zetten :X.

Ook even alle huurprijzen vergeleken, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat dit toch aardig in de papieren loopt en je je werkzaamheden echt moet gaan plannen. Nou, tel daar bij op dat je een gehuurde steiger toch snel weer heen en terug brengt en de tijd dat je daar dan weer mee bezig bent..

Ondertussen vergeleken wat een redelijke rolsteiger moet kosten en uiteindelijk maandagavond besteld.

Afgelopen woensdag kwamen ze hem brengen een rolsteiger van 90 cm breed met twee plateaus van 1.90m lang.
Totale werkhoogte is dan 6,2 meter dat moet hier en bij mijn vader voldoende zijn.

En (deels) opgebouwd ziet dat er dan zo uit.

Hij kan nog wat hoger, maar dat hebben we nu nog niet nodig.
We zijn er in ieder geval blij mee ! *O* ^O^

Wel gekozen voor een semi-profesionele uitvoering, werken op hoogte moet ook gewoon veilig gebeuren.

pi_210955092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Al enige tijd hadden ik en mijn vader al de discussie of we een rolsteiger zouden huren of zouden kopen, had ook al een tijdje allerlei advertenties in de gaten gehouden op Marktplaats, maar nooit echt helemaal kunnen vinden wat ik zocht. Of er op de foto's al achter komen dat de plateaus voorzien moeten worden van een nieuwe plaat voordat je ze kunt gebruiken of dat er meerdere delen van de steiger krom en scheef zijn doordat mensen met een hamer hun rolsteiger in elkaar gaan zetten :X.

Ook even alle huurprijzen vergeleken, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat dit toch aardig in de papieren loopt en je je werkzaamheden echt moet gaan plannen. Nou, tel daar bij op dat je een gehuurde steiger toch snel weer heen en terug brengt en de tijd dat je daar dan weer mee bezig bent..

Ondertussen vergeleken wat een redelijke rolsteiger moet kosten en uiteindelijk maandagavond besteld.

Afgelopen woensdag kwamen ze hem brengen een rolsteiger van 90 cm breed met twee plateaus van 1.90m lang.
Totale werkhoogte is dan 6,2 meter dat moet hier en bij mijn vader voldoende zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wel gekozen voor een semi-profesionele uitvoering, werken op hoogte moet ook gewoon veilig gebeuren.

[ afbeelding ]
Super!! In de meeste situaties is kopen zoveel fijner dan huren.
Bedenk je tijdens de werkzaamheden nog een paar keer hoe kut huren was geweest :p

Ik heb dit kanon besteld:

tegels snijder tot 130cm. Laatste tijd al een paar keer 60x120 geregeld en de lange kant deed ik dan met de slijptol. Met de snijder toch wel fijner en een stuk sneller, geen herrie en stof.
pi_210964922
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
2 jaar terug een steiger gehuurd. 8.8 meter hoog. Was een beetje spontane actie om ineens de kozijnen op 1e en 2e verdieping te gaan schilderen. Het weer zag er voor een week stralend uit.

De A1 verhuurclub in ons dorp had helaas niks meer staan. Gelukkig 25km verderop nog wel wat kunnen krijgen. inclusief aanhanger erbij waar alles precies oppast. Maar die aanhanger moest dus wel weer terug. Dus extra keer heen en weer rijden. Na een week de hele boel op mijn eigen aanhanger terug gebracht. Paste ook prima en met een extra paar spanbandjes kom je een heel eind.

Nu wil ik volgend jaar ook voor gaan schilderen en heb dus weer een steiger nodig. Maar daarna zal ik er weer jaren vanaf zijn.

Het huren kostte mij ongeveer 130 euro, daar kun je toch geen steiger voor kopen? Maar nog belangrijker, waar laat je dat ding als je m niet gebruikt? Dan moet je wel een hele grote garage hebben.
pi_210965732
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:30 schreef Glider76 het volgende:

[..]
2 jaar terug een steiger gehuurd. 8.8 meter hoog. Was een beetje spontane actie om ineens de kozijnen op 1e en 2e verdieping te gaan schilderen. Het weer zag er voor een week stralend uit.

De A1 verhuurclub in ons dorp had helaas niks meer staan. Gelukkig 25km verderop nog wel wat kunnen krijgen. inclusief aanhanger erbij waar alles precies oppast. Maar die aanhanger moest dus wel weer terug. Dus extra keer heen en weer rijden. Na een week de hele boel op mijn eigen aanhanger terug gebracht. Paste ook prima en met een extra paar spanbandjes kom je een heel eind.

Nu wil ik volgend jaar ook voor gaan schilderen en heb dus weer een steiger nodig. Maar daarna zal ik er weer jaren vanaf zijn.

Het huren kostte mij ongeveer 130 euro, daar kun je toch geen steiger voor kopen? Maar nog belangrijker, waar laat je dat ding als je m niet gebruikt? Dan moet je wel een hele grote garage hebben.
Als je t met zn 2e doet is t al 260 euro, prijzen stijgen ook, denk dat je t nu niet meer red voor 130.. en je kan m ook na de klus weer verkopen als je echt geen ruimte hebt.
pi_210966003
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:20 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Als je t met zn 2e doet is t al 260 euro, prijzen stijgen ook, denk dat je t nu niet meer red voor 130.. en je kan m ook na de klus weer verkopen als je echt geen ruimte hebt.
Het is maar net of je m een paar weken nodig hebt. Maar ik zie prijzen vanaf ongeveer 1500 euro voor een 6 meter steiger. Daar kun je toch best een aantal weken voor huren.

Voor de gemiddelde thuis klusser die zijn kozijnen eens in de 8 a 10 jaar schildert lijkt het mij niet uit te kunnen. De gemiddelde garage heeft ook geen ruimte voor zo'n steiger.

Ik ga eens checken wat de huur prijzen vandaag de dag zijn.

edit: 100 euro ex btw per week voor 8.2 meter rolsteiger hier in ons dorp. Is 5 minuten rijden.

Enige nadeel is dat je het risico loopt dat ie niet beschikbaar is net op het moment dat je wilt gaan schilderen. En dat is weer sterk weersafhankelijk.
  zondag 15 oktober 2023 @ 23:13:11 #221
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_210967162
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:37 schreef Glider76 het volgende:

[..]
Het is maar net of je m een paar weken nodig hebt. Maar ik zie prijzen vanaf ongeveer 1500 euro voor een 6 meter steiger. Daar kun je toch best een aantal weken voor huren.

Voor de gemiddelde thuis klusser die zijn kozijnen eens in de 8 a 10 jaar schildert lijkt het mij niet uit te kunnen. De gemiddelde garage heeft ook geen ruimte voor zo'n steiger.

Ik ga eens checken wat de huur prijzen vandaag de dag zijn.

edit: 100 euro ex btw per week voor 8.2 meter rolsteiger hier in ons dorp. Is 5 minuten rijden.

Enige nadeel is dat je het risico loopt dat ie niet beschikbaar is net op het moment dat je wilt gaan schilderen. En dat is weer sterk weersafhankelijk.
Ligt er inderdaad aan wat je doet, wij hebben aantal jaren terug steiger gekocht en die wordt hier zeer regelmatig gebruikt. Voor inderdaad één keer in de 8/10 jaar schiet het niet op.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 18:30:12 #222
92034 crew  Vonkenboer
pi_210973915
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:30 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ik heb extra gekozen voor een steiger die maar 90 cm breed is, dat maakt het opslaan sowieso al een stuk makkelijker, ook hebben we de ruimte daar wel voor beschikbaar.

Hier in de buurt kan ik een steiger huren voor ¤ 150,- per week (niet de goedkoopste; maar wel diegene die het dichts bij mijn woonplaats zit), onder de voorwaarde dat ik hem zelf ophaal en weer terug breng. Met al het schilderwerk en bijbehorend herstelwerk dat ik momenteel aan mijn eigen woning moet doen schat ik toch al snel in dat ik een week of tien wel nodig ga hebben om dit klaar te kunnen krijgen.

Dan ben ik dus al ¤ 1500,- verder aan huurkosten. Tel daarbij op dat ik nu nog niet kan inzien of dit aaneensluitende weken zullen worden (schilderen kun je in deze periode misschien nog een week of vier maximaal) dus in de tussentijd zal ik de steiger nog eens moeten afbreken en terug brengen om hem een paar weken later weer op te gaan halen en weer op te bouwen.

Mijn vader heeft ook nog schilderwerk aan zijn eigen woning (dat wil hij volgend voorjaar doen) dus het mes snijd wat dat betreft aan twee kanten ^O^

Ook hebben we wat dakgoten waar we altijd moeilijk met een ladder bij kunnen en willen we wellicht nog met de dakplaten op de schuur van mijn vader aan de gang, sommige daarvan zijn echt slecht.

Had ik maar één keer in de tien jaar een rolsteiger nodig dan had ik hem natuurlijk niet gekocht :+
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:02:26 #223
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210975114
Ik heb er 1 staan, maar nog nooit gebruikt waar ie voor bedoeld is :@ :') . Ding is te lomp voor binnen :P . Maar komt binnenkort wel veel van pas denk ik!
pi_210987292
je kan ook evt met een aantal personen samen een knappe kopen , wij hebben bijvoorbeeld met 4 personen een knappe aanhangwagen gekocht (zonder kenteken, aluminium, disselbak, sloten , extra zware as ) dat is verdomde handig hoor ! huren is ellende moet altijd terug als je geen tijd hebt , nog niet helemaal klaar bent etc etc
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_211251802

Ik was even helemaal klaar met het klooien met een net niet passende Baco en waterpomptang. Dus maar een paar grote maten steeksleutel gekocht.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')