abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 20:40:29 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203438376
quote:
Als Rusland Oekraïne binnenvalt, hoe bereid je je daar als burger op voor? De Oekraïense newssite Babel heeft een uitgebreide lijst met tips daarvoor opgesteld. Leer eerste hulp en zoek schuilkelders op in de buurt, is te lezen in het artikel.

Eerder deze maand waarschuwden Amerikaanse inlichtingendiensten dat Moskou mogelijk een invasie aan het voorbereiden is. Dat zou ook blijken uit satellietbeelden. Aan de grens zouden bijna 100.000 Russische militairen zijn gestationeerd en er zouden plannen liggen voor een inval. Ook inlichtingendiensten in Oekraïne sloegen alarm.

De NAVO besprak de spanningen vandaag op een top in Letland. Oekraïne is geen lidstaat van het militaire bondgenootschap, maar is de afgelopen jaren wel gesteund door de alliantie en hoopt ooit te kunnen toetreden. Secretaris-generaal Jens Stoltenberg sprak duidelijke taal richting Moskou: "Rusland zal een hoge prijs betalen als ze opnieuw geweld gebruiken tegen het onafhankelijke Oekraïne."

Maar volgens het Kremlin zijn de aantijgingen onzin. Niet Rusland, maar juist het Westen maakt zich schuldig aan provocaties - onder meer door wapens te sturen naar Oekraïne. President Poetin waarschuwde vanmiddag de NAVO nog om geen 'rode lijn' te overschrijden, zoals het sturen van van extra militairen naar Oekraïne.
https://nos.nl/artikel/24(...)vasie-of-is-het-bluf

Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527
Buitenhof over situatie: https://embed.vpro.nl/pla(...)ofile=vpro&sharing=1
Nieuwsuur over situatie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verleg-over-oekraine
Mogelijk aanvalsplan (Engels): https://www.theguardian.c(...)-in-ukraine-invasion
Interessante beschouwingen over de situatie: https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 30 januari 2022 @ 20:50:25 #2
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203438531
Rutte al gesignaleerd daar om het op te lossen :?
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 20:51:34 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203438549
Nee en 'olonkreng' ook niet, bedankt
pi_203438555
quote:
6s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte al gesignaleerd daar om het op te lossen :?
Die gaat daar ik billen te likken
  zondag 30 januari 2022 @ 20:52:23 #5
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203438561
Wopke dan :?
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 20:53:15 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203438577
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:52 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Die gaat daar ik billen te likken
Whut
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 20:53:34 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203438581
quote:
6s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wopke dan :?
Kappen
  zondag 30 januari 2022 @ 20:54:56 #8
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203438604
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:53 schreef sp3c het volgende:
Kappen
Hele normale vraag ze hadden zelf aangegeven daar naar toe te gaan alleen wanneer dan :?
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 20:55:56 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203438619
Weet ik het
  zondag 30 januari 2022 @ 21:00:53 #10
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203438675
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:55 schreef sp3c het volgende:
Weet ik het
19 januari zouden ze al zeer binnenkort er naar toe gaan want belangrijk :')

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-regeringsverklaring

Nog steeds niet dus :')
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 21:02:58 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203438708
Mooi
  zondag 30 januari 2022 @ 21:23:44 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203438957
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:02 schreef sp3c het volgende:
Mooi
:?
Gemiste kans
pi_203440434
Inhoudelijk topic is dit wel geworden zeg.
pi_203440607
Wel een goeie algemene bron voor oekraine (en ander) nieuws: https://liveuamap.com/ Bij select regions kun je oekraine kiezen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 31 januari 2022 @ 11:18:11 #16
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203443769
quote:
6s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:00 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
19 januari zouden ze al zeer binnenkort er naar toe gaan want belangrijk :')

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-regeringsverklaring

Nog steeds niet dus :')
Ze (Hoekstra en Rutte) zijn vandaag in Kiev.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 31 januari 2022 @ 11:23:13 #17
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203443835
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:18 schreef AgLarrr het volgende:

Premier Mark Rutte en minister van Buitenlandse Zaken Wopke Hoekstra gaan naar Kiev voor een bezoek dat al langer gepland staat.

Dinsdag gaat het duo daadwerkelijk richting Kiev.
Rutte zei vrijdag dat het een 'al langer gepland bezoek' betreft. 'De afwikkeling van de ramp met de MH17 heeft Kiev en Den Haag bij elkaar gebracht', verklaarde hij. Ze gaan ook naar het nabijgelegen Moldavië, en ook dat stond al enige tijd op de agenda.

Zwaarbeladen
Hoewel het al langer gepland is, is het bezoek opeens zwaarbeladen door de oplopende spanningen. Er zijn de afgelopen tijd soms wel ministers van buitenlandse zaken naar Kiev gereisd, maar nog niet vaak is er een bezoek geweest op het niveau van regeringsleider. Rutte en Hoekstra praten met onder anderen Volodymyr Zelensky. 'Bovenaan de agenda staan nu natuurlijk de spanningen aan de oostgrens', aldus Rutte.
quote:
Met zijn bezoek 'geeft het Westen aan dat het zichtbaar betrokken is' bij de situatie.
:') :')

https://fd.nl/politiek/14(...)ewoon-bezoek-in-kiev

Ik denk morgen pas ;)
  maandag 31 januari 2022 @ 11:30:11 #18
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203443932
quote:
6s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Premier Mark Rutte en minister van Buitenlandse Zaken Wopke Hoekstra gaan naar Kiev voor een bezoek dat al langer gepland staat.

Dinsdag gaat het duo daadwerkelijk richting Kiev.
Rutte zei vrijdag dat het een 'al langer gepland bezoek' betreft. 'De afwikkeling van de ramp met de MH17 heeft Kiev en Den Haag bij elkaar gebracht', verklaarde hij. Ze gaan ook naar het nabijgelegen Moldavië, en ook dat stond al enige tijd op de agenda.

Zwaarbeladen
Hoewel het al langer gepland is, is het bezoek opeens zwaarbeladen door de oplopende spanningen. Er zijn de afgelopen tijd soms wel ministers van buitenlandse zaken naar Kiev gereisd, maar nog niet vaak is er een bezoek geweest op het niveau van regeringsleider. Rutte en Hoekstra praten met onder anderen Volodymyr Zelensky. 'Bovenaan de agenda staan nu natuurlijk de spanningen aan de oostgrens', aldus Rutte.
[..]
:') :')

https://fd.nl/politiek/14(...)ewoon-bezoek-in-kiev

Ik denk morgen pas ;)
Morgen dan inderdaad. Heb hetzelfde bericht gelezen, datum niet goed onthouden. Iig zijn ze er dus op heel korte termijn ;)

pi_203444139
Dan gaat het goed komen.
pi_203444952
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:18 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Wat hebben die 2 stumpers nu te bioeden?
Die Hoekstra kan niet eens de weg naar de kapper vinden. :)
  maandag 31 januari 2022 @ 13:02:14 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203445287
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:38 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Wat hebben die 2 stumpers nu te bioeden?
Die Hoekstra kan niet eens de weg naar de kapper vinden. :)
We hebben geld. Oekraine niet zoveel. Vraag me eerder af wat ze ons te bieden hebben...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203445738
quote:
2s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
We hebben geld. Oekraine niet zoveel. Vraag me eerder af wat ze ons te bieden hebben...
Nieuwe mafia.
pi_203445761
Jongens ik heb gister een stukkie Jensen Show gekeken maar we mogen ons niet bezig houden met Rusland en de Oekraïne. "Ze" hebben dit namelijk allemaal gepland om onze aandacht van Klaus Schwab en de WEF af te leiden die via Corona een Nieuwe Wereld Orde willen stichten. Dus graag topic sluiten en in COR gaan roepen dat Rutte een fascistenslaaf van Schwab en Gates is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2022 13:42:18 ]
pi_203445777
De Russen waren al bloed naar de basis aan brengen en aangezien dat maximaal 6 weken houdbaar is zal er voor die periode wel een oorlog uit breken.
pi_203445789
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:41 schreef Nielsch het volgende:
Jongens ik heb gister een stukkie Jensen Show gekeken maar we mogen ons niet bezig houden met Rusland en de Oekraïne. "Ze" hebben dit namelijk allemaal gepland om onze aandacht van Klaus Schwab en de WEF af te leiden die via Corona een Nieuwe Wereld Orde willen stichten. Dus graag topic sluiten en in COR gaan roepen dat Rutte een fascistenslaaf van Schwab en Gates is.
Godver. Eyeopener dit, eindelijk wakker.
pi_203446119
Ik kopieer even deze post van tweakers hier omdat het zoveel achtergrond verschaft.
Het zijn allemaal waarheden als een koe. Sowieso een heel goed topic.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1615647/305:

Hubert Smeets gaat in op de kwestie van de narratief dat de Oekraïne een zogenaamd verdeeld land zou zijn qua oriëntatie:
quote:
Neutraliteit na 8 jaar oorlog? Vraag wat Oekraïners zelf willen
Is Oekraïne, dat door het Kremlin niet wordt erkend als soevereine staat, inderdaad verscheurd tussen Oost en West? Nee! De burgers kijken sinds 2014 steeds minder naar Rusland en steeds meer naar de Atlantische alliantie.

Volgens het sociologische bureau KIIS wilde in de lente van 2014 slechts een derde dat Oekraïne er lid van werd. Acht jaar (proxy)oorlog verder is de stemming bijna omgekeerd. Nu zou 59 procent voor toetreding stemmen en 28 procent tegen, aldus het KIIS. De resterende 10 procent twijfelt. De crux is dat deze pro-westerse trend zich in het hele land manifesteert. Dus óók in de zuidoostelijke provincies (Odessa, Dnipro, Charkiv, Donbas), waar Russisch van oudsher de voertaal is. In deze strook is de haat/liefde voor de NAVO nu in evenwicht. Dat was kort na de annexatie van de Krim heel anders.

Deze verschuiving past in een bredere pro-Europese beweging. Tweederde van de Oekraïners wil bij de EU. In het zuidoosten, dat president Poetin liever ‘Klein Rusland’ zou noemen, is eveneens een klare meerderheid van bijna 54 procent voor een EU-lidmaatschap en slechts 33 procent tegen. Zeven jaar geleden was in deze twee regio’s nog 40 en 38 procent tegen Europa gekant. Bij concurrerende opiniepeilers is het beeld vergelijkbaar.
Kortom, terwijl op het slagveld met Russische huurlingen en separatisten in de Donbas meer dan 13.000 doden zijn gevallen, blijven Oekraïners zich op het Westen richten. Dit tij zal niet snel keren. Want hoe jonger, des te positiever ze zijn over NAVO, ongeacht of ze van huis uit Oekraïens of Russisch spreken. Deze oriëntatie is een uiting van nationalisme én Verfassungspatriottismus, zoals het in Duitsland heet. Sinds 1991 heeft zich namelijk een gevoel van burgerschap ontwikkeld.

Dat dit bewustzijn inmiddels een politieke identiteit is geworden, dringt echter amper door in Nederland.
Het narratief van een z.g.n. verdeeld qua oriëntatie klopt dus niet meer en neemt met de nieuwe generatie ook steeds meer wending naar het westen. Dat er toch nog steeds, ook in Nederland, wordt gedaan alsof de situatie niet zo is, wordt door Hubert Smeets gekwalificeerd als ongeïnformeerdheid. Ik denk dat het moedwillig jezelf niet informeren door mensen die wel stellige uitspraken doen, eerder neer komt op desinformatie met politieke motieven. Het is immers makkelijk een oogje dicht te knijpen als men zich baseert op een foutief beeld waardoor men zich niet hoeft te verantwoorden.

quote:
Poetin komt overal mee weg

Jarenlang kon Poetin feitelijk ongestraft zijn gang gaan. Als hij straks Oekraïne binnenvalt, mag het Westen zich dat aanrekenen, vindt Aleksandr Skorobogatov

De arrogantie waarmee Poetin het Westen chanteert met een onuitvoerbaar ultimatum en zich demonstratief op een oorlog met Oekraïne voorbereidt, is natuurlijk in de eerste plaats de schuld van Poetin en zijn regime. Maar in tweede plaats van het Westen zelf. Al twee decennia zijn alle misdaden van Poetin – zowel in Rusland als daarbuiten – al met al ongestraft gebleven. Poetin komt overal mee weg. Ja, er zijn internationale sancties opgelegd, maar tegen wie zijn die gericht? Tegen Poetin zelf en zijn binnenste cirkel, die enorme financiële belangen hebben in het Westen? Nee, en iedereen weet dat. De bestaande sancties straffen op geen enkele manier de mensen die werkelijk verantwoordelijk zijn voor het misdadige binnen- en buitenlands Kremlinbeleid. Zoals zij Rusland beroofden, zoals zij vernietigden wat er nog over was van de vrijheden onder Jeltsin, zoals zij de mensen bang maakten met het bloeddorstige Westen, zo doen zij verder, en tegelijkertijd kopen ze in datzelfde Westen villa’s en paleizen, jachten, vliegtuigen en voetbalclubs, sturen ze hun kinderen, echtgenotes, minnaressen, papa’s en mama’s naar het Westen voor een goede opleiding en om geciviliseerd te chillen.

Dit is overigens een klassieke afpersingsconstructie waarbij het slachtoffer de misdadiger betaalt voor ‘bescherming’. In de situatie van Poetins maffiaregime wordt die zogenaamde bescherming van Poetin betaald door de hele Russische bevolking. Ze betalen met hun vrijheid, ze betalen met hun welvaart. Maar het Westen betaalt ook, door zijn principes op te offeren en zijn democratische idealen te verraden: goede betrekkingen met de bandiet Poetin zijn belangrijker dan de mensenrechten, de vrijheid van Aleksej Navalny, het leven van Anna Politkovskaja, de vrijheid in Wit-Rusland en de vrede in Oekraïne.

Kunnen sancties een internationale afperser stoppen? De bestaande zachte en laffe sancties zeker niet. Maar werkelijk harde sancties, gerichte sancties tegen de 35 mensen op de zogeheten ‘Navalny-lijst’, sancties tegen specifieke mensen ten behoeve van wie het misdadige regime in Rusland bestaat, tegen de zeer nauwe entourage van Poetin, tegen de zogeheten ‘portemonnee van Poetin’ en tegen Poetin zelf – dergelijke sancties zullen vroeg of laat effect sorteren. Om te beginnen zullen ze op zijn minst duidelijk maken dat het Westen niet klaar is om eindeloos voetveeg te spelen voor Poetin en zijn kompanen. Dat een misdaad tenminste gevolgd kán worden door een straf.
Hij legt de vinger inderdaad op de zere plek, het westen faciliteert Poetin en z'n oligarchen uitgebreid in het westen, maar heeft hierdoor niet door dat hierdoor zelf gecorrumpeerd wordt. Het zogenaamde "neutraal" zijn van kapitaal en investeringen is een concept waar alleen westerse landen in geloven of misschien niet geloven maar wel een oogje dicht knijpen. Autocratische staten en oligarchen weten dat kapitaal en investeringen altijd een politiek doel dienen.

Zie ook:
quote:
Ukraine crisis: US sounds alarm over Russian ‘dirty money’ in London
American officials fear that they will be unable to impose effective sanctions on President Putin if Russia invades Ukraine because of years of British tolerance of suspect money flooding into London.

Diplomatic sources told The Times that US State Department officials had expressed “dismay and frustration” at the British government’s failure to take tough action against the flow of Russian funds, particularly in “Londongrad”.
“The fear is that Russian money is so entrenched in London now that the opportunity to use it as leverage against Putin could be lost,” a source in Washington said.
Londongrad is al een heel lang een begrip en fenomeen waarin Russische kapitaal invloed en posities heeft verworven op belangrijke gebieden in het VK. Zijn er inmiddels grote financiële belangen, dan heeft dat vaak vanzelf een effect op beleid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203446183
En hier nog 1 over de diplomatie en machtsverhoudingen binnen en buiten Rusland.
Meer doe ik niet want het hoed geen copy paste te worden maar voor degenen die meer achtergrond info willen:
Is een diplomaat van de EU.

https://gathering.tweaker(...)ge/70403324#70403324

quote:
Zelensky vraagt westerse landen geen paniek te zaaien en beschouwt de situatie inmiddels minder gespannen dan voorheen.

https://www.nu.nl/oekrain...-zaaien-over-rusland.html
Zelensky heeft - zo denk ik - inmiddels door dat het tempo van zijn initiatieven waarschijnlijk te hoog ligt voor de nog aanwezige gevoelige dynamiek van oligarchie binnen een Oekraïne - iets wat nog steeds ingangen voor het Kremlin geeft. De waarschuwing van de Britten is aangekomen, het maakt hem voorzichtiger.

quote:
Lijkt mij ook een verstandig uitgangspunt: bewaar kalmte, stuur op diplomatie en blijf in gesprek.
Dat is inderdaad precies wat de VS en NATO als primaire focus hanteren. Het zou prettig zijn wanneer het Kremlin dat ook zou doen.

quote:
Ook vanuit de Russische kant heeft Lavrov aangegeven geen oorlog te willen, wel met de toevoeging "Maar we laten onze belangen niet vertrapt en genegeerd worden".
Ach, Lavrov zegt altijd wat nodig is voor gedragseffect. Het is al heel lang geen diplomatie meer. De claim van geen oorlog willen is zo'n PR punt, het is al heel wat jaren niet meer serieus te nemen.

Het is in deze oprecht te betreuren dat Nederlandse media zo weinig aandacht besteden aan geopolitiek. Van huurlingen op Cyprus, van Private Military Corporations die in de Sahel aan stoken zijn om vluchtelingenstromen aan te zwengelen, van gebruik van georganiseerde misdaad als state-actors, we kunnen een flink spreadsheet vullen met wat men in media de afgelopen jaren allemaal gemist heeft.

De dynamiek van onderhandelingen is nog steeds niet duidelijk. Veel incidenten met Russische gezanten die zelf niet weten waar ze aan toe zijn, iets wat altijd weinig vertrouwen geeft. Zit iemand serieus aan tafel? Zit iemand er voor de vorm? Spreekt deze persoon namens de machthebber?

Vooralsnog is er sprake van pijnlijk zichtbaar gebrek aan engagement in diplomatiek proces.

Lavrov's verdere uitspraken zijn veel meer interessant, en dan met name voor didactiek. Zeker, zoals gewoonlijk ontworpen voor triggers van headlines, maar voor het eerst ontbraken de verwijzingen naar hoe Oost-Europese landen "zonder eigenaar" zijn. En voor het eerst ontbrak ook de verwijzing naar non-soevereiniteit van lidstaten van de Europese Unie.

Dat laatste is trouwens niet iets van "omg EU". Het heeft te maken met kaders gehanteerd binnen het Kremlin, alles draait om eigendom en gebruik. Lang verhaal kort, Europa is voor hen chaos. Zij zien er geen enkele aanwezigheid van welke soevereiniteit dan ook. Binnen de hele mix erkent men slechts de soevereiniteit van de VS, afhankelijk van wie men wil triggeren zitten Frankrijk / Duitsland wel / niet in de selectie. Dus even cru: Nederland is voor wat in het Kremlin zit iets à la wingewest. Het is geen land of soevereine staat.

Deze verschuiving in didactiek en selectie van verwijzingen is best interessant. Het legt een vraag op tafel: is het Kremlin misschien bereid om toch serieus het pad van diplomatie te bewandelen, wetende dat de eisen van het Kremlin nooit ingewilligd zullen of kunnen worden (daar zijn ze ook voor ontworpen).

In termen van geopolitiek komt die vraag neer op dit: is er signaal dat het Kremlin gezicht zal proberen te redden middels het - voor de verandering - serieus aan tafel te gaan zitten.

De waarschijnlijkheid van aanwezigheid van ruimte daartoe is de afgelopen week toegenomen. Voornamelijk omdat achter het veneer van politieke dynamiek VS/EU er sprake is van nogal wat rimpeleffecten die hier eigenlijk prima te begrijpen zijn, maar in het zero sum denken van het Kremlin haaks staan op verwachtingen.

Of het genoeg is? We zijn nog niet op dat punt. Dat zal pas meer duidelijk worden in de bewegingen en logistiek in het veld, en dan met name in Wit-Rusland. Tenzij het Kremlin echt aan tafel komt zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_203447203
https://vz.ru/news/2021/12/10/1133535.html

Even door translate gooien maar voor degenen die telkens zeggen dat Rusland wil onderhandelen met de EU: dit is wat een belangrijke Russische senator er van zegt.

quote:
“European countries are not autonomous in this matter, especially Poland. The decision here lies with the United States… Therefore, it is more logical to have a conversation about this between Moscow and Washington. And in this case, Poland’s opinion in this strategic equation does not count: Poland does not carry much weight and does not have a place at the table of the great powers”. And if Washington argues that its allies are opposed to the commitments made, Moscow will know what to expect: “If they tell Washington that they cannot persuade their NATO allies, it means that Washington itself does not want an agreement with Moscow”
  maandag 31 januari 2022 @ 15:27:25 #29
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203447239
Niemand neemt de EU in deze serieus. Niets nieuws.
pi_203447296
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:27 schreef PluggieOD het volgende:
De EU is ook niets. Het is op militair gebied een onverenigde Unie. Geen wereldmacht, ik kan dat volledig volgen als Rusland dat zo stelt.
pi_203447351
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De EU is ook niets. Het is op militair gebied een onverenigde Unie. Geen wereldmacht, ik kan dat volledig volgen als Rusland dat zo stelt.
Behalve dat het Rusland de economische afgrond in kan duwen.

Overigens er worden voorbereidingen getroffen om massagraven te kunnen maken:
https://newizv.ru/article(...)ssovym-zahoroneniyam

Gaat morgen in.
pi_203447507
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Behalve dat het Rusland de economische afgrond in kan duwen.
Door daar geen aandacht aan te besteden wordt dat voor de bevolking natuurlijk ook onder het tapijt geschoven. Lekker focussen op je leger en kijk ons eens sterk zijn. En dan vooral hopen dat het niet ook echt tot een oorlog komt, maar dat de NAVO met een compromis de kou uit de lucht wil nemen.

quote:
Overigens er worden voorbereidingen getroffen om massagraven te kunnen maken:
https://newizv.ru/article(...)ssovym-zahoroneniyam

Gaat morgen in.
Voor gewapende strijd, of voor een Russische winter met economische maatregelen en hoge sterfte onder burgers?

Ik heb geen idee waar dit nu uiteindelijk op uit moet gaan komen. Ik kan me geen gewapende strijd voorstellen, maar ik zie ook niet hoe dit met een sisser af moet gaan lopen.
pi_203447972
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Door daar geen aandacht aan te besteden wordt dat voor de bevolking natuurlijk ook onder het tapijt geschoven. Lekker focussen op je leger en kijk ons eens sterk zijn. En dan vooral hopen dat het niet ook echt tot een oorlog komt, maar dat de NAVO met een compromis de kou uit de lucht wil nemen.
[..]
Voor gewapende strijd, of voor een Russische winter met economische maatregelen en hoge sterfte onder burgers?

Ik heb geen idee waar dit nu uiteindelijk op uit moet gaan komen. Ik kan me geen gewapende strijd voorstellen, maar ik zie ook niet hoe dit met een sisser af moet gaan lopen.
Of voor de coronadoden
  maandag 31 januari 2022 @ 19:59:27 #34
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203450945
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:27 schreef PluggieOD het volgende:
Dat zie je dan verkeerd. Dit is strategie, maar niet omdat niemand de EU serieus neemt of omdat de EU niets zou kunnen. De Russen doen hun stinkende best dit enkel binnen de militaire dimensie te spelen. Dat is in dit geval de NAVO. De NAVO gaat daar vooralsnog in mee.

Zodra de EU als instituut zich hiermee gaat bemoeien dan komt daar ook de economische dimensie bij en gaat het geheel economische consequenties hebben. Die wil (ook) Rusland zo lang mogelijk uitstellen, zo niet voorkomen. Vergeet niet: meer dan de helft van de NAVO leden is EU lid.

Conflictbeheersing.

Moderator maandag 31 januari 2022 @ 20:32:02 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203451687
het klinkt ook wel leuk voor de buhne dat Polen niet autonoom zou zijn in deze maar de EU is simpelweg nodig voor iedere mogelijke oplossing of dat nu vooruit, achteruit, wel sancties geen sancties, alles

alleen een allesvernietigende kernoorlog kunnen ze m et zijn tweetjes wel af

voor mij geeft het alleen maar aan hoe serieus we deze gesprekjes moeten nemen
pi_203452274
quote:
88s.gif Op maandag 31 januari 2022 20:32 schreef sp3c het volgende:
het klinkt ook wel leuk voor de buhne dat Polen niet autonoom zou zijn in deze maar de EU is simpelweg nodig voor iedere mogelijke oplossing of dat nu vooruit, achteruit, wel sancties geen sancties, alles

alleen een allesvernietigende kernoorlog kunnen ze m et zijn tweetjes wel af

voor mij geeft het alleen maar aan hoe serieus we deze gesprekjes moeten nemen
Kernoorlog heeft alleen maar verliezers. Maar vergeet nooit wie de eerste 2 bommen gooiden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 31 januari 2022 @ 21:19:32 #37
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203452406
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:09 schreef halfway het volgende:

[..]
Kernoorlog heeft alleen maar verliezers. Maar vergeet nooit wie de eerste 2 bommen gooiden.
En daar hadden ze groot gelijk in. Japen ging zich niet overgeven, vechten voor elke meter met tegenstanders die zich liever doodvechten dan overgeven. Miljoenen dode geallieerden extra. Ik zou ze ook gegooid hebben.
  maandag 31 januari 2022 @ 21:20:51 #38
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203452427
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik kopieer even deze post van tweakers hier omdat het zoveel achtergrond verschaft.
Het zijn allemaal waarheden als een koe. Sowieso een heel goed topic.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1615647/305:

Hubert Smeets gaat in op de kwestie van de narratief dat de Oekraïne een zogenaamd verdeeld land zou zijn qua oriëntatie:
[..]
Het narratief van een z.g.n. verdeeld qua oriëntatie klopt dus niet meer en neemt met de nieuwe generatie ook steeds meer wending naar het westen. Dat er toch nog steeds, ook in Nederland, wordt gedaan alsof de situatie niet zo is, wordt door Hubert Smeets gekwalificeerd als ongeïnformeerdheid. Ik denk dat het moedwillig jezelf niet informeren door mensen die wel stellige uitspraken doen, eerder neer komt op desinformatie met politieke motieven. Het is immers makkelijk een oogje dicht te knijpen als men zich baseert op een foutief beeld waardoor men zich niet hoeft te verantwoorden.
[..]
Hij legt de vinger inderdaad op de zere plek, het westen faciliteert Poetin en z'n oligarchen uitgebreid in het westen, maar heeft hierdoor niet door dat hierdoor zelf gecorrumpeerd wordt. Het zogenaamde "neutraal" zijn van kapitaal en investeringen is een concept waar alleen westerse landen in geloven of misschien niet geloven maar wel een oogje dicht knijpen. Autocratische staten en oligarchen weten dat kapitaal en investeringen altijd een politiek doel dienen.

Zie ook:
[..]
Londongrad is al een heel lang een begrip en fenomeen waarin Russische kapitaal invloed en posities heeft verworven op belangrijke gebieden in het VK. Zijn er inmiddels grote financiële belangen, dan heeft dat vaak vanzelf een effect op beleid.
Ik vind het nogal vreemd dat je dit allemaal "waarheden als een koe vindt".

Welke welvaart leveren de Russen in onder Poetin? Het substantieel lagere BNP onder Jeltsin? Welke vrijheden leveren ze in? Degene die ze onder de Tsaar en de Sovjet-Unie hadden?

Het is nogal een idealistisch verhaal dat Poetin Rusland zo naar de afgrond brengt en zo'n autoritaire leider is, gezien de geschiedenis van Rusland. Ten opzichte van wat?
pi_203452552
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
En daar hadden ze groot gelijk in. Japen ging zich niet overgeven, vechten voor elke meter met tegenstanders die zich liever doodvechten dan overgeven. Miljoenen dode geallieerden extra. Ik zou ze ook gegooid hebben.
Je snapt niet echt wat ik bedoel he?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203452591
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:30 schreef halfway het volgende:

[..]
Je snapt niet echt wat ik bedoel he?
Wat bedoel je met "vergeet nooit wie de eerste 2 bommen gooiden" in relatie tot het hier en nu?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203452813
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik vind het nogal vreemd dat je dit allemaal "waarheden als een koe vindt".

Welke welvaart leveren de Russen in onder Poetin? Het substantieel lagere BNP onder Jeltsin? Welke vrijheden leveren ze in? Degene die ze onder de Tsaar en de Sovjet-Unie hadden?

Het is nogal een idealistisch verhaal dat Poetin Rusland zo naar de afgrond brengt en zo'n autoritaire leider is, gezien de geschiedenis van Rusland. Ten opzichte van wat?
Je moet vooral de posts van virtuozo lezen. Het is in vergelijking met andere Oost Europese landen. Bijna allemaal zijn ze veel vrijer en rijker dan Rusland terwijl ze een ongunstigere begin situatie hebben. Het is een maffia staat geworden op een manier die het zelfs in de Sovjet unie niet was.

Ze waren vrijer onder yeltsin. En BNP is in dit geval vrij zinloos sinds de halve economie op grondstoffen of wapens draaien waar maar een kleine groep mensen van profiteert.

Plus door de aktie en reagerende sancties daalt het BNP al jaren.
pi_203453002
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat bedoel je met "vergeet nooit wie de eerste 2 bommen gooiden" in relatie tot het hier en nu?
Dat is toch duidelijk.

Zodat hij een ja maar de VS verhaal kan vertellen.
pi_203454261
Ook Britse premier naar Oekraïne
Ook de Britse premier Boris Johnson zal dinsdag naar Kiev afreizen voor een ontmoeting met de Oekraïense president Volodimir Zelenski over de toenemende spanningen met Rusland.

,,Het is het recht van iedere Oekraïner om zelf te bepalen hoe hij of zij geregeerd wil worden”, zegt Johnson in een verklaring. ,,Als een vriend en democratische partner zal het Verenigd Koninkrijk de soevereiniteit van Oekraïne verdedigen tegenover degenen die het willen vernietigen.” De premier waarschuwt Rusland in de verklaring om zich terug te trekken en de dialoog aan te gaan, ,,zodat er een diplomatieke oplossing kan worden gezocht en er voorkomen kan worden dat er slachtoffers vallen”.

Juistem Boris en het Zuid Oosten wenst niet door KIEV geregeerd te worden maar wil zelfstandig zijn of bij Rusland gevoegd worden.
Hup, afscheiden die zooi. Probleem opgelost!
pi_203454386
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Omdat met een oorlog tussen de NAVO en Rusland uit kan monden in een kernoorlog.

Maar ik denk dat het allemaal met een sisser gaat aflopen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203454466
Ik denk dat dit gewoon als de Cuba crisis is.

Je moet niet vergeten dat er voor een groot gedeelte er geen gemarkeerde grens bestaat tussen oekraine en Rusland.

Het is een gigantisch groot vlak gedeelte, zonder bergen of rivieren.

Rusland wil geen raket installaties die binnen 5 minuten elke stad in Rusland kunnen treffen, goh waarom niet zeg?

Daarnaast is dan het alternatief dat Rusland die grens wel gaat afzetten en bewaken, dan zijn ze in 1 klap failliet.

Dus denken zij ook, half failliet maar we nemen oekraine in en damn the consequences, of we geven onze veiligheid op en gaan failliet.

Helaas komen mensen niet verder dan de Krim of mh17 en snappen dan niet dat het maar puzzelstukjes zijn van een veel groter geheel wat gaande is.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 08:46:54 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203454762
De raket die binnen 5 minuten elke stad in Rusland kan raken moet nog gemaakt worden volgens mij

Bovendien staat er gewoon raket verdediging rond Moskou

Waarom Roemenië dan geen luchtdoelraketten mag plaatsen in Roemenië is mij een raadsel
pi_203454909
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 06:33 schreef Schaamlap het volgende:
Ook Britse premier naar Oekraïne
Ook de Britse premier Boris Johnson zal dinsdag naar Kiev afreizen voor een ontmoeting met de Oekraïense president Volodimir Zelenski over de toenemende spanningen met Rusland.

,,Het is het recht van iedere Oekraïner om zelf te bepalen hoe hij of zij geregeerd wil worden”, zegt Johnson in een verklaring. ,,Als een vriend en democratische partner zal het Verenigd Koninkrijk de soevereiniteit van Oekraïne verdedigen tegenover degenen die het willen vernietigen.” De premier waarschuwt Rusland in de verklaring om zich terug te trekken en de dialoog aan te gaan, ,,zodat er een diplomatieke oplossing kan worden gezocht en er voorkomen kan worden dat er slachtoffers vallen”.

Juistem Boris en het Zuid Oosten wenst niet door KIEV geregeerd te worden maar wil zelfstandig zijn of bij Rusland gevoegd worden.
Hup, afscheiden die zooi. Probleem opgelost!

Dat blijkt dus niet waar te zijn. Zelfs in sterk Russische sprekend gebieden is er nu een meerderheid voor verdere toenadering tot het westen.

Maar ik ken je bronnen dus dat zal wel weer de buurman van de nicht zijn.
pi_203455502
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat blijkt dus niet waar te zijn. Zelfs in sterk Russische sprekend gebieden is er nu een meerderheid voor verdere toenadering tot het westen.

Maar ik ken je bronnen dus dat zal wel weer de buurman van de nicht zijn.
Sorry daar geloof ik geen reet van.
Maar de hoge bazen willen dit ook niet gaan peilen bij deze bevolking (via een referendum) want dat past natuurlijk niet in het westerse democratie plaatje. :)

Zelfs op de Nederlandse radio (BNN ) hoorde ik iemand verklaren dat de VS wel constant olie op het vuur gooit.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 09:57:47 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203455518
Is toch ook zo?
pi_203455566
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:56 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Sorry daar geloof ik geen reet van.
Maar de hoge bazen willen dit ook niet gaan peilen bij deze bevolking (via een referendum) want dat past natuurlijk niet in het westerse democratie plaatje. :)

Zelfs op de Nederlandse radio (BNN ) hoorde ik iemand verklaren dat de VS wel constant olie op het vuur gooit.
Ik wist dat deze zou komen maar de uitslagen van verschillende peilingen staan 5 (of 8) posts boven je. :')
pi_203455584
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik wist dat deze zou komen maar de uitslagen van verschillende peilingen staan 5 (of 8) posts boven je. :')
Heb dat al opgezocht.
Een of ander flutbureau die alleen peilingen kan uitvoeren in de gebieden die bezet zijn door de Ukrainische strijdkrachten dus NIET in de opstandelingen gebieden.
Jammer voor je.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 10:10:52 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203455706
Er staat toch een flink stuk van het Zuid Oosten onder controle van de Oekraïense strijdkrachten dus voor die gewenste afscheiding van Kiev is het wel bruikbaar lijkt me

Blijkbaar willen ze zelf niet
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 10:12:00 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203455723
Of je moet met het zuidoosten alleen Donbas en die andere bedoelen maar die zijn volgens jou al afgescheiden

Nummerborden en alles
pi_203455969
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 08:46 schreef sp3c het volgende:
De raket die binnen 5 minuten elke stad in Rusland kan raken moet nog gemaakt worden volgens mij

Bovendien staat er gewoon raket verdediging rond Moskou

Waarom Roemenië dan geen luchtdoelraketten mag plaatsen in Roemenië is mij een raadsel
Als je er geen verstand van hebt, zeg dan niks aub meneer blauw naampje.
Man man man.

Nooit van hypersonische raketten gehoord zeker? En nee die kunnen echt niet in 5 minuten reageren en al wel, welk idioot land wil dat nou aan zijn grenzen zien staan?

Nogmaals Cuba, je kan niet roepen daar wel begrip voor te hebben qua ingrijpen, maar hier niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron : https://www.businessinsid(...)cleshow/88018623.cms
pi_203456044
Nou Nederlandse kabinet moet ook ff populair gaat doen in Oekraïne hoor, wat gaan ze Oekraïne aanbieden? de tanks van Werkplaatsvlog? _O- de woke soldaten die erg goed zijn in vaccinaties zetten?

Lachertje dat Nederland weer eens popi jopie moet doen terwijl ze niks te bieden hebben, ze lachten Putin toch uit? volgens velen hier, waarom dan toch zo paniekerig.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_203456059
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:03 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Heb dat al opgezocht.
Een of ander flutbureau die alleen peilingen kan uitvoeren in de gebieden die bezet zijn door de Ukrainische strijdkrachten dus NIET in de opstandelingen gebieden.
Jammer voor je.
Niet een maar meerdere, dus je hebt weer eens niet gelezen en helemaal raar is het niet dat peilingen wat schaarser zijn in een oorlogszone. :')
pi_203456078
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:10 schreef sp3c het volgende:
Er staat toch een flink stuk van het Zuid Oosten onder controle van de Oekraïense strijdkrachten dus voor die gewenste afscheiding van Kiev is het wel bruikbaar lijkt me

Blijkbaar willen ze zelf niet
Omdat de Russische bevolking daar al weg gevlucht is voor de Oekrainiers.. makkelijk scoren heet dat.. en dan nog.. ...telefonische enquetes ... deelneemers 1250 of 200.. op de 44 miljoen.. _O-
pi_203456093
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Man man man.

Nooit van hypersonische raketten gehoord zeker? En nee die kunnen echt niet in 5 minuten reageren en al wel, welk idioot land wil dat nou aan zijn grenzen zien staan?

Nogmaals Cuba, je kan niet roepen daar wel begrip voor te hebben qua ingrijpen, maar hier niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wacht even dus hij dreigt hypersonische raketten in te zetten als de Navo ook maar hint die te gaan ontwikkelen en te gaan plaatsen. Welke Rusland overigens al geplaatst heeft en actief mee dreigt.
En vervolgens vindt hij het raar wanneer de Navo na deze dreigementen besluit meer troepen en ABM's in te gaan zetten. In wat voor wereld leeft hij?

De Navo heeft ze nog niet. Al zijn de VS wel bezig met een inhaalslag.
pi_203456107
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:43 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Omdat de Russische bevolking daar al weg gevlucht is voor de Oekrainiers.. makkelijk scoren heet dat.. en dan nog.. ...telefonische enquetes ... deelneemers 1250 of 200.. op de 44 miljoen.. _O-
Desinformatie en onzin.
Plus een totaal gebrek aan kennis over statistiek.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 10:51:03 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203456192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:43 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nu schuif je met de doelpalen, dat is de definitie van makkelijk scoren
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 10:55:45 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203456262
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Man man man.

SPOILER
Rusland van Noord naar Zuid is 9000 km breed, een hypersonische raket doet daar minimaal een uur over

Daarnaast weet ik niet wat mijn kleurtje ergens mee te maken heeft en waarom mensen dat denken te moeten aanstippen maar volg lekker je eigen advies op meneer zonder blauw kleurtje want nogmaals die raket die in 5 minuten iedere stad in Rusland kan raken bestaat niet :{w
  Forum Admin dinsdag 1 februari 2022 @ 11:04:35 #62
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203456379
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:03 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Heb dat al opgezocht.
Jammer voor je.
Ik ben wel klaar met dit peuterniveau eigenlijk. Als je telkens niet verder komt dan je vingers in je oren stoppen en keihard "is niet waar!" gillen heb ik liever dat je helemaal niet reageert.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin dinsdag 1 februari 2022 @ 11:08:41 #63
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203456423
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:41 schreef epicbeardman het volgende:
Nou Nederlandse kabinet moet ook ff populair gaat doen in Oekraïne hoor, wat gaan ze Oekraïne aanbieden? de tanks van Werkplaatsvlog? _O- de woke soldaten die erg goed zijn in vaccinaties zetten?

Lachertje dat Nederland weer eens popi jopie moet doen terwijl ze niks te bieden hebben, ze lachten Putin toch uit? volgens velen hier, waarom dan toch zo paniekerig.
Stevig en sterk onderbouwd stukje retoriek. Like gegeven.

SPOILER
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 1 februari 2022 @ 11:40:52 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203456923
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:41 schreef epicbeardman het volgende:
Nou Nederlandse kabinet moet ook ff populair gaat doen in Oekraïne hoor, wat gaan ze Oekraïne aanbieden? de tanks van Werkplaatsvlog? ....
Ze gaan niks aanbieden ;) Iets met gas uit Groningen wat Wopke en Rutte zo goed voor elkaar hebben :')
Parlementaire enquete aanstaande en de kraan noodgedwongen dicht en dan Rusland op zijn vingers tikken _O- _O-
Putin is nog niet eens bijgekomen van het lachen inzake het MH17 proces wat een grote farce is ;)
pi_203456936
https://warontherocks.com(...)heir-fates-together/

quote:
China Is Not Russia

Next, consider the adversaries. Russia’s interests, strategies, and tactics on the world stage are all fundamentally different from China’s. As a declining power ruled by a single strongman since 2000, Russia under Vladimir Putin has had a weak hand to play. Putin’s aggressive foreign policy actions have been motivated primarily by the need to bolster his domestic standing, not to enhance Russian security. While he has sought to undermine existing institutions and encourage divisions within the European Union and NATO, he has mostly failed to prevent the reorientation of much of Eastern Europe away from Russia and toward the West. That we are talking about Russian threats to Kyiv, rather than Warsaw, Prague, or Budapest, is ample proof of that.

By contrast, China is a rising power, and its leaders have reason to believe that time is on their side. The Chinese economy is already the largest in the Indo-Pacific and the second largest in the world, and it has benefited immensely over the last three decades from the existing global economic and security architecture. In a stark departure from Russian behavior, China’s moves to revise the international order have mostly involved working through existing global institutions and creating supplemental ones that it can control — that is, building up rather than tearing down.
pi_203456941
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Desinformatie en onzin.
Plus een totaal gebrek aan kennis over statistiek.
https://www.kiis.com.ua/?lang=eng&cat=reports
interviewed 2,000
In Luhansk and Donetsk regions, the poll was conducted only in the territory controlled by the Ukrainian authorities.
pi_203456948
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ben wel klaar met dit peuterniveau eigenlijk. Als je telkens niet verder komt dan je vingers in je oren stoppen en keihard "is niet waar!" gillen heb ik liever dat je helemaal niet reageert.
Ach ben jij er ook weer, lullo? :W
Probeer je nu mij de mond te snoeren met je "machts" positie?
pi_203456949
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:41 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
https://www.kiis.com.ua/?lang=eng&cat=reports
interviewed 2,000
In Luhansk and Donetsk regions, the poll was conducted only in the territory controlled by the Ukrainian authorities.
Ja dus. Dat heeft niets te maken met waar ik op reageerde.
pi_203456967
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja dus. Dat heeft niets te maken met waar ik op reageerde.
Volgens mij snap je zelf niet eens waar je op reageer...
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 11:45:24 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203456988
volgens mij snapt niemand het nog
pi_203457000
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:45 schreef sp3c het volgende:
volgens mij snapt niemand het nog
Laat staan de Oekrainiers...
pi_203457028
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:43 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Volgens mij snap je zelf niet eens waar je op reageer...
Op dinsdag 1 februari 2022 10:43 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

Hierop. Dat is gewoon onzin.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 11:47:59 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203457030
a
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:45 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Laat staan de Oekrainiers...
krijg niet de indruk dat iemand geinteresseert is in wat die wel of niet snappen
pi_203457040
https://www.atlanticcounc(...)sanctions-on-russia/

quote:
The impact of Western sanctions on Russia and how they can be made even more effective

When analyzing a Western policy on Russia, one must first assess the nature of Russia’s government.1 The authors call it “kleptocratic” or “neopatrimonial” autocracy, as such regimes sustain loyalty of elites and population through the redistribution of benefits and spoils. The two main objectives of Vladimir Putin’s system are to maintain power and to enrich a narrow elite. The Kremlin’s foreign policy should be seen from this perspective. It is designed to promote the interests of the current Kremlin elite, not the Russian nation. One means of doing so has been small victorious wars, as described by a century-old Russian term. As the Russian economy has barely grown since 2014, the Kremlin has become more cautious with major real warfare. Instead, it pursues cheaper, so-called hybrid warfare, such as cyberattacks and assassinations.

For the West, a real war with Russia has been out of question. But, since Russia’s aggression in Ukraine in 2014, the West has felt a need to do something substantial to impede Russian foreign aggression. Its natural choice has been sanctions. The West has focused on two kinds of sanctions: financial sanctions and personal sanctions on human-rights violators and corrupt businessmen working for the Kremlin. In addition, the West has introduced some restrictions on the export of technology, while it has abstained from the previously common trade sanctions. In general, sanctions are becoming more diverse, with the share of trade sanctions falling, while financial and visa sanctions are becoming more popular.2
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 11:48:46 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203457041
terwijl het best een leuk land is, mooie mensen, leuke plekjes

het is best zonde allemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')