SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Misschien wel één van de belangrijkste lessen die we uit deze crisis moeten trekken is dat het begrip 'expert' totaal betekenisloos is geworden. En dat het feit dat je als wetenschapper je al tientallen jaren bezig houdt met een zeer specifiek onderwerp niet per definitie wil zeggen dat je ook daadwerkelijk veel verstand van dat onderwerp hebt. Je zou een boek kunnen schrijven over alle lachwekkende en foutieve uitspraken en voorspellingen van het OMT.
Kan aan mij liggen, maar ik vind het best wel een eye-opener hoe totaal achterlijk en incompetent veel van die figuren blijken te zijn. Terwijl ik er toch altijd een beetje van uit ging dat ze het meest intelligente en verstandige deel van de samenleving zouden moeten zijn. Achteraf gezien vrij naïef.![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Schuld van de ongevaccineerden.
QR code zal ons helpen
Solidair zijn
Het zijn maar kleine concessies aan je leven
Je bent toch geen wappie?![]()
Ook al gebrainwashed door complottheorieën?![]()
Hoe haal je dat nou weer uit die post?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:55 schreef aloa het volgende:
[..]![]()
Ook al gebrainwashed door complottheorieën?''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Wel fijn dat we een groep mensen verantwoordelijk maken voor onze lange termijn die ook verantwoordelijk zijn voor:
- Carnaval vier je in kleine groepjes
- Mondkapjes zijn een schijnveiligheid (om er een jaar later allemaal 1 op te moeten)
- Geen vluchten uit Wuhan dus Nederland is veilig
- Niet samen juichen
- Pak een ratel en draai hem rond, en sta op van je stoel en doe een dansje
- etc.![]()
Het is ook maakbaarheid en ego. Stel je voor dat het land mij zou vragen voor iets waar ik goed in ben. Reken maar dat je ego daardoor opgegeild wordt. Ja, dan wil ik ook wel altijd relevant blijven. Het hele gebeuren is echter verscholen achter het concept ratio, maar er spelen evenzeer onbewuste processen die niet direct waarneembaar zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:53 schreef Pistolero het volgende:
Misschien wel één van de belangrijkste lessen die we uit deze crisis moeten trekken is dat het begrip 'expert' totaal betekenisloos is geworden. En dat het feit dat je als wetenschapper je al tientallen jaren bezig houdt met een zeer specifiek onderwerp niet per definitie wil zeggen dat je ook daadwerkelijk veel verstand van dat onderwerp hebt. Je zou een boek kunnen schrijven over alle lachwekkende en foutieve uitspraken en voorspellingen van het OMT.
Kan aan mij liggen, maar ik vind het best wel een eye-opener hoe totaal achterlijk en incompetent veel van die figuren blijken te zijn. Terwijl ik er toch altijd een beetje van uit ging dat ze het meest intelligente en verstandige deel van de samenleving zouden moeten zijn. Achteraf gezien vrij naïef.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik zie dat toch anders, het begrip expert is niet waardeloos geworden. Alleen de autoriteit die we daar aan koppelen, daar gaat het mis. Ik geloof meteen dat Jaap van Dissel heel veel weet van virussen, maar dat betekent niet dat hij ook veel weet van epidemiologie of modellering.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:53 schreef Pistolero het volgende:
Kan aan mij liggen, maar ik vind het best wel een eye-opener hoe totaal achterlijk en incompetent veel van die figuren blijken te zijn. Terwijl ik er toch altijd een beetje van uit ging dat ze het meest intelligente en verstandige deel van de samenleving zouden moeten zijn. Achteraf gezien vrij naïef.
Experts weten van heel weinig heel veel, dat is super nuttig. Maar die moet je dus geen alleenheerser maken.zie email 27 oktober![]()
Pardon, ik dacht dat je sarcastisch was.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe haal je dat nou weer uit die post?![]()
Never minder...go on![]()
![]()
Volgens mij was @Straatcommando. ook erg sarcastisch.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Pardon, ik dacht dat je sarcastisch was.![]()
Never minder...go on![]()
Hahahahahaha, dat document![]()
Wat moet je er inhoudelijk eigenlijk verder nog over zeggen? Het is ZO bizar, ZO volslagen onrealistisch, toont ZO'N onbegrip van zelfs het meest basale menselijke gedrag. Ik schreef eerder vandaag dat de OMT-leden met zachte hand van het podium moeten worden gedirigeerd maar daar heb ik eigenlijk spijt van, deze mensen moeten zelf maar eens opgesloten worden![]()
![]()
Heb wel heel vaak de mannengriep gehad.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:50 schreef Schuifpui het volgende:
Volgens mij zitten we al in de fase dat corona een verkoudheid is geworden.
Ik hoor mensen, waaronder Van Dissel, weleens zeggen dat het nog geen griepje is. Ik vraag me af of die mensen wel een idee hebben wat griep is. In ieder geval niet dat weekje verkoudheid wat de meesten van ons 1,2 of 3 keer in een jaar hebben. Een echte griep heb je maar eens de 5 tot 10 jaar en dan lig je er al snel 1 tot 2 weken uit. Ik heb vlak voor corona griep gehad en daar was ik echt 1.5 week ziek van en het duurde qua sportprestates bijna 2 maanden voordat ik helemaal hersteld was. Verder is mijn opa een aantal jaar terug overleden aan de griep. Sucks, was onverwacht, maar ik vind nog steeds dat we daar niet de hele maatschappij aan moeten aanpassen. Ik erger me wel dood aan de bagatellisatie van griep als het met corona vergeleken wordt.
Die Omicron variant is echt heel veel minder erg dan dat, ik zie dat nu als verkoudheid tot verkoudheid+.Maar nee voor de rest niet echt inderdaad. Denk ook de afgelopen tien jaar één keertje dat ik echt wel een week plat lag.
![]()
Schopje BNW.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat moet je er inhoudelijk eigenlijk verder nog over zeggen? Het is ZO bizar, ZO volslagen onrealistisch, toont ZO'N onbegrip van zelfs het meest basale menselijke gedrag. Ik schreef eerder vandaag dat de OMT-leden met zachte hand van het podium moeten worden gedirigeerd maar daar heb ik eigenlijk spijt van, deze mensen moeten zelf maar eens opgesloten worden![]()
Ja, opzich wel eens. De meeste wetenschappers weten erg veel over een heel specifiek niche-onderwerp. Maar omdat ze zich hun hele carrière richten op dat ene specifieke onderwerp is er wel een flink risico dat ze een bepaalde tunnelvisie ontwikkelen en hun algemene kennis wat te wensen over laat. Dat merk je nu ook perfect met al die wereldvreemde denkbeelden, die mensen zijn decennialang amper buiten de muren van hun lab gekomen en mogen nu ineens gaan vertellen over dingen waar ze de ballen verstand van hebben,quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie dat toch anders, het begrip expert is niet waardeloos geworden. Alleen de autoriteit die we daar aan koppelen, daar gaat het mis. Ik geloof meteen dat Jaap van Dissel heel veel weet van virussen, maar dat betekent niet dat hij ook veel weet van epidemiologie of modellering.
Experts weten van heel weinig heel veel, dat is super nuttig. Maar die moet je dus geen alleenheerser maken.
Leuke anekdote, maar ik heb vroeger op de uni meerdere professoren gehad die echt uren konden praten over hun onderzoek en er ook duidelijk veel kennis over hadden. Maar tegelijkertijd wisten ze amper hoe ze een laptop aankregen en een PowerPoint moesten opstarten.![]()
![]()
Een expert is ook normaal iemand die op de achtergrond functioneert en enkel erbij wordt geroepen op specifieke speciale momenten. Die gasten bij het OMT/RIVM zijn veel te ver opgeschoven in de richting van uitvoerende macht en directe aansturing.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie dat toch anders, het begrip expert is niet waardeloos geworden. Alleen de autoriteit die we daar aan koppelen, daar gaat het mis. Ik geloof meteen dat Jaap van Dissel heel veel weet van virussen, maar dat betekent niet dat hij ook veel weet van epidemiologie of modellering.
Experts weten van heel weinig heel veel, dat is super nuttig. Maar die moet je dus geen alleenheerser maken.![]()
Nog erger: het kabinet gaat er maar al te graag in mee.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:57 schreef Scrummie het volgende:
Wel fijn dat we een groep mensen verantwoordelijk maken voor onze lange termijn die ook verantwoordelijk zijn voor:
- Mondkapjes zijn een schijnveiligheid (om er een jaar later allemaal 1 op te moeten)
- Niet samen juichen
- etc.![]()
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de overheid dat document gaat uitvoeren.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Met bv een Paul Depla. De man die hoofd kreeg in het fietsenhokquote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:57 schreef Scrummie het volgende:
- Niet samen juichen
- etc.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Thanks voor deze link trouwens. Even uit printen. Hadden nog nieuw wc papier nodig.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:54 schreef Scrummie het volgende:
@:TT zie dit document: https://convergence.nl/app/uploads/Van-Pandemie-naar-Endemie.pdf![]()
Vooral die eerstequote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:57 schreef Scrummie het volgende:
- Niet samen juichen
- etc.![]()
Ik ben echt een ultieme noorderling, heb totaal niets met carnaval, maar bij de uitspraak dat je dat in kleine groepjes viert, viel ik echt van mijn stoel.
Vast een ontzettend intelligente man op zijn vakgebied, maar echt totaal wereldvreemd.![]()
Mja probleem is inderdaad helaas wel dat veel van die overheidslui ogenschijnlijk in eenzelfde bubbel zitten, waardoor ze denken dat een samenleving tot op de millimeter te besturen valt als ware het een groepje Sims.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de overheid dat document gaat uitvoeren.![]()
Speelt er in enig ander land ook zo’n soort discussie? Voor m’n gevoel zijn wij echt gekke henkie terwijl de rest onderweg is naar de finish.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mja probleem is inderdaad helaas wel dat veel van die overheidslui ogenschijnlijk in eenzelfde bubbel zitten, waardoor ze denken dat een samenleving tot op de millimeter te besturen valt al ware het een groepje Sims.![]()
Goede vraag, hoe gaan strenge landen als Oostenrijk en Duitsland met de langere termijn om?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Speelt er in enig ander land ook zo’n soort discussie? Voor m’n gevoel zijn wij echt gekke henkie terwijl de rest onderweg is naar de finish.![]()
Ik weet dat sommigen er een hekel aan hebben als users hier hun gelijk willen halen, maar weet je nog, dat onder andere wij twee een paar maanden terug zo vielen over zo'n eerste artikel over ''het nieuwe normaal''? Dat zou zogenaamd nooit waarheid worden; zou niet doorgezet worden, want dat was allemaal BNW. Je ziet het nu; in kleine stapjes gaat het wel degelijk die kant op; de intentie is er in ieder geval bij het OMT.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Speelt er in enig ander land ook zo’n soort discussie? Voor m’n gevoel zijn wij echt gekke henkie terwijl de rest onderweg is naar de finish.![]()
Voor mij is deze pandemie wel een aardige eye-opener gebleken; van wetenschappers met een universitaire graad verwacht ik dat ze ook aardig wat algemene ontwikkeling en kennis hebben, maar niets van dat al. Ze zijn net zo ongeïnteresseerd in en bekend met de wereld om hen heen als de gemiddelde puber die de hele dag niet van zijn of haar smartphoneschermpje opkijkt.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Experts weten van heel weinig heel veel, dat is super nuttig. Maar die moet je dus geen alleenheerser maken.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Er wordt hier in Duitsland in de media nog niet echt over de lange termijn gesproken, maar op de spaarzame momenten dat dat wel gebeurt is het wel duidelijk dat men terug naar het normaal van 2019 wil.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Goede vraag, hoe gaan strenge landen als Oostenrijk en Duitsland met de langere termijn om?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Eerlijk is eerlijk, dit document is niet door alleen OMT leden geschreven. Wel gaan de leden weer op de stoel zitten van gedragswetenschappers, economen en weet ik 't wie nog meer. Er moet volgens dit document een "breed samengesteld wetenschappelijk transitieteam" komen om advies te geven, maar met dit document hebben ze dat eigenlijk al grotendeels onmogelijk gemaakt. Als OMT e.d. moet je een scenario voorschrijven, soortvan:quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Thanks voor deze link trouwens. Even uit printen. Hadden nog nieuw wc papier nodig.
Scenario 1: Verkoudheid
- Ziektedruk (aantal ziekenhuis/IC opnames)
- Wat de Ro zonder maatregelen van de andere varianten waren zodat je daarmee kunt rekenen. Indien de R 3 is, wat betekent dat?
Scenario 2: Griep+
- Zelfde verhaal
etc...
Dan voeg je als bijlage de lijst met mogelijke maatregelen toe en wat dat voor effect op de R heeft en laat je dat "brede wetenschappelijke team" kijken hoe de invulling daarvan op de beste manier is.
Eigenlijk zeggen ze met dit document: Je moet je maatschappij structureel aanpassen door dit te doen, maar dat andere team mag kijken hoe ze dat gaan regelen.
Overigens: Dit is toch zo'n ongevraagd OMT advies, waarvan het OMT zei dat het dat dat vrijwel niet deed? Ik kan me niet voorstellen dat dit gevraagd is geweest, in elk geval niet op deze manier
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 20:41:52 ]![]()
Weet je, dat heb ik eigenlijk liever (even streng maar dan wel met als doel weer 100% terug naar normaal te gaan) dan dat we het hele decennium en god weet hoeveel langer blijven dooremmeren met allerhande onbeduidend micromanagement.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er wordt hier in Duitsland in de media nog niet echt over de lange termijn gesproken, maar op de spaarzame momenten dat dat wel gebeurt is het wel duidelijk dat men terug naar het normaal van 2019 wil.![]()
Volgens mij is dit het resultaat van de vraag vanuit VWS/kabniet naar een langetermijnvisie. Dit document is ook naar Ernst Kuipers gegaan, dus die zal het (neem ik aan) binnenkort met de kamer delen en dan zal er ook een debat over komen, lijkt mij. Of onderdeel van de reguliere corona debatten.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Overigens: Dit is toch zo'n ongevraagd OMT advies, waarvan het OMT zei dat het dat dat vrijwel niet deed?![]()
Daar speelt dezelfde discussie als bij ons, maar voor zover ik weet nog zonder daadwerkelijk vergezicht. Met in Duitsland dan nog het gevecht tussen Bundesländer erbij.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Goede vraag, hoe gaan strenge landen als Oostenrijk en Duitsland met de langere termijn om?
Dit is wel tekenend voor precies de discussie die we hier voeren. Ik vond het ook wel een sterk citaat.quote:Wissenschaftler wie etwa Virologen sollten sich aus Sicht von Baden-Württembergs Ministerpräsident Winfried Kretschmann aus der Politik heraushalten. «Max Weber hat darauf verwiesen, dass Wissenschaften die Welt beschreiben, wie sie war, ist und sein wird. Sie können auch beschreiben, wie man die Welt verändern könnte. Aber die Wissenschaft kann nicht sagen, ob man die Welt auch verändern soll», sagte der Grünen-Politiker der «Heilbronner Stimme» und dem «Südkurier» (Samstag) mit Blick auf den Soziologen (1864-1920).
Die Deutungshoheit über ihr Fach sollten die Wissenschaftler unbedingt haben, sagte Kretschmann. «Aber sie sollten auch dabei bleiben und es unterlassen, politische Ratschläge zu geben.» Das könne ihre wissenschaftliche Autorität erheblich beeinträchtigen, sagte der Ministerpräsident. «Zum Beispiel, ob jetzt eine Impfpflicht politische Kollateralschäden erzeugt - was sie zweifellos auch tun wird -, das zu bewerten liegt jetzt nicht in der Kompetenz der Stiko oder von wem auch immer.» Das sei Kompetenz und Aufgabe der Politiker, die dafür gewählt worden seien - nicht der Epidemiologen. «Da ist manches verrutscht.»When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
We gaan nooit meer terug naar 2019.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er wordt hier in Duitsland in de media nog niet echt over de lange termijn gesproken, maar op de spaarzame momenten dat dat wel gebeurt is het wel duidelijk dat men terug naar het normaal van 2019 wil.
We moeten ervan genieten dat in de zomermaanden van alles mogelijk is.
Maar in de winter ziekenhuizen vol lopen.![]()
Dit zou ik wel willen weten. Het kabinet zou met een visie komen toch? Hebben ze het OMT ook daarom gevraagd en is dit het, of gaat het OMT zich ongevraagd met de inrichting van de hele maatschappij bemoeien? In dat laatste geval vind ik dat er een duidelijk signaal gegeven moet worden door ze per direct naar huis te sturen, en dat meen ik.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Overigens: Dit is toch zo'n ongevraagd OMT advies, waarvan het OMT zei dat het dat dat vrijwel niet deed? Ik kan me niet voorstellen dat dit gevraagd is geweest, in elk geval niet op deze manier![]()
Oke.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:44 schreef KingRadler het volgende:
[..]
We gaan nooit meer terug naar 2019.
Maar in de winter ziekenhuizen vol lopen.![]()
Ze hebben een paar keer lopen drukken bij het kabinet, en toen die niet over de brug kwam, zijn ze zelf maar aan de slag gegaan, zo gaven ze aan.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit zou ik wel willen weten.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Indien het ongevraagd is bemoeit het OMT zich dus met het politieke klimaat, waardoor je ze niet meer kunt zien als een onafhankelijke partij die zich puur vanuit medisch perspectief met de uitbraak bezig houdt. Sowieso is het raar dat het team dat verantwoordelijk is om te adviseren over de acute fase gaat adviseren over de lange termijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit zou ik wel willen weten. Het kabinet zou met een visie komen toch? Hebben ze het OMT ook daarom gevraagd en is dit het, of gaat het OMT zich ongevraagd met de inrichting van de hele maatschappij bemoeien? In dat laatste geval vind ik dat er een duidelijk signaal gegeven moet worden door ze per direct naar huis te sturen, en dat meen ik.![]()
Is er uberhaupt nog sprake van een 'uitbraak' dan?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Indien het ongevraagd is bemoeit het OMT zich dus met het politieke klimaat, waardoor je ze niet meer kunt zien als een onafhankelijke partij die zich puur vanuit medisch perspectief met de uitbraak bezig houdt. Sowieso is het raar dat het team dat verantwoordelijk is om te adviseren over de acute fase gaat adviseren over de lange termijn.![]()
Ronduit schandalig, als dat zo is. Je bent een tijdelijk adviesorgaan, als je om advies wordt gevraagd geef je dat. Als je dat niet wordt gevraagd hou je je bek dicht. Je houdt al helemaal je bek dicht over terreinen waarvoor je niet in het leven bent geroepen en waarin je geen expert bent. Als je graag beleid wilt maken moet je de politiek in gaan.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze hebben een paar keer lopen drukken bij het kabinet, en toen die niet over de brug kwam, zijn ze zelf maar aan de slag gegaan, zo gaven ze aan.Als het ongevraagd is vind ik daarom dus dat ze per direct weg moeten. Want dan zitten we dus met een clubje dat in twee jaar tijd een (te) groot podium heeft gekregen, niet verkozen is en geen verantwoording aan de TK hoeft af te leggen, dat niettemin maar iets kan roepen of schrijven op het moment dat ze daar zin in hebben, ook als het hun expertise helemaal niet is. Dat kan echt niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Indien het ongevraagd is bemoeit het OMT zich dus met het politieke klimaat, waardoor je ze niet meer kunt zien als een onafhankelijke partij die zich puur vanuit medisch perspectief met de uitbraak bezig houdt. Sowieso is het raar dat het team dat verantwoordelijk is om te adviseren over de acute fase gaat adviseren over de lange termijn.![]()
Dat zien ze zelf volgens mij anders.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Je bent een tijdelijk adviesorgaan,Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik denk dat Van Dissel wel weet wat griep is. Je kan een hoop van die man vinden, maar hij weet vrij veel van infectieziekten hè.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:50 schreef Schuifpui het volgende:
Volgens mij zitten we al in de fase dat corona een verkoudheid is geworden.
Ik hoor mensen, waaronder Van Dissel, weleens zeggen dat het nog geen griepje is. Ik vraag me af of die mensen wel een idee hebben wat griep is. In ieder geval niet dat weekje verkoudheid wat de meesten van ons 1,2 of 3 keer in een jaar hebben. Een echte griep heb je maar eens de 5 tot 10 jaar en dan lig je er al snel 1 tot 2 weken uit. Ik heb vlak voor corona griep gehad en daar was ik echt 1.5 week ziek van en het duurde qua sportprestates bijna 2 maanden voordat ik helemaal hersteld was. Verder is mijn opa een aantal jaar terug overleden aan de griep. Sucks, was onverwacht, maar ik vind nog steeds dat we daar niet de hele maatschappij aan moeten aanpassen. Ik erger me wel dood aan de bagatellisatie van griep als het met corona vergeleken wordt.
Die Omicron variant is echt heel veel minder erg dan dat, ik zie dat nu als verkoudheid tot verkoudheid+.
En wat betreft de griep; elk jaar krijgt naar schatting bijna een miljard mensen griep. Verreweg de meesten hebben amper klachten hoor. Slechts een klein deel (en bijna altijd ouderen) wordt ernstig ziek.![]()
En dat is een van de problemen van het OMT, ze zijn hun oorspronkelijke functie uit het oog verloren. Of beter gezegd, ze proberen aan hun functie te prutsen om langer relevant te blijven. Dat ze door het kabinet daarin niet worden teruggefloten is ook deel van de oorzaak, aan beide kanten zitten rasopportunisten helaas.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zien ze zelf volgens mij anders.![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ronduit schandalig, als dat zo is.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Hoe vaker dat zal gebeuren, hoe minder het de bevolking zal boeien. Hongerlijdende Afrikaanse kindertjes met vliegen op hun gezicht interesseren ons sinds de jaren '80 ook niet meer.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:44 schreef KingRadler het volgende:
[..]
We gaan nooit meer terug naar 2019.
Maar in de winter ziekenhuizen vol lopen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Op dit soort momenten worden andere partijen normaal gesproken activisten genoemd. Zoals het Red Team, Containment.Nu etc. Wat mij betreft hebben ze met dit ongevraagde stukje proza zichzelf op dat niveau geplaatst.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 21:05:03 ]![]()
Niemand heeft op hen gestemd, Koopmans en Co. hebben gewoon een coup gepleegd. Als ze graag zo veel macht willen hebben richten ze maar een politieke partij op, eens kijken of hun zerocovid wappiepartij überhaupt de kiesdrempel haalt.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit soort momenten worden andere partijen normaal gesproken activisten genoemd. Zoals het Red Team, Containment.Nu etc. Wat mij betreft hebben ze met dit ongevraagde stukje proza henzelf op dat niveau geplaatst.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Vanavond bios en etentje gedaan. Voelt goed, weer lekker onder de mensen.
Voelt nog beter dat de papieren werkelijkheid met mondkapjes en 1,5m afstand vooral op papier bestaat. Ben absoluut geen 'wappie', maar ben zo blij dat de meeste mensen toch het normale leven weer oppakken![]()
![]()
Klopt, je kijkt toch anders tegen bepaalde wetenschap aan.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:53 schreef Pistolero het volgende:
Kan aan mij liggen, maar ik vind het best wel een eye-opener hoe totaal achterlijk en incompetent veel van die figuren blijken te zijn. Terwijl ik er toch altijd een beetje van uit ging dat ze het meest intelligente en verstandige deel van de samenleving zouden moeten zijn. Achteraf gezien vrij naïef.
Heb hetzelfde, hoewel wetenschap als tandheelkunde bijvoorbeeld wel weer veel verder lijkt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Ik heb hetzelfde gedaan.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:23 schreef SilverEyes het volgende:
Vanavond bios en etentje gedaan. Voelt goed, weer lekker onder de mensen.
Voelt nog beter dat de papieren werkelijkheid met mondkapjes en 1,5m afstand vooral op papier bestaat. Ben absoluut geen 'wappie', maar ben zo blij dat de meeste mensen toch het normale leven weer oppakken
Naar welke film ben je geweest?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
James Bond, maar ze hadden net zo goed the sound of music op kunnen zetten: was als een kind zo blij weer op stap te zijnquote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gedaan.
Naar welke film ben je geweest?![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: