abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:53:24 #1
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203421227

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
pi_203421233
Misschien wel één van de belangrijkste lessen die we uit deze crisis moeten trekken is dat het begrip 'expert' totaal betekenisloos is geworden. En dat het feit dat je als wetenschapper je al tientallen jaren bezig houdt met een zeer specifiek onderwerp niet per definitie wil zeggen dat je ook daadwerkelijk veel verstand van dat onderwerp hebt. Je zou een boek kunnen schrijven over alle lachwekkende en foutieve uitspraken en voorspellingen van het OMT.

Kan aan mij liggen, maar ik vind het best wel een eye-opener hoe totaal achterlijk en incompetent veel van die figuren blijken te zijn. Terwijl ik er toch altijd een beetje van uit ging dat ze het meest intelligente en verstandige deel van de samenleving zouden moeten zijn. Achteraf gezien vrij naïef.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:54:12 #3
498282 Scrummie
pi_203421250
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Schuld van de ongevaccineerden.

QR code zal ons helpen

Solidair zijn

Het zijn maar kleine concessies aan je leven

Je bent toch geen wappie?
:')

Ook al gebrainwashed door complottheorieën?
  Forum Admin zaterdag 29 januari 2022 @ 19:55:31 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203421261
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:55 schreef aloa het volgende:

[..]

Ook al gebrainwashed door complottheorieën?
Hoe haal je dat nou weer uit die post?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:57:42 #6
498282 Scrummie
pi_203421295
Wel fijn dat we een groep mensen verantwoordelijk maken voor onze lange termijn die ook verantwoordelijk zijn voor:

- Carnaval vier je in kleine groepjes
- Mondkapjes zijn een schijnveiligheid (om er een jaar later allemaal 1 op te moeten)
- Geen vluchten uit Wuhan dus Nederland is veilig
- Niet samen juichen
- Pak een ratel en draai hem rond, en sta op van je stoel en doe een dansje
- etc.
pi_203421314
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:53 schreef Pistolero het volgende:
Misschien wel één van de belangrijkste lessen die we uit deze crisis moeten trekken is dat het begrip 'expert' totaal betekenisloos is geworden. En dat het feit dat je als wetenschapper je al tientallen jaren bezig houdt met een zeer specifiek onderwerp niet per definitie wil zeggen dat je ook daadwerkelijk veel verstand van dat onderwerp hebt. Je zou een boek kunnen schrijven over alle lachwekkende en foutieve uitspraken en voorspellingen van het OMT.

Kan aan mij liggen, maar ik vind het best wel een eye-opener hoe totaal achterlijk en incompetent veel van die figuren blijken te zijn. Terwijl ik er toch altijd een beetje van uit ging dat ze het meest intelligente en verstandige deel van de samenleving zouden moeten zijn. Achteraf gezien vrij naïef.
Het is ook maakbaarheid en ego. Stel je voor dat het land mij zou vragen voor iets waar ik goed in ben. Reken maar dat je ego daardoor opgegeild wordt. Ja, dan wil ik ook wel altijd relevant blijven. Het hele gebeuren is echter verscholen achter het concept ratio, maar er spelen evenzeer onbewuste processen die niet direct waarneembaar zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203421330
quote:

Ik zie dat toch anders, het begrip expert is niet waardeloos geworden. Alleen de autoriteit die we daar aan koppelen, daar gaat het mis. Ik geloof meteen dat Jaap van Dissel heel veel weet van virussen, maar dat betekent niet dat hij ook veel weet van epidemiologie of modellering.

Experts weten van heel weinig heel veel, dat is super nuttig. Maar die moet je dus geen alleenheerser maken.
zie email 27 oktober
pi_203421342
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hoe haal je dat nou weer uit die post?
Pardon, ik dacht dat je sarcastisch was. :@

Never minder...go on _O-
  zaterdag 29 januari 2022 @ 20:02:13 #10
498282 Scrummie
pi_203421362
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:00 schreef aloa het volgende:

[..]
Pardon, ik dacht dat je sarcastisch was. :@

Never minder...go on _O-
Volgens mij was @Straatcommando. ook erg sarcastisch.
pi_203421389
Hahahahahaha, dat document _O-

Wat moet je er inhoudelijk eigenlijk verder nog over zeggen? Het is ZO bizar, ZO volslagen onrealistisch, toont ZO'N onbegrip van zelfs het meest basale menselijke gedrag. Ik schreef eerder vandaag dat de OMT-leden met zachte hand van het podium moeten worden gedirigeerd maar daar heb ik eigenlijk spijt van, deze mensen moeten zelf maar eens opgesloten worden :')
pi_203421418
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:50 schreef Schuifpui het volgende:
Volgens mij zitten we al in de fase dat corona een verkoudheid is geworden.

Ik hoor mensen, waaronder Van Dissel, weleens zeggen dat het nog geen griepje is. Ik vraag me af of die mensen wel een idee hebben wat griep is. In ieder geval niet dat weekje verkoudheid wat de meesten van ons 1,2 of 3 keer in een jaar hebben. Een echte griep heb je maar eens de 5 tot 10 jaar en dan lig je er al snel 1 tot 2 weken uit. Ik heb vlak voor corona griep gehad en daar was ik echt 1.5 week ziek van en het duurde qua sportprestates bijna 2 maanden voordat ik helemaal hersteld was. Verder is mijn opa een aantal jaar terug overleden aan de griep. Sucks, was onverwacht, maar ik vind nog steeds dat we daar niet de hele maatschappij aan moeten aanpassen. Ik erger me wel dood aan de bagatellisatie van griep als het met corona vergeleken wordt.

Die Omicron variant is echt heel veel minder erg dan dat, ik zie dat nu als verkoudheid tot verkoudheid+.
Heb wel heel vaak de mannengriep gehad. :D Maar nee voor de rest niet echt inderdaad. Denk ook de afgelopen tien jaar één keertje dat ik echt wel een week plat lag.
pi_203421436
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Wat moet je er inhoudelijk eigenlijk verder nog over zeggen? Het is ZO bizar, ZO volslagen onrealistisch, toont ZO'N onbegrip van zelfs het meest basale menselijke gedrag. Ik schreef eerder vandaag dat de OMT-leden met zachte hand van het podium moeten worden gedirigeerd maar daar heb ik eigenlijk spijt van, deze mensen moeten zelf maar eens opgesloten worden :')
Schopje BNW.
pi_203421453
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zie dat toch anders, het begrip expert is niet waardeloos geworden. Alleen de autoriteit die we daar aan koppelen, daar gaat het mis. Ik geloof meteen dat Jaap van Dissel heel veel weet van virussen, maar dat betekent niet dat hij ook veel weet van epidemiologie of modellering.

Experts weten van heel weinig heel veel, dat is super nuttig. Maar die moet je dus geen alleenheerser maken.
Ja, opzich wel eens. De meeste wetenschappers weten erg veel over een heel specifiek niche-onderwerp. Maar omdat ze zich hun hele carrière richten op dat ene specifieke onderwerp is er wel een flink risico dat ze een bepaalde tunnelvisie ontwikkelen en hun algemene kennis wat te wensen over laat. Dat merk je nu ook perfect met al die wereldvreemde denkbeelden, die mensen zijn decennialang amper buiten de muren van hun lab gekomen en mogen nu ineens gaan vertellen over dingen waar ze de ballen verstand van hebben,

Leuke anekdote, maar ik heb vroeger op de uni meerdere professoren gehad die echt uren konden praten over hun onderzoek en er ook duidelijk veel kennis over hadden. Maar tegelijkertijd wisten ze amper hoe ze een laptop aankregen en een PowerPoint moesten opstarten. :')
pi_203421454
quote:

[..]

Een expert is ook normaal iemand die op de achtergrond functioneert en enkel erbij wordt geroepen op specifieke speciale momenten. Die gasten bij het OMT/RIVM zijn veel te ver opgeschoven in de richting van uitvoerende macht en directe aansturing.
pi_203421459
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:57 schreef Scrummie het volgende:
Wel fijn dat we een groep mensen verantwoordelijk maken voor onze lange termijn die ook verantwoordelijk zijn voor:

- Mondkapjes zijn een schijnveiligheid (om er een jaar later allemaal 1 op te moeten)
- Niet samen juichen
- etc.
Nog erger: het kabinet gaat er maar al te graag in mee.
pi_203421504
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de overheid dat document gaat uitvoeren.
pi_203421516
quote:

- Niet samen juichen
- etc.
Met bv een Paul Depla. De man die hoofd kreeg in het fietsenhok :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203421542
quote:
Thanks voor deze link trouwens. Even uit printen. Hadden nog nieuw wc papier nodig.
pi_203421547
quote:

- Niet samen juichen
- etc.
Vooral die eerste :X
Ik ben echt een ultieme noorderling, heb totaal niets met carnaval, maar bij de uitspraak dat je dat in kleine groepjes viert, viel ik echt van mijn stoel.

Vast een ontzettend intelligente man op zijn vakgebied, maar echt totaal wereldvreemd.
pi_203421636
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de overheid dat document gaat uitvoeren.
Mja probleem is inderdaad helaas wel dat veel van die overheidslui ogenschijnlijk in eenzelfde bubbel zitten, waardoor ze denken dat een samenleving tot op de millimeter te besturen valt als ware het een groepje Sims.
pi_203421655
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Mja probleem is inderdaad helaas wel dat veel van die overheidslui ogenschijnlijk in eenzelfde bubbel zitten, waardoor ze denken dat een samenleving tot op de millimeter te besturen valt al ware het een groepje Sims.
Speelt er in enig ander land ook zo’n soort discussie? Voor m’n gevoel zijn wij echt gekke henkie terwijl de rest onderweg is naar de finish.
pi_203421699
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Speelt er in enig ander land ook zo’n soort discussie? Voor m’n gevoel zijn wij echt gekke henkie terwijl de rest onderweg is naar de finish.
Goede vraag, hoe gaan strenge landen als Oostenrijk en Duitsland met de langere termijn om?
pi_203421831
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik weet dat sommigen er een hekel aan hebben als users hier hun gelijk willen halen, maar weet je nog, dat onder andere wij twee een paar maanden terug zo vielen over zo'n eerste artikel over ''het nieuwe normaal''? Dat zou zogenaamd nooit waarheid worden; zou niet doorgezet worden, want dat was allemaal BNW. Je ziet het nu; in kleine stapjes gaat het wel degelijk die kant op; de intentie is er in ieder geval bij het OMT.
pi_203421875
quote:

[..]

Voor mij is deze pandemie wel een aardige eye-opener gebleken; van wetenschappers met een universitaire graad verwacht ik dat ze ook aardig wat algemene ontwikkeling en kennis hebben, maar niets van dat al. Ze zijn net zo ongeïnteresseerd in en bekend met de wereld om hen heen als de gemiddelde puber die de hele dag niet van zijn of haar smartphoneschermpje opkijkt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203421907
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:05 schreef aloa het volgende:

[..]
Schopje BNW.
Bedoel je dat het document van het OMT thuis zou horen in een BNW wereld? Eens.
pi_203421991
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Goede vraag, hoe gaan strenge landen als Oostenrijk en Duitsland met de langere termijn om?
Er wordt hier in Duitsland in de media nog niet echt over de lange termijn gesproken, maar op de spaarzame momenten dat dat wel gebeurt is het wel duidelijk dat men terug naar het normaal van 2019 wil.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203422081
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Thanks voor deze link trouwens. Even uit printen. Hadden nog nieuw wc papier nodig.
Eerlijk is eerlijk, dit document is niet door alleen OMT leden geschreven. Wel gaan de leden weer op de stoel zitten van gedragswetenschappers, economen en weet ik 't wie nog meer. Er moet volgens dit document een "breed samengesteld wetenschappelijk transitieteam" komen om advies te geven, maar met dit document hebben ze dat eigenlijk al grotendeels onmogelijk gemaakt. Als OMT e.d. moet je een scenario voorschrijven, soortvan:

Scenario 1: Verkoudheid
- Ziektedruk (aantal ziekenhuis/IC opnames)
- Wat de Ro zonder maatregelen van de andere varianten waren zodat je daarmee kunt rekenen. Indien de R 3 is, wat betekent dat?
Scenario 2: Griep+
- Zelfde verhaal
etc...

Dan voeg je als bijlage de lijst met mogelijke maatregelen toe en wat dat voor effect op de R heeft en laat je dat "brede wetenschappelijke team" kijken hoe de invulling daarvan op de beste manier is.

Eigenlijk zeggen ze met dit document: Je moet je maatschappij structureel aanpassen door dit te doen, maar dat andere team mag kijken hoe ze dat gaan regelen.

Overigens: Dit is toch zo'n ongevraagd OMT advies, waarvan het OMT zei dat het dat dat vrijwel niet deed? Ik kan me niet voorstellen dat dit gevraagd is geweest, in elk geval niet op deze manier :+

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 20:41:52 ]
pi_203422108
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er wordt hier in Duitsland in de media nog niet echt over de lange termijn gesproken, maar op de spaarzame momenten dat dat wel gebeurt is het wel duidelijk dat men terug naar het normaal van 2019 wil.
Weet je, dat heb ik eigenlijk liever (even streng maar dan wel met als doel weer 100% terug naar normaal te gaan) dan dat we het hele decennium en god weet hoeveel langer blijven dooremmeren met allerhande onbeduidend micromanagement.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 20:42:55 #30
498282 Scrummie
pi_203422159
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Overigens: Dit is toch zo'n ongevraagd OMT advies, waarvan het OMT zei dat het dat dat vrijwel niet deed?
Volgens mij is dit het resultaat van de vraag vanuit VWS/kabniet naar een langetermijnvisie. Dit document is ook naar Ernst Kuipers gegaan, dus die zal het (neem ik aan) binnenkort met de kamer delen en dan zal er ook een debat over komen, lijkt mij. Of onderdeel van de reguliere corona debatten.
pi_203422173
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Daar speelt dezelfde discussie als bij ons, maar voor zover ik weet nog zonder daadwerkelijk vergezicht. Met in Duitsland dan nog het gevecht tussen Bundesländer erbij.

Dit is wel tekenend voor precies de discussie die we hier voeren. Ik vond het ook wel een sterk citaat.

quote:
Wissenschaftler wie etwa Virologen sollten sich aus Sicht von Baden-Württembergs Ministerpräsident Winfried Kretschmann aus der Politik heraushalten. «Max Weber hat darauf verwiesen, dass Wissenschaften die Welt beschreiben, wie sie war, ist und sein wird. Sie können auch beschreiben, wie man die Welt verändern könnte. Aber die Wissenschaft kann nicht sagen, ob man die Welt auch verändern soll», sagte der Grünen-Politiker der «Heilbronner Stimme» und dem «Südkurier» (Samstag) mit Blick auf den Soziologen (1864-1920).

Die Deutungshoheit über ihr Fach sollten die Wissenschaftler unbedingt haben, sagte Kretschmann. «Aber sie sollten auch dabei bleiben und es unterlassen, politische Ratschläge zu geben.» Das könne ihre wissenschaftliche Autorität erheblich beeinträchtigen, sagte der Ministerpräsident. «Zum Beispiel, ob jetzt eine Impfpflicht politische Kollateralschäden erzeugt - was sie zweifellos auch tun wird -, das zu bewerten liegt jetzt nicht in der Kompetenz der Stiko oder von wem auch immer.» Das sei Kompetenz und Aufgabe der Politiker, die dafür gewählt worden seien - nicht der Epidemiologen. «Da ist manches verrutscht.»
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zaterdag 29 januari 2022 @ 20:44:12 #32
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203422177
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
We gaan nooit meer terug naar 2019.
We moeten ervan genieten dat in de zomermaanden van alles mogelijk is.
Maar in de winter ziekenhuizen vol lopen.
pi_203422186
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Overigens: Dit is toch zo'n ongevraagd OMT advies, waarvan het OMT zei dat het dat dat vrijwel niet deed? Ik kan me niet voorstellen dat dit gevraagd is geweest, in elk geval niet op deze manier :+
Dit zou ik wel willen weten. Het kabinet zou met een visie komen toch? Hebben ze het OMT ook daarom gevraagd en is dit het, of gaat het OMT zich ongevraagd met de inrichting van de hele maatschappij bemoeien? In dat laatste geval vind ik dat er een duidelijk signaal gegeven moet worden door ze per direct naar huis te sturen, en dat meen ik.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 20:45:28 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203422209
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:44 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Oke.
pi_203422257
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit zou ik wel willen weten.
Ze hebben een paar keer lopen drukken bij het kabinet, en toen die niet over de brug kwam, zijn ze zelf maar aan de slag gegaan, zo gaven ze aan.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203422259
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dit zou ik wel willen weten. Het kabinet zou met een visie komen toch? Hebben ze het OMT ook daarom gevraagd en is dit het, of gaat het OMT zich ongevraagd met de inrichting van de hele maatschappij bemoeien? In dat laatste geval vind ik dat er een duidelijk signaal gegeven moet worden door ze per direct naar huis te sturen, en dat meen ik.
Indien het ongevraagd is bemoeit het OMT zich dus met het politieke klimaat, waardoor je ze niet meer kunt zien als een onafhankelijke partij die zich puur vanuit medisch perspectief met de uitbraak bezig houdt. Sowieso is het raar dat het team dat verantwoordelijk is om te adviseren over de acute fase gaat adviseren over de lange termijn.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 20:49:45 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203422309
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:47 schreef chratnox het volgende:

[..]
Indien het ongevraagd is bemoeit het OMT zich dus met het politieke klimaat, waardoor je ze niet meer kunt zien als een onafhankelijke partij die zich puur vanuit medisch perspectief met de uitbraak bezig houdt. Sowieso is het raar dat het team dat verantwoordelijk is om te adviseren over de acute fase gaat adviseren over de lange termijn.
Is er uberhaupt nog sprake van een 'uitbraak' dan?
pi_203422401
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Ze hebben een paar keer lopen drukken bij het kabinet, en toen die niet over de brug kwam, zijn ze zelf maar aan de slag gegaan, zo gaven ze aan.
Ronduit schandalig, als dat zo is. Je bent een tijdelijk adviesorgaan, als je om advies wordt gevraagd geef je dat. Als je dat niet wordt gevraagd hou je je bek dicht. Je houdt al helemaal je bek dicht over terreinen waarvoor je niet in het leven bent geroepen en waarin je geen expert bent. Als je graag beleid wilt maken moet je de politiek in gaan.

quote:

[..]
Als het ongevraagd is vind ik daarom dus dat ze per direct weg moeten. Want dan zitten we dus met een clubje dat in twee jaar tijd een (te) groot podium heeft gekregen, niet verkozen is en geen verantwoording aan de TK hoeft af te leggen, dat niettemin maar iets kan roepen of schrijven op het moment dat ze daar zin in hebben, ook als het hun expertise helemaal niet is. Dat kan echt niet.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 20:54:25 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203422437
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Je bent een tijdelijk adviesorgaan,
Dat zien ze zelf volgens mij anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 29 januari 2022 @ 20:54:37 #40
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203422441
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:50 schreef Schuifpui het volgende:
Volgens mij zitten we al in de fase dat corona een verkoudheid is geworden.

Ik hoor mensen, waaronder Van Dissel, weleens zeggen dat het nog geen griepje is. Ik vraag me af of die mensen wel een idee hebben wat griep is. In ieder geval niet dat weekje verkoudheid wat de meesten van ons 1,2 of 3 keer in een jaar hebben. Een echte griep heb je maar eens de 5 tot 10 jaar en dan lig je er al snel 1 tot 2 weken uit. Ik heb vlak voor corona griep gehad en daar was ik echt 1.5 week ziek van en het duurde qua sportprestates bijna 2 maanden voordat ik helemaal hersteld was. Verder is mijn opa een aantal jaar terug overleden aan de griep. Sucks, was onverwacht, maar ik vind nog steeds dat we daar niet de hele maatschappij aan moeten aanpassen. Ik erger me wel dood aan de bagatellisatie van griep als het met corona vergeleken wordt.

Die Omicron variant is echt heel veel minder erg dan dat, ik zie dat nu als verkoudheid tot verkoudheid+.
Ik denk dat Van Dissel wel weet wat griep is. Je kan een hoop van die man vinden, maar hij weet vrij veel van infectieziekten hè. :D

En wat betreft de griep; elk jaar krijgt naar schatting bijna een miljard mensen griep. Verreweg de meesten hebben amper klachten hoor. Slechts een klein deel (en bijna altijd ouderen) wordt ernstig ziek.
pi_203422561
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En dat is een van de problemen van het OMT, ze zijn hun oorspronkelijke functie uit het oog verloren. Of beter gezegd, ze proberen aan hun functie te prutsen om langer relevant te blijven. Dat ze door het kabinet daarin niet worden teruggefloten is ook deel van de oorzaak, aan beide kanten zitten rasopportunisten helaas.
pi_203422575
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ronduit schandalig, als dat zo is.
Friedman on Donahue
pi_203422581
quote:

[..]
Hoe vaker dat zal gebeuren, hoe minder het de bevolking zal boeien. Hongerlijdende Afrikaanse kindertjes met vliegen op hun gezicht interesseren ons sinds de jaren '80 ook niet meer.
pi_203422624
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:59 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Onacceptabel. OMT, weg ermee.
pi_203422638
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:59 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Op dit soort momenten worden andere partijen normaal gesproken activisten genoemd. Zoals het Red Team, Containment.Nu etc. Wat mij betreft hebben ze met dit ongevraagde stukje proza zichzelf op dat niveau geplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 21:05:03 ]
pi_203422769
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Op dit soort momenten worden andere partijen normaal gesproken activisten genoemd. Zoals het Red Team, Containment.Nu etc. Wat mij betreft hebben ze met dit ongevraagde stukje proza henzelf op dat niveau geplaatst.
Niemand heeft op hen gestemd, Koopmans en Co. hebben gewoon een coup gepleegd. Als ze graag zo veel macht willen hebben richten ze maar een politieke partij op, eens kijken of hun zerocovid wappiepartij überhaupt de kiesdrempel haalt.
pi_203423141
Vanavond bios en etentje gedaan. Voelt goed, weer lekker onder de mensen.
Voelt nog beter dat de papieren werkelijkheid met mondkapjes en 1,5m afstand vooral op papier bestaat. Ben absoluut geen 'wappie', maar ben zo blij dat de meeste mensen toch het normale leven weer oppakken O+
  zaterdag 29 januari 2022 @ 21:24:06 #48
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203423168
quote:

Klopt, je kijkt toch anders tegen bepaalde wetenschap aan.
Heb hetzelfde, hoewel wetenschap als tandheelkunde bijvoorbeeld wel weer veel verder lijkt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203423178
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:23 schreef SilverEyes het volgende:
Voelt nog beter dat de papieren werkelijkheid met mondkapjes en 1,5m afstand vooral op papier bestaat. Ben absoluut geen 'wappie', maar ben zo blij dat de meeste mensen toch het normale leven weer oppakken O+
Ik heb hetzelfde gedaan.

Naar welke film ben je geweest?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203423219
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:24 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik heb hetzelfde gedaan.

Naar welke film ben je geweest?
James Bond, maar ze hadden net zo goed the sound of music op kunnen zetten: was als een kind zo blij weer op stap te zijn :@
  zaterdag 29 januari 2022 @ 21:25:59 #51
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203423222
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:23 schreef SilverEyes het volgende:
Leuk, moet kunnen. We moeten onze normale leven weer oppakken, en zeker ook vrienden weer opzoeken, Het heeft ook voor mij te lang geduurd.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_203423259
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:25 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
James Bond, maar ze hadden net zo goed the sound of music op kunnen zetten: was als een kind zo blij weer op stap te zijn :@
Daar ben ik naar toe geweest. :D

Ik vind het juist een vermakelijke film
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_203423265
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:25 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

the sound of music
Ik ga nog liever in quarantaine met Marion.

*rilt*
  zaterdag 29 januari 2022 @ 21:28:20 #54
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203423278
quote:
Snel gelezen.

Qua opzet, structuur en theoretisch kader vergelijkbaar met mijn afraffel afstudeerstuk in conceptfase die daarna nog is aangepast omdat het geen voldoende zou worden.

Lol, al die prof. dr. etc etc. Stelt weinig voor.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203423285
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:27 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Daar ben ik naar toe geweest. :D

Ik vind het juist een vermakelijke film
Oh ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd :) Bedoelde meer dat ik gewoon heel blij was dat het weer mogelijk is O+
pi_203423306
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

*rilt*
Deze ga ik even opslaan })
pi_203423345
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

*rilt*
Quote voor het nagesacht
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_203423358
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zwaar onterecht.

Horen ze bij het dagelijks leven voor corona? Nee. Opboeren dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203423420
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:06 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ja, opzich wel eens. De meeste wetenschappers weten erg veel over een heel specifiek niche-onderwerp. Maar omdat ze zich hun hele carrière richten op dat ene specifieke onderwerp is er wel een flink risico dat ze een bepaalde tunnelvisie ontwikkelen en hun algemene kennis wat te wensen over laat. Dat merk je nu ook perfect met al die wereldvreemde denkbeelden, die mensen zijn decennialang amper buiten de muren van hun lab gekomen en mogen nu ineens gaan vertellen over dingen waar ze de ballen verstand van hebben,
Op zich wel eens. Maar ik denk dat je ook de factor tropenjaren niet moet uitsluiten hier. Zo’n Van Dissel of Koopmans die werken nu 80 uur per week en dan ook nog als brandweerman bij een echte brand. Dan vind ik het niet zo gek dat je niet zo’n last hebt van verveling of dat je de neveneffecten in je omgeving wat minder ziet.
quote:
Leuke anekdote, maar ik heb vroeger op de uni meerdere professoren gehad die echt uren konden praten over hun onderzoek en er ook duidelijk veel kennis over hadden. Maar tegelijkertijd wisten ze amper hoe ze een laptop aankregen en een PowerPoint moesten opstarten. :')
Die lopen er nog steeds rond. Laatst nog drie man met dr. voor hun naam die geen Skype-verbinding kunnen optuigen. De technische dienst had het in 5 minuten gefixt. Wederom een mooi voorbeeld dat slim zijn, of ergens veel van weten (wat nog twee hele verschillende dingen zijn) geen garanties geeft buiten het eigen vakgebied.
zie email 27 oktober
pi_203423484
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Op zich wel eens. Maar ik denk dat je ook de factor tropenjaren niet moet uitsluiten hier. Zo’n Van Dissel of Koopmans die werken nu 80 uur per week en dan ook nog als brandweerman bij een echte brand. Dan vind ik het niet zo gek dat je niet zo’n last hebt van verveling of dat je de neveneffecten in je omgeving wat minder ziet.
[..]
Die lopen er nog steeds rond. Laatst nog drie man met dr. voor hun naam die geen Skype-verbinding kunnen optuigen. De technische dienst had het in 5 minuten gefixt. Wederom een mooi voorbeeld dat slim zijn, of ergens veel van weten (wat nog twee hele verschillende dingen zijn) geen garanties geeft buiten het eigen vakgebied.
Ooit eens een vak 'Moderne communicatie en technieken" gevolgd. De docent had kennelijk nog wat uurtjes over. Vak werd gegeven met overheadsheets, de beste man wist niet hoe een PowerPoint presentatie werkte. Geniaal in de statistiek, maar dit was echt lachwekkend :')
pi_203423526
quote:

[..]
Dit is geen OMT-advies hoor. Dit is een club die het niet eens is met de gang van zake en daarom zelf maar een informeel beraad heeft opgetuigd.
zie email 27 oktober
pi_203423558
quote:

[..]
Een tijd geleden begon Kuipers op een persconferentie ook al over ''verplaatsen van carnaval, winterslaap horeca, etc'' toen er gevraagd werd naar een lange termijn plan, dus zou ook best kunnen dat het OMT puur adviseert wat het kabinet (of in ieder geval Kuipers) wil horen. Of dit plan vanuit het OMT ligt er al een poos. Dit is niet bepaald de eerste keer dat dat soort wereldvreemde ideeen geopperd worden vanuit Den Haag of vanuit het OMT in ieder geval.
pi_203423598
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit is geen OMT-advies hoor. Dit is een club die het niet eens is met de gang van zake en daarom zelf maar een informeel beraad heeft opgetuigd.
Als Koopmans, Bonten en dergelijken constant bij de talkshows zitten als OMT lid kun je dit hetzelfde zien wat mij betreft. Ze zitten er vanuit de status van OMT lid om hun 'persoonlijke' mening te verkondigen.

Sterker nog, als de OMT leden niet meegeschreven hadden en hun naam eraan hadden verbonden hadden ze niet direct toegang tot Kuipers e.d. gehad.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 21:48:54 #64
346939 Janneke141
pi_203423719
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Misschien niet, maar er zitten wel een aantal prominente OMT-leden in die club. Die naar eigen zeggen eerst via de officiële kanalen geprobeerd hebben om een dergelijk advies te mogen schrijven, en toen ze nul op het rekest kregen maar zelf aan de gang gegaan zijn. Je kunt het echt niet helemaal los van elkaar zien.
pi_203423740
Ik stel voor dat de lieden die bezig zijn met de lange termijn strategie/de samenleving opnieuw willen inrichten eerst even een maand op excursie gaan naar de maatschappij en uit hun lab/ziekenhuis komen.
pi_203423754
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Misschien niet, maar er zitten wel een aantal prominente OMT-leden in die club. Die naar eigen zeggen eerst via de officiële kanalen geprobeerd hebben om een dergelijk advies te mogen schrijven, en toen ze nul op het rekest kregen maar zelf aan de gang gegaan zijn. Je kunt het echt niet helemaal los van elkaar zien.
Ik zit dit vooral als een 'bewijs' dat een aantal OMT leden regelmatig bewust de media opgezocht hebben om hun beklag te doen over de keuzes van het kabinet. Het is wat mij betreft adviesorgaan onwaardig en laat zien dat de huidige OMT leden proberen politieke beslissingen te sturen buiten de OMT adviezen om.
pi_203423776
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:29 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Deze ga ik even opslaan })
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:30 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Quote voor het nagesacht
Klappen in mijn gezicht.
pi_203423790
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Klappen in mijn gezicht.
Zou wel handig zijn. Als we dan iets tegen Marion willen zeggen hoeven we alleen jou te mentionen. Ik ben voor.
pi_203423798
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik sluit niet uit dat het kabinet tijd wil kopen en hoopt dat de hele teringzooi gewoon overwaait, zodat ze geen standpunt in hoeven te nemen. Daarom wordt die langetermijnstrategie denk ik ook steeds uitgesteld.

Dit hele plan is imo net zo politiek onverkoopbaar als een overstromende zorg. Zeker als allerlei landen om ons heen wel stoppen met de maatregelen en teruggaan naar hoe het was.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 21:54:32 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203423832
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zit dit vooral als een 'bewijs' dat een aantal OMT leden regelmatig bewust de media opgezocht hebben om hun beklag te doen over de keuzes van het kabinet. Het is wat mij betreft adviesorgaan onwaardig en laat zien dat de huidige OMT leden proberen politieke beslissingen te sturen buiten de OMT adviezen om.
We zijn 2 jaar verder , er is geen ‘uitbraak’ meer, het virus zit overal, een mildere variant, vele vaccinaties en boosters, mensen zijn er klaar mee en de koek is sociaal-maatschappelijk en economisch op.

Gewoon bedanken voor bewezen diensten het OMT en stoppen met die club.
pi_203423846
quote:

[..]
Ik vind het vooral onprofessioneel. Mona is om deze reden gewoon ontslagen hè. Omdat ze publiekelijk een andere mening verkondigde dan de club.
pi_203423882
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik sluit niet uit dat het kabinet tijd wil kopen en hoopt dat de hele teringzooi gewoon overwaait, zodat ze geen standpunt in hoeven te nemen. Daarom wordt die langetermijnstrategie denk ik ook steeds uitgesteld.

Dit hele plan is imo net zo politiek onverkoopbaar als een overstromende zorg. Zeker als allerlei landen om ons heen wel stoppen met de maatregelen en teruggaan naar hoe het was.
Dat is een zekerheid, als er diverse Europese landen succesvol alle maatregelen hebben afgeschaft dan zijn ze hier ook onhoudbaar.

En dan staan er ook wat mensen aardig in hun hemd.
zie email 27 oktober
pi_203423916
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:50 schreef SilverEyes het volgende:
Ik stel voor dat de lieden die bezig zijn met de lange termijn strategie/de samenleving opnieuw willen inrichten eerst even een maand op excursie gaan naar de maatschappij en uit hun lab/ziekenhuis komen.
Hoe groot is de kans dat dat document ook echt in de praktijk gebracht gaat worden?

Als dit ''advies'' ongevraagd is kan het kabinet het ook gewoon weigeren. Ik vrees alleen, het kabinet stelt me nogal vaak teleur.
pi_203424080
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hoe groot is de kans dat dat document ook echt in de praktijk gebracht gaat worden?

Als dit ''advies'' ongevraagd is kan het kabinet het ook gewoon weigeren. Ik vrees alleen, het kabinet stelt me nogal vaak teleur.
Het kabinet gaat het niet weigeren, echt niet. En vergis je niet, onder "het volk" zijn er ook echt nog steeds mensen die het huidige kabinetsbeleid steunen.

Denk dus een redelijk grote kans.
pi_203424141
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vind het vooral getuigen van een totaal gebrek aan interesse in en kennis van de wereld om hen heen. Zulke mensen horen hun eendimensionale leventje lekker eenzaam en alleen opgesloten in een lab of kantoortje door te brengen, maar dienen de rest van ons vooral met rust te laten.
pi_203424150
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het kabinet gaat het niet weigeren, echt niet. En vergis je niet, onder "het volk" zijn er ook echt nog steeds mensen die het huidige kabinetsbeleid steunen.

Denk dus een redelijk grote kans.
En in de regering lijken er afgezien van wat FvD schreeuwmongolen ook bar weinig "normale mensen" wat tegengeluid te bieden. Omtzigt, CU, v/d Staaij? Maar verder?
pi_203424172
Misschien kan het nieuwe Endemic Management Team ook even op factfinding in Canada gaan om te zien wat er gebeurt als je rustige mensen die zich overal aan hebben gehouden, in het nauw drijft: https://nos.nl/artikel/24(...)eeft-woning-verlaten

Het zou fijn zijn als er een beleidslijn komt die er niet uiteindelijk toe leidt dat de premier uit de residentie moet vluchten. Voor een sector die nota bene voor 90% al gevaccineerd is. :')

Zegt ook wel wat over het kaliber van de 'wereldleiders' tegenwoordig. Heel goed in voor de camera's de vlotte jongen uithangen. Je eigen landgenoten waar jij voor werkt verrot schelden. Maar als je een beetje tegengas krijgt, als een laffe haas vluchten. Als hij een echte vent was, dan was hij naar die mensen toegegaan om het uit te leggen of met een oplossing te komen.
pi_203424176
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En vergis je niet, onder "het volk" zijn er ook echt nog steeds mensen die het huidige kabinetsbeleid steunen.
Zelfs op NuJij heeft de redactie tegenwoordig moeite om nog reacties uit te lichten die positief zijn over het OMT en het kabinetsbeleid.

Elke idioot kan zien dat wat we aan het doen zijn kant noch wal slaat.
pi_203424238
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:14 schreef Vasilevski het volgende:
Misschien kan het nieuwe Endemic Management Team ook even op factfinding in Canada gaan om te zien wat er gebeurt als je rustige mensen die zich overal aan hebben gehouden, in het nauw drijft: https://nos.nl/artikel/24(...)eeft-woning-verlaten

Het zou fijn zijn als er een beleidslijn komt die er niet uiteindelijk toe leidt dat de premier uit de residentie moet vluchten. Voor een sector die nota bene voor 90% al gevaccineerd is. :')

Zegt ook wel wat over het kaliber van de 'wereldleiders' tegenwoordig. Heel goed in voor de camera's de vlotte jongen uithangen. Je eigen landgenoten waar jij voor werkt verrot schelden. Maar als je een beetje tegengas krijgt, als een laffe haas vluchten. Als hij een echte vent was, dan was hij naar die mensen toegegaan om het uit te leggen of met een oplossing te komen.
Uiteraard hoop ik niet dat er geweld komt in Canada, maar de boosheid onder de bevolking heeft Trudeau het echt zelf naar gemaakt, met zijn ophitsen van de samenleving tegen ongevaccineerden. Ik hoop in elk geval dat het bij boosheid, woorden en wat vlaggen blijft.
pi_203424281
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:12 schreef Modus het volgende:

[..]
En in de regering lijken er afgezien van wat FvD schreeuwmongolen ook bar weinig "normale mensen" wat tegengeluid te bieden. Omtzigt, CU, v/d Staaij? Maar verder?
Ja, gaf ik vanochtend ook aan. Vind ik ook heel vervelend. De linkse normale partijen (GL en PVDA) willen niet met rechts geassocieerd worden en gaan daarom bijna op het overdrevene af juist voor méér maatregelen pleiten. :')

Geen idee wat de oppositie aan die kant aan het doen is maar ze pakken het echt totaal verkeerd aan. Denk dat domrechts in dit geval ook echt een nadeel voor ons land is, maar dan nog had ik op een kritischer geluid van de normale linkse oppositiepartijen gehoopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 22:19:52 ]
pi_203424284
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Uiteraard hoop ik niet dat er geweld komt in Canada, maar de boosheid onder de bevolking heeft Trudeau het echt zelf naar gemaakt, met zijn ophitsen van de samenleving tegen ongevaccineerden. Ik hoop in elk geval dat het bij boosheid, woorden en wat vlaggen blijft.
Het is interessant om te volgen welke kant het op gaat. Want als die demonstranten bijval krijgen vanuit de rest van de bevolking dan is het in potentie wel een Ceausescu’tje.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 22:20:08 #82
346939 Janneke141
pi_203424294
quote:

quote:
Trudeau zei deze week dat het konvooi een protest is van "een marginale minderheid", die niet representatief is voor het gedachtengoed van de Canadezen.
Oh, niks aan de hand. Analoog aan Rutte 'ik ben echt niet geïnteresseerd in de sociologische aspecten van deze protesten'.

pi_203424305
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zelfs op NuJij heeft de redactie tegenwoordig moeite om nog reacties uit te lichten die positief zijn over het OMT en het kabinetsbeleid.

Elke idioot kan zien dat wat we aan het doen zijn kant noch wal slaat.
Ik kijk niet vaak op NU.nl maar is dat zulk fatsoenlijk centrumlinks publiek ja?
pi_203424339
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik kijk niet vaak op NU.nl maar is dat zulk fatsoenlijk centrumlinks publiek ja?
Als je een (centrum)links publiek zoekt kan je denk ik beter naar Joop ofzo gaan.
pi_203424490
quote:

[..]
Canadezen zijn veel te beleefd voor geweld. :P

Nee serieus, elk geweld of dreigende taal richting zo'n premier is verwerpelijk. Die wordt ook maar door adviseurs ingefluisterd wat hij moet doen. De groep mensen tegen je in het harnas jagen die vitaal zijn voor zo'n beetje alle maatschappelijke noden, mensen die gewoon met rust gelaten willen worden. Heel slim. Daar wordt waarschijnlijk ook geredeneerd met van: "Ja, daarmee kunnen we de R van omicron tot wel 15% dempen!"

Het zou wel eens goed zijn als zo iemand een keertje volstrekt geweldloos publiekelijk voor lul komt te staan en al z'n stoere taal moet intrekken.
pi_203424596
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik durf daar geen uitspraken meer over te doen. Er zijn afgelopen twee jaar wel vaker dingen gebeurd waarvan ik had gedacht dat ze nooit zouden gebeuren :{w
pi_203424619
quote:

[..]
quote:
"We zijn twee jaar gehoorzaam geweest en hebben ons aandeel geleverd. Het is nu gewoon tijd dat we ons leven terugkrijgen", zegt een van de demonstranten tegen de NOS.
_O_

Twee jaar lang braaf geweest, contacten beperkt, inentingen en booster gehaald en thuis gewerkt tot de muren op me af kwamen, het is goed geweest. Hoogste tijd om die wereldvreemde virologen terug hun lab in te schoppen en terug te keren naar een wereld waarin we niet rillend van angst voor een verkoudheid thuis opgehokt worden.
pi_203424771
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
Oh, niks aan de hand. Analoog aan Rutte 'ik ben echt niet geïnteresseerd in de sociologische aspecten van deze protesten'.

Je mist de meest schokkende zin nog:
quote:
"een marginale minderheid die onaanvaardbare meningen verspreidt".
https://www.nu.nl/buitenl(...)hebben-verlaten.html

Onderstreping door mij.

Xi Jing Ping belde…
zie email 27 oktober
pi_203424794
Oh en laat ik het nog eens onderstrepen. Ik ben tegen geweld, dat is niet de manier.
zie email 27 oktober
pi_203424880
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je mist de meest schokkende zin nog:
[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)hebben-verlaten.html

Onderstreping door mij.

Xi Jing Ping belde…
Trudeau is niets beter dan de 'andere kant', populist pur sang.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 22:45:27 ]
pi_203424916
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Onaanvaardbare meningen. Die bestaan alleen in hele enge dictaturen.
zie email 27 oktober
pi_203424920
https://nos.nl/artikel/24(...)echt-heel-belangrijk

quote:
Volgens Reekers komt er bij de booster nog bij dat mensen zich afvragen waar het stopt. "Er is een gebrek aan toekomstperspectief. Mensen dachten dat twee prikken genoeg zouden zijn, nu komt daar een derde bij en je weet niet of dat de laatste is. Mensen denken dan: 'ik weet niet waar het heen gaat dus ik ga hier nu niet in mee.'"
Vind ik geen heel gek argument.

quote:
Mensen begrepen het woord booster niet. Ze dachten dat het iets heel anders was dan de eerste prikken. Of weer een ander merk ofzo.
Dit is al ver voor corona en met name in ons onderwijs en integratie misgegaan, nietwaar?
  zaterdag 29 januari 2022 @ 22:46:33 #93
346939 Janneke141
pi_203424927
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Volgens mij hebben we iets dichter bij huis ook nog wel een staatshoofd zitten die ongevaccineerdern de samenleving uit wil treiteren. Bij Mickey Mouse rechtsaf, ongeveer.
pi_203424940
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Onaanvaardbare meningen. Die bestaan alleen in hele enge dictaturen.
Het is heftiger neergezet, maar eigenlijk is het niets anders dan de Jonge al een paar keer geroepen heeft.
pi_203424942
quote:

[..]
Mooi signaal dat het op een gegeven moment klaar is met die bullshit kermis.
pi_203424954
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
Oh, niks aan de hand.
pi_203424972
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:41 schreef trein2000 het volgende:
Oh en laat ik het nog eens onderstrepen. Ik ben tegen geweld, dat is niet de manier.
Geweld is alleen terecht bij een repressieve, dictatoriale overheid. Bij overheden als de Canadese, maar ook de Nederlandse of welke andere westerse overheid dan ook is (massale) burgerlijke ongehoorzaamheid veel effectiever.
pi_203424978
quote:

[..]
Daarom moeten ze eigenlijk ook snel teruggefloten worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 22:50:01 #99
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203425023
We gaan pas stoppen met boosters als Corona variant afgezwakt is naar een simpel griepje. Over 6 maanden kan wel eens de laatste zijn.
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 22:51:10 #100
236264 crew  capricia
pi_203425058
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens mij hebben we iets dichter bij huis ook nog wel een staatshoofd zitten die ongevaccineerdern de samenleving uit wil treiteren. Bij Mickey Mouse rechtsaf, ongeveer.
En die gaat naar alle waarschijnlijkheid gewoon weer democratisch herverkozen worden.
Je vraagt je af hoe dat kan. Dat mensen hier massaal achter staan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203425074
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:51 schreef capricia het volgende:

[..]
En die gaat naar alle waarschijnlijkheid gewoon weer democratisch herverkozen worden.
Omdat de meerderheid van de bevolking er geen last van heeft.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 22:53:15 #102
346939 Janneke141
pi_203425109
quote:

[..]
Kennelijk hebben we met zijn allen een cultuur gecreëerd waarin maatregelen wel prima zijn als je zelf geen last van hebt. Dat het beschermen van minderheden in de samenleving, al dan niet naar keuze, ondergeschikt is aan je eigen belang.

En de meerderheid van Frankrijk is gevaccineerd, dus heeft geen last van het getreiter. Net zoals de (krappe) meerderheid aan de goede kant van de streep zit van het Ruttiaanse beleid (buiten corona om bedoel ik dan).
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 22:53:51 #103
236264 crew  capricia
pi_203425124
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Omdat de meerderheid van de bevolking er geen last van heeft.
Dat moet dan wel een grote meerderheid zijn. Aangezien er ook op andere partijen etc gestemd wordt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203425139
quote:

Wel bizar dat in een westers democratisch land de leider zich schuil moet houden, en dat enkel om coronabeleid. Dan is er echt iets goed mis.

Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 22:55:29 #105
236264 crew  capricia
pi_203425166
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Kennelijk hebben we met zijn allen een cultuur gecreëerd waarin maatregelen wel prima zijn als je zelf geen last van hebt. Dat het beschermen van minderheden in de samenleving, al dan niet naar keuze, ondergeschikt is aan je eigen belang.

En de meerderheid van Frankrijk is gevaccineerd, dus heeft geen last van het getreiter. Net zoals de (krappe) meerderheid aan de goede kant van de streep zit van het Ruttiaanse beleid (buiten corona om bedoel ik dan).
Dus het lukt die kleine minderheid niet om de meerderheid te overtuigen van haar argument.
Lijkt me super frustrerend. Ziedaar de neiging tot extremisme.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203425218
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus het lukt die kleine minderheid niet om de meerderheid te overtuigen van haar argument.
Het moet niet nodig zijn dat de kleine minderheid de meerderheid overtuigt, normaal gesproken wordt die kleine minderheid in bescherming genomen door de overheid. De wil van de meerderheid is geen wet.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 22:57:31 #107
346939 Janneke141
pi_203425226
quote:

[..]
Veel mensen vergeten dat ze zelf ook tot een of andere minderheid behoren. Alleen eentje die nog niet aan de beurt is.
pi_203425243
quote:

[..]
Ik denk niet dat mensen er nog massaal achter staan, ik denk dat alleen mensen die sowieso al op de gevestigde orde zouden stemmen nog de moeite nemen om überhaupt te gaan stemmen.
pi_203425246
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Net zoals de (krappe) meerderheid aan de goede kant van de streep zit van het Ruttiaanse beleid (buiten corona om bedoel ik dan).
Of in ieder geval in de illusie verkeert aan de juiste kant te staan, wat dat betreft heeft de VVD de propaganda goed op orde. Je hebt heel weinig aan Rutte's beleid als je gewoon een Jan Modaal bent.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 23:00:56 #110
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203425307
quote:

[..]
Een fatsoenlijke samenleving zou nooit minderheden moeten uitsluiten. Jammer dat je dat niet ziet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203425308
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Veel mensen vergeten dat ze zelf ook tot een of andere minderheid behoren. Alleen eentje die nog niet aan de beurt is.
Zie ook de QR code en de boosters.
zie email 27 oktober
pi_203425328
Oh mensen, wat was het fijn weer een waterpolowedstrijd te spelen, en nog lekker te winnen ook *O*

cc @Nattekat
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203425329
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een fatsoenlijke samenleving zou nooit minderheden moeten uitsluiten. Jammer dat je dat niet ziet.
Nooit is een groot woord. De minderheid ‘seriemoordenaars’ zie ik toch graag veilig opgeborgen…
zie email 27 oktober
pi_203425344
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Of in ieder geval in de illusie verkeert aan de juiste kant te staan, wat dat betreft heeft de VVD de propaganda goed op orde. Je hebt heel weinig aan Rutte's beleid als je gewoon een Jan Modaal bent.
Iedereen maakt kans op "the AmericanDutch Dream".
  zaterdag 29 januari 2022 @ 23:03:37 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203425375
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nooit is een groot woord. De minderheid ‘seriemoordenaars’ zie ik toch graag veilig opgeborgen…
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203425420
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee zonder dollen. Er kan best een gerechtvaardigde reden zijn om iemand tijdelijk (of zelfs permanent) uit te sluiten van bepaalde delen van de samenleving. Denk aan straatverboden, OV-verboden, verplichte quarantaine en ga zo maar door.

Wanneer het mis gaat is als de verhouding zoek is.
zie email 27 oktober
  zaterdag 29 januari 2022 @ 23:07:50 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203425470
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee zonder dollen. Er kan best een gerechtvaardigde reden zijn om iemand tijdelijk (of zelfs permanent) uit te sluiten van bepaalde delen van de samenleving. Denk aan straatverboden, OV-verboden, verplichte quarantaine en ga zo maar door.

Klopt, hetzelfde dat mensen gelijk/gelijkwaardig zijn maar dat het desondanks toch zo kan zijn dat de een meer dan de ander verdient omdat hij/zij een ander beroep heeft.

Gaat mis als inderdaad verhouding zoek is en er geen noodzaak meer is. Helaas is noodzaak ook weer subjectief, maar het moge duidelijk zijn wat dat inhoudt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203425486
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:57 schreef chratnox het volgende:
Het moet niet nodig zijn dat de kleine minderheid de meerderheid overtuigt, normaal gesproken wordt die kleine minderheid in bescherming genomen door de overheid.
Exact dat. Camus dit dat.
Friedman on Donahue
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:08:57 #119
236264 crew  capricia
pi_203425488
quote:

[..]
Oh, dan begrijp je het verkeerd.
Het gaat niet over hoe ik dingen zie. Maar over hoe het werkt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 29 januari 2022 @ 23:09:44 #120
346939 Janneke141
pi_203425514
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Toch verdienen behoren zelfs die een bepaalde mate van bescherming te krijgen. Dat is zo ongeveer de reden dat we de doodstraf hebben afgeschaft.

Het is verder ook wel een beetje een flauwe vergelijking. Jezelf niet vaccineren is geen actie met slachtoffers, wat moord natuurlijk wel is.
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:10:04 #121
236264 crew  capricia
pi_203425518
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het moet niet nodig zijn dat de kleine minderheid de meerderheid overtuigt, normaal gesproken wordt die kleine minderheid in bescherming genomen door de overheid. De wil van de meerderheid is geen wet.
Dit is altijd het vraagstuk in een democratie. Vandaar grondwetten etc.
Hier zijn dikke boeken over geschreven.
De wil van de meerderheid kan wel degelijk wet worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203425530
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
Jezelf niet vaccineren is geen actie met slachtoffers, wat moord natuurlijk wel is.
Nou ja, tot dat wordt het natuurlijk wel verheven.
Friedman on Donahue
pi_203425535
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Toch verdienen zelfs die een bepaalde mate van bescherming. Dat is zo ongeveer de reden dat we de doodstraf hebben afgeschaft.

Het is verder ook wel een beetje een flauwe vergelijking. Jezelf niet vaccineren is geen actie met slachtoffers, wat moord natuurlijk wel is.
Los van of het wel of geen slachtoffers heeft, jezelf niet laten vaccineren is een vrije keuze. De keuze om je niet te laten vaccineren is niet strafbaar, moord wel.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 23:11:03 #124
346939 Janneke141
pi_203425538
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, tot dat wordt het natuurlijk wel verheven.
Maar het is het niet.
pi_203425546
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Meestal als straf na overtreding, niet als grondprincipe. Ik vind verplichte quarantaine al ver gaan, of je moet ebola hebben.
pi_203425547
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:10 schreef capricia het volgende:
Hier zijn dikke boeken over geschreven.
Dan zal het wel zo werken.
Friedman on Donahue
pi_203425552
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar het is het niet.
Correct.
Friedman on Donahue
  zaterdag 29 januari 2022 @ 23:11:49 #128
346939 Janneke141
pi_203425558
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Los van of het wel of geen slachtoffers heeft, jezelf niet laten vaccineren is een vrije keuze. De keuze om je niet te laten vaccineren is niet strafbaar, moord wel.
Technisch gezien kun je die keuze wel strafbaar maken. Ik probeer te omschrijven waarom je dat niet moet willen doen, alleen ben ik geen jurist dus daar ben ik niet zo goed in.
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:12:38 #129
236264 crew  capricia
pi_203425568
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is maar een simpele meerderheid van elkaar verwijderd.
Is geen in steen gegoten waarheid ofzo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203425607
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is wel de huidige situatie. Op dit moment is het niet verboden ongevaccineerd te zijn. Meerderheid/minderheden onder de bevolking veranderen daar niets aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 23:15:15 ]
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:17:56 #131
236264 crew  capricia
pi_203425696
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is wel de huidige situatie. Op dit moment is het niet verboden ongevaccineerd te zijn. Meerderheid/minderheden onder de bevolking veranderen daar niets aan.
In NL idd.
In andere democratische landen kan en heeft men anders besloten.
Dat je bij wet verplicht gevaccineerd moet worden, voor vele vaccinaties. Dat is niet uitzonderlijk ieg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203425746
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:17 schreef capricia het volgende:

[..]
In NL idd.
In andere democratische landen kan en heeft men anders besloten.
Dat je bij wet verplicht gevaccineerd moet worden, voor vele vaccinaties. Dat is niet uitzonderlijk ieg.
Dat kan uiteraard, maar dat moet dus bij wet verplicht worden. Dat houdt in dat niet de meerderheid van de bevolking daar zomaar over kan besluiten, dat gaat via wetgeving, toetsing, etc.

In Nederland in elk geval.
pi_203425767
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Het hele punt is natuurlijk dat je een individuele keuze überhaupt niet strafbaar moet willen (kunnen) maken, zolang die keuze de rest van de samenleving niet disproportioneel benadeelt in haar eigen vrijheid of welzijn. Je kunt erover debatteren of iets als jezelf niet willen vaccineren dat welzijn proportioneel benadeelt, ook ten opzichte van het vrij essentiële belang van iets als de lichamelijke integriteit, maar het is sowieso te gemakkelijk om te stellen dat het primair maar de taak van de minderheid is om de meerderheid van haar beschermingsrecht te overtuigen - dat is juist andersom.
Friedman on Donahue
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:24:38 #134
236264 crew  capricia
pi_203425849
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:20 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat kan uiteraard, maar dat moet dus bij wet verplicht worden. Dat houdt in dat niet de meerderheid van de bevolking daar zomaar over kan besluiten, dat gaat via wetgeving, toetsing, etc.

In Nederland in elk geval.
Voor Canada weet ik het niet (waar ik binnenviel in de discussie).
Maar Australië, Oostenrijk, Frankrijk, Italië. Die landen kennen ieg al verplichte vaccinaties bij wet.

In Italië toen (jaren geleden) zelfs per referendum ingevoerd voor kinderen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203425912
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Voor Canada weet ik het niet (waar ik binnenviel in de discussie).
Maar Australië, Oostenrijk, Frankrijk, Italië. Die landen kennen ieg al verplichte vaccinaties bij wet.

In Italië toen (jaren geleden) zelfs per referendum ingevoerd voor kinderen.
Maar dat staat er los van. Je gaf aan dat het de minderheid niet lukt de meerderheid te overtuigen van hun argument. In welke fatsoenlijke democratie dan ook is dat helemaal niet aan de orde, daar zou je eerder zeggen dat het andersom is.

Er zijn 1,5 miljoen mensen die huurtoeslag krijgen, dat is ook een minderheid van het totaal. Die minderheid hoeft de meerderheid ook niet te overtuigen van de noodzaak dat zij huurtoeslag krijgen.
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:28:28 #136
236264 crew  capricia
pi_203425915
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Het hele punt is natuurlijk dat je een individuele keuze überhaupt niet strafbaar moet willen (kunnen) maken, zolang die keuze de rest van de samenleving niet disproportioneel benadeelt in haar eigen vrijheid of welzijn. Je kunt erover debatteren of iets als jezelf niet willen vaccineren dat welzijn proportioneel benadeelt, ook ten opzichte van het vrij essentiële belang van iets als de lichamelijke integriteit, maar het is sowieso te gemakkelijk om te stellen dat het primair maar de taak van de minderheid is om de meerderheid van haar beschermingsrecht te overtuigen - dat is juist andersom.
Ik begrijp je standpunt hoor. :D
Alleen denken andere samenlevingen daar anders over.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:29:11 #137
236264 crew  capricia
pi_203425931
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar dat staat er los van. Je gaf aan dat het de minderheid niet lukt de meerderheid te overtuigen van hun argument. In welke fatsoenlijke democratie dan ook is dat helemaal niet aan de orde, daar zou je eerder zeggen dat het andersom is.

Er zijn 1,5 miljoen mensen die huurtoeslag krijgen, dat is ook een minderheid van het totaal. Die minderheid hoeft de meerderheid ook niet te overtuigen van de noodzaak dat zij huurtoeslag krijgen.
Omdat de meerderheid ook wel inziet wat het nut daarvan is (huurtoeslag). :7

Maar goed. Jij vindt landen met een vorm van vaccinatieplicht dus geen fatsoenlijke democratie?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203426008
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat de meerderheid ook wel inziet wat het nut daarvan is. :7

Maar goed. Jij vindt landen met een vorm van vaccinatieplicht dus geen fatsoenlijke democratie?
Dat is niet wat ik zeg of gezegd heb. Op het moment dat de meerderheid (zonder wetgeving e.d.) beslist dat de minderheid iets moet veranderen omdat ze anders niet welkom meer zijn vind ik het geen fatsoenlijke democratie.

Op het moment dat het door het volledige wetgevingstraject heen is kan ik er veel van vinden, maar dan is 't in elk geval democratisch gegaan.
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:34:18 #139
236264 crew  capricia
pi_203426040
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zeg of gezegd heb. Op het moment dat de meerderheid (zonder wetgeving e.d.) beslist dat de minderheid iets moet veranderen omdat ze anders niet welkom meer zijn vind ik het geen fatsoenlijke democratie.

Op het moment dat het door het volledige wetgevingstraject heen is kan ik er veel van vinden, maar dan is 't in elk geval democratisch gegaan.
Zo gaat dat toch in die landen?
Middels normale wetgeving. Door regeringen die gekozen zijn.

Ik begrijp je punt niet helemaal.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 29 januari 2022 @ 23:34:59 #140
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_203426055
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat de meerderheid ook wel inziet wat het nut daarvan is (huurtoeslag). :7

Je kan ook verkassen naar één van die bovengenoemde landen als je zo graag een vaxplicht wilt?
*Hosselcopter*
pi_203426065
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Zo gaat dat toch in die landen?
Middels normale wetgeving. Door regeringen die gekozen zijn.

Ik begrijp je punt niet helemaal.
De discussie begon met jouw argument: "De minderheid heeft de meerderheid niet kunnen overtuigen"

Dat is iets heel anders dan wetgeving door regeringen die gekozen zijn.
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:38:45 #142
236264 crew  capricia
pi_203426140
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
De discussie begon met jouw argument: "De minderheid heeft de meerderheid niet kunnen overtuigen"

Dat is iets heel anders dan wetgeving door regeringen die gekozen zijn.
Door de meerderheid. Exact.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:40:22 #143
236264 crew  capricia
pi_203426178
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:34 schreef Dibble het volgende:

[..]
Je kan ook verkassen naar één van die bovengenoemde landen als je zo graag een vaxplicht wilt?
Oh van mij hoeft dat helemaal niet.
Maar om nu landen die een Vaccinatieplicht kennen ondemocratisch te noemen, gaat me ook wat ver.
Uiteindelijk beslist de meerderheid welke regels er gelden in normale landen. Toch? Via een parlementair proces.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203426191
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar om nu landen die een Vaccinatieplicht kennen ondemocratisch te noemen, gaat me ook wat ver.
Uiteindelijk beslist de meerderheid welke regels er gelden in normale landen. Toch? Via een parlementair proces.
Nogmaals, ik heb die landen niet ondemocratisch genoemd.
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:42:41 #145
236264 crew  capricia
pi_203426256
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nogmaals, ik heb die landen niet ondemocratisch genoemd.
Okay. Dan zijn we het eens. :)

Kan prima democratisch met meerderheid ingevoerd worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203426368
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay. Dan zijn we het eens. :)
Wat je in je initiële post leek te suggereren was dat de minderheid de meerderheid moest overtuigen van het nut/noodzaak ergens van. In je post kwam de nuance van een parlementair proces in elk geval niet ter sprake.

In het geval van een minderheid die de meerderheid moet overtuigen: bananenrepubliek. In het geval van een doorlopen parlementair proces: democratie.
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:49:49 #147
236264 crew  capricia
pi_203426450
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:46 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat je in je initiële post leek te suggereren was dat de minderheid de meerderheid moest overtuigen van het nut/noodzaak ergens van. In je post kwam de nuance van een parlementair proces in elk geval niet ter sprake.

In het geval van een minderheid die de meerderheid moet overtuigen: bananenrepubliek. In het geval van een doorlopen parlementair proces: democratie.
Dat is toch de finale discussie?
Hoe ver gaan de rechten van die meerderheid in een democratie en waarin en op welke manier wordt de minderheid beschermd tegen de grillen van die meerderheid.
Dat is de uitdaging van iedere democratie. Daar zijn boeken dik over vol geschreven.
Ik dacht dat we op dat niveau een discussie aan het voeren waren. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203426631
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is toch de finale discussie?
Hoe ver gaan de rechten van die meerderheid in een democratie en waarin en op welke manier wordt de minderheid beschermd tegen de grillen van die meerderheid.
Dat is de uitdaging van iedere democratie. Daar zijn boeken dik over vol geschreven.
Ik dacht dat we op dat niveau een discussie aan het voeren waren. :D
Dat was niet hoe je post overkwam. Je gaf aan dat de minderheid de meerderheid niet heeft kunnen overtuigen en dat daardoor de neiging tot extremisme komt.

Maargoed, volgens mij praten we langs elkaar.
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:57:18 #149
236264 crew  capricia
pi_203426651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat was niet hoe je post overkwam. Je gaf aan dat de minderheid de meerderheid niet heeft kunnen overtuigen en dat daardoor de neiging tot extremisme komt.

Maargoed, volgens mij praten we langs elkaar.
Ik heb denk ik genoeg context gegeven het afgelopen half uur. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203426804
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb denk ik genoeg context gegeven het afgelopen half uur. :D
Dan heb ik je niet goed begrepen, mijn fout.
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 00:03:46 #151
236264 crew  capricia
pi_203426835
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dan heb ik je niet goed begrepen, mijn fout.
Ik ga slapen. Word ik helderder van, in mijn bewoordingen.
Fijne nacht!
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 30 januari 2022 @ 00:16:42 #152
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203427082
Massaal protest in Amsterdam tegen seksueel geweld.

Ziet 2, 300 man vrouw staan op een verder volkomen leeg Museumplein.

Enkele duizenden mensen protesteren tegen coronabeleid.

Ziet 30.000 mensen optocht in Amsterdam maken.

_O-
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203427174
quote:

[..]
Ze sluiten zichzelf uit.
De overheid biedt ze vaccins aan, laten ze toe in de ziekenhuizen als ze medische zorg nodig hebben, vaak ten koste van mensen die wel gevaccineerd zijn maar maar gewoon kanker hebben etc etc

Maar oh wat worden ze buiten gesloten
pi_203427201
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:16 schreef DonDruiper het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

_O-
Ik neem aan dat je een punt probeert te maken? Of heb je gewoon een vreemd gevoel voor humor?
pi_203427224
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:16 schreef DonDruiper het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

_O-
Dat enorme aantal vrouwen op het museumplein protesteert tegen al die rappers, Marco Borsato's en regisseurs van "talenten"shows op TV die zich aan jonge meisjes vergrijpen omdat alle mannen zich zo gedragen.

Dat handjevol andere demonstranten zijn stuk voor stuk en zonder enige uitzondering allemaal ongevaccineerde nazi's.
  zondag 30 januari 2022 @ 00:28:51 #156
445514 DonDruiper
pi_203427255
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Of heb je gewoon een vreemd gevoel voor humor?
Dat zou best eens heel goed kunnen.

Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203427280
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ze sluiten zichzelf uit.
De overheid biedt ze vaccins aan, laten ze toe in de ziekenhuizen als ze medische zorg nodig hebben, vaak ten koste van mensen die wel gevaccineerd zijn maar maar gewoon kanker hebben etc etc

Maar oh wat worden ze buiten gesloten
Vaccinatiestatus maakt niet het verschil, leeftijd en fysieke gesteldheid wel. Een gevaccineerde 50 plusser zal áltijd meer kans lopen om op de IC opgenomen te worden dan een ongevaccineerde, gezonde twintiger. Hoe fit die 50 plusser ook is.
  zondag 30 januari 2022 @ 00:39:58 #158
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203427381
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Vaccinatiestatus maakt niet het verschil, leeftijd en fysieke gesteldheid wel. Een gevaccineerde 50 plusser zal áltijd meer kans lopen om op de IC opgenomen te worden dan een ongevaccineerde, gezonde twintiger. Hoe fit die 50 plusser ook is.
Gevaccineerde 50 plusser vs. ongevaccineerde, gezonde twintiger. Hoe fit die 50 plusser ook is?

Betekent dit dat je bedoelt:

Gezonde gevaccineerde 50 plusser vs. Gezonde ongevaccineerde twintiger zal altijd meer kans lopen om op de IC opgenomen te worden?

Jeweetzeker? Knap hoor. Misschien, ik weet niet, bron?

Ik ben het er wel mee eens dat gezond hier de grootste factor is. Maar 50+ is gewoon vaker ongezond dan 20+.
Als beide gezond zijn, weet ik niet of vaccin niet het verschil zou kunnen overbruggen. In beide gevallen is mijn inziens het risico gewoon nagenoeg nul. Want gezond.
  zondag 30 januari 2022 @ 00:40:09 #159
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_203427385
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom geef jij zo een fuck om andere landen als ik vragen mag dan ? Je leeft in Nederland en hebt met Nederlandse regel en wetgeving te maken. Die ene keer dat je er ook op vakantie gaat kan ook letterlijk niemand daar of hier wat schelen.

Je ben hier dus zit waar je zit. Niet mekkeren over muhhhh andere landen.

Hebben alle andere landen een koningshuis? Nee. Alle andere landen eenzelfde soort staatsinrichting als Nederland ? Nee. Zijn alle andere landen een decentraliseerde eenheidsstaat? Nee. Hebben ze dezelfde zorgstelsel? Nee ! Etc…
*Hosselcopter*
pi_203427422
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:40 schreef Dibble het volgende:

[..]
Waarom geef jij zo een fuck om andere landen als ik vragen mag dan ? Je leeft in Nederland en hebt met Nederlandse regel en wetgeving te maken. Die ene keer dat je er ook op vakantie gaat kan ook letterlijk niemand daar of hier wat schelen.

Hebben alle andere landen een koningshuis? Nee. Alle andere landen eenzelfde soort staatsinrichting als Nederland ? Nee. Zijn alle andere landen een decentraliseerde eenheidsstaat? Nee. Hebben ze dezelfde zorgstelsel? Nee ! Etc…
Verder alles goed? :D

We benoemen hier zo vaak andere landen, lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk. Je kan het nooit 1 op 1 vergelijken nee, maar dan nog kan het vrij relevant zijn.

Wel echt een warm bad hier weer vanavond O+
  zondag 30 januari 2022 @ 00:44:03 #161
445514 DonDruiper
pi_203427426
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Verder alles goed? :D

We benoemen hier zo vaak andere landen, lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk. Je kan het nooit 1 op 1 vergelijken nee, maar dan nog kan het vrij relevant zijn.

Wel echt een warm bad hier weer vanavond O+
Ze hebben het hek weer open gelaten.

Ik zal even een rondje bellen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203427431
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:44 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ze hebben het hek weer open gelaten.

Ik zal even een rondje bellen.
:D
  zondag 30 januari 2022 @ 00:45:05 #163
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203427436
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:01 schreef _serial_ het volgende:
Oh mensen, wat was het fijn weer een waterpolowedstrijd te spelen, en nog lekker te winnen ook *O*

cc @:nattekat
Zeker heb je dat gemist!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_203427650
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:40 schreef Dibble het volgende:

[..]

Er wordt hier constant opgeroepen om andere landen te volgen want "daar doen ze X en dat is wel goed!" dus is het niet zo vreemd dat er dan op dezelfde wijze gereageerd wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2022 01:05:05 ]
pi_203427708
Ik vraag mij stiekem wel eens af wat voor mensen ze vragen
"wil je van de coronamaatregelen af?"

quote:
Maar liefst 39 procent van de Belgen vindt dat hun land vanaf 1 februari alle coronamaatregelen moet laten vallen, zoals in Denemarken. Dat blijkt uit een enquête van marktonderzoeksbureau Ipsos.

Uit de steekproef van Ipsos bij 1.523 18-plussers blijken wel grote regionale verschillen. Bij de Nederlandstaligen wil 33 procent de maatregelen al over enkele dagen achter zich laten, terwijl het bij de Franstaligen om 48 procent gaat. Er zijn ook grote verschillen qua leeftijd. Vooral wie jonger is dan 45, wil op 1 februari het voorbeeld van Denemarken volgen (49 procent). Wie ouder is, is voorzichtiger: slechts één op de drie antwoordt volmondig ja.
pi_203427741
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 01:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]

Diederik Stapel een nieuwe baan?
  zondag 30 januari 2022 @ 01:14:03 #167
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_203427755
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 01:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er wordt hier constant opgeroepen om andere landen te volgen want "daar doen ze X en dat is wel goed!" dus is het niet zo vreemd dat er dan op dezelfde wijze gereageerd wordt.
En wat heeft dat ons in twee jaar tijd opgeleverd? Geen ruk.
*Hosselcopter*
  zondag 30 januari 2022 @ 01:15:06 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203427771
quote:
Ik heb veel bizarre dingen gelezen de afgelopen 2 jaar, maar dit slaat alles.
Dit kan zo naast het complot over gates, vaccines met nanobots en 5g.

Die mensen zijn helemaal de weg kwijt.
1947-2016
pi_203427772
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 01:14 schreef Dibble het volgende:

[..]
En wat heeft dat ons in twee jaar tijd opgeleverd? Geen ruk.
Hoef je mij niet te vertellen :)

Ik heb al meermaals sarcastisch opgemerkt dat we een "Gidsland van de week" gezelschapsspel lijken te hebben hier ;)
  zondag 30 januari 2022 @ 01:25:12 #170
445514 DonDruiper
pi_203427861
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 01:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb al meermaals sarcastisch opgemerkt dat we een "Gidsland van de week" gezelschapsspel lijken te hebben hier ;)
De mensen in dit topic grijpen de landen die de coronamaatregelen overboord gooien aan uit een soort hoop. Dat we hier binnenkort ook afscheid kunnen nemen van de vrijheid beperkende maatregelen. Dat is namelijk onder de streep wat we allemaal willen. En iedereen uit dat op z'n eigen (soms onhandige) manier.

We verwerpen ook de landen waar het minder gaat, waar steeds meer vrijheidsbeperkende maatregelen worden ingevoerd, omdat we dat niet willen.

Volkomen normaal menselijk gedrag. Dat jij dat belachelijk maakt, is misschien nog wel erger.

Ik weet het, ik ben te min voor je, maar ik wilde dit toch even zeggen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 30 januari 2022 @ 01:27:28 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203427887
quote:

[..]

Moet je bij rutte/min vws zijn die iedere persconfererentie met een ander gidsland komen en een vergelijking maken die hun net even goed uitkomt.

Moet je niet gaan wijzen naar het fok!omt en aanhangsels.
1947-2016
pi_203428083
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je een punt probeert te maken? Of heb je gewoon een vreemd gevoel voor humor?
Duitsers maken geen grappen, toch Der Don? @DonDruiper
  zondag 30 januari 2022 @ 04:14:00 #173
445514 DonDruiper
pi_203428156
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 02:33 schreef alpeko het volgende:

[..]
Duitsers maken geen grappen, toch Der Don? @:DonDruiper
Nee dat heeft te maken met mijn zelfbeeld.

Daar ga ik wel iets mee doen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203428470
quote:

[..]
Macron is juist extreem impopulair. Zoals gebruikelijk bij zittende Franse presidenten. De reden dat Macron voorop gaat in de peilingen heeft grotendeels te maken met een gebrek aan serieuze tegenkandidaten. En de kandidaten die er wel zijn, bestrijden vooral elkaar.

Overigens denk ik dat die Pécresse best een goede kans maakt als ze de tweede ronde haalt. De verkiezing gaat niet alleen over corona, er spelen wel meer serieuze issues in Frankrijk. .
  zondag 30 januari 2022 @ 07:53:42 #175
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203428546
quote:

[..]
In het nieuwe normaal is dat de jaarlijkse purge en leven wij 365 dagen per jaar ten volle uit.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203428569
quote:
Als zwangere, ongehuwde vrouw ten einde raad hulp zoeken bij de Taliban, omdat je eigen land je wegens de ultrastrenge coronaregels niet wil toelaten: het overkwam journalist Charlotte Bellis. In Kabul wacht ze af of ze in mei in Nieuw-Zeeland kan bevallen, dan wel gedwongen is haar kind ter wereld te brengen in een land waar jaarlijks tienduizenden vrouwen sterven in het kraambed.
https://www.volkskrant.nl(...)de-taliban~b1fcaca8/

Prachtig hè, dat zero covid.
  zondag 30 januari 2022 @ 08:07:20 #177
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203428579
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Een pandemie is voor niemand leuk.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_203428582
quote:
[..]

Zal wel meer gevraagd worden in deze vorm. "Zouden de coronamaatregelen volgens u afgeschaft moeten worden, met het risico dat de ziekenhuizen vol lopen?"
pi_203428614
Heerlijk die onzinnige regels. Ga je naar de indoor speeltuin, hordes kinderen die zonder mondkapje rondrennen en overal tafeltjes waar je zonder mondkapje aan mag zitten. Maar zodra je opstaat moet je als volwassene een mondkapje dragen. Maar wel je QR code laten zien want dat is dan ergens nog voor nodig...
pi_203428681
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:13 schreef Questular het volgende:
Heerlijk die onzinnige regels. Ga je naar de indoor speeltuin, hordes kinderen die zonder mondkapje rondrennen en overal tafeltjes waar je zonder mondkapje aan mag zitten. Maar zodra je opstaat moet je als volwassene een mondkapje dragen. Maar wel je QR code laten zien want dat is dan ergens nog voor nodig...
En je weet nu al dat we weer tot ver in het voorjaar met zo’n kutkapje mogen lopen.

Kleine moeite, toch?
pi_203428685
quote:
Denk aan alle oma's. Solidair zijn!
pi_203428692
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:27 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Denk aan alle oma's. Solidair zijn!
SPOILER
pi_203428699
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
En je weet nu al dat we weer tot ver in het voorjaar met zo’n kutkapje mogen lopen.

Kleine moeite, toch?
Uiteindelijk is het ook een kleine moeite. En ook al is het onzinnig in mijn ogen ik hou me er wel aan.
Het feit dat ik het doe wil niet zeggen dat ik er zelf het nut van in zie.

De afweging is snel gemaakt, met mondkapje op samen met mijn vriendin en zoontje een leuke dag hebben, of niet naar binnen gaan.
pi_203428728
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:29 schreef Questular het volgende:

[..]

De afweging is snel gemaakt, met mondkapje op samen met mijn vriendin en zoontje een leuke dag hebben, of niet naar binnen gaan.
En dat is dan ook de reden dat we voorlopig niet van die krengen af zijn. Geen verwijt hoor, hier zelfde verhaal.
pi_203428740
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:36 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
En dat is dan ook de reden dat we voorlopig niet van die krengen af zijn. Geen verwijt hoor, hier zelfde verhaal.
Vorig jaar werd het pas geschrapt toen de verplichting massaal werd genegeerd, dus inderdaad.
pi_203428742
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Idioot natuurlijk dat zero covid, maar volgens mij had of kan ze beter terug naar België. Die gaan een zwangere vrouw natuurlijk echt niet zomaar uitzetten. Zeker niet als haar vriend uit België komt.
pi_203428766
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:40 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Idioot natuurlijk dat zero covid, maar volgens mij had of kan ze beter terug naar België. Die gaan een zwangere vrouw natuurlijk echt niet zomaar uitzetten. Zeker niet als haar vriend uit België komt.
Weet ik eigenlijk niet. Als je ziet tegen wat voor papieren tijgers en bureaucratie die Robert ten Brink soms aan loopt met z’n shows.

Maar als land voorstellen om jou dan binnen te laten in plaats van een te evacueren Afghaan, zoals NZ doet, dan ben je af hoor.
pi_203428779
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:07 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Keuzes hebben consequenties
  zondag 30 januari 2022 @ 08:49:56 #189
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_203428826
quote:
[..]

Geen democratische meerderheid dus nee, niet doen.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_203428827
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:07 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Behalve voor virologen die wel een egobooster kunnen gebruiken op zijn tijd.
pi_203428854
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:49 schreef gniffie het volgende:

[..]
Geen democratische meerderheid dus nee, niet doen.
Je weet dat je ook zelf adequate maatregelen kan treffen als je niet besmet wil raken?

Waarom moet de hele samenleving daar voor bloeden? De huidige situatie rechtvaardigt imo de huidige set maatregelen helemaal niet.
pi_203428914
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Weet ik eigenlijk niet. Als je ziet tegen wat voor papieren tijgers en bureaucratie die Robert ten Brink soms aan loopt met z’n shows.

Maar als land voorstellen om jou dan binnen te laten in plaats van een te evacueren Afghaan, zoals NZ doet, dan ben je af hoor.
Van wat ik zo snel zag kan ze met haar Nieuw-Zeeland's paspoort 90 dagen in een Schengen gebied verblijven. Volgens de regels zal het wat lastiger worden, maar liever illegaal in België bevallen dan in die puinhoop lijkt mij.

Maar daar ben ik het helemaal mee eens. De premier van Nieuw Zeeland zei dit een paar dagen geleden nog:
quote:
Asked by reporters how she felt about the cancellation of her wedding to longtime partner and fishing-show host Clarke Gayford, Ardern replied: "Such is life."

She added, "I am no different to, dare I say it, thousands of other New Zealanders who have had much more devastating impacts felt by the pandemic, the most gutting of which is the inability to be with a loved one sometimes when they are gravely ill. That will far, far outstrip any sadness I experience."
https://www.reuters.com/w(...)y-spread-2022-01-22/

Omdat haar huwelijk nu uitgesteld is omdat er zo'n 100-150 besmettingen per dag zijn in een land waar 94% van 12 jaar en ouder volledig gevaccineerd is en 56% van de mensen in aanmerking komen voor een booster dat ook hebben gehad. Te gek voor woorden natuurlijk dat ze alles op alles nog zetten om het virus tegen te houden en daarbij gigantische offers van mensen vragen.
pi_203428940
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 09:00 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Van wat ik zo snel zag kan ze met haar Nieuw-Zeeland's paspoort 90 dagen in een Schengen gebied verblijven. Volgens de regels zal het wat lastiger worden, maar liever illegaal in België bevallen dan in die puinhoop lijkt mij.

Maar daar ben ik het helemaal mee eens. De premier van Nieuw Zeeland zei dit een paar dagen geleden nog:
[..]
https://www.reuters.com/w(...)y-spread-2022-01-22/

Omdat haar huwelijk nu uitgesteld is omdat er zo'n 100-150 besmettingen per dag zijn in een land waar 94% van 12 jaar en ouder volledig gevaccineerd is en 56% van de mensen in aanmerking komen voor een booster dat ook hebben gehad. Te gek voor woorden natuurlijk dat ze alles op alles nog zetten om het virus tegen te houden en daarbij gigantische offers van mensen vragen.
En ze lopen nog met die Ardern weg ook. Ik snap het oprecht niet.
pi_203428950
twitter

Ze zitten ons gewoon in de zeik te nemen, toch?
  zondag 30 januari 2022 @ 09:12:48 #195
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_203429005
quote:
Zet je m niet op. Geen hond die daar wat van zegt.
Tics van je petten.
pi_203429033
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)de-volgende-pandemie

Een mengeling van wereldvreemde en tamelijk redelijk klinkende ideeen.

quote:
"Het scenario van die permanente strijd met het virus lijkt nu dus het meest waarschijnlijk." In dit scenario 4 heeft het immuunsysteem van de bevolking telkens een oppepper nodig en is er daarom een permanente campagne om mensen te laten vaccineren. "Dan is er niet alleen een vaccin nodig dat beschermt tegen ziek worden, maar ook tegen het overbrengen van het virus. Dat heet steriliserende immuniteit waarmee je met een muur van gevaccineerden de verspreiding van het virus stopt." Maar zo'n vaccin is er nog niet.
Als dat steriliserende vaccin ook slechts heel tijdelijk werkt ga je daar de handen niet voor op elkaar krijgen.

quote:
Over één ding zijn de meeste experts het eens: bij een volgende pandemie moet het Outbreak Management Team (OMT), de belangrijkste infectieziekte-adviseurs van het kabinet, breder worden opgezet. "Bij een volgende crisis moet je niet alleen medisch, maar ook economisch, maatschappelijk en sociaal kijken", zegt Jet Bussemaker, voorzitter van de Raad voor Volksgezondheid en Samenleving.

Bussemaker pleit voor een sociale R-waarde die naast het medische R-getal (dat aangeeft hoe snel een virus verspreidt) bestaat. "Dat geeft aan hoe het gaat met de mentale gezondheid, onderwijsachterstanden of bestaansonzekerheid en dwingt je om een bredere waarde- en kennisafweging te maken."
Enorm wollig omschreven, maar dat had natuurlijk sowieso gemoeten.
pi_203429034
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 09:05 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]

Dit had echt helemaal niemand verwacht :P Hierom mochten Nederlanders hun telefoons en laptops e.d. niet meenemen.
pi_203429071
quote:

[..]

Ik vind wel dat het WEF dit slordig georganiseerd heeft. Als je niet beter weet denk je dat ieder land zijn eigen aanpak heeft. Nogmaals, slordig!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_203429128
quote:
[ twitter ]

Doet China toch ook al jaren met toeristen in bepaalde gebieden? Daar hoor je niemand over. Nu overkomt het een paar sporters en gelijk komt de overheid in actie.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zondag 30 januari 2022 @ 09:29:28 #200
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203429188
Mijn gidsland is al even niet meer veranderd.
Het is Engeland omdat zij toch als een van de weinigen onder een enorme hoos besmettingen en zorgbezetting maar beperkt tot niet ingrepen.
Dat is toekomstvast. Want er zullen nog meer golfjes komen, zo lang je ten minste blijft meten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203429202
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 09:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bussemaker pleit voor een sociale R-waarde die naast het medische R-getal (dat aangeeft hoe snel een virus verspreidt) bestaat. "Dat geeft aan hoe het gaat met de mentale gezondheid, onderwijsachterstanden of bestaansonzekerheid en dwingt je om een bredere waarde- en kennisafweging te maken."
Wat is dat toch obsessie om alles te kunnen vervatten in één meetbaar getalletje.
Friedman on Donahue
pi_203429343
Gidsland Israël dat zich telkens uit de golven prikt gaat ook weer aardig los. Gisteren 59 mensen overleden. Het hoogste aantal doden dat ze ooit op een dag hebben gehad is zo'n jaar geleden op 24 januari, toen hadden ze 74 doden in een dag.

Heb persoonlijk het idee (kijkend naar Israël) dat alleen vaccineren niet echt een langdurige oplossing gaat zijn, ze zijn daar inmiddels begonnen met de tweede booster.
  zondag 30 januari 2022 @ 09:52:04 #203
346939 Janneke141
pi_203429445
quote:
15s.gif Op zondag 30 januari 2022 09:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat is dat toch obsessie om alles te kunnen vervatten in één meetbaar getalletje.
Het is een vrij breed verspreid probleem in zowel bedrijfsleven als overheid, maar het zorgt er eigenlijk vooral voor dat je kan stoppen met nadenken.

Als het getalletje binnen bepaalde (zelf bedachte en dus per definitie arbitraire) grenzen ligt dan is het goed en heeft iedereen die iets anders beweert dus ongelijk. Voldoet het niet, dan is het niet goed en moet er actie ondernomen worden. Mocht er iemand twijfels zetten bij de specifieke actie dan kun je die prachtig counteren met "ja maar kijk naar het getalletje we moeten toch iets doen!"

Uiteraard ernstig gesimplificeerd, maar er zit een grote kern van waarheid in. Ook in mijn eigen vak trouwens. Als een leerling een 5,6 staat gaat het goed, en bij een 5,4 gaat het niet goed en moeten we vergaderen, plannen schrijven en acties inzetten.
pi_203429455
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 09:44 schreef Anton91 het volgende:
Gidsland Israël dat zich telkens uit de golven prikt gaat ook weer aardig los. Gisteren 59 mensen overleden. Het hoogste aantal doden dat ze ooit op een dag hebben gehad is zo'n jaar geleden op 24 januari, toen hadden ze 74 doden in een dag.

Heb persoonlijk het idee (kijkend naar Israël) dat alleen vaccineren niet echt een langdurige oplossing gaat zijn, ze zijn daar inmiddels begonnen met de tweede booster.
De natuur komt je gewoon halen als de tijd rijp is. Mensen met een vaccin en een normale afweer gaan niet dood door de prik. Voor die oudjes is het een hele korte uitstel van executie.
pi_203429530
Wat heb je aan het kiezen van een gidsland als je zelf precies 0% invloed hebt op het beleid van de regering hier? Een recept om extra teleurgesteld en kwaad te zijn als je merkt dat we hier een andere route kiezen.
  zondag 30 januari 2022 @ 10:01:19 #206
498282 Scrummie
pi_203429565
Kijken naar andere landen in een pandemie, wat een raar idee!
pi_203429584
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:01 schreef Scrummie het volgende:
Kijken naar andere landen in een pandemie, wat een raar idee!
Jij hebt je cynische kut post weer gehad voor vandaag.
pi_203429586
quote:

Misschien moeten we er maar gewoon mee stoppen. Geef de risicogroep jaarlijks een prik en verder gewoon normaal doen. Het is treurig voor de mensen die het treft maar voor het gros vormt dit virus geen enkele bedreiging (meer).
  zondag 30 januari 2022 @ 10:03:23 #209
498282 Scrummie
pi_203429593
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:02 schreef Questular het volgende:

[..]
Touché. Like gegeven.
  zondag 30 januari 2022 @ 10:08:24 #210
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203429654
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:02 schreef Questular het volgende:

[..]
Zat je op te wachten he? :D
1947-2016
pi_203429675
quote:
[ twitter ]

Mooi hoe iedereen hem op zijn hypocrisie wijst.
  zondag 30 januari 2022 @ 10:13:29 #212
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203429722
quote:

[..]
Als dat steriliserende vaccin ook slechts heel tijdelijk werkt ga je daar de handen niet voor op elkaar krijgen.
[..]
Dissel vond het geen goed plan. Omt moet zich richten op de uitbraak. Andere zaken horen bij andere organen. Maargoed, die man gaan ook binnenkort wel met pensioen.
Nare vent.

'omt, het belangrijkste... Blablabla'

Kijk ze zichzelf even pushen. Bang voor dat ze weer net zo maatschappelijk relevant gaan worden als in 2020. Totaal niet dus.
Maar wedden dat we ze met ieder kutgriepje weer naar buiten zien komen de aankomende jaren?

Een groepje zelfingenomen naarlingen met een publicitaire drang.
1947-2016
pi_203429741
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zat je op te wachten he? :D
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het niet zo was :)
  zondag 30 januari 2022 @ 10:16:07 #214
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203429748
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Mooi hoe iedereen hem op zijn hypocrisie wijst.
Gewoon ook alle reacties :D
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 januari 2022 @ 10:16:44 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203429752
quote:

[..]
[..]
In het begin zeker niet, maar dat het nu nog steeds niet zo is, is wel bijzonder treurig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 30 januari 2022 @ 10:29:49 #216
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203429908
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 09:23 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Doet China toch ook al jaren met toeristen in bepaalde gebieden? Daar hoor je niemand over. Nu overkomt het een paar sporters en gelijk komt de overheid in actie.
Toevallig vroeg ik dit aan iemand die pre-corona jaarlijks enkele weken per jaar in China doorbracht. Die zei dat het er niet anders was dan bijvoorbeeld in de US.
pi_203430009
quote:
15s.gif Op zondag 30 januari 2022 09:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Om de maakbare samenleving tot in de puntjes te kunnen micromanagen moet je álles weten, monitoren, registreren en documenteren.
  zondag 30 januari 2022 @ 10:51:51 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203430127
quote:
Lekker man.

En wij stonden gisteren lekker schouder aan schouder in de voetbalkantine zonder kapjes en placering. Wel QR-check overigens, dat wil zeggen tot half drie, toen een oefenwedstrijd van het eerste begon. Daarna kon je gewoon zonder check binnen wandelen.
pi_203430202
quote:
Ben jij ook al viroloog geworden?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_203430368
quote:

Er is daar nog steeds een enorme berg ongevaccineerden, dan kan je de welwillige bevolking boosteren tot je een ons weegt. maar dat gaat je niet redden.
  zondag 30 januari 2022 @ 11:16:50 #221
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203430386
ik heb echt veel moeite om mensen met algemene covid kennis er van te overtuigen, dat het OMT zo gek zijn als een klapdeur, die geloven nog steeds heilig in de zogenaamde experts.
  zondag 30 januari 2022 @ 11:17:04 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203430389
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Lekker man.

En wij stonden gisteren lekker schouder aan schouder in de voetbalkantine zonder kapjes en placering. Wel QR-check overigens, dat wil zeggen tot half drie, toen een oefenwedstrijd van het eerste begon. Daarna kon je gewoon zonder check binnen wandelen.
vrijdag in de stad, geen controle, geen 1,5m, enige lullige was dat ze om 10 uur wel dicht gingen
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 11:23:30 #223
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203430473
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:16 schreef THEFXR het volgende:
ik heb echt veel moeite om mensen met algemene covid kennis er van te overtuigen, dat het OMT zo gek zijn als een klapdeur, die geloven nog steeds heilig in de zogenaamde experts.
Mensen die basale dingen aan de eenvoudige medemens niet uitgelegd krijgen zijn geen knip voor de neus waard.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 30 januari 2022 @ 11:23:40 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203430477
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
vrijdag in de stad, geen controle, geen 1,5m, enige lullige was dat ze om 10 uur wel dicht gingen
Nou ja, heb je in elk geval tot 22u kunnen bieren zonder al te veel gezeur.
pi_203430495
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Om de maakbare samenleving tot in de puntjes te kunnen micromanagen moet je álles weten, monitoren, registreren en documenteren.
Tijd voor een coronaweerbericht en een sociale barometer! Het is vandaag code geel voor corona, maar met verhoogde kans om geplet te worden door een eenzame student die van de kerktoren springt. Ga niet zonder helm van huis! Voorts geldt er vanaf 22.01 uur een BOA-waarschuwing in de binnensteden. U herkent ze aan het feit dat ze geen CTB-polsbandje dragen in het uitgaansgebied.
pi_203430524
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een ongevaccineerde gezonde twintiger zal ook sneller opgenomen worden dan een gevaccineerde gezonde twintiger. Om nog maar te zwijgen van de lange termijn effecten van covid bij ongevaccineerde twintigers
pi_203430549
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Een ongevaccineerde gezonde twintiger zal ook sneller opgenomen worden dan een gevaccineerde gezonde twintiger. Om nog maar te zwijgen van de lange termijn effecten van covid bij ongevaccineerde twintigers
En hoeveel 20-ers zijn er precies opgenomen in 2 jaar tijd? Van de hoeveel miljoenen mensen en hoeveelheid besmettingen?
pi_203430565
quote:
Om nog maar te zwijgen van de lange termijn effecten van covid bij ongevaccineerde twintigers
Zucht.
Friedman on Donahue
pi_203430625
quote:

[..]
Daar issie weer! De long covid kaart *O*
pi_203430627
quote:

[..]
Volgens mij is het van beide zaken al lang en breed duidelijk dat het om uitzonderingen gaat: met corona besmette twintigers komen niet in het ziekenhuis, laat staan op de IC, terecht en bij "long covid" lijkt overduidelijk een psychische component mee te spelen.
  zondag 30 januari 2022 @ 11:36:57 #231
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203430632
quote:
12s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Mensen die basale dingen aan de eenvoudige medemens niet uitgelegd krijgen zijn geen knip voor de neus waard.
leg eens ujt?
pi_203430633
quote:
9s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Zucht.
Vermoeiend ja.
  zondag 30 januari 2022 @ 11:37:10 #233
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203430637
quote:
9s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Zucht.
Was uw long covid STUK
pi_203430682
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Was uw long covid STUK
Young long covid hè; wanneer pubers moe, lusteloos en gedemotiveerd op de bank hangen.
  zondag 30 januari 2022 @ 11:40:30 #235
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203430686
Shit, vriendje van m’n zoontje die hier gister was heeft nu ook corona, aanwezig zijn bij die werkborrel wordt me zo wel steeds lastiger gemaakt. :7
pi_203430769
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:29 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En hoeveel 20-ers zijn er precies opgenomen in 2 jaar tijd? Van de hoeveel miljoenen mensen en hoeveelheid besmettingen?
Hoeveel twintigers hebben ouderen aangestoken met alle gevolgen van dien?
pi_203430798
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Volgens mij is het van beide zaken al lang en breed duidelijk dat het om uitzonderingen gaat: met corona besmette twintigers komen niet in het ziekenhuis, laat staan op de IC, terecht en bij "long covid" lijkt overduidelijk een psychische component mee te spelen.
Psychisch componenten... Uit welk onderzoek blijkt dat?
pi_203430817
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:36 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Daar issie weer! De long covid kaart *O*
Yeah ..omdat het een ding is

We weten nog weinig van de lange termijn effecten van covid. Veel virussen kunnen tientallen jaren later nog voor problemen zorgen.

HIV, Waterpokken, Polio etc
pi_203430825
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Psychisch componenten... Uit welk onderzoek blijkt dat?
Het is natuurlijk veel makkelijker om te doen alsof long covid tussen de oren zit. En ondertussen wel heel hard roepen dat jongeren mentaal onder deze toestand eraan onderdoor gaan. Alsof daar wel harde cijfers van zijn.

Snap echt niet waar die drang vandaan komt om een van de twee te bagatelliseren. Je kunt volgens mij prima erkennen dat beide een probleem zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 30 januari 2022 @ 11:52:56 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203430838
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Long covid is ook wel een ruim begrip, het wordt allemaal op de grote hoop gegooid. Als je meer dan een week je smaak kwijt bent is het dan al long covid? Zou fijn zijn als dat wat opgedeeld werd, ik heb ook gelezen over permanente longschade maar wat is het %.
pi_203430918
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

We weten nog weinig van de lange termijn effecten van covid. Veel virussen kunnen tientallen jaren later nog voor problemen zorgen.

Dat wordt nog wat met al die mensen die al besmet geraakt zijn. Zelfs de gevaccineerde mensen raken besmet, o-O.
pi_203430938
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Die autoweg voor mijn deur waar ik gratis kanker van krijg wordt ook niet afgesloten.
pi_203430981
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:58 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Dat wordt nog wat met al die mensen die al besmet geraakt zijn. Zelfs de gevaccineerde mensen raken besmet, o-O.
Zou inderdaad kunnen ja. Feit is wel dat gevaccineerden het virus eerder de baas zijn waardoor de kans op schade minder is
pi_203430988
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:59 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Die autoweg voor mijn deur waar ik gratis kanker van krijg wordt ook niet afgesloten.
Goed punt.... Not
  zondag 30 januari 2022 @ 12:02:42 #245
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203430989
heb toch mijn was strategie overhoop moeten gooien ivm erg vaak handen wassen.
hoop dat jullie er wat aan hebben.

1) automatische zeepdispenser, heb bovenin een gaat gemaakt zodat je kunt bijvulling met zeep, anders loop je leeg op die refills van dettol zelf
2) the refills, trekpleister en Aldi

.

zondag 30 januari 2022 @ 12:03:14 #246
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203430996
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:58 schreef mir1986 het volgende:

[..]
maar die hebben er toch minder last van, daar ben jij inmiddels toch ook wel achter.
pi_203431001
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Goed punt....
Dankje. :)
  zondag 30 januari 2022 @ 12:03:25 #248
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203431002
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:40 schreef Zwansen het volgende:
Shit, vriendje van m’n zoontje die hier gister was heeft nu ook corona, aanwezig zijn bij die werkborrel wordt me zo wel steeds lastiger gemaakt. :7
geen klachten=werken :D
pi_203431004
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is natuurlijk veel makkelijker om te doen alsof long covid tussen de oren zit. En ondertussen wel heel hard roepen dat jongeren mentaal onder deze toestand eraan onderdoor gaan. Alsof daar wel harde cijfers van zijn.

Snap echt niet waar die drang vandaan komt om een van de twee te bagatelliseren. Je kunt volgens mij prima erkennen dat beide een probleem zijn.
Terwijl uit onderzoek duidelijk is gebleken dat een groot deel van de bijwerkingen van vaccinaties weldegelijk psychisch is _O-
pi_203431007
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Het is natuurlijk veel makkelijker om te doen alsof long covid tussen de oren zit. En ondertussen wel heel hard roepen dat jongeren mentaal onder deze toestaan eraan onderdoor gaan. Alsof daar wel harde cijfers van zijn.

Het is vooral dat het een vrij algemene kaart is die getrokken wordt, waarbij het hele "long covid" überhaupt geen eenduidige definitie heeft met een range variërend van een paar weken vermoeid tot nooit meer geur en smaak tot jarenlang de trap niet op kunnen lopen. En het, gezien die enorm brede range en de enorme maatschappelijke aandacht die er aan covid en de ernst daarvan is besteed, natuurlijk vrij aannemelijk is dat een psychische component daar ook een belangrijke rol in zou kunnen spelen.

Daarnaast wordt die kaart ook vaak getrokken in de discussie over maatregelen, terwijl het daar een vrij irrelevante overweging is, zelfs als je onderkent dat iets als "long covid" bestaat en in bepaalde gevallen verstrekkende gevolgen kan hebben. Het voert echt te ver door om puur op basis daarvan de maatschappij als geheel allerlei beperkende maatregelen op te leggen of die in stand te houden.

Wat wél een zinnige discussie zou zijn, is welke stappen je op lange termijn (daar hebben we het woord weer) zou kunnen of moeten maken. Eens een keer zinnig naar de inrichting en financiering van de GGZ kijken, bijvoorbeeld, die pre-covid al veel teveel onderbelicht was. Gerichte fysiotherapie, instructie van arbo-artsen, gradaties aanbrengen in de diagnoses en ga zo maar door. Eens denken in oplossingen dus, want aan het probleem ga je simpelweg niet zoveel doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door nostra op 30-01-2022 12:14:51 ]
Friedman on Donahue
pi_203431021
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Zou inderdaad kunnen ja. Feit is wel dat gevaccineerden het virus eerder de baas zijn waardoor de kans op schade minder is
Als ik de mensen om me heen zo hoor, met booster en dan alsnog er 2 weken ziek bij liggen weet ik niet of dat klopt.
Mensen die alsnog bang zijn voor long-covid.
pi_203431033
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:52 schreef Tarado het volgende:

[..]
Long covid is ook wel een ruim begrip, het wordt allemaal op de grote hoop gegooid. Als je meer dan een week je smaak kwijt bent is het dan al long covid? Zou fijn zijn als dat wat opgedeeld werd, ik heb ook gelezen over permanente longschade maar wat is het %.
Lees je in.. de definities worden duidelijker. Maar het gaat om vrij veel aantoonbare aandoeningen. Sommigen gewoon vervelend, anderen leven veranderend
  zondag 30 januari 2022 @ 12:09:49 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203431074
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Lees je in.. de definities worden duidelijker. Maar het gaat om vrij veel aantoonbare aandoeningen. Sommigen gewoon vervelend, anderen leven veranderend
wat heeft het met inlezen te maken, het wordt als begrip gewoon te pas en te onpas gebruikt
pi_203431077
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:05 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Als ik de mensen om me heen zo hoor, met booster en dan alsnog er 2 weken ziek bij liggen weet ik niet of dat klopt.
Mensen die alsnog bang zijn voor long-covid.
Mannengriep?
pi_203431087
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Mannengriep?
Waren vrouwen.
pi_203431163
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:10 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Waren vrouwen.
Vrouwen die de mannengriep hebben. Of de genderneutrale griep, wellicht is die nog heftiger!
pi_203431185
Krijgen we vandaag dan de stijging des doods? })
pi_203431197
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:18 schreef _serial_ het volgende:
Sowieso qua besmettingen, 120k moet er nog bij!
pi_203431206
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:18 schreef _serial_ het volgende:
Gister zonder mondkapje naar de markt geweest, ik gok het wel!
pi_203431212
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Hoeveel twintigers hebben ouderen aangestoken met alle gevolgen van dien?
Dat heeft ons bij eerdere griepgolven ook nooit geïnteresseerd. Op hetzelfde moment dat ouderen in een verzorgingshuis sterven stonden jongeren een paar kilometer verderop verkleed en bier drinkend carnaval te vieren. Voor sommigen zit hun tijd er op, anderen staan op hetzelfde moment midden in het leven.
pi_203431214
Is zo simpel. Long Covid bestaat (maar inderdaad wel een erg breed begrip), maar het zou geen argument moeten zijn om maatregelen aan te houden of als argument om ook jongere mensen frequent te prikken. We weten allemaal waar de grootste zorg druk vandaan komt; focus je daar gewoon op. In alle leeftijdsgroepen loop je risico, maar het gaat echt om een minderheid.
pi_203431320
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is zo simpel. Long Covid bestaat (maar inderdaad wel een erg breed begrip), maar het zou geen argument moeten zijn om maatregelen aan te houden of als argument om ook jongere mensen frequent te prikken. We weten allemaal waar de grootste zorg druk vandaan komt; focus je daar gewoon op. In alle leeftijdsgroepen loop je risico, maar het gaat echt om een minderheid.
Dit dus.

Als we alles, wat het leven de moeite waard maakt, uit angst voor een voor de meesten van ons onschuldig virus onmogelijk maken en verbieden en vervangen door de natte droom van het OMT - een samenleving met o.a. een 7-daagse werkweek waarin alles in het teken staat van het voorkomen van besmettingen en druk op de zorg - mag je je afvragen of dat leven nog wel de moeite waard is.

Ik loop liever de kans de pijp uit te gaan aan corona dan dat ik de rest van m'n leven in Marion Koopmans' dystopisch zerocovidparadijs moet verbrengen.
pi_203431401
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dit dus.

Als we alles, wat het leven de moeite waard maakt, uit angst voor een voor de meesten van ons onschuldig virus onmogelijk maken en verbieden en vervangen door de natte droom van het OMT - een samenleving met o.a. een 7-daagse werkweek waarin alles in het teken staat van het voorkomen van besmettingen en druk op de zorg - mag je je afvragen of dat leven nog wel de moeite waard is.

Ik loop liever de kans de pijp uit te gaan aan corona dan dat ik de rest van m'n leven in Marion Koopmans' dystopisch zerocovidparadijs moet verbrengen.
Eens.

Gevalletje operatie gelukt, maar de patiënt is dood. Geen idee of ik dat spreekwoord goed gebruik, volgens mij zeg ik het goed :P
pi_203431446
quote:

[..]
Dit dus.

Goede post. Hulde.
pi_203431461
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is er al iets bekend over de verschillen in Longcovid-gevallen bij Delta en bij Omikron?

Moet toch ook haast wel een enorm verschil in zitten.
pi_203431467
quote:

[..]
Dit dus.

Als je mensen onbeperkt laat doorleren dan krijg je op een gegeven moment figuren zoals Koopmans die andermans leven gaan bepalen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203431507
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Er is daar nog steeds een enorme berg ongevaccineerden, dan kan je de welwillige bevolking boosteren tot je een ons weegt. maar dat gaat je niet redden.
Ze behoren niet tot een land met een gigantisch hoge vaccinatiegraad nee, maar het feit dat ze zo ad hoc hebben besloten de 2e booster voor vrijwel iedereen beschikbaar te stellen geeft ook wel aan dat er mensen met 1 booster in het ziekenhuis terecht komen en overlijden.
pi_203431521
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dissel vond het geen goed plan. Omt moet zich richten op de uitbraak. Andere zaken horen bij andere organen. Maargoed, die man gaan ook binnenkort wel met pensioen.
Nare vent.

'omt, het belangrijkste... Blablabla'

Kijk ze zichzelf even pushen. Bang voor dat ze weer net zo maatschappelijk relevant gaan worden als in 2020. Totaal niet dus.
Maar wedden dat we ze met ieder kutgriepje weer naar buiten zien komen de aankomende jaren?

Een groepje zelfingenomen naarlingen met een publicitaire drang.
Wat ik me altijd afvraag bij dat soort mensen mesen is wat doet een hoogleraar digitale transformatie in de zorg, vertel je dan icters wat ze moeten doen. Of krijg je dan als je geneeskunde of informatica studeert een blokuur digitale transformatie in de zorg.
Hoe maken dat soort mensen ons gezonder?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 30 januari 2022 @ 12:42:16 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_203431527
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Is er al iets bekend over de verschillen in Longcovid-gevallen bij Delta en bij Omikron?

Moet toch ook haast wel een enorm verschil in zitten.
Een discussie over long covid heeft sowieso weinig zin als je de lange termijn problemen van lockdowns en sociale isolement niet meeneemt. Zelfmoord onder 30 is skyhigh, jeugdzorg loopt volledig over met allerhande problematiek, onderwijsachterstanden zijn nog nooit zo hoog geweest. Volledig gezonde mensen die in de problemen komen door buiten proportionele maatregelen

En dan komt er weer iemand voorbij die de long covid kaart trekt… dan heb je het niet helemaal begrepen volgens mij.
  zondag 30 januari 2022 @ 12:43:52 #270
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203431563
kunnen stamcellen helpen bij longschade?
  zondag 30 januari 2022 @ 12:46:54 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203431605
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:42 schreef Blik het volgende:

[..]
Een discussie over long covid heeft sowieso weinig zin als je de lange termijn problemen van lockdowns en sociale isolement niet meeneemt. Zelfmoord onder 30 is skyhigh, jeugdzorg loopt volledig over met allerhande problematiek, onderwijsachterstanden zijn nog nooit zo hoog geweest. Volledig gezonde mensen die in de problemen komen door buiten proportionele maatregelen

En dan komt er weer iemand voorbij die de long covid kaart trekt… dan heb je het niet helemaal begrepen volgens mij.
ook dat, nooit meer lockdown zou bovenaan de agenda moeten staan, moet zo'n beetje de laatste maatregel zijn, atoombom level zeg maar en niet een of the shelf product wat het nu was
pi_203431717
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:46 schreef Tarado het volgende:

[..]
ook dat, nooit meer lockdown zou bovenaan de agenda moeten staan, moet zo'n beetje de laatste maatregel zijn, atoombom level zeg maar en niet een of the shelf product wat het nu was
Sowieso ben ik benieuwd naar de beerput die straks hoe dan ook opengetrokken gaat worden. En wat daar uit gaat komen.
  zondag 30 januari 2022 @ 12:54:26 #273
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203431752
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Sowieso ben ik benieuwd naar de beerput die straks hoe dan ook opengetrokken gaat worden. En wat daar uit gaat komen.
Ik wacht nog steeds op een onderbouwing waarom we 2 maanden met een avondklok hebben gezeten.
  zondag 30 januari 2022 @ 12:54:53 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203431758
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wordt het een beerput, ik weet het niet maar jongeren 2 jaar opsluiten kan nooit goed zijn voor hun ontwikkeling
pi_203431820
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik wacht nog steeds op een onderbouwing waarom we 2 maanden met een avondklok hebben gezeten.
Waren het er maar 2, het waren er 3
23 januari t/m 28 april

Het zouden 3 weken zijn.
  zondag 30 januari 2022 @ 12:59:22 #276
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203431852
Ik verwacht bij de volgende pandemie dat het OMT niet meer bestaat.
Dat Europa dan 1 beleid gaat volgen, dat halfslachtig beleid is voor niemand goed.
  zondag 30 januari 2022 @ 13:00:57 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203431892
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]
23 januari t/m 28 april

Het zouden 3 weken zijn.
3 _O-

Man man man wat een ergernis toen al dat gedraai van Rutte en het OMT.
pi_203431985
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:42 schreef Blik het volgende:

[..]

De maatschappij is veranderd in een samenleving die enkel en alleen draait rondom Corona. Andere cijfers zien we over een paar jaar wel verschijnen; problemen voor een volgende generatie/een volgend kabinet.
pi_203432257
https://www.nu.nl/coronav(...)tieve-wereldtop.html

quote:
1,1 miljoen coronabesmettingen in één maand: Nederland in negatieve wereldtop
Positief dan toch juist? :P

Maar even serieus, wat maakt het nog uit als de ziekenhuizen niet meer vollopen.
pi_203432259
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:59 schreef KingRadler het volgende:
Dat Europa dan 1 beleid gaat volgen, dat halfslachtig beleid is voor niemand goed.
Nou ja, de laatste pandemie waar wij last van hadden voor corona was 100 jaar geleden dus als we die interval aanhouden dan zal je voorspelling wel uitkomen ;)
pi_203432527
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]
23 januari t/m 28 april

Het zouden 3 weken zijn.
Ik heb dat verdrongen geloof ik. Hebben we echt tot eind april een avondklok gehad? :'(
  zondag 30 januari 2022 @ 14:01:30 #282
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203432932
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Is dit hem dan? de stijging des doods?
pi_203432935
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Flinke stijging in de kliniek.
Ben net naar de Action geweest dus waarschijnlijk draag ik daar aan bij.
pi_203432952
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:05 schreef Oriente het volgende:

[..]
LAge uitstroom.
Niet naar de Action gaan hoor, dat is echt afschuwelijk.
  zondag 30 januari 2022 @ 14:07:08 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203432961
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Is dit hem dan? de stijging des doods?
Ligt eraan met welke kwaal ze het ziekenhuis in gingen. Wordt dat al gefilterd ?
pi_203433019
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:05 schreef Oriente het volgende:

[..]
Leeg uw IC op de wc.
pi_203433029
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ligt eraan met welke kwaal ze het ziekenhuis in gingen. Wordt dat al gefilterd ?
Helaas niet. Zie de informatievoorziening op dat punt niet snel veranderen.
pi_203433057
quote:

[..]
Inderdaad, met of door corona? Ik ben benieuwd nu ze daar cijfers van gaan bijhouden.
pi_203433070
Premier Mette Frederiksen (S) noemt het een "mijlpaal" dat volgende week (dinsdag aanstaande) alle coronabeperkingen mogen vervallen.

https://jyllands-posten.d(...)-fortid-paa-tirsdag/
pi_203433095
quote:

[..]
Nee, anders kan de avondklok van 2200 niet gehandhaafd blijven.
pi_203433144
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:14 schreef Za het volgende:
Premier Mette Frederiksen (S) noemt het een "mijlpaal" dat volgende week (dinsdag aanstaande) alle coronabeperkingen mogen vervallen.

https://jyllands-posten.d(...)-fortid-paa-tirsdag/
In Nederland doen we niet aan mijlpalen, maar alleen aan doelpalen. En dan met name het verschuiven ervan.
pi_203433154
Die sporters die uitgesloten zijn van de Olympische spelen, omdat ze positief testen met Omicron, zonder klachten.

Wat een grap.
pi_203433207
https://www.volkskrant.nl(...)e-pandemie~b5dc0b91/

Artikel over internationale studenten die er finaal aan onderdoor gaan. Maar nog even volhouden hoor jongens, code zwart dreigt in het model van Japie!
zie email 27 oktober
pi_203433275
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:23 schreef trein2000 het volgende:

Artikel over internationale studenten die er finaal aan onderdoor gaan. Maar nog even volhouden hoor jongens, code zwart dreigt in het model van Japie!
Niet goed meetbaar, doen we niks mee.

Groet Jaap
- verwijderd door admin -
pi_203433296
Hoe staan andere landen ervoor in onze omgeving?

Denemarken : per 1 feb zo goed als alle maatregelen van tafel, enige regels die blijven gelden zijn voor de internationale reizigers.

Frankrijk : per 1 feb wordt de limiet op bezoekers van evenementen en sportlocaties opgeheven, thuiswerken hoeft niet meer, geen verplichte afstandsregels, geen mondkapjes meer buitenhuis, wel nog mondkapjes voor scholieren tot maart, streven is halfverwege feb wil men de nachtclubs heropenen en hoef je niet meer te zitten bij concerten.

Wel is er een 2G verplichting, en per feb is de 1e serie vaccinaties nog maar 4 maanden geldig na vaccinatie.

Ierland : Bijna alle coronamaatregelen van de baan, horeca is volledig open zonder afstandsbeperkingen, geen maximum voor evenementen, geen maximum voor thuisbezoek, wel nog mondkapjes voor openbaar vervoerd, en QR voor internationale reizen

Oostenrijk: : van 2G naar 3G, vanaf 12 feb mogen ongevaccineerden weer naar niet essentiële winkels, vanaf 19 feb mogen ze ook naar de horeca, en toeristische attracties. vanaf 5 feb mag de horeca langer open blijven tot 00:00, en mogen er 50 personen naar evenementen (een giller)

VK: : blijven eigenlijk alleen adviezen bestaan ipv regels, geen mondkapjesplicht meer, maar een persoonlijke keuze. Geen coronapas meer, en vanaf maart waarschijnlijk ook geen isolatieplicht meer na een besmetting, de wet hiervoor loopt af, en Johnson wil deze eigenlijk niet meer verlengen, een advies voor vaccinatie blijft dan wel bestaan, maar wordt niet meer afgedwongen.
pi_203433309
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:27 schreef groenen het volgende:

[..]
Niet goed meetbaar, doen we niks mee.

Groet Jaap
Alleen Corona telt voor ons; andere zaken nemen we niet mee, tenzij het ons zelf uitkomt. Aldus het OMT.
pi_203433328
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:23 schreef trein2000 het volgende:

Allemaal pussies, ze moeten blij zijn dat ze geen long covid hebben!
pi_203433333
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:28 schreef _serial_ het volgende:
Hoe staan andere landen ervoor in onze omgeving?

Denemarken : per 1 feb zo goed als alle maatregelen van tafel, enige regels die blijven gelden zijn voor de internationale reizigers.

Frankrijk : per 1 feb wordt de limiet op bezoekers van evenementen en sportlocaties opgeheven, thuiswerken hoeft niet meer, geen verplichte afstandsregels, geen mondkapjes meer buitenhuis, wel nog mondkapjes voor scholieren tot maart, streven is halfverwege feb wil men de nachtclubs heropenen en hoef je niet meer te zitten bij concerten.

Wel is er een 2G verplichting, en per feb is de 1e serie vaccinaties nog maar 4 maanden geldig na vaccinatie.

Ierland : Bijna alle coronamaatregelen van de baan, horeca is volledig open zonder afstandsbeperkingen, geen maximum voor evenementen, geen maximum voor thuisbezoek, wel nog mondkapjes voor openbaar vervoerd, en QR voor internationale reizen

Oostenrijk: : van 2G naar 3G, vanaf 12 feb mogen ongevaccineerden weer naar niet essentiële winkels, vanaf 19 feb mogen ze ook naar de horeca, en toeristische attracties. vanaf 5 feb mag de horeca langer open blijven tot 00:00, en mogen er 50 personen naar evenementen (een giller)

VK: : blijven eigenlijk alleen adviezen bestaan ipv regels, geen mondkapjesplicht meer, maar een persoonlijke keuze. Geen coronapas meer, en vanaf maart waarschijnlijk ook geen isolatieplicht meer na een besmetting, de wet hiervoor loopt af, en Johnson wil deze eigenlijk niet meer verlengen, een advies voor vaccinatie blijft dan wel bestaan, maar wordt niet meer afgedwongen.
En dan durft Rutte nog vol te houden dat wij niet het strengste beleid hadden/hebben. Lijkt wel alsof er een aparte variant rond gaat hier in NL.
  zondag 30 januari 2022 @ 14:30:31 #300
3542 Gia
User under construction
pi_203433334
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:59 schreef KingRadler het volgende:
We kunnen beter niet doen wat Europa wil, maar eigen regels volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')