abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203417342
Shit, meteen al de lapo! :')
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 14:36:36 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203417398
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:32 schreef ToT het volgende:
Shit, meteen al de lapo! :')
Word je meteen in het diepe gegooid!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Manager PR/Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 14:45:19 #4
269689 crew  Viv
pi_203417529
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:31 schreef ToT het volgende:
Ik las net een comment onder een video over testen en vaccinaties waarin iemand vroeg of het klopte dat je lichaam zelf die spike-eiwitten aanmaakt als je gevaccineerd bent! _O-

Ehhhh nee? Je immuunsysteem wapent zich er juist tegen! :D
Jullie hebben allebei gelijk, als het om mRNA-vaccins ging zoals die van Pfizer en Moderna. :) Door het mRNA uit het vaccin maakt je lichaam zelf een stukje van die spike-eiwitten aan, en vervolgens komt daar een reactie op van je immuunsysteem.

Zie bijvoorbeeld:
https://www.cdc.gov/coron(...)nters%20our%20bodies.

quote:
How mRNA Vaccines Work
To trigger an immune response, many vaccines put a weakened or inactivated germ into our bodies. Not mRNA vaccines. Instead, mRNA vaccines use mRNA created in a laboratory to teach our cells how to make a protein—or even just a piece of a protein—that triggers an immune response inside our bodies. That immune response, which produces antibodies, is what protects us from getting infected if the real virus enters our bodies.
Maar het is niet zo dat je daardoor positief kan testen. :Y)
pi_203417993
Wij eten vanavond pattatekes met kipcorn (zoon) en kroket (moi) *O*
Is al de 4e dag deze week dat ik deze week niet kook :@

*gaat verder met werken* -O-
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203418344
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:21 schreef Mushanga71 het volgende:

Ach, is toch geen ramp? Werk ze!

Ik heb geen zin in koken. Last van darmen (pds) wat door trekt naar mijn rug. (ben rugpatient)
Ga voor de makkelijk. Kip kapsalon zelf bakken. Met sla en komkommer voor nog een beetje groente ;)
En straks boodschappen doen, dan voor morgen wat bedenken wat waarschijnlijk een zelfmaak pakket van appie gaat worden.
pi_203418764
Ik heb zojuist prei-courgette soep gemaakt en ga er pesto bruschetta’s bij maken. Het ruikt hier heerlijk.
pi_203418846
quote:

Wij eten vanavond frietjes O+
pi_203419181
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:30 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb zojuist prei-courgette soep gemaakt en ga er pesto bruschetta’s bij maken. Het ruikt hier heerlijk.
Dat klinkt lekker! Heb je daar een recept van?
pi_203419259
Hier home-made kippensoep.
Manlief en de dames gaan zo naar de bios. Heerlijk het huis voor mezelf alleen.. kan ik weer verder bingen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203419482
Wij eten soep uit een zak (geen zelfgemaakte) en afbakbroodjes. Geen zin om te koken.
Fake it till you make it...
pi_203419489
Wij zouden dit eten… maar dochter gaat onverwacht logeren en ze wil dit heel graag, dus dit schuift op naar morgen en nu hebben we niks in huis. Alleen toiletpapier.

[ Bericht 26% gewijzigd door amaranta op 29-01-2022 17:41:55 ]
pi_203419543
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:49 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Ach, is toch geen ramp? Werk ze!

Ik heb geen zin in koken. Last van darmen (pds) wat door trekt naar mijn rug. (ben rugpatient)
Ga voor de makkelijk. Kip kapsalon zelf bakken. Met sla en komkommer voor nog een beetje groente ;)
En straks boodschappen doen, dan voor morgen wat bedenken wat waarschijnlijk een zelfmaak pakket van appie gaat worden.
Auwtsj, sterkte😘
Die verspakketten van appie zijn echt goed. Heb nog een pakket tom kha kai (sjoep) staan, die is zó lekker. Alleen zelfs te lui om dat te maken😅

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:38 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Wij eten vanavond frietjes O+
Frietjes zijn óók lekker, al heb ik liever patat😋.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:30 schreef Adrian4 het volgende:
Klinkt goed😀. Hoe maak je die bruschetta?

Wat ik wel doe met turks brood: door de midden, olijfolie, knoflook (uit de molen) wat zout en gedroogde peterselie en dan onder de grill. Lekker!🤗
If they say
pi_203419551
Stoofpot met pastinaak, paddenstoelen en bier. Met Schupfnudeln erbij O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203419560
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:32 schreef amaranta het volgende:
Wij zouden dit eten… maar dochter gaat onverwacht logeren en ze wil dit heel graag, dus dit schuift op naar morgen en nu hebben we niks in huis. Alleen toiletpapier.
Dit roept vragen op :P
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 17:38:47 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203419595
quote:
Nu ben ik wel benieuwd naar “dit” :P

Bij ons staat er boerenkool op het menu :9

Van de week heb ik een heerlijk vega gerecht gemaakt: pesto rijst met zoete aardappelen, gekarameliseerde ui en haloumi. Man wat was dat lekker :9~
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 29 januari 2022 @ 17:40:25 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203419612
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:35 schreef Clubsoda het volgende:
Stoofpot met pastinaak, paddenstoelen en bier. Met Schupfnudeln erbij O+
Dit. Wil. Ik. :9
pi_203419639
En raamfolie is kut. Einde mededeling
pi_203419701
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:42 schreef amaranta het volgende:
Is het verbrand? Want das kut jah😖
If they say
pi_203419729
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:31 schreef Nijna het volgende:
Wij eten soep uit een zak (geen zelfgemaakte) en afbakbroodjes. Geen zin om te koken.
Hoe weinig zin ik ook heb om te koken, soep uit blik of zak komt er hier niet in 🤣🤣

Gister kwam eindelijk de monteur voor de vaatwasser. 2,5w gewacht, want druk en tekort aan monteurs in onze regio. Hij is bijna 2u bezig geweest. Helaas, verwarmingselement kapot, pomp moet vervangen worden... onderdelen niet op voorraad. Met een beetje geluk 18 februari pas :X :N :'(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203419734
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:47 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Is het verbrand? Want das kut jah😖
Nee scheef geknipt. En zo
  zaterdag 29 januari 2022 @ 17:51:20 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203419761
quote:
Haal een zak magnetron poffertjes voor zoon en ga samen met man uit eten bij een lokaal restaurant *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 29 januari 2022 @ 17:52:06 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203419770
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:49 schreef Vicky het volgende:

[..]
Hoe weinig zin ik ook heb om te koken, soep uit blik of zak komt er hier niet in 🤣🤣

Gister kwam eindelijk de monteur voor de vaatwasser. 2,5w gewacht, want druk en tekort aan monteurs in onze regio. Hij is bijna 2u bezig geweest. Helaas, verwarmingselement kapot, pomp moet vervangen worden... onderdelen niet op voorraad. Met een beetje geluk 18 februari pas :X :N :'(
Oh darn.... sterkte :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203419780
Eej en dan nog iets he! Wij spaarden bij de AH voor pannen van Brabantia. In de steel van de pan zit een gat. Waarom? Nou… weet ik niet. Dus ik mailde Brabantia. Kreeg ik afsluitdoppen.
En omdat ik dus lui ben. Doe ik de pannen in de vaatwasser. Gevolg? Er zit water in de steel die er nooooooit meer uit wil. Weet je hoe fucking heet die steel wordt als hij op het vuur staat?

pi_203419815
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:49 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee scheef geknipt. En zo
Oi. Das ook kut😖
If they say
pi_203419828
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:53 schreef amaranta het volgende:
Eej en dan nog iets he! Wij spaarden bij de AH voor pannen van Brabantia. In de steel van de pan zit een gat. Waarom? Nou… weet ik niet. Dus ik mailde Brabantia. Kreeg ik afsluitdoppen.
En omdat ik dus lui ben. Doe ik de pannen in de vaatwasser. Gevolg? Er zit water in de steel die er nooooooit meer uit wil. Weet je hoe fucking heet die steel wordt als hij op het vuur staat?

[ link | afbeelding ]
Oh lekker dan.. en ja dat wordt heet..

Gelukkig hier geen last meer van. Lang leve inductie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh darn.... sterkte :X
Op zich vind ik afwassen niet zo heel erg, maar na vorig jaar 7 weken lang zonder keuken te hebben gezeten is het wel weer even balen. Vaatwasser is net een jaar oud.

En ik moet het nu alleen doen omdat het geteisem naar de bios is 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203419891
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

[..]
Op zich vind ik afwassen niet zo heel erg, maar na vorig jaar 7 weken lang zonder keuken te hebben gezeten is het wel weer even balen. Vaatwasser is net een jaar oud.

Wij hebben inductie. Steel wordt ook dan heet.
pi_203419980
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:03 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij hebben inductie. Steel wordt ook dan heet.
Hmm ok.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203419984
quote:

[ link | afbeelding ]
Wat is het nut van afsluitdoppen als er al water in zit?😳
If they say
pi_203419995
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:35 schreef Mushanga71 het volgende:
Frietjes zijn óók lekker, al heb ik liever patat😋.
Dat ken ik niet, patat :Y)
pi_203420030
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:42 schreef amaranta het volgende:
Rly?
Als je een knappe vent inhuurt om m aan te brengen, is het helemaal de bom.
Zelfs onze poets van ruim middelbare leeftijd bleef steeds maar treuzelen in de keuken toen het hier geplakt werd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203420052
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:09 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Dat ken ik niet, patat :Y)
🤣
Wast wel lekker?
If they say
pi_203420081
Zoon heeft een patatje verzopen. In de ketchup *ril*😖😖😖
If they say
pi_203420208
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
🤣
Wast wel lekker?
:D zeker!
pi_203420283
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:22 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
:D zeker!
Gelukkig!😆
If they say
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 18:29:29 #36
382129 crew  Donna
pi_203420307
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:08 schreef Vicky het volgende:

[..]
Hmm ok.
Of 't heet wordt ligt aan het materiaal van de steel :P

Ik heb niks wat aan de steel of handvat heet kan worden want ik ben zo'n kluns daarmee.
pi_203420375
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:08 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wat is het nut van afsluitdoppen als er al water in zit?😳
Weet ik niet
pi_203420378
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Rly?
Als je een knappe vent inhuurt om m aan te brengen, is het helemaal de bom.
Zelfs onze poets van ruim middelbare leeftijd bleef steeds maar treuzelen in de keuken toen het hier geplakt werd.
Goed plan.
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 19:54:24 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203421243
quote:

[ link | afbeelding ]
Dat is toch gewoon een kwestie van goed op de kop houden zodat al het water eruit loopt?

Ik doe koekenpannen zelf nooit in de vaatwasser, kunnen ze doorgaans niet zo goed tegen. Maar misschien is dat anders met dit type :)
pi_203422391
Vandaag 10 kinderen uit de klas positief getest, ben benieuwd of er maandag school is :o
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 20:59:53 #41
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203422587
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:52 schreef SaskiaR het volgende:
Vandaag 10 kinderen uit de klas positief getest, ben benieuwd of er maandag school is :o
Bij ons wel wij zitten op 18 ofzo nu
pi_203423888
quote:

[ link | afbeelding ]
Dat wordt heel heet, een pan met water in de steel...
Ik doe zulke pannen niet in de vaatwasser, mijn gewone pannen wel. Maar die hebben geen gat in het handvat.
Ik heb het wel eens gehad met een oude pan.
Maar als ze er afsluitdoppen voor hebben, dan is het vast een bekend probleem. Vraag ik me alleen wel af waarom ze ze niet bij het produceren dichtmaken...

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon heeft een patatje verzopen. In de ketchup *ril*😖😖😖
Jouw kind is wel creatief met eten of niet? ;)
Mijn jongste klooit ook met eten. Eerst was het alles in kleine blokjes snijden (aarbeien, appels, stukjes kaas, enzovoort) en nu verpulvert ze dingen. Koop je pringles, doe je je best om ze heel te houden onderweg naar huis, en dan mikt ze ze in een bakje en stampt ze fijn met de bus om het vervolgens met een lepeltje te gaan eten.
Ok, er past wel meer in het bakje als je het fijnstampt... En ze prakt oreo's in de melk en dat gaat dan in de magnetron *ril*.
pi_203424027
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:52 schreef SaskiaR het volgende:
Dat was vast gezellig, met z’n allen naar de teststraat.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 22:08:18 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203424072
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

[..]

Ik voel met je mee, wij hadden na ruim een maand wachten eindelijk de vaatwasser op 14 juli, hadden we op 17 juli dat stroom-incident waardoor onder andere de vaatwasser en oven kapot gingen, en uiteraard duurde het nog weer weken voor het juiste onderdeel van de vaatwasser geleverd kon worden... nou ja, het waren 3 fantastische dagen met vaatwasser.

Ik heb de monteur nog net niet gezoend toen hij de juiste elektronica kwam installeren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 januari 2022 @ 22:14:28 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203424175
Moeten die afsluitdoppen er niet gewoon weer af zodat het water weer uit de steel kan lopen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203424592
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:05 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Dat was vast gezellig, met z’n allen naar de teststraat.
Dit waren allemaal thuistesten (met klachten). Een teststraat vinden is echt niet te doen... voel me zelf ook niet lekker, maar kon geen plek vinden voor een test.
pi_203424620
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:58 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat wordt heel heet, een pan met water in de steel...
Ik doe zulke pannen niet in de vaatwasser, mijn gewone pannen wel. Maar die hebben geen gat in het handvat.
Ik heb het wel eens gehad met een oude pan.
Maar als ze er afsluitdoppen voor hebben, dan is het vast een bekend probleem. Vraag ik me alleen wel af waarom ze ze niet bij het produceren dichtmaken...
[..]
Jouw kind is wel creatief met eten of niet? ;)
Mijn jongste klooit ook met eten. Eerst was het alles in kleine blokjes snijden (aarbeien, appels, stukjes kaas, enzovoort) en nu verpulvert ze dingen. Koop je pringles, doe je je best om ze heel te houden onderweg naar huis, en dan mikt ze ze in een bakje en stampt ze fijn met de bus om het vervolgens met een lepeltje te gaan eten.
Ok, er past wel meer in het bakje als je het fijnstampt... En ze prakt oreo's in de melk en dat gaat dan in de magnetron *ril*.
Whaha, de jouwe kan er ook wat van😂. Pringels: check. Oreo's: eerst de crème eraf pulken en dan prakken.
Liga, heel fijn. Bakje erbij en de 2 helften raspen. Of ijs laten smelten. Jaaa mam, maar dan heb ik limonade🤪. Ook leuk, worstcroisantjes. Deeg wordt terug tot balletje gekneed en van de worst wordt eerst het velletje geknaagd, in stukjes gehakt en opgegeten😖.
Oooh, en een keer ketchup, mayo en sambal, door de mais. Dat was zooo goor. Moest voor straf een paar happen nemen. Dat heeft ie nooit meer gedaan😇
En hij is 11🙈🙈🙈
If they say
pi_203424825
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:32 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Dit waren allemaal thuistesten (met klachten). Een teststraat vinden is echt niet te doen... voel me zelf ook niet lekker, maar kon geen plek vinden voor een test.
Ja, dat vinden van een testafspraak is dramatisch volgens mij.
pi_203424979
Hier was afspraken maken via DigiD niet te doen (nou ja, vooral ver weg) maar telefonisch prima :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_203425911
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:05 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Dat klinkt lekker! Heb je daar een recept van?
Heel simpel en snel :)
1 ui, 3 courgettes, 2 preien en twee teentje knoflook laten koken (ong 10 minuten) in 1 liter bouillon en pureren en dan twee goeie el pest doorheen roeren
Van bruine afbakbroodjes plakjes snijden, pesto erop smeren en 10 minuten in de oven op 200 graden
In de soep kan je nog een beetje yoghurt doen en wat verse dille bij het serveren
pi_203428622
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:32 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Hier hielp het om een half uur later nog eens te kijken... Beterschap.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:33 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Whaha, de jouwe kan er ook wat van😂. Pringels: check. Oreo's: eerst de crème eraf pulken en dan prakken.
Liga, heel fijn. Bakje erbij en de 2 helften raspen. Of ijs laten smelten. Jaaa mam, maar dan heb ik limonade🤪. Ook leuk, worstcroisantjes. Deeg wordt terug tot balletje gekneed en van de worst wordt eerst het velletje geknaagd, in stukjes gehakt en opgegeten😖.
Oooh, en een keer ketchup, mayo en sambal, door de mais. Dat was zooo goor. Moest voor straf een paar happen nemen. Dat heeft ie nooit meer gedaan😇
En hij is 11🙈🙈🙈
Die van mij is 12, misschien een leuk setje _O- .
Frikandelbroodjes ontleden, eerst de bovenste boogjes brood opeten, dan de frikandel eruit halen en opeten en dan de rest van het brood. Pizza, eerst het beleg eraf halen en dan korst en beleg apart opeten...
Komkommer en dan suiker erop (dan smaakt het naar watermeloen 8)7 ).

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:28 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
1 ui, 3 courgettes, 2 preien en twee teentje knoflook laten koken (ong 10 minuten) in 1 liter bouillon en pureren en dan twee goeie el pest doorheen roeren
Van bruine afbakbroodjes plakjes snijden, pesto erop smeren en 10 minuten in de oven op 200 graden
In de soep kan je nog een beetje yoghurt doen en wat verse dille bij het serveren
In het kader van een pandemie, laten we geen pest ergens doorheen roeren ;).

Maar misschien ga ik het maar eens proberen, maar dan met pesto ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Nijna op 30-01-2022 08:20:11 ]
pi_203428656
quote:

Denk dat ze het wel overleven. ;)
pi_203429009
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:42 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ja, dat vinden van een testafspraak is dramatisch volgens mij.
Ik moest gisteren 20 minuten rijden om bij de teststraat te komen, dan parkeren, hele doolhof door lopen en na de test weer via een hele doolhof terug.
Een andere teststraat waar ik wel eens geweest ben was een drive-through, maar daar kon ik blijkbaar niet meer terecht.
En al die vragen die je online en ter plekke moet beantwoorden, pffff.....
De helft er van vind ik wel begrijpelijk, maar er zit ook een hoop onzin tussen.
  zondag 30 januari 2022 @ 09:14:05 #54
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203429012
Deze mama is ook positief binnen een minuut al :+ morgen naar de ggd...

Voelde me gister al zo beroerd dat ik er al op rekenen.
pi_203429138
Thuistest is nu positief, maar ik voel me al een stuk beter dan gister :s)
Vraag me nu vooral af wat ik met N moet doen... officieel hoeft ze niet in quarantaine, maar ik wil haar ook niet aansteken.
Maar me helemaal isoleren van N gaat ook niet lukken... wat te doen...
pi_203429271
Hier ook telefonisch een afspraak gemaakt. Lang in de wacht maar bij de teststraat was het heel rustig
pi_203429338
Wij zijn vanochtend met het hele gezin door de teststraat geweest, om te kijken of Ketel ons heeft aangestoken. Ik voel me zelf al een paar dagen goed beroerd met een flinke hoest, maar de zelftesten bleven vooralsnog negatief.
  zondag 30 januari 2022 @ 09:44:14 #58
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203429345
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 09:37 schreef F_r het volgende:
Hier ook telefonisch een afspraak gemaakt. Lang in de wacht maar bij de teststraat was het heel rustig
Ik keek vanmorgen rond 7 uur kon ineens kiezen. Gister kreeg ik alleen maar dat ze niks konden vinden.
  Manager PR/Moderator zondag 30 januari 2022 @ 10:01:22 #59
269689 crew  Viv
pi_203429567
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Liga, heel fijn. Bakje erbij en de 2 helften raspen.
Dat deed ik vroeger met beschuit! :D O+
pi_203429613
Ik was vanmorgen om kwart voor 8 al bij de teststraat met zieke dochter. Ze heeft enorme hoofdpijn en keelpijn, geen eetlust en is duizelig.

We waren voor het eerst in Leiden om te testen en mijn dochter kreeg voor het eerst een kindertest. Een paar seconden langs haar wang en het watje van het wattenstokje was nog zichtbaar buiten haar neus bij de neusswab, zo minimaal ging hij naar binnen. Het voelde echt een beetje halfbakken, maar blijkbaar is dit voldoende. :?
pi_203429873
Ik doe bij die zelftesten ook alleen maar het watje in de neus van m'n baby en peuter :P en m'n peuter testte er net knalpositief op :') die heeft het weer van z'n vader die testte vorige week positief. Baby en ik nog steeds negatief, maarja voor hoe lang nog. Lekkere estafette gaande hier :')
pi_203429923
Jeejtje, beterschap allemaal!

Je hebt ook zelftesten die je doet met spuug, veel fijner dan zo’n staafje.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 30 januari 2022 @ 10:39:36 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203429993
Hoofpijn ✅
Algehele blegh ✅

Nou heb ik donderdag natuurlijk ook geruime tijd met Soneal in de auto gezeten, en het verbaast me niets als hij toen al besmettelijk was.

Gisteren had ik nog een negatieve thuistest overigens, maar voor de zekerheid vanmorgen even een afspraak voor een GGD-test gemaakt.
Daar waar ik gisteren met Soneal 50 km naar Utrecht moest rijden kan ik morgen hier in het dorp terecht :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 30 januari 2022 @ 10:42:35 #64
56471 pinquit
oh my lama!
pi_203430019
Heeft er iemand tips voor die vreselijke covidhoofdpijn? ;( ik moet er zelfs van overgeven. Dan heb ik echt 100x liever hoest en keelpijn
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_203430054
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:42 schreef pinquit het volgende:
Heeft er iemand tips voor die vreselijke covidhoofdpijn? ;( ik moet er zelfs van overgeven. Dan heb ik echt 100x liever hoest en keelpijn
Ik lees mee. Telkens als ik iets doe barstende hoofdpijn.

Ik heb het idee dat de generatie met (jonge) kinderen nu aan de beurt zijn
  zondag 30 januari 2022 @ 10:49:29 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203430085
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:46 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik lees mee. Telkens als ik iets doe barstende hoofdpijn.

Waar baseer je dat op?
Vervelend van je hoofdpijn trouwens
  zondag 30 januari 2022 @ 10:50:56 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203430106
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik was vanmorgen om kwart voor 8 al bij de teststraat met zieke dochter. Ze heeft enorme hoofdpijn en keelpijn, geen eetlust en is duizelig.

We waren voor het eerst in Leiden om te testen en mijn dochter kreeg voor het eerst een kindertest. Een paar seconden langs haar wang en het watje van het wattenstokje was nog zichtbaar buiten haar neus bij de neusswab, zo minimaal ging hij naar binnen. Het voelde echt een beetje halfbakken, maar blijkbaar is dit voldoende. :?
Fijn toch? Zou bij iedereen wel mogen. Alleen een wangswap
  zondag 30 januari 2022 @ 10:51:44 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203430125
quote:
Klinkt naar. Geen tips.
Beterschap in ieder geval
pi_203430159
quote:
Oef wat naar.

Bij mij hielp paracetamol wel redelijk goed (wel gewoon in 1x 2 pillen, anders kun je het net zo goed niet doen :P ). Eventueel zou je ook een PCM met ibuprofen kunnen combineren.

Het was geen wondermiddel, maar in combinatie met echt rust houden (wat waarschijnlijk vrij onmogelijk is met jonge kinderen om je heen :') ) werkte dat wel afdoende. Ik deed het wel na een dagje koorts te hebben doorleefd. (Zolang die niet dik boven de 40 graden knalt is het namelijk eigenlijk in veel gevallen een goed afweermechanisme)
pi_203430260
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:49 schreef amaranta het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?
Vervelend van je hoofdpijn trouwens
Heel veel besmettingen op basisscholen en kdv hier in de buurt
pi_203430298
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:14 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hier hielp het om een half uur later nog eens te kijken... Beterschap.
[..]
Die van mij is 12, misschien een leuk setje _O- .
Frikandelbroodjes ontleden, eerst de bovenste boogjes brood opeten, dan de frikandel eruit halen en opeten en dan de rest van het brood. Pizza, eerst het beleg eraf halen en dan korst en beleg apart opeten...
Komkommer en dan suiker erop (dan smaakt het naar watermeloen 8)7 ).
[..]
In het kader van een pandemie, laten we geen pest ergens doorheen roeren ;).

Maar misschien ga ik het maar eens proberen, maar dan met pesto ;)
Whahaha, fokmatch🤣.
Herkenbaar, alleen doet zoon dat met saucijzenbroodjes😁
Pizza ook, eerst de binnenkant en de korsten voor het laatst.
Oliebollen: buitenkant eraf en de rest tot bolletjes kneden. Kijk mam, mini oliebollen😆
En hij gooit overal sambal op. Heb/had een grote fles en kwam er eergisteren achter dattie bijna leeg is😳

quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:21 schreef vencodark het volgende:

[..]
Denk dat ze het wel overleven. ;)
Dochter is 24 en heeft het idd overleefd. Wel het huis uit al een paar jaar, zegt misschien genoeg🤨😆

Ter compensatie maak ik vanavond boboti😀😀
If they say
pi_203430315
quote:
Bij dochter helpen de hoofdpijnpoeders van daro altijd heel goed.

Wow, wat een besmettingen! Sterkte en beterschap voor iedereen 😘
If they say
pi_203430326
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:01 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat deed ik vroeger met beschuit! :D O+
Ook op de bank, boven een bakje?😁
If they say
pi_203430659
Die spuugzelftesten zijn wel nog een stuk minder betrouwbaar dan die met een neusswab. Hier vinden de kinderen die neusswab niet zo erg trouwens. Nav een tip van iemand van hier vraag ik aan de peuter of ik even z'n neus schoon mag maken en dat is dan goed en zo gepiept. Maar hij ziet mij ook vaak testen dus hij heeft er geloof ik geen vervelende associaties bij.
pi_203430679
De baby moet lachen als het stokje in z'n neus gaat omdat het een beetje kriebelt :D en hij doet altijd eerst z'n mond open omdat hij denkt dat ie het op kan eten ofzo :')
pi_203430706
quote:
Als je moet overgeven, is het dan geen migraine?
Ik zou sowieso paracetamol (1000) en ibuprofen combineren dan, die werken op een andere manier, dus dubbel kans. En licht en geluid uitbannen en zo min mogelijk bewegen...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 30 januari 2022 @ 11:44:31 #77
56471 pinquit
oh my lama!
pi_203430729
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als je moet overgeven, is het dan geen migraine?
Ik zou sowieso paracetamol (1000) en ibuprofen combineren dan, die werken op een andere manier, dus dubbel kans. En licht en geluid uitbannen en zo min mogelijk bewegen...
Ja lijkt er wel op, lekker dan, migraine én covid :')

Heb nu idd deze combi en dan spiegel opbouwen nu. Het werkt beter dan alleen pcm *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_203430756
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:38 schreef Aure het volgende:
Die spuugzelftesten zijn wel nog een stuk minder betrouwbaar dan die met een neusswab.
Waarop baseer je dat?
En geldt dat voor alle versies?
pi_203431039
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarop baseer je dat?
En geldt dat voor alle versies?
https://www.umcutrecht.nl(...)uwbaar-bij-symptomen

quote:
Op basis van de PCR-test had in de onderzochte periode 6,5 procent van de deelnemers het coronavirus. De gevoeligheid (sensitiviteit) was 85/182 (47 procent) voor de speekselzelftest en 124/180 (69 procent) voor de neuszelftest. Bij mensen met veel virusdeeltjes, was dit 55 procent voor de speekselzelftest en 84 procent voor de neuszelftest. De onderzoekers concluderen op basis hiervan dat de antigeen neuszelftest vrijwel dezelfde betrouwbaarheid heeft als wanneer deze testen worden afgenomen door professionals in de GGD teststraat. Echter, de onderzochte speekselzelftest is onvoldoende betrouwbaar
pi_203431147
quote:
quote:
De resultaten van deze studie - die in de week van 6 december wordt gepubliceerd - gelden specifiek voor de onderzochte corona antigeen neus- en speekselzelftest. De onderzoeksgroep is bezig om de betrouwbaarheid van een aantal andere veelgebruikte neuszelftests verder te onderzoeken, bij grote groepen mensen met en zonder verkoudheidsklachten
Er wordt dus niets gezegd over speekselzelftesten. Er wordt iets gezegd over 1 specifieke speekselzelftest. En van die test wordt ook nog eens niet gezegd welke het betreft.

Maar uit dit onderzoek valt dus op geen enkele manier te concluderen dat speekselzelftesten minder betrouwbaar zijn. Enkel dat deze speekseltest minder betrouwbaar was dan deze neustest en beide een stuk betrouwbaarder bij symptomen dan zonder symptomen.

In de reacties op dat artikel trouwens nog een zooi kritische kanttekeningen.
pi_203431200
Dat is zo ja, maar het viel mij wel ook op dat bij bijv in de reviews bij die van de etos ook veel gesproken werd over vals negatieven. Maar daar is weinig wetenschappelijks aan :P de optelsom maakt voor mij in ieder geval dat ik zelf eerder voor een neusswabtest zou kiezen.
pi_203431271
https://www.rijksoverheid(...)te-corona-zelftesten

Beetje jammer dat ze hier niet verwijzen naar het onderzoek waar zij zich op baseren.
pi_203431273
Hmja, maar zelf kiezen voor x is wel iets anders dan de stelling poneren dat y minder betrouwbaar is dan x.
(Dit was voor die link van onze rare overheid met yo minder betrouwbaar maar we geven vooral geen bron. Misschien is hun bron wel dat UMC onderzoek. Je weeeeet het niet.)

Persoonlijk denk ik dat de betrouwbaarheid van neusswabs ook staat of valt bij hoe goed ze gebruikt worden. Als je dat meeneemt, doe ik liever een goed uitgevoerde speekseltest dan een slecht uitgevoerde neustest.
pi_203431354
Ja das nogal wiedes toch, dat de uitvoering goed moet zijn :P
pi_203431517
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:50 schreef amaranta het volgende:

[..]
Fijn toch? Zou bij iedereen wel mogen. Alleen een wangswap
Het is vooral de vergelijking met alle andere tests die de kinderen gehad hebben. Mijn dochter zei dat als de uitslag negatief is dat ze nog een keer wil omdat ze dat dan niet gelooft. :')
Waarschijnlijk is dit inderdaad goed genoeg, die kerel van de GGD weet vast hoe hij moet testen, het is vooral het enorme verschil met de eerdere tests waardoor het wat halfbakken voelt.

Ik zou overigens ook tekenen voor het overslaan van de neusswab, want die blijft toch elke keer weer naar.
pi_203431566
Ik heb echt duizend keer liever de neusswab van de GGD dan wanneer ik het zelf doe. Maar misschien trof ik steeds een goede medewerker :P die in de neus voel ik daar amper, die keelswab daarentegen :') elke keer weer kokhalzen :')
pi_203431609
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:19 schreef Aure het volgende:
Dat is zo ja, maar het viel mij wel ook op dat bij bijv in de reviews bij die van de etos ook veel gesproken werd over vals negatieven. Maar daar is weinig wetenschappelijks aan :P de optelsom maakt voor mij in ieder geval dat ik zelf eerder voor een neusswabtest zou kiezen.
Ik ken anders ook genoeg verhalen over valse uitslagen van de reguliere zelftests :+
pi_203431620
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:47 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ik ken anders ook genoeg verhalen over valse uitslagen van de reguliere zelftests :+
Oh ja ik ook hoor! :D
pi_203431641
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:30 schreef Aure het volgende:
Ja das nogal wiedes toch, dat de uitvoering goed moet zijn :P
Dan is iig bij ons een speekseltest beter dan een neustest want bij de laatste is het tegenwerken en kun je alleen bidden dat je hem goed afneemt. ;)
pi_203431684
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:41 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Het is vooral de vergelijking met alle andere tests die de kinderen gehad hebben. Mijn dochter zei dat als de uitslag negatief is dat ze nog een keer wil omdat ze dat dan niet gelooft. :')
Waarschijnlijk is dit inderdaad goed genoeg, die kerel van de GGD weet vast hoe hij moet testen, het is vooral het enorme verschil met de eerdere tests waardoor het wat halfbakken voelt.

Ik zou overigens ook tekenen voor het overslaan van de neusswab, want die blijft toch elke keer weer naar.
Hier ook hoor, dochter zei het ook :D

Maar deze mevrouw zei zelf dat het nu anders/minder erg was dus ik geloof het wel :7
pi_203431834
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:48 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Dan is iig bij ons een speekseltest beter dan een neustest want bij de laatste is het tegenwerken en kun je alleen bidden dat je hem goed afneemt. ;)
Dat kan ik mij zeker voorstellen dan ja!
  zondag 30 januari 2022 @ 13:00:42 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203431882
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:41 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Soneal (11) vond het gisteren ook meevallen en was verbaasd dat het klaar was, vond de keelswab zelfs vervelender dan de neusswab, maar die was ook echt wel een stuk minder diep dan bij een volwassen test.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 13:06:09 #93
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203431974
Heeft @oh-oh recent nog gepost? Ik zat gisteren aan haar te denken en volgens mij al een tijd niet gezien? Hopelijk gaat alles goed.

Ik vind het knap dat jullie neusswabs af weten te nemen bij jullie baby's/dreumesen. Als ik een snottebel wil verwijderen bij Aapie is het al een spartelende vis, no way dat ik iets in zijn neus ga peuren :D

Hij is van hoge koorts opeens naar helemaal koortsvrij gegaan. Wel begonnen met snotteren nu. Misschien dus voor de zekerheid morgen maar niet naar mijn ouders.
pi_203432066
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:46 schreef F_r het volgende:
Niet vreemd, toch, als er sowieso veel besmettingen zijn, de meeste kinderen niet gevaccineerd zijn, geen afstand hoeven te houden en klasgenoten pas thuisblijven als ze bewezen besmet zijn?
Het zou me verbazen als ik niet binnen een paar weken positief test, met veel zieke collega's op mijn school en aardig wat besmettingen op de school van kind.
pi_203432115
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:06 schreef MaJo het volgende:
Heeft @:oh-oh recent nog gepost? Ik zat gisteren aan haar te denken en volgens mij al een tijd niet gezien? Hopelijk gaat alles goed.

Ik vind het knap dat jullie neusswabs af weten te nemen bij jullie baby's/dreumesen. Als ik een snottebel wil verwijderen bij Aapie is het al een spartelende vis, no way dat ik iets in zijn neus ga peuren :D

Hij is van hoge koorts opeens naar helemaal koortsvrij gegaan. Wel begonnen met snotteren nu. Misschien dus voor de zekerheid morgen maar niet naar mijn ouders.
Dat vroeg ik mij ook af.
pi_203432125
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:12 schreef Hupje het volgende:

[..]
Niet vreemd, toch, als er sowieso veel besmettingen zijn, de meeste kinderen niet gevaccineerd zijn, geen afstand hoeven te houden en klasgenoten pas thuisblijven als ze bewezen besmet zijn?
Het zou me verbazen als ik niet binnen een paar weken positief test, met veel zieke collega's op mijn school en aardig wat besmettingen op de school van kind.
En ouders met een booster die langer dan 7 dagen geleden gezet is hoeven niet in quarantaine. Dan had mijn man vrolijk iedereen in zijn omgeving besmet.
  zondag 30 januari 2022 @ 13:23:06 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203432254
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:12 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dit dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203432283
Nou de uitslag van de jongste is binnen, geheel in de lijn der verwachtingen: positief.
Ze wilde nog even kijken hoe een zelftest eruit ziet die positief is... nou die kleurde gelijk... ;).
De rest van het gezin (nog) niet.
Ik heb vanmorgen een zelftest gedaan omdat ik een rondje ging golfen...
En nu maar eens even kijken wat ik allemaal moet verplaatsen aan afspraken :') .
De begeleiding van de oudste komt in elk geval niet deze week... En ik had met mijn vooruitziende blik al een boodschappenbezorgtijd gereserveerd, dus die laat ik maar staan denk ik.
  Manager PR/Moderator zondag 30 januari 2022 @ 13:25:40 #99
269689 crew  Viv
pi_203432307
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:09 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ook op de bank, boven een bakje?😁
Aan tafel, boven een bakje met yoghurt. ;)
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 13:27:42 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203432350
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:25 schreef Viv het volgende:

[..]
Aan tafel, boven een bakje met yoghurt. ;)
Ik heb net nog een bakje yoghurt met beschuit en roosvicee op :9

Zijn er al Nederlandse etenswaren die je mist in Zweden? :D
pi_203432353
Ik vind het gat zo achterlijk.
Niet in quarantaine als je minder dan 8 weken geleden covid had of meer dan een week geleden de booster.

Maar je mag pas minimaal 3 mnd (12 weken) na je besmetting de booster. Dus misschien ben je tussen 8 en 13 weken toch eigenlijk niet zo beschermd?
Waarom mag je dan met 8 weken nog niet boosteren :?
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 13:31:26 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203432406
Voor de Disneyland Parijs kenners: is dat leuk met een kind van bijna 2? Je hebt bij de AH nu een (volgens mij) goede aanbieding: voor 880 euro 3 dagen Disneyland Parijs incl. overnachting en toegang tot de 2 parken, voor 4 personen en kinderen tot (en met) 2 jaar zijn gratis. Ik zit er nu aan te denken om dit te doen met Aapie die in oktober 2 wordt, het plan is dan ook om dit bijvoorbeeld begin oktober te doen. Maar is dat al leuk voor hem of kunnen we net zo goed naar, zeg, Artis :P
pi_203432611
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:28 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Dank je! Ga ik zeker proberen.
pi_203432689
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:31 schreef MaJo het volgende:
Voor de Disneyland Parijs kenners: is dat leuk met een kind van bijna 2? Je hebt bij de AH nu een (volgens mij) goede aanbieding: voor 880 euro 3 dagen Disneyland Parijs incl. overnachting en toegang tot de 2 parken, voor 4 personen en kinderen tot (en met) 2 jaar zijn gratis. Ik zit er nu aan te denken om dit te doen met Aapie die in oktober 2 wordt, het plan is dan ook om dit bijvoorbeeld begin oktober te doen. Maar is dat al leuk voor hem of kunnen we net zo goed naar, zeg, Artis :P
Ik kan me niet voorstellen dat een 2-jarige daar al wat aan heeft. Zelfs met mijn bijna 4-jarige lijkt het me nog veel te veel geld.

En voor jezelf is het ook niet leuk met zo'n klein kind, want dan moet je steeds overal afwisselen...
pi_203432739
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:06 schreef MaJo het volgende:
Heeft @:oh-oh recent nog gepost? Ik zat gisteren aan haar te denken en volgens mij al een tijd niet gezien? Hopelijk gaat alles goed.

Oh-oh was even klaar met fok. Ik weet niet zeker of ze terug komt. Voor zover ik weet gaat alles goed. ( we hebben een tijdje geleden eventjes app contact gehad)
  Manager PR/Moderator zondag 30 januari 2022 @ 13:52:45 #106
269689 crew  Viv
pi_203432756
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:27 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb net nog een bakje yoghurt met beschuit en roosvicee op :9

Zijn er al Nederlandse etenswaren die je mist in Zweden? :D
Valt mee qua echt Nederlandse etenswaren (we hebben ook wel wat dingen meegebracht O-) ), maar wat ik wel mis zijn dit soort toastjes, die heb ik hier nog niet gevonden:

zondag 30 januari 2022 @ 13:59:50 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203432843
quote:
Nee, zou ik niet doen. Over paar jaar zijn er vast ook wel acties.
pi_203432910
Foutje
pi_203432923
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:27 schreef Vanyel het volgende:
Niet in quarantaine als je minder dan 8 weken geleden covid had of meer dan een week geleden de booster.

Maar je mag pas minimaal 3 mnd (12 weken) na je besmetting de booster. Dus misschien ben je tussen 8 en 13 weken toch eigenlijk niet zo beschermd?
Dit!

En volgens mij (zegt mijn boerenverstand :@) ben je beter beschermt als je < 12 weken corona hebt gehad dan met een booster

Mijn moeder heeft vandaag precies 8 weken geleden een besmetting gehad en gaat morgen bellen voor een booster iig.
pi_203433238
quote:

Vriendin van mij heeft dat dus... 9 weken geleden corona gehad, nog geen booster, en haar zoon heeft het nu weer. Dus moet zij in quarantaine... zoon heeft er trouwens beide keren veel last van, dus het is ook niet zo dat het bij kinderen niks voorstelt.
pi_203433331
quote:
Mijn dochters waren bijna 2 toen wij de eerste keer met hen gingen. Ze vonden het meeste doodeng, vooral de Disneyfiguren. Het leukste vonden ze het doolhof en its a small world, maar verder was het niet zo’n succes voor hen. Maar wij gingen vooral voor zoon van bijna 4 en die vond het geweldig. En toen de meiden net 3 waren vonden ze het ook al veel leuker en was het ook niet meer gillen bij elk figuur die langs kwam lopen :D

Ik raad je aan om dus nog even te wachten. Dergelijke aanbiedingsprijzen komen vaker voorbij en tot 3 zijn kinderen altijd gratis (en anders is de meerprijs voor 1 kind extra tov 2 volwassenen ook niet zoveel).

En oh-oh is gestopt met Fok. Geen idee waarom, ik kreeg alleen een tijd geleden een pm van haar met foto van de hond met muts, waarin ze dat zei. Ik vind het ook jammer.
pi_203433445
Disney is heel leuk met een kind van 2.
Maar de aanbieding van AH is alles behalve interessant.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 30 januari 2022 @ 14:51:29 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_203433590
Wij gaan pas naar Disney als de baby niet meer slaapt overdag. Op z'n vroegst. Je kunt inderdaad beter een ochtend naar artis gaan. Of die dagen naar Disney terwijl Aapie bij opa en oma slaapt :@
disclaimer
pi_203433705
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:51 schreef SQ het volgende:
Wij gaan pas naar Disney als de baby niet meer slaapt overdag. Op z'n vroegst. Je kunt inderdaad beter een ochtend naar artis gaan. Of die dagen naar Disney terwijl Aapie bij opa en oma slaapt :@
Dit idd!

Overigens vond ik slapen overdag niet zo’n punt met een kinderwagen die plat kon. Maar dat betekent ook dat iemand dan niet mee kan in attracties, maar beperkt ben je sowieso al met klein kind want dan moet je alleen in sommige attracties of met babyswap. Dat laatste is overigens ook een nadeel van drie jonge kinderen die nog niet alleen in attracties mogen. Dan moet je ook steeds switchen en hopen dat ze daarin flexibel zijn zodat je niet opnieuw in de rij hoeft. Efteling heeft vanwege corona de babyswap afgeschaft bijvoorbeeld (al kon dat in de praktijk gelukkig nog wel).

Mijn zoon vond Plopsaland met net 2 jaar wel heel leuk btw. Daar kun je voor veel minder geld ook een leuk weekendje in de buurt van maken, er ligt een center parcs naast en een leuk en goed betaalbaar Landal park in de buurt.
pi_203433765
A was bijna 3 toen we met haar voor de 1e keer naar Disney gingen. T was net 2.
Beide vonden het toen al geweldig.

Ondertussen zijn ze al een paar keer geweest. Regelmatig wordt de vraag gesteld wanneer we weer gaan, het is al weer 3jr geleden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203433786
Voor Plopsaland de Panne zitten wij altijd in een B&B die letterlijk in de achtertuin van Plopsa staat. Binnen 5 minuten staan we in het park. Daar gaan we overigens geen hele weekenden heen, maar vaak op dag 1 zwemmen in Plopsaqua en op dag 2 naar het park en 's avonds weer naar huis. Scheelt dat het niet al te ver rijden is. Dit is in niet coronatijd zo'n beetje ons standaard uitje op studiedagen of rond 4-5 mei, want dan moeten de Belgen gewoon naar school en is er geen hond in het park. :)

L is voor het eerst naar Disney geweest op haar 3e verjaardag. Dat was wel een succes, al was het succes nog groter toen ze 4 was. Ik wil graag nog een keer terug, maar ik vind het elke keer als ik weer 'ns kijk weer veel te duur. :@
  zondag 30 januari 2022 @ 15:24:34 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_203434098
Ja ieder het zijne natuurlijk. Voor mij hoeft het op die jonge leeftijd nog niet zo groots, dat hebben ze helemaal niet nodig en dan krijg je weer dat ze op hun 8e alles al saahaai vinden. Maar wellicht is dat ook mijn eigen nostalgie. Ik heb niet het idee dat m'n kinderen iets tekort komen verder :P
disclaimer
pi_203434235
Denk dat de Efteling bijvoorbeeld al heel leuk is voor je zoon Majo. En dan Disney wat later of zo?

[ Bericht 60% gewijzigd door Malteser op 30-01-2022 16:54:20 ]
pi_203434273
Bas was gisteren al helemaal gelukkig met het zien van de giraffen en olifanten in de dierentuin :P Hij heeft van de 2,5 uur dat we er waren, 2 uur zelf rondgelopen dus bekaf in de auto naar huis.

Voor een 2jarige zou ik eerder zelfs nog naar Sprookjeswonderland gaan.
  zondag 30 januari 2022 @ 15:39:46 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203434357
Ja, of Kabouterland in Exloo ofzo.

Tenzij jullie het zelf superleuk vinden om te gaan zou ik het niet doen. Wat de anderen ook al zeggen, je kunt vrijwel nergens samen in dan, dus of je er zelf iets aan hebt is dan ook maar de vraag en Aapie heeft er, denk ik dan, echt nog niks aan.
pi_203434359
Goed, de boodschappencursus viel me dus eigenlijk een beetje tegen. Elk weldenkend mens kan de punten om op te letten bedenken. Eigenlijk komt het erop neer dat ik er voor mezelf eigenlijk niets heb uitgehaald. Misschien zijn andere mensen niet zo bezig met het aanleggen van voorraden, invriezen van maaltijden enz., dan zijn dat goede bespaartips, maar ik deed dat allemaal al dus daar kan ik geen extra voordeel meer uit halen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 30 januari 2022 @ 15:41:02 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_203434378
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Goed, de boodschappencursus viel me dus eigenlijk een beetje tegen. Elk weldenkend mens kan de punten om op te letten bedenken. Eigenlijk komt het erop neer dat ik er voor mezelf eigenlijk niets heb uitgehaald. Misschien zijn andere mensen niet zo bezig met het aanleggen van voorraden, invriezen van maaltijden enz., dan zijn dat goede bespaartips, maar ik deed dat allemaal al dus daar kan ik geen extra voordeel meer uit halen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja nee dat doe ik al, daar heb ik geen cursus voor nodig _O-
disclaimer
  zondag 30 januari 2022 @ 15:44:34 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_203434416
Mijn baby zit lekker in de zandbak te spelen. Het lijkt wel maart!
disclaimer
  zondag 30 januari 2022 @ 15:57:41 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203434564
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:41 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja nee dat doe ik al, daar heb ik geen cursus voor nodig _O-
Precies wat ik dacht :D

En de zandbak O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203434585
Ik was op basis van de berichten hier wel nieuwsgierig naar die cursus, maar nu blij dat ik daar geen geld aan uit heb gegeven zeg. _O-
pi_203434989
Dat lijstje had ik zelf ook nog wel kunnen verzinnen 🤣🤣

Ik koop niet van alles A merk, maar cola, fanta toch echt wel.
Sommige B merken vind ik echt niet lekker.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203435038
Overigens moet je wel in heel Disney, ook buiten dus, een mondkapje op vanaf 6 of 7 jaar.
Moet je ook net zin in hebben. :)
pi_203435044
Het enige wat ik van de boodschappentips niet doe is een lijstje met de prijzen van vaste gerechten maar ik zit een eind onder het weekbudget van het nibud dus daar valt vast niet veel winst te halen.

Kind gaat wel eens mee maar geen last van dat ik dat met extra dingen thuis kom, als man meegaat daarentegen...
pi_203435055
Ik kocht laatst 20 liter sojadrink. Was een goede aanbieding en ik had plek in de voorraadkast. Ik werd wel vreemd aangekeken bij de kassa :D

Zelfs de Efteling doe je naar mijn idee meer voor jezelf dan voor een peuter, al heb je vast een leuke dag samen. Maar hoeveel dat kost tegenwoordig, dat heb ik er eigenlijk niet voor over.

Ik voel me volwassen vandaag _O-
Hardgelopen, vloerbedekking verwijderd, geschuurd en geschilderd, gedoucht en badkamer schoongemaakt. En nog goede zin over ook *)
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 16:54:23 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203435220
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:52 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Oh-oh was even klaar met fok. Ik weet niet zeker of ze terug komt. Voor zover ik weet gaat alles goed. ( we hebben een tijdje geleden eventjes app contact gehad)
Ah ok :) Gelukkig niks ernstigs aan de hand, ik maakte me een beetje zorgen.

quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:52 schreef Viv het volgende:

[..]
Valt mee qua echt Nederlandse etenswaren (we hebben ook wel wat dingen meegebracht O-) ), maar wat ik wel mis zijn dit soort toastjes, die heb ik hier nog niet gevonden:

[ afbeelding ]
Dat lijkt me nou wel weer iets wat je ook in Zweden zou hebben :D Misschien kom je het nog tegen. En al die lekkere Zweedse dingen uitproberen is natuurlijk ook geen straf :9

Bedankt voor alle reacties op mijn Disney vraag! Dan lijkt het me inderdaad beter om nog een paar jaar te wachten. Zelf ben ik niet per se een hele grote Disney fan (sterker nog: ik ben er als kind nooit geweest :D) dus daarvoor hoeven we het ook niet te doen.

Geen idee wat een bijna 2-jarige leuk vindt, vandaar ook de vraag. Ik merk bij Aapie pas sinds een paar weken dat hij dingen echt opmerkt buiten, zoals diertjes en bomen. De speeltuin vindt hij nog niks aan, alleen de schommel is ok. Ik probeerde hem laatst op de wip te zetten, krijsen. Van de glijbaan af, krijsen. Op de grond, krijsen. Ik voelde me echt een loedermoeder ;( Ook bij de kinderboerderij een paar maanden terug 0 interesse in de dieren, alleen binnen met de auto's spelen was leuk _O- Maar dat is 3 maanden geleden, misschien is dat inmiddels weer anders :)
pi_203435239
Echt, ik zou er bij een twee jarige big vanuit gaan dat alles wat jij leuk vindt hij ook leuk vindt, Plus wellicht een speeltuin zo nu en dan. Straks nog genoeg tijd om je leven naar hem in te richten...
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 17:08:12 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203435380
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Echt, ik zou er bij een twee jarige big vanuit gaan dat alles wat jij leuk vindt hij ook leuk vindt, Plus wellicht een speeltuin zo nu en dan. Straks nog genoeg tijd om je leven naar hem in te richten...
Nou ja, ik vraag me soms wel eens af of hij dingen buiten al echt leuk vindt. Het liefst is hij gewoon binnen aan het spelen met zijn speelgoed :D Als ik met hem ga wandelen is hij altijd vrij blanco, kijkt wat om zich heen maar het lijkt hem weinig te boeien. Maar dat komt misschien nog wel :)
pi_203435560
Ik vind de Efteling ook vrij weinig bieden voor kleuters en erg duur voor wat je krijgt, als ze eenmaal 4 jaar zijn. Het sprookjesbos vonden mijn kinderen niks (en gaan ze nog steeds snel doorheen), alleen carnaval festival en de oude tuffers vinden ze echt leuk, samen met de tig oude draaimolens. Fata morgana vinden ze nog steeds eng, Droomvlucht vinden ze tegenwoordig wel leuk. En de nieuwe kinderachtbaan vonden ze laatst heel leuk. Maar voor mijn kinderen is Duinrell, Drievliet of Slagharen meer waar voor mijn geld dan de Efteling. En ook veel minder druk. Wij gaan dus alleen op de gratis dag naar de Efteling :)

Disneyland Parijs gaan we ook heen voor alles rondom de attracties. Lala wil nu heel graag met Minnie op de foto (om dan uiteindelijk waarschijnlijk weer niet te durven), de mini parades vinden ze heel leuk, en gewoon het kasteel zien. En de piratenboot bekijken, over de hangbrug lopen en door de grotten dwalen. Attracties zijn pas sinds een jaar echt populair bij ze. En het belangrijkste: we vinden het zelf vooral heel leuk, dus de kinderen moeten maar mee.

En MaJo, ik zou idd vooral doen wat jij leuk vindt, zeker nu nog. Uiteindelijk wil je toch ook dat hij jullie interesses overneemt, dus ik zou hem vooral overal mee naar toe slepen wat jullie leuk vinden. Met 1 kind kan dat ook nog makkelijk. De tijd van moeten aanpassen komt snel genoeg.
  zondag 30 januari 2022 @ 17:25:18 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203435571
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:33 schreef Vicky het volgende:
Dat lijstje had ik zelf ook nog wel kunnen verzinnen 🤣🤣

Ik koop niet van alles A merk, maar cola, fanta toch echt wel.
Sommige B merken vind ik echt niet lekker.
Dit dus, Coca-Cola, Calvé pindakaas en de enige echt Chocomel.
Verder heb ik altijd Sun vaatwastabletten, Page toiletpapier en Nalys keukenrol, hoewel ik bij bijna op en Plenty in de aanbieding ook nog wel voor Plenty wil gaan.

Voor het hele lijstje geldt eigenlijk dat ik het alleen maar koop als het in de aanbieding is.

Voor heel veel andere dingen maakt het me niet veel uit, ik heb weer altijd AH huismerk (biologische) melk en yoghurt, idem voor de koffiepads, voor jam enzo boeit het me ook weinig.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 30 januari 2022 @ 17:29:34 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203435610
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Voor Plopsaland de Panne zitten wij altijd in een B&B die letterlijk in de achtertuin van Plopsa staat. Binnen 5 minuten staan we in het park. Daar gaan we overigens geen hele weekenden heen, maar vaak op dag 1 zwemmen in Plopsaqua en op dag 2 naar het park en 's avonds weer naar huis. Scheelt dat het niet al te ver rijden is. Dit is in niet coronatijd zo'n beetje ons standaard uitje op studiedagen of rond 4-5 mei, want dan moeten de Belgen gewoon naar school en is er geen hond in het park. :)

L is voor het eerst naar Disney geweest op haar 3e verjaardag. Dat was wel een succes, al was het succes nog groter toen ze 4 was. Ik wil graag nog een keer terug, maar ik vind het elke keer als ik weer 'ns kijk weer veel te duur. :@
Dat idd, ik vind het nogal fors aan de prijs, zelfs in de aanbieding.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203435623
quote:

Ja! Vond ik ook zo debiel toen ik belde voor mijn kind. En in de vragenlijst maken ze dan ook nog onderscheid tussen wel of geen klachten Mar aan de telefoon niet.
pi_203435917
quote:

SPOILER
Nou dan ben ik blij dat ik hier ook geen geld aan uitgegeven heb!

Maar hoe erg dat er zoveel mensen dit een geweldige cursus vinden vol eye-openers enzo. Hoe doen die dan normaal gesproken hun boodschappen?!
pi_203436094
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 17:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit dus, Coca-Cola, Calvé pindakaas en de enige echt Chocomel.
Verder heb ik altijd Sun vaatwastabletten, Page toiletpapier en Nalys keukenrol, hoewel ik bij bijna op en Plenty in de aanbieding ook nog wel voor Plenty wil gaan.

Voor het hele lijstje geldt eigenlijk dat ik het alleen maar koop als het in de aanbieding is.

Voor heel veel andere dingen maakt het me niet veel uit, ik heb weer altijd AH huismerk (biologische) melk en yoghurt, idem voor de koffiepads, voor jam enzo boeit het me ook weinig.
Wc papier, Keukenrol heb ik van huismerk, net als melk en Houdbare melk voor de koffie.

Pindakaas idd calve, coca cola, lipton ice tea green
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 30 januari 2022 @ 18:06:43 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_203436109
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 17:52 schreef Amsel het volgende:

[..]
Nou dan ben ik blij dat ik hier ook geen geld aan uitgegeven heb!

Maar hoe erg dat er zoveel mensen dit een geweldige cursus vinden vol eye-openers enzo. Hoe doen die dan normaal gesproken hun boodschappen?!
Nou echt! _O-
disclaimer
  zondag 30 januari 2022 @ 18:07:43 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_203436121
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:44 schreef SQ het volgende:
Mijn baby zit lekker in de zandbak te spelen. Het lijkt wel maart!
Ennn de baby heeft koorts :')

Zou dat karma zijn voor als je te veel kinderen hebt? Dat je er dan 1 krijgt die elke week ziek is? :') ;(
disclaimer
pi_203436198
Ik vind het toch ook wel weer heel bijzonder hoe iemand zo'n smak geld kan verdienen aan iets met zo weinig inhoud. Dat is natuurlijk met al die insta-coaches het geval. Ik had ergens wel de hoop dat dat bij Renée anders zou zijn want ze komt heel sympathiek over, maar zij verkoopt dus net zo goed gebakken lucht :')
  zondag 30 januari 2022 @ 18:20:53 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_203436279
Ik kookte iets nieuws vandaag!
Ik heb dus weer 3 lunchbakjes voor in de vriezer :') #watisdatmama #ieuwdatlussiknie #bespaartip
disclaimer
pi_203436323
Juul was 1 toen we naar Disney gingen, geweldig. Maar goed wij gingen ook voordat we kinderen hadden naar Disney en andere pretparken. Dus wij wilden erheen en de kinderen mochten mee.

Ik was voor de meivakantie aan het kijken voor Disney maar de prijzen vallen tegen. Zeker omdat wij verwend zijn met een club studio in Sequoia Lodge de laatste keer. Wij willen nooit meer anders.

Als ze jonger dan 4 zijn, moet je vooral lekker doen wat je zelf wil. Daarna gaan ze ineens iets ontwikkelen wat ze eigen mening noemen. Met B konden we overal heen, die vond alles leuk. Of het nou de kinderboerderij of de Efteling was, voor hem om het even tot zijn 4e. En aangezien wij de Efteling zelf leuker vonden, gingen we daar dan heen.

Overigens is Oud Valkeveen leuk op die leeftijd, al is de eigenaar een soort opperwap die de QR code weigert dus of ze in oktober nog open zijn, is de vraag.

Wij staan op het punt de meivakantie deels te boeken. Minstens 1 week naar een camping in Frankrijk in een Gite. We zijn hier 2 keer eerder geweest met de vouwwagen, toen B 2,5 en 3,5 jaar was. Het is zo'n relaxte plek. Zeker voor Juul, heel klein en kneuterig. Voor B twijfelden we want het is wel echt op kleine kinderen gericht maar in de meivakantie hebben ze een speciaal programma voor zijn leeftijd met uitjes naar het klimpark enzo.
En voor ons:
elke ochtend uitgebreid ontbijt en de eigenaresse kookt heerlijk en doet dat elke avond.
Ze wisten ook meteen wie we waren, zo lief.
pi_203436356
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:39 schreef BE het volgende:
Ja, of Kabouterland in Exloo ofzo.

Tenzij jullie het zelf superleuk vinden om te gaan zou ik het niet doen. Wat de anderen ook al zeggen, je kunt vrijwel nergens samen in dan, dus of je er zelf iets aan hebt is dan ook maar de vraag en Aapie heeft er, denk ik dan, echt nog niks aan.
Ja dat is ook superleuk O+ We waren daar in 2020 in de buurt op vakantie.
  zondag 30 januari 2022 @ 18:36:24 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203436470
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:24 schreef exode het volgende:
Juul was 1 toen we naar Disney gingen, geweldig. Maar goed wij gingen ook voordat we kinderen hadden naar Disney en andere pretparken. Dus wij wilden erheen en de kinderen mochten mee.

Ik was voor de meivakantie aan het kijken voor Disney maar de prijzen vallen tegen. Zeker omdat wij verwend zijn met een club studio in Sequoia Lodge de laatste keer. Wij willen nooit meer anders.

Als ze jonger dan 4 zijn, moet je vooral lekker doen wat je zelf wil. Daarna gaan ze ineens iets ontwikkelen wat ze eigen mening noemen. Met B konden we overal heen, die vond alles leuk. Of het nou de kinderboerderij of de Efteling was, voor hem om het even tot zijn 4e. En aangezien wij de Efteling zelf leuker vonden, gingen we daar dan heen.

Overigens is Oud Valkeveen leuk op die leeftijd, al is de eigenaar een soort opperwap die de QR code weigert dus of ze in oktober nog open zijn, is de vraag.

Wij staan op het punt de meivakantie deels te boeken. Minstens 1 week naar een camping in Frankrijk in een Gite. We zijn hier 2 keer eerder geweest met de vouwwagen, toen B 2,5 en 3,5 jaar was. Het is zo'n relaxte plek. Zeker voor Juul, heel klein en kneuterig. Voor B twijfelden we want het is wel echt op kleine kinderen gericht maar in de meivakantie hebben ze een speciaal programma voor zijn leeftijd met uitjes naar het klimpark enzo.
En voor ons:
elke ochtend uitgebreid ontbijt en de eigenaresse kookt heerlijk en doet dat elke avond.
Ze wisten ook meteen wie we waren, zo lief.
Ik ben benieuwd welk adresje dat is (koken en ontbijt)! O-)
pi_203436928
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:07 schreef SQ het volgende:

[..]
Ennn de baby heeft koorts :')

Zou dat karma zijn voor als je te veel kinderen hebt? Dat je er dan 1 krijgt die elke week ziek is? :') ;(
Oh nee :{ . Dat is toch om moedeloos van te worden.
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 19:06:44 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203436951
Genoeg opties om eens te verkennen ^O^

Wat we zelf leuk vinden? We zijn enorme huismussen :@ we houden wel van reizen en dat is al een aantal keer goed bevallen met Aapie O+
pi_203437332
Wij waren 12 jaar geleden in Disney toen dochterlief 12 jaar was en zoon nog in buik zat. We hebben helemaal geen enkel Disneyfiguur gezien😐. Viel behoorlijk tegen.
Plopsa coevorden is wél heel leuk. En Toverland.

Er zit een wel heel grote bruine rat met dikke staart in de schuur. Vloog dat beest de vorige keer nog van schrik weg, kwam ie dit keer naar me toe😭. Ben als de dood dat ie het huis in schiet.
De elektronische rattenverjager werkt dus níet. Ga nu maar met gif aan de slag☹
If they say
pi_203437434
Quoi: Les Escaliers de la Combe https://www.lesescaliers.com/
Alleen al voor de eigenaren, zijn echt toppers.

Het is kleinschalig en lekker ongepolijst, maar alles superschoon en nogmaals zo lekker eten. Voor de kinderen wordt apart gekookt en ze mogen ook vaak meehelpen en 's avonds mee helpen serveren. Hun dochters verzorgen in het hoogseizoen de 'animatie'. Ook lekker kneuterig met een zeskamp en een speurtocht enzo.

1 nadeel, het zit echt wel afgelegen. Je moet alles met de auto doen (of in jullie geval camper).
pi_203437554
De aanbieding van de ah vind ik er niet zo interessant uitzien als je maar met 2 personen+baby gaat. Dan heb je als je los boekt een betere deal waarschijnlijk (afhankelijk van de datum) en ook nog een betere locatie (tenminste mij werd Davy crocket ranch afgeraden door wat vaste Disney-hangers.

Ik zou zelf nog niet gaan met een kind van bijna 2, maar dat is persoonlijk denk ik. Daar vind ik het dan toch te veel geld voor, maar genoeg die het wel doen.

Wij zouden eigenlijk gaan toen ze 6 en 8 waren. Maar uiteindelijk zijn ze straks 8 en 10 als we gaan.

Wij gingen met 2 of 3 jaar wel af en toe naar Bobbejaanland (want niet te ver weg en niet al te duur met wat acties). Daar waren toen wel verschillende dingen waar hij in mocht (maar groot voor z’n leeftijd) maar tegen vol tarief zouden we dat toen ook niet gedaan hebben.

@Mushanga71 bah een rat, hopelijk krijg je hem snel opgeruimd met gif.
pi_203437581
quote:

Ik mocht in februari m’n booster, want in november corona gehad.
10 weken post-corona weer besmet oO<
Dus nu weer achteraan sluiten :')
Maar ik ga m over een maandje op m’n werk laten zetten, als het dan nog nodig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterflower op 30-01-2022 20:39:03 ]
pi_203437726
@Nikki gebakken lucht. Ik koop houdbaar altijd groter in. Mijn bespaar tip niet te veel anders gaat het alsnog over de datum
pi_203437951
Met 3 kinderen van 3 en 4 waren wij een paar jaar terug in De Waarbeek, in Hengelo geloof ik. Dat was perfect, veel dingen die ze zelf konden en ze vonden het heel stoer dat wij dan aan de kant bleven staan of een eigen karretje namen. Ondanks aftands park vind ik dat dan leuker dan de Efteling, met kind. En qua financieel geld ook.
pi_203437973
Speelland Beekse Bergen is ook erg tof met een peuter, vind ik. Hebben ook een gaaf vakantiepark en een treintje wat naar Speelland rijdt. En je hebt natuurlijk het Safaripark. Ik denk dat ik deze combinatie eerder zou doen dan Disney, met een peuter.
pi_203437975
@Butterflower wat een snelle herbesmetting. Beterschap!

@F_r natuurlijk geeft ze best tips voor mensen die nooit aan besparen gedacht hebben, maar dit waren toch iets te veel open deuren voor 70 euro. Gelukkig betaalde ik maar 1/3 daarvan omdat wij nu met zijn drieën één account delen. Voor 70 euro had ik echt mijn geld teruggevraagd (die optie biedt ze als je er niets hebt uitgehaald).

De enige niet bij mij bekende tip was er eentje m.b.t. maaltijdboxen, waarbij je schijnbaar altijd voor 2 personen spullen krijgt ook al bestel je slechts voor 1 persoon. Dat zal allemaal best, maar ik blief die boxen sowieso al niet dus daar had ik niets aan.
pi_203438396
Mijn man en ik zijn grote eters en zo'n box voor 2 is al nooit genoeg :') Bovendien duurt het me allemaal te lang om te maken en blieven de kinderen het niet.
pi_203438487
Dat wordt trouwens ons nieuwe project: onze moeilijke eters wat meer variatie geven. We werken nu met een beloningssysteem voor bepaalde rituelen gedurende de dag waar we meer structuur in wilden brengen ivm de ADHD van de oudste. Dus ze kunnen o.a. sterren halen als de maaltijd 's avonds goed loopt. Dat wil zeggen tv uit, eten aan tafel, 15 minuten rustig blijven zitten (moeilijk!), redelijke hoeveelheid eten en redelijke hoeveelheid drinken. Binnenkort komt daar nog een nieuwe bij: een hapje proeven van iets nieuws. Ben benieuwd...
pi_203438943
quote:
Als ik misselijk ben door hoofdpijn, gebruik ik voor mezelf 1000 mg pcm zetpillen. Dat werkt dan gelukkig wel. En zodra het lukt, ibu oraal erbij!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203439025
Gif ligt er. Nu maar afwachten wanneer dat beest het loodje legt😖
If they say
  zondag 30 januari 2022 @ 22:20:46 #160
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_203439868
quote:

SPOILER
Wat een open deuren, maar ik kon me eerlijk gezegd ook al echt niet voorstellen dat er onbekende cheats zouden zijn waarmee je op magische wijze zou kunnen besparen. _O-
Maar @Donna zijn de tips dan voor jou meer een soort “oh ja, laat ik het dan ook echt eens gaan toepassen in de praktijk” of waren er echt eye-openers?
Vermoeiend trouwens die lijst, ik geef toch liever ¤150 extra per maand uit aan gemak. _O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 22:21:35 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203439875
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:42 schreef hilliebillie het volgende:
De aanbieding van de ah vind ik er niet zo interessant uitzien als je maar met 2 personen+baby gaat. Dan heb je als je los boekt een betere deal waarschijnlijk (afhankelijk van de datum) en ook nog een betere locatie (tenminste mij werd Davy crocket ranch afgeraden door wat vaste Disney-hangers.

Ik zou zelf nog niet gaan met een kind van bijna 2, maar dat is persoonlijk denk ik. Daar vind ik het dan toch te veel geld voor, maar genoeg die het wel doen.

Wij zouden eigenlijk gaan toen ze 6 en 8 waren. Maar uiteindelijk zijn ze straks 8 en 10 als we gaan.

Wij gingen met 2 of 3 jaar wel af en toe naar Bobbejaanland (want niet te ver weg en niet al te duur met wat acties). Daar waren toen wel verschillende dingen waar hij in mocht (maar groot voor z’n leeftijd) maar tegen vol tarief zouden we dat toen ook niet gedaan hebben.

@:mushanga71 bah een rat, hopelijk krijg je hem snel opgeruimd met gif.
Als we op de aanbieding in zouden gaan zouden we natuurlijk wel met 4 man plus Aapie gaan :Y Ik dacht aan mijn ouders maar ik denk dat we gewoon iets anders gaan doen.

@Mushanga71 Iew een rat :X Ik ben al als de dood voor muizen dus een rat is echt helemaal vreselijk :X
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 22:23:48 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203439910
Ik word echt zo moe van mijn menstruaties sinds de bevalling :X Vandaag alweer dag 11 en ik blijf maar bloeden -O- Eerst is het een week vooral pijn/weinig bloed en dag op dag 6/7 gaan de sluizen open, het blijft maar doorgaan. Ik zit al die tijd aan de diclo vanwege de pijn, ik word er op deze manier immuun voor. Anderen die er na de bevalling ook last van hebben? Is overigens ook sinds de eerste vaccinatie maar weet niet of ik het daaraan moet toeschrijven.
pi_203439991
Ja hier ook afschuwelijk MaJo. Eerst 2 dagen buikpijn, daarna sluizen open. Superdupermegatampon van kruidvat houdt het zeg maar nog geen 2 uur vol :') en dat duurt 2 dagen en daarna neemt het wel rap af gelukkig. Ik denk in totaal 5/6 dagen bloed. 11 is wel lang zeg!

Ik geloof niet dat bij mij de vaccinatie er veel in heeft veranderd. Het was daarvoor kut en erna nog steeds :')
  zondag 30 januari 2022 @ 22:36:19 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_203440095
Disney ben ik nog nooit geweest en wil ik wel heel graag naar toe. Maar inderdaad, de hoge kosten houden me wel een beetje tegen. Ik ben ook nooit zo goed in aanbiedingen zoeken. Ik heb nu mijn zinnen gezet op voorjaarsvakantie volgend jaar, dan zijn ze 9 en 10.

Met 2 jaar vonden ze hier het peuterdeel van een krijspaleis heel tof. Lekker rustig op peuterochtenden.
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 23:20:57 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203440517
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:29 schreef Aure het volgende:
Ja hier ook afschuwelijk MaJo. Eerst 2 dagen buikpijn, daarna sluizen open. Superdupermegatampon van kruidvat houdt het zeg maar nog geen 2 uur vol :') en dat duurt 2 dagen en daarna neemt het wel rap af gelukkig. Ik denk in totaal 5/6 dagen bloed. 11 is wel lang zeg!

Ik geloof niet dat bij mij de vaccinatie er veel in heeft veranderd. Het was daarvoor kut en erna nog steeds :')
Bizar he? Ik word er een beetje moedeloos van -O-

Bij mij valt de eerste menstruatie precies samen met de vaccinatie dus ik kan niet echt goed zeggen wat waardoor komt, maar aangezien het elke maand ruk is zal het wel een blijvend iets zijn. Maar op deze manier ben ik dus een derde van de maand ongesteld :{

quote:
2s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:36 schreef Kyara het volgende:
Disney ben ik nog nooit geweest en wil ik wel heel graag naar toe. Maar inderdaad, de hoge kosten houden me wel een beetje tegen. Ik ben ook nooit zo goed in aanbiedingen zoeken. Ik heb nu mijn zinnen gezet op voorjaarsvakantie volgend jaar, dan zijn ze 9 en 10.

Met 2 jaar vonden ze hier het peuterdeel van een krijspaleis heel tof. Lekker rustig op peuterochtenden.
Een krijspaleis staat ook een keer in de planning hier, maar dat is er nog niet van gekomen door corona.

Overigens is Aapie nu pas 15 maanden dus de meeste dingen zullen toch nog even moeten wachten :)
pi_203440712
@MaJo, ik kan best wat hebben qua muizen maar deze kolos was zelfs mij te gortig. Die staart!😖😭En het kutte is, alles staat in de schuur dus moet er vaak zijn😖

Jij sterkte met je menstruatie. Lijkt me echt vreselijk😘
If they say
pi_203440900
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:23 schreef MaJo het volgende:
Ik word echt zo moe van mijn menstruaties sinds de bevalling :X Vandaag alweer dag 11 en ik blijf maar bloeden -O- Eerst is het een week vooral pijn/weinig bloed en dag op dag 6/7 gaan de sluizen open, het blijft maar doorgaan. Ik zit al die tijd aan de diclo vanwege de pijn, ik word er op deze manier immuun voor. Anderen die er na de bevalling ook last van hebben? Is overigens ook sinds de eerste vaccinatie maar weet niet of ik het daaraan moet toeschrijven.
Dag 9 :W
Eerste dagen licht, daarna dagenlang veel. Met volle cups echt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_203441047
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:29 schreef Aure het volgende:

Hier net zo. Als de 2e helft dag 1 of dag 2 valt op het moment dat ik moet sporten (aqua bootcamp) sla ik dat tegenwoordig ook over, is geen succes anders.

Overigens duurt het bij mij gelukkig niet zo lang. 2 dagen heel erg heftig, daarna neemt het af en na dag 4 is het klaar, om dan op dag 6/7 nog met een restantje te komen. Overigens kwam dat hier pas na de geboorte van de tweeling (met keizersnede). Na nummer 1 was het wel iets heviger, maar niet heel erg. Voordat ik ooit met de pil begon was ik gewoon maar 2 dagen ongesteld, precies volgens de kalender.

11 dagen lijkt me een bezoekje huisarts waard, al betwijfel ik of er veel mogelijk is met een nog potentiële kinderwens. Ik moet zelf ook een afspraak maken omdat het me nu dus begint te belemmeren soms, maar in deze tijd hebben huisartsen wel belangrijkere dingen te doen denk ik dan, en hier valt op zich prima mee te leven, het is alleen vervelend. Komt dus wel een keer na corona, ooit.

Geen merkbare invloed van vaccinaties hier btw.
pi_203441396
Welke dames hier wonen ook alweer in Zeeland?
@Cathmar en nog iemand, dacht ik?
Een dm of pm alsjeblieft.

SPOILER
pi_203441430
Jemig @vencodark wat heftig en verdrietig. Ik hoop dat jullie hem snel terugvinden. Loopt er al een Burgernet actie zodat mensen in de buurt naar hem uit kunnen kijken?
pi_203441441
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 06:17 schreef vencodark het volgende:
@:Cathmar en nog iemand, dacht ik?

SPOILER
Wat lijkt dit me eng zeg! Ik hoop zo dat ze hem vinden. En dan die storm erbij :'(
pi_203441472
quote:

SPOILER
Oh nee wat eng. En wat zenuwslopend voor jullie. Ik hoop heel hard mee dat hij veilig thuis komt :*
  maandag 31 januari 2022 @ 07:10:28 #173
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203441479
Wat akelig Venco! Hopelijk is hij snel gezond en wel terecht.

@huisartsen hebben wat belangrijkers te doen: oneens.
Dus hop, allemaal op z’n minst even overleggen als je zoveel last hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203441493
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 06:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jemig @:vencodark wat heftig en verdrietig. Ik hoop dat jullie hem snel terugvinden. Loopt er al een Burgernet actie zodat mensen in de buurt naar hem uit kunnen kijken?
Yup en de politie zoekt ook actief mee.
pi_203441500
Wat een nare situatie, venco. Sterkte! :*

Vraagje: onze dochter heeft koorts, hoofdpijn en is misselijk maar de coronazelftest is nog altijd negatief. Het lukt online niet om een testafspraak te maken (geen locaties beschikbaar). Hoe groot is de kans nu dat die zelftesten er naast zitten? We testen alle gezinsleden meerdere keren per week, dus ik ben geneigd om maar op de zelftest af te gaan.

-Edit- Oh wacht, volgens mij moet ik even teruglezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 31 januari 2022 @ 07:18:47 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203441506
quote:

SPOILER
.
  maandag 31 januari 2022 @ 07:20:13 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203441512
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:17 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een nare situatie, venco. Sterkte! :*

Vraagje: onze dochter heeft koorts, hoofdpijn en is misselijk maar de coronazelftest is nog altijd negatief. Het lukt online niet om een testafspraak te maken (geen locaties beschikbaar). Hoe groot is de kans nu dat die zelftesten er naast zitten? We testen alle gezinsleden meerdere keren per week, dus ik ben geneigd om maar op de zelftest af te gaan.
Daar is vrij weinig over te zeggen lijkt me? Ik zou thuis uitzieken. En de test laten voor wat het is
pi_203441517
Sterkte Venco!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203441540
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:24 schreef SQ het volgende:
Ja ieder het zijne natuurlijk. Voor mij hoeft het op die jonge leeftijd nog niet zo groots, dat hebben ze helemaal niet nodig en dan krijg je weer dat ze op hun 8e alles al saahaai vinden. Maar wellicht is dat ook mijn eigen nostalgie. Ik heb niet het idee dat m'n kinderen iets tekort komen verder :P
Maak je geen zorgen: voor ons hoeft het helemaal niet. Als we naar Parijs gaan, hebben we wel wat beters te doen. Er zijn dus altijd slechtere ouders.
pi_203441546
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:20 schreef amaranta het volgende:

[..]
Daar is vrij weinig over te zeggen lijkt me? Ik zou thuis uitzieken. En de test laten voor wat het is
Slepen met een ziek kind is sowieso rot. :{ Als ze nu thuis positief test, dan lijkt het me de moeite nog wel waard vanwege het herstelbewijs.
pi_203441561
@vencodark je leest regelmatig berichtjes op burgernet van mensen die weg zijn gelopen, maar ik sta er dan eigenlijk niet zo bij stil hoeveel paniek er dan moet zijn bij de naasten. Ik hoop dat ze snel je vader vinden :*

@Claudia_x waarom zou je willen testen? Is het vanwege een herstelbewijs? Anders zou ik gewoon lekker thuis uitzieken en bij beter weer lekker naar school :)
pi_203441611
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:32 schreef LeSage het volgende:

@:Claudia_x waarom zou je willen testen? Is het vanwege een herstelbewijs? Anders zou ik gewoon lekker thuis uitzieken en bij beter weer lekker naar school :)
Ja - en ik vind laten testen door de GGD ook de moeite waard als zelftesten niet betrouwbaar genoeg zijn. Stel je voor dat ze zich morgen goed voelt, kan ze dan met een negatieve zelftest gewoon naar school? Als ik rijksoverheid.nl erop nasla lijkt het daar wel op.
  Licht Ontvlambaar maandag 31 januari 2022 @ 07:49:14 #183
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203441658
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja - en ik vind laten testen door de GGD ook de moeite waard als zelftesten niet betrouwbaar genoeg zijn. Stel je voor dat ze zich morgen goed voelt, kan ze dan met een negatieve zelftest gewoon naar school? Als ik rijksoverheid.nl erop nasla lijkt het daar wel op.
Hebben jullie ook even in de keel geswabt?

Beterschap :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_203441672
@vencodark, Hopelijk vinden ze hem snel, zeker met deze storm.

Hier gisteravond jongste met 2 positieve zelftesten. Nu de oudste ook.. Dus dat wordt een rondje GGD, vanmiddag voor jongste, morgen voor oudste. Geen/nauwelijks klachten nog. Kijken of wij nog aan de beurt komen. Vrees van wel, want van isolatie is zeker geen sprake :P
pi_203441689
quote:

[..]
Wat mij betreft zou dat wel kunnen, maar ik vind dan ook dat we dat hele testbeleid moeten stoppen. Ik zie er de meerwaarde niet van in, behalve voor statistiekfans.
Mijn kinderen kunnen ook best positief op school zitten, want ik laat ze alleen thuis als ze ziek zijn en ga niet meer preventief testen.
En alle klasgenootjes van S. die afgelopen weken Corona hadden kwamen er achter door preventieve testen. Allemaal zonder klachten of hooguit een dagje futloos.
pi_203441704
Och @vencodark, wat zullen jullie in de rats zitten🙁. Hoop dat hij heel snel gevonden wordt😘

Durf de schuur niet in😖
If they say
  maandag 31 januari 2022 @ 07:58:29 #187
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203441724
quote:

[..]
Mijn dochter was al een dag flink ziek voordat de volgende dag ze zelfs nog maar licht positief testte. Ik zou doortesten de komende dagen. En dan pas naar de teststraat.

Ik was ook al beroerd de dag voor ik binnen een minuut positief testte.

Venco sterkte :*
pi_203441736
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:53 schreef LeSage het volgende:
Wat mij betreft zou dat wel kunnen, maar ik vind dan ook dat we dat hele testbeleid moeten stoppen. Ik zie er de meerwaarde niet van in, behalve voor statistiekfans.
En voor evt herstelbewijzen.. De vaccinatie van puber loopt in het voorjaar af. Dan zal de overheid iets moeten verzinnen met opnieuw prikken of gewoon loslaten. Met zo'n herstelbewijs kan hij weer even vooruit.

Ik hoop ook maar dat het na Omicron niet weer erger wordt. Iedereen is er wel klaar mee. Maar als je nu alles loslaat en er komt hierna een meer ziekmakende variant, dan krijg je nooit weer die maatregelen terug. Ik vind het wel prima dat ze niet gelijk alles loslaten..
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 08:14:48 #189
382129 crew  Donna
pi_203441820
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:37 schreef Elleska het volgende:
Het enige wat ik van de boodschappentips niet doe is een lijstje met de prijzen van vaste gerechten maar ik zit een eind onder het weekbudget van het nibud dus daar valt vast niet veel winst te halen.

Kind gaat wel eens mee maar geen last van dat ik dat met extra dingen thuis kom, als man meegaat daarentegen...
Dat was dus wel iets waar ik destijds van schrok bij bepaalde gerechten.

En in het eerste filmpje zegt ze precies wat ik 'vroeger' ook deed. Gewoon de helft van alle lekkere dingen niet meer kopen en op die manier besparen, maar dan is de lol er wel snel vanaf als je nooit meer een wijntje of chocola (of whatever) 'kan' kopen. Bepaalde dingen deed ik al, enkele dingen waren eye-openers en andere dingen ben ik veel strenger uit gaan voeren. ( @Mariposas, jij vroeg er naar)

En verder (niet naar jou Elleska) vind ik dat er hier nogal sneue reacties op komen en voel ik er weinig voor om er op te reageren buiten dat wat ik er al over gezegd had. Sommige mensen hebben gewoon een schop onder hun kont nodig of doen anders boodschappen. Als zij er wel wat aan hebben is dat toch alleen maar mooi?
Er zat niet voor niks een niet goed, geld terug actie op.
pi_203441845
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:58 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Mijn dochter was al een dag flink ziek voordat de volgende dag ze zelfs nog maar licht positief testte. Ik zou doortesten de komende dagen. En dan pas naar de teststraat.
Ga ik doen. Dank voor het meedenken!
pi_203441919
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 08:14 schreef Donna het volgende:

En in het eerste filmpje zegt ze precies wat ik 'vroeger' ook deed. Gewoon de helft van alle lekkere dingen niet meer kopen en op die manier besparen, maar dan is de lol er wel snel vanaf als je nooit meer een wijntje of chocola (of whatever) 'kan' kopen. Bepaalde dingen deed ik al, enkele dingen waren eye-openers en andere dingen ben ik veel strenger uit gaan voeren. ( @Mariposas, jij vroeg er naar)

Ik wil het wel eens proberen maar ik verwacht daar weinig schrikreacties te krijgen anders had ik bij de kassa immers al moeten schrikken van het totaalbedrag. Dat bedrag is nu wel iets omhoog gegaan maar dat is niet doordat ik andere dingen koop dus dat komt helaas door de prijsstijgingen. Besparen op lekkere dingen doe ik ook niet, of tenminste niet anders dan met andere aankopen door eerst te bedenken of we nog iets in huis hebben en het wel echt wordt gebruikt.
pi_203441957
@vencodark al nieuws? Sterkte
pi_203442011
Jeetje wat heftig Venco, sterkte daar en hopelijk snel goed nieuws :*

Wij hebben 2 kinderen met snot :{ Zelftesten B zijn negatief. Verder ook nergens last van, echt alleen snot. Echt ik duim me suf dat het hierbij blijft tm donderdag.
Ik wel de BSO afgezegd van B, hij zit gemixt met 2 klassen die allemaal veel positieve kinderen hebben aldus de update mail. Op school zit ie in zijn klasbubbel met 0 positief getesten.

Ik heb zo een belafspraak met de directeur van de school van B. Wij willen er een paar dagen tussenuit met zijn 4en zodra verloofde daartoe in staat is. Maar dat is buiten de vakantie.
pi_203442024
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 08:00 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
En voor evt herstelbewijzen.. De vaccinatie van puber loopt in het voorjaar af. Dan zal de overheid iets moeten verzinnen met opnieuw prikken of gewoon loslaten. Met zo'n herstelbewijs kan hij weer even vooruit.

Ik hoop ook maar dat het na Omicron niet weer erger wordt. Iedereen is er wel klaar mee. Maar als je nu alles loslaat en er komt hierna een meer ziekmakende variant, dan krijg je nooit weer die maatregelen terug. Ik vind het wel prima dat ze niet gelijk alles loslaten..
Met het loslaten van testen zouden we ook meteen door moeten gaan met het loslaten van QR-controle. Daar zie ik het nut sowieso niet van in. Ik kan (zelfs besmet) gewoon overal komen omdat ik geboosterd ben. Het was toen vooral nuttig om wat luie mensen uit hun huis te trekken en te laten vaccineren, maar de echte weigeraars gaan er nu niet meer aan beginnen denk ik.

En ja, dat risico is er inderdaad. Maar nieuwe maatregelen gaan sowieso nog maar weinig uithalen volgens mij. De bereidheid om er aan te houden is bij de meeste mensen wel weg zie ik om mij heen.
Als ik de impact op mijn leven zie vind ik het niet meer prima dat we nu ‘voor het geval dat’ nog steeds maatregelen hebben. Ik wil voor mijn kinderen toch ook nog een wat vrijere jeugd dan de afgelopen 2 jaar en op mijn werk kunnen we nieuwe maatregelen helemaal niet meer hebben.
  maandag 31 januari 2022 @ 08:59:19 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_203442074
Is de slogan eigenlijk aan aangepast? Want dat we covid niet onder controle gaan krijgen lijkt me inmiddels ruimschoots evident :+
disclaimer
pi_203442082
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 08:59 schreef SQ het volgende:
Is de slogan eigenlijk aan aangepast? Want dat we covid niet onder controle gaan krijgen lijkt me inmiddels ruimschoots evident :+
Zolang jij het niet hebt gehad, strijden we door.
  Manager PR/Moderator maandag 31 januari 2022 @ 09:07:27 #197
269689 crew  Viv
pi_203442123
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 08:59 schreef SQ het volgende:
Ze hebben die slogan wel weggehaald op de achtergrond bij de persconferenties:

Sterkte @vencodark , hopelijk is/wordt hij ongedeerd gevonden. :*
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 09:13:36 #198
382129 crew  Donna
pi_203442177
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 08:32 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ik wil het wel eens proberen maar ik verwacht daar weinig schrikreacties te krijgen anders had ik bij de kassa immers al moeten schrikken van het totaalbedrag. Dat bedrag is nu wel iets omhoog gegaan maar dat is niet doordat ik andere dingen koop dus dat komt helaas door de prijsstijgingen. Besparen op lekkere dingen doe ik ook niet, of tenminste niet anders dan met andere aankopen door eerst te bedenken of we nog iets in huis hebben en het wel echt wordt gebruikt.
Dat heb ik dus niet. Als ik voor ¤80 aan weekboodschappen afreken bij de Jumbo weet ik niet of mijn avondmaaltijden nou ¤5 of ¤10 zijn. Dat letterlijk optellen vond ik dus wel echt verhelderend.

Burrito's bijv.
Wraps
Kruiden
Kipfilet
Mais
Kidneybonen
Creme fraiche
Paprika
Geraspte kaas

Ik dacht dat valt wel wat mee, maar kwam toch boven de ¤10 uit. Ik wist natuurlijk wel van te voren dat het geen goedkope avondmaaltijd zou zijn, maar vond het wel echt verhelderend.
pi_203442325
Wat naar venco...hoop dat hij snel in goede gezondheid wordt aangetroffen! :*
  maandag 31 januari 2022 @ 09:28:05 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_203442332
Sterkte venco, wat verschrikkelijk die onzekerheid ;(
disclaimer
pi_203442342
@LaSage, ik heb hier weinig last van alle maatregelen. Kinderen vinden thuisonderwijs wel prima, ik heb geen werk dus alle tijd ervoor. En hobby's zijn voornamelijk binnenshuis (gamen, lezen). Dus heel veel beperkingen levert het ons niet op.
Ik vind de rust met minder sociale bezigheden juist ook wel fijn. Geeft ook rust voor de kinderen.
Maakt dat ik wat minder weerstand heb denk ik..

Maar het zou fijn zijn als we komend voorjaar ergens wel ruimte krijgen, dat je er ook niet perse rekening mee hoeft te houden. Al weet ik van een aantal kwetsbaren dat zij dan klem komen te zitten in hun huis. (Al is het ook niet handig als je je dan ook niet wil laten vaccineren)
pi_203442365
Oh venco, wat verschikkelijk! Is er al wat meer bekend? Kan ik ergens een bericht delen?

Onze trampoline is al een paar keer door de tuin gegaan. Manlief is nu zandzakken halen om te verzwaren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203442517
@Deepfreeze die kwetsbaren zitten toch al thuis opgesloten denk ik? Met deze aantallen besmettingen ben ik in ieder geval ook voorzichtiger. En ik ben niet extra kwetsbaar.

@vencodark Sterkte, wat een timing met die storm erbij. -O-

Ik ga vandaag proberen of ik Banaan nog eens kan laten zelftesten, zodat hij morgen weer naar school kan.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203442546
Sterkte Venco!

quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:13 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat heb ik dus niet. Als ik voor ¤80 aan weekboodschappen afreken bij de Jumbo weet ik niet of mijn avondmaaltijden nou ¤5 of ¤10 zijn. Dat letterlijk optellen vond ik dus wel echt verhelderend.

Burrito's bijv.
Wraps
Kruiden
Kipfilet
Mais
Kidneybonen
Creme fraiche
Paprika
Geraspte kaas

Ik dacht dat valt wel wat mee, maar kwam toch boven de ¤10 uit. Ik wist natuurlijk wel van te voren dat het geen goedkope avondmaaltijd zou zijn, maar vond het wel echt verhelderend.
Dan compenseer je het duurdere gerecht blijkbaar met een goedkoper gerecht want anders kom je niet aan weekboodschappen van 80euro (er vanuit gaande dat je de hele week thuis eet) en dat valt voor mij dan weer onder hetzelfde als niet schrappen van lekkere dingen zoals chocolade.

Ik kom niet eens boven de 80euro weekbudget maar ik ben alsnog niet negatief over de cursus. Dat ik bijna alle punten toepas is iets wat ik van huis uit heb geleerd maar niet iedereen krijgt dat met de paplepel ingegoten en dan moet je het elders leren, bijvoorbeeld met een cursus.

Edit: ik zit met burritos onder de 8 euro. Kom uit op 7nogwat maar ik heb niet alle ingrediënten dit jaar al gekocht dus daar zit vast nog een kleine prijsstijging en kruiden zijn los ook niet te berekenen dus het zal iets hoger zijn maar niet boven de 10euro.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 31-01-2022 10:05:44 ]
pi_203442547
Kleuter wou vanochtend doen alsof hij met de bezem een onzichtbare rookmelder uit ging zetten.

Toen heb ik Roxanne aangezet van the Police en nou zingt hij ook "put on the red light". O+
pi_203442586
@PKM. Die ene kwestbare wil graag nog zijn dingen doen. Maar voelt zich beperkt door anderen. Ik snap het ergens wel, maar ik kan er niet zoveel aan doen als je om een suffe reden geen vaccinatie wil. (en een suffe reden is ook een reden, ieder zijn keus. Maar dan moet je niet gaan lopen miepen). Andere kwetsbaren letten inderdaad ook zelf goed op. Gaan zo weinig mogelijk naar winkels, sociale contacten zoveel mogelijk 1-op-1 en met zelftesten.
pi_203442625
Ik ben altijd zo benieuwd, wie men bedoelt met kwetsbaren? Zoals het hier soms ook omschreven wordt, lijkt het alleen om oude krakkemikkige bejaarden te gaan die elk moment om kunnen vallen maar die groep is natuurlijk vele malen groter.

En ik ben alle maatregelen ook zat, voor mezelf en voor mijn naasten. Mijn moeder is enorm eenzaam, niets gaat door 2 jaar lang. Geen ouderengym, geen uitjes met de ouderenbond, geen bingo en ga zo maar door.

Daarnaast is het zwaar klote voor al die ondernemers, het gaat echt een kaalslag worden after Corona. Winkels die failliet gaan, restaurants die niet meer open kunnen. Net zoals LeSage, ik hoop zo dat het nu wel openblijft en er snel meer mensen naar binnen mogen, je dekt nu amper de kosten lijkt mij.
  maandag 31 januari 2022 @ 10:05:11 #208
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_203442788
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:53 schreef exode het volgende:
Ik ben altijd zo benieuwd, wie men bedoelt met kwetsbaren? Zoals het hier soms ook omschreven wordt, lijkt het alleen om oude krakkemikkige bejaarden te gaan die elk moment om kunnen vallen maar die groep is natuurlijk vele malen groter.

En ik ben alle maatregelen ook zat, voor mezelf en voor mijn naasten. Mijn moeder is enorm eenzaam, niets gaat door 2 jaar lang. Geen ouderengym, geen uitjes met de ouderenbond, geen bingo en ga zo maar door.

Daarnaast is het zwaar klote voor al die ondernemers, het gaat echt een kaalslag worden after Corona. Winkels die failliet gaan, restaurants die niet meer open kunnen. Net zoals LeSage, ik hoop zo dat het nu wel openblijft en er snel meer mensen naar binnen mogen, je dekt nu amper de kosten lijkt mij.
Mijn oudste valt in de groep kwetsbaren. Ter info ze heeft een afweersysteem wat nauwelijks werkt en V-eds.

Ze plaatste zichzelf overigens niet uit de maatschappij dat deed school voor haar door alle zorgleerlingen meteen naar huis te sturen eind februari 2020 tot september 2021. In september weer naar school kwam allerlei virussen tegen dus meteen 3 weken flink ziek geweest en nu vorige week begon er op maandag weer iets te broeien en niet fit maar testte negatief en donderdag ineens positief.

Ze is als risicopatient vrij vlot gevaccineerd toen het voor de jeugd opengezet werd. Wilde ze zelf ook dan mocht ze in september weer naar school en is nu flink ziek van corona als enige in huis. Heeft van het lumc een zware antibiotica ter preventie gekregen en bij niet erger kan ze thuisblijven. Juist de enige die het hier beter niet moest krijgen heeft het. Enige waar ze komt is school. Verder zien we heel mondjesmaat mensen. In de zomer wel vaker want buiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Books1 op 31-01-2022 10:13:55 ]
If you can dream it, you can do it...
pi_203442800
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:53 schreef exode het volgende:

Oh dat is heel naar! Kan ze niet een andere club zoeken? Want er gaat wel veel wél door volgens mij..
De bejaardengym van mijn moeder is weer begonnen zodra het mocht en daarvoor stonden ze vaak in kleine clubjes in het overdekte fietsenhok.
Mijn moeder is niet zo erg goed met digitale middelen, maar toen de muziekgroep online ging bleek er ineens genoeg motivatie en nu kan ze vanalles met de speciale omgeving om te videobellen en samen te spelen..Maar ook dat is weer fysiek, maar in een grotere zaal zodat ze afstand kunnen houden..
Ook het schilderen is weer live.
Alleen de leesclub durft ze nog niet aan, en want die zit vol ongevaccineerde wappies..
Maar het scheelt wel daat mijn moeder net voor kerst corona heeft gehad. Ze was flink ziek, maar heeft nu wel vertrouwen dat ze omikron waarschijnlijk ook wel aankan (maar liever niet)
pi_203442831
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Oh dat is heel naar! Kan ze niet een andere club zoeken? Want er gaat wel veel wél door volgens mij..
De bejaardengym van mijn moeder is weer begonnen zodra het mocht en daarvoor stonden ze vaak in kleine clubjes in het overdekte fietsenhok.
Mijn moeder is niet zo erg goed met digitale middelen, maar toen de muziekgroep online ging bleek er ineens genoeg motivatie en nu kan ze vanalles met de speciale omgeving om te videobellen en samen te spelen..Maar ook dat is weer fysiek, maar in een grotere zaal zodat ze afstand kunnen houden..
Ook het schilderen is weer live.
Alleen de leesclub durft ze nog niet aan, en want die zit vol ongevaccineerde wappies..
Maar het scheelt wel daat mijn moeder net voor kerst corona heeft gehad. Ze was flink ziek, maar heeft nu wel vertrouwen dat ze omikron waarschijnlijk ook wel aankan (maar liever niet)
Mijn moeder woont in een klein Brabants dorp en ze durft niet echt auto te rijden dus ze is wel echt aangewezen op de activiteiten in het dorp.
Ik was gisteren bij haar en ze zei dat de gym weer zou starten dus dat is fijn. De andere activiteiten worden in een gezamelijke ruimte van een verpleeghuis gedaan en die willen nu niet de groep bejaarden over de vloer die 'van buiten' komen.
Ze gaat wel fietsen en wandelen met familie en vrienden, maar ze zit 90% van de tijd alleen thuis.
pi_203442889
O dat is rot dat die activiteiten in een verpleeghuis zijn. Ik snap wel dat ze daar geen risico willen lopen, maar wel naar.
Maar zeker zo n ouderengym moet eigenlijk gewoon doorgaan, want spiermassa raak je als oudere snel kwijt en bouw je maar heel langzaam op. Fijn dat dat nu wel weer gaat beginnen.
Maar lijkt me heel naar als je moeder heel eenzaam begint te worden door de maatregelen en je kunt er ook moeilijk alsmaar naartoe..
pi_203442919
Mijn schoonvader is gezond weer terecht. :)
Dank voor de sterke wensen.
pi_203442973
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:13 schreef watmoetikkiezen het volgende:
O dat is rot dat die activiteiten in een verpleeghuis zijn. Ik snap wel dat ze daar geen risico willen lopen, maar wel naar.
Maar zeker zo n ouderengym moet eigenlijk gewoon doorgaan, want spiermassa raak je als oudere snel kwijt en bouw je maar heel langzaam op. Fijn dat dat nu wel weer gaat beginnen.
Maar lijkt me heel naar als je moeder heel eenzaam begint te worden door de maatregelen en je kunt er ook moeilijk alsmaar naartoe..
Ja, het is voor mij buiten de spits ook 1 uur rijden, dus je gaat niet even snel. Mijn zus gaat wel echt elke dag langs en neemt haar vaak mee voor een wandeling of zo.
Haar broer woont in de buurt en ze fietsen elke week samen, maar ja dat is een uurtje.

Ik hoop gewoon zo dat al die andere dingen snel weer kunnen.

Ze is qua gezondheid al niet top en je merkt dat deze periode haar mentale toestand ook verergert, steeds vergeetachtiger met name en warrig.
pi_203442978
Oh wat fijn Venco!
pi_203443021
@vencodark, wat fijn! Gelukkig ook gezond.

@exode, ik ken wat mensen tussen 25-45 met bijv astma, of die bij de 1e keer corona vreselijk ziek zijn geweest. Of een meisje van 11 met een hartkwaal. En natuurlijk ouderen, zeker als ze iets hebben zoals mijn vader COPD.
  maandag 31 januari 2022 @ 10:25:55 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203443027
quote:

[..]
Als ik bij de klas van Soneal kijk (waar inmiddels 11 of 12 kinderen een positieve test hebben), dan zitten er bij die gisteren nog riepen dat hun kind nog negatief testte en vanmorgen toch positief.
Er zijn er ook met buikgriepklachten en een daarvan had 6 dagen lang een negatieve test voor er een positieve test was.

En dat in een klas die niet een keer in quarantaine hoefde...

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 31-01-2022 10:36:59 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203443036
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:25 schreef Deepfreeze het volgende:
@:vencodark, wat fijn! Gelukkig ook gezond.

@:exode, ik ken wat mensen tussen 25-45 met bijv astma, of die bij de 1e keer corona vreselijk ziek zijn geweest. Of een meisje van 11 met een hartkwaal. En natuurlijk ouderen, zeker als ze iets hebben zoals mijn vader COPD.
Ik ken best veel mensen die in de risicogroep zitten, ik verbaas me vooral over hoe makkelijk er over kwetsbaren wordt gepraat. Het zijn veel meer mensen dan blijkbaar velen zich beseffen.
  maandag 31 januari 2022 @ 10:28:53 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203443067
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:16 schreef vencodark het volgende:
Fijn O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203443089
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als ik bij de klas van Soneal kijk (waar inmoddels 11 of 12 kinderen een positieve test hebben), dan zitten er bij die gisteren nog riepen dat hun kind nog negatief testte en vanmorgen toch positief.
Er zijn er ook met buikgriepklachten en een daarvan had 6 dagen lang een negatieve test voor er een positieve test was.

En dat in een klas die niet een keer in quarantaine hoefde...
Een van d'r beste vriendinnen heeft dit weekeinde positief getest, dus het verbaast me sowieso niet. Voor de kerstvakantie was er al een golf waardoor de klas in totaal een maand geen normaal onderwijs heeft gehad. Ook enkele vriendinnen hadden toen corona. Nu lijkt ze de dans niet te ontspringen, maar we wachten af. Ze is in ieder geval best beroerd en heeft dezelfde symptomen als @pinquit (hoofdpijn en misselijkheid, zoals ik ook heb als ik migraine heb, alleen heeft zij ook koorts).
pi_203443118
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:16 schreef vencodark het volgende:
Wat een opluchting!
pi_203443127
Over opluchting gesproken: onze trampoline staat nog en er liggen geen dakpannen naast het huis.
  maandag 31 januari 2022 @ 10:32:37 #222
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203443128
Fijn @vencodark dat hij er weer is. Wij hebben dit 2x met mijn zwager aan de hand gehad. Zo beangstigend.

En zei iemand kwetsbaar? :W Helaas, ineens behoor ik tot die groep. Dubbel: ik ben blij vanwege de versoepelingen, maar zit ook echt niet te wachten op een besmetting. Fijn wel dat het verloop relatief mild is, waardoor dat ook wel zal meevallen (ik denk in positieve scenario's).
pi_203443201
quote:

[..]
Bij ons waren de zelftesten tot nu toe altijd positief als de controle bij de ggd dat ook was. Mijn streep was heeeeel licht, maar net als met zwangerschapstesten is een streep een streep :P. Vriend test tot nu toe negatief thuis en ook negatief bij de ggd. Al is hij vandaag voor ronde 2, hij voelt zich nog steeds niet lekker en wat zou hij in hemelsnaam voor ander virus opgepakt kunnen hebben?! Maar tot nu toe klopten alle thuistest met ggd testen.

Edit: wij hebben ook steeds de keel erbij geswapt inderdaad. Wellicht maakt dat toch ook verschil.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203443230
@vencodark: wat eng! Ik duim dat hij toch snel wordt gevonden Edit: gelukkig is hij terecht!! :* :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 31 januari 2022 @ 10:38:59 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_203443236
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Bij ons waren de zelftesten tot nu toe altijd positief als de controle bij de ggd dat ook was. Mijn streep was heeeeel licht, maar net als met zwangerschapstesten is een streep een streep :P. Vriend test tot nu toe negatief thuis en ook negatief bij de ggd. Al is hij vandaag voor ronde 2, hij voelt zich nog steeds niet lekker en wat zou hij in hemelsnaam voor ander virus opgepakt kunnen hebben?! Maar tot nu toe klopten alle thuistest met ggd testen.
Hier 3 keer een tuurstreep gehad met negatieve GGD-test er achteraan. Ik denk dat sommige zelftests gewoon niet zo heel betrouwbaar zijn :')
disclaimer
  maandag 31 januari 2022 @ 10:39:14 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203443242
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Een van d'r beste vriendinnen heeft dit weekeinde positief getest, dus het verbaast me sowieso niet. Voor de kerstvakantie was er al een golf waardoor de klas in totaal een maand geen normaal onderwijs heeft gehad. Ook enkele vriendinnen hadden toen corona. Nu lijkt ze de dans niet te ontspringen, maar we wachten af. Ze is in ieder geval best beroerd en heeft dezelfde symptomen als @:pinquit (hoofdpijn en misselijkheid, zoals ik ook heb als ik migraine heb, alleen heeft zij ook koorts).
Klinkt alsof er nog wel een positieve test gaat volgen :{
Ik zou vast een afspraak inplannen, als die negatief is dan kan het uiteraard ook iets anders zijn en als ze er flink beroerd van is dan is dat ook reden zat om in de gaten te houden.

Beterschap voor haar :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203443377
Overigens, vriend kon op de testlocatie Schiphol (Badhoevedorp) om 10.45 terecht toen hij vanmorgen rond 8.30 keek. Dus wellicht helpt het om wat met postcodes te spelen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203443408
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:38 schreef SQ het volgende:

[..]
Hier 3 keer een tuurstreep gehad met negatieve GGD-test er achteraan. Ik denk dat sommige zelftests gewoon niet zo heel betrouwbaar zijn :')
Hmm tja, n=4 in ons geval. Het schijnt dat 1:10 vals positief uitvalt, maar tot nu toe dus steeds 100% match :+. De kans op 3x vals positief achter elkaar is echt heel klein (lucky you, misschien een staatslot kopen??)
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 31 januari 2022 @ 10:54:45 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_203443466
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hmm tja, n=4 in ons geval. Het schijnt dat 1:10 vals positief uitvalt, maar tot nu toe dus steeds 100% match :+. De kans op 3x vals positief achter elkaar is echt heel klein (lucky you, misschien een staatslot kopen??)
Nee, ik wil Karma's aandacht gewoon lekker even van me weg houden voorlopig :')!
disclaimer
pi_203443929
@vencodark, wat fijn dat hij terecht is! Mijn schoonvader had dementie, die is ook wel eens gaan dwalen, maar nooit zo heel lang weggeweest gelukkig. :*

Ik las iemand die hadden 3 zelftests gedaan, 2 positief en 1 negatief.

Mijn dochter had keelpijn en hoofdpijn, negatieve zelftest, 2 dagen later ook snot en toen zijn we naar GGD geweest, positief (zelftest gedaan toen we de uitslag hadden, die was direct positief ook).
Dochter heeft zich teruggetrokken op haar kamer. Man is aan het werk, moet straks op zn werk testen en thuiswerken tot hij de uitslag heeft. Hij zit nu in zn kamer, maar doet zijn spreekuur telefonisch.

Dochter voelt zich iets beter dan gisteren en vindt het wel grappig dat ze nu kan roepen om een bakje fruit, ontbijtje enzovoorts.
Zelftesten van man, andere dochter en mijzelf waren wederom negatief.
We wachten het maar af, ik heb in elk geval mn voorraadje brood in de vriezer aangevuld. De oudste is naar school.
  maandag 31 januari 2022 @ 11:45:58 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203444171
Fijn Venco!
pi_203444388
Wat een goed nieuws Venco!
If they say
pi_203444430
Venco, wat een opluchting moet dat zijn!
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 12:05:44 #234
382129 crew  Donna
pi_203444493
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:46 schreef Elleska het volgende:
Sterkte Venco!
[..]
Dan compenseer je het duurdere gerecht blijkbaar met een goedkoper gerecht want anders kom je niet aan weekboodschappen van 80euro (er vanuit gaande dat je de hele week thuis eet) en dat valt voor mij dan weer onder hetzelfde als niet schrappen van lekkere dingen zoals chocolade.

Ik kom niet eens boven de 80euro weekbudget maar ik ben alsnog niet negatief over de cursus. Dat ik bijna alle punten toepas is iets wat ik van huis uit heb geleerd maar niet iedereen krijgt dat met de paplepel ingegoten en dan moet je het elders leren, bijvoorbeeld met een cursus.

Onbewust inderdaad. Daarom vind ik het fijn dat ik er nu wel bewust van ben want we kopen/eten het wel gewoon hoor! :Y
pi_203444663
Wat fijn venco dat je schoonvader weer terecht is.

Hier bij de oudste nu de leraar positief. Dus waarschijnlijk heeft hij bij gebrek aan vervanging 2 dagen thuis les. Nu wel op twee dagen dat het een beetje te regelen is. Al zijn er op het werk ook steeds meer collega’s uit de running door positieve test, testen en wachten op uitslag of gewoon ziek. Dat er ook nog wel een kans is dat ik ergens nog een keer extra moet komen.
  Licht Ontvlambaar maandag 31 januari 2022 @ 12:49:04 #236
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203445116
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:13 schreef Donna het volgende:

[..]

Burrito's bijv.
Wraps
Kruiden
Kipfilet
Mais
Kidneybonen
Creme fraiche
Paprika
Geraspte kaas

Ik vulde ‘m even in in de appie app, ik kom op 10,36 voor 3 personen. Het scheelt natuurlijk wel dat ik een enorme basisvoorraad aan kruiden en specerijen heb. En ik zou eigenlijk nog lager uitkomen omdat er geen heel zakje geraspte kaas overheen hoeft, dus dat zou de koelkast ingaan voor een andere maaltijd.

Ik reken het trouwens wel vaker uit, maar ik hou 5 euro pp aan als acceptabel, omdat er altijd overblijft voor lunch of een portie in de vriezer.
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 13:06:11 #237
382129 crew  Donna
pi_203445345
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:49 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ik vulde ‘m even in in de appie app, ik kom op 10,36 voor 3 personen. Het scheelt natuurlijk wel dat ik een enorme basisvoorraad aan kruiden en specerijen heb. En ik zou eigenlijk nog lager uitkomen omdat er geen heel zakje geraspte kaas overheen hoeft, dus dat zou de koelkast ingaan voor een andere maaltijd.

Ik reken het trouwens wel vaker uit, maar ik hou 5 euro pp aan als acceptabel, omdat er altijd overblijft voor lunch of een portie in de vriezer.
Ik heb 'm inderdaad ook berekend met een half zakje geraspte kaas haha. Maar het was wel dat ik dacht; Oh ja, daar kan ook wel wat minder kipfilet in of weer eens gehakt, das goedkoper.
Geen probleem om daar wat bewuster in te worden.

Zelf kaas raspen doe ik dan weer niet, in verband met het behoud van m'n vingers. Ben echt zo onhandig!
  Licht Ontvlambaar maandag 31 januari 2022 @ 13:12:12 #238
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203445410
Kaas raspen doe ik alleen als ik vergeten ben geraspte kaas te bestellen :P Ik zou het bespaarde ook kwijt zijn aan pleisters…

Overigens komt de grootste besparing hier echt door het bestellen en thuis laten brengen van de boodschappen. Het geeft overzicht, ik kom nooit meer thuis met voorraadspul dat ik dacht nodig te hebben, maar nog in de kast staat en ik haal vaak nog dingen die niet echt nodig zijn van het lijstje voor de bestelling de deur uitgaat.
pi_203445411
quote:
Zelf kaas raspen doe ik dan weer niet, in verband met het behoud van m'n vingers. Ben echt zo onhandig!
Wellicht dat dit dan een oplossing is voor je. In verschillende soorten en prijzen te krijgen. Maar veilig voor je handen 😃
pi_203445718
Geraspte kaas laat zich prima invriezen, ik doe gerust 3 maaltijden met 1 zakje :)
pi_203445723
Of je koopt de geraspte kaas in de bonus, scheelt ook veel😀. Heb daarom eigenlijk altijd geraspte kaas in huis.
Kaas raspen gaat moeilijk als er alleen plakken worden gekocht😆. Vind stukken kaas ook niet zo lekker, krijgt vaak een bijsmaak.
If they say
pi_203445736
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:37 schreef PoesInDoos het volgende:
Geraspte kaas laat zich prima invriezen, ik doe gerust 3 maaltijden met 1 zakje :)
Smaakt dat na ontdooien nog hetzelfde dan?
If they say
pi_203445742
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:39 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Smaakt dat na ontdooien nog hetzelfde dan?
Ik vind van wel, maar meestal gaat het dan over een lasagne of ovenschotel, dan merk je er verder niets meer van.
pi_203445756
Ik word sowieso verdrietig van supermarktkaas. Kaas halen we bij onze lokale boer.
pi_203445819
Ik ben altijd zo onlogisch trots als ik een lucifer volledig op heb laten branden. :') #liefdagboek

Geraspte kaas heb ik bijna nooit in huis, man lust geen kaas en ik krijg buikpijn van zuivel. Wel een goed idee om het in te vriezen als we het een keer hebben, want ik houd dan vaak over idd wat vervolgens gaat schimmelen. :{
pi_203445905
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 08:14 schreef Donna het volgende:

[..]

En in het eerste filmpje zegt ze precies wat ik 'vroeger' ook deed. Gewoon de helft van alle lekkere dingen niet meer kopen en op die manier besparen, maar dan is de lol er wel snel vanaf als je nooit meer een wijntje of chocola (of whatever) 'kan' kopen. Bepaalde dingen deed ik al, enkele dingen waren eye-openers en andere dingen ben ik veel strenger uit gaan voeren. ( @:Mariposas, jij vroeg er naar)

En verder (niet naar jou Elleska) vind ik dat er hier nogal sneue reacties op komen en voel ik er weinig voor om er op te reageren buiten dat wat ik er al over gezegd had. Sommige mensen hebben gewoon een schop onder hun kont nodig of doen anders boodschappen. Als zij er wel wat aan hebben is dat toch alleen maar mooi?
Er zat niet voor niks een niet goed, geld terug actie op.
Er zijn zoals ik in mijn post al aangaf inderdaad vast veel mensen die niet op aanbiedingen letten, geen idee hebben wat een bepaalde warme maaltijd kost enz. Ik geloof dus dat er best mensen zijn waarvoor de tips handig en nieuw zijn, maar ik zit al zo diep in de materie door mijn eigen zoektocht, dat ik echt geen eyeopeners langs heb horen komen. Ik was daar na de cursus best teleurgesteld over.
Ook het stukje waarbij je per maaltijd berekent wat het kost deed ik al. Zo eten we bijv. alleen pizza als de pizza's 1+1 gratis zijn, want anders vind ik 4 euro voor een pizza x4 gewoon teveel geld voor avondeten en zo koop ik bijv. ook diepvriesboerenkool omdat dat én een stuk goedkoper is dan vers én altijd handig is om op voorraad te hebben voor een snelle maaltijd.

Ik heb voor mezelf de conclusie getrokken dat ik gewoon maar verder ga met proberen me aan mijn weekbudget te houden. Daar ben ik nu ik de Grip app heb (dat was ook een tip van die website) mee gestart en dat extra inzicht op weekniveau lijkt toch wel z'n vruchten af te werpen. Vorige week is het me gelukt om er 10 euro onder te blijven zonder consessies te doen op hoeveelheid en met aanschaf van 5 coronatesten en dure kinder smeltparacetamol, dus ik heb goede hoop dat ik die lijn door kan trekken.
pi_203445943
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:40 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik vind van wel, maar meestal gaat het dan over een lasagne of ovenschotel, dan merk je er verder niets meer van.
Thanx, wist ik niet😀. Gooi nu best wel vaak wat weg omdat ik het na openen al snel niet lekker meer vind. En dan kan het idd mooi uit de vriezer op de ovenpastaschotel😀
If they say
pi_203445963
Wat voor mij altijd goed werkte was om die 10euro die je nu hebt bespaard apart te zetten. Dat bedrag is dan voor goede aanbiedingen waardoor ik over het weekbudget heen kom of om tijdens vakantie of bij verjaardag het budget wat omhoog te kunnen gooien.
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 14:05:59 #249
382129 crew  Donna
pi_203446037
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:54 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Er zijn zoals ik in mijn post al aangaf inderdaad vast veel mensen die niet op aanbiedingen letten, geen idee hebben wat een bepaalde warme maaltijd kost enz. Ik geloof dus dat er best mensen zijn waarvoor de tips handig en nieuw zijn, maar ik zit al zo diep in de materie door mijn eigen zoektocht, dat ik echt geen eyeopeners langs heb horen komen. Ik was daar na de cursus best teleurgesteld over.
Ook het stukje waarbij je per maaltijd berekent wat het kost deed ik al. Zo eten we bijv. alleen pizza als de pizza's 1+1 gratis zijn, want anders vind ik 4 euro voor een pizza x4 gewoon teveel geld voor avondeten en zo koop ik bijv. ook diepvriesboerenkool omdat dat én een stuk goedkoper is dan vers én altijd handig is om op voorraad te hebben voor een snelle maaltijd.

Ik heb voor mezelf de conclusie getrokken dat ik gewoon maar verder ga met proberen me aan mijn weekbudget te houden. Daar ben ik nu ik de Grip app heb (dat was ook een tip van die website) mee gestart en dat extra inzicht op weekniveau lijkt toch wel z'n vruchten af te werpen. Vorige week is het me gelukt om er 10 euro onder te blijven zonder consessies te doen op hoeveelheid en met aanschaf van 5 coronatesten en dure kinder smeltparacetamol, dus ik heb goede hoop dat ik die lijn door kan trekken.
Dat snap ik hoor en ik snap je eerlijke reactie ook gewoon (geld ook terug gevraagd?), maar alle minachtende _O- _O- reacties die daarop volgden vond ik nogal lullig.

Ik ben door de cursus in ieder geval wel weer gemotiveerd (en ik denk ook dat daar een groot deel van de kracht zit) en heb afgelopen weekend weer een stuk minder geld uitgegeven. Gelukkig kan ik 'm 5 jaar lang herhalen. :7
pi_203446108
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:05 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat snap ik hoor en ik snap je eerlijke reactie ook gewoon (geld ook terug gevraagd?), maar alle minachtende _O- _O- reacties die daarop volgden vond ik nogal lullig.

Ik ben door de cursus in ieder geval wel weer gemotiveerd (en ik denk ook dat daar een groot deel van de kracht zit) en heb afgelopen weekend weer een stuk minder geld uitgegeven. Gelukkig kan ik 'm 5 jaar lang herhalen. :7
Nee ik laat het erbij, het kostte me nu 23 euro omdat we de cursus deelden, dat vind ik een overkomelijk bedrag. En daarnaast kan ik nu wel meelezen met eventuele tips op hun forum. Wie weet haal ik daar nog iets uit. :)
pi_203446116
Leuk wel de tips even te lezen Nikki en te zien dat ik het al super goed doe.
Hier kook ik iedere dag voor 6 en de kinderen zijn allemaal enorm in de groei. Ze eten me kaal. Hou nooit iets over, ook al denk ik soms dat ik voor een weeshuis heb gemaakt. Heb een paar grotere pannen gekocht ook.

berekenen naar persoon geeft zoveel inzicht in een maaltijd. Dat was in mijn studentenhuis al vaak een discussiepunt.
Met een meidenkwartet
pi_203446178
Die Corrie gaat maar door he?!

Ik heb het al eens aangegeven maar ik probeer alleen onze vaste lasten altijd zo laag mogelijk te houden. Al onze vaste lasten samen moet laag genoeg zijn om op 1 inkomen te kunnen betalen. Dat geeft ons genoeg speelgeld voor onzinnige uitgaven en zekerheid als 1 van ons 2 zonder inkomen komt.

Momenteel kunnen we dat betreft alleen nog besparen op g/w/l. Maar dat is deels alleen op te lossen door grote investeringen en als ik dan bereken hoe lang we erover doen om sommige investeringen terug te verdienen, geef ik het liever ergens anders aan uit.

We zijn dit jaar alleen meer kwijt aan zorgverzekeringen tov vorig jaar. Ik heb het eigen risico van verloofde naar beneden gegooid vanwege de huidige situatie.

Vanaf juni valt het KDV ook weg aangezien Juul dan 4 wordt, hoppa, dat is pas een besparing.
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 14:27:22 #253
382129 crew  Donna
pi_203446255
Corrie is hier echt een storm in een glas water gebleken. Code oranje was vanochtend ook al super snel afgeschaald naar geel. Gelukkig maar, uiteraard.

Bezig zijn met financiën is wel echt mijn hobby, altijd op zoek naar handigheidjes en verbeteringen. Ik dacht ook te gaan besparen als G. straks naar school gaat, maar was even vergeten dat A-tje dan een dag meer naar het KDV gaat. In plaats van besparen gaan we ¤100 netto meer betalen. Jammerdebammer. :{w

Gelukkig kon het voorschot van Essent flink naar beneden (en dan zitten we alsnog ruim) en door verhoging van mijn eigen risico hebben we de vaste lasten weer wat kunnen verlagen voor 2022.
pi_203446332
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:27 schreef Donna het volgende:

Bezig zijn met financiën is wel echt mijn hobby, altijd op zoek naar handigheidjes en verbeteringen. Ik dacht ook te gaan besparen als G. straks naar school gaat, maar was even vergeten dat A-tje dan een dag meer naar het KDV gaat. In plaats van besparen gaan we ¤100 netto meer betalen. Jammerdebammer. :{w

Ja, dat blijkt hier ook een domper te zijn.
:{
pi_203446387
Ook easy: besparen op verzekeringen, Nederland is een verzekeringsland.
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 14:39:52 #256
382129 crew  Donna
pi_203446427
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:33 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ja, dat blijkt hier ook een domper te zijn.
:{
Baal wel een beetje hoor. Straks maar kijken hoe het uit pakt, maar volgens mij zit ik met die ¤100 netto wel aardig goed, helaasch.
pi_203446694
Wij hebben dus vrienden die elke keer zeggen dat (kleine) kinderen nauwelijks extra geld kosten. Maar die vergeten consequent dat wij wel gewoon voor opvang moeten gaan betalen straks. :')
Ik geloof direct dat een kind van 2 jaar niet heel veel extra kosten oplevert in de vaste lasten, als je geen opvangkosten hebt. Maar wij hebben nou niet bepaald zulke werktijden dat we dat zonder opvang voor elkaar gaan krijgen.
  maandag 31 januari 2022 @ 14:58:25 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_203446757
Haha. Kinderen zijn echt fokking duur.
Nee ze eten niet veel maar ze groeien / vallen / scheuren elk half jaar uit hun kleren, opvang is inderdaad schreeuwend duur en ik zeg maar niks over was en luiers :')

Maar goed, daar staat tegenover dat je zelden nog geld uitgeeft aan horeca ofzo. Dat scheelt weer iets.
disclaimer
pi_203446769
Wat scharen ze onder “extra kosten”?

Opvang, kleding, pampers, meubels (sowieso bij de eerste), speelgoed, eten, als je borstvoeding geeft en werkt een kolf, flesjes, bewaarzakjes, als je kunstvoeding geeft de kunstvoeding an sich en flesjes etc. Het wordt zo duur als je het zelf maakt maar hoe dan ook kosten ze klauwen met geld. :P

Vakanties zijn duurder, autostoel, fietsstoel, ik kan nog uren door gaan. :+
pi_203446790
Vaste lasten probeer ik ook altijd te verlagen, maar de mogelijkheden zijn wat beperkt. Het lukt vooral voor energie en de zorgverzekering. Wij hebben sinds vorig jaar 5 zonnepanelen, meer konden we helaas niet kwijt aan de gunstige zijde van ons dak. Dat levert ongeveer 300 euro besparing op de energierekening op. Onze CV staat alleen op de benedenverdieping en in de badkamer aan en gaat vanaf 20:30 uur al een graad lager en om 21:30 uur helemaal terug naar 16 graden. We wonen in een huis uit 2011, dus e.e.a. is zo goed geïsoleerd dat het vrijwel niet afkoelt binnen. Zelfs in de winter zijn er zonnige dagen waarop de verwarming überhaupt niet aanslaat. Dit jaar ben ik begonnen met de verwarming standaard lager zetten, hij staat nu 's avonds op 18.5 graad en dan hebben we het echt niet koud, Als dat wel zo zou zijn dan zou ik de verwarming gewoon weer hoger zetten namelijk. .) Ik moet er misschien wel bij vermelden dat wij standaard onder een fleece dekentje zitten. Dat is niet in verband met eventuele kou overigens, want dat doe ik 's zomers ook gewoon. O+

Ik zou nog wel willen besparen op verzekeringen. Ik heb bijvoorbeeld een rechtsbijstand verzekering voor verkeer/wonen/werk. Die verzekering kost rond de 14 euro per maand. Als ik al die maanden dat ik voor niets verzekerd ben geweest die 14 euro zou hebben gespaard had ik al best een advocaat voor 20 uur kunnen betalen. Maar ik ben een pussy en durf die verzekering niet op te zeggen, zul je namelijk zien dat we hem volgende maand ineens nodig hebben. :')
Ik denk eigenlijk dat ik net als veel Nederlanders veel te veel verzeker. Zo is onze auto all-risk verzekerd terwijl hij nu 4 jaar oud is, maar ik vind de waarde nog te hoog om de gok te wagen om de all-risk dekking eraf te halen.

@Vaiana die opvangkosten lopen inderdaad flink op. Maar ook kosten voor allerlei spullen die je nodig hebt, na een jaar of 2-3 een nieuw bed, omdat het ledikant te klein is enz. Het is best een dure hobby zo'n kind. ;)
  maandag 31 januari 2022 @ 15:02:34 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_203446822
Nou ja het scheelt wel dat veel van die spullen overal (bijna) gratis te halen zijn tegenwoordig. Ik ben nooit veel kwijt geweest aan babyspullen en meubelen. Dat had er dan ook nog eens bij moeten komen :X
disclaimer
pi_203446888
Mijnes was met tweeënhalf zindelijk, goedkoop kind _O_
M'n vriendin heeft er nu nog 3 in de luiers zitten, wil niet weten wat ze kwijt is..
  maandag 31 januari 2022 @ 15:09:30 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203446912
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:58 schreef SQ het volgende:
Haha. Kinderen zijn echt fokking duur.
Nee ze eten niet veel maar ze groeien / vallen / scheuren elk half jaar uit hun kleren, opvang is inderdaad schreeuwend duur en ik zeg maar niks over was en luiers :')

Maar goed, daar staat tegenover dat je zelden nog geld uitgeeft aan horeca ofzo. Dat scheelt weer iets.
'Mama, mag ik een kindercappuccino? En ik wil ook taart, net als jij! En mama, gaan we straks naar het koffietentje met de puzzels spelen? En mama, ik wil een eigen pizza bij de italiaan... ' en dan van alles 1 hap eten en het dan niet meer blieven.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203446954
2,5 is wel gemiddeld, toch?
Maar ook voor U. gebruiken we ook nog billendoekjes. Die krengen koop ik ook altijd in de aanbieding. Maar wij gebruiken ze ook werkelijk voor alles.

Dagjes uit, muziekles etc. Ja, ik kan echt nog doorgaan. :D
pi_203447018
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:12 schreef arvensis het volgende:
Maar ook voor U. gebruiken we ook nog billendoekjes. Die krengen koop ik ook altijd in de aanbieding. Maar wij gebruiken ze ook werkelijk voor alles.

Haar oudste is bijna 5..
Vanaf wanneer kun je luiers op medische indicatie krijgen, weet iemand dat?
pi_203447147
Als ze ineens gaan eten als een bouwvakker ga je pas omvallen denk ik. Als ik zie wat mijn neefje van 18 eet op een dag....
En verder las ik ooit hoeveel een kind kost totdat ze zelfstandig zijn, iets van een ton geloof ik. Ik geloof het meteen.

Nikki, kijk vooral even wat het verschil is als je van all risk afgaat in voorwaarden. Er zijn vaak ook nog wel tussenvormen waarbij diefstal wel verzekerd is bijvoorbeeld.
Rechtsbijstand heb ik eruit gegooid toen we ze nodig hadden en bleek hoe weinig je eigenlijk vergoed krijgt.
pi_203447186
Ja ik gok dat zij vooral bedoelen in boodschappen, en kleding kopen ze vaak tweedehands. Eerste aanschaf van alles was idd wel prijzig, maar ik heb ook het idee dat zij dermate veel sparen dat ze sommige kosten gewoon niet zo voelen.

Ik ben vooralsnog van plan wasbare luiers te gaan gebruiken. We gaan zien hoe succesvol ik dat idee vind wanneer ik hormonaal en uitgeput ben. _O-
  Licht Ontvlambaar maandag 31 januari 2022 @ 15:39:05 #268
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203447463
Besparen op vast lasten…
De rentevaste periode van de hypotheek loopt af, de rente gaat gedeeld door drie. Lijkt leuk, maar doordat het een spaarhypotheek is, gaan we er dus op achteruit :')
  maandag 31 januari 2022 @ 15:43:49 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_203447550
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:12 schreef arvensis het volgende:

gemiddeld? :D :'( :D

Nee, 2,5 is echt heel jong. Tegenwoordig zijn de meeste kinderen pas tussen 3 en 3,5 een beetje zindelijk, maar ik hoor enorm vaak dat ze 't pas 3 weken voor school ook echt zijn.
disclaimer
pi_203447562
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:39 schreef Sjeen het volgende:
Besparen op vast lasten…
De rentevaste periode van de hypotheek loopt af, de rente gaat gedeeld door drie. Lijkt leuk, maar doordat het een spaarhypotheek is, gaan we er dus op achteruit :')
Oversluiten een optie? Wellicht met rentekorting vanwege de waarde van je huis?
  maandag 31 januari 2022 @ 15:45:55 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_203447581
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]
'Mama, mag ik een kindercappuccino? En ik wil ook taart, net als jij! En mama, gaan we straks naar het koffietentje met de puzzels spelen? En mama, ik wil een eigen pizza bij de italiaan... ' en dan van alles 1 hap eten en het dan niet meer blieven.
Ja daar heb ik altijd een best antwoord op, namelijk "nee" :7
Maar goed, ik beleef bar weinig plezier aan horecabezoek met mijn driespan, dus ik vermijd dat zo veel mogelijk :')
disclaimer
pi_203447628
Onze kinderen zijn niet uit eten proof, dus of we gaan naar een pannekoekrestaurant of zo of we gaan met zijn 2tjes zonder kinderen.
  maandag 31 januari 2022 @ 15:51:24 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_203447673
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:48 schreef exode het volgende:
Onze kinderen zijn niet uit eten proof, dus of we gaan naar een pannekoekrestaurant of zo of we gaan met zijn 2tjes zonder kinderen.
Ja precies, de McD of pannenkoeken zijn by far het hoogst haalbare.
Middaghoreca beperk ik tot een ijsje halen. Meer zit er gewoon niet in. Ik ben soms best jaloers op die gezellige gezinnetjes die lekker leuk gaan eten met kleine kinderen, maar in praktijk zijn de mijne gewoon strontvervelende krijs- en jankblagen, dat doe ik mezelf en anderen liever niet meer aan.
disclaimer
pi_203447698
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:43 schreef SQ het volgende:

[..]
gemiddeld? :D :'( :D

Nee, 2,5 is echt heel jong. Tegenwoordig zijn de meeste kinderen pas tussen 3 en 3,5 een beetje zindelijk, maar ik hoor enorm vaak dat ze 't pas 3 weken voor school ook echt zijn.
Heb niet echt een betrouwbare bron gevonden, maar een snelle Googlehit liet toch vrijwel overal tussen de 2 en 3 jaar zien.
pi_203447743
Mijn kinderen en ik houden er enorm van om ergens te gaan eten. Vooral koffie drinken en taart eten is favoriet, maar we gaan in normale tijden ook regelmatig ontbijten of lunchen in de stad tijdens het winkelen. O+ Uit eten voor een diner vind ik minder leuk, want dat vind kost gelijk weer zoveel geld. Daarom houden we het over het algemeen bij de eerder genoemde activiteiten.

quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:39 schreef Sjeen het volgende:
Besparen op vast lasten…
Dat is echt balen, exact dit is voor mij reden om zolang de rente op onze spaarhypotheek nog 'lekker hoog' staat extra te storten in het spaardeel. Ik stort er nu twee keer zoveel in elke maand, om het gespaarde bedrag zo snel mogelijk te laten groeien en in 2027 als de rente afloopt een zo klein mogelijk gat te hebben. Dat is voor nu het meest gunstige om te doen, want zo halen we 4.6% rendement op de inleg en de hypotheekrenteaftrek blijft gelijk. Ik heb vorig jaar een voorstel om de hypotheek open te breken aangevraagd omdat de rente zo laag stond, maar los van de boete gingen we daar ook flink op achteruit omdat we in alle gevallen veel meer in moesten gaan leggen maandelijks. Hopelijk valt het mee met jullie extra lasten.

quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:22 schreef exode het volgende:
Als ze ineens gaan eten als een bouwvakker ga je pas omvallen denk ik. Als ik zie wat mijn neefje van 18 eet op een dag....
En verder las ik ooit hoeveel een kind kost totdat ze zelfstandig zijn, iets van een ton geloof ik. Ik geloof het meteen.

Nikki, kijk vooral even wat het verschil is als je van all risk afgaat in voorwaarden. Er zijn vaak ook nog wel tussenvormen waarbij diefstal wel verzekerd is bijvoorbeeld.
Rechtsbijstand heb ik eruit gegooid toen we ze nodig hadden en bleek hoe weinig je eigenlijk vergoed krijgt.
Ik zou inderdaad kunnen kiezen voor een WA met beperkt casco bijvoorbeeld. Misschien moet ik me daar binnenkort ook maar eens in verdiepen. Zelfde geldt voor de rechtsbijstand, ik heb ze ook eens gebeld en toen moesten we het conflict over wie de kosten van een lekkage zou dekken zelf maar oplossen met de aannemer van ons nieuwbouwhuis. Dat was eigenlijk het moment waarop ik op had moeten zeggen.
  maandag 31 januari 2022 @ 15:55:53 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_203447744
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:53 schreef arvensis het volgende:

[..]
Heb niet echt een betrouwbare bron gevonden, maar een snelle Googlehit liet toch vrijwel overal tussen de 2 en 3 jaar zien.
Maken we er hier een betrouwbare opsom van.
Kind 1: eerste interesse rond 2e verjaardag, daadwerkelijk zindelijk rond derde verjaardag. Nachtzindelijk met 3,5.
Kind 2: zindelijk met 3 jaar en 10 maanden
disclaimer
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 15:58:36 #277
382129 crew  Donna
pi_203447785
Zindelijk opsom:
Kind 1: Interesse vanaf 2,5 ongeveer. Bij 2 jaar en 9 maanden werd zusje geboren en viel dat allemaal weer weg en vanaf 3 jaar kwam het weer een beetje. Met 3 jaar en 5 maanden helemaal zindelijk.
Kind 2: Is pas 14 maanden. :D
pi_203447788
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Maken we er hier een betrouwbare opsom van.
Kind 1: eerste interesse rond 2e verjaardag, daadwerkelijk zindelijk rond derde verjaardag
Kind 2: zindelijk met 3 jaar en 10 maanden
U. was met 2 jaar en 10 maanden zowel dag- als nachtzindelijk. Wel met dank aan de Zindelijkheidsbox. w/
  maandag 31 januari 2022 @ 16:01:37 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_203447833
mijn derde kind heeft ook een piemel dus ik reken er maar op dat ik nog wel 2,5 jaar aan het luieren ben hier :')
disclaimer
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 16:01:48 #280
382129 crew  Donna
pi_203447837
Ik moet trouwens eerlijk zeggen. Het was G. misschien ook wel eerder gelukt, maar ik was zo ziek van m'n zwangerschap dat ik er niet rouwig om was dat ze zelf de interesse even verloor.
pi_203447845
Juul dag en nacht zindelijk net na haar 3e verjaardag nog steeds ongelukjes. (gisteren 2 keer poep :'( )
B ergens tussen 3 en 3,5 jaar dagzindelijk, nachtzindelijk sinds hij 6 jaar is.
  maandag 31 januari 2022 @ 16:04:51 #282
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203447899
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Middaghoreca beperk ik tot een ijsje halen. Meer zit er gewoon niet in. Ik ben soms best jaloers op die gezellige gezinnetjes die lekker leuk gaan eten met kleine kinderen, maar in praktijk zijn de mijne gewoon strontvervelende krijs- en jankblagen, dat doe ik mezelf en anderen liever niet meer aan.
Die van mij zijn natuurlijk nog een stuk jonger, maar kindvriendelijke koffietentjes met een speelhoek gaan best. Niet voor drie gangen ofzo, maar voor een goeie koffie (en dan dus wel die peperdure kindercappuccino) durf ik het nog wel aan. Nog wel... ik houd m'n hart vast voor als ze straks groter zijn.
pi_203447903
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn kinderen en ik houden er enorm van om ergens te gaan eten. Vooral koffie drinken en taart eten is favoriet, maar we gaan in normale tijden ook regelmatig ontbijten of lunchen in de stad tijdens het winkelen. O+ Uit eten voor een diner vind ik minder leuk, want dat vind kost gelijk weer zoveel geld. Daarom houden we het over het algemeen bij de eerder genoemde activiteiten.
[..]
Dat is echt balen, exact dit is voor mij reden om zolang de rente op onze spaarhypotheek nog 'lekker hoog' staat extra te storten in het spaardeel. Ik stort er nu twee keer zoveel in elke maand, om het gespaarde bedrag zo snel mogelijk te laten groeien en in 2027 als de rente afloopt een zo klein mogelijk gat te hebben. Dat is voor nu het meest gunstige om te doen, want zo halen we 4.6% rendement op de inleg en de hypotheekrenteaftrek blijft gelijk. Ik heb vorig jaar een voorstel om de hypotheek open te breken aangevraagd omdat de rente zo laag stond, maar los van de boete gingen we daar ook flink op achteruit omdat we in alle gevallen veel meer in moesten gaan leggen maandelijks. Hopelijk valt het mee met jullie extra lasten.
[..]
Ik zou inderdaad kunnen kiezen voor een WA met beperkt casco bijvoorbeeld. Misschien moet ik me daar binnenkort ook maar eens in verdiepen. Zelfde geldt voor de rechtsbijstand, ik heb ze ook eens gebeld en toen moesten we het conflict over wie de kosten van een lekkage zou dekken zelf maar oplossen met de aannemer van ons nieuwbouwhuis. Dat was eigenlijk het moment waarop ik op had moeten zeggen.
Kijk ook even wat er eventueel al in je andere verzekeringen zit zoals je aansprakelijkheid. Daar is vaak ook rechtsbijstand inbegrepen.
En ach er zijn tegenwoordig zoveel no cure no pay advocaten dat je bij nare geschillen wel iemand vind. Maar ik kan in niemand portomonee kijken, ik vond de dekking niet goed genoeg destijds.

Wij hebben WA met beperkt casco, wel met goede voorwaarden want via werk. Ik wilde diefstal wel verzekerd hebben want een volledige auto met spoed vervangen, loopt in de papieren.
pi_203447942
Mijn schoonfamilie hebben kinderen die je letterlijk zonder een issue mee kan nemen naar een sterrenrestaurant. Wij hebben kinderen die nog net niet in de lampen gaan hangen. B kan echt niet stilzitten en Juul is een peuter met veel energie.
Dus als we gaan, is het naar een restaurant die volzit met andere kinderen zodat die van ons niet zo opvallen.
Korte lunch of een koffie gaat wel inmiddels met B, die vindt dat wel gezellig. Maar als het langer dan een half uur duurt, wordt ie onrustig.
pi_203447950
Mijn kleuter was met drie jaar zindelijk. Poepzindelijk was een ramp. En toen ik wou opgeven was het ineens klaar. :)

Poffertje is 14 maanden dus daar verwacht ik nog niets van. Maar ze geeft wel aan wanneer ze geplast heeft, door in haar kruis te grijpen. En sinds gisteren zegt ze "geplast". :D
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 16:09:18 #286
382129 crew  Donna
pi_203447968
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:07 schreef exode het volgende:
Mijn schoonfamilie hebben kinderen die je letterlijk zonder een issue mee kan nemen naar een sterrenrestaurant. Wij hebben kinderen die nog net niet in de lampen gaan hangen. B kan echt niet stilzitten en Juul is een peuter met veel energie.
Dus als we gaan, is het naar een restaurant die volzit met andere kinderen zodat die van ons niet zo opvallen.
Korte lunch of een koffie gaat wel inmiddels met B, die vindt dat wel gezellig. Maar als het langer dan een half uur duurt, wordt ie onrustig.
Dat zou met m'n oudste ook wel kunnen. De jongste daarentegen... pffff...
In huis ook trouwens. G. heeft nooit ergens aan gezeten eigenlijk en anders was het na 2x 'nee' zeggen ook echt wel duidelijk.
A-tje hangt aan de planten, gordijnen, eet potgrond, kaarsen, trekt zich op aan kasten en zit aan alle knopjes van de versterker. Als ik dan 'nee' zeg begint ze zowat te stralen, doet haar armpjes in de lucht en roep keihard; JA!

Nou, zit je dan. _O-
pi_203447998
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:09 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat zou met m'n oudste ook wel kunnen. De jongste daarentegen... pffff...
In huis ook trouwens. G. heeft nooit ergens aan gezeten eigenlijk en anders was het na 2x 'nee' zeggen ook echt wel duidelijk.
A-tje hangt aan de planten, gordijnen, eet potgrond, kaarsen, trekt zich op aan kasten en zit aan alle knopjes van de versterker. Als ik dan 'nee' zeg begint ze zowat te stralen, doet haar armpjes in de lucht en roep keihard; JA!

Nou, zit je dan. _O-
Bij ons gaat eten aan tafel inderdaad ook altijd chaotisch. B bedoelt het echt niet verkeerd maar ik stop op een gegeven moment echt met tellen hoe vaak hij van tafel af gaat. Om te plassen, om drinken te pakken, om sokken te pakken, omdat ie vergeet dat ie zit te eten en ineens gaat spelen op de grond.
Hij zit altijd op 1 bil en valt dus ook wel eens gewoon met stoel en al om.
Op school mag ie tegenwoordig staan tijdens instructie.
  maandag 31 januari 2022 @ 16:13:01 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_203448024
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:11 schreef exode het volgende:

[..]
Bij ons gaat eten aan tafel inderdaad ook altijd chaotisch. B bedoelt het echt niet verkeerd maar ik stop op een gegeven moment echt met tellen hoe vaak hij van tafel af gaat. Om te plassen, om drinken te pakken, om sokken te pakken, omdat ie vergeet dat ie zit te eten en ineens gaat spelen op de grond.
Hij zit altijd op 1 bil en valt dus ook wel eens gewoon met stoel en al om.
Op school mag ie tegenwoordig staan tijdens instructie.
Ik heb drie van die exemplaren :'(
disclaimer
pi_203448035
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:06 schreef Donna het volgende:

Ik heb zo'n kaasmolentje van tupperware. Echt ideaal.

quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:16 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Haar oudste is bijna 5..
Volgens mij moet er dan een medische oorzaak zijn voor de incontinentie. Ik weet niet hoe het zit met leeftijd, overleggen met de huisarts?

Zindelijkheidsopsom:
De oudste vlak voor de kleuterschool overdag en 's nachts was ze een jaar of 7 mbv plaswekker, omdat ze op kamp ging in groep 4 en dan zonder luier wilde 's nachts.
De jongste was eerder droog overdag en wilde toen ze 6(,5) was zonder luier 's nachts, maar die sliep zo vast dat we daar ook de plaswekker voor gebruikt hebben.
pi_203448036
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb drie van die exemplaren :'(
#prayforSQ
pi_203448211
quote:

[..]
Nou. Ik zat een keer in een restaurant met mijn moeder en om mij heen zaten allerlei gezinnetjes
“Gezellig” te eten. Alle kinderen hadden een tablet of een telefoon voor hun neus. Zo kan ik het ook :D

Ik doe het tegenwoordig ook niet meer, tenzij er een een goeie speelhoek is waar ze kunnen krijsen. Ik word er ook niet gelukkig van. Ook niet van aan tafel zitten met twee apathische heertjes.

Maar mijn kinderen :')
Van de zomer stonden we in de ijssalon, want ik had zin in ijs. “ jongens, welke smaak willen jullie?” “ik wil naar huis, ik wil een appel” Nou, toen gingen we weer.

De opsom:
Kind1: nachtzindelijk 3,5 jaar ongeveer. Dagzindelijk 4 jaar en 3 maanden :'( (en heel veel stress)
Kind2: dagzindelijk 3 jaar en 4 maanden. Had eerder gekund, maar na de stress van kind1 moest ik me hier echt voor opladen. Nachtzindelijk is ie nog lang niet
pi_203448227
De jongste van 5,5 is nu al vier nachten droog, dus ik denk dat wij eindelijk ook uit de luiers zijn *O*
pi_203448422
Vriendin van mij heeft dus wasbare luiers gebruikt en haar kind was zindelijk met ongeveer 2 jaar. Ze schijnen dus sneller zindelijk te worden met wasbare luiers, omdat de huidige wegwerpluiers zo goed zijn dat het niet nat aanvoelt voor ze. Doordat die feedbackloop er niet is, is er ook minder motivatie om een wc ipv een luier te gebruiken.
Of zo heb ik het begrepen iig. Mede hierom wil ik straks graag wasbare luiers gebruiken. _O-
pi_203448454
Wij kunnen prima met ze uit eten, maar ze zijn dan ook al 7 en 9. En zo n telefoon of tablet begin ik niet aan, dat vind ik echt stom, mogen ze thuis ook niet. Maar ze zijn sowieso niet zo druk.. (evengoed is een 3 gangenmenu geen optie hoor)
zindelijk: oudste (meisje) had 0 interesse tot ze met 2,5 een keer zei dat ze geen luier meer wilde, toen was ze ook van t ene op t andere moment dag en nacht zindelijk.
jongste (jongen) was 3,5, maar had nog af en toe ongelukjes. Nacht is nog lang dramatisch geweest en pas echt zindelijk met 6. (oh en goed zn billen afvegen kan ie pas sinds heel kort..)
pi_203448460
As ik de hele dag thuis zou zijn geweest en niet moest werken, zou ik baby zindelijkheidstraining gedaan hebben. :Y)
  maandag 31 januari 2022 @ 17:07:58 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203448581
Zo, ik ben maar lopend naar de testlocatie gegaan, gelukkig had ik pas een regenjas gekocht waarvan ik eigenlijk een beetje baalde omdat ik hem te groot leek te hebben besteld.
Met deze kou was het echter een prima jas over een trui en een vest :D

De combinatie trui-vest-regenjas was warm genoeg, en hij kroop niet met trui en vest mee omhoog maar bleef gewoon netjes los om mijn kont hangen, waardoor ik ook echt fatsoenlijk droog bleef.

Het enige nadeel is dat ik nu geen excuus meer heb om niet te gaan wandelen, want mijn wandelschoenen heb ik ook al uitgezocht op waterdicht, zodat ik niet gelijk natte voeten zou hebben als ik hier in het buitgengebied een keer in de berm moest gaan lopen vanwege verkeer dat met 80 km/pu langsraast op weggetjes die niet eens breed genoeg zijn om 2 auto's elkaar te laten passeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203448655
Over zindelijk worden, net Juul van KDV gehaald, 1 minuut in de auto 'mamaaaaa ik moet plassen' ze heeft het de hele weg (6 minuten) volgehouden, tot ik inparkeerde voor de deur. Eindstand: autostoel onder, deel bekleding onder, ik onder, zij onder. En erger het stonk naar poep....maar het was echt plas.
Wasmachine draait overuren met een peuter die wel zindelijk is maar toch vrijwel dagelijks een ongelukje heeft tegenwoordig.
  maandag 31 januari 2022 @ 17:14:53 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203448658
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:07 schreef exode het volgende:
Mijn schoonfamilie hebben kinderen die je letterlijk zonder een issue mee kan nemen naar een sterrenrestaurant.
Dat kan met Soneal ook wel, maar hij vindt het eten wat te moeilijk :')
Sterker nog; toen we pas een weekendje in Leeuwarden waren en het restaurant van het hotel uit protest voor hotelgasten gewoon open was zei hij na het eten "Het was nog beter dan **insert naam 4 vorken restaurant** " :')
En Soneal is echt geen moeilijke eter.

Nou hebben we idd lekker gegeten maar ze kunnen zich niet meten met het genoemde restaurant, en dat geeft ook niet, dat hoeft ook niet, dat verwachten de hotelgasten helemaal niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203448663
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:16 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Haar oudste is bijna 5..
Dat is niet per se aan leeftijd gebonden, daar moet je daadwerkelijk een medische indicatie voor hebben.
Als je die eenmaal hebt is het wel tof luiers krijgen ^O^
Maar dan betaal je je blauw aan andere shit.
pi_203448698
quote:

[..]
:o
Ik dacht altijd dat ik de enige was die geen horeca meer in kon. Nou is hier een ijsje ook vaak te hoog gegrepen, dat scheelt nog iets, maar wat een gedeelde smart genot O+
pi_203448701
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')