Word je meteen in het diepe gegooid!quote:
Jullie hebben allebei gelijk, als het om mRNA-vaccins ging zoals die van Pfizer en Moderna.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:31 schreef ToT het volgende:
Ik las net een comment onder een video over testen en vaccinaties waarin iemand vroeg of het klopte dat je lichaam zelf die spike-eiwitten aanmaakt als je gevaccineerd bent!
Ehhhh nee? Je immuunsysteem wapent zich er juist tegen!
Maar het is niet zo dat je daardoor positief kan testen.quote:How mRNA Vaccines Work
To trigger an immune response, many vaccines put a weakened or inactivated germ into our bodies. Not mRNA vaccines. Instead, mRNA vaccines use mRNA created in a laboratory to teach our cells how to make a protein—or even just a piece of a protein—that triggers an immune response inside our bodies. That immune response, which produces antibodies, is what protects us from getting infected if the real virus enters our bodies.
Ach, is toch geen ramp? Werk ze!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij eten vanavond pattatekes met kipcorn (zoon) en kroket (moi)![]()
Is al de 4e dag deze week dat ik deze week niet kook![]()
*gaat verder met werken*
Wij eten vanavond frietjesquote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:21 schreef Mushanga71 het volgende:
*gaat verder met werken*
Dat klinkt lekker! Heb je daar een recept van?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:30 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb zojuist prei-courgette soep gemaakt en ga er pesto bruschetta’s bij maken. Het ruikt hier heerlijk.
Auwtsj, sterkte😘quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ach, is toch geen ramp? Werk ze!
Ik heb geen zin in koken. Last van darmen (pds) wat door trekt naar mijn rug. (ben rugpatient)
Ga voor de makkelijk. Kip kapsalon zelf bakken. Met sla en komkommer voor nog een beetje groente
En straks boodschappen doen, dan voor morgen wat bedenken wat waarschijnlijk een zelfmaak pakket van appie gaat worden.
Frietjes zijn óók lekker, al heb ik liever patat😋.quote:
Klinkt goed😀. Hoe maak je die bruschetta?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:30 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb zojuist prei-courgette soep gemaakt en ga er pesto bruschetta’s bij maken. Het ruikt hier heerlijk.
Dit roept vragen opquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:32 schreef amaranta het volgende:
Wij zouden dit eten… maar dochter gaat onverwacht logeren en ze wil dit heel graag, dus dit schuift op naar morgen en nu hebben we niks in huis. Alleen toiletpapier.
Nu ben ik wel benieuwd naar “dit”quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:32 schreef amaranta het volgende:
Wij zouden dit eten… maar dochter gaat onverwacht logeren en ze wil dit heel graag, dus dit schuift op naar morgen en nu hebben we niks in huis. Alleen toiletpapier.
Dit. Wil. Ik.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:35 schreef Clubsoda het volgende:
Stoofpot met pastinaak, paddenstoelen en bier. Met Schupfnudeln erbij
Is het verbrand? Want das kut jah😖quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:42 schreef amaranta het volgende:
En raamfolie is kut. Einde mededeling
Hoe weinig zin ik ook heb om te koken, soep uit blik of zak komt er hier niet in 🤣🤣quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:31 schreef Nijna het volgende:
Wij eten soep uit een zak (geen zelfgemaakte) en afbakbroodjes. Geen zin om te koken.
Nee scheef geknipt. En zoquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:47 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Is het verbrand? Want das kut jah😖
Haal een zak magnetron poffertjes voor zoon en ga samen met man uit eten bij een lokaal restaurantquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:32 schreef amaranta het volgende:
Oh darn.... sterktequote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:49 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hoe weinig zin ik ook heb om te koken, soep uit blik of zak komt er hier niet in 🤣🤣
Gister kwam eindelijk de monteur voor de vaatwasser. 2,5w gewacht, want druk en tekort aan monteurs in onze regio. Hij is bijna 2u bezig geweest. Helaas, verwarmingselement kapot, pomp moet vervangen worden... onderdelen niet op voorraad. Met een beetje geluk 18 februari pas![]()
![]()
Oh lekker dan.. en ja dat wordt heet..quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:53 schreef amaranta het volgende:
Eej en dan nog iets he! Wij spaarden bij de AH voor pannen van Brabantia. In de steel van de pan zit een gat. Waarom? Nou… weet ik niet. Dus ik mailde Brabantia. Kreeg ik afsluitdoppen.
En omdat ik dus lui ben. Doe ik de pannen in de vaatwasser. Gevolg? Er zit water in de steel die er nooooooit meer uit wil. Weet je hoe fucking heet die steel wordt als hij op het vuur staat?
[ link | afbeelding ]
Op zich vind ik afwassen niet zo heel erg, maar na vorig jaar 7 weken lang zonder keuken te hebben gezeten is het wel weer even balen. Vaatwasser is net een jaar oud.quote:
Wij hebben inductie. Steel wordt ook dan heet.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:58 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh lekker dan.. en ja dat wordt heet..
Gelukkig hier geen last meer van. Lang leve inductie.
[..]
Op zich vind ik afwassen niet zo heel erg, maar na vorig jaar 7 weken lang zonder keuken te hebben gezeten is het wel weer even balen. Vaatwasser is net een jaar oud.
En ik moet het nu alleen doen omdat het geteisem naar de bios is 🤣🤣
Hmm ok.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben inductie. Steel wordt ook dan heet.
Wat is het nut van afsluitdoppen als er al water in zit?😳quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:53 schreef amaranta het volgende:
Eej en dan nog iets he! Wij spaarden bij de AH voor pannen van Brabantia. In de steel van de pan zit een gat. Waarom? Nou… weet ik niet. Dus ik mailde Brabantia. Kreeg ik afsluitdoppen.
En omdat ik dus lui ben. Doe ik de pannen in de vaatwasser. Gevolg? Er zit water in de steel die er nooooooit meer uit wil. Weet je hoe fucking heet die steel wordt als hij op het vuur staat?
[ link | afbeelding ]
Dat ken ik niet, patatquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:35 schreef Mushanga71 het volgende:
Frietjes zijn óók lekker, al heb ik liever patat😋.
Rly?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:42 schreef amaranta het volgende:
En raamfolie is kut. Einde mededeling
Of 't heet wordt ligt aan het materiaal van de steelquote:
Weet ik nietquote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:08 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wat is het nut van afsluitdoppen als er al water in zit?😳
Goed plan.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Rly?
Als je een knappe vent inhuurt om m aan te brengen, is het helemaal de bom.
Zelfs onze poets van ruim middelbare leeftijd bleef steeds maar treuzelen in de keuken toen het hier geplakt werd.
Dat is toch gewoon een kwestie van goed op de kop houden zodat al het water eruit loopt?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:53 schreef amaranta het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bij ons wel wij zitten op 18 ofzo nuquote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:52 schreef SaskiaR het volgende:
Vandaag 10 kinderen uit de klas positief getest, ben benieuwd of er maandag school is
Dat wordt heel heet, een pan met water in de steel...quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:53 schreef amaranta het volgende:
[ link | afbeelding ]
Jouw kind is wel creatief met eten of niet?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon heeft een patatje verzopen. In de ketchup *ril*😖😖😖
Dat was vast gezellig, met z’n allen naar de teststraat.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:52 schreef SaskiaR het volgende:
Vandaag 10 kinderen uit de klas positief getest, ben benieuwd of er maandag school is
Ik voel met je mee, wij hadden na ruim een maand wachten eindelijk de vaatwasser op 14 juli, hadden we op 17 juli dat stroom-incident waardoor onder andere de vaatwasser en oven kapot gingen, en uiteraard duurde het nog weer weken voor het juiste onderdeel van de vaatwasser geleverd kon worden... nou ja, het waren 3 fantastische dagen met vaatwasser.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:58 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh lekker dan.. en ja dat wordt heet..
Gelukkig hier geen last meer van. Lang leve inductie.
[..]
Op zich vind ik afwassen niet zo heel erg, maar na vorig jaar 7 weken lang zonder keuken te hebben gezeten is het wel weer even balen. Vaatwasser is net een jaar oud.
En ik moet het nu alleen doen omdat het geteisem naar de bios is 🤣🤣
Dit waren allemaal thuistesten (met klachten). Een teststraat vinden is echt niet te doen... voel me zelf ook niet lekker, maar kon geen plek vinden voor een test.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dat was vast gezellig, met z’n allen naar de teststraat.
Whaha, de jouwe kan er ook wat van😂. Pringels: check. Oreo's: eerst de crème eraf pulken en dan prakken.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:58 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat wordt heel heet, een pan met water in de steel...
Ik doe zulke pannen niet in de vaatwasser, mijn gewone pannen wel. Maar die hebben geen gat in het handvat.
Ik heb het wel eens gehad met een oude pan.
Maar als ze er afsluitdoppen voor hebben, dan is het vast een bekend probleem. Vraag ik me alleen wel af waarom ze ze niet bij het produceren dichtmaken...
[..]
Jouw kind is wel creatief met eten of niet?
Mijn jongste klooit ook met eten. Eerst was het alles in kleine blokjes snijden (aarbeien, appels, stukjes kaas, enzovoort) en nu verpulvert ze dingen. Koop je pringles, doe je je best om ze heel te houden onderweg naar huis, en dan mikt ze ze in een bakje en stampt ze fijn met de bus om het vervolgens met een lepeltje te gaan eten.
Ok, er past wel meer in het bakje als je het fijnstampt... En ze prakt oreo's in de melk en dat gaat dan in de magnetron *ril*.
Ja, dat vinden van een testafspraak is dramatisch volgens mij.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:32 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dit waren allemaal thuistesten (met klachten). Een teststraat vinden is echt niet te doen... voel me zelf ook niet lekker, maar kon geen plek vinden voor een test.
Heel simpel en snelquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dat klinkt lekker! Heb je daar een recept van?
Hier hielp het om een half uur later nog eens te kijken... Beterschap.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:32 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dit waren allemaal thuistesten (met klachten). Een teststraat vinden is echt niet te doen... voel me zelf ook niet lekker, maar kon geen plek vinden voor een test.
Die van mij is 12, misschien een leuk setjequote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:33 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Whaha, de jouwe kan er ook wat van😂. Pringels: check. Oreo's: eerst de crème eraf pulken en dan prakken.
Liga, heel fijn. Bakje erbij en de 2 helften raspen. Of ijs laten smelten. Jaaa mam, maar dan heb ik limonade🤪. Ook leuk, worstcroisantjes. Deeg wordt terug tot balletje gekneed en van de worst wordt eerst het velletje geknaagd, in stukjes gehakt en opgegeten😖.
Oooh, en een keer ketchup, mayo en sambal, door de mais. Dat was zooo goor. Moest voor straf een paar happen nemen. Dat heeft ie nooit meer gedaan😇
En hij is 11🙈🙈🙈
In het kader van een pandemie, laten we geen pest ergens doorheen roerenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:28 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Heel simpel en snel![]()
1 ui, 3 courgettes, 2 preien en twee teentje knoflook laten koken (ong 10 minuten) in 1 liter bouillon en pureren en dan twee goeie el pest doorheen roeren
Van bruine afbakbroodjes plakjes snijden, pesto erop smeren en 10 minuten in de oven op 200 graden
In de soep kan je nog een beetje yoghurt doen en wat verse dille bij het serveren
Denk dat ze het wel overleven.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:21 schreef Mushanga71 het volgende:
*gaat verder met werken*
Ik moest gisteren 20 minuten rijden om bij de teststraat te komen, dan parkeren, hele doolhof door lopen en na de test weer via een hele doolhof terug.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:42 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja, dat vinden van een testafspraak is dramatisch volgens mij.
Ik keek vanmorgen rond 7 uur kon ineens kiezen. Gister kreeg ik alleen maar dat ze niks konden vinden.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:37 schreef F_r het volgende:
Hier ook telefonisch een afspraak gemaakt. Lang in de wacht maar bij de teststraat was het heel rustig
Dat deed ik vroeger met beschuit!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Liga, heel fijn. Bakje erbij en de 2 helften raspen.
Ik lees mee. Telkens als ik iets doe barstende hoofdpijn.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:42 schreef pinquit het volgende:
Heeft er iemand tips voor die vreselijke covidhoofdpijn?ik moet er zelfs van overgeven. Dan heb ik echt 100x liever hoest en keelpijn
Waar baseer je dat op?quote:Op zondag 30 januari 2022 10:46 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik lees mee. Telkens als ik iets doe barstende hoofdpijn.
Ik heb het idee dat de generatie met (jonge) kinderen nu aan de beurt zijn
Fijn toch? Zou bij iedereen wel mogen. Alleen een wangswapquote:Op zondag 30 januari 2022 10:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik was vanmorgen om kwart voor 8 al bij de teststraat met zieke dochter. Ze heeft enorme hoofdpijn en keelpijn, geen eetlust en is duizelig.
We waren voor het eerst in Leiden om te testen en mijn dochter kreeg voor het eerst een kindertest. Een paar seconden langs haar wang en het watje van het wattenstokje was nog zichtbaar buiten haar neus bij de neusswab, zo minimaal ging hij naar binnen. Het voelde echt een beetje halfbakken, maar blijkbaar is dit voldoende.
Klinkt naar. Geen tips.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:42 schreef pinquit het volgende:
Heeft er iemand tips voor die vreselijke covidhoofdpijn?ik moet er zelfs van overgeven. Dan heb ik echt 100x liever hoest en keelpijn
Oef wat naar.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:42 schreef pinquit het volgende:
Heel veel besmettingen op basisscholen en kdv hier in de buurtquote:Op zondag 30 januari 2022 10:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
Vervelend van je hoofdpijn trouwens
Whahaha, fokmatch🤣.quote:Op zondag 30 januari 2022 08:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hier hielp het om een half uur later nog eens te kijken... Beterschap.
[..]
Die van mij is 12, misschien een leuk setje.
Frikandelbroodjes ontleden, eerst de bovenste boogjes brood opeten, dan de frikandel eruit halen en opeten en dan de rest van het brood. Pizza, eerst het beleg eraf halen en dan korst en beleg apart opeten...
Komkommer en dan suiker erop (dan smaakt het naar watermeloen).
[..]
In het kader van een pandemie, laten we geen pest ergens doorheen roeren.
Maar misschien ga ik het maar eens proberen, maar dan met pesto
Dochter is 24 en heeft het idd overleefd. Wel het huis uit al een paar jaar, zegt misschien genoeg🤨😆quote:
Bij dochter helpen de hoofdpijnpoeders van daro altijd heel goed.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:42 schreef pinquit het volgende:
Als je moet overgeven, is het dan geen migraine?quote:Op zondag 30 januari 2022 10:42 schreef pinquit het volgende:
Ja lijkt er wel op, lekker dan, migraine én covidquote:Op zondag 30 januari 2022 11:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je moet overgeven, is het dan geen migraine?
Ik zou sowieso paracetamol (1000) en ibuprofen combineren dan, die werken op een andere manier, dus dubbel kans. En licht en geluid uitbannen en zo min mogelijk bewegen...
Waarop baseer je dat?quote:Op zondag 30 januari 2022 11:38 schreef Aure het volgende:
Die spuugzelftesten zijn wel nog een stuk minder betrouwbaar dan die met een neusswab.
https://www.umcutrecht.nl(...)uwbaar-bij-symptomenquote:Op zondag 30 januari 2022 11:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat?
En geldt dat voor alle versies?
quote:Op basis van de PCR-test had in de onderzochte periode 6,5 procent van de deelnemers het coronavirus. De gevoeligheid (sensitiviteit) was 85/182 (47 procent) voor de speekselzelftest en 124/180 (69 procent) voor de neuszelftest. Bij mensen met veel virusdeeltjes, was dit 55 procent voor de speekselzelftest en 84 procent voor de neuszelftest. De onderzoekers concluderen op basis hiervan dat de antigeen neuszelftest vrijwel dezelfde betrouwbaarheid heeft als wanneer deze testen worden afgenomen door professionals in de GGD teststraat. Echter, de onderzochte speekselzelftest is onvoldoende betrouwbaar
quote:Op zondag 30 januari 2022 12:06 schreef Aure het volgende:
[..]
https://www.umcutrecht.nl(...)uwbaar-bij-symptomen
[..]
Er wordt dus niets gezegd over speekselzelftesten. Er wordt iets gezegd over 1 specifieke speekselzelftest. En van die test wordt ook nog eens niet gezegd welke het betreft.quote:De resultaten van deze studie - die in de week van 6 december wordt gepubliceerd - gelden specifiek voor de onderzochte corona antigeen neus- en speekselzelftest. De onderzoeksgroep is bezig om de betrouwbaarheid van een aantal andere veelgebruikte neuszelftests verder te onderzoeken, bij grote groepen mensen met en zonder verkoudheidsklachten
Het is vooral de vergelijking met alle andere tests die de kinderen gehad hebben. Mijn dochter zei dat als de uitslag negatief is dat ze nog een keer wil omdat ze dat dan niet gelooft.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Fijn toch? Zou bij iedereen wel mogen. Alleen een wangswap
Ik ken anders ook genoeg verhalen over valse uitslagen van de reguliere zelftestsquote:Op zondag 30 januari 2022 12:19 schreef Aure het volgende:
Dat is zo ja, maar het viel mij wel ook op dat bij bijv in de reviews bij die van de etos ook veel gesproken werd over vals negatieven. Maar daar is weinig wetenschappelijks aande optelsom maakt voor mij in ieder geval dat ik zelf eerder voor een neusswabtest zou kiezen.
Oh ja ik ook hoor!quote:Op zondag 30 januari 2022 12:47 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik ken anders ook genoeg verhalen over valse uitslagen van de reguliere zelftests
Dan is iig bij ons een speekseltest beter dan een neustest want bij de laatste is het tegenwerken en kun je alleen bidden dat je hem goed afneemt.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:30 schreef Aure het volgende:
Ja das nogal wiedes toch, dat de uitvoering goed moet zijn
Hier ook hoor, dochter zei het ookquote:Op zondag 30 januari 2022 12:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Het is vooral de vergelijking met alle andere tests die de kinderen gehad hebben. Mijn dochter zei dat als de uitslag negatief is dat ze nog een keer wil omdat ze dat dan niet gelooft.![]()
Waarschijnlijk is dit inderdaad goed genoeg, die kerel van de GGD weet vast hoe hij moet testen, het is vooral het enorme verschil met de eerdere tests waardoor het wat halfbakken voelt.
Ik zou overigens ook tekenen voor het overslaan van de neusswab, want die blijft toch elke keer weer naar.
Dat kan ik mij zeker voorstellen dan ja!quote:Op zondag 30 januari 2022 12:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dan is iig bij ons een speekseltest beter dan een neustest want bij de laatste is het tegenwerken en kun je alleen bidden dat je hem goed afneemt.
Soneal (11) vond het gisteren ook meevallen en was verbaasd dat het klaar was, vond de keelswab zelfs vervelender dan de neusswab, maar die was ook echt wel een stuk minder diep dan bij een volwassen test.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Het is vooral de vergelijking met alle andere tests die de kinderen gehad hebben. Mijn dochter zei dat als de uitslag negatief is dat ze nog een keer wil omdat ze dat dan niet gelooft.![]()
Waarschijnlijk is dit inderdaad goed genoeg, die kerel van de GGD weet vast hoe hij moet testen, het is vooral het enorme verschil met de eerdere tests waardoor het wat halfbakken voelt.
Ik zou overigens ook tekenen voor het overslaan van de neusswab, want die blijft toch elke keer weer naar.
Niet vreemd, toch, als er sowieso veel besmettingen zijn, de meeste kinderen niet gevaccineerd zijn, geen afstand hoeven te houden en klasgenoten pas thuisblijven als ze bewezen besmet zijn?quote:Op zondag 30 januari 2022 10:46 schreef F_r het volgende:
Ik heb het idee dat de generatie met (jonge) kinderen nu aan de beurt zijn
Dat vroeg ik mij ook af.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:06 schreef MaJo het volgende:
Heeft @:oh-oh recent nog gepost? Ik zat gisteren aan haar te denken en volgens mij al een tijd niet gezien? Hopelijk gaat alles goed.
Ik vind het knap dat jullie neusswabs af weten te nemen bij jullie baby's/dreumesen. Als ik een snottebel wil verwijderen bij Aapie is het al een spartelende vis, no way dat ik iets in zijn neus ga peuren
Hij is van hoge koorts opeens naar helemaal koortsvrij gegaan. Wel begonnen met snotteren nu. Misschien dus voor de zekerheid morgen maar niet naar mijn ouders.
En ouders met een booster die langer dan 7 dagen geleden gezet is hoeven niet in quarantaine. Dan had mijn man vrolijk iedereen in zijn omgeving besmet.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:12 schreef Hupje het volgende:
[..]
Niet vreemd, toch, als er sowieso veel besmettingen zijn, de meeste kinderen niet gevaccineerd zijn, geen afstand hoeven te houden en klasgenoten pas thuisblijven als ze bewezen besmet zijn?
Het zou me verbazen als ik niet binnen een paar weken positief test, met veel zieke collega's op mijn school en aardig wat besmettingen op de school van kind.
Dit dus.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:12 schreef Hupje het volgende:
[..]
Niet vreemd, toch, als er sowieso veel besmettingen zijn, de meeste kinderen niet gevaccineerd zijn, geen afstand hoeven te houden en klasgenoten pas thuisblijven als ze bewezen besmet zijn?
Het zou me verbazen als ik niet binnen een paar weken positief test, met veel zieke collega's op mijn school en aardig wat besmettingen op de school van kind.
Aan tafel, boven een bakje met yoghurt.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ook op de bank, boven een bakje?😁
Ik heb net nog een bakje yoghurt met beschuit en roosvicee opquote:Op zondag 30 januari 2022 13:25 schreef Viv het volgende:
[..]
Aan tafel, boven een bakje met yoghurt.
Dank je! Ga ik zeker proberen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:28 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Heel simpel en snel![]()
1 ui, 3 courgettes, 2 preien en twee teentje knoflook laten koken (ong 10 minuten) in 1 liter bouillon en pureren en dan twee goeie el pest doorheen roeren
Van bruine afbakbroodjes plakjes snijden, pesto erop smeren en 10 minuten in de oven op 200 graden
In de soep kan je nog een beetje yoghurt doen en wat verse dille bij het serveren
Ik kan me niet voorstellen dat een 2-jarige daar al wat aan heeft. Zelfs met mijn bijna 4-jarige lijkt het me nog veel te veel geld.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:31 schreef MaJo het volgende:
Voor de Disneyland Parijs kenners: is dat leuk met een kind van bijna 2? Je hebt bij de AH nu een (volgens mij) goede aanbieding: voor 880 euro 3 dagen Disneyland Parijs incl. overnachting en toegang tot de 2 parken, voor 4 personen en kinderen tot (en met) 2 jaar zijn gratis. Ik zit er nu aan te denken om dit te doen met Aapie die in oktober 2 wordt, het plan is dan ook om dit bijvoorbeeld begin oktober te doen. Maar is dat al leuk voor hem of kunnen we net zo goed naar, zeg, Artis
Oh-oh was even klaar met fok. Ik weet niet zeker of ze terug komt. Voor zover ik weet gaat alles goed. ( we hebben een tijdje geleden eventjes app contact gehad)quote:Op zondag 30 januari 2022 13:06 schreef MaJo het volgende:
Heeft @:oh-oh recent nog gepost? Ik zat gisteren aan haar te denken en volgens mij al een tijd niet gezien? Hopelijk gaat alles goed.
Valt mee qua echt Nederlandse etenswaren (we hebben ook wel wat dingen meegebrachtquote:Op zondag 30 januari 2022 13:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb net nog een bakje yoghurt met beschuit en roosvicee op
Zijn er al Nederlandse etenswaren die je mist in Zweden?
Nee, zou ik niet doen. Over paar jaar zijn er vast ook wel acties.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:31 schreef MaJo het volgende:
Voor de Disneyland Parijs kenners: is dat leuk met een kind van bijna 2? Je hebt bij de AH nu een (volgens mij) goede aanbieding: voor 880 euro 3 dagen Disneyland Parijs incl. overnachting en toegang tot de 2 parken, voor 4 personen en kinderen tot (en met) 2 jaar zijn gratis. Ik zit er nu aan te denken om dit te doen met Aapie die in oktober 2 wordt, het plan is dan ook om dit bijvoorbeeld begin oktober te doen. Maar is dat al leuk voor hem of kunnen we net zo goed naar, zeg, Artis
Dit!quote:Op zondag 30 januari 2022 13:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind het gat zo achterlijk.
Niet in quarantaine als je minder dan 8 weken geleden covid had of meer dan een week geleden de booster.
Maar je mag pas minimaal 3 mnd (12 weken) na je besmetting de booster. Dus misschien ben je tussen 8 en 13 weken toch eigenlijk niet zo beschermd?
Waarom mag je dan met 8 weken nog niet boosteren
Vriendin van mij heeft dat dus... 9 weken geleden corona gehad, nog geen booster, en haar zoon heeft het nu weer. Dus moet zij in quarantaine... zoon heeft er trouwens beide keren veel last van, dus het is ook niet zo dat het bij kinderen niks voorstelt.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:27 schreef Vanyel het volgende:
Niet in quarantaine als je minder dan 8 weken geleden covid had of meer dan een week geleden de booster.
Maar je mag pas minimaal 3 mnd (12 weken) na je besmetting de booster. Dus misschien ben je tussen 8 en 13 weken toch eigenlijk niet zo beschermd?
Mijn dochters waren bijna 2 toen wij de eerste keer met hen gingen. Ze vonden het meeste doodeng, vooral de Disneyfiguren. Het leukste vonden ze het doolhof en its a small world, maar verder was het niet zo’n succes voor hen. Maar wij gingen vooral voor zoon van bijna 4 en die vond het geweldig. En toen de meiden net 3 waren vonden ze het ook al veel leuker en was het ook niet meer gillen bij elk figuur die langs kwam lopenquote:Op zondag 30 januari 2022 13:31 schreef MaJo het volgende:
Dit idd!quote:Op zondag 30 januari 2022 14:51 schreef SQ het volgende:
Wij gaan pas naar Disney als de baby niet meer slaapt overdag. Op z'n vroegst. Je kunt inderdaad beter een ochtend naar artis gaan. Of die dagen naar Disney terwijl Aapie bij opa en oma slaapt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 30 januari 2022 15:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Goed, de boodschappencursus viel me dus eigenlijk een beetje tegen. Elk weldenkend mens kan de punten om op te letten bedenken. Eigenlijk komt het erop neer dat ik er voor mezelf eigenlijk niets heb uitgehaald. Misschien zijn andere mensen niet zo bezig met het aanleggen van voorraden, invriezen van maaltijden enz., dan zijn dat goede bespaartips, maar ik deed dat allemaal al dus daar kan ik geen extra voordeel meer uit halen.Ja nee dat doe ik al, daar heb ik geen cursus voor nodigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Precies wat ik dachtquote:Op zondag 30 januari 2022 15:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja nee dat doe ik al, daar heb ik geen cursus voor nodig
Ah okquote:Op zondag 30 januari 2022 13:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Oh-oh was even klaar met fok. Ik weet niet zeker of ze terug komt. Voor zover ik weet gaat alles goed. ( we hebben een tijdje geleden eventjes app contact gehad)
Dat lijkt me nou wel weer iets wat je ook in Zweden zou hebbenquote:Op zondag 30 januari 2022 13:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Valt mee qua echt Nederlandse etenswaren (we hebben ook wel wat dingen meegebracht), maar wat ik wel mis zijn dit soort toastjes, die heb ik hier nog niet gevonden:
[ afbeelding ]
Nou ja, ik vraag me soms wel eens af of hij dingen buiten al echt leuk vindt. Het liefst is hij gewoon binnen aan het spelen met zijn speelgoedquote:Op zondag 30 januari 2022 16:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Echt, ik zou er bij een twee jarige big vanuit gaan dat alles wat jij leuk vindt hij ook leuk vindt, Plus wellicht een speeltuin zo nu en dan. Straks nog genoeg tijd om je leven naar hem in te richten...
Dit dus, Coca-Cola, Calvé pindakaas en de enige echt Chocomel.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:33 schreef Vicky het volgende:
Dat lijstje had ik zelf ook nog wel kunnen verzinnen 🤣🤣
Ik koop niet van alles A merk, maar cola, fanta toch echt wel.
Sommige B merken vind ik echt niet lekker.
Dat idd, ik vind het nogal fors aan de prijs, zelfs in de aanbieding.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Voor Plopsaland de Panne zitten wij altijd in een B&B die letterlijk in de achtertuin van Plopsa staat. Binnen 5 minuten staan we in het park. Daar gaan we overigens geen hele weekenden heen, maar vaak op dag 1 zwemmen in Plopsaqua en op dag 2 naar het park en 's avonds weer naar huis. Scheelt dat het niet al te ver rijden is. Dit is in niet coronatijd zo'n beetje ons standaard uitje op studiedagen of rond 4-5 mei, want dan moeten de Belgen gewoon naar school en is er geen hond in het park.
L is voor het eerst naar Disney geweest op haar 3e verjaardag. Dat was wel een succes, al was het succes nog groter toen ze 4 was. Ik wil graag nog een keer terug, maar ik vind het elke keer als ik weer 'ns kijk weer veel te duur.
Ja! Vond ik ook zo debiel toen ik belde voor mijn kind. En in de vragenlijst maken ze dan ook nog onderscheid tussen wel of geen klachten Mar aan de telefoon niet.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:27 schreef Vanyel het volgende:
Goed, de boodschappencursus viel me dus eigenlijk een beetje tegen. Elk weldenkend mens kan de punten om op te letten bedenken. Eigenlijk komt het erop neer dat ik er voor mezelf eigenlijk niets heb uitgehaald. Misschien zijn andere mensen niet zo bezig met het aanleggen van voorraden, invriezen van maaltijden enz., dan zijn dat goede bespaartips, maar ik deed dat allemaal al dus daar kan ik geen extra voordeel meer uit halen.Nou dan ben ik blij dat ik hier ook geen geld aan uitgegeven heb!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar hoe erg dat er zoveel mensen dit een geweldige cursus vinden vol eye-openers enzo. Hoe doen die dan normaal gesproken hun boodschappen?!
Wc papier, Keukenrol heb ik van huismerk, net als melk en Houdbare melk voor de koffie.quote:Op zondag 30 januari 2022 17:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit dus, Coca-Cola, Calvé pindakaas en de enige echt Chocomel.
Verder heb ik altijd Sun vaatwastabletten, Page toiletpapier en Nalys keukenrol, hoewel ik bij bijna op en Plenty in de aanbieding ook nog wel voor Plenty wil gaan.
Voor het hele lijstje geldt eigenlijk dat ik het alleen maar koop als het in de aanbieding is.
Voor heel veel andere dingen maakt het me niet veel uit, ik heb weer altijd AH huismerk (biologische) melk en yoghurt, idem voor de koffiepads, voor jam enzo boeit het me ook weinig.
Nou echt!quote:Op zondag 30 januari 2022 17:52 schreef Amsel het volgende:
[..]
Nou dan ben ik blij dat ik hier ook geen geld aan uitgegeven heb!
Maar hoe erg dat er zoveel mensen dit een geweldige cursus vinden vol eye-openers enzo. Hoe doen die dan normaal gesproken hun boodschappen?!
Ennn de baby heeft koortsquote:Op zondag 30 januari 2022 15:44 schreef SQ het volgende:
Mijn baby zit lekker in de zandbak te spelen. Het lijkt wel maart!
Ja dat is ook superleukquote:Op zondag 30 januari 2022 15:39 schreef BE het volgende:
Ja, of Kabouterland in Exloo ofzo.
Tenzij jullie het zelf superleuk vinden om te gaan zou ik het niet doen. Wat de anderen ook al zeggen, je kunt vrijwel nergens samen in dan, dus of je er zelf iets aan hebt is dan ook maar de vraag en Aapie heeft er, denk ik dan, echt nog niks aan.
Ik ben benieuwd welk adresje dat is (koken en ontbijt)!quote:Op zondag 30 januari 2022 18:24 schreef exode het volgende:
Juul was 1 toen we naar Disney gingen, geweldig. Maar goed wij gingen ook voordat we kinderen hadden naar Disney en andere pretparken. Dus wij wilden erheen en de kinderen mochten mee.
Ik was voor de meivakantie aan het kijken voor Disney maar de prijzen vallen tegen. Zeker omdat wij verwend zijn met een club studio in Sequoia Lodge de laatste keer. Wij willen nooit meer anders.
Als ze jonger dan 4 zijn, moet je vooral lekker doen wat je zelf wil. Daarna gaan ze ineens iets ontwikkelen wat ze eigen mening noemen. Met B konden we overal heen, die vond alles leuk. Of het nou de kinderboerderij of de Efteling was, voor hem om het even tot zijn 4e. En aangezien wij de Efteling zelf leuker vonden, gingen we daar dan heen.
Overigens is Oud Valkeveen leuk op die leeftijd, al is de eigenaar een soort opperwap die de QR code weigert dus of ze in oktober nog open zijn, is de vraag.
Wij staan op het punt de meivakantie deels te boeken. Minstens 1 week naar een camping in Frankrijk in een Gite. We zijn hier 2 keer eerder geweest met de vouwwagen, toen B 2,5 en 3,5 jaar was. Het is zo'n relaxte plek. Zeker voor Juul, heel klein en kneuterig. Voor B twijfelden we want het is wel echt op kleine kinderen gericht maar in de meivakantie hebben ze een speciaal programma voor zijn leeftijd met uitjes naar het klimpark enzo.
En voor ons:
elke ochtend uitgebreid ontbijt en de eigenaresse kookt heerlijk en doet dat elke avond.
Ze wisten ook meteen wie we waren, zo lief.
Oh neequote:Op zondag 30 januari 2022 18:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Ennn de baby heeft koorts
Zou dat karma zijn voor als je te veel kinderen hebt? Dat je er dan 1 krijgt die elke week ziek is?![]()
Ik mocht in februari m’n booster, want in november corona gehad.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:27 schreef Vanyel het volgende:
Als ik misselijk ben door hoofdpijn, gebruik ik voor mezelf 1000 mg pcm zetpillen. Dat werkt dan gelukkig wel. En zodra het lukt, ibu oraal erbij!quote:Op zondag 30 januari 2022 10:42 schreef pinquit het volgende:
Goed, de boodschappencursus viel me dus eigenlijk een beetje tegen. Elk weldenkend mens kan de punten om op te letten bedenken. Eigenlijk komt het erop neer dat ik er voor mezelf eigenlijk niets heb uitgehaald. Misschien zijn andere mensen niet zo bezig met het aanleggen van voorraden, invriezen van maaltijden enz., dan zijn dat goede bespaartips, maar ik deed dat allemaal al dus daar kan ik geen extra voordeel meer uit halen.Wat een open deuren, maar ik kon me eerlijk gezegd ook al echt niet voorstellen dat er onbekende cheats zouden zijn waarmee je op magische wijze zou kunnen besparen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar @Donna zijn de tips dan voor jou meer een soort “oh ja, laat ik het dan ook echt eens gaan toepassen in de praktijk” of waren er echt eye-openers?
Vermoeiend trouwens die lijst, ik geef toch liever ¤150 extra per maand uit aan gemak.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Als we op de aanbieding in zouden gaan zouden we natuurlijk wel met 4 man plus Aapie gaanquote:Op zondag 30 januari 2022 19:42 schreef hilliebillie het volgende:
De aanbieding van de ah vind ik er niet zo interessant uitzien als je maar met 2 personen+baby gaat. Dan heb je als je los boekt een betere deal waarschijnlijk (afhankelijk van de datum) en ook nog een betere locatie (tenminste mij werd Davy crocket ranch afgeraden door wat vaste Disney-hangers.
Ik zou zelf nog niet gaan met een kind van bijna 2, maar dat is persoonlijk denk ik. Daar vind ik het dan toch te veel geld voor, maar genoeg die het wel doen.
Wij zouden eigenlijk gaan toen ze 6 en 8 waren. Maar uiteindelijk zijn ze straks 8 en 10 als we gaan.
Wij gingen met 2 of 3 jaar wel af en toe naar Bobbejaanland (want niet te ver weg en niet al te duur met wat acties). Daar waren toen wel verschillende dingen waar hij in mocht (maar groot voor z’n leeftijd) maar tegen vol tarief zouden we dat toen ook niet gedaan hebben.
@:mushanga71 bah een rat, hopelijk krijg je hem snel opgeruimd met gif.
Bizar he? Ik word er een beetje moedeloos vanquote:Op zondag 30 januari 2022 22:29 schreef Aure het volgende:
Ja hier ook afschuwelijk MaJo. Eerst 2 dagen buikpijn, daarna sluizen open. Superdupermegatampon van kruidvat houdt het zeg maar nog geen 2 uur volen dat duurt 2 dagen en daarna neemt het wel rap af gelukkig. Ik denk in totaal 5/6 dagen bloed. 11 is wel lang zeg!
Ik geloof niet dat bij mij de vaccinatie er veel in heeft veranderd. Het was daarvoor kut en erna nog steeds
Een krijspaleis staat ook een keer in de planning hier, maar dat is er nog niet van gekomen door corona.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:36 schreef Kyara het volgende:
Disney ben ik nog nooit geweest en wil ik wel heel graag naar toe. Maar inderdaad, de hoge kosten houden me wel een beetje tegen. Ik ben ook nooit zo goed in aanbiedingen zoeken. Ik heb nu mijn zinnen gezet op voorjaarsvakantie volgend jaar, dan zijn ze 9 en 10.
Met 2 jaar vonden ze hier het peuterdeel van een krijspaleis heel tof. Lekker rustig op peuterochtenden.
Dag 9quote:Op zondag 30 januari 2022 22:23 schreef MaJo het volgende:
Ik word echt zo moe van mijn menstruaties sinds de bevallingVandaag alweer dag 11 en ik blijf maar bloeden
Eerst is het een week vooral pijn/weinig bloed en dag op dag 6/7 gaan de sluizen open, het blijft maar doorgaan. Ik zit al die tijd aan de diclo vanwege de pijn, ik word er op deze manier immuun voor. Anderen die er na de bevalling ook last van hebben? Is overigens ook sinds de eerste vaccinatie maar weet niet of ik het daaraan moet toeschrijven.
Hier net zo. Als de 2e helft dag 1 of dag 2 valt op het moment dat ik moet sporten (aqua bootcamp) sla ik dat tegenwoordig ook over, is geen succes anders.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:29 schreef Aure het volgende:
Ja hier ook afschuwelijk MaJo. Eerst 2 dagen buikpijn, daarna sluizen open. Superdupermegatampon van kruidvat houdt het zeg maar nog geen 2 uur volen dat duurt 2 dagen en daarna neemt het wel rap af gelukkig. Ik denk in totaal 5/6 dagen bloed. 11 is wel lang zeg!
Ik geloof niet dat bij mij de vaccinatie er veel in heeft veranderd. Het was daarvoor kut en erna nog steeds
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 31 januari 2022 06:17 schreef vencodark het volgende:
Welke dames hier wonen ook alweer in Zeeland?
@:Cathmar en nog iemand, dacht ik?
Een dm of pm alsjeblieft.Wat lijkt dit me eng zeg! Ik hoop zo dat ze hem vinden. En dan die storm erbijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een dm of pm alsjeblieft.Oh nee wat eng. En wat zenuwslopend voor jullie. Ik hoop heel hard mee dat hij veilig thuis komtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Yup en de politie zoekt ook actief mee.quote:Op maandag 31 januari 2022 06:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jemig @:vencodark wat heftig en verdrietig. Ik hoop dat jullie hem snel terugvinden. Loopt er al een Burgernet actie zodat mensen in de buurt naar hem uit kunnen kijken?
Een dm of pm alsjeblieft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Daar is vrij weinig over te zeggen lijkt me? Ik zou thuis uitzieken. En de test laten voor wat het isquote:Op maandag 31 januari 2022 07:17 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een nare situatie, venco. Sterkte!
Vraagje: onze dochter heeft koorts, hoofdpijn en is misselijk maar de coronazelftest is nog altijd negatief. Het lukt online niet om een testafspraak te maken (geen locaties beschikbaar). Hoe groot is de kans nu dat die zelftesten er naast zitten? We testen alle gezinsleden meerdere keren per week, dus ik ben geneigd om maar op de zelftest af te gaan.
Maak je geen zorgen: voor ons hoeft het helemaal niet. Als we naar Parijs gaan, hebben we wel wat beters te doen. Er zijn dus altijd slechtere ouders.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:24 schreef SQ het volgende:
Ja ieder het zijne natuurlijk. Voor mij hoeft het op die jonge leeftijd nog niet zo groots, dat hebben ze helemaal niet nodig en dan krijg je weer dat ze op hun 8e alles al saahaai vinden. Maar wellicht is dat ook mijn eigen nostalgie. Ik heb niet het idee dat m'n kinderen iets tekort komen verder
Slepen met een ziek kind is sowieso rot.quote:Op maandag 31 januari 2022 07:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Daar is vrij weinig over te zeggen lijkt me? Ik zou thuis uitzieken. En de test laten voor wat het is
Ja - en ik vind laten testen door de GGD ook de moeite waard als zelftesten niet betrouwbaar genoeg zijn. Stel je voor dat ze zich morgen goed voelt, kan ze dan met een negatieve zelftest gewoon naar school? Als ik rijksoverheid.nl erop nasla lijkt het daar wel op.quote:Op maandag 31 januari 2022 07:32 schreef LeSage het volgende:
@:Claudia_x waarom zou je willen testen? Is het vanwege een herstelbewijs? Anders zou ik gewoon lekker thuis uitzieken en bij beter weer lekker naar school
Hebben jullie ook even in de keel geswabt?quote:Op maandag 31 januari 2022 07:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja - en ik vind laten testen door de GGD ook de moeite waard als zelftesten niet betrouwbaar genoeg zijn. Stel je voor dat ze zich morgen goed voelt, kan ze dan met een negatieve zelftest gewoon naar school? Als ik rijksoverheid.nl erop nasla lijkt het daar wel op.
Wat mij betreft zou dat wel kunnen, maar ik vind dan ook dat we dat hele testbeleid moeten stoppen. Ik zie er de meerwaarde niet van in, behalve voor statistiekfans.quote:Op maandag 31 januari 2022 07:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja - en ik vind laten testen door de GGD ook de moeite waard als zelftesten niet betrouwbaar genoeg zijn. Stel je voor dat ze zich morgen goed voelt, kan ze dan met een negatieve zelftest gewoon naar school? Als ik rijksoverheid.nl erop nasla lijkt het daar wel op.
Mijn dochter was al een dag flink ziek voordat de volgende dag ze zelfs nog maar licht positief testte. Ik zou doortesten de komende dagen. En dan pas naar de teststraat.quote:Op maandag 31 januari 2022 07:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En voor evt herstelbewijzen.. De vaccinatie van puber loopt in het voorjaar af. Dan zal de overheid iets moeten verzinnen met opnieuw prikken of gewoon loslaten. Met zo'n herstelbewijs kan hij weer even vooruit.quote:Op maandag 31 januari 2022 07:53 schreef LeSage het volgende:
Wat mij betreft zou dat wel kunnen, maar ik vind dan ook dat we dat hele testbeleid moeten stoppen. Ik zie er de meerwaarde niet van in, behalve voor statistiekfans.
Dat was dus wel iets waar ik destijds van schrok bij bepaalde gerechten.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:37 schreef Elleska het volgende:
Het enige wat ik van de boodschappentips niet doe is een lijstje met de prijzen van vaste gerechten maar ik zit een eind onder het weekbudget van het nibud dus daar valt vast niet veel winst te halen.
Kind gaat wel eens mee maar geen last van dat ik dat met extra dingen thuis kom, als man meegaat daarentegen...
Ga ik doen. Dank voor het meedenken!quote:Op maandag 31 januari 2022 07:58 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Mijn dochter was al een dag flink ziek voordat de volgende dag ze zelfs nog maar licht positief testte. Ik zou doortesten de komende dagen. En dan pas naar de teststraat.
Ik wil het wel eens proberen maar ik verwacht daar weinig schrikreacties te krijgen anders had ik bij de kassa immers al moeten schrikken van het totaalbedrag. Dat bedrag is nu wel iets omhoog gegaan maar dat is niet doordat ik andere dingen koop dus dat komt helaas door de prijsstijgingen. Besparen op lekkere dingen doe ik ook niet, of tenminste niet anders dan met andere aankopen door eerst te bedenken of we nog iets in huis hebben en het wel echt wordt gebruikt.quote:Op maandag 31 januari 2022 08:14 schreef Donna het volgende:
Dat was dus wel iets waar ik destijds van schrok bij bepaalde gerechten.
En in het eerste filmpje zegt ze precies wat ik 'vroeger' ook deed. Gewoon de helft van alle lekkere dingen niet meer kopen en op die manier besparen, maar dan is de lol er wel snel vanaf als je nooit meer een wijntje of chocola (of whatever) 'kan' kopen. Bepaalde dingen deed ik al, enkele dingen waren eye-openers en andere dingen ben ik veel strenger uit gaan voeren. ( @Mariposas, jij vroeg er naar)
Met het loslaten van testen zouden we ook meteen door moeten gaan met het loslaten van QR-controle. Daar zie ik het nut sowieso niet van in. Ik kan (zelfs besmet) gewoon overal komen omdat ik geboosterd ben. Het was toen vooral nuttig om wat luie mensen uit hun huis te trekken en te laten vaccineren, maar de echte weigeraars gaan er nu niet meer aan beginnen denk ik.quote:Op maandag 31 januari 2022 08:00 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
En voor evt herstelbewijzen.. De vaccinatie van puber loopt in het voorjaar af. Dan zal de overheid iets moeten verzinnen met opnieuw prikken of gewoon loslaten. Met zo'n herstelbewijs kan hij weer even vooruit.
Ik hoop ook maar dat het na Omicron niet weer erger wordt. Iedereen is er wel klaar mee. Maar als je nu alles loslaat en er komt hierna een meer ziekmakende variant, dan krijg je nooit weer die maatregelen terug. Ik vind het wel prima dat ze niet gelijk alles loslaten..
Zolang jij het niet hebt gehad, strijden we door.quote:Op maandag 31 januari 2022 08:59 schreef SQ het volgende:
Is de slogan eigenlijk aan aangepast? Want dat we covid niet onder controle gaan krijgen lijkt me inmiddels ruimschoots evident
Ze hebben die slogan wel weggehaald op de achtergrond bij de persconferenties:quote:Op maandag 31 januari 2022 08:59 schreef SQ het volgende:
Is de slogan eigenlijk aan aangepast? Want dat we covid niet onder controle gaan krijgen lijkt me inmiddels ruimschoots evident
Dat heb ik dus niet. Als ik voor ¤80 aan weekboodschappen afreken bij de Jumbo weet ik niet of mijn avondmaaltijden nou ¤5 of ¤10 zijn. Dat letterlijk optellen vond ik dus wel echt verhelderend.quote:Op maandag 31 januari 2022 08:32 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik wil het wel eens proberen maar ik verwacht daar weinig schrikreacties te krijgen anders had ik bij de kassa immers al moeten schrikken van het totaalbedrag. Dat bedrag is nu wel iets omhoog gegaan maar dat is niet doordat ik andere dingen koop dus dat komt helaas door de prijsstijgingen. Besparen op lekkere dingen doe ik ook niet, of tenminste niet anders dan met andere aankopen door eerst te bedenken of we nog iets in huis hebben en het wel echt wordt gebruikt.
Dan compenseer je het duurdere gerecht blijkbaar met een goedkoper gerecht want anders kom je niet aan weekboodschappen van 80euro (er vanuit gaande dat je de hele week thuis eet) en dat valt voor mij dan weer onder hetzelfde als niet schrappen van lekkere dingen zoals chocolade.quote:Op maandag 31 januari 2022 09:13 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat heb ik dus niet. Als ik voor ¤80 aan weekboodschappen afreken bij de Jumbo weet ik niet of mijn avondmaaltijden nou ¤5 of ¤10 zijn. Dat letterlijk optellen vond ik dus wel echt verhelderend.
Burrito's bijv.
Wraps
Kruiden
Kipfilet
Mais
Kidneybonen
Creme fraiche
Paprika
Geraspte kaas
Ik dacht dat valt wel wat mee, maar kwam toch boven de ¤10 uit. Ik wist natuurlijk wel van te voren dat het geen goedkope avondmaaltijd zou zijn, maar vond het wel echt verhelderend.
Mijn oudste valt in de groep kwetsbaren. Ter info ze heeft een afweersysteem wat nauwelijks werkt en V-eds.quote:Op maandag 31 januari 2022 09:53 schreef exode het volgende:
Ik ben altijd zo benieuwd, wie men bedoelt met kwetsbaren? Zoals het hier soms ook omschreven wordt, lijkt het alleen om oude krakkemikkige bejaarden te gaan die elk moment om kunnen vallen maar die groep is natuurlijk vele malen groter.
En ik ben alle maatregelen ook zat, voor mezelf en voor mijn naasten. Mijn moeder is enorm eenzaam, niets gaat door 2 jaar lang. Geen ouderengym, geen uitjes met de ouderenbond, geen bingo en ga zo maar door.
Daarnaast is het zwaar klote voor al die ondernemers, het gaat echt een kaalslag worden after Corona. Winkels die failliet gaan, restaurants die niet meer open kunnen. Net zoals LeSage, ik hoop zo dat het nu wel openblijft en er snel meer mensen naar binnen mogen, je dekt nu amper de kosten lijkt mij.
Oh dat is heel naar! Kan ze niet een andere club zoeken? Want er gaat wel veel wél door volgens mij..quote:Op maandag 31 januari 2022 09:53 schreef exode het volgende:
En ik ben alle maatregelen ook zat, voor mezelf en voor mijn naasten. Mijn moeder is enorm eenzaam, niets gaat door 2 jaar lang. Geen ouderengym, geen uitjes met de ouderenbond, geen bingo en ga zo maar door.
Mijn moeder woont in een klein Brabants dorp en ze durft niet echt auto te rijden dus ze is wel echt aangewezen op de activiteiten in het dorp.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Oh dat is heel naar! Kan ze niet een andere club zoeken? Want er gaat wel veel wél door volgens mij..
De bejaardengym van mijn moeder is weer begonnen zodra het mocht en daarvoor stonden ze vaak in kleine clubjes in het overdekte fietsenhok.
Mijn moeder is niet zo erg goed met digitale middelen, maar toen de muziekgroep online ging bleek er ineens genoeg motivatie en nu kan ze vanalles met de speciale omgeving om te videobellen en samen te spelen..Maar ook dat is weer fysiek, maar in een grotere zaal zodat ze afstand kunnen houden..
Ook het schilderen is weer live.
Alleen de leesclub durft ze nog niet aan, en want die zit vol ongevaccineerde wappies..
Maar het scheelt wel daat mijn moeder net voor kerst corona heeft gehad. Ze was flink ziek, maar heeft nu wel vertrouwen dat ze omikron waarschijnlijk ook wel aankan (maar liever niet)
Ja, het is voor mij buiten de spits ook 1 uur rijden, dus je gaat niet even snel. Mijn zus gaat wel echt elke dag langs en neemt haar vaak mee voor een wandeling of zo.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:13 schreef watmoetikkiezen het volgende:
O dat is rot dat die activiteiten in een verpleeghuis zijn. Ik snap wel dat ze daar geen risico willen lopen, maar wel naar.
Maar zeker zo n ouderengym moet eigenlijk gewoon doorgaan, want spiermassa raak je als oudere snel kwijt en bouw je maar heel langzaam op. Fijn dat dat nu wel weer gaat beginnen.
Maar lijkt me heel naar als je moeder heel eenzaam begint te worden door de maatregelen en je kunt er ook moeilijk alsmaar naartoe..
Als ik bij de klas van Soneal kijk (waar inmiddels 11 of 12 kinderen een positieve test hebben), dan zitten er bij die gisteren nog riepen dat hun kind nog negatief testte en vanmorgen toch positief.quote:Op maandag 31 januari 2022 07:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken best veel mensen die in de risicogroep zitten, ik verbaas me vooral over hoe makkelijk er over kwetsbaren wordt gepraat. Het zijn veel meer mensen dan blijkbaar velen zich beseffen.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:25 schreef Deepfreeze het volgende:
@:vencodark, wat fijn! Gelukkig ook gezond.
@:exode, ik ken wat mensen tussen 25-45 met bijv astma, of die bij de 1e keer corona vreselijk ziek zijn geweest. Of een meisje van 11 met een hartkwaal. En natuurlijk ouderen, zeker als ze iets hebben zoals mijn vader COPD.
Een van d'r beste vriendinnen heeft dit weekeinde positief getest, dus het verbaast me sowieso niet. Voor de kerstvakantie was er al een golf waardoor de klas in totaal een maand geen normaal onderwijs heeft gehad. Ook enkele vriendinnen hadden toen corona. Nu lijkt ze de dans niet te ontspringen, maar we wachten af. Ze is in ieder geval best beroerd en heeft dezelfde symptomen als @pinquit (hoofdpijn en misselijkheid, zoals ik ook heb als ik migraine heb, alleen heeft zij ook koorts).quote:Op maandag 31 januari 2022 10:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik bij de klas van Soneal kijk (waar inmoddels 11 of 12 kinderen een positieve test hebben), dan zitten er bij die gisteren nog riepen dat hun kind nog negatief testte en vanmorgen toch positief.
Er zijn er ook met buikgriepklachten en een daarvan had 6 dagen lang een negatieve test voor er een positieve test was.
En dat in een klas die niet een keer in quarantaine hoefde...
Wat een opluchting!quote:Op maandag 31 januari 2022 10:16 schreef vencodark het volgende:
Mijn schoonvader is gezond weer terecht.![]()
Dank voor de sterke wensen.
Bij ons waren de zelftesten tot nu toe altijd positief als de controle bij de ggd dat ook was. Mijn streep was heeeeel licht, maar net als met zwangerschapstesten is een streep een streepquote:Op maandag 31 januari 2022 07:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier 3 keer een tuurstreep gehad met negatieve GGD-test er achteraan. Ik denk dat sommige zelftests gewoon niet zo heel betrouwbaar zijnquote:Op maandag 31 januari 2022 10:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bij ons waren de zelftesten tot nu toe altijd positief als de controle bij de ggd dat ook was. Mijn streep was heeeeel licht, maar net als met zwangerschapstesten is een streep een streep. Vriend test tot nu toe negatief thuis en ook negatief bij de ggd. Al is hij vandaag voor ronde 2, hij voelt zich nog steeds niet lekker en wat zou hij in hemelsnaam voor ander virus opgepakt kunnen hebben?! Maar tot nu toe klopten alle thuistest met ggd testen.
Klinkt alsof er nog wel een positieve test gaat volgenquote:Op maandag 31 januari 2022 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een van d'r beste vriendinnen heeft dit weekeinde positief getest, dus het verbaast me sowieso niet. Voor de kerstvakantie was er al een golf waardoor de klas in totaal een maand geen normaal onderwijs heeft gehad. Ook enkele vriendinnen hadden toen corona. Nu lijkt ze de dans niet te ontspringen, maar we wachten af. Ze is in ieder geval best beroerd en heeft dezelfde symptomen als @:pinquit (hoofdpijn en misselijkheid, zoals ik ook heb als ik migraine heb, alleen heeft zij ook koorts).
Hmm tja, n=4 in ons geval. Het schijnt dat 1:10 vals positief uitvalt, maar tot nu toe dus steeds 100% matchquote:Op maandag 31 januari 2022 10:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Hier 3 keer een tuurstreep gehad met negatieve GGD-test er achteraan. Ik denk dat sommige zelftests gewoon niet zo heel betrouwbaar zijn
Nee, ik wil Karma's aandacht gewoon lekker even van me weg houden voorlopigquote:Op maandag 31 januari 2022 10:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hmm tja, n=4 in ons geval. Het schijnt dat 1:10 vals positief uitvalt, maar tot nu toe dus steeds 100% match. De kans op 3x vals positief achter elkaar is echt heel klein (lucky you, misschien een staatslot kopen??)
Onbewust inderdaad. Daarom vind ik het fijn dat ik er nu wel bewust van ben want we kopen/eten het wel gewoon hoor!quote:Op maandag 31 januari 2022 09:46 schreef Elleska het volgende:
Sterkte Venco!
[..]
Dan compenseer je het duurdere gerecht blijkbaar met een goedkoper gerecht want anders kom je niet aan weekboodschappen van 80euro (er vanuit gaande dat je de hele week thuis eet) en dat valt voor mij dan weer onder hetzelfde als niet schrappen van lekkere dingen zoals chocolade.
Ik kom niet eens boven de 80euro weekbudget maar ik ben alsnog niet negatief over de cursus. Dat ik bijna alle punten toepas is iets wat ik van huis uit heb geleerd maar niet iedereen krijgt dat met de paplepel ingegoten en dan moet je het elders leren, bijvoorbeeld met een cursus.
Ik vulde ‘m even in in de appie app, ik kom op 10,36 voor 3 personen. Het scheelt natuurlijk wel dat ik een enorme basisvoorraad aan kruiden en specerijen heb. En ik zou eigenlijk nog lager uitkomen omdat er geen heel zakje geraspte kaas overheen hoeft, dus dat zou de koelkast ingaan voor een andere maaltijd.quote:Op maandag 31 januari 2022 09:13 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat heb ik dus niet. Als ik voor ¤80 aan weekboodschappen afreken bij de Jumbo weet ik niet of mijn avondmaaltijden nou ¤5 of ¤10 zijn. Dat letterlijk optellen vond ik dus wel echt verhelderend.
Burrito's bijv.
Wraps
Kruiden
Kipfilet
Mais
Kidneybonen
Creme fraiche
Paprika
Geraspte kaas
Ik dacht dat valt wel wat mee, maar kwam toch boven de ¤10 uit. Ik wist natuurlijk wel van te voren dat het geen goedkope avondmaaltijd zou zijn, maar vond het wel echt verhelderend.
Ik heb 'm inderdaad ook berekend met een half zakje geraspte kaas haha. Maar het was wel dat ik dacht; Oh ja, daar kan ook wel wat minder kipfilet in of weer eens gehakt, das goedkoper.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vulde ‘m even in in de appie app, ik kom op 10,36 voor 3 personen. Het scheelt natuurlijk wel dat ik een enorme basisvoorraad aan kruiden en specerijen heb. En ik zou eigenlijk nog lager uitkomen omdat er geen heel zakje geraspte kaas overheen hoeft, dus dat zou de koelkast ingaan voor een andere maaltijd.
Ik reken het trouwens wel vaker uit, maar ik hou 5 euro pp aan als acceptabel, omdat er altijd overblijft voor lunch of een portie in de vriezer.
Wellicht dat dit dan een oplossing is voor je. In verschillende soorten en prijzen te krijgen. Maar veilig voor je handen 😃quote:Zelf kaas raspen doe ik dan weer niet, in verband met het behoud van m'n vingers. Ben echt zo onhandig!
Smaakt dat na ontdooien nog hetzelfde dan?quote:Op maandag 31 januari 2022 13:37 schreef PoesInDoos het volgende:
Geraspte kaas laat zich prima invriezen, ik doe gerust 3 maaltijden met 1 zakje
Ik vind van wel, maar meestal gaat het dan over een lasagne of ovenschotel, dan merk je er verder niets meer van.quote:Op maandag 31 januari 2022 13:39 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Smaakt dat na ontdooien nog hetzelfde dan?
Er zijn zoals ik in mijn post al aangaf inderdaad vast veel mensen die niet op aanbiedingen letten, geen idee hebben wat een bepaalde warme maaltijd kost enz. Ik geloof dus dat er best mensen zijn waarvoor de tips handig en nieuw zijn, maar ik zit al zo diep in de materie door mijn eigen zoektocht, dat ik echt geen eyeopeners langs heb horen komen. Ik was daar na de cursus best teleurgesteld over.quote:Op maandag 31 januari 2022 08:14 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat was dus wel iets waar ik destijds van schrok bij bepaalde gerechten.
En in het eerste filmpje zegt ze precies wat ik 'vroeger' ook deed. Gewoon de helft van alle lekkere dingen niet meer kopen en op die manier besparen, maar dan is de lol er wel snel vanaf als je nooit meer een wijntje of chocola (of whatever) 'kan' kopen. Bepaalde dingen deed ik al, enkele dingen waren eye-openers en andere dingen ben ik veel strenger uit gaan voeren. ( @:Mariposas, jij vroeg er naar)
En verder (niet naar jou Elleska) vind ik dat er hier nogal sneue reacties op komen en voel ik er weinig voor om er op te reageren buiten dat wat ik er al over gezegd had. Sommige mensen hebben gewoon een schop onder hun kont nodig of doen anders boodschappen. Als zij er wel wat aan hebben is dat toch alleen maar mooi?
Er zat niet voor niks een niet goed, geld terug actie op.
Thanx, wist ik niet😀. Gooi nu best wel vaak wat weg omdat ik het na openen al snel niet lekker meer vind. En dan kan het idd mooi uit de vriezer op de ovenpastaschotel😀quote:Op maandag 31 januari 2022 13:40 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik vind van wel, maar meestal gaat het dan over een lasagne of ovenschotel, dan merk je er verder niets meer van.
Dat snap ik hoor en ik snap je eerlijke reactie ook gewoon (geld ook terug gevraagd?), maar alle minachtendequote:Op maandag 31 januari 2022 13:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Er zijn zoals ik in mijn post al aangaf inderdaad vast veel mensen die niet op aanbiedingen letten, geen idee hebben wat een bepaalde warme maaltijd kost enz. Ik geloof dus dat er best mensen zijn waarvoor de tips handig en nieuw zijn, maar ik zit al zo diep in de materie door mijn eigen zoektocht, dat ik echt geen eyeopeners langs heb horen komen. Ik was daar na de cursus best teleurgesteld over.
Ook het stukje waarbij je per maaltijd berekent wat het kost deed ik al. Zo eten we bijv. alleen pizza als de pizza's 1+1 gratis zijn, want anders vind ik 4 euro voor een pizza x4 gewoon teveel geld voor avondeten en zo koop ik bijv. ook diepvriesboerenkool omdat dat én een stuk goedkoper is dan vers én altijd handig is om op voorraad te hebben voor een snelle maaltijd.
Ik heb voor mezelf de conclusie getrokken dat ik gewoon maar verder ga met proberen me aan mijn weekbudget te houden. Daar ben ik nu ik de Grip app heb (dat was ook een tip van die website) mee gestart en dat extra inzicht op weekniveau lijkt toch wel z'n vruchten af te werpen. Vorige week is het me gelukt om er 10 euro onder te blijven zonder consessies te doen op hoeveelheid en met aanschaf van 5 coronatesten en dure kinder smeltparacetamol, dus ik heb goede hoop dat ik die lijn door kan trekken.
Nee ik laat het erbij, het kostte me nu 23 euro omdat we de cursus deelden, dat vind ik een overkomelijk bedrag. En daarnaast kan ik nu wel meelezen met eventuele tips op hun forum. Wie weet haal ik daar nog iets uit.quote:Op maandag 31 januari 2022 14:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat snap ik hoor en ik snap je eerlijke reactie ook gewoon (geld ook terug gevraagd?), maar alle minachtende![]()
reacties die daarop volgden vond ik nogal lullig.
Ik ben door de cursus in ieder geval wel weer gemotiveerd (en ik denk ook dat daar een groot deel van de kracht zit) en heb afgelopen weekend weer een stuk minder geld uitgegeven. Gelukkig kan ik 'm 5 jaar lang herhalen.
Ja, dat blijkt hier ook een domper te zijn.quote:Op maandag 31 januari 2022 14:27 schreef Donna het volgende:
Bezig zijn met financiën is wel echt mijn hobby, altijd op zoek naar handigheidjes en verbeteringen. Ik dacht ook te gaan besparen als G. straks naar school gaat, maar was even vergeten dat A-tje dan een dag meer naar het KDV gaat. In plaats van besparen gaan we ¤100 netto meer betalen. Jammerdebammer.![]()
Baal wel een beetje hoor. Straks maar kijken hoe het uit pakt, maar volgens mij zit ik met die ¤100 netto wel aardig goed, helaasch.quote:Op maandag 31 januari 2022 14:33 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ja, dat blijkt hier ook een domper te zijn.
'Mama, mag ik een kindercappuccino? En ik wil ook taart, net als jij! En mama, gaan we straks naar het koffietentje met de puzzels spelen? En mama, ik wil een eigen pizza bij de italiaan... ' en dan van alles 1 hap eten en het dan niet meer blieven.quote:Op maandag 31 januari 2022 14:58 schreef SQ het volgende:
Haha. Kinderen zijn echt fokking duur.
Nee ze eten niet veel maar ze groeien / vallen / scheuren elk half jaar uit hun kleren, opvang is inderdaad schreeuwend duur en ik zeg maar niks over was en luiers
Maar goed, daar staat tegenover dat je zelden nog geld uitgeeft aan horeca ofzo. Dat scheelt weer iets.
Haar oudste is bijna 5..quote:Op maandag 31 januari 2022 15:12 schreef arvensis het volgende:
2,5 is wel gemiddeld, toch?
Maar ook voor U. gebruiken we ook nog billendoekjes. Die krengen koop ik ook altijd in de aanbieding. Maar wij gebruiken ze ook werkelijk voor alles.
Dagjes uit, muziekles etc. Ja, ik kan echt nog doorgaan.
gemiddeld?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:12 schreef arvensis het volgende:
2,5 is wel gemiddeld, toch?
Maar ook voor U. gebruiken we ook nog billendoekjes. Die krengen koop ik ook altijd in de aanbieding. Maar wij gebruiken ze ook werkelijk voor alles.
Dagjes uit, muziekles etc. Ja, ik kan echt nog doorgaan.
Oversluiten een optie? Wellicht met rentekorting vanwege de waarde van je huis?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:39 schreef Sjeen het volgende:
Besparen op vast lasten…
De rentevaste periode van de hypotheek loopt af, de rente gaat gedeeld door drie. Lijkt leuk, maar doordat het een spaarhypotheek is, gaan we er dus op achteruit
Ja daar heb ik altijd een best antwoord op, namelijk "nee"quote:Op maandag 31 januari 2022 15:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
'Mama, mag ik een kindercappuccino? En ik wil ook taart, net als jij! En mama, gaan we straks naar het koffietentje met de puzzels spelen? En mama, ik wil een eigen pizza bij de italiaan... ' en dan van alles 1 hap eten en het dan niet meer blieven.
Ja precies, de McD of pannenkoeken zijn by far het hoogst haalbare.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:48 schreef exode het volgende:
Onze kinderen zijn niet uit eten proof, dus of we gaan naar een pannekoekrestaurant of zo of we gaan met zijn 2tjes zonder kinderen.
Heb niet echt een betrouwbare bron gevonden, maar een snelle Googlehit liet toch vrijwel overal tussen de 2 en 3 jaar zien.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:43 schreef SQ het volgende:
[..]
gemiddeld?![]()
![]()
Nee, 2,5 is echt heel jong. Tegenwoordig zijn de meeste kinderen pas tussen 3 en 3,5 een beetje zindelijk, maar ik hoor enorm vaak dat ze 't pas 3 weken voor school ook echt zijn.
Dat is echt balen, exact dit is voor mij reden om zolang de rente op onze spaarhypotheek nog 'lekker hoog' staat extra te storten in het spaardeel. Ik stort er nu twee keer zoveel in elke maand, om het gespaarde bedrag zo snel mogelijk te laten groeien en in 2027 als de rente afloopt een zo klein mogelijk gat te hebben. Dat is voor nu het meest gunstige om te doen, want zo halen we 4.6% rendement op de inleg en de hypotheekrenteaftrek blijft gelijk. Ik heb vorig jaar een voorstel om de hypotheek open te breken aangevraagd omdat de rente zo laag stond, maar los van de boete gingen we daar ook flink op achteruit omdat we in alle gevallen veel meer in moesten gaan leggen maandelijks. Hopelijk valt het mee met jullie extra lasten.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:39 schreef Sjeen het volgende:
Besparen op vast lasten…
De rentevaste periode van de hypotheek loopt af, de rente gaat gedeeld door drie. Lijkt leuk, maar doordat het een spaarhypotheek is, gaan we er dus op achteruit
Ik zou inderdaad kunnen kiezen voor een WA met beperkt casco bijvoorbeeld. Misschien moet ik me daar binnenkort ook maar eens in verdiepen. Zelfde geldt voor de rechtsbijstand, ik heb ze ook eens gebeld en toen moesten we het conflict over wie de kosten van een lekkage zou dekken zelf maar oplossen met de aannemer van ons nieuwbouwhuis. Dat was eigenlijk het moment waarop ik op had moeten zeggen.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:22 schreef exode het volgende:
Als ze ineens gaan eten als een bouwvakker ga je pas omvallen denk ik. Als ik zie wat mijn neefje van 18 eet op een dag....
En verder las ik ooit hoeveel een kind kost totdat ze zelfstandig zijn, iets van een ton geloof ik. Ik geloof het meteen.
Nikki, kijk vooral even wat het verschil is als je van all risk afgaat in voorwaarden. Er zijn vaak ook nog wel tussenvormen waarbij diefstal wel verzekerd is bijvoorbeeld.
Rechtsbijstand heb ik eruit gegooid toen we ze nodig hadden en bleek hoe weinig je eigenlijk vergoed krijgt.
Maken we er hier een betrouwbare opsom van.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:53 schreef arvensis het volgende:
[..]
Heb niet echt een betrouwbare bron gevonden, maar een snelle Googlehit liet toch vrijwel overal tussen de 2 en 3 jaar zien.
U. was met 2 jaar en 10 maanden zowel dag- als nachtzindelijk. Wel met dank aan de Zindelijkheidsbox.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Maken we er hier een betrouwbare opsom van.
Kind 1: eerste interesse rond 2e verjaardag, daadwerkelijk zindelijk rond derde verjaardag
Kind 2: zindelijk met 3 jaar en 10 maanden
Die van mij zijn natuurlijk nog een stuk jonger, maar kindvriendelijke koffietentjes met een speelhoek gaan best. Niet voor drie gangen ofzo, maar voor een goeie koffie (en dan dus wel die peperdure kindercappuccino) durf ik het nog wel aan. Nog wel... ik houd m'n hart vast voor als ze straks groter zijn.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja precies, de McD of pannenkoeken zijn by far het hoogst haalbare.
Middaghoreca beperk ik tot een ijsje halen. Meer zit er gewoon niet in. Ik ben soms best jaloers op die gezellige gezinnetjes die lekker leuk gaan eten met kleine kinderen, maar in praktijk zijn de mijne gewoon strontvervelende krijs- en jankblagen, dat doe ik mezelf en anderen liever niet meer aan.
Kijk ook even wat er eventueel al in je andere verzekeringen zit zoals je aansprakelijkheid. Daar is vaak ook rechtsbijstand inbegrepen.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn kinderen en ik houden er enorm van om ergens te gaan eten. Vooral koffie drinken en taart eten is favoriet, maar we gaan in normale tijden ook regelmatig ontbijten of lunchen in de stad tijdens het winkelen.Uit eten voor een diner vind ik minder leuk, want dat vind kost gelijk weer zoveel geld. Daarom houden we het over het algemeen bij de eerder genoemde activiteiten.
[..]
Dat is echt balen, exact dit is voor mij reden om zolang de rente op onze spaarhypotheek nog 'lekker hoog' staat extra te storten in het spaardeel. Ik stort er nu twee keer zoveel in elke maand, om het gespaarde bedrag zo snel mogelijk te laten groeien en in 2027 als de rente afloopt een zo klein mogelijk gat te hebben. Dat is voor nu het meest gunstige om te doen, want zo halen we 4.6% rendement op de inleg en de hypotheekrenteaftrek blijft gelijk. Ik heb vorig jaar een voorstel om de hypotheek open te breken aangevraagd omdat de rente zo laag stond, maar los van de boete gingen we daar ook flink op achteruit omdat we in alle gevallen veel meer in moesten gaan leggen maandelijks. Hopelijk valt het mee met jullie extra lasten.
[..]
Ik zou inderdaad kunnen kiezen voor een WA met beperkt casco bijvoorbeeld. Misschien moet ik me daar binnenkort ook maar eens in verdiepen. Zelfde geldt voor de rechtsbijstand, ik heb ze ook eens gebeld en toen moesten we het conflict over wie de kosten van een lekkage zou dekken zelf maar oplossen met de aannemer van ons nieuwbouwhuis. Dat was eigenlijk het moment waarop ik op had moeten zeggen.
Dat zou met m'n oudste ook wel kunnen. De jongste daarentegen... pffff...quote:Op maandag 31 januari 2022 16:07 schreef exode het volgende:
Mijn schoonfamilie hebben kinderen die je letterlijk zonder een issue mee kan nemen naar een sterrenrestaurant. Wij hebben kinderen die nog net niet in de lampen gaan hangen. B kan echt niet stilzitten en Juul is een peuter met veel energie.
Dus als we gaan, is het naar een restaurant die volzit met andere kinderen zodat die van ons niet zo opvallen.
Korte lunch of een koffie gaat wel inmiddels met B, die vindt dat wel gezellig. Maar als het langer dan een half uur duurt, wordt ie onrustig.
Bij ons gaat eten aan tafel inderdaad ook altijd chaotisch. B bedoelt het echt niet verkeerd maar ik stop op een gegeven moment echt met tellen hoe vaak hij van tafel af gaat. Om te plassen, om drinken te pakken, om sokken te pakken, omdat ie vergeet dat ie zit te eten en ineens gaat spelen op de grond.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:09 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat zou met m'n oudste ook wel kunnen. De jongste daarentegen... pffff...
In huis ook trouwens. G. heeft nooit ergens aan gezeten eigenlijk en anders was het na 2x 'nee' zeggen ook echt wel duidelijk.
A-tje hangt aan de planten, gordijnen, eet potgrond, kaarsen, trekt zich op aan kasten en zit aan alle knopjes van de versterker. Als ik dan 'nee' zeg begint ze zowat te stralen, doet haar armpjes in de lucht en roep keihard; JA!
Nou, zit je dan.
Ik heb drie van die exemplarenquote:Op maandag 31 januari 2022 16:11 schreef exode het volgende:
[..]
Bij ons gaat eten aan tafel inderdaad ook altijd chaotisch. B bedoelt het echt niet verkeerd maar ik stop op een gegeven moment echt met tellen hoe vaak hij van tafel af gaat. Om te plassen, om drinken te pakken, om sokken te pakken, omdat ie vergeet dat ie zit te eten en ineens gaat spelen op de grond.
Hij zit altijd op 1 bil en valt dus ook wel eens gewoon met stoel en al om.
Op school mag ie tegenwoordig staan tijdens instructie.
Ik heb zo'n kaasmolentje van tupperware. Echt ideaal.quote:Op maandag 31 januari 2022 13:06 schreef Donna het volgende:
Zelf kaas raspen doe ik dan weer niet, in verband met het behoud van m'n vingers. Ben echt zo onhandig!
Volgens mij moet er dan een medische oorzaak zijn voor de incontinentie. Ik weet niet hoe het zit met leeftijd, overleggen met de huisarts?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:16 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Haar oudste is bijna 5..
Vanaf wanneer kun je luiers op medische indicatie krijgen, weet iemand dat?
Nou. Ik zat een keer in een restaurant met mijn moeder en om mij heen zaten allerlei gezinnetjesquote:Op maandag 31 januari 2022 15:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Middaghoreca beperk ik tot een ijsje halen. Meer zit er gewoon niet in. Ik ben soms best jaloers op die gezellige gezinnetjes die lekker leuk gaan eten met kleine kinderen, maar in praktijk zijn de mijne gewoon strontvervelende krijs- en jankblagen, dat doe ik mezelf en anderen liever niet meer aan.
Dat kan met Soneal ook wel, maar hij vindt het eten wat te moeilijkquote:Op maandag 31 januari 2022 16:07 schreef exode het volgende:
Mijn schoonfamilie hebben kinderen die je letterlijk zonder een issue mee kan nemen naar een sterrenrestaurant.
Dat is niet per se aan leeftijd gebonden, daar moet je daadwerkelijk een medische indicatie voor hebben.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:16 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Haar oudste is bijna 5..
Vanaf wanneer kun je luiers op medische indicatie krijgen, weet iemand dat?
quote:Op maandag 31 januari 2022 15:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |