quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeuhhh weer een sollicitatie gesprek. Nu voor een organisatie die taalopleidingen doet voor nieuwkomers. Helemaal in mijn straatje
Ditquote:Op woensdag 26 januari 2022 16:37 schreef Candaasje het volgende:
Even keihard duimen voor @:gcjoel en @:Kaatje1
Ja.quote:
Vettigere yoghurt gebruiken. Griekse yoghurt of zo.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:24 schreef fietsie het volgende:
Hoe maak je een Idiaase yoghurt dip met wortel en komkommer minder zuur? Met suiker?
Wel fijn als de slager dat dan voor je doet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja.
Gelukkig hebben we een begripvolle edoch onsentimentele slager, die de schapen dan met de nodig -maar ook niet meer dan dat- egards in een hok leidt en ze wat hooi geeft.
En als je alleen Magere Yoghurt hebt en Magere kwark? Zou je dan de laatste nemen?quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vettigere yoghurt gebruiken. Griekse yoghurt of zo.
Die trouwjurk is al maanden binnenquote:Op woensdag 26 januari 2022 12:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben enorm benieuwd!Is er ook al een trouwjurk?
(die je neem ik aan niet hebt gezien)
Er is een stropdas maar mijn voornemen is zonder das te trouwen. We gaan zien hoe dat uitpakt. De stropdas bewaar ik voor de bruiloft in Slowakije waar het allemaal heel formeel isquote:
dan zou ik idd de kwark nemen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
En als je alleen Magere Yoghurt hebt en Magere kwark? Zou je dan de laatste nemen?
Nee, ik ben niet per se aan het trainen voor een wedstrijd. Gewoon om sneller en fitter te worden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:40 schreef AnneX het volgende:
Jeuh, de vacature klinkt geweldig in je straatje met affiniteit en zo! @:Kaatje1
Wanneer gaat het plaatsvinden?
En @:gcjoel heeft het topic in wgr ook gezien, begreep ik. Een brief aan de verkopers als introductie. Wat een markt toch.![]()
Biebdraaien was intensief en met z’n tweeën. Dat was niet de bedoeling, volgens de coördinator. Daarover volgt nog een gesprek. Tralalala.![]()
Cat had ook een intensieve dag. Poeh.
En @:Tele6 ben je aan het trainen voor een wedstrijd?![]()
Hoe ga je dat doen in combinatie met werken? 4 dagen of 5 dagen?
Ik moet zeggen dat 1x per dag eten me ook wat.... te weinig kieskeurig maakt bij het koken somsquote:Op woensdag 26 januari 2022 17:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
dan zou ik idd de kwark nemen.
magere yoghurt *ril*
Sneller en fitter worden is fijn, weg ernaartoe klinkt vreselijkquote:Op woensdag 26 januari 2022 17:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet per se aan het trainen voor een wedstrijd. Gewoon om sneller en fitter te worden.
Hoe het samen gaat met werken zie ik nog wel. Voor de eerste paar weken heb ik in ieder geval de verwachting dat er erg weinig van sporten komt.
Ik vind de trainingen erg leuk. Alleen wanneer je op 100% van je kunnen probeert te lopen is het minder leuk. Maar dat is volgens mij bij ongeveer alle dingen die je op je aller-allerhardst probeert, dat ze daarvan een stuk minder leuk worden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Sneller en fitter worden is fijn, weg ernaartoe klinkt vreselijk
Wanneer is je eerste werkdag?
Te weinig kieskeurig?quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat 1x per dag eten me ook wat.... te weinig kieskeurig maakt bij het koken soms
quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Te weinig kieskeurig?
Als je magere yoghurt überhaupt overweegt als voedingsmiddel ben je voor mij al een grens of 20 gepasseerd.
Niks mis met ananas op een pizzaquote:Op woensdag 26 januari 2022 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eet non inspiratie werd… pizza met warm fruit![]()
*wegduikt voor zowat iedereen*
quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Niks mis met ananas op een pizza
Ik kende inderdaad iemand die op de Burgemeester van Nogwatkade woonde en dat werd meestal Burg. v. Nogwatkade.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:43 schreef Candaasje het volgende:
Ik was net weer even aan het Funda-en, en mijn hemel... je zou maar op de Burgemeester Hoytema van Konijnenburglaan wonen. Dat past toch niet fatsoenlijk op een envelop?![]()
![]()
(Nu hebben wij vlakbij het werk een apotheek, die gevestigd is op de Blyde Incomstelaan .... (ja met een y, en met een c en nee zonder de 'n'. Ik weet ook niet welke mafklapper dat bedacht heeft. )
Slooptrainingen zo op zijn tijd zijn leuk. Door de man met de hamer heen, als het gaat ook door hamer twee.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind de trainingen erg leuk. Alleen wanneer je op 100% van je kunnen probeert te lopen is het minder leuk. Maar dat is volgens mij bij ongeveer alle dingen die je op je aller-allerhardst probeert, dat ze daarvan een stuk minder leuk worden.
De ene helft van de tijd loop ik heel rustig, dat voelt voor mij als ongeveer even vermoeiend als stevig wandelen maar leuker omdat je verder komt. De andere helft van de tijd doe ik intervaltrainingen en het is een leuk gevoel om kleine stukjes supersnel te rennen, met daartussen pauze om weer helemaal op adem te komen
M'n eerste werkdag is dinsdag 15 februari
Ik heb m van de week ook gekeken, was er flink van onder de indruk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:17 schreef Sarabi het volgende:
Zit nu de docu Veerkracht: de rek is eruit te kijken.
Had me niet gerealiseerd dat het precies in de tijd afspeeld als waarin er geen plek op de IC was voor mijn tante in dat ziekenhuis. Toch extra heftig om allemaal te zien.
Ik merk dat ik er ook echt weer boos van wordt....quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb m van de week ook gekeken, was er flink van onder de indruk.
Vanavond voor het eerst sinds 24 november weer naar fysiofitness geweest. Benieuwd hoe ik morgenochtend uit bed val.
Ik vond vooral de moeheid in de stemmen zo hartverscheurend. En de wanhoop in de ogen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik merk dat ik er ook echt weer boos van wordt....
Voelde het wel fijn om weer te kunnen sporten?
Oh die wint wel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:43 schreef Candaasje het volgende:
Ik was net weer even aan het Funda-en, en mijn hemel... je zou maar op de Burgemeester Hoytema van Konijnenburglaan wonen. Dat past toch niet fatsoenlijk op een envelop?![]()
![]()
(Nu hebben wij vlakbij het werk een apotheek, die gevestigd is op de Blyde Incomstelaan .... (ja met een y, en met een c en nee zonder de 'n'. Ik weet ook niet welke mafklapper dat bedacht heeft. )
Als het een directe afwijzing is, hebben ze de mail ook snel verstuurd. Ik blijf nog even voor je hopen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:50 schreef gcjoel het volgende:
Meh nog niks gehoord. Weinig hoop dat we het hoogste bod hebben dus.
Dat klinkt als de haven in Duckstadquote:Op woensdag 26 januari 2022 21:01 schreef Myraela het volgende:
Oh die wint wel.Onze nieuwe straat heeft ook wel aan een te lange naam ook een burgemeester.
Burgemeester Bouvy-koenelaan. Maar toch beter dan het huis waar we een bod op hadden gedaan 'Kwaakhaven' klinkt wat stom.
Ze is i.i.g. al uitgenodigdquote:Op woensdag 26 januari 2022 21:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat klinkt als de haven in Duckstad
Kaatje, die baan klinkt voor je gemaaktHopelijk zoeken ze niet per se een 20'er of zo.
O, dat had ik gemist!quote:
Ja, hier staat het:quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
O, dat had ik gemist!Dank voor de info.
Heb je gevraagd of Foxtrot dit gedrag eerder heeft vertoond en hoe dat is opgelost? Hij is er nog maar net, voor mijn gevoel. Ik begrijp wel dat het heel lastig is als je niet 'gewoon' door je huis kan lopen. Ik heb alleen ervaring met een kat die altijd zoek was, niet naar een aanvallende
En over Foxtrot: ik heb maandag bijna 2 uur met het asiel gebeld en ze ook advies laten vragen aan zijn pleegvader. Heb het advies opgevolgd, en het gaat wel iets beter maar de onvoorspelbaarheid en het aanvallen (iets minder heftig) blijven.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeuhhh weer een sollicitatie gesprek. Nu voor een organisatie die taalopleidingen doet voor nieuwkomers. Helemaal in mijn straatje
Dat weten ze niet. Hij is op straat gevonden. Maar het is naar hun mening wel een huiskat geweest voor hij op straat belandde.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar dan heeft hij dus ook meerdere huizen gehad?
Als ik denk aan Nika, die heeft in de eerste 2jaar van haar leven op 8 adressen gewoond. Zij is zeker niet agressief, maar ook na 9 jaar hier is ze nog steeds angstig. Sinds 2 jaar gaat het beter gelukkig.
Maar als foxtrot nog meer huizen heeft gehad kan ik me goed voorstellen dat hij nog geen vertrouwen heeft/kan geven. Ik kan me jou trouwens ook goed voorstellen, dit is niet leuk.
Dat snap ik. Vriendinnen hebben ook zo’n kat. Ben ik best bang voor (valt ook uit het niets aan) en zij zitten ook vaak onder de krabben maar ze zijn stapel gek op mquote:Op woensdag 26 januari 2022 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weten ze niet. Hij is op straat gevonden. Maar het is naar hun mening wel een huiskat geweest voor hij op straat belandde.
En angstig en schuw kan ik aan, onvoorspelbaar in combi met agressief niet
Het is echt lastig. Hij heeft ook echt zijn lieve monenten. Ik heb een dik zwal voor dieren en voor katten in het bijzonder.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Vriendinnen hebben ook zo’n kat. Ben ik best bang voor (valt ook uit het niets aan) en zij zitten ook vaak onder de krabben maar ze zijn stapel gek op m
Naar zeg, dat hij zich zo gedraagt…quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, hier staat het:
[..]
En over Foxtrot: ik heb maandag bijna 2 uur met het asiel gebeld en ze ook advies laten vragen aan zijn pleegvader. Heb het advies opgevolgd, en het gaat wel iets beter maar de onvoorspelbaarheid en het aanvallen (iets minder heftig) blijven.
Morgen ga ik weer bellen. Er staat daarom ook "overweeg". Maar ik ben eigenlijk een tikje bang van Foxtrot als hij onvoorspelbaar gedrag vertoont en aanvalt. En dat is geen goede basis. En zo wil ik ook geen tig jaar leven.
Dus morgen nog eens goed overleggen en dan een knoop doorhakken
NB Ja, dit gedrag heeft hij zeker eerder vertoond. Bij flink wat mensen. Is me ook verteld vooraf. Maar bij een select aantal mensen ook niet. Dus het was afwachten..
Kennen zij Dierenthuis? Dat is een permanente opvang voor katten die niet plaatsbaar zijn. Door ziekte, handicap of gedragsproblemen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is echt lastig. Hij heeft ook echt zijn lieve monenten. Ik heb een dik zwal voor dieren en voor katten in het bijzonder.
Daarnaast was hij de langst zittende kat in het asiel. En is het een reële optie dat het adiel hem in laat slapen als ze hem niet kunnen plaatsen (zeiden ze zelf). Want hij kan ook niet bij andere katten en dus ook niet in een permanente opvang voor kastige latten omdat dat altijd groepsgewijs is.
Dus het is écht een heel erg moeilijke beslissing
Ik heb er over gehad dat er permanente opvang bestaat voor probleemkatten. Maar ze leken er sowieso niet zo happig op + volgens hen is dat sowieso geen optie want groepsopvang.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kennen zij Dierenthuis? Dat is een permanente opvang voor katten die niet plaatsbaar zijn. Door ziekte, handicap of gedragsproblemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Dat is denk ik echt een kwestie van beeldvorming.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb er over gehad dat er permanente opvang bestaat voor probleemkatten. Maar ze leken er sowieso niet zo happig op + volgens hen is dat sowieso geen optie want groepsopvang.
Dit was overigens in het eerste of 2e gesprek. Ver vóór de adoptie.
Heb je die feliway al binnen?quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb er over gehad dat er permanente opvang bestaat voor probleemkatten. Maar ze leken er sowieso niet zo happig op + volgens hen is dat sowieso geen optie want groepsopvang.
Dit was overigens in het eerste of 2e gesprek. Ver vóór de adoptie.
Ik snap wat je bedoelt hoor. En het is echt erg lastig, want zojuist kwam hij weer echt opzettelijk naar me toe, wreef langs mijn benen, wilde aandacht en aaitjes en begon enorm te spinnen. Elke dag durft hij inderdaad wat meer.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Naar zeg, dat hij zich zo gedraagt…
Je hebt het nu over jaren. Dat is absoluut niet fijn natuurlijk. Maar hij is er nog niet lang, een paar dagen is echt heel kort om hem zich vertrouwd te laten voelen. Als jij er echt super gespannen en onzeker van wordt, dat is zeker niet fijn. Maar het voelt voor mij (lekker makkelijk pratend op afstand) wel als snel opgeven. Wie weet maakt een week of twee extra proberen het verschil.
Als hij dan nog precies hetzelfde gedrag vertoont, dan is het inderdaad onzeker of dat snel gaat veranderen. En dat je daar geen maanden (of jaren) in wil steken snap ik helemaal. Maar het zou zo mooi zijn als hij wat meer tijd kon krijgen bij je.
Nogmaals: mijn idee, vanaf een afstand en wetende dat ik vaker opvangkatten met probleemgedrag heb gehad en er daarom wellicht wat makkelijker doorheen kan kijken en meer rust heb.
Ja, vanmiddag binnen gekregen en meteen in het stopcontact gestoken.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heb je die feliway al binnen?
Misschien geeft hem dat net dat beetje extra ontspanning nog.
Dan heb je aan mij niks. Gisteren was er bezoek. Poes wandelde over de salontafel voor kroelen en ik vind het allemaal primaquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt hoor. En het is echt erg lastig, want zojuist kwam hij weer echt opzettelijk naar me toe, wreef langs mijn benen, wilde aandacht en aaitjes en begon enorm te spinnen. Elke dag durft hij inderdaad wat meer.
Maar daar staat dus het andere verhaal tegenover. Hij hangt ook elke dag vanuit het niets in mijn enkels/benen etc.
Weet ook niet hoe hem terecht te wijzen/dingen af te leren. Hij pikt de salontafel in als favo plek. Maar ik wil geen kat op mijn salontafel. Hadden mijn oude katten dat gedaan dan waren ze er binnen een seconde afgejaagd door mij (door slechts een gebaar met mijn arm te maken "ervan af" + desnoods wat verbale ondersteuning vh gebaar). Maar dat gaat nu dus niet.
Mocht ik besluiten hem terug te geven (wat ik echt echt echt liever niet doe, maar ik moet wel kunnen leven en thuiswerken in dit kleine huis) dan breng ik het zeker nog eens ter sprake.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is denk ik echt een kwestie van beeldvorming.
Ik ben er een keer geweest en heb verhalen gehoord van katten die in een huis of met soortgenoten in asiel niet aardden. Maar daar in de grote groep wel. Alles leefde daar echt heel harmonieus.
Niet dat jij ze daarvan moet gaan overtuigen natuurlijk, maar wellicht is het een kans en het zou zonde zijn als die door onwetendheid gemist wordt.
Doe met mijn info wat je wil natuurlijk, ik snap ook wel dat het wellicht niet prettig voelt het (nogmaals) aan te kaarten.
quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Afsluiter van de dagOngelofelijk inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Hij bivakkeert er he? Hij loopt er niet ff een keertje over (wat ik overigens ook niet wil). Hij gaat er uitgebreid zitten en lui liggenquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dan heb je aan mij niks. Gisteren was er bezoek. Poes wandelde over de salontafel voor kroelen en ik vind het allemaal primaVolgens mij was mijn bezoek minder gecharmeerd, maar we hadden geen eten oid staan en het is mijn huis dus tja.
Net zoals het jouw huis en jouw wensen zijn natuurlijk
Ja, die heeft hij. Heb een hoge krabton, hij kan op de vensterbank, hij kan op de trap, hij kan naar boven naar de entresol) etc.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor @:Whiskers2009 maar heeft Foxtrot ook een hoge plaats waar 'ie heen kan? Vaak vinden katten een hoge plek minstens net zo fijn als onder een bank oid als veilig plekje, en dat maakt het voor jou misschien wel makkelijker om je door je huis te kunnen bewegen zonder aangevallen te worden.
Mijn vorige katten heb ik dat wel kunnen afleren (op een enkele x in tig jaar na).quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor @:Whiskers2009 maar heeft Foxtrot ook een hoge plaats waar 'ie heen kan? Vaak vinden katten een hoge plek minstens net zo fijn als onder een bank oid als veilig plekje, en dat maakt het voor jou misschien wel makkelijker om je door je huis te kunnen bewegen zonder aangevallen te worden.
Ik heb het overigens zeer snel al opgegeven dat ik geen kat op m'n aanrecht wil of op m'n eettafel of op de salontafel, want gewoon echt niet haalbaar. Dus ik maak ze gewoon iets vaker schoon met een allesreinigerdoekje (die plekken dus, niet de katten haha)
Mijn katten mogen best veel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij bivakkeert er he? Hij loopt er niet ff een keertje over (wat ik overigens ook niet wil). Hij gaat er uitgebreid zitten en lui liggen![]()
Maar er zijn toch ook wel dingen waarvan jij niet wil dat jouw katten of jouw opvangers het niet doen? Bijv. Prullenbakken/vuilnisbakken induiken en/of omgooien, op het aanrecht springen, eten uit pannen op het fornuis of van je bord jatten, je meubels aan gort krabben etc.?
Ik vind het erg fijn en lief dat je meedenkt hoorquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Sorry ik was nogal lang aan het editten haha. Knap dat het je bij je vorige katten wel gelukt is het ze af te leren!
Wat betreft de hoge plekken, zit daar ook een plek bij echt rond jouw hoofd-hoogte of hoger maar wel in dezelfde kamer zegmaar? Misschien dat de entresol op net te spannend is nog, maar de krabton etc niet hoog genoeg om echt veilig te voelen?
Ik roep ook maar wat hoor, maar wie weet helpt het (en wie weet ook helemaal niet)
Ja, dit! Mijn woonkamer met open keuken heeft een U vorm. Bank staat in de ene poot van de U, keuken loopt in de andere poot. Geen enkele kans dus om het aanrecht in de gaten te houden. Of de eettafel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb het overigens zeer snel al opgegeven dat ik geen kat op m'n aanrecht wil of op m'n eettafel of op de salontafel, want gewoon echt niet haalbaar. Dus ik maak ze gewoon iets vaker schoon met een allesreinigerdoekje (die plekken dus, niet de katten haha). Heel eerlijk gezegd ben ik te lui om m'n katten dat gedrag aan/af te leren plus ben ik te vaak niet in huis om te zorgen dat ze het niet alleen niet doen als ik niet thuis ben, dus alles waar ze niet aan mogen zitten heb ik ergens geplaatst waar ze niet bij kunnen enzo![]()
Ik zeg niet dat dat 'beter' is ofzo overigens, ik wilde eerst ook geen katten op m'n aanrecht, ik heb alleen snel de conclusie getrokken dat sommige dingen die ik niet wilde niet samengaan met mijn katten en dat ik dus aan het korte eind ging trekken en daar heb ik me toen bij neergelegd. Ik snap wel dat dat makkelijker is als ze verder super lief zijn enzo dan als je aangevallen wordt.
Ik kan hem niet oppakken. En verder ook weinig, want dan valt hij aan. En is de situatie weer bij 0 of onder 0..quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn katten mogen tijdens het eten overigens ook niet op de tafel waarop mijn eten staat hoor, dat gaat me wel echt te ver, daarom krijgen ze tussen 17-18u natvoer zodat ze geen mega honger hebben en als ik ze dan alsnog te vaak eraf moet sturen dan zet ik ze op de gang.
Ik bedenk me net: heeft het asiel geen gedrags deskundige die een keer bij jou thuis kan meekijken? Naar je inrichting en zo. Zij zijn er vast ook bij gebaat dat deze langzitter een permanent huis krijgt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind het erg fijn en lief dat je meedenkt hoorVan iedereeen trouwens, dus voor iedereen die meedenkt een
![]()
Hij is al 2 dagen meerdere keren op de entresol geweest en heeft ook al eens op de trap gelegen. Verder is dit een klein huis en heb ik echt geen plek (en die is ook niet te maken) voor een hoog kattenmeubel. Het is een krappe U-vorm beneden en je hebt loopruimte nodig om vd ene poot vd U naar de andere te kunnen komen. Maar de krabton is zeker 1.50m. Op de trap kan hij zo hoog liggen als hij wil. Hij kan ook bovenaan de trap liggen of op de entresol
Maar hoe leer je dat dan af bij een kat waar je geen vertrouwensband mee hebt en die agressief is? Want dat is o.a. mijn puzzel nu...quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn katten mogen best veel.
Over tafels lopen, liggen, aanrecht idem (ik zorg standaard dat ik er geen eten op heb staan, als ik eters heb dan uiteraard geen katten op tafel, extra doekje er overheen tijdens het koken en dan geen katten op aanrecht).
Vuilnisbak omgooien doen ze niet.
Poes mag niet van mijn bord eten, maar als ik klaar wel mag ze het wel aflikken. Er zijn twee plekken die krabpaal zijn geworden maar niet als krabpaal in huis in gekomen… De achterkant van mijn bank ziet niet meer uit… in mijn huis wordt geleefd door iedereen die er woont, zeg maar.
Maar die bank is er dan ook weer op gekocht en er liggen standaard plaids op om ongelukjes en klauwen tegen te gaan. Zodat hij voor bezoek wel netjes is.
Kittens is weer een andere categorie. Die zijn snel, met veel en onderzoekend dus er is geen kabel in huis die niet geknaagd is. En ook zij mogen op tafel, ik heb daar echt geen problemen mee. Lekker spelen en ontdekken. Zij mogen geen borden schoonlikken, maar dat komt ook door kleine gevoelige maagjes en effecten van menseneten daarop.
Bij hen is zowat de enige regel dat er niet met handen gespeeld wordt, want als dat patroon er bij een volwassen kat in zit is dat echt naar. Maar als die vertrekken naar een nieuw huis is de jonge leeftijd en nieuwe omgeving voldoende voor de bazen om mijn wellicht te ruime grenzen weer af te leren.
Een van mijn vorige katten plaste vaker in huis. Tja… niet fijn maar met een goed middel en een doekje komt het wel weer schoon.
Ik ben de baas die eerst uitgebreid foto’s maakt van een gesloopte bloempot en dan op gaat ruimen, zeg maar. Al komt dat eigenlijk nooit voor, want dan zou ik dat wél afleren
Whehehe, dat probleem heb ik dus niet want ik eet standaard op de bankquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn katten mogen tijdens het eten overigens ook niet op de tafel waarop mijn eten staat hoor, dat gaat me wel echt te ver, daarom krijgen ze tussen 17-18u natvoer zodat ze geen mega honger hebben en als ik ze dan alsnog te vaak eraf moet sturen dan zet ik ze op de gang.
Huis (meubels) is al verbouwd maandag n.a.v. overleg met het asiel en pleegvader die gedragsdeskundige is (niet als beroep).quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik bedenk me net: heeft het asiel geen gedrags deskundige die een keer bij jou thuis kan meekijken? Naar je inrichting en zo. Zij zijn er vast ook bij gebaat dat deze langzitter een permanent huis krijgt.
quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Whehehe, dat probleem heb ik dus niet want ik eet standaard op de bank![]()
Ik ontdek nu wel een regel die ik dan heb: poes mag niet bedelen. En dat weet ze ook. Ze zit trouw naast me, loopt af en toe op en neer opdat ik zeker niet vergeet dat zij van de afwasploeg is. Maar ze zal dus nooit eten jatten. En als ik mijn bord halverwege even wegzet dan weet ze prima dat ze er nog niet aan mag komen.
Al moet ik wel in de buurt zijn om haar daar af en toe met een ‘foei’ aan te herinneren![]()
Pfew! Toch nog iets opvoedkundigs ontdekt
Daar zit je probleem, denk ik. Jij hebt een bepaalde verwachting van een kat, bepaalde eisen over hygiëne, en dit exemplaar heeft zijn eigen regels en op dit moment niet passend gedrag (agressie).quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar hoe leer je dat dan af bij een kat waar je geen vertrouwensband mee hebt en die agressief is? Want dat is o.a. mijn puzzel nu...
Ik eet als ik alleen eet ook altijd op de bank, dan staat m'n bord op de salontafel haha. Of op schoot en dan heb ik het probleem idd ook niet. Al mogen ze bij mij de borden niet uitlikken want buikjes die van dat soort dingen snel over de zeik gaan. Maar ik moet zeggen, de ene kat is sowieso niet zo voedsel-georienteerd dus die wil sowieso niet per se aan m'n eten zitten, en de ander blijft nu echt wel goed er vanaf meestal, iig bij het avondeten (als hij dus net eten heeft gehad). Gaat dan wel op de poef vlak naast de salontafel zitten en hele maaltijd naar m'n bord starenquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ontdek nu wel een regel die ik dan heb: poes mag niet bedelen. En dat weet ze ook. Ze zit trouw naast me, loopt af en toe op en neer opdat ik zeker niet vergeet dat zij van de afwasploeg is. Maar ze zal dus nooit eten jatten. En als ik mijn bord halverwege even wegzet dan weet ze prima dat ze er nog niet aan mag komen.
Al moet ik wel in de buurt zijn om haar daar af en toe met een ‘foei’ aan te herinneren![]()
Hij kiest niet doelbewust om JOU aan te vallen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Huis (meubels) is al verbouwd maandag n.a.v. overleg met het asiel en pleegvader die gedragsdeskundige is (niet als beroep).
Maakt geen drol uit vooralsnog. Helaas.
Hij kan uit mijn buurt blijven en/of zich terugtrekken, maar hij verdomd het. Veilige beschutte plek ad andere kant vd woonkamer gemaakt: hij blijft onder de bank. Hij kan me op bepaalde plekken makkelijk ontwijken en zich terigtrekjen, maar kiest ervoor me doelbewust aan te vallen.
Dankquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:52 schreef Candaasje het volgende:
Lastig Whiskers. Vrienden van me hebben een kat met gedragsproblemen (ook echt actief aanvallen, heel naar) en dat heeft weliswaar bloed, zweet en tranen gekost... maar vooral ook enorm veel geduld. En dat gaat nog steeds niet altijd goed, maar er is nu heel wat beter mee te leven.
Ik denk dat zolang je ziet dat hij toch steeds meer toenadering zoekt, het geen verloren zaak is. Dat hij al naar je toe durft te komen voor genegenheid, geeft wel aan dat hij zijn angst aan het overwinnen is. Voordat 'ie daar helemaal overheen is, daar zal wel wat tijd over gaan. Maar Feliway en genoeg hoge schuilplekken kunnen hem daarin al enorm helpen.
Van de salontafel zou ik voorlopig geen strijd maken; ik denk dat het voor nu de meeste kans van slagen heeft als hij eigenlijk alleen maar positieve ervaring in jouw buurt heeft. En dat vraagt heel veel van jou hoor, niet enkel het niet wegjagen van plekken waar je hem eigenlijk niet wil hebben* , maar ook zo kalm mogelijk blijven reageren als 'ie wel in je broekspijpen hangt. (En dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want dat doet verdomd zeer en is voor jouw ook gewoon eng. Voorlopig zou ik dikke sokken/sloffen/schoenen dragen.)
Eenmaal wat meer gewend kun je eens gaan proberen om met positieve beloningen en afleiding te gaan werken om hem meer te 'sturen' . Eventueel zelfs iets als clickertraining; dat kan echt de band tussen jullie versterken en vertrouwen geven (aan zowel hem als jou).
Nogmaals; verdomd lastig. Maar een kat met zoveel verschillende eigenaren en wisseling van omgevingen...die lijkt het vertrouwen te zijn verloren. En dat kost echt tijd om terug te winnen.
*Tenzij het echt schadelijk/gevaarlijk is voor zijn eigen gezondheid.
Heerlijkquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik eet als ik alleen eet ook altijd op de bank, dan staat m'n bord op de salontafel haha. Of op schoot en dan heb ik het probleem idd ook niet. Al mogen ze bij mij de borden niet uitlikken want buikjes die van dat soort dingen snel over de zeik gaan. Maar ik moet zeggen, de ene kat is sowieso niet zo voedsel-georienteerd dus die wil sowieso niet per se aan m'n eten zitten, en de ander blijft nu echt wel goed er vanaf meestal, iig bij het avondeten (als hij dus net eten heeft gehad). Gaat dan wel op de poef vlak naast de salontafel zitten en hele maaltijd naar m'n bord starenmaar geen gehengel meer meestal, zelfs niet bij sushi. Als ik lunch voor de voermachine is gegaan en ik heb rosbief op brood oid dan is het net een haai, stuur ik m links weg dan komt ie rechts weer tevoorschijn, omcirkelen to the max haha. En als ik een seconde wegkijk hangt er een poot in m'n brood
dus dan eet ik staand, of half liggend waarbij ik de ene kant afdek met m'n voeten en de andere kant met m'n vrije hand
Dat is echt al heel goed!quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank![]()
Maar dat doe ik dus alkemaal al. Hij krijgt geen straf, geschreeuw, gekrijs of geschop wanneer hij iets doet wat ik niet wil of me aanvalt. Ik leid hem af met een speelhengel. Ik lok hem vd tafel met een speelhengel (al gaat hij iedere x weer terug), ik blijf staan als hij in mijn enkels/benen hangt en schop of schteeyw niet maar leid hem weer af met de speelhengel etc. Die speelhengel moet dus elke stap mee..
Dat is bij Elin wel gelukt maar Nika is van mening dat alles van haar is. Er zijn tijden dat ze nauwelijks normaal eet maar dan toch wel mensen eten wil.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Haha oh zo herkenbaarquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heerlijk![]()
Ik krijg vanaf vier uur de ‘waar is mijn eten’ staar. Indien niet meteen achtte dan wordt poes super ittistne met kopjes geven, om me heen drentelen, miauwen etc.
Ongeacht of ze om 6 uur of om 11 uur heeft ontbeten![]()
Tegen de tijd dat ik ga eten is dat het toetje voor haar.
Mijn lunches zijn gelukkig minder interessant. Behalve als ik een eitje klop, dan wordt ze GEK! En krijgt dus ook altijd wat rauw ei met water, samen met haar zoon. Geen idee waarom ze dat gedrag blijft houden![]()
Thanks.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is echt al heel goed!![]()
En hij komt steeds vaker bij je voor een aai, dat geeft mij wel aan (hoewel ik geen gedragsdeskundige ben) dat je z'n vertrouwen aan het winnen bent.
Maakt het niet minder kut hè, ik word ook echt verre...vèrrrrrrre van blij als een kat angst-agressie vertoont. Diep ontzag voor die klauwen en tanden.
Nope, heb ik niet. Maar dat is ook een gipsplaten muurtjequote:Op woensdag 26 januari 2022 22:59 schreef vlindertje89 het volgende:
Zeg en een plankje aan de muur, boven je bank bijvoorbeeld? Dat neemt geen loopruimte weg, maar zorgt wel voor een plekje dicht bij jou maar misschien net wat veiliger voelend.
Ik snap overigens helemaal dat het lastig is, hoor, en dat het makkelijk praten is vanaf hier.
En hij is pas 3(?) dagen bij je… dat is echt ontzettend kort voor een kat met een verleden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank![]()
Maar dat doe ik dus allemaal al. Hij krijgt geen straf, geschreeuw, gekrijs of geschop wanneer hij iets doet wat ik niet wil of me aanvalt. Ik leid hem af met een speelhengel. Ik lok hem vd tafel met een speelhengel (al gaat hij iedere x weer terug), ik blijf staan als hij in mijn enkels/benen hangt en schop of schreeuw niet maar leid hem weer af met de speelhengel etc. Die speelhengel moet dus elke stap mee..
Jij bruutquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:03 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha oh zo herkenbaar![]()
Ze krijgen hier tussen 17-18u meestal natvoer want ik eet vrij vroeg, maar vanaf 16.00 sprinten ze bij elke beweging die ik maak al naar de keukenen vanaf 16.45 komen ze omstebeurt naar me toe gelopen als ik op de bank lig, komen recht voor me staan, kijken me recht in m'n gezicht aan en produceren de zieligste klaaglijke miauw die je hebt gehoord, alsof ze al een week geen eten hebben gehad. Terwijl ze tussen 8-9.30, om 13.00, tussen 17-18, als ik naar bed ga en om 03.00 eten krijgen
. En inderdaad steeds ineens kopjes in m'n gezicht komen geven en heel lief doen, en als dat niet helpt gaat de voedsel-georienteerde in m'n tenen bijten of hapjes uit m'n haar nemen
5 dagen. Sinds zaterdag.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En hij is pas 3(?) dagen bij je… dat is echt ontzettend kort voor een kat met een verleden.
Niet dat je maanden moet t investeren als je het niet ziet zitten, maar deze paar dagen is echt te kort om een grote verandering te zien, ook al doe je álles goed.
Heb je het hier met asiel over gehad? Hadden zij een inschatting in hoeveel tijd hij nodig heeft om te wennen aan.
Maar je zegt nu ook dat je het heel belangrijk vindt dat hij niet op aanrecht en tafels loopt. Heb je dat ook aangegeven?quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
5 dagen. Sinds zaterdag.
Ja, ik heb het hier met het asiel over gehad. Vooraf veel gepraat. Zaterdag veel gepraat. Maandag veel gepraat.
Heb overigens vooraf gezegd dat ik overal toe bereid was en er veel tijd in wilde investeren,maar dat ik geen kat wilde die agressief was en me uit het niets zou aanvalken. Ook zaterdag nog tegen de pleegvader gezegd.
Ik ben dus vrij duidelijk geweest over wat ik wel en niet wil/accepteer.
Overigens speel ik ook met hem met de speelhengel als er NIET vlak daarvoor oets naar dreigde te gebeuren of gebeurde
Ik wist inderdaad vd gedragsproblemen. Bij veel mensen.Bij sommige niet. Wilde dan ook kennismaken bij de pleegvader thuis. Mocht niet. Moest in het asiel. Uiteindelijk hebben ze besloten hem doodsbang achterin in zijn transportmandje te laten zitten en hem in een spreekkamer te zetten. En zo moest ik dus een beslissing nemen. Dat was niet eerlijk voor hem en ook niet voor mij..quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar je zegt nu ook dat je het heel belangrijk vindt dat hij niet op aanrecht en tafels loopt. Heb je dat ook aangegeven?
Want dat klopt niet met ‘overal toe bereid’. Dat is jouw keuze en die mag je maken, maar dat maakt de omgang met deze kat met rugzak wel nog lastiger.
En je wist toch dat van deze kat bekend was dat hij een gedragsproblemen had, dat hij sommige mensen wel, en anderen niet aanviel? Dat postte je eerder toch, dat hij daardoor al diverse bazen had gehad? Dan is dat toch niet nieuw?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |