Oeh yes, klopt precies! Dankjewel! Morgen meteen even kijken of ze de steakmessen hebben.quote:Op maandag 24 januari 2022 20:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als het goed us ben jij nu compleet
Bij ons waren ze op dus ben ze aan het nabestellen. Die moest ik ook nogquote:Op maandag 24 januari 2022 21:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oeh yes, klopt precies! Dankjewel! Morgen meteen even kijken of ze de steakmessen hebben.
Kromunicatie. Eerst heel hard verkondigen dat monddoekjes niet helpen. zowel door het OMT als door de regering. Dan mogelijk toch wel maar elk vod voldoet. Naar uiteindelijk ffp2.quote:Op maandag 24 januari 2022 16:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Klinkt alsof je een fijne vakantie had, Isa, ondanks de sneeuw.
En die mondkapjes, ik snap de NL'ers ook echt niet, waarom men er zo'n moeite mee heeft. Natuurlijk, ik ben ook blij als het ooit niet meer hoeft. Aan de andere kant, kleine moeite om iemand anders te beschermen.
Het idee was toch om type II papieren maskers te dragen en die direct na 1e gebruik weg te gooien?quote:Op maandag 24 januari 2022 21:14 schreef Myraela het volgende:
Ik ben echt te slordig met mondmaskers.Ik draag hem wel netjes, maar was ze veel te weinig.
In dit geval snap ik je gedachtegang, maar ik heb doordat iedereen zo denkt wel altijd een beetje de neiging om in de verdediging te schieten omdat ik ook twee keer corona heb gehad. En dat terwijl ik best voorzichtig ben, mensen in mijn omgeving die er veel minder rekening mee houden hebben vaak juist nog nooit corona gehad.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik had er vandaag in de rij van de supermarkt nog een in mijn nek hijgen luid verkondigend dat ze echt niet meer meedeed aan die onzin en dat ze al 3 keer Corona heeft gehad en het gewoon een griep is. Ik dacht goh wat gek al 3 keer gehad. Hoe zou het toch komen.
Vind ik echt nutteloos en veel te vervuilend.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het idee was toch om type II papieren maskers te dragen en die direct na 1e gebruik weg te gooien?
Dat is wel het advies, ja. Maar na 1 gebruik doet volgens mij niemand. En ik heb juist veel stoffen maskers gekocht omdat die eerst prima waren. Ik vind het wel erg zonde als ik die eerst koop en dan nu vervolgens juist bergen wegwerpmaskers ga gebruiken.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:16 schreef fietsie het volgende:
Het idee was toch om type II papieren maskers te dragen en die direct na 1e gebruik weg te gooien?
Als jij gewoon je best doet kun je daar ook helemaal niks aan doen hè. Maar als iemand de ene minuut staat te verkondigen dat ze er niet aan mee doet en een minuut later dat ze al 3 keer Corona heeft gehad.. tja wat moet je daar nog van denken dan? Het is de toon die de muziek maaktquote:Op maandag 24 januari 2022 21:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
In dit geval snap ik je gedachtegang, maar ik heb doordat iedereen zo denkt wel altijd een beetje de neiging om in de verdediging te schieten omdat ik ook twee keer corona heb gehad. En dat terwijl ik best voorzichtig ben, mensen in mijn omgeving die er veel minder rekening mee houden hebben vaak juist nog nooit corona gehad.
Toen ik net positief had getest had ik echt de neiging om erbij te roepen: IK BEN GEVACCINEERD EN GA NIET NAAR FEESTJES.![]()
Gewoon omdat mensen zo de neiging hebben om iemand de schuld te geven.
15 gestuurd voor je schoonzusquote:Op maandag 24 januari 2022 20:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Dankjewel! Ik ben al compleet en heb zelfs nog over haha. Zoeken nog meer mensen hier? Anders stuur ik ze door naar mijn schoonzusje.
Nope. Wel te bestellen. Levering in augustus. Heb ze begin dec al besteld want nergens in een AH-winkel voorradigquote:Op maandag 24 januari 2022 21:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oeh yes, klopt precies! Dankjewel! Morgen meteen even kijken of ze de steakmessen hebben.
Dankjewelquote:Op maandag 24 januari 2022 21:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
15 gestuurd voor je schoonzus.
Succes met Foxtrot Whiskers. Het komt vast goed. Ik heb de eerste weken heel veel gepraat tegen Hansje. Vooral over alles wat ik aan het doen was. Het werd enorm maf, vooral als we samen waren en tegen elkaar zo'n idioot kalm toontje aanslagen.
Oh, dan bestel ik ze ook maar meteen, thanks!quote:Op maandag 24 januari 2022 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Wel te bestellen. Levering in augustus. Heb ze begin dec al besteld want nergens in een AH-winkel voorradig
Thanksquote:Op maandag 24 januari 2022 21:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
15 gestuurd voor je schoonzus.
Succes met Foxtrot Whiskers. Het komt vast goed. Ik heb de eerste weken heel veel gepraat tegen Hansje. Vooral over alles wat ik aan het doen was. Het werd enorm maf, vooral als we samen waren en tegen elkaar zo'n idioot kalm toontje aanslagen.
Ik maak niet zo veel foto's van de meisjes. Dat zou ik vaker moeten doen eigenlijk.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Heb je een foto van Hansje?
En... toen belde mijn eigen huisartsass ook nog mijn psych afspraak van morgen af.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Blues ik begon te lezen en dacht eerst ohoh, als dat maar goed gaat. Maar hetbging goed![]()
![]()
wat geweldig
Wat schattigquote:Op maandag 24 januari 2022 21:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik maak niet zo veel foto's van de meisjes. Dat zou ik vaker moeten doen eigenlijk.
Hansje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Piep. Wasmanden zijn tijdelijk verplaatst dus helemaal de bom momenteel.
[ afbeelding ]
Ahhh porp en hansquote:Op maandag 24 januari 2022 21:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik maak niet zo veel foto's van de meisjes. Dat zou ik vaker moeten doen eigenlijk.
Hansje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Piep. Wasmanden zijn tijdelijk verplaatst dus helemaal de bom momenteel.
[ afbeelding ]
Hetzelfde. Slecht dus. Ik Feliway me de moeder maar het is niet genoeg. Hans is er al een jaarquote:
Constant slecht of af en toe slecht? Want de diva’s knokken ook iedere dag een paar keer. En welke feliway heb je?quote:Op maandag 24 januari 2022 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hetzelfde. Slecht dus. Ik Feliway me de moeder maar het is niet genoeg. Hans is er al een jaarIk weet niet meer wat ik nog moet doen. We houden zo van haar maar ik weet niet of dit wel eerlijk voor haar is.
Ze mag in het voorjaar wel naar buiten misschien. Dat kan hier geen kwaad. Weinig in elk geval. Heel weinig katten, veel andere dieren die hun eigen populatie wel in stand kunnen houden.
Komt Piep ook buiten?quote:Op maandag 24 januari 2022 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hetzelfde. Slecht dus. Ik Feliway me de moeder maar het is niet genoeg. Hans is er al een jaarIk weet niet meer wat ik nog moet doen. We houden zo van haar maar ik weet niet of dit wel eerlijk voor haar is.
Ze mag in het voorjaar wel naar buiten misschien. Dat kan hier geen kwaad. Weinig in elk geval. Heel weinig katten, veel andere dieren die hun eigen populatie wel in stand kunnen houden.
Ze komen gewoon allebei niet van hun verdieping. En Piep zit een paar keer per dag te dreigen op de trap. Hans geeft geen fuck, die gaat gerust zich uitgebreid zitten wassen ofzo op een meter afstand.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Constant slecht of af en toe slecht? Want de diva’s knokken ook iedere dag een paar keer. En welke feliway heb je?
Nee, we achten Piep niet snugger genoeg voor buiten. Hans wel dus die mag wel als ze wil.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Komt Piep ook buiten?
Mss knapt Hans wel op van buiten zijn?
En aan een koord wanneer jullie zelf ook buiten zijn? Om te zien wat ze doet?quote:Op maandag 24 januari 2022 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, we achten Piep niet snugger genoeg voor buiten. Hans wel dus die mag wel als ze wil.
Ik denk werkelijk dat ze er geen bal aan vindt. Ze heeft nooit ook maar enige interesse in de buitenwereld gehad.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En aan een koord wanneer jullie zelf ook buiten zijn? Om te zien wat ze doet?
Weet niet wat een barbell is, maar 20kg tegen je schouder klinkt erg pijnlijk. Is het ook de verkeerde schouder?quote:Op maandag 24 januari 2022 22:00 schreef Lonaa het volgende:
Iemand slingerde een 20 kg barbell tegen mijn schouderblad. Ik heb nu pijn.
Ja.quote:Op maandag 24 januari 2022 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Weet niet wat een barbell is, maar 20kg tegen je schouder klinkt erg pijnlijk. Is het ook de verkeerde schouder?
Hoe knal je dat dan tegen jouw schouder?quote:Op maandag 24 januari 2022 22:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja.
Een barbell is de stang waar je gewichten op doet.
Die ene schouder?quote:Op maandag 24 januari 2022 22:00 schreef Lonaa het volgende:
Hij pakte m van het rek dat tegen de muur zit en draaide. Ik stond daarnaast. Hij "had me niet gezien"quote:Op maandag 24 januari 2022 22:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe knal je dat dan tegen jouw schouder?
Ai da’s echt kut, zeker omdat het de pijnlijke schouder isquote:Op maandag 24 januari 2022 22:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hij pakte m van het rek dat tegen de muur zit en draaide. Ik stond daarnaast. Hij "had me niet gezien"
quote:Op maandag 24 januari 2022 22:00 schreef Lonaa het volgende:
Ahjakkes, dat is k.tquote:Op maandag 24 januari 2022 22:00 schreef Lonaa het volgende:
Ben je al warm?quote:Op maandag 24 januari 2022 22:05 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb survivaltraining gegeven en m'n alles is nu koud.
Het was wel leuk.
Maar koud
Het idee ad kant vh asiel/pleegvader was dat hij een rustige hoek/deel vd woonkamer moest krijgen. Dus flink met meubels en kattenbenodigdheden geschoven. Is onherkenbaar. Vriend was onder de indruk i.i.gquote:Op maandag 24 januari 2022 23:24 schreef Blues het volgende:
Vooralsnog goed dus!
Wat heb je dan 'verbouwd' aan je kamer en waarom
Veilige plek inderdaad, schijnt belangrijk te zijn. Ik heb eens gebeld met een kattengedragsdeskundige en die gaf dat ook aan, dat er een veilige (liefst ook hoge) plek moet zijn. Dus bv boven op een hoge kast. Maar ik heb geen hoge kast want zelf klein. Dus een hoge krabpaal en dat hielp. De krabpaal is de “buutvrij” plekquote:Op maandag 24 januari 2022 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het idee ad kant vh asiel/pleegvader was dat hij een rustige hoek/deel vd woonkamer moest krijgen. Dus flink met meubels en kattenbenodigdheden geschoven. Is onherkenbaar. Vriend was onder de indruk i.i.g![]()
En vandaag vooralsnog stukken beter idd
Veel plezierquote:Op dinsdag 25 januari 2022 06:24 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgenwe zijn onderweg naar de Waterleidingduinen
quote:Machu Picchu staat op de Werelderfgoedlijst en is een zeer geliefde toeristenbestemming. Voor de pandemie kwamen er zo’n 1,5 miljoen toeristen per dag. In 2021 bezochten 447.800 toeristen de oude Inca-stad.
Alleen maar goed nieuws..quote:Op dinsdag 25 januari 2022 08:52 schreef fietsie het volgende:
Het gaat wel goed met het tourisme in ZuidAmerika zeg...
[..]
Het grootste deel van de wereld zit op slot. En in de rest wordt reizen afgeraden en ontmoedigd.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 08:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Trein, 15KM lopen, bus. Klinkt niet als heel veel lopen over smalle paden. Ja dat kan ook indien gewenst.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:03 schreef fietsie het volgende:
1,5 miljoen bezoekers per dag... in een bergdorp alleen bereikbaar via smalle paden?
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Trein, 15KM lopen, bus. Klinkt niet als heel veel lopen over smalle paden. Ja dat kan ook indien gewenst.
Maar de massa gaat waarschijnlijk met het veevervoer.
https://bookatrekking.com(...)ndeling-met-camping/
En als ik het zo snel goed lees kun je het hele stuk met een vervoermiddel afleggen indien gewenst.
Edit.
Ja dus. Trein en bus tot de poort van de stad. Massa toeristen kunnen er dus zo naar binnen geschoven worden.
https://www.alongdustyroads.com/posts/inca-trail-hike
quote:What Are Inca Trail Permits And Do You Need a Guide?
Since 2002, access to the Inca Trail has been limited to 500 people per day (roughly split between 200 tourists and 300 accompanying guides and porters), no matter the time of year. This means it is necessary for everyone to obtain permits in advance to do the hike.
1,5 Miljoen lijkt mij eerder per jaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 08:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ai, hopelijk ben je er snel weer vanaf. Lekker naar bedquote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:01 schreef Candaasje het volgende:
Nou, ik kan hem afstrepen van m'n bucketlist hoor; ik ben positief! Volgens de zelftest dan, maar die was dit keer wel echt knalpositief![]()
Begon natuurlijk gisteren met hoofdpijn en wegtrekken (op het werk...) en nu nog steeds een beetje een zeurend hoofd en een schrale kriebelkeel.
Dit ja. En verder doe je het super Whiskers. Wel heel vervelend dat 'ie zo in de aanval gaat, maar ik denk dat dit met de tijd steeds wat beter zal wordenquote:Op maandag 24 januari 2022 23:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Veilige plek inderdaad, schijnt belangrijk te zijn. Ik heb eens gebeld met een kattengedragsdeskundige en die gaf dat ook aan, dat er een veilige (liefst ook hoge) plek moet zijn. Dus bv boven op een hoge kast. Maar ik heb geen hoge kast want zelf klein. Dus een hoge krabpaal en dat hielp. De krabpaal is de “buutvrij” plek
Op zich voel ik me niet heel ziek, beetje 'meuh'. Dus ik hoop dat het zo blijft. Roostermaakster was al blij dat ik het weekend niet hoefde te werken. Hopelijk heb ik niet teveel collega's besmet nu. Loop je geen parvo, leptospirose of giardia op, krijg je wel van je collega nog een virusje erbijquote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ai, hopelijk ben je er snel weer vanaf. Lekker naar bed
Dank!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:16 schreef Tele6 het volgende:
Beterschap @:Candaasje
Heb je het van je collega's of van je moeder denk je?
Natuurlijk, zo werkt datquote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En natuurlijk zijn vandaag net mijn nieuwe rollerskates bezorgd bij het afhaalpunt.
.... ik denk dat fietsie dat de hele tijd al probeert te zeggen, dat er een fout in dat artikel staat.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
1,5 Miljoen lijkt mij eerder per jaar.
das 4100 per dag
Als je een quote doet van slechts 1 regel uit een bericht zonder bron of verdere info is dit niet te lezen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
.... ik denk dat fietsie dat de hele tijd al probeert te zeggen, dat er een fout in dat artikel staat.
Afijn, beterschap Candaasje. Hoor je nu ook bij die 50% van de bevolking die in korte tijd omicron zou oplopen. Hopelijk blijven je klachten beperkt tot dit.
Thnx! Mijn vader zelftest nu ook net positief, mijn zus is in Oostenrijk al een maand uit de running... we zijn wel een lekker positief ingestelde familiequote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
.... ik denk dat fietsie dat de hele tijd al probeert te zeggen, dat er een fout in dat artikel staat.
Afijn, beterschap Candaasje. Hoor je nu ook bij die 50% van de bevolking die in korte tijd omicron zou oplopen. Hopelijk blijven je klachten beperkt tot dit.
Ik probeer toch nog steeds positieve mensen te vermijden. Vroeger probeerde je negatieve mensen te vermijden, nu positieve.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:48 schreef Candaasje het volgende:
Thnx! Mijn vader zelftest nu ook net positief, mijn zus is in Oostenrijk al een maand uit de running... we zijn wel een lekker positief ingestelde familie
Moet je je aandacht er bij houden want relevant, of kan je een beetje surfen en zo?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:52 schreef Barreltje het volgende:
Tevens in de meest saai online meeting EVER...
Nope.. ik ben aan het luisteren en vervelene vragen aan het bedenken (en stellen)quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Moet je je aandacht er bij houden want relevant, of kan je een beetje surfen en zo?
Ik lees nu even de leefregels door voor als ik straks ook bij de GGD positief test. Ik snap dat het zo ideaal mogelijk wordt beschreven omdat je toch altijd wel ergens minder ideaal uitkomt... maar.... dit is geschreven voor en door mensen die een eengezinswoning hebben kunnen bemachtigen en geen idee hebben van hoe het is om te leven met welgeteld 1 badkamer, 1 wc, 1 slaapkamer en een thuiswerkende partner. Datwordtumniet hoorquote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik probeer toch nog steeds positieve mensen te vermijden. Vroeger probeerde je negatieve mensen te vermijden, nu positieve.
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Nope.. ik ben aan het luisteren en vervelene vragen aan het bedenken (en stellen)
2022.. het jaar dat het minder onbeschoft is om een scheet in het openbaar te laten, dan om te hoestenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik probeer toch nog steeds positieve mensen te vermijden. Vroeger probeerde je negatieve mensen te vermijden, nu positieve.
In 2020 kende ik een stel waarvan zij covid kreeg en hij een hotel in ging omdat ze elkaar in huis niet konden vermijdenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:59 schreef Candaasje het volgende:
Ik lees nu even de leefregels door voor als ik straks ook bij de GGD positief test. Ik snap dat het zo ideaal mogelijk wordt beschreven omdat je toch altijd wel ergens minder ideaal uitkomt... maar.... dit is geschreven voor en door mensen die een eengezinswoning hebben kunnen bemachtigen en geen idee hebben van hoe het is om te leven met welgeteld 1 badkamer, 1 wc, 1 slaapkamer en een thuiswerkende partner. Datwordtumniet hoor
In het begin van corona hield een verslaggever van omroep Gelderland een vlog bij. Haar vriend was besmet, zij niet. En net als jullie woonden ze in een niet heel groot appartement. Hij was in de slaapkamer zij in de woonkamer/keuken en zette eten voor hem neer. En wanneer hij naar wc/badkamer was geweest maakte hij alles schoon met chloor.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik lees nu even de leefregels door voor als ik straks ook bij de GGD positief test. Ik snap dat het zo ideaal mogelijk wordt beschreven omdat je toch altijd wel ergens minder ideaal uitkomt... maar.... dit is geschreven voor en door mensen die een eengezinswoning hebben kunnen bemachtigen en geen idee hebben van hoe het is om te leven met welgeteld 1 badkamer, 1 wc, 1 slaapkamer en een thuiswerkende partner. Datwordtumniet hoor
Ah ja, we zijn beide wel gevaccineerd (2x Pfizer). En ik merk wel dat de mindset van velen (ook op mijn werk) nu meer 'we ontkomen er toch niet aan' is.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In 2020 kende ik een stel waarvan zij covid kreeg en hij een hotel in ging omdat ze elkaar in huis niet konden vermijdenMaar toen was het ook nog eng en geen vaccinaties.
Het is toch ook meer nu : wanneer krijg ik het, en dan heb ik het maar gehad, ipv alles doen om.het te voorkomen..quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah ja, we zijn beide wel gevaccineerd (2x Pfizer). En ik merk wel dat de mindset van velen (ook op mijn werk) nu meer 'we ontkomen er toch niet aan' is.
Hopelijk wordt ik er wat minder ziek van dan mijn zusje en schoonzusje, die hebben ondanks vaccinaties toch wel flink last (gehad).
Oom van mij was vorige maand ook echt heel erg ziek. Ook twee keer gevaccineerd. Maar ja, wie weet wat er met hem was gebeurd zonder vaccinaties (64 en obees). Het zou fijner zijn geweest als je met vaccinaties helemaal niet ziek werdquote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:07 schreef Candaasje het volgende:
Ah ja, we zijn beide wel gevaccineerd (2x Pfizer). En ik merk wel dat de mindset van velen (ook op mijn werk) nu meer 'we ontkomen er toch niet aan' is.
Hopelijk wordt ik er wat minder ziek van dan mijn zusje en schoonzusje, die hebben ondanks vaccinaties toch wel flink last (gehad).
Ja..... nee.....quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In het begin van corona hield een verslaggever van omroep Gelderland een vlog bij. Haar vriend was besmet, zij niet. En net als jullie woonden ze in een niet heel groot appartement. Hij was in de slaapkamer zij in de woonkamer/keuken en zette eten voor hem neer. En wanneer hij naar wc/badkamer was geweest maakte hij alles schoon met chloor.
Dat zou fijn zijn hè! Maar ik zie dat wel bij onze huisdieren; heb je je half jaar oude hond netjes gevaccineerd tegen lepto, sluipt er mooi even een andere variant naar binnen. Hond dooooodziek.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oom van mij was vorige maand ook echt heel erg ziek. Ook twee keer gevaccineerd. Maar ja, wie weet wat er met hem was gebeurd zonder vaccinaties (64 en obees). Het zou fijner zijn geweest als je met vaccinaties helemaal niet ziek werdJammer dat ze dat niet hebben kunnen maken. Je krijgt ook niet een klein beetje polio of mazelen (meestal) na die vaccinaties.
Het is geen gezond scenario, maar wel de realiteit en ik denk vrij onontkoombaar met deze uiterst besmettelijke variant. Ik heb covid 2 jaar lang buiten de deur weten te houden (geen idee hoe, veel geluk vermoed ik, want mijn werk is echt een hoogrisico gebied).quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:13 schreef fietsie het volgende:
Ik mag het genoegen smaken inmiddels meerdere onder-de-40 corona uitvaartdiensten online te moeten hebben bijwonen, heb meerdere zwaar arbeidsgehandicapte collega's onder de 40, een broertje met long covid die de trap niet eens opkomt zonder zijn armen te gebruiken, 2 neefjes onder de 12 die zo ziek waren dat ze opgenomen moesten worden, dus ik vind "wanneer krijg ik het" toch geen gezond scenario.
En de zogenaamde statistieken kan ik zeker niets meer mee; die kloppen voor geen kant op de werkelijkheid die ik waarneem.
Dit was meer nav jouw commentaar, zij had ook de richtlijnen erbij, ene badkamer voor de een en andere badkamer voor de ander. Meeste mensen hebben geen twee badkamers.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja..... nee.....Weetje, we slapen elke nacht dicht tegen elkaar aan in hetzelfde bed, ik ben waarschijnlijk al een paar dagen besmettelijk. Onze badkamer is enkel toegankelijk vanuit onze slaapkamer.... we zijn gevaccineerd tegen de Delta-variant en we horen niet bij de hoog-risico groepen. Maakt ons niet onsterfelijk, verre van natuurlijk, en niemand wordt blij van ziek zijn... maar.. nouja, dan toch maar wat @:Barreltje zegt hierboven.
Vriend werkt gelukkig vanuit huis, dus hij besmet ook geen collega's, dat scheelt wel weer natuurlijk
Oh ja, Leptospirose, of Ziekte van Weilquote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht even: lepto? noooit van gehoord. Tot het kwartje viel. Lepto is zeker dierenartsjargon?![]()
Op het werk geloof ik allemaal roosterproblemen wegens positief geteste, zieke of quarantaine uitzittende collega'sDat is wel lastig als je echt niet kan thuis werken.
Jij zit blijkbaar in de hoek waar de klappen vallen. In deze hoek is het met de besmettingen die ik ken een keer stevig kuchen en door.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:13 schreef fietsie het volgende:
Ik mag het genoegen smaken inmiddels meerdere onder-de-40 corona uitvaartdiensten online te moeten hebben bijwonen, heb meerdere zwaar arbeidsgehandicapte collega's onder de 40, een broertje met long covid die de trap niet eens opkomt zonder zijn armen te gebruiken, 2 neefjes onder de 12 die zo ziek waren dat ze opgenomen moesten worden, dus ik vind "wanneer krijg ik het" toch geen gezond scenario.
En de zogenaamde statistieken kan ik zeker niets meer mee; die kloppen voor geen kant op de werkelijkheid die ik waarneem.
De wanhoop van een teamleider (iemand met 30 man personeel) zien in een ZOOM sessie, die z'n mailbox niet eens kan legen omdat hij werkelijk niet meer -begrijpt- wat er in simpele e-mails staat (gewoon cognitief niet kunnen verwerken) is hartverscheurend.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:23 schreef z80 het volgende:
[..]
Jij zit blijkbaar in de hoek waar de klappen vallen. In deze hoek is het met de besmettingen die ik ken een keer stevig kuchen en door.
True. En wanneer je écht wil, kan het ook wel. Wellicht dat als ik in Antwerpen had gezeten en toen had gemerkt dat ik positief was, dat ik wel daar was gebleven, om mijn vriend niet te besmetten. (Wel lastig met huisgenoten, maar goed...) Maar nu... nouja, als hij het echt zou willen zou ik wel op de bank gaan slapen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit was meer nav jouw commentaar, zij had ook de richtlijnen erbij, ene badkamer voor de een en andere badkamer voor de ander. Meeste mensen hebben geen twee badkamers.
Hier ook..quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:23 schreef z80 het volgende:
[..]
Jij zit blijkbaar in de hoek waar de klappen vallen. In deze hoek is het met de besmettingen die ik ken een keer stevig kuchen en door.
Dat van mensen wist ik dan weer welquote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:23 schreef Candaasje het volgende:
Oh ja, Leptospirose, of Ziekte van WeilMaar das zon mond vol, dus 'Lepto'. Komt de laatste tijd weer best veel voor, ook bij gevaccineerde dieren. Net even weer een andere stam enzo.
Wordt uitgescheiden via de urine, en is dan ook overdraagbaar op mensen. Dus altijd een beetje oppassen.
Bied koffie met stroopwafels aan. Maak je ze helemaal blij.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:13 schreef Blues het volgende:
Onze straat ligt dus al een paar weken open wegens riolering en facelift.
Inmiddels rijden ze af en aan om het met zand en een soort grof donkere 'aarde' te dichten en aan te stampen met een herrieding (leuk om allemaal te volgen)
Nu is 1 deel van ons opritje naar voordeur en garagedeur ook open vanwege nieuwe afvoer en riolering van huis naar straat. g is even naar buiten gelopen voor weer wat complimenten, die gasten werken niet alleen hard, secuur ook uiteraard, maar het ziet er zo knap uit voor leken als ons, wat een geweldig werk om te volgen allemaal![]()
En op onze vraag of ons opritje dan helemaal opnieuw en egaal betegeld kon worden als ie toch de helft eruit had, is allemaal prima
@:Annex er liggen wel allemaal troep, planken e.d. op de postzegelbloementuin. Dus voor nu is dat helemaal niet erg want het is eind januari, en het moest toch gemaaid en opnieuw ingezaaid ergens in maart.
Timing is ook prima!
(Rest van de wijk zijn ze midden in de zomer gestart dus dat had ik wel zonde gevonden als mijn net ingezaaide en leuke bloementuintje was ondergesneeuwd door de troep die dit nu eenmaal met zich meebrengt.
Heerlijk 2u gewandeld. Helaas geen vossen gezien wel heel veel damherten. Zal binnenkort wat foto's plaatsen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:15 schreef Blues het volgende:
Benieuwd naar @:sarabi in de Waterleidingduinen!
Willen ze nietquote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:15 schreef z80 het volgende:
Bied koffie met stroopwafels aan. Maak je ze helemaal blij.
Ja er lopen veel damherten en die zijn niet eens zo schuw he.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:17 schreef Sarabi het volgende:
Heerlijk 2u gewandeld. Helaas geen vossen gezien wel heel veel damherten. Zal binnenkort wat foto's plaatsen.
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:05 schreef Blues het volgende:
Beterschap Candaas! Ik hoor niet anders om me heen dat er mensen pos zijn.
Hopelijk blijft het bij milde klachten!
En volgens welingelichte naaste kringen is @:Barreltje jarig vandaag?Van harte!
Gefeliciteerd.quote:
Nee, geen ijsvogels. Tenminste niet dat ze mij opvielen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja er lopen veel damherten en die zijn niet eens zo schuw he.
IJsvogels nog gezien?
Welke ingang hadden jullie?
Mooie leeftijdquote:
Valsspelerquote:Op dinsdag 25 januari 2022 14:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, beweging en frisse neus gehaald.
Vond het fietsen zo makkelijk gaan, geen last van de knie. Thuis zag ik pas dat ik 'm in de hoogste ondersteuning had staan![]()
Fietste langs een stuk waarvan ik dacht, wat ziet het er raar uit (kom daar wel vaker langs). Bleek dat ze daar heel veel mooie bomen hadden omgehakt. Denk dat ze het veiliger gaan maken, want het was nogal onoverzichtelijk en er lag eigenlijk altijd glas van ongelukken op de weg.
Hoe gaat het met de therapie @:Lucky_Strike? Moet je daar eigenlijk iedere dag heen of zijn het losse afspraken?
Das best een volle agenda!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Valsspeler
Het zijn allemaal losse afspraken. Verzekeringen vergoeden een X aantal uur en zij delen dat dan op in de disciplines die ik nodig heb. Ik heb deze week fysio, 2x cesar, ergo, manueel. Plus afspraken in het oogziekenhuis en bij de podoloog.
Wow best veel!!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Valsspeler
Het zijn allemaal losse afspraken. Verzekeringen vergoeden een X aantal uur en zij delen dat dan op in de disciplines die ik nodig heb. Ik heb deze week fysio, 2x cesar, ergo, manueel. Plus afspraken in het oogziekenhuis en bij de podoloog.
Ik fiets altijd op PowerPoint!!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 14:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, beweging en frisse neus gehaald.
Vond het fietsen zo makkelijk gaan, geen last van de knie. Thuis zag ik pas dat ik 'm in de hoogste ondersteuning had staan![]()
Fietste langs een stuk waarvan ik dacht, wat ziet het er raar uit (kom daar wel vaker langs). Bleek dat ze daar heel veel mooie bomen hadden omgehakt. Denk dat ze het veiliger gaan maken, want het was nogal onoverzichtelijk en er lag eigenlijk altijd glas van ongelukken op de weg.
Hoe gaat het met de therapie @:Lucky_Strike? Moet je daar eigenlijk iedere dag heen of zijn het losse afspraken?
quote:
Hoeozo? Foutje?quote:
Heb je nu een keus kunnen maken? Of wacht je tot Voorjaar?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Die instelling heeft mijn fiets niet. De volgende misschien
Ik heb een fiets besteld. Maar 4-6 maanden levertijd. Met een beetje mazzel komt die in maart/aprilquote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoeozo? Foutje?
Sjonge Lucky men houdt je wèl van de straat. Heb je verteld wat je afgelopen
weekend allemaal hebt gedaan?
Vandaag heb ik gespijbeld van de sportschool
[..]
Heb je nu een keus kunnen maken? Of wacht je tot Voorjaar?
Gemist. Goed zo 👍🏼quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een fiets besteld. Maar 4-6 maanden levertijd. Met een beetje mazzel komt die in maart/april
Wij hebben hier in het gebouw glasvezel. KPN heeft dat aangelegd in opdracht van de gemeente. Iedereen heeft zijn/haar eigen mail adres behouden. Het glasvezel is ipv kabels en dat staat los van je providerquote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:55 schreef AnneX het volgende:
Heeft één van jullie glasvezel inmiddels? Naast een andere provider.
Zou het jammer vinden om mijn mailadres te wijzigen na 25 jaar.
Ziggo gaat niet werken als provider met Delta.
Dat heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wij hebben hier in het gebouw glasvezel. KPN heeft dat aangelegd in opdracht van de gemeente. Iedereen heeft zijn/haar eigen mail adres behouden. Het glasvezel is ipv kabels en dat staat los van je provider
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 25-01-2022 16:25:55 ]
Omdat de straat toch openligt?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:04 schreef Blues het volgende:
Er is hier wel overal glasvezel aangelegd. Bij elke ingang van een huis zo'n blauw ding uit de stoep.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Normaal gezien kies je gewoon, of je blijft bij Ziggo of je neemt Delta met glasvezel.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat heb ik begrepen.
Dat betekent hier dan twee providers: delta en ziggo.
Nú ‘gratis’ aanleg en 42,50 / maand voor goedkoopste abbo plus Ziggo ¤ 72.
Poeh.
Verder heeft dde keyboard weerr kuren. Dus even radiostilte.
Plus abbo glasvezel? Of alleen aanleggen en verder geen aansluiting?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:04 schreef Blues het volgende:
Er is hier wel overal glasvezel aangelegd. Bij elke ingang van een huis zo'n blauw ding uit de stoep. Wij blijven bij Zigg.o
Ja, dat overwegen wij ook. Tot nu toe 4 van de 9 kiezen voor aanleg.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Normaal gezien kies je gewoon, of je blijft bij Ziggo of je neemt Delta met glasvezel.
maar als je tevreden bent over Ziggo, waarom zou je dan de glasvezel nemen?
Gewoon in je tuin laten leggen en laten zitten, mocht je het ooit wel willen is het zo aangesloten.
Geen abbo. Je gaat het glas nu niet gebruiken. Ziggo gebruikt zijn eigen kabels.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Plus abbo glasvezel? Of alleen aanleggen en verder geen aansluiting?
Eeensch.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Geen abbo. Je gaat het glas nu niet gebruiken. Ziggo gebruikt zijn eigen kabels.
Maar mocht je in de toekomst toch naar glas willen. Of als extra verkoopargument. Is het wel prettig als de kabel alvast bij de woning ligt.
Alleen aangelegd en sommige mensen zullen het wel gebruiken.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:11 schreef AnneX het volgende:
Plus abbo glasvezel? Of alleen aanleggen en verder geen aansluiting?
Ik zou dat toch eens navragen bij de gemeente wie die opdracht heeft gegeven. Niemand betaald hier iets voor het gebruik van glasvezel.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat heb ik begrepen.
Dat betekent hier dan twee providers: delta en ziggo.
Nú ‘gratis’ aanleg en 42,50 / maand voor goedkoopste abbo plus Ziggo ¤ 72.
Poeh.
Verder heeft dde keyboard weerr kuren. Dus even radiostilte.
Bijna goed. Niemand betaald voor de aanleg bij jou. Voor gebruik zit het in de prijs van de internet/tv abbo.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zou dat toch eens navragen bij de gemeente wie die opdracht heeft gegeven. Niemand betaald hier iets voor het gebruik van glasvezel.
Tekst die wij kregen. "KPN is begonnen met de aanleg van glasvezel rondom de Cannenburch. KPN wil
graag in uw meterkast om de aansluiting te plaatsen. De gemeente Arnhem is
opdrachtgever, want zij wil dat iedere woning aansluiting krijgt voor glasvezel.
Daarbij is aan u de keuze voor welke provider u wenst."
Het aan laten leggen kost je niets. Het niet aan laten leggen kan de volgende bewoners ontzettend veel geld kosten. Ik vind dat een behoorlijk egoïstische keuze van je buur.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, dat overwegen wij ook. Tot nu toe 4 van de 9 kiezen voor aanleg.
Een huis niet. Nog iemand zegt nog niet zeker te zijn.
Oh ja, een linkje van jullie mogelijke project? Succes met het bod! ,,
Delta is eigenaar van de glasvezel. Dat geeft je een aantal mogelijkheden qua providers. Bij ons is dat Delta, Caiway, Solcon en nog een paar andere. Er is dus alleen keuze voor providers die beschikbaar zijn over het netwerk (van Delta).quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het aan laten leggen kost je niets. Het niet aan laten leggen kan de volgende bewoners ontzettend veel geld kosten. Ik vind dat een behoorlijk egoïstische keuze van je buur.
In ons vorige huis was geen kabel. Toen dat allemaal gratis werd aangesloten in de straat wilde de bewoner van ons huis dat niet. Toen wij het later wilden laten aansluiten, zou dat tussen de 800 en 1500 euro gaan kosten. We hebben jaren moeten prutsen met een schotel en Digitenne. Gelukkig werd er na een aantal jaar glasvezel aangesloten en kwam alles toch nog goed.
Je zit trouwens toch niet alleen aan Delta vast als keuze voor een provider? Zij zijn het bedrijf dat aansluiten het aan maar dat zegt niets over de keuze van provider.
En biedt Ziggo niet aan dat je tegen een kleine vergoeding je emailadres kan behouden? Als dat zo is kan je lekker goedkoop overstappen naar een provider van je keuze.
Het is jammer dat je destijds een mailadres van een provider hebt gekozen maar nu overstappen is ook weer zo wat. Ik snap wel dat je dat niet wilt.
Je doet hier een behoorlijke aanname. Het is afhankelijk van wie de opdrachtgever voor het leggen de glaskabel is. Is dit een marktpartij dan mag deze de regels bepalen. Is het de gemeente dan is het in huis aansluiten gratis.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het aan laten leggen kost je niets. Het niet aan laten leggen kan de volgende bewoners ontzettend veel geld kosten. Ik vind dat een behoorlijk egoïstische keuze van je buur.
In ons vorige huis was geen kabel. Toen dat allemaal gratis werd aangesloten in de straat wilde de bewoner van ons huis dat niet. Toen wij het later wilden laten aansluiten, zou dat tussen de 800 en 1500 euro gaan kosten. We hebben jaren moeten prutsen met een schotel en Digitenne. Gelukkig werd er na een aantal jaar glasvezel aangesloten en kwam alles toch nog goed.
Je zit trouwens toch niet alleen aan Delta vast als keuze voor een provider? Zij zijn het bedrijf dat aansluiten het aan maar dat zegt niets over de keuze van provider.
En biedt Ziggo niet aan dat je tegen een kleine vergoeding je emailadres kan behouden? Als dat zo is kan je lekker goedkoop overstappen naar een provider van je keuze.
Het is jammer dat je destijds een mailadres van een provider hebt gekozen maar nu overstappen is ook weer zo wat. Ik snap wel dat je dat niet wilt.
Het kan inderdaad dat de keuze beperkt wordt maar er is dan toch wel een keuze?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Delta is eigenaar van de glasvezel. Dat geeft je een aantal mogelijkheden qua providers. Bij ons is dat Delta, Caiway, Solcon en nog een paar andere. Er is dus alleen keuze voor providers die beschikbaar zijn over het netwerk (van Delta).
Wij krijgen volgend jaar glasvezel in het buitengebiedquote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef sigme het volgende:
Het laten aanleggen van glasvezel kost niks? In welke wereld wonen jullie?
Buiten de bebouwde kom konden wij kiezen: ¤1000,- lappen of levenslang ¤7,50 per maand.
Wow. Hier op een bedrijventerrein nabij Assen kon je intekenen voor ¤500.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij krijgen volgend jaar glasvezel in het buitengebied![]()
Een klant van ons heeft laatst een offerte opgevraagd voor het laten aansluiten van glasvezel naar zijn bedrijf op het industrieterrein. Dat moest ¤ 214.000 euro gaan kosten
Naar je pied-á-terre heb je toch wel gratis glasvezel gekregen?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef sigme het volgende:
Buiten de bebouwde kom konden wij kiezen: ¤1000,- lappen of levenslang ¤7,50 per maand.
En je provider houden gaat enkel en alleen als die iets via die glasvezel aanbiedt - hier in de omgeving waren dat niet de aanbieders die iemand al had. Er waren 5 providers voor particulieren: Caiway en 4 prijsvechters waarvan er minstens 1 al failliet is.
Ziggo, grote aanbieder hier op de kabel, gaat niet naar de glasvezel.
Kpn, grote aanbieders hier op de koperdraad, zat er ook niet bij dacht ik.
Er is keuze.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het kan inderdaad dat de keuze beperkt wordt maar er is dan toch wel een keuze?
Exact. Hier ook. Eenmalig 1800 euro of elke maand 7,50 (welke elk jaar opnieuw geïndexeerd mag worden met een max van 2,50 ofzo) betalen. Wij hebben het afgekocht met 1800 euro. Wonen hier waarschijnlijk toch wel langer dan 20 jaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef sigme het volgende:
En je provider houden gaat enkel en alleen als die iets via die glasvezel aanbiedt - hier in de omgeving waren dat niet de aanbieders die iemand al had. Er waren 5 providers voor particulieren: Caiway en 4 prijsvechters waarvan er minstens 1 al failliet is.
Wij hebben hier gevraagd aan iedereen in het gebouw, ook al wil je het zelf niet, het toch te laten aanleggen (enige was dat je op een bepaalde dag de meterkast open moest zetten). Ook degene(n) zonder internet (die hebben we) hebben er aan meegedaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:58 schreef Isabeau het volgende:
Hier nog steeds geen glasvezel. Wel een brief gehad of we het wilden, maar met de kanttekening dat als onze onderburen het niet wilden, wij ook geen glasvezel konden krijgen omdat ze het van beneden naar boven moeten aanleggen
Nee, zeker niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Naar je pied-á-terre heb je toch wel gratis glasvezel gekregen?
Ja, en ik weet niet beter of het wordt in de hele stad aangelegd. Zijn ze al een paar jaar mee bezig, te herkennen aan de oranje kabeltjes die eerst tijden bij voordeuren uit de grond steken.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, zeker niet.
Bij het laten aansluiten van eigen water/licht/telefoon/kabel op een Echte Eigen meterkast hebben ze de illegaal doorgeluste en handgelaste coaxkabel gewoon op het eind van de kabel door de keurige zelfgegraven 15(!) meter lange mantelbuis gejast.
Heb jij glasvezel?
Dank voor deze tip!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb nog een oud mail adres van kpn (hetnet). Op een gegeven moment Gmail genomen en een forward en out of office op hetnet gezet. Na een tijd is alles over en krijg ik alleen nog maar spam op hetnet binnen.
De bewoondequote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef sigme het volgende:
Yay!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:16 schreef gcjoel het volgende:
Yessss wij zouden zaterdag ster restaurant bezoeken, kan nu gewoon doorgaan
Nogal ja, en ook Rutte is nu wat minder wolligquote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:19 schreef gcjoel het volgende:
En wat is kuipers lekker duidelijk met zijn plaatjes en kennis
Volgens mij hebben ze dat helemaal losgelaten.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Yay!
Ik zit nog een beetje te wachten op de aanpassingen op de website. Heb niets gehoord over een maximale groepsgrootte in de horeca. Als die er echt niet is, hoop ik dinsdag toch even met de getuigen te gaan brunchen.Ik was er een beetje vanuit gegaan dat ze weer zouden zeggen dat het alleen met je eigen huishouden zou mogen.
Ja, fijn!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:33 schreef gcjoel het volgende:
Volgens mij hebben ze dat helemaal losgelaten.
Thanks!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit ja. En verder doe je het super Whiskers. Wel heel vervelend dat 'ie zo in de aanval gaat, maar ik denk dat dit met de tijd steeds wat beter zal worden
Nope. Er zijn wel degelijk wat restricties: Horeca en cultuur weer open, kabinet 'zoekt bewust de grenzen op' - https://nos.nl/l/2414420#UPDATE-container-58893712quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:33 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze dat helemaal losgelaten.
Heb je corona?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik lees later even beter terug hoor. Ik gloei en ik blaf. Bijna een echte hond.
Ja, maar volgens mij nergens iets over de groepsgrootte. Maximaal aantal gasten wel, maar eerder mocht je alleen met je eigen huishouden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nope. Er zijn wel degelijk wat restricties: Horeca en cultuur weer open, kabinet 'zoekt bewust de grenzen op' - https://nos.nl/l/2414420#UPDATE-container-58893712
Hoogstwaarschijnlijk wel ja. Zelftest was knalpositief. Ik wacht nog op de uitslag van de GGD.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb je corona?Die memo had ik even gemist. Beterschap!
Hier in Duitsland 2 jaar bij de glasboer blijven is gratis glas in huis. Maar dan alleen bij de eerste aanleg fase.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef sigme het volgende:
Beterschap!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik lees later even beter terug hoor. Ik gloei en ik blaf. Bijna een echte hond.
Ah, excuus! Had niet door dat je dat bedoeldequote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij nergens iets over de groepsgrootte. Maximaal aantal gasten wel, maar eerder mocht je alleen met je eigen huishouden.
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:51 schreef Blues het volgende:
Ach..Ach.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vanavond de favo kookpan zwaar aangebrand.en ik was al op zoek naar een andere. Dat was al lastig gezien de diameter.
En toen ben ik hem maar gaan schoonmaken. En hij blinkt weer.
Ondertussen nieuwe muffins gebakken voor morgen bij de koffie in de Bieb.
Ach..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ach..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I solemnly swear i'm up to no good
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 21:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]Lieve reactie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo staan zij er ook in gelukkig.
Welkom bij de gelederenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk wel ja. Zelftest was knalpositief. Ik wacht nog op de uitslag van de GGD.
Thnx!
Het is alleen, ze zei haar naam vandaag weer en toen kon ik 'm ook niet verstaan. En vorige week heeft ze 'm ook al drie keer herhaald. Misschien vraag ik haar volgende week maar of ze 'm voor me kan spellenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:14 schreef Kaatje1 het volgende:
“sorry maar wat is je naam ook al weer, ik kon m laatst niet goed verstaan”
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is alleen, ze zei haar naam vandaag weer en toen kon ik 'm ook niet verstaan. En vorige week heeft ze 'm ook al drie keer herhaald. Misschien vraag ik haar volgende week maar of ze 'm voor me kan spellen
Hier ligt Foxtrot in de vensterbank te soezen. Maar foto's hier plaatsen is voor mij een no no. Werkte het maar zoals bij WA.. Zonder een "tussenpersoon"quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Diepe rust in huize kaatje
[ afbeelding ]
Wat een mooi stillevenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Diepe rust in huize kaatje
[ afbeelding ]
Het lukt mij ook alleen via fb. Imgur werkt nu wel weer geloof ik, maar dit is makkelijkerquote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier ligt Foxtrot in de vensterbank te soezen. Maar foto's hier plaatsen is voor mij een no no. Werkte het maar zoals bij WA.. Zonder een "tussenpersoon"
Ze hebben de hele dag geknokt, geen idee wat dat was, maar die maakt het weer goedquote:
En dat heb ik nou net niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het lukt mij ook alleen via fb. Imgur werkt nu wel weer geloof ik, maar dit is makkelijker
@AnneX heeft ook nog een site waar dat goed bij gaat maar ik ben de naam vergeten 😂quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat heb ik nou net niet.
Via pm of dm werkt zeker niet anders? In de zin van nog steeds "tussenpersoon " nodig?
Maar ook zoiets waar je eerst weer een account moet aanmaken zeker?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
@:AnneX heeft ook nog een site waar dat goed bij gaat maar ik ben de naam vergeten 😂
Herkenbaarquote:Op woensdag 26 januari 2022 07:29 schreef Lonaa het volgende:
Zinvolle vergadering gehad gisterenavond, ik hou ervan. Was wel laat en toen nog hersenen die moesten verwerken dus de slaap was laat en kort.
Vandaag druk.
Hoe doet schouder het? Normaal met een blauw tintje?quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:29 schreef Lonaa het volgende:
Zinvolle vergadering gehad gisterenavond, ik hou ervan. Was wel laat en toen nog hersenen die moesten verwerken dus de slaap was laat en kort.
Vandaag druk.
Oh ja, da's vandaag! Duimen staan aanquote:Op woensdag 26 januari 2022 10:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:gcjoel, succes met bieden vandaag!
Ah is dat vandaag, totaal kwijt wat voor dag het is.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sterkte. Rij voorzichtig, het gaat Vrijdag in het zuiden sneeuwen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij racen dit weekend op en neer naar Zuid-Duitsland. Vrijdag en maandag vrij genomen. Vrijdagochtend weg, zondagmiddag weer terugrijden, maandag (studiedag kinderen) bijkomen. Stiefschoonvader is erg ziek, misschien wel de laatste keer dat we hem zien.
Zo geen zin in, maar goed.
2 keer trainen, Dex uitlaten, wat regeldingen en wat werk dat voortkomt uit de vergadering. Huis is ook smerig.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Herkenbaarik heb op maandagen vaak van 10 tot 21 uur les en dan lig ik ook nog de halve nacht te suizen in mijn hoofd
wat staat er op het programma vandaag?
Ik ga zo hardlopen. Dan naar de bieb en de boekwinkel, nog een beetje werken aan mijn sidehustle. Skihelm aanschaffen voor het kind (hopelijk jinx ik het niet) en ik moet me ergens nog inlezen in een stapel pdf's voor kinderfeestje volgende week
Prima.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoe doet schouder het? Normaal met een blauw tintje?
Oh top.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:02 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Verhoging lijkt weer gezakt, en nu dan toch maar even pcm genomen tegen de hoofdpijn, dat helpt wel![]()
(Gisteren bewust niet gedaan, want ik had lichte verhoging en doorgaans is dit een heel prima reactie van lijf om de strijd met het virus aan te gaan. Omdat nu direct te gaan dwarsbomen...)
@:Lonaa ik kom nog op je vragen terug via de DM, maar mijn DM weigert mee te werken. Misschien dat je straks 6x hetzelfde bericht van me krijgt
Wat ontzettend tof!quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:19 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Net een mailtje gehad van het proeflokaal van de brouwerij waar we brouwen. Nu ze weer open gaan, gaan ze al onze bieren schenkenEerder hadden ze wel al een paar bieren van ons, maar nu alle 5. Gaaf om te zien.
Ja ik heb je op WA! Ik zal die er zo even bij pakkenquote:Op woensdag 26 januari 2022 10:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh top.![]()
Heb nog niks ontvangen, heb je m'n 06? Dat kan ook.
Nee, we brouwen in principe nu elk bier 1xquote:Op woensdag 26 januari 2022 10:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ontzettend tof!Brouwen jullie nu 5 verschillende soorten tegelijk?
![]()
Succes en heel veel geluk voor gcjoel![]()
Oef...lastig. Met sollicitatiecursussen krijg je dat ook steeds. Heb daar zo'n bloedhekel aan. Aan de ene kant wil je niet te veel opscheppen, maar je wil je zelf ook niet minder neerzetten dan je bent.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja ik heb je op WA! Ik zal die er zo even bij pakken![]()
Ik ben nu even een vragenlijst voor gesprek vanmiddag aan het invullen. Over wat mijn talenten zijn. Wat voor persoon ik ben. Wat mijn grootste succes is....
Halp
Ja, enig voordeel is dat dit met iemand is die me verder niet beoordeeld, maar me enkel helpt om mijn karakter wat beter in beeld te krijgen. Ze is straks zelf ook niet meer werkzaam bij ons, en het blijft binnenskamers, dus het heeft ook verder geen invloed op mijn functioneringsgesprekken ofzo.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oef...lastig. Met sollicitatiecursussen krijg je dat ook steeds. Heb daar zo'n bloedhekel aan. Aan de ene kant wil je niet te veel opscheppen, maar je wil je zelf ook niet minder neerzetten dan je bent.
Thanks allen. Ik vind het maar spannend.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben enorm benieuwd!quote:Op woensdag 26 januari 2022 11:43 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen! Er is een trouwpakEigenlijk gewoon een mooi donkerblauw pak maar G is errug tevreden
dus ik ook
Ook stropdas?quote:Op woensdag 26 januari 2022 11:43 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen! Er is een trouwpakEigenlijk gewoon een mooi donkerblauw pak maar G is errug tevreden
dus ik ook
Tomaatjes op een blaadje sla?quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:09 schreef Tele6 het volgende:
M'n broertje wilde voor z'n verjaardag pannen. Hij had al zegeltjes gespaard bij de Coop dus oma en ik (we delen het cadeau anders werd het nogal prijzig) geven hem daar pannen van.
Nu ben ik een pannenlap aan het haken voor erbij. Ik ben eentje aan het maken in de vorm van een spiegeleitje.
Wat voor pannenlap moet ik daarbij maken zodat het matcht? Ik kan niks bedenken dat vierkant/rond is en op dit formaat te maken en dat matcht met een spiegelei.
Een koekenpan? Een Tostie?quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:09 schreef Tele6 het volgende:
M'n broertje wilde voor z'n verjaardag pannen. Hij had al zegeltjes gespaard bij de Coop dus oma en ik (we delen het cadeau anders werd het nogal prijzig) geven hem daar pannen van.
Nu ben ik een pannenlap aan het haken voor erbij. Ik ben eentje aan het maken in de vorm van een spiegeleitje.
Wat voor pannenlap moet ik daarbij maken zodat het matcht? Ik kan niks bedenken dat vierkant/rond is en op dit formaat te maken en dat matcht met een spiegelei.
Leuk! En blauw is altijd goedquote:Op woensdag 26 januari 2022 11:43 schreef PdeHoog het volgende:
dus ik ook
CMG?quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Blauwe pakken doet me denken aan CMG, met bruine schoenen eronder.
Bacon/spek, kan mooi schuin toch.quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:09 schreef Tele6 het volgende:
Bij KPN liepen ze de deur plat...quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Blauwe pakken doet me denken aan CMG, met bruine schoenen eronder.
Het hoeft niet op schaal ?quote:
@Tele6 dit vond ik wel een goede suggestie!quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Tomaatjes op een blaadje sla?
Niet alleen daar.quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij KPN liepen ze de deur plat...
Dat kon niet van hun volledige staf gezegd worden helaas; ze verstopten in hun software divisie nog wel eens junior trainees onder zeer ervaren klinkende functienamen...quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet alleen daar.
Waren onze grote concurrent voor VAS. Hadden de boel meestal goed voor elkaar, goede techneuten ook.
Dat was bij RAD nog veel erger, daar werden CV's volledig naar de aanvraag toe omgeschreven, vaker knapen gehad die qua CV perfect matchten en absoluut geen idee hadden van hun expertise volgens CV. Soms zaten ze te huilen achter hun laptop omdat ze geen idee hadden wat ze moesten doen. De fieldmanagers maar druk op ze leggen om hun target te halen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat kon niet van hun volledige staf gezegd worden helaas; ze verstopten in hun software divisie nog wel eens junior trainees onder zeer ervaren klinkende functienamen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hoe is jullie dag?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Daarom maken jullie voor eerste een uitzondering op de regel binnenkortquote:Op woensdag 26 januari 2022 10:56 schreef Sarabi het volgende:
Nee, we brouwen in principe nu elk bier 1x
We hebben nu 6 verschillende bieren gebrouwen (de eerste was een extreem kleine oplage).
Noms!quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:Cat-astrophe, en dan is de dag nog maar half over. * Kaatje1 schuift een reep chocolade naar cat
quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Even egoïstisch mopperenVier prachtige schapen die al 8 jaar bij ons zijn in de kar geladen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hoe is jullie dag?ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik zou als ik jou was naar bed gaan en het dekbed over me trekken en vandaag verder niet meedoen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Noms!
Ik had nog niet verteld dat vanmorgen het huwelijkskado voor mijn ouders is binnengekomen. Hout uitsnede van de plattegrond van het dorp waar ze jaren hebben gewoond.
Alleen jammer dat, ondanks doorgeven van plaats en postcode, ik een compleet andere plaats heb ontvangen![]()
Gelukkig hebben ze ruim een maand om dat recht te zetten.
Iemand belangstelling voor een plattegrond van Luyksgestel?
Oef en het einde is vast nog niet in zicht.quote:
Voor de Rocketmango? Helaas zijn we nog niet tevreden over het nieuwe recept, maar we blijven er mee bezigquote:Op woensdag 26 januari 2022 13:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Daarom maken jullie voor eerste een uitzondering op de regel binnenkort![]()
Toch? toch? tochtochtoch?
Dat is pas échtquote:Op woensdag 26 januari 2022 13:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Vier prachtige schapen die al 8 jaar bij ons zijn in de kar geladen.
Mja, dan stel ik dadelijk zes mensen teleur dus dat doen we maar niet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was naar bed gaan en het dekbed over me trekken en vandaag verder niet meedoen.
Chaosquote:
quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:35 schreef sigme het volgende:
[..]
ochquote:Op woensdag 26 januari 2022 13:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Moeilijk?quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Oeh die past wel goed ja!quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeuhhh weer een sollicitatie gesprek. Nu voor een organisatie die taalopleidingen doet voor nieuwkomers. Helemaal in mijn straatje
Wat goed!!quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeuhhh weer een sollicitatie gesprek. Nu voor een organisatie die taalopleidingen doet voor nieuwkomers. Helemaal in mijn straatje
“Mooi donkerblauw” en “G. tevreden” .quote:Op woensdag 26 januari 2022 11:43 schreef PdeHoog het volgende:
dus ik ook
Klinkt als helemaal de organisatie voor jou! Genoeg vrienden die je referentie kunnen zijn qua affiniteit volgens mij!quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:
De meesten van het vrijwilligerswerk zijn wappie geworden. Daar ga ik maar niet naar toequote:Op woensdag 26 januari 2022 16:08 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Klinkt als helemaal de organisatie voor jou! Genoeg vrienden die je referentie kunnen zijn qua affiniteit volgens mij!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |