Tja. Als je dit echt zo ziet, dan denk ik niet dat we dichter bij elkaar komen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het ook maar iets met Rutte te maken heeft. Kaag dacht waarschijnlijk simpelweg dat het wel mogelijk was maximaal campagnetijd te benutten door vragen zonder fysieke aanwezigheid af te handelen. Zich niet realiserende dat de anderen ook in campagnestand zitten.
Precies dit. Rutte redt haar hier, een week voor de verkiezingen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is geen campagnestand van de rest, zo weg blijven van het vragenuur zonder afspraak in het buitenland is wel degelijk ongekend, ik ken zelf geen precedent. Kaag is hier heel erg de fout in gegaan en moet Rutte enorm bedanken dat hij haar heeft gered.
Mwah.. HI was altijd al zeer kritisch op Rutte, al voor het functie elders debat, maar zeker sindsdien.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 16:46 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Totaal geen opzichte poging van de Haagse Insider om de aandacht van D66 naar de VVD te verleggen dit
De huidige beheerder van dit account is duidelijk een D66'er, terwijl het eerst toch echt een CDA-insider was.
Er wordt nog in maart een plan verwacht. Regeringspartijen lieten al vallen dat een maximumprijs voor brandstof een optie is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 02:32 schreef trein2000 het volgende:
Overigens, gaan we nog eens wat doen aan die brandstofprijzen of hoe zit dat. Je zult maar politieagent, verpleegkundige of fabrieksarbeider zijn. Lastige tijden dus OV is geen optie, thuiswerken ook niet.
Salaris niet geweldig, maar je reiskosten wel even maal anderhalf. Dat hakt er in, en er op bezuinigen kan ook niet.
Maar goed, de groep haves zal wel weer groter zijn. Daar gaat dit land aan kapot jongens. Kap met dat gelul over migratie of klimaat als grootste probleem. Toenemende ongelijkheid en het gebrek aan vangnetten en opvang voor zij die even aan de verkeerde kant van de streep belanden, dat is het echte probleem.
Mwa, dat vind ik wel een hard ingrijpen in een marktmechanisme. Gaan we dan ook burgers vragen extra te betalen als de benzine prijs onder een bepaald niveau gaat zakken ?quote:Op woensdag 9 maart 2022 06:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er wordt nog in maart een plan verwacht. Regeringspartijen lieten al vallen dat een maximumprijs voor brandstof een optie is.
Dat laatste heb ik geen idee. Dat eerste: ik neem aan dat er een soort compensatie komt als het nodig is en de tankstations onder inkoopprijs verkopen. De meeste tankstations zijn namelijk franchisers, dus niet de miljardenbedrijven die wel tegen een stootje kunnen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, dat vind ik wel een hard ingrijpen in een marktmechanisme. Gaan we dan ook burgers vragen extra te betalen als de benzine prijs onder een bepaald niveau gaat zakken ?
En gaat dit ook voor de (groot) - industrie gelden ? Die verstoken ook nog wel het een en ander....
Je kan dus kijken naar alternatieven, trein of fiets, maar dat schijnt onmogelijk te zijn.....quote:Op woensdag 9 maart 2022 02:32 schreef trein2000 het volgende:
Salaris niet geweldig, maar je reiskosten wel even maal anderhalf. Dat hakt er in, en er op bezuinigen kan ook niet.
Het tikt wel aan. Ik heb even uitgerekend wat ik buiten de zomervakantie om tank. Dat is 1000-1500 liter. Als de benzine dus 30 cent duurder wordt, ben ik 300-450 euro op jaarbasis extra kwijt. Nu kan ik dat betalen, zo'n 8 jaar geleden had ik daardoor maandelijks een tekort gehad.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je kan dus kijken naar alternatieven, trein of fiets, maar dat schijnt onmogelijk te zijn.....
Dus 50 kilometer enkele reis. Als je 1 op 20 rijdt, kost je dat dus 2,5 liter, en is dat dus 5 liter benzine per dag. Op de site van de Shell lees ik dat in januari, de benzine prijs 1,981 euro per liter was, volgens dezelfde site is dat in februari 2,052 geweest.
Dus die 5 liter kostte dus in januar 9,91 euro, en in februari 10,26 hetgeen een verhoging is van 3,5 %. Je reiskosten maal anderhalf ten opzichte van bijvoorbeeld januari, zou dus een kostenpost betekenen van 14,87 euro of wel 2, 97 per liter.
Benzine is wel duur, maar zo duur toch ook weer niet ?
Nee, tof idee. Aangezien ik niet aanneem dat we pomphouders gaan dwingen tot verkoop met verlies gaan we dat natuurlijk bijpassen op kosten van de belastingbetaler. Oftewel: ik ga iedere dag op de fiets naar mijn werk maar ik draai tóch op voor de hogere benzinekosten. Dat dacht ik dus niet.quote:Op woensdag 9 maart 2022 06:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er wordt nog in maart een plan verwacht. Regeringspartijen lieten al vallen dat een maximumprijs voor brandstof een optie is.
Tuurlijk, prijzen rijzen de pan uit, Enkel de vraag of de overheid hier nu moet gaan inspringen. Het bekt natuurlijk wel lekker als politiek, maar er zitten nog wel wat haken en ogen aan.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het tikt wel aan. Ik heb even uitgerekend wat ik buiten de zomervakantie om tank. Dat is 1000-1500 liter. Als de benzine dus 30 cent duurder wordt, ben ik 300-450 euro op jaarbasis extra kwijt. Nu kan ik dat betalen, zo'n 8 jaar geleden had ik daardoor maandelijks een tekort gehad.
Tja, zo werkt het als je dingen gaat compenseren. Aan de andere kant is die hogere kostprijs een groot deel accijns, de overheid krijgt nu veel meer per liter dan eerst. Net als bij gas. Dus het zou best kunnen dat de compensatie volledig door de meeropbrengsten voor de overheid gedekt wordt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, tof idee. Aangezien ik niet aanneem dat we pomphouders gaan dwingen tot verkoop met verlies gaan we dat natuurlijk bijpassen op kosten van de belastingbetaler. Oftewel: ik ga iedere dag op de fiets naar mijn werk maar ik draai tóch op voor de hogere benzinekosten. Dat dacht ik dus niet.
Spreek maar een hogere reiskostenvergoeding af met je werkgever.
Dat is niet waar, de accijns is een vast bedrag per liter. Er zal dus eerder minder binnenkomen dan meer, want we mogen aannemen dat er minder getankt wordt als de benzine 2,40 de liter kost.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:20 schreef Hanca het volgende:
Aan de andere kant is die hogere kostprijs een groot deel accijns, de overheid krijgt nu veel meer per liter dan eerst.
Ah, ik zie het. Altijd gedacht dat accijns een percentage was...quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, de accijns is een vast bedrag per liter. Er zal dus eerder minder binnenkomen dan meer, want we mogen aannemen dat er minder getankt wordt als de benzine 2,40 de liter kost.
Daarom moet je je dus ook afvragen of de compensatie wel een taak voor de overheid is, voordat je eraan begint. Iedereen roept erom alsof het het enige logische is om te doen, maar ik zou niet weten waarom dat zo is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, ik zie het. Altijd gedacht dat accijns een percentage was...
Maar goed, het is gewoon zo dat je bij het compenseren altijd een groep benadeelden hebt omdat het ergens vandaan moet komen. Mensen compenseren die er geen last van hebben is ook een slecht idee. Dat doen ze al met die 400 euro minder voor gas/electriciteit, daar steunen ze ook de mensen die gewoon een doorlopend contract tegen een laag tarief hebben en gaat uiteindelijk ten koste van de schatkist en moet dus ooit door belastingen en/of bezuinigingen worden opgebracht.
Omdat de juf, de politieagent en de verpleger nog wel naar hun werk moeten kunnen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarom moet je je dus ook afvragen of de compensatie wel een taak voor de overheid is, voordat je eraan begint. Iedereen roept erom alsof het het enige logische is om te doen, maar ik zou niet weten waarom dat zo is.
De andere oplossing is de lage lonen fors verhogen en dat betalen door een fors hogere belasting voor de hoge inkomens, dan kan iedereen zo'n prijsstijging van een paar honderd euro voor benzine en rond de duizend euro voor gas gewoon betalen. Hoeven we in de toekomst ook niet meer te compenseren.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarom moet je je dus ook afvragen of de compensatie wel een taak voor de overheid is, voordat je eraan begint. Iedereen roept erom alsof het het enige logische is om te doen, maar ik zou niet weten waarom dat zo is.
Maar de btw-inkomsten gaan wel omhoog. Dus afhankelijk van hoeveel er minder wordt getankt komt er wel daadwerkelijk meer binnen. Een groot deel van de ritten (vervoer, woon-werk) zijn echter onvermijdelijk.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, de accijns is een vast bedrag per liter. Er zal dus eerder minder binnenkomen dan meer, want we mogen aannemen dat er minder getankt wordt als de benzine 2,40 de liter kost.
Je kunt netto lage lonen ook verhogen door ervoor te zorgen dat je meer overhoudt van je loon.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De andere oplossing is de lage lonen fors verhogen en dat betalen door een fors hogere belasting voor de hoge inkomens, dan kan iedereen zo'n prijsstijging van een paar honderd euro voor benzine en rond de duizend euro voor gas gewoon betalen. Hoeven we in de toekomst ook niet meer te compenseren.
Wellicht zie je dat liever?
We herverdelen momenteel eerder te weinig.quote:Op woensdag 9 maart 2022 08:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt netto lage lonen ook verhogen door ervoor te zorgen dat je meer overhoudt van je loon.
We herverdelen in dit land al enorm veel geld, en iedere euro die we rechts heffen en links weer uitbetalen kost in dat proces ergens tussen de 50 cent en een euro.
That aside, gezien de groeiende kloof tussen de haves en de havenots denk ik wel dat je met je belastingen meer moet halen waar het zit. Ik weet niet of je dat op inkomen moet doen, misschien is bezit verstandiger.
Vind jij. Dat is geen natuurwet, ofzo.quote:Op woensdag 9 maart 2022 08:37 schreef Hanca het volgende:
We herverdelen momenteel eerder te weinig.
Maar energie wordt gewoon duurder. Het aanbod daalt want de olie raakt op en de vraag stijgt want we willen meer. Dat kan niet zonder dat de prijs stijgt en het invoeren van een -strikt kunstmatige- maximumprijs zorgt ervoor dat de prikkel verdwijnt om minder energie te verbruiken. Dat is een volstrekt ongewenste bijwerking.quote:Er moet echt heel hard gecompenseerd worden voor de laagste inkomens, maar inmiddels ook voor middeninkomens. En zeker bij de energierekening lijkt me een maximumprijs dan het beste middel: dan compenseer je niet de mensen met een doorlopend contract.
Concurrentie op arbeidsvoorwaarden is er juist in veel van die groepen helemaal niet, dankzij CAO's. Ieder krijgt gewoon de arbeidsvoorwaarden uit de CAO. Dus waar je die concurrentie vandaan haalt is mij een raadsel.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We hebben vooral een systeem gecreëerd waarbij werknemers een soort statiegeldflessen zijn. De concurrentie op arbeidsvoorwaarden is gewoon ongezond, en dat zorgt ervoor dat de gemiddelde winkelmedewerker, basisschooljuf of postbezorger nauwelijks kan voorzien in zijn levensonderhoud. Dat zijn beleidskeuzes waar je in kan veranderen zonder dat je een nieuw herverdelingscircus op moet tuigen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren zo lang het kabinet bestaat uit belangenbehartigers van de mensen die aan de goede kant van de streep staan.
Ik heb nog geen Nederlandse politicus horen praten over subsidie op brandstof. Ik heb enkele politici slechts horen praten over het tijdelijk verminderen van accijnzen en/of btw op brandstof.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Huh maar er zijn mensen die willen dat we subsidie krijgen op benzine? Beetje ala landen als Venezuela? Misschien is het een beter idee om de lonen harder te laten stijgen dan dat soort inflatie.
Tja dat is semantiek. Als je de accijnzen op brandstof verlaagd moet je dat gat in je begroting ergens anders vandaan halen. Waarom zou je het symptoom bestrijden in plaats van het probleem. Moet ook zeggen dat ik het inderdaad bizar vind om niet gewoon de gebruiker te laten betalen. Als de kosten van brandstof te hard stijgen voor je kun je toch je auto minder gebruiken of wegdoen, ga je met de fiets of met het OV.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik heb nog geen Nederlandse politicus horen praten over subsidie op brandstof. Ik heb enkele politici slechts horen praten over het tijdelijk verminderen van accijnzen en/of btw op brandstof.
Nee, geen subsidie op brandstof, een maximumprijs. Gewoon uit te voeren via een bestaande wet: de prijzennoodwet. Grootste voorstander: GL.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Huh maar er zijn mensen die willen dat we subsidie krijgen op benzine? Beetje ala landen als Venezuela? Misschien is het een beter idee om de lonen harder te laten stijgen dan dat soort inflatie.
Het probleem is dat het bij veel mensen al niet meer op te lossen is met een trui en minder douchen. Veel mensen die dat al doen. Ik ken juist veel mensen die dat stapje wel gezet hebben. Maar ik ken ook mensen die ondanks die stap (bij sommigen staat de verwarming nog maar 2 uur per dag aan), nu maandelijks geld tekort komen door de energierekening. En dat zijn niet altijd de laagste inkomens, een gezin met 3 kinderen met middeninkomens en een wat tochtiger huis kan er veel slechter voor staan qua energiekosten dan een bijstandsmoeder met een doorlopend contract in een redelijk gerenoveerde sociale huurwoning.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:04 schreef Japepk het volgende:
In mijn omgeving/vriendenkring is ook echt niemand bereid om zelf ergens een stapje minder te doen. HBO geschoold, 25-35 jaar oud, overwegend wit en samenwonend in koophuizen. Of leerlingen in de klas op een overwegend witte school in een middenklasse wijk. Met de fiets naar het werk, verwarming lager en een trui aantrekken, korter of kouder douchen; sommigen kijken je echt aan alsof je ze diep beledigt.
Simpele dingen die echt een verschil kunnen maken. Nee, het is niet fijn, maar ook niet onmogelijk. Maar wel het handje ophouden bij de overheid omdat je 2 benzineslurpers op de dam hebt staan. Eens met Janneke dat het niet de taak van de overheid is om te zorgen dat ieders huishoudboekje op orde is. Je kiest zelf voor hoeveel stroom en gas je verbruikt. Dat je dan tijdelijk even inlevert op comfort is jammer, maar meer ook niet. Ingrijpen van de overheid haalt inderdaad de stimulans om zelf iets aan je verbruik te doen weg, en dat moet niet de bedoeling zijn. Liever wat méér naar de mensen/plekken waar het echt nodig is, dan iedereen mee laten profiteren en niks oplossen.
Ook meteen een maximumprijs op voedsel dan zeker? Die prijzen gaan ook rap omhoog. Maximumprijs op bier is zeker ook een goed idee nu het verbieden van 50% korting dat duurder maakt. Weet je wat ook snel omhoog gaat, de prijs op tabak tijd voor een prijzennoodwet.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, geen subsidie op brandstof, een maximumprijs. Gewoon uit te voeren via een bestaande wet: de prijzennoodwet.
Voedsel is nog niet onbetaalbaar. En je begrijpt dat het vergelijk tussen tabak en alcohol (dingen die de samenleving uit moeten) en warmte, koken of douchen nogal mank gaat.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ook meteen een maximumprijs op voedsel dan zeker? Die prijzen gaan ook rap omhoog. Maximumprijs op bier is zeker ook een goed idee nu het verbieden van 50% korting dat duurder maakt. Weet je wat ook snel omhoog gaat, de prijs op tabak tijd voor een prijzennoodwet.
Ja leuk. Tenzij je hier in Twente woont waar het OV buiten de steden gewoon ruk is. Of verpleegkundige, politieagent of fabrieksarbeider bent met nachtdiensten. Of nog schrijnender, door ziekte afhankelijk van je auto.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je kan dus kijken naar alternatieven, trein of fiets, maar dat schijnt onmogelijk te zijn.....
Dat lijkt me niet helemaal het juiste vergelijk. We zitten inmiddels op een adviesprijs van 2,49. Nou zijn dat snelwegprijzen dus kun je er nog wel 25 cent afhalen. Maar dat is toch van een andere orde van waar jij over praat.quote:Dus 50 kilometer enkele reis. Als je 1 op 20 rijdt, kost je dat dus 2,5 liter, en is dat dus 5 liter benzine per dag. Op de site van de Shell lees ik dat in januari, de benzine prijs 1,981 euro per liter was, volgens dezelfde site is dat in februari 2,052 geweest.
Dus die 5 liter kostte dus in januar 9,91 euro, en in februari 10,26 hetgeen een verhoging is van 3,5 %. Je reiskosten maal anderhalf ten opzichte van bijvoorbeeld januari, zou dus een kostenpost betekenen van 14,87 euro of wel 2, 97 per liter.
Benzine is wel duur, maar zo duur toch ook weer niet ?
Dus omdat jij met de fiets kan mogen anderen die dat niet kunnen niet gecompenseerd worden? Het blijft voor sommigen een lastig principe solidariteit.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, tof idee. Aangezien ik niet aanneem dat we pomphouders gaan dwingen tot verkoop met verlies gaan we dat natuurlijk bijpassen op kosten van de belastingbetaler. Oftewel: ik ga iedere dag op de fiets naar mijn werk maar ik draai tóch op voor de hogere benzinekosten. Dat dacht ik dus niet.
Spreek maar een hogere reiskostenvergoeding af met je werkgever.
Nou nee, jij doet net alsof mensen brandstof enkel voor essentiele dingen gebruiken. Maar het wordt natuurlijk net zo goed gebruikt voor pleziertjes zoals uitgaan of vakantie. Je kunt veel beter kijken waarom een stijging van de prijs van een product zon probleem oplevert. Dat is te weinig inkomen, ik hoor in mijn omgeving alleen de mensen met een laag inkomen hier echt over klagen. Voor de rest maakt het weinig tot niets uit. Als ik dan zo om me heen kijk ga je ook de mensen die het het minst nodig hebben het meest compenseren, waarom zou je dat niet effectiever doen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voedsel is nog niet onbetaalbaar. En je begrijpt dat het vergelijk tussen tabak en alcohol (dingen die de samenleving uit moeten) en warmte, koken of douchen nogal mank gaat.
Dus solidariteit is symptoombestrijding? Als woonwerkverkeer het probleem is kun je toch gewoon zorgen dat de reiskostenvergoeding dekkend wordt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus omdat jij met de fiets kan mogen anderen die dat niet kunnen niet gecompenseerd worden? Het blijft voor sommigen een lastig principe solidariteit.
Die zou naar 30 cent of meer moeten. De vraag is alleen wie daarin de eerste stap moet gaan zetten. Zolang alleen die 19 cent onbelast is gaan werkgevers daar niet snel aan beginnen. Tegelijkertijd wil de overheid dat bedrag niet verhogen omdat ze het een kwestie van de werkgevers en werknemers vinden en autorijden niet willen stimuleren vanwege alle stikstof en file-issues. Wat resulteert in eindeloos kastje naar de muur gelul en geen actie.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou nee, jij doet net alsof mensen brandstof enkel voor essentiele dingen gebruiken. Maar het wordt natuurlijk net zo goed gebruikt voor pleziertjes zoals uitgaan of vakantie. Je kunt veel beter kijken waarom een stijging van de prijs van een product zon probleem oplevert. Dat is te weinig inkomen, ik hoor in mijn omgeving alleen de mensen met een laag inkomen hier echt over klagen. Voor de rest maakt het weinig tot niets uit. Als ik dan zo om me heen kijk ga je ook de mensen die het het minst nodig hebben het meest compenseren, waarom zou je dat niet effectiever doen.
[..]
Dus solidariteit is symptoombestrijding? Als woonwerkverkeer het probleem is kun je toch gewoon zorgen dat de reiskostenvergoeding dekkend wordt.
En dit is dus onzin. Iemand van wie het energiecontract af loopt met een iets boven modaal inkomen, 3 kinderen en een tochtig huis heeft nu problemen, iemand die in de bijstand zit en een doorlopend energiecontract heeft niet. Het probleem heeft slechts zijdelings met inkomen te maken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is te weinig inkomen, ik hoor in mijn omgeving alleen de mensen met een laag inkomen hier echt over klagen. Voor de rest maakt het weinig tot niets uit. Als ik dan zo om me heen kijk ga je ook de mensen die het het minst nodig hebben het meest compenseren, waarom zou je dat niet effectiever doen.
Dat klopt grotendeels (alhoewel de gevolgen wel iedereen raken, de prijzen bij de supermarkt stijgen ook. Dat kan voor de bijstandsmoeder wel net het laatste zetje zijn) maar is beleidsmatig natuurlijk erg lastig. Zeker als het snel moet.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dit is dus onzin. Iemand van wie het energiecontract af loopt met een iets boven modaal inkomen, 3 kinderen en een tochtig huis heeft nu problemen, iemand die in de bijstand zit en een doorlopend energiecontract heeft niet. Het probleem heeft slechts zijdelings met inkomen te maken.
Ja, als de prijzen in de supermarkten fors stijgen, moet er extra geld naar de laagste inkomens. Maar voor de problemen met met name de energierekening is echt de prijzennoodwet veel effectiever. Geen mensen subsideren die geen extra kosten hebben (zoals met die 400 euro wel is gebeurd) en je hebt wel iedereen die in de problemen komt geholpen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat klopt grotendeels (alhoewel de gevolgen wel iedereen raken, de prijzen bij de supermarkt stijgen ook. Dat kan voor de bijstandsmoeder wel net het laatste zetje zijn) maar is beleidsmatig natuurlijk erg lastig. Zeker als het snel moet.
Overigens zie ik in de reacties van diverse partijen ook dat het geheel op Oekraïne wordt gegooid. Dat klopt natuurlijk ook maar ten dele, dat werkt weliswaar als katalysator. Maar dit probleem is ouder dan twee weken.
Dit ja. Er zal nogmaals gecompenseerd moeten worden in de vorm van nog lagere energiebelasting (in elk geval voor particulieren)quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dit is dus onzin. Iemand van wie het energiecontract af loopt met een iets boven modaal inkomen, 3 kinderen en een tochtig huis heeft nu problemen, iemand die in de bijstand zit en een doorlopend energiecontract heeft niet. Het probleem heeft slechts zijdelings met inkomen te maken.
Met een lagere energiebelasting help je dus ook de mensen met een doorlopend contract, dat is ineffectief.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit ja. Er zal nogmaals gecompenseerd moeten worden in de vorm van nog lagere energiebelasting (in elk geval voor particulieren)
Aub geen ingewikkeld subsidiesysteem voor lage en midden inkomens, het is maar net wat voor contract je hebt of de huidige stijgingen je raken en hoe hard.
Die 400 euro heb je aan de voedselbank geschonken? Of een ander goed doel bovenop wat je normaal schenkt?quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met een lagere energiebelasting help je dus ook de mensen met een doorlopend contract, dat is ineffectief.
Die 400 euro is ook absurd: ik zal dit jaar ipv 1300 euro aan kosten zoals vorig jaar, ongeveer 900 euro aan kosten hebben. Terwijl die 1300 euro prima op te hoesten is.
Ik heb hem nog niet binnen, ik heb mijn maandtermijn gewoon laten staan. Maar grote kans dat die inderdaad naar de honger in Afrika gaat.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Die 400 euro heb je aan de voedselbank geschonken? Of een ander goed doel bovenop wat je normaal schenkt?
Dat verschil zal je uiteraard moeten duiden. En had je eigenlijk al moeten duiden inderdaad, gezien jouw voorbeeld en vele anderen die onterecht profiteren.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met een lagere energiebelasting help je dus ook de mensen met een doorlopend contract, dat is ineffectief.
Die 400 euro is ook absurd: ik zal dit jaar ipv 1300 euro aan kosten zoals vorig jaar, ongeveer 900 euro aan kosten hebben. Terwijl die 1300 euro prima op te hoesten is.
Dit is een reactie op de CPB cijfers, maar over de energiekosten zou later deze maand een specifieke reactie komen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:10 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)e-inkomens~a4659606/
Voorlopig kunnen we (bijna) allemaal de tering krijgen .
Wel fijn dat dat duidelijk is voor de verkiezingen. Had verwacht dat ze de middelvinger over de gemeenteraadsverkiezingen heen zouden tillen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:10 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)e-inkomens~a4659606/
Voorlopig kunnen we (bijna) allemaal de tering krijgen .
quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is een reactie op de CPB cijfers, maar over de energiekosten zou later deze maand een specifieke reactie komen.
Dat je niet voor iedereen generiek de koopkracht gaat herstellen is logisch.
Dat is toch duidelijk? Dit jaar alleen compensatie voor de minima.quote:Dat heeft Karien van Gennip, minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, gezegd in reactie op de koopkrachtdreun die het CPB voorspelt. Welke oplossingen het kabinet ziet is nog onduidelijk. ‘In de loop van volgende week’ wil het kabinet meer duidelijkheid geven. De middeninkomens hoeven dit jaar dus nog niet veel te verwachten, hooguit de ‘laagste middeninkomens’.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |