abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2022 @ 18:51:58 #1
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203348857

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 24 januari 2022 @ 18:54:04 #2
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203348890
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het OMT, dat is toch die club die tot dit weekend nog uitging van deltagegevens en een gigantische piek des doods verwacht? Ik heb moeite om dit serieus te nemen.
Dat zat er dik in natuurlijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 24 januari 2022 @ 18:54:52 #3
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203348901
Gaan we onbeperkt alles versoepelen?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:00:29 #4
346939 Janneke141
pi_203348975
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is nog een ander aspect ja. Kan ik me ook kwaad over maken, maar vind ik op dit moment even ondergeschikt.
Je kunt het niet los van elkaar zien volgens mij. Ik zal mijn post wat verduidelijken: de reden is denk ik niet primair dat men het eigen straatje (van onnodige schoolsluitingen) schoon wil vegen, maar vooral dat het, om allerlei redenen, heel onwenselijk is om (veel) meer leerlingen te laten zakken dan in een normaal schooljaar. Want: publieke opinie, maar meer: waar ga je die leerlingen volgend jaar laten?

Het lijkt me een feit dat veel leerlingen, van vmbo tot vwo, op dit moment niet op het niveau zitten dat ze eigenlijk zouden moeten hebben binnen de normale exameneisen. Je kunt op je hoofd gaan staan, maar dat krijg je tussen nu en mei echt niet opgelost. Als je niet bereid bent om een groot aantal leerlingen te laten doubleren, wat alleszins verdedigbaar is, dan is dit je enige optie.

De achterstand in kennis is maar een beperkt probleem. Middelbare schooldiploma's hebben cv-technisch eigenlijk geen waarde, dus daarvoor maakt het niet zo heel veel uit en de specifieke vakkennis die je gebruikt in je vervolgopleiding is ook maar beperkt, zeker als je bedenkt dat de meeste leerlingen toch een vak zullen wegstrepen dat ze toch al weinig interesseerde.

Het grootste probleem is de ontwikkelingsachterstand die veel leerlingen hebben opgelopen op het gebied van sociale- en studievaardigheden. Dat probleem is veel groter dan het wel of niet meetellen van je biologie-examen op je diploma. En over dat probleem zegt een diploma toch al niet veel. Als het cohort van 2022 (en 2021) de komende jaren ergens last van heeft dan is het dat.

Ik durf in elk geval niet te beweren dat de klas van 2022 het makkelijker heeft gehad om een diploma te halen dan die van 2019. Jij?
  maandag 24 januari 2022 @ 19:04:47 #5
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_203349020
Ik snap niet dat we nu gaan versoepelen terwijl we er bijna zijn. Nog maar een paar weken volhouden en dan kunnen we altijd nog kijken of we kunnen versoepelen. Wacht maar over twee weken, want dan komt de piek wel. We moeten wel solidair zijn met elkaar.
pi_203349041
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je kunt het niet los van elkaar zien volgens mij. Ik zal mijn post wat verduidelijken: de reden is denk ik niet primair dat men het eigen straatje (van onnodige schoolsluitingen) schoon wil vegen, maar vooral dat het, om allerlei redenen, heel onwenselijk is om (veel) meer leerlingen te laten zakken dan in een normaal schooljaar. Want: publieke opinie, maar meer: waar ga je die leerlingen volgend jaar laten?

Het lijkt me een feit dat veel leerlingen, van vmbo tot vwo, op dit moment niet op het niveau zitten dat ze eigenlijk zouden moeten hebben binnen de normale exameneisen. Je kunt op je hoofd gaan staan, maar dat krijg je tussen nu en mei echt niet opgelost. Als je niet bereid bent om een groot aantal leerlingen te laten doubleren, wat alleszins verdedigbaar is, dan is dit je enige optie.

De achterstand in kennis is maar een beperkt probleem. Middelbare schooldiploma's hebben cv-technisch eigenlijk geen waarde, dus daarvoor maakt het niet zo heel veel uit en de specifieke vakkennis die je gebruikt in je vervolgopleiding is ook maar beperkt, zeker als je bedenkt dat de meeste leerlingen toch een vak zullen wegstrepen dat ze toch al weinig interesseerde.

Het grootste probleem is de ontwikkelingsachterstand die veel leerlingen hebben opgelopen op het gebied van sociale- en studievaardigheden. Dat probleem is veel groter dan het wel of niet meetellen van je biologie-examen op je diploma. En over dat probleem zegt een diploma toch al niet veel. Als het cohort van 2022 (en 2021) de komende jaren ergens last van heeft dan is het dat.

Ik durf in elk geval niet te beweren dat de klas van 2022 het makkelijker heeft gehad om een diploma te halen dan die van 2019. Jij?
Dit kan ik in zijn geheel onderschrijven. Ik merk het zowel bij eindexamenkandidaten vwo als de tweede/derde klassers. Tijdens de online lesperiode vorig jaar en jaar daarvoor hebben veel leerlingen geen goede studievaardigheden kunnen ontwikkelen, niet geleerd hoe ze moeten leren. Samen met het sociale aspect waar ze ook hiaten hebben opgelopen zijn dat grotere problemen dan scheikunde wegstrepen.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:08:28 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349072
Het aantal ziekenhuisopnames op het coronadashboard bestaat uit mensen die om coronagerelateerde klachten binnenkomen, maar ook uit degenen die voor iets heel anders binnenkomen en bij een verplichte coronatest blijkt dat ze het hebben.

Zijn er getallen bekend van deze twee groepen?
pi_203349073
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ga mee in je betoog hoor. Ik zei het zelf ook al. Deze klas is misschien nog wel harder geraakt. Waar je eerst praatte over een paar weken geen les (heel vervelend maar niet onoverkomelijk) praat je nu in veel gevallen over de hele bovenbouw verstoringen in meer of mindere mate. Hoewel het misschien niet helemaal vergelijkbaar is (in 2020 was de algehele ontwrichting veel groter) maar dan nog.

Ik wil toch wel aantekenen dat ik denk dat een diploma wel iets zegt over je studievaardigheden. Juist omdat je op z'n minst van alles (of in ieder geval meerdere vakgebieden) een beetje moet kunnen. Dat zorgt er voor dat je moet kunnen time-managen maar ook leren leren want bijna niemand is over goed in. En wie dat wel is heeft geluk, maar die redt zich ook wel op het vervolgonderwijs. Dat aspect haal je er wel uit met tig herkansingen en wegstreepregelingen. Dan wordt het echt een kunstje.

Ik hoop dat het goed gaat hoor, ik gun die leerlingen de hele wereld. Maar of het verstandig is? Betwijfel het.
zie email 27 oktober
pi_203349092
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:08 schreef leolinedance het volgende:
Het aantal ziekenhuisopnames op het coronadashboard bestaat uit mensen die om coronagerelateerde klachten binnenkomen, maar ook uit degenen die voor iets heel anders binnenkomen en bij een verplichte coronatest blijkt dat ze het hebben.

Zijn er getallen bekend van deze twee groepen?
Nee. En de schattingen lopen uiteen van een derde tot 5%.
zie email 27 oktober
pi_203349094
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:54 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dat zat er dik in natuurlijk.
Nou ja, hij legt wel wat gewicht in de schaal bij beslissingen.
pi_203349107
twitter

Vanavond kunnen we lezen welk doemscenario Jacco nu weer berekend heeft.
zie email 27 oktober
pi_203349122
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ga mee in je betoog hoor. Ik zei het zelf ook al. Deze klas is misschien nog wel harder geraakt. Waar je eerst praatte over een paar weken geen les (heel vervelend maar niet onoverkomelijk) praat je nu in veel gevallen over de hele bovenbouw verstoringen in meer of mindere mate. Hoewel het misschien niet helemaal vergelijkbaar is (in 2020 was de algehele ontwrichting veel groter) maar dan nog.

Ik wil toch wel aantekenen dat ik denk dat een diploma wel iets zegt over je studievaardigheden. Juist omdat je op z'n minst van alles (of in ieder geval meerdere vakgebieden) een beetje moet kunnen. Dat zorgt er voor dat je moet kunnen time-managen maar ook leren leren want bijna niemand is over goed in. En wie dat wel is heeft geluk, maar die redt zich ook wel op het vervolgonderwijs. Dat aspect haal je er wel uit met tig herkansingen en wegstreepregelingen. Dan wordt het echt een kunstje.

Ik hoop dat het goed gaat hoor, ik gun die leerlingen de hele wereld. Maar of het verstandig is? Betwijfel het.
De lichting 2020 had in principe qua vakkennis prima examen kunnen doen, in maart is alles al behandeld. Het was toen meer dat ze geen grote groepen samen wouden hebben dat die examens niet zijn doorgegaan.
pi_203349185
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:04 schreef RichardHammond het volgende:
Ik snap niet dat we nu gaan versoepelen terwijl we er bijna zijn. Nog maar een paar weken volhouden en dan kunnen we altijd nog kijken of we kunnen versoepelen. Wacht maar over twee weken, want dan komt de piek wel. We moeten wel solidair zijn met elkaar.
:') :')

Ja volhouden. :')

Wil niet eens hierop reageren, maar ik moet gewoon lachen om zulke mensen
pi_203349198
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tienmiljoenmiljard IC-opnames door de verkeerde taal/regio-instellingen van zijn nieuwe laptop. Iets met punten, komma's en decimalen ofzo. Wel een mooi verhaal, want daar valt of staat een model volgens Wallinga en van Dissel immers bij.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203349207
quote:
Er wordt nog gekeken of er misschien een zogenoemd inloopsysteem ingevoerd zal worden voor de cultuursector. Dat zou betekenen dat gelegenheden tot 20 uur mensen mogen binnenlaten, die dan om 22 uur weer buiten moeten staan.
Telegraaf

STOP HET MICROMANAGEMENT. Wat heeft dit in godsnaam nog voor zin dan die 22 uur? Dat is gewoon burgertje pesten.
zie email 27 oktober
pi_203349215
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:16 schreef Enawh het volgende:

[..]
:') :')

Ja volhouden. :')

Wil niet eens hierop reageren, maar ik moet gewoon lachen om zulke mensen
Hij heeft gewoon gelijk hoor, nog even volhouden. Alleen samen krijgen we corona er onder!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203349233
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Telegraaf

STOP HET MICROMANAGEMENT. Wat heeft dit in godsnaam nog voor zin dan die 22 uur? Dat is gewoon burgertje pesten.
Zo hebben ze nog een paar cadeautjes + gratis zendtijd voor de boeg tot april.
pi_203349241
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die zit nog met Delta te rekenen tot volgend jaar.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:21:31 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349242
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. En de schattingen lopen uiteen van een derde tot 5%.
Slecht dat dat niet bijgehouden wordt, is nogal relevant lijkt mij.

Waar komt die schatting vandaan? En dan bedoel je dat 5% tot 33% van de ziekenhuisopnames bestaat uit mensen die niet met coronaklachten binnenkomen neem ik aan?
pi_203349246
Rot op zeg, gewoon versoepelen die handel. alle landen doen het ook

ALLES OPEN
graag op anoniem
  maandag 24 januari 2022 @ 19:22:25 #21
346939 Janneke141
pi_203349255
Die hele sluitingstijdenbrigade slaat nergens op als je 60.000 besmettingen per dag registreert. Of QR-controles. Of mondkapjes in de gang van het schoolgebouw. Ga toch weg met die flauwekul.

Tekenend voor het perspectief van de politiek. Niet "het uitgangspunt is een open samenleving waar we maatregelen instellen die noodzakelijk zijn en waarvan het effect kan worden aangetoond", maar eerder andersom. Het kost ze zichtbaar moeite om de recent vergaarde macht en controle weer op te geven.
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 19:22:40 #22
236264 crew  capricia
pi_203349260
Ik hoop echt dat die QR-code dit voorjaar afgeschaft gaat worden in NL.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203349269
twitter

Nog zo'n "versoepeling", dit kost geld. Waanzin.
zie email 27 oktober
pi_203349276
alsof er tussen 20-0:00 uur in de avond covid 10 keer erger wordt :')

gooi alles gewoon open, welk argument heb je om 22 uur te sluiten?
graag op anoniem
pi_203349280
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
Die hele sluitingstijdenbrigade slaat nergens op als je 60.000 besmettingen per dag registreert. Of QR-controles. Of mondkapjes in de gang van het schoolgebouw. Ga toch weg met die flauwekul.

Tekenend voor het perspectief van de politiek. Niet "het uitgangspunt is een open samenleving waar we maatregelen instellen die noodzakelijk zijn en waarvan het effect kan worden aangetoond", maar eerder andersom. Het kost ze zichtbaar moeite om de recent vergaarde macht en controle weer op te geven.
De QR controle is een voorwaarde geworden om open te kunnen en wordt niet meer gezien als een beperking/drempel. Daarom is constant ‘een kleine moeite’ zeggen ook zo kwalijk
pi_203349282
quote:

De burger wordt als peuter behandeld en mag niet meer vrij rondlopen.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:24:29 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349290
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:22 schreef capricia het volgende:
Dat kun je vergeten. Booster halen anders X. Helemaal gestoord.
pi_203349296
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Het OMT vindt het allemaal vooral spannend.
pi_203349297
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:23 schreef KingRoland het volgende:

Nou ja het voorkomen van kroegentochten en dat soort werk zou nog een theoretisch argument kunnen zijn. Maar als je dan toch een inlooptijd hebt dan slaat een eindtijd nergens meer op.
zie email 27 oktober
pi_203349301
quote:
Hopen mag altijd, maar dat blijft voorlopig nog wel even.
pi_203349304
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]
prima, gewoon prikje halen dan kan je meedoen. als je geen prikje wil, ook goed alleen kun je niet meedoen met de rest die dat prikje overigens wel heeft gehaald :)
graag op anoniem
  maandag 24 januari 2022 @ 19:25:33 #32
346939 Janneke141
pi_203349306
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Iets soortgelijks geldt voor evenementen (niet alleen de recreatieve, maar ook de zakelijke). Onder de regels die er nu liggen kun je eigenlijk niets rendabels organiseren.

Maar dat zal het doel ook wel zijn. Of ben ik dan te cynisch?
pi_203349308
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja leuk. Ik vind ook wel eens wat spannend. Maar als ik dat niet kan concretiseren is er niemand die dat serieus neemt...
zie email 27 oktober
pi_203349309
twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_203349315
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja het voorkomen van kroegentochten en dat soort werk zou nog een theoretisch argument kunnen zijn. Maar als je dan toch een inlooptijd hebt dan slaat een eindtijd nergens meer op.
ik vind het helemaal van de zotte
graag op anoniem
pi_203349317
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die liggen straks om 20:00 bibberend in hun bedje met het hoofd onder de dekens. Zich verstoppen voor het grote Omikron monster.
pi_203349322
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:25 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Hopen mag altijd, maar dat blijft voorlopig nog wel even.
Kan jij ons nog wat insights geven over Engeland?
graag op anoniem
pi_203349324
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:25 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Kinderen tot en met 18 dus.
zie email 27 oktober
pi_203349325
quote:
[ twitter ]
Goed voor jou toch? jij hebt een kleine.

Dan bedoel ik je kind hé
graag op anoniem
  maandag 24 januari 2022 @ 19:26:57 #40
346939 Janneke141
pi_203349327
quote:
[ twitter ]
Ah, leuk. Daar schieten wij dus precies niets mee op.

Maar wel fijn voor de basisscholen. Kan iemand me uitleggen waar dit leeftijdsonderscheid nu weer op slaat?
  maandag 24 januari 2022 @ 19:27:05 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349329
Dubbel
pi_203349330
twitter
  maandag 24 januari 2022 @ 19:27:18 #43
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203349334
quote:
[ twitter ]
Nu 18+ nog.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 24 januari 2022 @ 19:27:20 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349335
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:23 schreef KingRoland het volgende:

Rutte legt het even uit:

:')
pi_203349340
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ah, leuk. Daar schieten wij dus precies niets mee op.

Maar wel fijn voor de basisscholen. Kan iemand me uitleggen waar dit leeftijdsonderscheid nu weer op slaat?
Ga jij die zelftest controleren dan? In de praktijk is dit dus tot en met 18.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 19:27:57 #46
236264 crew  capricia
pi_203349347
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik vind het zo'n tweedeling geven. En pas als dat ding weg is, en de mondkapjesplicht weg is, is het voor mij over.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203349350
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat klinkt als een politiek argument. Het OMT zou puur moeten adviseren of het wel of niet veilig is in groepen samen te komen en onder welke voorwaarden. Zelfs inlooptijden horen daar niet thuis.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:28:14 #48
346939 Janneke141
pi_203349353
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ga jij die zelftest controleren dan? In de praktijk is dit dus tot en met 18.
Ja, ik zie het. Heerlijk weer, dit.
pi_203349357
Dat betekent dat ik Chinees nieuwjaar uitgebreid met mijn vrienden kan vieren @trein2000 erg mooi
graag op anoniem
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 januari 2022 @ 19:28:33 #50
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203349360
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:27 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dat die Caroline ff lekker terug naar 't platteland gaat.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 24 januari 2022 @ 19:28:37 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349362
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het zo'n tweedeling geven. En pas als dat ding weg is, en de mondkapjesplicht weg is, is het voor mij over.
Voor mij ook.
pi_203349363
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:28 schreef KingRoland het volgende:
Dat betekent dat ik Chinees nieuwjaar uitgebreid met mijn vrienden kan vieren @:trein2000 erg mooi
Gefeliciteerd makker.
zie email 27 oktober
pi_203349372
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:28 schreef D_A het volgende:

[..]
Ze woont in Deventer, dat is geen platteland.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 19:29:47 #54
236264 crew  capricia
pi_203349380
quote:
[ twitter ]
Mooi.
Hier zullen veel mensen blij van worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203349382
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat klinkt als een politiek argument. Het OMT zou puur moeten adviseren of het wel of niet veilig is in groepen samen te komen en onder welke voorwaarden. Zelfs inlooptijden horen daar niet thuis.
Vind ik niet. 'Wisselende groepssamenstelling levert meer risico op' is gewoon een medisch argument.
zie email 27 oktober
pi_203349387
quote:

[..]
Waarom?
pi_203349388
quote:

[..]
Grappig dat men haar steeds Caroline in het engels noemt (wat overigens correct is vanwege haar ouders), maar ze zichzelf steeds carolien noemt

wat een parodie
graag op anoniem
pi_203349403
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vind ik niet. 'Wisselende groepssamenstelling levert meer risico op' is gewoon een medisch argument.
Dat klopt, maar dat is iets heel anders dan ‘kroeghoppen is risicovol’. :)
pi_203349407
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:04 schreef RichardHammond het volgende:
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 januari 2022 @ 19:31:13 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203349408
Het enige wat ik wil is dat de Super weer tot 22:00 open is }:|

En sportcompetities.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203349413
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:25 schreef KingRoland het volgende:

[..]
prima, gewoon prikje halen dan kan je meedoen. als je geen prikje wil, ook goed alleen kun je niet meedoen met de rest die dat prikje overigens wel heeft gehaald :)
Het gaat niet meer om virusbestrijding, enkel om het vinkje. Dat zeg ik als gevacineerd geboosterde + onlangs covid gehad.

Controleren om het controleren.

Niet voor niets dat er 150k tests per dag zijn, iedereen wilt een gratis vinkje scoren.
pi_203349417
Ook mooi voor de jeugd (zoals ik)
graag op anoniem
  maandag 24 januari 2022 @ 19:32:20 #63
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203349421
quote:
[ twitter ]
Werd tijd, vandaag weer 5 klassen in quarantaine op de school waar mijn zoon werkt. Vorige week 3, waarvan 1 deze week weer naar school mocht.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203349433
quote:
[ twitter ]
Bruls heeft het advies opgegeten
pi_203349438
twitter

_O-
zie email 27 oktober
  maandag 24 januari 2022 @ 19:34:12 #66
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203349454
quote:

Net Koopmans bij Een Vandaag; ja Corona is niet over, we verwachten nog nieuwe golven waarbij ook maatregelen weer noodzakelijk zullen zijn om de situatie beheersbaar te houden.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203349456
quote:
[ twitter ]
Ik beoordeel zelden mensen op hun uiterlijk, maar hoe de fuck heeft zo een dikke pad als Bruls zoveel recht van spreken als het gaat om covid? die gozer leeft super ongezond en ziet eruit als Jabba the Hutt
graag op anoniem
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 januari 2022 @ 19:35:26 #68
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203349469
Wel even een restaurantje geboekt voor komende week.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:35:29 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203349471
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:34 schreef popje het volgende:

[..]
Net Koopmans bij Een Vandaag; ja Corona is niet over, we verwachten nog nieuwe golven waarbij ook maatregelen weer noodzakelijk zullen zijn om de situatie beheersbaar te houden.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:35:39 #70
445514 DonDruiper
pi_203349474
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:34 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Ik beoordeel zelden mensen op hun uiterlijk, maar hoe de fuck heeft zo een dikke pad als Bruls zoveel recht van spreken als het gaat om covid? die gozer leeft super ongezond en ziet eruit als Jabba the Hutt
Voorzitter van de burgemeesters.

Zit heel stevig in zn stoel.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203349482
quote:

[..]
Bang dat haar snabbeltjes op korte termijn verdwijnen.
pi_203349494
quote:

[..]
Afnemende relevantie ziet er zo uit.
zie email 27 oktober
  maandag 24 januari 2022 @ 19:37:11 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349502
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:25 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Over een paar maandjes mag je weer. Nu al zin in zeker |:)
pi_203349508
quote:

[..]
Net bij RTL:
- horeca open, festivals en nachthoreca dicht
- OMT adviseert geen verdere versoepelingen de komende 3 weken, eerst aankijken
  maandag 24 januari 2022 @ 19:37:37 #75
62913 Blik
The one and Only!
pi_203349514
quote:
[ twitter ]
Als dit klopt zou dit echt top zijn
pi_203349518
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:34 schreef KingRoland het volgende:

[..]
:') _O-
  maandag 24 januari 2022 @ 19:38:05 #77
338319 ZarB
Piña colada
pi_203349525
quote:

[..]
Ze bedoelt: corona mag niet over zijn, er móeten nieuwe golven komen. Dat moet gewoon. Wie ben ik zonder het schetsen van apocalypse achtige scenario's op tv. Het.mag.niet.over.zijn."
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_203349526
Ondanks dat ik een tegenstander ben van maatregelen kan ik mij wel vinden in de voorgestelde maatregelen met openingstijden tot 10u, kinderen tot 12 niet meer in quarantaine en stadions voor 1/3e gevuld. Dit bij elkaar gaat gewoon een katalysator zijn voor de besmettingen dus even doorbijten en dan gok ik dat al snel weer wat meer mogelijk is.

Al met al positief! Nu moet iedereen zijn/haar steentje ook nog even bijdragen en zelf ook positief testen :9
pi_203349545
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Net bij RTL:
Whut? Dus geen cultuur?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203349550
hopelijk dat mondkapjes nog steeds verplicht zijn in de ov want sommige mensen man man man
graag op anoniem
  maandag 24 januari 2022 @ 19:39:08 #81
338319 ZarB
Piña colada
pi_203349551
Hebben jullie soms het nieuws gemist dat de ziekenhuizen vollopen met 30-minners? Morgen weer versoepelingen he, dus slecht nieuws kon niet uitblijven.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_203349556
quote:

[..]
Net bij RTL:
Tegenwoordig dicteert het OMT ook al het ritme? Ga toch weg man.
zie email 27 oktober
pi_203349570
OMT :') en dan te bedenken dat ik vroeger pro-OMT was
graag op anoniem
pi_203349573
quote:

[..]
Ze verwacht maar een eind raak. Vrijwel niemand in mijn omgeving is nog bezig met angst om besmet te worden, meeste mensen hebben vooral gruwelijk de balen van de maatregelen. Laat los die handel, je kunt toch niet blijven anticiperen op wat er eventueel ooit in den toekomst zou kunnen gebeuren? Nou ja dat kan maar dan kan iedereen beter met de dekens over de kop in bed blijven liggen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203349576
twitter
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 januari 2022 @ 19:40:44 #86
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203349579
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Whut? Dus geen cultuur?
Je kan weer naar Sanne Wallis de Vries.
pi_203349581
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:38 schreef Anton91 het volgende:
Ondanks dat ik een tegenstander ben van maatregelen kan ik mij wel vinden in de voorgestelde maatregelen met openingstijden tot 10u, kinderen tot 12 niet meer in quarantaine en stadions voor 1/3e gevuld. Dit bij elkaar gaat gewoon een katalysator zijn voor de besmettingen dus even doorbijten en dan gok ik dat al snel weer wat meer mogelijk is.

Al met al positief! Nu moet iedereen zijn/haar steentje ook nog even bijdragen en zelf ook positief testen :9
Wel hard lachen als de besmettingen opeens gaan zakken met die versoepelingen, want de golf is op een gegeven moment wel over.
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 19:41:17 #88
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_203349591
Het is tijd om na morgen afscheid te nemen van het OMT, het is wel klaar nu.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  maandag 24 januari 2022 @ 19:41:34 #89
335133 MichaelScott
pi_203349596
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:39 schreef ZarB het volgende:
Hebben jullie soms het nieuws gemist dat de ziekenhuizen vollopen met 30-minners? Morgen weer versoepelingen he, dus slecht nieuws kon niet uitblijven.
Snel extra maatregelen omdat er landelijk 3 extra 30'ers opgenomen zijn.

Niet voor niets dat ze de daadwerkelijke cijfers niet bekendmaken.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:41:40 #90
445514 DonDruiper
pi_203349599
OMTmoe.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203349607
OMT ROT OP
graag op anoniem
pi_203349611
quote:

[..]
Net bij RTL:
In die 3 weken zullen wel 2/3 weken zitten waar we aan de maximum testcapaciteit zitten, dus het zal wel een kwestie van tijd kopen zijn om te zorgen dat niet iedereen tegelijkertijd besmet raakt.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:42:22 #93
346939 Janneke141
pi_203349614
quote:

[..]
Net bij RTL:
Die mensen gaan in zo'n enorm zwart gat vallen straks.

Die komen thuis en komen er dan achter dat zelfs hun vrouw niet meer naar ze luistert.
pi_203349615
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:41 schreef DonDruiper het volgende:
OMTmoe.
OMoeT?
pi_203349631
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die mensen gaan in zo'n enorm zwart gat vallen straks.

Die komen thuis en komen er dan achter dat zelfs hun vrouw niet meer naar ze luistert.
Of man he, we zijn hier inclusief, het is hier geen VBL :P
pi_203349647
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Of man he, we zijn hier inclusief, het is hier geen VBL :P
Godzijdank
graag op anoniem
pi_203349676
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Wel hard lachen als de besmettingen opeens gaan zakken met die versoepelingen, want de golf is op een gegeven moment wel over.
De politiek moest zo nodig alles gesloten houden dus op dat punt zullen nog wel niet zitten. Ook het feit dat kinderen/klassen in quarantaine moesten helpt niet echt mee voor groepsimmuniteit.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:46:25 #98
3778 popje
pi_203349688
OMT = Onnodige Maatregelen Team
pi_203349703
OMT adviseert wel om de sportcompetities te hervatten @_serial_ @Nattekat
zie email 27 oktober
pi_203349707
quote:

[..]
Net bij RTL:
3 weken aankijken? Wat verwachten ze? 2 miljoen besmettingen per dag of zo.. volgens mij kan het bijna niet verder meer stijgen en gaan we over een week al weer dalen.

Alleen even afwachten wat de ziekenhuizen doen maar het lijkt me daar momenteel ook niet heel spannend meer.
pi_203349711
quote:
2s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:41 schreef R-woud93 het volgende:
Onder dankzegging ontbonden. Daag.
zie email 27 oktober
pi_203349727
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:42 schreef KingRoland het volgende:
OMT ROT OP
Wordt leuk in de stadions. Het 'Rutte rot op' gaat niet van de lucht zijn schat ik zo in...
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 januari 2022 @ 19:48:52 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203349743
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:47 schreef trein2000 het volgende:
OMT adviseert wel om de sportcompetities te hervatten @:_serial_ @:nattekat
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203349752
quote:
Ik ga vandaag eens even lief doen en mijn waardering uitspreken voor de mensen die dit zeggen zonder dat ze zelf hinder ondervinden van de QR. Of althans niet veel en niet nu, maar die wel verder kijken dan hun neus lang is.

Heb er op zich ook wel vertrouwen in dat hij er een keertje af gaat. Maar dat hij wel in de gereedschapskist bewaard blijft zodra men het in het najaar weer 'nodig' acht. Net als 1,5m, mondkapjes en al die andere dingen waar we vorig jaar afscheid van zouden nemen.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:49:13 #105
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_203349753
quote:
2s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:41 schreef R-woud93 het volgende:
Naja als ik echt post met wat ik denk wat er met het OMT moet gebeuren dan zou ik op vakantie gaan hier maat.
graag op anoniem
pi_203349762
Het aantal virusdeeltjes in het rioolwater neemt ook toe *O* Op dit moment een record :9

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 19:50:19 #107
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_203349772
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:49 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Naja als ik echt post met wat ik denk wat er met het OMT moet gebeuren dan zou ik op vakantie gaan hier maat.
Dan ben je niet de enige makker
~FEYENOORD~
  maandag 24 januari 2022 @ 19:50:29 #108
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_203349777
Wel mooi dat uni's al open zijn. Ik heb over 2 weken een gesprek met de vertrouwenspersoon van de uni
graag op anoniem
pi_203349801
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:50 schreef KingRoland het volgende:
Wel mooi dat uni's weer open gaan. Ik heb over 2 weken een gesprek met de vertrouwenspersoon van de uni
Vertrouwenspersoon? Roland Rietbergen?
zie email 27 oktober
pi_203349828
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:41 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Snel extra maatregelen omdat er landelijk 3 extra 30'ers opgenomen zijn.

Niet voor niets dat ze de daadwerkelijke cijfers niet bekendmaken.
Wat een onzin zeg. Welke extra maatregelen?
  maandag 24 januari 2022 @ 19:53:38 #111
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_203349858
Met al het nieuws omtrent de versoepelingen vergeten we ook weleens over andere zaken zoals die situatie nu in Burkina Faso en dat gedoe met Rusland.

Ik weet eigenlijk niet of dit iets heel positiefs is.
graag op anoniem
pi_203349868
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:49 schreef KingRoland het volgende:

[..]
  maandag 24 januari 2022 @ 19:55:34 #113
335133 MichaelScott
pi_203349888
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:52 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. Welke extra maatregelen?
Groepsgrootte buiten van 4 naar 3 personen en een advies om een FFP2-masker te dragen lijkt me wel voldoende.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:56:25 #114
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203349903
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:40 schreef KingRoland het volgende:
OMT :') en dan te bedenken dat ik vroeger pro-OMT was
Dit dus! Ik was "vroeger" ook echt wel pro en had vertrouwen in het OMT maar het is ze naar het hoofd gestegen. Compleet los van de werkelijkheid :{
  maandag 24 januari 2022 @ 19:58:13 #116
445514 DonDruiper
pi_203349938
Tja.. QR, mondkapjes.. 1,5 meter afstand en maximaal met 4 personen uit eten.

Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203349996
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:57 schreef Zipportal het volgende:

Lekker zuigen. @:de_boswachter @:Wereldgozer
Dit is geil @RamboDirk
  Redactie Sport maandag 24 januari 2022 @ 20:00:46 #118
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203350005
Ziekenhuisopnames stijgen!

Alles dicht (lol)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203350072
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:58 schreef DonDruiper het volgende:
Tja.. QR, mondkapjes.. 1,5 meter afstand en maximaal met 4 personen uit eten.

Dat heet nu vrijheid, iedereen blij.....
  maandag 24 januari 2022 @ 20:03:23 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203350081
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:53 schreef KingRoland het volgende:
Met al het nieuws omtrent de versoepelingen vergeten we ook weleens over andere zaken zoals die situatie nu in Burkina Faso en dat gedoe met Rusland.

Ik weet eigenlijk niet of dit iets heel positiefs is.
Burkina Faso heeft gisteren gewonnen van Gabon, groot feest.
  maandag 24 januari 2022 @ 20:03:43 #121
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_203350086
Liever de anale coronatest

quote:
China zou anale uitstrijkjes verplicht hebben gesteld voor bijna alle internationale aankomsten om te testen op COVID-19. Het Chinese Center for Disease Control stelt dat de test wordt uitgevoerd met een lang steriel wattenstaafje, dat tot vijf centimeter in het rectum van een patiënt wordt ingebracht voordat het voorzichtig naar buiten wordt gedraaid.

Alle grote internationale media schrijven over de Chinese testmethode, dat ondertussen een diplomatiek relletje aan het worden is. De Chinese regering beweert dat anaal testen een hogere mate van nauwkeurigheid biedt in vergelijking met andere COVID-19-screening- en testmethoden, omdat het virus langer in het spijsverteringsstelsel kan blijven hangen.

“Onze ambassade heeft verzocht om Japanse burgers uit te sluiten van anale PCR-tests, aangezien sommige Japanse expats lieten weten dat de tests aanzienlijke psychologische problemen veroorzaken”, vertelde de woordvoerder van de Japanse regering Katsunobu Kato aan de Times. “Op dit moment hebben we geen reactie ontvangen dat ze dit zullen veranderen.” Japan heeft laten weten de kwestie niet te laten rusten. TravelPro heeft de Nederlandse ambassade in China en het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken gevraagd naar de kwestie, maar nog geen reactie ontvangen.
graag op anoniem
pi_203350108
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:39 schreef ZarB het volgende:
Ik voel een booster offensief aankomen ;(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 24 januari 2022 @ 20:05:00 #123
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203350125
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:42 schreef Anton91 het volgende:

[..]
In die 3 weken zullen wel 2/3 weken zitten waar we aan de maximum testcapaciteit zitten, dus het zal wel een kwestie van tijd kopen zijn om te zorgen dat niet iedereen tegelijkertijd besmet raakt.
Over 3 weken is er niemand meer om besmet te raken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203350136
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:03 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Dat heet nu vrijheid, iedereen blij.....
Zeker, de wortel aan de stok bungelt weer even wat dichterbij, we hebben hem bijna!
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
  maandag 24 januari 2022 @ 20:05:41 #125
445514 DonDruiper
pi_203350141
Stadions 1/3 vol.. :')

Hoe ga je dat doen dan? Wie wel, wie niet?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203350145
Niet gedacht dat we zo zouden versoepelen eind Januari.. blij voor de ondernemers vooral :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203350164
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:05 schreef DonDruiper het volgende:

Per geboortejaar natuurlijk, dat zijn we inmiddels gewend.
  maandag 24 januari 2022 @ 20:07:33 #128
330914 Sherlock_Holmes
pi_203350180
quote:

pi_203350182
quote:

Lekker blijven micromanagen toch. Kun je hem over drie weken verruimen naar halve bezetting en dat dan verkopen als verdere versoepeling.
pi_203350183
Middelbare scholieren ook niet meer in quarantaine maar wel 5 opeenvolgende dagen zelftesten :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Sport maandag 24 januari 2022 @ 20:08:21 #131
pi_203350191
quote:

First come, first serve.
  maandag 24 januari 2022 @ 20:08:21 #132
335133 MichaelScott
pi_203350192
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:03 schreef KingRoland het volgende:
Liever de anale coronatest
[..]

Dat gun ik Kjeld Nuis wel.
pi_203350198
quote:
10s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Lekker blijven micromanagen toch. Kun je hem over drie weken verruimen naar halve bezetting en dat dan verkopen als verdere versoepeling.
Precies, het OMT houdt zichzelf op deze manier nog in the picture.
pi_203350213
quote:

[..]
Hoe slecht kun je haar parafraseren, mijn hemel. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203350281
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Over 3 weken is er niemand meer om besmet te raken.
Nog even en iedereen heeft een herstelbewijs.
Go hard or go home
pi_203350286
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:05 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:

[..]
Zeker, de wortel aan de stok bungelt weer even wat dichterbij, we hebben hem bijna!

Deze komt net iets te dichtbij. :D
  maandag 24 januari 2022 @ 20:12:29 #137
330914 Sherlock_Holmes
pi_203350302
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Middelbare scholieren ook niet meer in quarantaine maar wel 5 opeenvolgende dagen zelftesten :')
Wat ben ik blij dat ik allang geen scholier meer ben zeg _O-
pi_203350366
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:56 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Dit dus! Ik was "vroeger" ook echt wel pro en had vertrouwen in het OMT maar het is ze naar het hoofd gestegen. Compleet los van de werkelijkheid :{
Zag het FOK OMT gelukkig niet aankomen.
  maandag 24 januari 2022 @ 20:15:48 #139
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203350372
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wat ben ik blij dat ik allang geen scholier meer ben zeg _O-
Zolang je niets hoeft te bewijzen is het een wassen neus natuurlijk
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203350382
quote:

Het zou me niets verbazen dat je financieel beter dicht kunt blijven. Maar dat kun je niet maken richting je supporters.

Lekker dit soort "versoepelingen" op de 24ste verdieping van de ivoren toren.
zie email 27 oktober
pi_203350397
quote:
twitter

Studenten ook. Ik ga het niet controleren en ik denk maar zo niemand, de facto afgeschaft dus.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 januari 2022 @ 20:18:34 #142
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203350443
Denken dat men 5 dagen op rij een zelftest gaat doen _O-

Wereldvreemd.
  maandag 24 januari 2022 @ 20:19:42 #143
346939 Janneke141
pi_203350468
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:18 schreef Evenstar het volgende:

Wereldvreemd.
Dat etiket kun je zo langzamerhand plakken op alles wat het OMT doet.
pi_203350474
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:49 schreef Anton91 het volgende:
Het aantal virusdeeltjes in het rioolwater neemt ook toe *O* Op dit moment een record :9

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater
RIOOLED.
pi_203350479
quote:

Wereldvreemd.
Ik heb dat wel gedaan toen ik een keer close contact was, lang voor dat het een advies werd. Maar dat zal niet voor iedereen gelden gok ik maar zo...
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 20:20:14 #146
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_203350481
quote:

Wereldvreemd.
Kunnen ze de jongeren weer de schuld geven als het wel mis gaat, indekken.
~FEYENOORD~
pi_203350502
quote:
1x testen, cassette een maand lang gebruiken ja toch

Net als met mondkapjes
pi_203350509
quote:

Wereldvreemd.
En dat is het grootste (en imo enige) adviesorgaan hier in Nederland. Is ze echt naar het hoofd gestegen en dan ook nog eens zo wereldvreemd. Vak kennis hebben ze vast, maar daar is alles mee gezegd.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 januari 2022 @ 20:23:17 #149
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203350534
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En dat is het grootste (en imo enige) adviesorgaan hier in Nederland. Is ze echt naar het hoofd gestegen en dan ook nog eens zo wereldvreemd. Vak kennis hebben ze vast, maar daar is alles mee gezegd.
Nul, maar dan ook nul mensenkennis. Na twee jaar zou je toch verwachten dat er iets van verbetering te zien zou zijn, maar .. niks ... nada ... noppes.

Straks weer zeuren dat het niet aan hun ligt, maar dat men niet aan de maatregelen houdt. Lekker makkelijk, zoals altijd.
pi_203350546
https://www.telegraaf.nl/(...)onferentie-met-kamer

Ernst flikkert Hugo onder de bus. Erg mooi.
zie email 27 oktober
  maandag 24 januari 2022 @ 20:26:47 #151
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203350580
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:23 schreef trein2000 het volgende:

Niet echt…

Het is nieuw bestuurscultuur
pi_203350594
Wordt het niet eens tijd dat we het OMT wegflikkeren en een nieuwe team opzetten met een veel bredere kijk? Het is echt beschamend dat ze nu nog steeds relevant proberen te blijven. "outbreak"... Ja. Het WHO heeft gezegd dat het einde in zicht is. We hebben een team nodig om weer rustig naar normaal te gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 24 januari 2022 @ 20:28:12 #153
3778 popje
pi_203350610
Vooruitblik Op1; Anne Wensing, we zijn nog niet klaar met Corona, het is echt nog geen griepje...
pi_203350639
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:27 schreef Discombobulate het volgende:
Wordt het niet eens tijd dat we het OMT wegflikkeren en een nieuwe team opzetten met een veel bredere kijk? Het is echt beschamend dat ze nu nog steeds relevant proberen te blijven. "outbreak"... Ja. Het WHO heeft gezegd dat het einde in zicht is. We hebben een team nodig om weer rustig naar normaal te gaan.
Ik zou zeggen een wederopbouw management team. Maar dat mag je zo vast niet ramen van Mark. De steun is immers heel ruim en er zijn nog nooit zo weinig faillissementen geweest!
zie email 27 oktober
pi_203350656
quote:
Ja, eens.

Als het aan het OMT ligt zitten we over een paar jaar nog steeds in een crisis; moeten we nog steeds in onze handen klappen als we weer iets mogen van ze. Het is ook code zwart binnen de samenleving; misschien moeten er ook eens adviesorganen opgestart worden die daarvoor op kunnen komen en dat net zo frequent kunnen benoemen als het OMT de zorg crisis benoemt.
pi_203350675
twitter
  maandag 24 januari 2022 @ 20:32:57 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203350681
Het OMT-advies m.b.t. stadionbezoek vanaf woensdag:

* Coronatoegangsbewijs (3G)
* Medisch mondmasker (indien er geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden)
* verplicht zitten
* 1 persoon per 5 vierkante meter
* 1/3 van de capaciteit mag gebruikt worden

_O-

OMT is wereldvreemd
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203350696
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zou zeggen een wederopbouw management team. Maar dat mag je zo vast niet ramen van Mark. De steun is immers heel ruim en er zijn nog nooit zo weinig faillissementen geweest!
Nog steeds spreek ik best veel mensen die oprecht denken dat het wel mee valt met de faillissementen. Ze hebben echt niet door dat de rekening nog moet komen.
  Redactie Sport maandag 24 januari 2022 @ 20:33:54 #159
pi_203350700
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:32 schreef Caland het volgende:

* verplicht zitten

_O-

OMT is wereldvreemd
Prima advies toch?
pi_203350701
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Doet me altijd denken aan collega van me en (vooral) haar man. Hij is econometrist. Zij heeft conservatorium gedaan. Maar daar kun je vrijwel nergens mee over praten. Kan me nog een bedrijfsuitje herinneren waar we beroemdheden moest uitbeelden. Meeste deden geen belletje rinkelen. Nu hoef je natuurlijk Gordon niet te kennen om een goed model te maken. Maar het helpt wel als je ook wel eens praat met niet-vakgenoten of eens rondkijkt in de Aldi of een volksbuurtje.
pi_203350702
Echt niet dat er hier elke dag getest gaat worden! Weet je hoeveel geld dat kost?
pi_203350705
quote:

* verplicht zitten

_O-

OMT is wereldvreemd
  maandag 24 januari 2022 @ 20:34:17 #163
335133 MichaelScott
pi_203350706
quote:
Voor het afschaffen van alle maatregelen heb je geen team nodig, misschien hooguit een groepje nieuwe mensen om nieuwe ontwikkelingen wereldwijd in de gaten te houden.
pi_203350707
quote:

* verplicht zitten

_O-

OMT is wereldvreemd
Wauw, niks over een spatel. :o
  maandag 24 januari 2022 @ 20:34:32 #165
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203350709
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Prima advies toch?
1 persoon per 5 vierkante meter

Volgens mij red je 1/3e dan niet eens in de meeste stadions
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203350716
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja, eens.

Als het aan het OMT ligt zitten we over een paar jaar nog steeds in een crisis; moeten we nog steeds in onze handen klappen als we weer iets mogen van ze. Het is ook code zwart binnen de samenleving; misschien moeten er ook eens adviesorganen opgestart worden die daarvoor op kunnen komen en dat net zo frequent kunnen benoemen als het OMT de zorg crisis benoemt.
Het OMT wil gewoon elk jaar een vinger in de pap en relevant blijven. Willen dolgraag hun zegje doen en advies geven de komende winter. Kap met die tering zooi echt. Moet je nagaan hoe machtig ze zijn geworden. Sowieso is het ook een soort van psychologisch ego proces. Dat kan bijna niet anders.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203350726
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:47 schreef trein2000 het volgende:
OMT adviseert wel om de sportcompetities te hervatten @:_serial_ @:nattekat
Goed nieuws, kijken of het kabinet het overneemt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203350727
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:34 schreef Caland het volgende:

[..]

Een stadion propvol met Brulsen.
pi_203350729
Ze zijn leiper dan wappies
pi_203350730
quote:

[..]
Prima advies toch?
Met 1p per m2 krijg je 4 man in een vak :D
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 januari 2022 @ 20:36:49 #171
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203350750
WAS UW RATEL STUK.
pi_203350756
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:36 schreef D_A het volgende:
WAS UW RATEL STUK.
Vuvuzela
  maandag 24 januari 2022 @ 20:37:22 #173
445514 DonDruiper
pi_203350757
quote:

* verplicht zitten

_O-

OMT is wereldvreemd
Hahahahaha.. HAHAHAHAHAHA
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203350765
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:34 schreef Caland het volgende:

[..]

Capaciteit 150.000

https://nl.wikipedia.org/wiki/Stadion_Feijenoord

Opgelost.

gr gr FOK OMT. @Oliver23 @Lenny_Leonard
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 20:37:49 #175
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203350766
quote:

* verplicht zitten

_O-

OMT is wereldvreemd
_O- _O- _O- _O- _O-
What can change the nature of a man?
  maandag 24 januari 2022 @ 20:38:08 #176
445514 DonDruiper
pi_203350770
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Heeft er iemand al gezegd dat het OMT wereldvreemd is? Mooie echoput hier. :')
Het staat je vrij om uit te loggen mocht je je irriteren :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203350771
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:23 schreef trein2000 het volgende:

Voor de bus of niet, ik vind het mooi, dan kan er eindelijk eens vooraf wat vuur aan de schenen gelegd worden.
I.p.v. half tamme zooi.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 20:38:24 #178
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203350776
pi_203350788
quote:

* verplicht zitten

_O-

OMT is wereldvreemd
Dit is niet serieus toch?
pi_203350793
Zou 1 journalist het lef hebben het woord 'wereldvreemd' in de mond te nemen tijdens de vragen morgen?
pi_203350795
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:36 schreef D_A het volgende:
WAS UW RATEL STUK.
In de pauze markeer uw stoeltje.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 januari 2022 @ 20:39:58 #182
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203350800
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Adviezen zijn nooit serieus toch?
pi_203350802
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Het gaat om het OMT.
Wat denk jij?
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 20:40:12 #184
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203350805
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:39 schreef Zipportal het volgende:

[..]
In de pauze markeer uw stoeltje.
Stukje remspoor.
pi_203350817
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:40 schreef Coco het volgende:

[..]
Stukje remspoor.
pi_203350818
Advies is geen plicht !
pi_203350819
quote:
12s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het gaat om het OMT.
Wat denk jij?
:'(
pi_203350831
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:41 schreef Zipportal het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Die laat geen remspoor achter maar reet reuzel!
  maandag 24 januari 2022 @ 20:42:13 #189
445514 DonDruiper
pi_203350834
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Gelieve geen foto's van PSVCL te posten.

Bedankt.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203350835
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:39 schreef Modus het volgende:
Zou 1 journalist het lef hebben het woord 'wereldvreemd' in de mond te nemen tijdens de vragen morgen?
Misschien moeten zie dame van SBS weer eens sturen dit keer ~O>
Prachtig was dat.
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 20:42:41 #191
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203350842
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:41 schreef quirina het volgende:

[..]
Die laat geen remspoor achter maar reet reuzel!
Is dat regionale spreektaal?
pi_203350845
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Ik dacht dat Bruls NEC supporter was
pi_203350865
Krijgen we dan straks ook weer dat de stadions voor 1/3 gevuld zijn maar de harde kern lekker op elkaar gepropt zit en dat men daar weer helemaal los over gaat _O_
pi_203350867
quote:

* verplicht zitten

_O-

OMT is wereldvreemd

_O_
pi_203350875
quote:

[..]
Prima advies toch?
Ik hoef niet eens rond te bellen om te weten dat dit nooit uit kan financieel.
zie email 27 oktober
pi_203350885
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hoe slecht kun je haar parafraseren, mijn hemel. :')
Wat zei ze wel? Ik heb ‘t niet gezien.
pi_203350898
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:44 schreef Haags het volgende:
Krijgen we dan straks ook weer dat de stadions voor 1/3 gevuld zijn maar de harde kern lekker op elkaar gepropt zit en dat men daar weer helemaal los over gaat _O_
Ik voorzie Wembley taferelen bij diverse stadions. We noemen een Feyenoord.
zie email 27 oktober
  maandag 24 januari 2022 @ 20:47:17 #198
445514 DonDruiper
pi_203350900
quote:
Ja en zitten. Zie jij dat gebeuren?
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 24 januari 2022 @ 20:47:32 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203350903
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Deze krijgt geen lucht achter een medische mondkap.
pi_203350921
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat zei ze wel? Ik heb ‘t niet gezien.
Iets totaal anders, maar nuance is hier aan dovemansoren gericht dus ik raad je aan zelf maar even terug te kijken. Het item was niet heel lang. :)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 24 januari 2022 @ 20:50:58 #201
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203350948
nos
quote:
Middelbare scholieren en leerlingen in het hoger onderwijs hoeven na contact met een besmet persoon eveneens niet meer in quarantaine van het OMT als ze geen klachten hebben. Met een dagelijkse negatieve zelftest kunnen ze lessen of colleges blijven volgen. De adviezen voor versoepelingen gelden ook voor sportteams. Bij een positieve test en klachten geldt in alle gevallen wel dat men in quarantaine moet.
https://nos.nl/artikel/24(...)-meer-in-quarantaine
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203350949
quote:
twitter

Of deze paupers met hun eigen deurbeleid.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 24-01-2022 20:53:33 ]
pi_203350957
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Heeft er iemand al gezegd dat het OMT wereldvreemd is? Mooie echoput hier. :')
Heeft iemand deze smiley :') al gebruikt?
En denken mensen dat ook vaak als een boomerang-beweging?

Hup hup, gauw weer huilen als je een reactie terugkrijgt.
Go hard or go home
  Redactie Sport maandag 24 januari 2022 @ 20:51:51 #204
pi_203350958
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Beter dan stadions dicht.
pi_203350962
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:51 schreef Zipportal het volgende:

[..]
[ twitter ]

Of deze paupers met hun eigen deurbeleid.
Mooi, dan blijven ze maar helemaal thuis. Sowieso mag Amsterdam wel helemaal in lockdown.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 24-01-2022 20:54:02 ]
pi_203350974
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:50 schreef deedeetee het volgende:
nos
[..]

Wat fijn dat ze dat niet meer hoeven van het OMT. Ben benieuwd wat de daadwerkelijke overheid er van vind.
pi_203350981
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:47 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja en zitten. Zie jij dat gebeuren?
natuurlijk. De meeste supporters schreeuwen ook niet bij een goal maar zeggen heel zachtjes hoera. ;)
  maandag 24 januari 2022 @ 20:53:14 #208
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203350983
'Met de QR-check kunnen we daarna de overige regels laten vallen'

Good one.
  maandag 24 januari 2022 @ 20:53:24 #209
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203350986
twitter

Oh noes!
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 24 januari 2022 @ 20:53:55 #210
330914 Sherlock_Holmes
pi_203350995
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach, scheelt toch weer wat geld dat je op seizoenkaarten (terugbetalen) kunt besparen :7

Elke euro telt.
pi_203350997
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Beter dan stadions dicht.
Dat durf ik zo nog niet te zeggen financieel. Zeker als je ook wel/niet compenseren meeneemt.
zie email 27 oktober
pi_203351005
@capricia grijpt in.
  maandag 24 januari 2022 @ 20:54:54 #213
330914 Sherlock_Holmes
pi_203351010
quote:
Je zou er toch spontaan van gaan spijbelen.
pi_203351023
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ach, scheelt toch weer wat geld dat je op seizoenkaarten (terugbetalen) kunt besparen :7

Elke euro telt.
Die seizoenskaarthouders die massaal afzien van hun geld bedoel je?

Zo'n wedstrijd kost je geld, extra inzet van beveiliging, catering die op volle capaciteit moet draaien met 1/3e van de klandizie en ga zo maar door.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 20:55:40 #215
236264 crew  capricia
pi_203351028
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:54 schreef Zipportal het volgende:
@:capricia grijpt in.
Voor straf 3 dagen zelftest. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203351040
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:53 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Oh noes!
HANS!
zie email 27 oktober
pi_203351043
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Voor straf 3 dagen zelftest. :P

Lekker aan de lolly zuigen.
pi_203351044
quote:
Hoop is uitgestelde teleurstelling!
  maandag 24 januari 2022 @ 20:57:14 #219
335133 MichaelScott
pi_203351051
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je zou er toch spontaan van gaan spijbelen.
"Hebben jullie vandaag allemaal een zelftest gedaan?"
"Ja meneer"

en men kan over tot de orde van de dag.
pi_203351057
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:56 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Hebben ze die ook in leipe mocro flavour?
De Ali B methode.
pi_203351066
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

Good one.
Wie zei dat?
  maandag 24 januari 2022 @ 20:58:58 #222
330914 Sherlock_Holmes
pi_203351073
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:57 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
"Hebben jullie vandaag allemaal een zelftest gedaan?"
"Ja meneer"

en men kan over tot de orde van de dag.
Allemaal gewoon via whatsapp een foto sturen van de negatieve zelftest.

Begreep dat het helemaal hip was de afgelopen kerst. 'Kijk opa, ik ben geen smerig virusbeest' :7
pi_203351078
Dus we moeten nu weer overstappen over 3 weken komt de allesvernietigende golf? -O-
  maandag 24 januari 2022 @ 21:00:00 #224
335133 MichaelScott
pi_203351086
quote:

[..]

De gemiddelde FOK!er heeft een grotere lolly.
pi_203351089
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Hebben ze die ook in leipe mocro flavour?
De Ali B methode.
Vraagt uw lokale drogisterij dan om de besneden versie!
pi_203351099
quote:
9s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Vraagt uw lokale drogisterij dan om de besneden versie!
Halal testen, of je het nou wilt of niet!
pi_203351173
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

Good one.
Lekker op pleuren met die QR check.
pi_203351194
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:59 schreef _serial_ het volgende:
Dus we moeten nu weer overstappen over 3 weken komt de allesvernietigende golf? -O-
Er is een storm op komst!

Geen gekke dingen doen in het zicht van de haven!
  maandag 24 januari 2022 @ 21:08:18 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203351198
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Wie zei dat?
September 2021.
  maandag 24 januari 2022 @ 21:11:01 #230
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203351225
twitter

twitter

Bruls en Minister Yeşilgöz na het veiligheidsoverleg: ''Er komen versoepelingen, maar niet teveel. De besmettingen stijgen.....''
  maandag 24 januari 2022 @ 21:11:03 #231
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203351226
Verdomme kan ik nog drie weken wachten tot ik een keer bij m'n kapper terecht kan :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 21:11:49 #232
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203351232
Wat boeien die besmettingen nou :')
pi_203351238
Bal gehakt blijft toch grappig. Zo slecht.
Go hard or go home
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 21:12:38 #234
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_203351239
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:11 schreef Coco het volgende:
Wanbeleid
~FEYENOORD~
  maandag 24 januari 2022 @ 21:13:17 #235
335133 MichaelScott
pi_203351244
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:11 schreef Coco het volgende:
Wacht maar tot al die besmettingen in het ziekenhuis terecht komen over 2 weken.

SPOILER
  maandag 24 januari 2022 @ 21:13:21 #236
142400 RedFever007
pi_203351246
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:08 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Er is een storm op komst!

Geen gekke dingen doen in het zicht van de haven!
The Perfect Storm _O_

Maar weer eens kijken ^O^
  maandag 24 januari 2022 @ 21:14:01 #237
142400 RedFever007
pi_203351255
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:13 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Wacht maar tot al die besmettingen in het ziekenhuis terecht komen over 2 weken.

SPOILER
Ach zolang het niet gaat vriezen en we massaal op de schaats staan zal het wel meevallen

}) :+
pi_203351267
Hoezo heeft dit topic 8 pagina's? zoveel vragen.
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 21:15:32 #239
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203351280
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:14 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ach zolang het niet gaat vriezen en we massaal op de schaats staan zal het wel meevallen

}) :+
pi_203351287
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:14 schreef _serial_ het volgende:
Het Coronavirus moet nu al bezig zijn met het komende seizoen. Haal een bult stevige anti-vaxxers die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar anti-prikkunstenaars, verdedigers die er de beuk in gooien (á la Douglas). Het Coronavirus is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat ze gewoon bovenin meedoen. Moet je wel anti-vaxxers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en ze kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
pi_203351288
Kunnen hardloopwedstrijden eindelijk eens een keer? Of is dat nog altijd onmogelijk omdat je er publiek niet kan weghouden? Buiten!
  maandag 24 januari 2022 @ 21:17:22 #242
335133 MichaelScott
pi_203351313
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:14 schreef _serial_ het volgende:
Geen 999 posts per pagina hebben. :')

pi_203351318
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:15 schreef alpeko het volgende:
Kunnen hardloopwedstrijden eindelijk eens een keer? Of is dat nog altijd onmogelijk omdat je er publiek niet kan weghouden? Buiten!

_O_

@Lenny_Leonard @tralalala
pi_203351332
quote:

[..]

Nu is mn lolly op, mag ik wat van jouw drop?
pi_203351349
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:17 schreef Zipportal het volgende:

[..]

_O_

@:lenny_leonard @:tralalala
Wat een amuzement zo op de maandagavond.
pi_203351353
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:18 schreef quirina het volgende:

[..]

Nu is mn lolly op, mag ik wat van jouw drop?
Trafassi _O_
  maandag 24 januari 2022 @ 21:22:28 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203351373
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 24 januari 2022 @ 21:31:29 #248
3778 popje
pi_203351532
Waar zou Bruls zijn pakken kopen?
  maandag 24 januari 2022 @ 21:35:23 #249
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  maandag 24 januari 2022 @ 21:37:58 #250
3778 popje
pi_203351631
Nieuwsuur; we moeten Den Haag de tijd gunnen om uit de angstmodus te komen want de argumenten zijn niet meer in lijn met een crisis, dus moeten we nog maar weer een maatregelen dulden.

Dus we hebben maatregelen omdat Den Haag het psychologisch niet meer aankan 😂
pi_203351645
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:37 schreef popje het volgende:
Nieuwsuur; we moeten Den Haag de tijd gunnen om uit de angstmodus te komen want de argumenten zijn niet meer in lijn met een crisis, dus moeten we nog maar weer een maatregelen dulden.

Ook dat is solidariteit.
pi_203351652
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:21 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Trafassi _O_
Paar jaar geleden live gezien, die maakten er gewoon nog een vet feestje van :D O+
pi_203351660
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:15 schreef alpeko het volgende:
Hardloopwedstrijden mogen pas weer wanneer Bruls fysiek in staat is er aan deel te nemen
pi_203351664
Iemand even Thierry met "Hans, de besmettingen stijgen"?
  maandag 24 januari 2022 @ 21:45:20 #255
22565 asco
Los in deze tent
pi_203351769
quote:

Ik zag het ook.
Wat een ontzettend laf slapjanussenland is dit geworden zeg. Onvoorstelbaar gewoon.
pi_203351782
Hoe ziek moet je zijn om dergelijke scams op te zetten?

pi_203351806
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[ afbeelding ]
Tja, er is geld mee te verdienen hè.
  maandag 24 januari 2022 @ 21:51:35 #258
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203351894
twitter

twitter

twitter
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_203352015
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:57 schreef Zipportal het volgende:

Lekker zuigen. @:de_boswachter @:Wereldgozer
U MAD?
pi_203352029
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[ afbeelding ]
Innovatief heet zoiets
U MAD?
  maandag 24 januari 2022 @ 22:02:03 #261
445514 DonDruiper
pi_203352083
Geplaceerd zitten in een voetbalstadion.. 2 stoeltjes ertussen.. blijven zitten.. mondkapjes.. 88% gevaccineerd.. met de omicronvariant.

Wie verzint dit. Echt.

Het is godverdomme geen oktober 2020 meer.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 24 januari 2022 @ 22:03:45 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203352116
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:02 schreef DonDruiper het volgende:
Geplaceerd zitten in een voetbalstadion.. 2 stoeltjes ertussen.. blijven zitten.. mondkapjes.. 88% gevaccineerd.. met de omicronvariant.

Wie verzint dit. Echt.

We komen in mei bij u terug.

Groetjes Marion Koopmans
pi_203352129
quote:

Wie verzint dit. Echt.

Je wilt die arme OMT-leden toch niet ook nog hun micromanage-knutselclubje afpakken? Dan vallen ze helemaal in een zwart gat.
  maandag 24 januari 2022 @ 22:04:53 #264
14505 OProg
A Life in Music
pi_203352138
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:51 schreef jcdragon het volgende:

[ twitter ]
Carnaval vier je toch in kleine groepen? Wat is dan het probleem? :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203352144
quote:

Wie verzint dit. Echt.

Er moet gewoon eens iemand op tafel slaan, en nu is het afgelopen.

Ik vermoed dat we straks in April nog aan het mierenneuken zijn over de openingstijden van de AH.
pi_203352150
quote:

Jezus gristus, was dat echt op nieuwsuur? We zitten opgescheept met een stel dwazen die niet meer zonder micro management regeltjes kunnen :{w

Straks maar ff terugkijken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_203352223
De OMT hulptroepen zijn ook weer uitgerukt (draadje):
twitter
zie email 27 oktober
pi_203352258
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:09 schreef trein2000 het volgende:
De OMT hulptroepen zijn ook weer uitgerukt (draadje): [ twitter ]
quote:
Maar:
- grote mate van onzekerheid: kan ook boven de bezetting van de deltapiek uitkomen
Het wordt net zo errug als in december ondanks omicron en boosters, maar is nog onzeker want het kan ook nog heul veul erruger worden. Uhuh.
pi_203352265
quote:

Zou ik ook zeggen als kroegbaas als de boa's om 22.01 uur op de stoep staan. "U moet mij even de tijd gunnen om de nieuwe sluitingstijd te verwerken."
  maandag 24 januari 2022 @ 22:13:10 #270
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203352278
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:51 schreef jcdragon het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Tijd om carnaval af te schaffen
pi_203352279
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Het wordt net zo errug als in december ondanks omicron en boosters, maar is nog onzeker want het kan ook nog heul veul erruger worden. Uhuh.
Bespottelijk.
zie email 27 oktober
pi_203352291
quote:

Zegt wie?
zie email 27 oktober
  maandag 24 januari 2022 @ 22:15:01 #273
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203352305
quote:
piekbezetting is 60-70 IC opnames per dag met een IC-bezetting van 700-800
Ik durf hier toch wel al mijn geld in te zetten dat dit niet gaat gebeuren.
Makkelijk eerste
pi_203352332
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik ga all-in.
pi_203352393
quote:

[..]
Tussen de 10 en 120 zegt het OMT; en tussen de 125 en 1000+ klinisch.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  maandag 24 januari 2022 @ 22:20:53 #276
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203352410
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik ga all-in.
Ik zou sowieso wel met Wallinga willen pokeren, met hun voorspellingen.

Alhoewel, OMT kennende is dat iedere ronde fold, je moet immers voorzichtig blijven _O-
Makkelijk eerste
  maandag 24 januari 2022 @ 22:21:55 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203352433
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik zou sowieso wel met Wallinga willen pokeren, met hun voorspellingen.

Alhoewel, OMT kennende is dat iedere ronde fold, je moet immers voorzichtig blijven _O-
OMT zou zelfs de nuts nog folden.
pi_203352476
quote:

[..]
Het wordt nog veul erger!11
pi_203352498
Kunnen we niet deal or no deal afspreken met het OMT.
Als alle voorspellingen weer niet uitkomen, gaan alle maatregelen sowieso van tafel, en wordt het OMT ontbonden.
pi_203352550
OMT nog steeds genant bezig zie ik? :')
  maandag 24 januari 2022 @ 22:30:22 #281
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203352561
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:09 schreef trein2000 het volgende:
De OMT hulptroepen zijn ook weer uitgerukt (draadje): [ twitter ]
kans ic opname=1%
pi_203352584
OMT advies 139 staat online.

Ook de brief aan het parlement staat online.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203352658
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:31 schreef Salina het volgende:
OMT advies 139 staat online.

Ook de brief aan het parlement staat online.
quote:
Ook een aantal
risicoverminderende regels zijn toegevoegd.
1. Openen van de horeca zowel binnen als buiten. Een risicoreductie wordt hier
bewerkstelligd door: triage en gebruik van het coronatoegangsbewijs
(vooralsnog 3G); gebruik van medische mondneusmaskers, altijd door
medewerkers, en voor gasten enkel in de gangen en toiletruimtes; placering
en aanhouden van de basismaatregelen zoals de 1,5 m-afstandsregel. Zoals
aangegeven is, zijn de scenario’s berekend met een directe of een
stapsgewijze verruiming van openingstijden van de horeca;
2. Openen cultuursector, voor zowel binnen- als buitenvoorstellingen. Een
risicoreductie wordt hier bewerkstelligd door: triage en gebruik van het
coronatoegangsbewijs (vooralsnog 3G); gebruik van medische
mondneusmaskers door personeel en bezoekers in de gangen, toiletruimtes,
én zittend; placering en aanhouden van de basismaatregelen zoals 1,5 mafstandsregel. Culturele voorstellingen alleen geplaceerd op één persoon per
5 m2 per persoon met een maximale groepsgrootte van 1250 personen in
grote zalen.
3. Openen van recreatie, zoals pretparken, dierentuinen en sauna’s. Een
risicoreductie wordt hier bewerkstelligd door: triage en gebruik van het
coronatoegangsbewijs (vooralsnog 3G); aanhouden van basismaatregelen
zoals 1,5 m-afstandsregel, dragen van medisch mondneusmasker in
buitenruimtes waar geen 1,5 meter afstand kan worden gehouden.
4. Toestaan van publiek bij sportwedstrijden. Een risicoreductie wordt hier
bewerkstelligd door: triage en gebruik van het coronatoegangsbewijs
(vooralsnog 3G); medisch mondneusmasker binnen zittend, in gangen en
toiletruimtes, en buiten indien 1,5 meter afstand niet gehouden kan worden,
waarbij stadion op grond van één persoon per 5 m2 tot 1/3 van capaciteit
mag benutten, met verplicht spreiden en placeren van toeschouwers;
5. Toestaan van sportwedstrijden tussen clubs;
6. Het thuiswerkadvies blijft ‘Werk thuis. Kan dat niet: houd op het werk altijd
1,5 meter afstand’. Een risicoreductie wordt hier bewerkstelligd door: triage
en gebruik van mondneusmaskers waar geen afstand gehouden kan worden,
in de gangen en bij bijv. het koffieapparaat, en zittend met veel personen in
matig geventileerde ruimte. Mondneusmaskers worden niet gedragen bij een
vaste bezetting met in acht nemen van 1,5 meter onderlinge afstand en waar
de ventilatie volgens de bouwnorm is (zie advies OMT 138);
quote:
Ten slotte, wat betreft het tijdstip van ingaan van de avondsluiting zijn in de
verschillende fasen van de corona-epidemie verschillende tijden aangehouden,
waartussen een keuze gemaakt moet worden. Toegepast zijn tot 5 uur in de
ochtend, 17 uur ’s middags, 20 uur ’s avonds, 22 uur ’s avonds, of middernacht.
Voor de doorgerekende scenario’s met een avondsluiting na 17 uur is rekening
gehouden met sporten en cultuurbeoefening ook na 17 uur.
Duidelijk is dat de mate van risicoreductie (en daarmee het effect van de
avondsluiting) afneemt, naarmate contacten later in de avond doorlopen.
Immers, overdracht hangt niet alleen af van het aantal contacten, maar ook de
duur ervan en de intensiteit. Welk tijdstip van avondsluiting gekozen wordt, is
daarmee tevens afhankelijk van de opvolging aan en uitvoering van de risicoreducerende maatregelen als boven geschetst, om de kans op overdracht te
verminderen. Dit blijft voor spreiding van de belasting van zorgketen en
maatschappij essentieel. Daarbij is ook de boostervaccinatiegraad die uiteindelijk
bereikt wordt belangrijk. Mede op deze inschatting en verwachtte vaccinatiegraad
moet een keuze tussen 17 uur ’s middags, 20 uur ’s avonds, etc., gemaakt
worden. Het OMT adviseert voor nu de avondsluiting niet later te laten ingaan dan
20 uur ’s avonds.
Het OMT adviseert om bovenstaande openingen steeds gepaard te laten gaan met
inzet van het Coronatoegangsbewijs (CTB). Ondanks dat het CTB met de
omikronvariant en hiermee gepaard gaande immune escape waarschijnlijk minder
effectief is, heeft deze nog steeds – ook in de analyse van de TU Delft en UMCU -
een bijdrage aan de risicoreductie op verspreiding door besmettelijke personen
aanwezig in een ruimte. Het CTB moet gezien worden in het licht van een pakket
aan maatregelen waarbij elke maatregel op zichzelf misschien geen heel groot
effect heeft, maar samengenomen als bundel wel degelijk.
"Ja oke, CTB werkt eigenlijk niet echt, maar als je nou het combineert met andere regels werkt het wel".
  maandag 24 januari 2022 @ 22:36:55 #284
142400 RedFever007
pi_203352668
quote:

Wie verzint dit. Echt.

Met een mondkap op in het voetbalstadion gaan zitten _O-

Kans-loos! :')
pi_203352686
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
[..]
"Ja oke, CTB werkt eigenlijk niet echt, maar als je nou het combineert met andere regels werkt het wel".
Lees: we willen 2G als mogelijkheid open houden.
zie email 27 oktober
pi_203352691
quote:
Het OMT merkt op dat het versoepelen van de quarantaineregels voor kinderen
en studenten, zeker een toename van het aantal besmettingen tot gevolg zal
hebben, welke kunnen leiden tot meer ziekte bij kwetsbare kinderen,
ziekenhuisopnames ten gevolge van MIS-C, en long-COVID bij kinderen en
jongeren. Ook zal dit leiden tot meer overdracht richting volwassenen
(bijvoorbeeld ouders, grootouders, leerkrachten). Dat meegenomen en met het
zwaarwegende argument van het belang van continuïteit in het onderwijs, is het
OMT tot bovenstaand advies gekomen.
Maar blijven ze nou wel of niet binnen hun vakgebied? Of alleen selectief? Nou weer wel het belang van onderwijs meewegen, is dat aan het OMT dan?
pi_203352701
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
[..]
Een beetje zoals wodka dus. Dat werkt puur ook niet voor de smaak, maar in combinatie met andere drankjes wel. *O*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203352710
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Maar blijven ze nou wel of niet binnen hun vakgebied? Of alleen selectief? Nou weer wel het belang van onderwijs meewegen, is dat aan het OMT dan?
@Tijger_m kijk ze doen het gewoon weer.
zie email 27 oktober
pi_203352751
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
@:tijger_m kijk ze doen het gewoon weer.
Prima, maar dan ook nanem en rugnummers erbij en openbaar. Als ze dan toch op de stoel van de regering zitten, laten ze 't dan goed doen. Zelf verantwoording afleggen over de beslissingen en niet schuilen achter "Wat besproken wordt in het OMT is confidentieel"
pi_203352760
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Er is een reden dat een onderwijsbond recentelijk het OMT een brief schreef waarom ze veilig open zouden kunnen en niet het kabinet. Het is heel makkelijk om het idee te krijgen (en dat verwijt ik het kabinet overigens) dat we op Corona gebied geregeerd worden door het OMT. Het is heel makkelijk om het idee te krijgen dat die de beslissingen nemen en dat het kabinet ze gewoon simpel overneemt of er een kleine uitbreiding aan geeft.
pi_203352771
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Prima, maar dan ook nanem en rugnummers erbij en openbaar. Als ze dan toch op de stoel van de regering zitten, laten ze 't dan goed doen. Zelf verantwoording afleggen over de beslissingen en niet schuilen achter "Wat besproken wordt in het OMT is confidentieel"
Lijkt me in dit maatschappelijke klimaat niet wijs, de politie is al overbelast. Je hebt maar een fakkelgek nodig.
zie email 27 oktober
pi_203352806
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lijkt me in dit maatschappelijke klimaat niet wijs, de politie is al overbelast. Je hebt maar een fakkelgek nodig.
Uiteraard. En ik bedoel ook absoluut niet te zeggen dat ze maar beveiliging nodig hebben oid. Tegelijkertijd vind ik het wel tijd dat het OMT zich gaat beperken tot haar eigen vakgebied en het regeren overlaat aan de regering. Vandaar, als ze zo graag willen regeren, doe het dan goed en leg verantwoording (aan de tweede kamer) af.
pi_203352823
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Uiteraard. En ik bedoel ook absoluut niet te zeggen dat ze maar beveiliging nodig hebben oid. Tegelijkertijd vind ik het wel tijd dat het OMT zich gaat beperken tot haar eigen vakgebied en het regeren overlaat aan de regering. Vandaar, als ze zo graag willen regeren, doe het dan goed en leg verantwoording (aan de tweede kamer) af.
De (Grond)wet voorziet er wel in dat Jaap naast Mark en Ernst plaats neemt in Vak-K :D
zie email 27 oktober
pi_203352840
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lees: we willen 2G als mogelijkheid open houden.
Dit kwam ook voorbij in de politieke podcast van de NOS. Ze zeiden dat 2G politiek gezien dood is, want er is geen meerderheid voor, maar D66 en VVD willen het ik de achterzak houden. Er kan nog wel trammelant van komen binnen de coalitie.
pi_203352862
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De (Grond)wet voorziet er wel in dat Jaap naast Mark en Ernst plaats neemt in Vak-K :D
Kijk, dat lijkt me nu wel een interessante :P
pi_203352881
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wel een makkelijke manier om het OMT te ontbinden. De voorwaarden zo vormgeven dat niemand meer wil participeren. Ook opgelost :P
pi_203352899
quote:

[..]
Misschien moeten ze een partij oprichten. Ik ben benieuwd of ze de kiesdrempel halen.
pi_203352903
quote:

[..]
Mooi moment voor 2e kamer om de macht terug te grijpen is door de nieuwe verlenging van de Tijdelijke wet maatregelen covid-19 (Twm) niet langer goed te keuren.
pi_203352977
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Mooi moment voor 2e kamer om de macht terug te grijpen is door de nieuwe verlenging van de Tijdelijke wet maatregelen covid-19 (Twm) niet langer goed te keuren.
Het OMT adviseert wel om het verbod op alcoholverkoop eruit te halen zie ik.

Cc @leolinedance
pi_203353004
En
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')