SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat zat er dik in natuurlijk.quote:Op maandag 24 januari 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het OMT, dat is toch die club die tot dit weekend nog uitging van deltagegevens en een gigantische piek des doods verwacht? Ik heb moeite om dit serieus te nemen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Gaan we onbeperkt alles versoepelen?Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Je kunt het niet los van elkaar zien volgens mij. Ik zal mijn post wat verduidelijken: de reden is denk ik niet primair dat men het eigen straatje (van onnodige schoolsluitingen) schoon wil vegen, maar vooral dat het, om allerlei redenen, heel onwenselijk is om (veel) meer leerlingen te laten zakken dan in een normaal schooljaar. Want: publieke opinie, maar meer: waar ga je die leerlingen volgend jaar laten?quote:Op maandag 24 januari 2022 18:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is nog een ander aspect ja. Kan ik me ook kwaad over maken, maar vind ik op dit moment even ondergeschikt.
Het lijkt me een feit dat veel leerlingen, van vmbo tot vwo, op dit moment niet op het niveau zitten dat ze eigenlijk zouden moeten hebben binnen de normale exameneisen. Je kunt op je hoofd gaan staan, maar dat krijg je tussen nu en mei echt niet opgelost. Als je niet bereid bent om een groot aantal leerlingen te laten doubleren, wat alleszins verdedigbaar is, dan is dit je enige optie.
De achterstand in kennis is maar een beperkt probleem. Middelbare schooldiploma's hebben cv-technisch eigenlijk geen waarde, dus daarvoor maakt het niet zo heel veel uit en de specifieke vakkennis die je gebruikt in je vervolgopleiding is ook maar beperkt, zeker als je bedenkt dat de meeste leerlingen toch een vak zullen wegstrepen dat ze toch al weinig interesseerde.
Het grootste probleem is de ontwikkelingsachterstand die veel leerlingen hebben opgelopen op het gebied van sociale- en studievaardigheden. Dat probleem is veel groter dan het wel of niet meetellen van je biologie-examen op je diploma. En over dat probleem zegt een diploma toch al niet veel. Als het cohort van 2022 (en 2021) de komende jaren ergens last van heeft dan is het dat.
Ik durf in elk geval niet te beweren dat de klas van 2022 het makkelijker heeft gehad om een diploma te halen dan die van 2019. Jij?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik snap niet dat we nu gaan versoepelen terwijl we er bijna zijn. Nog maar een paar weken volhouden en dan kunnen we altijd nog kijken of we kunnen versoepelen. Wacht maar over twee weken, want dan komt de piek wel. We moeten wel solidair zijn met elkaar.![]()
Dit kan ik in zijn geheel onderschrijven. Ik merk het zowel bij eindexamenkandidaten vwo als de tweede/derde klassers. Tijdens de online lesperiode vorig jaar en jaar daarvoor hebben veel leerlingen geen goede studievaardigheden kunnen ontwikkelen, niet geleerd hoe ze moeten leren. Samen met het sociale aspect waar ze ook hiaten hebben opgelopen zijn dat grotere problemen dan scheikunde wegstrepen.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt het niet los van elkaar zien volgens mij. Ik zal mijn post wat verduidelijken: de reden is denk ik niet primair dat men het eigen straatje (van onnodige schoolsluitingen) schoon wil vegen, maar vooral dat het, om allerlei redenen, heel onwenselijk is om (veel) meer leerlingen te laten zakken dan in een normaal schooljaar. Want: publieke opinie, maar meer: waar ga je die leerlingen volgend jaar laten?
Het lijkt me een feit dat veel leerlingen, van vmbo tot vwo, op dit moment niet op het niveau zitten dat ze eigenlijk zouden moeten hebben binnen de normale exameneisen. Je kunt op je hoofd gaan staan, maar dat krijg je tussen nu en mei echt niet opgelost. Als je niet bereid bent om een groot aantal leerlingen te laten doubleren, wat alleszins verdedigbaar is, dan is dit je enige optie.
De achterstand in kennis is maar een beperkt probleem. Middelbare schooldiploma's hebben cv-technisch eigenlijk geen waarde, dus daarvoor maakt het niet zo heel veel uit en de specifieke vakkennis die je gebruikt in je vervolgopleiding is ook maar beperkt, zeker als je bedenkt dat de meeste leerlingen toch een vak zullen wegstrepen dat ze toch al weinig interesseerde.
Het grootste probleem is de ontwikkelingsachterstand die veel leerlingen hebben opgelopen op het gebied van sociale- en studievaardigheden. Dat probleem is veel groter dan het wel of niet meetellen van je biologie-examen op je diploma. En over dat probleem zegt een diploma toch al niet veel. Als het cohort van 2022 (en 2021) de komende jaren ergens last van heeft dan is het dat.
Ik durf in elk geval niet te beweren dat de klas van 2022 het makkelijker heeft gehad om een diploma te halen dan die van 2019. Jij?![]()
Het aantal ziekenhuisopnames op het coronadashboard bestaat uit mensen die om coronagerelateerde klachten binnenkomen, maar ook uit degenen die voor iets heel anders binnenkomen en bij een verplichte coronatest blijkt dat ze het hebben.
Zijn er getallen bekend van deze twee groepen?![]()
Ik ga mee in je betoog hoor. Ik zei het zelf ook al. Deze klas is misschien nog wel harder geraakt. Waar je eerst praatte over een paar weken geen les (heel vervelend maar niet onoverkomelijk) praat je nu in veel gevallen over de hele bovenbouw verstoringen in meer of mindere mate. Hoewel het misschien niet helemaal vergelijkbaar is (in 2020 was de algehele ontwrichting veel groter) maar dan nog.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt het niet los van elkaar zien volgens mij. Ik zal mijn post wat verduidelijken: de reden is denk ik niet primair dat men het eigen straatje (van onnodige schoolsluitingen) schoon wil vegen, maar vooral dat het, om allerlei redenen, heel onwenselijk is om (veel) meer leerlingen te laten zakken dan in een normaal schooljaar. Want: publieke opinie, maar meer: waar ga je die leerlingen volgend jaar laten?
Ik durf in elk geval niet te beweren dat de klas van 2022 het makkelijker heeft gehad om een diploma te halen dan die van 2019. Jij?
Ik wil toch wel aantekenen dat ik denk dat een diploma wel iets zegt over je studievaardigheden. Juist omdat je op z'n minst van alles (of in ieder geval meerdere vakgebieden) een beetje moet kunnen. Dat zorgt er voor dat je moet kunnen time-managen maar ook leren leren want bijna niemand is over goed in. En wie dat wel is heeft geluk, maar die redt zich ook wel op het vervolgonderwijs. Dat aspect haal je er wel uit met tig herkansingen en wegstreepregelingen. Dan wordt het echt een kunstje.
Ik hoop dat het goed gaat hoor, ik gun die leerlingen de hele wereld. Maar of het verstandig is? Betwijfel het.zie email 27 oktober![]()
Nee. En de schattingen lopen uiteen van een derde tot 5%.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:08 schreef leolinedance het volgende:
Het aantal ziekenhuisopnames op het coronadashboard bestaat uit mensen die om coronagerelateerde klachten binnenkomen, maar ook uit degenen die voor iets heel anders binnenkomen en bij een verplichte coronatest blijkt dat ze het hebben.
Zijn er getallen bekend van deze twee groepen?zie email 27 oktober![]()
![]()
Vanavond kunnen we lezen welk doemscenario Jacco nu weer berekend heeft.zie email 27 oktober![]()
De lichting 2020 had in principe qua vakkennis prima examen kunnen doen, in maart is alles al behandeld. Het was toen meer dat ze geen grote groepen samen wouden hebben dat die examens niet zijn doorgegaan.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga mee in je betoog hoor. Ik zei het zelf ook al. Deze klas is misschien nog wel harder geraakt. Waar je eerst praatte over een paar weken geen les (heel vervelend maar niet onoverkomelijk) praat je nu in veel gevallen over de hele bovenbouw verstoringen in meer of mindere mate. Hoewel het misschien niet helemaal vergelijkbaar is (in 2020 was de algehele ontwrichting veel groter) maar dan nog.
Ik wil toch wel aantekenen dat ik denk dat een diploma wel iets zegt over je studievaardigheden. Juist omdat je op z'n minst van alles (of in ieder geval meerdere vakgebieden) een beetje moet kunnen. Dat zorgt er voor dat je moet kunnen time-managen maar ook leren leren want bijna niemand is over goed in. En wie dat wel is heeft geluk, maar die redt zich ook wel op het vervolgonderwijs. Dat aspect haal je er wel uit met tig herkansingen en wegstreepregelingen. Dan wordt het echt een kunstje.
Ik hoop dat het goed gaat hoor, ik gun die leerlingen de hele wereld. Maar of het verstandig is? Betwijfel het.![]()
quote:Op maandag 24 januari 2022 19:04 schreef RichardHammond het volgende:
Ik snap niet dat we nu gaan versoepelen terwijl we er bijna zijn. Nog maar een paar weken volhouden en dan kunnen we altijd nog kijken of we kunnen versoepelen. Wacht maar over twee weken, want dan komt de piek wel. We moeten wel solidair zijn met elkaar.![]()
Ja volhouden.
Wil niet eens hierop reageren, maar ik moet gewoon lachen om zulke mensen![]()
Tienmiljoenmiljard IC-opnames door de verkeerde taal/regio-instellingen van zijn nieuwe laptop. Iets met punten, komma's en decimalen ofzo. Wel een mooi verhaal, want daar valt of staat een model volgens Wallinga en van Dissel immers bij.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Vanavond kunnen we lezen welk doemscenario Jacco nu weer berekend heeft.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Telegraafquote:Er wordt nog gekeken of er misschien een zogenoemd inloopsysteem ingevoerd zal worden voor de cultuursector. Dat zou betekenen dat gelegenheden tot 20 uur mensen mogen binnenlaten, die dan om 22 uur weer buiten moeten staan.
STOP HET MICROMANAGEMENT. Wat heeft dit in godsnaam nog voor zin dan die 22 uur? Dat is gewoon burgertje pesten.zie email 27 oktober![]()
Hij heeft gewoon gelijk hoor, nog even volhouden. Alleen samen krijgen we corona er onder!quote:Op maandag 24 januari 2022 19:16 schreef Enawh het volgende:
[..]![]()
Ja volhouden.
Wil niet eens hierop reageren, maar ik moet gewoon lachen om zulke mensen“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Zo hebben ze nog een paar cadeautjes + gratis zendtijd voor de boeg tot april.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Telegraaf
STOP HET MICROMANAGEMENT. Wat heeft dit in godsnaam nog voor zin dan die 22 uur? Dat is gewoon burgertje pesten.![]()
Die zit nog met Delta te rekenen tot volgend jaar.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Vanavond kunnen we lezen welk doemscenario Jacco nu weer berekend heeft.![]()
Slecht dat dat niet bijgehouden wordt, is nogal relevant lijkt mij.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. En de schattingen lopen uiteen van een derde tot 5%.
Waar komt die schatting vandaan? En dan bedoel je dat 5% tot 33% van de ziekenhuisopnames bestaat uit mensen die niet met coronaklachten binnenkomen neem ik aan?![]()
Die hele sluitingstijdenbrigade slaat nergens op als je 60.000 besmettingen per dag registreert. Of QR-controles. Of mondkapjes in de gang van het schoolgebouw. Ga toch weg met die flauwekul.
Tekenend voor het perspectief van de politiek. Niet "het uitgangspunt is een open samenleving waar we maatregelen instellen die noodzakelijk zijn en waarvan het effect kan worden aangetoond", maar eerder andersom. Het kost ze zichtbaar moeite om de recent vergaarde macht en controle weer op te geven.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik hoop echt dat die QR-code dit voorjaar afgeschaft gaat worden in NL."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
alsof er tussen 20-0:00 uur in de avond covid 10 keer erger wordt![]()
gooi alles gewoon open, welk argument heb je om 22 uur te sluiten?graag op anoniem![]()
De QR controle is een voorwaarde geworden om open te kunnen en wordt niet meer gezien als een beperking/drempel. Daarom is constant ‘een kleine moeite’ zeggen ook zo kwalijkquote:Op maandag 24 januari 2022 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
Die hele sluitingstijdenbrigade slaat nergens op als je 60.000 besmettingen per dag registreert. Of QR-controles. Of mondkapjes in de gang van het schoolgebouw. Ga toch weg met die flauwekul.
Tekenend voor het perspectief van de politiek. Niet "het uitgangspunt is een open samenleving waar we maatregelen instellen die noodzakelijk zijn en waarvan het effect kan worden aangetoond", maar eerder andersom. Het kost ze zichtbaar moeite om de recent vergaarde macht en controle weer op te geven.![]()
De burger wordt als peuter behandeld en mag niet meer vrij rondlopen.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
Tekenend voor het perspectief van de politiek. Niet "het uitgangspunt is een open samenleving waar we maatregelen instellen die noodzakelijk zijn en waarvan het effect kan worden aangetoond", maar eerder andersom. Het kost ze zichtbaar moeite om de recent vergaarde macht en controle weer op te geven.![]()
Dat kun je vergeten. Booster halen anders X. Helemaal gestoord.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:22 schreef capricia het volgende:
Ik hoop echt dat die QR-code dit voorjaar afgeschaft gaat worden in NL.![]()
Het OMT vindt het allemaal vooral spannend.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nog zo'n "versoepeling", dit kost geld. Waanzin.![]()
Nou ja het voorkomen van kroegentochten en dat soort werk zou nog een theoretisch argument kunnen zijn. Maar als je dan toch een inlooptijd hebt dan slaat een eindtijd nergens meer op.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:23 schreef KingRoland het volgende:
gooi alles gewoon open, welk argument heb je om 22 uur te sluiten?zie email 27 oktober![]()
Hopen mag altijd, maar dat blijft voorlopig nog wel even.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:22 schreef capricia het volgende:
Ik hoop echt dat die QR-code dit voorjaar afgeschaft gaat worden in NL.![]()
prima, gewoon prikje halen dan kan je meedoen. als je geen prikje wil, ook goed alleen kun je niet meedoen met de rest die dat prikje overigens wel heeft gehaaldquote:Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat kun je vergeten. Booster halen anders X. Helemaal gestoord.
graag op anoniem![]()
Iets soortgelijks geldt voor evenementen (niet alleen de recreatieve, maar ook de zakelijke). Onder de regels die er nu liggen kun je eigenlijk niets rendabels organiseren.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nog zo'n "versoepeling", dit kost geld. Waanzin.
Maar dat zal het doel ook wel zijn. Of ben ik dan te cynisch?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja leuk. Ik vind ook wel eens wat spannend. Maar als ik dat niet kan concretiseren is er niemand die dat serieus neemt...quote:Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het OMT vindt het allemaal vooral spannend.zie email 27 oktober![]()
ik vind het helemaal van de zottequote:Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja het voorkomen van kroegentochten en dat soort werk zou nog een theoretisch argument kunnen zijn. Maar als je dan toch een inlooptijd hebt dan slaat een eindtijd nergens meer op.graag op anoniem![]()
Die liggen straks om 20:00 bibberend in hun bedje met het hoofd onder de dekens. Zich verstoppen voor het grote Omikron monster.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het OMT vindt het allemaal vooral spannend.![]()
Kan jij ons nog wat insights geven over Engeland?quote:Op maandag 24 januari 2022 19:25 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Hopen mag altijd, maar dat blijft voorlopig nog wel even.graag op anoniem![]()
Ah, leuk. Daar schieten wij dus precies niets mee op.quote:
Maar wel fijn voor de basisscholen. Kan iemand me uitleggen waar dit leeftijdsonderscheid nu weer op slaat?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nu 18+ nog.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Rutte legt het even uit:quote:Op maandag 24 januari 2022 19:23 schreef KingRoland het volgende:
gooi alles gewoon open, welk argument heb je om 22 uur te sluiten?
![]()
![]()
Ga jij die zelftest controleren dan? In de praktijk is dit dus tot en met 18.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah, leuk. Daar schieten wij dus precies niets mee op.
Maar wel fijn voor de basisscholen. Kan iemand me uitleggen waar dit leeftijdsonderscheid nu weer op slaat?zie email 27 oktober![]()
Ik vind het zo'n tweedeling geven. En pas als dat ding weg is, en de mondkapjesplicht weg is, is het voor mij over.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat kun je vergeten. Booster halen anders X. Helemaal gestoord."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat klinkt als een politiek argument. Het OMT zou puur moeten adviseren of het wel of niet veilig is in groepen samen te komen en onder welke voorwaarden. Zelfs inlooptijden horen daar niet thuis.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja het voorkomen van kroegentochten en dat soort werk zou nog een theoretisch argument kunnen zijn. Maar als je dan toch een inlooptijd hebt dan slaat een eindtijd nergens meer op.![]()
Ja, ik zie het. Heerlijk weer, dit.quote:Op maandag 24 januari 2022 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga jij die zelftest controleren dan? In de praktijk is dit dus tot en met 18.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat betekent dat ik Chinees nieuwjaar uitgebreid met mijn vrienden kan vieren @trein2000 erg mooigraag op anoniem
Forum Opties Forumhop: Hop naar: