abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2022 @ 18:51:58 #1
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203348857

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 24 januari 2022 @ 18:54:04 #2
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203348890
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het OMT, dat is toch die club die tot dit weekend nog uitging van deltagegevens en een gigantische piek des doods verwacht? Ik heb moeite om dit serieus te nemen.
Dat zat er dik in natuurlijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 24 januari 2022 @ 18:54:52 #3
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203348901
Gaan we onbeperkt alles versoepelen?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:00:29 #4
346939 Janneke141
pi_203348975
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is nog een ander aspect ja. Kan ik me ook kwaad over maken, maar vind ik op dit moment even ondergeschikt.
Je kunt het niet los van elkaar zien volgens mij. Ik zal mijn post wat verduidelijken: de reden is denk ik niet primair dat men het eigen straatje (van onnodige schoolsluitingen) schoon wil vegen, maar vooral dat het, om allerlei redenen, heel onwenselijk is om (veel) meer leerlingen te laten zakken dan in een normaal schooljaar. Want: publieke opinie, maar meer: waar ga je die leerlingen volgend jaar laten?

Het lijkt me een feit dat veel leerlingen, van vmbo tot vwo, op dit moment niet op het niveau zitten dat ze eigenlijk zouden moeten hebben binnen de normale exameneisen. Je kunt op je hoofd gaan staan, maar dat krijg je tussen nu en mei echt niet opgelost. Als je niet bereid bent om een groot aantal leerlingen te laten doubleren, wat alleszins verdedigbaar is, dan is dit je enige optie.

De achterstand in kennis is maar een beperkt probleem. Middelbare schooldiploma's hebben cv-technisch eigenlijk geen waarde, dus daarvoor maakt het niet zo heel veel uit en de specifieke vakkennis die je gebruikt in je vervolgopleiding is ook maar beperkt, zeker als je bedenkt dat de meeste leerlingen toch een vak zullen wegstrepen dat ze toch al weinig interesseerde.

Het grootste probleem is de ontwikkelingsachterstand die veel leerlingen hebben opgelopen op het gebied van sociale- en studievaardigheden. Dat probleem is veel groter dan het wel of niet meetellen van je biologie-examen op je diploma. En over dat probleem zegt een diploma toch al niet veel. Als het cohort van 2022 (en 2021) de komende jaren ergens last van heeft dan is het dat.

Ik durf in elk geval niet te beweren dat de klas van 2022 het makkelijker heeft gehad om een diploma te halen dan die van 2019. Jij?
  maandag 24 januari 2022 @ 19:04:47 #5
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_203349020
Ik snap niet dat we nu gaan versoepelen terwijl we er bijna zijn. Nog maar een paar weken volhouden en dan kunnen we altijd nog kijken of we kunnen versoepelen. Wacht maar over twee weken, want dan komt de piek wel. We moeten wel solidair zijn met elkaar.
pi_203349041
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je kunt het niet los van elkaar zien volgens mij. Ik zal mijn post wat verduidelijken: de reden is denk ik niet primair dat men het eigen straatje (van onnodige schoolsluitingen) schoon wil vegen, maar vooral dat het, om allerlei redenen, heel onwenselijk is om (veel) meer leerlingen te laten zakken dan in een normaal schooljaar. Want: publieke opinie, maar meer: waar ga je die leerlingen volgend jaar laten?

Het lijkt me een feit dat veel leerlingen, van vmbo tot vwo, op dit moment niet op het niveau zitten dat ze eigenlijk zouden moeten hebben binnen de normale exameneisen. Je kunt op je hoofd gaan staan, maar dat krijg je tussen nu en mei echt niet opgelost. Als je niet bereid bent om een groot aantal leerlingen te laten doubleren, wat alleszins verdedigbaar is, dan is dit je enige optie.

De achterstand in kennis is maar een beperkt probleem. Middelbare schooldiploma's hebben cv-technisch eigenlijk geen waarde, dus daarvoor maakt het niet zo heel veel uit en de specifieke vakkennis die je gebruikt in je vervolgopleiding is ook maar beperkt, zeker als je bedenkt dat de meeste leerlingen toch een vak zullen wegstrepen dat ze toch al weinig interesseerde.

Het grootste probleem is de ontwikkelingsachterstand die veel leerlingen hebben opgelopen op het gebied van sociale- en studievaardigheden. Dat probleem is veel groter dan het wel of niet meetellen van je biologie-examen op je diploma. En over dat probleem zegt een diploma toch al niet veel. Als het cohort van 2022 (en 2021) de komende jaren ergens last van heeft dan is het dat.

Ik durf in elk geval niet te beweren dat de klas van 2022 het makkelijker heeft gehad om een diploma te halen dan die van 2019. Jij?
Dit kan ik in zijn geheel onderschrijven. Ik merk het zowel bij eindexamenkandidaten vwo als de tweede/derde klassers. Tijdens de online lesperiode vorig jaar en jaar daarvoor hebben veel leerlingen geen goede studievaardigheden kunnen ontwikkelen, niet geleerd hoe ze moeten leren. Samen met het sociale aspect waar ze ook hiaten hebben opgelopen zijn dat grotere problemen dan scheikunde wegstrepen.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:08:28 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349072
Het aantal ziekenhuisopnames op het coronadashboard bestaat uit mensen die om coronagerelateerde klachten binnenkomen, maar ook uit degenen die voor iets heel anders binnenkomen en bij een verplichte coronatest blijkt dat ze het hebben.

Zijn er getallen bekend van deze twee groepen?
pi_203349073
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ga mee in je betoog hoor. Ik zei het zelf ook al. Deze klas is misschien nog wel harder geraakt. Waar je eerst praatte over een paar weken geen les (heel vervelend maar niet onoverkomelijk) praat je nu in veel gevallen over de hele bovenbouw verstoringen in meer of mindere mate. Hoewel het misschien niet helemaal vergelijkbaar is (in 2020 was de algehele ontwrichting veel groter) maar dan nog.

Ik wil toch wel aantekenen dat ik denk dat een diploma wel iets zegt over je studievaardigheden. Juist omdat je op z'n minst van alles (of in ieder geval meerdere vakgebieden) een beetje moet kunnen. Dat zorgt er voor dat je moet kunnen time-managen maar ook leren leren want bijna niemand is over goed in. En wie dat wel is heeft geluk, maar die redt zich ook wel op het vervolgonderwijs. Dat aspect haal je er wel uit met tig herkansingen en wegstreepregelingen. Dan wordt het echt een kunstje.

Ik hoop dat het goed gaat hoor, ik gun die leerlingen de hele wereld. Maar of het verstandig is? Betwijfel het.
zie email 27 oktober
pi_203349092
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:08 schreef leolinedance het volgende:
Het aantal ziekenhuisopnames op het coronadashboard bestaat uit mensen die om coronagerelateerde klachten binnenkomen, maar ook uit degenen die voor iets heel anders binnenkomen en bij een verplichte coronatest blijkt dat ze het hebben.

Zijn er getallen bekend van deze twee groepen?
Nee. En de schattingen lopen uiteen van een derde tot 5%.
zie email 27 oktober
pi_203349094
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:54 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dat zat er dik in natuurlijk.
Nou ja, hij legt wel wat gewicht in de schaal bij beslissingen.
pi_203349107
twitter

Vanavond kunnen we lezen welk doemscenario Jacco nu weer berekend heeft.
zie email 27 oktober
pi_203349122
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ga mee in je betoog hoor. Ik zei het zelf ook al. Deze klas is misschien nog wel harder geraakt. Waar je eerst praatte over een paar weken geen les (heel vervelend maar niet onoverkomelijk) praat je nu in veel gevallen over de hele bovenbouw verstoringen in meer of mindere mate. Hoewel het misschien niet helemaal vergelijkbaar is (in 2020 was de algehele ontwrichting veel groter) maar dan nog.

Ik wil toch wel aantekenen dat ik denk dat een diploma wel iets zegt over je studievaardigheden. Juist omdat je op z'n minst van alles (of in ieder geval meerdere vakgebieden) een beetje moet kunnen. Dat zorgt er voor dat je moet kunnen time-managen maar ook leren leren want bijna niemand is over goed in. En wie dat wel is heeft geluk, maar die redt zich ook wel op het vervolgonderwijs. Dat aspect haal je er wel uit met tig herkansingen en wegstreepregelingen. Dan wordt het echt een kunstje.

Ik hoop dat het goed gaat hoor, ik gun die leerlingen de hele wereld. Maar of het verstandig is? Betwijfel het.
De lichting 2020 had in principe qua vakkennis prima examen kunnen doen, in maart is alles al behandeld. Het was toen meer dat ze geen grote groepen samen wouden hebben dat die examens niet zijn doorgegaan.
pi_203349185
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:04 schreef RichardHammond het volgende:
Ik snap niet dat we nu gaan versoepelen terwijl we er bijna zijn. Nog maar een paar weken volhouden en dan kunnen we altijd nog kijken of we kunnen versoepelen. Wacht maar over twee weken, want dan komt de piek wel. We moeten wel solidair zijn met elkaar.
:') :')

Ja volhouden. :')

Wil niet eens hierop reageren, maar ik moet gewoon lachen om zulke mensen
pi_203349198
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tienmiljoenmiljard IC-opnames door de verkeerde taal/regio-instellingen van zijn nieuwe laptop. Iets met punten, komma's en decimalen ofzo. Wel een mooi verhaal, want daar valt of staat een model volgens Wallinga en van Dissel immers bij.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203349207
quote:
Er wordt nog gekeken of er misschien een zogenoemd inloopsysteem ingevoerd zal worden voor de cultuursector. Dat zou betekenen dat gelegenheden tot 20 uur mensen mogen binnenlaten, die dan om 22 uur weer buiten moeten staan.
Telegraaf

STOP HET MICROMANAGEMENT. Wat heeft dit in godsnaam nog voor zin dan die 22 uur? Dat is gewoon burgertje pesten.
zie email 27 oktober
pi_203349215
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:16 schreef Enawh het volgende:

[..]
:') :')

Ja volhouden. :')

Wil niet eens hierop reageren, maar ik moet gewoon lachen om zulke mensen
Hij heeft gewoon gelijk hoor, nog even volhouden. Alleen samen krijgen we corona er onder!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203349233
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Telegraaf

STOP HET MICROMANAGEMENT. Wat heeft dit in godsnaam nog voor zin dan die 22 uur? Dat is gewoon burgertje pesten.
Zo hebben ze nog een paar cadeautjes + gratis zendtijd voor de boeg tot april.
pi_203349241
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die zit nog met Delta te rekenen tot volgend jaar.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:21:31 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349242
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. En de schattingen lopen uiteen van een derde tot 5%.
Slecht dat dat niet bijgehouden wordt, is nogal relevant lijkt mij.

Waar komt die schatting vandaan? En dan bedoel je dat 5% tot 33% van de ziekenhuisopnames bestaat uit mensen die niet met coronaklachten binnenkomen neem ik aan?
pi_203349246
Rot op zeg, gewoon versoepelen die handel. alle landen doen het ook

ALLES OPEN
graag op anoniem
  maandag 24 januari 2022 @ 19:22:25 #21
346939 Janneke141
pi_203349255
Die hele sluitingstijdenbrigade slaat nergens op als je 60.000 besmettingen per dag registreert. Of QR-controles. Of mondkapjes in de gang van het schoolgebouw. Ga toch weg met die flauwekul.

Tekenend voor het perspectief van de politiek. Niet "het uitgangspunt is een open samenleving waar we maatregelen instellen die noodzakelijk zijn en waarvan het effect kan worden aangetoond", maar eerder andersom. Het kost ze zichtbaar moeite om de recent vergaarde macht en controle weer op te geven.
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 19:22:40 #22
236264 crew  capricia
pi_203349260
Ik hoop echt dat die QR-code dit voorjaar afgeschaft gaat worden in NL.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203349269
twitter

Nog zo'n "versoepeling", dit kost geld. Waanzin.
zie email 27 oktober
pi_203349276
alsof er tussen 20-0:00 uur in de avond covid 10 keer erger wordt :')

gooi alles gewoon open, welk argument heb je om 22 uur te sluiten?
graag op anoniem
pi_203349280
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
Die hele sluitingstijdenbrigade slaat nergens op als je 60.000 besmettingen per dag registreert. Of QR-controles. Of mondkapjes in de gang van het schoolgebouw. Ga toch weg met die flauwekul.

Tekenend voor het perspectief van de politiek. Niet "het uitgangspunt is een open samenleving waar we maatregelen instellen die noodzakelijk zijn en waarvan het effect kan worden aangetoond", maar eerder andersom. Het kost ze zichtbaar moeite om de recent vergaarde macht en controle weer op te geven.
De QR controle is een voorwaarde geworden om open te kunnen en wordt niet meer gezien als een beperking/drempel. Daarom is constant ‘een kleine moeite’ zeggen ook zo kwalijk
pi_203349282
quote:

De burger wordt als peuter behandeld en mag niet meer vrij rondlopen.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:24:29 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349290
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:22 schreef capricia het volgende:
Dat kun je vergeten. Booster halen anders X. Helemaal gestoord.
pi_203349296
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Het OMT vindt het allemaal vooral spannend.
pi_203349297
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:23 schreef KingRoland het volgende:

Nou ja het voorkomen van kroegentochten en dat soort werk zou nog een theoretisch argument kunnen zijn. Maar als je dan toch een inlooptijd hebt dan slaat een eindtijd nergens meer op.
zie email 27 oktober
pi_203349301
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:22 schreef capricia het volgende:
Hopen mag altijd, maar dat blijft voorlopig nog wel even.
pi_203349304
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]
prima, gewoon prikje halen dan kan je meedoen. als je geen prikje wil, ook goed alleen kun je niet meedoen met de rest die dat prikje overigens wel heeft gehaald :)
graag op anoniem
  maandag 24 januari 2022 @ 19:25:33 #32
346939 Janneke141
pi_203349306
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Iets soortgelijks geldt voor evenementen (niet alleen de recreatieve, maar ook de zakelijke). Onder de regels die er nu liggen kun je eigenlijk niets rendabels organiseren.

Maar dat zal het doel ook wel zijn. Of ben ik dan te cynisch?
pi_203349308
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja leuk. Ik vind ook wel eens wat spannend. Maar als ik dat niet kan concretiseren is er niemand die dat serieus neemt...
zie email 27 oktober
pi_203349309
twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_203349315
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja het voorkomen van kroegentochten en dat soort werk zou nog een theoretisch argument kunnen zijn. Maar als je dan toch een inlooptijd hebt dan slaat een eindtijd nergens meer op.
ik vind het helemaal van de zotte
graag op anoniem
pi_203349317
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die liggen straks om 20:00 bibberend in hun bedje met het hoofd onder de dekens. Zich verstoppen voor het grote Omikron monster.
pi_203349322
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:25 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Hopen mag altijd, maar dat blijft voorlopig nog wel even.
Kan jij ons nog wat insights geven over Engeland?
graag op anoniem
pi_203349324
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:25 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Kinderen tot en met 18 dus.
zie email 27 oktober
pi_203349325
quote:
[ twitter ]
Goed voor jou toch? jij hebt een kleine.

Dan bedoel ik je kind hé
graag op anoniem
  maandag 24 januari 2022 @ 19:26:57 #40
346939 Janneke141
pi_203349327
quote:
[ twitter ]
Ah, leuk. Daar schieten wij dus precies niets mee op.

Maar wel fijn voor de basisscholen. Kan iemand me uitleggen waar dit leeftijdsonderscheid nu weer op slaat?
  maandag 24 januari 2022 @ 19:27:05 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349329
Dubbel
pi_203349330
twitter
  maandag 24 januari 2022 @ 19:27:18 #43
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203349334
quote:
[ twitter ]
Nu 18+ nog.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 24 januari 2022 @ 19:27:20 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349335
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:23 schreef KingRoland het volgende:

Rutte legt het even uit:

:')
pi_203349340
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ah, leuk. Daar schieten wij dus precies niets mee op.

Maar wel fijn voor de basisscholen. Kan iemand me uitleggen waar dit leeftijdsonderscheid nu weer op slaat?
Ga jij die zelftest controleren dan? In de praktijk is dit dus tot en met 18.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 19:27:57 #46
236264 crew  capricia
pi_203349347
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik vind het zo'n tweedeling geven. En pas als dat ding weg is, en de mondkapjesplicht weg is, is het voor mij over.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203349350
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat klinkt als een politiek argument. Het OMT zou puur moeten adviseren of het wel of niet veilig is in groepen samen te komen en onder welke voorwaarden. Zelfs inlooptijden horen daar niet thuis.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:28:14 #48
346939 Janneke141
pi_203349353
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ga jij die zelftest controleren dan? In de praktijk is dit dus tot en met 18.
Ja, ik zie het. Heerlijk weer, dit.
pi_203349357
Dat betekent dat ik Chinees nieuwjaar uitgebreid met mijn vrienden kan vieren @trein2000 erg mooi
graag op anoniem
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 januari 2022 @ 19:28:33 #50
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203349360
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:27 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dat die Caroline ff lekker terug naar 't platteland gaat.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 24 januari 2022 @ 19:28:37 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349362
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het zo'n tweedeling geven. En pas als dat ding weg is, en de mondkapjesplicht weg is, is het voor mij over.
Voor mij ook.
pi_203349363
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:28 schreef KingRoland het volgende:
Dat betekent dat ik Chinees nieuwjaar uitgebreid met mijn vrienden kan vieren @:trein2000 erg mooi
Gefeliciteerd makker.
zie email 27 oktober
pi_203349372
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:28 schreef D_A het volgende:

[..]
Ze woont in Deventer, dat is geen platteland.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 19:29:47 #54
236264 crew  capricia
pi_203349380
quote:
[ twitter ]
Mooi.
Hier zullen veel mensen blij van worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203349382
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat klinkt als een politiek argument. Het OMT zou puur moeten adviseren of het wel of niet veilig is in groepen samen te komen en onder welke voorwaarden. Zelfs inlooptijden horen daar niet thuis.
Vind ik niet. 'Wisselende groepssamenstelling levert meer risico op' is gewoon een medisch argument.
zie email 27 oktober
pi_203349387
quote:

[..]
Waarom?
pi_203349388
quote:

[..]
Grappig dat men haar steeds Caroline in het engels noemt (wat overigens correct is vanwege haar ouders), maar ze zichzelf steeds carolien noemt

wat een parodie
graag op anoniem
pi_203349403
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vind ik niet. 'Wisselende groepssamenstelling levert meer risico op' is gewoon een medisch argument.
Dat klopt, maar dat is iets heel anders dan ‘kroeghoppen is risicovol’. :)
pi_203349407
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:04 schreef RichardHammond het volgende:
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 januari 2022 @ 19:31:13 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203349408
Het enige wat ik wil is dat de Super weer tot 22:00 open is }:|

En sportcompetities.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203349413
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:25 schreef KingRoland het volgende:

[..]
prima, gewoon prikje halen dan kan je meedoen. als je geen prikje wil, ook goed alleen kun je niet meedoen met de rest die dat prikje overigens wel heeft gehaald :)
Het gaat niet meer om virusbestrijding, enkel om het vinkje. Dat zeg ik als gevacineerd geboosterde + onlangs covid gehad.

Controleren om het controleren.

Niet voor niets dat er 150k tests per dag zijn, iedereen wilt een gratis vinkje scoren.
pi_203349417
Ook mooi voor de jeugd (zoals ik)
graag op anoniem
  maandag 24 januari 2022 @ 19:32:20 #63
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203349421
quote:
[ twitter ]
Werd tijd, vandaag weer 5 klassen in quarantaine op de school waar mijn zoon werkt. Vorige week 3, waarvan 1 deze week weer naar school mocht.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203349433
quote:
[ twitter ]
Bruls heeft het advies opgegeten
pi_203349438
twitter

_O-
zie email 27 oktober
  maandag 24 januari 2022 @ 19:34:12 #66
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203349454
quote:

Net Koopmans bij Een Vandaag; ja Corona is niet over, we verwachten nog nieuwe golven waarbij ook maatregelen weer noodzakelijk zullen zijn om de situatie beheersbaar te houden.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203349456
quote:
[ twitter ]
Ik beoordeel zelden mensen op hun uiterlijk, maar hoe de fuck heeft zo een dikke pad als Bruls zoveel recht van spreken als het gaat om covid? die gozer leeft super ongezond en ziet eruit als Jabba the Hutt
graag op anoniem
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 januari 2022 @ 19:35:26 #68
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203349469
Wel even een restaurantje geboekt voor komende week.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:35:29 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203349471
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:34 schreef popje het volgende:

[..]
Net Koopmans bij Een Vandaag; ja Corona is niet over, we verwachten nog nieuwe golven waarbij ook maatregelen weer noodzakelijk zullen zijn om de situatie beheersbaar te houden.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:35:39 #70
445514 DonDruiper
pi_203349474
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:34 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Ik beoordeel zelden mensen op hun uiterlijk, maar hoe de fuck heeft zo een dikke pad als Bruls zoveel recht van spreken als het gaat om covid? die gozer leeft super ongezond en ziet eruit als Jabba the Hutt
Voorzitter van de burgemeesters.

Zit heel stevig in zn stoel.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203349482
quote:

[..]
Bang dat haar snabbeltjes op korte termijn verdwijnen.
pi_203349494
quote:

[..]
Afnemende relevantie ziet er zo uit.
zie email 27 oktober
  maandag 24 januari 2022 @ 19:37:11 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203349502
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:25 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Over een paar maandjes mag je weer. Nu al zin in zeker |:)
pi_203349508
quote:

[..]
Net bij RTL:
- horeca open, festivals en nachthoreca dicht
- OMT adviseert geen verdere versoepelingen de komende 3 weken, eerst aankijken
  maandag 24 januari 2022 @ 19:37:37 #75
62913 Blik
The one and Only!
pi_203349514
quote:
[ twitter ]
Als dit klopt zou dit echt top zijn
pi_203349518
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:34 schreef KingRoland het volgende:

[..]
:') _O-
  maandag 24 januari 2022 @ 19:38:05 #77
338319 ZarB
Piña colada
pi_203349525
quote:

[..]
Ze bedoelt: corona mag niet over zijn, er móeten nieuwe golven komen. Dat moet gewoon. Wie ben ik zonder het schetsen van apocalypse achtige scenario's op tv. Het.mag.niet.over.zijn."
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_203349526
Ondanks dat ik een tegenstander ben van maatregelen kan ik mij wel vinden in de voorgestelde maatregelen met openingstijden tot 10u, kinderen tot 12 niet meer in quarantaine en stadions voor 1/3e gevuld. Dit bij elkaar gaat gewoon een katalysator zijn voor de besmettingen dus even doorbijten en dan gok ik dat al snel weer wat meer mogelijk is.

Al met al positief! Nu moet iedereen zijn/haar steentje ook nog even bijdragen en zelf ook positief testen :9
pi_203349545
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Net bij RTL:
Whut? Dus geen cultuur?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203349550
hopelijk dat mondkapjes nog steeds verplicht zijn in de ov want sommige mensen man man man
graag op anoniem
  maandag 24 januari 2022 @ 19:39:08 #81
338319 ZarB
Piña colada
pi_203349551
Hebben jullie soms het nieuws gemist dat de ziekenhuizen vollopen met 30-minners? Morgen weer versoepelingen he, dus slecht nieuws kon niet uitblijven.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_203349556
quote:

[..]
Net bij RTL:
Tegenwoordig dicteert het OMT ook al het ritme? Ga toch weg man.
zie email 27 oktober
pi_203349570
OMT :') en dan te bedenken dat ik vroeger pro-OMT was
graag op anoniem
pi_203349573
quote:

[..]
Ze verwacht maar een eind raak. Vrijwel niemand in mijn omgeving is nog bezig met angst om besmet te worden, meeste mensen hebben vooral gruwelijk de balen van de maatregelen. Laat los die handel, je kunt toch niet blijven anticiperen op wat er eventueel ooit in den toekomst zou kunnen gebeuren? Nou ja dat kan maar dan kan iedereen beter met de dekens over de kop in bed blijven liggen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203349576
twitter
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 januari 2022 @ 19:40:44 #86
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203349579
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Whut? Dus geen cultuur?
Je kan weer naar Sanne Wallis de Vries.
pi_203349581
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:38 schreef Anton91 het volgende:
Ondanks dat ik een tegenstander ben van maatregelen kan ik mij wel vinden in de voorgestelde maatregelen met openingstijden tot 10u, kinderen tot 12 niet meer in quarantaine en stadions voor 1/3e gevuld. Dit bij elkaar gaat gewoon een katalysator zijn voor de besmettingen dus even doorbijten en dan gok ik dat al snel weer wat meer mogelijk is.

Al met al positief! Nu moet iedereen zijn/haar steentje ook nog even bijdragen en zelf ook positief testen :9
Wel hard lachen als de besmettingen opeens gaan zakken met die versoepelingen, want de golf is op een gegeven moment wel over.
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 19:41:17 #88
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_203349591
Het is tijd om na morgen afscheid te nemen van het OMT, het is wel klaar nu.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  maandag 24 januari 2022 @ 19:41:34 #89
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203349596
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:39 schreef ZarB het volgende:
Hebben jullie soms het nieuws gemist dat de ziekenhuizen vollopen met 30-minners? Morgen weer versoepelingen he, dus slecht nieuws kon niet uitblijven.
Snel extra maatregelen omdat er landelijk 3 extra 30'ers opgenomen zijn.

Niet voor niets dat ze de daadwerkelijke cijfers niet bekendmaken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 24 januari 2022 @ 19:41:40 #90
445514 DonDruiper
pi_203349599
OMTmoe.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203349607
OMT ROT OP
graag op anoniem
pi_203349611
quote:

[..]
Net bij RTL:
In die 3 weken zullen wel 2/3 weken zitten waar we aan de maximum testcapaciteit zitten, dus het zal wel een kwestie van tijd kopen zijn om te zorgen dat niet iedereen tegelijkertijd besmet raakt.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:42:22 #93
346939 Janneke141
pi_203349614
quote:

[..]
Net bij RTL:
Die mensen gaan in zo'n enorm zwart gat vallen straks.

Die komen thuis en komen er dan achter dat zelfs hun vrouw niet meer naar ze luistert.
pi_203349615
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:41 schreef DonDruiper het volgende:
OMTmoe.
OMoeT?
pi_203349631
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die mensen gaan in zo'n enorm zwart gat vallen straks.

Die komen thuis en komen er dan achter dat zelfs hun vrouw niet meer naar ze luistert.
Of man he, we zijn hier inclusief, het is hier geen VBL :P
pi_203349647
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Of man he, we zijn hier inclusief, het is hier geen VBL :P
Godzijdank
graag op anoniem
pi_203349676
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Wel hard lachen als de besmettingen opeens gaan zakken met die versoepelingen, want de golf is op een gegeven moment wel over.
De politiek moest zo nodig alles gesloten houden dus op dat punt zullen nog wel niet zitten. Ook het feit dat kinderen/klassen in quarantaine moesten helpt niet echt mee voor groepsimmuniteit.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:46:25 #98
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203349688
OMT = Onnodige Maatregelen Team
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203349703
OMT adviseert wel om de sportcompetities te hervatten @_serial_ @Nattekat
zie email 27 oktober
pi_203349707
quote:

[..]
Net bij RTL:
3 weken aankijken? Wat verwachten ze? 2 miljoen besmettingen per dag of zo.. volgens mij kan het bijna niet verder meer stijgen en gaan we over een week al weer dalen.

Alleen even afwachten wat de ziekenhuizen doen maar het lijkt me daar momenteel ook niet heel spannend meer.
Zonder wrijving geen glans
pi_203349711
quote:
2s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:41 schreef R-woud93 het volgende:
Het is tijd om na morgen afscheid te nemen van het OMT, het is wel klaar nu.
Onder dankzegging ontbonden. Daag.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')