Ik moest even zoeken maar:quote:
Nu zijn het er tweequote:
Gewoon gelijk een verdubbeling.quote:Op maandag 24 januari 2022 09:11 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik moest even zoeken maar:
[..]
Nu zijn het er twee![]()
Maar ja, wat wil je dan ook met twee oud Stage SC'ers
In SES. Dat was ooit een SC voor luie stagiairs die op stage weinig te doen hadden. Op een gegeven moment werd dat meer "mensen die ooit in een ver verleden stage hebben gelopen" SC. Inmiddels is de titel blijkbaar ook gewijzigd (laatste topic: SES / [Stage & Alumni SC] #1626: thuiswerken to the max )quote:Op maandag 24 januari 2022 09:19 schreef Meridiaan het volgende:
Stage? Nooit van gehoord, en ik kom hier al sinds 2006 ofzo. Is dat nog van TAL?
Oh staaaaa-zje. Ik dacht aan steetsj. Dat verklaart!quote:Op maandag 24 januari 2022 09:23 schreef Yesse het volgende:
[..]
In SES. Dat was ooit een SC voor luie stagiairs die op stage weinig te doen hadden. Op een gegeven moment werd dat meer "mensen die ooit in een ver verleden stage hebben gelopen" SC. Inmiddels is de titel blijkbaar ook gewijzigd (laatste topic: SES / [Stage & Alumni SC] #1626: thuiswerken to the max )
(Dit speelde trouwens vanaf 2008)
Wat ook logisch is, aangezien we hier in ESF natuurlijk vooral met stages te maken hebben (waarvan Ahoy natuurlijk de beste wasquote:Op maandag 24 januari 2022 09:46 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Oh staaaaa-zje. Ik dacht aan steetsj. Dat verklaart!
Dat gaat lang terug ja
Wat komt ervoor in de plaats?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:07 schreef H_T het volgende:
Het Spookslot in de Efteling gaat gesloopt wordenIk kwam er niet vaak omdat het toch een beetje suf was, maar vind het wel jammer.
Ja, waarom gaat het hier niet al de hele morgen over, geliefde SC'ers?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:07 schreef H_T het volgende:
Het Spookslot in de Efteling gaat gesloopt wordenIk kwam er niet vaak omdat het toch een beetje suf was, maar vind het wel jammer.
Een nieuwe attractie, met een prijskaartje van 25 miljoen en een capaciteit van 1250 personen per uur (tegenover 1000 voor Spookslot, ter referentie), dat is alles wat we wetenquote:
Dat is nog niet bekend, maar ze gaan er 25 miljoen tegenaan gooienquote:
Bronquote:De Efteling wil nog niets zeggen over het attractietype, behalve dat het zal gaan om een overdekte toevoeging met een theoretische capaciteit van 1250 personen per uur.
Als je dat van die 1000 personen per uur leest, denk je al, wtf dat is tussen 9 en 17 al 8000 per dag. En als je dan na gaat denken over die (toch wel dure) prijskaartjes... goudmijn daarquote:Op maandag 24 januari 2022 10:15 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Een nieuwe attractie, met een prijskaartje van 25 miljoen en een capaciteit van 1250 personen per uur (tegenover 1000 voor Spookslot, ter referentie), dat is alles wat we weten
Daarnaast is er trouwens ook een nieuw hotel aangekondigd! Daar waren een tijdje terug al wat (oudere) ontwerpen over gelekt, volgens mij ook wel over gepost toen
Dit zeg ik uit m'n hoofd, maar volgens mij ligt de maximale capaciteit van het park ergens tussen de 40 en 50 duizend bezoekers. Maar dan zijn de prijskaartjes nog niet eens het onderdeel waar de marge op zit, volgens mij is dat echt maar iets van een paar euro of zo, de winst wordt vooral gemaakt in de horeca en verkoop van merchandisequote:Op maandag 24 januari 2022 10:17 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Als je dat van die 1000 personen per uur leest, denk je al, wtf dat is tussen 9 en 17 al 8000 per dag. En als je dan na gaat denken over die (toch wel dure) prijskaartjes... goudmijn daar
Niet het spookslot! Dat was fantastisch in al z'n knulligheid.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ja, waarom gaat het hier niet al de hele morgen over, geliefde SC'ers?
Vooral jammer dat zo'n historisch pareltje verdwijnt en een van de meer sfeervolle stukken uit het park gesloopt wordt. Snap ook niet zo goed dat ze de Python (wat maar een kale, ongethematiseerde achtbaan is) wel hebben vervangen, maar Spookslot wel slopen
Dat de huidige show niet meer kon, dat snap ik wel, maar had daar wat creatiefs mee gedaan, in aangepaste vorm als voorshow van de nieuwe attractie of zo, dan hoef je het in ieder geval niet te slopen
Dit mag toch helemaal niet.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:07 schreef H_T het volgende:
Het is al jaren geleden dat ik voor het laatst in Spookslot ben geweest. Vaak wilde ik de attractie wel doen, de rest van mijn groepje niet en ik wilde ook weer niet zo graag dat ik mijn zin doordrukte of apart van de groep er in ging. Zo spannend vind ik de show ook weer niet. Diorama heb ik een beetje hetzelfde mee. Ik vind het zeker leuk om even naar die treintjes te kijken en vind het ook bij de Efteling passen, maar ach, als ik er een keer niet kom tijdens een Efteling-tripje vind ik het ook niet heel erg.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ja, waarom gaat het hier niet al de hele morgen over, geliefde SC'ers?
Vooral jammer dat zo'n historisch pareltje verdwijnt en een van de meer sfeervolle stukken uit het park gesloopt wordt. Snap ook niet zo goed dat ze de Python (wat maar een kale, ongethematiseerde achtbaan is) wel hebben vervangen, maar Spookslot wel slopen
Dat de huidige show niet meer kon, dat snap ik wel, maar had daar wat creatiefs mee gedaan, in aangepaste vorm als voorshow van de nieuwe attractie of zo, dan hoef je het in ieder geval niet te slopen
Oh dat laatste wist ik ook helemaal niet. Interessant welquote:Op maandag 24 januari 2022 10:19 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dit zeg ik uit m'n hoofd, maar volgens mij ligt de maximale capaciteit van het park ergens tussen de 40 en 50 duizend bezoekers. Maar dan zijn de prijskaartjes nog niet eens het onderdeel waar de marge op zit, volgens mij is dat echt maar iets van een paar euro of zo, de winst wordt vooral gemaakt in de horeca en verkoop van merchandise
In de praktijk haal je de maximumcapaciteit nooit, bijvoorbeeld omdat niet alle stoeltjes gevuld zijn of omdat er hulp nodig is met in- of uitstappen bijvoorbeeld. Je kan er wel in de buurt komenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:17 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Als je dat van die 1000 personen per uur leest, denk je al, wtf dat is tussen 9 en 17 al 8000 per dag. En als je dan na gaat denken over die (toch wel dure) prijskaartjes... goudmijn daar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |