abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2022 @ 10:10:40 #101
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203342121
Er ligt op dit moment al eea klaar aan wetgeving hierover, maar dat gaat helaas niet super snel ...

Tot die tijd ... lekker utizetten als je er last van hebt. Onbewust ga je op die app zitten kijken terwijl je er niet eens hoeft te kijken.

Veel mensen vergeten de grens tussen prive en zakelijk, en gaan met een werkgever (en collegas) om zoals ze met naaste familie of partner zouden omgaan. Vergeet niet dat de werkgever jou binnen 2 weken vervangt als je wegvalt.

Het is zakelijk. Werkgevers die opdringerig worden in dit soort apps -> verwijder jezelf uit de groepsapp. Wilt werkgever dat je zo'n app gebruikt, dan zitten daar ook regels aan. Buiten werktijd jou benaderen mag dan ook niet. Je hebt recht op je persoonlijke levenssfeer en je werkgever heeft je niet te benaderen buiten werktijd. Ook collegas zouden dat dus niet moeten doen.

Eigenlijk is die groepsapp dus alleen voor tijdens werkzaamheden ... dat werkgevers er een loopje mee nemen en het als een mooie roostervuller gebruiken is alleen omdat het geaccepteerd wordt door de werknemers. Het gebruik van de app stopt als collegas er niet meer op reageren. Net zoals bijv. zelf voor vervanging zorgen bij ziekte of afwezigheid (als rooster nog niet gemaakt is). Probleem van de werkgever, niet van jou.

Dit soort apps kunnen ook nog eens een verkapte consignatiedienst zijn. In dat geval is werkgever je ook nog eens (extra) loon verschuldigd.
Dum de dum
pi_203342505
Ik zie veel tips langskomen met ´groepsapp dempen´ maar ik denk eerder dat er structurele onderbezetting is in het team van TS en daar het om essentieel werk gaat kun je ook neit zeggen van ik kom niet je zoekt het maar uit.

Ik denk dat TS beter op termijn een baan kan zoeken in een andere sector waarbij je dit minder hebt want het lijkt me eigen aan het werk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 24 januari 2022 @ 11:08:58 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203342665
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:52 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zie veel tips langskomen met ´groepsapp dempen´ maar ik denk eerder dat er structurele onderbezetting is in het team van TS en daar het om essentieel werk gaat kun je ook neit zeggen van ik kom niet je zoekt het maar uit.

Ik denk dat TS beter op termijn een baan kan zoeken in een andere sector waarbij je dit minder hebt want het lijkt me eigen aan het werk.
Het gaat om essentieel werk dus je kan niet zeggen 'yooo zoek 't maar uit :W ', maar wel zeggen 'yoooo ik ben er weg van, zoek 't maar uit :W'?

Oke.
Huilen dan.
pi_203342763
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:13 schreef Zoev het volgende:
Ik werk in de verslavingszorg als hulpverlener en op mijn werk is het de laatste tijd drama qua corona besmettingen. Veel collega's getroffen door corona en dan zijn ze zo zeven dagen eruit. Gevolg is dat het team al wekenlang op zijn kop staat, en continue de groepsapp van het werk rinkelt dat er diensten opgelost moeten worden.
Ik begrijp het, maar het vraagt wel veel van het team op deze manier.

Nu heb ik bv een lang weekend (na wekenlang 6 a 6.5 dag werken) en had ik gedacht om even bij te tanken en leuke dingen te doen met mijn gezin. Maar vanaf gisteravond is al weer een paar keer de telefoon beginnen te piepen, en ik zie nu al aan dat er komende week weer diensten opgelost moeten worden. Dus de gsm zal blijven piepen dit weekend.

Ik ben echt geen botte lul en werk al 2 jaar lang véél meer dan mijn contracturen.
Ben ook niet boos op mijn collega's dat ze ziek zijn ofzo. Maar ik wil graag gewoon een paar dagen bij tanken, omdat ik dat nodig heb. Paar dagen is genoeg, maar een piepende telefoon continue helpt me daar nu niet bij.

Wat kan ik doen met die groepsapp?
Als ik niet reageer word ik privé geappt met: "ik zie dat je het gelezen hebt, maar zeg maar wanneer jij komt".

Dank voor de tips!
Zakelijk communiceren via een groepsapp.... :')

Wat een amateuristische bende.
pi_203343887
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:52 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zie veel tips langskomen met ´groepsapp dempen´ maar ik denk eerder dat er structurele onderbezetting is in het team van
Daarom als eerste stap ook weggaan uit de groepsapp of deze negeren, zodat het probleem van openstaande diensten en personeelstekort niet door de werknemers onderling wordt opgelost. Maar elke openstaande dienst op bordje van de manager terecht komt.

Een groot probleem in de zorg (ik merk het ook bij zorgmedewerkers in mijn omgeving) is dat structurele problemen vaak veel te lang binnen het team gehouden worden en zoveel mogelijk onderling opgelost worden. Altijd met het argument "anders lijdt de zorg er onder". Zo krijgt management en directie nooit de omvang van de echte problemen te zien. En gaat er dus niets structureel veranderen.

Kortom: maak het weer allemaal het probleem van het management als er tekorten aan personeel of materialen zijn. Elke keer opnieuw.
"Er zijn staat een dienst open, los het maar op want anders kunnen X cliënten vandaag niet de gecontracteerde zorg krijgen".

"Er zijn geen handschoenen in mijn maat en dat is vorige week al gemeld. Ik kan vandaag niet die en die handelingen doen". En niet "Oh de handschoenen in mijn maat zijn er niet, dan pak ik wel een maat die niet goed past met extra risico op scheuren".
pi_203343902
Heb je geen zelfrespect om die telefoon niet te beantwoorden?
Laat ze maar lekker meer mensen aannemen, kan de directeur van de zorginstelling wel zijn 4e huis verkopen maar zo zielig zijn ze niet.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_203345592
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:17 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Zakelijk communiceren via een groepsapp.... :')

Wat een amateuristische bende.
Welkom in 2022. Wat is er mis met een groepsapp voor communiceren over roosters/vervanging etc?
pi_203345602
Als je geen telefoon van de zaak krijgt, doe net als een aantal mensen hier en regel een prepaid simkaartje, koop een simpele tweede telefoon of schoon een oude telefoon helemaal op, en gebruik die voor WhatsApp groepen waar je niet constant door gestoord wil worden.

Het hoeft niet alleen voor werk te zijn. Ik zit in een aantal grote WhatsApp-groepen waar constant low content wordt gedeeld of waarin mensen met elkaar gaan kletsen. Zelfs als ik ze op mute zet, staan die groepen constant bovenaan in mijn lijst. Die groepen heb ik allemaal op die tweede telefoon die thuis op mijn bureau ligt. Ik kijk ik ongeveer twee keer per week naar die telefoon.

Dit kost vrijwel niets, ik heb een vodafone en als ik er een keer per half jaar een telefoontje mee pleeg blijft je simkaart werken.
pi_203345673
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 15:00 schreef appreciate het volgende:

[..]
Welkom in 2022. Wat is er mis met een groepsapp voor communiceren over roosters/vervanging etc?
Zie TS.
pi_203345700
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 15:05 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Zie TS.
Fair enough maar da's alleen omdat het op de prive telefoon staat. Op je zakelijke telefoon werkt het prima. Wellicht uitkijken wat je deelt - geen klantgegevens bijvoorbeeld.
  maandag 24 januari 2022 @ 15:35:26 #111
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_203346167
quote:

[..]
Wat hiervoor ook gezegd is, dit moet niet onderling opgelost worden maar door het management. Een keertje in het rooster schuiven en collegiaal zijn kan alleen voor heel korte duur. Nu komt het het management goed uit kost niets extra’s en is mooi opgelost. Wat gaan jullie doen als er niets met is om te schuiven???? Hele ploeg ziek
pi_203347728
quote:

[..]
Als verwacht wordt dat die groepsapp op de privé telefoon staat en ook buiten werktijd nagenoeg continue in de gaten gehouden wordt, is daar alles mis mee.
Vandaar dit topic, zit TS.

Als die app op een telefoon met SIM-kaart van de werkgever staat en na werktijd de telefoon uitgezet wordt (of in elk geval niet van collega's en management verwacht wordt dat je in je vrije tijd reageert op berichten), is er inderdaad niets mis mee. Maar dat is niet de situatie die hier besproken wordt.
pi_203347785
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 15:35 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
Wat hiervoor ook gezegd is, dit moet niet onderling opgelost worden maar door het management. Een keertje in het rooster schuiven en collegiaal zijn kan alleen voor heel korte duur. Nu komt het het management goed uit kost niets extra’s en is mooi opgelost. Wat gaan jullie doen als er niets met is om te schuiven???? Hele ploeg ziek
Zolang het om het ruilen van reeds ingeroosterde diensten gaat, is er niets mis mee dat collega's dit onderling regelen, op welke manier dan ook.

Zodra het gaat om een verzoek tot invullen van extra diensten omdat er iemand uitvalt, is het verantwoordelijkheid van de manager en roosteraar/planner om een oplossing te zoeken en niet van het team.
pi_203348109
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 17:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Als verwacht wordt dat die groepsapp op de privé telefoon staat en ook buiten werktijd nagenoeg continue in de gaten gehouden wordt, is daar alles mis mee.
Vandaar dit topic, zit TS.

Als die app op een telefoon met SIM-kaart van de werkgever staat en na werktijd de telefoon uitgezet wordt (of in elk geval niet van collega's en management verwacht wordt dat je in je vrije tijd reageert op berichten), is er inderdaad niets mis mee. Maar dat is niet de situatie die hier besproken wordt.
Ik reageerde dan ook op die dude die zakelijk communiceren via Whatsapp een amateuristische bende noemde. En dat vind ik onzin. Maar in deze context heb je een goed punt.
pi_203353705
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 08:19 schreef Zoev het volgende:

[..]
Bel boom geprobeerd, maar bijna niemand nam op
"Je laat je collega toch niet alleen staan? We doen het samen in deze coronapiek" geldt blijkbaar niet als je gebeld wordt?
pi_203390545
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:47 schreef DJKoster het volgende:
Whatsapp heeft al een tijdje een nieuwe gearchiveerd functie:
Alle gesprekken en groepen die daarin staan geven geen melding en deze zijn ook niet zichtbaar in het startscherm van Whatsapp.

Deze lees ik dus wanneer mij dat uit komt en wanneer ik daar zin in heb.
Dat dus. Werkt zeer optimaal.
Ik wil op anoniem.
pi_203390573
Zelf heb ik sinds ik een nieuwe werkgever heb, aan niemand mijn privé nummer verstrekt. Heb een sim kaart van werk en een dual sim constructie. Dat helpt ook heel erg in het voorkomen dat mensen je bellen. Kan wel begrijpen dat dat lastig is wanneer mensen je nummer al hebben.
Ik wil op anoniem.
pi_204286169
Dank.

Ik hebb de groep op archiveren gezet.
Ideaal.
  donderdag 31 maart 2022 @ 19:05:58 #119
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204286757
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:33 schreef Zoev het volgende:

[..]
Komen de popups dan nog steeds in beeld?
Wel als je op je reageren of als ze @ doen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_204303689
Ik heb een zakelijke telefoon en privé en deze hou ik strikt gescheiden. Als mijn werkdag ten einde is dan ben je pas de volgende dag weer aan de beurt.

[ Bericht 5% gewijzigd door HSG op 02-04-2022 11:09:48 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204303743
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:10 schreef Fe2O3 het volgende:
Er ligt op dit moment al eea klaar aan wetgeving hierover, maar dat gaat helaas niet super snel ...

Tot die tijd ... lekker utizetten als je er last van hebt. Onbewust ga je op die app zitten kijken terwijl je er niet eens hoeft te kijken.

Veel mensen vergeten de grens tussen prive en zakelijk, en gaan met een werkgever (en collegas) om zoals ze met naaste familie of partner zouden omgaan. Vergeet niet dat de werkgever jou binnen 2 weken vervangt als je wegvalt.

Het is zakelijk. Werkgevers die opdringerig worden in dit soort apps -> verwijder jezelf uit de groepsapp. Wilt werkgever dat je zo'n app gebruikt, dan zitten daar ook regels aan. Buiten werktijd jou benaderen mag dan ook niet. Je hebt recht op je persoonlijke levenssfeer en je werkgever heeft je niet te benaderen buiten werktijd. Ook collegas zouden dat dus niet moeten doen.

Eigenlijk is die groepsapp dus alleen voor tijdens werkzaamheden ... dat werkgevers er een loopje mee nemen en het als een mooie roostervuller gebruiken is alleen omdat het geaccepteerd wordt door de werknemers. Het gebruik van de app stopt als collegas er niet meer op reageren. Net zoals bijv. zelf voor vervanging zorgen bij ziekte of afwezigheid (als rooster nog niet gemaakt is). Probleem van de werkgever, niet van jou.

Dit soort apps kunnen ook nog eens een verkapte consignatiedienst zijn. In dat geval is werkgever je ook nog eens (extra) loon verschuldigd.
Ik vind het erger dat er managers zijn die verwachten dat je ten alle tijden bereikbaar bent, op elk moment van het jaar te pas en on te pas verwachten dat je dan werkzaamheden gaat uitvoeren en dat gratis gaat doen onder mom van flexibel en collegialiteit. Rot op zeg.

Ik word voor 8 uur per dag betaald en meer ga ik ook niet doen tenzij daar afspraken over zijn en daar vergoedingen tegenover staan. Voor niets gaat de zon op.
pi_204303777
Waarom zeg je het niet zoals je hier vertelt? Ik heb dit weekend een paar dagen voor mezelf nodig en kan dus niets opvangen. Duidelijk en eerlijk.

En als er commentaar komt geef je aan dat na twee jaar de rek er bij jou een beetje uit is en jij ook aan je eigen (geestelijke) gezondheid moet denken.

Ongetwijfeld ben jij niet de enige.
Whatever...
pi_204303855

[ Bericht 100% gewijzigd door Sorella op 02-04-2022 11:29:30 ]
pi_204304678
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik vind het erger dat er managers zijn die verwachten dat je ten alle tijden bereikbaar bent, op elk moment van het jaar te pas en on te pas verwachten dat je dan werkzaamheden gaat uitvoeren en dat gratis gaat doen onder mom van flexibel en collegialiteit. Rot op zeg.

Ik word voor 8 uur per dag betaald en meer ga ik ook niet doen tenzij daar afspraken over zijn en daar vergoedingen tegenover staan. Voor niets gaat de zon op.
Zoiets sluipt erin en kan omdat er genoeg werknemers aan meewerken. Op een gegeven moment wordt zoiets dan gangbaar en onderdeel van de planning. Dan krijg je dat er onder werkuren veel vergaderd wordt en zo en er buiten de werkuren nog vanalles gedaan moet worden.
pi_204304708
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:19 schreef Spanky78 het volgende:
Waarom zeg je het niet zoals je hier vertelt? Ik heb dit weekend een paar dagen voor mezelf nodig en kan dus niets opvangen. Duidelijk en eerlijk.

En als er commentaar komt geef je aan dat na twee jaar de rek er bij jou een beetje uit is en jij ook aan je eigen (geestelijke) gezondheid moet denken.

Ongetwijfeld ben jij niet de enige.
Dit dus, verwoord je acties gewoon helder en laat daar ook geen ruimte. Niets mis mee, sterker nog: wordt waarschijnlijk meer gewaardeerd dan telefoons om 17.00 uit of allemaal van dat rare, passief-agressieve gedrag.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
To regret is to compromise
Best pilot in history
pi_204304765
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2022 13:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Dit dus, verwoord je acties gewoon helder en laat daar ook geen ruimte. Niets mis mee, sterker nog: wordt waarschijnlijk meer gewaardeerd dan telefoons om 17.00 uit of allemaal van dat rare, passief-agressieve gedrag.
Ik zou eigenlijk niet gaan melden dat de rek uit je geestelijke gezondheid is. Daar gaat het ook niet om. Vrije tijd is vrije dit. Niet alleen dit weekend, maar ook vorig weekend, het weekend erop, etc.

Eigenlijk geen idee waarom je je werkgever en collega's allerlei uitleg verschuldigd bent waarom je in het weekend niet gratis gaat werken.
pi_204304981
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 13:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zoiets sluipt erin en kan omdat er genoeg werknemers aan meewerken. Op een gegeven moment wordt zoiets dan gangbaar en onderdeel van de planning. Dan krijg je dat er onder werkuren veel vergaderd wordt en zo en er buiten de werkuren nog vanalles gedaan moet worden.
Ik zie vergaderingen als werkuren. Dus men behoefte heeft om veel te vergaderen dan gaan ze hun gang maar maar na 8 uur houdt het voor mij op en ga ik de volgende dag verder.
pi_204305077
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 13:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik zou eigenlijk niet gaan melden dat de rek uit je geestelijke gezondheid is. Daar gaat het ook niet om. Vrije tijd is vrije dit. Niet alleen dit weekend, maar ook vorig weekend, het weekend erop, etc.

Eigenlijk geen idee waarom je je werkgever en collega's allerlei uitleg verschuldigd bent waarom je in het weekend niet gratis gaat werken.
Je bent geen uitleg verschuldigd. Maar aangeven dat je al twee jaar de gaten dichtloopt en dat je nu tijd voor jezelf wilt is prima lijkt me.

Ik stimuleer dit soort gedrag in mijn eigen teams. Dit kost soms wat moeite in het begin maar levert enorm veel op.
Whatever...
pi_204305118
"Ik heb wat privé dingen waar ik tijd voor nodig heb dus kan nu niet op ieder verzoek reageren"

Geen ruimte voor gezeur en geen woord aan gelogen. :)

In je vakgebied is het ook gewoon lastig.
-nee-
pi_204305187
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:09 schreef Marsenal het volgende:
"Ik heb wat privé dingen waar ik tijd voor nodig heb ben vrij dus kan ga nu niet op ieder verzoek reageren. Tot maandag! :W "
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_204305206
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Je bent geen uitleg verschuldigd. Maar aangeven dat je al twee jaar de gaten dichtloopt en dat je nu tijd voor jezelf wilt is prima lijkt me.

Ik stimuleer dit soort gedrag in mijn eigen teams. Dit kost soms wat moeite in het begin maar levert enorm veel op.
Lijkt me heel vanzelfsprekend dat iemand in z'n vrije tijd tijd voor zichzelf wil. En al verveelt iemand zich, dan betekent dat nog niet dat 'ie dan maar gratis kan gaan werken.

Bedrijf of afdeling dat afhankelijk is van de gratis inzet van werknemers buiten de werkuren, heeft de zaakjes gewoon niet op orde.

Daar moeten werknemers vooral niet hun probleem van maken.
pi_204305223
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:16 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ja heel assertief maar jij hebt duidelijk nooit in de zorg gewerkt waar de cultuur heel anders kan zijn. En dan kan je vinden dat het niet zo hoort te werken, maar dat is niet hoe de wereld in elkaar steekt, dus ik snap best dat de TS worstelt met hoe je dit goed brengt naar collega's.
-nee-
pi_204305241
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lijkt me heel vanzelfsprekend dat iemand in z'n vrije tijd tijd voor zichzelf wil. En al verveelt iemand zich, dan betekent dat nog niet dat 'ie dan maar gratis kan gaan werken.

Bedrijf of afdeling dat afhankelijk is van de gratis inzet van werknemers buiten de werkuren, heeft de zaakjes gewoon niet op orde.

Daar moeten werknemers vooral niet hun probleem van maken.
Cultuur van een bedrijf kan hierin heel sterk zijn. Bij ons was het altijd maar buffelen en liefst veel uren maken. Ik heb daar mee gebroken. En dat vinden werknemers dan best moeilijk, zelfs als het ze tegemoet komt!

Grenzen aangeven is voor veel mensen lastig.
Whatever...
pi_204305284
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Cultuur van een bedrijf kan hierin heel sterk zijn. Bij ons was het altijd maar buffelen en liefst veel uren maken. Ik heb daar mee gebroken. En dat vinden werknemers dan best moeilijk, zelfs als het ze tegemoet komt!

Grenzen aangeven is voor veel mensen lastig.
Ja, dat is zo.

Als je terecht komt in een team waar het gewoonte is geworden, dan wordt dat verwacht en val je buiten de boot als je in het weekend gewoon iets voor je zelf gaat doen.

En de planning is er dan vaak ook op afgestemd. Weinig reden om kritischer op de planning te zijn of iemand extra aan te nemen als het werk toch wel wordt gedaan, omdat iedereen in het weekend aan het buffelen is.
pi_204305512
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:36 schreef Zoev het volgende:

[..]

Klinkt gek, maar deze vier vrije dagen heb ik echt enorm naar uit gekeken. Heb vandaag erg leuk gehad met vrouw en kids. En dat is wat belangrijkste voor mij is
Het is al erg dat je begint met "Klinkt gek". Natuurlijk is het niet gek!

Je collega's hebben nu meer aan jou: opgeladen uit gerust.

Denk daar aan, ipv steeds je zelf op te offeren en te slopen .
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_204305734
Als dit al jaren speelt is er gewoon een structureel tekort. In de team meeting zou ik dus niet het appen op de agenda zetten, want dat is slechts een symptoom. Je moet het probleem erachter agenderen.
Gewoon duidelijk zijn: je hebt alles gegeven, 2 jaar lang je eigen leven om hold gezet om je werkgever uit de brand te helpen. Je uit de naad gewerkt, je grenzen over gegaan. Na 2 jaar moet dit per direct weer normale vormen aannemen. Dat betekent dat de werkgever met een oplossing moet komen voor dit structurele probleem. Er kan tijdelijk of vast een medewerker bij, een parttimer kan meer uren krijgen, er kunnen ZZPers diensten draaien. Het is niet zo dat jullie dit binnen het team moeten oplossen. Je werkgever moet zorgen voor goed werkgeverschap. En daar zou ik werkgever op aanspreken.
pi_204305910
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:12 schreef Dehelerambam het volgende:
Als dit al jaren speelt is er gewoon een structureel tekort. In de team meeting zou ik dus niet het appen op de agenda zetten, want dat is slechts een symptoom. Je moet het probleem erachter agenderen.
Gewoon duidelijk zijn: je hebt alles gegeven, 2 jaar lang je eigen leven om hold gezet om je werkgever uit de brand te helpen. Je uit de naad gewerkt, je grenzen over gegaan. Na 2 jaar moet dit per direct weer normale vormen aannemen. Dat betekent dat de werkgever met een oplossing moet komen voor dit structurele probleem. Er kan tijdelijk of vast een medewerker bij, een parttimer kan meer uren krijgen, er kunnen ZZPers diensten draaien. Het is niet zo dat jullie dit binnen het team moeten oplossen. Je werkgever moet zorgen voor goed werkgeverschap. En daar zou ik werkgever op aanspreken.
In de zorg en het onderwijs lijkt hier wel echt een ‘circle of doom’ te zijn. Teams moeten alles zelf oplossen, zijn het ook gewend en willen patiënten of kinderen niet slachtoffer laten worden. Mensen branden op, vallen uit of zijn zo moe dat ze niet goed meer functioneren, waardoor er nog meer druk op het team staat. En zo stort de hele boel op den duur in.

Doorbreken is moeilijk maar ik denk wel goed en dapper.
Whatever...
pi_204307183
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 10:23 schreef Zoev het volgende:

[..]
Helder verhaal Ivo.
Precies zoals je zegt; iemand die zwaar aan het afkicken is kun je niet aan het lot over laten. Maar dat externe inzet in de zorg werkt ook niet echt. Die komen ook niet.
Je werkgever kan dat wellicht niet, jij als individu kan dat prima.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 2 april 2022 @ 20:53:15 #139
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_204309694
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
In de zorg en het onderwijs lijkt hier wel echt een ‘circle of doom’ te zijn. Teams moeten alles zelf oplossen, zijn het ook gewend en willen patiënten of kinderen niet slachtoffer laten worden. Mensen branden op, vallen uit of zijn zo moe dat ze niet goed meer functioneren, waardoor er nog meer druk op het team staat. En zo stort de hele boel op den duur in.

Doorbreken is moeilijk maar ik denk wel goed en dapper.
Klopt, als ik dit zo lees ben ik zo blij dat ik uit de zorg gestapt ben. Ik was er echt helemaal klaar mee, waren altijd dezelfde die de openstaande diensten kwamen oplossen, managers die liever geen dienstopdrachten uit wilden delen.

Het mooiste zou zijn als er iemand vanuit het roosterbureau of een manager bereikbaar is en dat die gebeld wordt bij een acuut roosterprobleem en die mag het oplossen. Dan ben je er met een a twee telefoontjes vanaf in plaats van een ontplofte groepsapp, die straks iedereen gaat negeren. En dat is ook niet tof voor de mensen die dienst hebben.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_204310563
Sinds enige tijd de groepsapp gearchiveerd in whatsapp.
Wat een briljante uitvinding is dat zeg. Wat een rust :-)
  zaterdag 2 april 2022 @ 21:44:48 #141
482080 AgnesGru
pi_204310612
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:42 schreef Zoev het volgende:
Sinds enige tijd de groepsapp gearchiveerd in whatsapp.
Wat een briljante uitvinding is dat zeg. Wat een rust :-)
Er is vanuit het leidinggevende kader al gewerkt aan een structurele oplossing?
pi_204310746
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:12 schreef Dehelerambam het volgende:
Om het nog simpeler te maken...daar is een manager ook voor aangenomen. Hij is niet alleen aangenomen om beleid te bepalen en een afdeling te runnen maar ook om problemen op te lossen. Als zijn personeel b.v. structureel veel overuren draaien dan gaat er inderdaad iets mis en dan moet hij met oplossingen komen.

Daarnaast werknemers moeten ook niet akkoord gaan met reacties als "past niet in het budget" of "het is even niet anders" want dan doet hij zijn werk niet (goed).
pi_204313836
Groepsapp staat bij mij sowieso op dempen voor altijd. Geen piep, ook geen pop ups. Na werktijd, knop omdraaien in je hoofd

Het is het niet waard om voor je werk te gaan stressen. Je leeft maar een keer.
pi_204314907
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:44 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Er is vanuit het leidinggevende kader al gewerkt aan een structurele oplossing?
Nope :(
pi_204315315
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:24 schreef investeerdertje het volgende:
Voor iedereen die dit topic gaat vinden: Neem een telefoon met een prepaid sim kaart. Geef dat nummer op aan je baas. Ja kan hem thuis alten, enkel whapp bij wifi, heerlijk. Beter nog: Een telefoon van de baas.
Vind het maar vreemd allemaal, de meeste bedrijven gaan gewoon normaal met hun personeel om. Ik heb mn prive nr gewoon gedeeld en zit in een whatsappgroep met werk gerelateerde zaken.

Maar als ik weekend of vakantie heb dan wordt ik gewoon met rust gelaten. Rare fratsen moeten uithalen met een 2e simkaart is geen oplossing van het probleem zelf.
pi_204315587
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 08:07 schreef Zoev het volgende:

[..]
Als je al vaak veel werkt kun je nee zeggen, hoor. Met als reden dat je weleens vrij wil hebben. Want dat mag.
  zondag 3 april 2022 @ 11:30:51 #147
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_204316348
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:40 schreef Zoev het volgende:
Dank allen. Ik zie al wat nuttige tips voorbij komen.

Ik heb een werk gsm voor ambulant werk; clienten, verwijzers etc.
Maar groepsapp is ooit de afspraak in team gemaakt dat we die op onze prive gsm zetten. Zonder corona komt daar misschien 1x in de 4 a 8 weken een bericht op, en als je dan niet reageert is dat prima. Nu is het personeel op. Wat beter is werkt en de ander is vrij of heeft corona.
Waarom zou je werk groepsapp op je eigen telefoon moeten. Koop desnoods een simkaartje en installeer met dat "prive" nummer whatsapp op je telefoon. Eventueel kun je 2 whatsapp nummers op 1 telefoon gebruiken.
pi_204316799
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 09:23 schreef 111210 het volgende:

[..]
Vind het maar vreemd allemaal, de meeste bedrijven gaan gewoon normaal met hun personeel om. Ik heb mn prive nr gewoon gedeeld en zit in een whatsappgroep met werk gerelateerde zaken.

Maar als ik weekend of vakantie heb dan wordt ik gewoon met rust gelaten. Rare fratsen moeten uithalen met een 2e simkaart is geen oplossing van het probleem zelf.
Vaak zijn het ook niet de bedrijven zelf. Maar de collega's. Daarnaast heb ik een principieel bezwaar tegen privé artikelen voor werk gebruiken
  zondag 3 april 2022 @ 12:20:21 #149
482080 AgnesGru
pi_204316895
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 08:07 schreef Zoev het volgende:

[..]
Jammer is dat, maar zolang iedereen het blijft oplossen vinden zij het wel best natuurlijk :{
pi_204337068
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 10:02 schreef Rogue2.0 het volgende:
Als je al vaak veel werkt kun je nee zeggen, hoor. Met als reden dat je weleens vrij wil hebben. Want dat mag.
Ik werk vijf a zes dagen in de week. Week erna vaak een dag of drie en dan lang weekend.
Dus opzich kan ik vaak geneog nee zeggen.

Maar ik moet zeggen mensen:
Die archiveer functie in whatsapp die bevalt me prima. Heb niet meer het gevoel bij een inkomend appje: "zal het het het werk zijn" . Dus dat was een gouden fok-tip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')