Het gaat om essentieel werk dus je kan niet zeggen 'yooo zoek 't maar uitquote:Op maandag 24 januari 2022 10:52 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zie veel tips langskomen met ´groepsapp dempen´ maar ik denk eerder dat er structurele onderbezetting is in het team van TS en daar het om essentieel werk gaat kun je ook neit zeggen van ik kom niet je zoekt het maar uit.
Ik denk dat TS beter op termijn een baan kan zoeken in een andere sector waarbij je dit minder hebt want het lijkt me eigen aan het werk.
Zakelijk communiceren via een groepsapp....quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:13 schreef Zoev het volgende:
Ik werk in de verslavingszorg als hulpverlener en op mijn werk is het de laatste tijd drama qua corona besmettingen. Veel collega's getroffen door corona en dan zijn ze zo zeven dagen eruit. Gevolg is dat het team al wekenlang op zijn kop staat, en continue de groepsapp van het werk rinkelt dat er diensten opgelost moeten worden.
Ik begrijp het, maar het vraagt wel veel van het team op deze manier.
Nu heb ik bv een lang weekend (na wekenlang 6 a 6.5 dag werken) en had ik gedacht om even bij te tanken en leuke dingen te doen met mijn gezin. Maar vanaf gisteravond is al weer een paar keer de telefoon beginnen te piepen, en ik zie nu al aan dat er komende week weer diensten opgelost moeten worden. Dus de gsm zal blijven piepen dit weekend.
Ik ben echt geen botte lul en werk al 2 jaar lang véél meer dan mijn contracturen.
Ben ook niet boos op mijn collega's dat ze ziek zijn ofzo. Maar ik wil graag gewoon een paar dagen bij tanken, omdat ik dat nodig heb. Paar dagen is genoeg, maar een piepende telefoon continue helpt me daar nu niet bij.
Wat kan ik doen met die groepsapp?
Als ik niet reageer word ik privé geappt met: "ik zie dat je het gelezen hebt, maar zeg maar wanneer jij komt".
Dank voor de tips!
Daarom als eerste stap ook weggaan uit de groepsapp of deze negeren, zodat het probleem van openstaande diensten en personeelstekort niet door de werknemers onderling wordt opgelost. Maar elke openstaande dienst op bordje van de manager terecht komt.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:52 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zie veel tips langskomen met ´groepsapp dempen´ maar ik denk eerder dat er structurele onderbezetting is in het team van
Welkom in 2022. Wat is er mis met een groepsapp voor communiceren over roosters/vervanging etc?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:17 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Zakelijk communiceren via een groepsapp....![]()
Wat een amateuristische bende.
Zie TS.quote:Op maandag 24 januari 2022 15:00 schreef appreciate het volgende:
[..]
Welkom in 2022. Wat is er mis met een groepsapp voor communiceren over roosters/vervanging etc?
Fair enough maar da's alleen omdat het op de prive telefoon staat. Op je zakelijke telefoon werkt het prima. Wellicht uitkijken wat je deelt - geen klantgegevens bijvoorbeeld.quote:
Wat hiervoor ook gezegd is, dit moet niet onderling opgelost worden maar door het management. Een keertje in het rooster schuiven en collegiaal zijn kan alleen voor heel korte duur. Nu komt het het management goed uit kost niets extra’s en is mooi opgelost. Wat gaan jullie doen als er niets met is om te schuiven???? Hele ploeg ziekquote:Op maandag 24 januari 2022 15:00 schreef appreciate het volgende:
[..]
Welkom in 2022. Wat is er mis met een groepsapp voor communiceren over roosters/vervanging etc?
Als verwacht wordt dat die groepsapp op de privé telefoon staat en ook buiten werktijd nagenoeg continue in de gaten gehouden wordt, is daar alles mis mee.quote:Op maandag 24 januari 2022 15:00 schreef appreciate het volgende:
[..]
Zolang het om het ruilen van reeds ingeroosterde diensten gaat, is er niets mis mee dat collega's dit onderling regelen, op welke manier dan ook.quote:Op maandag 24 januari 2022 15:35 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Wat hiervoor ook gezegd is, dit moet niet onderling opgelost worden maar door het management. Een keertje in het rooster schuiven en collegiaal zijn kan alleen voor heel korte duur. Nu komt het het management goed uit kost niets extra’s en is mooi opgelost. Wat gaan jullie doen als er niets met is om te schuiven???? Hele ploeg ziek
Ik reageerde dan ook op die dude die zakelijk communiceren via Whatsapp een amateuristische bende noemde. En dat vind ik onzin. Maar in deze context heb je een goed punt.quote:Op maandag 24 januari 2022 17:25 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als verwacht wordt dat die groepsapp op de privé telefoon staat en ook buiten werktijd nagenoeg continue in de gaten gehouden wordt, is daar alles mis mee.
Vandaar dit topic, zit TS.
Als die app op een telefoon met SIM-kaart van de werkgever staat en na werktijd de telefoon uitgezet wordt (of in elk geval niet van collega's en management verwacht wordt dat je in je vrije tijd reageert op berichten), is er inderdaad niets mis mee. Maar dat is niet de situatie die hier besproken wordt.
"Je laat je collega toch niet alleen staan? We doen het samen in deze coronapiek" geldt blijkbaar niet als je gebeld wordt?quote:Op zondag 23 januari 2022 08:19 schreef Zoev het volgende:
[..]
Bel boom geprobeerd, maar bijna niemand nam op
Dat dus. Werkt zeer optimaal.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:47 schreef DJKoster het volgende:
Whatsapp heeft al een tijdje een nieuwe gearchiveerd functie:
Alle gesprekken en groepen die daarin staan geven geen melding en deze zijn ook niet zichtbaar in het startscherm van Whatsapp.
Deze lees ik dus wanneer mij dat uit komt en wanneer ik daar zin in heb.
Wel als je op je reageren of als ze @ doen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:33 schreef Zoev het volgende:
[..]
Komen de popups dan nog steeds in beeld?
Ik vind het erger dat er managers zijn die verwachten dat je ten alle tijden bereikbaar bent, op elk moment van het jaar te pas en on te pas verwachten dat je dan werkzaamheden gaat uitvoeren en dat gratis gaat doen onder mom van flexibel en collegialiteit. Rot op zeg.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:10 schreef Fe2O3 het volgende:
Er ligt op dit moment al eea klaar aan wetgeving hierover, maar dat gaat helaas niet super snel ...
Tot die tijd ... lekker utizetten als je er last van hebt. Onbewust ga je op die app zitten kijken terwijl je er niet eens hoeft te kijken.
Veel mensen vergeten de grens tussen prive en zakelijk, en gaan met een werkgever (en collegas) om zoals ze met naaste familie of partner zouden omgaan. Vergeet niet dat de werkgever jou binnen 2 weken vervangt als je wegvalt.
Het is zakelijk. Werkgevers die opdringerig worden in dit soort apps -> verwijder jezelf uit de groepsapp. Wilt werkgever dat je zo'n app gebruikt, dan zitten daar ook regels aan. Buiten werktijd jou benaderen mag dan ook niet. Je hebt recht op je persoonlijke levenssfeer en je werkgever heeft je niet te benaderen buiten werktijd. Ook collegas zouden dat dus niet moeten doen.
Eigenlijk is die groepsapp dus alleen voor tijdens werkzaamheden ... dat werkgevers er een loopje mee nemen en het als een mooie roostervuller gebruiken is alleen omdat het geaccepteerd wordt door de werknemers. Het gebruik van de app stopt als collegas er niet meer op reageren. Net zoals bijv. zelf voor vervanging zorgen bij ziekte of afwezigheid (als rooster nog niet gemaakt is). Probleem van de werkgever, niet van jou.
Dit soort apps kunnen ook nog eens een verkapte consignatiedienst zijn. In dat geval is werkgever je ook nog eens (extra) loon verschuldigd.
Zoiets sluipt erin en kan omdat er genoeg werknemers aan meewerken. Op een gegeven moment wordt zoiets dan gangbaar en onderdeel van de planning. Dan krijg je dat er onder werkuren veel vergaderd wordt en zo en er buiten de werkuren nog vanalles gedaan moet worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik vind het erger dat er managers zijn die verwachten dat je ten alle tijden bereikbaar bent, op elk moment van het jaar te pas en on te pas verwachten dat je dan werkzaamheden gaat uitvoeren en dat gratis gaat doen onder mom van flexibel en collegialiteit. Rot op zeg.
Ik word voor 8 uur per dag betaald en meer ga ik ook niet doen tenzij daar afspraken over zijn en daar vergoedingen tegenover staan. Voor niets gaat de zon op.
Dit dus, verwoord je acties gewoon helder en laat daar ook geen ruimte. Niets mis mee, sterker nog: wordt waarschijnlijk meer gewaardeerd dan telefoons om 17.00 uit of allemaal van dat rare, passief-agressieve gedrag.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:19 schreef Spanky78 het volgende:
Waarom zeg je het niet zoals je hier vertelt? Ik heb dit weekend een paar dagen voor mezelf nodig en kan dus niets opvangen. Duidelijk en eerlijk.
En als er commentaar komt geef je aan dat na twee jaar de rek er bij jou een beetje uit is en jij ook aan je eigen (geestelijke) gezondheid moet denken.
Ongetwijfeld ben jij niet de enige.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |