SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vond het wel typisch dat Jaap van Dissel gevraagd werd of de vorige lockdown onnodig was gezien de cijfers niet klopten en dat zijn reactie was: ''is niet relevant''. Echt what the hell. Enorme schade aan de maatschappij en het dan af doen als ''niet relevant''quote:![]()
![]()
Zo rollen ze, maar binnenkort nzijn ze zelf hopelijk niet meer rullevantquote:Op donderdag 20 januari 2022 23:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vond het wel typisch dat Jaap van Dissel gevraagd werd of de vorige lockdown onnodig was gezien de cijfers niet klopten en dat zijn reactie was: ''is niet relevant''. Echt what the hell. Enorme schade aan de maatschappij en het dan af doen als ''niet relevant''![]()
![]()
Dat was echt achterlijk. Pauper groot ego ook die man. Aan het begin had ik een hoge pet van hem, maar nu totaal niet meer.quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vond het wel typisch dat Jaap van Dissel gevraagd werd of de vorige lockdown onnodig was gezien de cijfers niet klopten en dat zijn reactie was: ''is niet relevant''. Echt what the hell. Enorme schade aan de maatschappij en het dan af doen als ''niet relevant''A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik krijg bij hem en bijvoorbeeld ook Koopmans helemaal niet het idee dat ze door hebben wat een lockdown met de samenleving doet. Of dat gespeeld is van hun kant, of dat ze echt zo maf zijn, geen idee.quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vond het wel typisch dat Jaap van Dissel gevraagd werd of de vorige lockdown onnodig was gezien de cijfers niet klopten en dat zijn reactie was: ''is niet relevant''. Echt what the hell. Enorme schade aan de maatschappij en het dan af doen als ''niet relevant''![]()
Nou ja, het zijn wetenschappers, die staan over het algemeen wat verder van de maatschappij, zeg niet dat het altijd zo is, maar voor een deel is dat wel zo natuurlijk.quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:30 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Ik krijg bij hem en bijvoorbeeld ook Koopmans helemaal niet het idee dat ze door hebben wat een lockdown met de samenleving doet. Of dat gespeeld is van hun kant, of dat ze echt zo maf zijn, geen idee.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Heel veel leed is natuurlijk afgekocht met bloedgeld van belastingbetalers. Stel je voor dat we geen 120 miljard euro hadden geleend in 2 jaar.quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:30 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Ik krijg bij hem en bijvoorbeeld ook Koopmans helemaal niet het idee dat ze door hebben wat een lockdown met de samenleving doet. Of dat gespeeld is van hun kant, of dat ze echt zo maf zijn, geen idee.
Ik snap wel dat sommigen denken dat het allemaal wel meevalt. De echte prijs komt na deze golf.![]()
Als het geld lenen niet zo goedkoop was geweest, was er waarschijnlijk ook minder vaak met lockdowns gestrooid.quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Heel veel leed is natuurlijk afgekocht met bloedgeld van belastingbetalers. Stel je voor dat we geen 120 miljard euro hadden geleend in 2 jaar.
Ik snap wel dat sommigen denken dat het allemaal wel meevalt. De echte prijs komt na deze golf.
Ben benieuwd wat voor beerput er opengaat bij de parlementaire enquete over een tijdje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als het geld lenen niet zo goedkoop was geweest, was er waarschijnlijk ook minder vaak met lockdowns gestrooid.
Ben benieuwd wat voor beerput er opengaat bij de parlementaire enquete over een tijdje.Totdat het lenen van geld niet meer goedkoop is en we dan met de gebakken peren zitten. Fijn hoor, die economische malaise waar we nu al in zitten en het zal nog erger worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het zijn mensen met vak kennis, maar hoe de maatschappij werkt en wat de effecten zijn op de maatschappij zijn ze wel wat blind voor ja.quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:30 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Ik krijg bij hem en bijvoorbeeld ook Koopmans helemaal niet het idee dat ze door hebben wat een lockdown met de samenleving doet. Of dat gespeeld is van hun kant, of dat ze echt zo maf zijn, geen idee.![]()
Het is populisme (lees: desinfo voor het Twitter riool)quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:50 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Is voor JA21 ook meer een manier om de scherpe randjes van 3G/2G af te halen. Allemaal heel aardig en goed bedoeld en er is vast een groep die er wat aan heeft, maar een beetje soft verhaal. Kom er gewoon voor uit dat je vindt dat mensen zelf moeten weten of ze zich laten vaccineren of niet.
2 prikken beschermen met verloop van tijd minder tegen ernstige ziekte, maar hebben toch nog wel wat effect. Maar ook die zijn niet meer genoeg voor een groen vinkje per 01-02. Sneltesten zijn ook niet altijd betrouwbaar, maar met 3G kom je er wel mee de kroeg in.
Het slaat allemaal nergens op. Serologische testen maken het er noch beter noch slechter op. Het moet gewoon van tafel.
In de eerste plaats kun je met een serologische test niet uitsluiten of je een infectie door hebt gemaakt, i.t.t. wat veel kamerleden nog denken ('Maar het is toch binair?')
Immers, met een negatieve uitslag kun je nog steeds een infectie hebben doorgemaakt. Dus die test zegt 0,0 over "immuniteit". En dit is dan nog maar 1 kant van je afweer.
En dat loopt dan te pronken met 'Ben een arts hoor'....![]()
Af en toe is het wel erg. Die mensen zijn niet bewust van hoeveel schade ze aanrichten.quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zijn mensen met vak kennis, maar hoe de maatschappij werkt en wat de effecten zijn op de maatschappij zijn ze wel wat blind voor ja.
Of misschien wel maar het boeit ze gewoon niet.![]()
Dat is dan ook niet hun werk of vakgebied en er wordt ze niet gevraagd om hun advies daarop te baseren. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden eigenlijk?quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zijn mensen met vak kennis, maar hoe de maatschappij werkt en wat de effecten zijn op de maatschappij zijn ze wel wat blind voor ja.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2022 23:57:54 ]![]()
Ja, bizar.quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vond het wel typisch dat Jaap van Dissel gevraagd werd of de vorige lockdown onnodig was gezien de cijfers niet klopten en dat zijn reactie was: ''is niet relevant''. Echt what the hell. Enorme schade aan de maatschappij en het dan af doen als ''niet relevant''
Wat een enorme gek als je dat zegt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ene na de andere klas in quarantaine in de Drechtsteden: ‘Regels te streng’quote:,,Dat hangt continu boven hun hoofd. Nee, laat dan deze variant maar rondgaan en breng stabiliteit terug.’’wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Lol.quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet hun werk of vakgebied en er wordt ze niet gevraagd om hun advies daarop te baseren. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden eigenlijk?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja inderdaad, misschien moeten er dan mensen in dat OMT die daar wel kennis van hebben. Je kan niet alleen maar kijken naar de zorg, Jongeren zijn bijvoorbeeld al twee jaar lang solidair aan de kwetsbare en oudere medemens, maar er wordt weinig voor hen gedaan. Ja, ze krijgen een coronapas om de oren, waarmee ze nog bijna gedwongen worden om zich te laten vaccineren. Voor iets waarvan ze al nauwelijks kans hebben om in het ziekenhuis terecht te komen.quote:![]()
Dat is alleen vrij irrelevant voor het doel.quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:52 schreef SpaceOdyssey het volgende:
Immers, met een negatieve uitslag kun je nog steeds een infectie hebben doorgemaakt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Weetje I dont care, het gaat me om die radicale simpelheid van het handje boven het hoofd houden van de medespelers van het script van het narratief.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, misschien moeten er dan mensen in dat OMT die daar wel kennis van hebben. Je kan niet alleen maar kijken naar de zorg, Jongeren zijn bijvoorbeeld al twee jaar lang solidair aan de kwetsbare en oudere medemens, maar er wordt weinig voor hen gedaan. Ja, ze krijgen een coronapas om de oren, waarmee ze nog bijna gedwongen worden om zich te laten vaccineren. Voor iets waarvan ze al nauwelijks kans hebben om in het ziekenhuis terecht te komen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dan is het nog steeds niet het werk of vakgebied van de huidige OMT-leden.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, misschien moeten er dan mensen in dat OMT die daar wel kennis van hebben. Je kan niet alleen maar kijken naar de zorg, Jongeren zijn bijvoorbeeld al twee jaar lang solidair aan de kwetsbare en oudere medemens, maar er wordt weinig voor hen gedaan. Ja, ze krijgen een coronapas om de oren, waarmee ze nog bijna gedwongen worden om zich te laten vaccineren. Voor iets waarvan ze al nauwelijks kans hebben om in het ziekenhuis terecht te komen.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
En hoe ziek zijn ze? Of zijn het allemaal snotneuzen?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:13 schreef CherryLips het volgende:
Vriendin van me geeft les op een basisschool. 21 van de 24 kinderen in de klas besmet.![]()
Nou dan is het ook meteen klaar daarna toch?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:13 schreef CherryLips het volgende:
Vriendin van me geeft les op een basisschool. 21 van de 24 kinderen in de klas besmet.
Waarschijnlijk niet eens meer klachten dan de snotneus die ze in deze periode van het jaar toch al hebben.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Preventief getest dus denk niet dat ze doodziek zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En hoe ziek zijn ze? Of zijn het allemaal snotneuzen?Tap tap tap![]()
Ja dat zei ik ook, is dat tenminste achter de rug.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou dan is het ook meteen klaar daarna toch?
Waarschijnlijk niet eens meer klachten dan de snotneus die ze in deze periode van het jaar toch al hebben.Tap tap tap![]()
We stoppen gewoon een stel economen, psychologen en psychiaters in het OMT en dan zal alles beter gaan. En dan hoeft de regering ook niets meer te doen dus dat is ook mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds niet het werk of vakgebied van de huidige OMT-leden.![]()
Denk oprecht wel dat het beter zou zijn, maar de huidige OMT-leden verwijten dat ze alleen naar de zorg kijken is Erik ten Hag verwijten dat 'ie zich alleen op het voetballen richt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We stoppen gewoon een stel economen, psychologen en psychiaters in het OMT en dan zal alles beter gaan. En dan hoeft de regering ook niets meer te doen dus dat is ook mooi meegenomen.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ja maar die zijn allemaal ongekozen!!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We stoppen gewoon een stel economen, psychologen en psychiaters in het OMT en dan zal alles beter gaan. En dan hoeft de regering ook niets meer te doen dus dat is ook mooi meegenomen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oh, ja, nee dat doen we dan niet. Maar moeten er ook geen onderwijs experts in, sociologen en mischien wat handhavers?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja maar die zijn allemaal ongekozen!!
Of moeten we gewoon zeggen dat de verantwoordelijkheid voor het inwinnen van advies gewoon bij de regering ligt en dat het OMT een omlijnde taak heeft om te adviseren over de ziekte zelf?![]()
Vind je zelf dat het goed gaat?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We stoppen gewoon een stel economen, psychologen en psychiaters in het OMT en dan zal alles beter gaan. En dan hoeft de regering ook niets meer te doen dus dat is ook mooi meegenomen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat het OMT alleen bezig is met het virus is het probleem niet. Maar op dit moment met alle nevenschade die er is (en als je dat ontkent lees je gewoon het nieuws niet). Is het wel tijd dat er een groep komt die naast het omt advies ook is een advies gaat geven wat daar de gevolgen van zijn op langer termijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We stoppen gewoon een stel economen, psychologen en psychiaters in het OMT en dan zal alles beter gaan. En dan hoeft de regering ook niets meer te doen dus dat is ook mooi meegenomen.![]()
Bijzonder dat de "liberalen" zo voor 2g zijn wel.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Nee, ik vind het helemaal niet goed dat we al bijna 2 jaar met een pandemie worstelen.quote:
Ik vind ook dat er fouten gemaakt zijn over de afgelopen 2 jaar wat op zich ook niet zo verbazingwekkend is, de laatste keer dat we een dergelijke situatie meegemaakt hebben was bij de Spaanse griep, zo'n 100 jaar geleden.![]()
https://mobile.twitter.co(...)/1484212716051087364
20-30% oversterfte bij jonge mannen. Deze berichten heb ik al eerder gezien.
We zullen het meemaken binnen een paar maandjes."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja, heel erg bijzonder.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Bijzonder dat de "liberalen" zo voor 2g zijn wel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik heb het even over het omt hier.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik vind het helemaal niet goed dat we al bijna 2 jaar met een pandemie worstelen.
Ik vind ook dat er fouten gemaakt zijn over de afgelopen 2 jaar wat op zich ook niet zo verbazingwekkend is, de laatste keer dat we een dergelijke situatie meegemaakt hebben was bij de Spaanse griep, zo'n 100 jaar geleden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Waarom adviseert het OMT dan wel over dat soort zaken en niet alleen over de ziekte zelf?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ja, nee dat doen we dan niet. Maar moeten er ook geen onderwijs experts in, sociologen en mischien wat handhavers?
Of moeten we gewoon zeggen dat de verantwoordelijkheid voor het inwinnen van advies gewoon bij de regering ligt en dat het OMT een omlijnde taak heeft om te adviseren over de ziekte zelf?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik denk dat de regering veel te gemakzuchtig is geweest met de adviezen van het OMT en zich te veel verscholen heeft achter die adviezen. Ik ga het OMT niet kwalijk nemen dat het model te pessimistisch was in december, nee.quote:![]()
Dat doen ze niet, volgens mij, hun adviezen zijn gebaseerd op wat het virus afremt, hoe wenselijk hun suggesties zijn voor de maatschappij is aan de regering om te bepalen. Die moet ook bepalen of een bepaalde maatregel wel of niet te belastend is voor de maatschappij als geheel om in te voeren.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom adviseert het OMT dan wel over dat soort zaken en niet alleen over de ziekte zelf?
En ik reken het de vorige regering aan dat ze daar te makkelijk mee omgegaan zijn en tegelijkertijd veel te vaak geprobeerd hebben om de kool en de geit te sparen. Als er eerder maatregelen in het najaar waren genomen was de lockdown in december vermoedelijk niet eens ter sprake gekomen, is mijn gevoel.![]()
Een random recent advies er eens bijgepakt en dat geeft mij toch een ander beeld:quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doen ze niet, volgens mij, hun adviezen zijn gebaseerd op wat het virus afremt, hoe wenselijk hun suggesties zijn voor de maatschappij is aan de regering om te bepalen.
Je kan toch kwalijk je adviezen met dit soort meningen larderen en daarna de kaart spelen dat dat een politieke keuze is waar jij niets mee van doen hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Heeft deze structuur gewerkt met deze bezetting?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat de regering veel te gemakzuchtig is geweest met de adviezen van het OMT en zich te veel verscholen heeft achter die adviezen. Ik ga het OMT niet kwalijk nemen dat het model te pessimistisch was in december, nee.
Politici verschuilen zich altijd achter een ander. Bang voor publieke schade. Dus wat ga je dan doen?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat wil je dan? Een OMT wat zelfstandig beslissingen kan nemen zodat de politici zich niet meer kunnen verschuilen? Een OMT a la de Gezondheidsraad? prima, maar veel trager dan dat wordt het niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heeft deze structuur gewerkt met deze bezetting?
Politici verschuilen zich altijd achter een ander. Bang voor publieke schade. Dus wat ga je dan doen?![]()
Maar dan moeten ze dat ook niet doen. Ik kan me nog herinneren dat ze heropening van de scholen adviseerden op maatschappelijke gronden. Dan maak je jezelf ook kwetsbaar voor dat soort verwijten, je kunt dat immers niet selectief doen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet hun werk of vakgebied en er wordt ze niet gevraagd om hun advies daarop te baseren. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden eigenlijk?zie email 27 oktober![]()
Politici moeten politici zijn, experts en wetenschappers moeten wetenschappers zijn.
Een goede econoom - laat ik hem gewoon bij zijn naam noemen, Bas Jacobs - geeft politici de implicaties (inschatting) van de keuzes die ze maken. In al zijn facetten.
Het OMT moet geen waarden afweging maken, overigens. Modelleren hun plek ook al niet. En het gebrek aan wetenschappelijk inzicht... Waardeloze club gewoon."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze dat ook niet doen. Ik kan me nog herinneren dat ze heropening van de scholen adviseerden op maatschappelijke gronden. Dan maak je jezelf ook kwetsbaar voor dat soort verwijten, je kunt dat immers niet selectief doen.![]()
Maare boys.. dinsdag alles open toch. Kan niet anders.
Nachtleven misschien nog niet, maar verder houdt omikron niks meer tegen toch.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het is een ingewikkeld probleem. Enerzijds heb je een RIVM dat te dominant is, ze zitten op een berg gegevens, zijn de enige modelleur (ik las net een stuk in de krant over Oostenrijk waar ze de data delen met de hoofdstedelijk universiteit en het universiteitsziekenhuis, zodat er dus drie teams onafhankelijk van mekaar rekenen), leveren de voorzitter van het OMT die ook in het Catshuis zit (in maart 2020 misschien logisch, maar nu toch echt ongewenste vermeniging) en beslissen ook nog over de samenstelling van het OMT.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Een OMT wat zelfstandig beslissingen kan nemen zodat de politici zich niet meer kunnen verschuilen? Een OMT a la de Gezondheidsraad? prima, maar veel trager dan dat wordt het niet.
Anderzijds is dat OMT ook te belangrijk gemaakt. In maart 2020 was dit louter een medische crisis en was het volkomen logisch om blind op het OMT te varen. Alleen die zomer werd dit ook een maatschappelijke crisis en sinds een half jaar of zo is er ook een hele duidelijke economische dimensie. Die hadden zowel in de advisering als in de besluitvorming veel nadrukkelijker naar voren moeten komen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat men dat bewust weigert omdat achter het OMT schuilen toch wel heel makkelijk en politiek risicoloos is.zie email 27 oktober![]()
Ik zie ze maximaal terug gaan naar de avond lockdownquote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:07 schreef DonDruiper het volgende:
Nachtleven misschien nog niet, maar verder houdt omikron niks meer tegen toch.![]()
![]()
Daarnaast zijn enige maatschappelijke voelsprieten ook vrij relevant voor de kwaliteit van de data waarmee je je sommetjes gaat maken. Denk aan draagvlak, compliance, risicoperceptie en algemeen menselijk (sociaal) gedrag. Als je onvoldoende beseft dat het opschrijven van regeltjes niet noodzakelijkerwijs inhoudt dat die ook daadwerkelijk opgevolgd worden, dan ga je ook scheef in zowel de reikwijdte, de diepgang alsook de onderlinge verdeling van voorgestelde maatregelen. Denk aan carnaval met kleine groepen, stilteconcerten, geplaceerde evenementen, binnenzitten met 30 graden of mondkapjes op scholen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Lijkt mij onhaalbaar, je hebt net de sport weer geopend onbeperkt en zou ze dan weer op 17 uur zetten? In dit vijandige klimaat?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie ze maximaal terug gaan naar de avond lockdownzie email 27 oktober![]()
Maar dat is dan toch juist een verzwaring?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie ze maximaal terug gaan naar de avond lockdown
Ik mag nu sporten tot 23:00 uur?
Dat gaat dan weer naar 17:00 uur?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Als ik een schot voor de boeg mag doen:quote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:07 schreef DonDruiper het volgende:
Nachtleven misschien nog niet, maar verder houdt omikron niks meer tegen toch.
Stap 1:
- We gaan naar de horeca open doen tot 20:00
- Doorstroomlocaties (Pretparken/Dierentuinen/Museums) mogen open tot 20:00
Stap 2
- Evenementen mogen tot 75% capaciteit (binnen/buiten) tot 23:00
- Horeca tot 23:00 tot 75%
- Stap 3
- Evenementen tot 100%
- Nachthoreca
Amateur Sportwedstrijden mogen waarschijnlijk bij stap 1, en anders bij stap 2
En wellicht ergens nog wel een QR links of rechts.
Denk niet dat 2G het gaat halenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je zou het best breder kunnen trekken en meer organisaties erbij betrekken, het risico is dan wel aanwezig dat je de slagkracht ondermijnt, hoe meer schijven informatie moeten delen hoe lastiger het wordt, dat is ook evident.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is een ingewikkeld probleem. Enerzijds heb je een RIVM dat te dominant is, ze zitten op een berg gegevens, zijn de enige modelleur (ik las net een stuk in de krant over Oostenrijk waar ze de data delen met de hoofdstedelijk universiteit en het universiteitsziekenhuis, zodat er dus drie teams onafhankelijk van mekaar rekenen), leveren de voorzitter van het OMT die ook in het Catshuis zit (in maart 2020 misschien logisch, maar nu toch echt ongewenste vermeniging) en beslissen ook nog over de samenstelling van het OMT.
Anderzijds is dat OMT ook te belangrijk gemaakt. In maart 2020 was dit louter een medische crisis en was het volkomen logisch om blind op het OMT te varen. Alleen al van de zomer wel dit ook een maatschappelijke crisis en sinds een half jaar of zo is er ook een hele duidelijke economische dimensie. Die hadden zowel in de advisering als in de besluitvorming veel nadrukkelijker naar voren moeten komen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat men dat bewust weigert omdat achter het OMT schuilen toch wel heel makkelijk en politiek risicoloos is.
Ik noemde de Gezondheidsraad bewust omdat we daar een groep hebben die wel allerlei disciplines in zich heeft, van journalisten tot patienten tot artsen.
Ik denk dat deze crisis een staart zal moeten hebben in hoe we omgaan met een situatie als deze en dat daar zeker ook meer zaken bij betrokken moeten worden, dat een OMT leidend blijft voor het medische/volksgezondheids aspect is prima maar dat er ook een dergelijke advies groep moet zijn die andere factoren belicht en dat transparanter doet dan het nu gebeurt, althans, ik neem aan dat de afzonderlijke ministers op andere gebieden ook advies krijgen.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2022 01:15:36 ]![]()
Stap 1 en 2 kunnen prima in 1 keer.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ik een schot voor de boeg mag doen:
Stap 1:
- We gaan naar de horeca open doen tot 20:00
- Doorstroomlocaties (Pretparken/Dierentuinen/Museums) mogen open tot 20:00
Stap 2
- Evenementen mogen tot 75% capaciteit (binnen/buiten) tot 23:00
- Horeca tot 23:00 tot 75%
- Stap 3
- Evenementen tot 100%
- Nachthoreca
Amateur Sportwedstrijden mogen waarschijnlijk bij stap 1, en anders bij stap 2
En wellicht ergens nog wel een QR links of rechts.
Denk niet dat 2G het gaat halenZuiger van het FOK!-OMT![]()
Eens. Maar dat zie ik ze niet doen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Stap 1 en 2 kunnen prima in 1 keer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Waarom niet?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens. Maar dat zie ik ze niet doen.
Je moet kijken naar de feiten. In NL en in de landen om ons heen. Omikron zorgt zeer zelden voor IC opnames.
We hebben veel capaciteit op de reguliere afdelingen en uitstekende huisartsen.
Vertel mij nou eens waarom we niet alles loslaten. Of in ieder geval stap 1 en 2 zoals jij ze schetst in 1 keer kunnen doen.
Je kan niet een land op slot houden blijven houden. Je kan niet maar doelpalen blijven verplaatsen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik vond dat in de acute fase een heel goed argument. Maar inmiddels zitten we zo lang in deze crisis dat ik eigenlijk wel vind dat het vierogenprincipe cruciaal is. Niet zozeer omdat ik het RIVM niet vertrouw, maar omdat de gevolgen van die grafieken die ze maken zo extreem zijn. En er is geen controle op, op dit moment. Dat kan eigenlijk niet meer, dat is ook een kwestie van balanceren.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zou het best breder kunnen trekken en meer organisaties erbij betrekken, het risico is dan wel aanwezig dat je de slagkracht ondermijnt, hoe meer schijven informatie moeten delen hoe lastiger het wordt, dat is ook evident.Dat klopt, maar dan kom je bij het klassieke witte jassen vs Mona Keizer verhaal. Als Jaap en Jacco code zwart voorspellen is elke discussie meteen dood. Komt bij een nogal hooghartige en weigerachtige houding van een zekere minister, waarbij ik toch het voorbeeld wil aanhalen dat er van hem eerst gekeken moest worden hoe de samenleving zich aan covid kon aanpassen en hij dan wel eens ging kijken wat er met de IC's kon.quote:Ik denk dat deze crisis een staart zal moeten hebben in hoe we omgaan met een situatie als deze en dat daar zeker ook meer zaken bij betrokken moeten worden, dat een OMT leidend blijft voor het medische/volksgezondheids aspect is prima maar dat er ook een dergelijke advies groep moet zijn die andere factoren belicht en dat transparanter doet dan het nu gebeurt, althans, ik neem aan dat de afzonderlijke ministers op andere gebieden ook advies krijgen.
Dan ben je heel snel uitgepraat natuurlijk.
Verder vind ik sowieso dat er een verbetering moet komen van de algemeen crisisstructuur, die is best goed op orde voor kortdurende crises (watersnood, aanslag, noem maar op). Maar schiet voor het langdurige verhaal gewoon tekort. Ik noem als treurig dieptepunt het ongenotuleerde Catshuisberaad. Je zult daarin een balans moeten gaan zoeken tussen controleerbaarheid en effectiviteit...zie email 27 oktober![]()
Ik ben het helemaal met je eens Don. Het liefst zou ik zeggen (en dat zou gezien de ontwikkelingen ook gewoon moeten kunnen) gooi de hele boel maar open, zonder enige vorm van beperkingen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarom niet?
Je moet kijken naar de feiten. In NL en in de landen om ons heen. Omikron zorgt zeer zelden voor IC opnames.
We hebben veel capaciteit op de reguliere afdelingen en uitstekende huisartsen.
Vertel mij nou eens waarom we niet alles loslaten. Of in ieder geval stap 1 en 2 zoals jij ze schetst in 1 keer kunnen doen.
Je kan niet een land op slot houden blijven houden. Je kan niet maar doelpalen blijven verplaatsen.
Maar gezien de reputaties met versoepelen in dit land, zie ik eerder tussenstapjes gebeuren dan grote stappen ineens.
Persoonlijk gezien zou ik ook stap 1 en 2 het liefste samen doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daar ligt natuurlijk het echte probleem, het OMT is volgens mij nooit opgezet met het idee dat we een crisis van bijna 2 jaar inmiddels zouden doormaken, ik geloof niet dat er iemand serieus over nagedacht heeft dat dit een mogelijkheid was, en dat is ook niet eens iemand kwalijk te nemen, denk ik, dat zo'n situatie zo lang door zou duren.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vond dat in de acute fase een heel goed argument. Maar inmiddels zitten we zo lang in deze crisis dat ik eigenlijk wel vind dat het vierogenprincipe cruciaal is. Niet zozeer omdat ik het RIVM niet vertrouw, maar omdat de gevolgen van die grafieken die ze maken zo extreem zijn. En er is geen controle op, op dit moment. Dat kan eigenlijk niet meer, dat is ook een kwestie van balanceren.
[..]
Dat klopt, maar dan kom je bij het klassieke witte jassen vs Mona Keizer verhaal. Als Jaap en Jacco code zwart voorspellen is elke discussie meteen dood. Komt bij een nogal hooghartige en weigerachtige houding van een zekere minister, waarbij ik toch het voorbeeld wil aanhalen dat er van hem eerst gekeken moest worden hoe de samenleving zich aan covid kon aanpassen en hij dan wel eens ging kijken wat er met de IC's kon.
Dan ben je heel snel uitgepraat natuurlijk.
Verder vind ik sowieso dat er een verbetering moet komen van de algemeen crisisstructuur, die is best goed op orde voor kortdurende crises (watersnood, aanslag, noem maar op). Maar schiet voor het langdurige verhaal gewoon tekort. Ik noem als treurig dieptepunt het ongenotuleerde Catshuisberaad. Je zult daarin een balans moeten gaan zoeken tussen controleerbaarheid en effectiviteit...
We hadden ook allemaal gedacht dat als de vaccins er eenmaal waren dat het lek boven zou zijn dus men is niet tussentijds gaan sleutelen aan de constructie. Tel daarbij op de demissionaire regering en eigenlijk heeft men gewoon doorgeworstelt zonder ho te roepen en te heroverwegen of dit de beste aanpak was. Dat had denk ik wel moeten gebeuren.
Dat kunnen we de politiek best aanrekenen, denk ik, maar aan de andere kant, ga er maar aanstaan om de boel om te gooien in het midden van een pandemie. Daar komt een zeker afbreukrisico bij en wie neemt daar dan de verantwoording voor terwijl je al in een crisis zit.
Ja, op zich zou je kunnen zeggen "Wat kan Rutte nou nog gebeuren, die was toch al demissionair" maar blijkbaar werkt dat toch anders![]()
![]()
Is zo. Is ook lastig natuurlijk, iedereen die wel eens een cursusje crisismanagement heeft gevolgd weet dat je in een crisis eigenlijk niet anders kunt werken dan met een persoon (of een heel klein groepje) die de lijnen uitzet. Zo is crisisbestrijding in Nederland ook georganiseerd. De burgemeester (of VZ. veiligheidsregio of CdK of Minister van Justitie en MP) geeft leiding aan de crisis en hebben daarbij nagenoeg onbegrensde bevoegdheden. Achteraf wordt daar dan verantwoording over afgelegd.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar ligt natuurlijk het echte probleem, het OMT is volgens mij nooit opgezet met het idee dat we een crisis van bijna 2 jaar inmiddels zouden doormaken, ik geloof niet dat er iemand serieus over nagedacht heeft dat dit een mogelijkheid was, en dat is ook niet eens iemand kwalijk te nemen, denk ik, dat zo'n situatie zo lang door zou duren.
We hadden ook allemaal gedacht dat als de vaccins er eenmaal waren dat het lek boven zou zijn dus men is niet tussentijds gaan sleutelen aan de constructie. Tel daarbij op de demissionaire regering en eigenlijk heeft men gewoon doorgeworstelt zonder ho te roepen en te heroverwegen of dit de beste aanpak was. Dat had denk ik wel moeten gebeuren.
Dat kunnen we de politiek best aanrekenen, denk ik, maar aan de andere kant, ga er maar aanstaan om de boel om te gooien in het midden van een pandemie. Daar komt een zeker afbreukrisico bij en wie neemt daar dan de verantwoording voor terwijl je al in een crisis zit.
Ja, op zich zou je kunnen zeggen "Wat kan Rutte nou nog gebeuren, die was toch al demissionair" maar blijkbaar werkt dat toch anders
Maar dat kan natuurlijk niet als je zo langdurig zo diep ingrijpt in de grondrechten van burgers, daar moet je het parlement en de rest van de regering bij betrekken. En dat die dan wat gaan vinden van de aanpak is ook onvermijdelijk. Komt ook nog bij dat we in Nederland (terecht) een afkeer hebben van al te machtige individuen.
Maar een volgende keer moeten we dat wel beter stroomlijnen. Dat soort Catshuisberaden kunnen gewoon echt niet. Het maakt controle onmogelijk, niet alleen in het heden maar ook achteraf.zie email 27 oktober![]()
Maar dat oncontroleerbare Catshuisoverleg is ook niet toevallig ontstaan hè. Daarvoor is het iets te veel in lijn van de Ruttedoctrine. Dat de Kamer pas mag debatteren nádat de maatregelen aan het volk bekend zijn gemaakt moet je in dezelfde lijn zien.
En op basis van het debat gisteren is Rutte ook niet van plan om dat te gaan veranderen:quote:Kunnen we niet nu meteen afspreken, vroeg SP'er Maarten Hijink aan de minister-president, dat de politieke keuzes over het coronabeleid in de Tweede Kamer worden gemaakt? Hij wil af van het mosterd-na-de-maaltijdgevoel bij veel Kamerleden: het kabinet heeft de eigen keuzes al gemaakt en de Tweede Kamer mag die enkel nog goed- of afkeuren. Hijink stelt daarom voor dat de OMT-adviezen, die de eerste dagen alleen voor het kabinet in te zien zijn, direct openbaar worden gemaakt. Daarna stuurt de regering een brief richting de Tweede Kamer, waarna het coronadebat volgt waarna de besluiten worden genomen.
Hijink vindt steun bij verschillende partijen. Zo vraagt GroenLinks ook of de Kamer meer inzicht kan krijgen in de informatie waarop het kabinet zijn beslissingen baseert. Maar toezeggingen vanuit het kabinet komen er niet. "Ik hoor wat u zegt", reageert premier Mark Rutte. Maar het omkeren van de besluitvorming ziet hij niet zitten. "Ik weet niet of dat allemaal kan. Het kabinet moet wel kunnen besturen."
[ Bericht 50% gewijzigd door Janneke141 op 21-01-2022 07:10:44 ]Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ach, nog 1 of 2 perscos. Dan kunnen we COR archiveren.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:04 schreef Janneke141 het volgende:
Maar dat oncontroleerbare Catshuisoverleg is ook niet toevallig ontstaan hè. Daarvoor is het iets te veel in lijn van de Ruttedoctrine. Dat de Kamer pas mag debatteren nádat de maatregelen aan het volk bekend zijn gemaakt moet je in dezelfde lijn zien.
En op basis van het debat gisteren is Rutte ook niet van plan om dat te gaan veranderen:
[..]Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Hij bedoelt hier: "Gehoord, doen we niets mee".quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:04 schreef Janneke141 het volgende:
En op basis van het debat gisteren is Rutte ook niet van plan om dat te gaan veranderen:
[..
Maar toezeggingen vanuit het kabinet komen er niet. "Ik hoor wat u zegt", reageert premier Mark Rutte. Maar het omkeren van de besluitvorming ziet hij niet zitten. "Ik weet niet of dat allemaal kan. Het kabinet moet wel kunnen besturen."
]
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Gaat er dit weekend ook weer wat open zonder toestemming?
Ik moet wandelen in Limburg en het zou mooi zijn als ik daarna op levensgevaarlijke wijze een drankje zou kunnen drinken op een terras.![]()
Te yolo.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:40 schreef asco het volgende:
Ik moet wandelen in Limburg en het zou mooi zijn als ik daarna op levensgevaarlijke wijze een drankje zou kunnen drinken op een terras.
Nee.
Misschien handig ook om een mondkapje op te doen met wandelen, een fietshelmpje (je weet het niet) en verlichting. Zo'n mijnlamp op je hoofd.Go hard or go home![]()
Bedoelde meer dat de cultuur en horeca dan tof 17.00 open mogenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt mij onhaalbaar, je hebt net de sport weer geopend onbeperkt en zou ze dan weer op 17 uur zetten? In dit vijandige klimaat?![]()
![]()
2%quote:Onverwacht toch cao-akkoord ziekenhuispersoneel
Na maanden van onderhandelen is vanavond onverwacht een akkoord bereikt over een cao voor de 200.000 ziekenhuismedewerkers. Dat melden de zorgbonden FNV en CNV. Vlak voor kerst klapte het overleg nog na een zevende onderhandelingsronde.
Afgesproken is nu dat per 1 januari van dit jaar de lonen ten minste 2 procent omhooggaan, met een bodem van 90 euro, aldus het CNV. Alle medewerkers krijgen een eenmalige uitkering van 250 euro bruto. Ook wordt onregelmatig werken beter beloond: ,,Over bereikbaarheidsdiensten en aanwezigheidsdiensten wordt de vergoeding verdubbeld en ook de regeling voor de onregelmatigheidstoeslag wordt verbeterd”, meldt het CNV.
Daarnaast zijn er afspraken gemaakt over het aanpakken van de werkdruk, onder meer over het ‘recht op onbereikbaarheid’ voor medewerkers die niet staan ingeroosterd.
,,We hebben zowel afspraken in centen als procenten gemaakt”, zegt Elise Merlijn, bestuurder FNV Zorg & Welzijn. De huidige cao was een halfjaar geleden al verlopen. Deze nieuwe cao loopt van 1 juli 2021 tot en met 31 januari 2023.
Achterban
De derde zorgbond, NU’91, die verpleegkundigen en verzorgenden vertegenwoordigt, sluit zich niet bij het akkoord aan. Een woordvoerder noemt het bereikte resultaat ‘te slecht’ en zegt dit niet te zullen voorleggen aan zijn achterban. Deze bond rekent voor dat de ziekenhuizen 2 procent loonsverhoging bieden over 19 maanden, wat neerkomt op ‘nog geen 1,3 procent op jaarbasis’.
,,Tijdens de pandemie is, en wordt nog steeds, het uiterste van de verpleegkundigen en verzorgenden gevraagd. Toch staan zij nu weer achteraan. Het is tijd voor een passende waardering”, zegt voorzitter Stella Salden van NU’91. Van de leden van deze bond werken er rond de 10.000 in de ziekenhuizen.![]()
Uiteindelijk gaan ze er dus gigantisch op achteruit.
![]()
Och. “Het land moet bestuurd worden”. Rutte de staatsman.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hele debat over de regeringsverklaring is voldoende bewijs dat er niets zal veranderen zo lang Rutte er zit. Het is inmiddels alsof “functie elders” nooit heeft plaatsgevonden.![]()
De inflatie wordt dit jaar misschien nog wel een groter issue dan deze hele pandemie.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
2%![]()
![]()
Toch kiezen een hoop Nederlanders maar wat graag voor hem.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Och. “Het land moet bestuurd worden”. Rutte de staatsman.
Dat hele debat over de regeringsverklaring is voldoende bewijs dat er niets zal veranderen zo lang Rutte er zit. Het is inmiddels alsof “functie elders” nooit heeft plaatsgevonden.
Zijn er norgen weer verkiezingen dan is het niet anders.![]()
Hoppa. Extra geld. Vanavond helemaal naar de tering dus.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
2%![]()
Open kroegen. Nu.![]()
Grappig inderdaad dat je daar niks meer over hoort. Precies zoals verwacht, geest terug in de fles tot de 25e. En dan maar hopen dat men open mag tot 20u met mondkapjes, 1,5m en CTB.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:40 schreef asco het volgende:
Ik moet wandelen in Limburg en het zou mooi zijn als ik daarna op levensgevaarlijke wijze een drankje zou kunnen drinken op een terras.
Er kan ook nog helemaal niks worden gezegd over het langetermijnbeeld: https://nos.nl/artikel/24(...)geen-garanties-geven
Raar dat dat in andere landen wel kan (even los van of men het eens is met dat perspectief) maar dat Nederland ingrijpende maatregelen in de gereedschapskist moet houden vanwege een nog niet bestaande ypsilon-variant.![]()
VVD kachelt nu wel achteruit in de peilingen. Afgelopen week nog maar 25 zetels ofzo.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch kiezen een hoop Nederlanders maar wat graag voor hem.
Zijn er norgen weer verkiezingen dan is het niet anders.
Maar die peilingen zijn waardeloos zo lang niet bekend is of Omtzigt met een eigen partij komt. Dat kan het hele speelveld veranderen.![]()
De bodem is 90 euro dus als ze de kroegen niet openen kun je altijd even naar kinkyquote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoppa. Extra geld. Vanavond helemaal naar de tering dus.
Open kroegen. Nu.![]()
Of 6 keer naar de moeder van @Caland .quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De bodem is 90 euro dus als ze de kroegen niet openen kun je altijd even naar kinky![]()
Die inflatie werkt overal in door.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Of 6 keer naar de moeder van @:caland .
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Grof schandaal dit idd.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
2%![]()
![]()
Nog veel. Ze hadden vorig jaar ook al twee keer een verhoging gehad, van in totaal drie procent. Paar bonussen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
2%![]()
Ik mag met 1,4 al blij zijn in het onderwijs.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ja, maar jij hoeft ook geen fuck uit te voeren.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nog veel. Ze hadden vorig jaar ook al twee keer een verhoging gehad, van in totaal drie procent. Paar bonussen.
Ik mag met 1,4 al blij zijn in het onderwijs.
En als je berekent hoeveel je er per werkdag op vooruit gaat, dan zit jij hoger dan de zorg.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2022 08:57:43 ]![]()
Want? Die 2% krijgen ze voor altijd. Die inflatie is (hopelijk) tijdelijk. Daarnaast hebben ze ook al aardige verhogingen gehad voorgaande jaren.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
2%![]()
![]()
Goed, gelijk met gestrekt been erin op de vroege morgen? zit dat FB verhaal je nog steeds dwars stuur me dan ff een DM ofzo.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, maar jij hoeft ook geen fuck uit te voeren.
En als je berekent hoeveel procent je er per werkdag op vooruit gaat, dan zit jij hoger dan de zorg.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Laat ik mijn mening over de leraren maar achterwege laten. Dat zal niet representatief zijn en niet terecht naar jou toe.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nog veel. Ze hadden vorig jaar ook al twee keer een verhoging gehad, van in totaal drie procent. Paar bonussen.
Ik mag met 1,4 al blij zijn in het onderwijs.![]()
Goed m'n dochter is gister voor het eerst weer naar school geweest.
Was al sprake van twee positieve gevallen en natuurlijk kwam de derde vanochtend dus die zit weer thuis.![]()
Deze ellende moet echt stoppen , gelukkig is de GGD al druk aan het zetten om die regels veranderd te krijgen want dit kan zo niet doorgaan. Merk echt dat ze in een sociaal isolement raakt en dat maakt me verdrietig.Doe wat je wil, ik ben geen leraar.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:49 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Laat ik mijn mening over de leraren maar achterwege laten. Dat zal niet representatief zijn en niet terecht naar jou toe.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Nee hoor, per werkdag ga je er dan ook 1,4% op vooruitquote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En als je berekent hoeveel procent je er per werkdag op vooruit gaat, dan zit jij hoger dan de zorg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat heb je niet helemaal juist. Ze hebben idd een keer een aardige verhoging gehad. Maar dat was na jaren (4 of 5 uit mijn hoofd) niks te hebben gehad. De zorg wordt gewoon onderbetaald en dan is 2% met een inflatie van ruim 5% natuurlijk een wassen neus.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Want? Die 2% krijgen ze voor altijd. Die inflatie is (hopelijk) tijdelijk. Daarnaast hebben ze ook al aardige verhogingen gehad voorgaande jaren.![]()
Goedemorgen!
Nieuwe dag, nieuwe kansen (zei ze hoopvol)
Balen voor je dochter Gunner, deze onzin moet echt z.s.m. stoppen.![]()
Ja, ik bedoelde absoluut per werkdag natuurlijk. Dank voor de verbetering.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, per werkdag ga je er dan ook 1,4% op vooruit![]()
De inflatie kan tijdelijk zijn, maar de prijsverhogingen worden niet teruggedraaid.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Want? Die 2% krijgen ze voor altijd. Die inflatie is (hopelijk) tijdelijk. Daarnaast hebben ze ook al aardige verhogingen gehad voorgaande jaren."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Gisteren Levi bij OP1 die zei dat Nederland steeds het eigen wiel wil uitvinden. Hmm, zou ie meelezen?![]()
Goeie genade. @Jojoortjequote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En als je berekent hoeveel je er per werkdag op vooruit gaat, dan zit jij hoger dan de zorg.![]()
Begrijp me overigens goed, ik vind die 2% verhoging voor ziekenhuispersoneel een fooi, dat had met het oog op de prijsstijgingen en het belang van een sector die toch al niet uitblinkt in arbeidsvoorwaarden echt meer moeten zijn wat mij betreft. En je zal me ook niet horen klagen over de onderwijssalarissen op zich, maar dat neemt niet weg dat ik, vermoedelijk net als iedere werkzame Nederlander, in het geweer kom als ik er in koopkracht netto op achteruit ga omdat de indexering lager is dan de prijsstijging.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde absoluut per werkdag natuurlijk. Dank voor de verbetering.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat het een vuile WEF-huichelaar isquote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Een mooie nieuwe dag. Zal dit het laatste weekend worden van de pandemie waar we niet naar de kroeg kunnen?![]()
![]()
ik denk het, jammer dat ze dit pas dinsdag bekend gaan makenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 09:04 schreef Simmertje het volgende:
Een mooie nieuwe dag. Zal dit het laatste weekend worden van de pandemie waar we niet naar de kroeg kunnen?![]()
Het volk wilde lockdowns, dit is het gevolg daarvan.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 09:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Begrijp me overigens goed, ik vind die 2% verhoging voor ziekenhuispersoneel een fooi, dat had met het oog op de prijsstijgingen en het belang van een sector die toch al niet uitblinkt in arbeidsvoorwaarden echt meer moeten zijn wat mij betreft. En je zal me ook niet horen klagen over de onderwijssalarissen op zich, maar dat neemt niet weg dat ik, vermoedelijk net als iedere werkzame Nederlander, in het geweer kom als ik er in koopkracht netto op achteruit ga omdat de indexering lager is dan de prijsstijging.
Ik vindhet niet zo´n probleem."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Thanks. Ik hoor net dat groep 1 t/m 5 van die school thuis zit. Al mogen kinderen die corona hebben gehad wel naar school.....quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:54 schreef SilverEyes het volgende:
Goedemorgen!
Nieuwe dag, nieuwe kansen (zei ze hoopvol)
Balen voor je dochter Gunner, deze onzin moet echt z.s.m. stoppen.![]()
Kom op zeg dat slaat toch nergens op? Maakt me echt depri.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Nee natuurlijk slaat het nergens op. Dan was de situatie vorig jaar nog beter.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Thanks. Ik hoor net dat groep 1 t/m 5 van die school thuis zit. Al mogen kinderen die corona hebben gehad wel naar school.....![]()
Kom op zeg dat slaat toch nergens op? Maakt me echt depri.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Misschien dat je dochter er iets aan heeft als je zegt dat we het samen doen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Thanks. Ik hoor net dat groep 1 t/m 5 van die school thuis zit. Al mogen kinderen die corona hebben gehad wel naar school.....![]()
Kom op zeg dat slaat toch nergens op? Maakt me echt depri.
En dat het voor de zorg zo ook wel even prettig is.
Verder is het gewoon een niet werkend systeem natuurlijk maar daar gaan we nog even een week overheen laten gaan. Ze kunnen alles binnen 2 uren sluiten maar het openen of herzien duurt zeker 4 weken.Go hard or go home
Forum Opties Forumhop: Hop naar: