SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 20-01-2022 15:46:12 ]![]()
FlopshowOp maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.![]()
Ik stel voor dat FvD een Minister van de Wappies aan mag leveren
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Zeker. Volledig eens met haar.quote:
Deel die mening niet, maar hij mag hem toch uitten?
Hij zet zichzelf er mee gewoon onnoemelijk voor lul. Dat is niet verboden he?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
dank.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat zei ze?quote:
Ik begrijp nu dat Ernst niet de minister is van alle Nederlanders maar van de gevaccineerde Nederlanders.
Manmanman.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
![]()
Vijftigers gaan dalen, veertigers zijn aan het ombuigen. Haal die booster!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Nou weet ik het. Het is een irritante corpsballer die je gewoon hard op zijn bek wil slaan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Hier had hij al lang een permban aan zijn broek.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:46 schreef Anton91 het volgende:
Op de bal spelen en niet op de man. Dat klinkt als een FOK!ker'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat ze het niet eens is met die gozer maar hij moet wel kunnen zeggen wat ie zei op dat moment.quote:![]()
Van mij wel.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker. Volledig eens met haar.
Deel die mening niet, maar hij mag hem toch uitten?
Hij zet zichzelf er mee gewoon onnoemelijk voor lul. Dat is niet verboden he?
Haha Attje, sterkte aan Thierry die met corona thuis zit![]()
![]()
Stukje privacyschending, mocht het echt zo zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:47 schreef StephanL het volgende:
[..]
Van mij wel.
Haha Attje, sterkte aan Thierry die met corona thuis zit![]()
Tsja, Kamerlid hè. Dat is de enige baan in de wereld waar je dit soort ongein uit kunt halen zonder ontslagen te worden.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier had hij al lang een permban aan zijn broek.![]()
Dikke mensen verneuken het weerOp maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.![]()
Aangezien de theaters dicht moeten, waarom mag dit treurspel in de Tweede Kamer dan wel vraag je je haast af."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Aan de ene kant een raar mannetje in het pak van zijn opa. Aan de andere kant een irritante miepmuts. Meer kan ik er niet van maken.![]()
Kuipers is zojuist geknipt en geschoren. Dan mag het.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:48 schreef OProg het volgende:
Aangezien de theaters dicht moeten, waarom mag dit treurspel in de Tweede Kamer dan wel vraag je je haast af.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Staat mij iets bij dat hij het zelf al naar buiten had gebracht. Dan is het geen privacyschending.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Stukje privacyschending, mocht het echt zo zijn.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Dat heeft me tijdens deze pandemie ook wel verbaasd. Het gaat mensen niets aan waarom je thuis zit, je bent ziek. Wat je deelt is aan jou, niet aan anderen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Stukje privacyschending, mocht het echt zo zijn.![]()
Vooral geschoren denk ik als ik naar zijn bolletje kijk.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Kuipers is zojuist geknipt en geschoren. Dan mag het."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dat is het wat mij betreft precies.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tsja, Kamerlid hè. Dat is de enige baan in de wereld waar je dit soort ongein uit kunt halen zonder ontslagen te worden.
Vind ik dat die gozer moet kunnen praten over likken? ja hoor, prima.
Maar tegelijkertijd is er geen manier waarop dit (indirect) afgestraft kan worden.
Alleen in de politiek kan je een absolute mongool zijn en janken en tieren over onderdrukking maar dit wel jarenlang doen en lopen teren op belastingscenten.Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Stiekem chips harken
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ik moet eerlijk bekennen dat ik gezien de teneur niet het idee heb dat de horeca vanaf 25 januari alweer iets mag.![]()
Weekje later vast welquote:Op donderdag 20 januari 2022 15:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik gezien de teneur niet het idee heb dat de horeca vanaf 25 januari alweer iets mag.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Viel wel op idd.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Geen hakken aan trekken als je er niet op kunt lopen. Dat maakt het alleen maar nog minder elegant.
Van welke partij is die muts eigenlijk?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Nee ben er ook bang voor. Lijkt wel of deze mensen allemaal totaal buiten de maatschappij staan en geen idee hebben hoe het er in de echte buitenwereld aan toe gaat.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik gezien de teneur niet het idee heb dat de horeca vanaf 25 januari alweer iets mag.![]()
PvdAquote:Op donderdag 20 januari 2022 15:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Viel wel op idd.
Van welke partij is die muts eigenlijk?![]()
Ze mogen blij zijn met sluiting om 17.00.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik gezien de teneur niet het idee heb dat de horeca vanaf 25 januari alweer iets mag.
Maar ik geloof het ook pas op het moment dat het wordt aangekondigd. Denk nog steeds dat ze gaan rekken.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Maart pas.....quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik gezien de teneur niet het idee heb dat de horeca vanaf 25 januari alweer iets mag.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Die zien ons gewoon als Sims.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee ben er ook bang voor. Lijkt wel of deze mensen allemaal totaal buiten de maatschappij staan en geen idee hebben hoe het er in de echte buitenwereld aan toe gaat.![]()
Ik kan nu alleen maar een rollebol met een tekstvakje "WooHoo" voor me zien, is dat raar?quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2022 15:55:10 ]![]()
Dat kan later. Eerst BOOS kijken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou genoeg geluld hier. Moet nog een paar TVL's en NOW's aanvragen vandaag. Druk, druk druk.![]()
Gewoon meer mensen in samenleving die corona hebben, dan is de kans ook groter dat je met corona in het ziekenhuis ligt in plaats van door corona.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
133 ziekenhuisopnames, kentering?![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Ah. Nutteloos dus.quote:OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Volgens mij woont ze bij mij om de hoek, want ik kom haar regelmatig tegen in de lokale AH.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:51 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ze reist altijd met de trein. FakeTrain. @:de_boswachter![]()
5 minutenquote:Op donderdag 20 januari 2022 15:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat kan later. Eerst BOOS kijken.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Haha, ja ook nog. Je hebt ook geen tijd om te werken zo! Zet het wel even aan op de achtergrond.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat kan later. Eerst BOOS kijken.![]()
Dit op FB live kijken, en dan de chat lezen
Hoeveel Ria's en Gerda's wel niet roepen dat die en die slecht zijn want einde van de democratie en Schwab dat
Twiddel![]()
Kuzu sterk hoor. Je kunt van alles vinden van Kuipers en zijn voorganger maar je moet je toch constructief opstellen. Je krijgt Kuipers eerder naar versoepelingen bewogen op deze manier dan op de Gideon manier
Ontwikkelingshulp aan Duitsland en België![]()
![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Ik ben het een keer compleet eens met Denk.
Ik vind sowieso dat Kuzu de laatste tijd steeds beter bezig is. En, dat pak van 'm is niets mis meequote:Op donderdag 20 januari 2022 15:57 schreef alpeko het volgende:
Kuzu sterk hoor. Je kunt van alles vinden van Kuipers en zijn voorganger maar je moet je toch constructief opstellen. Je krijgt Kuipers eerder naar versoepelingen bewogen op deze manier dan op de Gideon manier
Ontwikkelingshulp aan Duitsland en België
Oh en: "Waarom zou je een kapotte boor in je gereedschapskist stoppen?" (over 2G)
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2022 16:00:13 ]![]()
Snap ik. AzarkanGOD.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:58 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben het een keer compleet eens met Denk.![]()
Dikke krijtstreep is gewoonquote:Op donderdag 20 januari 2022 15:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat Kuzu de laatste tijd steeds beter bezig is. En, dat pak van 'm is niets mis mee
Oh en: "Waarom zou je een kapotte boor in je gereedschapskist stoppen?" (over 2G)maar verder eens.
![]()
Dat laatste shot.... als een knaapje op de basisschool die bij het bureau van de lerares moet komenquote:
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Gisteren en eergisteren is er wel even inhaalslagje gemaakt met aantal testen volgens de data.
125.000 en 135.000 getest
56K en 61K positiefwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oh dear god, volgens haar kiezen we juist voor de economie en doen we niet ons best om kwetsbaren te beschermenWat hebben we de afgelopen twee jaar gedaan?
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2022 16:11:24 ]![]()
OMG, Sylvana met haar 40.000 doden die niet meer onder ons zijn...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Zij wil een permanente lockdown??OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
En al die long covid mensen! Laat die niet onbenoemd blijven!
Ze heeft het wel over een persconferentie morgen, wie had dat ook alweer gedroomd?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik zou wel een permanente Sylvana lockdown willenquote:Op donderdag 20 januari 2022 16:11 schreef Netsplitter het volgende:
Zij wil een permanente lockdown??![]()
Alweer die film ja?quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:11 schreef popje het volgende:
OMG, Sylvana met haar 40.000 doden die niet meer onder ons zijn...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Jee ik had even gemist dat Sylvana van de zero covid was.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Petitie?quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zou wel een permanente Sylvana lockdown willen
Wil Sylvana echt nog strenger?Zijn er partijen die strenger willen?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2022 16:12:44 ]![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Sylvana lult, want ze gaan een langdurend onderzoek starten rondom long-covid.
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Gen therapie??
Gerne.quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zou wel een permanente Sylvana lockdown willen'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:11 schreef popje het volgende:
OMG, Sylvana met haar 40.000 doden die niet meer onder ons zijn...![]()
![]()
Ja, daarom gaat het ook zo goed in dit land.quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Onze politiek is niet veel meer, he?
Omdat we op prut stemmen en alleen prut zich beschikbaar stelt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Zou Kuipers al spijt hebben?
Parodie op politiekquote:Op donderdag 20 januari 2022 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Onze politiek is niet veel meer, he?
Helaas zijn er al 3 parodie topics.What can change the nature of a man?![]()
Eerder die stapel stenen op de achtergrond, waarvan ik weet dat het 2 ton ¤ heeft gekost en ik daar mijn huis af zou kunnen betalen.quote:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat voor oppositie hebben we ook in dit land.Niemand die zich ook maar een beetje ingelezen heeft.
Paupers op rechts, paupers op links. Ja dan krijg je dit.![]()
Lekker hoor, we komen er welquote:![]()
Aan de andere kant, 20% van deze besmettingen heeft na 4-5 weken nog steeds last, dus weer 12.2K gevallen van long covid er bij![]()
![]()
En 0.01% zal de 4-5 weken niet eens halenquote:Op donderdag 20 januari 2022 16:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Lekker hoor, we komen er wel![]()
Aan de andere kant, 20% van deze besmettingen heeft na 4-5 weken nog steeds last, dus weer 12.2K gevallen van long covid er bij![]()
![]()
En hij wil daarom concluderen dat er maatregelen nodig zijn of wat?quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit rekensommetje maakte van Dissel:
Mensen die besmet raken moeten acht dagen in isolatie. Bij 30.000 besmettingen per dag komt dat dus neer op 240.000 mensen. Met gemiddeld drie nauwe contacten (3 x 30.000) betekent dit dat 450.000 mensen vijf dagen in quarantaine moeten (zie kaartje). Daardoor kunnen mensen met vitale beroepen thuis komen te zitten en belast het de hele zorgketen, aldus het RIVM.
Maar dat klopt toch niet. Want met nauwe contacten hoef je helemaal niet meer in quarantaine, alleen als je niet geboosterd bent.
Want conclusie lijkt mij dan eerder om te stoppen met quarantaine. Omikron krijg je toch wel en je komt niet in ziekenhuis wrs![]()
Ergens kan je het zelfs zover weer doorvoeren dat als jij met 4 personen op kantoor zit, met eigen vervoer komt en iedereen is besmet, dat je dan net zo goed dus wel weer naar kantoor kan gaan want al je overige collega's zijn toch al besmet dus waarom zou je dan je kantoor mijden? Idem voor werknemers die plantjes telen, in ieder geval ergens werken waar je de arbeid alleen ter plekke kan doen. Als iedereen daar aanwezig toch besmet is en je reist niet met OV (waar je wel dan mensen nog kan besmetten) dan kan je net zo goed gewoon aan het werk gaan.quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:34 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
En hij wil daarom concluderen dat er maatregelen nodig zijn of wat?
Want conclusie lijkt mij dan eerder om te stoppen met quarantaine. Omikron krijg je toch wel en je komt niet in ziekenhuis wrs![]()
Rutte ging ook niet in quarantaine toen hij contact had met een positief geteste Wopke Hoekstra. Deed ook geen zelftest.
Overigens, je hoort ook niks van Wopke of Sigrid Kaag of ze überhaupt klachten hadden van corona.![]()
Gematigd positief zou ik zeggenquote:Op donderdag 20 januari 2022 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Rutte klinkt niet heel positief over versoepelingen.![]()
40.000 dodenquote:Op donderdag 20 januari 2022 16:11 schreef popje het volgende:
OMG, Sylvana met haar 40.000 doden die niet meer onder ons zijn...![]()
![]()
Wat een verrassingquote:Op donderdag 20 januari 2022 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
![]()
Heel goed, laten we nog een maand wachten.quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Rutte klinkt niet heel positief over versoepelingen.Zonder wrijving geen glans![]()
Haha, wat een lulletje is het toch.quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)stsysteem-overbelastquote:Extra overleg Veiligheidsberaad geschrapt vanwege debat
Het extra overleg van het zogenoemde Veiligheidsberaad is geschrapt. De 25 burgemeesters die voorzitter zijn van een veiligheidsregio zouden vanavond eventuele versoepelingen van de coronamaatregelen voor de horeca en cultuursector bespreken.
Maar de vergadering gaat niet door omdat minister Yeşilgöz van Justitie en Veiligheid verhinderd is vanwege het uitgelopen coronadebat in de Tweede Kamer. "Derhalve wordt dit Veiligheidsberaad geannuleerd", laat een woordvoeder van de raad weten.
De 25 burgemeesters hadden de extra vergadering ingelast, omdat ze sneller duidelijkheid willen van het kabinet voor bijvoorbeeld theaters en cafés. Volgens voorzitter Bruls moet het kabinet deze sectoren meer perspectief bieden.
Klap in het gezicht van Nederland.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Geen verassing toch? Gewoon vasthouden aan je visie en vooral niet toegeven dat je fouten kan maken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Rutte klinkt niet heel positief over versoepelingen.
Heeft hem de afgelopen jaren veel succes gebracht
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ongelofelijk.. tot zover het nieuwe elan en 'we doen dit samen'quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)stsysteem-overbelast
Klap in het gezicht van Nederland.
Schandalig gewoon.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Wij gaan gewoon aan rommelen tot diep in het voorjaar, zelfs als er nog maar 5 mensen op de IC liggen met corona.quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo voorspelbaar inderdaadquote:Op donderdag 20 januari 2022 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij gaan gewoon aan rommelen tot diep in het voorjaar, zelfs als er nog maar 5 mensen op de IC liggen met corona.En ditquote:Op donderdag 20 januari 2022 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ongelofelijk.. tot zover het nieuwe elan en 'we doen dit samen'
Schandalig gewoon.![]()
Ja zolang er nog mensen positief testen, kan de maatschappij niet open, want stel je voor, long covid!quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo voorspelbaar inderdaad
[..]
En ditHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Uitgaande van wat ik hoor lopen ze nog steeds achter het OMT aan in ieder geval. Nog steeds vertrouwen in al hun tabellen.![]()
Nee geloof ik niet. Als zelfs vvd en cda oproepen om meer te doen. De burgemeesters.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij gaan gewoon aan rommelen tot diep in het voorjaar, zelfs als er nog maar 5 mensen op de IC liggen met corona.
Dan gaat echt de pleuris uitbreken.Where law ends, tyrrany begins.![]()
quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)stsysteem-overbelast
Klap in het gezicht van Nederland.Dat filmpje van dat restaurant met eigen teststraat. Alsof daar dan nog iemand gaat eten. Knettergek zijn ze.
![]()
Ze zitten nog steeds te wachten op info uit het buitenland.
Dat is er toch al lang?Het is alleen info die niet past in het ''paniek'' plaatje.
![]()
61K? nice, heeft mijn gevoel mij niet in de steek gelaten.quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Lekker hoor, we komen er wel![]()
Aan de andere kant, 20% van deze besmettingen heeft na 4-5 weken nog steeds last, dus weer 12.2K gevallen van long covid er bij
Volgende week rond de 100K?
edit: nee dat zal wel niet want er zijn heel veel scholen alweer dicht. Wellicht loopt het zelfs wat terug of een status quo.![]()
Ik had vorige week, en eigenlijk tot vandaag hoop dat het volgende week beter zou worden.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat is er toch al lang?Het is alleen info die niet past in het ''paniek'' plaatje.
Ik kan serieus wel janken nu even.![]()
Aanstaande dinsdag volgt een zogenoemd "weegmoment". Het kabinet weet dan meer over hoe ziek mensen worden van de omikronvariant van het coronavirus en welke invloed dat heeft op de ziekenhuisopnames.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Jaha, volgende week is die info er ineens!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Hou vol. We zijn er echt bijna. Het is niet omdat het kabinet (te) voorzichtig is dat de pandemie ineens nog jaren duurt. We spreiden het wellicht wat meer dan in de UK, maar ik denk echt dat we op 1 maart op het nachtleven na volledig open zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:20 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik had vorige week, en eigenlijk tot vandaag hoop dat het volgende week beter zou worden.
Ik kan serieus wel janken nu even.![]()
Had je werkelijk anders verwacht?quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Rutte klinkt niet heel positief over versoepelingen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dan is het OMT-advies (morgen) en Catshuis-overleg (zondag) al geweest, dus dan staat alles al vastquote:Op donderdag 20 januari 2022 17:22 schreef popje het volgende:
[..]
Aanstaande dinsdag volgt een zogenoemd "weegmoment". Het kabinet weet dan meer over hoe ziek mensen worden van de omikronvariant van het coronavirus en welke invloed dat heeft op de ziekenhuisopnames.
Jaha, volgende week is die info er ineens!![]()
![]()
Echt he? Wachten op info uit het buitenland, paniek, wat als de ouderen toch ziek worden blaaaaat.... dit gaat nog lang duren ben ik bang.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:20 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik had vorige week, en eigenlijk tot vandaag hoop dat het volgende week beter zou worden.
Ik kan serieus wel janken nu even.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Er is een reden dat ik hier over het algemeen heel pessimistisch ben; de pessimistische kijk ligt nogal vaak erg in de buurt van de realiteit. Hoopvol zijn (Corona specifiek - erg happy verder) levert alleen maar (nog meer) teleurstelling opquote:Op donderdag 20 januari 2022 17:20 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik kan serieus wel janken nu even.Bangheid heerst.
Vervelend dat je je zo voelt overigens![]()
![]()
![]()
Diezelfde ouderen die ook massaal weer in de winkels lopen nu, die zijn er net zo klaar mee als de rest waarschijnlijk.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:23 schreef josja het volgende:
[..]
Echt he? Wachten op info uit het buitenland, paniek, wat als de ouderen toch ziek worden blaaaaat.... dit gaat nog lang duren ben ik bang.![]()
Ik roep hier volgens mij al weken/maanden wat ik verwachtquote:Op donderdag 20 januari 2022 17:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Had je werkelijk anders verwacht?Snelle versoepelingen zijn daar nooit een onderdeel van geweest.
Beste waar we op kunnen hopen is terug naar de 05.00 - 17.00 avondlockdown.![]()
Ja, zei Rutte. Dat het OMT daar nog op wacht en hun dus ook.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:25 schreef Gunner het volgende:
Dat “wachten op het buitenland”. Waar komt dat vandaan? Dat debat?![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Ah, angst regeert nog steeds.
Ik hoop het, maar denk niet dat we 100K mee gaan maken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:19 schreef aartstyle het volgende:
[..]
61K? nice, heeft mijn gevoel mij niet in de steek gelaten.
Volgende week rond de 100K?
edit: nee dat zal wel niet want er zijn heel veel scholen alweer dicht. Wellicht loopt het zelfs wat terug of een status quo.
Met 80K ben ik tevreden, alles meer is mooi meegenomen 😁![]()
Heeft een open dag nog nut als je toch de helft van het jaar via een beeldscherm les krijgt?quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:29 schreef Piles het volgende:
De open dagen van de middelbare school, ja gaan we nu op dat niveau onderhandelenOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Met ''wachten op het buitenland'' doelt hij op goedkeuring van zijn baas/overlord natuurlijk, de geheime regeringquote:Op donderdag 20 januari 2022 17:25 schreef Gunner het volgende:
Dat “wachten op het buitenland”. Waar komt dat vandaan? Dat debat?
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Haga stelt wel goede vragen.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
![]()
Besmettingen in het VK blijven dalen, alleen is het verschil tussen vandaag en afgelopen donderdag slechts 2000 besmettingen.
Ziekenhuiscijfers in Engeland dalen wel flink door!![]()
Wachten op wat dan? Groen licht om massaal voor 2g te gaan of nog meer cijfers dat hrt inderdaad onzin is?quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:25 schreef Gunner het volgende:
Dat “wachten op het buitenland”. Waar komt dat vandaan? Dat debat?
VVD en D66 verraden de Nederlandse bevolking gewoon...![]()
2g eerst 2g eerst 2g eerst 2g eerst 2g eerst 2g eerst 2g eerstquote:
wat dat moet van iemand.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Beste idee ooit.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:25 schreef Oriente het volgende:
Kunnen we Rutte niet ook gewoon cancelen?
Alleen voor die man is al een stuk of 100x een reden bedacht om hem te cancelen. Iedere keer komt ie er mee weg.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Cecemel.quote:
Rare jongens, die Vlamingen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Bizar hoe ze alsnog 2G er willen doordrukken terwijl het voor geen donder werk. Weer die perverse controledrang van de overheid. Echt waar, fuck VVD en D66. Waarom stem je daar op in godsnaam?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Omdat corona niet het enige relevante politieke onderwerp is. Maar stel dat je kiest obv het (uitgedragen) corona standpunt, welke partij zou dan nu je stem verdienen?quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:03 schreef Discombobulate het volgende:
Bizar hoe ze alsnog 2G er willen doordrukken terwijl het voor geen donder werk. Weer die perverse controledrang van de overheid. Echt waar, fuck VVD en D66. Waarom stem je daar op in godsnaam?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Wie had dat nou gedacht, dat we het straks allemaal eens zijn met wat de wappies al maanden roepenquote:Op donderdag 20 januari 2022 18:03 schreef Discombobulate het volgende:
Bizar hoe ze alsnog 2G er willen doordrukken terwijl het voor geen donder werk. Weer die perverse controledrang van de overheid. Echt waar, fuck VVD en D66. Waarom stem je daar op in godsnaam?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Sowieso is er meer dan corona en daarbij ben ik helemaal niet zo ontevreden over het beleid. De lockdown was enerzijds onnodig maar tegelijkertijd zie ik ook dat de ziekenhuis eindelijk eens leeg zijn en dat het personeel in de zorg eens een keer ontlast wordt, dat is gegeven de afgelopen anderhalf jaar ook wel eens prettig.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:03 schreef Discombobulate het volgende:
Bizar hoe ze alsnog 2G er willen doordrukken terwijl het voor geen donder werk. Weer die perverse controledrang van de overheid. Echt waar, fuck VVD en D66. Waarom stem je daar op in godsnaam?![]()
Waarom doet men er massaal aan mee is de echte vraag.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:03 schreef Discombobulate het volgende:
Bizar hoe ze alsnog 2G er willen doordrukken terwijl het voor geen donder werk. Weer die perverse controledrang van de overheid. Echt waar, fuck VVD en D66. Waarom stem je daar op in godsnaam?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Zijn toch heel wat redelijke keuzes nu. PVV, JA21, DENK, BBB, GL, SP, PvdD, SGP.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:06 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Omdat corona niet het enige relevante politieke onderwerp is. Maar stel dat je kiest obv het (uitgedragen) corona standpunt, welke partij zou dan nu je stem verdienen?
CU zou ik in dit rijtje zetten als ze niet voor 1G waren. Maar dat heeft meer te maken met dat 2G er lang zat aan te komen en dat CU een soort 'principieel' alternatief wilde voor keuze/geloofsvrijheid. Die voelden de bui al hangen. Nu is dat anders.
Het is sowieso de vraag hoe andere partijen met de situatie zouden omgaan als ze in de coalitie zaten in plaats van oppositie.
Geloof het verder wel wat zo'n debat betreft. Als CDA voor is dan kan de PvdA een meerderheid geven voor 2G. Adje lijkt me een nogal ideologisch bezeten type. 2G = controle, en vertrouwen is goed, maar controle is beter.![]()
Gelukkig levert zo'n onnodige lockdown verder totaal geen schade op.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso is er meer dan corona en daarbij ben ik helemaal niet zo ontevreden over het beleid. De lockdown was enerzijds onnodig maar tegelijkertijd zie ik ook dat de ziekenhuis eindelijk eens leeg zijn en dat het personeel in de zorg eens een keer ontlast wordt, dat is gegeven de afgelopen anderhalf jaar ook wel eens prettig.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het lijkt me anders een bijzonder goed idee dat die dit jaar weer eens gewoon door kunnen gaan.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:29 schreef Piles het volgende:
De open dagen van de middelbare school, ja gaan we nu op dat niveau onderhandelenOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hebben we geen staatssecretaris die erheen kan?quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ongelofelijk.. tot zover het nieuwe elan en 'we doen dit samen'
Schandalig gewoon.![]()
Dit. Er is ook een leven buiten de zorg waar je rekening mee dient te houden.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelukkig levert zo'n onnodige lockdown verder totaal geen schade op.![]()
Het heeft me wel verbaast in sommige debatten dat ik me kan vinden in de bijdragen van de SGP of zelfs DENK. Als luister / kijk ik voornamelijk de coronadebatten. D66 en VVD zal ik voorlopig links laten liggen. Pun intented voor Rutte.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zijn toch heel wat redelijke keuzes nu. PVV, JA21, DENK, BBB, GL, SP, PvdD, SGP.
CU zou ik in dit rijtje zetten als ze niet voor 1G waren. Maar dat heeft meer te maken met dat 2G er lang zat aan te komen en dat CU een soort 'principieel' alternatief wilde voor keuze/geloofsvrijheid. Die voelden de bui al hangen. Nu is dat anders.
Het is sowieso de vraag hoe andere partijen met de situatie zouden omgaan als ze in de coalitie zaten in plaats van oppositie.
Geloof het verder wel wat zo'n debat betreft. Als CDA voor is dan kan de PvdA een meerderheid geven voor 2G. Adje lijkt me een nogal ideologisch bezeten type. 2G = controle, en vertrouwen is goed, maar controle is beter.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)-in-ziekenhuis-nodig
De persoon op Twitter die dit ook vond was volgens @Tijger_m te dom om te poepen want het maakte allemaal niet uit.
Conclusie, Jaap is ook te dom om te poepen 👍![]()
Tuurlijk maakt dat wel uit, het heeft nogal veel invloed of iemand ook op de IC terecht kan komen of dat iemand na de behandeling alweer naar huis mag.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-in-ziekenhuis-nodig
De persoon op Twitter die dit ook vond was volgens @:tijger_m te dom om te poepen want het maakte allemaal niet uit.
Conclusie, Jaap is ook te dom om te poepen 👍![]()
In Drenthe lagen vanmorgen geen coronapatiënten meer op de intensive care, blijkt uit cijfers van het Acute Zorgnetwerk Noord Nederland, schrijft RTV Drenthe. Op de verpleegafdelingen in de provincie liggen nog zes patiënten met corona. De laatste keer dat er in Drenthe niemand meer met covid-19 op de IC lag, was in juli.
Landelijk daalde het aantal covidpatiënten op de IC's vandaag tot onder de 300. Ook de totale ziekenhuisbezetting blijft afnemen.Bron: NOS liveblog
Gaat goed in Drenthe!![]()
Omdat jij minder equal bent.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
En waarom wordt ik verplicht thuis te werken als het kinderfeestje in Den Haag gewoon door kan gaan![]()
Precies, heel prettig voor ze.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso is er meer dan corona en daarbij ben ik helemaal niet zo ontevreden over het beleid. De lockdown was enerzijds onnodig maar tegelijkertijd zie ik ook dat de ziekenhuis eindelijk eens leeg zijn en dat het personeel in de zorg eens een keer ontlast wordt, dat is gegeven de afgelopen anderhalf jaar ook wel eens prettig.
De ondernemers die hun pensioen hebben opgevreten gunnen ze ook een prettige werkomgeving.![]()
Er is dus idd meer dan corona.Go hard or go home![]()
Mag diegene dan wel direct naar huis eigenlijk? Als diegene nog positief test en dus in quarantaine 'moet'.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt dat wel uit, het heeft nogal veel invloed of iemand ook op de IC terecht kan komen of dat iemand na de behandeling alweer naar huis mag.![]()
Ernst live in de kamer, ze zijn te dom om deze technische info te volgen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Maar wat heerlijk en enig dat sommige mensen niet geheel ontevreden zijn over de lockdown, ook al was het onnodig.
Omg, niet te doen.Mind is blown.
Go hard or go home![]()
Het kwartje begint voor sommigen eindelijk te vallen. Partijen als VVD en D66 zitten daar niet voor jou. Die zitten er voor BV Nederland en voor Europa.![]()
Of zijn opgezadeld met torenhoge schulden. Maar als de zorg het maar prettig heeft.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Precies, heel prettig voor ze.
De ondernemers die hun pensioen hebben opgevreten gunnen ze ook een prettige werkomgeving.![]()
Er is dus idd meer dan corona.![]()
Do as i say, not as i do.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
En waarom wordt ik verplicht thuis te werken als het kinderfeestje in Den Haag gewoon door kan gaan![]()
Waarom zou het niet mogen? Je hebt geen algeheel straatverbod als je in quarantaine moet.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mag diegene dan wel direct naar huis eigenlijk? Als diegene nog positief test en dus in quarantaine 'moet'.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Er is alleen corona en andere zorg, meer smaken zijn er niet.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Precies, heel prettig voor ze.
Er is dus idd meer dan corona.![]()
Eens.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso is er meer dan corona en daarbij ben ik helemaal niet zo ontevreden over het beleid. De lockdown was enerzijds onnodig maar tegelijkertijd zie ik ook dat de ziekenhuis eindelijk eens leeg zijn en dat het personeel in de zorg eens een keer ontlast wordt, dat is gegeven de afgelopen anderhalf jaar ook wel eens prettig.
Tijd om alle uitgestelde en afgezegde zorg eens in te gaan halen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wybren goed bezig.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja, als ambtenaartje vind je dat wel snel best, ja, met je kopje koffie vergoeding.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er is alleen corona en andere zorg, meer smaken zijn er niet.Go hard or go home![]()
Zag Marc Bonten (naar ik meende met een beetje trillende stem) net op het nieuws zeggen dat nu misschien toch wel hét moment is om te versoepelen.
Meer mensen dit gezien?![]()
Jongons, jongons...
Dat gezeur over missende informatie en afwezige cijfers wat niet gedeeld wordt met de kamer na een corona catshuisoverleg. Het kabinet beslist zomaar met wel beschikbare informatie, de kamer moet controleren zonder die beschikbare informatie.
Zeg gewoon waar het op slaat: het democratische proces is in gevaar omdat alles wordt omgedraaid en weggehouden.
Staak die maatregelenshitshow totdat je het wel hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jij bent ook niet zo'n voorstander van al die steunpakketten?quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er is alleen corona en andere zorg, meer smaken zijn er niet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ow!quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zag Marc Bonten (naar ik meende met een beetje trillende stem) net op het nieuws zeggen dat nu misschien toch wel hét moment is om te versoepelen.
Meer mensen dit gezien?
Dat zou top zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Omdat je dan besmet bent en niet onnodig naar buiten mag? Misschien dat ze er niet zo moeilijk over doen, maar ik kan mij ook voorstellen dat ze dat juist wel doen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zou het niet mogen? Je hebt geen algeheel straatverbod als je in quarantaine moet.![]()
Nee, precies. Maar transport van en naar medische zorg is niet onnodig.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat je dan besmet bent en niet onnodig naar buiten mag? Misschien dat ze er niet zo moeilijk over doen, maar ik kan mij ook voorstellen dat ze dat juist wel doen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat klopt, ik ben voorstander van alles openen en mensen gewoon zelf hun eigen geld laten verdienen. Maar als de overheid (democratisch) besluit om hele sectoren te sluiten moeten ze ook financieel over de brug komen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij bent ook niet zo'n voorstander van al die steunpakketten?![]()
geen versoepelingen, anders loopt het land vast met al die mensen die thuis moeten zijn vanwege het hoge aantal positieve testen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:22 schreef popje het volgende:
[..]
Aanstaande dinsdag volgt een zogenoemd "weegmoment". Het kabinet weet dan meer over hoe ziek mensen worden van de omikronvariant van het coronavirus en welke invloed dat heeft op de ziekenhuisopnames.
Jaha, volgende week is die info er ineens!![]()
Als zelfs doemdenkers als Bonten om zijn dan denk ik toch echt dat de boel weer open gaat volgende week mensen! Fissa!![]()
Had wel handig geweest als dat debat van vanmiddag via teams was gegaan. Kon je zo’n FVD mafkees gewoon muten.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
En waarom wordt ik verplicht thuis te werken als het kinderfeestje in Den Haag gewoon door kan gaanWhere law ends, tyrrany begins.![]()
hoeveel leden zitten er in het OMT?quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als zelfs doemdenkers als Bonten om zijn dan denk ik toch echt dat de boel weer open gaat volgende week mensen! Fissa!![]()
30 ofso?quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeveel leden zitten er in het OMT?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
https://wnl.tv/2022/01/20(...)versoepelen-of-niet/
Het ligt iets anders. Bonten zegt dat er morgen een advies kan liggen, niet dat er per definitie versoepeld kan worden.![]()
Meerderheid voor 2g komt uit:quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zijn toch heel wat redelijke keuzes nu. PVV, JA21, DENK, BBB, GL, SP, PvdD, SGP.
Geloof het verder wel wat zo'n debat betreft. Als CDA voor is dan kan de PvdA een meerderheid geven voor 2G. Adje lijkt me een nogal ideologisch bezeten type. 2G = controle, en vertrouwen is goed, maar controle is beter.
Vvd-D66-CDA,CU
Of met de PVDA.
De vraag is buigt het CDA?
CU is tegen maar lijkt open te staan voor een soort gemengde vorm.
PVDA vond ik open voor 2g staan.
Maak me opeens toch zorgen dat ze het erdoor duwen tegen alle logica in.![]()
En gelukkig, bij de volgende pandemie (!) worden de RIVM modellen openbaar.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:53 schreef SilverEyes het volgende:
https://wnl.tv/2022/01/20(...)versoepelen-of-niet/
Het ligt iets anders. Bonten zegt dat er morgen een advies kan liggen, niet dat er per definitie versoepeld kan worden.![]()
Nu al zin in. Wanneer stond die gepland?quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En gelukkig, bij de volgende pandemie (!) worden de RIVM modellen openbaar.![]()
Voor wiens belang komt Simons op? Ik heb toch vooral het idee daar haar achterban juist andere keuzes maakt.![]()
Waarschijnlijk eerder dan de heropening van de horeca.quote:Op donderdag 20 januari 2022 19:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nu al zin in. Wanneer stond die gepland?![]()
Ik heb 2037 in gelezen in de stukken van het OMT.quote:Op donderdag 20 januari 2022 19:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nu al zin in. Wanneer stond die gepland?![]()
1ste kamer ook een meerderheid?quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Meerderheid voor 2g komt uit:
Vvd-D66-CDA,CU
Of met de PVDA.
Maak me opeens toch zorgen dat ze het erdoor duwen tegen alle logica in.
Dan is het alleen nog hopen op de samenleving (silent majority) die het accepteert of niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hoe ziet de wereld er uit dan?quote:Op donderdag 20 januari 2022 19:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb 2037 in gelezen in de stukken van het OMT.
Kan je me ook het juiste lotnummer DM'en van de staatsloterij ergens dit jaar?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Na vanmiddag is toch duidelijk gebleken dat niemand in de 2e Kamer de expertise heeft om die voorgeschotelde modellen/grafieken te beoordelen? Waarom worden ze dan besproken?![]()
Going back in time... lalalalalaquote:Op donderdag 20 januari 2022 19:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe ziet de wereld er uit dan?
[ afbeelding ]
Kan je me ook het juiste lotnummer DM'en van de staatsloterij ergens dit jaar?That's the powerrrrrrr of love!
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
quote:UMC Utrecht: landelijke quarantaineregel geldt hier niet
Het UMC Utrecht gaat niet mee in de recente versoepeling van de quarantaineregels. "In ons ziekenhuis behandelen wij kwetsbare patiënten, daarom gelden deze nieuwe landelijke regels hier niet", schrijft het zorgcentrum op de website.
Sinds eind vorige week is quarantaine niet meer nodig voor mensen die in nauw contact zijn geweest met een besmet persoon, maar minimaal een week geleden een boosterprik hebben gehad. Ook mensen die acht weken geleden of korter zijn hersteld van corona hoeven niet meer in afzondering - maar deze twee uitzonderingen gelden alleen als iemand klachtenvrij is.
Maar gevaccineerde bezoekers van het Utrechtse ziekenhuis die in nauw contact zijn geweest met een besmet persoon, moeten minstens tien dagen wachten. "Heel soms maken we een uitzondering op deze regel. Dit kan alleen met toestemming van de behandelend arts van de patiënt die u bezoekt of begeleidt."![]()
quote:Forse daling aantal besmettingen in Verenigd Koninkrijk
Als een van de weinige landen in Europa is in het Verenigd Koninkrijk het aantal besmettingen fors gedaald. Afgelopen week werden er ruim 37 procent minder positieve tests gemeld dan de week ervoor.
De eerste week van januari werden gemiddeld nog zo'n 180.000 nieuwe besmettingen geregistreerd per dag. Inmiddels ligt het zevendaags gemiddeld bij de Britten onder de 100.000.
In landen als Duitsland, België, Italië en ook Nederland blijft het aantal besmettingen nog altijd stijgen. Met de belangrijke kanttekening dat in ons land de ziekenhuisbezetting al wekenlang afneemt.![]()
Natuurlijk, ik hoef hem echt niet elke keer te winnen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 19:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe ziet de wereld er uit dan?
[ afbeelding ]
Kan je me ook het juiste lotnummer DM'en van de staatsloterij ergens dit jaar?![]()
Goed nieuwsquote:![]()
Als ze stoppen met thuiswerken is er ook nog wel een kans dat de cases wat gaan stijgen en vandaag viel het een beetje tegen, 107k tegenover 108k een week geleden.![]()
Ach ja, ik ben inmiddels zo ver dat ik denk van: we zien wel wat er komt. Niet dat ik het ooit zou goedkeuren of 'accepteren'. Maar de inzet van de discussie zou moeten zijn: 2G is een totaal idiote maatregel die zowel moreel als praktisch onverdedigbaar is, net als alle andere varianten met een 'G'.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vvd-D66-CDA,CU
Of met de PVDA.
Als het nu uit- of afgesteld wordt, dan zou dat puur zijn omdat het even politiek niet uitkomt, maar wel een ambitie blijft. Zou niet echt als een succes voelen. Een 'overwinning' waar bijna niemand voor gestreden heeft. En dan komt er later wel weer een andere debiele maatregel. Of houden we gewoon 3G. Misschien alleen binnen. Of nog steeds binnen en buiten. Of weer die pesterij van: niet buiten, maar je mag niet naar de wc zonder QR.
Stel je hebt straks 2G, dan haal je misschien 2% meer vaccinatiegraad, en van degenen die nu al gevaccineerd zijn maar geen booster hebben, trek je er ook nog een paar over de streep. Het beeld van de epidemie verandert verder niet of nauwelijks. Dan ga je of aan een verplichting denken, of je schaft het weer af. Wat je ook invoert, de mensen die het echt niet willen, zoeken wel een manier om er onderuit te komen.![]()
Ik heb het niet allemaal gevolgd, maar is nu ook duidelijk waarom de VVD/D66 etc nu graag naar 2g willen?quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vvd-D66-CDA,CU
Of met de PVDA.
En dan niet "we kunnen niet zonder" of "anders kan X niet open".![]()
Die van Sylvana zelf.quote:Op donderdag 20 januari 2022 19:02 schreef alpeko het volgende:
Voor wiens belang komt Simons op? Ik heb toch vooral het idee daar haar achterban juist andere keuzes maakt.![]()
Dat long covid hè... (Langdurige covid klachten)
Heb heel lang gedacht dat het om long-covid ging... (Iets (aandoening) aan je longen!)
Ben ik nou de enige die dat ook dacht?(Lachen mag hoor!)
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Je bent zeker niet de enige. Het jammmerlijke is dat wanneer mensen dan beginnen te discusieeren, omdat ze zich niet bewust zijn van de definities, het gesprek compleet uit de rails loopt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 19:30 schreef Bocaj het volgende:
Dat long covid hè... (Langdurige covid klachten)
Heb heel lang gedacht dat het om long-covid ging... (Iets (aandoening) aan je longen!)
Ben ik nou de enige die dat ook dacht?(Lachen mag hoor!)
Met Long/covid kan ik daar als intertaaldingetje nog wat vrede mee hebben. Helaas die onduidelijkheid er echter ook aangaande wat het virus (totaal niet) is, wat de werkelijke gevaarsoorzaak (niet) is , wat het vaccin (niet) is en maatregelen (sws niet) bewerkstelligen. Zelf wanneer er discussies zijn op moleculair niveau ontstaan er onduidelijkheden omdat een moleculair-bioloog bv een andere begrip heeft omtrent gevaar dan bv een virololoog of epidemioloog.
Het gaat bv ook al mis wanneer mensen (on)bewust of (on)oprecht met termen gooien als kan werken, helpen of wat precies effectief voor wie iets zou zijn. Ook is het van belang te weten vanuit welke visie of gezichtpunt, men een discussie voert Effect en effectief is bv voor een onderzoeker iets heel anders dan voor een arts , een handhaver laat staan voor een patiënt en slachtoffers.
De discussie en haar aanpak loopt dwars door al die onduidelijkheden waar iemand dan vooral op gevoel uit gaat pakken wat die nuttig denkt te vinden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ik ben ook een beetje klaar met die overheidsbemoeienis overal voor. Dat hoeft van mij echt niet voor elk dingetje. Laat het gewoon ook eens gaan en laat het mensen zelf weten.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Een stuk of 10 (ongekozen) vaste kernleden die naar behoefte andere experts uitnodigen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeveel leden zitten er in het OMT?
Bij elkaar een club van 100 man.
bron"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Die durven met zo'n 400k besmettingen per dagquote:Op donderdag 20 januari 2022 20:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Frankrijk pompt de stadions vol. In Nederland regeert het OMT.![]()
![]()
Ik vond Rutte in het nieuws niet zo negatief als hier geschetst werd.Where law ends, tyrrany begins.![]()
https://www.limburger.nl/(...)mburger&utm_term=0-2quote:Volgens viroloog Louis Kroes van het Leidse LUMC is er daarom nu veel extra mogelijk. „Nu de sombere verwachtingen niet uitkomen, kunnen zaken als de cultuursector, stadions en de horeca zeker weer open. De zorg kan dit goed aan. Er klinken nog wel argumenten dat we moeten oppassen met het ziekteverzuim door de besmettingsaantallen, maar dat vind ik geen reden om nog aan zulke zwaarwegende maatregelen vast te houden. In België kampen ze bijvoorbeeld met nog meer besmettingen, zo rond de 60.000 per dag zelfs, maar daar is geen sprake van totale ontwrichting van de maatschappij.”
’Testen’
Ook viroloog Bert Niesters vindt dat het kabinet versoepelingen moet aankondigen. Dinsdag volgt een nieuwe persconferentie over de maatregelen. „Wat mij betreft doen ze dat vrijdag al. Het hek is van de dam. Binnen de huidige maatregelen is het virus eigenlijk qua rondgang al niet meer te houden en veel mensen hebben er genoeg van. Tegelijkertijd hebben de kwetsbaren de gelegenheid gehad zich te laten boosteren. De theaters, musea en bioscopen kunnen daarom zeker open, met wat aanvullende maatregelen als mondkapjes en afstand houden.”
Ook sectoren als de horeca en de stadions zouden weer mensen moeten kunnen ontvangen, vindt Niesters. „Wel zou ik daarin nog wat meer met beperkingen van groepsgrootte werken en blijft het verstandig om mensen te testen als ze naar binnen willen.”Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Alons enfants de la patrie.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die durven met zo'n 400k besmettingen per dagWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Lijkt me toch echt wel dat het einde bijna in zicht is. Rotterdam bijna 50% positief.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Precies. Ik wil ook wel weer eens bij een wedstrijd van mijn dorpscluppie kijken. Maar ja, daar staan normaal 2 man en een paardenkop langs de lijn, dus superspread incomingquote:Op donderdag 20 januari 2022 20:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Stadions en amateursport open NU![]()
Je bedoelt die afbeelding hierboven? Dat gaat over percentage positief van de mensen die zich hebben laten testen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:33 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt me toch echt wel dat het einde bijna in zicht is. Rotterdam bijna 50% positief.![]()
Ofgeluk dat er nog plek was. Momenteel is dat het geval, dus wie het eerst komt, wie het eerst maalt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:36 schreef KingRadler het volgende:
Gewoon alles open gooien.
Kom je op de IC terecht dan heb je pech gehad.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ja, dat zie ik wel?quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je bedoelt die afbeelding hierboven? Dat gaat over percentage positief van de mensen die zich hebben laten testen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zij wel ja.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Frankrijk pompt de stadions vol. In Nederland regeert het OMT.
Hier doen we het 'samen'.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat 'samen' is na bijna 2 jaar ook wel bijna afgebrokkeld.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Zij wel ja.
Hier doen we het 'samen'.![]()
[ twitter ]![]()
Het buitenland is anders, appels met peren, gevaarlijk, wees bang, blijf thuis met een helm op, luister naar het OMT, blablablabla, lockdown tot april.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Rutte heeft iets prachtigs geslooptquote:Op donderdag 20 januari 2022 21:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat 'samen' is na bijna 2 jaar ook wel bijna afgebrokkeld.
Echt, de samenleving was op z'n best begin 2020. Tegenwoordig is het nog nooit zo slecht geweest.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nou ja. Samen met de ongevaccineerden dan. Anders dan Frankrijk.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat 'samen' is na bijna 2 jaar ook wel bijna afgebrokkeld."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En toch leef ik liever in een land waar we ongevaccineerden niet uitsluiten. Heb het wel gehad met de valse tegenstelling dat we zonder 2G niet open zouden kunnen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja. Samen met de ongevaccineerden dan. Anders dan Frankrijk.![]()
Wat vergeten mensen snelquote:Op donderdag 20 januari 2022 21:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rutte heeft iets prachtigs gesloopt
Echt, de samenleving was op z'n best begin 2020. Tegenwoordig is het nog nooit zo slecht geweest.. Of bedoel je in maart 2020?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Begin 2020 is zeg maar pakweg de eerste drie maanden van 2020. Weet je welke maand daar ook onder valt?quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat vergeten mensen snel. Of bedoel je in maart 2020?
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Oh dus eigenlijk had je gewoon maart 2020 kunnen zeggen als je dat bedoelt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Begin 2020 is zeg maar pakweg de eerste drie maanden van 2020. Weet je welke maand daar ook onder valt?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik heb het allemaal niet heel goed gevolgd, maar er wordt überhaupt nog gesproken over 2g nu de pandemie ten einde is? Wat een kolder.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch leef ik liever in een land waar we ongevaccineerden niet uitsluiten. Heb het wel gehad met de valse tegenstelling dat we zonder 2G niet open zouden kunnen.٩๏̯͡๏)۶![]()
Dat begrijpt geen weldenkend mens.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:25 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal niet heel goed gevolgd, maar er wordt überhaupt nog gesproken over 2g nu de pandemie ten einde is? Wat een kolder.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
![]()
Komisch dat de voorheen 'enige arts van de Tweede Kamer' de beperkingen van een serologische test niet begrijpt![]()
![]()
Dat de pandemie ten einde is is wel grote kolder inderdaad.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:25 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal niet heel goed gevolgd, maar er wordt überhaupt nog gesproken over 2g nu de pandemie ten einde is? Wat een kolder.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Mooie vent die Michel. Kan je goed mee lachen. Rasechte Hageneesquote:
Zonder wrijving geen glans![]()
Deze wedstrijd is gespeeld, het virus gaat dit niet meer rechttrekken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat de pandemie ten einde is is wel grote kolder inderdaad.
Die heeft met omicron een cruciale eigen goal gemaakt:)![]()
Bruls moet hier niet te zwaar aan tillenquote:![]()
Ik heb blijkbaar weer wat idiote uitspraken van Gideon gemist.
Wat een gevaarlijke en totale idiote debiel.![]()
![]()
Het was geniaal, hij werd al aangevallen voordat hij kon beginnen wat escaleerde in een schorsing van het debat.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:06 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb blijkbaar weer wat idiote uitspraken van Gideon gemist.
Wat een gevaarlijke en totale idiote debiel.
En daarna nog even Kuipers finaal de grond in getrapt met zijn je hebt je omhoog gelikt en naar beneden getrapt voor dit baantje.
Hij zou zo een (bnw) fokker kunnen zijn met dat getrol en gezuig op het randje.![]()
Je zou toch verwachten dat als dat onderzoek van TU Delft serieus genomen wordt het hele debat over 2G gewoon stopt en die keutel ingetrokken wordt? Dan kan het debat plaatsvinden over hoe de maatschappij weer op een houdbare manier open kan.quote:![]()
Dit was over het randje, en niet zo'n beetje ook. En dat was ook precies de bedoeling. Bergkamp is aangeschoten wild, die gaat het nog druk krijgen de komende tijd.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het was geniaal, hij werd al aangevallen voordat hij kon beginnen wat escaleerde in een schorsing van het debat.
En daarna nog even Kuipers finaal de grond in getrapt met zijn je hebt je omhoog gelikt en naar beneden getrapt voor dit baantje.
Hij zou zo een (bnw) fokker kunnen zijn met dat getrol en gezuig op het randje.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Waarom zijn die kaartjes ineens zoveel slechter leesbaarquote:
stupidity has become as common as common sense was before![]()
Dit is het niveau van de politiek tegenwoordig, wat een armoe.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het was geniaal, hij werd al aangevallen voordat hij kon beginnen wat escaleerde in een schorsing van het debat.
Hij zou zo een (bnw) fokker kunnen zijn met dat getrol en gezuig op het randje.![]()
Misschien ook gevolg van gemeentelijke herindeling?quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom zijn die kaartjes ineens zoveel slechter leesbaarwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik vind het ook niks. Maar goed.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom zijn die kaartjes ineens zoveel slechter leesbaar![]()
Die hebben ook lettertype etc aangetastquote:Op donderdag 20 januari 2022 22:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien ook gevolg van gemeentelijke herindeling?
stupidity has become as common as common sense was before![]()
Tijd om met het virus te gaan levenquote:Op donderdag 20 januari 2022 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat als dat onderzoek van TU Delft serieus genomen wordt het hele debat over 2G gewoon stopt en die keutel ingetrokken wordt? Dan kan het debat plaatsvinden over hoe de maatschappij weer op een houdbare manier open kan.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Nee nee, eerst nog veel mensen het leven zuur maken, omdat ze geen prik hebben genomen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:13 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Tijd om met het virus te gaan leven![]()
van Meijeren liet zich natuurlijk ook heel makkelijk en heel snel uit de tent lokken door Westerveld. Dat hele welles nietes spelletje over burgerlijke ongehoorzaamheid was ook wat droevig, ook vooral dat iedereen door elkaar aan 't roeptoeteren was en Bergkamp telkens vroeg of ze toch even mocht uitpraten. Bijzonder.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit was over het randje, en niet zo'n beetje ook. En dat was ook precies de bedoeling. Bergkamp is aangeschoten wild, die gaat het nog druk krijgen de komende tijd.![]()
Het is inmiddels wel duidelijk dat Bergkamp niet om haar kwaliteiten is verkozen tot voorzitter.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
van Meijeren liet zich natuurlijk ook heel makkelijk en heel snel uit de tent lokken door Westerveld. Dat hele welles nietes spelletje over burgerlijke ongehoorzaamheid was ook wat droevig, ook vooral dat iedereen door elkaar aan 't roeptoeteren was en Bergkamp telkens vroeg of ze toch even mocht uitpraten. Bijzonder.
Maar dat neemt niet weg dat het niveau in mijn 3-vmbo-klassen met enige regelmaat hoger is dan dat in de Kamer. Enige zelfreflectie zou de andere 149 leden ook niet misstaan.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Precies ja. Datzelfde merkte ik ook in afgelopen dagen rondom Wilders. Ook al is 't terecht, voor mijn gevoel is 't vooral bedoeld om te laten zien hoe goed zij 't doen door als eerste naar de microfoon te lopen om een punt van orde te maken over een tweet oid. Daar gaat zoveel tijd in zitten, is dit echt de beste manier?quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel duidelijk dat Bergkamp niet om haar kwaliteiten is verkozen tot voorzitter.
Maar dat neemt niet weg dat het niveau in mijn 3-vmbo-klassen met enige regelmaat hoger is dan dat in de Kamer. Enige zelfreflectie zou de andere 149 leden ook niet misstaan.![]()
Arib heeft ook een tijdje nodig gehad om in haar element te komen. Bergkamp is gewoon in een halve kleuterklas terecht gekomen, ga er maar aanstaan met Gideon 'helium' van Meijeren die van geen ophouden weet, z'n iemand zou je gewoon 3 strikes out willen geven voor een week.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel duidelijk dat Bergkamp niet om haar kwaliteiten is verkozen tot voorzitter.
Maar dat neemt niet weg dat het niveau in mijn 3-vmbo-klassen met enige regelmaat hoger is dan dat in de Kamer. Enige zelfreflectie zou de andere 149 leden ook niet misstaan.
En wat je zegt het niveau is echt regelmatig bedroevend laag....diep treurig.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op zich zijn de PVV en Forum voor Rutte de ideale oppositie. Dat stelletje schreeuwerds is in elk geval een belangrijke oorzaak van de tandeloze volksvertegenwoordiging. Zowel door het geschreeuw zelf als de reacties die het blijft trekken van de anderen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Bergkamp kan er niets van. Ze staat niet voor haar beslissingen. Dan gaat alles fout.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Arib heeft ook een tijdje nodig gehad om in haar element te komen. Bergkamp is gewoon in een halve kleuterklas terecht gekomen, ga er maar aanstaan met Gideon 'helium' van Meijeren die van geen ophouden weet, z'n iemand zou je gewoon 3 strikes out willen geven voor een week.
En wat je zegt het niveau is echt regelmatig bedroevend laag....diep treurig.
Ik doe wel eens een poging om een wedstrijdje te fluiten op niveau laagste van het laagst. Het gaat er niet om of je de goede beslissingen neemt. Boeit geen klap, het gaat er om dat je de beslissing die je neemt zelfverzekerd uitdraagt en daar consequent in bent. Beide kan Bergkamp niet, ze is wispelturig, laat zich ompraten en aarzelt veel te veel. Als jij vindt dat het er over is dan is het er over en daar is op dat moment geen discussie over mogelijk.
Achteraf leg ik het je graag nog een keer uit.zie email 27 oktober![]()
Ja, ik vind haar ook 3x niks vergeleken met Arib.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit was over het randje, en niet zo'n beetje ook. En dat was ook precies de bedoeling. Bergkamp is aangeschoten wild, die gaat het nog druk krijgen de komende tijd.![]()
Zeker, het is wachten op Zuid Amerika taferelen waarbij ze elkaar echt te lijf gaan.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit is het niveau van de politiek tegenwoordig, wat een armoe.
Eigenlijk komt het vooral omdat ze fvd totaal niet trekken.![]()
Zit er niet vanwege haar geschiktheid, vermoed ik.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, ik vind haar ook 3x niks vergeleken met Arib.![]()
Zegt Kuipers nu net in de beantwoording dat de geldigheid van vaccinatie naar 270 dagen gaat, dus dat je zonder booster effectief niet meer gevaccineerd bent?![]()
Volgens mij wel ja. Morgen OMT overleg, zondag Catshuisoverleg, dinsdag persco.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer is nu die volgende persco, dinsdag?![]()
Dat overleg op zondag zouden ze toch schrappen?quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja. Morgen OMT overleg, zondag Catshuisoverleg, dinsdag persco.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Duurt lang.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja. Morgen OMT overleg, zondag Catshuisoverleg, dinsdag persco.Tap tap tap![]()
Nee hoor. En de notulen openbaar maken gaan ze ook niet doen. En het laten plaatsvinden van het Kamerdebat vóór de maatregelen publiek bekend worden gemaakt ook niet.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat overleg op zondag zouden ze toch schrappen?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nieuwe bestuurscultuur is toch nog niet gestart?quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat overleg op zondag zouden ze toch schrappen?![]()
![]()
Ik luister niet meer, maar zou me niks verbazen, past in het Europese plaatje. Booster pushen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:45 schreef chratnox het volgende:
Zegt Kuipers nu net in de beantwoording dat de geldigheid van vaccinatie naar 270 dagen gaat, dus dat je zonder booster effectief niet meer gevaccineerd bent?![]()
Bergkamp is heel slecht maar ben benieuwd wat eigenlijk de regels zijn voor bepaalde uitingen à la tribunalen en vervolgen. Die jongen die dat zegt is nu eenmaal in de Kamer gekozen, net als Adje die wil dat kritische artsen hun BIG-registratie verliezen. Denk dat je daar verder weinig aan kunt doen tenzij de spreker specifiek een collega bedreigt of beledigt.
De Tweede Kamer is sowieso een vrij slappe hap. Dat krijg je ook in zo'n half cirkeltje wat 'eenheid' moet symboliseren. Geen strijd, dat is vies en bah en eng. Dus als iemand iets zegt wat een ander niet leuk vindt, dan komt er een kringgesprek en moeten microfoontjes worden afgesloten. Er zouden helemaal geen microfoons moeten zijn behalve voor de verslaglegging.Is voor JA21 ook meer een manier om de scherpe randjes van 3G/2G af te halen. Allemaal heel aardig en goed bedoeld en er is vast een groep die er wat aan heeft, maar een beetje soft verhaal. Kom er gewoon voor uit dat je vindt dat mensen zelf moeten weten of ze zich laten vaccineren of niet.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:29 schreef SpaceOdyssey het volgende:
[ twitter ]
Komisch dat de voorheen 'enige arts van de Tweede Kamer' de beperkingen van een serologische test niet begrijpt
2 prikken beschermen met verloop van tijd minder tegen ernstige ziekte, maar hebben toch nog wel wat effect. Maar ook die zijn niet meer genoeg voor een groen vinkje per 01-02. Sneltesten zijn ook niet altijd betrouwbaar, maar met 3G kom je er wel mee de kroeg in.
Het slaat allemaal nergens op. Serologische testen maken het er noch beter noch slechter op. Het moet gewoon van tafel.![]()
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit steeds slechter trek, in acute crisis zoals voorjaar 2020 was het allicht anders maar na 2 jaar deze poppenkast hebben mensen recht op meer.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor. En de notulen openbaar maken gaan ze ook niet doen. En het laten plaatsvinden van het Kamerdebat vóór de maatregelen publiek bekend worden gemaakt ook niet.![]()
Ik vind het ook wel wat hebben wat Wilders en Van Meijeren doen. Beetje actie en spanning in de tent. Het stoort mij niet ofzo. Het is toch allemaal een spelletje. Ze weten precies wat ze doen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het land moet bestuurd worden, ik lieg niet. Vertrouwt u mij maar.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit steeds slechter trek, in acute crisis zoals voorjaar 2020 was het allicht anders maar na 2 jaar deze poppenkast hebben mensen recht op meer.
Groet,
Markzie email 27 oktober![]()
Weer dat dystopische en perverse controle drang. Daar stoor ik mij echt het allermeest aan, ook echt bang voor. Nee, het worden komende jaren QR codes, boosters en af en toe een intelligente lockdown. Daarom ben ik ook zo blij en heb ik m'n vertrouwen in de mensheid weer terug als ik naar het VK kijk. Pleur op met die onzin.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik luister niet meer, maar zou me niks verbazen, past in het Europese plaatje. Booster pushen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Er moeten vooral meer landen volgen op het VK. EU landen zullen vooral samen optrekken verwacht ik, dus dat gaat wel een lastige worden. Ik zie het eerder gebeuren dat de EU de kant van Duitsland en Oostenrijk op gaat dan de UK. Geen geheim dat de EU dat QR bewijs er doorheen wil duwen overal; die plannen lagen er immers al.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Weer dat dystopische en perverse controle drang. Daar stoor ik mij echt het allermeest aan, ook echt bang voor. Nee, het worden komende jaren QR codes, boosters en af en toe een intelligente lockdown. Daarom ben ik ook zo blij en heb ik m'n vertrouwen in de mensheid weer terug als ik naar het VK kijk. Pleur op met die onzin.
Ik word er ook niet goed van overigens. Vooral het gebrek aan maatwerk ook bij de boosters. Waarom zou ik (gezonde 30'er) me elke paar maanden laten vaccineren? Basis vaccinaties vond ik geen probleem, maar nu met Omicron... niet proportioneel. Liever een snotneus dan best wel lang klachten van de booster; dat hoor ik om me heen in ieder geval veel meer. Focus gewoon lekker op de risico groepen. Maar dat willen ze niet met een reden; de controle moet wel voor iedereen gelden en niet alleen 50+. Dus dan iedereen maar raken.![]()
![]()
Grappig Dr. Campbell heeft ingezonden mailtje dat de ziekenhuisopnames in US zo hoog zijn omdat er een economische impuls voor is. Blijkbaar kun je je opname vergoed krijgen van de regering als het een COVID opname betreft. Een uitgelezen kans voor on(der)verzekerden.
Als je de ziekenhuisopnames bekijkt in zijn grafiek is NL toch echt een vreemde eend in de bijt vergeleken bij andere landen, het is toch een soort enigma aan het worden. Ik bedoel geen stijging whatsoever in de ziekenhuiscijfers begint inmiddels zelfs vreemd aan te doen, zelfs voor mij die altijd positief was over de ziekmakendheid van omikron.![]()
Waar ik van baal is dat de zinnigste worden werden gesproken door Kuzu maar het raakt totaal onderbelicht dor Van Meijeren die met zijn bnw statements en provocaties op zoek is naar highlight reel momentjes voor zijn volgers en zo die ophef ook krijgt en alle aandacht opeist.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het ook wel wat hebben wat Wilders en Van Meijeren doen. Beetje actie en spanning in de tent. Het stoort mij niet ofzo. Het is toch allemaal een spelletje. Ze weten precies wat ze doen.
Was komedie maar de belangrijkste zaken, wat Kuzu zei, wie voor/tegen 2g zijn? De schandalige woorden van Kuiken over doktoren. Die vallen niet op erdoor en men schuift door de extreme standpunten weer richting D66/VVD omdat ze fatsoenlijker overkomen.![]()
Marcel Levi nu bij OP1"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Hoezo is dat kolder? Komen mensen nog massaal in het ziekenhuis? Neen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat de pandemie ten einde is is wel grote kolder inderdaad.
We zitten wat dit virus betreft in een controleerbare endemische fase.٩๏̯͡๏)۶
Forum Opties Forumhop: Hop naar: