abonnement Unibet Coolblue
  Vis een optie? dinsdag 19 april 2022 @ 21:11:02 #151
70532 loveli
N
pi_204485919
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 21:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Er bestaan ook knelkoppellingen he?
Ik leer graag bij. Pa had het over solderen, zijn bouwjaar is pre-knelkoppeling denk ik.
crap in = crap out
pi_204488400
Ik ga binnenkort een nieuwe schutting zetten, maar twijfel nog over de manier van palen zetten. Het is een huurhuis, dus kostentechnisch wat kritischer (het hoeft wmb geen 25 jaar mee te gaan).
De palen behandel ik sowieso met zwarte teer (waar ze in de grond gaan + stukje er boven).
Ik zie 3 opties:
- Palen diep ingraven/grondboren
- Palen iets minder diep ingraven + snelbeton
- Paalhouders in snelbeton

Ik verwacht nogal wat wortel op de plek waar ze moeten komen, dus weinig zin in optie 1. Wat zouden jullie doen?
pi_204488812
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:00 schreef Piles het volgende:
Ik ga binnenkort een nieuwe schutting zetten, maar twijfel nog over de manier van palen zetten. Het is een huurhuis, dus kostentechnisch wat kritischer (het hoeft wmb geen 25 jaar mee te gaan).
De palen behandel ik sowieso met zwarte teer (waar ze in de grond gaan + stukje er boven).
Ik zie 3 opties:
- Palen diep ingraven/grondboren
- Palen iets minder diep ingraven + snelbeton
- Paalhouders in snelbeton

Ik verwacht nogal wat wortel op de plek waar ze moeten komen, dus weinig zin in optie 1. Wat zouden jullie doen?
Paalhouders.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_204488873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 21:11 schreef loveli het volgende:

[..]
Ik leer graag bij. Pa had het over solderen, zijn bouwjaar is pre-knelkoppeling denk ik.
En persoonlijk vind ik solderen veel makkelijker dan knelkoppelingen, ondanks dat ik ook een redelijke n00b ben. Bij een knelkoppeling heb ik regelmatig dat er eentje toch nog blijkt te lekken, bij solderen vrijwel nooit.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 20 april 2022 @ 10:55:19 #155
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204489057
Wij willen wat lichte schilderijtjes aan gipswanden hangen. Hoe doen we dat het beste? Kan dat ook met een spijkertje? Ik vind gipsplaatpluggen eigenlijk wat overkill voor spullen van maximaal een kilo. Die blijf je ook gelijk voor altijd zien.
Spoilers!
pi_204490060
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij willen wat lichte schilderijtjes aan gipswanden hangen. Hoe doen we dat het beste? Kan dat ook met een spijkertje? Ik vind gipsplaatpluggen eigenlijk wat overkill voor spullen van maximaal een kilo. Die blijf je ook gelijk voor altijd zien.
Wellicht is zo'n Tesa plakspijker ook een optie? Die werken hier iig prima op tegels en geschilderd hout.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
  woensdag 20 april 2022 @ 13:18:21 #157
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_204490125
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 13:08 schreef Zedi het volgende:

[..]
Wellicht is zo'n Tesa plakspijker ook een optie? Die werken hier iig prima op tegels en geschilderd hout.
Inderdaad, prima ervaring mee hier. Alleen moet je ze ècht zo voorzichtig verwijderen als op de verpakking staat, de eerste keer deed ik het iets te snel en toen zag je echt goed hoe stevig ze plakken :P

Zijn trouwens twee verschillende modellen, voor tegels/metaal en voor behang/pleisterwerk. En: bij de ikea hebben ze tegenwoordig ook een variant: https://www.ikea.com/nl/n(...)-lijst-wit-50382841/
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 20 april 2022 @ 13:34:10 #158
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204490259
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2022 13:18 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Inderdaad, prima ervaring mee hier. Alleen moet je ze ècht zo voorzichtig verwijderen als op de verpakking staat, de eerste keer deed ik het iets te snel en toen zag je echt goed hoe stevig ze plakken :P

Zijn trouwens twee verschillende modellen, voor tegels/metaal en voor behang/pleisterwerk. En: bij de ikea hebben ze tegenwoordig ook een variant: https://www.ikea.com/nl/n(...)-lijst-wit-50382841/
Leuk spul, bedankt. Dat kan ik zeker gebruiken.

Ik heb alleen 1 ding op te hangen waar je zo'n haak doorheen gaat zien, daar heb ik dan een alternatief voor nodig.
Spoilers!
  Vis een optie? woensdag 20 april 2022 @ 15:52:28 #159
70532 loveli
N
pi_204491082
Iemand de tip hoe je een bout uitboort die op een plek zit waar je met een standaard boormachine niet recht voor komt?
crap in = crap out
pi_204491953
offset boorkop
zoals als voorbeeld in deze set
https://www.toolsxl.nl/bo(...)stukken-p-34231.html
  woensdag 27 april 2022 @ 22:52:13 #161
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_204560388
Kan iemand inschatten of bevestigen dat je een electrische haard op waterdamp kan beglazen. Ik vermoed dat dit mogelijk condens op de beglazing oplevert. In de handleiding zie ik echter geen opmerkingen hierover en ook bij reviews wordt hier niet over gesproken. Hierdoor twijfel ik toch wat.

Specifiek gaat het hier over de dimplex opti myst (cassette). Weet niet zeker of ik n link mag plaatsen naar een verkoper, begrijp dus als dit weggehaald wordt.

https://www.vuurkorfwinke(...)0-eco-opti-myst.html
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 09:33:58 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204595461
Wij gaan binnenkort klussen in ons nieuwe huis en we hebben op wat verven na nul kluservaring. Nu komt er een hele groep vrienden helpen maar wij moeten er natuurlijk wel voor zorgen dat we de juiste spullen in huis hebben. Daarom de vraag, wat hebben we allemaal nodig? Dit moet er gebeuren:

- plafondplaten eruit (de aannemer levert een klein steigertje)
- houten vloeren eruit
- verwijderen deuren
- verwijderen radiatoren
- verwijderen behang
- slopen badkamer en toilet
- verwijderen asbestplaatje

Ik denk dat ik zo’n stoommachine ga huren om het behang te verwijderen, maar wat hebben we verder nodig? We beschikken over een gereedschapskist met het standaard gereedschap.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 1 mei 2022 @ 09:45:56 #163
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204595538
Hamers, drevels (scharnieren), koevoeten (plafondplaten), grote sleutels of baco (radiatoren), grote puinbak, gehoorbescherming, boorhamer, veiligheidsbril, handschoenen, mondkapjes.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204595697
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:33 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat ik zo’n stoommachine ga huren om het behang te verwijderen,
Ik weet niet hoeveel je moet, maar voor 55 euro koop je een afstomer. Mijn beste aankoop bij onze verbouwing...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Asbestplaatje ff checken bij je gemeente trouwens, het verschilt per gemeente hoe je dit moet melden & afvoeren. Soms krijg je materiaal (plastic folie en tape) om het dubbel in te pakken. Of moet je het aanmelden voor je het mag brengen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Piles op 01-05-2022 10:13:58 ]
pi_204599528
Hier moet sinds lange tijd weer eens wat geschuurd worden (schutting van tuinhout, voor het beitsen). Ik heb een Parkside PPS200 schuurmachine, maar welk papier moet hier op? Ik zit bij Ecotools te kijken, maar niks lijkt echt te passen... Of kijk ik verkeerd?
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 21:44:04 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204603046
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:45 schreef daNpy het volgende:
Hamers, drevels (scharnieren), koevoeten (plafondplaten), grote sleutels of baco (radiatoren), grote puinbak, gehoorbescherming, boorhamer, veiligheidsbril, handschoenen, mondkapjes.
Kijk, hier kan ik wat mee _O_

quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:07 schreef Piles het volgende:

[..]
Ik weet niet hoeveel je moet, maar voor 55 euro koop je een afstomer. Mijn beste aankoop bij onze verbouwing...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Asbestplaatje ff checken bij je gemeente trouwens, het verschilt per gemeente hoe je dit moet melden & afvoeren. Soms krijg je materiaal (plastic folie en tape) om het dubbel in te pakken. Of moet je het aanmelden voor je het mag brengen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Asbest afvoeren moet ik inderdaad even navragen bij de gemeente :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_204642112
Geen idee of het hier hoort maar ik heb een korte vraag: omdat regen op de buitenunit van de airco een vervelend tikkend geluid maakte heb ik hier met dubbelzijdige tape een deurmat op geplakt. Werkte prima, geluid is behoorlijk afgenomen. Wil de mat nu weer verwijderen aangezien we de airco binnenkort weer gaan gebruiken. Iemand een idee of ik de tape er gemakkelijk vanaf kan krijgen, of beter om het eerst op een bepaalde manier los te maken?
pi_204642737
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 04:48 schreef ISVV het volgende:
Geen idee of het hier hoort maar ik heb een korte vraag: omdat regen op de buitenunit van de airco een vervelend tikkend geluid maakte heb ik hier met dubbelzijdige tape een deurmat op geplakt. Werkte prima, geluid is behoorlijk afgenomen. Wil de mat nu weer verwijderen aangezien we de airco binnenkort weer gaan gebruiken. Iemand een idee of ik de tape er gemakkelijk vanaf kan krijgen, of beter om het eerst op een bepaalde manier los te maken?
Als die mat alleen op de bovenkant zit kun je em ook gewoon laten zitten. Zolang de buitenmuur aan de voor/achterzijde maar niet belemmerd wordt.

Als je de tape eraf trekt kun je de plakresten er met wasbenzine proberen af te krijgen. Niet gaan schuren want dan ga je door de coating heen van het metaal
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_204645965
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 08:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]
Als die mat alleen op de bovenkant zit kun je em ook gewoon laten zitten. Zolang de buitenmuur aan de voor/achterzijde maar niet belemmerd wordt.

Als je de tape eraf trekt kun je de plakresten er met wasbenzine proberen af te krijgen. Niet gaan schuren want dan ga je door de coating heen van het metaal
Merci
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 6 mei 2022 @ 20:26:23 #170
206731 Mortaxx
Doomer
pi_204648648
Ik heb een wasmachine op de betonnen vloer staan en nu gaat de vloer in die ruimte gelegd worden. Gaat om klik pvc.

Is het dan beste om rondom te wasmachine te leggen of ook eronder. Dat laatste is natuurlijk mooier maar kan dat problemen opleveren met trillingen door centrifugeren?
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_204662317
Ik wil deze zomer de kozijnen buiten schilderen. Ik begreep dat er buiten verf is gebruikt op terpentinebasis en binnen op waterbasis.

Maar hoe kan ik het punt bepalen wat bij buiten of binnen hoort. De kozijnen lopen van binnen naar buiten.
Het gaat om een 6 jaar oude woning.
  zondag 8 mei 2022 @ 07:56:01 #172
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_204663622
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:26 schreef Mortaxx het volgende:
Ik heb een wasmachine op de betonnen vloer staan en nu gaat de vloer in die ruimte gelegd worden. Gaat om klik pvc.

Is het dan beste om rondom te wasmachine te leggen of ook eronder. Dat laatste is natuurlijk mooier maar kan dat problemen opleveren met trillingen door centrifugeren?
Als die machine daar altijd blijft, lekker erom heen leggen. Machine op beton is meest ideaal.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 8 mei 2022 @ 07:59:36 #173
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_204663632
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 23:33 schreef zoz het volgende:
Ik wil deze zomer de kozijnen buiten schilderen. Ik begreep dat er buiten verf is gebruikt op terpentinebasis en binnen op waterbasis.

Maar hoe kan ik het punt bepalen wat bij buiten of binnen hoort. De kozijnen lopen van binnen naar buiten.
Het gaat om een 6 jaar oude woning.
Meestal heb je rubbers in je kozijn, dat is de scheiding. Het profiel dat naar buiten zit zeg maar, is buiten. Zo snel het de hoek om gaat en je een zicht kant binnen krijgt is het binnen.
Laat die handjes wapperen!
pi_204663691
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 07:59 schreef Gieliovd het volgende:

[..]
Meestal heb je rubbers in je kozijn, dat is de scheiding. Het profiel dat naar buiten zit zeg maar, is buiten. Zo snel het de hoek om gaat en je een zicht kant binnen krijgt is het binnen.
Niet overal zijn raamrubbers. Bijvoorbeeld bij dit kozijn.




[ Bericht 6% gewijzigd door zoz op 08-05-2022 08:29:54 ]
  zondag 8 mei 2022 @ 09:11:52 #175
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204663889
Die zitten in de raam ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204763882
Ik wil een thermostaatkraan op de radiator in de slaapkamer, zijn die dingen universeel of moet ik eerst specifieke info van de radiator opnemen en dan meenemen naar de bouwmarkt?
pi_204770811
Zijn die plakspijkers van Tesa/Ikea wat?

* FranticDJ woont in een huur hut en wil wellicht toch wat aan de muur gaan hangen.
En elk gaatje wat ik niet hoef te vullen is minder werk zodra het operatie stofwolk is.
pi_204771156
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 17:13 schreef FranticDJ het volgende:
Zijn die plakspijkers van Tesa/Ikea wat?

* FranticDJ woont in een huur hut en wil wellicht toch wat aan de muur gaan hangen.
En elk gaatje wat ik niet hoef te vullen is minder werk zodra het operatie stofwolk is.
Ik gebruikte ze op mijn studentenkamer. Hangt er wel een beetje vanaf hoe zwaar het is wat je op wil hangen (staat op de verpakking een maximum gewicht).
En je schilderij komt dus wel iets naar voren, want het zijn vooruitstekende haakjes.

Maar wel fijn met verwijderen, als je dat met beleid* doet kan dat zonder beschadigingen achter te laten. (*Niet geheel onbelangrijk, ik was met de eerste te ongeduldig, ik kon opnieuw schilderen.. de andere 3 gingen wel prima)
pi_204771448
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:25 schreef NedKelly het volgende:
Ik wil een thermostaatkraan op de radiator in de slaapkamer, zijn die dingen universeel of moet ik eerst specifieke info van de radiator opnemen en dan meenemen naar de bouwmarkt?
Even met een foto naar de Warmteservice.
pi_204784863
Vraagje. Kheb een ouder (1937) huis waar de voordeur niet meer helemaal lekker in het slot valt. De zon staat er heel de dag op, tis van hout, wellicht dat dat ook meespeelt. Het slot zit eigenlijk een mm of 2-3 te laag ten opzichte van het slotgat waar het invalt. Met de deur van buiten openen valt t wel mee omdat je de deur toch altijd naar je toe trekt en dan wellicht de deur iets hoger zet, maar van binnenuit op slot doen is praktisch onmogelijk.

Hieronder wat foto’s in de spoiler(omwille vd leesbaarheid).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat kan ik hier aan doen, want alles lijkt me redelijk ingefreesd. Ik wil het over 1-2 maanden te koop zetten dus niet al te veel risico en/of kosten meer instoppen, maar als ik t relatief makkelijk kan verhelpen wil ik dat graag doen. Khad hetzelfde probleem met mijn schuttingdeur en deurpost maar dat was een kwestie van het ding in de deurpost eruit schroeven en 8mm lager er weer inschroeven.

[ Bericht 36% gewijzigd door kalinhos op 17-05-2022 23:34:20 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204788508
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 23:27 schreef kalinhos het volgende:
Vraagje. Kheb een ouder (1937) huis waar de voordeur niet meer helemaal lekker in het slot valt. De zon staat er heel de dag op, tis van hout, wellicht dat dat ook meespeelt. Het slot zit eigenlijk een mm of 2-3 te laag ten opzichte van het slotgat waar het invalt. Met de deur van buiten openen valt t wel mee omdat je de deur toch altijd naar je toe trekt en dan wellicht de deur iets hoger zet, maar van binnenuit op slot doen is praktisch onmogelijk.

Hieronder wat foto’s in de spoiler(omwille vd leesbaarheid).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat kan ik hier aan doen, want alles lijkt me redelijk ingefreesd. Ik wil het over 1-2 maanden te koop zetten dus niet al te veel risico en/of kosten meer instoppen, maar als ik t relatief makkelijk kan verhelpen wil ik dat graag doen. Khad hetzelfde probleem met mijn schuttingdeur en deurpost maar dat was een kwestie van het ding in de deurpost eruit schroeven en 8mm lager er weer inschroeven.
Ik zou de sluitkom loshalen en er wat lager weer op geschreven. Aangezien het een oud slot is zal deze niet ingefreesd zijn maar is er met de beitel een stukje uit het kozijn gehaald. Het is een oplegslot welke aardig ingestuct en geschilderd is :) In dit geval zal het waarschijnlijk alleen om de lip aan de sluitkom zit gaan. Je hoeft dan meer een heel klein stukje uit het kozijn te halen.
Zorg er wel voor dat de schroeven op de nieuwe plek genoeg 'vlees' hebben om goed vast te zitten. Wellicht kun je een lange schroef gebruiken.
  donderdag 19 mei 2022 @ 11:19:13 #182
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_204798091
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:34 schreef Scharrelduif het volgende:

[..]
Ik zou de sluitkom loshalen en er wat lager weer op geschreven. Aangezien het een oud slot is zal deze niet ingefreesd zijn maar is er met de beitel een stukje uit het kozijn gehaald. Het is een oplegslot welke aardig ingestuct en geschilderd is :) In dit geval zal het waarschijnlijk alleen om de lip aan de sluitkom zit gaan. Je hoeft dan meer een heel klein stukje uit het kozijn te halen.
Zorg er wel voor dat de schroeven op de nieuwe plek genoeg 'vlees' hebben om goed vast te zitten. Wellicht kun je een lange schroef gebruiken.
Waarom niet gewoon een Dremel pakken en de gaten in de sluitplaat niet wat ruimen? Als de woning toch over 1-2 maand te koop komt, zou ik voor nu de meest pragmatische oplossing kiezen. Sloten gaan vermaken/verhangen doe je als je er nog jaren wil wonen.
pi_204798529
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 23:27 schreef kalinhos het volgende:
Vraagje. Kheb een ouder (1937) huis waar de voordeur niet meer helemaal lekker in het slot valt. De zon staat er heel de dag op, tis van hout, wellicht dat dat ook meespeelt. Het slot zit eigenlijk een mm of 2-3 te laag ten opzichte van het slotgat waar het invalt. Met de deur van buiten openen valt t wel mee omdat je de deur toch altijd naar je toe trekt en dan wellicht de deur iets hoger zet, maar van binnenuit op slot doen is praktisch onmogelijk.

Hieronder wat foto’s in de spoiler(omwille vd leesbaarheid).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat kan ik hier aan doen, want alles lijkt me redelijk ingefreesd. Ik wil het over 1-2 maanden te koop zetten dus niet al te veel risico en/of kosten meer instoppen, maar als ik t relatief makkelijk kan verhelpen wil ik dat graag doen. Khad hetzelfde probleem met mijn schuttingdeur en deurpost maar dat was een kwestie van het ding in de deurpost eruit schroeven en 8mm lager er weer inschroeven.
Als de scharnieren ook sinds 1937 hun werk hebben gedaan heb je goed kans dat er wat ruimte in zit waardoor je deur iets is gaan zakken. Mogelijk helpt het om je scharnieren te vervangen. Maar als je toch over twee maanden vertrekt vind ik de Dremel oplossing slimmer. Grote kans dat de volgende bewoner de sloten toch gaat vervangen.
pi_204800800
Met een Dremel blijft er van de sluitkom niet veel meer over, dan wordt het bovenste gat verbonden met de onderste en zal de onderste op de bodem van de sluitkom zitten. Zonde. En waarom een slot vervangen als dat niet nodig is? Bang dat de vorige bewoner nog een sleutel heeft?
pi_204800973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:08 schreef Scharrelduif het volgende:
Met een Dremel blijft er van de sluitkom niet veel meer over, dan wordt het bovenste gat verbonden met de onderste en zal de onderste op de bodem van de sluitkom zitten. Zonde. En waarom een slot vervangen als dat niet nodig is? Bang dat de vorige bewoner nog een sleutel heeft?
Sommige mensen willen graag een paar sterren op het sluitwerk. Bovendien is een sleutel die gewoon in je broekzak past ook wel handig.

Kwa uitvijlen of dremelen heb je het over minder dan een millimeter dus dat doorverbinden van die gaten zal wel meevallen.
pi_204833360
Ik heb net de laatste delen van de oude keuken weg gehaald.
Maar kwam nog een oude gasleiding tegen die nog vanuit de grond verticaal naar boven loopt tot een circa 70cm. (is al een tijdje inductie) deze is netjes afgedopt op een halfduimsmuurplaat.
Maar wil eigenlijk deze leiding weg of net een stukje boven de grond laten uitsteken. (loopt vanuit de betonnen vloer)

Neem aan dat je begint met de cv uitzetten en hoofdkraan gas uitzetten, en dan? Dan zit er nof steeds gas in de leiding..
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_204834629
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:04 schreef Miniem het volgende:
Ik heb net de laatste delen van de oude keuken weg gehaald.
Maar kwam nog een oude gasleiding tegen die nog vanuit de grond verticaal naar boven loopt tot een circa 70cm. (is al een tijdje inductie) deze is netjes afgedopt op een halfduimsmuurplaat.
Maar wil eigenlijk deze leiding weg of net een stukje boven de grond laten uitsteken. (loopt vanuit de betonnen vloer)

Neem aan dat je begint met de cv uitzetten en hoofdkraan gas uitzetten, en dan? Dan zit er nof steeds gas in de leiding..
Ik heb de oude leiding naar de keuken in de meterkast open gezaagd en daar afgedopt. Gaskraan dicht uiteraard en zorgen dat de druk er af is door de cv juist niet uit te zetten maar warm water te laten maken (wat dus niet lukt). Dan diep adem halen en zagen. Eigenlijk vond ik het solderen van de dop enger om te doen, ik heb de leiding na het zagen een uurtje laten luchten. Ook na het solderen goed kijken met zeepsop of het echt dicht is.
pi_204834676
Vraagje: ik wil 2 open kasten voorzien van een achterwandje (met 3mm hardboard ofzo), maar de standaard maatvoering van die platen komt echt heel lullig uit :{

De kasten zijn namelijk 147x147cm (inderdaad de 4x4 van onze Zweedse vrienden ja ;)), maar hardboard platen zijn grotendeels 610x1220 of 1220x2440, wat erop neerkomt dat het dus óf één grote legpuzzel van losse stukjes wordt óf je ongeveer 2-3x zo veel m2 moet aanschaffen van wat je daadwerkelijk gebruikt... -O-

Iemand een idee voor een alternatief wat beter uit komt?

Edit: Never mind, met 2 grote platen moet het lukken met 2-3 stukken per kast; dat is wel te doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door twist02 op 23-05-2022 18:23:27 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 10:58:22 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204837543
Bij het weghalen van de deuren zijn er ook een paar insteekpaumelles verdwenen. Dit zijn ouderwetse uit de jaren 70 en aangezien we wel de deuren moeten vervangen en niet de kozijnen hebben we die nodig. Iemand enig idee waar ik dat kan krijgen?

Het gaat om deze units:

30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Public Relations / Redactie Film maandag 23 mei 2022 @ 12:57:14 #190
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_204838446
Goedemiddag,

Een wilde poging. Bij ons bestond de achtergevel uit hout. Dat is onlangs vervangen door Keraliet.
Bij de eerste regenbui vorige week kwam het water door het houten kozijn boven de achterdeur naar binnen.
Dat moet haast met elkaar te maken hebben. Er komt hopelijk snel een expert langs, maar in de tussentijd zitten we met binnenstromend water zonder een idee te hebben waar het water vandaan komt.

Ik weet dat er weinig op te varen is, maar een inschatting: waar zou het water binnen kunnen komen?

  maandag 23 mei 2022 @ 12:59:31 #191
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204838459
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Goedemiddag,

Een wilde poging. Bij ons bestond de achtergevel uit hout. Dat is onlangs vervangen door Keraliet.
Bij de eerste regenbui vorige week kwam het water door het houten kozijn boven de achterdeur naar binnen.
Dat moet haast met elkaar te maken hebben. Er komt hopelijk snel een expert langs, maar in de tussentijd zitten we met binnenstromend water zonder een idee te hebben waar het water vandaan komt.

Ik weet dat er weinig op te varen is, maar een inschatting: waar zou het water binnen kunnen komen?

[ afbeelding ]
Ik zie 3 deuren?

Zit dat rooster niet verkeerd om?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Public Relations / Redactie Film maandag 23 mei 2022 @ 13:20:15 #192
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_204838594
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik zie 3 deuren?

Zit dat rooster niet verkeerd om?
Het vindt plaats bij de tuindeuren. De linkerdeur is naar de garage.
pi_204842288
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik heb de oude leiding naar de keuken in de meterkast open gezaagd en daar afgedopt. Gaskraan dicht uiteraard en zorgen dat de druk er af is door de cv juist niet uit te zetten maar warm water te laten maken (wat dus niet lukt). Dan diep adem halen en zagen. Eigenlijk vond ik het solderen van de dop enger om te doen, ik heb de leiding na het zagen een uurtje laten luchten. Ook na het solderen goed kijken met zeepsop of het echt dicht is.
Zijn er ook andere opties dan dichtsolderen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 23 mei 2022 @ 19:47:36 #194
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204842302
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 19:46 schreef Miniem het volgende:

[..]
Zijn er ook andere opties dan dichtsolderen?
Persen met een perstang :) .
pi_204850783
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 19:47 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Persen met een perstang :) .
Of een knelkoppeling erop met een schroefdraad einddop. Hoe dan ook lijkt het mij slimmer om loze leidingen die je toch nooit meer gaat gebruiken zo dicht mogelijk bij de 'bron' af te doppen @Miniem. Daarmee verklein je de kans dat het ooit gaat lekken door ouderdom of een stomme handeling.

Solderen is dan wel de meest simpele en zekere manier voor een doe het zelver maar als je een perstang hebt dan zal dat best makkelijker zijn.

Ik heb nog gepoogd de buis te gebruiken voor utp draad maar de trekveer bleef ergens steken wilde er zelfs niet meer uit ook.
pi_204851730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:54 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Of een knelkoppeling erop met een schroefdraad einddop. Hoe dan ook lijkt het mij slimmer om loze leidingen die je toch nooit meer gaat gebruiken zo dicht mogelijk bij de 'bron' af te doppen @:Miniem. Daarmee verklein je de kans dat het ooit gaat lekken door ouderdom of een stomme handeling.

Solderen is dan wel de meest simpele en zekere manier voor een doe het zelver maar als je een perstang hebt dan zal dat best makkelijker zijn.

Ik heb nog gepoogd de buis te gebruiken voor utp draad maar de trekveer bleef ergens steken wilde er zelfs niet meer uit ook.
Ik denk dat ik het zo maar laat of iemand inschakel. Klinkt mij te gevaarlijk :P

Nog een vraag.

Ik heb van dat ruitjes vliesbehang van de muur afgetrokken. Daar zit stuc onder. Maar je ziet en voelt de ruitjes nog een beetje zitten omdat er grijze muurverf op t behang geverfd was. Hoe kun je dat t beste van de stuclaag halen? Heel licht opschuren? Wil het straks sauzen. Denk dat er ook opnieuw voorstrijk nodig is?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 08:44:01 #197
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_204856135
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Het vindt plaats bij de tuindeuren. De linkerdeur is naar de garage.
Water kan zich achter een wand natuurlijk eenvoudig verplaatsen en zoekt de weg van de minste weerstand..
Is de hemelwaterafvoer wel goed aangesloten en niet verstopt ?
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:44:26 #198
189961 ex
aperture science
pi_204858899
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 17:13 schreef FranticDJ het volgende:
Zijn die plakspijkers van Tesa/Ikea wat?

* FranticDJ woont in een huur hut en wil wellicht toch wat aan de muur gaan hangen.
En elk gaatje wat ik niet hoef te vullen is minder werk zodra het operatie stofwolk is.
Beetje late reactie maar wij gebruiken die van Tesa al jaren.. Paar tips:

• Goed aandrukken en echt even laten 'hechten' -> dan pas schilderij er aan hangen
• Goed op het gewicht letten, desnoods 2 plakkers gebruiken
• Als je ze ooit verwijderd: Echt naar beneden trekken, niet naar voren.. Anders trek je echt de verf van de muur :D

Voor de rest zijn ze echt prima.
The cake is a lie!
pi_204858961
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:30 schreef Miniem het volgende:

[..]

Nog een vraag.

Ik heb van dat ruitjes vliesbehang van de muur afgetrokken. Daar zit stuc onder. Maar je ziet en voelt de ruitjes nog een beetje zitten omdat er grijze muurverf op t behang geverfd was. Hoe kun je dat t beste van de stuclaag halen? Heel licht opschuren? Wil het straks sauzen. Denk dat er ook opnieuw voorstrijk nodig is?
Lijkt mij niet, er zit al behangplaksel in de stuc, dus dat zal niet zo heel erg zuigen.
pi_204860055
Hallo allen,

Ik heb een houtversnipperaar waarbij de aan/uit knop niet meer goed werkt. Gisteren avond eens open gemaakt en ik kwam deze aan/uit schakelaar tegen: https://imgur.com/a/x1YVyK7
Deze schakelaar lijkt 2 knopjes te hebben aan de bovenkant wordt deze ingedrukt (veiligheidspal duwt deze in) en aan de zijkant de aan uit schakelaar.

Nu vroeg ik me af of ik niet een gewone aan uit schakelaar die je voor een lamp gebruikt hier kan plaatsen ipv deze rare schakelaar :)
Dank voor de hulp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')