Ik leer graag bij. Pa had het over solderen, zijn bouwjaar is pre-knelkoppeling denk ik.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er bestaan ook knelkoppellingen he?
Paalhouders.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:00 schreef Piles het volgende:
Ik ga binnenkort een nieuwe schutting zetten, maar twijfel nog over de manier van palen zetten. Het is een huurhuis, dus kostentechnisch wat kritischer (het hoeft wmb geen 25 jaar mee te gaan).
De palen behandel ik sowieso met zwarte teer (waar ze in de grond gaan + stukje er boven).
Ik zie 3 opties:
- Palen diep ingraven/grondboren
- Palen iets minder diep ingraven + snelbeton
- Paalhouders in snelbeton
Ik verwacht nogal wat wortel op de plek waar ze moeten komen, dus weinig zin in optie 1. Wat zouden jullie doen?
En persoonlijk vind ik solderen veel makkelijker dan knelkoppelingen, ondanks dat ik ook een redelijke n00b ben. Bij een knelkoppeling heb ik regelmatig dat er eentje toch nog blijkt te lekken, bij solderen vrijwel nooit.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik leer graag bij. Pa had het over solderen, zijn bouwjaar is pre-knelkoppeling denk ik.
Wellicht is zo'n Tesa plakspijker ook een optie? Die werken hier iig prima op tegels en geschilderd hout.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij willen wat lichte schilderijtjes aan gipswanden hangen. Hoe doen we dat het beste? Kan dat ook met een spijkertje? Ik vind gipsplaatpluggen eigenlijk wat overkill voor spullen van maximaal een kilo. Die blijf je ook gelijk voor altijd zien.
Inderdaad, prima ervaring mee hier. Alleen moet je ze ècht zo voorzichtig verwijderen als op de verpakking staat, de eerste keer deed ik het iets te snel en toen zag je echt goed hoe stevig ze plakkenquote:Op woensdag 20 april 2022 13:08 schreef Zedi het volgende:
[..]
Wellicht is zo'n Tesa plakspijker ook een optie? Die werken hier iig prima op tegels en geschilderd hout.
Leuk spul, bedankt. Dat kan ik zeker gebruiken.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad, prima ervaring mee hier. Alleen moet je ze ècht zo voorzichtig verwijderen als op de verpakking staat, de eerste keer deed ik het iets te snel en toen zag je echt goed hoe stevig ze plakken
Zijn trouwens twee verschillende modellen, voor tegels/metaal en voor behang/pleisterwerk. En: bij de ikea hebben ze tegenwoordig ook een variant: https://www.ikea.com/nl/n(...)-lijst-wit-50382841/
Ik weet niet hoeveel je moet, maar voor 55 euro koop je een afstomer. Mijn beste aankoop bij onze verbouwing...quote:Op zondag 1 mei 2022 09:33 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat ik zo’n stoommachine ga huren om het behang te verwijderen,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Asbestplaatje ff checken bij je gemeente trouwens, het verschilt per gemeente hoe je dit moet melden & afvoeren. Soms krijg je materiaal (plastic folie en tape) om het dubbel in te pakken. Of moet je het aanmelden voor je het mag brengen.
[ Bericht 17% gewijzigd door Piles op 01-05-2022 10:13:58 ]
Kijk, hier kan ik wat meequote:Op zondag 1 mei 2022 09:45 schreef daNpy het volgende:
Hamers, drevels (scharnieren), koevoeten (plafondplaten), grote sleutels of baco (radiatoren), grote puinbak, gehoorbescherming, boorhamer, veiligheidsbril, handschoenen, mondkapjes.
quote:Op zondag 1 mei 2022 10:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel je moet, maar voor 55 euro koop je een afstomer. Mijn beste aankoop bij onze verbouwing...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Asbestplaatje ff checken bij je gemeente trouwens, het verschilt per gemeente hoe je dit moet melden & afvoeren. Soms krijg je materiaal (plastic folie en tape) om het dubbel in te pakken. Of moet je het aanmelden voor je het mag brengen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Asbest afvoeren moet ik inderdaad even navragen bij de gemeente
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Als die mat alleen op de bovenkant zit kun je em ook gewoon laten zitten. Zolang de buitenmuur aan de voor/achterzijde maar niet belemmerd wordt.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 04:48 schreef ISVV het volgende:
Geen idee of het hier hoort maar ik heb een korte vraag: omdat regen op de buitenunit van de airco een vervelend tikkend geluid maakte heb ik hier met dubbelzijdige tape een deurmat op geplakt. Werkte prima, geluid is behoorlijk afgenomen. Wil de mat nu weer verwijderen aangezien we de airco binnenkort weer gaan gebruiken. Iemand een idee of ik de tape er gemakkelijk vanaf kan krijgen, of beter om het eerst op een bepaalde manier los te maken?
Merciquote:Op vrijdag 6 mei 2022 08:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Als die mat alleen op de bovenkant zit kun je em ook gewoon laten zitten. Zolang de buitenmuur aan de voor/achterzijde maar niet belemmerd wordt.
Als je de tape eraf trekt kun je de plakresten er met wasbenzine proberen af te krijgen. Niet gaan schuren want dan ga je door de coating heen van het metaal
Als die machine daar altijd blijft, lekker erom heen leggen. Machine op beton is meest ideaal.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:26 schreef Mortaxx het volgende:
Ik heb een wasmachine op de betonnen vloer staan en nu gaat de vloer in die ruimte gelegd worden. Gaat om klik pvc.
Is het dan beste om rondom te wasmachine te leggen of ook eronder. Dat laatste is natuurlijk mooier maar kan dat problemen opleveren met trillingen door centrifugeren?
Meestal heb je rubbers in je kozijn, dat is de scheiding. Het profiel dat naar buiten zit zeg maar, is buiten. Zo snel het de hoek om gaat en je een zicht kant binnen krijgt is het binnen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 23:33 schreef zoz het volgende:
Ik wil deze zomer de kozijnen buiten schilderen. Ik begreep dat er buiten verf is gebruikt op terpentinebasis en binnen op waterbasis.
Maar hoe kan ik het punt bepalen wat bij buiten of binnen hoort. De kozijnen lopen van binnen naar buiten.
Het gaat om een 6 jaar oude woning.
Niet overal zijn raamrubbers. Bijvoorbeeld bij dit kozijn.quote:Op zondag 8 mei 2022 07:59 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Meestal heb je rubbers in je kozijn, dat is de scheiding. Het profiel dat naar buiten zit zeg maar, is buiten. Zo snel het de hoek om gaat en je een zicht kant binnen krijgt is het binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |