quote:Op zondag 16 januari 2022 08:43 schreef Isabeau het volgende:
Oe, stoofvlees
Inmiddels trein ik tussen bergen en sneeuw. Prima geslapen vannacht met zo nu en dan wakker worden. Courgette naast me met kinderen, dus drie wekkers zetten voor vanochtend was compleet overbodig.
Dit is echt super relaxtquote:
Ik heb het in het verleden geloof ik twee keer gedaan, beide naar Zwitserland. Vond dat inderdaad ontzettend relaxed en knussig.quote:Op zondag 16 januari 2022 08:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is echt super relaxt
Zou zo weer doen
Onze Loebes die pakt dat op een andere manier aan. Als je die op zijn kop geeft gaat hij je rustig een uur of 3 strak zitten aankijken. Want hoe durven we koninklijke hoogheid Loebes op zijn kop te geven. Ik moet zeggen. Het kan verdraaid ongemakkelijk wordenquote:Op zondag 16 januari 2022 09:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Iedere dag is weer hilarisch met huisdieren. Reu is aan het rondlopen en zeuren, ik stuur hem zijn mand in. Gaat ie heel bewust met zijn rug naar mij toe zitten en naar de muur kijken.
Volop zon, windkracht 1 en 2 graden. Ja, ik ga wandelenquote:Op zondag 16 januari 2022 09:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Klinkt als een goede reis @:Isabeau weet je al of je gaat lopen?
Hier ook een prutsdagje, jurk afmaken, beetje huishouden en misschien een stukje fietsen.
Gisteravond waren ze aan de overkant tot 12 uur bezig met herstel van de stoplichten na het ongeluk en nu zijn ze weer bezig
Rijtuigquote:Op zondag 16 januari 2022 08:45 schreef Isabeau het volgende:
Wel jammer, ik zat eerst in het laatste treinstel en kon door de raampjes achter in naar buiten kijken met uitzicht achter de trein. Nu blijkbaar eerste treinstel en zit de locomotief voor het raampje.
Jawel, maar ik had gezegd ontbijt om acht uur en ik wilde aangekleed zijn voor ze zou komen. Dus had wekker om zeven uur gezet en om half acht.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
RijtuigEen treinstel is iets wat zichzelf aandrijft - zoals de meeste treinen in Nederland.
Wat betreft wekker, ik dacht dat de conducteur langs komt om iedereen wakker te maken / te zorgen dat ze in het juiste station uitstappen.
quote:Op zondag 16 januari 2022 09:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Iedere dag is weer hilarisch met huisdieren. Reu is aan het rondlopen en zeuren, ik stuur hem zijn mand in. Gaat ie heel bewust met zijn rug naar mij toe zitten en naar de muur kijken.
quote:Op zondag 16 januari 2022 09:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Onze Loebes die pakt dat op een andere manier aan. Als je die op zijn kop geeft gaat hij je rustig een uur of 3 strak zitten aankijken. Want hoe durven we koninklijke hoogheid Loebes op zijn kop te geven. Ik moet zeggen. Het kan verdraaid ongemakkelijk worden
quote:Op zondag 16 januari 2022 09:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Onze Loebes die pakt dat op een andere manier aan. Als je die op zijn kop geeft gaat hij je rustig een uur of 3 strak zitten aankijken. Want hoe durven we koninklijke hoogheid Loebes op zijn kop te geven. Ik moet zeggen. Het kan verdraaid ongemakkelijk worden
Dat klinkt ook wel heel fijn.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:44 schreef Candaasje het volgende:
Wij gaan dit jaar (iets met deo volente enzo) naar Corsica. Dan is het dus ook (na eerst al te hebben 'geroadtript' naar Italië) de boot oprijden, nog even relaxen en genieten van het uitzicht, slapen, douchen en 's ochtends de boot direct afrijden op het eiland. En dan roadtrippen we weer verder. Dat vind ik ook wel heel prettig.![]()
Ja, was heel prettig. Gewoon een beetje van alles maar niet teveelquote:
Ai daar moet je maar niet te lang over nadenken.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, was heel prettig. Gewoon een beetje van alles maar niet teveel.
(Het jaar erop stortte wel de brug in waar we ook overheen waren gereden, maar goed dat we niet wisten wat de staat van die brug was)
Dan kom je in veel landen geen brug meer overquote:Op zondag 16 januari 2022 11:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ai daar moet je maar niet te lang over nadenken.
quote:Op zondag 16 januari 2022 13:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze had even gekeken of de muis thuis was. Was niet.
Rare lieve Dora 😂quote:Op zondag 16 januari 2022 13:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze had even gekeken of de muis thuis was. Was niet.
Zo klinkt het ookquote:Op zondag 16 januari 2022 08:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is echt super relaxt
Zou zo weer doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekkerquote:Op zondag 16 januari 2022 09:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb het in het verleden geloof ik twee keer gedaan, beide naar Zwitserland. Vond dat inderdaad ontzettend relaxed en knussig.
Wij willen deze zomer naar Zweden, heen en terug slapen op de boot
We konden de luchtdruk golf op ons weerstation heel goed zien.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Rare lieve Dora 😂
Lastig hè die dromen die onnavolgbaar blijven hangen. Er zijn wat zaken rond broertje die in mijn hoofd spoken, vooral ‘s nachts.
Hebben jullie de gevolgen van 2 x vulkaanuitbarsting gezien onder water?
Tot aan Wageningen toe voelbaar!
Gister sprak ik een echtpaar, die beiden als een zeehond hadden geblaft en bleken longontsteking te hebben. Suf getest thuis en ggd. ‘
‘Gewoon’ longontsteking en uitgeteld. Hoe kom je daaraan?
Wow.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
We konden de luchtdruk golf op ons weerstation heel goed zien.
Wij hebben een paar jaar geleden die snelle vanaf Denemarken gehad. Vaart die nog? Dat was wel heel tof.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lekker![]()
Plan hier is om naar Noorwegen te gaan. Nu keuze tussen nacht op boot vanaf Groningen of vier uur op boot via Denemarken. Qua kosten en reistijd neigen we naar het laatste.
Welke is dat? In deze fase van voorbereiding kom ik nog niet concreter dan Google ‘boot Noorwegen’quote:Op zondag 16 januari 2022 13:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij hebben een paar jaar geleden die snelle vanaf Denemarken gehad. Vaart die nog? Dat was wel heel tof.
-=boop=-quote:
De maatschappij heeft Fjordline. Die hebben die Catamaran boten die eerst altijd tussen Engeland en Frankrijk in vaarde.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Welke is dat? In deze fase van voorbereiding kom ik nog niet concreter dan Google ‘boot Noorwegen’Als we gaan boeken nog eens beter kijken naar snelheid, vaarttijden en prijzen en zulks.
Oh, dat is ook serieus nog wel een optiequote:Op zondag 16 januari 2022 13:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lekker![]()
Plan hier is om naar Noorwegen te gaan. Nu keuze tussen nacht op boot vanaf Groningen of vier uur op boot via Denemarken. Qua kosten en reistijd neigen we naar het laatste.
Ik deed alleen nog boten naar Engeland, dus misschien kom ik hier keihard van terug, maar in mijn beleving zijn alle hutten in dezelfde categorie gewoon standaard?quote:Op zondag 16 januari 2022 13:59 schreef fietsie het volgende:
Ik vind de autoroute door Denemarken echt vele malen fijner dan de afhankelijkheid van boten, timing, kut-hut-of-goede-hut, herrie van straalbezopen scandinaviers e.d.
quote:Op zondag 16 januari 2022 13:51 schreef AnneX het volgende:
@:Blues wormen! in je hoofd. Zegt Eva Hoeke.
Zij beschrijft het iets poëtischer.Ja mooi heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik moet het ook altijd ff vertellen![]()
Wow, wat een impact.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
We konden de luchtdruk golf op ons weerstation heel goed zien.
Ja het was echt zo’n hupsje in de grafiek. Zal eens vragen om een print screen straks.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Wow, wat een impact.
Ik zag het voorbij komen op de fb tijdlijn van mijn Australische vrienden
quote:Op zondag 16 januari 2022 14:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, dat is ook serieus nog wel een optiePlan was nu om te eindige in Oslo en dan terug naar Gotenburg en dan naar Kiel, maar direct naar Grunn kan natuurlijk ook. Kunnen we meteen op de terugweg even op familiebezoek
Even puzzelen, want dan moeten de dagen aan de zuid-oost kust naar voren gehaald worden. Ik las alle boeken van Camilla Läckberg dus nu moet ik naar Fjallbacka
Scandinavië CUL meetquote:Op zondag 16 januari 2022 15:20 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben ergens 3 weken gepland en willen dan naar Zweden. Hopelijk lukt dat![]()
Maar als we een huis kopen zal het wel niet doorgaan en moet er geklust worden.
True, true, je moet over zulke dingen niet teveel nadenken. Doe ik altijd wel als ik zo'n enorm hoge brug over rij, en in dit geval kennelijk niet helemaal onterecht.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan kom je in veel landen geen brug meer over
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ze hebben een nieuwe gebouwd. Dus gewoon heel hard doorrijden en hopen dat deze beter in elkaar steekt.
Verder hier nooit op een boot last gehad van (stomdronken) medepassagiers![]()
De hutten op de boot van Kiel naar Oslo waren best luxe te noemen. (Mag ook wel voor de prijs, rib uit je lijf man... en daarom doen we het ook niet meer. Je betaalt voor allerlei entertainment dat je heel niet gebruikt)
Ook de hut op de boot naar Corsica was prima, minder luxe uitstraling (want het was ook geen cruiseschip) maar goed geslapen.
Alleen dus die vertrektijden waar je rekening mee moet houden. Maar goed, dat heb je met een vliegtuig ook. En mijn auto kan niet zwemmen, dus we zullen wel een overtocht moeten maken.
quote:Op zondag 16 januari 2022 15:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
True, true, je moet over zulke dingen niet teveel nadenken. Doe ik altijd wel als ik zo'n enorm hoge brug over rij, en in dit geval kennelijk niet helemaal onterecht.Mjah er is denk wel een verschil tussen een Italiaanse brug, waarbij de architect zich vooral druk maakt over of z'n overhemd staat bij z'n broek en of de gedragen schoenen genoeg glanzen, of een Deens/Zweedse brug, waarbij de techniek alle aandacht krijgtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ze hebben een nieuwe gebouwd. Dus gewoon heel hard doorrijden en hopen dat deze beter in elkaar steekt.
De hutten op de boot van Kiel naar Oslo waren best luxe te noemen. (Mag ook wel voor de prijs, rib uit je lijf man... en daarom doen we het ook niet meer. Je betaalt voor allerlei entertainment dat je heel niet gebruikt)
Ook de hut op de boot naar Corsica was prima, minder luxe uitstraling (want het was ook geen cruiseschip) maar goed geslapen.
Alleen dus die vertrektijden waar je rekening mee moet houden. Maar goed, dat heb je met een vliegtuig ook. En mijn auto kan niet zwemmen, dus we zullen wel een overtocht moeten maken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ik denk dat je de Italianen nu wel ietwat tekort doetquote:Op zondag 16 januari 2022 15:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah er is denk wel een verschil tussen een Italiaanse brug, waarbij de architect zich vooral druk maakt over of z'n overhemd staat bij z'n broek en of de gedragen schoenen genoeg glanzen, of een Deens/Zweedse brug, waarbij de techniek alle aandacht krijgt
Je bedoelt na het succes van hun fantastische treinen voor de NS enzo ?quote:Op zondag 16 januari 2022 16:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat je de Italianen nu wel ietwat tekort doet![]()
Ja okquote:Op zondag 16 januari 2022 16:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je bedoelt na het succes van hun fantastische treinen voor de NS enzo ?
Toen was de kleding nog eenvoudigerquote:Op zondag 16 januari 2022 16:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja oktreinen bouwen moeten ze maar gewoon niet doen, niet hun sterkste punt.
Maar viaducten bouwen enzo... dat deden de Romeinen al
Zeg dit niet hardop waar een vriend die aan (Romeins) re-enactment doet bij isquote:Op zondag 16 januari 2022 16:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Toen was de kleding nog eenvoudigerSandalen enzo, en grove wol
Italië is toch niet failliet? Het is nog altijd een van de grootste economieën van Europa dacht ik.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat je de Italianen nu wel ietwat tekort doet![]()
Het zal meer een kwestie zijn geweest van te weinig geld/te weinig onderhoud. Het land is natuurlijk failliet aan alle kanten.
Ik heb diep respect voor de Italianen die ik in de bergen aan het werk heb gezien. Aan ARBO doen ze niet, en je denkt elke keer dat er wel eentje te pletter zal vallen van zo'n gammele steiger, maar die wegen, tunnels, bruggen, etc. komen er toch, en dat in gebieden en in bergpassen waarvan je denkt "HOE DAN?'
Wat ik Noorwegen dan weer heel tof vond overigens, waren de rotonden in tunnels. En ook gewoon verdiepingen
Zo’n vriendin heb ik ookquote:Op zondag 16 januari 2022 16:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zeg dit niet hardop waar een vriend die aan (Romeins) re-enactment doet bij is![]()
(Die kan zich volledig opwinden over verkeerd geplaatste lasnaden in helmen enzo, dat het historisch van geen kant klopt)
Ik dacht dat de staatsschuld enorm was. (Maar ik ben nu even aan het lezen, en ik zie dat NL het niet echt veel beter doet, als ik het goed begrijpquote:Op zondag 16 januari 2022 16:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Italië is toch niet failliet? Het is nog altijd een van de grootste economieën van Europa dacht ik.
Is ze single? Dan weet ik dus nog iemandquote:Op zondag 16 januari 2022 16:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zo’n vriendin heb ik ookMaar dan vanaf grofweg de 18e eeuw
Zaken als zichtbare hoepels in rokken, verkeerd stiksel, knopen (en bijbehorende gaten) toen God alleen nog maar lintjes en strikjes had uitgevonden zijn een gruwel in Zijn aangezicht en moeten te vuur en te zwaard uitgebannen worden![]()
Ik laat jou nooit een tweede hands auto voor iemand uitzoekenquote:Op zondag 16 januari 2022 16:10 schreef fietsie het volgende:
Mijn eerste twee auto's waren italiaans.... de auto's daarna hebben me nooit vergeven
Helaas… net getrouwdquote:Op zondag 16 januari 2022 16:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Is ze single? Dan weet ik dus nog iemand![]()
Vriend bouwt dus ook houten bogen (wel super vet hoor) en denk maar niet dat er elektrisch gereedschap of zelfs maar een 'normale' zaag aan te pas komt. Ook niet als je het een keertje komt leren; hier heb je een bijl, haal maar een boog uit dat enorme stuk hout! Zo deden ze het vroeger, dus wij ook!ik vind het bewonderingswaardig hoor, het vereist enorm veel oog voor detail en doorzettingsvermogen.
Italianen zijn ook wel een beetje jankerds hoor. Een tweede huisje vinden ze allemaal erg gewoon, werken tot je 65e????quote:Op zondag 16 januari 2022 16:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik dacht dat de staatsschuld enorm was. (Maar ik ben nu even aan het lezen, en ik zie dat NL het niet echt veel beter doet, als ik het goed begrijp) . En dat de werkeloosheid - vooral onder jongeren - heel erg hoog was/is.
Maar ik lees nu ook dit: 'Italië is een rijk land. De totale rijkdom bedraagt maar liefst 9.000 miljard euro en is per hoofd van de bevolking groter dan die van Duitsland. Bovendien bezit de centrale bank van Italië 2.450 ton goud...'
Ik gooi het maar op prioriteiten niet op orde hebben dan, wat die brug betreft
Hè bummerquote:Op zondag 16 januari 2022 16:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Helaas… net getrouwd
Zelf haar trouwjurk gemaaktWat bijna het huwelijk kostte want ADHDer en perfectionist en stress om zo’n groot project is niet echt de beste combi. Ook niet als je (zoals zij) een geweldig goede naaister bent.
Ik vind het ook fantastisch knap als ik zie wat zij produceert. Is mij het werk echt niet waard/lui
Terwijl je kans om de overkant vliegend te halen bij een hogere snelheid....quote:Op zondag 16 januari 2022 16:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Italianen zijn ook wel een beetje jankerds hoor. Een tweede huisje vinden ze allemaal erg gewoon, werken tot je 65e????
Door de jaren heen heb ik best veel Italianen leren kennen, maar echt efficiënt kan ik er geen een noemen
Wat betreft Duitsland, die doet het niet veel beter qua bruggen hoorWaarom denk je dat op zoveel bruggen in de Autobahn een snelheidsbeperking is
Efficiënt, nee dat niet. Maar ik vind het wel een leuk volk. Temperamentvol, dus die ene keer in de auto bij één hield ik mijn hart vast. Wel gastvrij, genietend van de natuur om hen heen. (Ik kom niet zozeer in de steden, ik zoek altijd van die afgelegen bergdorpjes enzo.)quote:Op zondag 16 januari 2022 16:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Italianen zijn ook wel een beetje jankerds hoor. Een tweede huisje vinden ze allemaal erg gewoon, werken tot je 65e????
Door de jaren heen heb ik best veel Italianen leren kennen, maar echt efficiënt kan ik er geen een noemen
Wat betreft Duitsland, die doet het niet veel beter qua bruggen hoorWaarom denk je dat op zoveel bruggen in de Autobahn een snelheidsbeperking is
Ik zag vanochtend een filmpje van een Tsjech in een Bugatti op de Autobahn. Die deed 250-400 beduidend sneller dan ik 0-150quote:Op zondag 16 januari 2022 16:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Terwijl je kans om de overkant vliegend te halen bij een hogere snelheid....
quote:Op zondag 16 januari 2022 16:37 schreef Candaasje het volgende:
En hey, doe eens niet. Ik moet door zowel Duitsland als Italië van de zomer
Ja, maar een tractor (trekker?) gaat ook niet zo snel hèquote:Op zondag 16 januari 2022 16:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zag vanochtend een filmpje van een Tsjech in een Bugatti op de Autobahn. Die deed 250-400 beduidend sneller dan ik 0-150
Ah, goede om te onthouden wel jaquote:Op zondag 16 januari 2022 16:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
De A45 zou ik even mijden, daar is een brug gewoon helemaal afgesloten ivm gevaar en moet je kilometers over allerlei "Landesstraßen"
Zonde, want hele mooie route.
Misrekenen vooral. Vergis je niet, in Duitslands zijn de bruggen ook niet op orde. De grote wegennetten die gebouwd zijn in de jaren 60/70 hebben beton en constructies die ze niet maken bestand tegen hedendaags verkeer.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:21 schreef Candaasje het volgende:
Ik gooi het maar op prioriteiten niet op orde hebben dan, wat die brug betreft
Help me tegen juni herinneren dat ik de auto niet te zwaar belaadquote:Op zondag 16 januari 2022 16:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Misrekenen vooral. Vergis je niet, in Duitslands zijn de bruggen ook niet op orde. De grote wegennetten die gebouwd zijn in de jaren 60/70 hebben beton en constructies die ze niet maken bestand tegen hedendaags verkeer.
Maar ja, ze afsluiten is ook nogal ingrijpend. In Duitsland hebben ze dat zojuist toch maar gedaan met een heel belangrijk viaduct, want het werd echt te gevaarlijk, was al dicht voor vrachtwagens sinds april 2021. En op meer dan de helft van de viaducten mogen vrachtwagens OP DE SNELWEG maar 60km/u. 60!
Trekker.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, maar een tractor (trekker?) gaat ook niet zo snel hè
Trekker.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, maar een tractor (trekker?) gaat ook niet zo snel hè
De 45 ligt daar oostelijke van, Dortmund-Frankfurt a.M.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, goede om te onthouden wel jaIk denk dat we de 61 wel weer pakken ofzo, volgens mij komen we daar altijd op terecht. (Bonn/Köln/Frankfurt a.M.)
Bedoelen we dezelfde?quote:Op zondag 16 januari 2022 16:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Misrekenen vooral. Vergis je niet, in Duitslands zijn de bruggen ook niet op orde. De grote wegennetten die gebouwd zijn in de jaren 60/70 hebben beton en constructies die ze niet maken bestand tegen hedendaags verkeer.
Maar ja, ze afsluiten is ook nogal ingrijpend. In Duitsland hebben ze dat zojuist toch maar gedaan met een heel belangrijk viaduct, want het werd echt te gevaarlijk, was al dicht voor vrachtwagens sinds april 2021. En op meer dan de helft van de viaducten mogen vrachtwagens OP DE SNELWEG maar 60km/u. 60!
Vanwege de wegwerkzaamheden. Die enkel uitgevoerd worden 1 uur NA zonsopkomst en stoppen 1 uur VOOR zonsondergang. Of vanaf 8:00 uur tot 16:00 uur. Net welk tijdstip eerder aanleiding geeft om te stoppen.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mais oui!quote:Op zondag 16 januari 2022 17:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bedoelen we dezelfde?
https://www.adac.de/der-a(...)5-sperrung-gesperrt/
quote:Op zondag 16 januari 2022 15:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
True, true, je moet over zulke dingen niet teveel nadenken. Doe ik altijd wel als ik zo'n enorm hoge brug over rij, en in dit geval kennelijk niet helemaal onterecht.IewwwwwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ze hebben een nieuwe gebouwd. Dus gewoon heel hard doorrijden en hopen dat deze beter in elkaar steekt.
![]()
Tandarts al gebeld?quote:Op zondag 16 januari 2022 17:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb een stuk steen in de oven liggen.
Dat heb ik net laten doen.quote:Op zondag 16 januari 2022 17:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb een stuk steen in de oven liggen.
Op het aanrecht liggen vier bollen deeg.
Maak je het weer zelf? Ik dacht dat je dat een tijdje geleden niet meer kon, of was toen het apparaat stuk?quote:Op zondag 16 januari 2022 18:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Verse tagliatelle is klaar. Zo even koken en mensen met verse pesto en dan nog wat parmezaan erover
Met de kenwood lukte het niet meer nee, maar ik heb een elektrische gekocht van Philips en nu heb ik binnen 10 minuten 2 porties (voor mij dan, voor anderen 1 portiequote:Op zondag 16 januari 2022 18:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Maak je het weer zelf? Ik dacht dat je dat een tijdje geleden niet meer kon, of was toen het apparaat stuk?
Lekkerrrrrrrrrr trouwens. Doet me eraan denken dat ik de nep-pasta die ik laatst at even op moet zoeken en aan jullie laten zien.
De meeste/alle andere varianten van konjac-pasta-namaak heeft een nare vislucht er aan hangen. Deze nietquote:Konjak (of konjac) is een ingenieuze oplossing voor wie geen gewone pasta kan of wil eten, maar het niet kan weerstaan. Gemaakt van de konjacwortel, en daardoor ultralaag in koolhydraten, vet en calorieën.
Ach so, dan had ik het toch redelijk ietwat een beetje onthouden. Fijn dat je het nu weer makkelijk kan maken. Niks zo lekker als echte goede pastaquote:Op zondag 16 januari 2022 18:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Met de kenwood lukte het niet meer nee, maar ik heb een elektrische gekocht van Philips en nu heb ik binnen 10 minuten 2 porties (voor mij dan, voor anderen 1 portie) pasta
Een eenzame mond. Vreten om te vreten. Niet van wegen honger.quote:
Dat heb ik chronischquote:
Leuk Texel gaan wij morgen heen voor een paar dagen.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:18 schreef PdeHoog het volgende:
Ja hoiVakantieplannen dit jaar: weekje Texel eind feb (“huwelijksreis”
) en in augustus drie weken roadtrippen naar en in Slowakije met hoogstwaarschijnlijk een trouwerij van mijn toekomstige zwager
Ben benieuwd, zo’n Slowaakse trouwerij. Moet dan wel de hele dag in pak rondlopen
Dit. Inmiddels 2 hele weken OMAD. Lukt aardig.quote:
Maar hoe lang eet je dan?quote:Op zondag 16 januari 2022 20:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Je hongert jezelf uit door maar 1x per dag te eten.
En dat mag maximaal 1 uur duren. Dus 23 uur alleen maar naar kijken en niet aankomen.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:13 schreef Blues het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 januari 2022 20:09 schreef AnneX het volgende:
Schaamt.
Vanmiddag vermaakt met de special van de volksktant lees nrc! over Schoon en Schijn.
Waarom schaam? En was het mss de telegraafquote:Op zondag 16 januari 2022 16:53 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag vermaakt met de special van de volkskrant over Schoon en Schijn.
Of al dat wassen, boenen, scrubben eigenlijk wel goed is voor het lijf.
Kreeg acuut zin in een hammam bezoek. En ook een leuk verhaal over ouwe mensen geuren. 😉 O.a.
Oef. Beetje ongezond lijkt mij.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Ondersteund door meerdere internisten en intensivisten bij deze keuze; ik heb er dus weinig twijfel over.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Het stond in de nrc. # stop de tijd.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:15 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Waarom schaam? En was het mss de telegraaf
Ik schrob/was mezelf nooit met zeep of zo.
Was mijn haar 1x in de week met neutral. Voor de rest spoel/was ik mezelf dagelijks af met alleen water onder de douche.
Zolang je alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt is er weinig aan de hand. Dit kun je in 1 keer naar binnen schuiven. Of wat ik zelf een stuk prettiger vind verdeeld over de dag een kleinere porties.quote:
Wat zijn we weer aardig vandaagquote:Op zondag 16 januari 2022 20:23 schreef AnneX het volgende:
En na 6 maanden zitten de verloren kilo’s er weer aan?
Een operatieve ingreep is juist de weg die bij veel mensen psychische en lichamelijke problemen veroorzaakt; ik zit dicht bij het vuur, kan bij de statistieken: daar ga ik never nooit niet aan beginnen.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:23 schreef AnneX het volgende:
En na 6 maanden zitten de verloren kilo’s er weer aan?
Affijn, succes Fiets.
Als het rustiger in huis is, is dan een maagband een optie?
Uhuh in Afrika hadden ze bij zonsopgang een zeboe-karbonaadje, en dan tussen de middag brood van gemalen boomwortel en precies om 17:00 een nijlpaard-haasje met champignons, dat weet je toch?quote:Op zondag 16 januari 2022 20:33 schreef sigme het volgende:
Ja nee, de mens is duidelijk een dier dat is ontwikkeld door onze lieve heer met een programma van ontbijt met bammetjes en een glaasje melk, een tussendemiddageten en avondeten met agv.
Wat een buitengewoon merkwaardig idee dat het ongezond zou zijn om anders te eten?
En dit.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je leest de laatste tijd inderdaad steeds vaker dat er toch wel veel wetenschappelijk bewijs is voor vasten. Ik moet er zelf niet aan denken. Maar ik kan me wel voorstellen dat het stellen van zo'n enorm duidelijke grens goed kan helpen.
Ik snib niet,ik ben alleen ongerust over vit inname en 1x per dag eten qua stofwisseling en organen. Heb ik toen ook ge-uit naar Minilot.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:43 schreef Clubsoda het volgende:
Volgens mij is OMAD nou net geen dieet maar leefstijl die je theoretisch gewoon altijd vol kunt houden.
Minilot deed dat ook al tijden en daar liep nooit iemand tegen te snibben
Idem.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik snib niet,ik ben alleen ongerust over vit inname en 1x per dag eten qua stofwisseling en organen. Heb ik toen ook ge-uit naar Minilot.
Ditquote:Op zondag 16 januari 2022 20:48 schreef sigme het volgende:
Vaker eten is voor een recept voor ellende. Ik kan namelijk prima níet eten, maar ik kan heel slecht weinig eten. Dat laatste was misschien al wel eens opgevallen.
Per saldo moet ik dus vooral niet te vaak eten.
-auw-quote:Op zondag 16 januari 2022 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze dag was niet zoals gepland. We gingen te lang door met klussen. Daarna viel de trap terwijl ik er op stond.
[ afbeelding ]
Zere knieën, één flink beschadigd, zere polsen en handen, zere buik omdat ik daarmee op de verdiepingsvloer landde. Het had veel en veel erger kunnen zijn. Ik kon mijn hoofd gelukkig mishouden van de plavuizen. Alsnog voel ik me behoorlijk matig.
Ik had toevallig wel net een zak friet van 2,5 kilo in huis gehaald. Groot genoeg voor beide knieën.
Toen de trap gemaakt was, moesten we nog de mealprep voor deze week doen. Handig.
Het is wel gelukt. We hebben 5 maaltijden, 5 lunches, 5 ontbijten en voor in de vriezer: een bak aardappelpuree, 10 gehaktballen, een bakje kokosmelk, 4 bakjes gierst voor salades.
We zijn lekker uitgerust van dit weekend
Aï!quote:Op zondag 16 januari 2022 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze dag was niet zoals gepland. We gingen te lang door met klussen. Daarna viel de trap terwijl ik er op stond.
[ afbeelding ]
Zere knieën, één flink beschadigd, zere polsen en handen, zere buik omdat ik daarmee op de verdiepingsvloer landde. Het had veel en veel erger kunnen zijn. Ik kon mijn hoofd gelukkig mishouden van de plavuizen. Alsnog voel ik me behoorlijk matig.
Ik had toevallig wel net een zak friet van 2,5 kilo in huis gehaald. Groot genoeg voor beide knieën.
Toen de trap gemaakt was, moesten we nog de mealprep voor deze week doen. Handig.
Het is wel gelukt. We hebben 5 maaltijden, 5 lunches, 5 ontbijten en voor in de vriezer: een bak aardappelpuree, 10 gehaktballen, een bakje kokosmelk, 4 bakjes gierst voor salades.
Maar goed dat fysio bij de intake geen oefeningen met je ging doenquote:Op zondag 16 januari 2022 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, wonder boven wonder doet alles het nog. Niet heel erg van harte maar ik verwacht geen permanente schade.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
-auw-
Alle scharnieren draaien nog wel als voorheen, lichaamstechnisch?
'En over zes maanden zitten de kilo's er weer aan?' is een oprechte bezorgdheid over vitamines? Ik vind het wonderlijk.quote:
Het Engelse woord break-fast is het 'breken van de vasten'. Ont-bijt betekent hetzelfde. Het is de 1e maaltijd na (de nacht) niet eten. In mijn idee kan je dus niet stoppen met ontbijten - je kan wel láát ontbijtenquote:Op zondag 16 januari 2022 20:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit
Sinds ruim een jaar ontbijt ik al niet meer, bevalt erg goed.
OMAD klinkt mij ook wel goed in de oren.
Ja, ik las dat ook anders.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
'En over zes maanden zitten de kilo's er weer aan?' is een oprechte bezorgdheid over vitamines? Ik vind het wonderlijk.
Het zijn zware vitamines.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
'En over zes maanden zitten de kilo's er weer aan?' is een oprechte bezorgdheid over vitamines? Ik vind het wonderlijk.
Dat gok ik ook. En ik had al overal pijn voor ik viel door het steeds slepen in rare houdingen met die lomp grote osb-platen. Gelukkig moet ik dinsdag pas weer naar de revalidatie.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Aï!![]()
Morgen ben je vast helemaal stijf van stress en pijn.. En morgen naar je revalide?
Haha ja. Met die oefeningen er bij was het pas echt niet goedgekomenquote:Op zondag 16 januari 2022 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar goed dat fysio bij de intake geen oefeningen met je ging doen
Hopelijk morgen niet al te blauw en beurs (al ben ik er bang voor)
Durf ik te vragen hoe het nu met vloer is?
Daar heb je een puntquote:Op zondag 16 januari 2022 20:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Het Engelse woord break-fast is het 'breken van de vasten'. Ont-bijt betekent hetzelfde. Het is de 1e maaltijd na (de nacht) niet eten. In mijn idee kan je dus niet stoppen met ontbijten - je kan wel láát ontbijten.
quote:Op zondag 16 januari 2022 20:33 schreef sigme het volgende:
Ja nee, de mens is duidelijk een dier dat is ontwikkeld door onze lieve heer met een programma van ontbijt met bammetjes en een glaasje melk, een tussendemiddageten en avondeten met agv.
Ik moet er juist wel aan denken, vind 16-8 heel fijn, ben benieuwd hoe OMAD is. Moet alleen eerst nog wat huisgenoten het huis uit werken.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je leest de laatste tijd inderdaad steeds vaker dat er toch wel veel wetenschappelijk bewijs is voor vasten. Ik moet er zelf niet aan denken. Maar ik kan me wel voorstellen dat het stellen van zo'n enorm duidelijke grens goed kan helpen.
Volgens de klas-app van 20:00 "krijgen de ouders zometeen een brief van school."quote:Op zondag 16 januari 2022 21:25 schreef Tele6 het volgende:
@:fietsie oef, hopen dat uk het niet heeft. Moet nu de hele klas thuisblijven?
En , veelvoorkomend tegenwoordig: een schrikbarend gebrek aan vitamines, mineralen en andere zeer essentiële voedingsstoffen terwijl ze ruim meer dan eens per dag en ruim voldoende (waarschijnlijk te veel) calorieën naar binnen werken. Te dik en ondervoed, welkom in de moderne wereld.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:25 schreef Tele6 het volgende:
Mensen kunnen ook een eetstoornis krijgen van 2x bammetjes en 1x AVG per dag.
Ja, was mooi!quote:Op zondag 16 januari 2022 21:10 schreef derLudolf het volgende:
Wie heeft "Gevaarlijkste Wegen" gekeken? Wat een prachtige route
Dat wilde ik komen zeggen. Gewicht is absoluut niet de enige indicator voor (on)gezondheid. Al zien veel mensen dat wel zo.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:28 schreef sigme het volgende:
[..]
En , veelvoorkomend tegenwoordig: een schrikbarend gebrek aan vitamines, mineralen en andere zeer essentiële voedingsstoffen terwijl ze ruim meer dan eens per dag en ruim voldoende (waarschijnlijk te veel) calorieën naar binnen werken. Te dik en ondervoed, welkom in de moderne wereld.
Ik dacht even dat je flink gepoetst hadquote:Op zondag 16 januari 2022 21:30 schreef Myraela het volgende:
Dit weekend de voorraadkast een beetje opgefrist. Er zaten diepe bruine planken en nog de oude vloertegels. Nu zijn de planken wit, en de vloer is grijs. Had niet verwacht dat het zo'n verschil zou maken, maar helemaal blij.
In mijn omgeving veel stellen die met een tweede leg bezig zijn. Deze zin was derhalve grappigquote:Op zondag 16 januari 2022 21:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maar je hebt vast geklust. Voor- en nafoto?
Ik heb geen voor foto’s gemaakt, altijd zonde.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je flink gepoetst had
Maar je hebt vast geklust. Voor- en nafoto?
Da’s het mijne ook zo ongeveer, alleen is het fruithapjequote:Op zondag 16 januari 2022 21:51 schreef borisz het volgende:
Ik ben van de vier eetmomenten. Smorgens yoghurt met vulling. Op kantoor 10.30u fruithapje(fruit staat klaar om te pakken) Smiddags brood (13u) al is het in de zomer wel meer salade. en Savonds wat de pot schaft. Ik snaai daarbuiten eigenlijk nooit (feestjes uitgezonderd).
En als ik ga sporten dan zorg ik wel dat ik iets gegeten heb uur van te voren. Niet veel maar wel iets
😳 ooooh. Twee dan op de knieënquote:Op zondag 16 januari 2022 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[ afbeelding ]
Ook. In mijn directe omgeving is iemand zo aan het jojo’en.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hier doet de voedingsindustrie ook aan mee.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:28 schreef sigme het volgende:
[..]
En , veelvoorkomend tegenwoordig: een schrikbarend gebrek aan vitamines, mineralen en andere zeer essentiële voedingsstoffen terwijl ze ruim meer dan eens per dag en ruim voldoende (waarschijnlijk te veel) calorieën naar binnen werken. Te dik en ondervoed, welkom in de moderne wereld.
Dan moet je bellenquote:Op zondag 16 januari 2022 21:49 schreef fietsie het volgende:
Tot nu toe hebben wij GGD tests steeds individueel gedaan. Nu leek het me wijs om alvast uit te zoeken hoe te handelen als je met 3 personen -tegelijk- getest wil worden.
En daar zie ik dan weer geen enkel draaiboekje voor op de wirwar van sites.
SUCCES!quote:Op maandag 17 januari 2022 08:18 schreef Blues het volgende:
Moggels![]()
DDay vandaag! Eind vd werkdag een verplichte teamsbijeenkomst want: WE GAAN ANDERS WERKEN!!!![]()
Sorry voor m'n smiley maar dit heb ik in mn werkzame leven al 2000x gehoord.
De werkzaamheden tussen en met het klantencontactcentrum (waar alle telefoontjes eerst terecht komen) en de poli's gaat drastisch veranderen!
Het wordt ook in alle communicatie met hoofdletters gepresenteerd!!!!!
Ja donderdag, ik ging al uit dat het volgende week pas zou zijn dus ben wel blij. Anders zit ik weer een weekend te zenuwen.quote:
Spannendquote:Op maandag 17 januari 2022 10:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja donderdag, ik ging al uit dat het volgende week pas zou zijn dus ben wel blij. Anders zit ik weer een weekend te zenuwen.
Nja mochten we willen bieden zal dat wel over het weekend getrokken worden dus zit ik alsnog te zenuwen
Ik weet eigenlijk niet op hoeveel procent groente je komt als je zelf stamppot maakt? In gewicht meer aardappel lijkt me. Nog wat spek en boter, dan komt de 40% al snel in zicht.quote:Op maandag 17 januari 2022 07:02 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier doet de voedingsindustrie ook aan mee.
Kant en klare stamppot die er gezond uit ziet. Blijkt nog geen 25% groente te bevatten. (1 Keer genept, niet gekeken in de winkel). En brood waar niets meer in zit. Ouderwets stevig brood is in Nederland zeldzaam aan het worden.
Euh nee? Als ik zelf stamppot maak gaat er maar een fractie aardappel in.quote:Op maandag 17 januari 2022 12:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet op hoeveel procent groente je komt als je zelf stamppot maakt? In gewicht meer aardappel lijkt me. Nog wat spek en boter, dan komt de 40% al snel in zicht.
Eensch met ding op je snoet.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Op de boot naar Texel, 60 plussers waarvan 9/10 geen mondkapje draagt… Zo lastig is het toch niet. Als je uit je auto gaat doe je zo’n ding op je snoet.
Punt 1 van de maatregelen bij TESOquote:Op maandag 17 januari 2022 14:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eensch met ding op je snoet.
Schipper zegt: op de boot ben je buiten…
Duidelijk! Stomme eigenwijze boomers.quote:Op maandag 17 januari 2022 14:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Punt 1 van de maatregelen bij TESO
Deze COVID-19 maatregelen zijn bij TESO van kracht
Het dragen van een mondkapje is verplicht voor iedereen van 13 jaar en ouder. Reizigers wordt verzocht het mondkapje tijdig op te zetten.
Die mensen konden niet voor 13 jaar en jonger doorgaan. Nog niet bijna![]()
Oh, das lief dat je daaraan denkt.quote:Op maandag 17 januari 2022 14:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoe gaat het met oma? vraag ik mij af, als ik je naam zie voorbij komen.
Nou ja…Fijn om te horen.quote:Op maandag 17 januari 2022 14:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh, das lief dat je daaraan denkt.Het gaat nog steeds best heel erg goed.
Ze eet, voelt zich prima, heeft er ook wel zin in. We gaan er woensdag weer even langs.
Trap ze overboordquote:Op maandag 17 januari 2022 14:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Punt 1 van de maatregelen bij TESO
Deze COVID-19 maatregelen zijn bij TESO van kracht
Het dragen van een mondkapje is verplicht voor iedereen van 13 jaar en ouder. Reizigers wordt verzocht het mondkapje tijdig op te zetten.
Die mensen konden niet voor 13 jaar en jonger doorgaan. Nog niet bijna![]()
Dat zal nog wel een stuk meer worden.quote:Op maandag 17 januari 2022 15:55 schreef derLudolf het volgende:
40.000 besmettingen gehaald![]()
Dat had ik voor morgen voorzien.
Nja, die record gaan we vieren. Morgen taart.
(Ja, zo gaan we d'r maar mee om op het werk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 januari 2022 08:18 schreef Blues het volgende:
Moggels![]()
DDay vandaag! Eind vd werkdag een verplichte teamsbijeenkomst want: WE GAAN ANDERS WERKEN!!!![]()
Sorry voor m'n smiley maar dit heb ik in mn werkzame leven al 2000x gehoord.
De werkzaamheden tussen en met het klantencontactcentrum (waar alle telefoontjes eerst terecht komen) en de poli's gaat drastisch veranderen!
Het wordt ook in alle communicatie met hoofdletters gepresenteerd!!!!!
Ja zeg!quote:Op maandag 17 januari 2022 17:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe zou het met @:Lucky_Strike gaan? Na die smak van gisteren en vandaag toch de eerste dag van het programma?
Ik eet zo lekker risotto. Ze kan me watquote:Op maandag 17 januari 2022 17:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hapje prana, iemand?
Cat-astrophe in LIF / Amudra is 'breatharian', ze eet doordeweeks niets
Wel ok hoor. Uitgeput. Verdwaald in het moeras van de moestuinbemesting. Ik heb vandaag vrij, hoef morgen pas aan te treden.quote:Op maandag 17 januari 2022 17:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe zou het met @:Lucky_Strike gaan? Na die smak van gisteren en vandaag toch de eerste dag van het programma?
Ook altijd zo hypocriet, alle eten afzweren want slecht. Maar wel koffie blijven drinken.quote:Op maandag 17 januari 2022 17:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hapje prana, iemand?
Cat-astrophe in LIF / Amudra is 'breatharian', ze eet doordeweeks niets
Ah, ik dacht dat je vandaag je eerste dag had. Echt vervelend van die pijn.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wel ok hoor. Uitgeput. Verdwaald in het moeras van de moestuinbemesting. Ik heb vandaag vrij, hoef morgen pas aan te treden.
Ik heb wel spierpijn en nog last van mijn beurse buik. Maar ik had het veel erger verwacht. De ergste pijn was gisteren.
De overtreffende trap van één is nul?quote:Op maandag 17 januari 2022 18:18 schreef Candaasje het volgende:
Dat is wel de overtreffende trap van dat OMAD dieet. @:fietsie iets voor jou?
quote:Op maandag 17 januari 2022 18:42 schreef sigme het volgende:
[..]
De overtreffende trap van één is nul?
Hmm. Lijkt me veganistische logica.
Hap!quote:Op maandag 17 januari 2022 18:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Ik hap (want ik doe niet aan vasten en ik heb HONGER en mijn vriend is nog ergens op z'n werk![]()
Ik had het over de mate van 'extreemheid'. Niet dat ik OMAD daadwerkelijk extreem vind...maar het was een grapje....
Ik vraag me dan af wat ze met tussendoortjes bedoelen. Ik heb ik altijd druiven (of in seizoen kersen/aardbeien of zo) staan En als ik langsloop neem ik er een paar. Een appel of een sinaasappel is een groter tussendoortje, maar 10 aardbeien, wat is dat dan?quote:Op maandag 17 januari 2022 19:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Hap!
Ik vind achtmaal daags eten de extreme versie van OMAD.
Eens per x-tijd vul ik, net als @:isabeau, de vragenlijsten van Lifelines in. Standaardvraag in de regelmatige coronavragenlijst is 'hoe vaak eet u per dag, tussendoortjes meegeteld'. Laagste optie is drie, hoogste acht. Blijkbaar levert het meer data op om te vragen wie er zes of juist zeven of juist achtmaal per dag iets eet, dan wie er een, twee of driemaal iets eet.
Over chocolade gesproken, ik heb bij de postcode loterij 2 repen tony choco gewonnen. Over 2 weken komen ze binnen (eet dat eigenlijk nooit)quote:Op maandag 17 januari 2022 19:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Blije beestjes![]()
Ik had net een stuk prana chocoladeletter
Oefquote:Op maandag 17 januari 2022 19:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bij mij was pasgeleden een complete postcode daarmee in de prijzen gevallen. Dat was echt zwaar om te bezorgen
Booohquote:Op maandag 17 januari 2022 19:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Over chocolade gesproken, ik heb bij de postcode loterij 2 repen tony choco gewonnen. Over 2 weken komen ze binnen (eet dat eigenlijk nooit)
Dé poststukken om letterlijk spoorloos te laten verdwijnenquote:Op maandag 17 januari 2022 19:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bij mij was pasgeleden een complete postcode daarmee in de prijzen gevallen. Dat was echt zwaar om te bezorgen
Ik zou er niet van staan te kijken als dat gebeurd. Maar je zou wel stom zijn om een strafblad te riskeren voor een kar chocolade repenquote:Op maandag 17 januari 2022 19:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dé poststukken om letterlijk spoorloos te laten verdwijnen![]()
Ik heb dat stuk gelezen ja; een zuchtje lucht en de energie van de wereld, meer heb je niet nodigquote:Op maandag 17 januari 2022 18:18 schreef Candaasje het volgende:
Dat is wel de overtreffende trap van dat OMAD dieet. @:fietsie iets voor jou?
Dat klinkt als een productief dagjequote:Op maandag 17 januari 2022 20:44 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa mag weer trainen
![]()
wat voor pijnlijke workout staat er op het menu?Dora en Loebes
Ik eet denk ik 5 keer per dag. Ontbijt, lunch, mandarijn, avondeten, nootjes/chocola. Vandaag nootjes bij m'n mandarijn want ik had rijles gehad en daar krijg ik honger van.
Zonet hebben we met wat vrijwilligers van dit gebouw de gemeenschappelijke ruimte opgeruimd. Die begon op een grofvuilstort te lijken, of eigenlijk, die was dat geworden.![]()
• Een vissenkom (onbewoond)
• 8 bankstellen, sommige beschimmeld
• 4 bureaustoelen
• 7 loodzware eetkamerstoelen
• 4 IKEA kartonnen Lack tafeltjes, allemaal kapot
• 1 IKEA Billy boekenkast
• 1 gebroken spiegel![]()
• 4 staande lampen
• 1 bedframe excl lattenbodem
• 1 tweepersoons matras incl molton en hoeslaken, beschimmeld
• 123892 lege bierblikjes en -flesjes, en peuken, en wijnflessen, en kroonkurken
• 1 kapot skateboard
Nu staat dit allemaal achter het gebouw op de stoep voor de afvalophaaldienst. En hebben wij weer een gemeenschappelijke ruimte waar we geen feestjes kunnen gaan vieren vanwege corona
We hebben dit vooral gedaan omdat de beheerder anders een professioneel schoonmaakbedrijf zou sturen en dei zouden geld kosten.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:49 schreef fietsie het volgende:
@:Tele6 maar het voelt vast frisser binnen
Twee dagen volproppen om 5 dagen niet te eten. Niet het hele stuk gelezen, weet ook niet wat ze in die 5 dagen drinkt. Op liters vruchtensap kun je ook leven.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb dat stuk gelezen ja; een zuchtje lucht en de energie van de wereld, meer heb je niet nodig
Er zijn er die thee met suiker rekenen als water...quote:Op maandag 17 januari 2022 20:55 schreef z80 het volgende:
[..]
Twee dagen volproppen om 5 dagen niet te eten. Niet het hele stuk gelezen, weet ook niet wat ze in die 5 dagen drinkt. Op liters vruchtensap kun je ook leven.
quote:Op maandag 17 januari 2022 20:49 schreef Blues het volgende:
@ werkoverleg on DDay.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
quote:Op maandag 17 januari 2022 20:49 schreef Blues het volgende:
@ werkoverleg on DDay.
Tjongejonge, en men denkt natuurlijk het ei van columbud te hebben uitgevonden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Vanochtend:quote:Op maandag 17 januari 2022 20:44 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa mag weer trainen
![]()
wat voor pijnlijke workout staat er op het menu?
Het werd iig vol trots en hoop op beter gepresenteerdquote:Op maandag 17 januari 2022 21:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tjongejonge, en men denkt natuurlijk het ei van columbud te hebben uitgevonden?
Koekoekquote:Op maandag 17 januari 2022 21:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vanochtend:
AMReps in 17 mins:
40 Burpees | 40 reps
30 Snatches, 20 kg | 30 reps
30 Burpees | 30 reps
30 Snatches, 25 kg | 18 reps (en toen ben ik gestopt wegens pijn)
20 Burpees
30 Snatches, 30 kg
10 Burpees
Vanavond:
5x 3 Snatches ()
5 x 2 + 3 Clean & Jerk. Ik mag weer jerken maar is mentaal wel ingewikkeld. 35 kg durfde ik wel aan en ging ook nog pijnvrij.
4x4 frontsquats met 45, 50, 55, 55 kg.
Morgen misschien pull ups oefenen en in ieder geval 's avonds yoga![]()
Jullie mogen ook weer, toch?
Twee keer vandaagquote:Op maandag 17 januari 2022 21:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vanochtend:
AMReps in 17 mins:
40 Burpees | 40 reps
30 Snatches, 20 kg | 30 reps
30 Burpees | 30 reps
30 Snatches, 25 kg | 18 reps (en toen ben ik gestopt wegens pijn)
20 Burpees
30 Snatches, 30 kg
10 Burpees
Vanavond:
5x 3 Snatches ()
5 x 2 + 3 Clean & Jerk. Ik mag weer jerken maar is mentaal wel ingewikkeld. 35 kg durfde ik wel aan en ging ook nog pijnvrij.
4x4 frontsquats met 45, 50, 55, 55 kg.
Morgen misschien pull ups oefenen en in ieder geval 's avonds yoga![]()
Jullie mogen ook weer, toch?
Omdat ik 's ochtends CrossFit en 's avonds Olympic Lifting doe. Het komt soms voor (meestal niet) dat er in beide klassen op dezelfde dag dezelfde bewegingen zitten. Vaak is de intentie dan wel anders.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Twee keer vandaag![]()
Waarom doe je twee keer op de dag en dan deels dezelfde oefeningen? Of snap ik het niet?
Ja, we mogen weer![]()
Wel nog beperking in groepsgrootte zodat we de anderhalve meter aan kunnen houden.
Ik ga donderdagavond weer, denk ik. En ik ben gisteren geweest.![]()
Morgenavond doe ik paaldanscursus![]()
Zaten wij hier net in de sportvibe, ga jij weer over eten beginnenquote:Op maandag 17 januari 2022 21:58 schreef Candaasje het volgende:
Oh jullie waren alweer een pagina verder. Momentje.
Je moet wel genoeg energie over houden om te kunnen verbranden!quote:Op maandag 17 januari 2022 22:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zaten wij hier net in de sportvibe, ga jij weer over eten beginnen![]()
*handje chips eet*
Wel op tijd stoppen met fietsenquote:Op maandag 17 januari 2022 22:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je moet wel genoeg energie over houden om te kunnen verbranden!
Ik moet mezelf ook weer eens een schop geven richting sportschool. Ik ben er denk ik 3 tot 4 jaar niet meer geweest inmiddelsMorgen maar eens langsfietsen om me weer in te schrijven.
Goed instapmoment, nu de sportscholen open gaan.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:12 schreef fietsie het volgende:
Ik ben aan het bieden op crosstrainers op MP.
Voor thuis
Ik hoop op jongebruikt semi-sportschool model wat vre-se-lijk in de weg staat jaquote:Op maandag 17 januari 2022 22:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Goed instapmoment, nu de sportscholen open gaan.
Mijn skates liggen ernaastquote:Op maandag 17 januari 2022 22:13 schreef Candaasje het volgende:
Ik doe niet meer aan thuis sporten. Ik heb nog steeds een zooi gewichten in de hoek achter het gordijn liggen. Ik denk 3x gebruikt. Optimist die ik ooit was![]()
Voor skaten is het ook heeul geen mooi weer nogquote:Op maandag 17 januari 2022 22:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn skates liggen ernaast![]()
Jezelf motiverenIk heb een vaste afspraak nodig die ik moet AFZEGGEN als ik een keer niet wil kan. Werkt een stuk beter.
Oh, was dat geheim?quote:Op maandag 17 januari 2022 22:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanmorgen onderweg naar en in NL, oh oh oh, Hilliewood en sex, schandaaal schandaal. Come Again? Echt, waarom denk je dat het gooise matras wordt genoemd. Dit is echt al publiek geheim sinds de jaren 60.
As iedereen er mee akkoord is, is nog steeds lastig als 1 van de 2 een machtspositie heeft.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo goeiemorgen ..
Ik vind het jezelf omhoog neuken (Als je er zelf maar mee akkoord bent) prima. Moet iedereen voor zichzelf weten. Maar volgens mij gaat het nu vooral om de gevallen die het er niet mee akkoord zijn.
En een ieder die dit wist en heeft laten gebeuren.quote:Op maandag 17 januari 2022 23:26 schreef AnneX het volgende:
Hier ligt een grote taak voor opvoeders en leerkrachten!
Op de dorpse basisschool hiero is aandacht voor pestgedrag, (mis)gebruik van mobieltjes en er is een vertrouwensjuf.quote:Op maandag 17 januari 2022 23:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En een ieder die dit wist en heeft laten gebeuren.
En daar niet terwijl het al bekend was. Onvoorstelbaar en onbegrijpelijkquote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
Op de dorpse basisschool hiero is aandacht voor pestgedrag, (mis)gebruik van mobieltjes en er is een vertrouwensjuf.
Heren? Ik zie alleen Ludolf op zijn eigen typische manier reagerenquote:Op maandag 17 januari 2022 23:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Typisch wel, hoe de reacties van de dames en heren hier verdeeld zijn….
Na, het is wel een beetje anders dan alleen omhoogneukenquote:Op maandag 17 januari 2022 22:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, was dat geheim?![]()
Als het met toestemming gebeurd, er zijn geen minderjarigen bij, tja, de ene persoon heeft jeuk, iemand wil carrière.
Volgens mij heeft Anouk - die nu is opgestapt - zelf ooit geroepen dat er niets mis is met jezelf omhoog te neuken.
Ik vind ook wel typisch om dit meteen over te verdelen als reacties van mannen of vrouwen.quote:Op maandag 17 januari 2022 23:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Typisch wel, hoe de reacties van de dames en heren hier verdeeld zijn….
Maar dat komt omdat het daar niet over ging.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 07:59 schreef derLudolf het volgende:
Wel grappig dat iedereen maar aanneemt dat ik de rest ook maar goedkeur terwijl ik alleen zeg dat indien 18+ en beide personen stemmen in, ik het probleem van omhoog neuken niet zo zie.
Je reactie vertroebelt de discussie. Het gaat hier namelijk niet om omhoogneuken. (Waar ook best wat over te betwisten valt, gezien de door Sarabi al genoemde machtstructuren die er vaak zijn.) Dat je Anouk er ook nog eens bij haalt, - als coach van the Voice, waaromtrend dit nu speelt - helpt dan niet.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 07:59 schreef derLudolf het volgende:
Wel grappig dat iedereen maar aanneemt dat ik de rest ook maar goedkeur terwijl ik alleen zeg dat indien 18+ en beide personen stemmen in, ik het probleem van omhoog neuken niet zo zie.
Ik vind dat eigenlijk een tamelijk zwak argument: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Genoeg goede muzikanten die zonder de programma's zijn doorgebroken.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 08:49 schreef Clubsoda het volgende:
Maar de kern zit 'm in dat 'instemmen'. Kun je écht met iets instemmen als er een machtsverhouding is? Als je bang bent dat jouw niet-instemmen consequenties heeft voor iets wat je heel graag wil?
Maar dit komt niet alleen voor bij dit soort programma's. Het komt voor in de muziekwereld, in de theaterwereld, de film/tv wereld, modellenwereld en vooral ook in de wereld van de niet bekende mensen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 09:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk een tamelijk zwak argument: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Genoeg goede muzikanten die zonder de programma's zijn doorgebroken.
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 09:43 schreef Lonaa het volgende:
Ik geloof dat er wat dingen langs elkaar heen lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |