abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203214045
Hendig, dat Ludolf de dienstregeling voor Isa bijhoudt. 😂
pi_203215263
Er was nog wat. Isa’s treinbed noemde ik in het vorig topic ‘brits’ en het moet zijn couchette.🙃
Neen, niet courgette.
Het voordeel van alleen in de coupé is dat je geen mondkapje op hoeft?!
Stel je voor, zo’n benauwde boel als je zegt, en dan slapen met/zonder mondkapje?
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 januari 2022 @ 07:49:13 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203215468
Zo weer naar de sportschool *O*
Uurtje RPM.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203215513
Goedemorgen!

Het sliep heerlijk in de tent, geflankeerd door honden. Die beide de hele nacht bleven liggen.
@Isabeau is de trein nog in beweging gekomen? Lekker boemelend geslapen in de privé-couchette?

Ik ga vandaag 2 kilo runderlap stoven, 1 kilo spareribs (de laatste van eigen vark) en 1 kilo lamsvlees.
Kan dat daarna gaar & klaar de diepvries weer in en dan kunnen we daar uit putten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203215637
Goedemorgen.

Gisteren om 9 uur op de bank in slaap gevallen. :') Vandaag 0 dingen die moeten, dus wordt een prutsdagje. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203215668
Oe, stoofvlees :9

Inmiddels trein ik tussen bergen en sneeuw. Prima geslapen vannacht met zo nu en dan wakker worden. Courgette naast me met kinderen, dus drie wekkers zetten voor vanochtend was compleet overbodig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203215673
Wel jammer, ik zat eerst in het laatste treinstel en kon door de raampjes achter in naar buiten kijken met uitzicht achter de trein. Nu blijkbaar eerste treinstel en zit de locomotief voor het raampje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203215708
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 08:43 schreef Isabeau het volgende:
Oe, stoofvlees :9

Inmiddels trein ik tussen bergen en sneeuw. Prima geslapen vannacht met zo nu en dan wakker worden. Courgette naast me met kinderen, dus drie wekkers zetten voor vanochtend was compleet overbodig.
O+

Klinkt goed, je reis!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203215725
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 08:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
O+

Klinkt goed, je reis!
Dit is echt super relaxt O+
Zou zo weer doen
pi_203215770
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 08:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zou zo weer doen
Ik heb het in het verleden geloof ik twee keer gedaan, beide naar Zwitserland. Vond dat inderdaad ontzettend relaxed en knussig.

Wij willen deze zomer naar Zweden, heen en terug slapen op de boot O+
pi_203216112
Mogge

Klinkt als een goede reis @Isabeau weet je al of je gaat lopen?

Hier ook een prutsdagje, jurk afmaken, beetje huishouden en misschien een stukje fietsen.

Gisteravond waren ze aan de overkant tot 12 uur bezig met herstel van de stoplichten na het ongeluk en nu zijn ze weer bezig
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 16 januari 2022 @ 09:43:22 #12
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203216190
Iedere dag is weer hilarisch met huisdieren. Reu is aan het rondlopen en zeuren, ik stuur hem zijn mand in. Gaat ie heel bewust met zijn rug naar mij toe zitten en naar de muur kijken.
pi_203216269
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Iedere dag is weer hilarisch met huisdieren. Reu is aan het rondlopen en zeuren, ik stuur hem zijn mand in. Gaat ie heel bewust met zijn rug naar mij toe zitten en naar de muur kijken.
Onze Loebes die pakt dat op een andere manier aan. Als je die op zijn kop geeft gaat hij je rustig een uur of 3 strak zitten aankijken. Want hoe durven we koninklijke hoogheid Loebes op zijn kop te geven. Ik moet zeggen. Het kan verdraaid ongemakkelijk worden :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203216306
Goedemorgen. Vandaag is er genoeg te doen hier. De vloer in de keuken afmaken is het eerste project. De kerstboom moet worden ontmanteld, dan het hele huis srofzuigen en als laatste koken we samen voor vandaag tot en met donderdag.
Spoilers!
pi_203216429
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Klinkt als een goede reis @:Isabeau weet je al of je gaat lopen?

Hier ook een prutsdagje, jurk afmaken, beetje huishouden en misschien een stukje fietsen.

Gisteravond waren ze aan de overkant tot 12 uur bezig met herstel van de stoplichten na het ongeluk en nu zijn ze weer bezig
Volop zon, windkracht 1 en 2 graden. Ja, ik ga wandelen :Y

Je hebt wel een kruispunt met vermaak voor je huis. Succes met het jurkje.

Lucky verder succes met vloer en kerstboom en zo.
pi_203216451
Dora lust geen rauwe haring.
Voor zoute haring doet ze een moord.
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 10:09:20 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203216453
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 08:45 schreef Isabeau het volgende:
Wel jammer, ik zat eerst in het laatste treinstel en kon door de raampjes achter in naar buiten kijken met uitzicht achter de trein. Nu blijkbaar eerste treinstel en zit de locomotief voor het raampje.
Rijtuig :+ Een treinstel is iets wat zichzelf aandrijft - zoals de meeste treinen in Nederland.

Wat betreft wekker, ik dacht dat de conducteur langs komt om iedereen wakker te maken / te zorgen dat ze in het juiste station uitstappen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_203216546
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Rijtuig :+ Een treinstel is iets wat zichzelf aandrijft - zoals de meeste treinen in Nederland.

Wat betreft wekker, ik dacht dat de conducteur langs komt om iedereen wakker te maken / te zorgen dat ze in het juiste station uitstappen.
Jawel, maar ik had gezegd ontbijt om acht uur en ik wilde aangekleed zijn voor ze zou komen. Dus had wekker om zeven uur gezet en om half acht.

Oooh, rijtuig. Ik denk dan aan iets met paarden, maar dat is ook weer een handig ezelsbruggetje: wordt voort getrokken.
pi_203216605
Goedemorgen, wij liggen in bed. De katten knus tussen ons in O+ Het wordt een rustige dag heb ik zo'n vermoeden.
pi_203216885
Klinkt als een fijne manier van reizen Isa! :Y
Wel jammer nu van je afgenomen uitzicht. Maar straks lekker wandelen O+
Wellicht dat wij de trein naar Inssbrück ook wel eens gaan uitproberen om mijn zus te bezoeken. Nadeel vind ik dan wel weer dat we dan daar weer geen auto ter beschikking hebben.

Wij gaan dit jaar (iets met deo volente enzo) naar Corsica. Dan is het dus ook (na eerst al te hebben 'geroadtript' naar Italië) de boot oprijden, nog even relaxen en genieten van het uitzicht, slapen, douchen en 's ochtends de boot direct afrijden op het eiland. En dan roadtrippen we weer verder. Dat vind ik ook wel heel prettig. O+

De boot naar Noorwegen vond ik dan weer minder. Grappig om een keer mee te maken, maar 22 uur vond ik wel heel erg lang om op zo'n dobberend gevaarte te zitten. En we moesten echt al uren van tevoren aanwezig zijn en konden de boot ook niet missen, wegens beperkte plaatsen en anders pas de volgende dag vertrek. Dus de laatste keer hebben we met de auto gereden via Zweden, en dat beviel veel beter.
pi_203216909
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
:D hij geef je de cold shoulder . Dat doet mijn konijn ook wel eens als 'ie beledigd is. Of gewoon omdat 'ie even niks van me moet :')

quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Onze Loebes die pakt dat op een andere manier aan. Als je die op zijn kop geeft gaat hij je rustig een uur of 3 strak zitten aankijken. Want hoe durven we koninklijke hoogheid Loebes op zijn kop te geven. Ik moet zeggen. Het kan verdraaid ongemakkelijk worden :D
:D
  zondag 16 januari 2022 @ 11:02:57 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203217110
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
_O- _O-
pi_203217155
Goedemorgen! Ik ga weer verder met schilderen vandaag. Heb via via een hele hoop verf gekregen, dus nu ben ik wat minder bang om te verspillen. Acrylverf is duidelijk wel anders dan aquarel, maar met youtube kom ik een heel eind.
pi_203217307
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:44 schreef Candaasje het volgende:

Wij gaan dit jaar (iets met deo volente enzo) naar Corsica. Dan is het dus ook (na eerst al te hebben 'geroadtript' naar Italië) de boot oprijden, nog even relaxen en genieten van het uitzicht, slapen, douchen en 's ochtends de boot direct afrijden op het eiland. En dan roadtrippen we weer verder. Dat vind ik ook wel heel prettig. O+

Dat klinkt ook wel heel fijn.
pi_203217333
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat klinkt ook wel heel fijn.
Ja, was heel prettig. Gewoon een beetje van alles maar niet teveel :D .
(Het jaar erop stortte wel de brug in waar we ook overheen waren gereden, maar goed dat we niet wisten wat de staat van die brug was :') )
pi_203217373
https://nos.nl/artikel/24(...)binge-stromen-binnen

Ik denk dat ik maar eens ga kijken wat in de theaters hier gedaan wordt. Gemasseerd worden terwijl je naar een cabaretvoorstelling kijkt lijkt me wat ongemakkelijk, maar ik vind het idee/de actie wel steengoed :D
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 11:25:20 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203217420
Spitsuur in de tuin, ik kom op zo'n 35 mussen, 1 vink, 7 pimpelmezen en 10 koolmezen. Op, laten we zeggen 6m²
pi_203217553
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, was heel prettig. Gewoon een beetje van alles maar niet teveel :D .
(Het jaar erop stortte wel de brug in waar we ook overheen waren gereden, maar goed dat we niet wisten wat de staat van die brug was :') )
Ai daar moet je maar niet te lang over nadenken.
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 11:48:13 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203217741
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ai daar moet je maar niet te lang over nadenken.
Dan kom je in veel landen geen brug meer over :D
pi_203217786
"Railaway" hier in de SC.
Fijn dat de reis zo goed gaat Isa.

Ik had een zware nacht qua dromen. Mijn ebike was een bakfiets en mijn tas met al mijn spullen in mijn rode fietstassen. Ik liet m ff staan om iets te bekijken verderop :? En toen ik me omdraaide was mijn bakfiets weg.
Met mijn hele leven in mijn tas in de fiets tas, geld pasjes alles en alles.
De rabobank kon ik niet bellen want niemand had een telefoon :? En je moest er naar toe, vervolgens uren lopen maar alle filialen waren gesloten... uiteindelijk blockten ze mijn pasje maar al het geld, ook van de spaarrek was weg.
Ik liep terug naar huis, hadden we een garage vol fietsen en tenten. Dus ik kon nog wel een fiets gebruiken, maar moest die wel uitgraven. Toen ik na 4x wakker worden dit hele verhaal steeds maar 'doordroomde' met rare dingen ben ik met een houten kop opgestaan. Die houten kop heb ik nog :')

Zo maar in bad proberen die gekke droom af te schudden. :D
pi_203218209
Apart is dat, dat zo’n droom nog zo lang nawerkt
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 12:34:32 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203218415
pi_203218652
:W

Vanochtend 8:00 op om met broertje te gaan trainen bij de survival. Was even pittig om op te staan (zoooo koud in het huis van m'n ouders) maar de training was erg leuk. Ik heb een stammetje doorgehakt en we zijn door kniediep water gerend. (Koud!) :D
pi_203218758

O+
pi_203219339
Dat koppie❤️
pi_203219435
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat koppie❤️
Ze had even gekeken of de muis thuis was. Was niet.
pi_203219475
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:54 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
O+
Ah fijn een dosis Dora O+
pi_203219484
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]
_O-
pi_203219496
quote:
[ afbeelding ]
O+
Schatje is het toch
pi_203219603
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Rare lieve Dora 😂

Lastig hè die dromen die onnavolgbaar blijven hangen. Er zijn wat zaken rond broertje die in mijn hoofd spoken, vooral ‘s nachts.

Hebben jullie de gevolgen van 2 x vulkaanuitbarsting gezien onder water?
Tot aan Wageningen toe voelbaar!

Gister sprak ik een echtpaar, die beiden als een zeehond hadden geblaft en bleken longontsteking te hebben. Suf getest thuis en ggd. ‘
‘Gewoon’ longontsteking en uitgeteld. Hoe kom je daaraan? 8)7
pi_203219671
En ja hoor: woensdagmiddag ook Kapsalon theater in Houten. w/
Éen iemand wordt geknipt, 50 wachtenden worden vermaakt. Door wie is nog niet bekend.
Ieder uur wisselen van de wachtenden.
https://nos.nl/artikel/24(...)binge-stromen-binnen
pi_203219875
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 08:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zou zo weer doen
Zo klinkt het ook O+
Nu nóg meer van plan om dit jaar een treinverbinding Wenen te doen _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203219885
@Blues wormen! in je hoofd. Zegt Eva Hoeke.
Zij beschrijft het iets poëtischer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203219895
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik heb het in het verleden geloof ik twee keer gedaan, beide naar Zwitserland. Vond dat inderdaad ontzettend relaxed en knussig.

Wij willen deze zomer naar Zweden, heen en terug slapen op de boot O+
Lekker O+

Plan hier is om naar Noorwegen te gaan. Nu keuze tussen nacht op boot vanaf Groningen of vier uur op boot via Denemarken. Qua kosten en reistijd neigen we naar het laatste.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203219904
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:34 schreef AnneX het volgende:

[..]
Rare lieve Dora 😂

Lastig hè die dromen die onnavolgbaar blijven hangen. Er zijn wat zaken rond broertje die in mijn hoofd spoken, vooral ‘s nachts.

Hebben jullie de gevolgen van 2 x vulkaanuitbarsting gezien onder water?
Tot aan Wageningen toe voelbaar!

Gister sprak ik een echtpaar, die beiden als een zeehond hadden geblaft en bleken longontsteking te hebben. Suf getest thuis en ggd. ‘
‘Gewoon’ longontsteking en uitgeteld. Hoe kom je daaraan? 8)7
We konden de luchtdruk golf op ons weerstation heel goed zien.
pi_203219927
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Wow.
pi_203219939
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Lekker O+

Plan hier is om naar Noorwegen te gaan. Nu keuze tussen nacht op boot vanaf Groningen of vier uur op boot via Denemarken. Qua kosten en reistijd neigen we naar het laatste.
Wij hebben een paar jaar geleden die snelle vanaf Denemarken gehad. Vaart die nog? Dat was wel heel tof.
pi_203219971
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Wij hebben een paar jaar geleden die snelle vanaf Denemarken gehad. Vaart die nog? Dat was wel heel tof.
Welke is dat? In deze fase van voorbereiding kom ik nog niet concreter dan Google ‘boot Noorwegen’ :') Als we gaan boeken nog eens beter kijken naar snelheid, vaarttijden en prijzen en zulks.
  zondag 16 januari 2022 @ 13:57:43 #49
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203219980
quote:
[ afbeelding ]
O+
-=boop=-
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 16 januari 2022 @ 13:59:29 #50
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203220016
Ik vind de autoroute door Denemarken echt vele malen fijner dan de afhankelijkheid van boten, timing, kut-hut-of-goede-hut, herrie van straalbezopen scandinaviers e.d.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203220170
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Welke is dat? In deze fase van voorbereiding kom ik nog niet concreter dan Google ‘boot Noorwegen’ :') Als we gaan boeken nog eens beter kijken naar snelheid, vaarttijden en prijzen en zulks.
De maatschappij heeft Fjordline. Die hebben die Catamaran boten die eerst altijd tussen Engeland en Frankrijk in vaarde.
pi_203220497
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Lekker O+

Oh, dat is ook serieus nog wel een optie :o Plan was nu om te eindige in Oslo en dan terug naar Gotenburg en dan naar Kiel, maar direct naar Grunn kan natuurlijk ook. Kunnen we meteen op de terugweg even op familiebezoek 8-) Even puzzelen, want dan moeten de dagen aan de zuid-oost kust naar voren gehaald worden. Ik las alle boeken van Camilla Läckberg dus nu moet ik naar Fjallbacka O-)
pi_203220516
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:59 schreef fietsie het volgende:
Ik vind de autoroute door Denemarken echt vele malen fijner dan de afhankelijkheid van boten, timing, kut-hut-of-goede-hut, herrie van straalbezopen scandinaviers e.d.
Ik deed alleen nog boten naar Engeland, dus misschien kom ik hier keihard van terug, maar in mijn beleving zijn alle hutten in dezelfde categorie gewoon standaard?
pi_203220527
Maar goed, ik vind de trein ook niet AFSCHUWELIJK dus ik denk dat hier ook gewoon een fundamenteel meningsverschil speelt :+
pi_203221043
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:51 schreef AnneX het volgende:
@:Blues wormen! in je hoofd. Zegt Eva Hoeke.
Zij beschrijft het iets poëtischer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja mooi he :D
Ik moet het ook altijd ff vertellen :Y
pi_203221064
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Wow, wat een impact.
Ik zag het voorbij komen op de fb tijdlijn van mijn Australische vrienden :o
pi_203221081
Wij hebben echt geen idee voor de vakantie van dit jaar. Na afgelopen jaar durft mijn vader niet meer op Loebes te passen voor zo lang dus die moet mee. En dat brengt de reistijd zonder stops op Max 4 uur.
pi_203221116
Oh fjorden O+ De naam alleen al.

Hier staat nog steeds week 10 vliegen vanaf Rdam naar Bilbao. Midweekje, ma-avond zijn we er en vrijdagavond terug. Heb al een megawaslijst aan tips in een mappie.
Ik WIL er zo graag naar toe O+
pi_203221120
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 14:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Wow, wat een impact.
Ik zag het voorbij komen op de fb tijdlijn van mijn Australische vrienden :o
Ja het was echt zo’n hupsje in de grafiek. Zal eens vragen om een print screen straks.
pi_203221245
Wij wilden eigenlijk in de 2e helft van het jaar naar Schotland. Nu een van de katten elke dag medicijnen moet weet ik nog niet of ik dat zo zie zitten.
Wij zijn sowieso niet zo van op vakantie gaan dus kan goed nog wel een paar jaar wachten :')
pi_203221469
Ik heb echt nog niet over de vakantie nagedacht. Ik ga er vanuit dat we de tent weer in de auto gooien, en hopen op minder regen dan vorig jaar.

Stiekem hoop ik ook ergens in het voorjaar nog weg te kunnen, kijken of dat coronatechnisch nog mogelijk gaat zijn, ik denk van wel...
  zondag 16 januari 2022 @ 15:20:56 #62
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203221628
Wij hebben ergens 3 weken gepland en willen dan naar Zweden. Hopelijk lukt dat *O*
Maar als we een huis kopen zal het wel niet doorgaan en moet er geklust worden.
pi_203221804
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 14:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh, dat is ook serieus nog wel een optie :o Plan was nu om te eindige in Oslo en dan terug naar Gotenburg en dan naar Kiel, maar direct naar Grunn kan natuurlijk ook. Kunnen we meteen op de terugweg even op familiebezoek 8-) Even puzzelen, want dan moeten de dagen aan de zuid-oost kust naar voren gehaald worden. Ik las alle boeken van Camilla Läckberg dus nu moet ik naar Fjallbacka O-)
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 15:20 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben ergens 3 weken gepland en willen dan naar Zweden. Hopelijk lukt dat *O*
Maar als we een huis kopen zal het wel niet doorgaan en moet er geklust worden.
Scandinavië CUL meet *O*

@Molo sluit vast ook wel aan :P
pi_203221837
Dit is de eerste keer in twee jaar dat ik serieus over buitenlandvakantie nadenk :D

Maar eerst maar eens grote check van de katten afwachten (geen reden tot zorgen maar overbezorgd kattenvrouwtje en semi-geriatrische katten), dan kijken welke leasewagen vriendin krijgt (mogelijk elektrisch en hoe is de laadpaal situatie in Noorwegen?) en O ja.. Kerona.

We willen eind mei gaan, normaal heb ik nu al alles gepland en geboekt. Dit jaar nog niks. Kijk mij losgaan en op de bonnefooi leven _O-
pi_203222097
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dan kom je in veel landen geen brug meer over :D
True, true, je moet over zulke dingen niet teveel nadenken. Doe ik altijd wel als ik zo'n enorm hoge brug over rij, en in dit geval kennelijk niet helemaal onterecht.
SPOILER
Maar goed, ze hebben een nieuwe gebouwd. Dus gewoon heel hard doorrijden en hopen dat deze beter in elkaar steekt.

Verder hier nooit op een boot last gehad van (stomdronken) medepassagiers :?
De hutten op de boot van Kiel naar Oslo waren best luxe te noemen. (Mag ook wel voor de prijs, rib uit je lijf man... en daarom doen we het ook niet meer. Je betaalt voor allerlei entertainment dat je heel niet gebruikt)
Ook de hut op de boot naar Corsica was prima, minder luxe uitstraling (want het was ook geen cruiseschip) maar goed geslapen.

Alleen dus die vertrektijden waar je rekening mee moet houden. Maar goed, dat heb je met een vliegtuig ook. En mijn auto kan niet zwemmen, dus we zullen wel een overtocht moeten maken :P .
  zondag 16 januari 2022 @ 15:58:24 #66
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203222293
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 15:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]
True, true, je moet over zulke dingen niet teveel nadenken. Doe ik altijd wel als ik zo'n enorm hoge brug over rij, en in dit geval kennelijk niet helemaal onterecht.
SPOILER
Maar goed, ze hebben een nieuwe gebouwd. Dus gewoon heel hard doorrijden en hopen dat deze beter in elkaar steekt.

Verder hier nooit op een boot last gehad van (stomdronken) medepassagiers :?
De hutten op de boot van Kiel naar Oslo waren best luxe te noemen. (Mag ook wel voor de prijs, rib uit je lijf man... en daarom doen we het ook niet meer. Je betaalt voor allerlei entertainment dat je heel niet gebruikt)
Ook de hut op de boot naar Corsica was prima, minder luxe uitstraling (want het was ook geen cruiseschip) maar goed geslapen.

Alleen dus die vertrektijden waar je rekening mee moet houden. Maar goed, dat heb je met een vliegtuig ook. En mijn auto kan niet zwemmen, dus we zullen wel een overtocht moeten maken :P .
Mjah er is denk wel een verschil tussen een Italiaanse brug, waarbij de architect zich vooral druk maakt over of z'n overhemd staat bij z'n broek en of de gedragen schoenen genoeg glanzen, of een Deens/Zweedse brug, waarbij de techniek alle aandacht krijgt :P
pi_203222412
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 15:58 schreef fietsie het volgende:

[..]
Mjah er is denk wel een verschil tussen een Italiaanse brug, waarbij de architect zich vooral druk maakt over of z'n overhemd staat bij z'n broek en of de gedragen schoenen genoeg glanzen, of een Deens/Zweedse brug, waarbij de techniek alle aandacht krijgt :P
Ik denk dat je de Italianen nu wel ietwat tekort doet ;)
Het zal meer een kwestie zijn geweest van te weinig geld/te weinig onderhoud. Het land is natuurlijk failliet aan alle kanten.
Ik heb diep respect voor de Italianen die ik in de bergen aan het werk heb gezien. Aan ARBO doen ze niet, en je denkt elke keer dat er wel eentje te pletter zal vallen van zo'n gammele steiger, maar die wegen, tunnels, bruggen, etc. komen er toch, en dat in gebieden en in bergpassen waarvan je denkt "HOE DAN?'

Wat ik Noorwegen dan weer heel tof vond overigens, waren de rotonden in tunnels. En ook gewoon verdiepingen :D
  zondag 16 januari 2022 @ 16:03:57 #68
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203222429
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je bedoelt na het succes van hun fantastische treinen voor de NS enzo ? :P
pi_203222448
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:03 schreef fietsie het volgende:

[..]
Je bedoelt na het succes van hun fantastische treinen voor de NS enzo ? :P
Ja ok :P treinen bouwen moeten ze maar gewoon niet doen, niet hun sterkste punt.

Maar viaducten bouwen enzo... dat deden de Romeinen al *)
  zondag 16 januari 2022 @ 16:06:58 #70
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203222489
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja ok :P treinen bouwen moeten ze maar gewoon niet doen, niet hun sterkste punt.

Maar viaducten bouwen enzo... dat deden de Romeinen al *)
Toen was de kleding nog eenvoudiger ;) Sandalen enzo, en grove wol :P
pi_203222512
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
Toen was de kleding nog eenvoudiger ;) Sandalen enzo, en grove wol :P
Zeg dit niet hardop waar een vriend die aan (Romeins) re-enactment doet bij is :D
(Die kan zich volledig opwinden over verkeerd geplaatste lasnaden in helmen enzo, dat het historisch van geen kant klopt)
  zondag 16 januari 2022 @ 16:10:22 #72
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203222557
Mijn eerste twee auto's waren italiaans.... de auto's daarna hebben me nooit vergeven :P
pi_203222670
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Het zal meer een kwestie zijn geweest van te weinig geld/te weinig onderhoud. Het land is natuurlijk failliet aan alle kanten.
Ik heb diep respect voor de Italianen die ik in de bergen aan het werk heb gezien. Aan ARBO doen ze niet, en je denkt elke keer dat er wel eentje te pletter zal vallen van zo'n gammele steiger, maar die wegen, tunnels, bruggen, etc. komen er toch, en dat in gebieden en in bergpassen waarvan je denkt "HOE DAN?'

Wat ik Noorwegen dan weer heel tof vond overigens, waren de rotonden in tunnels. En ook gewoon verdiepingen :D
Italië is toch niet failliet? Het is nog altijd een van de grootste economieën van Europa dacht ik.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 januari 2022 @ 16:16:39 #74
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203222701
Nog geen vakantieplannen...
Hopelijk kunnen we dit jaar weer een stuk van de Gentse Feesten meemaken. Verder zie ik het wel. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203222754
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Zeg dit niet hardop waar een vriend die aan (Romeins) re-enactment doet bij is :D
(Die kan zich volledig opwinden over verkeerd geplaatste lasnaden in helmen enzo, dat het historisch van geen kant klopt)
Zo’n vriendin heb ik ook :D Maar dan vanaf grofweg de 18e eeuw :+

Zaken als zichtbare hoepels in rokken, verkeerd stiksel, knopen (en bijbehorende gaten) toen God alleen nog maar lintjes en strikjes had uitgevonden zijn een gruwel in Zijn aangezicht en moeten te vuur en te zwaard uitgebannen worden _O- O+
pi_203222815
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:15 schreef sigme het volgende:

[..]
Italië is toch niet failliet? Het is nog altijd een van de grootste economieën van Europa dacht ik.
Ik dacht dat de staatsschuld enorm was. (Maar ik ben nu even aan het lezen, en ik zie dat NL het niet echt veel beter doet, als ik het goed begrijp :D ) . En dat de werkeloosheid - vooral onder jongeren - heel erg hoog was/is.

Maar ik lees nu ook dit: 'Italië is een rijk land. De totale rijkdom bedraagt maar liefst 9.000 miljard euro en is per hoofd van de bevolking groter dan die van Duitsland. Bovendien bezit de centrale bank van Italië 2.450 ton goud...'

Ik gooi het maar op prioriteiten niet op orde hebben dan, wat die brug betreft :D
pi_203222849
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zo’n vriendin heb ik ook :D Maar dan vanaf grofweg de 18e eeuw :+

Zaken als zichtbare hoepels in rokken, verkeerd stiksel, knopen (en bijbehorende gaten) toen God alleen nog maar lintjes en strikjes had uitgevonden zijn een gruwel in Zijn aangezicht en moeten te vuur en te zwaard uitgebannen worden _O- O+
Is ze single? Dan weet ik dus nog iemand ;)

Vriend bouwt dus ook houten bogen (wel super vet hoor) en denk maar niet dat er elektrisch gereedschap of zelfs maar een 'normale' zaag aan te pas komt. Ook niet als je het een keertje komt leren; hier heb je een bijl, haal maar een boog uit dat enorme stuk hout! Zo deden ze het vroeger, dus wij ook!

:D ik vind het bewonderingswaardig hoor, het vereist enorm veel oog voor detail en doorzettingsvermogen.
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 16:28:13 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203222934
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:10 schreef fietsie het volgende:
Mijn eerste twee auto's waren italiaans.... de auto's daarna hebben me nooit vergeven :P
Ik laat jou nooit een tweede hands auto voor iemand uitzoeken :P

Ik heb inmiddels zelf 105.000 gereden in m'n Clio, zonder al te gekke dingen. Ik was toevallig van de week nog even bij de garage, ook even gevraagd wanneer de distributieriem vervangen moet worden en dat is om de 150.000. ik had 120.000 in m'n hoofd, dat was een meevaller.
pi_203222935
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Is ze single? Dan weet ik dus nog iemand ;)

Vriend bouwt dus ook houten bogen (wel super vet hoor) en denk maar niet dat er elektrisch gereedschap of zelfs maar een 'normale' zaag aan te pas komt. Ook niet als je het een keertje komt leren; hier heb je een bijl, haal maar een boog uit dat enorme stuk hout! Zo deden ze het vroeger, dus wij ook!

:D ik vind het bewonderingswaardig hoor, het vereist enorm veel oog voor detail en doorzettingsvermogen.
Helaas… net getrouwd :P
Zelf haar trouwjurk gemaakt _O_ Wat bijna het huwelijk kostte want ADHDer en perfectionist en stress om zo’n groot project is niet echt de beste combi. Ook niet als je (zoals zij) een geweldig goede naaister bent.

Ik vind het ook fantastisch knap als ik zie wat zij produceert. Is mij het werk echt niet waard :@ /lui
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 16:34:55 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203223061
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik dacht dat de staatsschuld enorm was. (Maar ik ben nu even aan het lezen, en ik zie dat NL het niet echt veel beter doet, als ik het goed begrijp :D ) . En dat de werkeloosheid - vooral onder jongeren - heel erg hoog was/is.

Maar ik lees nu ook dit: 'Italië is een rijk land. De totale rijkdom bedraagt maar liefst 9.000 miljard euro en is per hoofd van de bevolking groter dan die van Duitsland. Bovendien bezit de centrale bank van Italië 2.450 ton goud...'

Ik gooi het maar op prioriteiten niet op orde hebben dan, wat die brug betreft :D
Italianen zijn ook wel een beetje jankerds hoor. Een tweede huisje vinden ze allemaal erg gewoon, werken tot je 65e????

Door de jaren heen heb ik best veel Italianen leren kennen, maar echt efficiënt kan ik er geen een noemen :')

Wat betreft Duitsland, die doet het niet veel beter qua bruggen hoor :D Waarom denk je dat op zoveel bruggen in de Autobahn een snelheidsbeperking is :X
pi_203223078
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Helaas… net getrouwd :P
Zelf haar trouwjurk gemaakt _O_ Wat bijna het huwelijk kostte want ADHDer en perfectionist en stress om zo’n groot project is niet echt de beste combi. Ook niet als je (zoals zij) een geweldig goede naaister bent.

Ik vind het ook fantastisch knap als ik zie wat zij produceert. Is mij het werk echt niet waard :@ /lui
Hè bummer :D
  zondag 16 januari 2022 @ 16:36:09 #82
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203223079
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Italianen zijn ook wel een beetje jankerds hoor. Een tweede huisje vinden ze allemaal erg gewoon, werken tot je 65e????

Door de jaren heen heb ik best veel Italianen leren kennen, maar echt efficiënt kan ik er geen een noemen :')

Wat betreft Duitsland, die doet het niet veel beter qua bruggen hoor :D Waarom denk je dat op zoveel bruggen in de Autobahn een snelheidsbeperking is :X
Terwijl je kans om de overkant vliegend te halen bij een hogere snelheid....
pi_203223097
quote:

[..]

Efficiënt, nee dat niet. Maar ik vind het wel een leuk volk. Temperamentvol, dus die ene keer in de auto bij één hield ik mijn hart vast. Wel gastvrij, genietend van de natuur om hen heen. (Ik kom niet zozeer in de steden, ik zoek altijd van die afgelegen bergdorpjes enzo.)

En hey, doe eens niet. Ik moet door zowel Duitsland als Italië van de zomer :{w
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 16:38:36 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203223118
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:36 schreef fietsie het volgende:

[..]
Terwijl je kans om de overkant vliegend te halen bij een hogere snelheid....
Ik zag vanochtend een filmpje van een Tsjech in een Bugatti op de Autobahn. Die deed 250-400 beduidend sneller dan ik 0-150 _O-
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 16:42:07 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203223177
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:37 schreef Candaasje het volgende:

En hey, doe eens niet. Ik moet door zowel Duitsland als Italië van de zomer :{w
:6

De A45 zou ik even mijden, daar is een brug gewoon helemaal afgesloten ivm gevaar en moet je kilometers over allerlei "Landesstraßen"

Zonde, want hele mooie route.
pi_203223274
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik zag vanochtend een filmpje van een Tsjech in een Bugatti op de Autobahn. Die deed 250-400 beduidend sneller dan ik 0-150 _O-
Ja, maar een tractor (trekker?) gaat ook niet zo snel hè :6
pi_203223295
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
:6

De A45 zou ik even mijden, daar is een brug gewoon helemaal afgesloten ivm gevaar en moet je kilometers over allerlei "Landesstraßen"

Zonde, want hele mooie route.
Ah, goede om te onthouden wel ja :D Ik denk dat we de 61 wel weer pakken ofzo, volgens mij komen we daar altijd op terecht. (Bonn/Köln/Frankfurt a.M.)
pi_203223320
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:21 schreef Candaasje het volgende:
Ik gooi het maar op prioriteiten niet op orde hebben dan, wat die brug betreft
Misrekenen vooral. Vergis je niet, in Duitslands zijn de bruggen ook niet op orde. De grote wegennetten die gebouwd zijn in de jaren 60/70 hebben beton en constructies die ze niet maken bestand tegen hedendaags verkeer.

Maar ja, ze afsluiten is ook nogal ingrijpend. In Duitsland hebben ze dat zojuist toch maar gedaan met een heel belangrijk viaduct, want het werd echt te gevaarlijk, was al dicht voor vrachtwagens sinds april 2021. En op meer dan de helft van de viaducten mogen vrachtwagens OP DE SNELWEG maar 60km/u. 60!
pi_203223329
Ja, vakantie…dat is al even geleden. Er is zó veel mogelijk, dat ik het maar bij Portugal hou.
Toevallig kwam de mail van Riksja on line en wat is het prijzig zeg. Dju :X

Vanmiddag vermaakt met de special van de volkskrant over Schoon en Schijn.
Of al dat wassen, boenen, scrubben eigenlijk wel goed is voor het lijf.
Kreeg acuut zin in een hammam bezoek. En ook een leuk verhaal over ouwe mensen geuren. 😉 O.a.
pi_203223342
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:52 schreef sigme het volgende:

[..]
Misrekenen vooral. Vergis je niet, in Duitslands zijn de bruggen ook niet op orde. De grote wegennetten die gebouwd zijn in de jaren 60/70 hebben beton en constructies die ze niet maken bestand tegen hedendaags verkeer.

Maar ja, ze afsluiten is ook nogal ingrijpend. In Duitsland hebben ze dat zojuist toch maar gedaan met een heel belangrijk viaduct, want het werd echt te gevaarlijk, was al dicht voor vrachtwagens sinds april 2021. En op meer dan de helft van de viaducten mogen vrachtwagens OP DE SNELWEG maar 60km/u. 60!
Help me tegen juni herinneren dat ik de auto niet te zwaar belaad :+ :X :P
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 16:55:22 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203223362
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Trekker.
166km/u
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 16:57:44 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203223398
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Trekker.
166km/u
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ah, goede om te onthouden wel ja :D Ik denk dat we de 61 wel weer pakken ofzo, volgens mij komen we daar altijd op terecht. (Bonn/Köln/Frankfurt a.M.)
De 45 ligt daar oostelijke van, Dortmund-Frankfurt a.M.
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 16:59:14 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203223420
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:53 schreef AnneX het volgende:
over ouwe mensen geuren.
4711 vind ik best prettig ruiken :@
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 17:02:25 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203223468
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Bedoelen we dezelfde?
https://www.adac.de/der-a(...)5-sperrung-gesperrt/
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 17:03:15 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203223478
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 17:05:30 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203223509
pi_203223556
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
4711 vind ik best prettig ruiken :@
Het ging meer over de specifieke ouwe mensen lijfgeuren. 😉
Kareishu zeggen de Japanners.
  zondag 16 januari 2022 @ 17:13:55 #98
63722 z80
I fink you freaky
pi_203223603
quote:

[..]

Vanwege de wegwerkzaamheden. Die enkel uitgevoerd worden 1 uur NA zonsopkomst en stoppen 1 uur VOOR zonsondergang. Of vanaf 8:00 uur tot 16:00 uur. Net welk tijdstip eerder aanleiding geeft om te stoppen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_203223678
quote:
Mais oui!
  zondag 16 januari 2022 @ 17:28:57 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203223801
M'n stukje chuck steak ligt inmiddels 27 uur in de sousvide.... hopelijk komen de dames zo thuis dan kan ik het stuk opsnijden en in de pan gooien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')