+honderdmiljoenmiljard.quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:35 schreef SQ het volgende:
Ik hecht overigens totaal geen waarde meer aan (label)maten. Ik draag primark leggings in maat S en ik kocht met een bmi van 29 laatst een feestjurk in 3XL bij Donna Li. Zeg het maar hoor.
O ja, die brede schouders heb ik dus ook. Ik vind dat echt zo vreselijk, en daar valt niet tegenop te lijnen. Een kleinere maat bovenkleding is dan, zeker in combinatie met mjin E-cup, niet heel snel aan de orde, helaas.quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Die 10kg zo'n beetje.
Bij mij ligt de grens voor een (jeans)maat kleiner zo'n beetje bij de 78kg. Da's ook een van m'n belangrijkere drijfveren om echt weer wat kwijt te willen, ik wil die broeken weer aan.![]()
Dingen als truien vind ik nooit zo spannend, m'n bovenlichaam is wonderlijk stabiel, ik merk het éigenlijk alleen aan m'n cupmaat, nu is het meer een C, bij 75kg is het een B. En meestal werkt een maat kleiner qua shirt toch niet omdat ik redelijk brede schouders heb, dat zal ook meehelpen qua draagbaarheid. En bij een echte "blegh"-dag trek ik gewoon een wolvenshirt aan.
Ik ben juist andersom. Vind dat alleen maar irritant als die broek zo helemaal over mijn buik zitquote:Op donderdag 3 februari 2022 12:29 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh ja, het modebeeld helpt ook bij maatwisselingen.
Broeken met hoge tailleHeupbroeken.
Ja ik weet dat jij meer een kringloopstruiner bent, want anders zou ik DUO boots willen aanraden voor stevige kuitenquote:Op donderdag 3 februari 2022 12:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij broeken heb ik nu vaak 2 maten kleiner dan toen ik 85 kg woog, maar het ligt echt aan het merk en model en de stevigheid en stretch van de stof. Ik heb inmiddels een veel slankere taille, dus broeken zakken naar verhouding sneller af, terwijl sommige andere kleding vaak nog wel prima past. Maar de klapkuiten blijven, dus deze winter heb ik nog geen lange laarzen kunnen dragen, ik zal straks weer eens een paar proberen.
Armen zijn ook echt wel dunner geworden, van sommige jurken in maat L slobberen de mouwen inmiddels en ze hebben ook bij de taille wat ruimte teveel, maar vanwege brede schouders en bh’s in 80E pas ik dezelfde jurken nog niet in maat M.
Het scheelt enorm hoe het verdeeld is ja.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:32 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik ben juist andersom. Vind dat alleen maar irritant als die broek zo helemaal over mijn buik zit
Bij mij zijn broeken overigens geen probleem. Mijn benen zijn redelijk slank. Maar tshirts en truien zijn meer een probleem. Draag eigenlijk altijd wat 'wijdere' kleding. Gewoon normale getailleerde shirts heb ik al jaren niet meer aan omdat ik me er niet prettig in voel. Maar als ik ga winkelen zie ik wel altijd zo veel leuke, dus dat is ook een beetje motivatie voor mij, zodat ik die leuke kleding weer aan kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto is, aan de bril te zien, van 2018/begin 2019, dus de boel is daar ietsje strakker dan nu, maar dezelfde trui aan.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Ik heb echt een appel figuur. Mijn armen en benen zijn gewoon slank. Mijn borst ook nog best oke, maar heb voornamelijk een buik en lovehandles.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:43 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het scheelt enorm hoe het verdeeld is ja.Ik val qua verhoudingen ergens tussen een zandloper en een peer en het extra gewicht gaat in eerste instantie zo'n beetje tussen m'n navel en m'n knieën zitten.
Ja, da’s buiten mijn comfortzone. Ik heb ruim meer dan 10 paar lange laarzen (ook wel nieuw gekocht maar dan was ¤80 wel de max voor een paar van Rieker)en het gros paste me gewoon toen ik tussen de 75 en 80 woog, maar het gewicht verdeelt zich kennelijk elke keer weer anders.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ik weet dat jij meer een kringloopstruiner bent, want anders zou ik DUO boots willen aanraden voor stevige kuitenmaar dan betaal je wel rond de 300-350 voor een paar.
Eiwitrepenquote:Op donderdag 3 februari 2022 12:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet echt iets aanleggen van goede tussendoortjes die wat vullen, anders grijp ik toch weer naar van alles.
Zelfde soort figuur hier. Heb jij ook dat je altijd een riem moet dragen? Want de meeste spijkerbroeken zijn te smal bij mijn bovenbenen of te wijd voor mijn taille.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:43 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het scheelt enorm hoe het verdeeld is ja.Ik val qua verhoudingen ergens tussen een zandloper en een peer en het extra gewicht gaat in eerste instantie zo'n beetje tussen m'n navel en m'n knieën zitten.
Zo'n broek met hoge taille is daarvoor ideaal, want dat zakt tenminste niet af.
En flares.
Een riem zou wel een hoop ophijsen schelen ja, maar ik haathaathaat riemen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:15 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zelfde soort figuur hier. Heb jij ook dat je altijd een riem moet dragen? Want de meeste spijkerbroeken zijn te smal bij mijn bovenbenen of te wijd voor mijn taille.
Ja, hoi.quote:
Isaquote:Op donderdag 3 februari 2022 19:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, hoi.
Hoe kom jij aan mijn grafiek
Goed zo! Trots!quote:Op donderdag 3 februari 2022 20:40 schreef SilverEyes het volgende:
I did it! Mijn eerste hardlooptraining in jaren. Mag nog geen naam hebben, maar het begin is er!
Het IF zorgt vooralsnog niet direct voor veel gewichtsverlies,maar ik merk wel dat ik me veel fitter voel. Maak in de tijd dat ik wel eet bewuste keuzes (en beweeg er ook meer bij). Dat is mij ook heel wat waard.
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:43 schreef SQ het volgende:
De weegschaal blijft maar zakken, echt ongekend. Ben benieuwd wanneer de backfire komt
Overal of vooral dingen als broeken? Het zou kunnen dat je lichaam het beter doet op minder vaak eten, of misschien heb je (onbewust) iets uit je eetpatroon geschrapt waar je niet zo lekker op blijkt te gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:24 schreef SilverEyes het volgende:
Wat ik me nu al een poosje afvraag. Vorige keer toen ik IF deed viel ik qua kilo's niet eens veel af, maar mijn kleding zat veel en veel ruimer. Hoe kan dat? Andere verdeling van vet? Magie?
Nee echt overal. Buik, benen, maar ook armen en gezichtquote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Overal of vooral dingen als broeken? Het zou kunnen dat je lichaam het beter doet op minder vaak eten, of misschien heb je (onbewust) iets uit je eetpatroon geschrapt waar je niet zo lekker op blijkt te gaan.
Bloating is real yo.
Hahaha Bloating is real yo.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Overal of vooral dingen als broeken? Het zou kunnen dat je lichaam het beter doet op minder vaak eten, of misschien heb je (onbewust) iets uit je eetpatroon geschrapt waar je niet zo lekker op blijkt te gaan.
Bloating is real yo.
Misschien net die magische grenskilo's? Wel of geen onderkin is voor mij ook maar een paar kilo verschil.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:53 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Nee echt overal. Buik, benen, maar ook armen en gezicht
Geplopte kogelvis, mooi.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:04 schreef SQ het volgende:
Bloating
Zodra mijn eisprong zich aandient word ik een soort geplopte kogelvis. Duurt exact een dag en dan is t weer weg
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:04 schreef SQ het volgende:
Bloating
Zodra mijn eisprong zich aandient word ik een soort geplopte kogelvis. Duurt exact een dag en dan is t weer weg
Check. +1,5 t.o.v. vrijdag hier.quote:Op maandag 7 februari 2022 08:50 schreef SQ het volgende:
1 avondje wat biertjes en wat zoutjes en plop, u mag weer terug naar start. Zo frustrerend altijd
Exact hetzelfde als hierquote:Op maandag 7 februari 2022 09:54 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Check. +1,5 t.o.v. vrijdag hier.
#foreverfat
Weet je ook waarom?quote:Op maandag 7 februari 2022 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Eten gaat hier best wel een beetje ruk. Alweer. Of misschien wel nog steeds.
Hormonen.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Weet je ook waarom?![]()
Ik heb het vandaag ook wel moeilijk hoor, zat de hele week in zo'n superflow, maar door die biertjes zaterdag vlieg ik meteen uit die flow en dan word ik moe en hangry en wil ik alleen maar vreten.
De oplossing is natuurlijk door simpelweg geen biertjes te drinken tijdens gamenight, maar ja he.
Maar da's eigenlijk ook goed nieuws, want acceptatiequote:Op maandag 7 februari 2022 10:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hormonen.
En soms lijkt het toch alsof ik het niet belangrijk genoeg vind.
Ja, nee, het is geen echte acceptatie. Ik ben oprecht wel ongelukkig.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar da's eigenlijk ook goed nieuws, want acceptatieOf denk ik nu te simpel
Ik liep dit weekend door een winkelstraat en overal sale sale sale maar ik ben nog niet op het punt van acceptatie gekomen want ik hang alles terug met het idee "ik ga pas weer dingen kopen als ik weer dun ben"![]()
(Overigens wel wat dingen gepast die best leuk stonden, maar toch met precies diezelfde argumentatie weer teruggehangen)
Ditquote:Op maandag 7 februari 2022 10:57 schreef SQ het volgende:
"ik ga pas weer dingen kopen als ik weer dun ben"![]()
quote:Op maandag 7 februari 2022 12:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nee, het is geen echte acceptatie. Ik ben oprecht wel ongelukkig.
Nee, ja, ik worstel wel een beetje op het moment. Motivatie om te trainen is ook laag, hoewel ik wel ga een aantal keer per week.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:25 schreef SQ het volgende:
[..]dan hoop ik dat je wel dingen kunt vinden die je gelukkig maken, of dat nou afvallen is of iets anders. Want ongelukkig zijn is in geen enkel geval oké
Ja, slaap is super belangrijk. Ik vind dat de basis voor mijn hele 'goed voor mezelf zijn' ding. Slecht slapen = slechte keuzes maken. Dat is fysiologisch goed te verklaren overigens, dus je hoeft niet zo streng voor jezelf te zijn. Focussen op beter slapen is productieverquote:Op maandag 7 februari 2022 13:27 schreef SilverEyes het volgende:
Hier ontzettend slecht geslapen vannacht en ik merk dat altijd direct de dag daarna. Echt de hele dag door die craving en geen discipline om dan nee te zeggen /schop onder m'n hol
Goede tip!quote:Op maandag 7 februari 2022 13:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, slaap is super belangrijk. Ik vind dat de basis voor mijn hele 'goed voor mezelf zijn' ding. Slecht slapen = slechte keuzes maken. Dat is fysiologisch goed te verklaren overigens, dus je hoeft niet zo streng voor jezelf te zijn. Focussen op beter slapen is productiever
Kijk, dat is effectiefquote:Op maandag 7 februari 2022 13:47 schreef Donna het volgende:
Goede tip!
Iemand die een dreumes met doorkomende tanden wil lenen?
Haha dit ja. Ik zal het mijn zoontje doorgevenquote:Op maandag 7 februari 2022 13:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Goede tip!
Iemand die een dreumes met doorkomende tanden wil lenen?
En tegen die tijd zijn wij allemaal afgeslankt. Afgesproken!quote:Op maandag 7 februari 2022 13:49 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Haha dit ja. Ik zal het mijn zoontje doorgeven![]()
Ooit wordt ie puber en is hij het bed niet uit te slaan
Dealquote:Op maandag 7 februari 2022 13:50 schreef Donna het volgende:
[..]
En tegen die tijd zijn wij allemaal afgeslankt. Afgesproken!
Dat dacht ik een paar jaar geleden ook, maar tot nu toe lukt het me best aardig op m’n inmiddels 49e.quote:Op maandag 7 februari 2022 14:04 schreef Donna het volgende:
Ik denk wel eens dat het NU moet gebeuren omdat ik anders te oud wordt om nog fatsoenlijk af te vallen.
Ik ben op m'n zwaarste gewicht ooit, van m'n laatste zwangerschap is teveel blijven plakken.
Wauw wat goed! Dan kan ik nog wel een aantal jaartjes vooruit.quote:Op maandag 7 februari 2022 14:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat dacht ik een paar jaar geleden ook, maar tot nu toe lukt het me best aardig op m’n inmiddels 49e.
Ik zie al zowat een week 75.0 op de weegschaal, met tussendoor ook al een keer 74.7
De mijlpaal van 10 kg eraf is in iets minder dan 9 maanden bereikt![]()
Het plan was om het rustig aan te doen, dat afvallen, want heel streng doen en chocola afzweren leverde bij eerdere pogingen geen geweldig resultaat op. Blijven eten, overdag genoeg blijven eten lijkt voor mij nu toch de truc. Ik had toen ik begon niet durven hopen dat ik dit gewicht zou bereiken. Nu ga ik door, eerst maar eens de 73 voor een gezond bmi...
Wat fijn zegquote:Op maandag 7 februari 2022 14:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat dacht ik een paar jaar geleden ook, maar tot nu toe lukt het me best aardig op m’n inmiddels 49e.
Ik zie al zowat een week 75.0 op de weegschaal, met tussendoor ook al een keer 74.7
Het plan was om het rustig aan te doen, dat afvallen, want heel streng doen en chocola afzweren leverde bij eerdere pogingen geen geweldig resultaat op. Blijven eten, overdag genoeg blijven eten lijkt voor mij nu toch de truc. Ik had toen ik begon niet durven hopen dat ik dit gewicht zou bereiken. Nu ga ik door, eerst maar eens de 73 voor een gezond bmi...
Kijk, dat wil ik horen!quote:Op maandag 7 februari 2022 14:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
quote:Ik zie al zowat een week 75.0 op de weegschaal, met tussendoor ook al een keer 74.7
Er werd altijd gedacht dat je metabolisme afneemt als je ouder wordt, maar recent groot onderzoek laat zien dat dat niet klopt. Tussen je 18e en 20ste neemt het af en blijft dan tussen je 20ste en 60ste hetzelfde. Het probleem zit hem meer in steeds minder bewegen als je ouder wordt. Dus ik denk dat je idd nog heel wat jaartjes vooruit kanquote:Op maandag 7 februari 2022 14:19 schreef Donna het volgende:
Wauw wat goed! Dan kan ik nog wel een aantal jaartjes vooruit.
Haha ja dat zou nog best eens kunnen.quote:Op maandag 7 februari 2022 14:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er werd altijd gedacht dat je metabolisme afneemt als je ouder wordt, maar recent groot onderzoek laat zien dat dat niet klopt. Tussen je 18e en 20ste neemt het af en blijft dan tussen je 20ste en 60ste hetzelfde. Het probleem zit hem meer in steeds minder bewegen als je ouder wordt. Dus ik denk dat je idd nog heel wat jaartjes vooruit kan
Daily energy expenditure through the human life course - Science augustus 2021
Jaquote:Op maandag 7 februari 2022 14:30 schreef SQ het volgende:
Haha ja dat zou nog best eens kunnen.
Fitbit vond op de dag dat ik 40 werd dat mijn conditiescore van "gemiddeld" naar "goed" moestAndere leeftijdscategorie met kennelijk lagere verwachtingen
En nu elke keer als ik dat zie staan op mijn horloge: HEEL GOED voor iemand van 40 moet ik gnorken. Zo van, eigenlijk is het best kut maar voor een oud lijk is het wel goed hoor.
Ja, dat welquote:Op maandag 7 februari 2022 14:55 schreef SQ het volgende:
Tuurlijk hoor je dat, dat is aangeboren instinct.
Mijn kinderen kijken nog niet op van de TV als er een bom ontploft op straat, maar zodra er een snoeppapiertje ritselt staan ze naast je.
quote:Op maandag 7 februari 2022 14:55 schreef SQ het volgende:
Tuurlijk hoor je dat, dat is aangeboren instinct.
Mijn kinderen kijken nog niet op van de TV als er een bom ontploft op straat, maar zodra er een snoeppapiertje ritselt staan ze naast je.
Ik heb laatst serieus m'n mond geopend toen ik zei 'niks' en m'n peuter zei; Echt wel ik hoorde wat.quote:
Ik zou wel naar beneden rennen omdat eten, maar ik zou het niet herkennen als Ben&Jerry's.quote:Op maandag 7 februari 2022 14:53 schreef Isabeau het volgende:
Oh even voor de statistieken. Vriendlief opende gisteren in de keuken een beker Ben&Jerry's. Ik wist niet dat dat in huis was. Ik riep direct: Ben & Jerry's! Hij vond het niet normaal dat ik dat geluid herkende (van het weghalen van die plastic ring aan de bovenkant).
[poll=3653]
Het meeste ijs uit de supermarkt is tegenwoordig ook vies. Dat komt door het johannesbroodpitmeel (E410). Dat hebben ze tegenwoordig overal in gestopt, omdat het ook goedkoper is dan andere stabilisatoren. Dat voorkomt het smelten, dus behoudt de integriteit van de structuur. Dat proef ik direct, dat zalvige spul.quote:Op maandag 7 februari 2022 15:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb al zeker 15 jaar geen B&J gegeten, ik vind veel ijs niet lekker, ik ben een beetje verpest door geweldig Italiaans ijs.
Is dát hetquote:Op maandag 7 februari 2022 22:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het meeste ijs uit de supermarkt is tegenwoordig ook vies. Dat komt door het johannesbroodpitmeel (E410). Dat hebben ze tegenwoordig overal in gestopt, omdat het ook goedkoper is dan andere stabilisatoren. Dat voorkomt het smelten, dus behoudt de integriteit van de structuur. Dat proef ik direct, dat zalvige spul.
Op zich wel fijn, dat ik het bijna allemaal niet lekker vind, want het zit in bijna elk ijs. Ook in sommige B&J's. Niet in Cookie DoughOok niet in Häagen-Dazs,
Ja. Dat zalvige mondgevoel. Getver de getver de getver.quote:
In veel huismerk Viennetta zit het dan niet. Die smelten nog voordat het in je bakje zit.quote:Op maandag 7 februari 2022 22:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja. Dat zalvige mondgevoel. Getver de getver de getver.
Zat vroeger bijv niet in Viennetta, nu wel. Voordeel: je kan een heleboel instagramfoto's maken voor het smelt
Het is alleen niet lekker meer.
edit: volgens mij blijft het overigens urenlang dezelfde vorm, smelten bestaat niet meer![]()
Wow, goede start zoquote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:16 schreef Donna het volgende:
[..]
In veel huismerk Viennetta zit het dan niet. Die smelten nog voordat het in je bakje zit.![]()
Weegmoment -2,2. De kop is er af!
Drinken en bewegenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:16 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik houd opeens zo'n 2kg vocht vast, wtf? Mijn vingers zijn helemaal dik, één van mijn ringen knelt als een malle. Wat is de beste manier om dit vocht zsm te verdrijven?
Bewegen doe ik, koffie drinken ookquote:
Koffie even laten staan? Haha.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:18 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Bewegen doe ik, koffie drinken ookIk zal eens een fles water wegwerken..
Jij durftquote:
Every.single.week.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:11 schreef SQ het volgende:
Nice, Donna!
Hier weer 800 gram van mijn anderhalve weekendkilo omlaag. Tegen de tijd dat het weer weekend is zal ik wel weer op nul uitkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |