Dit kan je zeggen over de complete kalender. Sprintraces zijn gewoon onzin, klaar.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:27 schreef tralalala het volgende:
Zandvoort kiezen voor een sprintraceDan snap je het echt niet.
Ik vond het juist wel leuk vorig jaar. Is er ten minste elke dag wat interessants te zien.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit kan je zeggen over de complete kalender. Sprintraces zijn gewoon onzin, klaar.
Dat geldt voor alle sprintraces wat mij betreft.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:18 schreef Evenstar het volgende:
Sprintrace in Zandvoort is natuurlijk gewoon voor de fans en niet omdat het echt spektakel gaat opleveren.
De organisatoren van races zijn er gek op, ze hadden er naar verluid wel 20 kunnen hebben door alle aanvragen die F1 kreeg voor een sprintrace.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:18 schreef Evenstar het volgende:
Sprintrace in Zandvoort is natuurlijk gewoon voor de fans en niet omdat het echt spektakel gaat opleveren.
Checo WDC 2022 op dit criterium.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:24 schreef nixxx het volgende:
[..]
Misschien gebruikt Ham wel tires per hour tph?
Formule 1 is al een sprintrace.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle sprintraces wat mij betreft.
De band van 2022 is toch een vrij andere band dan hiervoor dus dat moet allemaal nog maar blijken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 13:26 schreef MoreDakka het volgende:
Ik ben er nog niet uit over die sprintraces. Op zich leuk en de spanning is goed bij de start, maar met deze banden is het nogal zinloos. Dat zal in 2022 ook niet veranderen.
Dat is vooral optisch. De strategie en constructie is nog hetzelfde: snel slijtend om pitstops te forceren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De band van 2022 is toch een vrij andere band dan hiervoor dus dat moet allemaal nog maar blijken.
De compounds zijn anders. Ze hebben minder degradatie dan de vorige banden en je zou er langer mee moeten kunnen pushen zondar dat ze oververhitten. Pirelli verwacht dan ook veel eenstoppers.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is vooral optisch. De strategie en constructie is nog hetzelfde: snel slijtend om pitstops te forceren.
https://www.racefans.net/(...)mprove-racing-isola/quote:As the new wheel sizes are being introduced alongside a radical overhaul of the technical regulations, Pirelli have developed a revised range of compounds which they expect will offer lower levels of degradation than previous years.
While Pirelli hope their new tyre specification will encourage a mix of strategies during races this season, Isola admitted it’s likely the reduced degradation will see one-stop strategies become the norm.
Het probleem is dan ook niet zozeer degradatie an sich. Het probleem is dat de banden heel snel oververhitten, wat niet alleen meer degradatie veroorzaakt maar ook gewoon minder grip op dat moment. Minder degradatie klinkt prima, maar zal niets veranderen omdat men nog steeds pitstops wil forceren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De compounds zijn anders. Ze hebben minder degradatie dan de vorige banden en je zou er langer mee moeten kunnen pushen zondar dat ze oververhitten. Pirelli verwacht dan ook veel eenstoppers.
[..]
https://www.racefans.net/(...)mprove-racing-isola/
En dan wel meer punten voor de sprint, anders heeft het voor alles beneden de top 5 ook geen waarde.quote:Op zondag 23 januari 2022 01:38 schreef DumpTruck het volgende:
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
Dan is het voor alle coureurs buiten de top-3/5 wel echt een extra trainingssessie, die hebben er dan weinig aan..quote:Op zondag 23 januari 2022 01:38 schreef DumpTruck het volgende:
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
Kwalificatie op vrijdag, reverse grid in de sprintrace met 10, 9, 8, enz. punten, vervolgens de hoofdrace (op volgorde van de kwalificatie.)quote:Op zondag 23 januari 2022 01:38 schreef DumpTruck het volgende:
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
Precies dit, het grote probleem formule 1.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Reverse grid mogen ze in de juniorklassen laten. Dat is een topklasse onwaardig, imho.quote:Op zondag 23 januari 2022 14:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Kwalificatie op vrijdag, reverse grid in de sprintrace met 10, 9, 8, enz. punten, vervolgens de hoofdrace (op volgorde van de kwalificatie.)
Ga dan F2 of F3 kijken. Dit hoort helemaal niet thuis in een topklasse...quote:Op zondag 23 januari 2022 14:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Kwalificatie op vrijdag, reverse grid in de sprintrace met 10, 9, 8, enz. punten, vervolgens de hoofdrace (op volgorde van de kwalificatie.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |