Als zelfs de Belgen slimmer zijn dan de Nederlanders in beleidsvormingquote:Op donderdag 13 januari 2022 19:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)ijft-open~a8398cce6/
Ik vind het systeem waar de Belgen, zeker door de ontwikkeling van Omicron, heel logisch klinken. Zouden wij wel mogen overnemen.
Terug op de boot naar Wappieland!quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:59 schreef KingRoland het volgende:
jammer dat ze wappies niet uit het land kunnen gooien
De maatregels knellen steeds oncomfortabeler terwijl de grondslag wegvalt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wel voor een hoop. Het is op, het is klaar.
Omikron vormt dus werkelijk de overgang van de pandemische naar endemische fase van Covid-19. Een overgang naar de achtergrond waarbij we zullen moeten gaan leven met dat virus (zoals met de reguliere griep) en niet zinloos en stompzinnig blijven proberen besmettingen tegen te gaan, waarbij de resulterende maatschappelijke schade vele malen groter is dan Omikron zelfs compleet ongehinderd zou kunnen teweegbrengen ...quote:
Dit kan hier morgen geïmplementeerd worden. Maar wij gaan hier nog een halfjaar over lullen in stuurgroepen en evaluatiecommissies, tot niks komen en in oktober gaan we gewoon weer in blinde paniek op slot.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vind het systeem waar de Belgen aan denken, zeker door de ontwikkeling van Omicron, heel logisch klinken. Zouden wij wel mogen overnemen.
Exact.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:01 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Omikron vormt dus werkelijk de overgang van de pandemische naar endemische fase van Covid-19. Een overgang naar de achtergrond waarbij we zullen moeten gaan leven met dat virus (zoals met de reguliere griep) en niet zinloos en stompzinnig blijven proberen besmettingen tegen te gaan, waarbij de resulterende maatschappelijke schade vele malen groter is dan Omikron zelfs compleet ongehinderd zou kunnen teweegbrengen ...
Ik denk eerder dat we hier blijven aanmodderen en dat het half maart met een sisser afloopt, en Ernst Kuipers vanuit het parlement de keuze gaat krijgen om alle maatregelen te versoepelen of af te treden.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit kan hier morgen geïmplementeerd worden. Maar wij gaan hier nog een halfjaar over lullen in stuurgroepen en evaluatiecommissies, tot niks komen en in oktober gaan we gewoon weer in blinde paniek op slot.
Je weet dat dat dan niet alleen toegankelijk is voor mensen die hetzelfde als jij denken, maar ook mensen die heel anders denken? Het is zeker niet vanzelfsprekend dat jouw gewenste uitkomst de winnaar zou zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, idd. Ons referendum is ons afgenomen inderdaad.
Dat had in deze periode echt heel handig en prachtig geweest.
Ik denk inderdaad dat we op die grens zitten, maar kennelijk is het OMT daar op basis van hun gegevens toch nog niet van overtuigd. Mij lijkt het persoonlijk ook helder gelet op de gegevens rondom Omicron. Als je ziet hoe hard de besmettingen stijgen en dat geen negatieve gevolgen heeft op de IC's...quote:
Het wordt nog moeilijk om van die testverslaving af te komen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:01 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Omikron vormt dus werkelijk de overgang van de pandemische naar endemische fase van Covid-19. Een overgang naar de achtergrond waarbij we zullen moeten gaan leven met dat virus (zoals met de reguliere griep) en niet zinloos en stompzinnig blijven proberen besmettingen tegen te gaan, waarbij de resulterende maatschappelijke schade vele malen groter is dan Omikron zelfs compleet ongehinderd zou kunnen teweegbrengen ...
Onenigheid in het nieuwe kabinet. Hartstikke mooi.quote:Uitspraken kersverse Justitieminister verbazen coalitie en oppositie
Ondertussen wel duidelijk dat ze het onderwijs veel te belangrijk vinden; dat levert teveel tegengeluid op en dat kan stemmen kosten. Horeca sluiting kunnen ze altijd gooien op ‘ja, maar die kunnen we compenseren met steun’ (vergeten ze even dat die steun minimaal is).quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kennelijk voldoende om scholen wel te openen...
Vreemd.
Zit er niet lang dit ''versoepel'' kabinetquote:Op donderdag 13 januari 2022 20:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oalitie-en-oppositie
[..]
Onenigheid in het nieuwe kabinet. Hartstikke mooi.
Goed idee man, iemand die geen jurist is op Justitie zetten.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tsja als je daar iemand neerzet die van niks weet dan krijg je brokken.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:15 schreef mthecatlover het volgende:
[..]
Zit er niet lang dit ''versoepel'' kabinet
Het OMT is niet verkozen dus zijn ze ondemocratisch maar meritocratisch samengesteld. Het is dus geen flauwekul om het OMT ondemocratisch te noemen. Het is een leugen om te zeggen dat ze democratisch zijn samengesteld.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan en daar volgde een persoonlijke sneer op die ik terug gaf. Het OMT regeert niet, dus het is totale flauwekul om het OMT ondemocratisch te noemen. Zij adviseren de overheid, zoals de overheid op honderden manieren owrdt geïnformeerd en beïnvloed door lobbyen.
Een burgemeester is een ondemocratische, maar welzeker politieke, entiteit. Het staat hem vrij om politieke druk uit te oefenen ten behoeve van zijn gemeente.quote:En onze democratisch gekozen regering neemt uiteindelijk besluiten. En daar kun je het wel of niet mee eens zijn. Gek genoeg ben ik het ook niet eens met de zwaarheid van de huidige maatregelen, maar ik vind het gewoon niet aan individuele burgemeesters om daar van af te wijken. Dat past gewoon niet in het bestel zoals we dat in Nederland hebben.
quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tijd om eens het volgende te overwegen :quote:Het beleid staat of valt met de bereidheid om te handhaven.
Justitie gaat dan ook niet over de rechtspraak maar over strafrechtelijke vervolging. Ze zijn uitvoerende macht (Openbaar Ministerie) en geen rechtsprekende macht.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goed idee man, iemand die geen jurist is op Justitie zetten.
Hulde voor het initiatief van die burgemeesters maar dit soort uitspraken kan je als minister van Justitie gewoon niet doen, dit is een bijl in de wortel van de rechtsstaat.
Daar gaat het hier niet om. Als je als minister van justitie uitspraken doet als “we passen de handhaving niet aan” en “de lockdown, die maken we zelf” of iets van die strekking, dan maak je van de rechtsstaat een cafetariamodel en dat kan nog gevaarlijk zijn ook, want dan kan iedereen naar eigen inzicht in wet- en regelgeving gaan shoppen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Justitie gaat dan ook niet over de rechtspraak maar over strafrechtelijke vervolging. Ze zijn uitvoerende macht (Openbaar Ministerie) en geen rechtsprekende macht.
Daar ging de discussie dan ook niet over. Het is namelijk totaal irrelevant hoe ze zijn samengesteld omdat ze geen onderdeel uitmaken van het democratische bestel. Ze nemen namelijk geen besluiten.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het OMT is niet verkozen dus zijn ze ondemocratisch maar meritocratisch samengesteld. Het is dus geen flauwekul om het OMT ondemocratisch te noemen. Het is een leugen om te zeggen dat ze democratisch zijn samengesteld.
Helemaal goed omschreven. 10/10. Maar het naast je neer leggen van landelijk beleid op onderwerpen waar je geen beleidsvrijheid hebt is geen 'politieke druk uitoefenen', maar de democratie ondermijnen.quote:Een burgemeester is een ondemocratische, maar welzeker politieke, entiteit. Het staat hem vrij om politieke druk uit te oefenen ten behoeve van zijn gemeente.
Ja zeg, als ze nu alles flink versoepelen is er straks geen excuus meer om 2G erdoorheen te drukken!quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:30 schreef Molo het volgende:
Waarom zou je níet de horeca en alles open gooien?
En wanneer kan het dan eigenlijk wel?
Wat moet alles nog kosten qua kapot gaan en laten wegkwijnen??
Haha wat ern land he. Mooi hier slles open. Ik ga tukken zo doeoquote:Op donderdag 13 januari 2022 20:30 schreef Molo het volgende:
Omdat Jaapgod en Koopmans oprecht hun broek volschijten voor de verwachte GOLF DES DOODS.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:30 schreef Molo het volgende:
Zijn we eigenlijk nog een virus aan het bestrijden of gewoon politieke spelletjes aan het spelen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja zeg, als ze nu alles flink versoepelen is er straks geen excuus meer om 2G erdoorheen te drukken!
Proostquote:Op donderdag 13 januari 2022 20:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haha wat ern land he. Mooi hier slles open. Ik ga tukken zo doeo
Dat en die angstmodus lijken wel de drijfveren ja. Pfffquote:Op donderdag 13 januari 2022 20:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja zeg, als ze nu alles flink versoepelen is er straks geen excuus meer om 2G erdoorheen te drukken!
Het laatste.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn we eigenlijk nog een virus aan het bestrijden of gewoon politieke spelletjes aan het spelen?
DonDeleefquote:Op donderdag 13 januari 2022 20:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-ga-maar-versoepelenquote:De druk op de ziekenhuizen is de laatste tijd minder geworden, de cijfers over de omikronvariant zijn gunstig en áls er mensen met omikron werden opgenomen, is dat bijna altijd waarschijnlijk een 'nevendiagnose'. Dat zegt Peter de Jager, hoofd intensive care van het Jeroen Bosch ziekenhuis in Den Bosch.
Hoeveel had je er al op toen je dit typte?quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De golf des doods is inmiddels ontaard in een aftrapte Golf IV van 575 euro met overal deuken en een zwaarlijvige man achter het stuur.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:36 schreef Modus het volgende:
[..]
Omdat Jaapgod en Koopmans oprecht hun broek volschijten voor de verwachte GOLF DES DOODS.
Ik durf de stelling wel aan dat een burgemeester meer democratische legitimatie heeft dan de regering. Dus dat kan het criterium niet zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het OMT is niet verkozen dus zijn ze ondemocratisch maar meritocratisch samengesteld. Het is dus geen flauwekul om het OMT ondemocratisch te noemen. Het is een leugen om te zeggen dat ze democratisch zijn samengesteld.
[..]
Een burgemeester is een ondemocratische, maar welzeker politieke, entiteit. Het staat hem vrij om politieke druk uit te oefenen ten behoeve van zijn gemeente.
quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-ga-maar-versoepelen
Het begint toch wel heel potsierlijk te worden, rest van het artikel ook de moeite waard.
Eat that, OMT.quote:"Als je nu nog vasthoudt aan een lockdown bedrijf je geen wetenschap meer."
Tuurlijk is het het randje opzoeken, maar uit een protest je winkels de hele dag opengooien om te laten zien dat het wel goed kan gaan, of dat het wel veilig kan zou ik wel als demonstreren kunnen zien.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Winkels opengooien is geen demonstreren. Dat is echt je reinste flauwekul.
Dit zijn burgemeesters die hun rug persoonlijke mening over de maatregelen boven hun democratische taak stellen. Nergens is geregeld dat de burgemeester een lokaal oordeel mag vellen over de maatregelen in het kader van corona.
quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het begint toch wel heel potsierlijk te worden, rest van het artikel ook de moeite waard.
Mooi toch, loop es niet zo te stoken nu.nl!quote:In de praktijk kunnen burgemeesters een door het kabinet ingestelde coronamaatregel naast zich neerleggen zonder dat ze op korte termijn worden teruggefloten door een overheidsinstantie. Dat blijkt uit een rondgang van NU.nl langs onder meer het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), het Veiligheidsberaad en de Raad van State.
Maar dat systeem is te logisch.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vind het systeem waar de Belgen aan denken, zeker door de ontwikkeling van Omicron, heel logisch klinken. Zouden wij wel mogen overnemen.
We horen dagelijks van de honderden en duizenden mensen die in supermarkten en Kruidvatwinkels worden besmetquote:Op donderdag 13 januari 2022 20:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk is het het randje opzoeken, maar uit een protest je winkels de hele dag opengooien om te laten zien dat het wel goed kan gaan, of dat het wel veilig kan zou ik wel als demonstreren kunnen zien.
Heel lang viel het wel enigszins te begrijpen omdat we door een superefficient zorgsysteem zo ongeveer de minste IC capaciteit hadden van heel welvarend Europa.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Anfield zit gewoon weer ramvol vanavond. Snap jij jet nog?
quote:
Hoeft ook niet, want Omicronquote:Op donderdag 13 januari 2022 20:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Heel lang viel het wel enigszins te begrijpen omdat we door een superefficient zorgsysteem zo ongeveer de minste IC capaciteit hadden van heel welvarend Europa.
Maar dat is nu geen argument meer
Zou dit nog bij de PE kunnen gaan bijten als blijkt dat ze bewust te voorzichtig hebben gehandeld?quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Definieer 'bijten'.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zou dit nog bij de PE kunnen gaan bijten als blijkt dat ze bewust te voorzichtig hebben gehandeld?
quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:00 schreef KoosVogels het volgende:
Nu hopen dat de regering op de valreep alsnog 2G invoert, puur om de wapperts te fucken.
2G dubbel gestoord...quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:00 schreef KoosVogels het volgende:
Nu hopen dat de regering op de valreep alsnog 2G invoert, puur om de wapperts te fucken.
Hoe zeer ik het sentiment ook begrijp is rancune natuurlijk geen basis voor een dergelijke maatregel.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:00 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb echt veel mensen gehoord afgelopen weken die in quarantaine zitten, zonder of vrijwel zonder klachten stuk voor stukquote:Op donderdag 13 januari 2022 20:59 schreef halfway het volgende:
1 belangrijke adviseur vandaag niet kunnen komen wegens Corona, 1 leverancier leverde later wegens personeelstekort door quarantaine personeel.
Er is dus wel wat gaande.
Eens.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb echt veel mensen gehoord afgelopen weken die in quarantaine zitten, zonder of vrijwel zonder klachten stuk voor stuk
Hou er gewoon lekker mee op
Wie in een megafoon loopt te tetteren dat 'we onze vrijheid terug willen' en de huidige situatie vergelijkt met WOII, is toch echt de Wappert.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Met zo'n uitspraak vraag ik me toch af wie er de wappie is, maar soit.
Ik heb een paar weken terug die regels al aan mijn laars gelapt. Had geen klachten, was niet mijn huishouden, dus ze konden de tering krijgen. Wel even iets voorzichtiger geweest (zo ver er überhaupt nog wat mogelijk was omdat lockdown), maar daarna gewoon negatief getest dus drama om niets.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb echt veel mensen gehoord afgelopen weken die in quarantaine zitten, zonder of vrijwel zonder klachten stuk voor stuk
Hou er gewoon lekker mee op
Natuurlijk niet, ik loop ook maar te geinen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe zeer ik het sentiment ook begrijp is rancune natuurlijk geen basis voor een dergelijke maatregel.
Ik ook. Ik heb ook best begrip voor het 'in stappen doen', maar dan moeten we het ook in stappen dóén en niet weer een maand of wat in deze net-niet lockdown blijven hangen tot de maatschappelijke druk weer tot een kookpunt komt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, ik loop ook maar te geinen.
Wat ik belangrijk vind, is dat we zo snel mogelijk terugkeren naar het 'oude normaal'. Dus alles weer open.
Dit is een betere post. Dat zelfs wij het met elkaar eens kunnen zijn is een mooi moment om een serie te gaan kijken.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, ik loop ook maar te geinen.
Wat ik belangrijk vind, is dat we zo snel mogelijk terugkeren naar het 'oude normaal'. Dus alles weer open.
Azc uh pzc godinnenquote:Op donderdag 13 januari 2022 13:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Is dat dan inclusief pzc? @:de_boswachter
Die stappen hebben we al gehad, boosters zijn geprikt en Omicron is tot ons gekomenquote:Op donderdag 13 januari 2022 21:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook. Ik heb ook best begrip voor het 'in stappen doen', maar dan moeten we het ook in stappen dóén en niet weer een maand of wat in deze net-niet lockdown blijven hangen tot de maatschappelijke druk weer tot een kookpunt komt.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar met deze beleidsbepalers gaat het nog maanden duren voordat we b.v. weer publiek in voetbalstadions zien ben ik bang.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Die stappen hebben we al gehad, boosters zijn geprikt en Omicron is tot ons gekomen
Hatsiekiedeej
Als de aankondiging is: deze week het onderwijs, volgende week de winkels, daarna de horeca geef je ook duidelijkheid. En je kunt altijd nog 5 voor 12 ingrijpen als het ontploft op de ICquote:Op donderdag 13 januari 2022 21:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook. Ik heb ook best begrip voor het 'in stappen doen', maar dan moeten we het ook in stappen dóén en niet weer een maand of wat in deze net-niet lockdown blijven hangen tot de maatschappelijke druk weer tot een kookpunt komt.
Dat heeft Rutte al eens gezegd tijdens een debat, als het volk zegt: tot hier en niet verder, dan stopt het.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:13 schreef mthecatlover het volgende:
''Maar ditmaal, moet het kabinet gedacht hebben, was het verzet wel erg groot''
Dus hoe meer verzet, hoe meer er kan???????????????
Precies.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als de aankondiging is: deze week het onderwijs, volgende week de winkels, daarna de horeca geef je ook duidelijkheid. En je kunt altijd nog 5 voor 12 ingrijpen als het ontploft op de IC
Dat is wel een dingetje ja. Straks krijgen we dat ellendige 3G weer.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bij dat "in stappen doen" moet je wel donders goed opletten dat de diverse opvolgende versoepelingen niet weer voor politieke spelletjes ingezet gaan worden.
Yep!quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar met deze beleidsbepalers gaat het nog maanden duren voordat we b.v. weer publiek in voetbalstadions zien ben ik bang.
Ik lees deze post als een hele suggestieve steek onder water. Dat hoeft niet.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je weet dat dat dan niet alleen toegankelijk is voor mensen die hetzelfde als jij denken, maar ook mensen die heel anders denken? Het is zeker niet vanzelfsprekend dat jouw gewenste uitkomst de winnaar zou zijn.
Dikke G in je sneequote:Op donderdag 13 januari 2022 21:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is wel een dingetje ja. Straks krijgen we dat ellendige 3G weer.
Is de lockdown dan in het belang van 17,5mln mensen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe even niet alsof jij voor alle Nederlanders spreekt, dank je.
Welke was dat?quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het enige andere land dat het referendum ooit afgeschaft heeft bestaat inmiddels niet meer omdat de burgers van dat land genoeg hadden van hun overheid.
Dit is geen suggestieve steek onder water. Je lijkt er nogal van overtuigd dat de jouw gewenste uitkomst is wat iedereen wil. Ik denk dat er meer twijfelaars zijn dan je denkt. Of mensen die het beleid ondersteunen, of ze het er nu wel of niet mee eens zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik lees deze post als een hele suggestieve steek onder water. Dat hoeft niet.
Maar voor jou, ja dat weet ik. Maar weet je, dan heeft het volk gesproken. Dan is het democratie.
Ipv een select groepje angsthazen met een twijfelachtige moraal die continu maar de besluiten nemen. Als in een referendum iets besloten wordt, dan is het zo en heb je er vrede mee.
En gezien de ophef die nu is ontstaan over het enorm trage versoepelen, dan proef ik wel dat er een kans is op een grotere hoeveelheid voorstanders van lift the lockdown.
Piek is duidelijk voorbij daar.quote:
Ik weet niet of je het al wist hoor, maar al voor de lockdown was er maar een heel klein % wat voor de maatregelen was. En ik verzeker je, dat is vandaag de dag nog minder.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is geen suggestieve steek onder water. Je lijkt er nogal van overtuigd dat de jouw gewenste uitkomst is wat iedereen wil. Ik denk dat er meer twijfelaars zijn dan je denkt. Of mensen die het beleid ondersteunen, of ze het er nu wel of niet mee eens zijn.
Nope. Het besluit is tegen wat de maatschappelijke consensus is vandaag.quote:Je kunt het er nu prima niet mee eens zijn, maar het is nog steeds democratisch hoe het gaat.
En de internationale wetenschappelijke consensus, denk ik...quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het al wist hoor, maar al voor de lockdown was er maar een heel klein % wat voor de maatregelen was. En ik verzeker je, dat is vandaag de dag nog minder.
Als je nu nog niet onderkend dat er een overgrote meerderheid tegen de huidige maatregelen is, en er een meerderheid is die sneller wil versoepelen, heb je echt niet in de gaten wat er gaande is vandaag.
Het gaat niet om mij, het gaat om de maatschappij hier. Het gaat niet om dat ik uit de lockdown wil, het gaat er om dat het complete land zo'n beetje uit die lockdown wil. Kijk even rond ajb.
[..]
Nope. Het besluit is tegen wat de maatschappelijke consensus is vandaag.
Que? Compliance is wat anders.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:21 schreef miss_sly het volgende:
Of mensen die het beleid ondersteunen, of ze het er nu wel of niet mee eens zijn.
Het beginsel van democratie is gewoon: wij zijn de baas met zijn allen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daar ging de discussie dan ook niet over. Het is namelijk totaal irrelevant hoe ze zijn samengesteld omdat ze geen onderdeel uitmaken van het democratische bestel. Ze nemen namelijk geen besluiten.
[..]
Helemaal goed omschreven. 10/10. Maar het naast je neer leggen van landelijk beleid op onderwerpen waar je geen beleidsvrijheid hebt is geen 'politieke druk uitoefenen', maar de democratie ondermijnen.
Ik bedoelde daar ergens nog ‘begrip voor’ in te voegen.quote:
Buiten trainen misschien? Dan mag je van geluk spreken dat de winter mild is en kan je een plas of meertje opzoekenquote:
Ik de k anders over een en ander dan jij. Volgens mij kan dat gewoon. En hoef je mij niets te verzekeren, want heb jij net zo min de wijsheid in pacht als ik.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het al wist hoor, maar al voor de lockdown was er maar een heel klein % wat voor de maatregelen was. En ik verzeker je, dat is vandaag de dag nog minder.
Als je nu nog niet onderkend dat er een overgrote meerderheid tegen de huidige maatregelen is, en er een meerderheid is die sneller wil versoepelen, heb je echt niet in de gaten wat er gaande is vandaag.
Het gaat niet om mij, het gaat om de maatschappij hier. Het gaat niet om dat ik uit de lockdown wil, het gaat er om dat het complete land zo'n beetje uit die lockdown wil. Kijk even rond ajb.
[..]
Nope. Het besluit is tegen wat de maatschappelijke consensus is vandaag.
Dat is me toch een bullshit zeg.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:35 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik denk binnen sporten tot 17:00 winkels moeten dan ook dicht.
Dat zou ik waarschijnlijk vinden van elke "maar" bij een versoepeling.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is me toch een bullshit zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |