Ik denk niet dat het over een maand voorbij is ouwe reus. Dit gaat nog maanden, zo niet jaren gerekt worden.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:23 schreef Confetti het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er economisch gaat gebeuren als de pandemie over een maandje echt voorbij is. Geen steunpakketten, geen lockdowns. Weer ieder voor zich. Een inflatie van 10% en bedrijven die al dan niet opzettelijk failliet gaan om de steun niet terug te betalen. Deze versoepelingen gaan niemand meer redden.
We kunnen zo door naar AEX vrees ik.
En de fiscus die even 35 miljard aan uitgestelde belastingen komt innen bij het MKB. Wat kan er misgaan.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:23 schreef Confetti het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er economisch gaat gebeuren als de pandemie over een maandje echt voorbij is. Geen steunpakketten, geen lockdowns. Weer ieder voor zich. Een inflatie van 10% en bedrijven die al dan niet opzettelijk failliet gaan om de steun niet terug te betalen. Deze versoepelingen gaan niemand meer redden.
Dit topic is een ongekend warm bad vergeleken met wat er voorbij komt op Twitter en Facebookquote:Op donderdag 13 januari 2022 17:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dit topic is echt de hemel als je undercover AIVD-er bent en op zoek naar potentiële staatsgevaarlijke mensen.
Sowieso gaat het ook lastig worden voor bepaalde huishoudens, veel dingen worden sneller duurder, maar de salarissen blijven vrijwel hetzelfde. Als je al krap zit...quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:23 schreef Confetti het volgende:
Wel gespreid over 5 jaar maar ik denk dat veel bedrijven het niet eens gaan proberen. Gewoon laten ploffen en een nieuwe BV starten.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En de fiscus die even 35 miljard aan uitgestelde belastingen komt innen bij het MKB. Wat kan er misgaan.
Als jouw kosten over een periode hoger zijn dan de omzet en de steun gezamenlijk, dan is er sprake van een verlies. Verlies uit onderneming. Dan heb je geen inkomen. En ja, ik ben momenteel bezig met boekhoudingen van het laatste kwartaal 2021 en zie bij diverse ondernemingen dat ze uitkomen op een verlies over het hele jaar 2021. Dat is dus een negatief inkomen. Snap je?quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het is een feit dat "honderdduizenden mensen geen inkomen " Grote onzin is, links of rechtsom is er voor iedereen steun.
In november was het inmiddels opgelopen tot 42 miljard. Zal nu nog wel meer zijn aangezien het uitstel is verlengd tot 1 februari.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En de fiscus die even 35 miljard aan uitgestelde belastingen komt innen bij het MKB. Wat kan er misgaan.
Dat is grote onzin, een verlies betekend niet dat je geen salaris kan uitkeren(daar heeft hij het over). Bij een BV en NV is jouw theorie niet eens toegestaan.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als jouw kosten over een periode hoger zijn dan de omzet en de steun gezamenlijk, dan is er sprake van een verlies. Verlies uit onderneming. Dan heb je geen inkomen. En ja, ik ben momenteel bezig met boekhoudingen van het laatste kwartaal 2021 en zie bij diverse ondernemingen dat ze uitkomen op een verlies over het hele jaar 2021. Dat is dus een negatief inkomen. Snap je?
Om een nieuwe B.V. te starten moet je dus eerst een oude hebben. De meeste MKB-ondernemingen in genoemde sectoren zijn eenmanszaken of VOF's.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wel gespreid over 5 jaar maar ik denk dat veel bedrijven het niet eens gaan proberen. Gewoon laten ploffen en een nieuwe BV starten.
Je zag toen het belastinguitstel heel kort even weg was (oktober dacht ik) dat de faillissement behoorlijk stegen. Alle steunpakketten zullen uitstel van executie betekenen. Niet eens zo slecht want er zijn veel te veel bedrijven op dit moment.
Ook goed. Het is 'veel'.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In november was het inmiddels opgelopen tot 42 miljard. Zal nu nog wel meer zijn aangezien het uitstel is verlengd tot 1 februari.
Er is geen sprake van een salaris bij een eenmanszaak of een VOF. Daar gaat het over, want dat zijn de meeste bedrijven in deze branches.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:29 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is grote onzin, een verlies betekend niet dat je geen salaris kan uitkeren(daar heeft hij het over). Bij een BV en NV is jouw theorie niet eens toegestaan.
Ik heb deze gehaald: https://www.amazon.nl/dp/B0992M6FYJquote:Op donderdag 13 januari 2022 17:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hoe staat het met de prijzen van medische mondkapjes type 2?
quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:20 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Hoofd intensive care: 'Lockdown is erg, maar noodzakelijk'
https://www.1limburg.nl/h(...)rg-maar-noodzakelijk
Einde bericht.quote:Geplaatst op zaterdag 18 december 2021
Eigenlijk is het ook allemaal kansloos.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:20 schreef Spablauw214 het volgende:
Er waren hier mensen die consequent spraken over een “lockdown”.
Naar analogie zou ik dit dan “versoepelingen” willen noemen.
@:capricia
Dat is het totale uitstel. Een deel is al gelukkig wel betaald. Eind september 2021 stond er ¤ 19.450 miljard open.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In november was het inmiddels opgelopen tot 42 miljard. Zal nu nog wel meer zijn aangezien het uitstel is verlengd tot 1 februari.
Goed man! Dan voldoe je weer netjes aan alle regeltjes.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:32 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik heb deze gehaald: https://www.amazon.nl/dp/B0992M6FYJ
Mensen met dezequote:Op donderdag 13 januari 2022 18:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik begrijp nooit waarom mensen als jij niet eens gewoon kunnen toegeven dat ze fout zitten. Omdat er iemand is die op dit gebied er voor gestudeerd heeft en er in werkzaam is, praktijkervaring heeft en er daardoor meer van weet. . Is dat dan zo moeilijk? Dat is ook geen schande hoor. Er zijn genoeg andere gebieden waar ik weer minder van weet.
Aan die mondkappen zitten we sowieso tot de zomer weer vast, zeker nu ze weer met aanvullende eisen daarvoor komen. Je mag blij zijn als die er straks af gaan op locaties waar mogelijk 2G wordt gelanceerd.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook allemaal kansloos.
Scholen open had veel eerder gemoeten.
Winkelen op afspraak is kansloos.
Sport kan dan wat worden afhankelijk van de micro management regels.
En vervolgens zitten we nog met het extra mondkapjes advies en alles aan entertainment en plezier ist verboten.
Ah, dat wist ik dan weer niet dat er al zoveel weer is terugbetaald. Voornamelijk van bedrijven die het hebben aangevraagd en uiteindelijk niet gebruikt denk ik zo. Die heb ik ook een aantal. Want het aanvragen van dit uitstel was niet beperkt tot de getroffen sectoren, dat kon elke onderneming doen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is het totale uitstel. Een deel is al gelukkig wel betaald. Eind september 2021 stond er ¤ 19.450 miljard open.
Ondertussen zal dat zeker 25 miljard zijn geworden. Uitstel loopt nu tot 31 januari 2022, maar dat zal wel wéér uitgesteld worden. De grooste schuld zit bij het MKB. De Grote ondernemingen betalen redelijk door, zeker omdat zij de meeste belastingen en (ondanks het beeld)
https://www.google.com/ur(...)_93R5qTRej-evEYsZ3us . Bijlage 1.
Zelfs Jan Kees de Jager zou het niet terugkrijgen met rente!quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarnaast is het ook bij een B.V. toegestaan om geen salaris uit te keren als er een verlies is, of geen werkzaamheden zijn. Dan hoef je niet aan de eis van het fictief salaris voor de DGA te voldoen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:29 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is grote onzin, een verlies betekend niet dat je geen salaris kan uitkeren(daar heeft hij het over). Bij een BV en NV is jouw theorie niet eens toegestaan.
Wat is dit nu weer voor gelul, de eenmanszaak en vof zijn aan het uitsterven nu je een holding en werk bv voor minder dan 1000 euro kan oprichten.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een salaris bij een eenmanszaak of een VOF. Daar gaat het over, want dat zijn de meeste bedrijven in deze branches.
Ik begrijp nooit waarom mensen als jij niet eens gewoon kunnen toegeven dat ze fout zitten. Omdat er iemand is die op dit gebied er voor gestudeerd heeft en er in werkzaam is, praktijkervaring heeft en er daardoor meer van weet. . Is dat dan zo moeilijk? Dat is ook geen schande hoor. Er zijn genoeg andere gebieden waar ik weer minder van weet.
Oh ja, goeie tip. Ik bestel inderdaad ook wel eens teststrips bij dat soort groothandels en dat scheelt flink.quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:58 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Ja dit is bol , ik bestel altijd bij een medische groothandel waar je ook als particulier terecht kan , die hebben ook
meestal merken in plaats van merkloos en je krijgt ook echt een type II in plaats van een type I .
Als je ze vervelend vindt doe je ze toch lekker niet op.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Aan die mondkappen zitten we sowieso tot de zomer weer vast, zeker nu ze weer met aanvullende eisen daarvoor komen. Je mag blij zijn als die er straks af gaan op locaties waar mogelijk 2G wordt gelanceerd.
Klopt. Onbegrijpelijk wel dat er na bijna twee jaar nog steeds geen echte toets is (behalve een accountantsverklaring als je in het begin meer dan X belastingschuld had).quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik dan weer niet dat er al zoveel weer is terugbetaald. Voornamelijk van bedrijven die het hebben aangevraagd en uiteindelijk niet gebruikt denk ik zo. Die heb ik ook een aantal. Want het aanvragen van dit uitstel was niet beperkt tot de getroffen sectoren, dat kon elke onderneming doen.
Die leven echt in een andere wereld als ze denken dat de schade daarmee geleden is.quote:Zoals in de Miljoenennota al is vermeld, raamt het kabinet dat een bedrag van
¤ 1,5 miljard euro van de openstaande belastingschuld niet zal worden afgelost
Alleen als je de belastinginspecteur er van overtuigd dat uitkeren bedrijfseconomisch niet mogelijk is............ Graag wel zorgvuldig zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daarnaast is het ook bij een B.V. toegestaan om geen salaris uit te keren als er een verlies is, of geen werkzaamheden zijn. Dan hoef je niet aan de eis van het fictief salaris voor de DGA te voldoen.
En versoepelen gaat het worden.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:20 schreef Spablauw214 het volgende:
Er waren hier mensen die consequent spraken over een “lockdown”.
Naar analogie zou ik dit dan “versoepelingen” willen noemen.
@:capricia
De vraag blijft of versoepeling logisch is of een politieke keus.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:40 schreef capricia het volgende:
[..]
En versoepelen gaat het worden.
Ach. We zeggen gewoon dat de lockdown voorbij is. Toch.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook allemaal kansloos.
Scholen open had veel eerder gemoeten.
Winkelen op afspraak is kansloos.
Sport kan dan wat worden afhankelijk van de micro management regels.
En vervolgens zitten we nog met het extra mondkapjes advies en alles aan entertainment en plezier ist verboten.
We hebben dan ook nooit een lockdown gehad.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach. We zeggen gewoon dat de lockdown voorbij is. Toch.
Klopt er is nog niet echt pijn geledenquote:Op donderdag 13 januari 2022 18:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We hebben dan ook nooit een lockdown gehad.
Eh nee.... het is pas interssant om een B.V. op te richten (buiten andere redenen zoals beperking van aansprakelijkheid) maar belastingtechnisch is het pas interessant bij een winst van ongeveer ¤ 100.000. Daar ligt het omslagpunt dat je minder belasting betaalt als je in een B.V. zou gaan. Voor een VOF met 2 personen betekent dat dus een winst van ¤ 200.000. Dus jouw verhaal gaat weer niet op.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor gelul, de eenmanszaak en vof zijn aan het uitsterven nu je een holding en werk bv voor minder dan 1000 euro kan oprichten.
Het mag zeker zo zijn dat ondernemers een verlies draaien omdat ze geen inkomsten binnen krijgen maar "honderdduizenden mensen geen inkomen" is gewoon klinkklaar gelul, deze mensen hebben reserves opgebouwd, kunnen lenen tegen een belachelijk laag rentepercentage en krijgen veel steun van de overheid. Het is groot gelul dat deze mensen op een houtje bijten.
Ik durf te stellen dat veel kleine winkeliers profiteren deze januari maand.
Een of ander hobby boekhouder(geen beschermde titel, hoef je niks voor te kunnen). ben ik weinig van onder de indruk.
Waar zitten we nu dan in???quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lockdown is een state of mind.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Klopt er is nog niet echt pijn geleden
Een uitermate winstgevende periode voor ondernemers las ik net.quote:
Dat heb je mij niet horen zeggen, ik bestreed de stelling: "honderdduizenden mensen geen inkomen "quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een uitermate winstgevende periode voor ondernemers las ik net.
Van mij mag die hele sector permanent dicht. Totaal overbodige onzin, die hele luchtvaart is nergens goed voor.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nou wat denkt u, komen er maatregelen daar waar het zin heeft of worden we geschiphold?
Je weet wie de eigenaar is van bijna alle vliegvelden(Maastricht en Groningen uitgezonderd)...........quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nou wat denkt u, komen er maatregelen daar waar het zin heeft of worden we geschiphold?
Een lockdown is opgesloten worden zoals in China.quote:
Weer ouderwets dagenlang op een stinkende vervuilende boot zitten is niet echt de oplossing............quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Van mij mag die hele sector permanent dicht. Totaal overbodige onzin, die hele luchtvaart is nergens goed voor.
quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:47 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat heb je mij niet horen zeggen, ik bestreed de stelling: "honderdduizenden mensen geen inkomen "
Als je met kleine winkeliers de Kruidvat en Albert Heijn bedoeld zou je een punt hebben.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:37 schreef TjjWester het volgende:
Er zijn verschillende vormen van lockdown, van avondklokje, intelligent (dom in de praktijk) tot noord-korea stijl.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:49 schreef Ronald het volgende:
[..]
Een lockdown is opgesloten worden zoals in China.
Waar we nu wel in zitten, is moeilijk te definiëren. Maar laten we het collectie tunnelvisie waanzin noemen of iets dergelijks.
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=freequote:En met het te snel loslaten van maatregelen zouden in korte tijd te veel mensen ziek kunnen worden, met als mogelijk gevolg dat een groot deel van Nederland in quarantaine moet. Het ziekteverzuim bij cruciale beroepen in de zorg, de supermarkten en bij vuilnisophaal zou tot grote maatschappelijke ontwrichting kunnen leiden.
Als we alles dan gaan vergelijken met de middeleeuwen of oorlogen dan is Corona kwa complicaties niets meer dan een griepje. En de zorgmedewerkers zijn ook een stel jankerts. Dan is de huidige lockdown idd ook geen echte lockdown.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zeg inderdaad dat januari over het algemeen een zeer magere maand is en dat de meeste kleine ondernemers deze maand profiteren van de steunmaatregelen dat is iets anders dan: "Een uitermate winstgevende periode voor ondernemers las ik net."quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
[..]
Als je met kleine winkeliers de Kruidvat en Albert Heijn bedoeld zou je een punt hebben.
Je weet vast wat meer vervuiling voortbrengt.......quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:52 schreef KingRadler het volgende:
Luchtvaart is slecht voor het milieu.
Gewoon schepen gebruiken zoals vroeger.
Waarom zou je dat doen dan?quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Weer ouderwets dagenlang op een stinkende vervuilende boot zitten is niet echt de oplossing............
Dat zeg ik, “versoepelen”quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:40 schreef capricia het volgende:
[..]
En versoepelen gaat het worden.
Omdat mensen willen en moeten reizen......quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen dan?
We zouden ook eens wat kritischer kunnen zijn in wat we allemaal drie keer de wereld rondvliegen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:53 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je weet vast wat meer vervuiling voortbrengt.......
Opzich kan dat ook wel komen door (verplichte) testen voor of na het reizen. Maar er zat toevallig 3 dagen geleden bij mij in het vliegtuig ook iemand te blaffen en ik had gister vandaag ook een kriebel/hoestje. Misschien ben ik nu wel omicronned.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja inderdaad, maar wat we hier aan het doen zijn is in ieder geval volstrekt zinloos met de huidige omnicron milde griep variant.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Er zijn verschillende vormen van lockdown, van avondklokje, intelligent (dom in de praktijk) tot noord-korea stijl.
Moeten ja? Serieus?quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:54 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Omdat mensen willen en moeten reizen......
Gelul van een dronken aardbei. Hiermee toon je dus aan geen enkel verstand te hebben van ondernemen of rechtsvormen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor gelul, de eenmanszaak en vof zijn aan het uitsterven nu je een holding en werk bv voor minder dan 1000 euro kan oprichten.
Het mag zeker zo zijn dat ondernemers een verlies draaien omdat ze geen inkomsten binnen krijgen maar "honderdduizenden mensen geen inkomen" is gewoon klinkklaar gelul, deze mensen hebben reserves opgebouwd, kunnen lenen tegen een belachelijk laag rentepercentage en krijgen veel steun van de overheid. Het is groot gelul dat deze mensen op een houtje bijten.
Een of ander hobby boekhouder(geen beschermde titel, hoef je niks voor te kunnen). ben ik weinig van onder de indruk.
Geld krijgen voor niks leveren is een oneindig hoge marge. In absolute getallen heb je liever gewoon je marge over je product.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:53 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik zeg inderdaad dat januari over het algemeen een zeer magere maand is en dat de meeste kleine ondernemers deze maand profiteren van de steunmaatregelen dat is iets anders dan: "Een uitermate winstgevende periode voor ondernemers las ik net."
Bij delta etc. was de kans op hersmetting een stuk kleiner, zou bij Omicron nu niet zo zijn dat eerst de pleister er een keer af moet en dat een groot deel van Nederland besmet raakt (bij voorkeur niet de bejaarden). En dat er dan een grote immuniteit is voor Omicron?quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Genant. Het probleem is nu dus dat mensen die niet ziek worden van een virusje niet kunnen werken omdat de overheid dat niet wil en dus moet de overheid maatregelen nemen. Een circkelredenering ziet er zo uit.
Want? Omdat evil plot van Schwab, het WEF, en de kindertjes etende hagedismensen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het over een maand voorbij is ouwe reus. Dit gaat nog maanden, zo niet jaren gerekt worden.
Als er al BenCO plaats kan vinden komen nergens in die cijfers voor.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat ze geen ene donder helpen. Zouden gewoon ''normaal'' open moeten kunnen bij deze cijfers.
Uit egoïstisch standpunt vind ik het wel wat irritant dat de versoepelingen waar ik persoonlijk wat aan zou hebben echt altijd achteraan mogen aansluiten in de rij. De bioscopen, de restaurants. Altijd de sjaak. Sport en onderwijs zijn uiteraard voor de volksgezondheid veel belangrijker (duh), maar jammer is het wel. Vinden er nou echt zoveel besmettingen plaats in restaurants (heb het niet over kroegen) en bioscopen?
Dat OMT-regime zuigt inderdaad behoorlijk.quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is het geen long lung covid meer, dan is het....
Deep Throat Covid?
Er zijn niet 2 kampen he in deze hele discussie.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want? Omdat evil plot van Schwab, het WEF, en de kindertjes etende hagedismensen?
quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:08 schreef RipCity het volgende:
Hoofd IC zet vraagtekens bij streng coronabeleid door meevallende opnamecijfers
https://www.at5.nl/artike(...)llende-opnamecijfers
Of geboosterd zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:39 schreef Za het volgende:
Inwoners van de grensstreek die in Duitse plaatsen als Borken, Kleef of Kranenburg naar een restaurant willen om een hapje te eten moeten vanaf donderdag naast hun QR-code ook een negatieve coronatest kunnen laten zien.
Doelpalen verzetten en alles uit de kast halen om maar je invloed op de samenleving te blijven houden.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Genant. Het probleem is nu dus dat mensen die niet ziek worden van een virusje niet kunnen werken omdat de overheid dat niet wil en dus moet de overheid maatregelen nemen. Een circkelredenering ziet er zo uit.
quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doelpalen verzetten en alles uit de kast halen om maar je invloed op de samenleving te blijven houden.
Bizar dat dat nog steeds gepikt wordt.
Nou en? Alsof mensen nu nog nieuws mondkapjes gaan kopen terwijl het virus richting een verkoudheid aan het muteren is.quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:51 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Uiterlijk is er geen verschil maar de opbouw wat betreft materiaal is bij een type II toch echt anders.
Het is toch booster of test? Is het opeens en en?quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat OMT-regime zuigt inderdaad behoorlijk.
[..]
Of geboosterd zijn.
Logischquote:Op donderdag 13 januari 2022 19:01 schreef asco het volgende:
LIVE. VTM NIEUWS kon advies voor coronabarometer inkijken: ook bij volgende besmettingsgolven komt er geen totale lockdown meer en kan horeca openblijven.
Hln.be 😎👌
3G+ tot de volgende booster eind-maart.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is toch booster of test? Is het opeens en en?
De zoveelste zinloze rechtszaak voor de bühne, enkel om donaties te ontlokken.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:55 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Den Haag, 10 januari 2022
Is de coronapas onrechtmatig? Het gerechtshof Den Haag behandelt op 14 januari 2022 om half 10 een civiele zaak waarin de eisers vorderen dat de verplichting tot het tonen van een coronatoegangsbewijs wordt opgeheven. De zaak is aangespannen tegen de Nederlandse Staat.
De eisers zijn bij de rechtbank Den Haag in het ongelijk gesteld. Ze zijn tegen dit vonnis in hoger beroep gekomen.
Belangstellenden kunnen de zitting via een livestream volgen. De livestream kan gevolgd worden via deze link op www.rechtspraak.nl: https://streams.nfgd.nl/h(...)matigheid-coronapasU verlaat Rechtspraak.nl
Toestemming
Het is niet toegestaan om zonder toestemming eigen opnamen te maken van de livestream of de beelden te kopiëren, op te slaan of te bewerken. Een verzoek tot toestemming kan schriftelijk gedaan worden.
https://www.rechtspraak.n(...)gheid-coronapas.aspx
'Jamaar dit jamaar dat, jamaar zus, jamaar zo. En dit ooooook! Luister nu naar me please!!!!!!!!?'quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Afnemende relevantie ziet er zo uit.
We krijgen vast wel weer één of andere variant die ons weer de lockdown injaagt. Met avondklokje, 2G+, mondkapjes buiten, alcoholverkoopverbod na 19u etc.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want? Omdat evil plot van Schwab, het WEF, en de kindertjes etende hagedismensen?
quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
3G+ tot de volgende booster eind-maart.
Dat is nieuws van bijna een maand geleden...quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:20 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Hoofd intensive care: 'Lockdown is erg, maar noodzakelijk'
https://www.1limburg.nl/h(...)rg-maar-noodzakelijk
Ik zie niet in waarom we nog "jarenlang" maatregelen zouden moeten rekken als er straks 20 man met corona op de IC liggen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn niet 2 kampen he in deze hele discussie.
Als we niet oppassen muteert Omikron door al dat gebooster nog tot iets ernstigs, dat moeten we niet willen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
3G+ tot de volgende booster eind-maart.
Want dat gebeurt natuurlijk niet door natuurlijke immuniteit als gevolg van omikron, dat is op een magische manier mutatie-proof.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als we niet oppassen muteert Omikron door al dat gebooster nog tot iets ernstigs, dat moeten we niet willen.
Rechtstaat maar gewoon helemaal afschaffen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:05 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De zoveelste zinloze rechtszaak voor de bühne, enkel om donaties te ontlokken.
Rustig maar, het was een grapje.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want dat gebeurt natuurlijk niet door natuurlijke immuniteit als gevolg van omikron, dat is op een magische manier mutatie-proof.
Toch genoeg mensen die zeggen 'we moeten kappen met vaccineren want het zorgt voor mutaties' zonder dat ze weten hoe dat werkt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rustig maar, het was een grapje.
De natte droom van de wereldvreemde mad scientists van het OMT.quote:
Zo bedoelde ik het ook niet.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Toch genoeg mensen die zeggen 'we moeten kappen met vaccineren want het zorgt voor mutaties' zonder dat ze weten hoe dat werkt.
Haha. Een cirkelredenering toepassen doet u zo, inderdaad.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Burgemeester in het zuiden van Gelderland gaan toch boetes uitdelen als winkels of horecazaken zaterdag tegen de regels in open gaan. ,,Wij zijn handhavers van wet- en regelgeving, en zullen wij dus hetgeen na 14 januari in Nederland als regels geldt, handhaven.’’
Dat stelt de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls namens zijn collega-burgemeesters in de regio Nijmegen, het Land van Maas en Waal en het Rivierengebied.
De Veiligheidsregio Gelderland-Zuid heeft hierover vanmiddag een persbericht gestuurd, waarin duidelijk wordt gesteld dat de regels die vanaf zaterdag gelden gewoon moeten worden nageleefd. ‘Bij evidente en willens en wetens gepleegde overtredingen wordt direct opgetreden. Ook kan er bestuursrechtelijk worden gehandhaafd. Deze lijn zal voortgezet worden.’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |