abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203173555
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 17:58 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Ja dit is bol , ik bestel altijd bij een medische groothandel waar je ook als particulier terecht kan , die hebben ook
meestal merken in plaats van merkloos en je krijgt ook echt een type II in plaats van een type I .
Oh ja, goeie tip. Ik bestel inderdaad ook wel eens teststrips bij dat soort groothandels en dat scheelt flink.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203173563
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Aan die mondkappen zitten we sowieso tot de zomer weer vast, zeker nu ze weer met aanvullende eisen daarvoor komen. Je mag blij zijn als die er straks af gaan op locaties waar mogelijk 2G wordt gelanceerd.
Als je ze vervelend vindt doe je ze toch lekker niet op.
pi_203173567
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ah, dat wist ik dan weer niet dat er al zoveel weer is terugbetaald. Voornamelijk van bedrijven die het hebben aangevraagd en uiteindelijk niet gebruikt denk ik zo. Die heb ik ook een aantal. Want het aanvragen van dit uitstel was niet beperkt tot de getroffen sectoren, dat kon elke onderneming doen.
Klopt. Onbegrijpelijk wel dat er na bijna twee jaar nog steeds geen echte toets is (behalve een accountantsverklaring als je in het begin meer dan X belastingschuld had).

Overigens moest ik wel lachen hierom:

quote:
Zoals in de Miljoenennota al is vermeld, raamt het kabinet dat een bedrag van
¤ 1,5 miljard euro van de openstaande belastingschuld niet zal worden afgelost
Die leven echt in een andere wereld als ze denken dat de schade daarmee geleden is. :').
pi_203173572
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Daarnaast is het ook bij een B.V. toegestaan om geen salaris uit te keren als er een verlies is, of geen werkzaamheden zijn. Dan hoef je niet aan de eis van het fictief salaris voor de DGA te voldoen.
Alleen als je de belastinginspecteur er van overtuigd dat uitkeren bedrijfseconomisch niet mogelijk is............ Graag wel zorgvuldig zijn.

Meestal krijg je hooguit verlaging toegekend.
speak only if it improves the silence.
pi_203173605
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:20 schreef Spablauw214 het volgende:
Er waren hier mensen die consequent spraken over een “lockdown”.

Naar analogie zou ik dit dan “versoepelingen” willen noemen.

@:capricia
En versoepelen gaat het worden. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_203173613
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:40 schreef capricia het volgende:

[..]
En versoepelen gaat het worden. :D
De vraag blijft of versoepeling logisch is of een politieke keus.
pi_203173632
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Eigenlijk is het ook allemaal kansloos.
Scholen open had veel eerder gemoeten.
Winkelen op afspraak is kansloos.
Sport kan dan wat worden afhankelijk van de micro management regels.

En vervolgens zitten we nog met het extra mondkapjes advies en alles aan entertainment en plezier ist verboten.
Ach. We zeggen gewoon dat de lockdown voorbij is. Toch.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_203173642
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Ach. We zeggen gewoon dat de lockdown voorbij is. Toch.
We hebben dan ook nooit een lockdown gehad.
  donderdag 13 januari 2022 @ 18:43:55 #234
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203173656
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Klopt er is nog niet echt pijn geleden
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203173661
quote:
3s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:37 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor gelul, de eenmanszaak en vof zijn aan het uitsterven nu je een holding en werk bv voor minder dan 1000 euro kan oprichten.

Het mag zeker zo zijn dat ondernemers een verlies draaien omdat ze geen inkomsten binnen krijgen maar "honderdduizenden mensen geen inkomen" is gewoon klinkklaar gelul, deze mensen hebben reserves opgebouwd, kunnen lenen tegen een belachelijk laag rentepercentage en krijgen veel steun van de overheid. Het is groot gelul dat deze mensen op een houtje bijten.

Ik durf te stellen dat veel kleine winkeliers profiteren deze januari maand.

Een of ander hobby boekhouder(geen beschermde titel, hoef je niks voor te kunnen). ben ik weinig van onder de indruk.
Eh nee.... het is pas interssant om een B.V. op te richten (buiten andere redenen zoals beperking van aansprakelijkheid) maar belastingtechnisch is het pas interessant bij een winst van ongeveer ¤ 100.000. Daar ligt het omslagpunt dat je minder belasting betaalt als je in een B.V. zou gaan. Voor een VOF met 2 personen betekent dat dus een winst van ¤ 200.000. Dus jouw verhaal gaat weer niet op.

En ik ben geen hobbyboekhouder maar fiscaal jurist met 25 jaar ervaring. Maar daar hoef je verder ook niks voor te kunnen hoor.
pi_203173663
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Waar zitten we nu dan in???
  donderdag 13 januari 2022 @ 18:45:33 #237
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203173673
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:43 schreef zalkc het volgende:

[..]
Klopt er is nog niet echt pijn geleden
Lockdown is een state of mind.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203173686
quote:
3s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:44 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Milde vrijheidsbeperkende maatregelen.
  donderdag 13 januari 2022 @ 18:47:04 #239
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203173689
quote:

[..]
Een uitermate winstgevende periode voor ondernemers las ik net.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203173697
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:47 schreef zalkc het volgende:

[..]
Een uitermate winstgevende periode voor ondernemers las ik net.
Dat heb je mij niet horen zeggen, ik bestreed de stelling: "honderdduizenden mensen geen inkomen "
pi_203173701
twitter

Nou wat denkt u, komen er maatregelen daar waar het zin heeft of worden we geschiphold?
zie email 27 oktober
pi_203173715
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nou wat denkt u, komen er maatregelen daar waar het zin heeft of worden we geschiphold?
Van mij mag die hele sector permanent dicht. Totaal overbodige onzin, die hele luchtvaart is nergens goed voor.
pi_203173724
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Je weet wie de eigenaar is van bijna alle vliegvelden(Maastricht en Groningen uitgezonderd)...........
pi_203173729
quote:

[..]
Een lockdown is opgesloten worden zoals in China.

Waar we nu wel in zitten, is moeilijk te definiėren. Maar laten we het collectie tunnelvisie waanzin noemen of iets dergelijks.
٩๏̯͡๏)۶
pi_203173738
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Van mij mag die hele sector permanent dicht. Totaal overbodige onzin, die hele luchtvaart is nergens goed voor.
Weer ouderwets dagenlang op een stinkende vervuilende boot zitten is niet echt de oplossing............
  donderdag 13 januari 2022 @ 18:51:10 #247
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203173755
quote:
3s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:47 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dat heb je mij niet horen zeggen, ik bestreed de stelling: "honderdduizenden mensen geen inkomen "
quote:
3s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:37 schreef TjjWester het volgende:

Ik durf te stellen dat veel kleine winkeliers profiteren deze januari maand.

Als je met kleine winkeliers de Kruidvat en Albert Heijn bedoeld zou je een punt hebben.
  donderdag 13 januari 2022 @ 18:52:26 #248
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203173773
Luchtvaart is slecht voor het milieu.
Gewoon schepen gebruiken zoals vroeger.
pi_203173781
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:49 schreef Ronald het volgende:

[..]
Een lockdown is opgesloten worden zoals in China.

Waar we nu wel in zitten, is moeilijk te definiėren. Maar laten we het collectie tunnelvisie waanzin noemen of iets dergelijks.
Er zijn verschillende vormen van lockdown, van avondklokje, intelligent (dom in de praktijk) tot noord-korea stijl.
pi_203173782
quote:
En met het te snel loslaten van maatregelen zouden in korte tijd te veel mensen ziek kunnen worden, met als mogelijk gevolg dat een groot deel van Nederland in quarantaine moet. Het ziekteverzuim bij cruciale beroepen in de zorg, de supermarkten en bij vuilnisophaal zou tot grote maatschappelijke ontwrichting kunnen leiden.
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free

Genant. Het probleem is nu dus dat mensen die niet ziek worden van een virusje niet kunnen werken omdat de overheid dat niet wil en dus moet de overheid maatregelen nemen. Een circkelredenering ziet er zo uit.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')