SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What can change the nature of a man?![]()
Maar in januari komt er een piek!! Jaap liet dat zien! We gaan weer stijgen!quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar snap je toch niks meer van ? Nog geen van alles op slot houden ?
En als die piek niet komt in januari komt die vast en zeker in februari! Waakzaam blijven! Hou vol!![]()
Er valt alleen iets te certificeren als een kabinet eerst duidelijke regels opstelt die dat mogelijk maken. Je kunt wel zelf een of ander certificaat in het leven roepen maar als daar vervolgens geen haan naar kraait is het verspilde moeite en middelen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als het kabinet al 2 jaar geen onderscheid maakt en de hele boel over 1 kam scheert moet je aantonen hoe dat wel zou kunnen, dat zou je kunnen doen met certificeren. Geen idee idee of ze daar wel mee bezig zijn geweest maar ik heb er niets over gelezenblablablabla![]()
Regionale maatregelen dus:quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vrij logisch standpunt voor de burgemeester van een stad met zulke grote groepen ongevaccineerden. Dat zet een druk op de lokale bevolking die je echt niet moet willen hebben in je stad.
- Amsterdam blijft volledig dichtwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Radio 2:
Niet essentiele winkels gaan ook weer open.
Nee sukkels, er verandert niet veel. Het is hetzelfde bijna als nu. Echt dat gespin van de media.
Dan zouden winkels nu ook weer open zijn. JE MOET ONLINE afspraak maken. Leg het gehele verhaal eens uit.![]()
Regionale aanpak werd door het kabinet snel bij het grofvuil gezetquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Regionale maatregelen dus:
- Amsterdam blijft volledig dichtFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
3 weken?quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Is er al bekend tot wanneer deze maatregelen op zijn minst gelden? Met andere woorden; wanneer is de volgende persconferentie na die van morgen? Hopelijk maar twee of drie weken.Gewoon iedere dag nieuwe versoepelingen.
![]()
Je kan toch niet weer drie weken in lockdown blijven terwijl de ziekenhuizen leegstromen, wat is dit voor bullshit.blablablabla![]()
Ik hou niet van complotdenken, maar ik denk ergens dat men er vanuit het OMT op uit is om de horeca en cultuursector tot carnaval dicht te houdenquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar in januari komt er een piek!! Jaap liet dat zien! We gaan weer stijgen!
En als die piek niet komt in januari komt die vast en zeker in februari! Waakzaam blijven! Hou vol!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Volg haar beredenering niet, als er mensen zijn die iets niet meer mogen en horen dat dat vanwege vaccinatie komt. Dan wordt die keuze ineens anders, ze kan wel tegen 2G zijn maar ze kan ook proberen die groep wat meer te betrekken bij het process als het zoals ze zelf al aangeeft geen politieke keuze is maar een achterstand. In plaats van die achterstand proberen bij te trekken probeert ze nu die achterstand niet zichtbaar te laten zijn...quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vrij logisch standpunt voor de burgemeester van een stad met zulke grote groepen ongevaccineerden. Dat zet een druk op de lokale bevolking die je echt niet moet willen hebben in je stad.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Dit. Ze spinnen het allemaal zo positief. Als je kijkt op papier naar de versoepelingen is het lachwekkend weinig.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:04 schreef Johannes788 het volgende:
Radio 2:
Niet essentiele winkels gaan ook weer open.
Nee sukkels, er verandert niet veel. Het is hetzelfde bijna als nu. Echt dat gespin van de media.
Dan zouden winkels nu ook weer open zijn. JE MOET ONLINE afspraak maken. Leg het gehele verhaal eens uit.![]()
Je moet er wel wat voor over hebben en uiteraard in overleg doen, nu is een hele branche dicht terwijl er misschien 30% "veilig" open kan, dat scheelt toch, hoe lullig ook voor die andere 70%.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Er valt alleen iets te certificeren als een kabinet eerst duidelijke regels opstelt die dat mogelijk maken. Je kunt wel zelf een of ander certificaat in het leven roepen maar als daar vervolgens geen haan naar kraait is het verspilde moeite en middelen.
Veilig in deze blijft natuurlijk subjectief.![]()
Welkom in de wondere wereld van het OMT, waar herhaaldelijk abuis gebleken modellen heilig zijn en 'gezond' gedefinieerd is als 'geen corona'.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:05 schreef Elan het volgende:
Je kan toch niet weer drie weken in lockdown blijven terwijl de ziekenhuizen leegstromen, wat is dit voor bullshit.zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat ze daar niet eens bezig zijn met die sectoren; dat is nog veel erger. Complete tunnelvisie op code zwart in de zorg/het virus.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hou niet van complotdenken, maar ik denk ergens dat men er vanuit het OMT op uit is om de horeca en cultuursector tot carnaval dicht te houden![]()
Waarom zou dat niet kunnen, mensen die in lockdown zitten hebben toch niet zo veel van doen met ziekenhuizen. De lockdown veranderd niet voor mensen als er meer of minder mensen in het ziekenhuis liggen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:05 schreef Elan het volgende:
Je kan toch niet weer drie weken in lockdown blijven terwijl de ziekenhuizen leegstromen, wat is dit voor bullshit.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ik heb net mijn modellen er bij gepakt, de piek komt rond 14 maart. 3800 op de verpleegafdeling en 1100 op de IC.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar in januari komt er een piek!! Jaap liet dat zien! We gaan weer stijgen!
En als die piek niet komt in januari komt die vast en zeker in februari! Waakzaam blijven! Hou vol!![]()
Het wachten is op een grote rechtzaak, die onderbouwing gaat eisen van de sluiting.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar niet eens bezig zijn met die sectoren; dat is nog veel erger. Complete tunnelvisie op code zwart in de zorg/het virus.
Met referentie aan buitenland.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb net mijn modellen er bij gepakt, de piek komt rond 14 maart. 3800 op de verpleegafdeling en 1100 op de IC.![]()
![]()
Volgens mij is er door de sector alles aan gedaan maar ze zijn gewoon de kop van jut sinds begin van de pandemie en trekken altijd aan het kortste eind. Als eerste aan de beurt voor verzwaringen en als laatste weer open.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je moet er wel wat voor over hebben en uiteraard in overleg doen, nu is een hele branche dicht terwijl er misschien 30% "veilig" open kan, dat scheelt toch, hoe lullig ook voor die andere 70%.
Veilig in deze blijft natuurlijk subjectief.blablablabla![]()
ik vind het wel een beetje omgekeerde wereld ditquote:Volgens haar heeft het overgrote deel van de ongevaccineerden echter geen politieke opvattingen, maar zijn het mensen die maatschappelijk achterblijven, zoals laaggeletterden en mensen die in armoede leven. Zij worden het meest de dupe van 2G, meent Halsema.![]()
De staat: ''het OMT bestaat uit experts en die zeggen dit en dat, dus ons pakket is daarop gebaseerd.''quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het wachten is op een grote rechtzaak, die onderbouwing gaat eisen van de sluiting.
Met referentie aan buitenland.
Rechter: 'Dan staan jullie in het recht, verleng maar''.![]()
Het is ook wel de sector die zich waarschijnlijk het minst goed aan de voorschriften heeft gehouden qua controles etc, zo eerlijk moet je ook zijn, maar het is nu wel een tikkeltje unfair aan het worden ja.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij is er door de sector alles aan gedaan maar ze zijn gewoon de kop van jut sinds begin van de pandemie en trekken altijd aan het kortste eind. Als eerste aan de beurt voor verzwaringen en als laatste weer open.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Mits de maatregel dat je in je eentje uit eten gaat wordt ingesteld. Alleen dan kunnen de restaurants open. Blijven ze dicht, dan wordt het 3799 op de verpleegafdeling en 1099 op de IC.quote:![]()
zou best kunnen hoor dus wil er ook niet te hard over oordelen behalve dat het zonde is dat het gedeelte wat veiliger kan nu ook dicht blijftquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij is er door de sector alles aan gedaan maar ze zijn gewoon de kop van jut sinds begin van de pandemie en trekken altijd aan het kortste eind. Als eerste aan de beurt voor verzwaringen en als laatste weer open.![]()
Dan moeten er eens consequenties gehangen worden aan die uitspraken. Als je model in de praktijk ongeveer de andere kant opgaat, dan kun je je spullen pakken. Zo werkt het in het bedrijfsleven ook. En zijn er mensenlevens mee gemoeid? Dan kun je voor de rechter verschijnen. Kijken of die OMT kneuzen de modellen dan nog zo roekeloos blijven pushenquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De staat: ''het OMT bestaat uit experts en die zeggen dit en dat, dus ons pakket is daarop gebaseerd.''
Rechter: 'Dan staan jullie in het recht, verleng maar''.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik denk dat dat heel erg mee valt; horeca gelegenheden worden ook eerder gecontroleerd en komen ook eerder in het nieuws dan een supermarkt of een random andere winkel. Het is een enorm makkelijke pispaal.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is ook wel de sector die zich waarschijnlijk het minst goed aan de voorschriften heeft gehouden qua controles etc, zo eerlijk moet je ook zijn, maar het is nu wel een tikkeltje unfair aan het worden ja.
Puur mijn ervaring uiteraard, maar ik ben altijd goed gecontroleerd; in alle restaurants (en dat zijn er best een hoop) waar ik gegeten heb.![]()
Tot nu toe was het altijd zo dat met sportscholen alle binnensporten toegestaan werden (soms op afstand, of met beperkte hoeveelheid). Ik ga er vanuit/hoop dat ik nu ook weer aan de slag mag in een normale zaal in plaats van op een grasveld met 10 kiddo's die staan te verkleumen en 0 materialen om je training vorm te geven.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:08 schreef Magica het volgende:
Sportscholen open, maar team/zaalsporten niet?![]()
Topcijfers[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ze zijn ook zo'n beetje de enige sector die met die walgelijke QR code is opgescheept dus makkelijk lullen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is ook wel de sector die zich waarschijnlijk het minst goed aan de voorschriften heeft gehouden qua controles etc, zo eerlijk moet je ook zijn, maar het is nu wel een tikkeltje unfair aan het worden ja.blablablabla![]()
Laatste update: 13-01-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 33436
Gemeentes met +5 besmettingen:
3437 Amsterdam
2190 Rotterdam
1095 's-Gravenhage
967 Utrecht
628 Groningen
583 Tilburg
481 Haarlemmermeer
460 Haarlem
411 Almere
406 Zaanstad
385 Nijmegen
342 Arnhem
326 Eindhoven
319 's-Hertogenbosch
310 Leiden
280 Amstelveen
274 Amersfoort
257 Delft
256 Alkmaar
248 Apeldoorn
244 Zoetermeer
237 Maastricht
235 Dordrecht
229 Alphen aan den Rijn
222 ZwolleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmettingen
2 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
AMSTERDAMNED
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Terwijl het vijf graden buiten is?quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:02 schreef Saekerhett het volgende:
Maar goed, waarom de buitenterrassen niet openkunnen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Bedroevend, matig, teleurstellend, tegenvaller, waardeloos.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:15 schreef Benny het volgende:
33.344 positieve testen
100 ziekenhuisopnames
12 IC-opnames
13 overlijdens![]()
quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:16 schreef _serial_ het volgende:
3437 Amsterdam
2190 Rotterdam
1095 's-Gravenhage
967 Utrecht
628 Groningen
583 Tilburg
481 Haarlemmermeer
460 Haarlem
411 Almere
406 Zaanstad
385 Nijmegen
342 Arnhem
326 Eindhoven
319 's-Hertogenbosch
310 Leiden
280 Amstelveen
274 Amersfoort
257 Delft
256 Alkmaar
248 Apeldoorn
244 Zoetermeer
237 Maastricht
235 Dordrecht
229 Alphen aan den Rijn
222 ZwolleAmsterdamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
AMSTERDAMNED
What can change the nature of a man?![]()
Eens.Zou schelen als het OMT en kabinet onderscheid gaan maken tussen een danscafé en een broodjeszaak.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou best kunnen hoor dus wil er ook niet te hard over oordelen behalve dat het zonde is dat het gedeelte wat veiliger kan nu ook dicht blijftblablablabla![]()
Op deze manier moeten we oppassen dat het IC personeel zich niet gaat vervelen!Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
En voor al die restaurants heb ik wel voorbeelden van café's met terrassen met tafeltjes in vierkantjes van 1,5m bij 1,5m en daarmee zeggen dat ze zich aan de 1,5m houdenquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat heel erg mee valt; horeca gelegenheden worden ook eerder gecontroleerd en komen ook eerder in het nieuws dan een supermarkt of een random andere winkel. Het is een enorm makkelijke pispaal.
Puur mijn ervaring uiteraard, maar ik ben altijd goed gecontroleerd; in alle restaurants (en dat zijn er best een hoop) waar ik gegeten heb.(toen er op terrassen nog 1,5m goldt)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Dat wordt al gedaan Hans.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Eens.Zou schelen als het OMT en kabinet onderscheid gaan maken tussen een danscafé en een broodjeszaak.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee. Dat zat rond de 35quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
13 overlijdens.
RIP aan de nabestaanden."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Het OMT kan alleen niet verliezen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan moeten er eens consequenties gehangen worden aan die uitspraken. Als je model in de praktijk ongeveer de andere kant opgaat, dan kun je je spullen pakken. Zo werkt het in het bedrijfsleven ook. En zijn er mensenlevens mee gemoeid? Dan kun je voor de rechter verschijnen. Kijken of die OMT kneuzen de modellen dan nog zo roekeloos blijven pushen
Ze doen een voorspelling. Komt die uit? Zie, zie, zie. Komt die niet uit? Dan verplaatsen ze de piek gewoon, of ze gooien het op ''komt door de lockdown, dus daarom moeten we er mee door gaan''.![]()
Aldus Maurice 'er komt nooit een tweede golf'.quote:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:16 schreef _serial_ het volgende:
3437 Amsterdam
2190 Rotterdam
1095 's-Gravenhage
967 Utrecht
628 Groningen
583 Tilburg
481 Haarlemmermeer
460 Haarlem
411 Almere
406 Zaanstad
385 Nijmegen
342 Arnhem
326 Eindhoven
319 's-Hertogenbosch
310 Leiden
280 Amstelveen
274 Amersfoort
257 Delft
256 Alkmaar
248 Apeldoorn
244 Zoetermeer
237 Maastricht
235 Dordrecht
229 Alphen aan den Rijn
222 ZwolleGewoon de dijken doorsteken en dan alles open. De rest van Nederland zal de randstad niet missen, daag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
AMSTERDAMNED
zie email 27 oktober![]()
11 te veel, jammer dit.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:15 schreef Benny het volgende:
33.344 positieve testen
100 ziekenhuisopnames
12 IC-opnames
13 overlijdensOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Amsterdam
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Mensen die Maurice de Hond nu nog aandacht geven zijn echt af in het leven.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Net zo waardeloos als m......quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:17 schreef mazaru het volgende:
[..]
Waardeloze vent die Maurice de Hond![]()
Misschien werkt de lockdown?quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
Niet in de range 40 - 45
Teleurstellend.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Jawel, maar errosolen!quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:18 schreef Caland het volgende:
Mensen die Maurice de Hond nu nog aandacht geven zijn echt af in het leven.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Rennend van de IC af.quote:
Maar tijd voor een stevige lockdown hoor, echt!!!
Wat een shitshow. Wat een onnoemelijke shitshow.
Fakkels, hooivorken. Malieveld, Museumplein, Coolsingel, het Spui en de Kerkstraat. Verzameld allen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zelfde geldt voor de tegenstanders, komt de voorspelling uit dan zeggen ze zie je wel die maatregelen waren niet nodig, komt die niet uit dan zeggen die maatregelen werken toch helemaal niet joh.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het OMT kan alleen niet verliezen.
Ze doen een voorspelling. Komt die uit? Zie, zie, zie. Komt die niet uit? Dan verplaatsen ze de piek gewoon, of ze gooien het op ''komt door de lockdown, dus daarom moeten we er mee door gaan''.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ik![]()
nog steeds voor winkelen oo afspraak.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ja, dat moeten we echt niet hebben hoor. Gommers is het daar roerend mee eens. Dus open dat land!!!!!quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:17 schreef GemMagic het volgende:
Op deze manier moeten we oppassen dat het IC personeel zich niet gaat vervelen!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ga je ook echt of post je dit alleen 10 keer op fok?quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rennend van de IC af.
Fakkels, hooivorken. Malieveld, Museumplein, Coolsingel, het Spui en de Kerkstraat. Verzameld allen.![]()
Hmm dat is een plotseling flinke stijging voor Amsterdam, niet?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En morgen met de persconferentie een 'record aantal dagelijkse besmettingen' in de achterzak.quote:
Yeah, right, daar geloofd niemand in natuurlijk. Stoppen met deze grappen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Afzinken.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm dat is een plotseling flinke stijging voor Amsterdam, niet?![]()
Dus als ik als danscafé broodjes ga verkopen aan de bar mag ik wel open?quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Eens.Zou schelen als het OMT en kabinet onderscheid gaan maken tussen een danscafé en een broodjeszaak.
M.a.w. nee, niet nog moeilijker met je uitzonderingen gaan doen. Gooi je meuk open en vertel erbij bij welke ziekenhuisbezetting we weer dichtgaan. Heb je geen Powerpointpresentatie voor nodig en kun je in een kwartiertje mee klaar zijn.![]()
Storing dus op naar 't record
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ah dus we hebben weer een week met rommel cijfers.
Echt hoe vaak de IT daar omvalt is gewoon echt niet meer goed te praten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Water loopt ook altijd naar de gootsteenquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm dat is een plotseling flinke stijging voor Amsterdam, niet?
Wat een doffe ellende. Winkelen op afspraak versoepelingen noemen. Echt helemaal klaar met deze lui. Ik heb heeeeeel lang begrip kunnen houden voor deze maatregelen, maar mij zijn ze kwijt.
En een ander mondkapje? Die kunnen ze ergens stoppen waar de zon niet schijnt, veel plezier ermee.![]()
Als die lockdown er niet af gaat, sta ik zondag op het museumplein. Ver van de wappies en fvd, maar sta er wel.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Ga je ook echt of post je dit alleen 10 keer op fok?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ho Re Ca... HoRe open Ca dicht... zo lastig is het toch niet.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:21 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dus als ik als danscafé broodjes ga verkopen aan de bar mag ik wel open?
M.a.w. nee, niet nog moeilijker met je uitzonderingen gaan doen. Gooi je meuk open en vertel erbij bij welke ziekenhuisbezetting we weer dichtgaan. Heb je geen Powerpointpresentatie voor nodig en kun je in een kwartiertje mee klaar zijn.
HET IS EEN COMPLOT!!!!!111111quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En morgen met de persconferentie een 'record aantal dagelijkse besmettingen' in de achterzak.
Yeah, right, daar geloofd niemand in natuurlijk. Stoppen met deze grappen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Als het goed is zitten hier ook allemaal natellingen bij.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, maar toen met gerommel met de data
Of misschien verzamelen ze die allemaal voor 1 dag zodat we echt goed voor het record kunnen gaan.
Een maandje deze cijfers en we zitten op 1 miljoen (getelde) besmettingen (in een maand).´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Zelfs bij 70+ heeft nog geen 70% de booster.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm dat is een plotseling flinke stijging voor Amsterdam, niet?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik ben niet van de complotten, maar dit blijft toch altijd wel verdachtquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En morgen met de persconferentie een 'record aantal dagelijkse besmettingen' in de achterzak.
Yeah, right, daar geloofd niemand in natuurlijk. Stoppen met deze grappen.![]()
![]()
Hou toch op. Zo voorspelbaar allemaal.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Toch mag je de winkel weer in en is dat technisch soepeler dan de winkel niet in mogen, mis ik iets?quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:21 schreef SilverEyes het volgende:
Wat een doffe ellende. Winkelen op afspraak versoepelingen noemen. Echt helemaal klaar met deze lui. Ik heb heeeeeel lang begrip kunnen houden voor deze maatregelen, maar mij zijn ze kwijt.
En een ander mondkapje? Die kunnen ze ergens stoppen waar de zon niet schijnt, veel plezier ermee.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Naast de haard opwarmen met een paar stouts. Ik ben voor.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Terwijl het vijf graden buiten is?Tics van je petten.![]()
Ik denk dat "amsterdam" ook niet een hele constante groep mensen is.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:22 schreef Haags het volgende:
Volgens mij heeft heel Amsterdam al minstens 6x corona gehad.
Wat een hele prestatie is, ik ben 47 en ruim 2 weken geleden al geweest.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs bij 70+ heeft nog geen 70% de booster.
[ afbeelding ]![]()
Exact.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben niet van de complotten, maar dit blijft toch altijd wel verdacht
Net als dat grapperhaus momentje dat hij benauwd werd. 'Record, wordt er benauwd van', ja niet zo gek dat je opeens een dik aantal er bij krijgt als je testcapaciteit met een kwart wordt verhoogd.
Hou toch op met dit gezeur joh.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
6 kruisjes op die paaltjes zetten dan maar.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:22 schreef Haags het volgende:
Volgens mij heeft heel Amsterdam al minstens 6x corona gehad."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Zeg ik dan ergens het tegenovergestelde? Dit zijn toch geen versoepelingen te noemen. Ja, wellicht voor de HEMA of dat soort zaken, iedereen heeft wel eens nieuwe sokken nodig. Maar voor een kledingzaak? Een schoenenzaak? Kom op zeg.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toch mag je de winkel weer in en is dat technisch soepeler dan de winkel niet in mogen, mis ik iets?![]()
kaputte picquote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Brink Ons Dorp paraat!quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rennend van de IC af.
Fakkels, hooivorken. Malieveld, Museumplein, Coolsingel, het Spui en de Kerkstraat. Verzameld allen.![]()
Allemaal luie kutboomers die wachten op de brief.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat een hele prestatie is, ik ben 47 en ruim 2 weken geleden al geweest.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Integendeel, die zijn maar wat blij nu weer meer gewone patiënten te krijgen. Covid patiënten verplegen is vreselijk sáái.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:17 schreef GemMagic het volgende:
Op deze manier moeten we oppassen dat het IC personeel zich niet gaat vervelen!Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
"Vandaag zien we helaas een enorme stijging in het gevallen, wij zien daarom noodzaak om de geplande versoepelingen welke we ter overweging hadden niet door te zetten, derhalve wordt de lockdown met 2 weken verlengd"wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dan gaan ze het nu een 7e keer krijgenquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:22 schreef Haags het volgende:
Volgens mij heeft heel Amsterdam al minstens 6x corona gehad.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Open is relatief, je haalt maar een klein deel van je omzet als je niet de gelegenheid kan bieden om de lunch ook daadwerkelijk op locatie te nuttigen. Daarbij loont een groot deel van het aanbod zich ook eigenlijk niet voor afhaal, waarom zou je een uitsmijter willen afhalen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ho Re Ca... HoRe open Ca dicht... zo lastig is het toch niet.
Laten we het maar niet over de restaurants hebben die op het diner gericht zijn.blablablabla![]()
Niks mis met wat gezonde ergernissenquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik bespeur wat irritatie in dit topic. Voelt even niet als een warm bad.![]()
![]()
Ja je zegt dat je het geen versoepeling kunt noemen. Maar je kunt het wel een versoepeling noemen, omdat het spoepeler is. Je kunt het niet geen verandering noemen omdat het namelijk wel veranderd is namelijk iets soepeler dus is het semantisch gezien een versoepeling.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:24 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Zeg ik dan ergens het tegenovergestelde? Dit zijn toch geen versoepelingen te noemen. Ja, wellicht voor de HEMA of dat soort zaken, iedereen heeft wel eens nieuwe sokken nodig. Maar voor een kledingzaak? Een schoenenzaak? Kom op zeg.
Maar ja als je van prei een bouillon trekt zou je het ook een versoepeling van prei kunnen noemen.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ook echt maar 34 zkh opnames in Amsterdam deze week, stop deze shitshow.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als alles gewoon open zou gaan dan krijg je weer een andere groep die geïrriteerd is.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik bespeur wat irritatie in dit topic. Voelt even niet als een warm bad.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
't Is vooral afgunst van wat provincialen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik bespeur wat irritatie in dit topic. Voelt even niet als een warm bad.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aldus Maurice 'er komt nooit een tweede golf'.gelukkig vertellen onze "experts" nooit onzin
![]()
Wat jij wilt. Veel plezier met winkelen dit weekend.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja je zegt dat je het geen versoepeling kunt noemen. Maar je kunt het wel een versoepeling noemen, omdat het spoepeler is. Je kunt het niet geen verandering noemen omdat het namelijk wel veranderd is namelijk iets soepelere dus is het semantisch gezien een versoepeling.
Maar ja als je van prei een bouillon trekt zou je het ook een versoepeling van prei kunnen noemen.![]()
Ik vraag het me af. Hier in de provincie gaat het prima.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is vooral afgunst van wat provincialen.![]()
Al het lockdowngedoe is inmiddels zo overduidelijk zijn doel voorbijgeschoten dat er idd steeds meer gemopperd wordt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:26 schreef _serial_ het volgende:
Ook echt maar 34 zkh opnames in Amsterdam deze week, stop deze shitshow.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Ik wil nog even naar de bouwmarkt ergens in de komende weken want er lekt iets bij mij thuis.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:27 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Wat jij wilt. Veel plezier met winkelen dit weekend.
Wij zijn dan wel klaar met het OMT, het OMT is dat nog lang niet met ons!quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:27 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Wat jij wilt. Veel plezier met winkelen dit weekend.blablablabla![]()
Verkopen ze daar ook maandverband johquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik wil nog even naar de bouwmarkt ergens in de komende weken want er lekt iets bij mij thuis.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wel voor de horeca en retail hoor. Ook voor de users onderling. Wij respecteren elkaar.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik bespeur wat irritatie in dit topic. Voelt even niet als een warm bad.
Niet voor het omt nee, ook niet voor de politiek. Dat bad is echt ijskoud. omt-kabinet respecteert de maatschappij niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Prachtig hoe die lieve stad aan haar immuniteit werkt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:27 schreef Benny het volgende:
CoronAmsterdam in de afgelopen 100 dagen:
[ afbeelding ]
CoronAmsterdam in de CoronAmster(pan)dam(ie):
[ afbeelding ]
Net geen ATH![]()
Heb voor zaterdag afspraak staan bij de kapper dus blij dat die weer opengaat.
Ik doe een deeltijd hbo opleiding dus heel blij dat ik weer naar school kan.
Winkelen op afspraak, ik vond dat toen wel relaxed eigenlijk zo'n hele winkel voor mezelf.
Jammer van de cultuursector, dat mis ik wel heel erg (vooral concerten).Physically I am here but mentally I am in a galaxy far far away.![]()
wtf... ook dit ja. Met hoeveel besmettingen totaal? 25000?quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:26 schreef _serial_ het volgende:
Ook echt maar 34 zkh opnames in Amsterdam deze week, stop deze shitshow.
Hoe dan?
Was is dit..'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Net als de maatregelen voor elke persconferentie?quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
... want er lekt iets bij mij thuis.
Er zitten er bij waar je dan heel veel zeep voor nodig hebt.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Vergelijkbaarquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:30 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Net als de maatregelen voor elke persconferentie?
Wel een piek in het aantal sterfgevallen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:27 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Zuid-Afrika, wat flink voorloopt betreft Omikronnetje, lacht ons hard uit![]()
MONAED!!!quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Niet te hard roepen hoor.. straks ben je een complotwappie.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:28 schreef alpeko het volgende:
[..]
Record bewaren we voor de dag van de persco.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik denk dat het vooral een deel van de maatschappij is die het omt-kabinet niet respecteren omdat ze de beweegredenen niet snappen en overal boze opzet en burgertje pesten in zien.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel voor de horeca en retail hoor. Ook voor de users onderling. Wij respecteren elkaar.
Niet voor het omt nee, ook niet voor de politiek. Dat bad is echt ijskoud. omt-kabinet respecteert de maatschappij niet.
En dan ook nog vooruitlopend op de daadwerkelijke maatregelen al volle bak op het 'kabinet is kut'-orgel gaan spelen.![]()
Ligt blijkbaar aan een flinke inhaalslag in het registreren van sterfgevallen van de laatste paar weken.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:30 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Wel een piek in het aantal sterfgevallen.![]()
Jan SmitEDquote:
Wim JonkED
Ge-3J-ED'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Een stad met 1 miljoen inwoners😂quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:26 schreef _serial_ het volgende:
Ook echt maar 34 zkh opnames in Amsterdam deze week, stop deze shitshow.![]()
Denk dat je de maatschappelijke ophef op het moment even mist.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een deel van de maatschappij is die het omt-kabinet niet respecteren omdat ze de beweegredenen niet snappen en overal boze opzet en burgertje pesten in zien.
En dan ook nog vooruitlopend op de daadwerkelijke maatregelen al volle bak op het 'kabinet is kut'-orgel gaan spelen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Bruls is geen OMT-lid.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zitten er bij waar je dan heel veel zeep voor nodig hebt.![]()
Ah, daar gaat het dus mis daar. Geen 3G maar 3J.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Goeie comeback wel.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Ah, daar gaat het dus mis daar. Geen 3G maar 3J.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Voss wel.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
"Legaal geregistreerde inwoners"quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:32 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Een stad met 1 miljoen inwoners😂Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Waar komt dat misverstand vandaan dat het advies is om FFP2-maskers te gaan dragen?
Het advies is Type II maskers.quote:Het type-II-masker ziet eruit als een ‘standaard’ mondkapje (type-I, vaak met blauwe kleur), maar heeft een sterkere filter. Daardoor beschermt het mondkapje iets beter dan het type-I-masker en niet-medische mondkapjes, die nu voornamelijk bij de drogisterijen en supermarkten liggen.
FFP2-maskers zijn de "eendensnavels", maar dat is niet het advies.![]()
![]()
Die maatschappelijke ophef komt allemaal vanuit dezelfde groep mensen met commerciële belangen en het standaard groepje dat tegen elke overheidsbeslissing loopt te ageren omdat ze gewoon 'speciaal' zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk dat je de maatschappelijke ophef op het moment even mist.
Er is verder geen maatschappelijk ophef, misschien in jouw Facebookbubbel.![]()
Dan slaat het al helemaal nergens op.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:36 schreef Tourniquet het volgende:
Waar komt dat misverstand vandaan dat het advies is om FFP2-maskers te gaan dragen?
Het advies is Type II maskers.
[..]
[ afbeelding ]
FFP2-maskers zijn de "eendensnavels", maar dat is niet het advies.
[ afbeelding ]VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Grappig bij ons op het werk zijn de RI's blauw en de RII's wit. Die zijn al een jaar geleden ingevoerd...quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is vooral afgunst van wat provincialen.![]()
![]()
Gewoon die goedkope dingen blijven dragen dus want het verschil zie je amper.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Hier komt het wel op neer ja.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij zijn dan wel klaar met het OMT, het OMT is dat nog lang niet met ons!![]()
Domme mediaganzen die niks snappen en wel paniek willen zaaien?quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Er is verder geen maatschappelijk ophef,
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Waarom liet Yoda dan naar aanleiding van het advies zien hoe je de onderste moest dragen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Selectief quoten en dan reageren met een plaatje. Nee, met jou gaan we de discussie voeren hoorquote:![]()
![]()
dat zal een heel klein groepje zijn denk ik maar als de geruchten uitkomen is het meer dan ik had verwacht ook al had ik graag de horeca erbij gehadquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:26 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als alles gewoon open zou gaan dan krijg je weer een andere groep die geïrriteerd is.![]()
De oorzaak zie je als je uitzoomt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waarom liet Yoda dan naar aanleiding van het advies zien hoe je de onderste moest dragen?
[ afbeelding ]When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Hihaho Brabant krabbelt al weer terugquote:Voorzitter van de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant en burgemeester van Tilburg Theo Weterings noemt het ‘handhaven met charme’. De negen gemeenten in zijn regio staan zaterdag niet direct met het bonnenboekje klaar.
“We gaan eerst het gesprek aan”, licht de burgemeester toe. “Ik roep er niet toe op, maar er zal ook nu weer onvrede moeten worden geuit. Onze handhavers gaan eerst in gesprek, lopen daarna een rondje en zeggen tegen de ondernemer: ik hoop dat je over twee uur dicht bent.”![]()
quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die maatschappelijke ophef komt allemaal vanuit dezelfde groep mensen met commerciële belangen en het standaard groepje dat tegen elke overheidsbeslissing loopt te ageren omdat ze gewoon 'speciaal' zijn.
Er is verder geen maatschappelijk ophef, misschien in jouw Facebookbubbel.![]()
Ok, laamaar. Trol.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hopelijk komen ze morgen nog uit op de horeca volledig open voor 40 min ofzo. Dat zou toch een mooie tussenweg zijn als je het mij vraagt.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hij liet in die uitzending het verschil zien tussen verschillende types. De FFP2-maskers zijn wel verplicht in o.a. Duitsland en Oostenrijk.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waarom liet Yoda dan naar aanleiding van het advies zien hoe je de onderste moest dragen?
[ afbeelding ]![]()
Mooi dat ook iedereen door dat doorzichtige storing en morgen record om de maatregelen kracht bij te zetten trucje heen kijkt.
Flikker toch op, het is klaar.![]()
Erg verwarrend allemaal. Maar type 2 is ook bijna nergens meer te krijgen blijkbaar.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/amsterd(...)van-slagen~a5f700e4/
Lijkt me sterk dat ze dat gaan verplichten terwijl de beschikbaarheid zo enorm kut is.blablablabla![]()
Alleen open tussen 14u-18u.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:39 schreef Caland het volgende:
Hopelijk komen ze morgen nog uit op de horeca volledig open voor 40 min ofzo. Dat zou toch een mooie tussenweg zijn als je het mij vraagt.![]()
Ik vind het wel wonderlijk om de media te zien roeptoeteren dat we open moeten als we dicht zitten en dicht moeten als we open zijn ad infinitum.
We gaan of niet snel genoeg dicht of niet snel genoeg open. En de dicht groep en open groep veranderen niet zo veel behalve dat het volume van elke groep een beetje aanpast ten opzichte van de situatie. De groep dicht is nu iets minder luid en de groep open is weer wat luider dan bijvoorbeeld een maand geleden toen de groep dicht heel luid was en de groep open zich een beetje op de vlakte bevond.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Klap in het gezicht van bijna alle grensgemeenten, heel limburg, provincie overijssel, regio twente, vereniging nederlandse gemeenten, branchevereniging van psychiaters, inretail, KHN, cultuursector, scholenorganisaties.. Wil jij nog even verder aanvullen Janneke?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Omdat dat een gek is die komt opdraven voor wijntjes, ¤2500.- bij iedere talkshow en gebaat is bij maatschappelijke ophef over corona want dan kan hij verder schnabbelen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Omdat ze in beide modellen mogen denk ik. Maar iedereen neemt toch gewoon die blauwe ?quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Die zijn op de vingers getikt. Zat er aan te komen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:39 schreef Houtenbeen het volgende:
Hihaho Brabant krabbelt al weer terug
[ twitter ]
[..]![]()
2G/3G is zelfs dan nog niet primaquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
2G prima maar dan stoppen met die maskers en afstandsregels.![]()
Ik vind dit eigenlijk ook helemaal niet meer interessant. Straks is heel Nederland positief, en dan? Als de symptomen (al dan niet dankzij vaccinaties en booster of een milde dominante variant) zo minimaal zijn dat we er in op de IC's geen last van hebben, dan zal het aantal positieve mensen me een zorg zijn.quote:
Wat ik wil weten is wat deze positieve cijfers doen met het aantal ziekenhuisopnames DOOR Corona. Het aantal mensen op de IC met Corona kan me ook al niets schelen, ik wil weten of ze daar zonder Corona ook hadden gelegen. Dat is het enige cijfer dat er toe doet en voor zover ik weet is dat cijfer nog immer dalende toch?![]()
Tuurlijk, alle gevaccineerden elkaar besmetten en daarmee ook de ongevaccineerde mensen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
2G prima maar dan stoppen met die maskers en afstandsregels.
![]()
![]()
Gaat niet gebeuren. Het is en en en plus plus plus.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus nee, geen xG'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Omdat het advies is dat je RII gebruikt en FFP2 als je tot een risicogroep behoord, Ab is oud dus risico groep, dus FFP2.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Die FFP2 maskers (onderste) mogen niet eens door iedereen gedragen worden vanwege gezondheidsrisico's.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat ze in beide modellen mogen denk ik. Maar iedereen neemt toch gewoon die blauwe ?blablablabla![]()
Waarom zou je voor een griep achtig virus 2G invoeren?
Delta variant snap ik nog, niet voor Omikron. Helemaal geen nut.![]()
Welke gezondheidsrisico's?quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Die FFP2 maskers (onderste) mogen niet eens door iedereen gedragen worden vanwege gezondheidsrisico's.![]()
Luchtgebrek bij aandoeningen aan de luchtwegen zoals COPD COVID19 etc.quote:
Nee, maar anders is het EN EN EN en dat is nog irritanter.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
2G/3G is zelfs dan nog niet prima![]()
Je kunt in een eend veranderenquote:
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dit.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb geen vertrouwen in 2G, maar als de overheid het zo graag wil: prima hoor; als dat betekent dat mensen hun leven/vrijheid/hobbies/whatever weer terug krijgen.![]()
Met Halsema ben ik het dan ook per definitie oneens.quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:58 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)en-anders-dan-anders
Daar komt de cavalerie, burgemeester Halsema tegen 2G.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Haha!quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je kunt in een eend veranderen![]()
![]()
Ik had ze toen voor Berlijn aangeschaft omdat ik nog even in de veronderstelling was dat iedereen er daar mee liep.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Die FFP2 maskers (onderste) mogen niet eens door iedereen gedragen worden vanwege gezondheidsrisico's.
Krijg je het wel aardig benauwd van ja, al zitten ze dan wel weer iets comfortabeler.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ook contra geïndiceerd bij zwangeren.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Lcuhtgebrek bij aandoeningen aan de luchtwegen zoals COPD COVID19 etc.blablablabla![]()
![]()
Dit lijkt me redelijk rap te gaan stabiliseren op deze manier
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De complete tekst van het advies:bron: https://www.rijksoverheid(...)/advies-nav-137e-omtquote:Mondneusmaskers in de openbare ruimte
Adviesvraag VWS van 29 december 2021
Kan het OMT, mede aan de hand van recente internationale onderzoeken, een actuele reflectie geven op het nut van het gebruik van een niet-medisch, medisch of FFP2 mondmasker voor breed gebruik in de samenleving. Acht het OMT, met inachtneming van het 135e OMT advies, het bijvoorbeeld van belang om te adviseren dat bij bepaalde situaties of door bepaalde doelgroepen, zoals kwetsbare personen, een medisch of FFP2 mondmasker gedragen dient te worden?
Het dragen van een mondneusmasker waar bronmaatregelen zoals afstand houden en drukte vermijden niet (goed) mogelijk zijn, is effectief gebleken in meerdere studies en wordt ook in internationale adviezen van o.a. de WHO en ECDC erkend. Mondneusmaskergebruik moet wel nadrukkelijk gezien worden als een onderdeel van een totaalpakket aan infectiepreventiemaatregelen, waaronder de basisregels (thuisblijven bij klachten en testen), afstand houden, hand- en hoesthygiëne, drukte vermijden, en ventilatie van binnenruimtes. Het dragen van een mondneusmasker is nadrukkelijk geen vervanging van de hierboven genoemde maatregelen, maar een aanvulling die zorgt voor een vermindering van risico’s als de basisregels niet (goed) zijn uit te voeren. Zeker nu er sprake is van een snelle verspreiding van de omikronvariant zullen alle bovengenoemde maatregelen zorgvuldig en consequent moeten worden nageleefd.
Het OMT komt tot het advies om het gebruik van mondneusmaskers uit te breiden naar meer settings en om uitsluitend medische (chirurgische mondneusmaskers, minimaal type II) mondneusmaskers te gebruiken. Deze maskers bieden een iets betere bescherming tegen uitstoot van virusdeeltjes in de omgeving dan niet-medische maskers en bieden de drager daarnaast ook meer bescherming tegen het oplopen van een infectie. In tegenstelling tot niet- medische maskers die van variërende stoffen vervaardigd zijn, is de kwaliteit ook reproduceerbaar en bewaakt. Deze adviezen zijn is in lijn met internationale adviezen zoals vanuit de WHO.
Het advies is om het gebruik van mondneusmaskers in de publieke ruimte als volgt uit te breiden:
• In alle publieke binnenruimtes waar meerdere mensen van verschillende huishoudens bijeen komen of verblijven, ongeacht of er afstand kan worden gehouden, adviseert het OMT een medisch mondneusmasker te dragen door iedereen vanaf 13 jaar. Het gaat hierbij om een uitbreiding, waarbij continu maskergebruik wordt geadviseerd, ook wanneer iemand zit, met de uitzondering uiteraard voor als iemand eet/drinkt. Het gaat hierbij om de volgende situaties:
o onderwijs: bij universiteit en HBO bij onderwijs in grotere groepen; o bij evenementen binnen;
o horeca;
o culturele instellingen;
o bedrijven en kantoorruimtes, behalve als er een beperkte en vaste bezetting is en de ventilatie volgens de norm is;
o binnensportruimten, behalve als je sport.
• In drukke publieke buitenruimtes waar geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden adviseert het OMT een medisch mondneusmasker te laten dragen door iedereen. Te denken valt bijvoorbeeld aan:
o drukke winkelstraten;
o tijdens sportevenementen; o tijdens demonstraties;
o op drukke markten.
Voor kwetsbare personen geldt net als voor anderen het advies om een medisch mondneusmasker (chirurgisch mondneusmasker, minimaal type II) te dragen. Daarnaast kan voor deze groep een FFP2-masker overwogen worden in "ongecontroleerde" situaties. Dat zijn situaties waar er sprake is van veel bewegingen, waar de anderhalve meter niet gehandhaafd kan worden, waar aerosolvorming (zingen, schreeuwen) optreedt, en waarin er twijfels zijn over de ventilatie in een binnenruimte. Een FFP2-masker biedt de drager een betere bescherming, maar is minder geschikt voor langdurig gebruik. Het advies voor kwetsbaren is om de verblijfsduur in dergelijke situaties zoveel mogelijk te beperken, maar in elk geval niet langer dan de geadviseerde draagduur in de productspecificaties van het masker, meestal rond de 3 à 4 uur.
Het OMT adviseert een FFP2-masker niet als basisbescherming voor de algemene bevolking; daarvoor volstaat het chirurgisch mondneusmasker, minimaal type II, al is er geen bezwaar er gebruik van te maken. Er zijn echter ook nadelen aan verbonden. Hoewel een FFP2-masker een hogere bescherming biedt tegen uitstoot van partikels in de ruimte en tegen het oplopen van een infectie door de drager, is er een aantal nadelen gerapporteerd aan het langdurig gebruik van een dergelijk masker. Bij langdurig gebruik kunnen klachten als benauwdheid, kortademigheid, vermoeidheid en hoofdpijn optreden. Een FFP2-masker is daarom zelfs gecontra-indiceerd bij mensen met een longaandoening en bij zwangeren. De kans is groot dat het masker sneller afgedaan wordt als het draagcomfort niet zo goed is. Conform het WHO-advies is een goed gedragen chirurgisch medische masker bij langdurig gebruik daarom waarschijnlijk effectiever. Maar ook hiervoor geldt uiteraard dat het masker voortdurend correct en goed aansluitend gedragen moet worden. Daarnaast heeft ieder masker een beperkte draagduur (3 à 4 uur) en zal de werking ervan evenredig teruglopen naarmate de stof meer verzadigd raakt met ademvocht.
FFP2 is dus wel voortaan "geen bezwaar" meer tegen.![]()
In Duitsland had ik die ook op ja, kan je amper door ademen. Duitsers zelf liepen ook gewoon met die blauwe medische dus snel afgezet en geruild voor zo'n blauw vodje wat al twee maanden in de auto hing.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik had ze toen voor Berlijn aangeschaft omdat ik nog even in de veronderstelling was dat iedereen er daar mee liep.
Krijg je het wel aardig benauwd van ja, al zitten ze dan wel weer iets comfortabeler.blablablabla![]()
Volgensmij is die FFP2 gewoon een handreiking voor mensen die denken dat RII niet goed genoeg is, daar zijn er legio van, en in zo'n advies stel je ook hun tevreden.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook contra geïndiceerd bij zwangeren.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Haha, zie je de demonstranten die demonstreren tegen de coronaregels lopen met een mondkapje! Haha, het OMT is wereldvreemd.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:47 schreef Tourniquet het volgende:
De complete tekst van het advies:
[..]
bron: https://www.rijksoverheid(...)/advies-nav-137e-omt![]()
Plus dat FFP2 niet eens goed werkt met baarden, alles lekt er langs.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Die FFP2 maskers (onderste) mogen niet eens door iedereen gedragen worden vanwege gezondheidsrisico's.
En aangezien 90% van de mannen tegenwoordig baarden heeft.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Baarden verbieden!quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Plus dat FFP2 niet eens goed werkt met baarden, alles lekt er langs.
En aangezien 90% van de mannen tegenwoordig baarden heeft.![]()
volgende OMT advies is een scheerplichtquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Plus dat FFP2 niet eens goed werkt met baarden, alles lekt er langs.
En aangezien 90% van de mannen tegenwoordig baarden heeft.![]()
Dan kom ik in opstand.quote:En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Totaal bizar dat er überhaupt een bezwaar tegen was. Als mensen een beter masker willen dragen, waarom zou je dat dan tegenhouden?quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:47 schreef Tourniquet het volgende:
FFP2 is dus wel voortaan "geen bezwaar" meer tegen.![]()
*insert mensen met gasmaskers.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Totaal bizar dat er überhaupt een bezwaar tegen was. Als mensen een beter masker willen dragen, waarom zou je dat dan tegenhouden?En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Volgens mij was dat in eerste instantie vanwege de schaarste, maar die is er nu niet meer.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Totaal bizar dat er überhaupt een bezwaar tegen was. Als mensen een beter masker willen dragen, waarom zou je dat dan tegenhouden?![]()
Zou je best gelijk in kunnen hebben.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij is die FFP2 gewoon een handreiking voor mensen die denken dat RII niet goed genoeg is, daar zijn er legio van, en in zo'n advies stel je ook hun tevreden.
Punt is ook dat mondkapje het meest effectief is bij correct gebruik. Dus niet afzetten omdat je naar lucht loopt te happen of een half jaar met hetzelfde kapje omdat het pleurisduur is om te vervangen, of überhaupt niet te krijgen is zoals met FFP2.
Zie je eigenlijk op het oog verschil tussen medisch type 2 en die goedkope meuk uit China die 1 of twee laags is?
blablablabla![]()
Ik weet niet wanneer er precies schaarste was, maar sinds het najaar van 2020 kun je in elk geval volop FFP2-maskers op internet krijgen voor drie keer niks.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Volgens mij was dat in eerste instantie vanwege de schaarste, maar die is er nu niet meer.![]()
Zelfs het inademen frisse lucht wordt nu aan banden gelegd..Zal vast goed zijn voor je immuunsysteemquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, zie je de demonstranten die demonstreren tegen de coronaregels lopen met een mondkapje! Haha, het OMT is wereldvreemd.![]()
![]()
Nee, en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat gaat controleren.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Zie je eigenlijk op het oog verschil tussen medisch type 2 en die goedkope meuk uit China die 1 of twee laags is?![]()
![]()
Op internet ja, die meuk moet gewoon te koop zijn op elke straathoek en drogist. Dat is nu niet het geval.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer er precies schaarste was, maar sinds het najaar van 2020 kun je in elk geval volop FFP2-maskers op internet krijgen voor drie keer niks.blablablabla![]()
open ff het liveblog van de telegraaf.
Begint met van Ranst die aangeeft dat Delta nog niet verdrongen is.
Vervolgens afdeling lobbyclub.
Musea die zeggen open te mogen nu bijenkorf open is.
Inretail die aangeeft dat ze geen afspraak willen maar 1 per 5m2
Sportscholen die ervanuit gaan volledig open te gaan.
Iedereen is alweer voor zijn eigen hachje bezig. En iedereen is volkomen veilig, vandaar ook die 30 a 35K besmettingen. Nu is het nog wachten op die Dikke Willemsen met zijn geblaat.
Ik gun iedereen zijn business hoor, maar je moet wel realistisch blijven. Als alles 100% veilig was dan hadden we geen besmettingen gehad.
Als die Willemsen nou eens eerlijk had gezegd dat een deel van zijn branche het aardig heeft verkloot voor de rest dan had hij nog enig respect verdiend. Want veel horeca gelegenheden deden echt hun best, maar ook een deel maakte er echt een potje van.![]()
Tja, ik weet niet hoor. De lokale sushitent hier verkoopt ze ook gewoonquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Op internet ja, die meuk moet gewoon te koop zijn op elke straathoek en drogist. Dat is nu niet het geval.![]()
![]()
Of we zien omicron niet meer als een sars cov variant en opeens is het wel allemaal veilig?quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:54 schreef aartstyle het volgende:
open ff het liveblog van de telegraaf.
Begint met van Ranst die aangeeft dat Delta nog niet verdrongen is.
Vervolgens afdeling lobbyclub.
Musea die zeggen open te mogen nu bijenkorf open is.
Inretail die aangeeft dat ze geen afspraak willen maar 1 per 5m2
Sportscholen die ervanuit gaan volledig open te gaan.
Iedereen is alweer voor zijn eigen hachje bezig. En iedereen is volkomen veilig, vandaar ook die 30 a 35K besmettingen. Nu is het nog wachten op die Dikke Willemsen met zijn geblaat.
Ik gun iedereen zijn business hoor, maar je moet wel realistisch blijven. Als alles 100% veilig was dan hadden we geen besmettingen gehad.
Als die Willemsen nou eens eerlijk had gezegd dat een deel van zijn branche het aardig heeft verkloot voor de rest dan had hij nog enig respect verdiend. Want veel horeca gelegenheden deden echt hun best, maar ook een deel maakte er echt een potje van.
Paradigmaverschuiving!![]()
Lekker manquote:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
FFP2-maskers bij de sushi-tent? Dat zou ik op z'n minst verdacht vinden.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet hoor. De lokale sushitent hier verkoopt ze ook gewoonblablablabla![]()
Ah we krijgen een van Dissel achtige persco, dan mag iedereen weer klagen dat Ernst zo onduidelijk praat met moeilijke woorden als "geconstateerd" en "statistisch".quote:En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ik bedel ze altijd als ze me verplichten... AH werknemers geven er meestal wel eentje. Die draag ik dan een aantal weken tot ik hem weer kwijt raak.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet hoor. De lokale sushitent hier verkoopt ze ook gewoonFacts don't care about your feelings![]()
Ik lees nog steeds NIKS over de sekswerkers.
Walgelijk kutkabinet.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja, ik vond het ook wel opmerkelijk toen ik ze een keer op de toonbank zag liggen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
FFP2-maskers bij de sushi-tent? Dat zou ik op z'n minst verdacht vinden.
Maar van een tekort is echt al tijden geen sprake meer, dat argument is wat mij betreft echt kul.![]()
Even geduld, op de slides zal Ernst morgen tonen welke standjes het OMT-veilig keurmerk krijgen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:59 schreef Caland het volgende:
Walgelijk kutkabinet.![]()
Jij mag gewoon weer na je vriendin toequote:Op donderdag 13 januari 2022 15:59 schreef Caland het volgende:
Walgelijk kutkabinet.![]()
Zover ik weet zit mijn rechterhand niet in een lockdownquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:59 schreef Caland het volgende:
Walgelijk kutkabinet.. Dus ik mag niet klagen ....
![]()
Sekswerkers vallen toch gewoon onder personal trainers?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Dierentuinen mogen ook nog niet open. Best raar. Gewoon lekker buiten naar de beestjes kijken en de binnenverblijven afsluiten.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ik denk eerder onder contactberoepen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:00 schreef Drekkoning het volgende:
Sekswerkers vallen toch gewoon onder personal trainers?![]()
Dat is toch ook bij de beesten afquote:Op donderdag 13 januari 2022 16:01 schreef mazaru het volgende:
Dierentuinen mogen ook nog niet open. Best raar. Gewoon lekker buiten naar de beestjes kijken en de binnenverblijven afsluiten.
Drip doctorsquote:Op donderdag 13 januari 2022 16:00 schreef Drekkoning het volgende:
![]()
Wellicht heeft Ernst dit artikel gelezen en kunnen we los zaterdag:quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk eerder onder contactberoepen.
Random Pics van de Dag #81![]()
Sporten is dus wél in groepsverband voor alle leeftijden, maar enkel trainen, geen wedstrijden?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jij gaat naar de hoeren om bepaalde spiergroepen te trainen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:00 schreef Drekkoning het volgende:
#vogelgriepquote:Op donderdag 13 januari 2022 16:01 schreef mazaru het volgende:
Dierentuinen mogen ook nog niet open. Best raar. Gewoon lekker buiten naar de beestjes kijken en de binnenverblijven afsluiten.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ja dat is zo ongeveer wel de essentie.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij gaat naar de hoeren om bepaalde spiergroepen te trainen?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De kringspier?quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij gaat naar de hoeren om bepaalde spiergroepen te trainen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vogeltjes naar de binnenverblijven. Opgelost!quote:Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ja, sowieso bizar dat er überhaupt buitenlocaties gesloten zijn. Als de regels toch eens was "binnen mag niks, buiten mag alles" dan was er ten minste nog wat te beleven en hadden ondernemers wat te doen gehad. Had best gekund zonder dat de cijfers ervan door het dak knallen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:01 schreef mazaru het volgende:
Dierentuinen mogen ook nog niet open. Best raar. Gewoon lekker buiten naar de beestjes kijken en de binnenverblijven afsluiten.
Overigens hadden we hier deze klacht in 2020. Toen al werd het gebrek aan buitenactiviteiten in het najaar en de winter gehekeld.![]()
Dat is zielug.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Vogeltjes naar de binnenverblijven. Opgelost!En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Er was zat mogelijk geweest.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, sowieso bizar dat er überhaupt buitenlocaties gesloten zijn. Als de regels toch eens was "binnen mag niks, buiten mag alles" dan was er ten minste nog wat te beleven en hadden ondernemers wat te doen gehad. Had best gekund zonder dat de cijfers ervan door het dak knallen.
Overigens hadden we hier deze klacht in 2020. Toen al werd het gebrek aan buitenactiviteiten in het najaar en de winter gehekeld.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook wel opmerkelijk toen ik ze een keer op de toonbank zag liggen.
Maar van een tekort is echt al tijden geen sprake meer, dat argument is wat mij betreft echt kul.Nogmaals; voor je zoiets verplicht als overheid moet het overal eenvoudig en goedkoop te krijgen zijn. Niet dat als je een belangrijke afspraak hebt en snel zo'n ding wil scoren je eerst stad en land af moet of maar via internet moet bestellen. Niet mensen én lastig vallen met regelgeving en dan als klap op de vuurpijl is die troep ook nog eens nergens te krijgen.quote:Drogisterijen hebben niet genoeg van de kapjes met extra filterlaag op voorraad en ‘de levering uit China kan nog weken duren’. Dat bevestigt Jos Jongstra, directeur van Centraal Bureau Drogisterijbedrijven na berichtgeving van RTL Nieuws.
Waar nog wel te koop?
Amsterdammers die een type-II-masker in de stad willen kopen hebben een kleine kans van slagen. De supermarkt en Etos verkopen dit soort mondkapjes niet, drogisterijen als Trekpleister en Kruidvat wel. “Wij bieden deze producten aan voor mensen die in de zorg werken. In enkele filialen hebben we misschien nog wat liggen. Maar mijn laatste informatie over de voorraad is van gisteren, dus dat kan nu weer anders zijn,” vertelt een woordvoerder van Trekpleister en Kruidvat.
Bij een rondgang langs verschillende drogisterijfilialen blijkt nergens het type-II-masker in de winkel te liggen. Het FFP2-masker, dat ook volstaat volgens het OMT, is wél her en der verkrijgbaar. Maar ook hiervan is de voorraad beperkt, omdat deze grootschalig zijn ingeslagen voor de wintersportvakantie, vertelt de woordvoerder.
www.ad.nlblablablabla![]()
Probleem is dat dan een partytent met zijkanten ook gelijk buiten is. Want ondernemers zijn erg goed om maatregelen passend te maken. Maatwerk noemen ze dat geloof ik. De eerste klant die klaagt dat het te koud is krijgt toch zijn binnen want klant is koning.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, sowieso bizar dat er überhaupt buitenlocaties gesloten zijn. Als de regels toch eens was "binnen mag niks, buiten mag alles" dan was er ten minste nog wat te beleven en hadden ondernemers wat te doen gehad. Had best gekund zonder dat de cijfers ervan door het dak knallen.
Overigens hadden we hier deze klacht in 2020. Toen al werd het gebrek aan buitenactiviteiten in het najaar en de winter gehekeld.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Het NIEUWE ELAN gaan hier zichtbaar worden.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik hoop het, en dat ze niet z'n stomme arbitraire grens op 20u gaan zetten.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:05 schreef summer2bird het volgende:
Weet iemand of het zwembad ook weer open gaat voor volwassen sport?
(daarnaast zullen vast weer 1,5 meter beperkingen en max groepjes van 2-4 op zitten, dichte douches en kleedkamers op zitten)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Terwijl dit aan de andere kant voor sportscholen als 'overdekt' wordt gezien en (in het verleden) vaak niet toegestaan werd.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Probleem is dat dan een partytent met zijkanten ook gelijk buiten is. Want ondernemers zijn erg goed om maatregelen passend te maken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Was dat nou een volkswagen of een fiat?quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Het NIEUWE ELAN gaan hier zichtbaar worden.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ik lees alleen iets over individueel binnen sporten. Geen groepssport in sporthallen dus. Lachwekkend weer. Mensen moet je vooral niet gezond willen krijgen!![]()
Er is van alles mogelijk.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Overigens hadden we hier deze klacht in 2020. Toen al werd het gebrek aan buitenactiviteiten in het najaar en de winter gehekeld.
Alleen het walgelijke OMT wil dat niet erkennen. Godverdomme wat ben ik daar klaar mee zeg. UghMakkelijk eerste![]()
Dat heb ik nog niet kunnen vinden ?quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik lees alleen iets over individueel binnen sporten. Geen groepssport in sporthallen dus. Lachwekkend weer. Mensen moet je vooral niet gezond willen krijgen!wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Een Lotus.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Was dat nou een volkswagen of een fiat?![]()
Denk dat dat nog niet spelen met de bal word als het hele feestje überhaupt doorgaatquote:Op donderdag 13 januari 2022 16:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop het, en dat ze niet z'n stomme arbitraire grens op 20u gaan zetten.
(daarnaast zullen vast weer 1,5 meter beperkingen en max groepjes van 2-4 op zitten, dichte douches en kleedkamers op zitten)
Twiddel![]()
Klopt het dat je tegenwoordig ook bij de GGD een PCR-test kan doen die je in de coronacheck app kunt laden? En daarmee dan dus ook mee zou kunnen reizen?
Ik vraag dit voor een vriend![]()
![]()
Ik deed maar een gok he? Don't shoot the messenger.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook wel opmerkelijk toen ik ze een keer op de toonbank zag liggen.
Maar van een tekort is echt al tijden geen sprake meer, dat argument is wat mij betreft echt kul.
Feit is dat dit het eerste advies is waar specifiek in staat dat er geen bezwaar meer is voor het dragen van FFP2 door de algemene bevolking.![]()
Een user.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Was dat nou een volkswagen of een fiat?
@Elan , zie hier."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Of investeren in terrasverwarmingquote:Op donderdag 13 januari 2022 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Probleem is dat dan een partytent met zijkanten ook gelijk buiten is. Want ondernemers zijn erg goed om maatregelen passend te maken. Maatwerk noemen ze dat geloof ik. De eerste klant die klaagt dat het te koud is krijgt toch zijn binnen want klant is koning.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ja, dat kan al maanden.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:08 schreef Blik het volgende:
Klopt het dat je tegenwoordig ook bij de GGD een PCR-test kan doen die je in de coronacheck app kunt laden? En daarmee dan dus ook mee zou kunnen reizen?
Ik vraag dit voor een vriend![]()
In de afhaalhoreca zit je op afstand van elkander minstens 20 minuten te wachten op je bestelling, maar een kop koffie drinken in daghoreca is niet verantwoord? Het is niet uit te leggen.![]()
Een herstelbewijs ja.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:08 schreef Blik het volgende:
Ik vraag dit voor een vriendwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Alsof je een sportschool nodig zou hebben om gezond te zijn/worden...quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik lees alleen iets over individueel binnen sporten. Geen groepssport in sporthallen dus. Lachwekkend weer. Mensen moet je vooral niet gezond willen krijgen!
Al best lang kan datquote:Op donderdag 13 januari 2022 16:08 schreef Blik het volgende:
Ik vraag dit voor een vriendVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nou zeg die Fieldlabs hebben we toch zeker 2 maanden profijt van gehad!quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er is van alles mogelijk.
Alleen het walgelijke OMT wil dat niet erkennen. Godverdomme wat ben ik daar klaar mee zeg. Ughblablablabla![]()
Nee, ook een negatieve test kun je in de CoronaCheck app laden en gebruiken als negatief testbewijs, zowel in het binnenland als internationaal.quote:![]()
Als ze dit zaterdag in laten gaan kan ik dus de supermarkt niet inquote:Op donderdag 13 januari 2022 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals; voor je zoiets verplicht als overheid moet het overal eenvoudig en goedkoop te krijgen zijn. Niet dat als je een belangrijke afspraak hebt en snel zo'n ding wil scoren je eerst stad en land af moet of maar via internet moet bestellen. Niet mensen én lastig vallen met regelgeving en dan als klap op de vuurpijl is die troep ook nog eens nergens te krijgen.
Tap tap tap![]()
Veel mensen gebruiken dat als stok achter de deur ja.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Alsof je een sportschool nodig zou hebben om gezond te zijn/worden...“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
God de fieldlabsquote:Op donderdag 13 januari 2022 16:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou zeg die Fieldlabs hebben we toch zeker 2 maanden profijt van gehad!
Twiddel![]()
De personferentie is morgen pas. Het lijkt mij evident dat van een verplichting pas sprake kan zijn nádat de verkrijgbaarheid op orde is.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals; voor je zoiets verplicht als overheid moet het overal eenvoudig en goedkoop te krijgen zijn. Niet dat als je een belangrijke afspraak hebt en snel zo'n ding wil scoren je eerst stad en land af moet of maar via internet moet bestellen. Niet mensen én lastig vallen met regelgeving en dan als klap op de vuurpijl is die troep ook nog eens nergens te krijgen.![]()
Fieldlabs waren een trucje om belangrijke evenementen zoals het Songfestival door te kunnen laten gaan.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou zeg die Fieldlabs hebben we toch zeker 2 maanden profijt van gehad!![]()
ja terrasverwarming plus overdekking en zijkanten tegen de wind. En het liefst die overdekking en zijkant aangesloten aan elkaar... en van een beetje stevig materiaal hout of stenen...quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Of investeren in terrasverwarmingEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ja voor aardig aantal toch welquote:Op donderdag 13 januari 2022 16:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Alsof je een sportschool nodig zou hebben om gezond te zijn/worden...![]()
Kennelijk niet in de hoofden van beleidsbepalers als het 1500mm is en wel als het 1499mm is....quote:Op donderdag 13 januari 2022 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt dat jij en ik ook niet onszelf hoeven op te sluiten als we buiten 1.5m met iemand in contact zijn geweest voor 2 tellen?
Sws is en was die quarantaine regel de stellige millimeter onzinnig omdat het geen aerosool overgebrachte besmetting voorkomt en die hooguit iets uitstelt. Ook omdat besmetting niets zegt over enig ziekteverloop, laat staan gevolgen van een ouderdomsziekte."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Stiekem best blij dat ik zo weer gewoon naar de action kan.
Had 1 dingetje nodig maar dan kom ik niet aan die 15 euro bestelwaarde voor click en collect
Twiddel![]()
Dat is eigenlijk wel de enige maatregel waar ik persoonlijk behoorlijk veel profijt van heb gehadquote:Op donderdag 13 januari 2022 16:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou zeg die Fieldlabs hebben we toch zeker 2 maanden profijt van gehad!
Money well spend als je het mij vraagtVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het is ook moeilijk om regels te maken waar geen uitzonderingen op zijn. Dat is al met die bezoekbeperking. Een gezin van zes mag niet naar een gezin van twee, maar andersom mag wel.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:08 schreef Nia het volgende:
In de afhaalhoreca zit je op afstand van elkander minstens 20 minuten wachten op je bestelling, maar een kop koffie drinken in daghoreca is niet verantwoord? Het is niet uit te leggen.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ik ookquote:Op donderdag 13 januari 2022 16:10 schreef summer2bird het volgende:
Had 1 dingetje nodig maar dan kom ik niet aan die 15 euro bestelwaarde voor click en collect![]()
Eiersnijder kapot?quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:10 schreef summer2bird het volgende:
Had 1 dingetje nodig maar dan kom ik niet aan die 15 euro bestelwaarde voor click en collectAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja terrasverwarming plus overdekking en zijkanten tegen de wind. En het liefst die overdekking en zijkant aangesloten aan elkaar... en van een beetje stevig materiaal hout of stenen...
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Het is sowieso een wassen neus. Niemand ziet het verschil tussen een "goed" en een "fout" gezichtsmasker.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De personferentie is morgen pas. Het lijkt mij evident dat van een verplichting pas sprake kan zijn nádat de verkrijgbaarheid op orde is.
Bovendien komt het aanbod vanzelf op orde als er vraag naar is. Kwestie van tijd voordat ze ook bij het Kruidvat liggen, al vind ik het nog steeds moeilijk voor te stellen dat mensen die die dingen willen hebben ze niet allang in huis hebben.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: