abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2022 @ 19:47:01 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203159170
quote:
Van boete tot ontslag: geduld met ongevaccineerden raakt in deze landen op

De Canadese provincie Quebec gaat inwoners die niet gevaccineerd zijn tegen Covid-19 een extra belasting opleggen. Het geld dat zo wordt opgehaald is bedoeld voor de gezondheidszorg in de Franstalige regio. Ook in andere landen raakt het geduld met ongevaccineerden op.

Hoe hoog de zogenoemde gezondheidsbijdrage voor ongevaccineerden in Quebec wordt, is nog niet bekendgemaakt. Maar als het aan lokale bestuurders ligt, wordt het een 'aanzienlijk' bedrag.

'Rechtvaardigheid'
"Een kwestie van rechtvaardigheid", noemt Quebecs premier François Legault het. "Op dit moment leggen deze mensen een zeer zware last op ons zorgnetwerk. Ik denk dat het normaal is dat de meerderheid van de bevolking vraagt ​​dat hier ​​consequenties aan zijn verbonden", zei hij tijdens een persconferentie, melden Canadese media waaronder The Globe and Mail.

Het idee is dat ongevaccineerden zo een bijdrage leveren aan de hogere kosten die zij veroorzaken voor de zorg. Zo'n 10 procent van de inwoners van Quebec is niet gevaccineerd, terwijl zij de helft van de IC-bedden gebruiken, aldus Legault, die zei dat mensen met een geldige medische reden zullen worden vrijgesteld.

Zelf ziekenhuiskosten betalen
De vijfde golf van de coronapandemie heeft de ziekenhuizen in de Frans-Canadese provincie overspoeld en daarom zijn er vorige maand strikte maatregelen opgelegd. Zo werden scholen, bars, theaters en bioscopen gesloten om de verspreiding van het virus in te dammen.

Quebec is niet de enige plek waar het ongevaccineerden lastiger wordt gemaakt. Ook Griekenland voert per 16 januari een vaccinatieplicht in voor 60-plussers, op straffe van een boete van 100 euro per maand. Terwijl in Singapore medische kosten van ongevaccineerden die in het ziekenhuis belanden sinds begin december al niet meer langer vergoed. Ook daar zei de regering destijds dat 'ongevaccineerden de gezondheidszorg onevenredig belasten'.

Treiteren
Vorige week deed de Franse president Macron een stevige duit in het zakje. Hij wil ongevaccineerden bewust zoveel mogelijk gaan dwarszitten, zei hij in een interview dat hem op veel kritiek kwam te staan. Macron gebruikte het omstreden woord emmerder, wat vrij vertaald 'treiteren' of 'op de kast jagen' betekent.

In de praktijk zal dat inhouden dat ongevaccineerde Fransen vanaf 15 januari niet meer welkom zijn in restaurants, koffiebars, theaters en bioscopen. Macron wil hen op die manier 'zoveel mogelijk' de toegang tot het sociale leven ontzeggen, wat in feite neerkomt op het invoeren van een 2G-beleid waarbij het laten zien van een negatieve coronatest niet langer genoeg is.

Minder loon
In Italië zijn alle werknemers sinds september verplicht om op hun werk een coronapas (de zogeheten 'green pass') te laten zien. Werkenden zonder vaccinatie of herstelbewijs kunnen zich laten testen, maar moeten deze test wel zelf betalen. Wie zonder coronapas op het werk verschijnt, riskeert een schorsing waarbij het loon wordt ingehouden, plus een boete die kan oplopen tot 1500 euro.

De Italiaanse regering wil nu mogelijk een stap verdergaan en vaccinatie of een herstelbewijs van maximaal zes maanden oud verplicht stellen voor alle werknemers. Zij zouden dan een 'super green pass' moeten laten zien, die nu al verplicht is voor het bezoeken van de horeca, sportscholen, evenementen, musea en festivals.

Niet welkom op kantoor
Ook in de Verenigde Staten voeren bedrijven de druk op voor ongevaccineerde werknemers. Onder meer Google en Facebook eisen al dat mensen die op kantoor willen werken gevaccineerd zijn, terwijl in de stad New York alle bedrijven volledige vaccinatie eisen.

President Joe Biden wil dat landelijk verplicht stellen voor medewerkers van de federale overheid, maar is daarbij teruggefloten door de rechter. In Singapore is deze regel wel alvast aangekondigd, daar zijn niet-gevaccineerden vanaf komende week niet meer welkom op hun werkplek, met uitzondering van mensen die medisch niet in aanmerking komen voor vaccinatie.

Ontslag
Niet welkom zijn op de werkvloer lijkt pas het begin. Bij luchtvaartmaatschappij United Airlines zijn intussen zo'n tweehonderd ongevaccineerde werknemers ontslagen, onder wie zes piloten. Ook heeft Citigroup, een van Amerika's grootste banken, alvast aangekondigd dat het ongevaccineerde werknemers nog deze maand wil ontslaan.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ebec-geduld-raakt-op
-----------------------
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 12 januari 2022 @ 19:48:45 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203159198
Ja, gooi nog maar wat olie op het vuur.
pi_203159236
Goede zaak. Wij doen het samen Wappies kunnen lekker wegblijven.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 12 januari 2022 @ 19:50:46 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203159243
quote:
Ontslag
Niet welkom zijn op de werkvloer lijkt pas het begin. Bij luchtvaartmaatschappij United Airlines zijn intussen zo'n tweehonderd ongevaccineerde werknemers ontslagen, onder wie zes piloten. Ook heeft Citigroup, een van Amerika's grootste banken, alvast aangekondigd dat het ongevaccineerde werknemers nog deze maand wil ontslaan.
Waarom heeft Citibank US inzage in de medische gegevens van haar werknemers, zijn ze in die bananenrepubliek de weg zo ernstig kwijt?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203159355
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 19:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
-----------------------
Niet eens een juichsmiley eronder?
Valt me weer tegen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 19:58:26 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203159408
Wat een totale waanzin. Mensen, of misschien zelfs de hele maatschappij, is/zijn gewoon gek geworden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203159448
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 19:56 schreef Specularium het volgende:

[..]
Niet eens een juichsmiley eronder?
Valt me weer tegen.
Of;

GoEd IdEe LaTeN wE dAt Zo SpOeDiG mOgElIjK oOk HiEr In VoErEn *O* *G* *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_203159453
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 19:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom heeft Citibank US inzage in de medische gegevens van haar werknemers, zijn ze in die bananenrepubliek de weg zo ernstig kwijt?
The land of the free heeft niet zoveel met vrijheid als het om de slaven gaat.
pi_203159514
Dit gaat de goeie kant op. Terwijl de ziekenhuisopnames afnemen en de situatie eigenlijk steeds beter wordt, worden de overheden steeds wanhopiger om nog een laatste greep op het volk te houden. Ze schelden, tieren, dreigen. Verplichten, drang, stigmatiseren. Ze verdelen, zaaien haat en censureren.

Prima, laat ze maar. Hoe gekker de overheden worden, hoe eerder en meer mensen beginnen te twijfelen. Alweer een booster? Buiten een mondkapje op? Een ander mondkapje? Dus mijn mondkapje heeft 2 jaar lang niet gewerkt? Werkt dat vaccin eigenlijk nog wel zo goed als er nu alweer geboosterd moet worden?

Ik neem de de schreeuwers van de overheid niet meer serieus in ieder geval. Laat ze maar lullen. Over een paar maanden zijn we hier vanaf.

En dan niet dankzij de lockdowns, vaccins, avondklokken, drang en dwang, tweedeling in de maatschappij en gedram van de overheid, maar desondanks. Gewoon, door een natuurlijke mutatie op het virus. Net zoals vrijwel elk virus met de tijd minder gevaarlijk wordt. Precies zoals voorspeld door wetenschappers en experts. Net zoals die ook zeiden dat lockdowns niet gaan helpen en mondkapjes ook niet.

Hopelijk valt de vaccinschade op de lange termijn mee. En hopelijk komen de mensen met long-covid erweer bovenop. Het einde van de crisis is in ieder geval nabij. Succes allen met de laatste loodjes!
  Redactie Frontpage woensdag 12 januari 2022 @ 20:06:55 #10
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_203159573
Nooit zal ik toegeven.
Ik heb vaccinatie zeker overwogen, maar met dit soort verhalen gaat mijn bloed koken.... dan zullen ze mij onder zware narcose het moeten toedienen. :)
.
Gelukkig leef ik niet in Canada, of Singapore. :N
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
pi_203159798
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:03 schreef matigeuser het volgende:
Dit gaat de goeie kant op. Terwijl de ziekenhuisopnames afnemen en de situatie eigenlijk steeds beter wordt, worden de overheden steeds wanhopiger om nog een laatste greep op het volk te houden. Ze schelden, tieren, dreigen. Verplichten, drang, stigmatiseren. Ze verdelen, zaaien haat en censureren.

Wat een domme reactie van iemand die zich een matige user noemt... In Europa nemen de ziekenhuisopnames toe, wordt de situatie steeds slechter. NL loopt alleen steeds twee weken achter..

Daarom neem ik mensen die op TV (Rene van der Gijp, Beau) niet serieus als ze zeggen "ze kunnen het niet maken alles op slot te houden, de ziekenhuisopnames nemen af".. Die mensen snappen nog steeds niet dat NL twee weken achterloopt op de rest. En dat nu de jongeren ziek worden, en pas later de ouderen. Die wel a mass in ziekenhuizen terecht komen..

quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 19:48 schreef BasEnAad het volgende:
Ja, gooi nog maar wat olie op het vuur.
Dus de gevaccineerden moeten maar blijven bloeden voor de ongevaccineerden?
Het wordt tijd dat de gevaccineerden zich eens laten horen en de ongevaccineerden vertellen waar het om draait.

Als je niet iets wil, dan moet je ook de voordelen van hetgeen je weigert niet krijgen..
pi_203159900
Wat zou er gebeuren als alle ongevaccineerden een weekje/maandje niet meer op het werk verschijnen?
Van vakkenvullers tot ceo's van grote bedrijven.
10/15% van de werkenden, van 13 tot 67 jaar.

Productie, import, export, transport, winkelpersoneel, schoonmaak, vuilnisophaling en verwerking, personenvervoer, scholen, opvang, zorg, dienstverlening, enz. Enz.
Niet te vergeten, de vrijwilligers.

In sommige beroepen komen ze nu al gequalificeerde mensen tekort
Mensen gaan nog schreeuwen of ze weer aan het werk willen gaan.
pi_203159932
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:19 schreef KereldeGrote het volgende:
en pas later de ouderen. Die wel a mass in ziekenhuizen terecht komen..
Juist zij hebben zich toch massaal laten vaccineren en boosteren?
pi_203159973
Dat gaat echt fout aflopen..
Wappie krijgen gelijk..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_203159991
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:06 schreef Stephan5 het volgende:
Nooit zal ik toegeven.
Ik heb vaccinatie zeker overwogen, maar met dit soort verhalen gaat mijn bloed koken.... dan zullen ze mij onder zware narcose het moeten toedienen. :)
.
Gelukkig leef ik niet in Canada, of Singapore. :N
In kokend bloed kan het virus ook niet overleven, dus het helpt wel.
pi_203160517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:26 schreef marc0871 het volgende:
Wat zou er gebeuren als alle ongevaccineerden een weekje/maandje niet meer op het werk verschijnen?
Niet veel, behalve dat ze met piepende banden naar de priklocatie scheuren na een weekje/maandje geen salaris.
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:07:17 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203160587
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Niet veel, behalve dat ze met piepende banden naar de priklocatie scheuren na een weekje/maandje geen salaris.
Daarnaast vraag ik mij af hoeveel procent van de ongevaccineerden werk hebben :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203160616
Binnenkort lekker uitkering krijgen _O_
Niet meer vroeg opstaan, gewoon in de middag opstaan en beetje foodreviews maken _O_
lol
pi_203160634
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 19:50 schreef halfway het volgende:
Goede zaak. Wij doen het samen Wappies kunnen lekker wegblijven.
"Wij"? Ik ben volledig gevaccineerd maar met de belofte dat het vrijwillig was. Daar blijft steeds minder van over met als triest dieptepunt de QR code voor toegang.
pi_203160675
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 19:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nooit voor een Amerikaan gewerkt zeker? Daar mag je gewoon in een potje pissen en je kredietscore opgeven.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_203160818
quote:

[..]
Mja, lange rijen voor lege winkels, omdat het transport het niet meer aankan, schepen, treinen en vliegtuigen die niet leeggehaald kunnen worden, tankstations die niet meer bevoorraad worden,
Moeders die niet kunnen werken omdat scholen en opvang de kinderen niet meer kwijt kunnen, mensen die in de kou zitten, omdat installatiebedrijven misschien volgende week een keer tijd voor ze hebben, klussen en verbouwingen die uitgesteld moeten worden, enz. Enz.
Alles hangt samen.
pi_203160904
quote:
84s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Daarnaast vraag ik mij af hoeveel procent van de ongevaccineerden werk hebben :T
Jij denkt zeker dat het alleen uitkeringtrekkende tokkies zijn die nog geen spuit hebben gehaald?
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:24:08 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203160933
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:19 schreef KereldeGrote het volgende:

[..]

Als je niet iets wil, dan moet je ook de voordelen van hetgeen je weigert niet krijgen..
Dat is toch al?
Zonder QR controle app mag je nergens binnen.
Gevaccineerden "mogen" lekker op vakantie om per 1000 besmet terug te komen. En anders importeert KLM ze wel per vliegtuiglading.

Het wordt tijd dat de gevaccineerden de realiteit eens onder ogen komen en de verdeel & heers tactiek van de overheid in gaan zien. Het zijn niet de ongevaccineerden die de zorg capaciteit hebben verminderd tijdens een pandemie. Dat heeft de overheid gedaan, dus bedenk nu maar eens hoe begaan de overheid precies is met corona....
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:25:08 #24
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203160951
quote:

[..]
Tot de overheid geen inkomstenbelastingen meer kan innen, dan is het weer snel oké.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203161158
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:18 schreef marc0871 het volgende:

Mja, lange rijen voor lege winkels, omdat het transport het niet meer aankan, schepen, treinen en vliegtuigen die niet leeggehaald kunnen worden, tankstations die niet meer bevoorraad worden,
Moeders die niet kunnen werken omdat scholen en opvang de kinderen niet meer kwijt kunnen, mensen die in de kou zitten, omdat installatiebedrijven misschien volgende week een keer tijd voor ze hebben, klussen en verbouwingen die uitgesteld moeten worden, enz. Enz.
Alles hangt samen.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:25 schreef daNpy het volgende:
Tot de overheid geen inkomstenbelastingen meer kan innen, dan is het weer snel oké.
Ik denk dat jullie iets teveel gewicht toekennen aan dat handjevol wappies... :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')