abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203148925
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 00:23 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik vind het eerlijk gezegd wel zorgelijk wanneer een extremistische beweging zich steeds verder afzondert van de rest van de samenleving. Zeker als daar kinderen bij betrokken zijn.
Wat is zorgelijk? Dat we in een samenleving leven met anders denkenden?

Das toch de maatschappij waarvoor we met zijn allen stemmen? Iedereen mag zijn ding doen?

Moet je ook niet zeuren als er een schooltje ff niet in je perfecte ideologie past. Hoort erbij.
  woensdag 12 januari 2022 @ 01:13:44 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203148950
Zou mevrouw Baudet zwanger zijn? Dat Thierry zich ineens gerealiseerd heeft dat hij over 5 jaar een probleem heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203148954
Hier een artikel van vorig jaar met wat meer duiding waarom Baudet eigen scholen wil.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203148964
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 01:13 schreef Leandra het volgende:
Zou mevrouw Baudet zwanger zijn? Dat Thierry zich ineens gerealiseerd heeft dat hij over 5 jaar een probleem heeft?
Das zeker een optie, en zolang we zwaar christelijke, islamitische scholen, jenaplan en Mondriaan hebben, kan deze er ook wel bij.

Je kind op een camping in Portugal thuis onderwijs geven is ook geen probleem, ken je dat programma nog met die gezinnen die in Chili een nieuw leven gingen beginnen? Mag allemaal van onze overheid.

Gaan we nu ineens moeilijk doen? Nee wie a zegt moet ook b zeggen.
pi_203148971
Prima trouwens als Baudet vader gaat worden, liefst van een drieling en tig slapeloze nachten. Is goed voor die egoïst.

Elk nadeel heeft zijn voordeel.
pi_203148974
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 00:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ouderwets?
Ik ben geen jonkie meer, maar ook in mijn tijd waren er allerlei projectjes.
Je moet wel erg ver terug voor kennis stampen en zo ideaal was dat niet.

Denk niet dat veel mensen daarop zitten te wachten, naast het idee dat het aantal kinderen nogal laag is.
Je denkt dat ‘ie het nu wél snapt? :D
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_203148976
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 01:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Das zeker een optie, en zolang we zwaar christelijke, islamitische scholen, jenaplan en Mondriaan hebben, kan deze er ook wel bij.

Je kind op een camping in Portugal thuis onderwijs geven is ook geen probleem, ken je dat programma nog met die gezinnen die in Chili een nieuw leven gingen beginnen? Mag allemaal van onze overheid.

Gaan we nu ineens moeilijk doen? Nee wie a zegt moet ook b zeggen.
Het mag, maar dat soort scholen moeten zich ook gewoon aan bepaalde landelijke, wettelijke regels houden. En je kunt het op een briefje geven dat dat gaat schuren bij FvD-scholen net als dat het bij christelijke en islamitische scholen ook weleens schuurt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203149033
Kinderen die stout zijn geweest (linkse praatjes verkondigen) moeten zich melden bij het tribunaal.
pi_203149054
Is toch juist fijn als jouw kinderen niet in de klas hoeven te zitten met die nare verwende kutkinderen die Ixnay op de wereld gaat zetten?
  woensdag 12 januari 2022 @ 05:02:00 #61
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_203149082
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 01:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Prima trouwens als Baudet vader gaat worden, liefst van een drieling en tig slapeloze nachten. Is goed voor die egoïst.

Elk nadeel heeft zijn voordeel.
Nog drie van die types erbij op de wereld?
  woensdag 12 januari 2022 @ 06:41:06 #62
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_203149183
sekte-alarm......

Je hebt zo'n boek over alle stappen die je moet nemen om een sekte op te kunnen richten. Ik denk dat baudet daar iets teveel in aan het bladeren is geweest.
  woensdag 12 januari 2022 @ 06:43:38 #63
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_203149192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 03:03 schreef Nielsch het volgende:
Is toch juist fijn als jouw kinderen niet in de klas hoeven te zitten met die nare verwende kutkinderen die Ixnay op de wereld gaat zetten?
Ja wel 8 lekkere rustige jaartjes. Maarja. Als je ze dan ineens tegenkomt op de middelbare / uni, en ze hebben allemaal rare, geradicaliseerde, denkideeën, dan wordt het hippe "projectmatige groepswerken" toch een uitdaging....
pi_203149228
Fvd scholen weer zo'n plan wat mislukt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203149344
Hoe zullen de lessen er uit zien?

"Goedemorgen kindertjes! We beginnen vandaag met godsdienst.

In den beginne was er een vrij land dat Nederland heette, en de patriotten zagen dat het goed was. Toen kwam de snode Mark Rutte die jaloers was op al deze pracht en praal en besloot samen met de boosaardige Bill Gates een virus te verzinnen dat uit het communistische land China gekomen zou zijn.
Samen legden ze dit prachtige land allemaal rare en zware wetten op waarmee alle vrijheden van dit vrome volk werden afgenomen. Van deze vrijheden konden ze een fractie terug krijgen als ze Bill Gates toelieten nanochips bij hen te laten implanteren door middel van een prikje, zodat hij hun vrije wil kon uitschakelen.

En moslims zijn kut, amen!"
  woensdag 12 januari 2022 @ 07:48:23 #66
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203149417
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:35 schreef ToT het volgende:
Hoe zullen de lessen er uit zien?

"Goedemorgen kindertjes! We beginnen vandaag met godsdienst.

In den beginne was er een vrij land dat Nederland heette, en de patriotten zagen dat het goed was. Toen kwam de snode Mark Rutte die jaloers was op al deze pracht en praal en besloot samen met de boosaardige Bill Gates een virus te verzinnen dat uit het communistische land China gekomen zou zijn.
Samen legden ze dit prachtige land allemaal rare en zware wetten op waarmee alle vrijheden van dit vrome volk werden afgenomen. Van deze vrijheden konden ze een fractie terug krijgen als ze Bill Gates toelieten nanochips bij hen te laten implanteren door middel van een prikje, zodat hij hun vrije wil kon uitschakelen.

En moslims zijn kut, amen!"
En in elke klas een grote portretfoto van Baudet aan de muur _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203149444
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
En in elke klas een grote portretfoto van Baudet aan de muur _O_
  woensdag 12 januari 2022 @ 07:59:05 #68
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203149487
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In Forumland natuurlijk. Maar ook dat plannetje loopt nog niet echt storm.
Forumland…

Doet me denken aan Plopsaland. Komt Baudet dan ook met een liedje en dansje? Elke ochtend in het klaslokaal bij de vlag?

Ontopic; als die kinderen gaan leren wat die man zegt, dan wordt het nog lachen.

Voor anderen dan, die kinderen zitten er dan mee opgescheept.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 12 januari 2022 @ 07:59:53 #69
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203149495
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:45 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Dat zijn ze juist wel. De meeste basisscholen vallen volgens mij onder de PO raad (primair onderwijs). De voorzitter daarvan is een echte PvdA'er.

De bedoeling van zoiets is o.a. dat de opvattingen van de kartelpartijen als het juiste gezien worden en kinderen worden daarmee opgevoed. FVD wil dat niet en veel ouders willen dat ook niet. Kinderen horen vrij te zijn en mogen zelf op zoek gaan naar hun eigen identiteit.

Kinderen wordt op de meeste scholen verteld dat Nederland een institutioneel racistisch land is dat schuld draagt voor een slavernijverleden waar het excuses voor moet aanbieden.

Ook wordt op de meeste scholen niets meer verteld over de gouden eeuw en alle culturele rijkdom die daarbij hoorde. Een land waar je trots op zou moeten zijn wordt uitgelegd als een land waar je je voor moet schamen.

Als een kind zich mogelijk niet helemaal lekker in zijn vel zit wordt op de meeste scholen al direct een diagnose gegeven. Of er wordt gesuggereerd dat hij/zij homo is of in het verkeerde lichaam zit. Dit is een zeer slechte en verwarrende ontwikkeling.
Je zegt het niet alleen, maar volgens mij geloof je ook echt de onzin die je uitkraamt.

Heb je wel eens gekeken wat er onderwezen wordt op scholen of heb je bovenstaande ergens gehoord en neem je dit klakkeloos over?
pi_203149503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:59 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Forumland…

Doet me denken aan Plopsaland.
Het Land van Ooit staat volgens mij nog leeg en te koop. Misschien kunnen ze daar wat beginnen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:04:18 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203149537
Ik ben wel benieuwd hoe een gemiddelde schooldag eruit ziet

9:00 We starten de dag met het zingen van het volkslied

9:10 Schrijfles, we schrijven het partijprogramma van de FvD over

10:30 Lezen, we gaan klassikaal het nieuwste boek van de Grote leider Baudet lezen

11:45 Geschiedenis, we hebben een speciale methode ontwikkeld. "Boreale Historie". Dat gaat deels over vaderlandse geschiedenis zoals hoe goed de slavernij voor onze economie was en wat de mooie kanten waren van de Duitse bezetting. Ook hoofdstukken over de beste jaren van de VS onder Trump en de levensloop van de vader des Vaderlands Pim Fortuyn.

12:00 Pauze, kinderen mogen op de stormbaan spelen

12:30 Rekenen, omdat het moet.

13:00 Biologie, in het boek "Boreale Biologie" leren we hoe het zwarte ras inferieur is. Een later hoofdstuk gaat over klimaat en welke leugens daarover verteld worden door links. En over hoe de elite ziektes bedenkt om chips te implanteren. Plus een hoofdstuk waarom homo of transgender zijn slecht is.

13:45 We zetten het tv scherm aan om naar het dagelijkse FvD-jeugdjournaal te kijken om te weten wat er echt speelt in ons land

14:15 Seksuele voorlichting, we leren hoe nee van vrouwen niet echt nee is. En dat vrouwen gemeen zijn en alleen maar door chads geneukt worden. Dus daarom moet de staat ingrijpen in herverdeling van seks.

15:00-16:00 We eindigen de dag met gymnastiek. Een paar keer over de stormbaan. Verder leren met wapens om te gaan. Ook vechtsporten zodat je linksen in elkaar kan rossen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 12-01-2022 11:21:18 ]
pi_203149552
Onder mom van religie (lees gereformeerd en Islamitisch) worden ook speciale scholen opgericht voor mensen die zich superieur voelen tegenover mensen die niet zoals hun zijn.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203149559
quote:
85s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:54 schreef DarkwingDuck het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-scholen-oprichten

FvD wil dus basisscholen oprichten, waar willen ze nog niet prijs geven. Ik vind het een vrij weerzinwekkend idee, een politieke partij die scholen begint.
Net zo weerzinwekkend als religieuze scholen naar mijn idee.
pi_203149560
Ik heb vernomen dat @Weltschmerz reeds heeft gesolliciteerd als leerkracht.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:12:40 #75
182233 thedeedster
pi_203149586
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 00:20 schreef Farenji het volgende:

[..]
Haha, alsof fascisten geïnteresseerd zijn in het uitwisselen van gedachten.
Zo ken ik er wel meer. In deze cancel culture-tijden wordt elke andere mening subiet afgekapt. Universiteiten nodigen bepaalde sprekers niet meer uit en je mag vooral niemand kwetsen. Sterker nog; gekwetst zijn, wordt onderhand gewoon als argument gebruikt.

Er is nog nauwelijks daadwerkelijke discussie op inhoud.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203149615
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:06 schreef HSG het volgende:
Onder mom van religie (lees gereformeerd en Islamitisch) worden ook speciale scholen opgericht voor mensen die zich superieur voelen tegenover mensen die niet zoals hun zijn.
Uhhu, is net zo goed onwenselijk
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:19:38 #77
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203149639
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:35 schreef Ixnay het volgende:

[..]
De FVD scholen zijn juist de enige scholen die niet gefinancierd worden door een fascistenclub. Daar komt dit idee ook vandaan dat FVD al jaren heeft.

Het is een heel serieus concept.

Veel ouders hebben geen andere keus dan dat ze hun kind zien veranderen door alle woke/linkse indoctrinatie op school. Maar ze moeten toch ergens heen om te leren rekenen en lezen. De FVD scholen zijn daar de oplossing voor.
Wat een onzin weer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:19:41 #78
68638 Zwansen
pi_203149641
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:12 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zo ken ik er wel meer. In deze cancel culture-tijden wordt elke andere mening subiet afgekapt. Universiteiten nodigen bepaalde sprekers niet meer uit en je mag vooral niemand kwetsen. Sterker nog; gekwetst zijn, wordt onderhand gewoon als argument gebruikt.

Er is nog nauwelijks daadwerkelijke discussie op inhoud.
Weet je waarom? Omdat de nuance ontbreekt. Kijk maar naar je eigen post. “elke andere mening wordt afgekapt”. “Je mag vooral niemand kwetsen”.

Hou op hoor. :D
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:24:51 #79
182233 thedeedster
pi_203149678
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het Land van Ooit staat volgens mij nog leeg en te koop. Misschien kunnen ze daar wat beginnen.
:D
Briljant.

Ik zie het al helemaal voor me. Een besnorde Baudet die te paard en te zwaard een grote zevenkoppige monsterpop aanvalt met hoofden van - ondermeer - Rutte, Kaag, Sylvana Simons en Akwasi. En daarna beklimt hij de toren waarin een blonde deerne met grote jopen nodig bevrijd dient te worden.

Dat wordt een geheid succes. :Y
pi_203149689
quote:
85s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:54 schreef DarkwingDuck het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-scholen-oprichten

FvD wil dus basisscholen oprichten, waar willen ze nog niet prijs geven. Ik vind het een vrij weerzinwekkend idee, een politieke partij die scholen begint.
Mee eens ja, een school hoort neutraal te zijn.
Als politieke partijen scholen gaan oprichten is het einde zoek.
Geldt trouwens ook voor religieus onderwijs, net zo achterlijk.

Kinderen horen les te krijgen vrij van welke indoctrinatie dan ook.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:28:24 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203149702
Nou, dat recht hebben ze hè. Net als ieder ander die een school wil starten. Zo lang je maar voldoet aan de stichtingsnorm en de regels voor onderwijskwaliteit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:30:29 #82
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203149714
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:04 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe een gemiddelde schooldag eruit ziet

9:00 We starten de dag met het zingen van het volkslied

9:10 Schrijfles, we schrijven het partijprogramma van de FvD over

10:30 Lezen, we gaan klassikaal het nieuwste boek van de Grote leider Baudet lezen

11:45 Geschiedenis, we hebben een speciale methode ontwikkeld. "Boreale Historie". Dat gaat deels over vaderlandse geschiedenis zoals hoe goed de slavernij voor onze economie was en wat de mooie kanten waren van de Duitse bezetting. Ook hoofdstukken over de beste jaren van de VS onder Trump en de levensloop van de vader des Vaderlands Pim Fortuyn.

12:00 Pauze, kinderen mogen op de stormbaan spelen

12:30 Rekenen, omdat het moet.

13:00 Biologie, in het boek "Boreale Biologie" leren we hoe het zwarte ras inferieur is. Een later hoofdstuk gaat over klimaar en welke leugens daarover verteld worden door links. En over hoe de elite ziektes bedenkt om chips te implanteren.

13:45 We zetten het tv scherm aan om naar het dagelijkse FvD-jeugdjournaal te kijken om te weten wat er echt speelt in ons land

14:15 Seksuele voorlichting, we leren hoe nee van vrouwen niet echt nee is. En dat vrouwen gemeen zijn en alleen maar door chads geneukt worden. Dus daarom moet de staat ingrijpen in herverdeling van seks.

15:00-16:00 We eindigen de dag met gymnastiek. Een paar keer over de stormbaan. Verder leren met wapens om te gaan. Ook vechtsporten zodat je linksen in elkaar kan rossen.
Om 9:00 starten? Dat is voor luie Afrikaantjes, borealen beginnen om 6:00 met hun dag.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:31:05 #83
182233 thedeedster
pi_203149721
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Weet je waarom? Omdat de nuance ontbreekt. Kijk maar naar je eigen post. “elke andere mening wordt afgekapt”. “Je mag vooral niemand kwetsen”.

Hou op hoor. :D
Ga jij ontkennen dat veel mensen daadwerkelijk zo denken?

Kijk eens naar humor. Een programma als Little Britain is bijkans onmogelijk in deze tijden.

Dankzij media als Twitter is het gejank groter dan ooit tevoren. Helemaal nu tumult op Twitter al nieuwswaarde schijnt te hebben.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:36:29 #84
68638 Zwansen
pi_203149756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Kijk eens naar humor. Een programma als Little Britain is bijkans onmogelijk in deze tijden.

Dankzij media als Twitter is het gejank groter dan ooit tevoren. Helemaal nu tumult op Twitter al nieuwswaarde schijnt te hebben.
Ja, ik ontken dat veel mensen zo denken.

Het is bij veel onderwerpen echt een kleine groep, maar omdat het overal in de media komt en enorm wordt opgeblazen als iemand ergens tegen is, lijkt dat misschien zo.

Als bijvoorbeeld ergens een of andere hoogleraar stelt dat Barbies verboden moeten worden dan nemen alle media dat over (want leuk verhaal voor de clicks) en relatief veel lezers interpreteren dat bericht als “ze pakken ons alles af” en “we mogen ook niks meer” terwijl er eigenlijk maar één persoon een podium heeft gekregen…
pi_203149757
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:26 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Kinderen horen les te krijgen vrij van welke indoctrinatie dan ook.
"Indoctrinatie is het op negatieve manier beïnvloeden en manipuleren van een derde."

Op alle religieuze scholen (katholieke en interconfessionele) waarop ik heb gezeten was er op geen enkele wijze sprake van indoctrinatie, ook op die ene religieuze school (katholieke) waar ik als invaller eens een paar weken heb lesgegeven was er geen enkele sprake van indoctrinatie. Sterker nog op die school heerste een gezonder en positiever klimaat voor leerkrachten en leerlingen dan alle openbare scholen waar ik ingevallen heb en waar ik vast gewerkt heb.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:45:22 #86
182233 thedeedster
pi_203149820
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja, ik ontken dat veel mensen zo denken.

Het is bij veel onderwerpen echt een kleine groep, maar omdat het overal in de media komt en enorm wordt opgeblazen als iemand ergens tegen is, lijkt dat misschien zo.

Als bijvoorbeeld ergens een of andere hoogleraar stelt dat Barbies verboden moeten worden dan nemen alle media dat over (want leuk verhaal voor de clicks) en relatief veel lezers interpreteren dat bericht als “ze pakken ons alles af” en “we mogen ook niks meer” terwijl er eigenlijk maar één persoon een podium heeft gekregen…
Eens. :)

Het is een heel luide, doch relatief kleine groep.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:50:37 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203149853
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat kan prima, er is namelijk geen wetgeving die het je gaat verbieden en je zal niet opgepakt worden.

Je moet alleen niet meteen in een hoekje gaan huilen als iemand iets negatiefs zegt op Twitter. Dat hoort immers ook bij de vrijheid van meningsuiting. Het lijkt erop dat de kant van kritiek ontvangen kennelijk geen onderdeel daar van is bij velen.
pi_203149860
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
"Indoctrinatie is het op negatieve manier beïnvloeden en manipuleren van een derde."

Op alle religieuze scholen (katholieke en interconfessionele) waarop ik heb gezeten was er op geen enkele wijze sprake van indoctrinatie, ook op die ene religieuze school (katholieke) waar ik als invaller eens een paar weken heb lesgegeven was er geen enkele sprake van indoctrinatie. Sterker nog op die school heerste een gezonder en positiever klimaat voor leerkrachten en leerlingen dan alle openbare scholen waar ik ingevallen heb en waar ik vast gewerkt heb.
Zou kunnen, ik kan me van vroeger nog herinneren dat veel ouders hun kinderen (ook al waren ze niet gelovig) op de plaatselijke Katholieke school deden omdat de kwaliteit beter was dan die van de openbare. (ik zat zelf op de openbare)
Maar op een Jezus of Mariabeeldje op de gang na was er eigenlijk ook geen sprake van religieus onderwijs, hooguit met pasen en kerst wat meer aandacht.

Ik doelde dan ook meer op onderwijs waar een bepaalde religieuze of politieke ideologie verkondigd wordt in de lessen. Dat is natuurlijk wel fout. Al ben ik van mening dat les zonder waardeoordeel over religies en ideologieen bij maatschappijleer wel goed is, kinderen moeten wel weten wat er te koop is in de wereld, maar dat geldt uiteraard voor meer dingen.
pi_203149878
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:28 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, dat recht hebben ze hè. Net als ieder ander die een school wil starten. Zo lang je maar voldoet aan de stichtingsnorm en de regels voor onderwijskwaliteit.
No shit Sherlock
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:56:00 #90
182233 thedeedster
pi_203149902
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat kan prima, er is namelijk geen wetgeving die het je gaat verbieden en je zal niet opgepakt worden.

Je moet alleen niet meteen in een hoekje gaan huilen als iemand iets negatiefs zegt op Twitter. Dat hoort immers ook bij de vrijheid van meningsuiting. Het lijkt erop dat de kant van kritiek ontvangen kennelijk geen onderdeel daar van is bij velen.
Kritiek is het probleem niet. Het probleem is (poging tot) verbieden. Als men juist op een universiteit sprekers wil weren, dan is dat diep triest.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:01:19 #91
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203149937
quote:
8s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:30 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Om 9:00 starten? Dat is voor luie Afrikaantjes, borealen beginnen om 6:00 met hun dag.
En de grote leider ligt dan nog in bed vanwege de flessen wijn van gisteravond. En krijgt wat uppers derhalve van zijn lijfarts.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203149944
Vet man scholen waar polio nog kan rondgaan! Eng dat je hier als partij aan begint, maar ook weer niet heel veel maffer dan al die reli gekken met hun eigen indoctrinatie paleisje.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:02:37 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203149948
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:56 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Kritiek is het probleem niet. Het probleem is (poging tot) verbieden. Als men juist op een universiteit sprekers wil weren, dan is dat diep triest.
Welke geslaagde pogingen tot een verbod zijn er al geweest?
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:07:51 #94
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203149984
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Vet man scholen waar polio nog kan rondgaan!
Nouja, die hebben we sowieso al. Althans ik denk niet dat die grefos een vol vaccinatieboekje hebben.
pi_203150021
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:07 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Nouja, die hebben we sowieso al. Althans ik denk niet dat die grefos een vol vaccinatieboekje hebben.
Maar nu ook in de randstad ipv "de provincie".
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:14:30 #96
182233 thedeedster
pi_203150038
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welke geslaagde pogingen tot een verbod zijn er al geweest?
Ik zie op zich de relevantie niet van je vraag. Moet er voor elke (theoretische) kwestie een praktijkvoorbeeld zijn?

Maar google eens op “ spreker geweerd universiteit” en je krijgt een volle SERP.

Ik haal er even eentje uit;

https://nos.nl/artikel/22(...)canadese-gastspreker
quote:
UvA-docenten met dood bedreigd om kritiek op Canadese gastspreker

Enkele docenten aan de Universiteit van Amsterdam zijn bedreigd naar aanleiding van hun oproep aan de leiding van de universiteit om stelling te nemen tegen de komst van gastspreker Jordan Peterson, een omstreden Canadese cultuurcriticus.

Peterson was door discussieplatform Room for Discussion uitgenodigd voor een interview vanmiddag op een UvA-campus in het centrum van de stad. De Canadees staat bekend om zijn onomwonden kritiek op politieke correctheid en feminisme. Tegenstanders beschuldigen hem onder meer van het propageren van vrouwenhaat.

De aankondiging van zijn komst leidde tot veel beroering onder critici. Zo'n honderd medewerkers en enkele studentengroepen startten een petitie waarin ze vroegen om een extra spreker bij de discussie, om zo een betere balans te krijgen. Die oproep werd door de organisatie genegeerd.

Op zijn website reageerde Peterson voorafgaand fel op de kritiek. "Tot in Amsterdam, lafaards, vingerwijzers en totalitaire wannabes."

Doodsbedreiging in e-mail

Enkele docenten kregen bedreigingen naar aanleiding van hun publicatie gisteren in universiteitsblad Folia. In een open brief riepen elf docenten het college van bestuur van de universiteit op zich uit te spreken tegen Peterson.

"Het is belangrijk dat de UvA officieel in het geweer komt tegen pogingen om leden van onze gemeenschap te dehumaniseren", staat in het artikel.

Zeker een van de ondertekenaars maakte bij de politie melding van het voorval en plaatste de doodsbedreiging die zij via e-mail ontving op Twitter. Ze voegde daar de reactie van de politie op haar melding aan toe. Vermoedelijk zijn vijf of zes andere docenten ook met de dood bedreigd.

De politie laat weten dat de reactie op de melding voorbarig is geweest. In de mail schreef de politie dat "ondanks de dreigende toon, geen strafrechtelijke bedreigingen in deze mail worden geuit". Een woordvoerder laat weten dat die opmerking onjuist is. "Het is aan de officier van justitie om dat te bepalen. Wat we in de brief zeggen, klopt niet."

Volgens de woordvoerder is inmiddels contact gezocht met de docente die melding maakte van de bedreiging. Haar is geadviseerd aangifte te doen van bedreiging.

De UvA zegt het "erg vervelend" te vinden dat het debat over de komst van Peterson zo is gepolariseerd. De universiteit vindt de bedreigingen "volstrekt onaanvaardbaar" en wijst deze "in de krachtigste bewoordingen af"

Dit is al zó doorgedraaid dat de mensen die een boycot wilden met de dood bedreigd werden! Dit loopt gewoon volstrekt uit de klauwen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:20:34 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203150094
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:14 schreef thedeedster het volgende:
“ spreker geweerd universiteit
Hoeveel docenten zijn er al daadwerkelijk gedood?

Verder is "sprekers weren" natuurlijk nogal een rekkelijk begrip. Als een spreker antiwetenschappelijke onzin komt verkondigen dan is het niet raar als die niet welkom is.
pi_203150167
Alsof incels kinderen kunnen krijgen. Dit hebben ze niet goed doorgedacht.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_203150225
Zolang ze zich aan de wet houden, hebben ze dit recht. Aanbod is er vast wel.
  Forum Admin woensdag 12 januari 2022 @ 09:38:52 #100
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203150287
Ik denk dat men zich een beetje verkijkt op het dvd en diens ideologie, want het gaat inmiddels wel verder dan een politieke stroming.

Het is en blijft een marginale groep maar die groep groeit wel, wordt steeds extremer en vocaler. Dit soort geteisem wil je eigenlijk helemaal niet in dit land hebben. Maar ja..als streng islamitisch onderwijs mag, dan mag dit zeker.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')