Weet Hiddema dan nog niet bij welke partij hij zit?quote:Een kerstboodschap van de jongerenafdeling van Forum voor Democratie heeft wrevel gewekt bij prominent FVD’er Theo Hiddema. De JFVD wenste gisteravond iedereen via Twitter een ‘Fijn Joelfeest en een zalige Kerst’.
Dat heeft een reactie uitgelokt van FVD-Eerste Kamerlid Theo Hiddema. Het Joelfeest is namelijk een oud Germaans feest waarbij de doden worden herdacht en de vruchtbaarheid wordt gevierd. Het is echter ook een feest dat door de nazi’s werd gevierd, tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zoals in kamp Westerbork in 1942, zo stipt Hiddema aan in een tweet in reactie op het JFVD-bericht.
Het Joelfeest was niet iets van deze streek, alleen de Scandinavische stammen en de stammen die de Britten hadden verdreven (de Angelsaksen, nu de Engelsen, wat dus geen Britten zijn) vierden het waarschijnlijk. Himmler zat daar mis, die dacht inderdaad dat het iets uit deze streek was. De kans dat het in het gebied wat nu Nederland is nooit gevierd is tot aan de Tweede Wereldoorlog, is aanzienlijk.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
Het Joelfeest heeft niks met nazisme te maken. Dat het vroeger door nazi's is misbruikt (zoals zo veel dingen) betekent niet dat je zo'n mooi oud heidens feest in de prullenbak moet laten.
Fijn Joelfeest dus.
Tuurlijk. Een hakenkruis is van oudsher ook geen nazisymbool. Dus geen probleem als de FvD Jugend straks met hakenkruizen door de straten paradeert?quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
Het Joelfeest heeft niks met nazisme te maken. Dat het vroeger door nazi's is misbruikt (zoals zo veel dingen) betekent niet dat je zo'n mooi oud heidens feest in de prullenbak moet laten.
Fijn Joelfeest dus.
Ach hou toch op het zijn gewoon smerige NSB'ers.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
Fijn Joelfeest dus.
Je vraagt je af wat Hiddema nog bij die partij doet. Dit is de zoveelste keer dat-ie zich tegen z'n eigen partij uitspreekt.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:16 schreef Hexagon het volgende:
Hiddema leeft die ook nog?
Maargoed ik kende het feest niet maar het is wel weer overduidelijk een nazistisch hondenfluitje.
Dit is niet helemaal waar.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het Joelfeest was niet iets van deze streek, alleen de Scandinavische stammen en de stammen die de Britten hadden verdreven (de Angelsaksen, nu de Engelsen, wat dus geen Britten zijn) vierden het waarschijnlijk. Himmler zat daar mis, die dacht inderdaad dat het iets uit deze streek was. De kans dat het in het gebied wat nu Nederland is nooit gevierd is tot aan de Tweede Wereldoorlog, is aanzienlijk.
Wat ook gelijk tot het volgende brengt: het enige waar een Nederlander aan denkt bij het Joelfeest, is het nazisme.
Ik denk dat die kerel hoopt dat hij de partij nog fatsoenlijk kan maken of dat er fatsoenlijke mensen bij gaan komen in de toekomst. Maar dat is te laat. Het is een zinkend schip.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:28 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat Hiddema nog bij die partij doet. Dit is de zoveelste keer dat-ie zich tegen z'n eigen partij uitspreekt.
Hij voelt zich kennelijk nog loyaal aan Baudet, al zit daar inmiddels ook duidelijk een grens aan: van die Holocaust-prietpraat van Baudet moet-ie, volgens het artikel, ook niks hebben. Net als eerder van die rare Bevrijdingsdag-poster.
Ik vraag me af wanneer Hiddema echt afhaakt, nu Baudet met de dag gekker wordt. Zoals een andere user het ooit treffend omschreef: het is een kwestie van tijd voor Baudet zich van top tot teen insmeert met pindakaas en blaffend achter auto's aan gaat rennen.
Ga vooral nazisme goedpraten... komt goed over.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar.
De Saksen vierden ook het Joelfeest en die woonden onder andere in het oosten van ons land. Volgens mij vierden de Friezen het ook, maar dat weet ik niet zeker.
En dat laatste wat je zegt is echt complete onzin.
Het Joelfeest (Yule) en andere oud Germaanse tradities en symbolen komen veelvuldig terug in moderne muziek, films, literatuur, en videogames.
Nogmaals, het Joelfeest is geen nazisme.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ga vooral nazisme goedpraten... komt goed over.
Het Joelfeest niet, nu iemand in Nederland een fijn Joelfeest wensen wel.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nogmaals, het Joelfeest is geen nazisme.
Vind ik niet.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het Joelfeest niet, nu iemand in Nederland een fijn Joelfeest wensen wel.
Was bij de nazi's ook geen strak plan.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:44 schreef christmastsunami het volgende:
De een is gek, de ander dement. Volgens mij hebben geen van 2, nog enig idee wat ze doen.
Ik zie het ook niet als iets serieus, de enige manier om aandacht te trekken, is je weet wel. Laat maar gaan, negeren.
Dit jaquote:
Ik zou nu een heel verhaal kunnen tikken over hondenfluitjes, provocatie en bewust oproepen van associaties. maar ik hou het gewoon ij een citaat van Hiddema:"Als we dit Joelfeest nou al jarenlang vierden in ons land, dan was dit misschien gepast, maar er is geen sterveling in Nederland die überhaupt weet wat dit behelst. Dit doet dat clubje alleen maar om een bepaalde associatie na te streven en daar word ik onpasselijk van. Als je het Jodenleed blijft relativeren, dan krijg je last met mij."quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar.
De Saksen vierden ook het Joelfeest en die woonden onder andere in het oosten van ons land. Volgens mij vierden de Friezen het ook, maar dat weet ik niet zeker.
En dat laatste wat je zegt is echt complete onzin.
Het Joelfeest (Yule) en andere oud Germaanse tradities en symbolen komen veelvuldig terug in moderne muziek, films, literatuur, en videogames.
Dit zei Hanca ook maar het klopt niet.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:11 schreef trein2000 het volgende:
maar er is geen sterveling in Nederland die überhaupt weet wat dit behelst.
Ik durf te wedden dat een groot deel van Nederlanders (in elk geval de jonge generatie) wel degelijk weten wat het Joelfeest is.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook ik vier regelmatig Joel.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
Fijn Joelfeest dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Incelfrikandel
Waar zouden al die talloze jongeren dit opgepikt moeten hebben dan? Oud-Germaanse cultuur is nou nooit echt booming geweestquote:Op zaterdag 25 december 2021 21:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit zei Hanca ook maar het klopt niet.
[..]
Ik durf te wedden dat een groot deel van Nederlanders (in elk geval de jonge generatie) wel degelijk weten wat het Joelfeest is.
Jongeren weet ik niet. Maar iedereen van mijn leeftijd hier kent het wel.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waar zouden al die talloze jongeren dit opgepikt moeten hebben dan? Oud-Germaanse cultuur is nou nooit echt booming geweest
Even vlug uit mijn hoofd:quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waar zouden al die talloze jongeren dit opgepikt moeten hebben dan? Oud-Germaanse cultuur is nou nooit echt booming geweest
Hiddema zegt het, dus het is waar.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou nu een heel verhaal kunnen tikken over hondenfluitjes, provocatie en bewust oproepen van associaties. maar ik hou het gewoon ij een citaat van Hiddema:"Als we dit Joelfeest nou al jarenlang vierden in ons land, dan was dit misschien gepast, maar er is geen sterveling in Nederland die überhaupt weet wat dit behelst. Dit doet dat clubje alleen maar om een bepaalde associatie na te streven en daar word ik onpasselijk van. Als je het Jodenleed blijft relativeren, dan krijg je last met mij."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |