abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202806732
https://www.ad.nl/politie(...)5832e0583e&auth_rd=1

quote:
Een kerstboodschap van de jongerenafdeling van Forum voor Democratie heeft wrevel gewekt bij prominent FVD’er Theo Hiddema. De JFVD wenste gisteravond iedereen via Twitter een ‘Fijn Joelfeest en een zalige Kerst’.

Dat heeft een reactie uitgelokt van FVD-Eerste Kamerlid Theo Hiddema. Het Joelfeest is namelijk een oud Germaans feest waarbij de doden worden herdacht en de vruchtbaarheid wordt gevierd. Het is echter ook een feest dat door de nazi’s werd gevierd, tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zoals in kamp Westerbork in 1942, zo stipt Hiddema aan in een tweet in reactie op het JFVD-bericht.
Weet Hiddema dan nog niet bij welke partij hij zit?

Joelfeest is wel een gebruikelijke term in kringen van FvD en zo.....

En inderdaad in Westerbork had je ook het joelfeest.

http://www.drentheindeoorlog.nl/?aid=524

Dus ik snap de ophef niet helemaal.
"de paus is katholiek" is toch ook geen nieuws meer?

[ Bericht 4% gewijzigd door Twentsche_Ros op 25-12-2021 19:02:12 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 25 december 2021 @ 20:05:54 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202807735
Het Joelfeest heeft niks met nazisme te maken. Dat het vroeger door nazi's is misbruikt (zoals zo veel dingen) betekent niet dat je zo'n mooi oud heidens feest in de prullenbak moet laten.

Fijn Joelfeest dus. >:O
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202807868
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 december 2021 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
Het Joelfeest heeft niks met nazisme te maken. Dat het vroeger door nazi's is misbruikt (zoals zo veel dingen) betekent niet dat je zo'n mooi oud heidens feest in de prullenbak moet laten.

Het Joelfeest was niet iets van deze streek, alleen de Scandinavische stammen en de stammen die de Britten hadden verdreven (de Angelsaksen, nu de Engelsen, wat dus geen Britten zijn) vierden het waarschijnlijk. Himmler zat daar mis, die dacht inderdaad dat het iets uit deze streek was. De kans dat het in het gebied wat nu Nederland is nooit gevierd is tot aan de Tweede Wereldoorlog, is aanzienlijk.

Wat ook gelijk tot het volgende brengt: het enige waar een Nederlander aan denkt bij het Joelfeest, is het nazisme.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 25 december 2021 @ 20:16:14 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202807884
Hiddema leeft die ook nog?

Maargoed ik kende het feest niet maar het is wel weer overduidelijk een nazistisch hondenfluitje.
pi_202808007
quote:

Tuurlijk. Een hakenkruis is van oudsher ook geen nazisymbool. Dus geen probleem als de FvD Jugend straks met hakenkruizen door de straten paradeert?
  zaterdag 25 december 2021 @ 20:28:20 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_202808037
quote:

Ach hou toch op het zijn gewoon smerige NSB'ers.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_202808049
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 20:16 schreef Hexagon het volgende:
Hiddema leeft die ook nog?

Maargoed ik kende het feest niet maar het is wel weer overduidelijk een nazistisch hondenfluitje.
Je vraagt je af wat Hiddema nog bij die partij doet. Dit is de zoveelste keer dat-ie zich tegen z'n eigen partij uitspreekt.

Hij voelt zich kennelijk nog loyaal aan Baudet, al zit daar inmiddels ook duidelijk een grens aan: van die Holocaust-prietpraat van Baudet moet-ie, volgens het artikel, ook niks hebben. Net als eerder van die rare Bevrijdingsdag-poster.

Ik vraag me af wanneer Hiddema echt afhaakt, nu Baudet met de dag gekker wordt. Zoals een andere user het ooit treffend omschreef: het is een kwestie van tijd voor Baudet zich van top tot teen insmeert met pindakaas en blaffend achter auto's aan gaat rennen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2021 20:31:39 ]
  zaterdag 25 december 2021 @ 20:30:47 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202808073
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 20:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het Joelfeest was niet iets van deze streek, alleen de Scandinavische stammen en de stammen die de Britten hadden verdreven (de Angelsaksen, nu de Engelsen, wat dus geen Britten zijn) vierden het waarschijnlijk. Himmler zat daar mis, die dacht inderdaad dat het iets uit deze streek was. De kans dat het in het gebied wat nu Nederland is nooit gevierd is tot aan de Tweede Wereldoorlog, is aanzienlijk.

Wat ook gelijk tot het volgende brengt: het enige waar een Nederlander aan denkt bij het Joelfeest, is het nazisme.
Dit is niet helemaal waar.
De Saksen vierden ook het Joelfeest en die woonden onder andere in het oosten van ons land. Volgens mij vierden de Friezen het ook, maar dat weet ik niet zeker.

En dat laatste wat je zegt is echt complete onzin.
Het Joelfeest (Yule) en andere oud Germaanse tradities en symbolen komen veelvuldig terug in moderne muziek, films, literatuur, en videogames.
  zaterdag 25 december 2021 @ 20:34:51 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202808117
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 20:28 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je vraagt je af wat Hiddema nog bij die partij doet. Dit is de zoveelste keer dat-ie zich tegen z'n eigen partij uitspreekt.

Hij voelt zich kennelijk nog loyaal aan Baudet, al zit daar inmiddels ook duidelijk een grens aan: van die Holocaust-prietpraat van Baudet moet-ie, volgens het artikel, ook niks hebben. Net als eerder van die rare Bevrijdingsdag-poster.

Ik vraag me af wanneer Hiddema echt afhaakt, nu Baudet met de dag gekker wordt. Zoals een andere user het ooit treffend omschreef: het is een kwestie van tijd voor Baudet zich van top tot teen insmeert met pindakaas en blaffend achter auto's aan gaat rennen.
Ik denk dat die kerel hoopt dat hij de partij nog fatsoenlijk kan maken of dat er fatsoenlijke mensen bij gaan komen in de toekomst. Maar dat is te laat. Het is een zinkend schip.
pi_202808141
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 20:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
De Saksen vierden ook het Joelfeest en die woonden onder andere in het oosten van ons land. Volgens mij vierden de Friezen het ook, maar dat weet ik niet zeker.

Het Joelfeest (Yule) en andere oud Germaanse tradities en symbolen komen veelvuldig terug in moderne muziek, films, literatuur, en videogames.
Ga vooral nazisme goedpraten... komt goed over.

En wat ik zeg over het Joelfeest is wel waar, toevallig ging mijn afstudeerscriptie op het VWO over de Angelsaksen en heb ik me dus goed verdiept in die en hun verwante stammen. Geen saks die hier woonde vierde het Joelfeest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 25 december 2021 @ 20:38:53 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202808163
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ga vooral nazisme goedpraten... komt goed over.
Nogmaals, het Joelfeest is geen nazisme.
pi_202808169
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 20:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nogmaals, het Joelfeest is geen nazisme.
Het Joelfeest niet, nu iemand in Nederland een fijn Joelfeest wensen wel.
  zaterdag 25 december 2021 @ 20:42:36 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202808208
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 20:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het Joelfeest niet, nu iemand in Nederland een fijn Joelfeest wensen wel.
Vind ik niet.
Voor heidenen kan het juist een prachtig alternatief zijn voor het kerstfeest.
pi_202808230
De een is gek, de ander dement. Volgens mij hebben geen van 2, nog enig idee wat ze doen.
Ik zie het ook niet als iets serieus, de enige manier om aandacht te trekken, is je weet wel. Laat maar gaan, negeren.
pi_202808383
Ik snap trouwens ook niet waarom mensen nog steeds in gaan op een godwinnetje, nu deze weer van Baudet. Dan weet je toch vanaf het begin al genoeg, het heeft helemaal geen zin om daar nog op in te gaan of bozig om te worden. Tis een godwin, dus kansloos, het heeft geen zin om er verder nog iets mee te doen.
  zaterdag 25 december 2021 @ 20:57:35 #16
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_202808418
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 20:44 schreef christmastsunami het volgende:
De een is gek, de ander dement. Volgens mij hebben geen van 2, nog enig idee wat ze doen.
Ik zie het ook niet als iets serieus, de enige manier om aandacht te trekken, is je weet wel. Laat maar gaan, negeren.
Was bij de nazi's ook geen strak plan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_202808434
Stap dan uit die partij flapdrol
pi_202808478
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 20:58 schreef scrupuleus het volgende:
Stap dan uit die partij flapdrol
Dit ja :') zo moeilijk is het allemaal niet

Verder, voorspelbare nazi provocatie van forum is voorspelbaar
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202808609
quote:

[..]

Ik zou nu een heel verhaal kunnen tikken over hondenfluitjes, provocatie en bewust oproepen van associaties. maar ik hou het gewoon ij een citaat van Hiddema:"Als we dit Joelfeest nou al jarenlang vierden in ons land, dan was dit misschien gepast, maar er is geen sterveling in Nederland die überhaupt weet wat dit behelst. Dit doet dat clubje alleen maar om een bepaalde associatie na te streven en daar word ik onpasselijk van. Als je het Jodenleed blijft relativeren, dan krijg je last met mij."
zie email 27 oktober
  zaterdag 25 december 2021 @ 21:16:42 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202808695
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:11 schreef trein2000 het volgende:
maar er is geen sterveling in Nederland die überhaupt weet wat dit behelst.
Dit zei Hanca ook maar het klopt niet.

quote:

[..]
Ik durf te wedden dat een groot deel van Nederlanders (in elk geval de jonge generatie) wel degelijk weten wat het Joelfeest is.
pi_202808746
quote:

Inderdaad. Ook ik vier regelmatig Joel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Incelfrikandel
pi_202808760
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit zei Hanca ook maar het klopt niet.
[..]
Ik durf te wedden dat een groot deel van Nederlanders (in elk geval de jonge generatie) wel degelijk weten wat het Joelfeest is.
Waar zouden al die talloze jongeren dit opgepikt moeten hebben dan? Oud-Germaanse cultuur is nou nooit echt booming geweest
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 25 december 2021 @ 21:24:11 #23
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_202808827
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Waar zouden al die talloze jongeren dit opgepikt moeten hebben dan? Oud-Germaanse cultuur is nou nooit echt booming geweest
Jongeren weet ik niet. Maar iedereen van mijn leeftijd hier kent het wel.
Daarnaast de schoonfamilie kent het.

Het wordt veel gebruikt in fantasy, als standaard midwinter feest ipv kerst.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 25 december 2021 @ 21:24:30 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202808832
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Even vlug uit mijn hoofd:
Netflix.
Playstation of PC games
Fantasy boeken
Heavy Metal.
  zaterdag 25 december 2021 @ 21:28:05 #25
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_202808906
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zou nu een heel verhaal kunnen tikken over hondenfluitjes, provocatie en bewust oproepen van associaties. maar ik hou het gewoon ij een citaat van Hiddema:"Als we dit Joelfeest nou al jarenlang vierden in ons land, dan was dit misschien gepast, maar er is geen sterveling in Nederland die überhaupt weet wat dit behelst. Dit doet dat clubje alleen maar om een bepaalde associatie na te streven en daar word ik onpasselijk van. Als je het Jodenleed blijft relativeren, dan krijg je last met mij."
Hiddema zegt het, dus het is waar.
Je bent een eind gekomen in al die jaren. Lol

Ik sluit niet uit dat men provoceert, maar de usual suspects hier zullen mij ook een White supremasist noemen omdat ik krampus ken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')