Daar hebben we inderdaad een apart topic voor:quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:38 schreef eudaemonia het volgende:
Mogen kookboeken ook in dit topic? Of hebben we daar een apart topic voor?
Al een paar keer langsgelopen in de kringloop, maar kon hem dit keer toch echt niet laten liggen.
[ afbeelding ]
30 cm lang, 640 pagina's groot, 3 kilo zwaar, en ondanks de vele gerechten is het meer een sfeerboek om in de stemming te komen voor lekker eten dan dat 'ie handig is voor bij het koken, maar wel echt heel gaaf om doorheen te bladeren en ideeėn op te doen!
Kopieer je hem zelf daarheen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:43 schreef eudaemonia het volgende:
Ok! Dan mag een mod mijn post weghalen @:miss_sly!
Kweenie. Daar gebruik ik hem niet eens voor.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:22 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Ja precies, dat is mijn probleem ook met dat ding, goed genoeg om te blijven gebruiken maar voor echt fijne gemixte soep gaat 'ie niet hard genoeg.
Yeah staat in het andere topic nu.quote:
Soep wordt hier altijd gepureerd dan gezeefd en dan eventueel nog iets terug erin. Maar ik houd echt niet van dikke soep met stukjesquote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:47 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Kweenie. Daar gebruik ik hem niet eens voor.
Ik snap dat soep pureren nooit zo. Ik zie graag de groenten in mijn groenten/tomatensoep.
Erwtensoep valt goeddeels vanzelf wel uit elkaar.
Zo te voelen zit er meer kracht in, dan elke staafmixer die ik tot nu toe heb gehad.
Ik denk eerder dat het aan het design van de kop ligt; ik mis gaatjes. Het is toch niet hetzelfde.
En toch werkt het.
Die heb ik ooit voor schandalig weinig geld aangeschaft op markplaats en voor schandalig veel geld verkochtquote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:38 schreef eudaemonia het volgende:
Mogen kookboeken ook in dit topic? Of hebben we daar een apart topic voor?
Al een paar keer langsgelopen in de kringloop, maar kon hem dit keer toch echt niet laten liggen.
[ afbeelding ]
30 cm lang, 640 pagina's groot, 3 kilo zwaar, en ondanks de vele gerechten is het meer een sfeerboek om in de stemming te komen voor lekker eten dan dat 'ie handig is voor bij het koken, maar wel echt heel gaaf om doorheen te bladeren en ideeėn op te doen!
Soep met groente, vlees en/of ballen of kip en krulvermicelliquote:Op zaterdag 11 maart 2023 18:47 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Soep wordt hier altijd gepureerd dan gezeefd en dan eventueel nog iets terug erin. Maar ik houd echt niet van dikke soep met stukjes
Mijn schoonmoeder ook en dan ga ik met mijn lepel van bovenaf erin om zo min mogelijk in mijn kop te krijgen.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:33 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Soep met groente, vlees en/of ballen of kip en krulvermicelli![]()
Zo maakte mijn oma het.
Zo maakte mijn moeder het.
Zo maak ik het.
Soms nog met een stukje mergpijp erin ook
Ziet er heel interessant uit, maar ik ken het niet. Leg eens uit wat het doet, want ik snap dat rode ding in het midden niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:45 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
ging naar de kookwinkel en nam mee
Een mokkapot. Soort van percolator koffieapparaatje, een espresso variant daarvan en een koffiemolen, om bonen te malen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ziet er heel interessant uit, maar ik ken het niet. Leg eens uit wat het doet, want ik snap dat rode ding in het midden niet.
De linker en rechter unit was me bekend. Maar die middelste, hoe die werkt, en waarom dit een set is, is me niet duidelijk. Een mokkapot maakt koffie, de bonenmolen maalt bonen. Als de middelste ook een koffieapparaatje is, heb je de mokkapot toch niet nodig?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:28 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Een mokkapot. Soort van percolator koffieapparaatje, een espresso variant daarvan en een koffiemolen, om bonen te malen.
De eerste kende ik, de tweede vermoedde ik en de laatste herkende ik als zijnde.
die opmerking is een beetje als: je hebt instant koffie, waarom zou je dan een koffieapparaat halen?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 14:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De linker en rechter unit was me bekend. Maar die middelste, hoe die werkt, en waarom dit een set is, is me niet duidelijk. Een mokkapot maakt koffie, de bonenmolen maalt bonen. Als de middelste ook een koffieapparaatje is, heb je de mokkapot toch niet nodig?
Je mag ook iets minder denigrerend doen. Ik ken het middelste apparaat niet, ik ken de mokkapost wel. Hoe werkt de middelste en wat voegt het toe, was mijn vraag. Dat lijkt me gewoon prima te beantwoorden.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
die opmerking is een beetje als: je hebt instant koffie, waarom zou je dan een koffieapparaat halen?
met een adapterplaatje wel en er zijn inductie versiesquote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:10 schreef miss_sly het volgende:
Het is echt een heel leuk dingetje
Wekt dat nou alleen op gas? Gaat zeker niet op inductie?
Deze werkt niet op inductie.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:10 schreef miss_sly het volgende:
Het is echt een heel leuk dingetje
Wekt dat nou alleen op gas? Gaat zeker niet op inductie?
Ik vind het ook helemaal leuk, en ik hou nieteens van koffiequote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het echt zoo tof! En misschien wel iets voor mijn baristaLevert mij lekkere koffie op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |