SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober![]()
Het afremmen was altijd om te zorgen dat de IC niet over zou lopen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:47 schreef nostra het volgende:
Een afremming lijkt dus - ook niet met de verwachte piek binnen enkele weken - nog niet in beeld.
Dat is nu niet zo, dus wat is nu het idee van dat afremmen. Of zijn we met Omicron nog steeds in de illusie dat 'we het virus wel even wegdrukken' of zo? In plaats van al die nietszeggende zinnetjes, wat is nu eigenlijk het idee en waar staan de doelpalen? Want ondertussen gaat er van alles naar de klote"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
waarom?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:08 schreef KingRadler het volgende:
Zaterdag Mondkapjes kopen als winkels open gaan.![]()
Mooi. En toch hebben ze daar minder maatregelen, hoe kan dat?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar in Frankrijk lopen de ziekenhuizen vol! En de VS!Het is niet meer vol te houden. We maken alles kapot.quote:We moeten volhouden.Nee. Dat is het punt, de kaste die lekker huisje-boompje-beestje-vaste baan alles op het droge heeft kan nog harder schreeuwen maar het is gewoon niet waar.quote:We doen het samen.Je zou het bijna denken.quote:Ik denk serieus dat er gewoon een grabbelton staat daar in dat kantoor van Timen.zie email 27 oktober![]()
Vanavond Armand Girbes, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie Elnathan Prinsen en Mona Keizer bij Op1."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Een tegengeluid? Kon Ab niet?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:15 schreef OProg het volgende:
Vanavond Armand Girbes, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie Elnathan Prinsen en Mona Keizer bij Op1.![]()
Ik snap er totaal niets meer van. Bovendien volgt een afremming per definitie op een piek.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:13 schreef OProg het volgende:
[..]
Het afremmen was altijd om te zorgen dat de IC niet over zou lopen.
Dat is nu niet zo, dus wat is nu het idee van dat afremmen. Of zijn we met Omicron nog steeds in de illusie dat 'we het virus wel even wegdrukken' of zo? In plaats van al die nietszeggende zinnetjes, wat is nu eigenlijk het idee en waar staan de doelpalen? Want ondertussen gaat er van alles naar de kloteWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Goede post maat. Je bent op dreefquote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mooi. En toch hebben ze daar minder maatregelen, hoe kan dat?
[..]
Het is niet meer vol te houden. We maken alles kapot.
[..]
Nee. Dat is het punt, de kaste die lekker huisje-boompje-beestje-vaste baan alles op het droge heeft kan nog harder schreeuwen maar het is gewoon niet waar.
[..]
Je zou het bijna denken.![]()
![]()
Italië heeft volgens mij weer een nieuwe all time high te pakken met 220.5k bevestigde gevallen![]()
Morgen ga ik hier beginnen met sporten. Dus waarschijnlijk krijg ik binnenkort ook een positieve test![]()
![]()
![]()
Girbes praat tenminste nog eens zinnig.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:15 schreef OProg het volgende:
Vanavond Armand Girbes, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie Elnathan Prinsen en Mona Keizer bij Op1.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Nou het lijkt mij inmiddels duidelijk dat als versoepelingen winkels en contactberoepen open gaan, en buitensporten tot 8 uur ofzo. Want meer ruimte is er echt niet!!!
Joepie de poepie.Makkelijk eerste![]()
Bron?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nou het lijkt mij inmiddels duidelijk dat als versoepelingen winkels en contactberoepen gaan, en buitensporten tot 8 uur ofzo.
Joepie de poepie.![]()
Gewoon als Diego op Live is Life doen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:21 schreef Anton91 het volgende:
Italië heeft volgens mij weer een nieuwe all time high te pakken met 220.5k bevestigde gevallen
Morgen ga ik hier beginnen met sporten. Dus waarschijnlijk krijg ik binnenkort ook een positieve testWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Forbes is ook een voice of reason.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:15 schreef OProg het volgende:
Vanavond Armand Girbes, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie Elnathan Prinsen en Mona Keizer bij Op1.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
De druk van buitenaf wordt nu wel erg groot ja. Ongekend.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die kan je inmiddels wel invullen. Het minimale waarmee ze weg kunnen komen.Zonder wrijving geen glans![]()
Tussen 1 juli en 1 november genieten van het leven en daarna weer aan de mondkap en de lockdown (wel boosteren ergens in de zomer)quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:23 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog 4 maanden en het coronaseizoen is weer voorbij![]()
En genieten natuurlijk alleen met coronatoegangsbewijs en op 1,5 meter afstand.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tussen 1 juli en 1 november genieten van het leven en daarna weer aan de mondkap en de lockdown (wel boosteren ergens in de zomer)Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Italie is als de 1ste golf, een puinzooiquote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:21 schreef Anton91 het volgende:
Italië heeft volgens mij weer een nieuwe all time high te pakken met 220.5k bevestigde gevallen![]()
Morgen ga ik hier beginnen met sporten. Dus waarschijnlijk krijg ik binnenkort ook een positieve test![]()
![]()
En PCR-test voor reisjes.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En genieten natuurlijk alleen met coronatoegangsbewijs en op 1,5 meter afstand.![]()
Speciaalbier en rode wijnquote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Vrouw zonder smaak gespot.
Naar de teststraat jij!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
whooaa en dat midden in een lockdown, met Thieme als angstaanjager!quote:NZa: meer operatiekamers open door uitstroom coronapatiënten
De operatiecapaciteit in Nederlandse ziekenhuizen is deze week groter dan in de afgelopen tijd, meldt de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Deze week zijn er 35 procent minder operatiekamers in gebruik dan voor de pandemie, terwijl dat cijfer in december en begin januari rond de 40 à 45 procent lag.
Volgens de NZa is de meest waarschijnlijke verklaring dat er minder coronapatiënten zijn opgenomen in de ziekenhuizen, waardoor er weer meer planbare zorg geleverd kan worden. Een woordvoerder vindt het nog te vroeg om te spreken van een 'kentering' in de ziekenhuiscijfers, maar zegt wel "dat ziekenhuizen nu iets van ruimte zien om weer planbare zorg te leveren."![]()
Sporten midden in een pandemiequote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:21 schreef Anton91 het volgende:
![]()
![]()
Ligt eraan, je moet wel de 2 vaccins + booster en de volgende april-booster hebben, anders mag je de zomer ook thuis blijven.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tussen 1 juli en 1 november genieten van het leven en daarna weer aan de mondkap en de lockdown (wel boosteren ergens in de zomer)![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Italie is als de 1ste golf, een puinzooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is leuk allemaal, maar gaan ze dit nu ook doen bij mensen die roken of een BMI hebben van 40+?quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]Ilja Pfeiffer al gespot?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat zou zomaar de volgende stap kunnen zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat is leuk allemaal, maar gaan ze dit nu ook doen bij mensen die roken of een BMI hebben van 40+?We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.![]()
Vermoed van niet. Daar zal de uitleg zijn dat die al betalen via de accijns op tabak en alcohol (ook al komt dat geld ongetwijfeld niet in een spaarpot van de zorg terecht)quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat is leuk allemaal, maar gaan ze dit nu ook doen bij mensen die roken of een BMI hebben van 40+?![]()
Nee, maar nu je die naam zegt komt het mij wel bekend voor. Een collega heeft hem wel eens gezien toen een paar mensen een handtekening vroegenquote:![]()
![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dus als je niet gevaccineerd bent maar verder kerngezond mag je extra belasting betalen omdat je 'misschien' ooit in het ziekenhuis komt?quote:![]()
![]()
Toen het ook maar een maandje open was met 3G was ook alles stijf uitverkocht. Denk het wel dus.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:36 schreef KingRadler het volgende:
Ben benieuwd of Ticketswap veel geld gaat verdienen deze zomer.
Booster nodig voor festivals.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Boosters zullen niet het probleem zijn. Als er idioten op het idee komen om een verplichte test te eisen gaan er wel zaken zijn die dat merken in de omzet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:36 schreef KingRadler het volgende:
Ben benieuwd of Ticketswap veel geld gaat verdienen deze zomer.
Booster nodig voor festivals.zie email 27 oktober![]()
Die weten wel van aanpakkenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Op naar de 400.000 in Frankrijk![]()
![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
![]()
Ondertussen in China...quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Boeie. Geen faillissementen daar, gewoon goed leven en geen paniek.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Op naar de 400.000 in Frankrijk100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Zouden er dus ongeveer 500k zijn, want niet iedereen test. Schiet lekker op zo.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
![]()
Goede draad. Het sein brand meester kan gegeven worden, mooie taak voor Ernst. Rustig nablussen en zo eind februari inpakken en wegwezen.zie email 27 oktober![]()
Aura Timen (RIVM) net op RTL Journaal: 'we verwachten dat we over een paar weken ook een stijging zien wat betreft de ziekenhuisopnames, en daarna ook de IC'
* voor het eind van het jaar
* half januari
* een paar (al dan niet cruciale) weken
Benieuwd naar de nieuwe modellen
[ Bericht 0% gewijzigd door belanov op 11-01-2022 23:30:41 ]![]()
Ondertussen zijn ze in Den Haag nog doodsbang. Echt totaal van de wereld zijn die idioten.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad. Het sein brandmeester kan gegeven worden, mooie taak voor Ernst. Rustig nablussen en zo eind februari inpakken en wegwezen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Komende 2 weken zijn cruciaal.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:41 schreef belanov het volgende:
Aura Timen (RIVD) net op RTL Journaal: 'we verwachten dat we over een paar weken ook een stijging zien wat betreft de ziekenhuisopnames, en daarna ook de IC'
* half januari
Benieuwd naar de nieuwe modellen100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:41 schreef belanov het volgende:
Aura Timen (RIVD) net op RTL Journaal: 'we verwachten dat we over een paar weken ook een stijging zien wat betreft de ziekenhuisopnames, en daarna ook de IC'
* half januari
Benieuwd naar de nieuwe modellen![]()
![]()
Totaal verrast.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:21 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-een-paar-weken.html
Haha ja hoor. We moeten volhouden want de oudere groep moet nog besmet raken. Maar als de piek eerder wordt bereikt dan moeten we alsnog volhouden want dan werkt de lockdown dus goed.
Deze aflevering kennen we al jongens.
@:Alwayshappy![]()
![]()
Ik ben zo benieuwd waar ze die verwachting dan op baseren.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:41 schreef belanov het volgende:
* half januari
Benieuwd naar de nieuwe modellenzie email 27 oktober![]()
En zeker lekker kritiekloos laten wauwelen?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:41 schreef belanov het volgende:
* half januari
Benieuwd naar de nieuwe modellen"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ja lekker joh, het risico lopen om een 7.62 te happen als je dorp één omikronbesmetting heeft en je je huis uit gaat.quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hun eigen reeds achterhaalde modellenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben zo benieuwd waar ze die verwachting dan op baseren.![]()
dat doen we al 30 jaar ofzoquote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus als je niet gevaccineerd bent maar verder kerngezond mag je extra belasting betalen omdat je 'misschien' ooit in het ziekenhuis komt?![]()
Onderbuik gok ik. Of de natte vingers.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben zo benieuwd waar ze die verwachting dan op baseren.![]()
Dat ziet iedereen maar de experts zien nog hel en verdoemenis over 2 weken, zucht.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad. Het sein brand meester kan gegeven worden, mooie taak voor Ernst. Rustig nablussen en zo eind februari inpakken en wegwezen.![]()
Je bedoelt die grafiekjes die ze zo ongeveer helemaal blauw gekleurd hebben?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:47 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hun eigen reeds achterhaalde modellenzie email 27 oktober![]()
Thieme zekerquote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onderbuik gok ik. Of de natte vingers.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:47 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hun eigen reeds achterhaalde modellen![]()
![]()
en dan noem je het toch experts ipv prutsers?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat ziet iedereen maar de experts zien nog hel en verdoemenis over 2 weken, zucht.![]()
Twee opties: Of je doet die onzin niet of je gaat consequent zijn en idd ook bij dikkerts, mensen die alcohol drinken of roken en vooral ouderen doen die ontiegelijk veel geld kosten.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat is leuk allemaal, maar gaan ze dit nu ook doen bij mensen die roken of een BMI hebben van 40+?
Stoor me er mateloos aan aan die onzin.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Alsof je zegt dat het gaat stormen en met heldere blauwe lucht met een paar wolkjes alsnog de bui ziet hangen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:47 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hun eigen reeds achterhaalde modellen![]()
Tja, zo zijn levensverzekeringen ook duurder voor rokers maar niet voor antivaxxers. Het hoeft niet altijd alles of niks te zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Twee opties: Of je doet die onzin niet of je gaat consequent zijn en idd ook bij dikkerts, mensen die alcohol drinken of roken en vooral ouderen doen die ontiegelijk veel geld kosten.
Stoor me er mateloos aan aan die onzin.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Zo kan je weer alles goed praten.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, zo zijn levensverzekeringen ook duurder voor rokers maar niet voor antivaxxers. Het hoeft niet altijd alles of niks te zijn.![]()
Ik praat niks goed, ik zeg alleen dat het prima mogelijk is en ook vaker gebeurt.quote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Keek vorig jaar een keer op haar Linkedin. Stond er bij 'personen die ze bewonderd' of iets dergelijks, weet niet meer precies wat, maar Deepak Chopra.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:41 schreef belanov het volgende:
* half januari
Dan weet je ook gelijk wat voor type die Timen is.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Op de modellen. ( die nooit kloppen )quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben zo benieuwd waar ze die verwachting dan op baseren.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Een stijging is geen enkel probleem. Zelfs een verdubbeling zou geen ramp zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:41 schreef belanov het volgende:
* half januari
Nou dan kun je verreweg het meeste geld afhandig maken van mensen in de laatste fase van hun leven, vooral de echte ouderen. Roken, drinken of dik zijn stelt niks voor ten opzichte van dat. Kijk eerst eens waar het het meeste kost.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik praat niks goed, ik zeg alleen dat het prima mogelijk is en ook vaker gebeurt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:08 schreef KingRadler het volgende:
Zaterdag Mondkapjes kopen als winkels open gaan.Ja, waarom... Ik begrijp wel dat handgemaakte of wasbare mondkapjes misschien nu verboden gaan worden maar voor de rest ga ik gewoon verder met de chirurgische... of dat nou type 1 of 2(R) is zien ze toch niet...quote:
Een FFP masker, ja die herken je wel.
https://www.abena.nl/kenn(...)fecties/mondmaskers/NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Wetenschappers, het zijn wetenschappers.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dan noem je het toch experts ipv prutsers?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Monday, Reuters, 1.35 million new coronavirus infections
(Previous record was 1.03 million cases on Jan. 3.)
Past week, 700,000 per day
Hospitalized
Also hit an all-time high
Doubled in past three weeks
Monday,
136,604 people hospitalized with COVID-19
Previous record, 132,051, January 2021
Ongoing staff out sick
Many elective procedures suspended
Schools
Staff, teachers, bus drivers
Chicago classes cancelled
New York City, three subway lines out
Deaths 1,700 per day
Pfizer, omicron vaccine in March
![]()
Oud worden is geen keuze (nouja, tot op zekere hoogte wel natuurlijkquote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou dan kun je verreweg het meeste geld afhandig maken van mensen in de laatste fase van hun leven, vooral de echte ouderen. Roken, drinken of dik zijn stelt niks voor ten opzichte van dat. Kijk eerst eens waar het het meeste kost.). Niet vaccineren, roken, en obesitas in veel gevallen wél.
En dan vind ik dat je prima mag cherry picken wat je extra wilt belasten. Nogmaals, dat gebeurt al, en daar hoor ik ook niemand over.
Ik moet mijn levensverzekering overigens maar eens aan gaan passen, want alweer 2 jaar gestopt met roken
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Waar is @Za eigenlijk gebleven? Ik mis de nachtelijke posts waarbij het allemaal de schuld is van de gevaccineerden.![]()
Influencersquote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wetenschappers, het zijn wetenschappers.![]()
Die wist te veel en is gisteravond achterin een wit aannemersbusje met Pools kenteken geladen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Waar is @:Za eigenlijk gebleven? Ik mis de nachtelijke posts waarbij het allemaal de schuld is van de gevaccineerden.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hoe weten ze nou weer of je rookt dan? Vul jij serieus bij "Rookt u?" een "Ja" in?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:03 schreef Drekkoning het volgende:
Ik moet mijn levensverzekering overigens maar eens aan gaan passen, want alweer 2 jaar gestopt met roken
Dat is wel weer waar. Ik ben gewoon totaal niet van die bemoeienissen.quote:Oud worden is geen keuze (nouja, tot op zekere hoogte wel natuurlijk). Niet vaccineren, roken, en obesitas in veel gevallen wél.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die wist te veel en is gisteravond achterin een wit aannemersbusje met Pools kenteken geladen.![]()
![]()
nosnice tryquote:Farmaceuten BioNTech en Pfizer zijn gestart met de productie van een coronavaccin dat speciaal is gemaakt voor de omikronvariant. Volgens BioNTech-topman Sahin wordt de productie gebruikt voor klinische proeven, die eind deze maand beginnen. "We verwachten dat we er in maart klaar voor zijn om het te leveren", zei hij op een conferentie van de Amerikaanse bank J.P. Morgan.
Of het speciale omikronvaccin ook daadwerkelijk gebruikt zal worden is nog niet duidelijk. Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) heeft nog niet laten weten of zo'n vaccin ook echt nodig is in de strijd tegen het coronavirus. De huidige vaccins zijn volgens het EMA effectief tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname, ook nu de omikronvariant rondgaat.
Pfizer-topman Bourla zei gisteren al tegen de Amerikaanse zakenzender CNBC dat het bedrijf op eigen risico is gestart met de productie van het vaccin. Of het middel nodig is weet Pfizer niet, "maar we zullen er klaar voor zijn", zei hij.
De coronavaccins leveren Pfizer en BioNTech veel geld op. Afgelopen jaar produceerden beide bedrijven zo'n drie miljard doses. Vorig jaar verdiende alleen het Duitse BioNTech al 13 tot 17 miljard euro aan de vaccins. Voor dit jaar rekent het bedrijf op iets minder verdiensten
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ja zeker, want dat gaat om dermate veel geld voor mijn vriendin en kinderen dat ik niet het risico wil lopen dat dat om zo een reden niet wordt uitgekeerd als ze een onderzoek doenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe weten ze nou weer of je rookt dan? Vul jij serieus bij "Rookt u?" een "Ja" in?
[..]
Dat is wel weer waar. Ik ben gewoon totaal niet van die bemoeienissen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Daar hebben we geen booster voor nodig.quote:
We krijgen allemaal omicron komende tijd.
Sla de thee en honing maar vast in.![]()
Cotininetestje.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:08 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe weten ze nou weer of je rookt dan?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Het is sowieso wat stil qua tegengeluid. Laatste dagen toch voornamelijk een echo kamer hierquote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Waar is @:Za eigenlijk gebleven? Ik mis de nachtelijke posts waarbij het allemaal de schuld is van de gevaccineerden.![]()
![]()
Hoe zie je zoiets überhaupt voor je? Overdrijven is ook een vak.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja zeker, want dat gaat om dermate veel geld voor mijn vriendin en kinderen dat ik niet het risico wil lopen dat dat om zo een reden niet wordt uitgekeerd als ze een onderzoek doenA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nee, want dan kun je nog steeds nicotinespray of vapen doen. Niet combustible tabak.quote:
Maar goed, waarom zouden ze zo'n testje doen en waarom zou je die niet weigeren. Ik laat echt niet alles van me weten voor zoiets hoor.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Tot aan de omikronvariant waren de bovendrijvende varianten eerder dodelijker dan minder virulent. Bovendien: de kans dat een nieuwe variant komt bovendrijven is sowieso al heel klein.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een virus is ook maar gewoon een levend organisme dat maar één doel heeft: overleven. Elk virus muteert omdat het zich voortplant en bij elke voortplanting (dupliceren) kunnen er wijzigingen in de genetische code ontstaan. Dat gebeurt heel vaak, maar meestal zijn die mutaties verwaarloosbaar en ontstaat er een variant die gewoon niet kan overleven.
De mutaties die bovendrijven doen dat omdat ze beter aangepast zijn om te overleven. Het is pure evolutie. Vaak zie je dat succesvolle mutaties minder zware symptomen veroorzaken, maar wel besmettelijker zijn. De kans dat een virus succesvol muteert in een dodelijkere variant is echt heel erg klein. Een virus wil namelijk de host niet doden, maar er zo lang als mogelijk in rondhangen en zorgen dat de host het virus verspreid. En dus zijn dodelijkere varianten doorgaans niet succesvol.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Vapen telt als roken. En bij een beetje knappe verzekerde som krijg je gewoon een medische keuring (inclusief die test). Achteraf zal ook wel kunnen, maar geen idee of en hoe ze dat doen. Kutten met je verzekering wil je sowieso niet voor die paar stuivers overigens, succes bij Rialto - áls je gepakt wordt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, want dan kun je nog steeds nicotinespray of vapen doen. Niet combustible tabak.
Maar goed, waarom zouden ze zo'n testje doen en waarom zou je die niet weigeren. Ik laat echt niet alles van me weten voor zoiets hoor.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Verschil was geloof ik een tientje per maand, dus daar ga ik geen risico bij nemen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe zie je zoiets überhaupt voor je? Overdrijven is ook een vak.
Zeker in geval van longkanker is de kans aanwezig dat ze onderzoek instellen, als ik internet moet geloven. Volgens de voorwaarden mag dat ook.
Gewoon geen zin in gezeik voor mijn nabestaanden iigSnap het ook best als mensen erover liegen, komt 999 van de 1000 keer niet uit, maar vind het geen prettig idee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Waar staat dat eerste concreet? Ik leef m'n hele leven al zonder die onzin. Nog nooit een medische keuring of wat dan ook moeten doen. Geen idee meer wat ik allemaal ingevuld heb ook. Vind het wel prima zo.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Vapen telt als roken. En bij een beetje knappe verzekerde som krijg je gewoon een medische keuring (inclusief die test). Achteraf zal ook wel kunnen, maar geen idee of en hoe ze dat doen. Kutten met je verzekering wil je sowieso niet voor die paar stuivers overigens, succes bij Rialto - áls je gepakt wordt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja precies. En die levensverzekering is er juist voor mijn nabestaanden, dat iig het huis vrij is van hypotheek en de kinderen kunnen studeren.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Vapen telt als roken. En bij een beetje knappe verzekerde som krijg je gewoon een medische keuring (inclusief die test). Achteraf zal ook wel kunnen, maar geen idee of en hoe ze dat doen. Kutten met je verzekering wil je sowieso niet voor die paar stuivers overigens, succes bij Rialto - áls je gepakt wordt.
Dat zijn ook zaken waar ik geen risico ga nemen en over ga frauderen voor dat tientje korting.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Het uitrollen van een dystopische kutsamenleving komt in een stroomversnelling!quote:
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik ben meerdere dingen door elkaar aan het halen. Laat maar. Levensverzekering heb ik gelukkig op dit moment echt nog niet nodig.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja precies. En die levensverzekering is er juist voor mijn nabestaanden, dat iig het huis vrij is van hypotheek en de kinderen kunnen studeren.
Dat zijn ook zaken waar ik geen risico ga nemen en over ga frauderen voor dat tientje korting.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
https://www.overlijdensri(...)aat-gelijk-aan-rokenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
Waar staat dat eerste concreet?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dit lees ik niet echt terug in het draadje, of lees ik er overheen?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad. Het sein brand meester kan gegeven worden, mooie taak voor Ernst. Rustig nablussen en zo eind februari inpakken en wegwezen.![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit lees ik niet echt terug in het draadje, of lees ik er overheen?
Hoe wou jij dit anders duiden?zie email 27 oktober![]()
Dit gaat over het verlengen van de lockdown maar toch niet over het sein brand meester?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hoe wou jij dit anders duiden?
Hoe erg ik ook hoop dat we er zsm vanaf zijn hè, deze shitshow. Echt waar.![]()
Zoek eens op wat het 'sein brand meester' betekent. Geen verdere opschaling noodzakelijkquote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit gaat over het verlengen van de lockdown maar toch niet over het sein brand meester?
Hoe erg ik ook hoop dat we er zsm vanaf zijn hè, deze shitshow. Echt waar.Het betekent niet dat je klaar bent en naar huis gaat.
zie email 27 oktober![]()
Kut. Je hebt gelijk ook.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoek eens op wat het 'sein brand meester' betekent. Geen verdere opschaling noodzakelijkHet betekent niet dat je klaar bent en naar huis gaat.
![]()
Lekker dan, iemand die kwakzalvers bewondert heeft dus, samen met o.a. iemand die door de CCP gekocht is, de macht gekregen om een complete bevolking op te hokken. Doek dat perfide OMT toch gewoon op.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Keek vorig jaar een keer op haar Linkedin. Stond er bij 'personen die ze bewonderd' of iets dergelijks, weet niet meer precies wat, maar Deepak Chopra.![]()
Dan weet je ook gelijk wat voor type die Timen is.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Oh dat is totaal niet terecht overigens en gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, maar da's weer een ander onderwerp.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:33 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.overlijdensri(...)aat-gelijk-aan-rokenA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Klopt, heb je helemaal gelijk in!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Woorden die je in deze reeks niet veel tegen komtJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het is niet alsof we die discussie al 100 keer hebben gehad natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gaan ze dat dan ook doen voor dikzakken?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Wel terecht. Dik zijn zorgt voor aardig wat vervelende gezondheidsproblemen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het is niet alsof we die discussie al 100 keer hebben gehad natuurlijk.
Sowieso laakbaar dat je extra zorgkosten gaat heffen bij iemand, terwijl het überhaupt nog maar de vraag is of diegene zwaar op de zorg gaat drukken.![]()
Ik vrees dat we straks nog steeds met allemaal gezeik zitten qua tijdstippen als bijvoorbeeld de horeca weer open mag. Tot 20 uur ofzo, allemaal weer micro management geneuzel in de marge.
En uiteraard het hele qr circus niet te vergeten, dat houden we gewoon, want het werkt toch zo makkelijk?٩๏̯͡๏)۶![]()
Ben altijd echt zeer te spreken over Girbes. Echt een voice of reason.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hoe wou jij dit anders duiden?
Maar, dan zegt een Bonten weer van ja maar omikron zijn zo ontzettend veel dus dan kan de bezetting nog steeds heel hoog worden.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja joh, en dan natuurlijk nog onderscheid maken tussen verwijtbaar dik of niet. Mag een arts straks bepalen of je onder de armoedegrens mag leven of niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel terecht. Dik zijn zorgt voor aardig wat vervelende gezondheidsproblemen.
En wat zijn de grootste kanshebbers om dik te worden? Arme mensen, want een doos frikandellen kost veel minder dan elke dag verse groenten.
Overgewicht bestrijden kun je met veel betere manieren doen dan het bestraffen met een boete.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Vet eten zal vaak vast goedkoper zijn dan gezond eten. Maar gezond eten hoeft niet duur te zijn. Je hoeft niet perse een kant-en-klare salade uit een bakje te kopen. Die zijn best duur ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja joh, en dan natuurlijk nog onderscheid maken tussen verwijtbaar dik of niet. Mag een arts straks bepalen of je onder de armoedegrens mag leven of niet.
En wat zijn de grootste kanshebbers om dik te worden? Arme mensen, want een doos frikandellen kost veel minder dan elke dag verse groenten.
Overgewicht bestrijden kun je met veel betere manieren doen dan het bestraffen met een boete.
Dat vet eten goedkoop is betekent ook niet dat je dan maar per definitie vet eten moet gaan kopen.![]()
Een doos frikandellen is zelfs goedkoper dan een krop sla en een komkommer. En als je net een euro hebt voor een week eten, dan is dat een heel erg snelle keuze.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vet eten zal vaak vast goedkoper zijn dan gezond eten. Maar gezond eten hoeft niet duur te zijn. Je hoeft niet perse een kant-en-klare salade uit een bakje te kopen. Die zijn best duur ja.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
En dan ben je verplicht om die doos frikandellen te kopen?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Een doos frikandellen is zelfs goedkoper dan een krop sla en een komkommer. En als je net een euro hebt voor een week eten, dan is dat een heel erg snelle keuze.
Voor zo ver het al klopt.
Doos frikandellen kost bij de Plus minimaal ¤ 1,49 (zie: https://www.plus.nl/produ(...)doos-350-gram-431088). Komkommer kost ¤ 0,89 (zie: https://www.plus.nl/product/plus-komkommer-stuk-1-stuks-369778). En een krop ijsbergsla ¤ 1,09 (zie: https://www.plus.nl/produ(...)-stuk-1-stuks-683886).
En dan heb je voor frikandellen vaak ook nog wel frituurvet nodig.![]()
Van een doos frikandellen kun je dus makkelijk een week eten. Van een komkommer en een krop sla (bij elkaar) 2 dagen, als er al iets van voedzaamheid in zit. Vooral veel water.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan ben je verplicht om die doos frikandellen te kopen?
Doos frikandellen kost bij de Plus minimaal ¤ 1,49 (zie: https://www.plus.nl/produ(...)doos-350-gram-431088). Komkommer kost ¤ 0,89 (zie: https://www.plus.nl/product/plus-komkommer-stuk-1-stuks-369778). En een krop ijsbergsla ¤ 1,09 (zie: https://www.plus.nl/produ(...)-stuk-1-stuks-683886).
En dan heb je voor frikandellen vaak ook nog wel frituurvet nodig.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Tsja, jij stelde dat een doos frikandellen goedkoper is dan sla en komkommer. Da's dus niet zo. Gezond eten zal vaak best iets duurder zijn, maar gezond eten zou ook niet het sluitstuk van je huishoudbegroting moeten zijn. Genoeg andere dingen waar op te beknibbelen valt. En de meeste mensen hebben het ook weer niet zo druk dat ze geen tijd hebben om eens 'n keer een gezonde maaltijd klaar te maken i.p.v. wat troep in het frituurvet te mikken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Van een doos frikandellen kun je dus makkelijk een week eten. Van een komkommer en een krop sla (bij elkaar) 2 dagen, als er al iets van voedzaamheid in zit. Vooral veel water.![]()
Ik zou je vooral eens inlezen over de psychologie en de kosten van armoede.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, jij stelde dat een doos frikandellen goedkoper is dan sla en komkommer. Da's dus niet zo. Gezond eten zal vaak best iets duurder zijn, maar gezond eten zou ook niet het sluitstuk van je huishoudbegroting moeten zijn. Genoeg andere dingen waar op te beknibbelen valt. En de meeste mensen hebben het ook weer niet zo druk dat ze geen tijd hebben om eens 'n keer een gezonde maaltijd klaar te maken i.p.v. wat troep in het frituurvet te mikken.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Jammer dat het OMT over deze cijfers heen stapt en doet alsof de zorgdruk daar nog steeds toeneemt. Om de lockdown hier te verdedigen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:27 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Het VK lijkt nu duidelijk over de piek qua besmettingen te zitten![]()
Mensen die op de armoedegrens leven hebben vaak voor een hele week zo'n 40 euro ofzo voor boodschappen. Daar heb je niet al teveel groente voor, zeker niet voor een gezin. Een krop sla is natuurlijk geen volle maaltijd. Tuurlijk is er veel mogelijk, maar om nu te zeggen: "Moet je maar een krop sla kopen ipv een frikandel" is nogal gemakkelijk.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, jij stelde dat een doos frikandellen goedkoper is dan sla en komkommer. Da's dus niet zo. Gezond eten zal vaak best iets duurder zijn, maar gezond eten zou ook niet het sluitstuk van je huishoudbegroting moeten zijn. Genoeg andere dingen waar op te beknibbelen valt. En de meeste mensen hebben het ook weer niet zo druk dat ze geen tijd hebben om eens 'n keer een gezonde maaltijd klaar te maken i.p.v. wat troep in het frituurvet te mikken.
Naar mijn mening moet je helemaal niets aan zorgkosten doen voor iemand die ongevaccineerd is, je opent er pandora's doos mee. Stratenmakers met een hernia, voetballers met een versleten knie, mensen die niet gevaccineerd zijn tegen Influenza maar er ernstig ziek van worden, rokers, mensen die 7 bakken koffie per dag wegslurpen en hartklachten krijgen, ga zo maar door. Veel zorgbehoefte is te vermijden, dan zou je dat allemaal moeten doorberekenen.![]()
Denken dat je superieur bent.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:09 schreef KingRadler het volgende:
Wat is gevaarlijker meeroken of luisteren naar een antivaxxer.![]()
Ondanks de grove leugens van natuurlijke immuniteit door de pseudo-deskundigen helpen deze besmettingen wel echt enorm. De vaccins hebben aangetoond niet zo lang mee te gaan (bewijs: bloedbad in november 2021 in de verpleeghuizen in Nederland).quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:27 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Het VK lijkt nu duidelijk over de piek qua besmettingen te zitten
We zijn er bijna.![]()
Je zou toch verwachten dat het parlement dit zo langzamerhand gewoon afstemt. De onderbouwing voor maatregelen van dit kaliber is niet eens meer dun, hij is afwezig.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer dat het OMT over deze cijfers heen stapt en doet alsof de zorgdruk daar nog steeds toeneemt. Om de lockdown hier te verdedigen.zie email 27 oktober![]()
Zo kort na de bordesscène verwacht ik echt niet dat een of meerdere coalitiepartijen in de Kamer de regering al in de steek laten. Jij wel?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat het parlement dit zo langzamerhand gewoon afstemt. De onderbouwing voor maatregelen van dit kaliber is niet eens meer dun, hij is afwezig.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Op modellen na gaat niemand een komkommer en krop sla als avondeten eten.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan ben je verplicht om die doos frikandellen te kopen?
En dan heb je voor frikandellen vaak ook nog wel frituurvet nodig.
Zak aardappels, groentes in de aanbieding en eventueel iets erbij is beter.
Met aardappelen, pasta, rijst icm groentes kom je goedkoop al een eind.
Brood, pot pindakaas ook niet duur. Tussendoor nog kwark of fruit in de aanbieding en veel water drinken.
Als je echt skeer bent kan je best een eind komen als je gezond probeert te doen.
Ik heb mezelf als student in het buitenland met 0 euro ooit een week in leven gehouden met een dozijn eieren, net sinaasappels,mais om popcorn van te maken en halve liter vodka.
Dus dan kom je met een beetje geld en de juiste wil al veel verder als je gezond wil doen:)![]()
Dat zou wel de kortste kabinetsperiode ooit zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo kort na de bordesscène verwacht ik echt niet dat een of meerdere coalitiepartijen in de Kamer de regering al in de steek laten. Jij wel?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zuurkoolstampot kun je maken voor 1 euro per kilo. En met 1 euro extra heb je ook nog een stukje worst erbij. Kun je ook 4 dagen op vooruitquote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Van een doos frikandellen kun je dus makkelijk een week eten. Van een komkommer en een krop sla (bij elkaar) 2 dagen, als er al iets van voedzaamheid in zit. Vooral veel water.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Een tegenstem van een coalitiepartij betekent nog niet dat het kabinet valt natuurlijk. Maar het wel een signaal waarvan ik zo kort na de start niet verwacht dat het wordt afgegeven. Bovendien hebben de kabinetten-Rutte altijd gefunctioneerd op '76 = genoeg, die andere 74 interesseren me niet'.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zou wel de kortste kabinetsperiode ooit zijn.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het OMT advies is gewoon ook weer sturend, je weet dus al hoe VWS erin staat. Dit is één van de vragen:quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat het parlement dit zo langzamerhand gewoon afstemt. De onderbouwing voor maatregelen van dit kaliber is niet eens meer dun, hij is afwezig.Oftewel, VWS wilde graag dat er nog eens gekeken werd naar het gebruik van mondkapjes. Door specifiek FFP2 al te benoemen bij kwetsbare personen wordt er duidelijk gestuurd.quote:Kan het OMT, mede aan de hand van recente internationale onderzoeken, een actuele reflectie geven op het nut van het gebruik van een niet-medisch, medisch of FFP2 mondmasker voor breed gebruik in de samenleving. Acht het OMT, met inachtneming van het 135e OMT advies, het bijvoorbeeld van belang om te adviseren dat bij bepaalde situaties of door bepaalde doelgroepen, zoals kwetsbare personen, een medisch of FFP2 mondmasker gedragen dient te worden?![]()
Het coronabeleid of althans lockdowns zijn geen onderdeel van het coalitieakkoord dus van 'in de steek laten' is geen sprake. Hoogstens van gebrek aan dualisme...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo kort na de bordesscène verwacht ik echt niet dat een of meerdere coalitiepartijen in de Kamer de regering al in de steek laten. Jij wel?zie email 27 oktober![]()
Niet elke dikzak zal van 40 euro per week rond moeten komen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mensen die op de armoedegrens leven hebben vaak voor een hele week zo'n 40 euro ofzo voor boodschappen. Daar heb je niet al teveel groente voor, zeker niet voor een gezin. Een krop sla is natuurlijk geen volle maaltijd. Tuurlijk is er veel mogelijk, maar om nu te zeggen: "Moet je maar een krop sla kopen ipv een frikandel" is nogal gemakkelijk.
Naar mijn mening moet je helemaal niets aan zorgkosten doen voor iemand die ongevaccineerd is, je opent er pandora's doos mee. Stratenmakers met een hernia, voetballers met een versleten knie, mensen die niet gevaccineerd zijn tegen Influenza maar er ernstig ziek van worden, rokers, mensen die 7 bakken koffie per dag wegslurpen en hartklachten krijgen, ga zo maar door. Veel zorgbehoefte is te vermijden, dan zou je dat allemaal moeten doorberekenen.
Dat laatste is precies mijn punt. Je moet dan niet selectief gaan doorberekenen, maar iedereen die door eigen gedrag mogelijk extra zorgkosten oplevert extra gaan belasten.
Je zou dan zelfs mensen die heel gezond leven extra kunnen gaan belasten, omdat ze vermoedelijk heel oud worden en dat kost nu eenmaal ook geld.![]()
Zou toch hopen dat de regeerperiode langer gaat zijn dan de formeerperiodequote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zou wel de kortste kabinetsperiode ooit zijn.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Waardoor die dikzak die eerst misschien wel ruimte had om gezond eten te kopen nu wél van 40 euro per week rond moet komen. Dan zit afvallen er dus niet echt in.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet elke dikzak zal van 40 euro per week rond moeten komen.
Dat laatste is precies mijn punt. Je moet dan niet selectief gaan doorberekenen, maar iedereen die door eigen gedrag mogelijk extra zorgkosten oplevert extra gaan belasten.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Maar definieer gezond. De modellen die elke dag quinoakwark eten met 3 blaadjes sla zijn niet gezond, die zullen wellicht net zo snel in het ziekenhuis komen. En welk eigen gedrag? Ik heb een zittend beroep, als ik dan last krijg van mijn rug en bij de fysio kom moet ik alles zelf gaan betalen?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet elke dikzak zal van 40 euro per week rond moeten komen.
Dat laatste is precies mijn punt. Je moet dan niet selectief gaan doorberekenen, maar iedereen die door eigen gedrag mogelijk extra zorgkosten oplevert extra gaan belasten.
Je zou dan zelfs mensen die heel gezond leven extra kunnen gaan belasten, omdat ze vermoedelijk heel oud worden en dat kost nu eenmaal ook geld.
Op aangeboren dingen, bepaalde soorten kanker en dergelijken na is heel veel zorg noodzakelijk vanwege eigen gedrag.![]()
Goh, je verwacht het niet. Iedereen met een beetje gezond verstand had dit kunnen beredeneren.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Denken dat je superieur bent.
[ twitter ]![]()
Dat zat het natuurlijk toch al niet als ie best geld had om gezond te eten.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Waardoor die dikzak die eerst misschien wel ruimte had om gezond eten te kopen nu wél van 40 euro per week rond moet komen. Dan zit afvallen er dus niet echt in.![]()
Wat zou een burgemeester annex voorzitter van een veiligheidsregio verdienen?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet elke dikzak zal van 40 euro per week rond moeten komen.![]()
een uur bezig geweest met alle uit en inreis formulieren in te vullen en uit te printen......maar we zijn er klaar voor.
gevaccineerd, geboosterd en negatief getest + een heel boekwerk aan papieren ....woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Ik zeg ook nergens dat quinoakwart met 3 blaadjes sla gezond is. Integendeel zelfs. Ging me om de situatie dat je een bepaalde groep extra gaat belasten omdat ze extra zorgkosten veroorzaken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar definieer gezond. De modellen die elke dag quinoakwark eten met 3 blaadjes sla zijn niet gezond, die zullen wellicht net zo snel in het ziekenhuis komen. En welk eigen gedrag? Ik heb een zittend beroep, als ik dan last krijg van mijn rug en bij de fysio kom moet ik alles zelf gaan betalen?
Op aangeboren dingen, bepaalde soorten kanker en dergelijken na is heel veel zorg noodzakelijk vanwege eigen gedrag.
Dat veroorzaken mensen die blijkbaar gezond genoeg leven en heel oud worden ook wel.![]()
Een hele domme keuze vooral.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Een doos frikandellen is zelfs goedkoper dan een krop sla en een komkommer. En als je net een euro hebt voor een week eten, dan is dat een heel erg snelle keuze.![]()
Wat een slordig opgestelde tekst ook. Was de toets met het liggend streepje kapot ofzo?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het OMT advies is gewoon ook weer sturend, je weet dus al hoe VWS erin staat. Dit is één van de vragen:
[..]
Oftewel, VWS wilde graag dat er nog eens gekeken werd naar het gebruik van mondkapjes. Door specifiek FFP2 al te benoemen bij kwetsbare personen wordt er duidelijk gestuurd.![]()
Je snapt best wat ik bedoel. Als een coalitiepartij in het Kamerdebat het beleid van de minister niet steunt dan zegt dat iets over de samenhang in de coalitie, zelfs als je het concept 'stemvee' nog even buiten beschouwing laat.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het coronabeleid of althans lockdowns zijn geen onderdeel van het coalitieakkoord dus van 'in de steek laten' is geen sprake. Hoogstens van gebrek aan dualisme...
Ik denk echt niet dat er nú al een coalitiepartij bereid is om spanning op de net gestarte regering te zetten door het coronabeleid weg te stemmen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En mijn argument was dat mensen treiteren met extra kosten ze niet motiveert om dan maar gezonder (en duurder) te gaan leven. Net zoals je een wanbetaler niet aan het betalen krijgt door meer kosten erbovenop te gooien als iemand dat geld toch al niet heeft.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat quinoakwart met 3 blaadjes sla gezond is. Integendeel zelfs. Ging me om de situatie dat je een bepaalde groep extra gaat belasten omdat ze extra zorgkosten veroorzaken.
Wil je gezond leven stimuleren, dan moet je gezond leven goedkoper maken. Nog even los van de enorm generaliserende aanname dat 'overgewicht' een gevolg is van je eigen keuzes en van gebrek aan wilskracht.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Daarom ben ik van mening dat je er geen onderscheid in moet maken. Ik leg met mijn astma een hogere druk op de zorg dan iemand die niets heeft, maar ik heb dan ook een duurdere verzekering nodig (meer behandelingen die in aanvullende pakketten zitten e.d.). Effectief betaal ik er dus zelf al voor.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat quinoakwart met 3 blaadjes sla gezond is. Integendeel zelfs. Ging me om de situatie dat je een bepaalde groep extra gaat belasten omdat ze extra zorgkosten veroorzaken.
Dat veroorzaken mensen die blijkbaar gezond genoeg leven en heel oud worden ook wel.
Als je er onderscheid in gaat maken ga je echt zitten porren in een wespennest, dat gaat niets worden.![]()
Paternotte (quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je snapt best wat ik bedoel. Als een coalitiepartij in het Kamerdebat het beleid van de minister niet steunt dan zegt dat iets over de samenhang in de coalitie, zelfs als je het concept 'stemvee' nog even buiten beschouwing laat.
Ik denk echt niet dat er nú al een coalitiepartij bereid is om spanning op de net gestarte regering te zetten door het coronabeleid weg te stemmen.) zegt het kabinet kritisch te gaan volgen vanuit de Kamer om de nieuwe bestuurscultuur vorm te geven. Maar die zal niet in het eerste debat Ernst een mes in z’n rug steken. Of ze komen weer met 2G op de proppen wat in the end alsnog geen flikker opschiet.
![]()
Ik weet best dat je gelijk hebt. Maar ik weiger het te accepteren. Zeker als het gaat om zulke verregaande inperking van grondrechten moet het parlement gewoon zijn werk doen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je snapt best wat ik bedoel. Als een coalitiepartij in het Kamerdebat het beleid van de minister niet steunt dan zegt dat iets over de samenhang in de coalitie, zelfs als je het concept 'stemvee' nog even buiten beschouwing laat.
Ik denk echt niet dat er nú al een coalitiepartij bereid is om spanning op de net gestarte regering te zetten door het coronabeleid weg te stemmen.zie email 27 oktober![]()
Er is zeker volgende week pas een debat?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet best dat je gelijk hebt. Maar ik weiger het te accepteren. Zeker als het gaat om zulke verregaande inperking van grondrechten moet het parlement gewoon zijn werk doen.![]()
![]()
Klopt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een hele domme keuze vooral.
Blijkbaar moet het zo snel, gemakkelijk en goedkoop mogelijk. Da's een keuze, wel een domme.![]()
Dat heeft hij genuanceerd hè. Paternotte gaat het kabinet kritisch volgen om te controleren dat ze het regeerakkoord uit gingen voerenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Paternotte () zegt het kabinet kritisch te gaan volgen vanuit de Kamer om de nieuwe bestuurscultuur vorm te geven. Maar die zal niet in het eerste debat Ernst een mes in z’n rug steken. Of ze komen weer met 2G op de proppen wat in the end alsnog geen flikker opschiet.
![]()
![]()
Uiteraard. Als alle besluiten al genomen zijn in achterkamertjes en meerderheden veiliggesteld. Nieuwe bestuurscultuur enzo.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is zeker volgende week pas een debat?![]()
Ach, zonde. Maar ik verwachtte ook weinig van D66.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat heeft hij genuanceerd hè. Paternotte gaat het kabinet kritisch volgen om te controleren dat ze het regeerakkoord uit gingen voeren![]()
Niet meer sporten/wintersport/zwartwerken/vette bek halen, allemaal risico's voor de zorg.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Naar mijn mening moet je helemaal niets aan zorgkosten doen voor iemand die ongevaccineerd is, je opent er pandora's doos mee. Stratenmakers met een hernia, voetballers met een versleten knie, mensen die niet gevaccineerd zijn tegen Influenza maar er ernstig ziek van worden, rokers, mensen die 7 bakken koffie per dag wegslurpen en hartklachten krijgen, ga zo maar door. Veel zorgbehoefte is te vermijden, dan zou je dat allemaal moeten doorberekenen.
En inderdaad, mensen die langer leven kosten meer zorg op den duur...
Mag je je eigen leven bepalen?![]()
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Dus we zijn blij met het huidige stelsel van zorgverzekeringen?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:52 schreef mthecatlover het volgende:
[..]
Niet meer sporten/wintersport/zwartwerken/vette bek halen, allemaal risico's voor de zorg.
En inderdaad, mensen die langer leven kosten meer zorg op den duur...
Mag je je eigen leven bepalen?
Want vroeger had je als particulier verzekerde wel premie differentiatie voor die situatiesJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik weet niet hoe 't met anderen zit, ik heb het ziekenfonds niet heel bewust meegemaakt. Toen was ik volgens mij 20 en woonde ik nog thuis, geen idee meer hoe dat zat. Ik weet wel dat mijn zorgverzekering toen ik net ging werken heel duur was (voor mn gevoel), maar dat was al het nieuwe stelsel.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dus we zijn blij met het huidige stelsel van zorgverzekeringen?
Want vroeger had je als particulier verzekerde wel premie differentiatie voor die situaties
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2022 21:58:38 ]![]()
Is d'r binnenkort nog zo'n presentatie van van Dissel live te volgen?
Wel benieuwd wat die zwetsmajoor te vertellen heeft.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ziekenfonds HFL 35.-mnd......quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe 't met anderen zit, ik heb het ziekenfonds niet heel bewust meegemaakt. Toen was ik volgens mij 20 en woonde ik nog thuis, geen idee meer hoe dat zat. Ik weet wel dat mijn zorgverzekering toen ik net ging werken heel duur was (voor mn gevoel), maar dat was al het nieuwe stelsel.![]()
Ja, dat is van voor mijn tijdquote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:00 schreef mthecatlover het volgende:
[..]
Ziekenfonds HFL 35.-mnd......
Maar zou je met het oude ziekenfonds dan nog steeds de huidige kosten kunnen betalen? Ik heb 't gevoel van niet.![]()
Zullen we mensen die (dreigen) teveel (te) kosten gewoon meteen een drionpil geven?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt.
Blijkbaar moet het zo snel, gemakkelijk en goedkoop mogelijk. Da's een keuze, wel een domme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Je had de keus om het particulier te doen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat is van voor mijn tijd
Maar zou je met het oude ziekenfonds dan nog steeds de huidige kosten kunnen betalen? Ik heb 't gevoel van niet.![]()
Goh...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:09 schreef mthecatlover het volgende:
Ondertussen vindt de WHO het steeds herhalen van boosterprikken geen levensvatbare strategie.![]()
Gelukkig heeft D66 het niet volledig voor het zeggen met hun enge medisch-ethische agenda.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zullen we mensen die (dreigen) teveel (te) kosten gewoon meteen een drionpil geven?
![]()
Van die extra belasting kunnen ze mooi de ziekte kosten betalen voortkomend uit de overvloed aan herhaaldelijke boosters.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het was zelfs gratis, voordat Kok een kleine eigen bijdrage wilde.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:00 schreef mthecatlover het volgende:
[..]
Ziekenfonds HFL 35.-mnd......
Particulier begon vanaf, 70 gulden voor studenten maar liep op tot honderden guldensJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Kort samengevat:quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het OMT advies is gewoon ook weer sturend, je weet dus al hoe VWS erin staat. Dit is één van de vragen:
[..]
Oftewel, VWS wilde graag dat er nog eens gekeken werd naar het gebruik van mondkapjes. Door specifiek FFP2 al te benoemen bij kwetsbare personen wordt er duidelijk gestuurd.
"Dwing ons alsjeblieft ffp2 maskers te verplichten".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Jan Paternotte, de nieuwe fractievoorzitter van D66 is de grootste 2G voorstander in de Tweede Kamer. Ben benieuwd of het hem toch gaat lukken dat erdoorheen te drukken.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Nog meer spanning binnen de samenleving, lijkt me een heel goed plan.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:25 schreef StarmanFR het volgende:
Jan Paternotte, de nieuwe fractievoorzitter van D66 is de grootste 2G voorstander in de Tweede Kamer. Ben benieuwd of het hem toch gaat lukken dat erdoorheen te drukken.![]()
"We zitten op een plateau, maar dat plateau dat gaat wel zó".quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:58 schreef matthijst het volgende:
Is d'r binnenkort nog zo'n presentatie van van Dissel live te volgen?
Wel benieuwd wat die zwetsmajoor te vertellen heeft.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
De WHO is in tegenstelling tot het RIVM en het OMT niet zorgvuldig. A booster a day keeps the omicrons away en baat het niet dan schaadt het niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:09 schreef mthecatlover het volgende:
Ondertussen vindt de WHO het steeds herhalen van boosterprikken geen levensvatbare strategie.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Opzouten met die boosters!!!!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
A booster a day keeps the omicrons away en baat het niet dan schaadt het niet.![]()
Die sukkel is waarschijnlijk fractievoorzitter omdat hij zo extreem pro 2g is.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:25 schreef StarmanFR het volgende:
Jan Paternotte, de nieuwe fractievoorzitter van D66 is de grootste 2G voorstander in de Tweede Kamer. Ben benieuwd of het hem toch gaat lukken dat erdoorheen te drukken.![]()
Hij vergeet nog de plastic sluis voor de voordeur en het horgordijn gemaakt van mondkapjes.quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
@Za?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wou net zeggen, welke fokker is dit?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik heb de rest van de tweets van dit account van vandaag even gelezen....quote:
Ik ga eventjes mijn ogen uitspoelen met alcohol voor de zekerheid. W T FJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nope, ik denk dat je in de ban-lijsten moet gaan zoeken als ik haar getweet zo bekijkquote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Trouwens terugkomend op Urk, afgelopen maand zijn er 2 mensen overleden, en in 2 jaar! tijd 24 mensen. In de laatste maand 6 ziekenhuisopnames.
Waar hebben we het over? En dat met een vaccinatiegraad van 35%.
Staphorst: 4 ziekenhuisopnames in de laatste maand, 29 doden in 2 jaar tijd.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/gemeente/GM0184/sterfte![]()
Fijn dat je ogen eindelijk echt geopend zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb de rest van de tweets van dit account van vandaag even gelezen....
Ik ga eventjes mijn ogen uitspoelen met alcohol voor de zekerheid. W T F#teamJetten
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Er bestaat dus een Nederlandse Titania McGrath.quote:
Slecht voor de ventilatie. Jaap en Mark zijn hier niet blij mee.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:59 schreef gniffie het volgende:
[..]
Fijn dat je ogen eindelijk echt geopend zijn#teamJetten
En dat binnen 24 uur, ik vraag me wel wat dingen af inderdaad...Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dit account kan gewoon niet echt zijn.quote:
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Zware trollaccount :dquote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
En dat binnen 24 uur, ik vraag me wel wat dingen af inderdaad...![]()
Moet haast wel lijkt mequote:
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Mokerkut om een week voor m'n booster voor de bijl te gaan. M'n zelftest van vanmiddag was wel negatief maar was ook wel een beetje snel na 1.5 dag (zondagavond in nauw contact geweest met iemand die een positieve zelftest heeft) maar ik heb kriebels in m'n keel/beetje een hoestje, apart gevoel in m'n keel en moe. Ervanuitgaande dat diegene Omikron heeft acht ik de kans ook niet groot dat ik er aan ontkom![]()
![]()
ik heb mijn booster onlangs gehadquote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:09 schreef Oriente het volgende:
Mokerkut om een week voor m'n booster voor de bijl te gaan. M'n zelftest van vanmiddag was wel negatief maar was ook wel een beetje snel na 1.5 dag (zondagavond in nauw contact geweest met iemand die een positieve zelftest heeft) maar ik heb kriebels in m'n keel/beetje een hoestje, apart gevoel in m'n keel en moe. Ervanuitgaande dat diegene Omikron heeft acht ik de kans ook niet groot dat ik er aan ontkomerg blij
kan niet wachten op de volgende #samenhebbenwijcoronaondercontrolegraag op anoniem![]()
Prima toch? Ff verkoudheidje doorlopen en veel betere immuniteit opdoen. Daarnaast: de boosterbijwerkingen zijn waarschijnlijk 50% van de tijd zwaarder dan dit.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:09 schreef Oriente het volgende:
Mokerkut om een week voor m'n booster voor de bijl te gaan. M'n zelftest van vanmiddag was wel negatief maar was ook wel een beetje snel na 1.5 dag (zondagavond in nauw contact geweest met iemand die een positieve zelftest heeft) maar ik heb kriebels in m'n keel/beetje een hoestje, apart gevoel in m'n keel en moe. Ervanuitgaande dat diegene Omikron heeft acht ik de kans ook niet groot dat ik er aan ontkom![]()
Gewoon je booster halen en daarna pas je laten testen bij de GGD.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:09 schreef Oriente het volgende:
Mokerkut om een week voor m'n booster voor de bijl te gaan. M'n zelftest van vanmiddag was wel negatief maar was ook wel een beetje snel na 1.5 dag (zondagavond in nauw contact geweest met iemand die een positieve zelftest heeft) maar ik heb kriebels in m'n keel/beetje een hoestje, apart gevoel in m'n keel en moe. Ervanuitgaande dat diegene Omikron heeft acht ik de kans ook niet groot dat ik er aan ontkom
Dan heb je een boosterbewijs èn een herstelbewijsMakkelijk eerste![]()
Ik bid voor jequote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:10 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ik heb mijn booster onlangs gehaderg blij
kan niet wachten op de volgende #samenhebbenwijcoronaondercontrole![]()
Ja nou, als het een verkoudheidje gaat zijn prima hoor. Dan ben ik er maar vanaf. Maar dan moet het dat wel zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:11 schreef Stridone het volgende:
[..]
Prima toch? Ff verkoudheidje doorlopen en veel betere immuniteit opdoen. Daarnaast: de boosterbijwerkingen zijn waarschijnlijk 50% van de tijd zwaarder dan dit.![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
En dat binnen 24 uur, ik vraag me wel wat dingen af inderdaad...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gewoon je booster halen en daarna pas je laten testen bij de GGD.
Dan heb je een boosterbewijs èn een herstelbewijs![]()
![]()
mensen die zeggen dat kerkgangers geen prik willen halen dit alleen uit de media. genoeg mensen die ik ken én die samen met mij naar de kerk gaan zijn gepriktquote:graag op anoniem![]()
gaat nietquote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gewoon je booster halen en daarna pas je laten testen bij de GGD.
Dan heb je een boosterbewijs èn een herstelbewijs![]()
Ik had even verwacht dat hij minister zou gaan worden, of ieder geval toe zou treden in het kabinet. Maar toch niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die sukkel is waarschijnlijk fractievoorzitter omdat hij zo extreem pro 2g is.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
En dat is met name bij strenge(re) gereformeerden zo en ook onder Evangelische groeperingen (Pinkstergemeente bvb). Bij de PKN is men pro-vaccinatie en bij de katholieke kerk (zeker als je echt het standpunt van het Vaticaan opvolgt), moet je zelfs vaccineren.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:14 schreef KingRoland het volgende:
[..]
mensen die zeggen dat kerkgangers geen prik willen halen dit alleen uit de media. genoeg mensen die ik ken én die samen met mij naar de kerk gaan zijn gepriktCheck my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Ik zou graag met je ruilen. Twee maanden geleden Delta gehad en nog steeds mijn geur/smaak slechts 50% terug. Dat schijnt bij Omicron niet veel voor te komen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:12 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ja nou, als het een verkoudheidje gaat zijn prima hoor. Dan ben ik er maar vanaf. Maar dan moet het dat wel zijn.![]()
1.5 dag is wel heel snel voor positieve sneltest nadat je een nauw contact hebt gehad ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:09 schreef Oriente het volgende:
Mokerkut om een week voor m'n booster voor de bijl te gaan. M'n zelftest van vanmiddag was wel negatief maar was ook wel een beetje snel na 1.5 dag (zondagavond in nauw contact geweest met iemand die een positieve zelftest heeft) maar ik heb kriebels in m'n keel/beetje een hoestje, apart gevoel in m'n keel en moe. Ervanuitgaande dat diegene Omikron heeft acht ik de kans ook niet groot dat ik er aan ontkom
Gewone verkoudheid kan ook nog steeds he, het is niet dat het niet meer bestaat, je denkt tegenwoordig alleen nog maar aan Corona. Ik heb in mijn kennissenkring ook al mensen die al 10 of 12x getest zijn vanwege die gedachtes, en steeds negatief waren.
Maar het zou zeker mokerkut zijn als je zo kort voor je booster toch gepakt wordt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is helemaal kloten man, hoor ik vaak ja. Ik hoop voor je dat je het toch snel volledig terugkrijgt. Mijn opa en oma hebben momenteel ook corona en die hoor ik niet over geur of smaakverlies dus ik vermoed ook Omikron. Wat ook maar goed is. Delta overleven ze allebei 100% niet. Al is m'n opa wel echt knap ziek momenteel.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:21 schreef Stridone het volgende:
[..]
Ik zou graag met je ruilen. Twee maanden geleden Delta gehad en nog steeds mijn geur/smaak slechts 50% terug. Dat schijnt bij Omicron niet veel voor te komen.![]()
Genot. Armand G bij OP1 dat ‘we’ uit de tunnelvisie qua maatregelen moeten komen. Mona ook goed verhaal. Bij Beau ook tegengeluid."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Beterschap voor jullie alledrie. Voordeel is wel dat je voor ze kan gaan zorgen zodra je positief test.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:23 schreef Oriente het volgende:
[..]
Dat is helemaal kloten man, hoor ik vaak ja. Ik hoop voor je dat je het toch snel volledig terugkrijgt. Mijn opa en oma hebben momenteel ook corona en die hoor ik niet over geur of smaakverlies dus ik vermoed ook Omikron. Wat ook maar goed is. Delta overleven ze allebei 100% niet. Al is m'n opa wel echt knap ziek momenteel.![]()
![]()
Ja de volgende test doe ik vrijdag of zo, dan is het 5 dagen. Nou ik ben letterlijk voor 2 weken terug ziek geweest, verhoging, keelpijn, hoofdpijn, super moe en enorme spierpijn door heel m'n lichaam. Daarbij ook 2x negatief getest (zelftest) dus toen was het de griep of een verkoudheid inderdaad. Ik ben ook niet van plan om me nog 10x te gaan testen tho, is zinloos.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
1.5 dag is wel heel snel voor positieve sneltest nadat je een nauw contact hebt gehad ja.
Gewone koutje kan ook nog steeds he, het is niet dat het niet meer bestaat, je denkt tegenwoordig alleen nog maar aan Corona. Ik heb in mijn kennissenkring ook al mensen die al 10 of 12x getest zijn vanwege die gedachtes, en steeds negatief waren.
Maar het zou zeker mokerkut zijn als je zo kort voor je booster toch gepakt wordt.
Nja, m'n 2e vaccinatie is van eind augustus dus hopelijk werkt dat nog een beetje.![]()
Ik was vanavond even niet online, maar ik lees net dat verhaal van Mevrouw Timen van RIVM weer.
Mijn god. Hoe geloofwaardig is dat nog?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het hoeft niet per se. Ik had huisgenoot die besmet was. Intensief contact gehad behalve dag 1 toen ik me afzonderde, verder in de auto rijden, gewoon met eten, huiskamer, etc. Niemand hier van de 5 is besmet geraakt. Zelfs zijn vriendin niet die in hetzelfde bed slaapt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:09 schreef Oriente het volgende:
Weliswaar waarschijnlijk geen omikron, maar toch...A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Thanksquote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:24 schreef Stridone het volgende:
[..]
Beterschap voor jullie alledrie. Voordeel is wel dat je voor ze kan gaan zorgen zodra je positief test.
Helaas niet, ze wonen aan de andere kant van het land. Maar ze hebben gelukkig thuiszorg. (M'n oma is sowieso al terminaal en m'n opa is eigenlijk ook wel gewoon helemaal op)
Gek genoeg heeft m'n oma volgens mij niet eens heel veel last van wat ik hoor. Ongevaccineerd allebei en m'n oma is bijna 87 en heeft kanker. Toch bijzonder hoeveel het per persoon verschilt.![]()
Lees dat het met Omicron ook relevant te kunnen zijn even de keel uit te strijken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:25 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ja de volgende test doe ik vrijdag of zo, dan is het 5 dagen. Nou ik ben letterlijk voor 2 weken terug ziek geweest, verhoging, keelpijn, hoofdpijn, super moe en enorme spierpijn door heel m'n lichaam. Daarbij ook 2x negatief getest (zelftest) dus toen was het de griep of een verkoudheid inderdaad. Ik ben ook niet van plan om me nog 10x te gaan testen tho, is zinloos.
Nja, m'n 2e vaccinatie is van eind augustus dus hopelijk werkt dat nog een beetje.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Goede immuunsystemenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se. Ik had huisgenoot die besmet was. Intensief contact gehad behalve dag 1 toen ik me afzonderde, verder in de auto rijden, gewoon met eten, huiskamer, etc. Niemand hier van de 5 is besmet geraakt. Zelfs zijn vriendin niet die in hetzelfde bed slaapt.
Weliswaar waarschijnlijk geen omikron, maar toch....
![]()
Had ik ook gelezen ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lees dat het met Omicron ook relevant te kunnen zijn even de keel uit te strijken.![]()
Of hun weten iets wat wij niet weten, dat gevoel heb ik eerder ook al een keer gehad.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:26 schreef _serial_ het volgende:
Ik was vanavond even niet online, maar ik lees net dat verhaal van Mevrouw Timen van RIVM weer.
Mijn god. Hoe geloofwaardig is dat nog?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Een teamgenoot van de waterpolo zelfde verhaal, zijn zus hele dag bij hem op visite geweest, zus 2 dagen later positief getest, hij is 2x getest, en ook negatief gebleven.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se. Ik had huisgenoot die besmet was. Intensief contact gehad behalve dag 1 toen ik me afzonderde, verder in de auto rijden, gewoon met eten, huiskamer, etc. Niemand hier van de 5 is besmet geraakt. Zelfs zijn vriendin niet die in hetzelfde bed slaapt.
Weliswaar waarschijnlijk geen omikron, maar toch...
Zeker dus geen garantie dat je altijd voor de bijl gaat.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Blijkbaarquote:
Maar vind het wel echt heel bizar.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ben benieuwd zoals wat danquote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Of hun weten iets wat wij niet weten, dat gevoel heb ik eerder ook al een keer gehad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat zei ze?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:26 schreef _serial_ het volgende:
Mijn god. Hoe geloofwaardig is dat nog?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Lekker, eerst 5x in je ene neusgat, dan 5x in je andere neusgat en daarna nog even in je keeltjequote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lees dat het met Omicron ook relevant te kunnen zijn even de keel uit te strijken.![]()
![]()
Weet niet hoe oud je bent, maar waarom is dat mokerkut? Een besmetting is de beste bescherming die je kunt hebben. En voor 99+% van de mensen verloopt de ziekte mild.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:09 schreef Oriente het volgende:
Wil je overigens een betrouwbare zelftest doen, doe dan de zelftest niet in je neus maar in je keel. omikron manifesteert zich veel meer daar.![]()
Ik ben 26, dubbel gevaccineerd, gezond bmi en nog nooit een druppel alcohol op of gerookt (eigenlijk maar een saaie ouwe lul dus). Je hebt een punt hoor en zeker met Omikron komt nu bijna iedereen wel aan de beurt denk ik.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Weet niet hoe oud je bent, maar waarom is dat mokerkut? Een besmetting is de beste bescherming die je kunt hebben. En voor 99+% van de mensen verloopt de ziekte mild.
Wil je overigens een betrouwbare zelftest doen, doe dan de zelftest niet in je neus maar in je keel. omikron manifesteert zich veel meer daar.
Dat in de keel swabben, dat is toch gewoon richting je huig daar of?![]()
Ik zou beginnen met je keelquote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:37 schreef BillDauterive het volgende:
Lekker, eerst 5x in je ene neusgat, dan 5x in je andere neusgat en daarna nog even in je keeltjeZomaar een gratis tip.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Mooie haarlijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
En dat binnen 24 uur, ik vraag me wel wat dingen af inderdaad..."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Laatste stuiptrekkingen.quote:"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Zo hey, die is extreem de andere kant op ge-wappied. Een flappie?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
En dat binnen 24 uur, ik vraag me wel wat dingen af inderdaad..."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
En wat zijn de lange termijn gevolgen van een milde besmetting?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Weet niet hoe oud je bent, maar waarom is dat mokerkut? Een besmetting is de beste bescherming die je kunt hebben. En voor 99+% van de mensen verloopt de ziekte mild.
Wil je overigens een betrouwbare zelftest doen, doe dan de zelftest niet in je neus maar in je keel. omikron manifesteert zich veel meer daar.![]()
Als we in februari versoepelen, dan komt dat precies op het moment dat het groene vinkje zonder booster vervalt.
Wel een uitgekiend moment."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat zijn de langetermijn gevolgen van meerdere vaccinaties en boosters nemen?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En wat zijn de lange termijn gevolgen van een milde besmetting?![]()
Nee hoor, de Europese afspraak is dat de QR-code 9 maanden na de 2e vaccinatie vervalt, en men wil dat in Nederland op diezelfde manier doorvoeren. Het wil dus niet zeggen dat op 1 februari opeens iedereen zonder booster als 'ongevaccineerd' wordt gezien.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:47 schreef capricia het volgende:
Als we in februari versoepelen, dan komt dat precies op het moment dat het groene vinkje zonder booster vervalt.
Wel een uitgekiend moment.![]()
De internationale ja. Maar daar hebben tal van landen restricties bovenop gegooid.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:50 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Nee hoor, de Europese afspraak is dat de QR-code 9 maanden na de 2e vaccinatie vervalt, en men wil dat in Nederland op diezelfde manier doorvoeren. Het wil dus niet zeggen dat op 1 februari opeens iedereen zonder booster als 'ongevaccineerd' wordt gezien.
Hier zouden ze ook zoiets uit de hoge hoed kunnen toveren vlak voor ze 2G introduceren.
Dat je vinkje alleen geldig is met een booster.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ah. Ik lees het ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:50 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Nee hoor, de Europese afspraak is dat de QR-code 9 maanden na de 2e vaccinatie vervalt, en men wil dat in Nederland op diezelfde manier doorvoeren. Het wil dus niet zeggen dat op 1 februari opeens iedereen zonder booster als 'ongevaccineerd' wordt gezien.https://www.google.com/ur(...)KFlJWjkSnQMpzgvSzpAwquote:Eerder dinsdag kondigde de Europese Commissie aan dat de geldigheid van het Europese vaccinatiebewijs vanaf 1 februari teruggebracht wordt tot 270 dagen. Daarna zal een booster nodig zijn om het bewijs te verlengen. Een herstelbewijs na een aangetoonde infectie is 180 dagen geldig."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Misschien moet het nieuwe kabinet ook een keer nadenken wanneer we de ‘groene vinkjes’ helemaal weer gaan aanschaffen. Of houden we dit gewoon vast omdat het ‘zo lekker makkelijk’ is?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:47 schreef capricia het volgende:
Wel een uitgekiend moment.٩๏̯͡๏)۶![]()
Eer ons kabinet overgaat op acceptatie zijn we een paar persco's verder denk ik.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:57 schreef Ronald het volgende:
[..]
Misschien moet het nieuwe kabinet ook een keer nadenken wanneer we de ‘groene vinkjes’ helemaal weer gaan aanschaffen. Of houden we dit gewoon vast omdat het ‘zo lekker makkelijk’ is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eer ons kabinet overgaat op acceptatie zijn we een paar persco's verder denk ik.Dat vrees ik ook helaas, de hele wirwar aan regeltjes zijn zo ingeburgerd dat we er bijna niet meer van verlost raken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.٩๏̯͡๏)۶![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eer ons kabinet overgaat op acceptatie zijn we een paar persco's verder denk ik.Een paar persconferenties verder is nog heel erg optimistisch imo; zolang ze zich achter ‘ja, maar de zorg’ en het OMT kunnen verschuilen rekken ze dit prima nog een paar maanden of zelfs meer. Volk accepteert het toch wel als ze Jaap even wat doem grafiekjes laten tekenen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat ik de komen de maanden wat vaker in het buitenland te vinden ben, dan in Nederland als de boel hier krampachtig op slot blijft houden of met veel beperkingen blijft zitten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een paar persconferenties verder is nog heel erg optimistisch imo; zolang ze zich achter ‘ja, maar de zorg’ en het OMT kunnen verschuilen rekken ze dit prima nog een paar maanden of zelfs meer. Volk accepteert het toch wel als ze Jaap even wat doem grafiekjes laten tekenen.
Maar ik laat mij graag verrassen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oportioneel-a4077975
Ook NRC concludeert wat wij hier al een week concluderen, dat de lockdown in december wellicht best een goed idee was (alhoewel ook daar de meningen over verdeeld zijn, ikzelf denk dat het op zn minst heel goed uitlegbaar is/was) maar nu zsm van tafel moet en niet meer proportioneel in.zie email 27 oktober![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:22 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oportioneel-a4077975
Ook NRC concludeert wat wij hier al een week concluderen, dat de lockdown in december wellicht best een goed idee was (alhoewel ook daar de meningen over verdeeld zijn, ikzelf denk dat het op zn minst heel goed uitlegbaar is/was) maar nu zsm van tafel moet en niet meer proportioneel in.Ja dat worden natuurlijk weer stapjes van 4 weken per keer, met een weeg moment na 3 weken, om er vervolgens weer 4 weken achter te plakken en dan is het weer aprilquote:„Omikron brandt in Nederland los dwars door de lockdown heen, dat geeft aan hoe besmettelijk het is. Ik zou altijd stapsgewijs versoepelen, om te voorkomen dat het snel weer uit de hand loopt.”wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nou ja dat je het in een paar stappen doet lijkt me prima. Stap 1 is per de 14e terug naar de avondlockdown. 1 februari de idiote sluitingstijd er af en horeca open tot 20 uur. En dan maar eens verder kijken. Wat hebben we dan nog? Nachtclubs en festivals, dat blijft toch een gokje. Daar moet je even mee wachten tot je ook ruimte hebt om zo'n gok op te vangen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[..]
Ja dat worden natuurlijk weer stapjes van 4 weken per keer, met een weeg moment na 3 weken, om er vervolgens weer 4 weken achter te plakken en dan is het weer aprilzie email 27 oktober![]()
En niemand die die vraag gaat stellen natuurlijk. Die doem voorspellingen worden telkens verplaatst. Net als de doelpalen. Alles om maar bang in een lockdown te kunnen blijven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Lekker bezig geweest weer Hugo![]()
![]()
Mooi plaatje. Ik neem aan dat de doemscenario's vanuit de witte hoek inmiddels wat minder gewicht toekomen? Dit is niet de eerste keer dat we een maatregelen in gerommeld worden op basis van prognoses die later volstrekt onjuist blijken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Het kan goed zijn dat het het beste is dat we hebben, ik wil daar verder niet aan af doen. Maar om dit soort gokwerk de status van absolute waarheid toe te kennen is ook bijzonder. Iemand die 170.000 besmettingen nog gezien trouwens?zie email 27 oktober![]()
Dit kabinet kennende zijn ze in maart nog steeds bezig om in kleine voorzichtige stapjes terug te gaan naar die avond lockdown.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja dat je het in een paar stappen doet lijkt me prima. Stap 1 is per de 14e terug naar de avondlockdown. 1 februari de idiote sluitingstijd er af en horeca open tot 20 uur. En dan maar eens verder kijken. Wat hebben we dan nog? Nachtclubs en festivals, dat blijft toch een gokje. Daar moet je even mee wachten tot je ook ruimte hebt om zo'n gok op te vangen.![]()
Iedere blinde ziet dat de doelpalen inmiddels op veld vier staan. Maar we krijgen weer een mooie retorische truc.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En niemand die die vraag gaat stellen natuurlijk. Die doem voorspellingen worden telkens verplaatst. Net als de doelpalen. Alles om maar bang in een lockdown te kunnen blijven.
Gek he dat het vertrouwen achteruit holt?zie email 27 oktober![]()
En dan zit je dus feitelijk weer bijna 4 maanden in (gedeeltelijk) lockdown.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja dat je het in een paar stappen doet lijkt me prima. Stap 1 is per de 14e terug naar de avondlockdown. 1 februari de idiote sluitingstijd er af en horeca open tot 20 uur. En dan maar eens verder kijken. Wat hebben we dan nog? Nachtclubs en festivals, dat blijft toch een gokje. Daar moet je even mee wachten tot je ook ruimte hebt om zo'n gok op te vangen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hoe zit het als je QR vervallen is en je komende zomer alsnog die booster neemt? Is je QR dan direct weer geactiveerd?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:50 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Nee hoor, de Europese afspraak is dat de QR-code 9 maanden na de 2e vaccinatie vervalt, en men wil dat in Nederland op diezelfde manier doorvoeren. Het wil dus niet zeggen dat op 1 februari opeens iedereen zonder booster als 'ongevaccineerd' wordt gezien.
Wat als je ongevaccineerd bent en in de zomer je eerste prik neemt? Ook meteen geldige QR?![]()
Hebben we nou geleerd van Dansen met Jansen of niet? Hoe graag ik er ook van af wil, we meten dit wel beheerst doen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En dan zit je dus feitelijk weer bijna 4 maanden in (gedeeltelijk) lockdown.zie email 27 oktober![]()
We kopen er alleen zo weinig voor dat steeds meer mensen in zien dat ze met de doelpalen aan het spelen zijn en nogal in een tunnelvisie zitten. Als bevolking zijnde kunnen we er zo weinig aan doen. En de journalisten gaan ze er ook niet mee confronteren.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Iedere blinde ziet dat de doelpalen inmiddels op veld vier staan. Maar we krijgen weer een mooie retorische truc.
Gek he dat het vertrouwen achteruit holt?![]()
Verschilt een beetje per land. Soms is er een wachttijd van pak hem beet een week.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe zit het als je QR vervallen is en je komende zomer alsnog die booster neemt? Is je QR dan direct weer geactiveerd?Nee. Wachttijd van ik meen 14 dagen na tweede prik of eerste in geval van Janssen. Maar ook dat verschilt per land.quote:Wat als je ongevaccineerd bent en in de zomer je eerste prik neemt? Ook meteen geldige QR?zie email 27 oktober![]()
Zal me niks verbazen als je de prikken die je achter loopt eerst in moet halen voordat je weer wat mag.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe zit het als je QR vervallen is en je komende zomer alsnog die booster neemt? Is je QR dan direct weer geactiveerd?
Wat als je ongevaccineerd bent en in de zomer je eerste prik neemt? Ook meteen geldige QR?
Met een beetje mazzel tel je gewoon weer mee als gevaccineerde na een willekeurige booster; wanneer je er een neemt; zolang je de basis vaccinatie wel gewoon hebt gehaald.![]()
Ik vind "geleerd" van Dansen met Jansen wel het slechtste excuus wat je mag hebben, we hadden op dat moment nooit zo hard moeten ingrijpen (annuleren hele festival en evenementenseizoen, en alle nachthoreca weer dicht flikkeren) - het aanpassen van de "Dansen met Jansen" voorwaarde naar 2 weken na je vaccinatie en TvT naar 24 uur was waarschijnlijk op dat moment wel genoeg geweest.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hebben we nou geleerd van Dansen met Jansen of niet? Hoe graag ik er ook van af wil, we meten dit wel beheerst doen.
Dan had het waarschijnlijk wel iets meer rond gegaan in de zomer, maar dat is het moment dat het gezien de weersomstandigheden ook prima kon.
Maar goed, het is echt helemaal prima als daar de meningen over verschillen.
Ik vind alleen dat we de maatschappij onnodig lang op slot houden in vergelijking met andere landen in Europa, dat is wat mij betreft gewoon onverkoopbaar.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Even de betreffende sheet opgezocht en daar staat met koeienletters boven: 'PROGNOSE ZEER ONZEKER!!' en onderaan de sheet staat 'Worse possible case scenario'quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Dus lekker suggestief tweetje van Ollie de Cijfertjesman, maar ook een beetje flauw
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2022 00:39:36 ]![]()
Holy shit.quote:
Omt kan lullen wat ze willen, maar een verlenging kan je echt niet rechtlullen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
quote:Met een petitie, aangeboden aan de kersverse minister voor Sport Conny Helder, hebben diverse aan sport gerelateerde organisaties zoals NOC*NSF nogmaals duidelijk gemaakt dat wat hun betreft er zo snel mogelijk weer volop gesport kan worden. De petitie 'Sport van het slot' is door ruim 300.000 mensen van een handtekening voorzien.
,,We willen dat het kabinet erkent dat de sportsector zorgt voor een energieke en weerbare samenleving. En zo de druk op de zorg juist verlicht", zegt algemeen directeur Marc van den Tweel van NOC*NSF. De sportkoepel is samen met NL Actief, het Platform Ondernemende Sportaanbieders (POS) en de sportbonden initiatiefnemer van de actie.
Betrokkenen willen dat sport erkend wordt als een essentiële dienstverlening en dat de sportlocaties, zowel binnen als buiten, weer open gaan. ,,Mensen zijn door de coronamaatregelen minder gaan bewegen en we verkeren in een vitaliteits- en beweegcrisis. Sport is daarbij een deel van de oplossing", aldus Van den Tweel, die in Den Haag werd vergezeld door voorzitter Anneke van Zanen-Nieberg. ,,We roepen het kabinet ook op om met ons in gesprek te blijven om samen te kijken hoe de sport haar essentiële rol voor een gezonde samenleving het beste kan vervullen, zodat deze optimaal bijdraagt aan de bestrijding van het coronavirus."
Vreemd dat dit zo onduidelijk is. Waarschijnlijk ook wel bewust zodat men die booster maar 'gewoon' neemt om niet voor verrassingen te komen staan. Ik wil de booster graag uitstellen en (indien nodig) vlak voor de zomervakantie nemen. Maar grote kans dat ronde 4 dan al in gang is gezet.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als je de prikken die je achter loopt eerst in moet halen voordat je weer wat mag.
Met een beetje mazzel tel je gewoon weer mee als gevaccineerde na een willekeurige booster; wanneer je er een neemt; zolang je de basis vaccinatie wel gewoon hebt gehaald.![]()
De druk wordt links en rechts echt wel opgevoerd.quote:Meerdere gemeenten hebben een brandbrief gestuurd naar het kabinet om niet-essentiële winkels weer te openen. Ze vrezen voor de gevolgen voor de winkeliers als de lockdown nog langer aanhoudt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Helemaal geen suggestief tweetje. Dit is het scenario waar steeds naar verwezen werd om de lockdown te rechtvaardigen. En dat is/was prima. Maar hij komt niet uit, dus is de rechtvaardiging ook weg.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:38 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Even de betreffende sheet opgezocht en daar staat met koeienletters boven: 'PROGNOSE ZEER ONZEKER!!' en onderaan de sheet staat 'Worse possible case scenario'
[ afbeelding ]
Dus lekker suggestief tweetje van Ollie de Cijfertjesman, maar ook een beetje flauwzie email 27 oktober![]()
Niet bij delta, wel waarschijnlijk bij omicron. Maar daar heeft het weer geen effect op de ic opnames.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mooi plaatje. Ik neem aan dat de doemscenario's vanuit de witte hoek inmiddels wat minder gewicht toekomen? Dit is niet de eerste keer dat we een maatregelen in gerommeld worden op basis van prognoses die later volstrekt onjuist blijken.
Het kan goed zijn dat het het beste is dat we hebben, ik wil daar verder niet aan af doen. Maar om dit soort gokwerk de status van absolute waarheid toe te kennen is ook bijzonder. Iemand die 170.000 besmettingen nog gezien trouwens?
Openen dit land.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja, ik ben waarschijnlijk hetzelfde van plan, benieuwd hoe dat gaat lopen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vreemd dat dit zo onduidelijk is. Waarschijnlijk ook wel bewust zodat men die booster maar 'gewoon' neemt om niet voor verrassingen te komen staan. Ik wil de booster graag uitstellen en (indien nodig) vlak voor de zomervakantie nemen. Maar grote kans dat ronde 4 dan al in gang is gezet.![]()
Ja. Echt wel. Dit gaat niet lang meer goed, stukken in kranten. Invloedrijke belangengroepen. Mede-overheden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De druk wordt links en rechts echt wel opgevoerd.
Fijne wedstrijd Ernst!zie email 27 oktober![]()
Jawel, want de suggestie wordt gewekt dat dit de prognose van het RIVM was en dat die er dus helemaal naast zaten. Dat suggereer je zelf trouwens ook. Terwijl het stukje van de sheet waarop staat dat dit het worst case scenario is, handig is weggeknipt uit het tweetje.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Helemaal geen suggestief tweetje. Dit is het scenario waar steeds naar verwezen werd om de lockdown te rechtvaardigen. En dat is/was prima. Maar hij komt niet uit, dus is de rechtvaardiging ook weg.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2022 00:44:29 ]![]()
300.000 ook gewoon. Dit zou genoeg zijn voor een referendum, toen wehet nog hadden.quote:
Binnen hoeveel dagen?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
We zitten onder de onzekerheidsmarge vriend. Kun je bij je grafiek schrijven wat je wil, maar ze zitten nog niet eens in de buurt. Dit is dé prognose waarmee de lockdown werd verdedigt, daar mag je best wat van vinden als die er zo ver naast zit.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:44 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Jawel, want de suggestie wordt gewekt dat dit de prognose van het RIVM was en dat die er dus helemaal mis zaten. Dat suggereer je zelf trouwens ook. Terwijl het stukje van de sheet waarop staat dat dit het worst case scenario is, handig is weggeknipt uit het tweetje.zie email 27 oktober![]()
Breng dan dit soort grafiekjes niet naar buiten als je geen idee hebt. Het zit er een factor 5 tot 10 naastquote:Op woensdag 12 januari 2022 00:38 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Even de betreffende sheet opgezocht en daar staat met koeienletters boven: 'PROGNOSE ZEER ONZEKER!!' en onderaan de sheet staat 'Worse possible case scenario'
[ afbeelding ]
Dus lekker suggestief tweetje van Ollie de Cijfertjesman, maar ook een beetje flauw![]()
![]()
De petitie is vlak voor de feestdagen gestart, zal z'n 3 weken zijn geweest.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
300.000 ook gewoon. Dit zou genoeg zijn voor een referendum, toen wehet nog hadden.
Binnen hoeveel dagen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Precies. Als we er wat onder hadden gezeten had je me echt niet gehoord. Maar dit is wel heel extreem.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Breng dan dit soort grafiekjes niet naar buiten als je geen idee hebt. Het zit er een factor 5 tot 10 naastzie email 27 oktober![]()
Hou toch op. De datawappies van het rivm zaten er gewoon naast. Like always. Deze is gebezigd door dissel in de technische briefing.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:44 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Jawel, want de suggestie wordt gewekt dat dit de prognose van het RIVM was en dat die er dus helemaal naast zaten. Dat suggereer je zelf trouwens ook. Terwijl het stukje van de sheet waarop staat dat dit het worst case scenario is, handig is weggeknipt uit het tweetje.
Het is dikke onzin gebleken. Nu open dit land.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nou ja, ze hebben het ook niet naar buiten gebracht, he? Dit is uit interne briefings op basis van de modellen die het RIVM maakt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Breng dan dit soort grafiekjes niet naar buiten als je geen idee hebt. Het zit er een factor 5 tot 10 naast![]()
Was genoeg voor een referendumquote:Op woensdag 12 januari 2022 00:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De petitie is vlak voor de feestdagen gestart, zal z'n 3 weken zijn geweest.
Ben m ook tegengekomen in mijn 'bubbel'.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik lees dat hij is gepresenteerd bij de briefing in de Kamer...quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben het ook niet naar buiten gebracht, he? Dit is uit interne briefings op basis van de modellen die het RIVM maakt.zie email 27 oktober![]()
Het gevolgde scenario (lockdown een week voor de kerst) staat niet uitgewerkt in één van deze grafieken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies. Als we er wat onder hadden gezeten had je me echt niet gehoord. Maar dit is wel heel extreem.![]()
lekker fearmongeren naar de overheid, dat is al de 3de keer, dat ze het mis hebben, hef de lockdown op.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben het ook niet naar buiten gebracht, he? Dit is uit interne briefings op basis van de modellen die het RIVM maakt.![]()
Men heeft het worst case scenario (handig weggeknipt uit de suggestieve tweet) aanschouwd en besloten dat men dat risico niet wilde nemen. Daarin waren we voorzichtiger dan andere landen, en achteraf gezien waarschijnlijk te voorzichtig.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zitten onder de onzekerheidsmarge vriend. Kun je bij je grafiek schrijven wat je wil, maar ze zitten nog niet eens in de buurt. Dit is dé prognose waarmee de lockdown werd verdedigt, daar mag je best wat van vinden als die er zo ver naast zit.
Maar dat het worst case scenario niet is uitgekomen, betekent niet dat die voorzichtige beslissing zelf ook fout was. Als er een kans van 20% kans is op een gigantische natuurramp en 80% kans dat het mee zal vallen, is het dan verkeerd om mensen naar de schuilkelders te sturen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2022 00:50:34 ]![]()
Feit blijft als je er met je voorspellingen als productplanner zo ver naast zit, mag je je spullen pakken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben het ook niet naar buiten gebracht, he? Dit is uit interne briefings op basis van de modellen die het RIVM maakt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Niet 'voorspellingen'. Worst case.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Feit blijft als je er met je voorspellingen als productplanner zo ver naast zit, mag je je spullen pakken.![]()
Zou ik eens op mijn werk moeten doenquote:Op woensdag 12 januari 2022 00:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies. Als we er wat onder hadden gezeten had je me echt niet gehoord. Maar dit is wel heel extreem.
edit:dat dusquote:Op woensdag 12 januari 2022 00:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Feit blijft als je er met je voorspellingen als productplanner zo ver naast zit, mag je je spullen pakken.![]()
Heb je überhaupt gelezen wat ik hier al een week schrijf, letterlijk vannacht heb ik nog gezegd dat die beslissing in december op z'n minst zeer goed uitlegbaar was.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:50 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Men heeft het worst case scenario (handig weggeknipt uit de suggestieve tweet) aanschouwd en besloten dat men dat risico niet wilde nemen. Daarin waren we voorzichtiger dan andere landen, en achteraf gezien waarschijnlijk te voorzichtig.
Maar dat het worst case scenario niet is uitgekomen, betekent niet dat die voorzichtige beslissing zelf ook fout was. Als er een kans van 20% kans is op een gigantische natuurramp en 80% kans dat het mee zal vallen, is het dan verkeerd om mensen naar de schuilkelders te sturen?
Alleen we moeten nu, 12 januari, gewoon vaststellen dat het gelukkig meevalt en dus ook gewoon weer significant versoepelen.zie email 27 oktober![]()
Ja, ze herhalen bij technische briefings altijd de informatie die ze ook met de ministers hebben gedeeld volgens mij. Maar het is verder niet met het brede publiek gedeeld, behalve dan dat dit soort zaken nou eenmaal openbaar worden gemaakt, zoals alles dat in de Tweede Kamer wordt behandeld.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik lees dat hij is gepresenteerd bij de briefing in de Kamer...![]()
Dus is het wel naar buiten gebrachtquote:Op woensdag 12 januari 2022 00:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ze herhalen bij technische briefings altijd de informatie die ze ook met de ministers hebben gedeeld volgens mij. Maar het is verder niet met het brede publiek gedeeld, behalve dan dat dit soort zaken nou eenmaal openbaar worden gemaakt, zoals alles dat in de Tweede Kamer wordt behandeld.
zie email 27 oktober![]()
En het nu nog bagatelliseren met 'waarschijnlijk te voorzichtig'.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:50 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Men heeft het worst case scenario (handig weggeknipt uit de suggestieve tweet) aanschouwd en besloten dat men dat risico niet wilde nemen. Daarin waren we voorzichtiger dan andere landen, en achteraf gezien waarschijnlijk te voorzichtig.
Maar dat het worst case scenario niet is uitgekomen, betekent niet dat die voorzichtige beslissing zelf ook fout was. Als er een kans van 20% kans is op een gigantische natuurramp en 80% kans dat het mee zal vallen, is het dan verkeerd om mensen naar de schuilkelders te sturen?![]()
Jawel hoorquote:Op woensdag 12 januari 2022 00:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ze herhalen bij technische briefings altijd de informatie die ze ook met de ministers hebben gedeeld volgens mij. Maar het is verder niet met het brede publiek gedeeld, behalve dan dat dit soort zaken nou eenmaal openbaar worden gemaakt, zoals alles dat in de Tweede Kamer wordt behandeld.
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdfwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: