abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 januari 2022 @ 12:09:24 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203137762
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Sorry hoor maar de partijen gaan er zelf over wat een regeerakkoord is. Niemand houd ze tegen om duidelijker plannen tentoon te spreiden als ze op dezelfde manier budgetten uit de hoge hoed kunnen toveren.
[..]
:')
Dan krijg je dus een regeerakoord zo dik als de Winkler Prins en kost het meer dan een jaar het te schrijven.

Ee regeerakkoord is een voornemen en op basis daarvan gaan ministers voorstellen maken. En die worden in het parlement behandeld. En die zullen ook in de 1e kamer steun nodig gaan hebben van de oppositie.

Dus ja, je conclusies zijn gewoon voorbarig.
pi_203137763
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 11:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als er niet eens een plan uitgewerkt is maar de budgetten zijn al opgesteld begint het falen nu al. Dat kun je geen voorbarige conclusies noemen.
Heel bijzonder al dat ze geld uittrekken maar eigenlijk concreet nog maar heel weinig idee hebben wat ze willen doen en wat dat ongeveer gaat kosten. Schoolboekvoorbeeld voor het verspillen van bakken met geld. Dan kom je op Rutte III net voor corona uit. Geld genoeg maar geen idee, geen echte visie.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2022 12:10:22 ]
pi_203137928
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan krijg je dus een regeerakoord zo dik als de Winkler Prins en kost het meer dan een jaar het te schrijven.

Ee regeerakkoord is een voornemen en op basis daarvan gaan ministers voorstellen maken. En die worden in het parlement behandeld. En die zullen ook in de 1e kamer steun nodig gaan hebben van de oppositie.

Dus ja, je conclusies zijn gewoon voorbarig.
Oh sorry ik ben helemaal in de war. Ik dacht dat ik dingen over nieuwe bestuurscultuur gehoord had. Gelukkig dat we jou hebben om te vertellen wat de huidige bestuurscultuur is waar je absoluut op geen punt van af kan wijken zonder dat het slechter is dan nu. In plaats van gewoon in te gaan op het punt. Dat het best apart is al budgettering te doen voordat je uberhaupt uitgewerkte plannen hebt. Zoiets als gewoon maar 1000 euro uittrekken voor de boodschappen, misschien vind ik er een goed plan voor misschien niet.

Maar okay we wachten tot het te laat is en dan leveren we achteraf kritiek. Ook goed hoor.
pi_203137946
Hermans verkozen bij de VVD en Paternotte bij D66 dus
  dinsdag 11 januari 2022 @ 12:24:22 #205
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_203138022
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:07 schreef Hexagon het volgende:

Ik vind dat wel goed. Als je alleen maar doorgewinterde partijtijgers in het kabinet zet dan maakt dat de denkwereld ook erg benauwd.
Ik weet dat het voor een D66-er gek klinkt ;), maar de meeste partijen staan toch voor bepaalde politiek, voor een bepaalde richting. En die politiek moet in zekere zin bewaakt worden binnen de ministerraad. Als je daar dan 3 niet-D66'ers neerzet, dan heb je minder sturing in het D66-geluid. Voor hetzelfde geld is Dijkgraaf een innerlijke VVD'er die zich druk maakt om Law&Order en niet zo zwaar tilt aan het schenden van mensenrechten.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 12:25:24 #206
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203138041
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar waarom zou ze anders moeten opstappen? Lijkt me ook geen type dat hele domme dingen gaat doen.
Beleidsmatig misschien niet maar ik ben altijd beetje huiverig voor mensen die nog snel even lid moeten worden. Uitglijder door controversiële uitspraken uit verleden die niet passen bij de partijlijn zijn snel gemaakt.

Beetje steungeld uitdelen aan de sector die je zou goed kent en waarin je sociaal vervlochten mee bent leidt ook snel genoeg tot ophef en of wraak van iemand die nog een rekening te vereffenen heeft. Komt bij dat je eigen partij waarschijnlijk niet veel politiek kapitaal gaat investeren om je te laten zitten dus zullen ze je intern ook sneller laten vallen dan bv een Jetten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_203138069
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oh sorry ik ben helemaal in de war. Ik dacht dat ik dingen over nieuwe bestuurscultuur gehoord had. Gelukkig dat we jou hebben om te vertellen wat de huidige bestuurscultuur is waar je absoluut op geen punt van af kan wijken zonder dat het slechter is dan nu. In plaats van gewoon in te gaan op het punt. Dat het best apart is al budgettering te doen voordat je uberhaupt uitgewerkte plannen hebt. Zoiets als gewoon maar 1000 euro uittrekken voor de boodschappen, misschien vind ik er een goed plan voor misschien niet.

Maar okay we wachten tot het te laat is en dan leveren we achteraf kritiek. Ook goed hoor.
Wat had jij dan willen zien? Helemaal geen cijfers?


Die doorrekening is er trouwens op vraag van de oppositie, he? Niet van de coalitie. Die wilden graag een doorrekening van onuitgewerkte plannen met ook vast helemaal nog niet 100% vaststaande budgetten (zie het gedoe in Groningen gister, daar moet al weer geld bij de regeling).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203138134
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:20 schreef Raw85 het volgende:
Hermans verkozen bij de VVD en Paternotte bij D66 dus
Wat jammer, ik had gehoopt op Sjoerdsma.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 12:42:26 #209
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203138234
Overigens, als wij de hele energie en klimaat transitie en woningproblematiek opgelost hebben in relatief korte tijdshorizon en het leidt niet tot meer staatsschuld dan ca 90% dan zou ik meteen tekenen als ik de politiek was.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_203138273
Kabinetsleden die geen partijtijgers zijn, die zullen eerst aan het landsbelang denken en pas veel later aan het partijbelang. Ik vind dat juist wel goed.
pi_203138787
Onbegrijpelijk dat een gevaarlijke gek als die Paternotte het zo ver kan schoppen. Wat een afgang voor D66 :{
  dinsdag 11 januari 2022 @ 13:34:58 #212
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203138863
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:27 schreef MoreDakka het volgende:
Onbegrijpelijk dat een gevaarlijke gek als die Paternotte het zo ver kan schoppen. Wat een afgang voor D66 :{
Wat is er nou weer gevaarlijk aan hem
  dinsdag 11 januari 2022 @ 13:36:53 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203138888
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oh sorry ik ben helemaal in de war. Ik dacht dat ik dingen over nieuwe bestuurscultuur gehoord had. Gelukkig dat we jou hebben om te vertellen wat de huidige bestuurscultuur is waar je absoluut op geen punt van af kan wijken zonder dat het slechter is dan nu. In plaats van gewoon in te gaan op het punt. Dat het best apart is al budgettering te doen voordat je uberhaupt uitgewerkte plannen hebt. Zoiets als gewoon maar 1000 euro uittrekken voor de boodschappen, misschien vind ik er een goed plan voor misschien niet.

Maar okay we wachten tot het te laat is en dan leveren we achteraf kritiek. Ook goed hoor.
Dus nieuwe bestuurscultuur is alle maatregelen al volledig uitschrijven in het regeerakkoord? Of is alles dan te dicht getimmerd?

Ligt er een doortimmerd plan "Huuuuuuuh, de regering heeft alles in de achterkamers dichtgetimmerd" :'( :'(

Ligt er nog geen doortimmerd plan "Huuuuuuuuuh, er moet een volledig uitgewerkt plan liggen en anders is het fout" :'( :'(

Het is zeuren om het zeuren
  dinsdag 11 januari 2022 @ 13:55:26 #214
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_203139119
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:45 schreef Jojoke het volgende:
Kabinetsleden die geen partijtijgers zijn, die zullen eerst aan het landsbelang denken en pas veel later aan het partijbelang. Ik vind dat juist wel goed.
Behalve dat de invulling van het landsbelang nou net voor iedereen en elke stroming verschilt, vandaar dat we ook verkiezingen hebben.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 13:55:26 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203139120
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:24 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik weet dat het voor een D66-er gek klinkt ;), maar de meeste partijen staan toch voor bepaalde politiek, voor een bepaalde richting. En die politiek moet in zekere zin bewaakt worden binnen de ministerraad. Als je daar dan 3 niet-D66'ers neerzet, dan heb je minder sturing in het D66-geluid. Voor hetzelfde geld is Dijkgraaf een innerlijke VVD'er die zich druk maakt om Law&Order en niet zo zwaar tilt aan het schenden van mensenrechten.
Nouja ze plukken natuurlijk niet zomaar iemand van de straat maar nemen iemand die al wel in het netwerk bekend is waarvan je kunt verwachten dat die wel bij de partij past. Als een Uslu ergens de schijn had gewekt dat ze meer bij DENK zou passen hadden ze haar natuurlijk niet benaderd.

Dijkgraaf is volgens mij trouwens al vrij lang lid van D66. Sprak vroeger nog wel eens op congressen. En ook Kuipers zat er al een tijd bij. Die schreef mee aan het verkiezingsprogramma.
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 14:38:18 #216
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203139652
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:24 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik weet dat het voor een D66-er gek klinkt ;), maar de meeste partijen staan toch voor bepaalde politiek, voor een bepaalde richting. En die politiek moet in zekere zin bewaakt worden binnen de ministerraad. Als je daar dan 3 niet-D66'ers neerzet, dan heb je minder sturing in het D66-geluid. Voor hetzelfde geld is Dijkgraaf een innerlijke VVD'er die zich druk maakt om Law&Order en niet zo zwaar tilt aan het schenden van mensenrechten.
Volgens mij hoef je geen Kamerlid of zelfs partijlid te zijn om de politieke richting van D66 of een andere politieke partij te volgen. Ik vind dat een beetje een non-argument, eigenlijk.
Als de partij van mening is dat deze mensen bij hun gedachten en politiek passen dan zie ik geen reden om ze niet te benoemen, het is niet alsof een andere organisatie ze dwingt deze mensen te benoemen.

En laten we wel zijn, benoemingen omdat de betroffen persoon zo trouw is aan de partij heeft in het verleden meer problemen en slechte bewindslieden opgeleverd dan personen op capaciteiten selecteren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203141900
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wat is er nou weer gevaarlijk aan hem
Zijn corona-opvattingen. Die verraden een gevaarlijke minachting van persoonlijke vrijheid.
pi_203141958
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zijn corona-opvattingen. Die verraden een gevaarlijke minachting van persoonlijke vrijheid.
De corona-opvattingen die hij in de kamer uit, zijn natuurlijk de opvattingen van de fractie. Wie dan voorzitter is maakt niks uit.

Verder zijn zijn opvattingen natuurlijk niet gevaarlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203141988
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
De corona-opvattingen die hij in de kamer uit, zijn natuurlijk de opvattingen van de fractie. Wie dan voorzitter is maakt niks uit.

Verder zijn zijn opvattingen natuurlijk niet gevaarlijk.
Onzin.
pi_203142019
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Onzin.
Jij denkt dat Sjoerdsma, Belhaj, Van Weyenberg of Van Meenen oid andere opvattingen hebben?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203142466
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zijn corona-opvattingen. Die verraden een gevaarlijke minachting van persoonlijke vrijheid.
Gezien zijn uitspraken tijdens de corona crisis blijkt Paternotte nogal een hekel te hebben aan de persoonlijke integriteit van het individu. Wel vreemd voor een Kamerlid van een eens liberale partij, maar die weg heeft D66 natuurlijk al lang geleden verlaten. Het partijmotto ‘We laten iedereen vrij, maar niemand vallen’ is al net zo nietszeggend en vals als de verkiezingsslogan die ze geen windeieren heeft gelegd.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 18:18:29 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203142656
Paternotte is een goede keuze. Heeft al ervaring als fractieleider van een grote fractie en is ook een potentieel opvolger van Kaag.
pi_203142853
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:18 schreef Hexagon het volgende:
Paternotte is een goede keuze. Heeft al ervaring als fractieleider van een grote fractie en is ook een potentieel opvolger van Kaag.
Lijkt mij ook. Bij de opvolging van Pechtold hoopte ik meer op Paternotte dan Jetten, maar die laatste heeft wel veel geleerd. Alsnog is Paternotte een prima kanshebber, zeker als Jetten op 1 of andere manier beschadigd raakt als minister. Paternotte was dan ook de enige logische keus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 11 januari 2022 @ 19:18:29 #224
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203143558
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 10:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Moeten ze de boeren dan hun bedrijf afpakken zonder miljarden? Hoe zie jij een forse inkrimping van de stikstofuitstoot zonder miljarden te besteden voor je?

Je weet hopelijk dat het de rechter is die zegt dat er wat aan stikstof moet worden gedaan, ook de regering moet zich gewoon aan de wet houden.
Het stikstof probleem stopt bij de nederlandse grens
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203143644
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 19:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het stikstof probleem stopt bij de nederlandse grens
Onzin:
Duitsland: https://www.nieuweoogst.n(...)een-stikstofprobleem
België: https://www.trouw.nl/duur(...)n-toekomst~bb46b871/

Zoals je kunt lezen is er zelfs een vergunningenstop in België voor de landbouw.

Maar dit is wel een feit:
quote:
Nederland en Vlaanderen hebben de hoogste stikstofconcentraties van Europa.
Oorzaak? Intensieve landbouw waar beide om bekend staan.

Kun je niet even inlezen voor je iets post?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203143664
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 19:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het stikstof probleem stopt bij de nederlandse grens
Het stopt zelfs niet als we alle bedrijvigheid in Nederland stoppen, dus de bouw, het wegverkeer, de landbouw, de industrie. En ondanks dat dat nu al bekend is zullen ze er in Den Haag pas achter komen wanneer er tientallen miljarden weggegooid zijn. Maar geen nood, onze kinderen en kleinkinderen krijgen die rekening gepresenteerd dus met een beetje geluk merken we er zelf financieel weinig van.

twitter


Lees de draad (bovenstaande is 1 van 4)

Oa https://www.biind.nl/nieu(...)of-in-natuurgebieden

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2022 19:39:13 ]
pi_203143741
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 19:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het stopt zelfs niet als we alle bedrijvigheid in Nederland stoppen, dus de bouw, het wegverkeer, de landbouw, de industrie. En ondanks dat dat nu al bekend is zullen ze er in Den Haag pas achter komen wanneer er tientallen miljarden weggegooid zijn. Maar geen nood, onze kinderen en kleinkinderen krijgen die rekening gepresenteerd dus met een beetje geluk merken we er zelf financieel weinig van.
En weer een hoop onzin, alleen om de kop onder de grond te steken voor wat de werkelijke vervuilers zijn in Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 11 januari 2022 @ 19:52:18 #228
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_203144194
Geesje Rotgers :')
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 januari 2022 @ 21:52:09 #229
408813 crew  trein2000
pi_203146502
twitter

En we hebben het eerste brandje.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203146547
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En we hebben het eerste brandje.
Ik weet niet of bepaalde coalitiepartijen daar zo rouwig om zijn. De ouderen afdelingen van enkele coalitiepartijen vinden het een vrij onzalig plan. https://www.telegraaf.nl/(...)eigen-kabinet-om-aow

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2022 21:56:23 ]
pi_203146770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En we hebben het eerste brandje.
Dit leek ook haast in het coalitieakkoord gezet om wat aan PvdA en GL te kunnen geven bij onderhandeling, toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 januari 2022 @ 22:07:06 #232
408813 crew  trein2000
pi_203146820
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit leek ook haast in het coalitieakkoord gezet om wat aan PvdA en GL te kunnen geven bij onderhandeling, toch?
Dat gaat toch niet werken hoop ik zeg? Een beetje onderhandelaar prikt daar zo doorheen, eerst dat idiote plan van tafel en anders steunen we niets.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203146947
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat gaat toch niet werken hoop ik zeg? Een beetje onderhandelaar prikt daar zo doorheen, eerst dat idiote plan van tafel en anders steunen we niets.
Ik weet ook niet of het bewust zo is gedaan, maar dat het van tafel zou gaan zodra GL en PvdA zouden meepraten voor de eerste kamer was wel vanaf het begin te verwachten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203147207
Probleem twee staat ook al voor de deur;
twitter


Gaat lekker als Rutte IV met zo'n erfenis.
pi_203147307
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus nieuwe bestuurscultuur is alle maatregelen al volledig uitschrijven in het regeerakkoord? Of is alles dan te dicht getimmerd?

Ligt er een doortimmerd plan "Huuuuuuuh, de regering heeft alles in de achterkamers dichtgetimmerd" :'( :'(

Ligt er nog geen doortimmerd plan "Huuuuuuuuuh, er moet een volledig uitgewerkt plan liggen en anders is het fout" :'( :'(

Het is zeuren om het zeuren
Jij bent gewoon met alles tevreden. Maakt niet uit wat je gepresenteerd wordt. Hoef je niet nogmaals hetzelfde stromannetje als Hanca al bij mij geponeerd had te dumpen.

Ik heb geen idee wat de nieuwe bestuurscultuur is, de lui die her erover hadden ook niet echt geloof ik. Blijkbaar wat lui aantrekken van buiten de politiek nouja dat is dan ook meteen het enige wat vrij positief lijkt aan dit nieuwe kabinet. Van de andere kant zo'n Kuipers die nu zegt dat ze na 2 jaar eens gaan beginnen met het denken over een langetermijnvisie mbt tot coronabeleid zou voor iemand met enig realisme een grote rode vlag moeten zijn. Ik snap niet dat je zo gepikeerd ben dat ik niet meteen hosanna zing bij wat kansloze plannen die zelfs als ze werkelijkheid zouden worden de problemen niet oplossen maar enkel symptoombestrijding zijn.

Ook grappig dat lui die altijd zeuren dat CBS berekeningen zo belangrijk zijn nu het CBS ze wat statistieken voorschotelt die niet bevallen opeens beginnen over hoe je met statistiek ook het verkeerde verhaal kan tonen.
Om het even duidelijk te maken ik vond die extreme focus van CBS op hun geraamde overheidsschuld ook misleidend. Maar ik geloof dan ook niet dat hun doorrrekeningen zaligmakend zijn, wel beter dan niets uiteraard in de meeste gevallen.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 22:39:37 #236
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203147465
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit leek ook haast in het coalitieakkoord gezet om wat aan PvdA en GL te kunnen geven bij onderhandeling, toch?
Ze kunnen niet akkoord gaan, maar dan gaat het minimumloon dus ook niet omhoog. Ben benieuwd hoe de PvdA dat uit wil gaan leggen aan de achterban.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203147493
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:26 schreef DarkwingDuck het volgende:
Probleem twee staat ook al voor de deur;
[ twitter ]

Gaat lekker als Rutte IV met zo'n erfenis.
Ik ben heel benieuwd naar de antwoorden. Ik vind de flarden die in het artikel staan (waarom post je kamervragen ipv het artikel?) niet heel samenhangend.

Het artikel zegt in elk geval dat het de minister nooit heeft bereikt, wat het dus niet echt een schandaal in de politieke zin zou maken. Wel is het interessant om te weten of er inderdaad dingen in de rapporten niet kloppen. Goed werk van GreenPeace. Uiteindelijk gaat het om het redden van de natuur.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 11-01-2022 22:47:56 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203147572
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ze kunnen niet akkoord gaan, maar dan gaat het minimumloon dus ook niet omhoog. Ben benieuwd hoe de PvdA dat uit wil gaan leggen aan de achterban.
Dat dreigement werkt net zo goed de andere kant op, want met name D66 en CU maar misschien ook de andere 2 krijgen dat niet uitgelegd aan hun achterban. Werken met dreigementen op zo'n manier werkt dan ook niet. Het is geen 'stem ja of stik', het is onderhandelen. En dan is de kans dat de AOW toch mee gaat gewoon aanwezig en ik denk zelfs vrij groot.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203147692
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ze kunnen niet akkoord gaan, maar dan gaat het minimumloon dus ook niet omhoog. Ben benieuwd hoe de PvdA dat uit wil gaan leggen aan de achterban.
Prima toch voor GL en PvdA als dit kabinet zichzelf in de voet schiet door iets waar politieke partijen vrijwel unaniem voor zijn niet eens ten uitvoering kunnen brengen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 02:29:27 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203149013
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 19:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het stopt zelfs niet als we alle bedrijvigheid in Nederland stoppen, dus de bouw, het wegverkeer, de landbouw, de industrie. En ondanks dat dat nu al bekend is zullen ze er in Den Haag pas achter komen wanneer er tientallen miljarden weggegooid zijn. Maar geen nood, onze kinderen en kleinkinderen krijgen die rekening gepresenteerd dus met een beetje geluk merken we er zelf financieel weinig van.

[ twitter ]

Lees de draad (bovenstaande is 1 van 4)

Oa https://www.biind.nl/nieu(...)of-in-natuurgebieden
Omdat we zo graag de natuur arm en schraal willen houden

de zelf gecreerde natuur
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203149557
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 02:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Omdat we zo graag de natuur arm en schraal willen houden

de zelf gecreerde natuur
Weer een ongeïnformeerde opmerking. Een belangrijk voorbeeld van natuur die we met name schraal moeten houden is heide. Heide komt hier altijd al voor, heide werd in de Middeleeuwen afgeplagd voor landbouw en daardoor ontstonden de stuifzand vlaktes.

En ja, heide moeten we beschermen. Want naast in Nederland komt het in Europa maar in 2 of 3 landen voor. En allerlei diersoorten (hagedissen, slangen, padden, insecten, veldleeuwerik) hebben de heide nodig.

Stikstof maakt van heide een grasveld of een veld vol braamstruiken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:18:37 #242
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203149633
twitter


Ik zie dat Pieter zich inmiddels met erg belangrijke zaken aan het bezighouden is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203149696
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:18 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Ik zie dat Pieter zich inmiddels met erg belangrijke zaken aan het bezighouden is.
Bereikbaarheid van het Oosten des lands is zeker belangrijk voor politici uit die regio. Daar halen ze een groot deel van de stemmen vandaan. Bovendien ben je ook volksvertegenwoordiger van je regio en heb je die belangen te behartigen. Zo zal hij zich vast ook gaan uitspreken over het doortrekken van de spoorlijn van Groningen naar Twente. Zo heeft hij zich ook jaren uitgesproken voor verdere verbreding van de A1, en het verdubbelen van de N35 en het doortrekken naar Duitsland van diezelfde N35. Nederland is wat groter dan de Randstad en heeft dus wat meer belangen dan enkel die van de Randstad.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:40:07 #244
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203149782
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Bereikbaarheid van het Oosten des lands is zeker belangrijk voor politici uit die regio. Daar halen ze een groot deel van de stemmen vandaan. Bovendien ben je ook volksvertegenwoordiger van je regio en heb je die belangen te behartigen. Zo zal hij zich vast ook gaan uitspreken over het doortrekken van de spoorlijn van Groningen naar Twente. Zo heeft hij zich ook jaren uitgesproken voor verdere verbreding van de A1, en het verdubbelen van de N35 en het doortrekken naar Duitsland van diezelfde N35. Nederland is wat groter dan de Randstad en heeft dus wat meer belangen dan enkel die van de Randstad.
Als hij dan nog had geopteerd voor een vertrek vanaf Utrecht bijvoorbeeld had hij best een goed punt gehad. Maar Hengelo is voor mensen die in andere delen van het oosten wonen (zoals ik) ook ontzettend kut te bereiken. Ik ben sneller in Amsterdam dan in Hengelo bijvoorbeeld.

En verder is het vooral weer spijkers op laag water zoeken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203149812
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Als hij dan nog had geopteerd voor een vertrek vanaf Utrecht bijvoorbeeld had hij best een goed punt gehad. Maar Hengelo is voor mensen die in andere delen van het oosten wonen (zoals ik) ook ontzettend kut te bereiken. Ik ben sneller in Amsterdam dan in Hengelo bijvoorbeeld.

En verder is het vooral weer spijkers op laag water zoeken.
Fijn voor jou, maar vanuit Salland, Twente en de Achterhoek ben je sneller in Hengelo dan in Utrecht. Utrecht is te dicht bij Amsterdam, als je dan een tweede plaats wil hebben dan ligt Hengelo meer voor de hand lijkt mij.

En verder is het idd spijkers op laag water zoeken van jou. Want hoeveel tijd zal hij er aan besteed hebben? Hooguit een paar uur lijkt mij op een werkweek van 60+ uur. Genoeg tijd voor andere zaken die volgens jou meer prioriteit hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2022 08:45:58 ]
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:46:49 #246
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203149831
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Fijn voor jou, maar vanuit Salland, Twente en de Achterhoek ben je sneller in Hengelo dan in Utrecht. Utrecht is te dicht bij Amsterdam, als je dan een tweede plaats wil hebben dan ligt Hengelo meer voor de hand lijkt mij.

En verder is het idd spijkers op laag water zoeken van jou. Want hoeveel tijd zal hij er aan besteed hebben? Hooguit een paar uur lijkt mij op een werkweek van 60+ uur. Genoeg tijd voor andere zaken die volgens jou meer prioriteit hebben.
Dat is dan mooi, trein stopt al in Bad Bentheim om het personeel in te laden. Geloof dat dat niet zover weg is voor mensen uit die regio.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203149966
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is dan mooi, trein stopt al in Bad Bentheim om het personeel in te laden. Geloof dat dat niet zover weg is voor mensen uit die regio.
Toch een behoorlijk stuk verder qua tijd vanaf veel plaatsen uit de regio.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:24:01 #248
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_203150137
Jammer alleen dat dit een private nachttrein is en dat de overheid hier niks mee te maken heeft. De mensen achter die nachttrein kiezen er blijkbaar voor om niet in oost Nederland te stoppen. Kamervragen hebben dus weinig zin omdat het maximale wat de minister kan doen is dat bedrijf opbellen en lief vragen of ze in Hengelo willen stoppen.
pi_203150179
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:24 schreef GlennQuagmire het volgende:
Jammer alleen dat dit een private nachttrein is en dat de overheid hier niks mee te maken heeft. De mensen achter die nachttrein kiezen er blijkbaar voor om niet in oost Nederland te stoppen. Kamervragen hebben dus weinig zin omdat het maximale wat de minister kan doen is dat bedrijf opbellen en lief vragen of ze in Hengelo willen stoppen.
Prima taak voor een minister of staatssecretaris om dat met wat gewicht te doen. Daarnaast moeten er natuurlijk vergunningen komen als die er nog niet zijn. En wellicht is het gebrek aan vergunningen wel de reden waarom die private nachttrein nu niet stopt in Hengelo.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:00:20 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203150536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jij bent gewoon met alles tevreden. Maakt niet uit wat je gepresenteerd wordt. Hoef je niet nogmaals hetzelfde stromannetje als Hanca al bij mij geponeerd had te dumpen.
Eh nee, er ligt immers nog geen uitgewerkt voorstel dus er is niks waar ik tevreden of ontevreden over kan zijn. Enkel de voornemens en doelstellingen uit het regeerakkoord vind ik wel prima.

Maar vooralsnog moet het kabinet met uitgewerkte voorstellen komen die in de kamer behandeld moeten worden en waar ook een deel van de oppositie goedkeuring voor moet geven. En voor het zo ver is zijn conclusies over de doelmatigheid voorbarig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')