Het stopt zelfs niet als we alle bedrijvigheid in Nederland stoppen, dus de bouw, het wegverkeer, de landbouw, de industrie. En ondanks dat dat nu al bekend is zullen ze er in Den Haag pas achter komen wanneer er tientallen miljarden weggegooid zijn. Maar geen nood, onze kinderen en kleinkinderen krijgen die rekening gepresenteerd dus met een beetje geluk merken we er zelf financieel weinig van.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het stikstof probleem stopt bij de nederlandse grens
En weer een hoop onzin, alleen om de kop onder de grond te steken voor wat de werkelijke vervuilers zijn in Nederland.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het stopt zelfs niet als we alle bedrijvigheid in Nederland stoppen, dus de bouw, het wegverkeer, de landbouw, de industrie. En ondanks dat dat nu al bekend is zullen ze er in Den Haag pas achter komen wanneer er tientallen miljarden weggegooid zijn. Maar geen nood, onze kinderen en kleinkinderen krijgen die rekening gepresenteerd dus met een beetje geluk merken we er zelf financieel weinig van.
Ik weet niet of bepaalde coalitiepartijen daar zo rouwig om zijn. De ouderen afdelingen van enkele coalitiepartijen vinden het een vrij onzalig plan. https://www.telegraaf.nl/(...)eigen-kabinet-om-aowquote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En we hebben het eerste brandje.
Dit leek ook haast in het coalitieakkoord gezet om wat aan PvdA en GL te kunnen geven bij onderhandeling, toch?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En we hebben het eerste brandje.
Dat gaat toch niet werken hoop ik zeg? Een beetje onderhandelaar prikt daar zo doorheen, eerst dat idiote plan van tafel en anders steunen we niets.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit leek ook haast in het coalitieakkoord gezet om wat aan PvdA en GL te kunnen geven bij onderhandeling, toch?
Ik weet ook niet of het bewust zo is gedaan, maar dat het van tafel zou gaan zodra GL en PvdA zouden meepraten voor de eerste kamer was wel vanaf het begin te verwachten.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat gaat toch niet werken hoop ik zeg? Een beetje onderhandelaar prikt daar zo doorheen, eerst dat idiote plan van tafel en anders steunen we niets.
Jij bent gewoon met alles tevreden. Maakt niet uit wat je gepresenteerd wordt. Hoef je niet nogmaals hetzelfde stromannetje als Hanca al bij mij geponeerd had te dumpen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus nieuwe bestuurscultuur is alle maatregelen al volledig uitschrijven in het regeerakkoord? Of is alles dan te dicht getimmerd?
Ligt er een doortimmerd plan "Huuuuuuuh, de regering heeft alles in de achterkamers dichtgetimmerd"![]()
![]()
Ligt er nog geen doortimmerd plan "Huuuuuuuuuh, er moet een volledig uitgewerkt plan liggen en anders is het fout"![]()
![]()
Het is zeuren om het zeuren
Ze kunnen niet akkoord gaan, maar dan gaat het minimumloon dus ook niet omhoog. Ben benieuwd hoe de PvdA dat uit wil gaan leggen aan de achterban.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit leek ook haast in het coalitieakkoord gezet om wat aan PvdA en GL te kunnen geven bij onderhandeling, toch?
Ik ben heel benieuwd naar de antwoorden. Ik vind de flarden die in het artikel staan (waarom post je kamervragen ipv het artikel?) niet heel samenhangend.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:26 schreef DarkwingDuck het volgende:
Probleem twee staat ook al voor de deur;
[ twitter ]
Gaat lekker als Rutte IV met zo'n erfenis.
Dat dreigement werkt net zo goed de andere kant op, want met name D66 en CU maar misschien ook de andere 2 krijgen dat niet uitgelegd aan hun achterban. Werken met dreigementen op zo'n manier werkt dan ook niet. Het is geen 'stem ja of stik', het is onderhandelen. En dan is de kans dat de AOW toch mee gaat gewoon aanwezig en ik denk zelfs vrij groot.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze kunnen niet akkoord gaan, maar dan gaat het minimumloon dus ook niet omhoog. Ben benieuwd hoe de PvdA dat uit wil gaan leggen aan de achterban.
Prima toch voor GL en PvdA als dit kabinet zichzelf in de voet schiet door iets waar politieke partijen vrijwel unaniem voor zijn niet eens ten uitvoering kunnen brengen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze kunnen niet akkoord gaan, maar dan gaat het minimumloon dus ook niet omhoog. Ben benieuwd hoe de PvdA dat uit wil gaan leggen aan de achterban.
Omdat we zo graag de natuur arm en schraal willen houdenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het stopt zelfs niet als we alle bedrijvigheid in Nederland stoppen, dus de bouw, het wegverkeer, de landbouw, de industrie. En ondanks dat dat nu al bekend is zullen ze er in Den Haag pas achter komen wanneer er tientallen miljarden weggegooid zijn. Maar geen nood, onze kinderen en kleinkinderen krijgen die rekening gepresenteerd dus met een beetje geluk merken we er zelf financieel weinig van.
[ twitter ]
Lees de draad (bovenstaande is 1 van 4)
Oa https://www.biind.nl/nieu(...)of-in-natuurgebieden
Weer een ongeïnformeerde opmerking. Een belangrijk voorbeeld van natuur die we met name schraal moeten houden is heide. Heide komt hier altijd al voor, heide werd in de Middeleeuwen afgeplagd voor landbouw en daardoor ontstonden de stuifzand vlaktes.quote:Op woensdag 12 januari 2022 02:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat we zo graag de natuur arm en schraal willen houden
de zelf gecreerde natuur
Bereikbaarheid van het Oosten des lands is zeker belangrijk voor politici uit die regio. Daar halen ze een groot deel van de stemmen vandaan. Bovendien ben je ook volksvertegenwoordiger van je regio en heb je die belangen te behartigen. Zo zal hij zich vast ook gaan uitspreken over het doortrekken van de spoorlijn van Groningen naar Twente. Zo heeft hij zich ook jaren uitgesproken voor verdere verbreding van de A1, en het verdubbelen van de N35 en het doortrekken naar Duitsland van diezelfde N35. Nederland is wat groter dan de Randstad en heeft dus wat meer belangen dan enkel die van de Randstad.quote:Op woensdag 12 januari 2022 08:18 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Ik zie dat Pieter zich inmiddels met erg belangrijke zaken aan het bezighouden is.
Als hij dan nog had geopteerd voor een vertrek vanaf Utrecht bijvoorbeeld had hij best een goed punt gehad. Maar Hengelo is voor mensen die in andere delen van het oosten wonen (zoals ik) ook ontzettend kut te bereiken. Ik ben sneller in Amsterdam dan in Hengelo bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 12 januari 2022 08:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Bereikbaarheid van het Oosten des lands is zeker belangrijk voor politici uit die regio. Daar halen ze een groot deel van de stemmen vandaan. Bovendien ben je ook volksvertegenwoordiger van je regio en heb je die belangen te behartigen. Zo zal hij zich vast ook gaan uitspreken over het doortrekken van de spoorlijn van Groningen naar Twente. Zo heeft hij zich ook jaren uitgesproken voor verdere verbreding van de A1, en het verdubbelen van de N35 en het doortrekken naar Duitsland van diezelfde N35. Nederland is wat groter dan de Randstad en heeft dus wat meer belangen dan enkel die van de Randstad.
Fijn voor jou, maar vanuit Salland, Twente en de Achterhoek ben je sneller in Hengelo dan in Utrecht. Utrecht is te dicht bij Amsterdam, als je dan een tweede plaats wil hebben dan ligt Hengelo meer voor de hand lijkt mij.quote:Op woensdag 12 januari 2022 08:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Als hij dan nog had geopteerd voor een vertrek vanaf Utrecht bijvoorbeeld had hij best een goed punt gehad. Maar Hengelo is voor mensen die in andere delen van het oosten wonen (zoals ik) ook ontzettend kut te bereiken. Ik ben sneller in Amsterdam dan in Hengelo bijvoorbeeld.
En verder is het vooral weer spijkers op laag water zoeken.
Dat is dan mooi, trein stopt al in Bad Bentheim om het personeel in te laden. Geloof dat dat niet zover weg is voor mensen uit die regio.quote:Op woensdag 12 januari 2022 08:43 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Fijn voor jou, maar vanuit Salland, Twente en de Achterhoek ben je sneller in Hengelo dan in Utrecht. Utrecht is te dicht bij Amsterdam, als je dan een tweede plaats wil hebben dan ligt Hengelo meer voor de hand lijkt mij.
En verder is het idd spijkers op laag water zoeken van jou. Want hoeveel tijd zal hij er aan besteed hebben? Hooguit een paar uur lijkt mij op een werkweek van 60+ uur. Genoeg tijd voor andere zaken die volgens jou meer prioriteit hebben.
Toch een behoorlijk stuk verder qua tijd vanaf veel plaatsen uit de regio.quote:Op woensdag 12 januari 2022 08:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is dan mooi, trein stopt al in Bad Bentheim om het personeel in te laden. Geloof dat dat niet zover weg is voor mensen uit die regio.
Prima taak voor een minister of staatssecretaris om dat met wat gewicht te doen. Daarnaast moeten er natuurlijk vergunningen komen als die er nog niet zijn. En wellicht is het gebrek aan vergunningen wel de reden waarom die private nachttrein nu niet stopt in Hengelo.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:24 schreef GlennQuagmire het volgende:
Jammer alleen dat dit een private nachttrein is en dat de overheid hier niks mee te maken heeft. De mensen achter die nachttrein kiezen er blijkbaar voor om niet in oost Nederland te stoppen. Kamervragen hebben dus weinig zin omdat het maximale wat de minister kan doen is dat bedrijf opbellen en lief vragen of ze in Hengelo willen stoppen.
Eh nee, er ligt immers nog geen uitgewerkt voorstel dus er is niks waar ik tevreden of ontevreden over kan zijn. Enkel de voornemens en doelstellingen uit het regeerakkoord vind ik wel prima.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jij bent gewoon met alles tevreden. Maakt niet uit wat je gepresenteerd wordt. Hoef je niet nogmaals hetzelfde stromannetje als Hanca al bij mij geponeerd had te dumpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |