Wat heeft de kwantummechanica hiermee te maken?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Is het met behulp van kwantummechanica niet mogelijk om mensen tijdens een test te marken, zodat ze nadat de positieve testuitslag bekend is direct licht gaan geven zodat iedereen kan zien dat deze mensen neergeschoten mogen worden in quarantaine horen te zitten.
Communicerende deeltjes, je weet toch.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat heeft de kwantummechanica hiermee te maken?
Oh zo. Dan moeten we iets met de spin van verstrengelde deeltjesparen doen. Als dan de test (spin) van de ene positief is dat de spin van het andere deeltje op die persoon instantaan negatief wordt en daarmee een zwaailicht aanzet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Communicerende deeltjes, je weet toch.
Dit moesten er meer doen. Oproep aan alle vrouwelijke FOKkers. Ben geen schaap, kleed je uit voor het goede doel!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:44 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)agram-tegen-lockdown
Ik zie geen eenvoudigere methode om positieve mensen aan de schandpaal te nagelen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh zo. Dan moeten we iets met de spin van verstrengelde deeltjesparen doen. Als dan de test (spin) van de ene positief is dat de spin van het andere deeltje op die persoon instantaan negatief wordt en daarmee een zwaailicht aanzet.
Alleen nog een goede techneut vinden die het operationeel maakt.
Damn, wat een goede ideeën heb jij vandaag!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit moesten er meer doen. Oproep aan alle vrouwelijke FOKkers. Ben geen schaap, kleed je uit voor het goede doel!
Het is haar brood, medunkt dat ze het essentieel vindt.quote:
Nee, dat is het niet. Dus dan mag het ook kapot.quote:
Is dat de plek waar je als aankomend ouder de nagels voor je ongeboren kind uitzoekt? Want dan vind ik het wel belangrijk om die open te houden.quote:
Nageltjes met boter en kaas graag.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is haar brood, medunkt dat ze het essentieel vindt.
Niet alle vrouwelijke FOK!ers...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit moesten er meer doen. Oproep aan alle vrouwelijke FOKkers. Ben geen schaap, kleed je uit voor het goede doel!
Dat suggereerde ik niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Dus dan mag het ook kapot.
Ja, dan is alles essentieel. Overal werkt wel iemand. Het is ook een kwestie van harde keuzes maken. Dan maar een paar weken geen opplaknagels.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat maakt het dan uit of die branche essentieel is of niet?
Een aantal van mijn opdrachten wel en dat is ronduit belachelijk. Betekent dat ik een paar uur per week naar kantoor mag. Dat is niet zo erg, maar ze verwachten ook van me dat ik kom en dat is super kut.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:51 schreef D_A het volgende:
Ik ben ongetwijfeld ook wat verzuurd aangezien mijn werk net zo niet essentieel is
Volgens mij hebben we nooit echt harde keuzes gemaakt en altijd maar pleistertjes geplakt tegen een virus waar we het niet van gaan winnen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, dan is alles essentieel. Overal werkt wel iemand. Het is ook een kwestie van harde keuzes maken. Dan maar een paar weken geen opplaknagels.
Alles waarmee je je geld verdient om je vaste lasten te betalen is dan ook essentieel... zo werkt dat hier. Daar horen ook nagelstylisten bij. Sowieso zou men eens moeten kappen met dat neerbuigende gedoe omtrent bepaalde banen. Zoals Bo Diddley al zei: "You got a job? You get paid? Then there is no such thing as a bullshit job".quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, dan is alles essentieel. Overal werkt wel iemand. Het is ook een kwestie van harde keuzes maken. Dan maar een paar weken geen opplaknagels.
Maximaal 10 plekken IC voor ongevaccineerden. De rest mag stikken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we nooit echt harde keuzes gemaakt en altijd maar pleistertjes geplakt tegen een virus waar we het niet van gaan winnen.
Dit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we nooit echt harde keuzes gemaakt en altijd maar pleistertjes geplakt tegen een virus waar we het niet van gaan winnen.
Stikken niet perse, ze kunnen ook thuis geholpen worden maar geen plekje op de IC lijkt mij helemaal prima.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maximaal 10 plekken IC voor ongevaccineerden. De rest mag stikken.
Zoiets?
vaccinatieplicht?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Als de regering nou eens hardere keuzes had gemaakt, had ze helemaal niet dicht gehoeven.
Oh ja, doen ze dat zo in de landen om ons heen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maximaal 10 plekken IC voor ongevaccineerden. De rest mag stikken.
Zoiets?
Daar ben ik het mee eens hoor, maar dat wil niet zeggen dat er geen keuzes gemaakt mogen worden. De dame achter de kassa van de Kruidvat heeft qua bullshit-job niet meer of minder aanzien dan iemand die in een nagelstudio werkt. Sterker nog, die in de nagelstudio heeft daar meer opleiding voor gedaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alles waarmee je je geld verdient om je vaste lasten te betalen is dan ook essentieel... zo werkt dat hier. Daar horen ook nagelstylisten bij. Sowieso zou men eens moeten kappen met dat neerbuigende gedoe omtrent bepaalde banen. Zoals Bo Diddley al zei: "You got a job? You get paid? Then there is no such thing as a bullshit job".
Er had dan ook sowieso niets dicht gehoeven.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens hoor, maar dat wil niet zeggen dat er geen keuzes gemaakt mogen worden. De dame achter de kassa van de Kruidvat heeft qua bullshit-job niet meer of minder aanzien dan iemand die in een nagelstudio werkt. Sterker nog, die in de nagelstudio heeft daar meer opleiding voor gedaan.
Is ook niet relevant in de keuze of die toko wel of niet open moet blijven als maatregel tegen Corona.
Bijv.quote:
Zeg ik dat ja? Jeetje. Wat erg dat ik dat beweer. Pek en veren nu meteen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja, doen ze dat zo in de landen om ons heen?
Nee, maar dan hadden er eerder andere keuzes gemaakt moeten worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er had dan ook sowieso niets dicht gehoeven.
FEESTMUTS OPquote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef groenen het volgende:
Positief verhaal bij Nieuwsuur. Einde van de pandemie werd aangekondigd.
En nadenken over het einde van quarantaines.
Ja, en daar hebben al die kleine ondernemers dus nu geen fuk aan. En nog leuker, gezien het naderende VVD66 kabinet, krijgen ze nog nul op rekest straks ook wanneer ze echt niet meer rond kunnen komen. "Daar hebben wij een fijne participatiewet voor... succes als aardappelsorteerder met behoud van uitkering. Uiteraard wel eerst uw spaargeld en huis opeten."quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, maar dan hadden er eerder andere keuzes gemaakt moeten worden.
Zolang we met de modellen van het RIVM/OMT zitten is er toch geen enkel scenario denkbaar waarbij we geen lockdown hadden gehad?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijv.
Of 2G met FFP2 zoals DL.
Kan van alles zijn.
In Denemarken ja. Hier zullen ze daar heeeeeel anders over denken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef groenen het volgende:
Hopen op een summer of lovequote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef groenen het volgende:
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en daar hebben al die kleine ondernemers dus nu geen fuk aan. En nog leuker, gezien het naderende VVD66 kabinet, krijgen ze nog nul op rekest straks ook wanneer ze echt niet meer rond kunnen komen. "Daar hebben wij een fijne participatiewet voor... succes als aardappelsorteerder met behoud van uitkering. Uiteraard wel eerst uw spaargeld en huis opeten."
ditquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.
En niet alleen zij. De hele dienstverlening en infrastructuur er achter ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.
Dat heet vennootschapsbelasting.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb ook veel meer een beroep gedaan op Picnic en restaurants die bezorgen. Door dat soort online activiteiten niet extra te belasten vanuit de overheid werk je ook in de hand dat die partijen op de lange termijn een oneerlijk concurrentievoordeel hebben en dat de hele samenleving een beweging die kant op maakt.quote:
Dat staat niet in verhouding als je kijkt naar concurrentiepositie. Als je dat niet snap moet je even opnieuw naar de Havo.quote:
In Picnic is een miljard aan opstartverliezen gepompt, welk beroep wil je daar precies op doen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik heb ook veel meer een beroep gedaan op Picnic en restaurants die bezorgen.
Je bedoelt voor particulieren? Die snap ik niet en lijkt me ook raar.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:10 schreef HarigeHarry83 het volgende:
Een covid belasting voor iedereen.
Hadden we nu geen lockdown gehad
100% dit. We hebben het hier al in maart of april 2020 over gehad in deze reeks. De middenstand moet dicht, maar de grote jongens draaien overuren. Albert Heijn had de jaaromzet in de zomer al binnen, van de gekken gewoon dat daar niks mee gedaan si.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Krijgt bol.com dan straks ook geld als ze verdreven wordt door Amazon of werkt dat soort juridisch onafdwingbare luchtfietserij maar één kant op?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dat staat niet in verhouding als je kijkt naar concurrentiepositie.
Die belasting gaat er over een tijdje wel komen, al zal het uiteraard niet zo genoemd worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je bedoelt voor particulieren? Die snap ik niet en lijkt me ook raar.
Die verliezen hebben betrekking op de winst (of ja, dus het verlies), niet op de omzet. Het punt is dat ze die verliezen bewust nemen omdat ze weten dat ze nu een marktpositie verwerven waar ze de komende decennia de vruchten van gaan plukken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:12 schreef nostra het volgende:
[..]
In Picnic is een miljard aan opstartverliezen gepompt, welk beroep wil je daar precies op doen?
Voor de financiële steun wordt ook gekeken naar omzetverschillen om te beoordelen of een onderneming er recht op heeft. Waarom niet hetzelfde doen voor omzetgroei en vragen of deze bedrijven wat in de pot kunnen doen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Krijgt bol.com dan straks ook geld als ze verdreven wordt door Amazon of werkt dat soort juridisch onafdwingbare luchtfietserij maar één kant op?
Die was er tijdens de vorige crisis ook al voor de "excessieve inkomens", in de praktijk ergens zo rond de anderhalve ton. Levert geen jota op in Nederland, want we zijn het land met de laagste inkomensconcentratie ter wereld, maar het geeft voldoening aan de rode zijde.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die belasting gaat er over een tijdje wel komen, al zal het uiteraard niet zo genoemd zijn.
Het gaat om online vs niet online in relatie tot lockdowns. Dat je als online partij verliest van een grotere online partij heeft niets met corona te maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Krijgt bol.com dan straks ook geld als ze verdreven wordt door Amazon of werkt dat soort juridisch onafdwingbare luchtfietserij maar één kant op?
Je snapt niet wat ik bedoel, denk ik. We hebben een bedrag van 12 cijfers uitgegeven om de lockdown te financieren. De rente mag dan laag zijn, het geleende bedrag moet toch echt een keer worden terugbetaald. Iedereen die jonger is dan pakweg vijftig kan daar over een jaar of wat een paar decennia lang de schatkist voor gaan spekken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Die was er tijdens de vorige crisis ook al voor de "excessieve inkomens", in de praktijk ergens zo rond de anderhalve ton. Levert geen jota op in Nederland, want we zijn het land met de laagste inkomensconcentratie ter wereld, maar het geeft voldoening aan de rode zijde.
Gelukkig is de inflatie lekker hoog 😉quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je snapt niet wat ik bedoel, denk ik. We hebben een bedrag van 12 cijfers uitgegeven om de lockdown te financieren. De rente mag dan laag zijn, het geleende bedrag moet toch echt een keer worden terugbetaald. Iedereen die jonger is dan pakweg vijftig kan daar over een jaar of wat een paar decennia lang de schatkist voor gaan spekken.
Dat weten ze natuurlijk helemaal niet, dat beogen ze. En dat financieren ze met risicodragend kapitaal en daarvan wil je dat je als overheid dat kapitaal komt afpakken onder het mom "jij hebt buitensporig verdiend, dus geef mij dat geld maar". Dat is leuk hoor, dat kan je één keer doen als overheid en voor de komende decennia kan je verdere risicovolle investeringen wel vergeten. Penny wise, pould foolish.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het punt is dat ze die verliezen bewust nemen omdat ze weten dat ze nu een marktpositie verwerven waar ze de komende decennia de vruchten van gaan plukken.
Ja, want de inflatie levert de schatkist zo lekker veel op.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:20 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
Gelukkig is de inflatie lekker hoog 😉
Ah, op die manier. Dat is ook nog eens zo inderdaad. En juist de onderkant van de samenleving is daar de dupe van.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je snapt niet wat ik bedoel, denk ik. We hebben een bedrag van 12 cijfers uitgegeven om de lockdown te financieren. De rente mag dan laag zijn, het geleende bedrag moet toch echt een keer worden terugbetaald. Iedereen die jonger is dan pakweg vijftig kan daar over een jaar of wat een paar decennia lang de schatkist voor gaan spekken.
Daarom is het ook jammer dat ze dat niet direct hebben opgepakt. Als je dat nu nog doet is het gewoon onbehoorlijk bestuur.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat weten ze natuurlijk helemaal niet, dat beogen ze. En dat financieren ze met risicodragend kapitaal en daarvan wil je dat je als overheid dat kapitaal komt afpakken onder het mom "jij hebt buitensporig verdiend, dus geef mij dat geld maar". Dat is leuk hoor, dat kan je één keer doen als overheid en voor de komende decennia kan je verdere risicovolle investeringen wel vergeten. Penny wise, pould foolish.
Die supermarkten hebben echt topjaren gehad, daar werd bij elke lockdown een champagnefles ontkurkt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
100% dit. We hebben het hier al in maart of april 2020 over gehad in deze reeks. De middenstand moet dicht, maar de grote jongens draaien overuren. Albert Heijn had de jaaromzet in de zomer al binnen, van de gekken gewoon dat daar niks mee gedaan si.
En de kosten die samenhangen met die omzetgroei - dure inhuur, logistieke kosten die de pan uitrijzen, handhaving van maatregelen, aanpassen winkelruimtes, ziek personeel en ga zo maar door; die mogen de aandeelhouders zelf ophoesten?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:15 schreef Tijn het volgende:
Waarom niet hetzelfde doen voor omzetgroei en vragen of deze bedrijven wat in de pot kunnen doen?
Ja precies. Daar was best wat solidariteit richting de middenstand op z'n plaats geweest.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die supermarkten hebben echt topjaren gehad, daar werd bij elke lockdown een champagnefles ontkurkt.
Dat ligt er natuurlijk aan waar ze het mee terugverdienen. Ik vind het te simpel om dit nu al zo te stellen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Dat is ook nog eens zo inderdaad. En juist de onderkant van de samenleving is daar de dupe van.
Niet alleen de onderkant hoor. De middenklasse gaat keihard genaaid worden tegen die tijd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Dat is ook nog eens zo inderdaad. En juist de onderkant van de samenleving is daar de dupe van.
Ach kom nou. Ik zeg toch niet dat ze de volledige omzetgroei moeten doneren? Het was gewoon mooi geweest als bedrijven die juist hebben geprofiteerd van de crisis het leed van de bedrijven die er de dupe van worden wat hadden verzacht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:25 schreef nostra het volgende:
[..]
En de kosten die samenhangen met die omzetgroei - dure inhuur, logistieke kosten die de pan uitrijzen, handhaving van maatregelen, aanpassen winkelruimtes, ziek personeel en ga zo maar door; die mogen de aandeelhouders zelf ophoesten?
Nou ja, die hele 'essentiële' discussie is natuurlijk sowieso raar. Ik denk dat de gemiddelde buurtsuper echt wel last heeft gehad van de enorme run op online bestellen. En dat geldt zeker ook voor de bakker en de slager.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja precies. Daar was best wat solidariteit richting de middenstand op z'n plaats geweest.
Ik denk zo'n beetje iedereen behalve de onderste en de bovenste 5%.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Toekomstig winkelcentrum bestaat straks toch enkel nog maar uit een supermarkt met pakketservice en een covid test/vaccin zaakje.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja precies. Daar was best wat solidariteit richting de middenstand op z'n plaats geweest.
Harde data!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:29 schreef Caland het volgende:
Volgens Gommers zijn we met een nieuw kabinet ook toe aan een andere aanpak. Ook omdat de omicronvariant echt een stuk minder ziekmakend is.
Maar we wachten echt nog op data!!!!
Winkelcentra zijn al 10 jaar op hun retour. Dat is ook volstrekt logisch en helemaal niet erg. Op een enkele branche na zijn er maar weinig winkels waar de geboden service opweegt tegen de 20% extra op de prijs die gerekend wordt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toekomstig winkelcentrum bestaat straks toch enkel nog maar uit een supermarkt met pakketservice en een covid test/vaccin zaakje.
Terwijl de discussie werd gevoerd of de Hema open mag of niet, heb ik een keer een doos bonbons gekocht hier in het centrum omdat ik een kadootje nodig had. De chocolatier verkoopt immers louter etenswaar en is dus 'essentieel'quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou ja, die hele 'essentiële' discussie is natuurlijk sowieso raar. Ik denk dat de gemiddelde buurtsuper echt wel last heeft gehad van de enorme run op online bestellen. En dat geldt zeker ook voor de bakker en de slager.
Ja, AH als bedrijf heeft er enorm mee gewonnen, maar de franchise AH op de hoek echt niet.
Top line allemaal leuk ja, voor de rest valt dat allemaal reuze mee.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
Die supermarkten hebben echt topjaren gehad, daar werd bij elke lockdown een champagnefles ontkurkt.
Daar valt het te halen hè.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet alleen de onderkant hoor. De middenklasse gaat keihard genaaid worden tegen die tijd.
met of door corona?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wel opvallend van die mensen die nog in het ziekenhuis komen, best wat kinderen tussen zitten. Al zal het vaak uit voorzorg zijn misschien.
Mag je Pfizer e.d. meteen ook meenemen imo. Ja, ze helpen de bevolking, maar indirect profiteren ze ook flink van de crisis.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
klap in het gezicht van de zorgquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terwijl de discussie werd gevoerd of de Hema open mag of niet, heb ik een keer een doos bonbons gekocht hier in het centrum omdat ik een kadootje nodig had. De chocolatier verkoopt immers louter etenswaar en is dus 'essentieel'
Nou ja, dat dus. Maar ik vind dat ook voor de kruidvat hoor. Niets wat daar verkocht wordt wat je niet bij de apotheek of de supermarkt kunt krijgen. En zo kun je 100 voorbeelden geven, zeker als je dan buitensport voor minderjarigen minder belangrijk vindt dan keuze voor waar je je Hansaplast koopt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terwijl de discussie werd gevoerd of de Hema open mag of niet, heb ik een keer een doos bonbons gekocht hier in het centrum omdat ik een kadootje nodig had. De chocolatier verkoopt immers louter etenswaar en is dus 'essentieel'
En het ergste is nog wel dat ze maar 3% extra dividend gaan betalen Q1 dit jaarquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mag je Pfizer e.d. meteen ook meenemen imo. Ja, ze helpen de bevolking, maar indirect profiteren ze ook flink van de crisis.
Just for the record. Hoeveel extra omzet of winst heeft een bol.com of coolblue te pakken door corona? Ik denk dat je dat schromelijk overschat omdat daar een grote bottleneck tussenzit, namelijk de bezorging van die producten. Een PostNL kan niet opeens 100% meer pakketjes bezorgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou dat weten we niet of Newgene gevoeliger is uit zo'n grafiek. Even statistiek opfrissen.quote:
Ja, snap ook niet waarom de bakker, slager en groenteboer open mogen zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus. Maar ik vind dat ook voor de kruidvat hoor. Niets wat daar verkocht wordt wat je niet bij de apotheek of de supermarkt kunt krijgen. En zo kun je 100 voorbeelden geven, zeker als je dan buitensport voor minderjarigen minder belangrijk vindt dan keuze voor waar je je Hansaplast koopt.
Geen 100%, maar wel 30%. En dat was 2020, wie weet wat 2021 heeft gebracht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Just for the record. Hoeveel extra omzet of winst heeft een bol.com of coolblue te pakken door corona? Ik denk dat je dat schromelijk overschat omdat daar een grote bottleneck tussenzit, namelijk de bezorging van die producten. Een PostNL kan niet opeens 100% meer pakketjes bezorgen.
Voor wat betreft een supermarkt of thuisbezorgd ben ik het met je eens.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)akketten-door-coronaquote:In het vierde kwartaal werden haast 30 procent meer pakjes verstuurd dan een jaar eerder.
Veel kleine ondernemers bieden hun producten via bol.com aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zoals dit:quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach kom nou. Ik zeg toch niet dat ze de volledige omzetgroei moeten doneren? Het was gewoon mooi geweest als bedrijven die juist hebben geprofiteerd van de crisis het leed van de bedrijven die er de dupe van worden wat hadden verzacht.
We waren sowieso al het braafste jongetje van de klas qua staatsschuld en geld lenen is tegenwoordig gratis.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:24 schreef Kidjuh het volgende:
Ik post hier niet vaak, maar 3 weken lockdown heeft ons ruim 2 miljard gekost. De prognose is nu dat we dezelfde kant op gaan als onze buurlanden. Die buurlanden hebben 2 weken lang hun economie draaiende gehouden en ondernemers hebben hun verliezen enigszins kunnen opvangen met bezoekers uit NL.
Geef mij een argument hoe dit goed te praten is. 2 miljard, houd dat in je achterhoofd.
Waarom is de supermarkt nog open? Het leger kan ook voedselpakketten uit gaan delenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, snap ook niet waarom de bakker, slager en groenteboer open mogen zijn.
Voor hun assortiment kun je ook met gemak bij de supermarkt terecht.
"Ahold Delhaize behaalt door coronacrisis recordomzet van 74,7 miljard"quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Top line allemaal leuk ja, voor de rest valt dat allemaal reuze mee.
Coolblue heeft zijn omzet met een derde zien stijgen in een jaar tijd. Deels ook vanwege nieuwe diensten, maar de postbezorging heeft niet zo veel invloed op Coolblue, omdat ze een heel groot deel zelf bezorgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Just for the record. Hoeveel extra omzet of winst heeft een bol.com of coolblue te pakken door corona? Ik denk dat je dat schromelijk overschat omdat daar een grote bottleneck tussenzit, namelijk de bezorging van die producten. Een PostNL kan niet opeens 100% meer pakketjes bezorgen.
Voor wat betreft een supermarkt of thuisbezorgd ben ik het met je eens.
Hoveniers, schilders noem maar op hebben ook topjaren gedraaid met corona.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Coolblue heeft zijn omzet met een derde zien stijgen in een jaar tijd. Deels ook vanwege nieuwe diensten, maar de postbezorging heeft niet zo veel invloed op Coolblue, omdat ze een heel groot deel zelf bezorgen.
Bol is tijdens de lockdown van 2020 gezegend met een omzetstijging van 70(!!!!)%.
Cijfers van 2021 zijn er nog niet, maar waarom zou dat effect er niet zijn. Of sterker nog, blijvend meer omzet omdat mensen de weg meer hebben gevonden.
De online branche alleen al zonder corona laat dergelijke groeicijfers zien. Die 30% was echt niet voldoendequote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geen 100%, maar wel 30%. En dat was 2020, wie weet wat 2021 heeft gebracht.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)akketten-door-corona
Absoluut. Zelfs keukenboeren en stucadoors zijn niet aan te slepen. Zelfs Praxis heeft in 2020, ondanks de lockdown en het winkelen op afspraak, de winst ongelooflijk zien stijgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoveniers, schilders noem maar op hebben ook topjaren gedraaid met corona.
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:24 schreef Kidjuh het volgende:
Ik post hier niet vaak, maar 3 weken lockdown heeft ons ruim 2 miljard gekost. De prognose is nu dat we dezelfde kant op gaan als onze buurlanden. Die buurlanden hebben 2 weken lang hun economie draaiende gehouden en ondernemers hebben hun verliezen enigszins kunnen opvangen met bezoekers uit NL.
Geef mij een argument hoe dit goed te praten is. 2 miljard, houd dat in je achterhoofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |