Oost Front stelde geen flikker voor man. Ik was er bij.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat een kansloze groep is dit dan.![]()
Echt, zet dit zooitje aan het oostfront neer in 1942 en het hele zooitje lag binnen 5 minuten onder het gras.
quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oost Front stelde geen flikker voor man. Ik was er bij.
Ik ben nog van de mobiliveertien van negentiensatie he.quote:
Boer en tukker?quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:20 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Dit jaar hebben ze wel wat parels meegenomen
Alleen die Afghaan, mma en gelovige maken indruk
Ze was op haar rug gevallen, dan kan dat net het breekpunt zijn idd. Zelfde als die vlogger die er direct al uit ging.quote:
Weinig keuze als je de rivier niet uit mocht.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:09 schreef Ener-G het volgende:
En als je dan keuzes maakt om onder een brug door te rollen, en daarmee compleet doorweekt te raken, dat is ook niet handig.
Mo gaat het niet redden. Net als die man vorig seizoen die perse alle naambordjes wilde halen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:09 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ze was op haar rug gevallen, dan kan dat net het breekpunt zijn idd. Zelfde als die vlogger die er direct al uit ging.
De koppen van die gasten die als eerste klaar waren, dat is wat het kader wil zien. Trots, rammen, en als Ray zegt je gaat nog 7 uur zo door dan doen ze dat.
Het zware van die rivierenloop was vooral ook de kou denk ik. Maar dan hadden ze harder door moeten lopen![]()
En als je dan keuzes maakt om onder een brug door te rollen, en daarmee compleet doorweekt te raken, dat is ook niet handig.
En zaten ze nu serieus uren te hannesen om een oventje voorelkaar te krijgen?Die uren in de rivier heeft iig mentaal aardig aan de boom geschud bij de cursisten.
Mo zoals verwacht bij de kako compleet de weg kwijt, maar hij liet wel een stukje zelfreflectie zien op het eind en ik hoop voor hem dat het kwartje nu gevallen is en dit het omslagpunt is met zn rare fratsen.
Hadden ze die ene meid toch weer een zak zand gegeven? Die liep toch met een steen rond? Of heb ik dat gemist?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:09 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ze was op haar rug gevallen, dan kan dat net het breekpunt zijn idd. Zelfde als die vlogger die er direct al uit ging.
De koppen van die gasten die als eerste klaar waren, dat is wat het kader wil zien. Trots, rammen, en als Ray zegt je gaat nog 7 uur zo door dan doen ze dat.
Het zware van die rivierenloop was vooral ook de kou denk ik. Maar dan hadden ze harder door moeten lopen![]()
En zaten ze nu serieus uren te hannesen om een oventje voorelkaar te krijgen?Die uren in de rivier heeft iig mentaal aardig aan de boom geschud bij de cursisten.
Mo zoals verwacht bij de kako compleet de weg kwijt, maar hij liet wel een stukje zelfreflectie zien op het eind en ik hoop voor hem dat het kwartje nu gevallen is en dit het omslagpunt is met zn rare fratsen.
Waarom niet...vond het juist wel een plus 1 waard..ze had ook zonder zal door kunnen lopenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:38 schreef Mylene het volgende:
Ja, die ene meid was haar zandzak verloren, als vervanging droeg ze een steen, klopt niets van.
Kou, kut ondergrond en niet weten waar het eindepunt is...quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:09 schreef Ener-G het volgende:
Ik had het idee dat ze die ovens ansich wel vrij rap klaar hadden maar dat ze geen fik konden stoken...quote:En zaten ze nu serieus uren te hannesen om een oventje voorelkaar te krijgen?Die uren in de rivier heeft iig mentaal aardig aan de boom geschud bij de cursisten.
Mits de kaart magnetische declinatie west van het kaartnoorden ligt...quote:Mo zoals verwacht bij de kako compleet de weg kwijt
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:38 schreef Mylene het volgende:
Ja, die ene meid was haar zandzak verloren, als vervanging droeg ze een steen, klopt niets van.
Je hebt niks gemist want ik zat al met popcorn op de draconische represailles te wachten vanwege het verliezen van door defensie verstrekt materiaal... Maar niets dus...quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hadden ze die ene meid toch weer een zak zand gegeven? Die liep toch met een steen rond? Of heb ik dat gemist?
Last van oud zeer?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 17:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Je hebt niks gemist want ik zat al met popcorn op de draconische represailles te wachten vanwege het verliezen van door defensie verstrekt materiaal... Maar niets dus...
Tukker Tom viel deze aflevering enigszins door de mand. Was niet helemaal scherp met het bouwen van de oven en het verdelen van de pap. Beetje chaotisch, zoals hij zelf ook al vertelde.quote:
Nou ja, ook binnen defensie is old school kaartlezen helemaal geen vanzelfsprekendheid meer... GPS is helaas te normaal geworden... Als je tegenwoordig iemand ergens met een kaart en een kompas neergooit terwijl een kompas feitelijk helemaal niet zo nodig is zit men stuk.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Je weet dat je moet kaartlezen. Kandidaten zullen dat vooraf zelf toch ook wel geoefend hebben?
Ik snap dat GPS het in de praktijk over heeft genomen maar in seizoen 1 van Kamp W. en Kamp VK. was het wel een onderdeel. Als voorbereiding op deelname zou ik het dan wel oefenen. Net als b.v. oefenen van een lange tocht met een zware rugzak.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, ook binnen defensie is old school kaartlezen helemaal geen vanzelfsprekendheid meer... GPS is helaas te normaal geworden... Als je tegenwoordig iemand ergens met een kaart en een kompas neergooit terwijl een kompas feitelijk helemaal niet zo nodig is zit men stuk.
"Even oefenen" gaat natuurlijk in Nederland wel aardig maar op het moment dat je in Winterberg en omgeving gedropt wordt en je plotseling wordt geconfronteerd met hoogtelijnen die ernstig dicht tegen elkaar aan liggen en doorsteken plotseling een stuk minder vanzelfsprekend zijn en gemengde en loofbossen niet meer bestaan maar bijna alles naaldbos is is dat toch net ff een ander verhaal.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik snap dat GPS het in de praktijk over heeft genomen maar in seizoen 1 van Kamp W. en Kamp VK. was het wel een onderdeel. Als voorbereiding op deelname zou ik het dan wel oefenen. Net als b.v. oefenen van een lange tocht met een zware rugzak.
Snap ik maar toch al beter dan dat je in Winterberg voor het eerst een kompas in je handen gedrukt krijgt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:46 schreef AchJa het volgende:
Dat is toch echt praktijkervaring die je niet 1,2,3 opdoet.
Dat noem ik naïef.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:48 schreef potjecreme het volgende:
Wie weet dachten ze dat het er dit jaar niet in zou zitten.
Klopt, maar ik heb de nodige kaartleesoefeningen gehad in oa Winterberg en Hurtgenwald en dat is toch net ff anders dan de Noord-Duitse laagvlakte kan ik je verklappen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Snap ik maar toch al beter dan dat je in Winterberg voor het eerst een kompas in je handen gedrukt krijgt.
Zou het niet weten eerlijk gezegd.quote:Ik weet overigens niet hoeveel tijd er tussen bevestiging van deelname en start van de opnames zit, misschien is dat slechts een paar weken.
Maar geen verkeerde of onsympathieke jongen, dat is denk ik ook meteen de reden dat hij nog in het spel zit.quote:
Sowieso is navigeren met kaart en kompas lastiger dan je denkt. Zeker in het donker.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Even oefenen" gaat natuurlijk in Nederland wel aardig maar op het moment dat je in Winterberg en omgeving gedropt wordt en je plotseling wordt geconfronteerd met hoogtelijnen die ernstig dicht tegen elkaar aan liggen en doorsteken plotseling een stuk minder vanzelfsprekend zijn en gemengde en loofbossen niet meer bestaan maar bijna alles naaldbos is is dat toch net ff een ander verhaal.
Dat is toch echt praktijkervaring die je niet 1,2,3 opdoet.
Nee precies, gewoon een prima joch met doorzettingsvermogen die het allemaal heel goed bedoelt alleen werken zijn oplossingen vaak maar half of niet... Zou verder een prima manschap zijn, ik zou hem wel in mijn ehd willen hebben, geen enkel probleem. Gewoon eerst niet al te ingewikkelde opdrachten verstrekken met weinig ruimte voor eigen interpretatie, de rest volgt daarna wel eens.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar geen verkeerde of onsympathieke jongen, dat is denk ik ook meteen de reden dat hij nog in het spel zit.
Dat zou hij idd prima kunnen lijkt mij.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee precies, gewoon een prima joch met doorzettingsvermogen die het allemaal heel goed bedoelt alleen werken zijn oplossingen vaak maar half of niet... Zou verder een prima manschap zijn, ik zou hem wel in mijn ehd willen hebben, geen enkel probleem. Gewoon eerst niet al te ingewikkelde opdrachten verstrekken met weinig ruimte voor eigen interpretatie, de rest volgt daarna wel eens.
Gewoon MAG schutter maken dan komt het wel goed.
Ja waar Mo mee bezig was was eerder kak dan kakoquote:Op vrijdag 21 januari 2022 16:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kou, kut ondergrond en niet weten waar het eindepunt is...
[..]
Ik had het idee dat ze die ovens ansich wel vrij rap klaar hadden maar dat ze geen fik konden stoken...
[..]
Mits de kaart magnetische declinatie west van het kaartnoorden ligt...
Mo B?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:50 schreef Fugazi_ het volgende:
Mootje zien we binnenkort terug in allerlei quizen etc. Nieuwe Ali B.
Let maar op
Voor mij voorlopig de positieve verrassing van dit seizoen. Tot nu toe fysiek en mentaal in orde, vooraf had ik daar mijn twijfels over.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:27 schreef Mandéra het volgende:
Heb wel genoten van die ene kerel met baard en z'n tunnels die na zo'n tocht door die rivier helemaal blij een oven aan het maken was onder het mom "ik krijg echt energie van al die leuke opdrachten". That's the spirit. Respect daarvoor.
Ik had vooraf inderdaadquote:Op zondag 23 januari 2022 13:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Voor mij voorlopig de positieve verrassing van dit seizoen. Tot nu toe fysiek en mentaal in orde, vooraf had ik daar mijn twijfels over.
Vooroordelen op basis van uiterlijk.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:34 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ik had vooraf inderdaad-gedachtes bij hem, maar blijkt een chille gozer inderdaad
Ray prikte er wel doorheen ja, toen Mo stond te zwabberen op zijn benen en een lege blik had. "Hoeveel is 9x9?" En er kwam gelijk "81" uit bij Mo. Ray stuurde hem gelijk door, niks aan de hand.quote:
Ja je merkt dat het bij hem deels echt wel uitputting en onderkoeling is, maar dat die er nog een schepje bovenop doet in de hoop ontzien te worden; even later prikte die andere defensie gozer bij het vuurtjes maken er ook doorheen.quote:Op zondag 23 januari 2022 15:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ray prikte er wel doorheen ja, toen Mo stond te zwabberen op zijn benen en een lege blik had. "Hoeveel is 9x9?" En er kwam gelijk "81" uit bij Mo. Ray stuurde hem gelijk door, niks aan de hand.
Jawel bij het kaartlezen lukte het ook alleen die oudere gozer voorgaande keer meen ik.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:49 schreef Sodemieters het volgende:
Zijn de opdrachten nou echt moeilijker dan vorig seizoen of is de kandidatengroep van mindere kwaliteit? Vorig seizoen kwam het toch niet voor dat een opdracht door niemand (of slechts een enkeling) gehaald werd? Nu al diverse keren.
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)ding-gezet~affa4a67/quote:Lukt militair niet om 72 uur in z'n eentje te overleven in Breda, terecht uit speciale opleiding gezet
Een militair die een functie ambieerde bij de Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten (BSB) van de Koninklijke Marechaussee, is volgens de rechtbank Den Haag terecht uit de opleiding gezet. De sergeant van het Korps Mariniers moest 72 uur in zijn eentje zien te overleven in Breda, zonder hulp van anderen en zonder geld. Naar later bleek, was hij stiekem bij een kennis in huis geweest.
De sergeant hoopte via de rechter af te dwingen dat hij een herkansing krijgt. Maar de marechaussee wil dat niet, omdat BSB-medewerkers op en top betrouwbaar moeten zijn. Ze worden in binnen- en buitenland ingezet voor speciale opdrachten en ook bij de beveiliging van politici, diplomaten en veroordeelde zware criminelen die hun leven niet zeker zijn. Integriteit is een belangrijke eigenschap.
De militair heeft er volgens de rechter bewust voor gekozen zich niet aan de afspraken te houden tijdens de training. Hij ontkende aanvankelijk bij iemand in huis te zijn geweest, ondanks dat hem er meerdere keren naar was gevraagd door zijn begeleider. Uiteindelijk dook een foto op van de cursist in het bijzijn van de kennis en was er geen ontsnappen meer aan. De rechter meent dat de marechaussee terecht kan betwijfelen of de militair bij een tweede kans de opleiding wel op een betrouwbare en geloofwaardige wijze zal afronden.
BSBGoden. @Wereldgozerquote:Op woensdag 26 januari 2022 16:52 schreef TargaFlorio het volgende:
Off-topic maar plaats het hier toch:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)ding-gezet~affa4a67/
![]()
Las het vanmiddag... Volledig ongeschikt want onbetrouwbare hond met zijn gelieg...quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
![]()
Lol terecht jaquote:Op woensdag 26 januari 2022 16:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
![]()
Ja daar wordt je naar beneden gehezen hier moet je zelf de stap zetten.quote:Op donderdag 27 januari 2022 20:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit lijkt me een stuk lastiger dan die opdracht bij Wie is de Mol.
Hij snapt nergens wat van maar roept altijd het hardste.quote:
Ja dat viel mij ook op inderdaad. Vind dit ook wel een beetje een show element hebben. Vorig seizoen was beter of soort van 'echter'.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:49 schreef Sodemieters het volgende:
Zijn de opdrachten nou echt moeilijker dan vorig seizoen of is de kandidatengroep van mindere kwaliteit? Vorig seizoen kwam het toch niet voor dat een opdracht door niemand (of slechts een enkeling) gehaald werd? Nu al diverse keren.
Dit ja. SAS UK was al aanzienlijk harder dan Kamp van Koningsbrugge/ Kamp Waes, maar de SAS Australia was wel echt zwaar.quote:Op donderdag 27 januari 2022 20:57 schreef Raw85 het volgende:
Ik keek toevallig gister een aflevering van SAS Australia, dat is wel net een wat ander sfeertje dan hier. Veel harder/strenger. Maar goed, dan zou het misschien als programma ook niet geschikt zijn voor de NPO
Deze week weer. De ene na de andere opdracht die niemand haalt. Maakt het toch vrij ongeloofwaardig dat deze kandidaten er bij een echte selectie nog steeds niet uitgepleurd zouden zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja dat viel mij ook op inderdaad. Vind dit ook wel een beetje een show element hebben. Vorig seizoen was beter of soort van 'echter'.
Ik ben aan het wachten tot-ie begint te roepen: Hassan, doe ff een broodje! Broodje! Ja, broodje!quote:
Nou ja zeg. Programma wekt de indruk dat ze bijna niks te eten krijgen, maar achter de schermen lopen ze dus gewoon repen naar binnen te werken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:13 schreef potjecreme het volgende:
Mensen hier die denken dat het een echte selectie is ipv een tv programma zijn ook ongeschikt. Verder hoorde ik dat ze een mars achter de rug hadden voor dat ze de steile klif afgingen. We zien niet alles wat op het programma staat.
In een interview met Dennis van vorig jaar vertelde ie ook al dat tussen de opdrachten door als de camera’s niet draaien, ze niet ff kunnen chillen. Maar dan krijgen ze instructies en les, op de manier “niet goed, is opnieuw” incl. strafpushups. De enige rust die ze krijgen is als ze ff zitten in de viertonner of dat anderhalve uurtje slaap in de tent (en om dan te kunnen slapen is ook een kunst).quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:13 schreef potjecreme het volgende:
Mensen hier die denken dat het een echte selectie is ipv een tv programma zijn ook ongeschikt. Verder hoorde ik dat ze een mars achter de rug hadden voor dat ze de steile klif afgingen. We zien niet alles wat op het programma staat.
Ik zat te denken wat je bedoelde met een salade uit de kas. Onder glas geteelde groentes?quote:Op donderdag 27 januari 2022 21:21 schreef Raw85 het volgende:
Die tukker heeft geen centenbakkie maar een kassalade hè haha
Bedankt voor deze lachbuiquote:Op vrijdag 28 januari 2022 00:31 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ik zat te denken wat je bedoelde met een salade uit de kas. Onder glas geteelde groentes?
Op zich wel logisch. Niemand kan natuurlijk in Mo's schaduw staan.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 00:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wel jammer dat ze maar enkele uitvergroten en anderen helemaal niet laten zien...
Zal mij niks verbazen dat hij daarom nog even door mag gaan, puur voor het vermaak.quote:Op donderdag 27 januari 2022 21:43 schreef potjecreme het volgende:
Vandaag weer kapot gelachen om Mo.
net zoals die gast die kanker heeft gehad en weer terug kreeg, ik heb het idee dat ze puur voor de feel good tv hem een beetje ontzienquote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:07 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Zal mij niks verbazen dat hij daarom nog even door mag gaan, puur voor het vermaak.
Die gast doet toch lekker mee? Ik snap dat hij gecast is voor het feel good stukje, maar hij functioneert aardig. Kan ook dat ik hem wat uit het oog ben verloren. De focus ligt toch een beetje op Mo waarvan ik niet begrijp dat ze hem alles vergeven. Zo iemand met het geheugen van een goudvis, daar wil je toch niet je leven van af laten hangen in een missie? Prima en sympatieke jongen wel hoor en in veel beroepen kan je hem prima in je team hebben, maar mentaal is het geen hoogvlieger.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:22 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
net zoals die gast die kanker heeft gehad en weer terug kreeg, ik heb het idee dat ze puur voor de feel good tv hem een beetje ontzien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |