50 euro om je te laten vaccineren!quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iedereen thuis een busje omicron wat je verplicht moet opsnuiven. Tegelijk een groot veldhospitaal bouwen en we zijn klaar over 2 weken
Zal misschien nog wel wat tegenvallen omdat de D geen immuniteit voor de O met zich mee brengt, maar andersom wel.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ja, ik denk niet dat de piek van vorig jaar bereikt wordt. Maar capaciteit in de zorg is door groot ziekteverzuim ook lager nu. NHS krijgt het druk, maar het lijkt binnen de perken te blijven. Denk dat het grote aantal besmettingen van juli tot december, en het boosteren wat vroeg begonnen is, wel flink meehelpt veel mensen uit het ziekenhuis te houden op dit moment.
In elk land is er kritiek.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook dat, maar we zijn serieus een van de allerrijkste landen ter wereld. Dus geld of personeel kan nooit de hoofdoorzaak zijn.
Vind dat maar moeilijk te verkroppen. Andere landen hebben net zo goed met Omikron te maken en op wat milde maatregelen na is alles gewoon open. En kritiek hoor of lees ik bijna niet, in het nieuwe regeerakkoord staat niets over hoe we dit in de toekomst denken te gaan voorkomen. We ondergaan het als makke schapen en hopen maar op betere tijden lijkt het.
Storingsrecords moeten we niet willenquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:30 schreef alpeko het volgende:
Lauwe reacties hier. Een record is een record.
Leuke statistiek, maar de druk op de zorg + de netto kosten zijn vanwege de vergijzing en prijsstijgingen van medische toepassingen en behandelingen met tientallen procenten gestegen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is niet echt een afbraak te noemen als er structureel geld bij blijft komen. We zijn echt niet minder gaan uitgeven aan zorg de afgelopen jaren.
[ afbeelding ]
De vraag die je wel kunt stellen is of we het op de juiste manier uitgeven, maar dat is aan de zorginstellingen en verzekeraars.
Veel meer IC en zorgcapaciteit.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:35 schreef asco het volgende:
Na nieuw overleg in BE geen verzwaringen en ook geen lockdown.
Rutte, are you watching?
Ja maar de zorg en oma, we kijken het nog een maandje aan.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:35 schreef asco het volgende:
Rutte, are you watching?
Hadden we maar meer immigranten moeten binnenhalen tegen de vergrijzingquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Leuke statistiek, maar de druk op de zorg + de netto kosten zijn vanwege de vergijzing en prijsstijgingen van medische toepassingen en behandelingen met tientallen procenten gestegen.
Nog los daar van deugt het kennelijk gewoon niet hoe wij onze IC's hebben ingericht als wij de enige zijn die momenteel in lockdown moeten omdat de boel anders vastloopt.
Dat is toch triest, waarom leggen we ons hier zo makkelijk bij neer? En waarom is daar überhaupt niets aan gedaan de afgelopen 2 jaar?quote:
Komt ook dat er in van ranst z'n kleine teennagel een hoop meer realisme te vinden is dan in dissel, koopmans en die ander zure appel samen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:35 schreef asco het volgende:
Rutte, are you watching?
Alsof dat helpt. En in Polen is ook geen lockdown.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hadden we maar meer immigranten moeten binnenhalen tegen de vergrijzing
Deden we dat maar, dat scheelt ~50 miljoen per week.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
We zijn bijna zover dat je kunt zeggen: "Denk je aan testen, dan ben je positief"
Als ik iedere keer een euro had gekregen voor deze laatste zin in dit topic..quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is toch triest, waarom leggen we ons hier zo makkelijk bij neer? En waarom is daar überhaupt niets aan gedaan de afgelopen 2 jaar?
Omdat we een gezapig volkje zijn wat zich makkelijk laat voorpraten dat wanneer je gaat demonstreren je een wappie bent.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is toch triest, waarom leggen we ons hier zo makkelijk bij neer? En waarom is daar überhaupt niets aan gedaan de afgelopen 2 jaar?
Omdat het overgrote merendeel van de mensen in dit land dit niet snapt/boeit.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Wordt inderdaad vaak gepost. Maar weet je waarom, Jordy? Omdat het meer mensen opvalt dat het de waarheid is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ik iedere keer een euro had gekregen voor deze zin in dit topic..
Komt wellicht omdat er tot op de dag van vandaag geen fatsoenlijk antwoord op die vraag gegeven is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ik iedere keer een euro had gekregen voor deze zin in dit topic..
Maar omdat we een heel goed sociaal stelsel hebben qua compensatieregelingen of zo, of zijn mensen bereid zich er makkelijk bij neer te leggen? Ik vind het nogal wat weer 6 weken geen reet mogen (al overleven we dat ook wel weer)quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:39 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Omdat het overgrote merendeel van de mensen in dit land dit niet snapt/boeit.
ja maar ja maar daar is wel wat aan gedaan hoor afgelopen jaar!@ Kijk maar naar X ziekenhuis!quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij zag ik laatst iemand uitgebreid posten dat er juist wel iets is gedaan in de afgelopen twee jaar.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wordt inderdaad vaak gepost. Maar weet je waarom, Jordy? Omdat het meer mensen opvalt dat het de waarheid is.
Nu je het zegt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:42 schreef tja77 het volgende:
Hoe zit het in oost-Europa? Bulgarije of een ander land in die regio had een aantal maanden terug toch absurd veel besmettingen en een hele lage vaccinatiegraad? Is iedereen dood daar?
dat het hele gebeuren op de schop moet ben ik ook wel voor maar meer geld vind ik wat anders omdat het onbetaalbaar wordt, er werken 1,4 miljoen mensen in de zorg als je dan probleem hebt in je ziekenhuizen en je IC's dan klopt er iets niet met de verdelingquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Komt wellicht omdat er tot op de dag van vandaag geen fatsoenlijk antwoord op die vraag gegeven is.
Ok bedankt Henk.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wordt inderdaad vaak gepost. Maar weet je waarom, Jordy? Omdat het meer mensen opvalt dat het de waarheid is.
Blijkbaar vinden heel veel mensen het niet eens zo vervelend om al bijna 2 jaar met maatregelen en lockdowns te leven ja. Heel veel mensen zijn ernstig naïef en denken dat de politiek altijd het beste met hun voorheeft en goed beleid voert. Hoe vaak ik wel niet hoor 'Tsja, het is niet leuk maar het moet maar heh'.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar omdat we een heel goed sociaal stelsel hebben qua compensatie of zo? Ik vind het nogal wat weer 6 weken geen reet mogen (al overleven we dat ook wel weer)
Vast wel iets maar volgens Gommers anders veel te weinig. Die zou dat toch kunnen weten vanuit zijn functie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Volgens mij zag ik laatst iemand dat er juist wel iets is gedaan in de afgelopen twee jaar.
Dat is nu idd een smetje op de vreugde maar over een jaar weet niemand dat meer.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Storingsrecords moeten we niet willen
Zolang de mensen 3x per jaar op vakantie kunnen gaan en zich kunnen volvreten terwijl ze swipen op hun Iphone 12 vinden ze alles best.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:43 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden heel veel mensen het niet eens zo vervelend om al bijna 2 jaar met maatregelen en lockdowns te leven ja. Heel veel mensen zijn ernstig naïef en denken dat de politiek altijd het beste met hun voorheeft en goed beleid voert. Hoe vaak ik wel niet hoor 'Tsja, het is niet leuk maar het moet maar heh'.
was laatste wel een IC man die zei dat ze 26% hadden uitgebreid meen ik, was in Maastricht dacht ik maar dat is 1 ziekenhuis dus geen idee hoe dat landelijk zitquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Vast wel iets maar volgens Gommers anders veel te weinig. Die zou dat toch kunnen weten vanuit zijn functie.
Ik mis het respect, het is Jor_Dii.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een paar lekkere Filipijnse verpleegkundigen zou al schelen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat het hele gebeuren op de schop moet ben ik ook wel voor maar meer geld vind ik wat anders omdat het onbetaalbaar wordt, er werken 1,4 miljoen mensen in de zorg als je dan probleem hebt in je ziekenhuizen en je IC's dan klopt er iets niet met de verdeling
Die is toch getribunaald?quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu je het zegt.
@:Dven al weken niet gezien hier
Henk snapt dat niet zo goed, geeft nietquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik mis het respect, het is Jor_Dii.
Kan daar verder inhoudelijk ook geen zinnig woord over zeggen qua hoe en waarom maar als je puur kijkt naar de rest van de wereld die wél met Omikron kan dealen zonder uit voorzorg in lockdown te moeten moet het toch anders hier.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
was laatste wel een IC man die zei dat ze 26% hadden uitgebreid meen ik, was in Maastricht dacht ik maar dat is 1 ziekenhuis dus geen idee hoe dat landelijk zit
Wie weet, er zal wel iets van immuniteit zijn, zeker tegen een ernstig verloop van een infectie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal misschien nog wel wat tegenvallen omdat de D geen immuniteit voor de O met zich mee brengt, maar andersom wel.
Mooi, dan kan ik in het weekend weer een dagje naar België. Als het zo door gaat heb ik aan het eind van de winter alle Vlaamse steden bezocht.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:35 schreef asco het volgende:
Rutte, are you watching?
Komt omdat er altijd storingen zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:49 schreef Johannes788 het volgende:
In de week voor persconferenties zijn er altijd storingen. Toeval he?!
Er zijn echt tig landen "uit voorzorg" in lockdown gegaan de afgelopen 2 jaar..quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan daar verder inhoudelijk ook geen zinnig woord over zeggen qua hoe en waarom maar als je puur kijkt naar de rest van de wereld die wél met Omikron kan dealen zonder uit voorzorg in lockdown te moeten moet het toch anders hier.
Tenzij de gemiddelde Nederlander het daadwerkelijk allemaal wel best vind zo.
dat out of the box denken ontbreekt er wel een beetje aanquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Een paar lekkere Filipijnse verpleegkundigen zou al schelen.
Duh toen niemand gevaccineerd was niet vanwege een nieuwe variant.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn echt tig landen "uit voorzorg" in lockdown gegaan de afgelopen 2 jaar..
het enige waar we het denk ik allemaal over eens zijn ook hier bij FOK OMT is dat we het niet allemaal wel best vindenquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:50 schreef Elan het volgende:
Tenzij de gemiddelde Nederlander het daadwerkelijk allemaal wel best vind zo.
Roemenie bedoel je denk ik. Is allemaal hetzelfde verhaal. De piek komt op een ander moment en wordt vooral verschillend in beeld gebracht. Nederland is ontzettend goed en bedreven in het uit het zicht houden van sterfte. Hoogste oversterfte in Europa laatste tijden maar vakkundig buiten beeld gehouden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:42 schreef tja77 het volgende:
Hoe zit het in oost-Europa? Bulgarije of een ander land in die regio had een aantal maanden terug toch absurd veel besmettingen en een hele lage vaccinatiegraad? Is iedereen dood daar?
Is wel cases per week per 100.000 inwoners hequote:Op donderdag 6 januari 2022 15:55 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Boekel weer. Dat is in 2 dagen tijd 25% vh dorp wat positief getest is
Precies dit, ja.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:46 schreef Coco het volgende:
[..]
Zolang de mensen 3x per jaar op vakantie kunnen gaan en zich kunnen volvreten terwijl ze swipen op hun Iphone 12 vinden ze alles best.
Altijd he, die zitten als kasplantjes thuis in afwachting van een besmetting door kinderen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
Wel opvallend dat er geen stijging is bij ouder dan 60 jaar, zouden die later besmet raken door kinderen/kleinkinderen?
Als je mij met 'henk' bedoelt en ik het niet zou snappen: je springt al in de paniekmodus als er een stijgingkje is te vinden en weigert in te zien dat de overheid keihard faalt in de complete aanpak. Kritiekloos slik je alles voor zoete koek van de overheid die maar alles blijft buncken naar de samenleving, maar zelf weinig doet om de schade zo beperkt mogelijk te houden en er zo snel mogelijk uit te komen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Henk snapt dat niet zo goed, geeft niet
Die zijn geboosterd.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
Wel opvallend dat er geen stijging is bij ouder dan 60 jaar, zouden die later besmet raken door kinderen/kleinkinderen?
Preventief ruimen, behalve mij danquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Iedere twintiger is een lopende omicron
Oke Henk, denk aan je bloeddruk kerel.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je mij met 'henk' bedoelt en ik het niet zou snappen: je springt al in de paniekmodus als er een stijgingkje is te vinden en weigert in te zien dat de overheid keihard faalt in de complete aanpak. Kritiekloos slik je alles voor zoete koek van de overheid die maar alles blijft buncken naar de samenleving, maar zelf weinig doet om de schade zo beperkt mogelijk te houden en er zo snel mogelijk uit te komen.
We zitten niet voor niets WEER in een lockdown. Als enige.
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Kijk naar je UI, ik zou je ook Henk noemenquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je mij met 'henk' bedoelt en ik het niet zou snappen: je springt al in de paniekmodus als er een stijgingkje is te vinden en weigert in te zien dat de overheid keihard faalt in de complete aanpak. Kritiekloos slik je alles voor zoete koek van de overheid die maar alles blijft buncken naar de samenleving, maar zelf weinig doet om de schade zo beperkt mogelijk te houden en er zo snel mogelijk uit te komen.
We zitten niet voor niets WEER in een lockdown. Als enige.
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Nou, het kan zeker wel helpen als je booster voor de kerst is geweest.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Boosters zijn niet zo effectief tegen omicron
Wellicht toch meer voorzichtigheid en thuis blijven in deze tijden van lockdown?quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:58 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)r-tegen-omikron.htmlquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Het zal zeker helpen het wat te dempen, maar de bescherming van het vaccin is vooral bedoeld voor het niet zo ziek worden. Ik zag net nog in de prikstraat best wat ouderen lopen (60+). Hebben we eigenlijk boostercijfers naar leeftijd al?quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou, het kan zeker wel helpen als je booster voor de kerst is geweest.
https://www.bbc.com/news/live/uk-59891520quote:Don't over-rely on hospital data as measure of Covid risk' - expert
Stock image of person with headache
Getty ImagesCopyright: Getty Images
A bit more detail now on that Office for National Statistics survey we mentioned earlier.
As a reminder, the survey suggests that about 1.3 million people in the UK have 'long Covid' - or symptoms lasting more than four weeks after an initial infection.
Of those, 892,000 (70%) first caught the virus at least 12 weeks ago and 506,000 (40%) at least a year ago.
Conducted over four weeks in November and December 2021, the study suggests, of those with long Covid:
51% have fatigue
37% have loss of smell
36% have shortness of breath
28% have difficulty concentrating
University of Exeter senior clinical lecturer Dr David Strain says: "The stark warning here is that, based on this, in the previous waves, over 800,000 people have their day-to-day activities significantly affected over three months after catching Covid and nearly a quarter of a million report this has a dramatic impact on their quality of life.
"As we continue to see case numbers of Omicron rise, we must be wary that our reliance purely on hospitalisations and death as a measure of the risk from Covid could grossly underestimate the public-health impact of our current Covid strategy."
Sowieso hebben in mijn omgeving heel veel (groot)ouders het kerstfeest of O&N toch anders ingedeeld. Niet met de hele familie hele dagen bij elkaar enzo. Dus wellicht zijn er toch meer mensen die dat hebben gedaan dan soms wordt gedacht?quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
Dilano is het hier niet mee eens met zijn Berenhelm op, op zijn bezorgscooterquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Precies dit, ja.
Als er nog maar een huisje vrij is op Landal, is er geen probleem. Mees heeft het naar zn zin dus niks aan de hand.
We zullen het nooit wetenquote:Op donderdag 6 januari 2022 16:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sowieso hebben in mijn omgeving heel veel (groot)ouders het kerstfeest of O&N toch anders ingedeeld. Niet met de hele familie hele dagen bij elkaar enzo. Dus wellicht zijn er toch meer mensen die dat hebben gedaan dan soms wordt gedacht?
quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kijk naar je UI, ik zou je ook Henk noemen
Dat gezegd, zullen we weer stoppen met persoonlijk worden naar elkaar, jullie hebben allebei je lolletje even gehad
Dat hadden we niet zien aankomenquote:Op donderdag 6 januari 2022 16:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sowieso hebben in mijn omgeving heel veel (groot)ouders het kerstfeest of O&N toch anders ingedeeld. Niet met de hele familie hele dagen bij elkaar enzo. Dus wellicht zijn er toch meer mensen die dat hebben gedaan dan soms wordt gedacht?
Of Omicron valt op jongquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Is wel cases per week per 100.000 inwoners he
Oude mensen en zieke mensen gaan soms dood. Heel vervelend, maar hoort erbijquote:Op donderdag 6 januari 2022 16:01 schreef Arizona het volgende:
12 doden. Uiteraard heel triest voor hun naasten. Maar pandemisch gezien geen schokkende cijfers.
Ik ben niet zo van de voorspellende gave. Glazen bol kaput.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat hadden we niet zien aankomen.
" Wel heel fijn dat het aantal besmettingen in de grafiek voor kinderen 0-9 , flink is afgenomen. "quote:
Is helaas niet gelukt. Wilde het op z'n Postma's maar dat deden ze op dit moment helaas nog niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:43 schreef Zipportal het volgende:
Heb je je booster al gehaald? @:Nober
Lijkt wel alsof de 'deskundingen' alles uit de kast trekken om maar in lockdown te gaan. Alles wordt gedebunked door de britse politiek, maar blijven terug komen met allerlei andere argumenten om hun strengere maatregelen maar te blijven rechtvaardigen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/live/uk-59891520
Nu de ziekenhuisopnames voor de deskundige tragisch tegenvallen moeten we weer gaan focussen op long Covid.
Om de maatregelen te rechtvaardigen natuurlijk.
Bij vorige golven kwam die stijging ook altijd later volgens mij. En dan dus via kinderen of kleinkinderen alsnog richting de 60+‘ers.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
In mijn omgeving eigenlijk totaal nietquote:Op donderdag 6 januari 2022 16:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
vind je? ik heb het ook gelezen maar zie dat dus niet, ze geven alleen maar aan dat je ook een lange tijd milde klachten kan hebben en een lockdown lijkt me ook daar alleen gerechtvaardigd als je ziekenhuis capaciteit het niet meer redtquote:Op donderdag 6 januari 2022 16:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof de 'deskundingen' alles uit de kast trekken om maar in lockdown te gaan. Alles wordt gedebunked door de britse politiek, maar blijven terug komen met allerlei andere argumenten om hun strengere maatregelen maar te blijven rechtvaardigen.
Moe wordt je van ze.
Ja maar over twee weken begint de schoolopeninggolf!!!!quote:
Vandaar ook het vraagteken aan het einde van de laatste zin. Ik weet het niet, maar ik heb het in mijn eigen familie gehad en ik hoorde het ook van veel vrienden. Dat wil dus niet zeggen dat iedereen dat heeft gedaan, wel dat het misschien toch wat vaker gebeurde dan we hier veronderstelden?quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
In mijn omgeving eigenlijk totaal niet
In Europa zijn er maar weinig landen die Nederland volgen vooralsnog. Gelukkig.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:14 schreef margaretha_01 het volgende:
Hmmm... in Oostenrijk was een uurtje geleden een persconferentie met betrekking tot het stijgende aantal Corona besmettingen en de maatregelen die worden genomen.
Op dit moment heeft in Oostenrijk zo‘n 70% van de bevolking een geldig vaccinatiebewijs en is er sprake van een 7-dagen-incidentie van 432,3 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners.
Vanaf nu zullen behalve in de horeca ook in de detailhandel vaccinatiebewijzen gecontroleerd worden (enkel 2G toegestaan). En er moet in meer bereiken ffp2 mondkapjes worden gedragen.
Ik geloof dat Oostenrijk het Verenigd Koninkrijk als voorbeeld neemt en de omicron ‘Welle’ zonder lockdown probeert aan te gaan.
Ben nog altijd benieuwd wat Nederland gaat doen.
Weer een wat anders dan vleermuizen etenquote:
Ik kan het niet helpen te denken aan de manier waarop Covid volgens South Park op mensen over is gedragen...quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Close contact with bird?
Niet hetzelfde als close contact with man/woman![]()
[ afbeelding ]
Het is niet lang geleden dat überhaupt 12.000 positieve tests ongekend veel was op een dag. En nu is dat alleen al de achterstandquote:
Welke Disney vogel was dit?quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan het niet helpen te denken aan de manier waarop Covid volgens South Park op mensen over is gedragen...
Zodra we weten dat deze variant milder is, komen we uiteraard eerder bij u terug.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:14 schreef margaretha_01 het volgende:
Hmmm... in Oostenrijk was een uurtje geleden een persconferentie met betrekking tot het stijgende aantal Corona besmettingen en de maatregelen die worden genomen.
Op dit moment heeft in Oostenrijk zo‘n 70% van de bevolking een geldig vaccinatiebewijs en is er sprake van een 7-dagen-incidentie van 432,3 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners.
Vanaf nu zullen behalve in de horeca ook in de detailhandel vaccinatiebewijzen gecontroleerd worden (enkel 2G toegestaan). En er moet in meer bereiken ffp2 mondkapjes worden gedragen.
Ik geloof dat Oostenrijk het Verenigd Koninkrijk als voorbeeld neemt en de omicron ‘Welle’ zonder lockdown probeert aan te gaan.
Ben nog altijd benieuwd wat Nederland gaat doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |