[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.
Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]
Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen! Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202. Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.
[..] Oh ongetwijfeld,. Els Borst en Pim zijn zelfs omgebracht. Denk dat je met de deplorabele staat van onze GGZ in combinatie met een achterlijke lockdown nog wel meer ellende kunt verwachten de komende tijd.
Maar leg de schuld vooral bij Baudet. Ik zie Baudet meer als een gevolg dan een oorzaak.
Baudet noemde ver voor Corona heel politiek Nederland al een kwaadaardig kartel. Nee, echt een gevolg...
De hele insteek van die club is dat niets en niemand deugt, behalve zijzelf. Gelukkig wordt dat met 'tribunalen' straks rechtgezet, toch?
[..] Als gezegd wordt dat in Engeland de enorme toename van coronapatiënten in het ziekenhuis te wijten is aan mét corona in plaats van door corona (die 127%), dan zou de algehele bezetting die toename niet moeten laten zien. Uiteraard is dat niet helemaal waterdicht, maar met de overall cijfers zou je daar een aardig beeld van moeten krijgen.
[..] Hij zegt letterlijk dat hij "trots is op de achterban dat ze alles op alles zetten om mevrouw Gundogan ervan te overtuigen dat..." Dat is echt expliciet goedkeuring geven aan de bedreigingen.
Verder eens, het is niet alleen Baudet/FvD, maar ze nemen wel een hele grote plaats in in het geheel. En er werd hier in het topic gedaan alsof dat nonsens is.
Volgens mij werd er niet gedaan alsof het nonsens is, maar het valt me wel op dat er vrij makkelijk mensen beschuldigd worden dat ze FVD sympathisanten zijn, om hun mening weg te zetten als minderwaardig.
Even los van hoe droevig het is dat dat het niveau ondertussen is, ik denk dat het topic er gezelliger op wordt (hoe ironisch) als we het weer gewoon over corona gaan hebben
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2022 14:29:05 ]
[..] Hij zegt letterlijk dat hij "trots is op de achterban dat ze alles op alles zetten om mevrouw Gundogan ervan te overtuigen dat..." Dat is echt expliciet goedkeuring geven aan de bedreigingen.
Verder eens, het is niet alleen Baudet/FvD, maar ze nemen wel een hele grote plaats in in het geheel. En er werd hier in het topic gedaan alsof dat nonsens is.
En welke rol hebben miljardenbezuinigingen en wachtlijsten voor psychische zorg in combinatie een volledige lockdown op het welzijn van dat soort mensen?
Ik gok een stuk groter dan Baudet die over tribunalen wat roept, daarbij is dit niks nieuws. Ook voor die uitspraken werden policiti lastig gevallen en bedreigd door 'wappies' . Tot op Het Binnenhof aan toe.
Even los van hoe droevig het is dat dat het niveau ondertussen is, ik denk dat het topic er gezelliger op wordt (hoe ironisch) als we het weer gewoon over corona gaan hebben
Beetje luchtig houden
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
[..] Oh ongetwijfeld,. Els Borst en Pim zijn zelfs omgebracht. Denk dat je met de deplorabele staat van onze GGZ in combinatie met een achterlijke lockdown nog wel meer ellende kunt verwachten de komende tijd.
Maar leg de schuld vooral bij Baudet. Ik zie Baudet meer als een gevolg dan een oorzaak.
Niemand legt de schuld bij Baudet, maar je kunt niet zeggen dat hij een deëscalerende functie heeft.
[..] Ik gok een stuk groter dan Baudet die over tribunalen wat roept, daarbij is dit niks nieuws. Ook voor die uitspraken werden policiti lastig gevallen en bedreigd door 'wappies' . Tot op Het Binnenhof aan toe.
Baudet werkt als een katalysator voor onvrede en complotten.
En dat er vroeger ook dingen gebeurden die niet door de beugel konden wil niet betekenen dat het nu wel door de beugel kan. Dat moet blijvend aangepakt worden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
[..] Niemand legt de schuld bij Baudet, maar je kunt niet zeggen dat hij een deëscalerende functie heeft.
Dat kan wel zo zijn maar volgens Hugo is hij de oorzaak dat mensen ontsporen en dat is gewoon schromelijk overdreven. Tevens een hellend vlak qua democratie als je mensen monddood gaat maken omdat een stel krankzinnigen bepaalde woorden wel eens verkeerd zouden kunnen gaan interpreteren.
[..] Baudet werkt als een voor onvrede en complotten.
En dat er vroeger ook dingen gebeurden die niet door de beugel konden wil niet betekenen dat het nu wel door de beugel kan. Dat moet blijvend aangepakt worden.
Weet je wat als een katalysator werkt voor onvrede? Een fucking lockdown en alle maatschappelijke en economische schade die dat heel veel mensen berokkent.
[..] Weet je wat als een katalysator werkt voor onvrede? Een fucking lockdown en alle maatschappelijke en economische schade die dat heel veel mensen berokkent.
Goh.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
[..] Weet je wat als een katalysator werkt voor onvrede? Een fucking lockdown en alle maatschappelijke en economische schade die dat heel veel mensen berokkent.
en nog steeds staan de meeste mensen niet met fakkels en galgen te zwaaien. Vreemd.
Ga je verhaal dan halen bij het virus en niet bij bestuurders. En als je loopt te roepen dat je verhaal kunt halen bij de bestuurders dan ga je compleet aan het feit voorbij dat de lockdown een reden heeft die door het virus is ingegeven.
Hij heeft de mensen in ieder geval ook niet opgeroepen om mee te werken aan het voorkomen van een lockdown.
Toch zou je dat ondertussen in de ziekenhuiscijfers wel moeten gaan zien. Feit dat de uitstroom nog steeds harder dan de instroom gaat stemt mij in elk geval positief
Jaap zat er ook naast door heel lang de rol van aerogene transmissie te ontkennen en te downplayen. 1,5m red je ook niet tegen het nietsontziende omicron virus.
Jeetje, jij doet er ook alles aan om Thierry te verdedigen. Kun je dan echt niet toegeven dat Thierry en z’n club echt wel bijdragen aan die onvrede?
Je kunt een hoop zeggen over veel andere politici, maar die houden het tenminste nog enigszins beschaafd en respectvol.
[..] Ga je verhaal dan halen bij het virus en niet bij bestuurders. En las je loopt te roepen dat je verhaal kunt halen bij de bestuurders dan ga je compleet aan het feit voorbij dat de lockdown een reden heeft die door het virus is ingegeven.
Hij heeft de mensen in ieder geval ook niet opgeroepen om mee te werken aan het voorkomen van een lockdown.
Wij zijn anders het enige land in zo'n enorme trieste lockdown dus kennelijk speelt beleid een grotere rol dan jij schetst in deze post.
[..] Toch zou je dat ondertussen in de ziekenhuiscijfers wel moeten gaan zien. Feit dat de uitstroom nog steeds harder dan de instroom gaat stemt mij in elk geval positief
Zeker, lijkt me ook het effect van vaccineren en boosteren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
[..] Toch zou je dat ondertussen in de ziekenhuiscijfers wel moeten gaan zien. Feit dat de uitstroom nog steeds harder dan de instroom gaat stemt mij in elk geval positief
Toch zie je in andere landen wel een toename van de toestroom in de ziekenhuizen. Maar dat is ook vanwege de enorm toegenomen aantal besmettingen. Naar verhoudingen zijn het wel minder opnames.
[..] Jaap zat er ook naast door heel lang de rol van aerogene transmissie te ontkennen en te downplayen. 1,5m red je ook niet tegen het nietsontziende omicron virus.
Op donderdag 6 januari 2022 14:21 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Als gezegd wordt dat in Engeland de enorme toename van coronapatiënten in het ziekenhuis te wijten is aan mét corona in plaats van door corona (die 127%), dan zou de algehele bezetting die toename niet moeten laten zien. Uiteraard is dat niet helemaal waterdicht, maar met de overall cijfers zou je daar een aardig beeld van moeten krijgen.
Oh zo, ja dat lijkt mij ook. Al vraag ik me af hoe het ontslagbeleid dan is. Of je iemand met een actieve coronabesmetting mag ontslaan Dat stroopt ook nogal op Maar heb ik geen weet van, zeker niet in Britse ziekenhuizen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
[..] Jeetje, jij doet er ook alles aan om Thierry te verdedigen. Kun je dan echt niet toegeven dat Thierry en z’n club echt wel bijdragen aan die onvrede?
Je kunt een hoop zeggen over veel andere politici, maar die houden het tenminste nog enigszins beschaafd en respectvol.
Ben er heilig van overtuigd dat als Baudet er niet was geweest zulke figuren wel een ander platform hadden gevonden. En dan hadden we daar op lopen kankeren. Onvrede is een gevolg, geen oorzaak.
Ik heb er wel is wat over gepost maar andere volgens mij ook. Maar gisteren bij Op1 zei Van Ranst ook dat de incubatie tijd van omicron veel korter is dan bij andere varianten. Daarom dat je in 1 keer een grote explosieve groei krijgt. Hier de uitleg waarom dat zo is.
[..] Wij zijn anders het enige land in zo'n enorme trieste lockdown dus kennelijk speelt beleid een grotere rol dan jij schetst in deze post.
De oorzaak ligt bij ons bij de deltapiek in december, wat geen probleem was geweest zonder omikron, we probeerden juist te voorkomen om een lockdown te krijgen door de grens op te zoeken van wat de ziekenhuizen aankonden. Daardoor zaten we in een positie waarbij we geen risico meer konden nemen om te kijken hoe Omikron zou gaan uitpakken, die ruimte was er niet.
Als de ziekenhuizen niet vol hadden gelegen, of er was geen Omikron gekomen dan hadden we waarschijnlijk alleen de avondsluiting hoeven hebben. Maar we hadden beide situaties.
[..] Ben er heilig van overtuigd dat als Baudet er niet was geweest zulke figuren wel een ander platform hadden gevonden. En dan hadden we daar op lopen kankeren. Onvrede is een gevolg, geen oorzaak.
een wijs man zei ooit, je gaat het pas zien als je het door hebt
[..] De oorzaak ligt bij ons bij de deltapiek in december, wat geen probleem was geweest zonder omikron, we probeerden juist te voorkomen om een lockdown te krijgen door de grens op te zoeken van wat de ziekenhuizen aankonden. Daardoor zaten we in een positie waarbij we geen risico meer konden nemen om te kijken hoe Omikron zou gaan uitpakken, die ruimte was er niet.
Als de ziekenhuizen niet vol hadden gelegen, of er was geen Omikron gekomen dan hadden we waarschijnlijk alleen de avondsluiting hoeven hebben. Maar we hadden beide situaties.
Deltavariant en piek waren bepaald niet uniek voor Nederland, als je zo ongeveer het enige land in de wereld bent dat momenteel zulke strenge maatregelen kent doe je ergens iets behoorlijk verkeerd.
Gok dat dat gegeven her en der ook wel voor wat onvrede zorgt. Qua radicalisering vind ik dat wij er gewoon te naïef in staan als Nederland. Zo'n Rutte die tot drie maanden geleden doodleuk door Den Haag fietste is de goden verzoeken, nog los van Corona zie Peter R.
Wat ik me wel afvraag is hoe groot het aantal is wat direct aan covid is overleden en niet waarbij covid het laatste zetje was. Dan krijg je echt hele andere cijfers, maar wel de eerlijke.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
[..] Zo om en nabij inderdaad. VS heeft echter een veel lagere vaccinatiegraad dus in die zin zouden wij het dan zelfs slechter doen?
VS heeft ook een vrij beroerde bevolkingsregistratie, zeker in de wat meer 'rural' staten. Denk dat daar nog een flinke hoeveelheid oversterfte overheen gaat komen.
[..] Deltavariant en piek waren bepaald niet uniek voor Nederland, als je zo ongeveer het enige land in de wereld bent dat momenteel zulke strenge maatregelen kent doe je ergens iets behoorlijk verkeerd.
Gok dat dat her en der ook wel voor wat onvrede zorgt.
Er was anders geen land dat ik ken dat op code donkergrijs zat toen Omikron bekend werd.
[..] Wat ik me wel afvraag is hoe groot het aantal is wat direct aan covid is overleden en niet waarbij covid het laatste zetje was. Dan krijg je echt hele andere cijfers, maar wel de eerlijke.
Duim in de lucht, 5% tot 10%, de rest vol in de risicogroepen.
Dat is ook direct het probleem. Die risicogroep is bijzonder groot.
[..] Er was anders geen land dat ik ken dat op code donkergrijs zat toen Omikron bekend werd.
Komt dat door het virus of dat we er zo'n bende van hebben gemaakt qua gezondheidszorg? Daarbij valt Omikron reuze mee, dus sowieso disproportioneel om alles maar weer dicht te gooien. Alsof het niks is.
[..] Wat ik me wel afvraag is hoe groot het aantal is wat direct aan covid is overleden en niet waarbij covid het laatste zetje was. Dan krijg je echt hele andere cijfers, maar wel de eerlijke.
Caesar had 23 messteken, maar geen een was dodelijk op zichzelf, dus is hij niet vermoord
Het laatste zetje is de doodsoorzaak, maar het is wel goed om covid als onderliggend lijden ook te differentiëren
Hij laat bij elke bewering die hij onderschrijft of debunkt cijfers en conclusies van wetenschappelijke onderzoeken zien. Dus de facts checken de factchecker
[..] Toch vind het nog steeds niet echt duidelijk. Astma bv valt onder respiratory disease wat vaak hoog risico is maar kan net zo goed 90% copd zijn bv.
Ik ben astmatisch en val formeel in de risicogroep. Mijn vroegere vriendin had taaislijmziekte (cystic fibrosis), daardoor ken ik nog een aantal mensen die dat hebben, die vallen formeel dan weer niet onder een risicogroep.
Die groep heeft gemiddeld genomen 4x per jaar 3 weken antibiotica om infecties in de longen tegen te gaan en is 6 weken uit de running als ze een verkoudheid hebben, dus dat vond ik een bijzondere keuze.
Dat maakt het voor mij dan weer lastig begrijpen hoe die risicogroepen precies opgebouwd zijn.
[..] Caesar had 23 messteken, maar geen een was dodelijk op zichzelf, dus is hij niet vermoord
Het laatste zetje is de doodsoorzaak, maar het is wel goed om covid als onderliggend lijden ook te differentiëren
Dus als ik iemand neerschiet, diegene in een coma raakt en op het randje door covid erover wordt geduwd dan is corona de doodsoorzaak? Covid is zo een beetje de Pippo Inzaghi van de sterftecijfers.
[..] VS heeft ook een vrij beroerde bevolkingsregistratie, zeker in de wat meer 'rural' staten. Denk dat daar nog een flinke hoeveelheid oversterfte overheen gaat komen.
Vergeet ook niet dat in sommige staten het dieet wat mensen eten ook niet echt gezond is. In sommige staten wordt je bijna geboren met obesitas. Dan heb je ook nog heel wat mensen die met kwalen rond lopen die best te behandelijken zijn maar ze hebben daar simpel weg het geld niet voor omdat ziektekosten daar extreem hoog zijn. Aan het begin van de pandemie zeiden veel Amerikaanse gezondheidsexperts al dat het 1 grote cluster fuck zou worden in de VS.
[..] Hij laat bij elke bewering die hij onderschrijft of debunkt cijfers en conclusies van wetenschappelijke onderzoeken zien. Dus de facts checken de factchecker
Mooie suske en wiske. 'De factcheckende factchecker'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
[..] Komt dat door het virus of dat we er zo'n bende van hebben gemaakt qua gezondheidszorg?
Neemt dat de eigen verantwoordelijkheid weg? Maatregelen worden ook maar matig nageleefd op dit moment, met als grootste oorzaak de mensen die er wel klaar mee zijn. Wat dat betreft is het welhaast de wil van het volk te noemen dat die piek is ontstaan
Of denk je dat een extra ziekenhuis minder besmettingen zou opleveren?
quote:
Daarbij valt Omikron reuze mee, dus sowieso disproportioneel om alles maar weer dicht te gooien. Alsof het niks is.
Dat is kennis van nu, en eigenlijk nog niet helemaal zeker zelfs. Met de kennis van toen was dat een gevaarlijke gok die je neemt ten koste van je burgers.
[..] Ik ben astmatisch en val formeel in de risicogroep. Mijn vroegere vriendin had taaislijmziekte (cystic fibrosis), daardoor ken ik nog een aantal mensen die dat hebben, die vallen formeel dan weer niet onder een risicogroep.
Die groep heeft gemiddeld genomen 4x per jaar 3 weken antibiotica om infecties in de longen tegen te gaan en is 6 weken uit de running als ze een verkoudheid hebben, dus dat vond ik een bijzondere keuze.
Dat maakt het voor mij dan weer lastig begrijpen hoe die risicogroepen precies opgebouwd zijn.
Ja inderdaad! Dat bedoel ik dus na 2 jaar vind ik dit niet heel inzichtelijk raar genoeg.
[..] Vergeet ook niet dat in sommige staten het dieet wat mensen eten ook niet echt gezond is. In sommige staten wordt je bijna geboren met obesitas. Dan heb je ook nog heel wat mensen die met kwalen rond lopen die best te behandelijken zijn maar ze hebben daar simpel weg het geld niet voor omdat ziektekosten daar extreem hoog zijn. Aan het begin van de pandemie zeiden veel Amerikaanse gezondheidsexperts al dat het 1 grote cluster fuck zou worden in de VS.
Dat zou juist pleiten voor alles onder de noemer covid gooien, want daar zitten meer (en betere) vergoedingen op door de staten en federale overheid. Maar eens, ik heb een tijd in Texas gewoond, gemiddelde gewicht was daar niet onder de 120 kilo. Dan vaak ook nog bij kerels van 1.60m enzo, dus helemaal leuk
[..] Hij laat bij elke bewering die hij onderschrijft of debunkt cijfers en conclusies van wetenschappelijke onderzoeken zien. Dus de facts checken de factchecker
[..] Dus als ik iemand neerschiet, diegene in een coma raakt en op het randje door covid erover wordt geduwd dan is corona de doodsoorzaak? Covid is zo een beetje de Pippo Inzaghi van de sterftecijfers.
Als hij het zonder corona had overleefd dan is dat toch het geval?
[..] Als hij het zonder corona had overleefd dan is dat toch het geval?
Ok dan stel dat hij alsnog bezwijkt aan zijn verwondingen maar heeft er ook nog corona bovenop gehad als extra schop na. Is het dan nog een coronadode?
[..] Neemt dat de eigen verantwoordelijkheid weg? Maatregelen worden ook maar matig nageleefd op dit moment, met als grootste oorzaak de mensen die er wel klaar mee zijn. Wat dat betreft is het welhaast de wil van het volk te noemen dat die piek is ontstaan
Of denk je dat een extra ziekenhuis minder besmettingen zou opleveren? [..] Dat is kennis van nu, en eigenlijk nog niet helemaal zeker zelfs. Met de kennis van toen was dat een gevaarlijke gok die je neemt ten koste van je burgers.
En een lockdown gaat niet ten koste van je burgers? We zijn gewoon het lachertje van Europa of zelfs de wereld op dit moment. Waarom is daar amper kritiek op? Alsof het normaal is als je in de top 10 van rijkste landen staat je zo'n deplorabel en armetierig zorgsysteem hebt en alles maanden dicht de normaalste zaak van de wereld is .
Ik denk dat dit soort gekissebis een van de oorzaken van de oversterfte is. Ze mogen het geen covid noemen want er is onderliggend lijden geweest en ze mogen het geen onderliggend lijden noemen omdat covid het laatste zetje gaf.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
[..] Ok dan stel dat hij alsnog bezwijkt aan zijn verwondingen maar heeft er ook nog corona bovenop gehad als extra schop na. Is het dan nog een coronadode?
Denk dat er maar weinig covid doden zijn die anders ook naar het ziekenhuis hadden gemoeten rond diezelfde tijd en daar gestorven waren.
[..] Ok dan stel dat hij alsnog bezwijkt aan zijn verwondingen maar heeft er ook nog corona bovenop gehad als extra schop na. Is het dan nog een coronadode?
Ja en nee. Er kunnen meerdere overlijdensredenen op een akte opgenomen worden. Zo kan er bijvoorbeeld genoemd worden dat je kanker, diabetes type 2 en nierfalen hebt, maar wordt de (acute) doodsoorzaak bijvoorbeeld genoemd als dubbele longontsteking ten gevolge van Covid-19.
Normaal gesproken wordt niet alleen corona oid opgeschreven als doodsoorzaak, alle primaire en secundaire factoren worden (normaal gesproken) meegenomen. Dat is één van de redenen dat de huisarts een belangrijke rol speelt.
Op donderdag 6 januari 2022 15:03 schreef mazaru het volgende: Ik denk dat dit soort gekissebis een van de oorzaken van de oversterfte is. Ze mogen het geen covid noemen want er is onderliggend lijden geweest en ze mogen het geen onderliggend lijden noemen omdat covid het laatste zetje gaf.
Doodsoorzaak: gekissebis
Mooie wel, maar je hebt gelijk hoor. Het zijn nogal semantische discussies soms
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like