quote:
Op donderdag 6 januari 2022 14:22 schreef chratnox het volgende:[..]
Ook al vond ik zijn uitspraken verkeerd, dat is niet wat hij zei.
Hij vond het goed dat zijn achterban Gundagan benaderde om aan te geven dat ze het niet met haar eens waren. Hij veroordeelde de bedreigingen niet, dat heeft hij fout gedaan.
Tuurlijk speelt Baudet hier een kwalijke rol, hij merkt prima dat de grens opzoeken hem meer kiezers oplevert. Veel van de kiezers die hij had waren proteststemmers tegen de andere partijen, maar die is hij inmiddels grotendeels kwijt.
Ik vind wel dat dit probleem breder is dan alleen Baudet. We hebben een minister-president die tijdens persmomenten roept dat mensen op de tribune bij een voetbalwedstrijd "gewoon hun bek moeten houden", we hebben een minister van volksgezondheid die actief ongevaccineerden demoniseert, een minister van justitie die mensen die het lastig hebben aso's vindt en ga zo maar door.
Het hele politieke debat is aan het verharden en gebaseerd op het goedkoop scoren van one-liners. Dat verharden leidt (jammer genoeg, en ik wil het echt niet goed praten) tot het verharden bij mensen die er mentaal al niet zo stabiel voor staan. Dan krijg je dit soort dingen.
Goed te praten is het niet, maar er is een reden dat NCTV hier al voor waarschuwde.
Hij zegt letterlijk dat hij "trots is op de achterban dat ze alles op alles zetten om mevrouw Gundogan ervan te overtuigen dat..."
Dat is echt expliciet goedkeuring geven aan de bedreigingen.
Verder eens, het is niet alleen Baudet/FvD, maar ze nemen wel een hele grote plaats in in het geheel. En er werd hier in het topic gedaan alsof dat nonsens is.