Ik heb er wel is wat over gepost maar andere volgens mij ook. Maar gisteren bij Op1 zei Van Ranst ook dat de incubatie tijd van omicron veel korter is dan bij andere varianten. Daarom dat je in 1 keer een grote explosieve groei krijgt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet meer wie het hier postte, was het @:ipa84 misschien?
https://www.nbcnews.com/h(...)hat-to-know-rcna9469
[..]
Denk dat Nederland het niet veel beter doet..?quote:
De oorzaak ligt bij ons bij de deltapiek in december, wat geen probleem was geweest zonder omikron, we probeerden juist te voorkomen om een lockdown te krijgen door de grens op te zoeken van wat de ziekenhuizen aankonden. Daardoor zaten we in een positie waarbij we geen risico meer konden nemen om te kijken hoe Omikron zou gaan uitpakken, die ruimte was er niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij zijn anders het enige land in zo'n enorme trieste lockdown dus kennelijk speelt beleid een grotere rol dan jij schetst in deze post.
Ik zou hem zo graag een liedje van Vieze Jack zien doen in de miniplaybackshowquote:
nu het hier al een tijdje redelijk laag is kan je er wel van uitgaan dat ze geen nieuwe patiënten daarheen hebben gestuurdquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We weten natuurlijk niet of daar wisselingen geweest zijn.
Zo om en nabij inderdaad. VS heeft echter een veel lagere vaccinatiegraad dus in die zin zouden wij het dan zelfs slechter doen?quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:47 schreef Momo het volgende:
[..]
1/400 x 17 miljoen = 42.500, dat is ook onze oversterfte volgens mij .
Bedankt hè, nu zie ik Irma voor me als één van de danseressen van vieze Jackquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou hem zo graag een liedje van Vieze Jack zien doen in de miniplaybackshow
een wijs man zei ooit, je gaat het pas zien als je het door hebtquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben er heilig van overtuigd dat als Baudet er niet was geweest zulke figuren wel een ander platform hadden gevonden. En dan hadden we daar op lopen kankeren. Onvrede is een gevolg, geen oorzaak.
Deltavariant en piek waren bepaald niet uniek voor Nederland, als je zo ongeveer het enige land in de wereld bent dat momenteel zulke strenge maatregelen kent doe je ergens iets behoorlijk verkeerd.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
De oorzaak ligt bij ons bij de deltapiek in december, wat geen probleem was geweest zonder omikron, we probeerden juist te voorkomen om een lockdown te krijgen door de grens op te zoeken van wat de ziekenhuizen aankonden. Daardoor zaten we in een positie waarbij we geen risico meer konden nemen om te kijken hoe Omikron zou gaan uitpakken, die ruimte was er niet.
Als de ziekenhuizen niet vol hadden gelegen, of er was geen Omikron gekomen dan hadden we waarschijnlijk alleen de avondsluiting hoeven hebben. Maar we hadden beide situaties.
Wat ik me wel afvraag is hoe groot het aantal is wat direct aan covid is overleden en niet waarbij covid het laatste zetje was.quote:
VS heeft ook een vrij beroerde bevolkingsregistratie, zeker in de wat meer 'rural' staten. Denk dat daar nog een flinke hoeveelheid oversterfte overheen gaat komen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo om en nabij inderdaad. VS heeft echter een veel lagere vaccinatiegraad dus in die zin zouden wij het dan zelfs slechter doen?
Er was anders geen land dat ik ken dat op code donkergrijs zat toen Omikron bekend werd.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Deltavariant en piek waren bepaald niet uniek voor Nederland, als je zo ongeveer het enige land in de wereld bent dat momenteel zulke strenge maatregelen kent doe je ergens iets behoorlijk verkeerd.
Gok dat dat her en der ook wel voor wat onvrede zorgt.
Ik geef de credits aan @Lenny_Leonard die me hier een keer op weesquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedankt hè, nu zie ik Irma voor me als één van de danseressen van vieze Jack
Duim in de lucht, 5% tot 10%, de rest vol in de risicogroepen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag is hoe groot het aantal is wat direct aan covid is overleden en niet waarbij covid het laatste zetje was.
Dan krijg je echt hele andere cijfers, maar wel de eerlijke.
Oprecht wel benieuwd wat dit gaat doen met pensioenfondsen enzo op de langere termijnquote:
Komt dat door het virus of dat we er zo'n bende van hebben gemaakt qua gezondheidszorg? Daarbij valt Omikron reuze mee, dus sowieso disproportioneel om alles maar weer dicht te gooien. Alsof het niks is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er was anders geen land dat ik ken dat op code donkergrijs zat toen Omikron bekend werd.
Die pakken ze ons af!quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Oprecht wel benieuwd wat dit gaat doen met pensioenfondsen enzo op de langere termijn😅
Jaquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Komt dat door het virus of dat we er zo'n bende van hebben gemaakt qua gezondheidszorg?
Toch vind het nog steeds niet echt duidelijk.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Duim in de lucht, 5% tot 10%, de rest vol in de risicogroepen.
Dat is ook direct het probleem. Die risicogroep is bijzonder groot.
Caesar had 23 messteken, maar geen een was dodelijk op zichzelf, dus is hij niet vermoordquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag is hoe groot het aantal is wat direct aan covid is overleden en niet waarbij covid het laatste zetje was.
Dan krijg je echt hele andere cijfers, maar wel de eerlijke.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |