Ben vooral op zoek naar andere taart ideeen, biscuits vullen en versieren heeft mijn familie na 12 jaar wel gezien en geproefd 😉quote:Op woensdag 17 augustus 2022 19:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ligt er ook aan wat voor taart. Alles met room/zachte structuur snij je aan gort, maar je kunt natuurlijk wel cake-achtige taarten bakken die makkelijk snijden (en evt later individueel versieren.
Om wat voor een gelegenheid gaat het?
Ik heb met kerst spekkoek gemaakt, vind zonder pandan zelfs lekkerder dan met. Vind de hoeveelheid werk eigenlijk wel meevallen, alleen op tijd uit de oven halen voor de volgende laag. Maar met kerst stonden we natuurlijk toch de hele dag in de keuken dus dan is af en toe de oven open doen niet echt extra werk.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 19:21 schreef Seven. het volgende:
Ik wil dus zo spekkoek makenmaar ik heb geen pandan. Dus ff naar de toko zaterdag. Iemand een tip over de beste pandan?
Edit: pandan extract dus.
Hebben ze bij ons ook nog verschillende smaken. Banaan en mango en …quote:Op woensdag 17 augustus 2022 22:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik al na 1x![]()
Niks mis met de spekkoek van de toko
Precies dit. Ik stond al in de keuken wegens een barbecue. Dus vlees snijden en bakken van spekkoek fietste er zo tussendoor.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 00:25 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik heb met kerst spekkoek gemaakt, vind zonder pandan zelfs lekkerder dan met. Vind de hoeveelheid werk eigenlijk wel meevallen, alleen op tijd uit de oven halen voor de volgende laag. Maar met kerst stonden we natuurlijk toch de hele dag in de keuken dus dan is af en toe de oven open doen niet echt extra werk.
Moet het persé taart zijn? Kan je niet een soort ‘sweet table’ maken met allemaal verschillende dingen?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 00:23 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ben vooral op zoek naar andere taart ideeen, biscuits vullen en versieren heeft mijn familie na 12 jaar wel gezien en geproefd 😉
Courgettequote:Op zondag 21 augustus 2022 08:52 schreef AnneX het volgende:
En zou je nog eens spekkoek maken @:Seven ? Of is het ‘gewoon’ om ook eens gedaan te hebben? Het ziet er goed uit alvast.
De buurvrouw moest en oogst courgettes bij de vleet en deelt dus uit.
@:Yinny had een beproefd recept aanbevolen: https://smittenkitchen.com/2019/08/ultimate-zucchini-bread/
I.p.v. een vork kon ik mooi de danish deeg klutser gebruiken. ( ben even de de naam kwijt 😢)
Niks uitknijpen van vochtige courgette, en alle > 425 gram gebruikt.
Alle bloem, zout, nootmuskaat, kaneel etc. in 1 x bij elkaar. Met zonnebloemolie.
3 medium eier.
Vreemd dat én baksoda én bakpoeder wordt gebruikt.
Oh ja, suiker op de toplaag heb ik rietsuikerklontjes gemalen.
Resultaat: een moist cake met heel fijne korrel en ietwat speculaaskruid smaak. Courgette smaakt ook nauwelijks ergens naar. Toch? En nog best machtig ook, na 2 dikke plakken.
Sch.zus is erg van biologische groenten, die zal ik vanmiddag dan niet vertellen over de hoeveelheid suiker.
*aanbevolen
Foto, volgt misschien
Wat is het precies?quote:Op zondag 21 augustus 2022 08:56 schreef Molo het volgende:
Deense deegklopper, favoriete keukengereedschap hier
quote:
Ja! Perfect!quote:Op zondag 21 augustus 2022 09:09 schreef Seven. het volgende:
In mijn keuken ontbreekt nog een spatel voor bloem door het beslag lepelen. Is een Deense garde daar dan ook geschikt voor?
Ik heb mezelf beloofd dat ik volgende week wat mooie bakspullen aan mag schaffen.
Nou…soms/vaak hoef je een beslag of deeg alleen maar om te scheppen zoals het courgette recept hierboven.quote:Op zondag 21 augustus 2022 10:01 schreef Seven. het volgende:
Deense garde gaat op mijn verlanglijstje.
Ik overweeg ook serieus een keukenmachine. Maar die zou dan de Deense garde vervangen.
Hahaha, keukenmachine en Deense garde dusquote:Op zondag 21 augustus 2022 11:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou…soms/vaak hoef je een beslag of deeg alleen maar om te scheppen zoals het courgette recept hierboven.
Daarvoor ga ik geen machine vuilmaken, die ik niet eens heb .
Goed zo. Altijd wel even wennen aan een andere oven.quote:Op zondag 21 augustus 2022 15:18 schreef mascara-klodder het volgende:
Mij eerste baksel was prima gelukt
[ link | afbeelding ]
Valt wel mee, mijn ouders hebben een ouder model hiervan alleen 10 liter kleiner. De bedieningsknoppen zijn eigenlijk exact hetzelfde gebleven.quote:Op zondag 21 augustus 2022 15:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goed zo. Altijd wel even wennen aan een andere oven.
Ga je uitdelen? aan de buren…of plakken invriezen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |