abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203036326
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes:
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Peacefulll
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
vlindertje89
SPOILER
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:
pi_203036502
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:31 schreef Barreltje het volgende: Hoi :@ Hier is de twijfel om het TOCH een keer in mn eentje te gaan proberen toegeslagen.. Dus ik ga mee lurken :@
:o
Spannend zeg!
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 21:02:07 #3
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203037099
Ja er zijn nog 1000 beren op de weg, om te beginnen ben ik 42 :o al is dat hier in het land waar ik nu woon niet meteen een eindstation. ze behandelen hier door tot 46 geloof ik..

Eea zal ik zelf moeten bekostigen, want particuliere kliniek. Daar waren we toendertijd ook samen geweest maar toen kwam.het besef eigenlijk dat ik get niet samen met hem wilde..

Dus nu kijken hoe of wat ze te bieden hebben om het alleen te doen.. :@
Ik ben zeker nog in de verkenningsfase en hoop hier idd wat steun te vinden, omdat ik het hier altijd zo fijn heb gehad :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_203037781

[ Bericht 100% gewijzigd door MaJo op 05-01-2022 00:20:51 (Irrelevant en ongepast ) ]
pi_203040894
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:02 schreef Barreltje het volgende:
Ja er zijn nog 1000 beren op de weg, om te beginnen ben ik 42 :o al is dat hier in het land waar ik nu woon niet meteen een eindstation. ze behandelen hier door tot 46 geloof ik..

Eea zal ik zelf moeten bekostigen, want particuliere kliniek. Daar waren we toendertijd ook samen geweest maar toen kwam.het besef eigenlijk dat ik get niet samen met hem wilde..

Ik ben zeker nog in de verkenningsfase en hoop hier idd wat steun te vinden, omdat ik het hier altijd zo fijn heb gehad :@
Ik vind het het echt moedig van je! Ben je eigenlijk meteen 'veroordeeld' tot IVF of zou je het ook een paar ronden iui kunnen proberen?
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 08:17:04 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203040982
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:02 schreef Barreltje het volgende:

Ik heb helemaal gemist dat jullie uit elkaar zijn! Komt dat ook door dit traject of staat dat er los van? Sorry als ik te vrijpostig ben trouwens, mag uiteraard ook via pm :*

Ik vind het juist stoer dat je het alleen wil doen! De wens is in ieder geval zeer sterk, dat blijkt wel uit alles wat je ervoor gedaan hebt. Ik hoop echt dat het dit keer gaat lukken, mijn duimen gaan weer voor je draaien!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 5 januari 2022 @ 08:38:57 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203041192
Tnx voor het fijne welkom

Ik zal van de week even een nieuw stukje maken voor in de spoiler :@

Ik heb nu in mijn hoofd dat het 1 ronde met een punctie wordt.. daarna wellicht nog een ronde met een eicel donor (dat is hier dus ook makkelijker) en dat gaan de pogingen zijn..

@MaJo eigenlijk is het hier een beetje andersom.. omdat we in het traject zaten hebben we niet naar de relatie gekeken.. als we dat wel hadden gedaan waren we (ik wsl) al een paar jaar eerder tot de conclusie gekomen dat we beter niet samen konden zijn..

Oh en.. ik vind het allemaal super spannend.. maar het geeft me ook gewoon zo'n goed gevoel weer om er mee bezig te zijn
pi_203041543
Wow Barreltje, wat een mooie beslissing om toch je droom te proberen te verwezenlijken O+ Ik volg graag hoe het met je gaat de komende tijd, want ik gun je zo graag een goed resultaat :*
pi_203045297
Ooh barrel! Wat spannend! Ik ga ook meelezen en hoop zo op een mooi resultaat!
pi_203045434
Wat een moedige stap barrel. Spannend! Heeeeeeeel veel succes.
pi_203045562
Barreltje wat stoer!! Ik had ook gemist dat jullie uit elkaar waren :@

Wat fijn dat het een goed gevoel geeft om er weer mee bezig te zijn, dat is voor mij altijd een duidelijke aanwijzing dat ik de juiste keuze maak. Ik duim voor je!
pi_203050931
Barrel *O* Jeetje wat stoer van je! Ik gun je echt de wereld!

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:08 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
Vind ik een goede vraag… heb het idee dat ik het gevoelsmuurtje weer heb opgetrokken. En tegelijk vind ik het echt oprecht kut. En met iedere poging word ik steeds laconieker of het ooit wel gaat lukken. Maar ja…
Ik vind het traject vooral vermoeiend als je er weer echt mee bezig bent. De terugplaatsingen kan ik wel goed aan. Maar je wordt in die 2 weken gewoon geleefd door je hoofd die alle kanten opgaat.
Maar merk dat alles wat met hormonen te maken heeft bij mij wel echt weerstand oproept. En vind ik een potentiële zwangerschap eng vanuit de hormonen die er bij komt kijken. Denk ook niet dat het stukje hormonen iets zal zijn wat ik los kan laten. Denk dat die angst altijd zal blijven. Daar was het gewoon te heftig voor om dat naast mij neer te kunnen leggen. Geaccepteerd ja, verwerkt ja, maar t zal altijd blijven hangen wat er gebeurd is.

Oh nog 2 weken geduld voor je. Ik blijf duimen! :*
Tuurlijk blijft dat altijd hangen. Het is mentaal een zeer pittig traject! Ik had na de zwangerschap en bevalling van Mees een burn-out. Combi van verschillende factoren, maar één bestanddeel daarvan was het fertiliteitstraject. Het zuigt je soms echt leeg. Ik duim enorm voor je! :*
pi_203078054
Barreltje wat leuk en spannend!

Ben je alleen in het buitenland of heb je ook familie daar?
  vrijdag 7 januari 2022 @ 14:20:00 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203078396
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 13:57 schreef Arja het volgende:
Barreltje wat leuk en spannend!

Ben je alleen in het buitenland of heb je ook familie daar?
Ik zit in Scandinavië.. op dit moment idd in mijn eentje.. ouders zitten op 8 uur rijden of een uurtje vliegen. Geen onoverkomelijke afstanden..

ik zit hier als expat voor een grote multinational. Het toekomstbeeld is dat ik na deze opdracht weer naar een ander buitenland zal gaan (als ik voor dit bedrijf blijf werken) en anders vind ik vast wel een baan in NL.Hoe eea ingevuld gaat worden qua baan zie ik dan wel.. misschien kom ik in de tussentijd ook gewoon een hele leuke man tegen. Het is niet persee mijn bedoeling om altijd alleen te blijven.. ;)
pi_203083082
Ik bedoel meer of je hebt nagedacht hoe je de opvang gaat regelen in combinatie met werk tzt.

Ik hoop natuurlijk ook dat je een leuke vent tegenkomt *;
  zaterdag 8 januari 2022 @ 16:53:23 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203095837
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 19:36 schreef Arja het volgende:
Ik bedoel meer of je hebt nagedacht hoe je de opvang gaat regelen in combinatie met werk tzt.

Ik hoop natuurlijk ook dat je een leuke vent tegenkomt *;
Ik heb er mn ideeën over..
Maar dat komt vast wel goed. Ik ga me er van tevoren niet druk over maken.
Ik had alles helemaal prima geregeld met mn ex. We hadden zo een kind kunnen krijgen.. afgezien van die relatie dan.
Nu hoop ik op een kind, de rest regelt zich vanzelf wel.. maak ik me het minst zorgen over..
pi_203096359
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 16:53 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik heb er mn ideeën over..
Maar dat komt vast wel goed. Ik ga me er van tevoren niet druk over maken.
Ik had alles helemaal prima geregeld met mn ex. We hadden zo een kind kunnen krijgen.. afgezien van die relatie dan.
Nu hoop ik op een kind, de rest regelt zich vanzelf wel.. maak ik me het minst zorgen over..
Mee eens. Dat lost zich wel op.
Je zal niet de eerste en enige zijn.

Je kunt niet alle scenario’s uitgewerkt hebben als het op kinderen aankomt. Alleen of samen met een partner…
pi_203130989
Hi MrsPeel :W

Barreltje: ik wens je alle geluk van de wereld en lees met je mee
pi_203131138
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:46 schreef Lokasenna het volgende: [..] Ik heb zelf ook tijdens de eerste maanden kinderwens al bij de huisarts aan de bel getrokken, ik had wel menstruaties maar met cycli van gemiddeld bijna 50 dagen en in het verleden al PCOS vastgesteld. Ik denk dat als je zelf een vermoeden hebt, het altijd goed is om bij de huisarts langs te gaan, ook al is het alleen maar voor advies. Mijn huisarts reageerde begripvol en ik kreeg meteen een doorverwijzing naar het ziekenhuis door de PCOS voorgeschiedenis. Nu begonnen aan behandelingen met letrozol om de eisprong op te wekken.
Iedereen bedankt voor het reageren op mijn spoiler.

SPOILER
pi_203132223
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:10 schreef perzikthee het volgende:

[..]

SPOILER
Ik zou een andere huisarts zoeken.

SPOILER
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 00:20:01 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203133684
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:06 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

SPOILER
Helemaal eens met alles wat Bottom zegt. Door dit soort blindstaren op bepaalde zaken hebben wij zeker een half jaar vertraging opgelopen. In ons geval omdat ze het zaad van mijn man niet wilden testen omdat het “probleem” zo overduidelijk bij mij lag. 3x raden wat de uiteindelijke uitslag van de zaadtest was…

Als ik iets geleerd heb tijdens dit traject is het dat je af en toe echt voor jezelf op moet komen. Ik werd na 7 maanden ook doorverwezen omdat er zo overduidelijk iets mis was (hele lange cycli). En aangezien het allemaal al zo langzaam gaat is een jaar wachten echt zonde van je tijd. Dus inderdaad, zoek een andere huisarts die je wel serieus neemt :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203138914
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:06 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

SPOILER
+1
Echt bizar, die fatshaming in de zorg. Ik was bij mijn zwangerschap ondervoed omdat ik nauwelijks kon eten en wat ik at kwam eruit. Werd letterlijk gezegd dat het niet uitmaakte als ik niet at, want ik kon het hebben.
pi_203139339
Ik vind het ook best wel bizar en zou ook een andere huisarts vragen. Zéker voor dit probleem, maar eigenlijk voor alle toekomstige zorgvragen.
Zit er een andere arts in dezelfde praktijk? Zo ben ik laagdrempelig 'overgestapt' toen ik de mijne niet fijn vond. Andere praktijken in de buurt namen niemand aan, dus ik zorg nu dat ik voor gevoelige/belangrijke zaken (vooral vrouwendingen en psychische nood) altijd op donderdag of vrijdag plan bij de fijne arts en als ik iets onbenulligs heb of iets wat onbetwistbaar is (rare uitslag, wond, ik zeg maar wat), ga ik gewoon naar de druif bij de eerstvolgende gelegenheid.
pi_203149569
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:10 schreef perzikthee het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_203156028
Hoi oO<

ik heb net de huisarts gebeld voor een verwijzing naar de afdeling voortplantingsgeneeskunde van het ziekenhuis. Het ziekenhuis zelf ook even gebeld, die gaf aan dat de wachttijd al aardig oploopt. We zijn nog mooi op tijd, ik hoop dat we na onze vakantie in mei kunnen starten. Spannend..
Wat nu heel anders is dan de vorige keer, is dat ik toen op 10 minuten fietsafstand van het ziekenhuis woonde en werkte. Nu is het 20 minuten met de auto vanaf huis, 40 minuten vanaf werk, werk ik een dag meer en is er een tweejarige peuter om rekening mee te houden. Dat maakt de impact wel groter.
Verder sta ik er wel wat ontspannener in. We hebben het immense geluk dat we een kind mochten krijgen. Als er een tweede komt is dat mooi en de wens is groot, maar het is toch wel veel minder beladen deze keer.

Ik ga de komende tijd weer meelezen en meeleven, en tzt ook meeschrijven.
pi_203156116
@perzikthee: hoezo denk je dat het geen PCOS is? Ik vraag het omdat ik wel deze diagnose kreeg, terwijl ik geen overgewicht etc had, mijn enige symptoom was een uitblijvende menstruatie.

Het lijkt me naar als je het idee hebt dat je huisarts je niet serieus neemt. Ik zou dat vooral terugkoppelen. Verder kan ik niet inschatten of het gerechtvaardigd is dat je nog even moet afwachten. Opzich vind ik het na 5 maanden niet zo'n gek advies. Het hangt er misschien ook vanaf hoe oud je bent? Ik heb zelf toen na +- 9 maanden wachten de huisarts gebeld vanwege een zeer onregelmatige/uitblijvende menstruatiecyclus. Die adviseerde me toen telefonisch om eerst nog een periode mijn temperatuur te meten. Dat heb ik gedaan en toen daar geen enkele lijn in te ontdekken was kreeg ik een verwijzing naar het ziekenhuis.
pi_203156197
Voor degenen die mij niet kennen vanuit dit topic:

- ik heb (had?) PCOS (cyclus is nu semi-regelmatig..)
- man had een slechte zaadkwaliteit/hoeveelheid
ruim drie jaar geleden hebben we 3 IUI-pogingen gedaan maar toen de zaadkwaliteit steeds slechter bleek werd ICSI een optie. Tweemaal een ICSI-behandeling gehad. Stimulatie van follikelgroei ging moeizaam vanwege de PCOS (eerst te langzaam, toen weer veel te snel etc), tweemaal een punctie met een flink aantal eicellen (11 en 15, uit mijn hoofd), bij de eerste pogingen één terugplaatsing en geen cryo's, bij de tweede poging weer één terugplaatsing (die bleef zitten O+ ) en geen cryo's.

Ik ben erg benieuwd hoe het nu weer gaat. De vorige keer vond ik de afvalrace (van hoeveelheid eicellen naar embryo's) zo groot dat ik overwoog te stoppen met het hele traject. En toen had ik ineens toch een positieve test. Ik ga bij de herintake wel vragen hoe zij dat duiden.
pi_203156292
Kwartet :P

Aangezien ik het afgelopen jaar flink ben aangekomen en bijna 15 kg zwaarder weeg dan ik voorafgaand de succesvolle ICSI-poging woog, is het doel voor de komende maanden om wat gezonder en minder te eten en meer te bewegen.
Het is wellicht een placebo-effect, maar ik voelde me toen heel energiek en gezond, en ik zou nu het idee hebben dat mijn huidige levensstijl mijn kansen wel wat verkleind.
Wel erg jammer dat sporten wat lastiger is op te pakken in de lockdown! Ik had me voortvarend aangemeld bij kickboksen maar dat is in de avond en ligt dus al weer maanden stil.
Nog tips op dat gebied? Iets wat te combineren is met een drukke baan en peuter, en niet al te veel eigen discipline vergt?
pi_203156365
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:07 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hoi oO<

ik heb net de huisarts gebeld voor een verwijzing naar de afdeling voortplantingsgeneeskunde van het ziekenhuis. Het ziekenhuis zelf ook even gebeld, die gaf aan dat de wachttijd al aardig oploopt. We zijn nog mooi op tijd, ik hoop dat we na onze vakantie in mei kunnen starten. Spannend..
Wat nu heel anders is dan de vorige keer, is dat ik toen op 10 minuten fietsafstand van het ziekenhuis woonde en werkte. Nu is het 20 minuten met de auto vanaf huis, 40 minuten vanaf werk, werk ik een dag meer en is er een tweejarige peuter om rekening mee te houden. Dat maakt de impact wel groter.
Verder sta ik er wel wat ontspannener in. We hebben het immense geluk dat we een kind mochten krijgen. Als er een tweede komt is dat mooi en de wens is groot, maar het is toch wel veel minder beladen deze keer.

Ik ga de komende tijd weer meelezen en meeleven, en tzt ook meeschrijven.
Spannend zeg Bobby! Maar wel ook mooi om weer te dromen O+

quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:12 schreef BobbyMcGee het volgende:
@:perzikthee: hoezo denk je dat het geen PCOS is? Ik vraag het omdat ik wel deze diagnose kreeg, terwijl ik geen overgewicht etc had, mijn enige symptoom was een uitblijvende menstruatie.

Het lijkt me naar als je het idee hebt dat je huisarts je niet serieus neemt. Ik zou dat vooral terugkoppelen. Verder kan ik niet inschatten of het gerechtvaardigd is dat je nog even moet afwachten. Opzich vind ik het na 5 maanden niet zo'n gek advies. Het hangt er misschien ook vanaf hoe oud je bent? Ik heb zelf toen na +- 9 maanden wachten de huisarts gebeld vanwege een zeer onregelmatige/uitblijvende menstruatiecyclus. Die adviseerde me toen telefonisch om eerst nog een periode mijn temperatuur te meten. Dat heb ik gedaan en toen daar geen enkele lijn in te ontdekken was kreeg ik een verwijzing naar het ziekenhuis.
In aanvulling hierop: Ik ging naar het ziekenhuis voor een check op endometriose omdat met het stoppen van de pil mijn menstruatie steeds pijnlijker werd. Dat had ik niet, maar ze zagen PCOS op de echo. Ik heb van mezelf een wat langere cyclus, maar niet super onregelmatig (32-38 dagen geloof ik) en heb verder geen 'symptomen' zoals overgewicht of beharing. Maar ondertussen rijpte er geen eitje. Dus ik vind het ook voorbarig om het uit te sluiten.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 18:28:54 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203157984
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:27 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Spannend zeg Bobby! Maar wel ook mooi om weer te dromen O+
[..]
In aanvulling hierop: Ik ging naar het ziekenhuis voor een check op endometriose omdat met het stoppen van de pil mijn menstruatie steeds pijnlijker werd. Dat had ik niet, maar ze zagen PCOS op de echo. Ik heb van mezelf een wat langere cyclus, maar niet super onregelmatig (32-38 dagen geloof ik) en heb verder geen 'symptomen' zoals overgewicht of beharing. Maar ondertussen rijpte er geen eitje. Dus ik vind het ook voorbarig om het uit te sluiten.
Ik vroeg me inderdaad hetzelfde af. Hier ook pcos zonder overgewicht en beharing, wel kneiterlange cycli. Dus het zou best wel eens kunnen. Makkelijk om uit te sluiten ook, 1 echo en je weet voldoende.

Zelf heb ik zeer zware menstruaties met endometriose achtige klachten. Bij een kijkoperatie werden een paar kleine plekjes gevonden maar niks heftigs. Soms kun je dus ook heel veel pijn hebben zonder een goede verklaring. Sinds de bevalling zijn mijn menstruaties minder heftig maar ik kan nog niet zonder pijnstilling.

Bobby wat spannend om het traject weer in te gaan! Ik kan me voorstellen dat je er nu veel relaxter in staat.
  Manager PR/Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 20:27:33 #32
269689 crew  Viv
pi_203169982
Dank Viv, MaJo & Bertha! O+
pi_203170363
Ow dit heb ik helemaal gemist. Veeeeeel succes Bobby!
pi_203279319
O+ 🤞🏼 O+

SPOILER
pi_203279343
Duimen staan aan Mini! ^O^ *O*

Hoe voel je je?
  donderdag 20 januari 2022 @ 09:03:11 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203279417
:o *O*
  donderdag 20 januari 2022 @ 09:07:02 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_203279459
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:54 schreef MiNi1981 het volgende:
O+ 🤞🏼 O+

SPOILER
Ooooooh mini! Wauw O+ alle duimen gaan vol aan!
disclaimer
pi_203279898
Ja Mini! *O*
Ik duim graag mee O+
pi_203279935
MiNi O+ O+ Gefeliciteerd *O* Ik ga mega voor je duimen!! *O*
pi_203280000
Dankjewel lieve dames O+

Ik voel mij best goed. Rustig. Misselijk, koppijn, gevoelige borsten en buitengewoon MOE!

Maar vooral ook gelukkig en een beetje bang…
pi_203280347
Oh wauw O+ *O*
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:42:01 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203280521
Mini! Wat tof! *O* *O*
pi_203280680
Gefeliciteerd Mini! *O* *O*
  Manager PR/Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 12:03:01 #45
269689 crew  Viv
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 12:11:32 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203281921
Ooooooow Mini wat spannend, gefeliciteerd! Was je nou "stiekem" weer bezig of had ik het helemaal gemist? De duimen gaan draaien hier! *O* O+ *O*
pi_203282087
Mini! *O* *O*
Ik duim voor een plakker. O+

SPOILER
pi_203282871
Dankjewel allemaal O+ :*

quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:11 schreef MaJo het volgende:
Ooooooow Mini wat spannend, gefeliciteerd! Was je nou "stiekem" weer bezig of had ik het helemaal gemist? De duimen gaan draaien hier! *O* O+ *O*
Ik had het idd niet gedeeld. Merkte dat ik het steeds wat lastiger vond om te delen. Hoop/verwachting/teleurstelling etc.

Deze poging wist vrijwel niemand. Maar nu zou ik het het liefst van de daken schreeuwen 😊
  donderdag 20 januari 2022 @ 13:22:28 #49
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203283072
Wat ontzettend fijn Mini! Gefeliciteerd :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 20 januari 2022 @ 16:36:20 #50
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_203286368
Mini :o O+ *O*
Be happy with the little things in life
  donderdag 20 januari 2022 @ 16:37:17 #51
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_203286380
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:21 schreef Cygne het volgende:
Mini! *O* *O*
Ik duim voor een plakker. O+

SPOILER
Je spoiler O+ Spannend :*
pi_203286949
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 16:37 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]
Je spoiler O+ Spannend :*
We dachten eigenlijk dat de derde per ongeluk zou mogen komen. Maar dat zou ook miskramen betekenen. En dat kan ik niet meer aan. En de oudste gaat er steeds meer van meekrijgen.
  donderdag 20 januari 2022 @ 20:12:45 #53
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_203290393
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:12 schreef Cygne het volgende:

[..]
We dachten eigenlijk dat de derde per ongeluk zou mogen komen. Maar dat zou ook miskramen betekenen. En dat kan ik niet meer aan. En de oudste gaat er steeds meer van meekrijgen.
Dat snap ik, op een gegeven moment krijg je die tegenslag gewoon niet meer geregeld. Ik vind het super spannend voor jullie! :*
pi_203290495
Ohh @MiNi1981 :'( O+ *O*

(Ik mag overigens uit de OP, er zijn in augustus tien eicellen ingevroren en voorlopig heb ik hier dus niks meer te zoeken voor mezelf)
pi_203290653
Woohoo Mini O+
En wat super spannend weet Cygne.
pi_203294027
Gefeliciteerd mini! *O*

Welkom weer Cygne! Hoe oud is je jongste nu?
pi_203297010
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 23:01 schreef BobbyMcGee het volgende:
Gefeliciteerd mini! *O*

Welkom weer Cygne! Hoe oud is je jongste nu?
Bijna 6 maanden. Wij hadden eigenlijk verwacht pas in de zomer te kunnen starten. Maar we durven het wel aan, ben verder goed fit en mentaal voelt het ook goed. Heb natuurlijk de mazzel dat ik fysiek weinig last heb van de behandeling.
pi_203297582
Wat spannend Cygne!
pi_203298120
Mini!! Wat gaaf! Gefeliciteerd!!
pi_203299799
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:07 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hoi oO<
Hey O+ Heel veel succes met de stappen die jullie zo weer gaan zetten, ik hoop dat jullie zo'n leukerd weer gegund mag zijn.

Mini *O*
pi_203301821
@MiNi1981! :'( O+

Wat goed!! *O*

@Cygne omg wat spannend en tof!
pi_203443737
Nou, hier ook niet goed. Na weken wachten (wat gaat die tijd traaaaaaaaaag) vandaag echo met 7+4.
Niet goed. 3 mm ipv 10 mm.

Nu nog week medicatie gebruiken en dan nog echo “voor de zekerheid”. Dan stoppen met medicatie, kijken of de miskraam zelf op gang komt. Zo niet curettage, waar ik nu al tegenop zie.

En dan de hele ellende van ivf nog een keer. Feest 🎉
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 11:18:21 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203443771
Wat is dat toch met dit topic, waarom gaat het zo vaak mis :'( Sterkte PVS :*
pi_203443852
:'(
pi_203444548
Oh nee PSV, wat erg. Heel veel sterkte!
pi_203444819
Dikke knuffel PVS :*
Wat een k*t traject is het ook. ;(
pi_203445050
Ja idd, waarom gaat het zo vaak mis? Wat een kut traject. Waar haal ik nu weer nieuwe hoop en energie voor die fucking kut nieuwe ivf traject vandaan? Waarom zijn die ziekenhuis mensen wel zo blij met miskramen? Ik ben t zat de hele tijd aan de kleinste kant van de statistieken te vallen. Ik wil niet veel. Ik wil alleen een gezond kind. Is dat nu zo veel gevraagd?!
pi_203446218
PVS. :*
  maandag 31 januari 2022 @ 14:52:31 #69
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203446665
PVS :*
pi_203475035
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:44 schreef PVS18 het volgende:
Ja idd, waarom gaat het zo vaak mis? Wat een kut traject. Waar haal ik nu weer nieuwe hoop en energie voor die fucking kut nieuwe ivf traject vandaan? Waarom zijn die ziekenhuis mensen wel zo blij met miskramen? Ik ben t zat de hele tijd aan de kleinste kant van de statistieken te vallen. Ik wil niet veel. Ik wil alleen een gezond kind. Is dat nu zo veel gevraagd?!
Virtuele knuffel :* Het is gewoon ook zo oneerlijk..
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 17:43:52 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203505809
Mini en PVS hoe gaat het? :*
pi_203514379
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:44 schreef PVS18 het volgende:
Vrouw toch :( veel sterkte met dit verlies
Waren die ziekenhuis mensen blij dan?
pi_203533616
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 17:43 schreef MaJo het volgende:
Mini en PVS hoe gaat het? :*
Lief dat je het vraagt. Het gaat…
Langzaam ga je weer een beetje mee in de routine van de buitenwereld. Maar ben nog graag op mijzelf. Een dagje actief zijn kost nog best wat energie. Lichamelijk vond ik het dit keer best zwaar. Merkte goed dat mijn lichaam hard moest werken ook al verliep de miskraam zelf ‘soepeltjes’. Moet goed opletten dat ik de juiste energiebronnen aan mijn lichaam geef.
Mentaal… ik voel mij wel nog wat verdoofd. Nog lang niet alles interesseert mij. Maar de waterval aan tranen is opgedroogd. En verder zal de tijd de rest doen.
pi_203862268
Nou, ik heb na de miskraam begin januari weer iets wat op een cyclus lijkt. Na een heerlijke wintersportvakantie hebben we ons weer een beetje op weten te laden (vraag me af voor hoelang, maar goed). A.s. donderdag hebben we een gesprek bij de gyn. Ben benieuwd...

Hoe is het met de rest van de dames hier? :*
  zondag 27 februari 2022 @ 14:34:17 #75
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203862485
He peace..
Ondanks dat het een niet fijne aanleiding is, zijn zulke pauzes wel altijd goed om te nemen.. spannend van de gyn idd.. :*

Ik ben bijna op het punt om de kliniek aan te schrijven voor een gesprek.. :@
pi_203864407
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 14:34 schreef Barreltje het volgende:
He peace..
Ondanks dat het een niet fijne aanleiding is, zijn zulke pauzes wel altijd goed om te nemen.. spannend van de gyn idd.. :*

Spannend Barrel :* Waar hangt het nog op vast?
  zondag 27 februari 2022 @ 18:18:01 #77
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203865993
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 16:35 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Spannend Barrel :* Waar hangt het nog op vast?
Mijn hoofd |:(
pi_203867590
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 14:34 schreef Barreltje het volgende:
He peace..

Wat spannend Barreltje!
Ik heb gemerkt toen ik mijn traject startte dat iedere stap die ik nam goed moest voelen. Want als je straks uiteindelijk op die sneltrein springt gaat het hard.

Weet je al hoe je het met een eventuele donor wil gaan doen? Anoniem (als dat kan waar je zit) of geen anonieme donor of misschien een bekende donor?
  maandag 28 februari 2022 @ 09:36:28 #79
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203874252
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:54 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
Wat spannend Barreltje!
Ik heb gemerkt toen ik mijn traject startte dat iedere stap die ik nam goed moest voelen. Want als je straks uiteindelijk op die sneltrein springt gaat het hard.

Weet je al hoe je het met een eventuele donor wil gaan doen? Anoniem (als dat kan waar je zit) of geen anonieme donor of misschien een bekende donor?
Ik zit in het land met de grootste donor Bank in Europa ;)

Ik wil geen bekende donor.. een scharrel van mij is donor , en ik heb er over nagedacht hem te vragen maar dat vind ik op dit moment te ingewikkeld..Ik wil op dit moment een kind en niet een soort van relatie ..

Ik vind wel dat een kind het recht heeft om te weten wie zijn biologische ouders zijn..dus het wordt niet-anoniem..

Ik weet vrij goed wat ik wil en dat dit ook echt het laatste jaar is dat ik het wil proberen .. ( en ja, als je terug zoekt kan je vast nog wel zo'n post van me vinden :P) maar ouder en wijzer nu enzo.
  Moderator dinsdag 1 maart 2022 @ 12:14:31 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203890918
Spannend @Barreltje!

Ik ben druk bezig met te onderzoeken hoe sterk de wens naar een tweede is. De wens is er wel maar ik zie ook allemaal praktische bezwaren (onder andere mijn leeftijd, ik word 40 over een paar maanden). Mijn man twijfelt ook maar neigt nog meer naar nee. We hebben nu besloten om een afspraak te maken met het ziekenhuis om eens door te spreken wat zij hiervan denken, gezien mijn leeftijd. Verder ben ik een boek aan het lezen over de tweede. Ik vind het ook heel lastig omdat ik zo vaak hoor dat de tweede ook een stuk zwaarder is, dat het de balans weer uit het gezin haalt, dat het echt gedaan is met alle me time etc. Maar heel veel tijd om erover na te denken hebben we ook niet meer. Dus echt nog heel veel slagen om de arm maar de deur staat weer op een kiertje :)
pi_203921290
Spannend majo. Wij hebben destijds voor dezelfde keuze gestaan toen ik 39 was. We hadden toen nog 2 cryo’s.
Voor mijn man was het ook meer een nee. Ik wilde wel, maar wilde niet tot het uiterste gaan. Ik was tenslotte al moeder geworden van Emmy en wilde van haar kunnen genieten zonder weer die hele achtbaan in te gaan. We hebben toen besloten die cryo’s op te maken. Toen dat mislukte, hadden we opnieuw twijfels. Ik wilde graag nog een keer zwanger zijn, maar gunde het Emmy vooral om op te groeien met een brusje en ik droomde ervan dat ze samen zouden spelen en kattenkwaad uit zouden halen.
We besloten voor nog 1 punctie te gaan. Ook om later aan Emmy te kunnen uitleggen dat we het wel hebben geprobeerd. Na de verse tp kreeg ik een vroege miskraam. Daarna geloof ik nog 2 cryo terugplaatsingen gehad (ik had door mijn leeftijd een stuk minder cryo’s dan toen ik 35 was) die mislukten.
Toen zijn we gestopt. Voor mij was het eerst meer een rationele beslissing, maar nu is het ook goed zo.

Soms steekt het nog een beetje. Als ik bv zie dat de kinderen van mijn vriendin zo dol zijn op elkaar en samen spelen en op elkaars kamer logeren. Emmy zegt ook wel eens dat het niet eerlijk is dat zij niet altijd iemand heeft om mee te spelen. Ze heeft nu een kitten gekregen en we hebben veel speelafspraakjes met andere kinderen en gaan ook op vakantie met mijn vriendin en haar kinderen.

Ik ben nog elke dag dankbaar dat ik moeder mag zijn voor Emmy.
pi_203923573
Arja, die laatste zin. O+
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 22:09:59 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203930662
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:08 schreef Arja het volgende:
Spannend majo. Wij hebben destijds voor dezelfde keuze gestaan toen ik 39 was. We hadden toen nog 2 cryo’s.
Voor mijn man was het ook meer een nee. Ik wilde wel, maar wilde niet tot het uiterste gaan. Ik was tenslotte al moeder geworden van Emmy en wilde van haar kunnen genieten zonder weer die hele achtbaan in te gaan. We hebben toen besloten die cryo’s op te maken. Toen dat mislukte, hadden we opnieuw twijfels. Ik wilde graag nog een keer zwanger zijn, maar gunde het Emmy vooral om op te groeien met een brusje en ik droomde ervan dat ze samen zouden spelen en kattenkwaad uit zouden halen.
We besloten voor nog 1 punctie te gaan. Ook om later aan Emmy te kunnen uitleggen dat we het wel hebben geprobeerd. Na de verse tp kreeg ik een vroege miskraam. Daarna geloof ik nog 2 cryo terugplaatsingen gehad (ik had door mijn leeftijd een stuk minder cryo’s dan toen ik 35 was) die mislukten.
Toen zijn we gestopt. Voor mij was het eerst meer een rationele beslissing, maar nu is het ook goed zo.

Soms steekt het nog een beetje. Als ik bv zie dat de kinderen van mijn vriendin zo dol zijn op elkaar en samen spelen en op elkaars kamer logeren. Emmy zegt ook wel eens dat het niet eerlijk is dat zij niet altijd iemand heeft om mee te spelen. Ze heeft nu een kitten gekregen en we hebben veel speelafspraakjes met andere kinderen en gaan ook op vakantie met mijn vriendin en haar kinderen.

Ik ben nog elke dag dankbaar dat ik moeder mag zijn voor Emmy.
Bedankt dat je dit wil delen :*

Zelf sta ik er hetzelfde in als jij. We hebben nog 11 (!!) cryo’s in de vriezer en ik heb ook zoiets van laten we deze terugplaatsen en het daarbij houden. Ik heb geen zin meer in puncties en hormonen, daar heb ik genoeg van gehad.

Mijn man is daarentegen bang dat het weer veel verdriet met zich mee gaat brengen en daar heeft hij geen zin in. Goed punt natuurlijk maar ik denk dat ik zelf het traject aardig verwerkt heb, door middel van therapie. En met Aapie als kers op de taart O+

Zelf ben ik bang dat we later spijt krijgen als we het niet proberen. Daarom hebben we nu ook afgesproken om het op z’n minst goed te onderzoeken, dan heb je daar in ieder geval later geen spijt van.

Volgende week donderdag afspraak met de huisarts voor een verwijzing, ik ben benieuwd hoe lang het dan gaat duren voordat we een afspraak kunnen maken in het ziekenhuis!
pi_203941972
Majo en Barreltje, wat een belangrijke besluiten hebben jullie te nemen... Veel wijsheid daarbij :*

@MaJo, ik kan het gevoel van "not stirring the pot" ook heel goed voorstellen, dat heb ik ook wel gehad bij de overweging voor een tweede en ik heb niet half jouw traject en ellende moeten doorstaan. Maar ik snap ook heel goed dat er anders altijd iets blijft knagen van "we hadden die cryos, wat als..."

Wij hadden trouwens geen verwijzing nodig en waren ook echt heel snel weer aan de beurt!

@Barreltje, hopelijk vind je een donor die past bij jouw situatie en mag het je toch gegund zijn O+ let je goed op je grenzen?
pi_203988900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 12:14 schreef MaJo het volgende:
Spannend @:Barreltje!

Ik ben druk bezig met te onderzoeken hoe sterk de wens naar een tweede is. De wens is er wel maar ik zie ook allemaal praktische bezwaren (onder andere mijn leeftijd, ik word 40 over een paar maanden). Mijn man twijfelt ook maar neigt nog meer naar nee. We hebben nu besloten om een afspraak te maken met het ziekenhuis om eens door te spreken wat zij hiervan denken, gezien mijn leeftijd. Verder ben ik een boek aan het lezen over de tweede. Ik vind het ook heel lastig omdat ik zo vaak hoor dat de tweede ook een stuk zwaarder is, dat het de balans weer uit het gezin haalt, dat het echt gedaan is met alle me time etc. Maar heel veel tijd om erover na te denken hebben we ook niet meer. Dus echt nog heel veel slagen om de arm maar de deur staat weer op een kiertje :)
Wat leuk en spannend Majo! Ik snap wel heel goed dat je samen de mogelijkheden gaat onderzoeken. Met nog een heel aantal in de vriezer en geen punctie hoeven doen is de belasting minder hoog. Maar ik snap de bezwaren ook wel heel goed. Nu heb je rust, stabiliteit...
Succes donderdag!
pi_203992689
Majo ik vond het traject voor een tweede veel minder belastend alleen al omdat ik een veel drukker leven heb door emmy. Je doet het er meer “even bij” en hebt meer afleiding
pi_204020858
Wat een moeilijke beslissingen hè. Op alle momenten in het traject.

Met mij gaat het mentaal weer een stuk beter, al heb ik er een flinke dreun van gehad. Fysiek gaat het nog niet helemaal lekker, conditie lijkt niet goed terug te komen, ben veel moe en ruim 5 kg zwaarder dan voor het traject. Lijkt er ook niet echt makkelijk af te gaan, ik ben altijd vrij fanatiek met sporten, maar dit lijkt weinig zoden aan de dijk te zetten met zowel het extra gewicht als mijn conditie.
Herkent iemand dit?
pi_204029756
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:06 schreef PVS18 het volgende:

Met mij gaat het mentaal weer een stuk beter, al heb ik er een flinke dreun van gehad. Fysiek gaat het nog niet helemaal lekker, conditie lijkt niet goed terug te komen, ben veel moe en ruim 5 kg zwaarder dan voor het traject. Lijkt er ook niet echt makkelijk af te gaan, ik ben altijd vrij fanatiek met sporten, maar dit lijkt weinig zoden aan de dijk te zetten met zowel het extra gewicht als mijn conditie.
Herkent iemand dit?
Klinkt als een flinke aanslag op je lijf allemaal PVS. Het is ook niet niks hè? Twee keer een punctie gehad, aantal TP, miskramen.. Kan zijn dat je hormonen nog steeds wat op hol zijn. Zou je schildklier nog een boosdoener kunnen zijn?

Bij mij is het juist andersom het geval: ik ben 6 KG afgevallen, heb het de hele dag gruwelijk koud, klamme handen en voeten en ik ben ook veel moe. Door de synthetische hormonen heb ik ook veel maag- en darmproblemen (veel misselijk, krampaanvallen, diarree). Gezeik iig.. :')

Blijven sporten is altijd goed! Ook al levert dat tot nu toe nog niet op wat je graag wil.
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 22:09:45 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204031807
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 19:45 schreef B.ertha het volgende:
Majo en Barreltje, wat een belangrijke besluiten hebben jullie te nemen... Veel wijsheid daarbij :*

@:Majo, ik kan het gevoel van "not stirring the pot" ook heel goed voorstellen, dat heb ik ook wel gehad bij de overweging voor een tweede en ik heb niet half jouw traject en ellende moeten doorstaan. Maar ik snap ook heel goed dat er anders altijd iets blijft knagen van "we hadden die cryos, wat als..."

Wij hadden trouwens geen verwijzing nodig en waren ook echt heel snel weer aan de beurt!

@:Barreltje, hopelijk vind je een donor die past bij jouw situatie en mag het je toch gegund zijn O+ let je goed op je grenzen?
Die verwijzing vind ik ook best raar, er zijn notabene nog cryo's 8)7 De verwijzing inmiddels gekregen en een half uur later werd ik al zelf door het ziekenhuis gebeld :o 9 mei afspraak met de arts om alles door te nemen :)

quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 20:27 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Wat leuk en spannend Majo! Ik snap wel heel goed dat je samen de mogelijkheden gaat onderzoeken. Met nog een heel aantal in de vriezer en geen punctie hoeven doen is de belasting minder hoog. Maar ik snap de bezwaren ook wel heel goed. Nu heb je rust, stabiliteit...
Succes donderdag!
We hebben weer even de tijd om het te laten bezinken en alles goed af te wegen. Maar het blijft toch een beslissing op basis van gevoel, je weet natuurlijk ook niet hoe het gaat lopen en hoe het allemaal zal zijn mocht er een tweede komen.

Hoe gaat het met jou? :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:43 schreef Arja het volgende:
Majo ik vond het traject voor een tweede veel minder belastend alleen al omdat ik een veel drukker leven heb door emmy. Je doet het er meer “even bij” en hebt meer afleiding
Dat kan ik me wel voorstellen :Y Het traject was juist zo slopend omdat je echt aan niets anders kon denken. Nu met Aapie die rond rent heb ik wel de ideale afleiding O+

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:06 schreef PVS18 het volgende:

Herkent iemand dit?
Ik herken het niet maar ben dan ook totaal niet sportief :D Ik ben door de jaren wel aangekomen maar ons traject heeft dusdanig lang geduurd dat ik dit niet per se kan toeschrijven hieraan. Al zullen de hormonen er niet bij geholpen hebben.

Fijn dat het mentaal weer beter gaat :*
pi_204104266
Pfff, ik word echt vet moedeloos van alles.
Alsof ik geen kindje mag krijgen…

Donderdag een terugplaatsing gehad en zit nu met heftige Corona klachten thuis…
Inclusief koorts.
Heb het idee dat ik mn embryootjes er al uit gehoest heb inmiddels.

Ik voel mij op het moment helemaal niet depressief en tegelijk denk ik ‘fuck it’ ben overal klaar mee.

Hoeveel hobbels moet ik nog overwinnen om bij mijn einddoel te komen.
Is dat einddoel er wel voor mij?

Ik wil helemaal niet nog een ivf starten maar mijn voorraad is op.

Ik haat gewoon echt even alles en iedereen. En vooral stomme mensen die blij zwangerschappen aankondigen als opa en oma.
Flikker op denk ik dan.
Ik ben aan de beurt! Eikels.

Ik ga weer verder hoesten en mn koorts proberen te minimaliseren.
En hopen dat ik even geen incontinentie klachten heb :(
pi_204104557
Herkenbaar mini. Het is een enorme achtbaan. Maar ik zou deze poging nog niet opgeven. Ik ken zat verhalen van vrouwen met koorts waarbij het juist wel raak bleek.

Sterkte met de rest van de wachttijd.
pi_204108473
Mini :*
pi_204110926
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:28 schreef Arja het volgende:
Herkenbaar mini. Het is een enorme achtbaan. Maar ik zou deze poging nog niet opgeven. Ik ken zat verhalen van vrouwen met koorts waarbij het juist wel raak bleek.

Sterkte met de rest van de wachttijd.
De enige twee keer in mijn leven dat ik positief testte was toen ik ziek was (geweest). Ik ben er inmiddels van overtuigd dat ik alleen zwanger kan raken als ik ziek ben (geweest) :')

Ach MiNi het is een mega heftige rollercoaster hè? Jouw gevoelens zijn zo verschrikkelijk herkenbaar en ze doen zo verschrikkelijk veel pijn :* Ook hier weer even een flinke diepe val in een zwart gat nu de TP weer niet gelukt is. Echt enorm moedeloos wordt je ervan. Soms vraag ik me ook af hoe lang onze adem nog is..

Edit: en dan ook nog die klote wachttijden van het ziekenhuis. Na elke TP weer 1 of 2 cycli moeten overslaan i.v.m. drukte en te weinig ruimte op de planning. Echt, fuck it! Op deze manier komen we maar aan maximaal 5 kansen in een jaar tijd! Dat is niks :(
  donderdag 17 maart 2022 @ 09:16:58 #94
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204111118
Jeetje peace! Wat vervelend dat de wachttijden zo lang zijn!! Is dst ook een gevolg van covid dan?

Ik ben nog steeds enorm aan het twijfelen.. afgelopen weekend was mn nichtje van 1 jaar hier een weekend.. en pffftt!! Wat slurpt dat energie zeg!

Daarnaast heb ik ook net covid gehad en dat heeft er hier lichamelijk enorm in gehakt, ben continue moe, ik kan niet eens meer sporten ( en dan vliegen de kilo's er hier wel aan }:| )

Dan zit ik ook in de split met het feit dat ik ineens een leuke vent ben tegen gekomen die evt misschien ook wel kinderen zou willen.. daar is het ruim VEEL te vroeg voor om aan te beginnen, maar is een traject met een donor dan wel handig in dezelfde periode??
Arrghh!!!
  donderdag 17 maart 2022 @ 17:00:14 #96
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_204115610
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 09:16 schreef Barreltje het volgende:

Dan zit ik ook in de split met het feit dat ik ineens een leuke vent ben tegen gekomen die evt misschien ook wel kinderen zou willen.. daar is het ruim VEEL te vroeg voor om aan te beginnen, maar is een traject met een donor dan wel handig in dezelfde periode??
Arrghh!!!
Ik breek even in :)

Een vriendin van mij had dit ook. Zij had net gesprekken gehad qua welke donor etc. Ze heeft het toen wel doorgezet, omdat ze ook niet wist hoe alles zou lopen en haar leeftijd “echt” mee ging tellen. Zij heeft dit toen direct kenbaar gemaakt en was toen geen issue. Inmiddels zijn ze bijna 4 jaar verder en heeft haar vriend haar kind ook erkent etc.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_204115652
@MaJo, wat fijn dat je al zo snel terecht kunt!

@MiNi1981 ik blijf voor je duimen. Beterschap!

@Barreltje wat een mooie ontwikkeling! Veel geluk O+ hopelijk kom je er met deze vent uit qua kinderwens en je traject :)
  donderdag 17 maart 2022 @ 18:08:35 #98
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204116158
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 17:00 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Ik breek even in :)

Een vriendin van mij had dit ook. Zij had net gesprekken gehad qua welke donor etc. Ze heeft het toen wel doorgezet, omdat ze ook niet wist hoe alles zou lopen en haar leeftijd “echt” mee ging tellen. Zij heeft dit toen direct kenbaar gemaakt en was toen geen issue. Inmiddels zijn ze bijna 4 jaar verder en heeft haar vriend haar kind ook erkent etc.
Tnx!
Mijn leeftijd is al over datum ;) gelukkig doen ze in dit land iets langer..
Ja zoiets dacht ik ook wel aan, maar vindnop de een of andere manier ook dat ik dit met de vent moet bespreken ofzo..
pi_204190669
Test junkie hier…. Maar kan er niks positiefs uithalen ;(
Waarom gaat het toch steeds in die eerste week mis… ;(

En nee dit is nog niet 100% mis maar tegenwoordig vertrouw ik mijn gevoel meer dan die kut testen. En een hcg test krijg ik niet van de stomme verpleegkundige :(

SPOILER
  woensdag 23 maart 2022 @ 18:50:48 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204194260
Oh shit Mini! Wat kut zo op deze manier! Wat een onzekerheid. :{
Je zou echt de eerste niet zijn waarbij het gewoon goed gaat, maar ja… voor nu kan je niks anders dan afwachten… zenuwslopend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')