Mja, het zou wel handig zijn, anders ligt er wel erg vel druk op die minister. Dat vind ik toch anders dan dat een rechter erover besluit.Die minister heeft denk ik veel meer beoordelingsruimte dan de rechter.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, hoger beroep is ook niet nodig, ze hebben de bevoegdheid om hem alsnog het land uit te zetten.
Mee eens. Ben heel erg benieuwd.quote:Maar die quote is van vandaag toch? Dan zal er vast nog geen update zijn. Maar ik ga er vanuit dat ze hier zo snel mogelijk een beslissing over gaan nemen. Lijkt me wel praktisch om dat voor de loting te doen zodat je nog kan schuiven met de geplaatste spelers als Djoko niet mee mag doen.
En dus ook toegegeven dat hij besmet naar een interview gingquote:Op woensdag 12 januari 2022 06:17 schreef tja77 het volgende:
Djokovic heeft toegegeven dat ie fout zat met het invullen van de info op visumaanvraag. Dan is het volgens mij wel duidelijk dat ie het land wordt uitgezet.
Wel benieuwd wat het idee is geweest van het team van Djokovic. Zo’n fout op het formulier is echt niet per ongeluk, dat geloof ik in ieder geval niet. Dan hebben ze waarschijnlijk gedacht dat ze het beter achteraf een inschattingsfout kunnen noemen dan dat ze het formulier juist invullen met als gevolg dat hij het land sowieso niet in mag.. of ze zijn er gewoon vanuit gegaan dat hij zonder veel problemen het land in zou komen en ze niet gedetailleerd naar de formulieren zouden kijken..quote:Op woensdag 12 januari 2022 06:17 schreef tja77 het volgende:
Djokovic heeft toegegeven dat ie fout zat met het invullen van de info op visumaanvraag. Dan is het volgens mij wel duidelijk dat ie het land wordt uitgezet.
Anders ben ik benieuwd hoe vaak ze bij de douane te horen gaan krijgen dat Djokovic wel werd binnen gelaten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 06:17 schreef tja77 het volgende:
Australië is ERG streng en consequent met dit soort zaken. Als Djokovic mag blijven zal me dat zeer verbazen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 08:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel benieuwd wat het idee is geweest van het team van Djokovic. Zo’n fout op het formulier is echt niet per ongeluk, dat geloof ik in ieder geval niet. Dan hebben ze waarschijnlijk gedacht dat ze het beter achteraf een inschattingsfout kunnen noemen dan dat ze het formulier juist invullen met als gevolg dat hij het land sowieso niet in mag.. of ze zijn er gewoon vanuit gegaan dat hij zonder veel problemen het land in zou komen en ze niet gedetailleerd naar de formulieren zouden kijken..
(Ik denk overigens nog steeds dat hij gewoon mag blijven en gaat spelen)
Ik denk dat de douane daar niet heel veel moeite mee heeft.quote:Op woensdag 12 januari 2022 08:01 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Anders ben ik benieuwd hoe vaak ze bij de douane te horen gaan krijgen dat Djokovic wel werd binnen gelaten.
Derde set is ook weer lekker labielquote:Op woensdag 12 januari 2022 08:08 schreef Pino112 het volgende:
Die tweede set bij de Vroome
5-0 achter staan, terugwerken naar een tiebreak en daar zelfs nog een MP hebben maar toch de set verliezen.
Gewonnen jaaaaquote:Op woensdag 12 januari 2022 08:21 schreef Szura het volgende:
[..]
Derde set is ook weer lekker labiel
Dat is standaard. Australië is streng bij immigratie. Alhoewel ik niet denk dat de fout op het inreisformulier ernstig genoeg is om eruit gezet te worden, is het houden van een face to face interview als je besmet ben dat wellicht wel.quote:Op woensdag 12 januari 2022 08:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat de douane daar niet heel veel moeite mee heeft.
Het gaat vooral om binnenlandse politiek, steun voor coronamaatregelen etc. En hoewel Australië vrij idiote politiek heeft zou ik in dit geval een uitzetting wel begrijpen. Enige is dat die drie jaar wel heftig is.
Het schijnt een strafbaar feit te zijn, hetgeen tot 12 maanden hechtenis kan leiden...quote:Op woensdag 12 januari 2022 06:17 schreef tja77 het volgende:
Een kaartenhuis van leugens.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:43 schreef zipcon het volgende:
Volgens Djokovic was het verkeerde vakje aangekruist door een administratieve fout van een medewerker. Maar wie kan de intentie echt controleren, tenzij een foute aangifte op zich al aanleiding geeft tot gevangenisstraf. De feiten op zich van niet te reizen zijn natuurlijk kwalijk te nemen en als grond voor uitwijzing.
Er is ook nog een dingetje dat hij een aantal dagen later een interview gaf aan L'Equipe op 18 december:
[ twitter ]
Hij zei dat hij de hele tijd een masker droeg maar tijdens een fotoshoot voor het magazine zien we hem zonder masker...
Natuurlijk wel, 'foutjes' leiden onherroepelijk tot uitzetting voor iedereen, dus dan ook voor Djokovic.quote:Op woensdag 12 januari 2022 08:52 schreef OmniRocket het volgende:
Alhoewel ik niet denk dat de fout op het inreisformulier ernstig genoeg is om eruit gezet te worden
We kunnen er misschien een Strafkolonie van makenquote:Op woensdag 12 januari 2022 10:17 schreef Enawh het volgende:
Als Djokovic na dit allemaal alsnog toegang krijgt tot het land dan kan iedereen daarheen gaan en klopt hun beleid totaal niet
Vind die nieuwste tweets van Ben R. wel verwarrend. Hij weigerde wel mondkapje af te doen tijdens interview, dat duidt weer op dat hij toch al wist positief te zijn. Maar goed in dat geval is zijn verdere gedrag weer zo stuitend onverantwoord dat het wat mij betreft erger is dan het vervalsen van een medisch attest, wat schering en inslag is in de sportwereld.quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:01 schreef Norrage het volgende:
Ik moet toch ondertussen toegeven dat ik Djoko ook niet meer geloof. Die gefrabriceerde corona-test lijkt me ondertussen toch vrij evident....
Zucht. Hoe kan ie dit hebben laten gebeuren....
Ik vind het vooral apart dat Djoko zo'n enorm team om zich heen heeft, maar blijkbaar niemand uit z'n team dit aan heeft zien komen. Ik zou zeggen dat je 2 keuzes hebt als je er alles aan wil doen om te spelen in Australië. Of je vertelt de waarheid, vult de formulieren naar waarheid in en hoopt dat je het land in komt. Of je besluit om een verhaal te "bedenken" zodat je op basis daarvan het land binnen kan komen. Maar als je dat doet, weet je ook dat je (zeker als nummer 1 van de wereld) op elk detail gecontroleerd gaat worden. Dan moet je je verhaal op dat gebied goed genoeg dichtgetimmerd hebben en niet zoals het nu gegaan is..quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:01 schreef Norrage het volgende:
Ik moet toch ondertussen toegeven dat ik Djoko ook niet meer geloof. Die gefrabriceerde corona-test lijkt me ondertussen toch vrij evident....
Ik ben benieuwd wat er was gebeurd als Djoko die instagram post over zijn vertrek niet had gemaakt. Of gewoon had gezegd: ik ga nu naar Australie, tot zo!quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik vind het vooral apart dat Djoko zo'n enorm team om zich heen heeft, maar blijkbaar niemand uit z'n team dit aan heeft zien komen. Ik zou zeggen dat je 2 keuzes hebt als je er alles aan wil doen om te spelen in Australië. Of je vertelt de waarheid, vult de formulieren naar waarheid in en hoopt dat je het land in komt. Of je besluit om een verhaal te "bedenken" zodat je op basis daarvan het land binnen kan komen. Maar als je dat doet, weet je ook dat je (zeker als nummer 1 van de wereld) op elk detail gecontroleerd gaat worden. Dan moet je je verhaal op dat gebied goed genoeg dichtgetimmerd hebben en niet zoals het nu gegaan is..
Of de 3e optie: een verhaal bedenken waarmee je Australië binnenkomt en hopen dat het wel los loopt qua gevolgen. Ik heb het gevoel dat ze voor het laatste zijn gegaan, maar dat dat nu keihard terug komt. Al kan het ook nog steeds "goed" aflopen uiteraard.
Als je naar Australie reist weet je ook gewoon dat je geen onzin moet verkopen, en je VISA correct moet invullen. Zal Novak, of z’n team, toch ook wel weten. Play stupid games, win stupid prizes. Erg simpel imo.quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik vind het vooral apart dat Djoko zo'n enorm team om zich heen heeft, maar blijkbaar niemand uit z'n team dit aan heeft zien komen. Ik zou zeggen dat je 2 keuzes hebt als je er alles aan wil doen om te spelen in Australië. Of je vertelt de waarheid, vult de formulieren naar waarheid in en hoopt dat je het land in komt. Of je besluit om een verhaal te "bedenken" zodat je op basis daarvan het land binnen kan komen. Maar als je dat doet, weet je ook dat je (zeker als nummer 1 van de wereld) op elk detail gecontroleerd gaat worden. Dan moet je je verhaal op dat gebied goed genoeg dichtgetimmerd hebben en niet zoals het nu gegaan is..
Of de 3e optie: een verhaal bedenken waarmee je Australië binnenkomt en hopen dat het wel los loopt qua gevolgen. Ik heb het gevoel dat ze voor het laatste zijn gegaan, maar dat dat nu keihard terug komt. Al kan het ook nog steeds "goed" aflopen uiteraard.
Dat is denk ik een stukje hubris / group think wat veroorzaakt wordt doordat de absolute topsporters natuurlijk erg vaak wegkomen met schimmige dingen. Het maakt veel verschil of je te maken hebt met sportbonden of met overheden. Sportbonden hebben over het algemeen hetzelfde belang als de topsporter in kwestie, overheden hebben andere belangen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat er als hij speelt een Davis cup-achtige sfeer tegen hem gaat ontstaan. Dat gaat echt niet fraai worden. En ik denk dat dat zelfs voor Djokovic te veel gaat zijn. Leuk voor de onderbuik hoor zo'n weggehoonde Djokovic, maar verder...quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:46 schreef Norrage het volgende:
Het klinkt gewoon allemaal zó onlogisch, zó dom, dat je denkt dat het misschien toch gewoon waar is en dat hij gewoon verneukt wordt door Australie...Maar ja....We zullen het snel weten of ie daadwerkelijk deporteerd wordt.Ik denk dat dat maar het beste is voor hem, want als ie straks gaat spelen dan krijgt ie nog veel meer shit over zich heen.
Ja dat ie aan de ATP Cup niet meedeed, en dat zelfs zijn Servische teamgenoten niet wisten waarom niet en niks van hem hadden gehoord, was al wel een teken aan de wand.quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:45 schreef zipcon het volgende:
Nou, ik denk dat hij eigenlijk wist dat hij in de problemen zou komen en hij probeerde er zich op het laatste nippertje erdoor te bluffen omdat zijn team een loophole had gevonden met een recente infectie. Of hij die echt heeft opgelopen weten we niet, het staat geregistreerd.
Maar eind december deed hij niet mee aan een ATP toernooi in Sydney, dat is toch een teken aan de wand.
Reuters - Djokovic skips ATP Cup, adding to Australian Open uncertainty (Dec 29, 2021)
Dus dan mag hij toch blijven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:26 schreef chufi het volgende:
[..]
Het schijnt een strafbaar feit te zijn, hetgeen tot 12 maanden hechtenis kan leiden...
En aangezien Australie vroeger in zn geheel al een soort strafkamp was kan ie misschien nog vrij rondlopen ookquote:Op woensdag 12 januari 2022 10:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dus dan mag hij toch blijven.
Ja. mocht hij toch toestemming krijgen om te blijven en aan het toernooi mee te doen en hij wint, dan reageert hij na zijn overwinning denk ik alsof hij geen nocide heeft gepleegd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:08 schreef chufi het volgende:
[..]
En aangezien Australie vroeger in zn geheel al een soort strafkamp was kan ie misschien nog vrij rondlopen ook
Als iemand het kan, is hij hetquote:Op woensdag 12 januari 2022 10:01 schreef Norrage het volgende:
Dan kan hij een Osakaatje doen. Wordt hij naar huis gestuurd om dat hij geen persconferenties doetquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe dan ook zal het onherroepelijk tot heel veel vragen komen op persco's. Zoveel kleine leugentjes?
ja, maar hij heeft alles gedaan om zich opzettelijk te laten besmetten en het is hem wel geluktquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:34 schreef BobW het volgende:
Ik geloof wel dat Djokovic echt positief getest is. Maar wat was zijn plan als hij geen corona had opgelopen midden december? Had hij dan gewoon niet mee gedaan?
Tsja, ik denk dat ie dan oprecht niet van plan was mee te doen....maar dat moet ie maar eens bevestigen...quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:34 schreef BobW het volgende:
Ik geloof wel dat Djokovic echt positief getest is. Maar wat was zijn plan als hij geen corona had opgelopen midden december? Had hij dan gewoon niet mee gedaan?
Dit vind ik zo lastig te geloven. Maar het zou kunnen natuurlijk.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, ik denk dat ie dan oprecht niet van plan was mee te doen....maar dat moet ie maar eens bevestigen...
Rip Djokovic rip tennis carrièrequote:Op woensdag 12 januari 2022 06:17 schreef tja77 het volgende:
Djokovic de martelaarquote:Op woensdag 12 januari 2022 17:01 schreef superniger het volgende:
van een Australische journalist.
[ twitter ]
"Ik kreeg in de derde set last van mijn lies en hamstring en kon daardoor bijna niet meer serveren."quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Over medische uitzonderingen gesproken: ze zullen De Vroome flink moeten oplappen wil die een kans maken op het hoofdtoernooi: https://nos.nl/artikel/24(...)-voor-haar-droomkans
Heftig hoor als dat inderdaad gebeurt. Drie AO's minder die hij kan winnen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 17:01 schreef superniger het volgende:
van een Australische journalist.
[ twitter ]
Als het bij de AO blijft in dat gevalquote:Op woensdag 12 januari 2022 20:14 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heftig hoor als dat inderdaad gebeurt. Drie AO's minder die hij kan winnen.
Hij heeft z'n laatste AO al gewonnen dus.quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:14 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heftig hoor als dat inderdaad gebeurt. Drie AO's minder die hij kan winnen.
Je bedoelt dat ze hem bijvoorbeeld voor een jaar schorsen? Dat moet heel tergend voor hem zijn, wetend dat hij bij al die GS'en een reële kans heeft om ze te winnen. Nog erger als hij twee jaar lang alle toernooien mag spelen die hij wil behalve de GS'en.quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als het bij de AO blijft in dat geval
Sluit je uit dat hij over drie jaar nog speelt op een niveau dat hij er kan winnen of sluit je uit dan hij dan überhaupt nog speelt?quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij heeft z'n laatste AO al gewonnen dus.
Dat 2e hangt af van de rest van het jaar en eventuele vaccinatie eisen, maar ik denk dat ie over 3 jaar niet goed genoeg meer is inderdaad.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Sluit je uit dat hij over drie jaar nog speelt op een niveau dat hij er kan winnen of sluit je uit dan hij dan überhaupt nog speelt?
Is die Bonaventure nog steeds zo viesdik? Soort Del Potro als ballen in haar slagzone komen, maar als ze één stap moet zetten is het punt overquote:Op donderdag 13 januari 2022 05:28 schreef de_boswachter het volgende:
Hartonogodin. Gewonnen van pestkop.
Dit is wel heel beroerdquote:Op donderdag 13 januari 2022 07:25 schreef TheArt het volgende:
Loting hoofdtoernooi:
Griekspoor - Fognini
Bij winst tegen Carreno Busta (19)
Van de Zandschulp - Struff
Bij winst tegen Humbert (29) of Gasquet
Rus - Zidansek (29)
Bij winst tegen Watson of Sherif.
Het duurt nu zo lang dat je hem beter gewoon mee kan laten doen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 08:42 schreef Marcoss het volgende:
Die minister gaat pas een beslissing nemen als Djoko op de baan staat voor de 1e ronde?
Ja dit, wat een absolute besluiteloosheid in Australie. Waarschijnlijk willen ze de beslissing volledig dichttimmeren voordat ze hem maken, zodat ze niet weer een flater slaan. Maar door zo lang te wachten slaan ze alsnog een flater....quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het duurt nu zo lang dat je hem beter gewoon mee kan laten doen.
Ik vind dit zo raar om te lezen, van wie dan ook. Ik kan weinig sympathiekere spelers bedenken dan Djoko. Ja, hij is soms op de baan wat opbranderig, maar verder? Ik keur niet goed wat hij nu rond de AO allemaal doet, dat verrast me zeer, maar verder?quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:12 schreef TheVulture het volgende:
Het is wel een gave van Djoko om jezelf keer op keer zo onsympathiek mogelijk over te laten komen.
Het is zijn hele aura voor mij, inclusief zijn entourage. Hij komt altijd een beetje over als het onbegrepen en ondergewaardeerde kind. Marketing-technisch weet ie zichzelf ook telkens op een onsympathieke manier neer te zetten: Die Adriatische Tour waarbij corona niet leek te bestaan en nu deze hele affaire. Dat je niet gevaccineerd wenst te worden moet je zelf weten, maar hij wil de regels nu zo buigen en manipuleren om er toch mee te kunnen spelen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind dit zo raar om te lezen, van wie dan ook. Ik kan weinig sympathiekere spelers bedenken dan Djoko. Ja, hij is soms op de baan wat opbranderig, maar verder? Ik keur niet goed wat hij nu rond de AO allemaal doet, dat verrast me zeer, maar verder?
Hij is heel lang heel oneerlijk behandeld door de media en het publiek waardoor ik wel sympathie voor hem had, maar hij heeft zich de afgelopen jaren zo belachelijk gemaakt dat het niet meer valt goed te pratenquote:Op donderdag 13 januari 2022 10:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind dit zo raar om te lezen, van wie dan ook. Ik kan weinig sympathiekere spelers bedenken dan Djoko. Ja, hij is soms op de baan wat opbranderig, maar verder? Ik keur niet goed wat hij nu rond de AO allemaal doet, dat verrast me zeer, maar verder?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |