Voor een klein stukje van je porto is het geen probleem, kan ook zo weer 3 keer over de kop gaan komend jaar. Al zie ik voor dit jaar eerder meer vraag naar waardeaandelen en wat minder naar de speculatieve.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mss valt het risico ook wel mee, ik kan het heel moeilijk inschatten en dan ga ik liever voor wat meer zekerheid.

Tot nu toe nog geen rode dag gehad. Hopelijk een voorbode. ;-)quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hopelijk is vandaag niet een voorbode voor de rest van het jaar

Hey hey hey!!!!quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:02 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Shell knalt door de 50,- dit jaar als Poetins pijp er niet komt!

quote:Op maandag 3 januari 2022 19:46 schreef BasEnAad het volgende:
Het gaat mij om een stabiel groeiend dividendinkomen, lekker boeiend die dagkoersen.

Plenty of diversificatie.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:06 schreef Anton91 het volgende:
Aegon
ASR
BAM
Carnival Corp
Heijmans
Johnson & Johnson
Just eat
Ahold
KPN
McDonalds
PostNL
Randstad
Shell
Telluriam
Wartsila
+ 2 ETF's

quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:52 schreef AQuila360 het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk zo’n beetje in jullie portefeuille? Of zijn daar andere topics voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna

Waar koop jij dit dan ?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:52 schreef AQuila360 het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk zo’n beetje in jullie portefeuille? Of zijn daar andere topics voor?
Ik in elk geval het volgende:
Aegon
Amsterdam commodities
Ahold Delhaize
ASR
Aperam
Eurocommercial Properties
Forfarmers
ING
NN Group
PostNL
Shell
Unilever
Rabobank Certificaten
En dan nog wat crowdfunding en klein beetje crypto.
Maar dus wel echt gericht op dividend en helaas nul tech…

2022 Wordt niet het jaar van tech.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:52 schreef AQuila360 het volgende:
Maar dus wel echt gericht op dividend en helaas nul tech…

Daar heb je wel een punt ja.. maar ook meer helaas dat ik ze nooit heb gehadquote:Op donderdag 6 januari 2022 00:11 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
2022 Wordt niet het jaar van tech.

quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:28 schreef nostra het volgende:
[..]Nice! Ook Amsterdam Commodities.. dat is toch wel 1 van mn favorieten. En verder zie ik er nog wel een paar staan die ik ook nog wel wilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!

Zat bij Binck en nu Saxo… nog even kijken wat ik daar mee doe want dat bevalt me niet super al is het wel beter aan het worden maar wel duur opzich.quote:

Misschien is het aardig om niet alleen aan te geven in welke aandelen/ETFs je positie hebt, maar ook wat de omvang van die positie is t.o.v. het belegd vermogen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:52 schreef AQuila360 het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk zo'n beetje in jullie portefeuille?
SPOILER: PortefeuileOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:52 schreef AQuila360 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Waarom niet, dit vind ik net leuk!quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, maar even niet te vaak inloggen

Weet niet, over een paar weken staan we weer op records denk ikquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:03 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Waarom niet, dit vind ik net leuk!
Bepaalde dingen die hoog gewaardeerd stonden zakken nu in waarde. Mag gerust nog 20% af van mij!

Daar twijfel ik niet aan. Het is nu vooral schrik rond Omikron maar intussen is gebleken dat ze zeer mild is. Die angst vloeit zo weer weg.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet niet, over een paar weken staan we weer op records denk ik

Nee, gaat nergens over.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:22 schreef Groepfunder het volgende:
Na bovenstaande berichten te hebben gelezen dacht ik dat de AEX toch minstens -5% zou doen, of -10%. Maar nee, het betreft nog slechts één beursdag met tot nu toe een schamele daling van 1,75%. Waarbij IMCO kennelijk het hardst daalt, maar nog niet meer dan 6 procent. Echt, dit gaat toch nergens over?

Nee gaat om het nieuws van de FED in de USA.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:18 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Daar twijfel ik niet aan. Het is nu vooral schrik rond Omikron maar intussen is gebleken dat ze zeer mild is. Die angst vloeit zo weer weg.

Precies.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee gaat om het nieuws van de FED in de USA.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

) en leek het me wel een goed idee en op zich rendeert het ook netjes.
 ) en leek het me wel een goed idee en op zich rendeert het ook netjes. )
)

quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb BrandNewDay opdracht gegeven om m'n portfolio te verkopen en naar m'n rekening te storten.
Vorig jaar april (toen ik ben ingestapt) had ik er nog minder verstand van dan nu () en leek het me wel een goed idee en op zich rendeert het ook netjes.
Alleen investeert BND op hun beurt weer in Vanguard en Northern fondsen en snoept daar een stuk rendement voor op, dan stop ik het liever in een S&P500 ETF.
Ook ASN stap ik uit, die hebben wat andere investeringen zo te zien maar daar geldt hetzelfde voor qua kosten.
Daarnaast is het vrij traag, zou ik ASN maandag (tijdens de stijging) een verkoopopdracht geven, dan wordt het dinsdag (tijdens de crash) verkocht. Bij BrandNewDay gaat het wss nog trager.
Afijn, 75% van wat er vrijkomt gaat straks in S&P500 en 25% gaat in aandelen die ik al heb en die nu laag staan (als ze nog laag staan tegen de tijd dat het geld op m'n rekening staat)
quote:Op donderdag 15 april 2021 02:21 schreef SOG het volgende:
[..]
Dus bnd koopt die etf voor je? Kan je net zo goed bij degiro kopen dan is het gratis...
Zou alleen maar etf's kopen en spreiden.

Always catch a falling knive.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik was een noob.
Nog steeds maar wel met wat opgedane kennis (door schade en schande)

Kom maar door met die -10%quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:22 schreef Groepfunder het volgende:
Na bovenstaande berichten te hebben gelezen dacht ik dat de AEX toch minstens -5% zou doen, of -10%. Maar nee, het betreft nog slechts één beursdag met tot nu toe een schamele daling van 1,75%. Waarbij IMCO kennelijk het hardst daalt, maar nog niet meer dan 6 procent. Echt, dit gaat toch nergens over?

Eigk hoort die AEX gewoon lekker thuis op 500 puntjes ofzo op dit moment, laat maar zakken joh.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:03 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Waarom niet, dit vind ik net leuk!
Bepaalde dingen die hoog gewaardeerd stonden zakken nu in waarde. Mag gerust nog 20% af van mij!

Het staat je natuurlijk vrij om te doen en te laten waar je zin in hebt, maar ik meen mij te herinneren dat je een paar dagen geleden je BND portfolio nog als belangrijke risicospreidingstool zag omdat je voor de rest voornamelijk in tech aandelen zit? Je wilde ook terug naar minder dan tien verschillende aandelen maar dat plan was gisteren ook overboord gezet geloof ik. Misschien ben je er teveel mee bezig? Je strategieën lijken niet lang stand te houden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb BrandNewDay opdracht gegeven om m'n portfolio te verkopen en naar m'n rekening te storten.
Vorig jaar april (toen ik ben ingestapt) had ik er nog minder verstand van dan nu () en leek het me wel een goed idee en op zich rendeert het ook netjes.
Alleen investeert BND op hun beurt weer in Vanguard en Northern fondsen en snoept daar een stuk rendement voor op, dan stop ik het liever in een S&P500 ETF.
Ook ASN stap ik uit, die hebben wat andere investeringen zo te zien maar daar geldt hetzelfde voor qua kosten.
Daarnaast is het vrij traag, zou ik ASN maandag (tijdens de stijging) een verkoopopdracht geven, dan wordt het dinsdag (tijdens de crash) verkocht. Bij BrandNewDay gaat het wss nog trager.
Afijn, 75% van wat er vrijkomt gaat straks in S&P500 en 25% gaat in aandelen die ik al heb en die nu laag staan (als ze nog laag staan tegen de tijd dat het geld op m'n rekening staat)

Zelfde verhaal een beetje als Intel, Oracle etc. De new kids on the block zijn sexier.quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:00 schreef floris_b het volgende:
Wat vinden jullie van Cisco?
Ze kunnen een goede rol spelen bij 5G en de uitrol van nieuwe datacentra. Qua fundamentals zie ook niks geks en het dividend wordt elk jaar verhoogd.

Hoezo? De bedrijven hebben toch gewoon goeie omzetten en winsten? Een paar van die tech aandelen zijn duur maar de rest valt mee toch?quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eigk hoort die AEX gewoon lekker thuis op 500 puntjes ofzo op dit moment, laat maar zakken joh.
Maarja voorspel maar een beurscrisis... Slecht nieuws is goed nieuws en goed nieuws is ook goed nieuws.
Het enige wat je zeker weten niet moet hebben is schuldpapier.

Hetgeen je de eerste 5 van je beleggingscarriere leert = "ik handel teveeeeeeel veel te veel, kap daar nou mee"quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het staat je natuurlijk vrij om te doen en te laten waar je zin in hebt, maar ik meen mij te herinneren dat je een paar dagen geleden je BND portfolio nog als belangrijke risicospreidingstool zag omdat je voor de rest voornamelijk in tech aandelen zit? Je wilde ook terug naar minder dan tien verschillende aandelen maar dat plan was gisteren ook overboord gezet geloof ik. Misschien ben je er teveel mee bezig? Je strategieën lijken niet lang stand te houden.
Maar goed nogmaals, je moet het natuurlijk allemaal zelf weten. Ik heb de wijsheid ook zeker niet in pacht.

Klopt. Maar BND belegt blijkbaar vooral in S&P500 (met hogere kosten) en dat kan ik dan net zo goed in een ETF steken en nog wat NN en ASR bijkopen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het staat je natuurlijk vrij om te doen en te laten waar je zin in hebt, maar ik meen mij te herinneren dat je een paar dagen geleden je BND portfolio nog als belangrijke risicospreidingstool zag omdat je voor de rest voornamelijk in tech aandelen zit?
Ik ook nietquote:Je wilde ook terug naar minder dan tien verschillende aandelen maar dat plan was gisteren ook overboord gezet geloof ik. Misschien ben je er teveel mee bezig? Je strategieën lijken niet lang stand te houden.
Maar goed nogmaals, je moet het natuurlijk allemaal zelf weten. Ik heb de wijsheid ook zeker niet in pacht.

quote:Uitlenen van effecten
Zodra u klant wordt bij DEGIRO verschaft u het recht om uw aandelen uit te lenen. Dit wordt gedaan om het short gaan te faciliteren; ‘Debet Effecten’. De risico's van het uitlenen van effecten worden als volgt beheerd:
- Ten eerste geldt dat DEGIRO (en niet de inlenende partij) steeds de 'tegenpartij' is van SPV en dus met haar eigen vermogen instaat voor het tijdig terug leveren van de uitgeleende effecten.
- Daarnaast geldt dat DEGIRO van de inlenende partij zekerheid eist. Wanneer de inlenende partij klant is van DEGIRO, dan biedt de inlenende partij zekerheid met het pandrecht dat DEGIRO heeft op diens Giraal Tegoed en loopt de geleende positie mee in de doorlopende risico monitoring door DEGIRO. In andere gevallen dient de inlenende partij zekerheid te stellen door geld of effecten naar SPV over te maken die SPV in geval van falen van de inlenende partij mag gebruiken om de uitgeleende effecten op de markt terug te kopen.
- Schade voor de klant wiens effecten zijn uitgeleend ontstaat dus pas op het moment dat zowel de inlenende partij als DEGIRO niet langer in staat zijn hun verplichtingen te voldoen (lees: failliet) en de waarde van de zekerheid is gedaald dan wel de waarde van de uitgeleende effecten is gestegen. De hoogte van de schade is daarbij beperkt tot het verschil in waarde tussen de uitgeleende effecten en de door de inlener verschafte zekerheid.

Het risico zou niet zo hoog zijn maar ik heb toch maar gekozen voor een "custody account", dan worden je aandelen niet uitgeleend.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:31 schreef Socios het volgende:

[..]

- Wat staat hier in 'gewone' taal?
- Doen alle brokers dit?
- Waarom doen zij (doet DEGIRO) dit?
- Wat en hoe groot is het risico nou voor de klant van DEGIRO?

Is het niet (meer) zo dat als je de aandelen op doorlopend te koop zet, dat het uitlenen dan niet geldt?quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het risico zou niet zo hoog zijn maar ik heb toch maar gekozen voor een "custody account", dan worden je aandelen niet uitgeleend.
Nadeel is wel dat je iets meer kosten hebt.

Thanks, ik lees even verder.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het risico zou niet zo hoog zijn maar ik heb toch maar gekozen voor een "custody account", dan worden je aandelen niet uitgeleend.
Nadeel is wel dat je iets meer kosten hebt.

Gewoon eerst even goed bedenken wat je wil is al het halve werk! Ik ben een saaie dividend belegger die gewoon iedere keer het dividend of de rente binnen harkt en de koers van een aandeel maakt me niet zo veel uit. Weer andere vinden dat te langzaam gaan of te weinig actie hebben en die gaan meer handelen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt. Maar BND belegt blijkbaar vooral in S&P500 (met hogere kosten) en dat kan ik dan net zo goed in een ETF steken en nog wat NN en ASR bijkopen.
[..]
Ik ook niet
Laten we het er maar op houden dat ik nog zoekende en lerende ben...

Uiteindelijk valt het handelen mee, ik heb uiteindelijk alleen Tell en Besi eruit gegooid sinds augustus (geloof ik?).quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:43 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Gewoon eerst even goed bedenken wat je wil is al het halve werk! Ik ben een saaie dividend belegger die gewoon iedere keer het dividend of de rente binnen harkt en de koers van een aandeel maakt me niet zo veel uit. Weer andere vinden dat te langzaam gaan of te weinig actie hebben en die gaan meer handelen.
Dus eerst kijken wat je wil.

Coca Cola, Allianz en Unilever.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Aandelen op m'n onderzoeklijstje om eventueel nog uit te breiden in het "niet tech" segment:
- Randstad
- Unilever
- Pepsi Co
- Costco
- Allianz SE
Welke 2 of 3 van deze 5 zouden jullie in je portfolio houden?
Of misschien nog andere kandidaten buiten de tech?
Ik neig zelf naar Allianz, Pepsi Co en Unilever.

Sorry er is geen coca cola, er is alleen pepsi cola. Wil je pepsi cola?quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:06 schreef longasleep het volgende:
[..]
Coca Cola, Allianz en Unilever.

Pepsi heeft Cheetos, dat was voor mij de doorslag om die in het lijstje te zetten ipv Coca Colaquote:Op donderdag 6 januari 2022 19:08 schreef SOG het volgende:
[..]
Sorry er is geen coca cola, er is alleen pepsi cola. Wil je pepsi cola?

True dat dit soort bedrijven niet meer hot zijn. De performance van Cisco is achtergebleven t.o.v. Intel en Oracle. Een duidelijke reden heb ik niet kunnen vinden behalve het terugdringen van de schulden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Zelfde verhaal een beetje als Intel, Oracle etc. De new kids on the block zijn sexier.

Costco draait erg goed dus dat is een plus.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Aandelen op m'n onderzoeklijstje om eventueel nog uit te breiden in het "niet tech" segment:
- Randstad
- Unilever
- Pepsi Co
- Costco
- Allianz SE
Welke 2 of 3 van deze 5 zouden jullie in je portfolio houden?
Of misschien nog andere kandidaten buiten de tech?
Ik neig zelf naar Allianz, Pepsi Co en Unilever.

Charlie heeft ook een gruwelijke hekel aan bitcoin en daar heb ik het ook goed mee gedaanquote:Op donderdag 6 januari 2022 19:22 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Costco draait erg goed dus dat is een plus.
Charlie Munger is er niet zo weg meer van maar het is mij niet bekend wat daar de reden voor is.
Toch zou ik Costco aanhouden.

In gewone taal..quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:31 schreef Socios het volgende:

[..]

- Wat staat hier in 'gewone' taal?
- Doen alle brokers dit?
- Waarom doen zij (doet DEGIRO) dit?
- Wat en hoe groot is het risico nou voor de klant van DEGIRO?

Is dat zo? Heb ooit eens gelezen dat dat uiteindelijk wel mee valt en eigenlijk zelfs geen verschil maakt in vergelijking met de aankoop van gewone aandelen.quote:

Stabiel bedrijf maar ze staan duur genoteerd naar mijn mening. Ik zou pas een aankopen onder $45quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:00 schreef floris_b het volgende:
Wat vinden jullie van Cisco?
Ze kunnen een goede rol spelen bij 5G en de uitrol van nieuwe datacentra. Qua fundamentals zie ook niks geks en het dividend wordt elk jaar verhoogd.

Kun je evengoed in een ETF (dividend aristocraten) stappen. Nog minder omzien naar.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:43 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Gewoon eerst even goed bedenken wat je wil is al het halve werk! Ik ben een saaie dividend belegger die gewoon iedere keer het dividend of de rente binnen harkt en de koers van een aandeel maakt me niet zo veel uit. Weer andere vinden dat te langzaam gaan of te weinig actie hebben en die gaan meer handelen.
Dus eerst kijken wat je wil.

Een optie wordt zo geprijsd dat de maker van de optie een vergoeding krijgt voor het creëeren van de optie. Achter de schermen, om het risico wat te verlagen, worden allerhande instrumenten gekocht, zodat die risico's worden gehedged. Verdienen op transactiekosten is lekker genoeg, overigens geldt er volgens mij ook het een en ander juridisch glass steagal act oid, dat een bank geen risico mag nemen. Maar misschien roep ik maar wat nu....quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:47 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Is dat zo? Heb ooit eens gelezen dat dat uiteindelijk wel mee valt en eigenlijk zelfs geen verschil maakt in vergelijking met de aankoop van gewone aandelen.

En iedereen mag 2 aandelen kiezenquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:12 schreef Zwansen het volgende:
Het wordt tijd voor een Fok ETF ofzo.

Gazpromquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En iedereen mag 2 aandelen kiezen
Zal ik maar aftrappen?
- Tesla
- Nvidia
Wie volgt?

Als je er geen omzien naar wilt hebben wel ja, maar dat is voor mij juist wel deel van de lol. Dus ook daar moet je idd eerst kijken wat je wil.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:51 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Kun je evengoed in een ETF (dividend aristocraten) stappen. Nog minder omzien naar.

Royal Dutch Shellquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zal ik maar aftrappen?
- Tesla
- Nvidia
Wie volgt?

Hoe vind je zulke aandelen, waar je weinig over hoort ? Volg je een specifieke blogger of analist?quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:28 schreef nostra het volgende:
GREEN BRICK PARTNERS INC. - COM...
INDUSTRIVARDEN A
INWIT
LAVA THERAPEUTICS NV

quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
De aandelen die tot nu toe genoemd zijn zitten in de FOK! ETF (¤10.000 per aandeel).
Heb een portfolio aangemaakt bij Morningstar (en heb een screenshot met de beginstanden, mocht er iets misgaan bij Morningstar dan kan het altijd nog in Excel).
Je kan nog tot en met vrijdagavond 23:59.59 je 2 aandelen opgeven, daarna gaat het "op slot".
Ik zal proberen op (on)regelmatige basis een update van de voortgang te geven!
Omstreeks 1 januari 2023 volgt de uitslag!

Nee, natuurlijk niet. Ik heb zoveel vertrouwen in jullie dat ik m'n volledige portfolio omgegooid heb in deze aandelenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lekker. Met fictief geld overigens?

Green Brick heb ik van CNBC, ik volg daar de podcasts en die Einhorn kwam daar voor een interview langs. Industrivärden heb ik als bonusdividend gekregen van Handelsbanken, dus kende ik eigenlijk zelf ook niet. Inwit kwam ik aan via Lucerne Capital (net als eerder Intertrust); één van de weinige Nederlandse hedgefunds - zij hebben (helaas wel sporadisch) goede diepte-analyses van participaties die ze nemen op de nieuwssectie van hun site (en ook op hun Linkedin). En Lava heb ik uit het FD, is ook maar een minimaal belang, pure gok en op de één of andere manier voelt Nederlandse biotech voor mij wat prettiger (wat minder geldbeluste luchtfietserij).quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe vind je zulke aandelen, waar je weinig over hoort ? Volg je een specifieke blogger of analist?

D’ieteren verwacht ik eigenlijk niet veel groei meer. Mooi ritje gemaakt dr laatste 3-4 jaar!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:59 schreef Hojdhopper het volgende:
@:TheFreshPrince
D'Ieteren NV
Paladin Energy

Ik ben er niet om te oordelen, ik voeg ze gewoon toequote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:32 schreef Captain_koek het volgende:
[..]
D’ieteren verwacht ik eigenlijk niet veel groei meer. Mooi ritje gemaakt dr laatste 3-4 jaar!
In de FOK etf moet BABA natuurlijk ook

@tuinkabouter5000quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als iedereen nu 2 aandelen opgeeft, dan maak ik een virtueel portfolio aan en gaan we kijken of we daarmee de S&P 500 kunnen verslaan dit jaar

BPquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zal ik maar aftrappen?
- Tesla
- Nvidia
Wie volgt?

[ Bericht 60% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-01-2022 14:41:20 ]

Nah weet niet, zeker een mooi laatste periode gehad en denk niet dat het hierbij blijft.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:32 schreef Captain_koek het volgende:
[..]
D’ieteren verwacht ik eigenlijk niet veel groei meer. Mooi ritje gemaakt dr laatste 3-4 jaar!
In de FOK etf moet BABA natuurlijk ook

Bedankt. Helder!quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:49 schreef ludovico het volgende:
In gewone taal..
Iemand zonder aandeel leent jouw aandeel en verpatst dat.
Later moet die het terugkopen en het bezit aan jou teruggeven.
Om te garanderen dat iemand kan terugkopen zal degiro iemands posities liquideren als het risico te groot wordt. Cq de koers teveel is gestegen.
Daarnaast. Stel, degiro krijgt zijn geld niet terug, dan betaald degiro de kosten.
Degiro kan dat pas niet terugbetalen als ze zelf failliet zijn.
In dat geval krijg je je aandeel minus het deel dat niet terugbetaald is geworden terug.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |