Als je er geen omzien naar wilt hebben wel ja, maar dat is voor mij juist wel deel van de lol. Dus ook daar moet je idd eerst kijken wat je wil.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:51 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Kun je evengoed in een ETF (dividend aristocraten) stappen. Nog minder omzien naar.
Royal Dutch Shellquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En iedereen mag 2 aandelen kiezen
Zal ik maar aftrappen?
- Tesla
- Nvidia
Wie volgt?
Hoe vind je zulke aandelen, waar je weinig over hoort ? Volg je een specifieke blogger of analist?quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:28 schreef nostra het volgende:
GREEN BRICK PARTNERS INC. - COM...
INDUSTRIVARDEN A
INWIT
LAVA THERAPEUTICS NV
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
De aandelen die tot nu toe genoemd zijn zitten in de FOK! ETF (¤10.000 per aandeel).
Heb een portfolio aangemaakt bij Morningstar (en heb een screenshot met de beginstanden, mocht er iets misgaan bij Morningstar dan kan het altijd nog in Excel).
Je kan nog tot en met vrijdagavond 23:59.59 je 2 aandelen opgeven, daarna gaat het "op slot".
Ik zal proberen op (on)regelmatige basis een update van de voortgang te geven!
Omstreeks 1 januari 2023 volgt de uitslag!
Nee, natuurlijk niet. Ik heb zoveel vertrouwen in jullie dat ik m'n volledige portfolio omgegooid heb in deze aandelenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lekker. Met fictief geld overigens?
Green Brick heb ik van CNBC, ik volg daar de podcasts en die Einhorn kwam daar voor een interview langs. Industrivärden heb ik als bonusdividend gekregen van Handelsbanken, dus kende ik eigenlijk zelf ook niet. Inwit kwam ik aan via Lucerne Capital (net als eerder Intertrust); één van de weinige Nederlandse hedgefunds - zij hebben (helaas wel sporadisch) goede diepte-analyses van participaties die ze nemen op de nieuwssectie van hun site (en ook op hun Linkedin). En Lava heb ik uit het FD, is ook maar een minimaal belang, pure gok en op de één of andere manier voelt Nederlandse biotech voor mij wat prettiger (wat minder geldbeluste luchtfietserij).quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe vind je zulke aandelen, waar je weinig over hoort ? Volg je een specifieke blogger of analist?
D’ieteren verwacht ik eigenlijk niet veel groei meer. Mooi ritje gemaakt dr laatste 3-4 jaar!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:59 schreef Hojdhopper het volgende:
@:TheFreshPrince
D'Ieteren NV
Paladin Energy
Ik ben er niet om te oordelen, ik voeg ze gewoon toequote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:32 schreef Captain_koek het volgende:
[..]
D’ieteren verwacht ik eigenlijk niet veel groei meer. Mooi ritje gemaakt dr laatste 3-4 jaar!
In de FOK etf moet BABA natuurlijk ook
@tuinkabouter5000quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als iedereen nu 2 aandelen opgeeft, dan maak ik een virtueel portfolio aan en gaan we kijken of we daarmee de S&P 500 kunnen verslaan dit jaar
BPquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En iedereen mag 2 aandelen kiezen
Zal ik maar aftrappen?
- Tesla
- Nvidia
Wie volgt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 60% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-01-2022 14:41:20 ]
Nah weet niet, zeker een mooi laatste periode gehad en denk niet dat het hierbij blijft.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:32 schreef Captain_koek het volgende:
[..]
D’ieteren verwacht ik eigenlijk niet veel groei meer. Mooi ritje gemaakt dr laatste 3-4 jaar!
In de FOK etf moet BABA natuurlijk ook
Bedankt. Helder!quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:49 schreef ludovico het volgende:
In gewone taal..
Iemand zonder aandeel leent jouw aandeel en verpatst dat.
Later moet die het terugkopen en het bezit aan jou teruggeven.
Om te garanderen dat iemand kan terugkopen zal degiro iemands posities liquideren als het risico te groot wordt. Cq de koers teveel is gestegen.
Daarnaast. Stel, degiro krijgt zijn geld niet terug, dan betaald degiro de kosten.
Degiro kan dat pas niet terugbetalen als ze zelf failliet zijn.
In dat geval krijg je je aandeel minus het deel dat niet terugbetaald is geworden terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |