SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ja goh, dat snap ik.quote:
En dat is ook weer iets waarover me moeten nadenken of we dat wel moeten willen. Wegen de voordelen van z'n quarantaine wel op tegen de nadelen. Ik denk dat ik het antwoord wel kan raden.![]()
Ja dat is wel een dingetje maar dat heb je niet zomaar veranderd zeker met de onzekerheden die zo'n nieuwe variant met zich meebrengt, ik las dat in het VK veel zorgpersoneel thuis zit hierdoor.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ziek als in letterlijk zo ziek dat je niet kan werken? Of ziek als in positief getest zonder klachten en thuis in verplichte quarantaine? Daar zit nog wel een gigantisch verschil in.
We moeten sowieso eens ophouden met doen alsof besmet = ziek.![]()
En sowieso je kan niet in de winter verwachten dat de opnames niet stijgen, ook bij een verkoudheid, longontsteking, griep, komen de meest kwetsbare mensen in het ziekenhuis terecht en stijgen de cijfers voor een paar weken. Of wil je daar telkens de samenleving voor blijven gijzelen?![]()
Je ziet het nu gebeuren in Engeland. Ja, minder ziekmakend, maar door de hoge aantallen nemen de opnames gewoon toe.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:55 schreef CR7 het volgende:
[..]
Niet als de Omikron variant niet de longen aantast. Volgens mij liggen de mensen met corona in het ziekenhuis vooral vanwege een zuurstoftekort toch?'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Nee, en dat hebben we ook niet eerder gedaan, omdat dat niet om grote getallen gaat.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:56 schreef mir1986 het volgende:
En sowieso je kan niet in de winter verwachten dat de opnames niet stijgen, ook bij een verkoudheid, longontsteking, griep, komen de meest kwetsbare mensen in het ziekenhuis terecht en stijgen de cijfers voor een paar weken. Of wil je daar telkens de samenleving voor blijven gijzelen?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ja klopt en ze bouwen er snel noodtenten bij. Het verschil is dat hun wel de mensen en de spullen hebben en hier niet.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je ziet het nu gebeuren in Engeland. Ja, minder ziekmakend, maar door de hoge aantallen nemen de opnames gewoon toe.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Laten we daar dan nu ook mee stoppen als omicron niet zo gevaarlijk lijkt te zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, en dat hebben we ook niet eerder gedaan, omdat dat niet om grote getallen gaat.![]()
om de cijfers te kunnen laten stijgen in het ziekenhuis moeten ze eerst dalen en dat was nu net het probleemquote:Op maandag 3 januari 2022 11:56 schreef mir1986 het volgende:
En sowieso je kan niet in de winter verwachten dat de opnames niet stijgen, ook bij een verkoudheid, longontsteking, griep, komen de meest kwetsbare mensen in het ziekenhuis terecht en stijgen de cijfers voor een paar weken. Of wil je daar telkens de samenleving voor blijven gijzelen?![]()
Als dat zo BlIJKT te zijn, zou dat kunnen. Zover zijn we nog niet.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Laten we daar dan nu ook mee stoppen als omicron niet zo gevaarlijk lijkt te zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nu er minder mensen in een ziekenhuis lijken te komen, zelfs heel veel minder mensen aan een ventilator en de ligduur korter lijkt te zijn, kunnen we ons waarschijnlijk heel wat meer besmettingen veroorloven.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar hoe realistisch is het dat we dat gaan halen. In de delta piek zaten we waarschijnlijk op 40-60 duizend besmettingen per dag waarvan er 23k werd gerapporteerd (ik blijf er even van uit gaan dat we minimaal de helft missen), die piek was een goede 20 tot 30 dagen en heeft niet geleid tot "code zwart" in de zieken huizen.
Omikron is een derde ziekmakend ten opzichte van delta. Als we dezelfde piek gaan halen als met delta, en dan blijven we binnen de lijntjes dan vinden er waarschijnlijk tussen de 4 en 8 miljoen besmettingen plaats in de komende 20-30 dagen. Dan is de voorraad mensen die ziek kunnen worden behoorlijk uitgeput in ieder geval.
Dat is maar goed ook, want die lijken onvermijdelijk plus ze helpen ook nog eens versneld immuniteit op te bouwen.I'll give you something to do![]()
En dus is de boel dicht.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja klopt en ze bouwen er snel noodtenten bij. Het verschil is dat hun wel de mensen en de spullen hebben en hier niet.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
de mensen schijnen ze ook niet te hebbenquote:Op maandag 3 januari 2022 11:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja klopt en ze bouwen er snel noodtenten bij. Het verschil is dat hun wel de mensen en de spullen hebben en hier niet.![]()
Nee, dat is niet zo. Alleen kan het VK wat sneller mensen importeren die Engels spreken dan wij mensen kunnen importeren die Nederlands spreken uit landen als India, Pakistan en de Fillipijnen.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja klopt en ze bouwen er snel noodtenten bij. Het verschil is dat hun wel de mensen en de spullen hebben en hier niet.
De zgn. Nightingale hospitals die vorig jaar opgebouwd werden zijn nooit gebruikt omdat...er geen personeel voor was.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2022 12:01:37 ]![]()
Hmmm. 2,3 maal zoveel covid-doden dan bij de GGD gemeld in augustus alleen al.
Ben benieuwd hoe dat in de wintermaanden verloopt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nvmquote:Op maandag 3 januari 2022 12:01 schreef capricia het volgende:
Hmmm. 2,3 maal zoveel covid-doden in augustus alleen al.
[ twitter ]![]()
Na bijna 2 jaar is dat het enige wat ze kunnen, de rest strandt op de bekende kan niet of strandt op politieke gronden...quote:Op maandag 3 januari 2022 11:38 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hoge besmettingscijfers ≠ lockdowns. Het een leidt niet automatisch tot het ander.![]()
Het aantal corona doden ligt nu volgens mij rond de 40k (onofficieel).quote:Op maandag 3 januari 2022 12:01 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:quote:Doodsoorzaakcijfers augustus 2021 zijn gepubliceerd. In augustus werden 190 coronadoden bij de GGD-en gemeld, maar uiteindelijk bleken er 435 mensen aan Covid-19 te zijn overleden: 2,3 keer zoveel. @statistiekcbs https://t.co/yqTGy3Wr7v
Komende tijd volgen de overige maanden. https://t.co/DyklJVmaSt"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
dus code zwart is al een tijdje aan de gang?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:01 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd hoe dat in de wintermaanden verloopt.![]()
Zorgpersoneel moet toch hier ook gewoon in het Engels kunnen?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Alleen kan het VK wat sneller mensen importeren die Engels spreken dan wij mensen kunnen importeren die Nederlands spreken uit landen als India, Pakistan en de Fillipijnen.
De zgn. Nightingale hospitals die vorig jaar opgebouwd werden zijn nooit gebruikt omdat...er geen personeel voor was.![]()
Dat lijkt mij best lastig en dan speelt ook nog mee dat er diploma's erkend moeten zijn en eventueel vertaald. Het is allemaal niet zo simpel als men wel eens denkt.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zorgpersoneel moet toch hier ook gewoon in het Engels kunnen?
Ik vind het wel ironisch dat men er schande van spreekt dat Nederlandse universiteiten in het Engels les geven maar dat de zorg dan maar helemaal in het Engels moet want het is zo lekker handig om 3e wereld landen van hun medische personeel af te helpen.
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2022 12:06:19 ]![]()
blijkbaar niet en het niveau is hier ook Champions League op IC gebied, tenminste volgens zo'n IC verpleegster die ik bij Op1? erover zag praten, dus die importverpleegsters kunnen niet zomaar instromenquote:Op maandag 3 januari 2022 12:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zorgpersoneel moet toch hier ook gewoon in het Engels kunnen?![]()
Wat mij betreft worden die cijfers gecorrigeerd.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het aantal corona doden ligt nu volgens mij rond de 40k (onofficieel).
Sterke mate van onderrapportage tot nu toe."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is niet wat er staat, maar bovenal blijft dat uitdrukken van het aantal gevaccineerden in een % de totale besmettingen vrij nutteloos.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:46 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
97% van de besmettingen is gevaccineerd. Bizar, zulke hoge aantallen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Veel van de oudere mensen die nu dus in het ziekenhuis liggen zijn de Engelse taal helemaal niet zo goed machtig.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zorgpersoneel moet toch hier ook gewoon in het Engels kunnen?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Als ik het moet inschatten, dan ga ik ook voor 40-45k.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het aantal corona doden ligt nu volgens mij rond de 40k (onofficieel).![]()
Veel zijn ook de Nederlandse taal niet machtig.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel van de oudere mensen die nu dus in het ziekenhuis liggen zijn de Engelse taal helemaal niet zo goed machtig.![]()
Alsof de Nederlandse verpleging voldoende Engels beheerst, dat lijkt me al een onjuist vertrekpunt.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijkbaar niet en het niveau is hier ook Champions League op IC gebied, tenminste volgens zo'n IC verpleegster die ik bij Op1? erover zag praten, dus die importverpleegsters kunnen niet zomaar instromenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
O, dat zal zeker. En die zijn ook de Engelse taal niet machtig, dus daar kom je nergens mee.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Veel zijn ook de Nederlandse taal niet machtig.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
quote:Op maandag 3 januari 2022 12:01 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd hoe dat in de wintermaanden verloopt.Oftewel, iemand met ernstig onderliggend lijden die overlijd + positief test is een covid dode.quote:Voor COVID-19 (Corona Virus ziekte 2019) zijn nieuwe codes uitgegeven.
De classificatie en ICD-10 codering COVID-19 volgens richtlijnen WHO:
• U07.1 COVID-19, virus geïdentificeerd
• U07.2 COVID-19, virus niet geïdentificeerd
o Klinisch-epidemiologisch gediagnosticeerde COVID-19
▪ Waarschijnlijk COVID-19
▪ Vermoedelijke COVID-19
Hoewel beide categorieën, U07.1 (COVID-19, virus geïdentificeerd) en U07.2 (COVID-19, virus niet geïdentificeerd), geschikt zijn voor doodsoorzaakcodering, wordt erkend dat in veel landen de laboratoriumbevestiging van COVID-19 níét wordt vermeld op het doodsoorzaakformulier. Bij gebrek aan dit detail wordt aanbevolen, alleen voor gebruik in de doodsoorzaakregistratie, om COVID-19 voorlopig te coderen als U07.1, tenzij dit wordt vermeld als "waarschijnlijk" of "vermoedelijk". In dat geval wordt de doodsoorzaak gecodeerd als U07.2
Definitie overlijden aan COVID-19
Om COVID-19-sterfte goed in kaart te brengen wordt voor statistische doeleinden een overlijden als gevolg van COVID-19 gedefinieerd als een overlijden aan een klinisch compatibele ziekte, in het geval van bevestigde of vermoedelijke/waarschijnlijke COVID-19, tenzij er een duidelijke andere doodsoorzaak is die niet gerelateerd kan zijn aan COVID-19 (bv. lichamelijk letsel door een ongeluk). Er mag geen periode van volledig herstel van COVID-19 zijn tussen ziekte en overlijden.![]()
als ze op hun buik liggen zal het weinig uitmaken maar ik denk ook niet dat het onderling goed werkt in een traditioneel ziekenhuis, import zou denk ik wel kunnen als je dat in 1 ziekenhuis doet alleen voor coronaquote:Op maandag 3 januari 2022 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel van de oudere mensen die nu dus in het ziekenhuis liggen zijn de Engelse taal helemaal niet zo goed machtig.![]()
Uit alle onderzoeken blijkt dat Omikron minder gevaarlijk is. Waarom vertrouwen we die onderzoeken niet?quote:Op maandag 3 januari 2022 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als dat zo BlIJKT te zijn, zou dat kunnen. Zover zijn we nog niet.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik verbaas me dikwijls over het feit dat mensen (in het Radboud waar ik kom) niet eens de juiste kleur wachtkamer kunnen vinden. Dat terwijl overal met koeienletters WACHTKAMER ROOD/BLAUW/GEEL op de muren staat. En dat gaat dan niet eens om mensen op hoge leeftijdquote:Op maandag 3 januari 2022 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, dat zal zeker. En die zijn ook de Engelse taal niet machtig, dus daar kom je nergens mee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Volgens mij wordt dat feit ook helemaal niet betwist hoor.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:11 schreef popje het volgende:
[..]
Uit alle onderzoeken blijkt dat Omikron minder gevaarlijk is. Waarom vertrouwen we die onderzoeken niet?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Worden ouderen die in een verzorgingstehuis wonen en overlijden aan covid niet gemeld aan de GGD? Want de oversterfte was juist extra nog bij 80+quote:![]()
Blijft toch mooi die beren op de weg zien voor alles wat geen sluiting is.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Yepquote:Op maandag 3 januari 2022 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Veel zijn ook de Nederlandse taal niet machtig.
Dan denk je toch al snel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tja, dat kan net het laatste zetje zijn toch? Lastig om te bepalen wat dan de "echte" doodsoorzaak is.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Oftewel, iemand met ernstig onderliggend lijden die overlijd + positief test is een covid dode.
Iemand met zware obesitas die niet op tijd wegduikt voor een auto die niet meer kan uitwijken en sterft heeft denk ik ook een autongeluk als officiële doodsoorzaak (of eigenlijk traumatisch letsel).
Goed lichtelijk overdreven, maar veel mensen met onderliggend lijden sterven bijvoorbeeld aan een hartstilstand, niet aan de andere oorzaken (van die hartstilstand).![]()
Thuis en in verpleeghuizen wordt vaak niet gemeld iddquote:Op maandag 3 januari 2022 12:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Worden ouderen die in een verzorgingstehuis wonen en overlijden aan covid niet gemeld aan de GGD? Want de oversterfte was juist extra nog bij 80+Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zijn dat ouderen die al lang in Nederland zijn? Ik vind dat altijd raar van die mensen die meer dan 20 jaar in een land wonen en de taal helemaal niet kunnen spreken/begrijpen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Veel zijn ook de Nederlandse taal niet machtig.![]()
Als 'blijkt' versus 'lijkt' hier nog een dingetje is blijkbaar wel.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dat feit ook helemaal niet betwist hoor.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat komt omdat veel van die mensen enorm veel aan hun hoofd hebben en de juiste kleur vinden vaak wel het laatste is waar ze over nadenken.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verbaas me dikwijls over het feit dat mensen (in het Radboud waar ik kom) niet eens de juiste kleur wachtkamer kunnen vinden. Dat terwijl overal met koeienletters WACHTKAMER ROOD/BLAUW/GEEL op de muren staat. En dat gaat dan niet eens om mensen op hoge leeftijd![]()
Of omdat ze gewoon te dom om te poepen zijn..quote:Op maandag 3 januari 2022 12:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat komt omdat veel van die mensen enorm veel aan hun hoofd hebben en de juiste kleur vinden vaak wel het laatste is waar ze over nadenken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En die mensen gaan vaak helemaal niet naar het ziekenhuis....quote:Op maandag 3 januari 2022 12:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Thuis en in verpleeghuizen wordt vaak niet gemeld idd
Lijkt erop dat de onverklaarbare oversterfte nu toch wel verklaard is.![]()
Zie vooral wat je zelf wil zienquote:Op maandag 3 januari 2022 12:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Blijft toch mooi die beren op de weg zien voor alles wat geen sluiting is..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Er bestaat geen meldingsplicht. En er wordt lang niet altijd getest. Meldt diezelfde man van het CBS.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Worden ouderen die in een verzorgingstehuis wonen en overlijden aan covid niet gemeld aan de GGD? Want de oversterfte was juist extra nog bij 80+
Maar goed. Tot aan augustus zijn er dus 78% meer mensen met doodsoorzaak corona dan gerapporteerd door de GGD. En dan moet de grote Oversterfte nog beginnen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ga eens kijken op de IC's, de Covid afdelingen en kijk wat er ligtquote:Op maandag 3 januari 2022 12:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn dat ouderen die al lang in Nederland zijn? Ik vind dat altijd raar van die mensen die meer dan 20 jaar in een land wonen en de taal helemaal niet kunnen spreken/begrijpen.
Zeker in de grotere steden
Ik heb in Rotterdam en Den Haag gewerkt waar hele groepen mensen gewoon nooit Nederlands hoefden te spreken. En als de overheid iets van ze nodig had, vertaalden ze het gewoon netjes voor ze.
Van zorgverlening tot uitkering aanvragen. Van meldpunt Veilig Thuis tot computerles.
Allemaal in het Turks, Arabisch, Berbers etcOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Al met al zat Rutte er in Maart 2020 niet zo ver naast toen hij verkondigde dat de pandemie waarschijnlijk 50.000 doden zou veroorzaken.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Er bestaat geen meldingsplicht. En er wordt lang niet altijd getest. Meldt diezelfde man van het CBS.
Maar goed. Tot aan augustus zijn er dus 78% meer mensen met doodsoorzaak corona dan gerapporteerd door de GGD. En dan moet de grote Oversterfte nog beginnen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dit soort mensen?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verbaas me dikwijls over het feit dat mensen (in het Radboud waar ik kom) niet eens de juiste kleur wachtkamer kunnen vinden. Dat terwijl overal met koeienletters WACHTKAMER ROOD/BLAUW/GEEL op de muren staat. En dat gaat dan niet eens om mensen op hoge leeftijd
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Niet alleen Covid. Is zat oversterfte die door andere directe oorzaak komt.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:18 schreef Momo het volgende:
[..]
En die mensen gaan vaak helemaal niet naar het ziekenhuis....
Lijkt erop dat de onverklaarbare oversterfte nu toch wel verklaard is.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En hoeveel milder is ook nog wel een ding. Je kan zitten van iets minder opnames in het ziekenhuis relatief gezien tot het is gemuteerd in iets wat op een verkoudheidsvirus lijkt.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Als 'blijkt' versus 'lijkt' hier nog een dingetje is blijkbaar wel.![]()
Ja. En Polen enzo die hier komen werken.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn dat ouderen die al lang in Nederland zijn? Ik vind dat altijd raar van die mensen die meer dan 20 jaar in een land wonen en de taal helemaal niet kunnen spreken/begrijpen.
En natuurlijk Limburgers. Wat zij uitkramen heeft niks met Nederlands te maken.![]()
En dan wel de Postcodeloterij winnen van ons belastinggeld!!!quote:Op maandag 3 januari 2022 12:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja. En Polen enzo die hier komen werken.
En natuurlijk Limburgers. Wat zij uitkramen heeft niks met Nederlands te maken.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik kom uit Twente en daar heb je in de grote steden ook al best veel Turkse/Armeense/Syrische mensen. Vaak genoeg heeft kleine Momo gespeeld bij klasgenootjes waarvan de ouders ook geen enkel woord Nederlanders spraken. En die waren ook vaak meer dan 15 jaar in Nederland al. Kinderen moesten vertalen bij leraar-ouder gesprek. Ik vind dat toch heel raar. Als je er net bent ok, maar al 15 jaar ergens woont...quote:Op maandag 3 januari 2022 12:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ga eens kijken op de IC's, de Covid afdelingen en kijk wat er ligt
Zeker in de grotere steden
Ik heb in Rotterdam en Den Haag gewerkt waar hele groepen mensen gewoon nooit Nederlands hoefden te spreken. En als de overheid iets van ze nodig had, vertaalden ze het gewoon netjes voor ze.
Van zorgverlening tot uitkering aanvragen. Van meldpunt Veilig Thuis tot computerles.
Allemaal in het Turks, Arabisch, Berbers etc![]()
Maar dan is het dus niet zo heel relevant om te bepalen wat de doodsoorzaak is. Als mensen niet opgenomen worden of waar de doodsoorzaak (covid) dus vrij vaag is, dan kan ik mij niet anders voorstellen dat die mensen niet al heel ernstig ziek zijn, ernstig onderliggend lijden hebben of sowieso al als een kasplantje door het leven gingen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:16 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tja, dat kan net het laatste zetje zijn toch? Lastig om te bepalen wat dan de "echte" doodsoorzaak is.
Iemand met zware obesitas die niet op tijd wegduikt voor een auto die niet meer kan uitwijken en sterft heeft denk ik ook een autongeluk als officiële doodsoorzaak (of eigenlijk traumatisch letsel).
Goed lichtelijk overdreven, maar veel mensen met onderliggend lijden sterven bijvoorbeeld aan een hartstilstand, niet aan de andere oorzaken (van die hartstilstand).![]()
Gebeurt omdat het kanquote:Op maandag 3 januari 2022 12:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kom uit Twente en daar heb je in de grote steden ook al best veel Turkse/Armeense/Syrische mensen. Vaak genoeg heeft kleine Momo gespeeld bij klasgenootjes waarvan de ouders ook geen enkel woord Nederlanders spraken. En die waren ook vaak meer dan 15 jaar in Nederland al. Kinderen moesten vertalen bij leraar-ouder gesprek. Ik vind dat toch heel raar. Als je er net bent ok, maar al 15 jaar ergens woont...
Meer kan ik er niet van makenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Valt tot nu toe wel mee.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet alleen Covid. Is zat oversterfte die door andere directe oorzaak komt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ook gewoon omdat veel van die mensen die hier naartoe kwamen als gastarbeiders nou niet bepaald universitair geschoold waren.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Gebeurt omdat het kan
Meer kan ik er niet van makenVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Veel mensen leven in een bubbel jaren lang.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Om een taal goed te leren moet je er veel mee in aanraking komen.![]()
Als het niet hoeft, dan leren sommige mensen het niet. Als de overheid alles voor je vertaalt e.d.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn dat ouderen die al lang in Nederland zijn? Ik vind dat altijd raar van die mensen die meer dan 20 jaar in een land wonen en de taal helemaal niet kunnen spreken/begrijpen.![]()
Wanneer verwachten ze het nieuws rondom de scholen? OMT is vanochtend bijeen gekomen voor het advies las ik..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het komt echt voornamelijk doordat ze in hun eigen bubbel blijven.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook gewoon omdat veel van die mensen die hier naartoe kwamen als gastarbeiders nou niet bepaald universitair geschoold waren.
Zelfs iemand met alleen lagere school spreekt na een poos redelijk Nederlands als hij er volop interactie mee heeft en het moet.![]()
En als je dit ter sprake wilt brengen, moet je heel goed uitkijken, voor je het weet zit je in het Wilders kamp en is je politieke carrière voorbij.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het niet hoeft, dan leren sommige mensen het niet. Als de overheid alles voor je vertaalt e.d.![]()
Ik denk dat het wel zin heeft, maar dat we nog veel meer data nodig hebben, dan kun je ook veel specifieker bepalen wie er risico loopt en waar (en vooral welke!) preventie nodig is. Die informatie is redelijk beschikbaar, maar het zou mooi zijn als we dat ook daadwerkelijk zouden kunnen delen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dan is het dus niet zo heel relevant om te bepalen wat de doodsoorzaak is. Als mensen niet opgenomen worden of waar de doodsoorzaak (covid) dus vrij vaag is, dan kan ik mij niet anders voorstellen dat die mensen niet al heel ernstig ziek zijn, ernstig onderliggend lijden hebben of sowieso al als een kasplantje door het leven gingen.![]()
Ik hoop zo op open en vanaf 17 januari stijgende cijfers, dat de geest maar snel uit de fles is 👍👍👍quote:Op maandag 3 januari 2022 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer verwachten ze het nieuws rondom de scholen? OMT is vanochtend bijeen gekomen voor het advies las ik..![]()
Geselecteerd op anafalbetisme in bepaalde tijden en landen door Nederlandse werkgeversquote:Op maandag 3 januari 2022 12:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook gewoon omdat veel van die mensen die hier naartoe kwamen als gastarbeiders nou niet bepaald universitair geschoold waren.![]()
Jarenlang was het een taboe. Paar decennia zelfs. Gevolg is dat een hoop mensen ooit naar NL zijn gekomen en geen woord Nederlands spreken.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En als je dit ter sprake wilt brengen, moet je heel goed uitkijken, voor je het weet zit je in het Wilders kamp en is je politieke carrière voorbij.
Da's niet zo'n punt als zo iemand expat is bij ASML, maar wel vervelend als iemand decennia geleden al in een uitkeringssituatie is geduwd, altijd alles voor 'm is vertaald e.d.![]()
Dat valt en staat echter wel bij een goede registratie. En gezien het feit van de gigantische onderrapportage, maakt mij dat skeptisch.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:28 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel zin heeft, maar dat we nog veel meer data nodig hebben, dan kun je ook veel specifieker bepalen wie er risico loopt en waar (en vooral welke!) preventie nodig is. Die informatie is redelijk beschikbaar, maar het zou mooi zijn als we dat ook daadwerkelijk zouden kunnen delen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Super.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:45 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Duitse rechtbank in niedersachsen verbiedt 2G!
Er zijn ook heel veel rechtelijke instanties die heel kritisch zijn. Zie ook de raad van de rechtspraak hier die tot 2x toe zegt 'meh, doe maar niet' waar na hugotje dat probeert uit de publiciteit te houden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Is tot nader order uitgesteld met twee weken.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer verwachten ze het nieuws rondom de scholen? OMT is vanochtend bijeen gekomen voor het advies las ik..![]()
Boefjequote:Op maandag 3 januari 2022 12:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik hoop zo op open en vanaf 17 januari stijgende cijfers, dat de geest maar snel uit de fles is 👍👍👍![]()
Vanochtend is het OMT bij elkaar gekomen. Vanmiddag buigt het kabinet zich erover. Zal dus wel ergens rond 4 uur zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe kan dit nou? Schrijven ze nu extra Coronadoden om de achtergestelde zorg in de doofpot te houden?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:01 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd hoe dat in de wintermaanden verloopt.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Vind je dat zelf de meest logische verklaring?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:35 schreef halfway het volgende:
[..]
Hoe kan dit nou? Schrijven ze nu extra Coronadoden om de achtergestelde zorg in de doofpot te houden?![]()
Hoe zien mensen de praktische uitvoering van zulke complotten toch voor zich.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:35 schreef halfway het volgende:
[..]
Hoe kan dit nou? Schrijven ze nu extra Coronadoden om de achtergestelde zorg in de doofpot te houden?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Nou ja , 1000 extra doden per week als oversterfte, lijken me niet alleen Corona gevallen, dus waar komt de rest van de overlijdens door?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:40 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Vind je dat zelf de meest logische verklaring?![]()
Met het achterlijke beleid van de laatste 2 jaar kijk ik nergens meer van op. Hoeveel doden zijn er door achtergestelde zorg?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:40 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Vind je dat zelf de meest logische verklaring?Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Uitgestelde zorg sinds maart 2020.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou ja , 1000 extra doden per week als oversterfte, lijken me niet alleen Corona gevallen, dus waar komt de rest van de overlijdens door?![]()
Op basis van wat denk je dat?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou ja , 1000 extra doden per week als oversterfte, lijken me niet alleen Corona gevallen, dus waar komt de rest van de overlijdens door?ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Complotdenken is dan ook vooral een vorm van intellectuele luiheid.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe zien mensen de praktische uitvoering van zulke complotten toch voor zich.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Heeft niets met complotten te maken maar is meer een vorm van zelf nadenken en niet zomaar alles klakkeloos aannemen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Complotdenken is dan ook vooral een vorm van intellectuele luiheid.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Dit zijn dan de mensen die in de verzorgingstehuizen aan corona zijn overleden?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt erop dat de onverklaarbare oversterfte nu toch wel verklaard is.
Dit zou toch meteen duidelijk moeten zijn als dit het geval is?
En stel dat dit zo is moet dan niet het percentage gevaccineerden en ongevaccineerden overleden aan corona moeten aangepast? De vaxxgraag is in die groepen namelijk enorm hoog dus dan zouden de cijfers wel eens compleet andere conclusies geven.....To BG or not to BG!![]()
Verzorgingstehuizen melden schijnbaar niet aan de GGD, dus het komt niet direct in de covidcijfers. Maar op de doodsoorzaak staat wel covid-19 vermeld. Maar die worden pas later verwerkt, dus nu zijn pas de cijfers van augustus binnen daarvan.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:52 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit zijn dan de mensen die in de verzorgingstehuizen aan corona zijn overleden?
Dit zou toch meteen duidelijk moeten zijn als dit het geval is?
En stel dat dit zo is moet dan niet het percentage gevaccineerden en ongevaccineerden overleden aan corona moeten aangepast? De vaxxgraag is in die groepen namelijk enorm hoog dus dan zouden de cijfers wel eens compleet andere conclusies geven.....![]()
Ik doe dat alleen bij dingen die mij raken en niet bij alles omdat ik nog een leven heb.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:50 schreef halfway het volgende:
[..]
Heeft niets met complotten te maken maar is meer een vorm van zelf nadenken en niet zomaar alles klakkeloos aannemen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Volgens mij gaat dat via de huisarts. In het geval van overlijden in het ziekenhuis wordt het via de cijfers die aan NICE/LCPS gerapporteerd worden doorgegeven, maar in 't geval van een verzorgingstehuis meldt de huisarts (voor zover ik weet) het overlijden. Die moet het dan doorgeven aan de GGD, wat hij telefonisch oid moet doen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Verzorgingstehuizen melden schijnbaar niet aan de GGD, dus het komt niet direct in de covidcijfers. Maar op de doodsoorzaak staat wel covid-19 vermeld. Maar die worden pas later verwerkt, dus nu zijn pas de cijfers van augustus binnen daarvan.![]()
Tegenvaller voor @ludovico ...quote:Op maandag 3 januari 2022 12:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt erop dat de onverklaarbare oversterfte nu toch wel verklaard is.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Zelf nadenken en dit ook voor jezelf houden is iets anders dan zelf nadenken en dit publiekelijk gaan verkondigen. Zeker wanneer je de kennis niet hebt.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:50 schreef halfway het volgende:
[..]
Heeft niets met complotten te maken maar is meer een vorm van zelf nadenken en niet zomaar alles klakkeloos aannemen.![]()
Kloptquote:Op maandag 3 januari 2022 12:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat via de huisarts. In het geval van overlijden in het ziekenhuis wordt het via de cijfers die aan NICE/LCPS gerapporteerd worden doorgegeven, maar in 't geval van een verzorgingstehuis meldt de huisarts (voor zover ik weet) het overlijden. Die moet het dan doorgeven aan de GGD, wat hij telefonisch oid moet doen.
En wat vaak niet gebeurt
Verpleeghuizen gaat via de SOG, maar die meldt ook niet altijd/betrouwbaarOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Schijnbaar is het geen moetje en kan het alleen als de patiënt levend positief is getest.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat via de huisarts. In het geval van overlijden in het ziekenhuis wordt het via de cijfers die aan NICE/LCPS gerapporteerd worden doorgegeven, maar in 't geval van een verzorgingstehuis meldt de huisarts (voor zover ik weet) het overlijden. Die moet het dan doorgeven aan de GGD, wat hij telefonisch oid moet doen.![]()
Dat het niet verklaard zou worden door vaccins? Dan hadden we andere vaccins moeten krijgen dan de rest in Europa. ..quote:![]()
Hij of zij hoeft niets door te geven en daar zit het hem dan ook voornamelijk in. Tijd, urgentie.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat via de huisarts. In het geval van overlijden in het ziekenhuis wordt het via de cijfers die aan NICE/LCPS gerapporteerd worden doorgegeven, maar in 't geval van een verzorgingstehuis meldt de huisarts (voor zover ik weet) het overlijden. Die moet het dan doorgeven aan de GGD, wat hij telefonisch oid moet doen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Blijft absurd hèquote:Op maandag 3 januari 2022 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Schijnbaar is het geen moetje en kan het alleen als de patiënt levend positief is getest.
[ twitter ]
Infectieziekte A en alles in de wetgeving daarop geënt, maar dit is dan weer totaal vrijblijvendOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Om het even heel wrang te zeggen, het gevaar voor de volksgezondheid is op dat moment ook weg, dus is de urgentie weg. Ik zou graag kloppende rapportage zien, maar ik snap best dat je tijdens de pandemische fase wel iets anders te doen hebt.quote:Op maandag 3 januari 2022 13:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Blijft absurd hè
Infectieziekte A en alles in de wetgeving daarop geënt, maar dit is dan weer totaal vrijblijvend![]()
![]()
Ook nog steeds wel wrang dat wij relatief gezien zoveel meer oversterfte hebben dan de rest in Europa...![]()
Ik denk eerder dat wanneer er na de pandemie onderzoeken gedaan worden eruit zal komen dat iedereen er ongeveer even slecht uit komt, maar dat de registratie op veel plekken beroerd is (ook in Nederland).quote:Op maandag 3 januari 2022 13:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook nog steeds wel wrang dat wij relatief gezien zoveel meer oversterfte hebben dan de rest in Europa...
Er zijn zat landen die nog niet eens een kloppend bevolkingsregister hebben, dan ga je ook niet weten hoeveel er overleden zijn.![]()
Dat is het hele.probleem met vastleggen van informatie en ter beschikking stellen van anderenquote:Op maandag 3 januari 2022 13:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Om het even heel wrang te zeggen, het gevaar voor de volksgezondheid is op dat moment ook weg, dus is de urgentie weg. Ik zou graag kloppende rapportage zien, maar ik snap best dat je tijdens de pandemische fase wel iets anders te doen hebt.
Dat doe je maar ten dele voor je eigen gewin. En in dit geval als je data wilt gebruiken voor andere doeleinden (secundair gebruik, kwaliteitsrapportages etc), dan moet je dat heel goed afspreken anders krijg je dit idd
Begrijpelijk hoor, maar wel kut want data heb je wel nodig ter duiding en om te kunnen sturenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Checkquote:Op maandag 3 januari 2022 13:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat wanneer er na de pandemie onderzoeken gedaan worden eruit zal komen dat iedereen er ongeveer even slecht uit komt, maar dat de registratie op veel plekken beroerd is (ook in Nederland).
Er zijn zat landen die nog niet eens een kloppend bevolkingsregister hebben, dan ga je ook niet weten hoeveel er overleden zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En deze periode is nog niet eens opgenomen in die 78% onderrapportage.quote:Op maandag 3 januari 2022 13:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook nog steeds wel wrang dat wij relatief gezien zoveel meer oversterfte hebben dan de rest in Europa...
We hebben wel echt veel doden als je dit zo ziet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: