abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203007110
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat klopt, maar de wet van de hoge aantallen gaat een rol spelen. Honderdduizenden besmettingen per dag gaan alsnog zorgen voor een groei in opnames.
Ook dat hoeft niet per se. Een virus zelf zorgt enkel voor besmettingen en zieke mensen. De opnames, daar zorgen we als mensen zelf voor vanwege de bewuste keuzes die we hebben gemaakt qua zorg. Maar dan wordt het meteen weer een ethische discussie.
pi_203007120
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:41 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ook dat hoeft niet per se. Een virus zelf zorgt enkel voor besmettingen en zieke mensen. De opnames, daar zorgen we als mensen zelf voor vanwege de bewuste keuzes die we hebben gemaakt qua zorg. Maar dan wordt het meteen weer een ethische discussie.
Dus we moeten mensen maar niet meer opnemen als ik je goed begrijp? Nee, dat zal lekker werken ja.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 3 januari 2022 @ 11:43:36 #278
3542 Gia
User under construction
pi_203007128
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat is al 18 mnd zo.
Hier niet, hangt bij de infobalie een touw met sleutel die je gewoon kunt pakken. Hoef je niet eens te vragen.
pi_203007142
twitter

Duitse rechtbank in niedersachsen verbiedt 2G!
  maandag 3 januari 2022 @ 11:45:43 #280
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203007149
quote:

[..]
Dat klopt, maar de wet van de hoge aantallen gaat een rol spelen. Honderdduizenden besmettingen per dag gaan alsnog zorgen voor een groei in opnames. De VS is (opnieuw) fucked met momenteel een geschatte miljoen besmettingen per dag. De lage vaccinatiegraad zorgt daar weer voor een enorme toename in de ziekenhuizen.
Maar hoe realistisch is het dat we dat gaan halen. In de delta piek zaten we waarschijnlijk op 40-60 duizend besmettingen per dag waarvan er 23k werd gerapporteerd (ik blijf er even van uit gaan dat we minimaal de helft missen), die piek was een goede 20 tot 30 dagen en heeft niet geleid tot "code zwart" in de zieken huizen.

Omikron is een derde ziekmakend ten opzichte van delta. Als we dezelfde piek gaan halen als met delta, en dan blijven we binnen de lijntjes dan vinden er waarschijnlijk tussen de 4 en 8 miljoen besmettingen plaats in de komende 20-30 dagen. Dan is de voorraad mensen die ziek kunnen worden behoorlijk uitgeput in ieder geval.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203007162
twitter

97% van de besmettingen is gevaccineerd. Bizar, zulke hoge aantallen.
  maandag 3 januari 2022 @ 11:47:18 #282
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203007165
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, de meeste mensen kwamen daar bijna elk jaar.
Dat zeg ik toch helemaal niet?
pi_203007166
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dus we moeten mensen maar niet meer opnemen als ik je goed begrijp? Nee, dat zal lekker werken ja.. :{
Ik vind dat we op zijn minst over moeten nadenken over bijvoorbeeld een limiet aan het aantal coronapatiënten. Is die limiet bereikt? Dan heb je pech. Het is keihard en te triest voor woorden, maar is het per definitie slechter en schadelijker dan jaren aan uitgestelde zorg? Om nog maar te zwijgen over de schade die miljoenen mensen al 2 jaar aan het oplopen zijn door de extreme maatregelen.
pi_203007170
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:45 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Duitse rechtbank in niedersachsen verbiedt 2G!
Een tweet met een screenshot van een tweet waarbij datum en tijd van de oorspronkelijke tweet zijn weggeknipt en op de tijdlijn van betreffende twitteraar is recent niets te vinden.

Seems legit.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203007171
Back to work tomorrow... but will anyone be there? Fears Omicron wave could leave a QUARTER of public sector off sick as train services are slashed and hospitals warn of emergency - while ministers hold the line saying no new curbs
Ministers insisted there is 'nothing in the data' to suggest Covid restrictions must be tightened in England
Nadhim Zahawi said the 'pattern' from Omicron was in contrast to Delta with fewer patients needing ventilator
However, Scots have been warned they could face tighter rules staying in place for several months to come

Vertaling:
Morgen weer aan het werk... maar zal er iemand zijn? Vrees dat de golf van Omicron een KWART van de publieke sector ziek zou kunnen maken, aangezien de treindiensten worden ingekort en ziekenhuizen waarschuwen voor noodgevallen - terwijl ministers aan de lijn blijven en zeggen dat er geen nieuwe stoepranden zijn
Ministers drongen erop aan dat er 'niets in de gegevens' is om te suggereren dat de Covid-beperkingen in Engeland moeten worden aangescherpt
Nadhim Zahawi zei dat het 'patroon' van Omicron in contrast stond met dat van Delta, met minder patiënten die beademing nodig hadden

Schotten zijn echter gewaarschuwd dat ze de komende maanden te maken kunnen krijgen met strengere regels
https://www.dailymail.co.(...)n-curbs-England.html

Nog steeds geen lockdown in Engeland!
pi_203007184
quote:

[..]
Dat klopt, maar de wet van de hoge aantallen gaat een rol spelen. Honderdduizenden besmettingen per dag gaan alsnog zorgen voor een groei in opnames. De VS is (opnieuw) fucked met momenteel een geschatte miljoen besmettingen per dag. De lage vaccinatiegraad zorgt daar weer voor een enorme toename in de ziekenhuizen.
Weet je toch niet? Als de ouderen en kwetsbaren zijn geboosterd en de Omikron-variant is 'maar' 30% zo erg als de Delta variant (ik noem maar wat) dan neem ik aan dat het gros toch niet meer het ziekenhuis in hoeft? :')
pi_203007186
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:45 schreef zalkc het volgende:

[..]
Maar hoe realistisch is het dat we dat gaan halen. In de delta piek zaten we waarschijnlijk op 40-60 duizend besmettingen per dag waarvan er 23k werd gerapporteerd (ik blijf er even van uit gaan dat we minimaal de helft missen), die piek was een goede 20 tot 30 dagen en heeft niet geleid tot overloop in de zieken huizen.

Omikron is een derde ziekmakend ten opzichte van delta. Als we dezelfde piek gaan halen als met delta, en dan blijven we binnen de lijntjes dan vinden er waarschijnlijk tussen de 4 en 8 miljoen besmettingen plaats in de komende 20-30 dagen. Dan is de voorraad mensen die ziek kunnen worden behoorlijk uitgeput in ieder geval.
Serieus geen idee, maar de onzekerheid daarover speelt het kabinet nu wel parten. Wat als je versoepelt en je straks binnen een paar weken weer van 1500 > 3000 bezette bedden gaat?
pi_203007189
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:49 schreef CR7 het volgende:

[..]
Weet je toch niet? Als de ouderen en kwetsbaren zijn geboosterd en de Omikron-variant is 'maar' 30% zo erg als de Delta variant (ik noem maar wat) dan neem ik aan dat het gros toch niet meer het ziekenhuis in hoeft? :')
Klopt, maar dat weten 'we' dus niet. In UK is veel meer geboosterd en zien ze alsnog een 50% toename van opnames afgelopen week..
pi_203007206
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Serieus geen idee, maar de onzekerheid daarover speelt het kabinet nu wel parten. Wat als je versoepelt en je straks binnen een paar weken weer van 1500 > 3000 bezette bedden gaat?
Wat als je niet versoepelt en er steeds meer mensen in een depressie komen, hun zaken moeten sluiten en in één schuldhulpverleningstraject moeten. Geen probleem toch, alles voor de zorg! Geen sport, geen musea, geen cultuur, geen vrijetijdsbesteding, etc.
pi_203007211
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:49 schreef CR7 het volgende:

[..]
Het gros niet.
Maar minder dan het gros van veel besmettingen is nog steeds veel ziekenhuisopnames
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203007213
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:47 schreef Mondkapje het volgende:
Back to work tomorrow... but will anyone be there? Fears Omicron wave could leave a QUARTER of public sector off sick as train services are slashed and hospitals warn of emergency - while ministers hold the line saying no new curbs.
Ziek als in letterlijk zo ziek dat je niet kan werken? Of ziek als in positief getest zonder klachten en thuis in verplichte quarantaine? Daar zit nog wel een gigantisch verschil in.

We moeten sowieso eens ophouden met doen alsof besmet = ziek.
pi_203007216
quote:

[..]
Klopt, maar dat weten 'we' dus niet. In UK is veel meer geboosterd en zien ze alsnog een 50% toename van opnames afgelopen week..
Ik zie toch echt andere cijfers in het positiviteitstopic.
pi_203007218
quote:

[..]
Nog 2 weken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203007236
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ziek als in letterlijk zo ziek dat je niet kan werken? Of ziek als in positief getest zonder klachten en thuis in verplichte quarantaine? Daar zit nog wel een gigantisch verschil in.

We moeten sowieso eens ophouden met doen alsof besmet = ziek.
Besmet = quarantaine.
pi_203007239
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het gros niet.
Maar minder dan het gros van veel besmettingen is nog steeds veel ziekenhuisopnames
Education Secretary Nadhim Zahawi insisted the 'pattern' of the mutant strain was not the same as Delta - with fewer patients needing a ventilator and generally staying in hospital for a shorter time.
https://www.dailymail.co.(...)n-curbs-England.html

Die liggen er veel minder lang.
pi_203007242
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Ik zie toch echt andere cijfers in het positiviteitstopic.
Laat ze maar eens zien dan.
pi_203007252
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Laat ze maar eens zien dan.
Ga zelf even in dat topic rondneuzen.
  maandag 3 januari 2022 @ 11:55:06 #298
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203007257
quote:

[..]
3000 bezette bedden voor nog een paar weken en einde van de omikron golf is een mooi scenario. Als dat gebeurt in een golf die een 6 tal weken duurt is meer dan de helft van de bevolking getroffen door omikron. de rest was nog resistent of kan het na de golf geraken.

Zolang niet alles in 3 weken tijd ziek wordt lijkt het er op dat we miljoenen besmettingen aankunnen voor de omikrongolf.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203007261
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het gros niet.
Niet als de Omikron variant niet de longen aantast. Volgens mij liggen de mensen met corona in het ziekenhuis vooral vanwege een zuurstoftekort toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')