Ook dat hoeft niet per se. Een virus zelf zorgt enkel voor besmettingen en zieke mensen. De opnames, daar zorgen we als mensen zelf voor vanwege de bewuste keuzes die we hebben gemaakt qua zorg. Maar dan wordt het meteen weer een ethische discussie.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de wet van de hoge aantallen gaat een rol spelen. Honderdduizenden besmettingen per dag gaan alsnog zorgen voor een groei in opnames.
Dus we moeten mensen maar niet meer opnemen als ik je goed begrijp? Nee, dat zal lekker werken ja..quote:Op maandag 3 januari 2022 11:41 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ook dat hoeft niet per se. Een virus zelf zorgt enkel voor besmettingen en zieke mensen. De opnames, daar zorgen we als mensen zelf voor vanwege de bewuste keuzes die we hebben gemaakt qua zorg. Maar dan wordt het meteen weer een ethische discussie.
Hier niet, hangt bij de infobalie een touw met sleutel die je gewoon kunt pakken. Hoef je niet eens te vragen.quote:
Maar hoe realistisch is het dat we dat gaan halen. In de delta piek zaten we waarschijnlijk op 40-60 duizend besmettingen per dag waarvan er 23k werd gerapporteerd (ik blijf er even van uit gaan dat we minimaal de helft missen), die piek was een goede 20 tot 30 dagen en heeft niet geleid tot "code zwart" in de zieken huizen.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de wet van de hoge aantallen gaat een rol spelen. Honderdduizenden besmettingen per dag gaan alsnog zorgen voor een groei in opnames. De VS is (opnieuw) fucked met momenteel een geschatte miljoen besmettingen per dag. De lage vaccinatiegraad zorgt daar weer voor een enorme toename in de ziekenhuizen.
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op maandag 3 januari 2022 11:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, de meeste mensen kwamen daar bijna elk jaar.
Ik vind dat we op zijn minst over moeten nadenken over bijvoorbeeld een limiet aan het aantal coronapatiënten. Is die limiet bereikt? Dan heb je pech. Het is keihard en te triest voor woorden, maar is het per definitie slechter en schadelijker dan jaren aan uitgestelde zorg? Om nog maar te zwijgen over de schade die miljoenen mensen al 2 jaar aan het oplopen zijn door de extreme maatregelen.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus we moeten mensen maar niet meer opnemen als ik je goed begrijp? Nee, dat zal lekker werken ja..
Een tweet met een screenshot van een tweet waarbij datum en tijd van de oorspronkelijke tweet zijn weggeknipt en op de tijdlijn van betreffende twitteraar is recent niets te vinden.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:45 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Duitse rechtbank in niedersachsen verbiedt 2G!
Weet je toch niet? Als de ouderen en kwetsbaren zijn geboosterd en de Omikron-variant is 'maar' 30% zo erg als de Delta variant (ik noem maar wat) dan neem ik aan dat het gros toch niet meer het ziekenhuis in hoeft?quote:Op maandag 3 januari 2022 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de wet van de hoge aantallen gaat een rol spelen. Honderdduizenden besmettingen per dag gaan alsnog zorgen voor een groei in opnames. De VS is (opnieuw) fucked met momenteel een geschatte miljoen besmettingen per dag. De lage vaccinatiegraad zorgt daar weer voor een enorme toename in de ziekenhuizen.
Serieus geen idee, maar de onzekerheid daarover speelt het kabinet nu wel parten. Wat als je versoepelt en je straks binnen een paar weken weer van 1500 > 3000 bezette bedden gaat?quote:Op maandag 3 januari 2022 11:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar hoe realistisch is het dat we dat gaan halen. In de delta piek zaten we waarschijnlijk op 40-60 duizend besmettingen per dag waarvan er 23k werd gerapporteerd (ik blijf er even van uit gaan dat we minimaal de helft missen), die piek was een goede 20 tot 30 dagen en heeft niet geleid tot overloop in de zieken huizen.
Omikron is een derde ziekmakend ten opzichte van delta. Als we dezelfde piek gaan halen als met delta, en dan blijven we binnen de lijntjes dan vinden er waarschijnlijk tussen de 4 en 8 miljoen besmettingen plaats in de komende 20-30 dagen. Dan is de voorraad mensen die ziek kunnen worden behoorlijk uitgeput in ieder geval.
Klopt, maar dat weten 'we' dus niet. In UK is veel meer geboosterd en zien ze alsnog een 50% toename van opnames afgelopen week..quote:Op maandag 3 januari 2022 11:49 schreef CR7 het volgende:
[..]
Weet je toch niet? Als de ouderen en kwetsbaren zijn geboosterd en de Omikron-variant is 'maar' 30% zo erg als de Delta variant (ik noem maar wat) dan neem ik aan dat het gros toch niet meer het ziekenhuis in hoeft?
Wat als je niet versoepelt en er steeds meer mensen in een depressie komen, hun zaken moeten sluiten en in één schuldhulpverleningstraject moeten. Geen probleem toch, alles voor de zorg! Geen sport, geen musea, geen cultuur, geen vrijetijdsbesteding, etc.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus geen idee, maar de onzekerheid daarover speelt het kabinet nu wel parten. Wat als je versoepelt en je straks binnen een paar weken weer van 1500 > 3000 bezette bedden gaat?
Het gros niet.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:49 schreef CR7 het volgende:
[..]
Weet je toch niet? Als de ouderen en kwetsbaren zijn geboosterd en de Omikron-variant is 'maar' 30% zo erg als de Delta variant (ik noem maar wat) dan neem ik aan dat het gros toch niet meer het ziekenhuis in hoeft?
Ziek als in letterlijk zo ziek dat je niet kan werken? Of ziek als in positief getest zonder klachten en thuis in verplichte quarantaine? Daar zit nog wel een gigantisch verschil in.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:47 schreef Mondkapje het volgende:
Back to work tomorrow... but will anyone be there? Fears Omicron wave could leave a QUARTER of public sector off sick as train services are slashed and hospitals warn of emergency - while ministers hold the line saying no new curbs.
Ik zie toch echt andere cijfers in het positiviteitstopic.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar dat weten 'we' dus niet. In UK is veel meer geboosterd en zien ze alsnog een 50% toename van opnames afgelopen week..
Nog 2 weken.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar dat weten 'we' dus niet. In UK is veel meer geboosterd en zien ze alsnog een 50% toename van opnames afgelopen week..
Besmet = quarantaine.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ziek als in letterlijk zo ziek dat je niet kan werken? Of ziek als in positief getest zonder klachten en thuis in verplichte quarantaine? Daar zit nog wel een gigantisch verschil in.
We moeten sowieso eens ophouden met doen alsof besmet = ziek.
Education Secretary Nadhim Zahawi insisted the 'pattern' of the mutant strain was not the same as Delta - with fewer patients needing a ventilator and generally staying in hospital for a shorter time.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gros niet.
Maar minder dan het gros van veel besmettingen is nog steeds veel ziekenhuisopnames
Laat ze maar eens zien dan.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik zie toch echt andere cijfers in het positiviteitstopic.
3000 bezette bedden voor nog een paar weken en einde van de omikron golf is een mooi scenario. Als dat gebeurt in een golf die een 6 tal weken duurt is meer dan de helft van de bevolking getroffen door omikron. de rest was nog resistent of kan het na de golf geraken.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus geen idee, maar de onzekerheid daarover speelt het kabinet nu wel parten. Wat als je versoepelt en je straks binnen een paar weken weer van 1500 > 3000 bezette bedden gaat?
Niet als de Omikron variant niet de longen aantast. Volgens mij liggen de mensen met corona in het ziekenhuis vooral vanwege een zuurstoftekort toch?quote:Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gros niet.
Maar minder dan het gros van veel besmettingen is nog steeds veel ziekenhuisopnames
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |