Veel van de oudere mensen die nu dus in het ziekenhuis liggen zijn de Engelse taal helemaal niet zo goed machtig.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zorgpersoneel moet toch hier ook gewoon in het Engels kunnen?
Als ik het moet inschatten, dan ga ik ook voor 40-45k.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het aantal corona doden ligt nu volgens mij rond de 40k (onofficieel).
Veel zijn ook de Nederlandse taal niet machtig.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel van de oudere mensen die nu dus in het ziekenhuis liggen zijn de Engelse taal helemaal niet zo goed machtig.
Alsof de Nederlandse verpleging voldoende Engels beheerst, dat lijkt me al een onjuist vertrekpunt.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijkbaar niet en het niveau is hier ook Champions League op IC gebied, tenminste volgens zo'n IC verpleegster die ik bij Op1? erover zag praten, dus die importverpleegsters kunnen niet zomaar instromen
O, dat zal zeker. En die zijn ook de Engelse taal niet machtig, dus daar kom je nergens mee.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Veel zijn ook de Nederlandse taal niet machtig.
quote:Op maandag 3 januari 2022 12:01 schreef capricia het volgende:
Hmmm. 2,3 maal zoveel covid-doden dan bij de GGD gemeld in augustus alleen al.
[ twitter ]
Ben benieuwd hoe dat in de wintermaanden verloopt.
Oftewel, iemand met ernstig onderliggend lijden die overlijd + positief test is een covid dode.quote:Voor COVID-19 (Corona Virus ziekte 2019) zijn nieuwe codes uitgegeven.
De classificatie en ICD-10 codering COVID-19 volgens richtlijnen WHO:
• U07.1 COVID-19, virus geïdentificeerd
• U07.2 COVID-19, virus niet geïdentificeerd
o Klinisch-epidemiologisch gediagnosticeerde COVID-19
▪ Waarschijnlijk COVID-19
▪ Vermoedelijke COVID-19
Hoewel beide categorieën, U07.1 (COVID-19, virus geïdentificeerd) en U07.2 (COVID-19, virus niet geïdentificeerd), geschikt zijn voor doodsoorzaakcodering, wordt erkend dat in veel landen de laboratoriumbevestiging van COVID-19 níét wordt vermeld op het doodsoorzaakformulier. Bij gebrek aan dit detail wordt aanbevolen, alleen voor gebruik in de doodsoorzaakregistratie, om COVID-19 voorlopig te coderen als U07.1, tenzij dit wordt vermeld als "waarschijnlijk" of "vermoedelijk". In dat geval wordt de doodsoorzaak gecodeerd als U07.2
Definitie overlijden aan COVID-19
Om COVID-19-sterfte goed in kaart te brengen wordt voor statistische doeleinden een overlijden als gevolg van COVID-19 gedefinieerd als een overlijden aan een klinisch compatibele ziekte, in het geval van bevestigde of vermoedelijke/waarschijnlijke COVID-19, tenzij er een duidelijke andere doodsoorzaak is die niet gerelateerd kan zijn aan COVID-19 (bv. lichamelijk letsel door een ongeluk). Er mag geen periode van volledig herstel van COVID-19 zijn tussen ziekte en overlijden.
als ze op hun buik liggen zal het weinig uitmaken maar ik denk ook niet dat het onderling goed werkt in een traditioneel ziekenhuis, import zou denk ik wel kunnen als je dat in 1 ziekenhuis doet alleen voor coronaquote:Op maandag 3 januari 2022 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel van de oudere mensen die nu dus in het ziekenhuis liggen zijn de Engelse taal helemaal niet zo goed machtig.
Uit alle onderzoeken blijkt dat Omikron minder gevaarlijk is. Waarom vertrouwen we die onderzoeken niet?quote:Op maandag 3 januari 2022 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als dat zo BlIJKT te zijn, zou dat kunnen. Zover zijn we nog niet.
Ik verbaas me dikwijls over het feit dat mensen (in het Radboud waar ik kom) niet eens de juiste kleur wachtkamer kunnen vinden. Dat terwijl overal met koeienletters WACHTKAMER ROOD/BLAUW/GEEL op de muren staat. En dat gaat dan niet eens om mensen op hoge leeftijdquote:Op maandag 3 januari 2022 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, dat zal zeker. En die zijn ook de Engelse taal niet machtig, dus daar kom je nergens mee.
Volgens mij wordt dat feit ook helemaal niet betwist hoor.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:11 schreef popje het volgende:
[..]
Uit alle onderzoeken blijkt dat Omikron minder gevaarlijk is. Waarom vertrouwen we die onderzoeken niet?
Worden ouderen die in een verzorgingstehuis wonen en overlijden aan covid niet gemeld aan de GGD? Want de oversterfte was juist extra nog bij 80+quote:
Blijft toch mooi die beren op de weg zien voor alles wat geen sluiting is.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Yepquote:Op maandag 3 januari 2022 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Tja, dat kan net het laatste zetje zijn toch? Lastig om te bepalen wat dan de "echte" doodsoorzaak is.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Oftewel, iemand met ernstig onderliggend lijden die overlijd + positief test is een covid dode.
Thuis en in verpleeghuizen wordt vaak niet gemeld iddquote:Op maandag 3 januari 2022 12:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Worden ouderen die in een verzorgingstehuis wonen en overlijden aan covid niet gemeld aan de GGD? Want de oversterfte was juist extra nog bij 80+
Zijn dat ouderen die al lang in Nederland zijn? Ik vind dat altijd raar van die mensen die meer dan 20 jaar in een land wonen en de taal helemaal niet kunnen spreken/begrijpen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als 'blijkt' versus 'lijkt' hier nog een dingetje is blijkbaar wel.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dat feit ook helemaal niet betwist hoor.
Dat komt omdat veel van die mensen enorm veel aan hun hoofd hebben en de juiste kleur vinden vaak wel het laatste is waar ze over nadenken.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verbaas me dikwijls over het feit dat mensen (in het Radboud waar ik kom) niet eens de juiste kleur wachtkamer kunnen vinden. Dat terwijl overal met koeienletters WACHTKAMER ROOD/BLAUW/GEEL op de muren staat. En dat gaat dan niet eens om mensen op hoge leeftijd
Of omdat ze gewoon te dom om te poepen zijn..quote:Op maandag 3 januari 2022 12:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat komt omdat veel van die mensen enorm veel aan hun hoofd hebben en de juiste kleur vinden vaak wel het laatste is waar ze over nadenken.
En die mensen gaan vaak helemaal niet naar het ziekenhuis....quote:Op maandag 3 januari 2022 12:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Thuis en in verpleeghuizen wordt vaak niet gemeld idd
Zie vooral wat je zelf wil zienquote:Op maandag 3 januari 2022 12:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Blijft toch mooi die beren op de weg zien voor alles wat geen sluiting is.
Er bestaat geen meldingsplicht. En er wordt lang niet altijd getest. Meldt diezelfde man van het CBS.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Worden ouderen die in een verzorgingstehuis wonen en overlijden aan covid niet gemeld aan de GGD? Want de oversterfte was juist extra nog bij 80+
Ga eens kijken op de IC's, de Covid afdelingen en kijk wat er ligtquote:Op maandag 3 januari 2022 12:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn dat ouderen die al lang in Nederland zijn? Ik vind dat altijd raar van die mensen die meer dan 20 jaar in een land wonen en de taal helemaal niet kunnen spreken/begrijpen.
Al met al zat Rutte er in Maart 2020 niet zo ver naast toen hij verkondigde dat de pandemie waarschijnlijk 50.000 doden zou veroorzaken.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Er bestaat geen meldingsplicht. En er wordt lang niet altijd getest. Meldt diezelfde man van het CBS.
Maar goed. Tot aan augustus zijn er dus 78% meer mensen met doodsoorzaak corona dan gerapporteerd door de GGD. En dan moet de grote Oversterfte nog beginnen.
Dit soort mensen?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verbaas me dikwijls over het feit dat mensen (in het Radboud waar ik kom) niet eens de juiste kleur wachtkamer kunnen vinden. Dat terwijl overal met koeienletters WACHTKAMER ROOD/BLAUW/GEEL op de muren staat. En dat gaat dan niet eens om mensen op hoge leeftijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |