Als het niet hoeft, dan leren sommige mensen het niet. Als de overheid alles voor je vertaalt e.d.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn dat ouderen die al lang in Nederland zijn? Ik vind dat altijd raar van die mensen die meer dan 20 jaar in een land wonen en de taal helemaal niet kunnen spreken/begrijpen.
Het komt echt voornamelijk doordat ze in hun eigen bubbel blijven.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook gewoon omdat veel van die mensen die hier naartoe kwamen als gastarbeiders nou niet bepaald universitair geschoold waren.
En als je dit ter sprake wilt brengen, moet je heel goed uitkijken, voor je het weet zit je in het Wilders kamp en is je politieke carrière voorbij.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het niet hoeft, dan leren sommige mensen het niet. Als de overheid alles voor je vertaalt e.d.
Ik denk dat het wel zin heeft, maar dat we nog veel meer data nodig hebben, dan kun je ook veel specifieker bepalen wie er risico loopt en waar (en vooral welke!) preventie nodig is. Die informatie is redelijk beschikbaar, maar het zou mooi zijn als we dat ook daadwerkelijk zouden kunnen delen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dan is het dus niet zo heel relevant om te bepalen wat de doodsoorzaak is. Als mensen niet opgenomen worden of waar de doodsoorzaak (covid) dus vrij vaag is, dan kan ik mij niet anders voorstellen dat die mensen niet al heel ernstig ziek zijn, ernstig onderliggend lijden hebben of sowieso al als een kasplantje door het leven gingen.
Ik hoop zo op open en vanaf 17 januari stijgende cijfers, dat de geest maar snel uit de fles is 👍👍👍quote:Op maandag 3 januari 2022 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer verwachten ze het nieuws rondom de scholen? OMT is vanochtend bijeen gekomen voor het advies las ik..
Geselecteerd op anafalbetisme in bepaalde tijden en landen door Nederlandse werkgeversquote:Op maandag 3 januari 2022 12:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook gewoon omdat veel van die mensen die hier naartoe kwamen als gastarbeiders nou niet bepaald universitair geschoold waren.
Jarenlang was het een taboe. Paar decennia zelfs. Gevolg is dat een hoop mensen ooit naar NL zijn gekomen en geen woord Nederlands spreken.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En als je dit ter sprake wilt brengen, moet je heel goed uitkijken, voor je het weet zit je in het Wilders kamp en is je politieke carrière voorbij.
Dat valt en staat echter wel bij een goede registratie. En gezien het feit van de gigantische onderrapportage, maakt mij dat skeptisch.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:28 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel zin heeft, maar dat we nog veel meer data nodig hebben, dan kun je ook veel specifieker bepalen wie er risico loopt en waar (en vooral welke!) preventie nodig is. Die informatie is redelijk beschikbaar, maar het zou mooi zijn als we dat ook daadwerkelijk zouden kunnen delen.
Super.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:45 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Duitse rechtbank in niedersachsen verbiedt 2G!
Is tot nader order uitgesteld met twee weken.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer verwachten ze het nieuws rondom de scholen? OMT is vanochtend bijeen gekomen voor het advies las ik..
Boefjequote:Op maandag 3 januari 2022 12:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik hoop zo op open en vanaf 17 januari stijgende cijfers, dat de geest maar snel uit de fles is 👍👍👍
Vanochtend is het OMT bij elkaar gekomen. Vanmiddag buigt het kabinet zich erover. Zal dus wel ergens rond 4 uur zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe kan dit nou? Schrijven ze nu extra Coronadoden om de achtergestelde zorg in de doofpot te houden?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:01 schreef capricia het volgende:
Hmmm. 2,3 maal zoveel covid-doden dan bij de GGD gemeld in augustus alleen al.
[ twitter ]
Ben benieuwd hoe dat in de wintermaanden verloopt.
Vind je dat zelf de meest logische verklaring?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:35 schreef halfway het volgende:
[..]
Hoe kan dit nou? Schrijven ze nu extra Coronadoden om de achtergestelde zorg in de doofpot te houden?
Hoe zien mensen de praktische uitvoering van zulke complotten toch voor zich.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:35 schreef halfway het volgende:
[..]
Hoe kan dit nou? Schrijven ze nu extra Coronadoden om de achtergestelde zorg in de doofpot te houden?
Nou ja , 1000 extra doden per week als oversterfte, lijken me niet alleen Corona gevallen, dus waar komt de rest van de overlijdens door?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:40 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Vind je dat zelf de meest logische verklaring?
Met het achterlijke beleid van de laatste 2 jaar kijk ik nergens meer van op. Hoeveel doden zijn er door achtergestelde zorg?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:40 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Vind je dat zelf de meest logische verklaring?
Uitgestelde zorg sinds maart 2020.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou ja , 1000 extra doden per week als oversterfte, lijken me niet alleen Corona gevallen, dus waar komt de rest van de overlijdens door?
Op basis van wat denk je dat?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou ja , 1000 extra doden per week als oversterfte, lijken me niet alleen Corona gevallen, dus waar komt de rest van de overlijdens door?
Complotdenken is dan ook vooral een vorm van intellectuele luiheid.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe zien mensen de praktische uitvoering van zulke complotten toch voor zich.
Heeft niets met complotten te maken maar is meer een vorm van zelf nadenken en niet zomaar alles klakkeloos aannemen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Complotdenken is dan ook vooral een vorm van intellectuele luiheid.
Dit zijn dan de mensen die in de verzorgingstehuizen aan corona zijn overleden?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:18 schreef Momo het volgende:
[..]
En die mensen gaan vaak helemaal niet naar het ziekenhuis....
Lijkt erop dat de onverklaarbare oversterfte nu toch wel verklaard is.
Verzorgingstehuizen melden schijnbaar niet aan de GGD, dus het komt niet direct in de covidcijfers. Maar op de doodsoorzaak staat wel covid-19 vermeld. Maar die worden pas later verwerkt, dus nu zijn pas de cijfers van augustus binnen daarvan.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:52 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit zijn dan de mensen die in de verzorgingstehuizen aan corona zijn overleden?
Dit zou toch meteen duidelijk moeten zijn als dit het geval is?
En stel dat dit zo is moet dan niet het percentage gevaccineerden en ongevaccineerden overleden aan corona moeten aangepast? De vaxxgraag is in die groepen namelijk enorm hoog dus dan zouden de cijfers wel eens compleet andere conclusies geven.....
Ik doe dat alleen bij dingen die mij raken en niet bij alles omdat ik nog een leven heb.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:50 schreef halfway het volgende:
[..]
Heeft niets met complotten te maken maar is meer een vorm van zelf nadenken en niet zomaar alles klakkeloos aannemen.
Volgens mij gaat dat via de huisarts. In het geval van overlijden in het ziekenhuis wordt het via de cijfers die aan NICE/LCPS gerapporteerd worden doorgegeven, maar in 't geval van een verzorgingstehuis meldt de huisarts (voor zover ik weet) het overlijden. Die moet het dan doorgeven aan de GGD, wat hij telefonisch oid moet doen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Verzorgingstehuizen melden schijnbaar niet aan de GGD, dus het komt niet direct in de covidcijfers. Maar op de doodsoorzaak staat wel covid-19 vermeld. Maar die worden pas later verwerkt, dus nu zijn pas de cijfers van augustus binnen daarvan.
Tegenvaller voor @ludovico ...quote:Op maandag 3 januari 2022 12:18 schreef Momo het volgende:
[..]
En die mensen gaan vaak helemaal niet naar het ziekenhuis....
Lijkt erop dat de onverklaarbare oversterfte nu toch wel verklaard is.
Zelf nadenken en dit ook voor jezelf houden is iets anders dan zelf nadenken en dit publiekelijk gaan verkondigen. Zeker wanneer je de kennis niet hebt.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:50 schreef halfway het volgende:
[..]
Heeft niets met complotten te maken maar is meer een vorm van zelf nadenken en niet zomaar alles klakkeloos aannemen.
Kloptquote:Op maandag 3 januari 2022 12:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat via de huisarts. In het geval van overlijden in het ziekenhuis wordt het via de cijfers die aan NICE/LCPS gerapporteerd worden doorgegeven, maar in 't geval van een verzorgingstehuis meldt de huisarts (voor zover ik weet) het overlijden. Die moet het dan doorgeven aan de GGD, wat hij telefonisch oid moet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |