Gripper | maandag 3 januari 2022 @ 09:49 | |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
![]() | ||
La_Tramposa | maandag 3 januari 2022 @ 09:55 | |
Als ik de website van Canyon open (zat er toevallig vanochtend op ![]() Dus denk niet dat het niet hip is. | ||
#ANONIEM | maandag 3 januari 2022 @ 10:22 | |
LtD, de oppernerd, gebruikt ook spatborden. | ||
dop | maandag 3 januari 2022 @ 10:39 | |
spatborden zijn heel normaal, alleen op de mtb kom je het zelden tegen. Er zijn. Speciale spatborden voor gravel. https://www.mantel.com/sk(...)&utm_medium=shopping. | ||
Lospedrosa | maandag 3 januari 2022 @ 10:58 | |
Spatborden nooit gebruikt maar is zo gek nog niet, laatst de wasmachine verstopt met een laag zand. | ||
ddx | maandag 3 januari 2022 @ 13:45 | |
Eerder dan wat ? Gewoon verkeerde model besteld, die van mij had ik binnen week in huis ![]() Op die van mij heb ik de originele canyon spatborden, lekker makkelijk te monteren. (er zijn 2 versie, 1 die tot 45mm banden aankan en eentje die tot 55mm banden aankan) | ||
RealBizkit666 | maandag 3 januari 2022 @ 17:44 | |
Ik ben een midweekje in Zandvoort en heb de Gravel mee. Iemand wat leuke routes op de plank liggen die hier in de buurt zijn? En is er nog iets met betaalde paden hier? | ||
dop | maandag 3 januari 2022 @ 19:12 | |
weet niet hoe lang je wil maar door de kennemerduinen kun je best een leuk rondje maken. als je iets verder wil zou ik de sluizen bij ijmuiden mee pikken en via wijk aan zee richting bergen. andere kant op noordwijk katwijk via meijendel naar wassenaar is ook mooi | ||
Z | maandag 3 januari 2022 @ 19:40 | |
Door de duinen naar IJmuiden is een mooi stukkie (met twee gravelstrookjes). Daar fiets ik elke week. Je kan ook even het Kopje pakken. De "klim" in de regio. Naar beneden richting Noordwijk is ook een mooi pad. Durf je met je graveler het strand op? Dat is de snelste route terug. Ik ben verder niet zo op de hoogte van gravelroutes. | ||
La_Tramposa | maandag 3 januari 2022 @ 19:48 | |
In het Noord-Hollands duinreservaat moet je een duinkaart hebben. Die kun je halen bij een automaat bij veel ingangen van het gebied. En de onverharde paden moet je vóór 10.30 vanaf zijn.. | ||
ultra_ivo | maandag 3 januari 2022 @ 19:52 | |
Ik heb op al mijn fietsen vaste spatborden. | ||
Lospedrosa | maandag 3 januari 2022 @ 20:14 | |
Wat nederland regeltjes land my God zeg | ||
La_Tramposa | maandag 3 januari 2022 @ 20:17 | |
Tja, we hebben niet zo heel veel natuur wat we met zijn allen moeten delen. | ||
Schuifpui | maandag 3 januari 2022 @ 20:51 | |
Deze heb ik ook op mijn gravelbike. | ||
RealBizkit666 | maandag 3 januari 2022 @ 21:26 | |
Bedankt voor de tips. In dat betaalde gedeelte kom ik denk ik niet. Dat is net iets te ver voor met de Gravel. Het weer belooft niet veel soeps te worden, dus maar eens kijken of het überhaupt wat wordt. Ook met spatborden heb ik tijdens vakantie geen zin om door de regen te fietsen. ![]() | ||
Tommeke | maandag 3 januari 2022 @ 22:59 | |
Zo blijft de geëmailleerde mok die onder je zadel bungelt wel schoon ![]() Ik fiets als het nat is altijd met een spatbordje, scheelt zoveel bagger (en water!) op je lijf. | ||
Lospedrosa | maandag 3 januari 2022 @ 23:39 | |
Kom op rijden met je kutje! ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 3 januari 2022 @ 23:48 | |
Gewoon binnen blijven als het nat is | ||
RealBizkit666 | maandag 3 januari 2022 @ 23:48 | |
Hoe laat ben je hier morgen? Dan gaan we wel samen. ![]() | ||
Lospedrosa | dinsdag 4 januari 2022 @ 09:49 | |
Zit in Landal in Land van Bartje ![]() Maar wel gelijk aan de MTB route, maar moet zeggen weer valt wel erg tegen nu ![]() | ||
RealBizkit666 | dinsdag 4 januari 2022 @ 09:59 | |
Smoesjes... | ||
Lospedrosa | dinsdag 4 januari 2022 @ 10:09 | |
Nou kom hierheen dan? | ||
#ANONIEM | dinsdag 4 januari 2022 @ 10:57 | |
Dit is niet het datingtopic ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 4 januari 2022 @ 10:57 | |
Wat zijn vergelijkbare jassies als de Gabba, maar dan niet zo duur? | ||
Fretwork | dinsdag 4 januari 2022 @ 11:01 | |
Wat is niet zo duur? Iets met Goretex infinium | ||
Fretwork | dinsdag 4 januari 2022 @ 11:04 | |
Verder: Lange mouwen of korte mouwen, welke temperaturen? Sportful Fiandre is een iets goedkopere serie. Maar de light is wel echt te dun voor de winter. Heb net een dhb aeron all winter gekocht, maar moet hem nog testen. Kwaliteit is wel duidelijk minder dan Castelli in pasvorm en gevoel van de stof. Om kosten te besparen zou je een oude short sleeve Gabba kunnen kopen met Gore Infinium arm warmers Edit: Hopmans heeft nog een Fiandre Pro in L voor 129 [ Bericht 7% gewijzigd door Fretwork op 04-01-2022 11:10:58 ] | ||
Lospedrosa | dinsdag 4 januari 2022 @ 11:18 | |
Assos equipe RS | ||
Fretwork | dinsdag 4 januari 2022 @ 11:25 | |
Begrijpend lezen 3/10 Dat is én een serie die niks met een Gabba te maken heeft, én duurder Oh en meer gericht op de onzekere mid life criser | ||
Lospedrosa | dinsdag 4 januari 2022 @ 11:37 | |
Zonder gekheid denk ik niet dat je een kwaliteitsjacket zult vinden onder de ¤150. Dan zal deze nog het beste zijn en toch redelijk betaalbaar. https://www.12gobiking.nl(...)cB#352=12033&397=192 | ||
the_critic | dinsdag 4 januari 2022 @ 12:40 | |
Die 4seasons lijn van futurum is ook erg goed! | ||
Z | dinsdag 4 januari 2022 @ 12:42 | |
Welke maat? | ||
dop | dinsdag 4 januari 2022 @ 13:10 | |
dhb Aeron Rain Defence. Is zeker geen gabba maar zeer betaalbaar en prima ding. Metwollen onderschirt prima combinatie. | ||
Fretwork | dinsdag 4 januari 2022 @ 14:35 | |
Ziet er goed uit, zeker in de korting nu. @Leonos heb nog wel een tweedehands Perfetto short sleeve in de aanbieding in maat L. Die zit mij iets te krap ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 4 januari 2022 @ 14:47 | |
100-150 Lange mouwen, rond de 0 tot 15 graden., kan er altijd extra lagen onder stoppen. M Ai, krijg het voor mijn bday. dus gaat denk een nieuwe worden ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 4 januari 2022 @ 14:50 | |
Ziet er goed uit! | ||
Fretwork | dinsdag 4 januari 2022 @ 14:53 | |
Een perfetto ROS kan aan de bovenkant van dat budget en is volgens mij wel de topper, maar die andere zijn ook wel nice. Zou vooral oppassen met jacks die te warm zijn (heb ik althans). Want dan doe je ze amper aan. Die perfetto heeft ook extra ritsjes om meer lucht binnen te laten. De kleding moet koud zijn als je stil staat en opwarmen door je inspanning | ||
KolonelBroodje | dinsdag 4 januari 2022 @ 18:19 | |
Had met Black Friday dit jack van La Passione gekocht: https://www.lapassione.cc(...)-winter-jacket-berry Nog niet in de regen getest maar met een thermoshirt eronder aan goed te doen met temperatuur tussen de 0 en 5/10 graden. Ze hebben nu ook weer sale op veel kleding | ||
Schuifpui | dinsdag 4 januari 2022 @ 21:46 | |
Jasjes, dat is toch voor als je een lekke band hebt? ![]() | ||
kanovinnie | dinsdag 4 januari 2022 @ 21:58 | |
Echte mannen rijden altijd in kort/kort ja. | ||
RealBizkit666 | dinsdag 4 januari 2022 @ 22:47 | |
Lekke band? Wat is dat? Dat is toch een term voor als je niet in vorm bent toch? | ||
Zwansen | dinsdag 4 januari 2022 @ 23:11 | |
Lekke band, dat is wel irritant als je aan het Zwiften bent ja, maar ik doe dan geen jasje aan. | ||
Lospedrosa | dinsdag 4 januari 2022 @ 23:17 | |
Lekke band krijg je alleen bij domme stuurfouten. | ||
Schuifpui | donderdag 6 januari 2022 @ 21:37 | |
Frisjes vandaag. Wel nog zonder jasje. ![]() Vandaag 70km gedaan, 16 's ochtends naar werk en daarna 54km. Toch wel een uitdaging om dat te combineren met 9 uur op kantoor aanwezig zijn. Op zich was het heerlijk weer, maar 2.5 uur in het donker is ook niet alles. Ondanks goed licht, toch weer een paar bochtjes en slingers gehad die ik net wat laat door had. Bekende stukken zijn prima, maar minder bekende stukken blijven wel een risico. | ||
kanovinnie | donderdag 6 januari 2022 @ 21:44 | |
Rij je dan in je blote bast ofzo? | ||
Schuifpui | vrijdag 7 januari 2022 @ 22:14 | |
Wel een lang thermo shirt, maar ben niet zo van kleding die water/winddicht is, dan word ik net zo nat, maar dan van binnenuit. Vandaag ook een poging gedaan om wat extra kms te maken, maar na een paar km op een onbekende weg in het donker, tegen de wind in, met hagel toch maar weer afgeslagen en een gravelpaadje rechtstreeks naar huis gepakt. ![]() | ||
ultra_ivo | zaterdag 8 januari 2022 @ 21:38 | |
Zo, de aanmelding voor London-Edinburgh-London is rond. Gelukkig hebik een gegarandeerde plek, zo'n kleine 25 jaar lid zijn van Audax UK heeft z'n voordelen ![]() | ||
Zwansen | zaterdag 8 januari 2022 @ 21:52 | |
Je hebt ook jasjes die redelijk waterdicht zijn én enigszins ademen zodat je niet snel nat wordt van binnen. | ||
Lospedrosa | zondag 9 januari 2022 @ 14:31 | |
Een bikeverslaving in de winter is soms ook geen zegen. Jaloers op die knakker die nu in Spanje zit | ||
Schuifpui | zondag 9 januari 2022 @ 22:08 | |
Vandaag tweede 100+er gereden dit jaar. ![]() Ook twee keer dit weekend de fiets schoon mogen maken, wat een natte smerige bende overal. ![]() Verder m'n kettingslijtage eens gecheckt. 1800km gereden en nu al gaat hij tot 0.75 erin. Bij de meeste schakels moet ik hem nog een klein tikje geven, maar dat wordt dus binnenkort weer vervangen. De vorige keer 3500km mee gereden, maar daarmee wel m'n cassette gesloopt. Is mijn slijtage nou bovenmatig? ![]() | ||
RealBizkit666 | zondag 9 januari 2022 @ 22:19 | |
Mijn ketting zit er al onder van eind maart. Dus ik vind je slijtage bovenmatig hoog dan ja. ![]() | ||
Schuifpui | zondag 9 januari 2022 @ 22:27 | |
Waar zou het aan kunnen liggen? Is het de manier van fietsen, te lage / te hoge cadans? Schakelfouten heb ik niet veel last van, maak vrij regelmatig schoon. Ik ben 1.82 / 78kg, geen ultra dunne wielrenner, maar ook geen 2m spierbonk. Fiets is een gravelbike, dus wel iets meer rolweerstand/gewicht en ik kan wielrenners goed bijhouden. Ik zal dus wel wat meer vermogen trappen dan gemiddeld, maar niets extreems denk ik. Ketting en cassette zijn Shimano 105. Ketting HG601-11 en cassette R7000. Zou het nog zin hebben om te switchen naar een duurdere versie? Helpt swichten van olie naar wax? | ||
Schuifpui | zondag 9 januari 2022 @ 22:29 | |
Hoeveel kms heb je daarmee gereden? | ||
RealBizkit666 | zondag 9 januari 2022 @ 22:40 | |
8000 ongeveer nu. Blijft er onder zitten tot eind maart en dan vervang ik de boel weer. ![]() | ||
Fretwork | zondag 9 januari 2022 @ 22:42 | |
Ik wissel ze om de 1500km, en dan 3 kettingen, allemaal 2 of 3 keer. Dus dan is 1800 wel hoog. | ||
RealBizkit666 | zondag 9 januari 2022 @ 22:42 | |
Ik heb geen wetenschappelijke verklaring voor je. | ||
Fretwork | zondag 9 januari 2022 @ 22:43 | |
En natuurlijk weer of geen weer, flinke power en klimmetjes. Die ketting heeft het niet makkelijk. | ||
Lospedrosa | zondag 9 januari 2022 @ 22:44 | |
Ik zou een Shimano HG-701 11 erop leggen en dan met wax fietsen en elke keer inwaxen na het fietsen op een droge ketting. Moet makkelijk >5000km meegaan. | ||
RealBizkit666 | zondag 9 januari 2022 @ 22:48 | |
Waxen lijkt mij echt overbodig om slijtage tegen te gaan. Ik gebruik dat spul van muc-off. De ceramic lube. ![]() | ||
RealBizkit666 | zondag 9 januari 2022 @ 22:51 | |
En niet het buitenblad gebruiken, dat is een stuk duurder om te vervangen. Daarom heb ik een 39 als binnenblad. ![]() | ||
Lospedrosa | zondag 9 januari 2022 @ 22:55 | |
bij je vriendin? Zit trouwens te kijken, maar dat spul is vergelijkbaar met squirt. Ook een dry lube. Maar desalniettemin de oorzaak moet echt bij smering gezocht worden als de rest ok is. | ||
Fretwork | zondag 9 januari 2022 @ 23:00 | |
[ Bericht 50% gewijzigd door Fretwork op 09-01-2022 23:08:03 ] | ||
Fretwork | zondag 9 januari 2022 @ 23:02 | |
Hier overigens ook gewoon met squirt, maar ook weleens een wet lube als hij bij het Zwiften wat stroef loopt. Al trekken sommige meer vuil, en dus meer slijtage aan. | ||
RealBizkit666 | zondag 9 januari 2022 @ 23:06 | |
Moet dat nu weer? Ik probeer een normale discussie aan te gaan en geef gewoon aan dat waxen niet het ultieme is tegen slijtage en geef daarbij gewoon aan wat ik gebruik. Dat smering helpt is waar, je moet iets hebben waar geen/weinig vuil in blijft plakken. | ||
Lospedrosa | zondag 9 januari 2022 @ 23:10 | |
Ja dat wat jij gebruikt lijkt ook prima spul idd. Wat is de discussie? Je bedoelt het grapje, mwoah Twentse humor denk ik. | ||
Schuifpui | zondag 9 januari 2022 @ 23:11 | |
3000-4500km/ketting dus? Ik rijd wel eens in de regen, maar probeer het te vermijden. De weg is wel zo'n beetje doorlopend nat. Heb soms weleens het idee dat de regen er voor zorgt dat m'n fiets schoner blijft in vergelijking met fietsen in droog weer, maar met natte wegen. Als het heel nat is, maak ik de ketting en aandrijving direct even schoon, anders blijft het bij één keer per week (150-200km). Klimmetjes hebben we in Nederland niet. Qua power weet ik niet precies wat ik rijd. Ik heb alleen de indicatie van Strava, maar ik weet niet hoeveel waarde ik daaraan kan hechten. Lijkt me dat Strava toch net wat weinig weet. Meestal zegt 'ie rond de 250W voor wat het waard is. Zal dat eens proberen, scheelt qua prijs ook niets. Gaat dat gewoon samen met een 105 R7000 cassette? Ik heb nu de wet-lube van Muc-off. Heb weleens te horen gekregen dat ik te veel gebruik. De ketting wordt vrij snel zwart. Als ik het smeer doe ik een druppel per schakel, even laten staan en na een paar uur buitenkant goed afnemen met een doek. Ik vind hem dan altijd vrij droog aanvoelen, maar als ik 20km heb gefietst is hij vrij zwart en zou men hier zeggen dat ik te veel gebruik. ![]() Ik vind het echt frustrerend en wil het graag fixen, maar ik weet gewoon niet wat ik nou precies fout doe. ![]() | ||
Lospedrosa | zondag 9 januari 2022 @ 23:14 | |
Ja die ketting werkt op 105 ook (hyperglide). Deze heeft een smerende coating. Voordeel van de waxen en dry-lube is dat je gewoon ruim aanbrengt, dus ketting draaien en gewoon opspuiten tot die wit is. De vocht verdampt toch en de smerende delen blijven achter. Je ketting wordt ook niet meer zwart net als je velgen enzo. | ||
Fretwork | zondag 9 januari 2022 @ 23:32 | |
Ja, maar alles slijt op elkaar in, dus als je van plan bent 1 ketting op te rijden per cassette zal je er veel meer mee halen. Je moet het meer zien als, ik probeer 12-15k met een cassette te halen, en dan niet ook nog m'n voorblad te moeten vervangen. Je zou squirt lube eens kunnen proberen, dan wel je ketting echt volledig ontvetten zodat hij enkel op wax draait. | ||
RealBizkit666 | zondag 9 januari 2022 @ 23:32 | |
Ik gebruik vrijwel alleen de normale ceramic lube, en zelf met een ritje zoals vandaag over natte en vieze wegen is de ketting niet zwart na 20km (en ook niet aan het einde van de rit). De wet ceramic lube gebruik ik maar heel zelden, alleen als het echt regent. Daar wordt de ketting wel sneller zwart. Dus ik denk dat er een verschil is tussen de dry en de wet wat dat betreft. | ||
kanovinnie | maandag 10 januari 2022 @ 08:11 | |
Mijn wahoo elemnt bolt begint wat kuren te vertonen. Knopjes werken minder goed en nu hangt hij vast. Wat zal ik er voor in de plaats kopen? Weer een wahoo, of toch weer garmin en dan een 530 oid. | ||
Fretwork | maandag 10 januari 2022 @ 08:21 | |
Ik heb het gevoel dat de Garmins wel degelijker gebouwd zijn. Zeker als je ziet dat mijn Garmin Edge 800 het al 10 jaar oid uithield. Bij Wahoo hoor ik om me heen juist problemen. | ||
kanovinnie | maandag 10 januari 2022 @ 08:57 | |
Ja, mijn garmin 800 doet het volgens mij ook nog steeds. Mijn broertje heeft die tegenwoordig. | ||
dop | maandag 10 januari 2022 @ 09:19 | |
zelfde ervaring, wahoo is handig apparaat maar gaat duidelijk minder lang mee. Wie weet komt er wel weer eens een wahoo hier, maar voor nu tevreden met Garmin 530. | ||
Isdatzo | maandag 10 januari 2022 @ 09:28 | |
Garmin 530 op de MTB, heeft alle mishandeling prima doorstaan. | ||
kanovinnie | maandag 10 januari 2022 @ 09:38 | |
Wat ik superhandig vind van de wahoo is dat je al je instellingen via de app op je telefoon kan aanpassen. Is dat bij Garmin tegenwoordig ook zo? | ||
kanovinnie | maandag 10 januari 2022 @ 09:39 | |
Dingen als routes instellen die je automatisch van strava download en welke datavelden waar zitteb. | ||
#ANONIEM | maandag 10 januari 2022 @ 09:40 | |
Je kan ook gewoon een nieuwe bolt halen, zal niet meer zo duur zijn toch. | ||
dop | maandag 10 januari 2022 @ 09:46 | |
Dat is op de wahoo beter. Maar je kunt de Garmin wel koppelen aan Strava en bijvoorbeeld komoot om je opgeslagen routes te gebruiken. De wahoo app werkt wel makkelijker dan Garmin connect. | ||
RealBizkit666 | maandag 10 januari 2022 @ 09:55 | |
(Nog) geen problemen met mijn Roam. ![]() | ||
kanovinnie | maandag 10 januari 2022 @ 10:12 | |
Ja kan ook. Maar qua prijs maakt het volgens mij niet zo heel veel uit. Dus wellicht kan ik er een upgrade ipv vervanging van maken. | ||
ddx | maandag 10 januari 2022 @ 13:15 | |
Zou lekker een garmin halen, idd iets lastiger in te stellen. Maar heb nu al 2 1/2 jaar een garmin 830 zonder problemen. In zo'n zelfde periode heb ik de bolt 3 keer moeten vervangen (gelukkig onder garantie) ivm loslatende knoppen/rubbers. | ||
kanovinnie | maandag 10 januari 2022 @ 13:29 | |
Is het touchscreen een plus tov de knoppen op de 530? Ik mis het touchscreen niet op m’n bolt. | ||
ddx | maandag 10 januari 2022 @ 13:49 | |
Ik heb het vooral genomen omdat ik geen zin meer had in gedoe met knoppen die je te vaak moet indrukken en daardoor slijten. Maar als je zaken wilt instellen of op kaart wilt in/uit zoomen/scrollen is touchscreen ook wat handiger. En snel van pagina wisselen door naar links of rechts te bewegen. Wat niet handig is, bij koud/nat (vooral motregen) reageert touchscreen erg slecht. Zou leuk zijn als ze bij de edge 840 ook een pagina wissel button erop zetten. Met di2 kan je wel buttons daarvan gebruiken om pagina te wisselen, maar etap heeft die optie helaas niet. | ||
noodgang | maandag 10 januari 2022 @ 13:53 | |
Mijn ELEMNT (de grotere voorloper van de bolt) houdt het al bijna 5 jaar zonder problemen uit. Nu zal ik wel behoorlijk wat minder kilometers maken, maar toch ![]() | ||
gianni61 | maandag 10 januari 2022 @ 13:57 | |
Ik heb juist de 530 gepakt zodat ik knoppen had ipv een touchscreen. en de 530 omdat de elemnt roam destijds nergens te krijgen was ![]() | ||
kanovinnie | maandag 10 januari 2022 @ 14:49 | |
Net de 830 besteld ![]() | ||
Isdatzo | maandag 10 januari 2022 @ 14:59 | |
Nee. Knoppen zijn veel makkelijker te bedienen, zeker als het nat is. | ||
kanovinnie | maandag 10 januari 2022 @ 15:14 | |
Dat is zo. Ik ga het meemaken! | ||
Isdatzo | maandag 10 januari 2022 @ 16:48 | |
Laten we hopen van niet ![]() Zelf bewust niet voor touchscreen gekozen omdat je, los van alle modder en nattigheid, op de MTB toch alle kanten op stuitert. Dan zijn knoppen een stuk makkelijker, maar op de weg speelt dat minder. | ||
kanovinnie | maandag 10 januari 2022 @ 18:49 | |
Hiervoor heb ik de 800 gehad, daarmee heb ik nooit last gehad van dat ik hem niet kon bedienen door gestuiter. Maar ik MTB praktisch nooit dus dat zal wel goedkomen. | ||
Yankee | maandag 10 januari 2022 @ 19:55 | |
Prima keuze ![]() | ||
RealBizkit666 | maandag 10 januari 2022 @ 20:04 | |
Niet eens de 1030 plus? Valt mij tegen van je. ![]() | ||
kanovinnie | maandag 10 januari 2022 @ 20:05 | |
Houd een keer op he? | ||
ddx | dinsdag 11 januari 2022 @ 10:57 | |
Hoe vaak moet je dan wat op scherm doen of knoppen bedienen als je aan het stuiteren bent ? En dan nog lijkt me touchscreen makkelijker dan klein knopje indrukken als je aan het stuiteren bent. | ||
Isdatzo | dinsdag 11 januari 2022 @ 12:05 | |
Nee oké, niet gigantisch vaak maar toch wel af en toe switchen tussen verschillende schermen. Om die 'kleine knopjes' in te drukken hoef je er niet naar te kijken: je weet dat je goed zit. Je kan blind het juiste scherm opzoeken en je hoeft dan maar één keer kort te kijken voor de informatie, in plaats van langer (of twee keer). Maar goed, ieder z'n voorkeur hoor. | ||
Z | dinsdag 11 januari 2022 @ 12:16 | |
Waarom wil je überhaupt switchen van scherm? Ik fiets wel eens met iemand die z'n Garmin bedient met knopjes op z'n hoods. Die is daar heel blij mee. | ||
ddx | dinsdag 11 januari 2022 @ 14:00 | |
Klopt dat werkt echt super, hoef je handen niet van shifter los te laten. Alleen jammer dat sram geen extra knopje op shifter heeft. | ||
Lospedrosa | dinsdag 11 januari 2022 @ 19:16 | |
Nieuwe podcast over pijn lijden. Listen to this episode from Beter Worden on Spotify. Niks zo heroïsch als de pijn die een wielrenner lijdt. Denk maar aan Merckx die in de Tour van 1970 boven op de Ventoux aan het zuurstof moest. Of neem alleen al het beeld in gedachten van Laurens met zijn hele gezicht in het verband. Er wordt al meteen afgetrapt met de vraag wanneer Laurens zichzelf het meest pijn heeft gedaan op de fiets (kwam niet door een valpartij) en dat hij zich nog kan herinneren hoe na afloop de tranen achter zijn zonnebril brandden. Maar hoe kan het dat wielrenners zich keer op keer zoveel pijn aandoen en kunnen profs beter tegen pijn dan amateurs? Jim gaat hier dieper op in en legt bijvoorbeeld ook uit waarom pijn eigenlijk goed is en wat het gevaar dan ook is bij het gebruik van pijnstillers op de fiets. Ook hoor je waar die pijn nou eigenlijk uit bestaat. Bovendien vertelt Laurens hoe hij in een ander leven een profcarrière had gehad in waterpolo en of je pijn kan trainen door je knokkels tot bloedens toe te slaan tegen een muur. Tot slot wordt de belangrijkste shortcut gegeven over hoe om te gaan met pijn op de fiets en hebben de mannen nog een kleine verassing voor de luisteraar die graag fietst door het Limburgse heuvellandschap. Dus wil jij alles weten hoe je pijn kan omzetten naar wielprestatie? Luister dan nu, pijnvrij, deze spiksplinternieuwe aflevering van de Beter Worden podcast. 💥 Trainen maarrrr, pak die kortingscode voor de trainingsapp JOIN: https://joincycling.onelink.me/r17z/87fa75d9 💥De Beter Worden podcast wordt geproduceerd door Bruno Bobbink, Vincent van den Berg en Thessa Neef. Sharen, abonneren, liken, reviews schrijven… Je kent het wel. Alles om als eerste op de hoogte te zijn van nieuwe podcasts én zodat wij beter gevonden worden 🙌 See acast.com/privacy for privacy and opt-out information. | ||
RealBizkit666 | dinsdag 11 januari 2022 @ 19:38 | |
Spam! | ||
Zwansen | dinsdag 11 januari 2022 @ 19:39 | |
Lospedrosa | dinsdag 11 januari 2022 @ 19:45 | |
Mand! | ||
Patroon | dinsdag 11 januari 2022 @ 20:09 | |
Top. Ik heb vorige week deze ook gekocht als vervanging van mijn 800. Die had ik al sinds 2015 en tijdens kou kreeg ik wat last van vocht achter het scherm. Nu was dat niet zo'n probleem maar, hij wilde opeens niet meer connecten met mijn hartslagband en powermeter etc. Dus dat ding was op. Die 830 bevalt echt enorm goed. Snel opgeladen. Uploaden gaat nu gewoon automatisch zonder dat ding aan de computer te hangen en gaat gewoon lang mee. Kaarten ook goed leesbaar, maar dat was bij de 800 niet anders. | ||
kanovinnie | dinsdag 11 januari 2022 @ 20:21 | |
Ik heb die 800 ook heel lang gehad en die heeft zich heel lang goed gehouden. Maar ik was dat geklungel met een kabeltje wel zat. Daarom die bolt. En het touchscreen met kaart is ook wel prettig, kan je tijdens het rijden van een route een beetje vegen om te kijken of je al in de buurt van een dorp bent. Dat deed ik iig met die 800 wel eens. Met de bolt kon dat niet. Ik heb 'm trouwens net binnen. Morgenochtend dus maar even proberen! Het instellen is wel wat onhandig tov de bolt. Daar mag Garmin nog wel een slag maken. | ||
Patroon | dinsdag 11 januari 2022 @ 20:50 | |
Je kan nu gewoon op een vakje klikken (ingedrukt houden) en dan selecteren wat je wil zien. | ||
kanovinnie | dinsdag 11 januari 2022 @ 20:54 | |
Dat kon met je 800 ook al hoor ![]() In de bolt app kan je dat allemaal doen, inclusief de hoeveelheid velden aangeven en de volgorde. En je kan ook datavelden verbergen door de onderste van het scherm af te "zoomen" zegmaar. Dat vond ik net wat gebruiksvriendelijker en sneller. | ||
Patroon | dinsdag 11 januari 2022 @ 21:00 | |
Bij de 800 moest je eerst naar het "bewerken" scherm. Dat hoeft nu niet meer. | ||
kanovinnie | dinsdag 11 januari 2022 @ 21:03 | |
Probeer maar weer als je thuis bent, ik ben er zeker van dat je een dataveld kan veranderen van (bijv) temperatuur naar afstand door datzelfde te doen. | ||
ddx | dinsdag 11 januari 2022 @ 23:04 | |
Tip om als het regent wel even kort de powerbutton in te drukken om scherm te locken. Anders heb je opeens wat andere datavelden. (tijdens lock kan je alleen van pagina wisselen) | ||
eentwee | woensdag 12 januari 2022 @ 11:28 | |
Ik zit er ook aan te denken om mijn Edge 800 maar een keer te vervangen. Met name omdat de batterijduur wel kort begint te worden, qua functionaliteit is hij nog prima. Het prijsverschil tussen de 530 en de 830 is wel groot (de 530 was laatst 158¤ op amazon), aan de andere kant is dat snel vergeten wanneer je het apparaat eenmaal hebt en het weer jaren meegaat. Wat ik met name graag zou willen is eenvoudig routes overzetten, die ik altijd via Ridewithgps maak. Omdat ik ook een Forerunner heb en dus Connect gewend ben, ben ik niet zo geneigd om naar andere merken te kijken (bijv de Karoo 2). Maar als ik jullie zo hoor is dat ook niet echt nodig. | ||
ddx | woensdag 12 januari 2022 @ 11:57 | |
Routes syncen met garmin gaat erg makkelijk. En van meeste partijen zijn gewoon connect iq tools te installeren waarme je kan syncen, van ridewithgps ook als ik google aanslinger ; https://ridewithgps.com/help/iq/#pairing Wel nadeeltje is dat je een connectiq app niet kan starten als je met een activiteit bezig bent. Oftewel als je onderweg bent en een nieuwe route wilt downloaden kan dat niet. (je kan wel een route laden die je al in je garmin hebt zitten) Onhandige beperking, soort van oplossing is je rit stoppen en dan kan je wel connectiq apps starten. (of syncen met garmin connect ed) Zit je na afloop met 2 ritten. (die je dan wel aan elkaar kan plakken met fitfieltools.com) | ||
Patroon | woensdag 12 januari 2022 @ 15:39 | |
Vandaag wel klote met mijn 830. Halverwege heb ik de route gewisseld met een andere route en blijkbaar is hij daarna gestopt met opnemen. Hij ging wel weer gewoon auto starten en stoppen steeds. De file op Garmin zegt ook 132km 4u52 etc. Maar op Strava is het maar 64km en 2u37 | ||
RealBizkit666 | woensdag 12 januari 2022 @ 15:58 | |
Op je Garmin zullen 2 fit files staan. Die combineren met een online tool en die handmatig uploaden naar Strava. ![]() | ||
Patroon | woensdag 12 januari 2022 @ 16:00 | |
Dat dacht ik ook, maar er staat maar 1 file in de garmin, waar ook staat 132km en 4u52 | ||
RealBizkit666 | woensdag 12 januari 2022 @ 16:11 | |
Dan heeft Strava een issue. Toch even die file door een online tool halen om de id in de file aan te passen. Dan kun je hem ook opnieuw uploaden. | ||
Patroon | woensdag 12 januari 2022 @ 16:19 | |
Dit zegt de Garmin online repair tool: Upload status: The file could not be uploaded. The following error occured: Unexpected end of file while parsing Name has occurred. Line 151558, position 9. You can manualy edit the txt file and upload this file below to convert this back to .fit file. With manual edit you can correct Remove data record to correct starttime / endtime Remove data corruption For advanced users: Change all values maar nu loop ik vast. | ||
RealBizkit666 | woensdag 12 januari 2022 @ 16:21 | |
Ik kan er vanavond of morgen wel even heen kijken als je wilt? Dan geef ik je mijn mailadres wel per dm. | ||
Patroon | woensdag 12 januari 2022 @ 16:24 | |
Dat zou mooi zijn! Ik mail het bestand wel even. | ||
RealBizkit666 | woensdag 12 januari 2022 @ 21:36 | |
Allemaal die moderne techniek is maar niks. Power meter stuk, rechterkant meet niks meer (en van te voren reed ik soms wel bijna 2000 watt met normalized power van bijna 500 watt ![]() Vroeger was alles beter. ![]() | ||
Patroon | woensdag 12 januari 2022 @ 22:36 | |
@RealBizkit666 heeft zijn best gedaan, maar file mist echt gegevens. Er zit niks anders op dan morgen opnieuw de rit te rijden. 132km, 2100hm, 4:52u, 27kmh, 3000kj, 220w NP. Hopelijk kunnen de benen het aan, het koppie iig wel! | ||
kanovinnie | donderdag 13 januari 2022 @ 11:07 | |
Ik zet in op 4:51u. | ||
Z | donderdag 13 januari 2022 @ 11:11 | |
Waarom zet je het er niet gewoon handmatig bij. | ||
Isdatzo | donderdag 13 januari 2022 @ 11:19 | |
Waar fiets jij? | ||
kanovinnie | donderdag 13 januari 2022 @ 12:26 | |
Hij rijd heel vaak de terp van st christoffelshuzen op. | ||
Patroon | donderdag 13 januari 2022 @ 16:19 | |
Het is opgelost. Ik heb vandaag de rit van gisteren nog een keer gereden. avg vermogen, NP, en gemiddelde snelheid waren praktisch gelijk. NP scheelde 3w ![]() Die file heb ik nu gebruikt voor de rit van gisteren ![]() | ||
Patroon | donderdag 13 januari 2022 @ 16:20 | |
Goeie gok...het is exact 4:51:16 | ||
RealBizkit666 | donderdag 13 januari 2022 @ 17:47 | |
💪💪 Strava zegt 4:48. Dus 4 minuten sneller. ![]() | ||
Zwansen | donderdag 13 januari 2022 @ 19:02 | |
![]() Creatief hoor. ![]() | ||
Patroon | donderdag 13 januari 2022 @ 20:07 | |
Ik zat een weekje met @Tommeke in Calp. | ||
Tommeke | donderdag 13 januari 2022 @ 20:09 | |
En ik moest nondeju dezelfde rit mee ![]() Maar gisteren eerder omgedraaid, omdat ik nog een werkafspraak had. Echt een aanrader, deze omgeving! | ||
Patroon | donderdag 13 januari 2022 @ 20:12 | |
😘 [ Bericht 1% gewijzigd door Patroon op 14-01-2022 07:23:17 ] | ||
Schuifpui | donderdag 13 januari 2022 @ 20:57 | |
Lekke band midden tussen de weilanden in de kou en mist, 's morgens vroeg naar werk op een onverlichte polderweg is kut. ![]() Tevens vanavond net niet op m'n bek gegaan tijdens het nemen van een rotonde. Blijkbaar zijn die dingen niet geschikt om met nat weer en een vuile weg met 35kmh te nemen. | ||
kanovinnie | vrijdag 14 januari 2022 @ 00:45 | |
Tsja dat krijg je er van als alles moet wijken voor het gemiddelde. | ||
Isdatzo | vrijdag 14 januari 2022 @ 07:28 | |
Lekker hoor! Was een maandje geleden nog gemotoriseerd op twee wielen in die omgeving en dat zag er inderdaad wel aardig fietsbaar uit. | ||
La_Tramposa | vrijdag 14 januari 2022 @ 07:38 | |
Joh! | ||
RealBizkit666 | vrijdag 14 januari 2022 @ 07:51 | |
Eerst leren sturen voordat je hard wilt fietsen dus. ![]() | ||
Patroon | vrijdag 14 januari 2022 @ 08:15 | |
Tsja mooie reden voor weer een lange rit. De route was ook schitterend, dus geen straf. | ||
RealBizkit666 | vrijdag 14 januari 2022 @ 10:30 | |
Volgens mij hebben wij ons jaarlijkse opsomlijstje van strava nog niet gepost hier. Dus ik trap hem nog maar even af: Mijn stats van 2021:
| ||
La_Tramposa | vrijdag 14 januari 2022 @ 10:47 | |
Ah!
En nog 2722 hardloopkilometers daarbij. In totaal 470 uur gesport, 77 minuten per dag, best netjes! | ||
Z | vrijdag 14 januari 2022 @ 11:05 | |
Iets minder dan gepland (ik kreeg Covid) maar verder prima fietsjaar. | ||
Fretwork | vrijdag 14 januari 2022 @ 12:33 | |
Afstand 5.000,5 | ||
Zwansen | vrijdag 14 januari 2022 @ 12:46 | |
Afstand: 5592 Tijd: 208 Hoogtetoename: 21923 Fietsritten: 131 Wederom een jaarrecord. Nu sinds 2017 jaarlijks meer gefietst. Komend jaar is het doel 6000+. | ||
Zelva | vrijdag 14 januari 2022 @ 13:00 | |
Afstand 17.477,5 km Tijd 634u 52m Hoogtetoename 83.734 m Fietsritten 575 Ook nog 635 kilometer gewandeld, in totaal 755 uur actief. | ||
TradeMarkie | vrijdag 14 januari 2022 @ 13:39 | |
Afstand: 2390 Tijd: 88 Hoogtetoename: 3080 Fietsritten: 44 En da's voor mij zeker een record, maar het streven is om dit jaar weer een beetje meer te fietsen ![]() | ||
Rikkie99 | vrijdag 14 januari 2022 @ 14:21 | |
Afstand: 6572 Tijd: 285 Hoogtetoename: 42574 Fietsritten: 131 Iets minder dan gehoopt door allerlei kleine blessures. Recent een bikefit gedaan en nu met fysio en manuele therapie bezig dus hopelijk helpt dat en kom ik dit jaar rond de 10k kms uit | ||
kanovinnie | vrijdag 14 januari 2022 @ 14:24 | |
Huh zit ddx op het verkeerde account? | ||
Zelva | vrijdag 14 januari 2022 @ 14:26 | |
Die doet dit toch elke maand? | ||
Patroon | vrijdag 14 januari 2022 @ 16:07 | |
Ah het jaarlijkse ver pissen is weer begonnen? | ||
kanovinnie | vrijdag 14 januari 2022 @ 16:15 | |
Ik leg de lat laag. Afstand 5107 Tijd 266 uur Hoogtetoename 5315 meter (duidelijk dat ik in Friesland, Brabant en Drenthe op vakantie was ipv de alpen ![]() Fietsritten 150 Ik denk overigens dat alle bovenstaande stats inclusief wandelingen zijn. | ||
Godshand | vrijdag 14 januari 2022 @ 16:45 | |
Nog profs in het wild gespot? | ||
Patroon | vrijdag 14 januari 2022 @ 16:51 | |
Je kan beter vragen wie we niet hebben gezien. Zaten ontzettend veel ploegen in en rondom Calp. Op een gemiddeld ritje zag je complete formaties van Quickstep, UAE, Bahrain, Trek, DSM, Greenedge, Lotto Saudal en dan vergeet ik er vast nog een paar. Veel toppers ook herkend, eigenlijk teveel om op te noemen. En @Tommeke herkende Ivan Basso zelfs! | ||
Godshand | vrijdag 14 januari 2022 @ 16:55 | |
Cool. Basso is ploegleider/trainer tegenwoordig toch? Dan hebben jullie ook over de Col de Rates gedenderd? | ||
Patroon | vrijdag 14 januari 2022 @ 16:56 | |
Ja klopt. De Rates heb ik op dinsdag, woensdag en donderdag gedaan.
| ||
Godshand | vrijdag 14 januari 2022 @ 17:06 | |
Kijk, dit zijn de verhalen ![]() | ||
kanovinnie | vrijdag 14 januari 2022 @ 17:14 | |
Rijd hij daar nog dan of zit hij in de begeleiding? | ||
Patroon | vrijdag 14 januari 2022 @ 17:17 | |
Ploegleidert https://www.strava.com/activities/6506958369 | ||
kanovinnie | vrijdag 14 januari 2022 @ 17:29 | |
Logisch ook achteraf, zat een beetje verkeerd te lezen op zijn wikipedia pagina. | ||
RealBizkit666 | vrijdag 14 januari 2022 @ 17:46 | |
Aangezien ik met niks het verste zal pissen was dat niet mijn intentie. Gewoon interesse dus. ![]() | ||
KolonelBroodje | vrijdag 14 januari 2022 @ 18:05 | |
Heel tof ![]() | ||
Zwansen | vrijdag 14 januari 2022 @ 18:10 | |
Vet! Met Groenewegen erbij? | ||
Patroon | vrijdag 14 januari 2022 @ 18:20 | |
Nee die zat er niet bij. Waren 6 renners met o.a. Jan Maas, Chris-Juul Jensen en Colleoni. De rest weet ik niet. | ||
ddx | vrijdag 14 januari 2022 @ 19:19 | |
Met dit weer hard door de bocht willen gaan ![]() | ||
ddx | vrijdag 14 januari 2022 @ 19:20 | |
Nog een tip kwa verblijf daar ? / Merk je nog iets van Coronamaatregelen daar in Spanje ? | ||
ddx | vrijdag 14 januari 2022 @ 19:23 | |
| ||
Isdatzo | vrijdag 14 januari 2022 @ 19:48 | |
Year in Sport is only available on your mobile phone. Just open the Strava app, and head to your Profile. Rot op met je apps voor alles ![]() ![]()
| ||
La_Tramposa | vrijdag 14 januari 2022 @ 19:50 | |
Je kan gewoon naar je profiel pagina gaan en op 2021 klikken.. geen app nodig | ||
Zwansen | vrijdag 14 januari 2022 @ 19:50 | |
Goed bezig toch! ![]() | ||
Isdatzo | vrijdag 14 januari 2022 @ 20:01 | |
Babystapjes. Mijn hoofd wil meer dan m'n knie aankan dus dat is af en toe wel een beetje frustrerend. E.e.a. is een beetje afhankelijk van wat ik ervoor gedaan heb qua revalidatie en dagelijks leven, maar kan ondertussen een heel halfuur zo'n 100 watt wegtrappen zonder daar veel spijt van te krijgen. Ah ja, zo: Distance 177.8 km Time 8h 22m Elev Gain 0 m (ja, allemaal binnen-'kilometers') Rides 30 Ongekend wrede statistieken ![]() | ||
Patroon | vrijdag 14 januari 2022 @ 20:37 | |
Wij hadden een prima app in hartje Calp. Niet duur, ook niet luxe. 35 euro per nacht via airbnb. Mondkapjes, dat is het enige wat je merkt. | ||
Schuifpui | vrijdag 14 januari 2022 @ 20:51 | |
Daar was dit onderdeel van. ![]() Mijn 2021 (vanaf juni gestart): - tijd: 195 uur - afstand: 4688 km - langste rit: 136km - hoogtemeters: 11.496 m | ||
Schuifpui | vrijdag 14 januari 2022 @ 21:05 | |
Ook nog een technische vraag. Vandaag een nieuwe ketting erop gelegd, dezelfde als de vorige keer Shimano CN-HG601 105 11. Direct alles schoongemaakt, dus trapas en pedalen eruit gehad, cassette eraf. Ik heb het eerder gedaan en toen geen problemen gehad. Dit keer gaat het helemaal mis met schakelen. Beide kanten op, dus ik weet ook niet wat ik moet doen qua afstellen. Heb zo'n parktool video drie keer gekeken en alle stappen gevolgd. De vorige keer ging dat probleemloos, maar vandaag is het totale chaos. Twee videotjes in de spoiler. De ketting klimt eerst op de volgende cog aan de onderkant. Dus niet zoals het hoort, maar echt op de tanden. Als hij half erop zit, schiet aan onderkant goed op de cog, nog iets verder schiet ook de bovenkant erop. Sorry voor de crappy videos, maar filmen, mikken met de camera, trappen en schakelen gaat niet zo soepel. Edit, extra info: - Vorige keer de cassette vervangen, daar zit nu 1900km op - De vorige ketting had ook 1900km, van het zelfde type en zat net op 0.75% rek - Ik zou verwachten dat de cassette nog goed is? Bij de vorige ketting in ieder geval geen enkel probleem - Type cassette 10 R7000 32-11 | ||
Zwansen | vrijdag 14 januari 2022 @ 21:14 | |
Als je de oude ketting er weer even op legt dan? Loopt ie dan wel weer goed? | ||
Schuifpui | vrijdag 14 januari 2022 @ 21:18 | |
Nog niet geprobeerd, heb geen quick links meer en dat ding heb ik na het afsproeien niet afgedroogd dus hij heeft al roest. Moet dat er eerst weer af zien te halen. Het is exact dezelfde ketting, heb ze tegelijk gekocht, dus daar kan weinig mis mee zijn toch? Dit keer itt de vorige keer ben ik wel op tijd met wisselen als ik de slijtagemeter mag geloven, netjes op 0.75% en niet op het moment dat hij er helemaal ingaat. ![]() | ||
kanovinnie | vrijdag 14 januari 2022 @ 21:19 | |
Dat is natuurlijk te verwachten, want aan de bovenkant trekt je ketting aan de cassette en onder duw/trek je 'm naar een ander kransje. Maar het gaat wel houterig inderdaad. Dit gaat ook zo als je sneller draait neem ik aan? En je hebt dit bij alle kransjes? | ||
Schuifpui | vrijdag 14 januari 2022 @ 21:30 | |
Bij allemaal ja. Als ik sneller draai gaat het meestal wel soepeler, maar niet altijd. Ik dat geval blijft hij een tijd ratelen en komt 'ie soms niet erop en anders weer met dezelfde twee schokken. Het ging altijd ultra soepel, weet echt niet wat ik nou weer fout heb gedaan. Sta een beetje op het punt om die shit op marktplaats te zetten en hopen dat ik er dan nog een paar tientjes voor krijg. ![]() | ||
dop | vrijdag 14 januari 2022 @ 21:49 | |
kabel spanning iets verhogen, ik kan het niet zien op het filmpje maar kijk eens hoe je ketting lijn loopt ten opzichte van de tandwielen. Ik gok dat hij iets naar rechts zit (van achter gezien) Je bovenste derailleurwieltje moet zo recht mogelijk in lijn met het geschakelde kransje ![]() Dit aanzicht is ook de enige manier waarop wij hier je afstelling kunnen beoordelen. niet alleen een ketting, ook een derailleurkabel rekt over tijd iets op een ingelopen ketting is iets slapper en kan daar dan nog net mee overweg (ondanks dat het niet helemaal perfect staat afgesteld) [ Bericht 1% gewijzigd door dop op 14-01-2022 22:13:10 ] | ||
ddx | vrijdag 14 januari 2022 @ 22:32 | |
En loopt de ketting op de juiste manier over de wieltjes ? Wel eens gezien bij iemand dat hij tussen de wieltjes in verkeerd liep, aanliep tegen ijzertje zegmaar. | ||
Schuifpui | vrijdag 14 januari 2022 @ 22:46 | |
Ja, ik heb dat bruggetje net na het eerste wieltje niet gemist. Ik probeer een foto te maken en te uploaden, maar dat lukt vooralsnog niet. Ik denk dat ik morgen eerst naar een copyshop moet om de foto van m'n telefoon te printen en weer te scannen, want het bestandsformaat wat m'n telefoon maakt, werkt niet op computers of zo. | ||
kanovinnie | vrijdag 14 januari 2022 @ 22:48 | |
![]() https://nl.imgbb.com/ En anders kan je het in een futuristisch programma als paint opslaan als een jpg oid. | ||
Schuifpui | vrijdag 14 januari 2022 @ 22:54 | |
Ja het is een of ander HEIC extensie die paint en windows ook niet kennen. Microsoft wil eerst ¤0.99 zien. Anyway na een paar pogingen is het wel een jpg geworden: ![]() | ||
Z | vrijdag 14 januari 2022 @ 23:02 | |
Derailleur mag wel wat dichter op de cassette lijkt me. | ||
Schuifpui | vrijdag 14 januari 2022 @ 23:07 | |
Hij zat eerst wat dichterbij, had hem als een van de laatste pogingen wat verder er vanaf gedraaid. Perspectief vertekend wel, dit is van de zijkant: ![]() | ||
RealBizkit666 | vrijdag 14 januari 2022 @ 23:41 | |
Je kunt ook even de instellingen op je iPhone aanpassen naar "most compatible" formaat. Dan komt er gewoon jpg uit. ![]() Of de instelling aanpassen dat foto's als jpg worden overgezet naar je computer, dat kan ook nog. ![]() | ||
dop | zaterdag 15 januari 2022 @ 06:14 | |
![]() ketting lijn lijkt behoorlijk recht ,het blijft een foto maar zou zeggen dat je er niet ver vandaan zit. de kabelspanning schroef (rode cirkel) die staat zo te zien helemaal ingedraaid, was dit al zo? heb je daar al mee gespeeld? zou je die en eens tegen de klok in willen draaien, variërend van een kwart tot een hele slag, en tussentijds het schakel gedrag willen testen na elke kwart verstelling. tenzij je aan ander schroeven hebt lopen stellen zou ik het alleen zoeken in de kabelspanning alle ander schroeven niet zomaar aan zitten verder die text in de rode cirkel hoort in de boven lijn rechtop te staan, staat nu rechtop in de onderlijn (als ketting onder de tandwielen is) geen drama hij zou zo ook goed moeten schakelen, maar als niks werkt kun je dat nog anders doen [ Bericht 2% gewijzigd door dop op 15-01-2022 06:33:46 ] | ||
ultra_ivo | zaterdag 15 januari 2022 @ 07:49 | |
De stats vallen bij mij wat tegen Van Veloviewer: 9623km 520uur 25988hm 103 ritten max dag afstand: 248km max hoogtemeters: 1938hm max ride time: 12h 41 centuries square van 37 naar 52 clustergroei 1480 tilegroei 3081 Hopelijk kan ik over een jaar een beter rapport overleggen ![]() | ||
Yankee | zaterdag 15 januari 2022 @ 08:45 | |
Dat hopen wij ook, want mijn hemel wat een zielig lijstje is dit ![]() | ||
kanovinnie | zaterdag 15 januari 2022 @ 09:26 | |
Ik heb al een nickchange aangevraagd om zijn naam in moderate_ivo te veranderen. | ||
Schuifpui | zaterdag 15 januari 2022 @ 10:16 | |
Thanks voor je reactie! De schroef zit inderdaad al nagenoeg helemaal in. Ik heb wel wat lopen spelen. Ik kan de kabel nog wel wat strakker trekken en de barrelschroef opnieuw afstellen, zodat ik beide kanten op wat meer ruimte heb. Twijfel wel of het een verschil gaat maken, als hij de shift heeft gemaakt, staat hij wel gewoon netjes uitgelijnd en is er geen getik of overshifting etc. Dit heb ik eindeloos geprobeerd. Ik kan beide kanten nog wel een kwart draaien en dan blijft het goed werken. Als ik iets te ver draai, gaat hij wel de volgende cog raken en tikken, maar dat is te verwachten. Ik heb daar wel aangezeten, maar ik denk dat de limit screws nu gewoon (weer) goed staan. De schroef die de afstand bepaald tussen de derailleur en de cassette heb ik twee slagjes verzet, maar dat maakt geen verschil. Die kan ik weer terugzetten als dichterbij beter is. Die tekst staat vrij willekeurig toch? Sommige staan goed, sommige op de kop in de bovenlijn. Dacht dat ik alleen moest zorgen dat de text aan de buitenkant staat. Dat is volgens mij de enige instructie bij de ketting (naast een heel boekwerk over de quick link). ![]() (klik voor grotere versie) | ||
dop | zaterdag 15 januari 2022 @ 11:30 | |
je hebt helemaal gelijk, vroeger deden ze daar moeilijker over. (of is dat alleen bij Kmc ketingen ![]() als je er zeker van bent dat hij midden in uitkomt dan is de vraag hoe schakelt hij als je er op fiets, want droog onbelast is niet helemaal het zelfde als tijdens het rijden. en als laatste hoe heb je de ketting ontvet en gesmeerd? [ Bericht 8% gewijzigd door dop op 15-01-2022 11:37:13 ] | ||
Schuifpui | zaterdag 15 januari 2022 @ 13:57 | |
Het is een nieuwe ketting, dus ik heb de factory lube laten zitten. Volgens mij is dat zo'n controversieel onderwerp waar je twee kampen in hebt. Vorige keer ook gedaan zonder issues. Ik heb er nog niet op durven fietsen, die klappen voelen niet echt lekker voor de ketting. Ben bang dat ik in no-time dat ding weer verslijt. | ||
dop | zaterdag 15 januari 2022 @ 14:15 | |
ookay het vet op de ketting is voldoende smering om r mee te kunnen fietsen, dat klopt, alleen heeft het 1 groot nadeel het is nogal kleverig en houd dus ook vuil makkelijk vast. zeker in de winter, zou ik aanraden om de ketting tontvetten en vervolgens te smeren met een smeer middel meer geschikt voor de huidige weersomstandigheden. wat klappen betreft , je schakelt in de filmpjes bij een zeer lage trap frequentie, in de praktijk zou dat een stuk vlotter gaan en kan je ketting echt wel iets hebben. verder heb je volgens mij nog de optie om je derailleur clutch in en uit te schakelen, ik neem aan dat je dit wel hebt gedaan bij het afstellen?, dat scheelt ook behoorlijk in de klappen bij het schakelen. ![]() | ||
Schuifpui | zaterdag 15 januari 2022 @ 14:48 | |
Oke, kan ik me voorstellen. Het is inderdaad vrij plakkerig spul. Ik had de zijkanten al vrij goed afgenomen. Clutch staan aan. Voor het filmpje draaide ik vrij langzaam om het gedrag van de ketting op de tandwielen te laten zien. Hieronder een filmpje met een normaler tempo. Het gaat wel, maar af en toe blijft hij ratelen en het gaat bij lange na niet zo soepel als eerst. Na het filmpje heb ik de adjuster nog een slagje gedraaid om het shiften naar de grotere tandwielen iets soepeler te laten gaan, maar het blijft beide kanten op niet echt soepel gaan vind ik. https://youtu.be/B7RynZIs8RU | ||
dop | zaterdag 15 januari 2022 @ 14:55 | |
afstellen altijd met clutch uit. zoals hij in dit filmpje loopt kun je er gewoon mee rijden, boel klein beetje op elkaar Laten inlopen. nog net iets strakker voor beter upshift lijkt me prima. als je op de weg gaat rijden zou ik ook kiezen voor clutch uit, alleen meerwaarde als je echt een heel hobbelige ondergrond hebt. schakelt altijd mooier met clutch uit op vlakke wegen. bedenk je ook dat de spanning in de aandrijflijn groter is als je er zelf op fiets. zo in vrijloop staat er nauwelijks spanning op de ketting en schakelt het nooit hemelmaal het zelfde [ Bericht 14% gewijzigd door dop op 15-01-2022 15:01:23 ] | ||
Lospedrosa | zaterdag 15 januari 2022 @ 15:09 | |
Die nieuwe Quicklinks zijn richtingsgevoelig. Zit die goed om? En heb je de juiste quicklink, deze is iets gebogen ![]() | ||
kanovinnie | zaterdag 15 januari 2022 @ 15:14 | |
die 12S zal zeker staan voor 12 speed? 11 speeds zijn toch niet richtingsgevoelig? | ||
dop | zaterdag 15 januari 2022 @ 15:14 | |
bij shimano komt de link met de ketting, richting is goed, heb ik gezien in eerste filmpjes. @kanovinnie 11 speed is ook richtings gevoelig maar werkt ook als je het verkeerd doet. | ||
Lospedrosa | zaterdag 15 januari 2022 @ 15:16 | |
Ok, dat geeft nl ook problemen die je snel over het hoofd ziet. GRX moet probleemloos kunnen schakelen. | ||
dop | zaterdag 15 januari 2022 @ 15:19 | |
klopt maar een nieuwe ketting op ingelopen cassette. je moet het even de kans geven soms. | ||
Schuifpui | zaterdag 15 januari 2022 @ 16:06 | |
Quick link komt het uit doosje met de ketting en het pijltje (aan de buitenkant) staat in de goede richting. Ik heb net de ketting ontvet (3x rondes ![]() Zijn al die mensen die ik tegenkom op de weg nou zoveel handiger dan ik? Ik sta elke week dat ding te onderhouden naar m'n beste kunnen en dat is niet erg succesvol. Heb ooit nog eens het idee gehad om een klusauto te kopen, maar daar zie ik maar vanaf. Misschien moet ik die fietsreis naar China ook maar omzetten in een voetreis en er wat meer tijd voor nemen. | ||
Zwansen | zaterdag 15 januari 2022 @ 16:12 | |
Nee hoor. Heel herkenbaar. Ik heb het vorige maand ook gehad dat ik maar niet mijn fiets lekker afgesteld kon krijgen als ik wilde Zwiften. Enorm frustrerend en ik kan daar echt boos om worden. ![]() Uiteindelijk m’n Wahoo Kickr en m’n fiets naar de fietsenmaker gebracht en het daar laten fiksen. Blijkbaar zit er een minimaal verschil tussen mijn wiel en de Wahoo. Nadeel nu is dat mijn fiets is afgesteld op de Wahoo en niet meer op mijn achterwiel. Dan maar even niet meer buiten fietsen tot de nieuwe fiets er is. ![]() | ||
Schuifpui | zaterdag 15 januari 2022 @ 16:40 | |
Scheelt dat in ieder geval iemand het herkent. ![]() Ik was gisteren en vandaag ook behoorlijk gefrustreerd, maar dat was ook wel te merken aan m'n posts. ![]() ![]() | ||
Lospedrosa | zaterdag 15 januari 2022 @ 17:08 | |
Had ik eerder ook vaak. Nu ik langer fiets heb ik weinig problemen. Je leert sleutelen en vooral, en dat klinkt stom, niet bezuinigen want dan gaat het altijd mis. Bij een nieuwe ketting bv moet er ook een nieuwe cassette op. Of je moet heel snel wisselen. Dan loopt alles goed op elkaar. Even investeren om gedoe te voorkomen. | ||
Z | zaterdag 15 januari 2022 @ 17:23 | |
Ik ben best handig maar sleutelen lukt lang niet altijd (in 1 keer). Nieuwe onderdelen zijn vaak wel het makkelijkst. Die doen het meestal in 1 keer goed. | ||
TradeMarkie | zaterdag 15 januari 2022 @ 17:25 | |
Vanmiddag een kleine 2 uur gefietst en het ging echt lekker, een van de betere winterritjes. | ||
Yankee | zaterdag 15 januari 2022 @ 18:00 | |
Binnen 1km lek vandaag, gelukkig was de fm open ![]() | ||
RealBizkit666 | zaterdag 15 januari 2022 @ 18:11 | |
Dan is je vorm wel heel slecht. ![]() | ||
Z | zondag 16 januari 2022 @ 08:28 | |
Voor de knutselaars: https://www.instructables(...)or-Zwift-and-Strava/ | ||
ultra_ivo | zondag 16 januari 2022 @ 11:19 | |
Het jaar begint iig beter, gisteren een 200 gereden van Maastricht naar Rotterdam. Gelijk een van de gaten in m'n cluster gedicht, een gat dat m'n squaregroei belemmert. | ||
Lospedrosa | zondag 16 januari 2022 @ 12:28 | |
Bah 200 nu. Vandaag in een groep weer lekker 80 gravel gefietst, zelfs paar bekertjes, dat vind ik al heel wat nu. ![]() | ||
Schuifpui | zondag 16 januari 2022 @ 14:08 | |
Wat zijn die squares waar je het steeds over hebt, @ultra_ivo? Ik ga zo even een klein rondje rijden om m'n afstelling te checken. Direct even de laatste weggetjes in de buurt afvinken die nog niet op m'n persoonlijke heatmap staan. ![]() | ||
Zwansen | zondag 16 januari 2022 @ 14:21 | |
Ik denk die van Statshunter? | ||
ultra_ivo | zondag 16 januari 2022 @ 15:39 | |
Je hebt 2 sites die werken met tegeltjes jagen, veloviewer en statshunter. Veloviewer is vooral internationaler. Je persoonlijke heatmap kun je ook via wandrer.earth doen. | ||
kanovinnie | zondag 16 januari 2022 @ 16:29 | |
En squadrats | ||
Schuifpui | zondag 16 januari 2022 @ 16:48 | |
Dat zou echt iets voor mij zijn om mezelf weer helemaal gek te maken. ![]() ![]() Even over nadenken of ik dat wel moet doen. Net een mini testritje gedaan: + ondanks het buitje vanmorgen vertrokken met droge wegen - 10 minuten later ging het regenen ondanks dat buienradar niets had aangekondigd en dat duurde een uur + Laatste 20 minuten waren wel weer droog en zelfs een zonnetje + overdag op natte wegen fietsen scheelt echt 80% aan modder / gras en paardenstront op je fiets tov in het donker + schakelen ging goed, soms wat trager dan normaal bij downshifts, maar geen rare schokken zoals op de filmpjes + zanderige geluid was weg - tikken geluid bij hardtrappen is er nog steeds Totale score: Meh ![]() | ||
Zwansen | zondag 16 januari 2022 @ 23:06 | |
Wat eten jullie (en vooral hoeveel) na het fietsen? Ik weet dat de meesten hier natuurlijk 80km kunnen fietsen op alleen water, maar wat eet je dan als je klaar bent? ![]() En waar baseer je dit op? Heeft dat te maken met hoe veel honger je hebt of hebben jullie globale regels wat je eet na 1 uur sporten, na 2 uur, etc. Ik denk dat ik zelf vaak iets té veel eet na een training, maar nu ik met het oog op de Marmotte toch echt een paar kilo kwijt wil raken wil ik ook eens kritisch kijken naar wat ik eet na een (lichte) training. | ||
Lospedrosa | zondag 16 januari 2022 @ 23:11 | |
Goed eten tijdens de training, begin al na een uur te eten, kleine beetjes om het half uur. Thuis chocolademelk, dan lang niks dan koolhydraten. Dan later gewoon eten maar niet meer dan anders | ||
RealBizkit666 | maandag 17 januari 2022 @ 00:00 | |
Dat ligt eraan (even er van uitgaan dat de horeca open is). Op woensdag na de training zijn dat bitterballen en whisky. Op zondag na de training een portie nacho's met kaas overbakken. En de andere trainingen doe ik niks speciaals. Meestal is dat in de avond pas en eet ik een bakje yoghurt met wat suiker erin. Maar als het om afvallen gaat, thuis sowieso niet snoepen en regelmatig blijven trainen helpt. Dan maakt het ook niet uit dat je af en toe in het café of restaurant wat "ongezonds" eet. ![]() | ||
Isdatzo | maandag 17 januari 2022 @ 00:33 | |
Direct erna hier ook wat chocolademelk, en afhankelijk van de training wat later een lichte (extra) maaltijd. Daarna gewoon wat ik normaal ook zou eten. En tijdens duurtrainingen eet ik onderweg een beetje. | ||
La_Tramposa | maandag 17 januari 2022 @ 07:26 | |
Verschilt nogal, na een rit van 160km is het bijna onmogelijk om genoeg te eten dus dan probeer ik gewoon voor de meest calorierijke dingen te gaan. Naar na 1 of 2 uurtjes fietsen idd niet veel bijzonders. Goed eten en vooral drinken tijdens de rit is idd belangrijk, dan kom je niet uitgehongerd thuis..en bedenk je dat hongergevoel vaak ook dorst kan zijn, dus eerst goed drinken. | ||
Tommeke | maandag 17 januari 2022 @ 07:40 | |
Als het land in wil moet je een of ander formulier invullen. En verder overal mondkapjes dragen. Slechts één keer naar QR-code gevraagd. | ||
Fretwork | maandag 17 januari 2022 @ 07:59 | |
Ik at elk uur een reepje/banaan/ontbijtkoek tijdens een rit van 2+ uur. Nu probeer ik dat op langere ritten nog wat te verhogen, sinds de, jawel, Beter Worden podcast. Dan vaak ook wat calorieën in de bidons. | ||
dop | maandag 17 januari 2022 @ 08:39 | |
Te weinig eten gebeurt niet snel, Voor mij is vooraf voldoende eten het belangrijkste. Gezonde avond maaltijd en een goed ontbijt. Als ik daar slordig ben merk ik dat onderweg. Op korte afstanden tot 80km hoef ik dan totaal niet op mijn voeding onderweg te letten, langer dan vooral regelmatig kleine hoeveelheden. Uiteindelijk ook erg afhankelijk van hoe diep ik mezelf ga zitten pushen. In het rood rijden kost natuurlijk veel meer brandstof. 200 babbelend in een groepje met koffiestop is veel makkelijker dan 100km op wedstrijd tempo. In het laatste geval wil het me wel gebeuren dat ik teveel bezig ben met hard rijden en te laat aan eten en drinken denk. [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 17-01-2022 08:44:44 ] | ||
the_critic | maandag 17 januari 2022 @ 08:47 | |
Podcast van 'beter worden- voeding' eens luisteren.. Hoop tips om je eens een beter idee te geven.. Conclusie, vaak eet je teveel.. :-) | ||
Zwansen | maandag 17 januari 2022 @ 08:48 | |
Ja, tijdens de rit vind ik ook wel duidelijk. Elk half uur (in theorie) op lange ritten, kortere ritten elk uur. Maar na je sporten dan? Of kun je stellen dat je na ritjes van maximaal 2-2.5 uur weinig tot niks hoeft te eten als je tijdens je rit voldoende hebt gegeten? | ||
Lospedrosa | maandag 17 januari 2022 @ 08:54 | |
Je komt toch thuis met de lunch of het avond eten? | ||
Zwansen | maandag 17 januari 2022 @ 08:56 | |
Ja, heb ze allemaal al eens geluisterd, maar volgens mij ging die podcast over voeding vooral over het eten tijdens het fietsen. Overigens luister ik nu ‘Eten tijdens’ en daar geeft Jim juist aan dat de meest gemaakte fout is dat mensen te weinig eten. ![]() | ||
TradeMarkie | maandag 17 januari 2022 @ 08:58 | |
na een zondagochtendritje, wat ik het meeste doe (meestal 2 a 3 uur), is het bij mij 'gewoon' tijd voor de lunch, zonder dat ik een vreetbui krijg oid. langere ritjes hebben meestal een koffiestop tussendoor met een gevulde koek of appeltaart oid. Maar dan eet ik ook na de rit niet extra. Nu eet ik wel structureel tijdens het fietsen elk half uur iets. Voor mij werkt dat perfect. | ||
Zwansen | maandag 17 januari 2022 @ 08:59 | |
Nee, hoezo? Ik ga fietsen wanneer het qua tijd handig uitkomt en dat kan heel erg variëren. ![]() | ||
RealBizkit666 | maandag 17 januari 2022 @ 09:01 | |
Door de week fiets ik alleen na het avondeten. ![]() | ||
La_Tramposa | maandag 17 januari 2022 @ 09:16 | |
Boterhammen met gebakken ei vind ik altijd top na een redelijk lange rit, dan heb je gelijk koolhydraten, eiwitten en wat zouten aangevuld. | ||
Fretwork | maandag 17 januari 2022 @ 09:28 | |
Och ja, ik gooi er vaak een banaan in, of een eiwitreep, of kwark met maple syrup. Net een beetje waar ik zin in heb, en dan vooral omdat ik anders teveel ga snaaien. | ||
TradeMarkie | maandag 17 januari 2022 @ 09:28 | |
Is het al mechanic monday? ik heb een apart achterwiel waar m'n trainerband om ligt om te taxcen. Nu heb ik daar 2x mee gefietst, maar de 2e keer kwam ik erachter dat er speling in de breedte in zit, dus dat loopt voor geen meter en ratelt als een gek. Nu is het een 11-speed cassette, dus daar zou geen vulring tussen moeten toch? Maar er zit iets niet lekker en ik weet zo niet wat... | ||
Z | maandag 17 januari 2022 @ 09:33 | |
Het zou ook speling op de as kunnen zijn. Wat niet gek is als je wiel vastgeklemd zit. Dan moet je die wat vaster draaien. | ||
RealBizkit666 | maandag 17 januari 2022 @ 10:05 | |
Wat bedoel je met speling in de breedte? En waar zit die speling dan? | ||
Lospedrosa | maandag 17 januari 2022 @ 10:09 | |
Ja ok maar na een avondrit ga je toch niet nog eens eten. Wat we dan wel doen soms is bij iemand teveel bier drinken ![]() | ||
TradeMarkie | maandag 17 januari 2022 @ 10:50 | |
er zit meer ruimte op de as dan dat de tandwielen innemen, dus ik kan, als ik een tandwiel vastpak, deze zijdelings een fractie heen en weer bewegen. | ||
dop | maandag 17 januari 2022 @ 11:03 | |
dan toch een spacer er tussen. er zijn zat 11 speed cassettes die geschikt zijn voor 10 speed body en die op 11 speed body een spacer nodig hebben | ||
RealBizkit666 | maandag 17 januari 2022 @ 11:06 | |
Wat @dop zegt. Of je body is kapot. | ||
TradeMarkie | maandag 17 januari 2022 @ 11:16 | |
dan ga ik een spacer bestellen en kijken of dat de oplossing is. | ||
Schuifpui | maandag 17 januari 2022 @ 21:41 | |
Ik heb de oplossing gevonden voor mijn hoge kettingslijtage: https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=KMC+ketting+rol ![]() ![]() Heeft iemand wel eens zoiets gekocht? | ||
kanovinnie | maandag 17 januari 2022 @ 21:58 | |
Hou ook effe in de gaten wie wat zegt. De ene kan door getrainedheid/gewenning makkelijk een uur of 3 fietsen op een bidon water, de andere heeft meerdere bidons sportdrank en 2 repen nodig om dat te kunnen volbrengen. En het is ook afhankelijk van het weer, in de winter heb je eerder wat te eten nodig dan in de zomer (en zijn de gevolgen van een hongerklop wat vervelender). Ook is wat voor jouw een normale duurtraining is voor een andere een seizoensrecord. Ik heb jaren gehad waarin ik elke zaterdag zo'n 120 km reed. Een ander doet 50 km en noemt dat zijn duurtraining. Als je dan aan ons beide vraagt wat we eten tijdens een duurtraining krijg je hele andere antwoorden. En als je vervolgens mijn training doet met zijn etenstactiek kan je nog wel eens van een koude kermis thuiskomen. En er zit natuurlijk ook verschil in wanneer je gaat. Als je vlak voor de lunch weggaat zal je eerder moeten eten dan wanneer je vlak na de maaltijd gaat rijden. | ||
kanovinnie | maandag 17 januari 2022 @ 22:00 | |
Ik heb een keer 's avonds bij @kaasplankje in het tuinhuisje gegeten tussen het fietsen door. En onderweg ook een hoop. Maar dat kwam denk ik vooral omdat ik toen tot 2 uur 's nachts ofzo gereden heb en 240 op de teller had toen ik ging tukken. | ||
Lospedrosa | maandag 17 januari 2022 @ 22:33 | |
Dat zijn DE dagen ![]() | ||
kanovinnie | maandag 17 januari 2022 @ 22:41 | |
Ja toen effe 4 uur ofzo op de bank geslapen bij iemand van hiero en daarna vanaf Utrecht weer naar huis gereden. Bij Amsterdam was ik helemaal dood en toen moest ik nog 30 km ![]() Maargoed, gripper, kolonelbroodje en kaas reden de hele nacht door want die moesten 450 km rijden. | ||
dop | dinsdag 18 januari 2022 @ 19:10 | |
aquaplaning kan toch op de racefiets ![]() | ||
kanovinnie | dinsdag 18 januari 2022 @ 19:19 | |
Dit zal mij nooit gebeuren. Ik stap voor de plas uit, peddel naar de overkant en fiets daar weer verder. | ||
Yankee | dinsdag 18 januari 2022 @ 20:51 | |
Ik fiets er juist altijd voor ![]() | ||
RealBizkit666 | dinsdag 18 januari 2022 @ 21:06 | |
Dan ga je solo neem ik aan? Ik ga meestal met een groepje en onze vast vertrektijd is 18:30. Dan zou ik pas heel laat aan het eten zijn. Als ik dan eet tegen 17:00 dan zit er genoeg tijd om niet met volle maag te fietsen. ![]() | ||
Yankee | dinsdag 18 januari 2022 @ 21:12 | |
Klopt, bij een vertrek rond half zeven zou ik er ook voor kiezen om daarvoor te eten | ||
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2022 @ 10:18 | |
Uitklikken, schoenen omhoog. | ||
eentwee | woensdag 19 januari 2022 @ 13:36 | |
Beweegt het tandwiel t.o.v. de cassettebody (en de andere tandwielen) of beweegt de cassette als geheel t.o.v. de naaf? In het eerste geval heb je waarschijnlijk een spacer nodig, maar wat eventueel ook nog kan is dat het laatste kransje niet op de body zit geschoven maar ertegenaan. Daarvoor moet je de cassette lockring even losdraaien om dit te checken. In tweede geval zit misschien de body waarschijnlijk niet goed vast op de as (check de endcaps/asvergrendeling). | ||
TradeMarkie | donderdag 20 januari 2022 @ 08:47 | |
het is het eerste geval, ik ga vandaag even kijken of ik het zo op kan lossen ![]() | ||
McM77 | donderdag 20 januari 2022 @ 08:53 | |
Drie: https://squadrats.com/ ![]() Aah...d'r was me iemand voor. | ||
Schuifpui | donderdag 20 januari 2022 @ 22:31 | |
Lekker fiets weertje vandaag: NW kracht 5 tegen, 2C en hagel op de terugweg vanavond. Vanochtend met windje mee wel even een PR op alle segmenten naar m'n werk gepakt (op m'n alternatieve route) en bijna al deze segmenten 1e plek van dit jaar. Had verwacht dat iemand die wel weer af zou pakken vandaag, maar blijkbaar was er niemand zo gek om te gaan fietsen vandaag. ![]() | ||
RealBizkit666 | vrijdag 21 januari 2022 @ 16:50 | |
Di2 overleden. Fiets net bij de FM afgeleverd. Ben benieuwd... ![]() | ||
Z | vrijdag 21 januari 2022 @ 21:28 | |
Wat gebeurt er eigenlijk als di2 tijdens het fietsen uitvalt? | ||
Lospedrosa | vrijdag 21 januari 2022 @ 21:46 | |
Ja dan moet je in die ene versnelling door. What else? | ||
RealBizkit666 | vrijdag 21 januari 2022 @ 22:24 | |
Dan gebeurd er helemaal niks meer. ![]() | ||
Z | vrijdag 21 januari 2022 @ 22:55 | |
Als er geen prik op zit schiet hij niet naar klein/klein? Omdat niks de veer tegenhoudt? | ||
RealBizkit666 | vrijdag 21 januari 2022 @ 23:29 | |
De servo's hebben geen stroom nodig om in positie te blijven. Hij staat bij mij nu vast op de 52/11. ![]() | ||
Z | zaterdag 22 januari 2022 @ 09:48 | |
Lekker hard rijen. | ||
La_Tramposa | zaterdag 22 januari 2022 @ 14:01 | |
Meh, vandaag weer eens 2u buiten gefietst, maar meteen weer flinke rugpijn 😟 dat verpest zo het fietsplezier.. | ||
Yankee | zaterdag 22 januari 2022 @ 21:33 | |
Vandaag ineens een merkwaardige speling op de linker crank, gelukkig pas in de laatste 15 km. Bij thuiskomst bleek het deel waar de pedaal in gedraaid wordt compleet los te zitten…. Ook dat kan blijkbaar kapot ![]() Blijken vervolgens sram cranks zo goed als nergens te vinden te zijn ![]() | ||
Lospedrosa | zaterdag 22 januari 2022 @ 21:43 | |
Cranks wel toch? Net eentje besteld en gekregen. | ||
Lospedrosa | zaterdag 22 januari 2022 @ 21:44 | |
Gewoon meer een beter klimaat fietser dan. Niets mis mee toch. | ||
Yankee | zaterdag 22 januari 2022 @ 21:44 | |
Complete wel, maar ik heb alleen een linker nodig | ||
Lospedrosa | zaterdag 22 januari 2022 @ 22:05 | |
Doe je gelijk een powercrank ![]() | ||
Yankee | zaterdag 22 januari 2022 @ 22:10 | |
Op de tegenwoordig winter / Zwift racer vind ik dat een beetje overdreven ![]() | ||
Z | zaterdag 22 januari 2022 @ 23:13 | |
Ik had een ander achterwiel gestoken omdat de lagers klaar waren (speling op hub). Ik een uur kutten met afstellen, wilde maar niet lukken. Was ik even vergeten dat er een 11 speed cassette opzat. M'n winterfiets is 10 speed. [/]Lief dagboek[] | ||
Z | zaterdag 22 januari 2022 @ 23:19 | |
Ik heb er ook een Miche-cassette en ketting opgezet. Ben benieuwd. Die cassette bestaat uit allemaal losse tandwielen. Die kan je vast ook los bestellen. | ||
ultra_ivo | zaterdag 22 januari 2022 @ 23:31 | |
Miche cassettes zijn prima, vooral voor de winter. Ze gaan veel langer mee dan de Shimano cassettes. Schakelen is een fractie minder. | ||
the_critic | zondag 23 januari 2022 @ 08:57 | |
Staan die niet op mp? Juist door alle powermeter gebruikers? Anders even draadje openen op fiets.nl/forum bij 'te koop gevraagd'.. | ||
the_critic | zondag 23 januari 2022 @ 08:57 | |
Oei.. Hopelijk valt het mee. Mooi spul, maar erg duur als het vervangen moet worden.. | ||
Lospedrosa | zondag 23 januari 2022 @ 09:28 | |
Heb eventueel nog een Apex GXP crank 1x40sp voor je met 600km. | ||
La_Tramposa | zondag 23 januari 2022 @ 09:47 | |
Weet niet of dat het is, ik heb er soms ook in de zomer last van. Alleen bij koude wind wel sneller ja. Ik moet gewoon heel rustig opbouwen. Heb vooral het idee dat er dan iets scheef schiet in mijn bekken of zo, want zodra ik van de fiets af ben heb ik geen pijn meer maar tijdens het fietsen voelt elke trap net verkeerd.. | ||
Patroon | zondag 23 januari 2022 @ 09:58 | |
Test eens met de app Cowod hoe flexibel je bent. Flexibiliteit oefenen zijn echt een meerwaarde. Als je heupen beperkt zijn, gaat dat bij fietsen op een gegeven moment wringen. Vooral bij vocht en kou. Dagelijks 15min voor de rit bepaalde oefeningen doet al veel. | ||
RealBizkit666 | zondag 23 januari 2022 @ 12:19 | |
Waarschijnlijk is het de accu. Adviesprijs 209. Gelukkig zijn ze goedkoper uit te halen. Achter derailleur heb ik vorig jaar al moeten vervangen. | ||
Z | zondag 23 januari 2022 @ 12:50 | |
Hoeveel km had je daar mee gefietst? | ||
RealBizkit666 | zondag 23 januari 2022 @ 12:54 | |
Een 40k. | ||
Z | zondag 23 januari 2022 @ 13:10 | |
Dat is een mooie afstand toch? Voor een achterderailleur. | ||
RealBizkit666 | zondag 23 januari 2022 @ 13:21 | |
Ik heb echt geen idee wat normaal zou moeten zijn voor die dingen. | ||
Lospedrosa | zondag 23 januari 2022 @ 13:47 | |
Heb uit armoede zelf wat gebouwd voor ASX schakelen. Kan nu schakelen met de origine shifters en 2 knopjes https://streamable.com/u9m8cb Mijn dochter bediend hem hier. | ||
kanovinnie | zondag 23 januari 2022 @ 13:57 | |
Tof! | ||
Godshand | zondag 23 januari 2022 @ 19:22 | |
Wel een bikefit gehad? | ||
TradeMarkie | zondag 23 januari 2022 @ 19:40 | |
Vandaag, bij gebrek aan wind, weer eens een rondje ringvaart gedaan en dat ging best lekker. M'n gemiddelde vermogen dat ik als doel had heb ik ook kunnen trappen en ik was daarna ook nog wat waard ![]() Oh en die cassette/achterwiel voor de tacx, daar ontbreekt om een of andere vage reden een opvulring tussen 2 tandwielen. Niet in de gaten gehad met monteren, maar dat verklaart wel het een en ander ![]() | ||
Z | zondag 23 januari 2022 @ 20:04 | |
Bij gebrek aan inspiratie was ik ook op de ringvaart vanochtend. Wonderlijk weinig wind inderdaad. Het waait daar eigenlijk altijd. | ||
Schuifpui | zondag 23 januari 2022 @ 20:13 | |
Hier een rondje Rotte + Rottemeren gedaan vandaag. Prima fietsweer. Op een heel aantal segmenten de snelste van de dag kunnen pakken met m'n gravelbike en gravelbandjes. Zit stiekem toch te twijfelen om ook een wegfiets erbij te nemen voor in de zomer, zodat dat wat makkelijker gaat. ![]() | ||
RealBizkit666 | zondag 23 januari 2022 @ 20:53 | |
Vandaag mijn persoonlijk hoogste hartslag van het jaar gehaald. ![]() | ||
Schuifpui | zondag 23 januari 2022 @ 21:11 | |
200+? ![]() Met fietsen haal ik bij lange na niet de hartslagen die ik tijdens hardlopen heb. Niet dat het een streven is of zo, maar fietsen doe ik meestal in zone 1 tot 2 en hardlopen op z'n minst in zone 2 en 3 en vaak ook nog weleens 4 en 5, vooral in de zomer. | ||
Tommeke | zondag 23 januari 2022 @ 22:58 | |
Grappig is dat hè? Hoe dat kan verschillen. Ik reed dit najaar een cross en toen had ik 188 gemiddeld over een heel uur, terwijl ik echt wel een paar van herstelmomentjes had. 188 gemiddeld over een uur gaat me op de weg nooit lukken. In een korte tijdrit van 10-15 minuten misschien. In een wat langere tijdrit zit ik denk ik gemiddeld vaak wel wat lager. Overigens heb ik een best hoge hartslag voor m’n leeftijd (35). Vorige winter op Zwift nog eens de 199 aangetikt. | ||
La_Tramposa | maandag 24 januari 2022 @ 08:41 | |
Ja, vorig jaar. | ||
La_Tramposa | maandag 24 januari 2022 @ 08:46 | |
Ik heb laatst nog een inspanningstest gedaan, en mijn omslagpunt ligt rond de 190, en die trainer vertelde toen ook dat het verhaal over leeftijd en hartslag grotendeels achterhaald is. Zeker als je je hart blijft gebruiken (in de zin van op hoge intensiteit sporten) zakt die max nauwelijks, en de verschillen tussen personen blijven gewoon heel groot. | ||
Fretwork | maandag 24 januari 2022 @ 09:15 | |
Mijn omslagpunt zit al jaren rond de 175 met de max rond 195-200 Als 16 jarige atleet ooit 224 aangetikt op een 400m sprint... [ Bericht 36% gewijzigd door Fretwork op 24-01-2022 09:30:08 ] | ||
Patroon | maandag 24 januari 2022 @ 09:16 | |
De berekening van x hartslag minus je leeftijd is achterhaald. De individuele verschillen zijn enorm, maar de max hartslag zakt nog altijd naarmate je ouder wordt. Misschien bij getrainden minder snel, maar zakt nog steeds. Mijn max was in mijn nieuwelingen tijd (15-16 jaar) 214 en is nu 198 (37 jaar). | ||
Lospedrosa | maandag 24 januari 2022 @ 10:09 | |
Zelfde waarde, dus verschilt niet veel ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 24-01-2022 20:17:26 ] | ||
ultra_ivo | maandag 24 januari 2022 @ 20:05 | |
In m'n wedstrijdtijd kon ik diep in de 30 nog altijd boven de 200 komen in een schaatsmarathon. | ||
Yankee | maandag 24 januari 2022 @ 20:43 | |
Thanks, sympathiek! Heb er uiteindelijk nog eentje kunnen vinden, zal volgens de website deze week worden bezorgd | ||
Schuifpui | maandag 24 januari 2022 @ 21:41 | |
Jeuj, 800km in januari Strava challenge gehaald. ![]() | ||
Zwansen | dinsdag 25 januari 2022 @ 08:50 | |
Zo, lekker. En je hebt nog meer dan een week. Ik zit op 570km wat voor mijn doen ook extreem is. Maar van die 21 uur is er maar 4 uur buiten en de rest binnen. ![]() | ||
RealBizkit666 | dinsdag 25 januari 2022 @ 10:56 | |
Net gebeld door FM, accu is inderdaad overleden. Uit voorzorg wel al een nieuwe besteld afgelopen vrijdag, dus die gaat er ingebouwd worden. ![]() | ||
Patroon | dinsdag 25 januari 2022 @ 17:06 | |
RIP aan de nabestaanden! | ||
janatwork | dinsdag 25 januari 2022 @ 17:33 | |
Zijn er toevallig afgescheurde kruisband ervaringsdeskundigen aanwezig? Die van mij zei knap tijdens het skiën. Ben vooral benieuwd naar de ervaringen van fietsen/wielrennen tijdens de revalidatie, hoe ging dat? | ||
kanovinnie | dinsdag 25 januari 2022 @ 17:38 | |
Hey leuk, een nieuw gezicht! |